Volgens de richtlijnen :
Waarom je een nieuwe tas wil.
Uit mijn huidige crumpler gegroeid, die ik eerder enkel voor vervoer van laptop gebruikte, en de camera past simpel weg niet als ik ook nog een adapter voor mijn mbp 15'' etc heb. Ik heb nu deze tassen :
- Crumpler Cheesy Disco - te klein, camera past wel, maar niet goed beschermd.
- Trunk&CO Backpack - Lapsize. Camera past, maar neemt middenvak in beslag, niet goed beschermd, tas onpraktisch.
- Timbuk2 Commute - Te klein.
Dus; geen enkele is echt voor camera gebouwd en het is nu tijd.
Wat voor tas je wil.
Een tas waarin veel past, voornamelijk altijd laptop en camera, die flexibel is om wat ik meeneem (soms wel camera, soms niet en een dag kleding erbij), die makkelijk is met vlieg verkeer, stevig en het mag daarom ook wel iets kosten. Als de tas niet op camera is geent maar wel compartimenten laat configureren is dat bijna een plus, gezien ik dan ook een keer wat kleding erin kan stuffen.
Wat erin moet passen (nu en in de toekomst).
Ik heb een Canon 500D, die ik wil (na een tijdje sparen) gaan vervangen voor een 7D. Lenzen waarmee ik reis : 50mm 1.8, 28mm 1.8 en een tamron super zoom 18-200, die vervangen gaat worden door in totaal een 10-20mm een 18-70 en een 70-200. De 50mm blijft dan achterwege.
Ik reis erg veel, en veel met het vliegtuig, dus voor baggage check zou ik graag losse vakken voor paspoort en papieren hebben. Laptop moet er dan ook uit, dus die ook graag makkelijk los accessible. Momenteel heb ik een losse camera tas, daar wil ik compleet vanaf. Tevens heb ik een camera grip, dus mijn camera is redelijk bulky.
Laptop heb ik altijd bij me, met een charger, muis, iPad en phone. Dan heb ik nog een Bose quiet comfort, die ik alleen al om zijn prijs graag in de beschermhoes vervoer.
Wat ik dus in totaal wil is veel ruimte voor een camera + grip + 4 lenzen, camera makkelijk accessible.
Laptop + spul - los accessible
Papieren, sleutels los, voor bescherming
iPad + Bose headphones
Welke tassen je zelf al hebt gevonden.
Ik zit te kijken naar de Crumpler, Brian's Hot Tub. Die heeft de configureerbaarheid die ik wil, maar lijkt me onhandig met maar 1 groot compartiment. Maar ik sta ook open voor een shoulder bag, dat heb ik nu.