Nee dat kun je niet kwijt. De slingshot is echt een camera tas zonder extra vakjes voor laptops en dergelijke. De rest pas er prima in!the_nowhereman schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 12:40:
Vraagje aan "gebruikers"
Slingshot 200 AW
inhoud.
- Eos 450D
- 18-55 IS kitlens
- 55-250 IS
- Zonnekappen
- Asus EEEPC 901
Gaat dat passen ? en dan vooral die asus erbij ?
voortaan onthouden..Joosie200 schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 16:37:
Review van de Opulent Rooster XL en Jimmy Bo 400:
[afbeelding]
Om jullie een idee te geven van de afmetingen binnenin. Dit is een literpak en zoals je kan zien op de foto blijft er nog ruimte over. Daarnaast een A4 puur voor de hoogte van de top compartment. Zoals je ziet kan ie er net niet helemaal compleet in en volgens mij heeft een A4 een afmeting van 28 x 22 cm o.i.d. dus qua hoogte zou ik zeggen dat het 25 cm
A4 = 29.7 x 21.0cm
A3 = dubbele A4 dus 42.0 x 29.7cm
A5 = helft A4 dus 14.85 x 21.0cm
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
moet je anders kijken naar een 350 (met laptopvak) ik weet niet of er een 250 is (met kleiner laptopvak)the_nowhereman schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 12:40:
Vraagje aan "gebruikers"
Slingshot 200 AW
inhoud.
- Eos 450D
- 18-55 IS kitlens
- 55-250 IS
- Zonnekappen
- Asus EEEPC 901
Gaat dat passen ? en dan vooral die asus erbij ?
PSN & XBL: Denkoyugo
Goed, een update omtrent de Jimmy Bo 400. Een Nikon D80 + 70-300 Nikkor passen er op zichzelf wel in, maar de rits dicht doen kun je vergeten
Kortom: met een Jimmy Bo 500 zou het net wel lukken, omdat je 1,5 centimeter meer ruimte hebt.
Wat later...
Geen nieuwe post? Dan maar mijn eigen bericht voorzien van een edit.
Om een indruk te geven hoe groot de Naneu Pro Lima is:

De lima in mijn eastpak Dodger met een inhoud van 24 liter

Vooraanzicht van de Lima

Onderaan zit een klittenband sluiting, waar weer een vak achter schuil gaat. Kun je prima portemonnaie/GSM/sleutels laten. Verder twee vakken, links de Tokina 12-24, rechts de D80 met een 70-300 VR erop gemonteerd. Beide hebben de zonnekap reversed erop, die 70-300 kan niet anders dan met een reversed zonnekap, die Tokina heeft genoeg ruimte om daar de zonnekap normaal op te zetten. Verder onder het oculair nog grut als blaasbalgje/lensdoppen/lenspen/handleiding.
Al met al is ie ruim genoeg dat ik al mijn foto grut mee kan nemen inclusief body/objectieven/schoonmaakgrut/boekje. Plus nog sleutels/GSM/portemonnaie. En achteraan de tas heb je nog een sleuf waardoor je hem eenvoudig kunt monteren op een trolley tas. Daar zit echter ook een rits verstopt en daarin kun je dus nog een tijdschrift/krant stoppen. Verdraaid veel opbergruimte dus voor zo'n compact shoudertasje
Het fijne vind ik, is dat ik hem ook in mijn Eastpak kan stoppen en dan nog ruimte overlaat in de Eastpak om ander spul mee te nemen. Zo kan ik met de Eastpak (waarin dus de Lima zit) en met mijn grote vakantie trolley tas gewoon naar eender vliegveld. Trolley tas inchecken, eastpak (met Lima) mee naar de douane en eenmaal op bestemming kun je de Lima om je schouder gooien, de Eastpak nog volstouwen met eten/drinken/jas/tickets en zodoende de hort op.
Wat later...

Vooraanzicht van de Lima

Onderaan zit een klittenband sluiting, waar weer een vak achter schuil gaat. Kun je prima portemonnaie/GSM/sleutels laten. Verder twee vakken, links de Tokina 12-24, rechts de D80 met een 70-300 VR erop gemonteerd. Beide hebben de zonnekap reversed erop, die 70-300 kan niet anders dan met een reversed zonnekap, die Tokina heeft genoeg ruimte om daar de zonnekap normaal op te zetten. Verder onder het oculair nog grut als blaasbalgje/lensdoppen/lenspen/handleiding.
Al met al is ie ruim genoeg dat ik al mijn foto grut mee kan nemen inclusief body/objectieven/schoonmaakgrut/boekje. Plus nog sleutels/GSM/portemonnaie. En achteraan de tas heb je nog een sleuf waardoor je hem eenvoudig kunt monteren op een trolley tas. Daar zit echter ook een rits verstopt en daarin kun je dus nog een tijdschrift/krant stoppen. Verdraaid veel opbergruimte dus voor zo'n compact shoudertasje
Het fijne vind ik, is dat ik hem ook in mijn Eastpak kan stoppen en dan nog ruimte overlaat in de Eastpak om ander spul mee te nemen. Zo kan ik met de Eastpak (waarin dus de Lima zit) en met mijn grote vakantie trolley tas gewoon naar eender vliegveld. Trolley tas inchecken, eastpak (met Lima) mee naar de douane en eenmaal op bestemming kun je de Lima om je schouder gooien, de Eastpak nog volstouwen met eten/drinken/jas/tickets en zodoende de hort op.
[ Voor 79% gewijzigd door Joosie200 op 23-08-2008 11:47 ]
Thanks! Handige foto's. Zit nu te twijvelen om gewoon een Alpha en een Lima te bestellen. Voor de prijs hoef je het niet te laten. De Alpha als ik echt een hele dag weg ben, en de Lima voor de kleine tripjes.Joosie200 schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 22:11:
Goed, een update omtrent de Jimmy Bo 400. Een Nikon D80 + 70-300 Nikkor passen er op zichzelf wel in, maar de rits dicht doen kun je vergetenKortom: met een Jimmy Bo 500 zou het net wel lukken, omdat je 1,5 centimeter meer ruimte hebt.
Wat later...
[afbeelding]
[afbeelding]
Vooraanzicht van de Lima
[afbeelding]
Begin juni heb ik een LowePro Fastpack 350 gekocht. Na wat puzzelen kreeg ik er in het onderste fotocompartiment het volgende in:
Helaas blijkt een dergelijk beladen rugzak erg zwaar en hoewel de schouder- en heupbanden een stuk beter zijn als die van mijn Minitrekker AW, wordt het allemaal na een uur toch wel wat zwaar. Dus onder normale omstandigheden neem ik niet alles mee. Als de accu's zijn opgeladen, kunnen de laders thuis of in het hotel blijven. Een laptop heb je onderweg eigenlijk niet nodig en je sensor ga je ook niet in de middel of nowhere even schoonmaken
Daarnaast hoeft niet altijd elke objectief mee en is de videocamera ook niet altijd nodig. En dan heb je opeens een zee van ruimte die je kunt gebruiken om een regenjack, voedsel, water en dergelijke mee te nemen. Iets dat niet echt mogelijk is met mijn Minitrekker AW. Daarnaast is de toegang via de zijkant gewoon een feest. Het gemak van een schoudertas en het confort van een rugzak. Tja, wie wil nog meer
- Nikon D70
- Sigma 80-400mm f/4.5-5.6 EX OS APO
- Tamron SP AF28-75/2.8 XR Di LD Aspherical (IF) Macro
- Tokina AT-X 124 AF Pro DX 12-24mm f/4
- Nikkor 50mm f/1.8 AF
- Nikkor 18-70mm f/3.5-4.5G ED-IF AF-S DX
- Panasonic NV-GS180 videocamera
Helaas blijkt een dergelijk beladen rugzak erg zwaar en hoewel de schouder- en heupbanden een stuk beter zijn als die van mijn Minitrekker AW, wordt het allemaal na een uur toch wel wat zwaar. Dus onder normale omstandigheden neem ik niet alles mee. Als de accu's zijn opgeladen, kunnen de laders thuis of in het hotel blijven. Een laptop heb je onderweg eigenlijk niet nodig en je sensor ga je ook niet in de middel of nowhere even schoonmaken
Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.
Ik heb in de winkel even gekeken naar de Lowepro Nova 3 AW en die was inderdaad wel een stuk te groot, de Nova 2 vind ik trouwens weer te klein.Toff schreef op zondag 27 juli 2008 @ 00:13:
@rhepius: Ik heb de "4". Daar zit in het hoofdvak: 3 flinke objectieven, incl. reversed hoods, waarvan 2 mounted op 2 bodies, een flitser, een brillenkoker, een PDA en een pakje zakdoekjes ofzo. In het voorvak is voldoende ruimte voor een paar accu's, geheugenkaarten en filters etc. Met alleen een 40D + kitlens is zo'n tas echt veel te groot. Doe jezelf een lol en koop gewoon een tasje waar je huidige gear in past. Altijd handig als je in de toekomst ooit niet alles mee wilt sjouwen en het hoeft niet meer dan 20-25 euro te kosten.
Ik wil gelijk een tas kopen waarin ik makkelijk nieuwe uitbreidingen kwijt kan, aangezien ik binnenkort al van plan ben een zoomlens, externe flitser etc te gaan kopen.
Dit moet er uiteindelijk in passen:
Caonon EOS 400D
Battery grip
18-55mm kitlens
Zoomlens, waarschijnlijk een 70-300mm
Externe flitser
Accessoires als filters etc
Het moet een schoudertas zijn, het liefst rond de 70 euro (of goedkoper natuurlijk)
Als een van jullie tips heeft hoor ik het graag
Heeft iemand hier al ervaring met de LowePro Vertex 100AW? Dit lijkt me een redelijk ideale rugzak met nog enigsinds compact formaat waar ik mijn kit mee kan meenemen.
Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs
Wie weet er nog een ''Slingshot'' type tas, dat er niet uitziet als een cameratas. Je hebt wel de Echo van Naneu Pro, maar daar kun je niet zo makkelijk bij als de Slingshot van Lowepro bijvoorbeeld.
Dus het liefst een modieuze tas, die de functionaliteit heeft van om je tas niet van je rug te halen bij het pakken van je camera.
Dus het liefst een modieuze tas, die de functionaliteit heeft van om je tas niet van je rug te halen bij het pakken van je camera.
Verwijderd
Ik zit te denken om een nieuwe camera tas te kopen omdat ik binnenkort een grip heb voor mijn k10D.
Ik heb nu een LowePro Slingshot 100 AW en begint nu wel wat krapjes te worden.
Ik heb zelf zitten denken aan een LowePro Slingshot 200 AW en een Tamrax Adventure 7.
Alleen weet ik niet of er in de LowePro ook een camera met grip kan.
Wat er in moet:
- Pentax K10D + grip
- Pentax flitser
- Sigma 70-300mm
- Pentax 50mm
- wat kleine rommel als filters en SD kaartjes
Ik heb zelf zitten denken aan een LowePro Slingshot 200 AW en een Tamrax Adventure 7.
Wat er in moet:
- Pentax K10D + grip
- Pentax flitser
- Sigma 70-300mm
- Pentax 50mm
Heb sind kort de Lowepro Flipside 400
Geweldige tas waarbij je spullen toegangkelijk via de rugzijde.
Had eerst een Fastpack maar om mijn spullen te pakken ging hij altijd van mijn rug dus bij mij werkte het fast pakken niet zo
Wat zit er allemaal in;
- D3 met 24-70 (zonnenkap erop)
- 70-200 VR
- SB-600
- Converter.
- Berg klein spul (geheugen, batt en diversen)
Daarnaast nog genoeg ruimte voor nog een objectief (12-24)
De riemen verdelen het gewicht goed over de schouders en de heupband is zeer goed af te stellen.
Voorzijde van de tas is voorzien van extra vak waar een trui of een licht regenjack in past.
Aan bijde zijde van de tas zitten vakken voor een flesje drinken.
Statief of 1 poot kan ook mee.
Kortom.........fijne tas waar ik zeer tevreden over ben.
Gr Mike
Had eerst een Fastpack maar om mijn spullen te pakken ging hij altijd van mijn rug dus bij mij werkte het fast pakken niet zo
Wat zit er allemaal in;
- 70-200 VR
- SB-600
- Converter.
De riemen verdelen het gewicht goed over de schouders en de heupband is zeer goed af te stellen.
Voorzijde van de tas is voorzien van extra vak waar een trui of een licht regenjack in past.
Gr Mike
[ Voor 8% gewijzigd door Mike-Nikon op 01-09-2008 15:40 ]
Kan je er een foto van maken van de binnenkant?Mike-Nikon schreef op maandag 01 september 2008 @ 15:35:
Heb sind kort de Lowepro Flipside 400
Had eerst een Fastpack maar om mijn spullen te pakken ging hij altijd van mijn rug dus bij mij werkte het fast pakken niet zo![]()
Wat zit er allemaal in;
- 70-200 VR
- SB-600
- Converter.
Gr Mike
Ik heb momenteel een Flipside 300, maar die wordt te klein (D60+17-55 f2.8, 2 x flitser, 6 x 4 AA pack,lichtmeter, arctic butterfly, opladers).
Foto's van de Flipside 400

Alleen de D3 met de 24-70 is al 270mm lang.
Kwaliteit niet te best maar gemaakt met mijn telefoon.

[ Voor 11% gewijzigd door Mike-Nikon op 01-09-2008 19:48 ]
Oke thanks. Kijk daar kan tenminste nog wat in! Zeker op mijn wenslijstjeMike-Nikon schreef op maandag 01 september 2008 @ 19:41:
Foto's van de Flipside 400
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik denk dat die spullen wel passen in de Slingshot 200 AW. Ik heb zelf geen grip bij mijn D80, maar hij past zowel verticaal (dus met de grip omhoog) als horizontaal.Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 19:41:
Ik zit te denken om een nieuwe camera tas te kopen omdat ik binnenkort een grip heb voor mijn k10D.
Wat er in moet:
- Pentax K10D + grip
- Pentax flitser
- Sigma 70-300mm
- Pentax 50mm
Ik heb dit er nu inzitten:
- D80 met Nikkor 180mm f/2.8 AF
- tamron 17-50 f/2.8
- tamron 90mm f/2.8 macro
- Nikkor 50mm f/1.8 AF-D
- Speedlight SB-600
- kabels/accu/filters ed in het voorvak
Er kan zeker nog 1 lens bij die niet langer is dan de 180mm f/2.8 bij (of een imagetank). Persoonlijk zou ik er echter niet meer in doen, omwille van het draagcomfort. Daarnaast heb je nog het vakje aan de bovenkant van de tas, waar een versnapering in past.
Ik weet eigenlijk niet goed of ik 'm hier moet plaatsen of ik het laptoptassentopic
.
Ik zoek eigenlijk een tas waar ik zowel mijn MacBook Pro (17") en Nikon D80 in kwijt kan. Voor de Nikon D80 wil ik er sowieso extra accu's de kitlens (18-135) en later nog een zoomlens (300 of 400 mm ongeveer) en macro lens in kwijt kunnen.
Nou vond ik die National Geographic tassen wel tof maar heb totaal geen idee van wat wel en niet pas, ben bang voor een veel te grote of kleine tas aan te schaffen
.
Wie helpt me?
Ik zoek eigenlijk een tas waar ik zowel mijn MacBook Pro (17") en Nikon D80 in kwijt kan. Voor de Nikon D80 wil ik er sowieso extra accu's de kitlens (18-135) en later nog een zoomlens (300 of 400 mm ongeveer) en macro lens in kwijt kunnen.
Nou vond ik die National Geographic tassen wel tof maar heb totaal geen idee van wat wel en niet pas, ben bang voor een veel te grote of kleine tas aan te schaffen
Wie helpt me?
Je zou ook naar Crumpler Daily XL of XXL kunnen kijken, die zijn enorm in de uitverkoop nu bij Factoryprices op het moment.. toch erg interessant nu!
Heb zelf een paar weken geleden een XL in het rood besteld voor m'n 15,4" laptop en EOS 400D met twee lenzen en alle kabels, acculaders, muis voor laptop enz
Heb zelf een paar weken geleden een XL in het rood besteld voor m'n 15,4" laptop en EOS 400D met twee lenzen en alle kabels, acculaders, muis voor laptop enz
Ik zou dan voor de XXL moeten gaan omdat anders m'n notebook niet past. Nog een vraagje, ik zit nu bij factoryprices te kijken, maar is dit nou een schoudertas of toch één die op je rug zit?
[ Voor 78% gewijzigd door zwik op 02-09-2008 18:47 ]
Verwijderd
Past die 15,4" daar comfortabel in, in die XL? Of is dat nogal krap en kan ik beter de XXL kopen?Wouter87 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 17:11:
Je zou ook naar Crumpler Daily XL of XXL kunnen kijken, die zijn enorm in de uitverkoop nu bij Factoryprices op het moment.. toch erg interessant nu!
Zou er praktisch hetzelfde in kwijtmoeten…
wat jij wil, je kunt hem met een soort van extra band half op je rug vastzetten, bijvoorbeeld voor als je op de fiets zit of net wat harder doorloopt, klik je die los dan is het een `gewone schoudertas` alleen dan wel heul groot, maar dat heb je als je naast je laptop ook je dSLR meeneemt. Als je kiest voor een dSLR, dan kies je dus ook een beetje voor sjouwen. Het past wel lekker in één tas, ik vind het heerlijk.. als ik ervoor kies om de andere lens thuis te laten dan pak ik toch sowieso een andere tas..
[ Voor 3% gewijzigd door Wouter87 op 02-09-2008 19:26 . Reden: laatste regel duidelijker geformuleerd ]
Ik heb vandaag de Flipside 300 binnengekregen. Morgen gaat hij weer terug. De tas is te smal waardoor ik het smalle vak niet kan gebruiken als ik mijn 50-500 er in heb zitten. Mijn 40D met grip steekt met de hotshoe in mijn rug. en het onderste vakje wordt afgedekt door de achterkant van de tas als de ritssluiting volledig geopend is.
Ik wilde een tas die iets kleiner is dan mijn Fastpack 350, voor als ik geen laptop bij me heb. Deze Flipside is net een paar maatjes te klein. De 400 ziet mij er iets te groot en lomp uit.
Ik wilde een tas die iets kleiner is dan mijn Fastpack 350, voor als ik geen laptop bij me heb. Deze Flipside is net een paar maatjes te klein. De 400 ziet mij er iets te groot en lomp uit.
Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2
Verwijderd
Hoi
Ben op het moment in bezit van een Lowepro Rover AW II die ik afgelopen jaar heb gekocht. Een rugtas met boven in gewoon open vak voor andere spullen en onder in een foto vak. Helaas valt deze mij in het gebruik tegen.
Reden is dat om de camera eruit te halen je de tas altijd van je rug moet afhalen en neer moet zetten en het bovenste rugtas deel open moet klappen. Laat staan het wisselen van lenzen (ook sinds afgelopen jaar sinds ik van mijn 18-200 ben afgestapt naar losse lenzen)
Verder prima rugzak maar om snel je spul te pakken en op te bergen is het gewoon niet handig.
Ik ben nu wel opzoek naar een andere en heb nu de slingshot 300 gezien. Met name de toegankelijkheid lijkt me erg makkelijk. Dus ga morgen kijken of dat het beetje allemaal past en hoeveel ruimte in over heb voor andere zaken (tas moet ook dienen voor beetje handbagage voor vakanties) Daarnaast vind ik de crumpler tassen ook wel erg mooi maar weet niet of dat zo aan te raden is voor op vakantie een schouder tas....
als iemand nog suggesties heeft voor een goede tas voor mij...dan zijn ze welkom
Ben op het moment in bezit van een Lowepro Rover AW II die ik afgelopen jaar heb gekocht. Een rugtas met boven in gewoon open vak voor andere spullen en onder in een foto vak. Helaas valt deze mij in het gebruik tegen.
Reden is dat om de camera eruit te halen je de tas altijd van je rug moet afhalen en neer moet zetten en het bovenste rugtas deel open moet klappen. Laat staan het wisselen van lenzen (ook sinds afgelopen jaar sinds ik van mijn 18-200 ben afgestapt naar losse lenzen)
Verder prima rugzak maar om snel je spul te pakken en op te bergen is het gewoon niet handig.
Ik ben nu wel opzoek naar een andere en heb nu de slingshot 300 gezien. Met name de toegankelijkheid lijkt me erg makkelijk. Dus ga morgen kijken of dat het beetje allemaal past en hoeveel ruimte in over heb voor andere zaken (tas moet ook dienen voor beetje handbagage voor vakanties) Daarnaast vind ik de crumpler tassen ook wel erg mooi maar weet niet of dat zo aan te raden is voor op vakantie een schouder tas....
als iemand nog suggesties heeft voor een goede tas voor mij...dan zijn ze welkom
Wellicht dat deze suggestie iets is...
Koop een schoudertas/slingtas waarin al je fotografie spul past en hou daarnaast een rugtas aan voor overige dingen. Ik heb zelf ook de Rover AW II gehad en heb hem ook verkocht. Qua indeling voor mij prima, maar inderdaad in de praktijk niet erg doeltreffend. Via een omslachtige weg ben ik nu aanbeland bij een kleine schoudertas waarbij ik mijn foto gear in mee kan nemen en een simpele rugtas voor al het andere. Met als bijkomend voordeel: de foto schoudertas is dusdanig klein dat ie in mijn simpele rugtas past.
Kortom, op vakantie? Stop je fotoschoudertas in je rugtas, neem die mee als handbagage en eenmaal op bestemming kun je je rugtas volstoppen met een jas/eten/drinken/persoonlijke bezittingen terwijl je om je schouder je fotospul tot je beschikking hebt. Nogmaals, tis niets meer dan een suggestie. Maar wie weet of je er wat mee kunt.
Koop een schoudertas/slingtas waarin al je fotografie spul past en hou daarnaast een rugtas aan voor overige dingen. Ik heb zelf ook de Rover AW II gehad en heb hem ook verkocht. Qua indeling voor mij prima, maar inderdaad in de praktijk niet erg doeltreffend. Via een omslachtige weg ben ik nu aanbeland bij een kleine schoudertas waarbij ik mijn foto gear in mee kan nemen en een simpele rugtas voor al het andere. Met als bijkomend voordeel: de foto schoudertas is dusdanig klein dat ie in mijn simpele rugtas past.
Kortom, op vakantie? Stop je fotoschoudertas in je rugtas, neem die mee als handbagage en eenmaal op bestemming kun je je rugtas volstoppen met een jas/eten/drinken/persoonlijke bezittingen terwijl je om je schouder je fotospul tot je beschikking hebt. Nogmaals, tis niets meer dan een suggestie. Maar wie weet of je er wat mee kunt.
De suggestie in de post hierboven is een optie, echter vind ik het persoonlijk erg onhandig om met meerdere tassen te gaan rondlopen. Vandaar dat ik zelf rond ben gaan kijken naar een combitas waarbij je eenvoudig bij je gear kunt. De Slingshots zijn een goed voorbeeld ervan, maar je draagt die tas op één schouder wat mij niet comfortabel lijkt. Vandaar dat ik uiteindelijk een Fastpack 200 heb gehaald. Het principe van deze tas is hetzelfde als de Slingshot, maar je draagt 'm als een echte rugtas (op beide schouders dus). Ik vind het 'm echt enorm handig.Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2008 @ 15:33:
Hoi
Verwijderd
Het is natuurlijk een beetje wat je zoekt en de slingshots en de fastpacks hebben het voordeel dat je meestal je rugtas om kan laten zitten, maar er is imo wel heel erg weinig ruimte voor andere zooi (met name de slingshots). Het hangt natuurlijk een beetje af wat voor een soort vakantie je doet en hoeveel je meeneemt, maar ik vind iets meer ruimte toch wel makkelijk
. Ik heb vaak toch wel iets van reisgids, wat eten, water, regenjasje ed bij me en dan is het toch wel heel erg makkelijk om wat 'aanvullende' ruimte te hebben.
Ik heb ook de Rover AW II en opzich vind ik de tas wel redelijk makkelijk (niet snel) maar na mijn laatste vakantie zit ik er toch over te denken om een schoudertas + normale rugtas mee te nemen de volgende trip. Zeker in steden vind ik de schoudertas vele malen makkelijker werken dan een rugtas, maar thats just me
Ik heb ook de Rover AW II en opzich vind ik de tas wel redelijk makkelijk (niet snel) maar na mijn laatste vakantie zit ik er toch over te denken om een schoudertas + normale rugtas mee te nemen de volgende trip. Zeker in steden vind ik de schoudertas vele malen makkelijker werken dan een rugtas, maar thats just me
Verwijderd
@ raviculus, Ik heb de maten eens bekeken den mijn camera + grip opgemeten, en het zou _net_ moeten passen. Bedankt voor de reactie
Verwijderd
Op dit moment heb ik een foto rugzak waar al mijn spulletjes prima in passen.
Echter kan er niks anders (zoals bijv. boekje, flesje water, etc) meer bij.
Daarom zoek ik eigenlijk een goeie (grotere) foto tas waar ik zowel mijn camera spullen in kan stoppen als wat algemene zaken. Uiteraard gescheiden.
Wat ik heb aan camera spul is:
EOS 350D + grip, 70-300mm sigma, 17-70mm sigma, 50mm canon, image tank, wat filters, doekjes, extra batterijen, geheugen en wat kabeltjes en de oplader.
Weet iemand een goeie combi rugzak?
Daarom zoek ik eigenlijk een goeie (grotere) foto tas waar ik zowel mijn camera spullen in kan stoppen als wat algemene zaken. Uiteraard gescheiden.
EOS 350D + grip, 70-300mm sigma, 17-70mm sigma, 50mm canon, image tank, wat filters, doekjes, extra batterijen, geheugen en wat kabeltjes en de oplader.
Geen flitser? Dat scheelt nogal in de ruimte namelijk
Bericht hierboven
Zelf heb ik de Lowepro Orion Trekker II. Onderin m'n fotospul, bovenin is plek genoeg voor de rest van m'n spullen. overdwars past er een 1 liter colafles in.Verwijderd schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 12:04:
http://products.lowepro.c...on-Trekker-II,1989,14.htm
Zelf heb ik onderin een eos 400D+grip met 17-85 eraan vast, een 70-300, 580EX en imagetank zitten. Dan heb je nog iets ruimte over voor een klein lensje of een ander klein dingetje.
Ik heb zo even geen foto voor handen, als ik morgen tijd heb zal ik eens kijken of ik er eentje kan uploaden.
Iemand ervaring met een shootsac? Lijkt me erg praktisch, maar de prijs en t een beetje vrouwelijk uiterlijk weerhouden me om de gok te wagen...
Verwijderd
@masterslave, mooi tasje! Volgens mij ook niet al te duur.
Eens rondzoeken naar een winkel in Amsterdam die deze heeft en waarbij ik mag proberen of ik m'n spul er allemaal in kwijt kan!
Eens rondzoeken naar een winkel in Amsterdam die deze heeft en waarbij ik mag proberen of ik m'n spul er allemaal in kwijt kan!
Vind 't echt belachelijk duur. Koop gewoon een Domke. Daarvan weet je zeker dat 't goed is en is ook een stuk mannelijker (en nog eens goedkoper ook).ThomasW schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 20:17:
Iemand ervaring met een shootsac? Lijkt me erg praktisch, maar de prijs en t een beetje vrouwelijk uiterlijk weerhouden me om de gok te wagen...
Misschien is dit wat voor je of dit misschien wel?Verwijderd schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 12:04:
flickr - WOT Profile - Game PC
Verwijderd
Thanks, maar die 1e link lijkt me wat klein. En die 2e lijkt op het gene wat ik nu ook al heb.
Die Lowepro Orion Trekker ziet er interessant uit, zeker om dat de foto spullen gescheiden zijn van de overige zooi. Vind het geen fijn idee om een (condenserende) fles water naast m'n body of objectieven te stoppen.
Die Lowepro Orion Trekker ziet er interessant uit, zeker om dat de foto spullen gescheiden zijn van de overige zooi. Vind het geen fijn idee om een (condenserende) fles water naast m'n body of objectieven te stoppen.
Bij de laatste van de 2 links gebeurd dat ook niet. Je kan de fles makkelijk aan de buitenkant kwijt in de speciale zakjes of bovenin de rugzak in het aparte vak voor niet fotospullen. En ik denk trouwens dat er in de lowepro trekker echt niet meer past dan in de tas van de eerste link als ik zo naar de tekeningen kijk van de lowepro maar das imho.Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 09:07:
Thanks, maar die 1e link lijkt me wat klein. En die 2e lijkt op het gene wat ik nu ook al heb.
Na extra check
Toch wel aardig verschil in maten zo te zien. Die lowepro is dan inderaad waarschijnlijk de goede tussenmaat tussen de NG medium en de NG large. Ben zelf gewoon erg (te) enthausiast of de NG medium. Succes met je aankoop.
[ Voor 24% gewijzigd door Gizzy op 15-09-2008 09:55 ]
flickr - WOT Profile - Game PC
Verwijderd
afgelopen vrijdag bij broer konijn geweest en daar ging ik dus voor de slingshot. Toen kwam de verkoper aan met een fastpack...een waar ook een laptop in kan....had gelijk geen oog meer voor de slingshot maar gelijk voor de fastpack gegaan....wist niet dat je ook zo'n handige opening hadden aan de zijkant..
Heb denk ik de grootste versie genomen, waar een 17"laptop inpast...maar vin dhe tvooral al super handig voor tijdschrifen en papieren. Daarnaast zit er nog een aardig top vak op voor andere dingen en mooi aan de zijkant een netje voor fles drinken..Ook het fotovak is moi groot zodat je niet erg hoeft te proppen:) Daranaast nog hoop andere vakjes waar je wat in kan doen.
Kortom helemaal blij en de Rover AW II gaat te koop...dus mocht iemand belangstelling hebben.
Heb denk ik de grootste versie genomen, waar een 17"laptop inpast...maar vin dhe tvooral al super handig voor tijdschrifen en papieren. Daarnaast zit er nog een aardig top vak op voor andere dingen en mooi aan de zijkant een netje voor fles drinken..Ook het fotovak is moi groot zodat je niet erg hoeft te proppen:) Daranaast nog hoop andere vakjes waar je wat in kan doen.
Kortom helemaal blij en de Rover AW II gaat te koop...dus mocht iemand belangstelling hebben.
Voor degenen die nog een half-half rugzak zoeken: een paar pagina's terug had ik geklaagd over de beperkte ruimte van de Pretty Boy backpack, maar na wat puzzelen krijg ik in het cameragedeelte: 40D zonder lens, 17-85+zonnekap, 10-22, 50/1.8, lader, filter, setje batterijen, omnibounce, giotto en met wat proppen zou een lens formaat 17-85 ook nog wel mounted op de body erbij passen. Flitser zit in het grote vak.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Is dat wat die XL ? en wat voor laptop heb je erin ? Ik twijfel zelf tussen de XXL en de XLWouter87 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 17:11:
Ik heb zelf een Pentax K200D + grip nu allene nog een 18-55 lens maar e rkomt binne kort een 50-300MM bij. Naats foto spullen wil ik hem ook nog welles als gewone tas kunnen gebruiken bv voor me laptop dus dat zou wel een plus zijn als die past
http://www.factoryprices....nfo.php?products_id=82681
Verwijderd
Weet iemand trouwens nog een oke fotozaak in Amsterdam waarbij het mogelijk is om tassen te passen? Bestel eigenlijk nog uitsluitend via internet dit soort spul dat ik niet eens weet waar ik het zoeken moet.
Crumplerstore (Haarlemmerstraat/Haarlemmerdijk), wellicht Camex en Fotovideobooms.Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 08:36:
Weet iemand trouwens nog een oke fotozaak in Amsterdam waarbij het mogelijk is om tassen te passen? Bestel eigenlijk nog uitsluitend via internet dit soort spul dat ik niet eens weet waar ik het zoeken moet.
Verwijderd
Thanks! Zal eens bellen/mailen wat er mogelijk is! En of ze uberhaupt die tas die werd aanbevolen aanwezig is in de winkel!
Camex, Crumpler shop, Calumet, CameraHuis hebben wel wat hangen als het goed is.Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 08:36:
Verwijderd
Thanks, nooit geweten dat die winkels er waren. 
Ook nog redelijk in de buurt. Kan ik lekker fietsen. Eerst maar eens vergelijken wie welke prijzen hanteerd en daar een mooie selectie uit opmaken.
Ook nog redelijk in de buurt. Kan ik lekker fietsen. Eerst maar eens vergelijken wie welke prijzen hanteerd en daar een mooie selectie uit opmaken.
Ik heb de Crumpler Daily XXL vandaag maar in de bestelling gedaan voor 39,95 Leuke prijs lijkt me zo 
Had hem eerst even uitgeprobeerd bij een winkel in de buurt maar die wou er 70Euro voor dat vind ik toch een iets te groot verschil.
Had hem eerst even uitgeprobeerd bij een winkel in de buurt maar die wou er 70Euro voor dat vind ik toch een iets te groot verschil.
[ Voor 39% gewijzigd door haakjesluiten op 16-09-2008 16:53 ]
Je bedoelt de Prettyboy? Want ik heb een week of 4 geleden online bij Factoryprices nog ruim 90 euro voor die tas betaald! (DAILY XL)
[ Voor 3% gewijzigd door Wouter87 op 16-09-2008 22:11 . Reden: bedrag was iets hoger ]
Misschien een tip
Ik heb de Kata 3n1-20 laten komen. Het is even wennen maar ik vind het voor zover wel lekker werken.
Ik heb mijn nikon D80 18-200 lens met de zonnekap erop er in zitten. Past prima. Je hebt verder nog ruimte voor een extra lens o.i.d of eventueel een flitser. Verder past bovenin wat klein spul zoals je portemonnee en bijvoorbeeld een Lonely Planet.
Ik heb de Kata 3n1-20 laten komen. Het is even wennen maar ik vind het voor zover wel lekker werken.
Ik heb mijn nikon D80 18-200 lens met de zonnekap erop er in zitten. Past prima. Je hebt verder nog ruimte voor een extra lens o.i.d of eventueel een flitser. Verder past bovenin wat klein spul zoals je portemonnee en bijvoorbeeld een Lonely Planet.
Ik ben op zoek naar een nieuwe tas voor mijn Canon 400D/Grip met 18-55mm kitlens, 55-250mm IS lens en heel belangrijk: een 15.4" notebook. Ik studeer sinds kort aan de andere kant van het land ten opzichte van waar ik woon dus ik moet flink veel reizen in het weekend. Dan neem ik sowieso mijn notebook mee, en wil ik eigenlijk ook mijn camera mee gaan nemen. Ik moet dus een tas hebben die:
Heeft iemand anders nog geniale suggesties?
- Comfortabel zit
- Geen schoudertas is
- Het bovenstaande allemaal kan herbergen
- Er goed uitziet (jaja
)
Heeft iemand anders nog geniale suggesties?
the pretty boy XL = een schoudertas ? of bword die naam ook gebruikt voor hun rugzakken ?
Kijk eens rond op http://www.factoryprices....=10014_9925_11257&sort=5d
Als een bepaalde tas van crumpler je bevalt kan je er altijd wle 1 vinden die groot genoeg is voor aangezien ze altijd in 4 maten ofzo worden aangeboden
Kijk eens rond op http://www.factoryprices....=10014_9925_11257&sort=5d
Als een bepaalde tas van crumpler je bevalt kan je er altijd wle 1 vinden die groot genoeg is voor aangezien ze altijd in 4 maten ofzo worden aangeboden
Juist omdat hij er waarschijnlijk uit gaat heeft hij nu een interessante prijs, begrijp uit je verhaal dat je student bent
@ Crazyanz, de Pretty Boy Backpack XL bedoelt marcieking (althans hij zegt in zijn post expliciet dat hij geen schoudertas wil!)
Maar welke tas heb jij nou, een Daily of een Pretty Boy? Ben heel erg benieuwd of mijn tas (Daily XL) in vier weken tijd nou zo enorm in prijs is gedaald!
Begin februari ga ik naar Fins Lapland.. uiteraard gaat de foto- en filmapparatuur mee. Nu heb ik op dit moment een Lowepro Micro Trekker 200 tas met daarin:
- Nikon D50 met 18-55mm
- Sigma APO 70-300mm
- Nikon 50mm 1.8D
- Nikon SB600 flitser
- Panasonic NV-GS75 videocamera
- Laders/geheugenkaartjes/accu's
De 18-55mm ga ik waarschijnlijk nog vervangen door de 18-105VR, maar die scheelt niet zoveel in lengte, dus dat past wel.
Nou ga ik in Finland natuurlijk veel ondernemen (sneeuwscooter, husky-slee, rendier-slee, ijsvissen, sneeuwschoenwandelen) en wil ik niet de hele dag die relatief grote Micro Trekker 200 meenemen met alles erin. Die blijft gewoon in de blokhut, maar uiteraard wil ik wel spullen meenemen tijdens dit soort excursies.
Mijn idee is dat ik in zo'n daypack voldoende zal hebben aan het volgende:
- Nikon D50 met 18-105VR
- Extra accu's, geheugenkaartjes en reserve DV bandje.
Daarbij is het natuurlijk koud in die periode daar, kan het eventueel sneeuwen, kan de fototas per ongeluk een keer in de sneeuw vallen en bedenk nog maar wat van dat soort dingen.
Wat zou nou de beste soort tas zijn voor dit soort dagtrips in dit soort omstandigheden? Het liefst zo 'klein' dat het spul erin past, maar ik geen overbodige ruimte over heb verder. En het lijkt me dat ik iets nodig heb wat een beetje afgeschermd kan worden van sneeuw en vocht. En het zou natuurlijk fijn zijn als ik op een sneeuwscooter zit, ik eenvoudig bij mijn spullen kan om foto's te maken of iets te filmen.
Heb al snel even wat gekeken en dit zijn volgens mij wel tassen die in aanmerking zouden komen op het eerste gezicht.
- Lowepro Fastpack
- Lowepro Inverse
- Lowepro Dryzone (te duur)
- Lowepro Slingshot (deze en dan de 100AW heeft lichte voorkeur op dit moment)
- Nikon D50 met 18-55mm
- Sigma APO 70-300mm
- Nikon 50mm 1.8D
- Nikon SB600 flitser
- Laders/geheugenkaartjes/accu's
De 18-55mm ga ik waarschijnlijk nog vervangen door de 18-105VR, maar die scheelt niet zoveel in lengte, dus dat past wel.
Nou ga ik in Finland natuurlijk veel ondernemen (sneeuwscooter, husky-slee, rendier-slee, ijsvissen, sneeuwschoenwandelen) en wil ik niet de hele dag die relatief grote Micro Trekker 200 meenemen met alles erin. Die blijft gewoon in de blokhut, maar uiteraard wil ik wel spullen meenemen tijdens dit soort excursies.
Mijn idee is dat ik in zo'n daypack voldoende zal hebben aan het volgende:
- Nikon D50 met 18-105VR
- Extra accu's, geheugenkaartjes en reserve DV bandje.
Daarbij is het natuurlijk koud in die periode daar, kan het eventueel sneeuwen, kan de fototas per ongeluk een keer in de sneeuw vallen en bedenk nog maar wat van dat soort dingen.
Wat zou nou de beste soort tas zijn voor dit soort dagtrips in dit soort omstandigheden? Het liefst zo 'klein' dat het spul erin past, maar ik geen overbodige ruimte over heb verder. En het lijkt me dat ik iets nodig heb wat een beetje afgeschermd kan worden van sneeuw en vocht. En het zou natuurlijk fijn zijn als ik op een sneeuwscooter zit, ik eenvoudig bij mijn spullen kan om foto's te maken of iets te filmen.
Heb al snel even wat gekeken en dit zijn volgens mij wel tassen die in aanmerking zouden komen op het eerste gezicht.
- Lowepro Fastpack
- Lowepro Inverse
- Lowepro Dryzone (te duur)
- Lowepro Slingshot (deze en dan de 100AW heeft lichte voorkeur op dit moment)
Dat zou ik dus ook denken, maar volgens mij is hij altijd 100 euro geweest, en dat is hij nu nog steeds...Wouter87 schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 22:10:
[...]
Juist omdat hij er waarschijnlijk uit gaat heeft hij nu een interessante prijs, begrijp uit je verhaal dat je student bentdus grijp je kans zou ik zeggen.
Verwijderd
Vandaag de Lowepro Fastpack gehaald. Ben voor de 250 gegaan, 350 is te groot voor mij, 200 zou ook gekund hebben, maar dan was er weinig ruimte meer voor uitbreiding in de toekomst.
Heb ook nog naar een slingshot gekeken maar daar toch vanaf gezien omdat ie maar om 1 kant hangt. Oke, kun je wisselen maar persoonlijk vind ik dat niks.
Voor €100,- een mooie rugzak!
Heb ook nog naar een slingshot gekeken maar daar toch vanaf gezien omdat ie maar om 1 kant hangt. Oke, kun je wisselen maar persoonlijk vind ik dat niks.
Voor €100,- een mooie rugzak!
Ik heb de pretty boy XXL dus wees gerust je tas is niet zoveel in waarde gezakt teminste niet dat ik weetWouter87 schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 22:10:
[...]
Juist omdat hij er waarschijnlijk uit gaat heeft hij nu een interessante prijs, begrijp uit je verhaal dat je student bentdus grijp je kans zou ik zeggen. Passen doet het wel, je hebt zelfs nog genoeg ruimte voor uitbreiding! Of je het mooi vind en er voor wilt gaan moet je zelf weten. (De Daily XL, een schoudertas voor laptop en foto-apparatuur kan ik uit eigen ervaring wel aanbevelen hoor, maar als je persé een rugzak wilt dan snap ik dat ook heel goed.)
@ Crazyanz, de Pretty Boy Backpack XL bedoelt marcieking (althans hij zegt in zijn post expliciet dat hij geen schoudertas wil!)
Maar welke tas heb jij nou, een Daily of een Pretty Boy? Ben heel erg benieuwd of mijn tas (Daily XL) in vier weken tijd nou zo enorm in prijs is gedaald!
Nog een tip: bij National Geographic magazine krijg je bij een 1 jarig abbo voor 49,50 een gratis National Geographic midi explorer fototas (€94). Heb de tas eergisteren binnen gekregen, en ik moet zeggen: mooie functionele tas!
Ik heb er nu in: D80 met 18-70DX, 50mm 1.8, oplader, 2 filters, geheugenkaartjes.. er is nog plek voor een flitser of telelens.. Als met al dus een relatief kleine tas, waar aardig wat in kan.
Ik heb er nu in: D80 met 18-70DX, 50mm 1.8, oplader, 2 filters, geheugenkaartjes.. er is nog plek voor een flitser of telelens.. Als met al dus een relatief kleine tas, waar aardig wat in kan.
Hmm, vandaag m`n Canon 70-200 f4 L binnen gekregen. Mooi apparaat, maar nu dat ding in de Pretty Boy zien te krijgen... Ik heb alleen een 450D + 18-55 Kitlens en het pas eigenlijk al niet echt lekker. Die 70-200 is of veel lang te lang als ik `m plat leg en in de hoogte steekt ie een stuk boven de rits uit. Ik weet eigenlijk niet of ik nu een PB L of XL heb, maar ik vermoed een L dus. Ff verder puzzelen dus.
Op het etiket aan de binnenkant staat welke je hebt... Tenminste bij mijn Pretty Boy 4000 (XL) staat er in het midden.Trasos schreef op woensdag 24 september 2008 @ 20:51:
Hmm, vandaag m`n Canon 70-200 f4 L binnen gekregen. Mooi apparaat, maar nu dat ding in de Pretty Boy zien te krijgen... Ik heb alleen een 450D + 18-55 Kitlens en het pas eigenlijk al niet echt lekker. Die 70-200 is of veel lang te lang als ik `m plat leg en in de hoogte steekt ie een stuk boven de rits uit. Ik weet eigenlijk niet of ik nu een PB L of XL heb, maar ik vermoed een L dus. Ff verder puzzelen dus.
Ik vermoed dat je een L hebt ja, want bij een XL moet het wel passen naar mijn mening.
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Grumbl.. het is inderdaad dus L-variant. Toch beter moeten opletten toen ik `m kocht, wist toen niet dat er ook nog verschillende maten in backpacks waren.
Verwijderd
Ik ben van plan een Nikon D40 te kopen met 18-55 kitlens.
Ik wil dus logische wijs ook graag een tas halen waar het volgende in past:
- D40 camera
- 18-55 lens
- Geheugenkaartje
- Kabeltje, extra batterij of iets anders kleins
Ik wil eigenlijk een zo klein mogelijke tas hebben voor de camera, die toch goede bescherming biedt. Ik wil namelijk het liefst dat deze tas van de camera in mijn huidige schoudertas (ongeveer 35x25x15cm, maar hij is flexibel) zou passen. Hem zo in mijn tas leggen is geen optie, met al dat zand, troep en andere spullen die er in vervoerd moeten worden.
Ik wil dus logische wijs ook graag een tas halen waar het volgende in past:
- D40 camera
- 18-55 lens
- Geheugenkaartje
- Kabeltje, extra batterij of iets anders kleins
Ik wil eigenlijk een zo klein mogelijke tas hebben voor de camera, die toch goede bescherming biedt. Ik wil namelijk het liefst dat deze tas van de camera in mijn huidige schoudertas (ongeveer 35x25x15cm, maar hij is flexibel) zou passen. Hem zo in mijn tas leggen is geen optie, met al dat zand, troep en andere spullen die er in vervoerd moeten worden.
Edit: @Hitman:

En ik heb een Naneu Pro Military Ops Bravo tas erbij. Met de Lima was niks mis, kon er alles in kwijt. Maar ik ben er op teruggekomen omdat ik in the end gewoon een rugzak type blijf. Schoudertassen zijn gewoon niet aan mij besteed.
Enfin, vandaag ontving ik de Bravo. De tas die ik in feite tijdens mijn zomervakantie 2 maand terug al op 't oog had. En oh my, wat is het klein van stuk. Serieus, het fotovak had ik absoluut niet zo klein verwacht.

Vandaag heb ik er een trip naar Maastricht binnenstad meegemaakt en bij thuiskomst heb ik lopen husselen met de dividers. Nu krijg ik mijn D80 met 70-300 erop er wel gewoon in. Blijkt dat ie toch breder is als dat ie lang is. Want tijdens mijn trip door Maastricht heen had ik het vak dusdanig ingedeeld dat ik de D80 met Tokina 12-24 rechts kwijt kon en zodoende links een evenwijdig groot vak overhield. Daar kan de 70-300 dan netjes losgekoppeld van een body in plaats nemen. An siche dus prima, 1 toestel, 1 groothoek en 1 tele, past allemaal.

Je hebt ten slotte nog vooraan de hoofdopening, waar ik net goed en wel mijn jas opgepropd in kwijt kon. Heb je je jas aan, dan kun je daar prima van alles en nog wat laten. Of dat nu een boek, tickets, noem het maar is. Een vak wat voor het hoofdvak zit en met een ritssluiting open en dicht kan, is groot genoeg om daarin je portemonnaie te stoppen bijvoorbeeld en je GSM.Verder heb je aan de voorkant een vakje waarin je je handleiding/fotografie boek/schoonmaakspul/filters in kan proppen. En ten slotte twee met klittenband af te sluiten vakken, prima om daar je GSM/eten/drinken afzonderlijk in te stoppen.
Al met al: klein, compact, valt veel in op te bergen rugtasje maar oh wat heeft Naneu Pro de hengsels lopen padden, zo enorm padded heb ik het nog nooit meegemaakt
. Uiteindelijk neem ik dat uberpadded maar voor lief, daar het wel als voordeel heeft dat je met een volgestopte tas en 10 uur onderweg er nauwelijks iets van merkt. (dat je dus een volgestopte en feitelijk zware tas meesjouwt) Volgend probleem dient zich echter aan: twee bodies en twee lenzen gaat niet passen.
Al gok ik, dat met 2 maal een D40 en dan de 70-300 en 12-24 het net wel zal lukken. De D40 is namelijk een stuk smaller/minder robuust als de D80. En juist dat heb ik nu heel stiekem wel nodig. Want ookal heb ik mijn 18-200 weggedaan en daarvoor nu in 't bezit gekomen van een groothoek en tele objectief, ben ik aanbeland bij: het hebben van twee toestellen zodat de lenzen er altijd opgemonteerd kunnen blijven. En zodat, wanneer ik erop trek juist om groothoek foto's te maken, en er zich een situatie aandoet die toch echt vraagt om mijn tele objectief, ik die er meteen uit kan sleuren, schietklaar en al. Achja, de tegenovergestelde manier waarop superzooms werken. I.p.v. 1 superzoom, 2 redelijk kwalitatieve objectieven met 2 bodies. Werkt hetzelfde qua gemak, maar het levert je optisch meer op.
En oh, Crumpler makes you look sexy, Naneu Pro brings you functionality! You pick.
Verder vind ik het feit dat het fotovak enkel te benaderen is vanaf de rugzijde super. Ik heb door de binnenstad / tussen het drukke winkelend publiek gelopen vandaag en dan voelt het fijn om daar te lopen, in de wetenschap dat niemand bij je fotospul kan tenzij dieven dusdanig behendig zijn dat ze je tas meteen van je af weten te sleuren. En het winkelend publiek van Maastricht op zaterdag is toch echt een slag apart i.v.m. het winkelend publiek van Zwolle op zaterdag. Veel meer mensen die op de been zijn, maar het is dan ook een grotere stad. Ben dus tevreden met de tas, al mocht het iets minder padded zijn.
Zeker gezien de prijs, 35 euro, krijg je veel functionaliteit ervoor terug. Je hebt bescherming van je fotospul (opening zit op je rug wanneer je wandelt/fietst), je kunt non fotospul meesjouwen en eveneens een driepoot meenemen mocht je dat willen. Niet zo slecht, als je hem vergelijkt met een Lowepro Fastpack tas die een aantal euro's meer kost. Al krijg je daarvoor terug: minder padded, gemakkelijkere toegang van je fotogear e.d. Tis dus maar net waar je je voorkeur aan geeft.
Ik denk dat een topload zoom 1, topload zoom mini of een crumpler jimmy bo wel aan je criteria voldoen. Maar er zijn zoveel kleine tasjes die kunnen voldoen. Dus loop de deur eens plat bij een lokale tassenwinkel/fotozaak en ga gewoon passen zodra je je dSLR hebt. Weet je meteen hoe het zit en neem je schoudertas mee, zodat je ook meteen weet of dat tasje in je schoudertas past.Verwijderd schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 22:13:
Ik ben van plan een Nikon D40 te kopen met 18-55 kitlens.
Ik wil eigenlijk een zo klein mogelijke tas hebben voor de camera, die toch goede bescherming biedt. Ik wil namelijk het liefst dat deze tas van de camera in mijn huidige schoudertas (ongeveer 35x25x15cm, maar hij is flexibel) zou passen.

En ik heb een Naneu Pro Military Ops Bravo tas erbij. Met de Lima was niks mis, kon er alles in kwijt. Maar ik ben er op teruggekomen omdat ik in the end gewoon een rugzak type blijf. Schoudertassen zijn gewoon niet aan mij besteed.

Vandaag heb ik er een trip naar Maastricht binnenstad meegemaakt en bij thuiskomst heb ik lopen husselen met de dividers. Nu krijg ik mijn D80 met 70-300 erop er wel gewoon in. Blijkt dat ie toch breder is als dat ie lang is. Want tijdens mijn trip door Maastricht heen had ik het vak dusdanig ingedeeld dat ik de D80 met Tokina 12-24 rechts kwijt kon en zodoende links een evenwijdig groot vak overhield. Daar kan de 70-300 dan netjes losgekoppeld van een body in plaats nemen. An siche dus prima, 1 toestel, 1 groothoek en 1 tele, past allemaal.

Je hebt ten slotte nog vooraan de hoofdopening, waar ik net goed en wel mijn jas opgepropd in kwijt kon. Heb je je jas aan, dan kun je daar prima van alles en nog wat laten. Of dat nu een boek, tickets, noem het maar is. Een vak wat voor het hoofdvak zit en met een ritssluiting open en dicht kan, is groot genoeg om daarin je portemonnaie te stoppen bijvoorbeeld en je GSM.Verder heb je aan de voorkant een vakje waarin je je handleiding/fotografie boek/schoonmaakspul/filters in kan proppen. En ten slotte twee met klittenband af te sluiten vakken, prima om daar je GSM/eten/drinken afzonderlijk in te stoppen.
Al met al: klein, compact, valt veel in op te bergen rugtasje maar oh wat heeft Naneu Pro de hengsels lopen padden, zo enorm padded heb ik het nog nooit meegemaakt

Al gok ik, dat met 2 maal een D40 en dan de 70-300 en 12-24 het net wel zal lukken. De D40 is namelijk een stuk smaller/minder robuust als de D80. En juist dat heb ik nu heel stiekem wel nodig. Want ookal heb ik mijn 18-200 weggedaan en daarvoor nu in 't bezit gekomen van een groothoek en tele objectief, ben ik aanbeland bij: het hebben van twee toestellen zodat de lenzen er altijd opgemonteerd kunnen blijven. En zodat, wanneer ik erop trek juist om groothoek foto's te maken, en er zich een situatie aandoet die toch echt vraagt om mijn tele objectief, ik die er meteen uit kan sleuren, schietklaar en al. Achja, de tegenovergestelde manier waarop superzooms werken. I.p.v. 1 superzoom, 2 redelijk kwalitatieve objectieven met 2 bodies. Werkt hetzelfde qua gemak, maar het levert je optisch meer op.
En oh, Crumpler makes you look sexy, Naneu Pro brings you functionality! You pick.
Zeker gezien de prijs, 35 euro, krijg je veel functionaliteit ervoor terug. Je hebt bescherming van je fotospul (opening zit op je rug wanneer je wandelt/fietst), je kunt non fotospul meesjouwen en eveneens een driepoot meenemen mocht je dat willen. Niet zo slecht, als je hem vergelijkt met een Lowepro Fastpack tas die een aantal euro's meer kost. Al krijg je daarvoor terug: minder padded, gemakkelijkere toegang van je fotogear e.d. Tis dus maar net waar je je voorkeur aan geeft.
[ Voor 8% gewijzigd door Joosie200 op 28-09-2008 01:25 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Net een Crumpler Pretty Boy XL binnen gekregen. Wat een tegenvaller. Mn 40d+grip past er niet eens in, laat staan met lens eraan en 2 andere lenzen er naast...
Jammer, maar deze gaat retour richting FactoryPrices...
Verwijderd
Sophie, als zo'n tas je ligt, dan koop je 'm toch? 4 tientjes is niet zoveel, en als 'ie achteraf niet bevalt gebruik je 'm gewoon als rugzak, met wat extra vakjes voor water/frisdrank etc.
Ik zou 'm zelf nooit kopen overigens, als ik m'n spullen bij me heb moet ik met m'n linkerhand direct bij m'n camera en lenzen kunnen. Ik ben dus meer een 'reporter' tas type.
Ik zou 'm zelf nooit kopen overigens, als ik m'n spullen bij me heb moet ik met m'n linkerhand direct bij m'n camera en lenzen kunnen. Ik ben dus meer een 'reporter' tas type.
Ik heb al een geruime tijd een Crumpler Daily M (Mustard) en ondervond op mijn vakantie dat de tas inderdaad waterdicht is.
De tas heeft een paar uur in een laag water van 2 centimeter gestaan
.
Ik schrok me wel het apelazerus, want mijn camera met 17-55, flits, nintendo DS en iPod zaten er in. Maar uiteindelijk zat er geen vochtplek IN de tas
. Dus alles was nog flex.
De tas heeft een paar uur in een laag water van 2 centimeter gestaan
Ik schrok me wel het apelazerus, want mijn camera met 17-55, flits, nintendo DS en iPod zaten er in. Maar uiteindelijk zat er geen vochtplek IN de tas
[ Voor 10% gewijzigd door BlaTieBla op 02-10-2008 13:11 . Reden: url update ]
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
Wat een megalompe zak is dat! Het fotodeel lijkt een fractie kleiner dan m'n Lowepro Nova AW4 schoudertas. Die hebben ze op zijn kant gelegd en er nog een enorme zak bovenopgenaaid...
Nu is dit wel het "aanbiedingen"topic, maar vier tientjes voor een onbruikbare tas/zak lijkt me geen aanbieding, om on topic te zijn. Je moet de hele boel afdoen en plat neerleggen om veilg het fotovak te kunnen openen?
Nu is dit wel het "aanbiedingen"topic, maar vier tientjes voor een onbruikbare tas/zak lijkt me geen aanbieding, om on topic te zijn. Je moet de hele boel afdoen en plat neerleggen om veilg het fotovak te kunnen openen?
De mijne is vandaag op de post gegaan (kreeg net mailtje) dus ik zal morgen mischien wel al foto's kunnen posten.
Ik heb naast deze tas ook nog de Tamrac Aero30 erbij besteld.

Dit voor het dagelijkse gebruik zeg maar. Maar die verwacht ik volgende week pas binnen.
Slingshot modellen zijn handiger maar ik moet een rugzak over 2 schouders hebben (zeker op de motor)
en voor op vakantie is dit toch wel ideaal alles bij elkaar in 1 rugzak. Alleen had van mij de camera bovenin gemogen en andere zooi onderin. flesje water wat gaat lekken zit nu boven de camera
Ook heb ik altijd mijn bedenkingen bij ritsen op de motor. Ben altijd bang dat ze opengaan en ik mijn gear op de snelweg terug ga vinden.
Ik heb naast deze tas ook nog de Tamrac Aero30 erbij besteld.

Dit voor het dagelijkse gebruik zeg maar. Maar die verwacht ik volgende week pas binnen.
Slingshot modellen zijn handiger maar ik moet een rugzak over 2 schouders hebben (zeker op de motor)
en voor op vakantie is dit toch wel ideaal alles bij elkaar in 1 rugzak. Alleen had van mij de camera bovenin gemogen en andere zooi onderin. flesje water wat gaat lekken zit nu boven de camera
Ook heb ik altijd mijn bedenkingen bij ritsen op de motor. Ben altijd bang dat ze opengaan en ik mijn gear op de snelweg terug ga vinden.
[ Voor 3% gewijzigd door harley op 02-10-2008 15:09 ]
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Verwijderd
sorry, maar dat is met mijn Mini Trekker AW ook, hoor.Toff schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 13:26:
Wat een megalompe zak is dat! Het fotodeel lijkt een fractie kleiner dan m'n Lowepro Nova AW4 schoudertas. Die hebben ze op zijn kant gelegd en er nog een enorme zak bovenopgenaaid...
Ik heb pas een Crumpler Pretty Boy XL gekocht en heb een klein vraagje, uit plaatjes van de tas begrijp ik dat de camera met de lens naar beneden in de tas gaat? Of zie ik dit verkeerd? Kan dit geen kwaad voor de lens als de body er op leunt?
Voor de rest bevalt de tas me best wel, er zit niet zoveel ruimte in voor camera en onderdelen als ik verwacht had maar voor mij voldoet het. De tas in zijn geheel oogt best groot maar ik gebruik hem dan ook groot en deels als reis tas voor de camera. Voor het kleinere werk heb ik een Pretty Boy 4000 waar ik mijn D90 met 16-85 en 70-300 net in kwijt kan.
Voor de rest bevalt de tas me best wel, er zit niet zoveel ruimte in voor camera en onderdelen als ik verwacht had maar voor mij voldoet het. De tas in zijn geheel oogt best groot maar ik gebruik hem dan ook groot en deels als reis tas voor de camera. Voor het kleinere werk heb ik een Pretty Boy 4000 waar ik mijn D90 met 16-85 en 70-300 net in kwijt kan.
Dan kan je beter voor de Daily serie gaan. Mijn Daily L (490) heeft genoeg ruimte voor een 30D + Grip, 17-55, 70-200 en flitser. Daarnaast nog zat ruimte voor klein spul, zoals batterijen, lader, etc. Ik raad je aan om bij een Crumpler store of andere zaak die ze verkoopt even te gaan passen...ThomasW schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 11:48:
Net een Crumpler Pretty Boy XL binnen gekregen. Wat een tegenvaller. Mn 40d+grip past er niet eens in, laat staan met lens eraan en 2 andere lenzen er naast...
[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]
Hoe dat de camera (met lens) er in gaat maakt volgens mij niet veel uit. Als het maar stabiel (en zacht) ligt.Andurill schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 21:54:
Ik heb pas een Crumpler Pretty Boy XL gekocht en heb een klein vraagje, uit plaatjes van de tas begrijp ik dat de camera met de lens naar beneden in de tas gaat? Of zie ik dit verkeerd? Kan dit geen kwaad voor de lens als de body er op leunt?
Mijn camera ligt meestal met 'handvat' naar beneden en de lens over de lengte van de tas (lens rust op de schotjes in de tas). Onderin liggen dan nog wat kleine zaken. Op die manier kan er ook een relatief grote lens in de tas (breedte > hoogte of diepte).
Idd. Gewoon met je gear de winkel binnen stappen en passen en meten. Deden ze bij mij (in Rotterdam) niet moeilijk over.Dan kan je beter voor de Daily serie gaan. Mijn Daily L (490) heeft genoeg ruimte voor een 30D + Grip, 17-55, 70-200 en flitser. Daarnaast nog zat ruimte voor klein spul, zoals batterijen, lader, etc. Ik raad je aan om bij een Crumpler store of andere zaak die ze verkoopt even te gaan passen...
[ Voor 16% gewijzigd door BlaTieBla op 02-10-2008 22:37 ]
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
Als dat echt een probleem voor je is, kan je altijd nog je hoofd door de schouderriem steken of een "belt" gebruiken, waarmee de schoudertas aan je middel gezekerd kan worden. Het is persoonlijk natuurlijk, maar een tas op m'n rug met spul waar ik niet bij kan, die laat ik liever thuis. Als het dan toch zo'n lomp geval moet worden, dan heb ik liever meteen wieltjes eraan.Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 16:03:
Ik ga echt niet de tas half om mijn arm hangen om bij mijn gear te kunnen met > 2000 aan spul erin. Maar dat is persoonlijk.
Nee alleen diagonaal. De tas is net een cm of 2 te smal met een 400d + 70-200 f4.0/is of nonis.Past een 70-200 in een XL?
Wat is zelf doe is met het display naar beneden. Dan kun je het toestel makkelijker met de lens eruit oppakken. Wel opletten als je alleen de zonnekap vastpakt... en die blijkt niet goed vast te zittenAndurill schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 21:54:
Op de bodem heb ik overigens een extra beschermingspad zitten. Kan geen kwaad voor het display extra te beschermen.
Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......
Onlangs bij foto konijnenberg een Kata 3n1-20 besteld a 98 euro, maar inmiddels was de leverstatus nog steeds grijs. Toen zag ik bij Kamera Express de tas voor dezelfde prijs staan, ben ik meteen daarop gaan halen, maar die is inmiddels alweer naar 115 gesteld.
De 30 variant is voor 135 uit mijn hoofd.
Voordeel is dat ie zowel als sling als als rugzak kan werken.
De 30 variant is voor 135 uit mijn hoofd.
Voordeel is dat ie zowel als sling als als rugzak kan werken.
www.avpnews.com
De tas die nu getoond wordt lijkt mij alle behalve veilig. Eén kind achter je dat de ritsen open maakt en je spullen liggen op straat. Dan toch liever een "echte" camera rugtas.Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 16:03:
[...]
sorry, maar dat is met mijn Mini Trekker AW ook, hoor.Ik heb ook een Nova 1, maar ik ben geen schoudertas fan. Dat de tas dan op de grond moet neem ik voor lief. Ik ga echt niet de tas half om mijn arm hangen om bij mijn gear te kunnen met > 2000 aan spul erin. Maar dat is persoonlijk. Voor snel werk waar geen grote tele voor nodig is neem ik mijn Nova 1 of Pretty Boy L mee.
This footer is intentionally left blank
Verwijderd
Bedankt voor de tip! Er zit een belt aan de tas. Als je dan je linkerarm uit de schouderband haalt en de tas wat draait kun je tóch bij je gear. Met grip en 70-200 moet je wel ff wrikken, maar het werkt. Stom dat ik dat niet eerder gezien hebToff schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 01:16:
[...]
Als dat echt een probleem voor je is, kan je altijd nog je hoofd door de schouderriem steken of een "belt" gebruiken, waarmee de schoudertas aan je middel gezekerd kan worden. Het is persoonlijk natuurlijk, maar een tas op m'n rug met spul waar ik niet bij kan, die laat ik liever thuis. Als het dan toch zo'n lomp geval moet worden, dan heb ik liever meteen wieltjes eraan.
Afhankelijk van de temperatuur (dat kan per winter nogal varieren) zul je mogelijk moeite hebben je camera operationeel te houden. Mijn camera (destijds een (analoge) Canon EOS SLR) deed het niet altijd bij -35. Als hij weer op temperatuur was gekomen, was alles weer in orde.hars73 schreef op woensdag 17 september 2008 @ 08:49:
Ik heb wat foto's gemaakt maar sorry voor de belichting want het was druk dus ff vlug op de autostand gemaakt met een A300 met 17-35 sigma en de flitser zat dus op de zonnekap te flitsen ik had het niet eens in de gatenVerwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 11:16:
ik bedoel van de binnenkant, en dan niet die internetfoto's. Goeie detailfoto's enzo..

Langs een Lowepro Slingshot 100 AW

Langs een Lowepro Slingshot 200 AW

Langs een Lowepro Slingshot 300 AW

Qua grootte vind ik hem echt aanwezig maar wel lekker de ruimte. Zal vanavond ff passen of me laptop erin past want anders heb ik er niets aan (17"bb)
Heb er nu de A300 + Sigma 17-70 in zitten en los de SAL70-300 en dan heb je echt ruimte over want de TELE zit er gewoon in de diepte in en er zou als ik hem anders zou indelen makkelijk 1 body + 2/3 losse lenzen + flitser in kunnen zonder problemen. Het schedingsstuk tussen het fotogedeelte en de rest is ook met klittenband rondom ingezet en zou je dus kunnen verwijderen om zo 1 grote ruimte te krijgen. De voering is ook goed dik en ik vind het voor het geld een toptas.
Had alleen meteen ook een Hoya 62mm filter besteld voor op de 18-200 maar heb nu dus de 17-70 met 72mm
[ Voor 11% gewijzigd door harley op 03-10-2008 21:55 ]
Bedankt, ik denk dat ze een goede indruk geven van de grootte van de tas.harley schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 19:33:
Ik heb wat foto's gemaakt
Ik begrijp dat de scheiding dus NIET stofdicht, laat staan waterdicht is? Brr...Het schedingsstuk tussen het fotogedeelte en de rest is ook met klittenband rondom ingezet en zou je dus kunnen verwijderen om zo 1 grote ruimte te krijgen.
Nope dat viel me aan de ene kant ook wel tegen. Aan de andere kant dan maar een flesje drinken in 1 van de netjes aan de zijkant. Je kunt zo wel weer de rugzak ook als hele stevige gewone rugzak gebruiken.Toff schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 20:16:
[...]
Bedankt, ik denk dat ze een goede indruk geven van de grootte van de tas.
[...]
Ik begrijp dat de scheiding dus NIET stofdicht, laat staan waterdicht is? Brr...
Verwijderd
en da's wel een voordeel. Thnx voor de foto's! Inderdaad, voor dat geld lijkt het me geen slechte keus..harley schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 20:40:
[...]
Nope dat viel me aan de ene kant ook wel tegen. Aan de andere kant dan maar een flesje drinken in 1 van de netjes aan de zijkant. Je kunt zo wel weer de rugzak ook als hele stevige gewone rugzak gebruiken.
ik alleen nog niet uit mijn eigen indeling maar ik wil de camera niet met zijn lens naar beneden erin doen.
Edit.
Mijnlaptop past er net maar dan ook maar net in. Er zit onderin nogwel een verdikking die eruit kan en dan is de tas zelf ook nog gevoerd dus die verdikking zou eruit kunnen maar het past net met de verdikking erin dus die laat ik zitten.
Edit.
Mijnlaptop past er net maar dan ook maar net in. Er zit onderin nogwel een verdikking die eruit kan en dan is de tas zelf ook nog gevoerd dus die verdikking zou eruit kunnen maar het past net met de verdikking erin dus die laat ik zitten.
[ Voor 53% gewijzigd door harley op 03-10-2008 22:16 ]
Ik kan je uit lange eigen ervaring melden dat het plaatsen van een camera in een tas "met de lens naar beneden" geen enkel probleem oplevert. Ik doe wel altijd de dop op de lens en ik probeer mijn tassen zo in te richten dat de body "hangt" en niet rust op de lens, maar ik zie je probleem niet.harley schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 21:55:
ik alleen nog niet uit mijn eigen indeling maar ik wil de camera niet met zijn lens naar beneden erin doen.
Vanwege de belasting van de mount? Er zijn zat lenzen die zwaarder zijn dan de body en dan zou je hem dus moeten omdraaien... Gelukkig maken de fabrikanten de mount zwaar genoeg zodat opbergen (op welke wijze dan ook) geen enkel probleem vormt.harley schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 21:55:
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
hoezo is de camera met de lens naar beneden een belasting voor je mount? Ik snap uberhaupt niet waarom er zo zenuwachtig over word gedaan hoe je je cam en lens in je tas stop. dat spul kan echt wel wat hebben hoor. helemaal als het in een goede fototas zit met genoeg padding ensow.
-[ Het Kwartjuh Valt... ]-
Verwijderd
ik heb dus een keer gehad dat mijn rugzak met mijn mini nova 1 AW een uit mijn handen viel. En wat denk je, die tas is echt goed, maar mijn filter was dus wel stuk! De lensdop heeft meestal een randje. En dan hoeft het maar een klein tikje te krijgen, of je filter is stuk. Op zich geen ramp hoor, maar ik snap de angst dus wel. En zo zie je wel dat zélfs in een goeie tas (of twee) je nog ongelukjes kan hebben. Zelfs al gebruik je Lowe Pro spul, wat toch heel goed bekend staat.Kwartjuh schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 10:52:
hoezo is de camera met de lens naar beneden een belasting voor je mount? Ik snap uberhaupt niet waarom er zo zenuwachtig over word gedaan hoe je je cam en lens in je tas stop. dat spul kan echt wel wat hebben hoor. helemaal als het in een goede fototas zit met genoeg padding ensow.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2008 19:30 ]
Moet je maar geen filters gebruiken.Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 19:29:
[...]
ik heb dus een keer gehad dat mijn rugzak met mijn mini nova 1 AW een uit mijn handen viel. En wat denk je, die tas is echt goed, maar mijn filter was dus wel stuk! De lensdop heeft meestal een randje. En dan hoeft het maar een klein tikje te krijgen, of je filter is stuk.
nonsens. maar áls je filters gebruikt, moeten het multicoated filters zijn. B+W MRC bijvoorbeeld.
-[ Het Kwartjuh Valt... ]-
Verwijderd
ik ben op zoek naar een rugzak voor mijn canon 40d + een 3-tal kortere en langere lensen ( langste=ong 12-13 cm met hoes ) en wat geheugenkaartjes ed
iemand een idee?
iemand een idee?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2008 09:48 ]
Verwijderd
@ kwatjuh:
dat is inderdaad een non-discussie, en daar begin ik niet aan. Dat moet ieder voor zich bepalen. Ik ken ook genoeg fotografen die het niet doen, en mensen die hun lenzen doploos opbergen. Ik gebruik hoya shmc, dus wel multicoated.
@ trojan.exe:
al rondgekeken op dit topic?
dat is inderdaad een non-discussie, en daar begin ik niet aan. Dat moet ieder voor zich bepalen. Ik ken ook genoeg fotografen die het niet doen, en mensen die hun lenzen doploos opbergen. Ik gebruik hoya shmc, dus wel multicoated.
@ trojan.exe:
al rondgekeken op dit topic?
Want ?Kwartjuh schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 23:29:
nonsens. maar áls je filters gebruikt, moeten het multicoated filters zijn. B+W MRC bijvoorbeeld.
Verwijderd
jep
maar niet alle 36 pagina's
*edit*
zou de flipside 300 groot genoeg zijn voor mijn canon 40d + een 3-tal kortere en langere lensen ( langste=ong 12-13 cm met hoes ) en wat geheugenkaartjes ed
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2008 11:21 ]
Filters zonder coating of met enkele coating hebben een negatieve invloed om de beeldkwaliteit. Contrast vermindering, Flare enz.
Een populair standpunt is dan ook gebruik of geen filters (op goedkope lenzen) of goede multicoated filters voor lenzen die het waard zijn om een wat duurder filter op te schroeven (tip voor goede betaalbare filters: www.hvstar.net en dan de hoya HMC, SHMC of Pro 1 fiters.
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Verwijderd
ik denk het wel. Misschien voor de zekerheid even passen?Verwijderd schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 10:25:
[...]
jep
maar niet alle 36 pagina's
*edit*
zou de flipside 300 groot genoeg zijn voor mijn canon 40d + een 3-tal kortere en langere lensen ( langste=ong 12-13 cm met hoes ) en wat geheugenkaartjes ed
Gaat een KM 5D, kitlens (te vervangen door Tamron 17-50 f/2.8), 70-210 f/2.8, en Sony 36 flitser in een Crumpler Pretty Boy XXL passen?
En past er dan in geval van nood ook nog een Minolta 70-210 f/3.5-4.5 bij (lengte 11cm, grootste diameter 8cm met zonnekap)?
En past er dan in geval van nood ook nog een Minolta 70-210 f/3.5-4.5 bij (lengte 11cm, grootste diameter 8cm met zonnekap)?
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Nee. 'in geval van nood' iig niet, en ik twijfel sterk of je de camera + 2 lenzen + flitser kwijt gaat kunnen.
Ik ben in de winkel in Rotterdam gaan proberen en passen, en de Pretty Boy-serie is over het algemeen niet bijzonder groot; ik ben uiteindelijk op de 370 Daily uitgekomen (er zijn ook 2 kleinere maten), daarin passen (in het hoofdvak) m'n 350D met grip, 430EXII flitser, 70-300 IS USM, 50mm/1.8 II en Peleng Fish, en een Slik Mini-statiefje en de zonnekappen van de lenzen met wat klein grut (draadontspanner, IR afstandsbediening, enz).
Je zou naar de winkel in Amsterdam kunnen gaan.
Ik ben in de winkel in Rotterdam gaan proberen en passen, en de Pretty Boy-serie is over het algemeen niet bijzonder groot; ik ben uiteindelijk op de 370 Daily uitgekomen (er zijn ook 2 kleinere maten), daarin passen (in het hoofdvak) m'n 350D met grip, 430EXII flitser, 70-300 IS USM, 50mm/1.8 II en Peleng Fish, en een Slik Mini-statiefje en de zonnekappen van de lenzen met wat klein grut (draadontspanner, IR afstandsbediening, enz).
Je zou naar de winkel in Amsterdam kunnen gaan.
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Verwijderd
wil m online bestellenVerwijderd schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 11:33:
[...]
ik denk het wel. Misschien voor de zekerheid even passen?
(heb die winkel maar een mailtje gestuurd met dezelfde vraag)
Verwijderd
Whizz komt met foto's binnenkort! En Henk ook als het goed is, de Stealth Reporter 300 is een tas die me ook wel wat lijkt!Verwijderd schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 12:31:
[...]
wil m online bestellen
(heb die winkel maar een mailtje gestuurd met dezelfde vraag)
Heeft iemand ervaring met een Crumpler Jimmy Bo 500 in combinatie met een Canon 450D? Ik zou graag willen weten of in die tas een 450D + 18-55 en 55-250 past.
Be yourself, no matter what they say ...
Dit topic is gesloten.