Centraal Fototas Topic - Deeltje 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 29 Laatste
Acties:
  • 277.903 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Alle 109 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
RobbieB schreef op maandag 23 maart 2009 @ 23:34:
Een rugzak draagt namelijk 10x comfortabeler dan een schoudertas. Zeker als je er vele uren achter elkaar mee ligt te zeulen. Sowieso omdat je het gewicht dan alleen al over 2 schouders ipv 1 kan verdelen. Verder ken ik geen een schoudertas met dezelfde inhoud als een rugzak, die niet veel te groot is. etc. etc..

Rugzak vs. schoudertas is zeker geen fashion overweging. Eerder een vanwege comfortabiliteit...
Toff schreef op maandag 23 maart 2009 @ 23:54:
[...]
Sorry, GVD op z'n Engels, maar jouw opmerking raakt kant noch wal. Een rugzak belast beide schouders, terwijl een schoudertas naar keuze van de drager slechts één schouder belast. Het is maar net hoe je ernaar kijkt. Slechte argumenten bestaan niet, slechte cursussen wel. ;).
Ik bekijk het zo : it's what the job calls for...
Ik heb een hele hoop lowepro tassen, cases, sliplockspul, ...
Op vakantie neem ik m'n gear + laptop mee in 'n Fastpack 350.
Op shoots zweer ik bij m'n Rolling Computrekker Plus (hoewel die ook al te klein wordt om alles mee te krijgen)
Licht reportagewerk : Rezo 190, waar 1 body met 24-70 mounted en 580EXII past. 70-200 kan eventueel in een Lens Case.
Grote events : trolley als er plaats is voor de gear, lowepro harnas + belt indien niet. Een dagje op het strand met een hoop misskandidates : lowepro harnas + belt :)
Er komt nog een S&F Vest aan, en nog 'n Stealth Reporter ikweetnogniethoeveel...

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
dodge_911 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 00:09:
[...]

Een dagje op het strand met een hoop misskandidates : lowepro harnas + belt :)
En hiermee ontkracht jij meteen het argument van Simon wat betreft belt systems :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58
Misschien toch maar een belt system aanschaffen dan, als dat je dichterbij misskandidates brengt...

Of doe ik nu iets fout met oorzaak-gevolg en correlatie? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
RobbieB schreef op maandag 23 maart 2009 @ 23:34:
[...]

Sorry!? Damn, moest voor vanmiddag een soort van forumreply inleveren voor m'n cursus effectief schrijven, maar bij deze kan ik wel 100 redenen opnoemen waarom ik dit echt een slecht argument vind.

Een rugzak draagt namelijk 10x comfortabeler dan een schoudertas. Zeker als je er vele uren achter elkaar mee ligt te zeulen. Sowieso omdat je het gewicht dan alleen al over 2 schouders ipv 1 kan verdelen. Verder ken ik geen een schoudertas met dezelfde inhoud als een rugzak, die niet veel te groot is. etc. etc..

Rugzak vs. schoudertas is zeker geen fashion overweging. Eerder een vanwege comfortabiliteit...
Waarom is dat nou weer een slecht argument.. Sorry hoor maar ik vind een schoudertas gewoon mooier en hecht daar ook waarde aan.. Zelfde als je naar een busje zoekt waar veel inkan, en je er 2 vind waarvan je er een spuuglelijk vind en de ander mooi.. Maar die lelijke rijd wellicht net iets beter. Dan is het volgens jou een belachelijk argument aan te voeren dat je dat andere busje kiest omdat je die mooier vind.. :/

Zoals ik al zei, no offence, maar bij mij weegt dat wel mee... Anyway, ik ben dus op zoek naar een schoudertas..

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
simon schreef op maandag 23 maart 2009 @ 23:38:
ik vind een schoudertas comfortabeler, compacte domke. Kan keurig bij mijn backpack. Handig als je nog 's de wereld over moet. oh en fashionwise vind ik een schoudertas belangrijk. fotobackpacks zijn nerdie.
Dat dus

Ga komend jaar aadig wat reizen.. En ik ga echt niet met een rugzak door Vegas lopen, of over de boulevard van Miami's South Beach etc... :)

[ Voor 18% gewijzigd door LaZZ op 24-03-2009 08:50 ]

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
Al eens goed naar de crumplers gekeken?
Die kan je toch moeilijk nerdie noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
Overigens zal ik vast ooit nog wel een rugzak aanschaffen voor op wintersport.. Tijdens het boarden is een schoudertas dan weer niet zo handig.. Maar goed voor nu dus op zoek naar een schoudertas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
ComBax schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 08:49:
[...]

Al eens goed naar de crumplers gekeken?
Die kan je toch moeilijk nerdie noemen...
Rugzakken zijn per definitie nerdy, of er nou een cam in zit of niet, maar soms zijn ze gewoon een onvermijdelijk kwaad :P

edit: @hieronder: owja, die belofte had ik ook nog staan. Knoop in zakdoek voor vanavond :)

[ Voor 12% gewijzigd door Henk op 24-03-2009 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@NickH

Je had nog beloofd om foto´s van je Domke te plaatsen om te beoordelen welke meer stealth is.
En ik zou het ook leuk vinden om foto´s te zien met je apparatuur er in. Misschien doe ik dan nieuwe ideeen op voor mijn indeling. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
LaZZ schreef op maandag 23 maart 2009 @ 21:54:
Wordt ook tijd voor mij om een tas aan te schaffen.. Wat moet er in kunnen:

Canon 5D MkII
Canon 17-40
Canon 24-70
Canon 70-200

Liefst ook nog 2 primes (50mm1.8 en nog een 20mm2.8). Daarnaast nog ruimte om een imagetank in mee te nemen en een Gorrillapad.

Bij voorkeur een schoudertas. Vooral bedoeld om mee te nemen op reis.. Weet wel dat ik dan erg veel lenzen mee sleep maar liever dat dan dat ik een foto wil maken en de juiste lens niet bij de hand heb.
Is een Domke F-804 niet wat? Want als ik bij cambags kijk staat er een review van iemand met een 5D + grip (5D II is toch net zo groot?) met 3 primes, 16-35 en 24-105.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
sOid schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 00:15:
[...]

En hiermee ontkracht jij meteen het argument van Simon wat betreft belt systems :+
Nou.... Ja en nee :)
Het is lekker makkelijk als je al wat je nodig gaat hebben aan zo 'n belt hebt hangen, maar fashionable is het niet (echt).

Ziet er ongeveer zo uit dan :
Afbeeldingslocatie: http://gallery.me.com/napsta_pro/100167/MissLimburgoostendenapsta-20-204517/web.jpg?ver=12171779780002

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Met zo'n shirt kan je het bij de dames natuurlijk wel vergeten, dus dan maakt die belt ook niet zoveel meer uit :P

Ik wil trouwens nog wel even kwijt dat schoudertassen vast wel praktisch en leuk zijn, maar een paar dagen met een flinke hoeveelheid kit in een schoudertas rondlopen betekent pijn lijden. Rugzakken (of, hoop ik, slingshots) zijn dan echt nodig. Ik ga binnenkort weer een stedentripje van een dag of vijf doen en ik wil dat niet nog 'ns met een schoudertas doen. Daar word ik namelijk niet blij van :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 09:44:
@NickH

Je had nog beloofd om foto´s van je Domke te plaatsen om te beoordelen welke meer stealth is.
En ik zou het ook leuk vinden om foto´s te zien met je apparatuur er in. Misschien doe ik dan nieuwe ideeen op voor mijn indeling. :)
Oei! Belofte maakt schuld natuurlijk ;-).

Ik zal vanavond eens wat foto's schieten. Het enige jammere is dat de insert die ik besteld had (Domke 1-Compartment Short Ins) niet echt lekker werkt. Ik kan m'n spullen niet goed kwijt en daarnaast vouwt dat ding zichzelf weer op door het gewicht van de tas.

Afgelopen weekend had ik gelukkig een zooi kleren bij me, dus die konden voor m'n D90+18-70, SB600 en 50/1.8 als padding zorgen.

Toch maar eens een 3vak ding ergens bestellen. Ik wil eigenlijk die 720-230 (?) van sOid, maar die kon ik van de week nergens vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Rataplan schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 11:22:
Met zo'n shirt kan je het bij de dames natuurlijk wel vergeten, dus dan maakt die belt ook niet zoveel meer uit :P
Dude! Ed Hardy r0cks!
Enne, 1 van die kandidates is m'n vriendin, dus heb ik dat shirt alvast niet nodig om indruk te maken bij de dames :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, de Domke inserts vallen vies tegen en zijn ook nog eens loeiduur.
Ik was de volgende insert tegen gekomen. Moet alleen nog even uitzoeken of het qua maat gaat passen.
De prijs is in iedergeval aantrekkelijker en ziet er ook nog eens beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
dodge_911 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 10:53:
[...]

Nou.... Ja en nee :)
Het is lekker makkelijk als je al wat je nodig gaat hebben aan zo 'n belt hebt hangen, maar fashionable is het niet (echt).

Ziet er ongeveer zo uit dan :
[afbeelding]
Ik bedoel meer dat als jij je in dat gezelschap niet hoeft te schamen voor je fotospul, je het nergens hoeft te doen ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 11:39:
Ik was de volgende insert tegen gekomen. Moet alleen nog even uitzoeken of het qua maat gaat passen.
Mwa, loeiduur... Ik had 'm voor een tientje ongeveer. En bij BH komen er ook flink wat verzendkosten bij denk ik. Maar inderdaad, ik heb ook al op het Domke forum aangegeven dat die dingen een redesign nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
dodge_911 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 11:37:
[...]

Dude! Ed Hardy r0cks!
Enne, 1 van die kandidates is m'n vriendin, dus heb ik dat shirt alvast niet nodig om indruk te maken bij de dames :p
Nerd-ness scoort duidelijk bij misses 8) Iedereen maar zo hard mogelijk zijn best doen om cool te zijn, en de dude met het harnas en het foute shirt scoort dr één. Nee, mij is duidelijk wat mijn volgende aanschaf wordt :+

Wat mij trouwens opviel bij het dragen van een rugzak (die aero80) met al mijn gear + meer meuk en mijn statief in de Mbag80 is dat mijn linkerschouderspier, ergens tussen mijn schouder en mijn nek, helemaal balistic ging. Ik kon het gewicht prima hebben, maar die spier, terwijl die dus minder belast was, ging echt hele maffe dingen doen. Zal wel compensatie geweest zijn van het gewicht op rechts ofzo? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Ik zweer echt bij mijn Domke F2, is een super fijne tas met wisselen. Als je stedentrips gaat doen snap ik nooit waarom je 10+ kilo spul mee schouwt. Je body plus een mooie prime en evt nog een tweede lens is genoeg. Wat wil je in godsnaam allemaal gaan fotograferen met al je gear? Volgens mij is de ideale vakantie/trip combi een 5DmkII + 35mm/50mm of een Leica M8 :)

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Joepv schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 12:09:
Ik zweer echt bij mijn Domke F2, is een super fijne tas met wisselen. Als je stedentrips gaat doen snap ik nooit waarom je 10+ kilo spul mee schouwt. Je body plus een mooie prime en evt nog een tweede lens is genoeg. Wat wil je in godsnaam allemaal gaan fotograferen met al je gear? Volgens mij is de ideale vakantie/trip combi een 5DmkII + 35mm/50mm of een Leica M8 :)
Ow, stedentrips zeul ik lang niet alles mee hoor, maar mijn basisset is gewoon al een redelijk zware combi. Ik ben niet echt ingesteld op licht reizen, ook omdat ik het prima kan hebben.

Maar een 70-200/2.8 laat ik op zulke situaties wel thuis. Soms erg jammer, want ik ben in bijvoorbeeld langs de opnames van Valkyrie bij de Messe in Berlijn gereden, en had daar met een 70-200 echt hele gerse portretten kunnen schieten.... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 11:39:
http://www.fotokonijnenbe...or_all_messenger_bag.html

Besteld!

Motivatie
Ik had al eerder gelezen op CDP (hier en hier) dat het zou passen.

Bij B&H overtuigde de reviews me:
This insert is perfect for my Domke J1 bag. It makes the inside of the J1 much usable than Domke's original square insert. I can put Nikon 70-200 f2.8 and 300 f4 in two of the slots. Use the middle for flash. And still have room to put one or two camera bodies out side the insert but inside the J1. The insert is well made and the price is cheaper than Domke's as Domke doesn't have any insert for such big lenses.

Note this insert is a little bit taller than Domke F2 so it probably will not fit a Domke F2.
If you own Domke bags, consider using these inserts.

I bought two inserts: one for a Domke F-2 and one for a Domke F-7 bag. Each insert measures 13 1/4"W x 5"D x 9"H and comes with removable hook-and-loop clad dividers that can be configured to your satisfaction. I have five Nikon lenses that take 52mm filters and hoods, five that take 77mm filters and hoods and one that takes 82mm filters and hoods. So, I've configured one insert to accommodate the smaller lenses and my D700 camera body. The other insert takes my large lenses in three compartments.

The inserts have well padded sides, ends and bottoms. While they are a bit taller than my F-2, the insert I've configured for "small" lenses and my Nikon D700 slips into the bag quite nicely and I have no problem snapping down the top using the spring clip closers or the hook-and-loop pads. The insert pretty much fills up the F-2's main compartment and provides good padding in a non-padded bag.

The large insert, in my F-7, allows me plenty of space for the big lenses, with good padding to protect them from jostling in trunks and back seats. In addition, I have room for lots of flash equipment in the bag's large main compartment. The insert fits like it was designed for this F-7 bag.

I am delighted with these inserts and I love the fact that they can be lifted right from the bag without dealing with connectors or hook-and-loop material. Without repacking or changing configuration, I can simply lift them out of their Domke bags and drop them into any other bag or pack.

They are ruggedly made and are holding up well to travel and use. These inserts are much roomier than the Domke inserts and will comfortably accept large, wide lenses like the Nikon 24-70/2.8, Sigma 20/1.8 Wide angle, and the Nikon 17-35/2.8, and Nikon 70-200/2.8. They also feature much better padding and user-friendly configuration. While I really like Domke bags, these inserts have finally been the answer for large equipment storage and transport.
En iemand met de 802:
I bought this insert to put it in a Domke f-802, but it also fit very well in a variety of other shoulder bags. Just put it with your photo equipment inside your favourite shoulder bag and you have the most useful, discreet and comfortable shoulder bag ever made.

It's well built and lightweight. The padded separators holds firmly. I just regret that we cannot place the biggest separator everywhere inside the insert (in the other hand, they have put it on the right place).

[ Voor 74% gewijzigd door NickH op 24-03-2009 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Henk schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 12:02:
[...]

Nerd-ness scoort duidelijk bij misses 8) Iedereen maar zo hard mogelijk zijn best doen om cool te zijn, en de dude met het harnas en het foute shirt scoort dr één. Nee, mij is duidelijk wat mijn volgende aanschaf wordt :+
\0/ :p
Wat mij trouwens opviel bij het dragen van een rugzak (die aero80) met al mijn gear + meer meuk en mijn statief in de Mbag80 is dat mijn linkerschouderspier, ergens tussen mijn schouder en mijn nek, helemaal balistic ging. Ik kon het gewicht prima hebben, maar die spier, terwijl die dus minder belast was, ging echt hele maffe dingen doen. Zal wel compensatie geweest zijn van het gewicht op rechts ofzo? :P
Zou kunnen dat je ene schouder iets hoger is dan de ander. Ik herken t zelf namelijk ook met (zware) rugzakken.
Henk schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 12:19:
[...]

Maar een 70-200/2.8 laat ik op zulke situaties wel thuis. Soms erg jammer, want ik ben in bijvoorbeeld langs de opnames van Valkyrie bij de Messe in Berlijn gereden, en had daar met een 70-200 echt hele gerse portretten kunnen schieten.... :'(
Offtopic, maar wat een shitfilm is dat zeg. Nou kende ik het verhaal al en was het daarom ook niet spannend, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
En nog wat meer:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3058/2364549920_437f487b07.jpg
Top view

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2193/2364554770_441a0009dd.jpg
Top view with Domke FA230

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3270/2364554772_501ee91c92.jpg
FA230 with Tenba insert

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2400/2364554774_3903289955.jpg
Side View

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2082/2364554778_c1be166e8b.jpg
Only showing 3 of the 4 inserts that came with the Tenba. I think that I lost the other one

Compared to the Domke insert the Tenba provides more options as to how you can set up the inside of the bag and it can also hold the big L's as well (sorry Jon). I've had the Tenba in my F-802 for a few months and I don't think that I would want to take it out! As a matter of fact, when I finally got my Domke inserts I was somewhat disappointed in the size of the inserts, but decided to keep them anyway just in case there happens to be another Domke on the way!

Overall I would say that this combo is a winner! The only thing that I would make it perfect is if it could carry a 12" iBook with all the gear. Right now I have this as my all around carry bag and planning to get the F-804 later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8)7 Had ik de Tenba maar eerder gevonden dan de Domke insert die ik nu heb. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Je hebt via internet besteld? Minder dan 7 dagen in huis? Wet kopen op afstand is van toepassing, je mag terugsturen zonder opgaaf van reden :)

Ik zou gewoon even konijn bellen, volgens mij zijn ze er wel makkelijk in, zeker als je zegt dat je een ander wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar dat geldt alleen als het ongebruikt in de verpakking zit geloof ik.
Nou ja in iedergeval ligt de verpakking al ergens op een vuilnisbelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 13:00:
8)7 Had ik de Tenba maar eerder gevonden dan de Domke insert die ik nu heb. |:(
Ziet er inderdaad net wat handiger uit. Ach, ik ben er tevreden mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Van: http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=1977
Veel websites juridisch niet in orde
Vorig jaar heeft een onderzoek van de Consumentenbond plaatsgevonden onder driehonderd webwinkels en is bekeken in hoeverre deze sites zich aan de Wet koop op afstand houden. De resultaten waren schrikbarend. Zo werden consumenten in 37% van de gevallen niet gewezen op het recht om de koop binnen zeven werkdagen te ontbinden. En als er al een termijn werd genoemd, dan betrof dit in de helft van de gevallen een te korte termijn. Bedrijven snijden hiermee zichzelf in de vingers: het wettelijke gevolg hiervan is namelijk dat de consument opeens een bedenktijd van drie maanden heeft! Verder bleken veel webwinkels andere voorwaarden te hanteren die niet rechtsgeldig zijn: het in rekening brengen van kosten voor ontbinding tijdens de bedenktijd of de eis dat de verpakking niet mag worden geopend (geldt alleen voor software en audio- en video-opnames). Verder ontbraken dikwijls gegevens zoals telefoonnummer of adres van de verkoper. En in maar liefst 85% van de gevallen werd onvoldoende informatie over de te leveren producten of diensten gegeven.
De wet verkoop op afstand is onder andere bedoeld om mensen het product te laten testen, als je je op deze wet beroept is het daarom ook geen probleem als de verpakking geopend is.

En zoals ik al eerder zei: bel even naar konijn, mij hebben ze al meerdere malen uit de brand geholpen :)

[ Voor 10% gewijzigd door NickH op 24-03-2009 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan jij jouw Domke insert omruilen bij Konijn voor de Tenba?

Maar goed, mijn insert opsturen kost ± 7 euro en Konijn rekent 10 euro. Dan ben ik alweer 17 euro verder voor het verzenden. Ik denk dat ik de Domke insert eerst maar verslijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Joepv schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 12:09:
Indd, een normale body (wtf moet je als toerist met een grip op je body?) en een wide (evt zoom) en normal lensje is voor mij genoeg voor zowat elke reis/citytrip. Maarreh, een F2 is toch ook best een lompe tas? Of bedoel je voor normaal werk?
Henk schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 12:19:
[...]
Ow, stedentrips zeul ik lang niet alles mee hoor, maar mijn basisset is gewoon al een redelijk zware combi.
30d+17-40 is toch niet zo zwaar? >:)

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter87
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09-2021
abrakadaver schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 15:35:
[...]
30d+17-40 is toch niet zo zwaar? >:)
Hehe nice one ;) helaas werkt het in de praktijk vaak wat anders! :+
Zou als ik een 1DIII had denk ik ook echt niet meer terugpakken naar een 30D, ik merk zelf al nu ik een 30D naast een 400D heb dat ik die 400D echt nauwelijks meer pak. Enkel als ik op stap ga en op voorhand al denk te lui te zijn om van lenzen te wisselen (dus dan heb ik bij me: 30D + grip + 70-200 en 400D + 17-55.)

Heb overigens laatst de grip van m'n 30D afgeschroefd toen ik naar Dublin ging, je hebt 'm a) niet persé nodig en b) heb je ook restricties aan handbagage. (Zeker omdat ik geen koffer incheckte wilde ik eigenlijk zo weinig mogelijk aan camera meeslepen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
abrakadaver schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 15:35:
[...]

Maarreh, een F2 is toch ook best een lompe tas? Of bedoel je voor normaal werk?
Ja, de F2 gebruik ik voor normaal werk. Voor vakantie/roadtrips heb ik een F-5XB. De laatste gebruik ik ook om dagelijks mijn boterhammen in te vervoeren naar het werk (zonder padding) :D

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coorz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-12-2017

coorz

Back to crop!

Een Lowepro Classified 160, mooie goed afgewerkte tas waar toch wel veel in kan. Hier de 40D maar de 1DMK3 past er ook in.
Binnekort neem ik een Think Tank Urban Disguise 35 in ontvangst, een soortgelijke tas.

Afbeeldingslocatie: http://www.displayfreak.com/mk3/c160s.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Zoals beloofd wat foto's van mijn zwarte Domke F-802. Na twee shoots ben ik er erg tevreden mee. Zit alleen nog te wachten op de Tenba 3 compartment insert omdat de domke 1-compartment insert small niet lekker werkt (vouwt dubbel als er niets in zit en is nét te groot voor de D90 zodat die erin zinkt).

Domke F-802
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/k00jxcZoB5pX5pJ0JyWUpMuf/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/R8StLWhKtCdOWMotM65NWW9O/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/X3gbxRrdF0PgVc0TSJNR5cKt/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9XhmVz1WtuzSjmOAOPicddvu/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NfCA9g4emkJPIQIlK0OhS4D9/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IDVQzDb4NxIhXHU8OPw0W1np/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9Vgmyz5I3dcGNk4ldBhDP0db/thumb.jpg

[ Voor 88% gewijzigd door NickH op 24-03-2009 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er strak uit Nick! Fijne tas he!?

Als jij jouw Tenba insert binnen hebt wil je me dit dan laten weten en eventueel ook een fototje posten met de insert in je tas.
Want op deze foto valt het me op dat de Tenba beduidend dieper is dan de Domke en daarbij is de vraag of deze wel lekker in de tas past.

Als jouw bevindingen positief zijn dan ga ik die ook gewoon alsnog bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Ik zoek eigenlijk een rugzak met een rits aan de rugkant om bij de fotospullen te kunnen. Enige wat eigenlijk in een dergelijk vak hoeft te kunnen is mijn d80+18-70 (met zonnekap) en eventueel de 50mm 1.8.

Echter wil ik naast het foto compartiment ook voldoende ruimte hebben voor zaken als brood, informatie etc. die dan gewoon via de voorkant van de tas te bereiken zijn (hier kan ik ook wel filters/ doekjes etc. in kwijt dan). Iets van een regenhoes is ook handig denk ik, en de tas moet ook geen foto tas lijken zegmaar.

Ik zoek dus eigenlijk een tas waar een relatief klein camera compartiment (wel groot genoeg:P) is en dus ook veel ruimte voor overige spullen. Ik heb al veel zitten zoeken, maar vind eigenlijk alleen tassen met een foto gedeelte die over de hele lengte van de tas gaat. Tassen die wel een klein foto gedeelte hebben, die hebben meestal weer niet de mogelijkheid om de camera alleen via de rug te bereiken.

Iemand misschien wat tips? Nu doe ik mijn camera in een softpouch en vervolgens in mijn Eastpak, maar die is gewoon van voor te openen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
NickH schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 18:38:
Zoals beloofd wat foto's van mijn zwarte Domke F-802.
Als ik je foto's zo bekijk dan past die voor mij ook prima.

D90 met 16-85 (even groot als 18-70) en een eventuele 70-200 f/2,8 van Sigma die nog moet komen. Zat zelf aan een F-803 te denken, maar als dit allemaal bij jou prima in de tas kan, heb ik die dus niet nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat gaat zeker wel passen in een f802.

Ik heb op onderstaande foto de canon 70-200 op de camera zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 19:33:

Als jij jouw Tenba insert binnen hebt wil je me dit dan laten weten en eventueel ook een fototje posten met de insert in je tas.
Want op deze foto valt het me op dat de Tenba beduidend dieper is dan de Domke en daarbij is de vraag of deze wel lekker in de tas past.

Uitermate fijne tas inderdaad, voelt stevig aan, draagt fijn en is fijn om mee te nemen.

Wat betreft de Tenba foto's, zal ik zeker doen! Hopelijk is 'ie morgen binnen *duimt*... Ik zal dan ook eens mijn 70-200 erop schroeven en kijken hoe alles uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NickH schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 20:25:
[...]

Uitermate fijne tas inderdaad, voelt stevig aan, draagt fijn en is fijn om mee te nemen.

Wat betreft de Tenba foto's, zal ik zeker doen! Hopelijk is 'ie morgen binnen *duimt*... Ik zal dan ook eens mijn 70-200 erop schroeven en kijken hoe alles uit komt.
graag ik ben er nog steeds niet uit .schouder tas/rugzak met makelijke toegang tot mijn gear en diep genoeg voor een D300+grip met 70-200VR op gescroeft...als dat pas ben ik blij.

Lowepro Classified 160 past dat er zin zo als k hier boven beschrijf.??en dan ook nog ruimte voor 17-55/14-24.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Je hoort het (hopelijk) morgen mikerosauer :)

Ik zit er trouwens over te denken om de clip die de flap aan de rest van de tas vast maakt te vervangen. Degene die er nu aan zit vind ik een beetje onhandig als je er snel bij moet. Hij zit wel stevig dicht, maar soms net iets té dicht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
NickH schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 22:49:
Je hoort het (hopelijk) morgen mikerosauer :)

Ik zit er trouwens over te denken om de clip die de flap aan de rest van de tas vast maakt te vervangen. Degene die er nu aan zit vind ik een beetje onhandig als je er snel bij moet. Hij zit wel stevig dicht, maar soms net iets té dicht :P
'T went wel. Meestal heb ik 'm ook gewoon los hangen btw, enkel bij transport doe ik hem dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coorz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-12-2017

coorz

Back to crop!

Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 22:41:
[...]

graag ik ben er nog steeds niet uit .schouder tas/rugzak met makelijke toegang tot mijn gear en diep genoeg voor een D300+grip met 70-200VR op gescroeft...als dat pas ben ik blij.

Lowepro Classified 160 past dat er zin zo als k hier boven beschrijf.??en dan ook nog ruimte voor 17-55/14-24.
D300+grip+70-200 met kap omgekeerd past er zeker in (MK3+200mm + kap er normaal op gaat er gewoon recht in), de 17-55 ook nog wel, maar de 14-24 is denk ik wat de dik om erbij te proppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Ik denk er trouwens sterk aan om mijn lowepro harnas een beetje uit te breiden met dit ding :
Afbeeldingslocatie: http://us.st12.yimg.com/us.st.yimg.com/I/optacticalgear_2047_29421238
want een 70-200 2.8 IS begint na een tijdje toch wel door te wegen aan de belt.
rijtje steekjes losmaken en daar past mooi een sliplock ding door >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegetoot
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-08 12:04
Lijkt me bijzonder vervelend om anderhalve kilo kostbaar glas aan m'n bovenbeen mee te zeulen.
Als de combo Waistbelt+Toploader 75 (aan de zijkant gedragen) met daarin m'n 40D en 70-200/2.8 niet giga-lekker loopt (ik denk zelf door een gebrek aan gewicht aan de andere kant, dat geeft me een excuus meer zut te kopen), vraag ik me af of dat wel lekker loopt. Vooral ook omdat je het de hele tijd heen en weer slingert.
Ik ben dus benieuwd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
dodge_911 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 23:20:
Ik denk er trouwens sterk aan om mijn lowepro harnas een beetje uit te breiden met dit ding :
[afbeelding]
want een 70-200 2.8 IS begint na een tijdje toch wel door te wegen aan de belt.
rijtje steekjes losmaken en daar past mooi een sliplock ding door >:)
Briljant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
vegetoot schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 23:33:
Lijkt me bijzonder vervelend om anderhalve kilo kostbaar glas aan m'n bovenbeen mee te zeulen.
Als de combo Waistbelt+Toploader 75 (aan de zijkant gedragen) met daarin m'n 40D en 70-200/2.8 niet giga-lekker loopt (ik denk zelf door een gebrek aan gewicht aan de andere kant, dat geeft me een excuus meer zut te kopen), vraag ik me af of dat wel lekker loopt. Vooral ook omdat je het de hele tijd heen en weer slingert.
Ik ben dus benieuwd :).
Ook weer waar :/
Maar zou toch graag iets van weight distribution willen doen.
Heb een 4 en 'n 4S lenscase, daar passen respectievelijk een 70-200 met omgekeerde zonnekap en een 24-70 met omgekeerde zonnekap in.
Nadeel van die dingen is als ik ze aan de zijkant hang, ik zowat 2/3de breder word :)
En dat is niet altijd even handig.
Verder nog 'n Utility bag, voor het kleine zut en kan anders ook plaats bieden fisheye/17-40 en 'n 2 en 1N voor een eventuele 2de flitser en voorheen genoemde fisheye/17-40. Mijn deluxe waist belt zit dus aardig vol.
Ik heb afgelopen zaterdag 3 uur rondgelopen op Black, met die belt, zonder het harnas, nou, volgende keer gaat het harnas mee, dan maar full battle dress ;)

M'n vriendin wilde me voor m'n verjaardag misschien wel het volgende cadeau doen :
Afbeeldingslocatie: http://www.tscamerahouse.com.au/images/lowepro_vest_harness.jpeg
Heeft hier al iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannondale
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:58
Nooit gedacht dat het vinden van een tas lastig zou zijn! Ben al een tijdje op zoek naar een geschikte tas voor mijn D300, maar nog geen geschikte gevonden. Rugzakken vallen af (te groot, niet altijd even handig om je snel je camera te pakken). Dus kijk nu naar schoudertassen. Crumpler maakt mooie tassen, dus daar heb ik mijn zoeker nu op gericht.

Wat moet er minimaal in passen? D300 met lens eraan (16-85), losse zoomlens, flitser en wat kleine losse meuk.

De crumpler messenger boy 3000 of 4000 lijken me wel geschikt, maar heeft iemand ervaring hoe deze zijn qua ruimte en gebruiksgemak. Past mijn stuff daar een beetje in?

"In the long run we are all dead" J.M. Keynes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:46
blijf je met zo'n pak niet overal aan hangen, dodge? ik vind ze ook uber lelijk, en behoorlijk opvallend. Maakt 't ook bheoorlijk easy om wat te jatten.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
simon schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 08:33:
blijf je met zo'n pak niet overal aan hangen, dodge?
Ik denk eigenlijk, met gewenning, niet meer dan met een schoudertas of rugzak.
ik vind ze ook uber lelijk, en behoorlijk opvallend. Maakt 't ook bheoorlijk easy om wat te jatten.
Er zijn ook verhalen dat dieven simpelweg de schouderband(en) doorsnijden en de tas van je rug af trekken. Dus misschien is dit zelfs wel veiliger, hoewel ik niet zo snel m'n duurste lenzen op m'n rug zou hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cannondale schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 08:17:
Nooit gedacht dat het vinden van een tas lastig zou zijn! Ben al een tijdje op zoek naar een geschikte tas voor mijn D300, maar nog geen geschikte gevonden. Rugzakken vallen af (te groot, niet altijd even handig om je snel je camera te pakken). Dus kijk nu naar schoudertassen. Crumpler maakt mooie tassen, dus daar heb ik mijn zoeker nu op gericht.

Wat moet er minimaal in passen? D300 met lens eraan (16-85), losse zoomlens, flitser en wat kleine losse meuk.

De crumpler messenger boy 3000 of 4000 lijken me wel geschikt, maar heeft iemand ervaring hoe deze zijn qua ruimte en gebruiksgemak. Past mijn stuff daar een beetje in?
in de crumpler 3000 past het wel.maar ik vond het niet zo goed passen ging allemaal maar net .wel uit gaande van de D300 met 17-55 lens die is wel een stukje langer en dikker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:35

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

gelukkie schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 19:33:
Ik zoek eigenlijk een rugzak met een rits aan de rugkant om bij de fotospullen te kunnen. Enige wat eigenlijk in een dergelijk vak hoeft te kunnen is mijn d80+18-70 (met zonnekap) en eventueel de 50mm 1.8.

Echter wil ik naast het foto compartiment ook voldoende ruimte hebben voor zaken als brood, informatie etc. die dan gewoon via de voorkant van de tas te bereiken zijn (hier kan ik ook wel filters/ doekjes etc. in kwijt dan). Iets van een regenhoes is ook handig denk ik, en de tas moet ook geen foto tas lijken zegmaar.

Ik zoek dus eigenlijk een tas waar een relatief klein camera compartiment (wel groot genoeg:P) is en dus ook veel ruimte voor overige spullen. Ik heb al veel zitten zoeken, maar vind eigenlijk alleen tassen met een foto gedeelte die over de hele lengte van de tas gaat. Tassen die wel een klein foto gedeelte hebben, die hebben meestal weer niet de mogelijkheid om de camera alleen via de rug te bereiken.

Iemand misschien wat tips? Nu doe ik mijn camera in een softpouch en vervolgens in mijn Eastpak, maar die is gewoon van voor te openen..
Ik ben ook op zoek naar zo'n tas. Het enige wat ik tot nu toe ben tegengekomen (en misschien wat groot (en duur) is):
Afbeeldingslocatie: http://www.crumpler.nl/files/product_line_files/937%23VIEW400x400_2/file1223652724.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://www.crumpler.nl/files/product_line_files/937%23PRODUCT400x400/file1223652701.jpeg

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannondale
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:58
Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 10:19:
[...]

in de crumpler 3000 past het wel.maar ik vond het niet zo goed passen ging allemaal maar net .wel uit gaande van de D300 met 17-55 lens die is wel een stukje langer en dikker.
Thanks, dan ga ik maar kijken naar de 4000. Het voornaamste is dat het niet te strak zit. Dus dat je het makkelijk eruit kan pakken. Wat heb je nu zelf in plaats van de 3000?

"In the long run we are all dead" J.M. Keynes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cannondale schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 10:57:
[...]

Thanks, dan ga ik maar kijken naar de 4000. Het voornaamste is dat het niet te strak zit. Dus dat je het makkelijk eruit kan pakken. Wat heb je nu zelf in plaats van de 3000?
op het moment nog die in de kast liggen,die gaat door me broer gebruikt worden. zelf zoek nog een vervanger .omdat mij set aardig aan het uitbrijden is

D300+grip met 17-55/70-200vr en 14-24.
wss komt de lowepro clasefield 160 zie een paar erichteen naar boven

volgens coorz ging past het wel alleen de of ik de 14-24 er dan ook nog bij kan stappen naast de 17-55 en de 70-200vr wist hij niet cker,maar aangezien ik niet altijd alles mee sleep maakte me dat neit zo heel veel uit.
maar voor de zekerheid ga ik morgen ff passen bij FK

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2009 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
simon schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 08:33:
blijf je met zo'n pak niet overal aan hangen, dodge? ik vind ze ook uber lelijk, en behoorlijk opvallend. Maakt 't ook bheoorlijk easy om wat te jatten.
Heb er al een hele tijd mee rondgehost op festivals en grote feesten en heb er nog niet echt last van gehad, van dat hangen blijven.
Dat 't opvallend is, is wel 'n punt, maar als fotograaf val je zowiezo al op, op zo 'n events. En lelijk, tjah, als ik aan het werk ben, zal het me boeien of zo 'n belt lelijk is, als ik maar bijheb wat ik moet bijhebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

bartvl schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 10:35:
[...]

Ik ben ook op zoek naar zo'n tas. Het enige wat ik tot nu toe ben tegengekomen (en misschien wat groot (en duur) is):
[afbeelding]
[afbeelding]
Het enige wat ik me nu zelf begin af te vragen bij deze tas is of dat de body er met een bevestigde lens in kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-09 09:16
gelukkie schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 19:33:
Ik zoek eigenlijk een rugzak met een rits aan de rugkant om bij de fotospullen te kunnen. Enige wat eigenlijk in een dergelijk vak hoeft te kunnen is mijn d80+18-70 (met zonnekap) en eventueel de 50mm 1.8
&
bartvl schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 10:35:
[...]Ik ben ook op zoek naar zo'n tas. Het enige wat ik tot nu toe ben tegengekomen (en misschien wat groot (en duur) is):
[afbeelding]
[afbeelding]
Al eens naar de Lowepro Flipside gekeken ? Is er in twee maten, de 200 & 300 Lijkt me precies wat jullie zoeken.
Afbeeldingslocatie: http://products.lowepro.com//CatalogImages/18-2082-IMG3.jpeg Afbeeldingslocatie: http://products.lowepro.com//CatalogImages/18-2082-IMG1.jpeg Afbeeldingslocatie: http://products.lowepro.com//CatalogImages/18-2082-IMG4.jpeg
Prijzen tusen de € 67 & € 80 ongeveer

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Die had ik inderdaad nog niet gezien. Inderdaad het fotovak tegen de rug aan, lijkt me toch wel zo prettig. Alleen heeft deze net echt een uitgebreid vak om extra spullen in mee te nemen?

(de Crumpler vind ik overigens mooier :P maar is wel veel groter denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
bartvl schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 16:00:
Inderdaad het fotovak tegen de rug aan, lijkt me toch wel zo prettig.
Misschien lullige vraag, maar wat is het voordeel van enkel via de rugzijde aan je spul kunnen?
Lijkt me niet echt handig? Elke keer je wat uit je tas moet hebben moet je 't ding afdoen?
Veilig is het denk ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Het gaat mij idd om veiligheid, als ik de camera gebruik hangt hij toch om mijn nek..maar voor het vervoer is de tas dus handig.

Die crumpler had ik ook gezien, maar volgens mij kun je ook via de zijkant bij het foto spul komen, dit maakt het niet echt veilig dan. Verder die lowepro, die lijkt geen ruimte te hebben voor overige spullen aangezien het cameravak over de hele lengte loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Laatst online: 08-08 14:47
dodge_911 schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 17:03:
Misschien lullige vraag, maar wat is het voordeel van enkel via de rugzijde aan je spul kunnen?
Lijkt me niet echt handig? Elke keer je wat uit je tas moet hebben moet je 't ding afdoen?
Veilig is het denk ik wel.
Om met een rugzak bij je spul te komen moet je 'm in de regel toch afdoen. En zo heb je dus wat meer zekerheid. Ook is de kans wat kleiner dat je je tas per ongeluk niet helemaal goed sluit waardoor je spul op straat ligt als je de tas op je rug doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 15-09 10:08
Wobcat schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 15:25:
[...]

&

[...]

Al eens naar de Lowepro Flipside gekeken ? Is er in twee maten, de 200 & 300 Lijkt me precies wat jullie zoeken.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Prijzen tusen de € 67 & € 80 ongeveer
Er is ook nog een 400 die nog iets groter is en een betere en bredere tailleband heeft.

Afbeeldingslocatie: http://products.lowepro.com//CatalogImages/18-2116-IMG1_LRG.jpeg

Ik heb zelf een flipside 300 en je hebt inderdaad bij een volle tas weinig ruimte voor niet-foto spullen. Wat ik heel prettig vind is als ik in de natuur bezig ben ik de tas op de grond kan leggen en vervolgens niet met modder op m'n rug zit omdat je de tas met de buitenkant op de grond ligt. Bovendien is het niet makkelijk om stiekum wat uit de tas te pikken.

Op de flipside serie kun je aan de schouderriemen accesoires uit de sliplock serie kwijt.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 19:33:

De Domke F-802 en Tenba insert zijn een match made in heaven!

Vandaag kwam de Tenba insert binnen. Eenmaal uitgepakt meteen naar boven gerend om 'm voor te stellen aan zijn nieuwe vriendje: de Domke F-802. De twee passen in elkaar alsof ze voor elkaar gemaakt zijn. De tas sluit perfect aan aan de zijkanten, aan de lange kanten is er nog wat ruimte om wat losse, dunne spullen (tijdschrijft, netbook?) tussen te stoppen.

Foto's zeggen meer dan 10^2 woorden, bij deze! :Y)

Het spul zoals het er normaal in zit. Rechts van de D90 zit de SB600 + nog wat ruimte voor wat duns, langs. Onder de camera met 18-70 erop is meer dan genoeg ruimte voor een prime (50/1.8), naast de flitser werkte niet lekker. Links van de D90 zit de 70-200/2.8 met omgedraaide zonnekap.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3440/3387233091_16c8ef8775.jpg

De insert naast de tas, past precies!
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3605/3388041148_13a4d9d9ba.jpg

Zo zit het spul in de insert. De d90 steekt boven de insert uit maar niet boven de tas.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3573/3388041328_7b81d902fc.jpg

Bed is misschien niet waterpas, maar insert is minder hoog dan tas.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3436/3387233709_481c495bc4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3644/3388041716_82dbefe550.jpg

Klitteband van binnen, over de hele lengte, in de breedte maar een stukje.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3113/3387234037_d34fa0f4cf.jpg

Standaard vier inserts erbij, ik gebruik er drie en de laatste als padding tussen tas en insert.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3636/3387234159_cca3458ab8.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door NickH op 26-03-2009 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Fijn dat je de foto's hier neerzet. :)

Even een vraagje: heb je al de Sigma 70-200 op je D90 geschroeft en gekeken of die combi in de F802 past? Zit namelijk te kijken naar een leuke deal i.c.m. een Sigma non macro versie. En een andere tas moet er dan sowieso komen, zat zelf te kijken naar de F803 (en dan waxversie, vind ik mooi :)) omdat ik na veel uitrekenen daarop kwam. D90: 77mm, Sigma 70-200: 184mm, tesamen: 261mm/26,1cm. Domke noemt deze afmetingen... F-802 Main compartment 15.5L x 4W x 12"D. 12 inch = 12x2,54=30,48cm. Dus als ik daar op af ga past dat zonder meer.

Ik snap dan alleen niet waarom de F803 duurder is terwijl ie qua afmetingen aldus de domke site kleiner is :S Main compartment 13L x 4W x 9"D. en 9x2,54=22,86cm. Neem aan dat het dus omgedraaid moet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, dat ziet er goed uit ja! Maar je kunt dus (ongeveer...) max. 3 objectieven, flitser + body kwijt in de tas als ik `t goed zie en begrijp?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks voor het posten van je bevindingen Nick.
Ik zie het al. Dit ziet er keurig uit en het is van betere kwaliteit dan de Domke insert. En ook nog eens goedkoper.
Dat moet ik natuurlijk ook hebben. :)
Joosie200 schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 18:51:

Even een vraagje: heb je al de Sigma 70-200 op je D90 geschroeft en gekeken of die combi in de F802 past?
Op de foto kan je zien dat de 70-200 lager ligt dan de bovenkant van de insert. Dat zou dus moeten gaan passen denk ik.
Dat is zeker mooi. Maar zodra het nat word gaat het denk ik wel afgeven op je kleding aangezien je die tas behandeld met wax.
Ik wilde ook een wax tas maar heb het toch maar niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 14:26
ComBax schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 08:21:
[...]
You're welcome.
Diepte bij de flitser is ongeveer 16cm (iets meer).
Nog een heel klein vraagje. Heeft die rugzak nog extra lussen om bv een statief mee vast te kunnen maken? Op de website van Crumpler staat namelijk dat ie inderdaad zo'n lussen heeft, maar op de foto's kan ik ze niet ontdekken, en ook op mijn huidige crumpler back-pack zitten ze niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Joosie200 schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 18:51:
Fijn dat je de foto's hier neerzet. :)

Even een vraagje: heb je al de Sigma 70-200 op je D90 geschroeft en gekeken of die combi in de F802 past? Zit namelijk te kijken naar een leuke deal i.c.m. een Sigma non macro versie. En een andere tas moet er dan sowieso komen, zat zelf te kijken naar de F803 (en dan waxversie, vind ik mooi :)) omdat ik na veel uitrekenen daarop kwam. D90: 77mm, Sigma 70-200: 184mm, tesamen: 261mm/26,1cm. Domke noemt deze afmetingen... F-802 Main compartment 15.5L x 4W x 12"D. 12 inch = 12x2,54=30,48cm. Dus als ik daar op af ga past dat zonder meer.

Ik snap dan alleen niet waarom de F803 duurder is terwijl ie qua afmetingen aldus de domke site kleiner is :S Main compartment 13L x 4W x 9"D. en 9x2,54=22,86cm. Neem aan dat het dus omgedraaid moet zijn?
Ik wíst dat ik wat foto's vergeten was ;-)

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3581/3387344743_60da89d822.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3575/3387344939_3918b9882d.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3552/3387345259_734b38c882.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3651/3388152572_2a417759a8.jpg
Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 19:19:
Thanks voor het posten van je bevindingen Nick.
Ik zie het al. Dit ziet er keurig uit en het is van betere kwaliteit dan de Domke insert. En ook nog eens goedkoper.
Dat moet ik natuurlijk ook hebben. :)
Geen probleem! En het is ZEKER een aanrader. De 1 compartment heb ik nu opgevouwen en gebruik ik als padding tussen mezelf en de insert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
NickH schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 19:25:
[...]

Ik wíst dat ik wat foto's vergeten was ;-)
Precies wat ik nog nodig had om te zien :)

Ik weet genoeg, ik ga dit op mijn wishlist zetten. Wil graag die olijfgroene F802, maar die heeft Broer Konijn niet meer. Enkel de zwarte staat bij hun in bestelling bij de leverancier :( Dank voor de foto's, plaatje is nu helemaal compleet voor me. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Gewoon reserveren bij konijn, als je mijn verhaal leest, ik had alleen een levertijd gevraagd, later bleek dat ze 'm hadden besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist de Tenba besteld dankzij Nick.
Heel erg bedankt.

Edit: Ik heb toch maar even een mailtje gedaan naar Konijnenberg met de vraag of ik de Domke insert kan omruilen aangezien die niet bevalt en nu de Tenba besteld heb.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2009 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyzer
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Xyzer

Valid XHTML & CSS.

NickH schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 19:33:
Gewoon reserveren bij konijn, als je mijn verhaal leest, ik had alleen een levertijd gevraagd, later bleek dat ze 'm hadden besteld :)
Wordt de binnenkant van die tassen niet sneller vochtig als het regent?

Ik zou ook wel zo'n tas willen omdat het gewoon velen malen handiger is dan wat ik nu heb.

Hier komt ooit nog wat te staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xyzer schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 20:10:
[...]

Wordt de binnenkant van die tassen niet sneller vochtig als het regent?

Ik zou ook wel zo'n tas willen omdat het gewoon velen malen handiger is dan wat ik nu heb.
Gewoon de tas inspuiten met antirain en je tas is waterafstotend en beschermt tegen vuil (lees: makkelijk schoon te maken indien er vuil op komt).
Het stinkt als een otter, dus de tas even inspuiten zonder je gear erin en een dagje in de schuur laten uitwapperen.

Ik kan me voorstellen dat je die tas ook wilt. Het is een super fijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-07-2023
Ziet er erg goed uit Nick! Zou een D80 + MB-D80 Grip daarin passen denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 19:55:
Heel erg bedankt.
Cool! Ben benieuwd hoe al je gear erin past!
ktart schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 20:17:
Ziet er erg goed uit Nick! Zou een D80 + MB-D80 Grip daarin passen denk je?
Er past nog wel een grip onder, zoals je hier ziet is er nog riant ruimte over:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3581/3387344743_60da89d822.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
NickH schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 20:20:
[...]

Cool! Ben benieuwd hoe al je gear erin past!

[...]

Er past nog wel een grip onder, zoals je hier ziet is er nog riant ruimte over:
[afbeelding]
Je kan 'm altijd nog een kwartslag draaien, dan is er nog meer ruimte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 19:55:
Heel erg bedankt.

Edit: Ik heb toch maar even een mailtje gedaan naar Konijnenberg met de vraag of ik de Domke insert kan omruilen aangezien die niet bevalt en nu de Tenba besteld heb.
Nou de service van Konijnenberg reikt toch minder ver dan gedacht.
Ze willen de Domke insert niet terug nemen aangezien deze niet meer in de verpakking zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Volgens de wet kopen op afstand mogen ze je dit recht niet ontnemen. Het product is nog in nieuwstaat en binnen 7 dagen heb je aangegeven deze willen omruilen.

Ik zou nog een mail sturen met de melding dat je onder die wet recht hebt om het product terug te sturen zonder opgaaf van reden of extra kosten. Als je een beetje druk kan zetten kan je nog melden dat je anders contact opneemt met de consumentenbond :P

Edit: hier is er nog een kleine discussie over, maar volgens mij gaat de consensus op dat ze het product terug moeten nemen.

[ Voor 21% gewijzigd door NickH op 27-03-2009 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
NickH schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 11:01:
Volgens de wet kopen op afstand mogen ze je dit recht niet ontnemen. Het product is nog in nieuwstaat en binnen 7 dagen heb je aangegeven deze willen omruilen.

Ik zou nog een mail sturen met de melding dat je onder die wet recht hebt om het product terug te sturen zonder opgaaf van reden of extra kosten. Als je een beetje druk kan zetten kan je nog melden dat je anders contact opneemt met de consumentenbond :P
Sterker nog, ik meen me te herinneren dat dit vanaf het begin van het jaar is verhoogd naar 14 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Alleen als ze bij thuiswinkel.org zijn aangesloten. (bron).

Maar genoeg discussie hierover denk ik.

Je kan ook niets anders met die insert? In het ergste geval verkoop je 'm door via mp, maar of dat voor die ~20 euro uitmaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
NickH schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 11:10:
Alleen als ze bij thuiswinkel.org zijn aangesloten. (bron).

Maar genoeg discussie hierover denk ik.

Je kan ook niets anders met die insert? In het ergste geval verkoop je 'm door via mp, maar of dat voor die ~20 euro uitmaakt?
Hmm oké. Maar idd, ik zou het sowieso niet doen. Je bent toch al 7 euro nogwat kwijt voor verzendkosten naar Konijnenberg. Voor die 14 euro zou ik mijn energie er niet aan besteden tbh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee daar besteed ik mijn energie inderdaad niet aan.
En gaan dreigen e.d. heb ik al helemaal geen behoefte aan.

Maar toch raar dat ze deze service niet willen verlenen. Volgende keer gewoon weer mijn spulletjes ergens anders bestellen. Zo werkt het nou eenmaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het recht iets te retourneren geldt alleen voor ongebruikte producten die nog in de onbeschadigde verpakking zitten. Winkels die het na openen wel accepteren passen gewoon hun eigen coulance toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Xforce, als je het topic had doorgelezen had je onderstaande opmerking al minstens 2 keer voorbij zien komen.

Zoals ik al meerdere keren eerder hier heb gepost:
[...] Verder bleken veel webwinkels andere voorwaarden te hanteren die niet rechtsgeldig zijn: het in rekening brengen van kosten voor ontbinding tijdens de bedenktijd of de eis dat de verpakking niet mag worden geopend [...]
(bron)

Immers, de wet is ervoor gemaakt om consumenten producten te laten proberen, hoe doe je dat als je het product niet uit de verpakking mag halen? |:(

[ Voor 13% gewijzigd door NickH op 27-03-2009 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 15-09 10:08
Er zijn inmiddels zoveel gevallen bekend van tweakers die in hun recht staan maar het niet krijgen dat we daar een apart forum mee kunnen vullen. >:)

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002

MBV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NickH schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 18:37:
[...]

De Domke F-802 en Tenba insert zijn een match made in heaven!

Vandaag kwam de Tenba insert binnen. Eenmaal uitgepakt meteen naar boven gerend om 'm voor te stellen aan zijn nieuwe vriendje: de Domke F-802. De twee passen in elkaar alsof ze voor elkaar gemaakt zijn. De tas sluit perfect aan aan de zijkanten, aan de lange kanten is er nog wat ruimte om wat losse, dunne spullen (tijdschrijft, netbook?) tussen te stoppen.

Foto's zeggen meer dan 10^2 woorden, bij deze! :Y)

Het spul zoals het er normaal in zit. Rechts van de D90 zit de SB600 + nog wat ruimte voor wat duns, langs. Onder de camera met 18-70 erop is meer dan genoeg ruimte voor een prime (50/1.8), naast de flitser werkte niet lekker. Links van de D90 zit de 70-200/2.8 met omgedraaide zonnekap.
[afbeelding]

De insert naast de tas, past precies!
[afbeelding]

Zo zit het spul in de insert. De d90 steekt boven de insert uit maar niet boven de tas.
[afbeelding]

Bed is misschien niet waterpas, maar insert is minder hoog dan tas.
[afbeelding]

[afbeelding]

Klitteband van binnen, over de hele lengte, in de breedte maar een stukje.
[afbeelding]

Standaard vier inserts erbij, ik gebruik er drie en de laatste als padding tussen tas en insert.
[afbeelding]
kijk dat zijn duidelijke foto's daar kan ik wat mee nu denk k toch niet dat de D300+70-200vr er in past! die is n.m nog een flik suk langer dan de sigma variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de Tenba insert binnen gekregen en ik ben er hardstikke blij mee.
Nu kan ik pas optimaal mijn Domke F802 benutten. Deze insert vult de gehele tas op waardoor alles er heel strak in past. Nergens meer geen beweging in. De vak verdeling is ook ruimschoots in orde.
Het materiaal is dikker waardoor er een betere padding ontstaat. Had ik deze maar eerder gekocht in plaats van de Domke insert want het is echt een hele verademing.

Nu begrijp ik ook wat Nick met onderstaande quote bedoelde.
NickH schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 18:37:

Eenmaal uitgepakt meteen naar boven gerend om 'm voor te stellen aan zijn nieuwe vriendje
Want dat het nu 2 dikke vrienden geworden zijn is een ding wat zeker is.

Hieronder nog een aantal foto´s.

Voor aanzicht Domke F802 gesloten, met gear er in dankzij de Tenba

Afbeeldingslocatie: http://img9.imageshack.us/img9/7194/img0030tbq.jpg

Zij aanzicht met gear er in.

Afbeeldingslocatie: http://img10.imageshack.us/img10/8241/img0031t.jpg

Domke geopend en Tenba insert zichtbaar. Zoals je ziet past alles mooi.

Afbeeldingslocatie: http://img8.imageshack.us/img8/2345/img0032s.jpg

En dit zat er allemaal in (behalve laptop 13 inch)

Afbeeldingslocatie: http://img24.imageshack.us/img24/5752/img0033qze.jpg

2 Dikke vrienden

Afbeeldingslocatie: http://img13.imageshack.us/img13/4483/img0034avd.jpg

Dell in het laptop vak

Afbeeldingslocatie: http://img10.imageshack.us/img10/5641/img0035rpb.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2009 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TutanRamon
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:53
Ik ga in de zomer een maand naar de VS en ben daarom aan het zoeken naar een geschikte rugtas.

Ik heb:
Canon EOS 450D body
18-55 IS
70-200 mm 4.0 L-serie

Ik ben op zoek naar een rugzak waar bovenstaande zaken goed inpassen. Ik wil bovendien wat ruimte hebben voor een boek en wat papieren.

Ik wil een rugtas omdat ik veel wandelingen ga maken. Het draagcomfort telt dus erg mee in mijn beslissing.

Heeft iemand suggesties voor een rugtas die ik ook als handbagage in het vliegtuig kan meenemen?

We see things as we are, not as they are

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Duidelijke foto's Jacobse! De eerste keer dat ik duidelijk zie dat deze tas voor mij niet geschikt is, het is me allemaal veel te open. Zo'n "laptopvak", dat slaat toch nergens op? Leuk om een tijdschrift in te stoppen, meer niet. Verder zie ik nergens "fatsoenlijke" overslagen of ritsen, het is een mooiweertas. Niks mis mee hoor, voor wie daarvoor kiest, het is een mooie tas, maar niet voor mij en dat is best goed om te weten, want ik had er serieus naar gekeken. Vooral het smalle sprak mij aan. Ik wilde eigenlijk twee bodies zonder grip met lenzen erin stoppen, haaks op de door jou en veel anderen gekozen positie, met in het midden nog een lensje ofzo. Als ik jouw foto's goed bekijk, is de kans groot dat ik dan door de kieren de bodies zie?
Voor wie hem wel wil is die insert zo te zien inderdaad een perfecte match bij de tas. Ongelofelijk hoeveel je erin weet te krijgen. Het oogt wel een beetje vol, maar ik neem aan dat je al die accu's en laders niet altijd mee zal slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Toff schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 15:08:
Duidelijke foto's Jacobse! De eerste keer dat ik duidelijk zie dat deze tas voor mij niet geschikt is, het is me allemaal veel te open. Zo'n "laptopvak", dat slaat toch nergens op? Leuk om een tijdschrift in te stoppen, meer niet. Verder zie ik nergens "fatsoenlijke" overslagen of ritsen, het is een mooiweertas. Niks mis mee hoor, voor wie daarvoor kiest, het is een mooie tas, maar niet voor mij en dat is best goed om te weten, want ik had er serieus naar gekeken. Vooral het smalle sprak mij aan. Ik wilde eigenlijk twee bodies zonder grip met lenzen erin stoppen, haaks op de door jou en veel anderen gekozen positie, met in het midden nog een lensje ofzo. Als ik jouw foto's goed bekijk, is de kans groot dat ik dan door de kieren de bodies zie?
Voor wie hem wel wil is die insert zo te zien inderdaad een perfecte match bij de tas. Ongelofelijk hoeveel je erin weet te krijgen. Het oogt wel een beetje vol, maar ik neem aan dat je al die accu's en laders niet altijd mee zal slepen.
Het is ook helemaal geen dedicated laptopvak :) Ik heb er een opgebouwen plastic tasje in, als ik in een onbekende stad ben een plattegrond en als ik met het OV ga een krant of tijdschrift.

Maar ik moet die insert ook maar eens gaan kopen, ziet er toch wel beter uit dan m'n 720-230 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Die achterkant dat hebben meerdere schoudertassen zo. Heeft ie toevallig aan de onderkant een rits zitten? Want je ziet in menig filmpje dat je je schoudertas dan namelijk kunt aanhaken bij je trolley tas. (had mijn Naneu Pro Military Ops Lima tas iig wel) Verder nog 1 vraagje (ga er vanuit dat het toch wel kan, meer even voor de zekerheid) In de twee voorvakken past toch wel 1 half liter flesje (of het nu Spa/Rivella/Cola/Fanta is) staand? Als ik namelijk van huis ben met mijn D90 neem ik altijd wel wat te drinken mee. Blijft over een lastie keuze: Beige of olijfgroen :| En om nu helemaal af te reizen naar Broer Konijn om de kleuren in 't echt te zien is ook weer zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Joosie200 schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 15:38:
Die achterkant dat hebben meerdere schoudertassen zo. Heeft ie toevallig aan de onderkant een rits zitten? Want je ziet in menig filmpje dat je je schoudertas dan namelijk kunt aanhaken bij je trolley tas. (had mijn Naneu Pro Military Ops Lima tas iig wel) Verder nog 1 vraagje (ga er vanuit dat het toch wel kan, meer even voor de zekerheid) In de twee voorvakken past toch wel 1 half liter flesje (of het nu Spa/Rivella/Cola/Fanta is) staand? Als ik namelijk van huis ben met mijn D90 neem ik altijd wel wat te drinken mee. Blijft over een lastie keuze: Beige of olijfgroen :| En om nu helemaal af te reizen naar Broer Konijn om de kleuren in 't echt te zien is ook weer zo...
Nee zit geen rits.

Ja, past gemakkelijk. (je kan in beide voorvakken 2 stuks halve literflesjes doen als je zou willen).

En ik zou groen nemen. Is imo in Nederland veel mooier. Als je nou in de sahara zou wonen...

[ Voor 4% gewijzigd door sOid op 28-03-2009 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Toff

Er zitten inderdaad geen ritsen aan de tas om de vakken af te sluiten.
Als jij de bodies in de voorvakjes zou doen dan zul je ze inderdaad kunnen zien door de kieren.
Ik denk dat dat niet het geval is wanneer je deze in het normale gedeelte zou plaatsen.
Wat betreft het laptopvak: het is inderdaad niet de ideaalste manier om je laptop te vervoeren. Ik zal het denk ik ook weinig doen. Maar het is toch prettig dat er een vak aanwezig is zodat in iedergeval me laptop mee zou kunnen. Verre van ideaal... maar een aparte tas voor de laptop is ook niet alles (lees: 2 tassen meenemen)

Het oogt niet alleen vol. Hij zit ook propvol. Inderdaad is het zo dat lang niet alles meegaat wat je nu op de foto´s ziet. Maar ook hier geld weer. Moet ik een zwik batterijen en laders meenemen? Ook dan is het prettig dat het er in kan.

Hopelijk vind je een tas die aan jouw eisen voldoet. Jammer dat de Domke niet geschikt voor je is. Hij is erg mooi en draagt ook prettig. (maar dat zal ook vast bij andere tassen het geval zijn).

@ sOid

Inderdaad, een echte aanrader. De perfect match om het maar zo te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, na mij een eindje verdiept te hebben in de oneindig veel tassen die er zijn, denk ik niet dat ik een echt geschikte ga vinden. Ik zit nu met een Lowepro iets, waar maar net m'n 5D + 24-105 + 70-200 + 550ex in kan, maar m'n 400 moet ik telkens apart meesjauwen..

Bij de lokale fotoboer zijn er ook niet direct tassen die m'n huidige combo allemaal kunnen dragen, en op het wereldwijde web zie ik door de kronkels de spaghetti ook niet meer..

Wat er dus liefst allemaal zou in moeten:
• 5D Mark II
• 24-105mm 4.0
• 70-200mm 2.8
• 400mm 5.6
• 550EX
• meuk zoals losse lenskappen, oplader, geheugenkaartjes en omnibouce
• Mocht het nog kunnen, de toekomstige fisheye (die wss de 15mm 2.8 wordt)

Zijn er mensen die dit alles in 1 tas kunnen krijgen, of mik ik te hoog? Zaken zoals gewicht van dit alles laat ik trouwens terzake, want de tas zal ik voornamelijk gebruiken om simpelweg van A naar B te gaan, niet om bv. door de bosjes te trekken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolver1ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-01 07:07
@ev1ltje

Think Tank Street Walker Pro .. misschien ietsjes te klein voor al je spullen, maar wie weet.

Lowepro Backpack Nature Trekker AW II - ruimte zat.

Of anders neem je toch een grote Pelican of B+W koffer als dit..
Afbeeldingslocatie: http://www.rbc-pressoffice.co.uk/press/outdoor-cases/65/type65_div-camera.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 16:56:
Hmm, na mij een eindje verdiept te hebben in de oneindig veel tassen die er zijn, denk ik niet dat ik een echt geschikte ga vinden. Ik zit nu met een Lowepro iets, waar maar net m'n 5D + 24-105 + 70-200 + 550ex in kan, maar m'n 400 moet ik telkens apart meesjauwen..

Bij de lokale fotoboer zijn er ook niet direct tassen die m'n huidige combo allemaal kunnen dragen, en op het wereldwijde web zie ik door de kronkels de spaghetti ook niet meer..

• 5D Mark II
• 24-105mm 4.0
• 70-200mm 2.8
• 400mm 5.6
• 550EX

Zijn er mensen die dit alles in 1 tas kunnen krijgen, of mik ik te hoog? Zaken zoals gewicht van dit alles laat ik trouwens terzake, want de tas zal ik voornamelijk gebruiken om simpelweg van A naar B te gaan, niet om bv. door de bosjes te trekken :+
Je zou ook eens naar zo'n trolley kunnen kijken als je het toch alleen maar gebruikt voor transport. Think Tank maakt mooie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
sOid schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 15:27:
Het is ook helemaal geen dedicated laptopvak :)
Die benaming was van Jacobse bij z'n foto's. FK spreekt van geschikt voor noteboek, maar misschien bedoelen ze dan een andere plek in de tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Toff schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 21:58:
[...]
Die benaming was van Jacobse bij z'n foto's. FK spreekt van geschikt voor noteboek, maar misschien bedoelen ze dan een andere plek in de tas.
In het hoofdvak kun je wel een laptop kwijt. Ik denk een 15.4" zonder sleeve of een 13" met sleeve. M'n Macbook met sleeve past precies. Maar het is dan wel moeilijk om nog cameraspullen mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demazelen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-07 15:44
Als je die gevuld hebt met lensen durf je niet meer over straat....... zo'n waarde zit er dan in het koffer.
:)
wolver1ne schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 20:02:
@ev1ltje

Think Tank Street Walker Pro .. misschien ietsjes te klein voor al je spullen, maar wie weet.

Lowepro Backpack Nature Trekker AW II - ruimte zat.

Of anders neem je toch een grote Pelican of B+W koffer als dit..
[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 16:56:

• 5D Mark II
• 24-105mm 4.0
• 70-200mm 2.8
• 400mm 5.6
• 550EX

neem zo'n sleepkist voor alles, maar ik zou geen tas voor dit alles doen, veel te veel.

|>

Pagina: 1 ... 14 ... 29 Laatste

Dit topic is gesloten.