Centraal Fototas Topic - Deeltje 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 29 Laatste
Acties:
  • 277.889 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Alle 109 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 22:20
Daar kan vast nog wel iets bij.
Ik krijg er een 5D + 70-200/4 + sigma 50 incl zonnekap + 17-40 incl zonnekap en een 430EX in. Flitser ligt dan bovenop, dus heel handig met lenzen wisselen etc is het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@boven buurman.

vergeet wel niet dat de 1d2 een flik stuk grooter is dan 5d en dat geld voorde 580 ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:58
5D met grip? dan mag je wel op de tas gaan springen want dicht gaat hij al niet meer....
Bovendien is een Sig 50 een heel stuk kleiner dan een Tamron 28-75....

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg het er netjes in zonder al te veel duw en trek werk.en hij gaat ook nog gewoon netjes dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
Hoe dan? want de tas is ongeveer 11~12cm en de body 15,5~16cm hoog.....

Ik krijg hem er wel in met een 35mm erop gemount maar dan passen er geent wee lenzen en een flitser. Nouja misschien ook wel maar handig is het dan niet.....

[ Voor 53% gewijzigd door sapphire op 27-05-2010 23:23 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:20

Fiber

Beaches are for storming.

Verwijderd schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 23:03:
ik krijg het er netjes in zonder al te veel duw en trek werk.en hij gaat ook nog gewoon netjes dicht
pics or it didn 't happen..... ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sapphire schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 23:15:
Hoe dan? want de tas is ongeveer 11~12cm en de body 15,5~16cm hoog.....

Ik krijg hem er wel in met een 35mm erop gemount maar dan passen er geent wee lenzen en een flitser. Nouja misschien ook wel maar handig is het dan niet.....
de tas is :

Afmetingen Buitenkant (L x B x H) 114 x 254 x 273mm
Afmetingen Binnenkant (L x B x H) 101 x 234 x 247mm

geen idee hoe jij dan bij 11-12 cm komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unagi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-08 14:42

Unagi

Always aware...

Ik ben opzoek naar een nieuwe tas en heb momenteel een Slingshot 200AW waar de volgende gear in zit:

5D + Grip + 70-200 2.8 IS
24-70 2.8
24 1.4
85 1.8
1.4xTC
430EX Flitser
berg aan CF kaartjes

In principe een hele fijne tas, maar dit is al de 2e 200AW die ik heb en ook deze begint het (na ongeveer een jaar) te begeven. Ritsen gaan niet lekker meer en de klik dingetjes die over de ritsen heen gaan zijn ook al volledig kapot. Ik neem m'n gear dagelijks mee naar m'n werk, en dan ook nog minimaal 1x per weekend een foto tripje. Deze tas is daar waarschijnlijk niet voor bedoeld. Heeft er iemand tips voor een qua formaat vergelijkbare tas die gewoon lekker tegen dagelijkse mishandeling kan? Het liefst een rugzak. Alhoewel de slingshot ideaal is om makkelijk spullen te pakken vind ik m voor evenementen waarbij je de hele dag met dat ding op je rug loopt toch crap ivm 1schouderriem.

Ik heb zelf nog niet echt naar tassen gezocht, omdat ik geen idee heb welke tassen tegen de dagelijkse abuse kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Unagi schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 15:19:
Ik ben opzoek naar een nieuwe tas en heb momenteel een Slingshot 200AW waar de volgende gear in zit:

5D + Grip + 70-200 2.8 IS
24-70 2.8
24 1.4
85 1.8
1.4xTC
430EX Flitser
berg aan CF kaartjes

In principe een hele fijne tas, maar dit is al de 2e 200AW die ik heb en ook deze begint het (na ongeveer een jaar) te begeven. Ritsen gaan niet lekker meer en de klik dingetjes die over de ritsen heen gaan zijn ook al volledig kapot. Ik neem m'n gear dagelijks mee naar m'n werk, en dan ook nog minimaal 1x per weekend een foto tripje. Deze tas is daar waarschijnlijk niet voor bedoeld. Heeft er iemand tips voor een qua formaat vergelijkbare tas die gewoon lekker tegen dagelijkse mishandeling kan? Het liefst een rugzak. Alhoewel de slingshot ideaal is om makkelijk spullen te pakken vind ik m voor evenementen waarbij je de hele dag met dat ding op je rug loopt toch crap ivm 1schouderriem.

Ik heb zelf nog niet echt naar tassen gezocht, omdat ik geen idee heb welke tassen tegen de dagelijkse abuse kunnen.
Huh?.. heb jij al jouw gear in de Slingshot 200AW gekregen?! Heb zelf ook die tas, maar daar past nooit al jouw gear in, of ik moet bizar slecht hebben ingedeeld :P.

Maar is misschien de Flipside 400AW rugtas wat voor jou? Misschien dat een Flipside 300 ook zou kunnen, wordt misschien wel krap en je hebt dan geen regenhoes.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unagi

Unagi

Always aware...

Yellowneck schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 16:01:
[...]

Huh?.. heb jij al jouw gear in de Slingshot 200AW gekregen?! Heb zelf ook die tas, maar daar past nooit al jouw gear in, of ik moet bizar slecht hebben ingedeeld :P.

Maar is misschien de Flipside 400AW rugtas wat voor jou? Misschien dat een Flipside 300 ook zou kunnen, wordt misschien wel krap en je hebt dan geen regenhoes.
(de 24-70 ligt thuis, 85 1.8 zit normaal een vakje verder naar rechts samen met de 1.4xtc)

Afbeeldingslocatie: http://pgdn.net/dump/camtas.jpg

Het is een beetje proppen, maar de ritsen staan niet strak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 01:12
Het lijkt me alleen niet zo heel goed voor je lens en flitser om die zo op elkaar te leggen zonder enige bescherming ertussen? Ze zullen er misschien niet kapot van gaan, maar als het gaat schuiven krijg je wel krasjes/plekjes.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unagi

Unagi

Always aware...

Krasjes en plekjes boeien me echt niet :+

edit:
en de flitser ligt meestal ook in het bovenvak :P

[ Voor 44% gewijzigd door Unagi op 28-05-2010 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Unagi schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 16:15:
Krasjes en plekjes boeien me echt niet :+

edit:
en de flitser ligt meestal ook in het bovenvak :P
Krijg je bij de 430 geen etui? Mijn 580EXII is ook aardig geschuurd van vele kilometers meehobbelen in de Rolling Computrekker Plus AW terwijl hij op een telelens lag. Bedacht me later pas dat ik een etui erbij gekregen had.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
Ja die zit erbij :)
Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 09:57:
[...]

de tas is :

Afmetingen Buitenkant (L x B x H) 114 x 254 x 273mm
Afmetingen Binnenkant (L x B x H) 101 x 234 x 247mm

geen idee hoe jij dan bij 11-12 cm komt.
die L maat misschien?
100mm is naar mijn weten nog steeds 10 cm, dan is de binnenmaat dus10,1cm en buitenmaat 11,4cm. dan is 11~12cm toch niet slecht gegokt.

[ Voor 106% gewijzigd door sapphire op 28-05-2010 16:46 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unagi

Unagi

Always aware...

ajhaverkamp schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 16:39:
[...]

Krijg je bij de 430 geen etui? Mijn 580EXII is ook aardig geschuurd van vele kilometers meehobbelen in de Rolling Computrekker Plus AW terwijl hij op een telelens lag. Bedacht me later pas dat ik een etui erbij gekregen had.
Krijg je idd ook een etui bij, maar vind ik een beetje onhandig, kost weer tijd om m er uit te halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:34
Phew, ik heb hier een tijdje geleden advies gevraagd voor een tas voor evenenten, die 2 pro-sized DSLRs moet houden, 5 lenzen en nog wat andere meuk. Helaas geen reacties die voor mij de uitkomst waren (toch bedankt), dus vandaag maar naar de Kamera-Express geweest om ze allemaal te gaan proberen.

Groot was mijn verbazing toen ik de tassen die mij voorheen "kansmakers" leken, in het echt zag. My god, wat een monsters! Er past wel veel in, maar zo'n gedrocht wil ik NIET de hele dag op mijn rug hebben, dan ben ik binnen 3 jaar kapot. (ik heb het hier over de grote rugzakken van de bekende merken.

Na wat proberen ben ik nu de gelukkige bezitter van een ThinkTank Speed Racer (heuppack/beltsysteem) met 3 lens tasjes/drop ins.

Totale kosten: 260 euro (minder leuk), maar het werkt wel echt geweldig. Zal er binnenkort eens een review over schrijven, als ik de tas in real-life heb geprobeerd.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemnis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 11:34
siddler schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 15:23:
Weet iemand misschien nog een alternatief voor deze? Heeft iemand er misschien ervaring mee?
En zijn er eigenlijk schoudertassen met 2 compartimenten voor <100€, of heb ik goed gezien dat die er niet zijn?
Ik heb een fastpack 200 en die heeft voldoende ruimte voor losse spullen, ik ben er mee naar barcelona geweest en geen enkele keer te weinig ruimte gehad

en heeft ruimte genoeg voor je toekomstige uitbreidingen

[ Voor 5% gewijzigd door lemnis op 28-05-2010 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2010 @ 16:55:
Weet iemand een beetje betaalbare tas ( €100-€150 ) waar een 50D met daarop een 70-200F4 non IS gemount,past?
Ik ben gegaan voor de Lowepro fastpack 200. De 50D met 70-200 gemount past er goed in en ik heb nog genoeg ruimte over voor wat kleinere spullen en kan evt ook nog wat drinken meenemen in het boven vak.

Gelukkig viel de prijs ook reuze mee bij Digitalstreet, ben blij dat ik hem niet bij KE heb gekocht, daar is hij €20 duurder. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sapphire schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 16:44:
Ja die zit erbij :)

[...]

die L maat misschien?
100mm is naar mijn weten nog steeds 10 cm, dan is de binnenmaat dus10,1cm en buitenmaat 11,4cm. dan is 11~12cm toch niet slecht gegokt.
de breedte is idd een cm of 10 en daar past een 1d2 goed in

zal straks ff een fotoke maken.

edit:

http://www.flickr.com/photos/mikerokkenjager/4647989251/
http://www.flickr.com/photos/mikerokkenjager/4647989051/
http://www.flickr.com/photos/mikerokkenjager/4647989251/

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2010 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
ja zo kan ik het ook met gemak, dan kan ik zelfs een 35/2 erop laten zitten.....

Ik had het over de opmerking dat een 5D met grip en 28-75 mounted zou moeten passen en dan nog extra lenzen en flitser....dat leek me flink proppen. Het leek me al onmogelijk om zo'n body met een lens erop in je tas en tas dicht te krijgen maar zonder lens is het idd een makkie :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met de Lowepro Passport Sling?
http://www.youtube.com/watch?v=LmpS4kSYOCo

Ik heb interesse om deze aan te schaffen voor de D90 met 18-105 en 70-300. Vraag me enkel af of de extra telelens wel bij in het cameracompartiment van de tas past? De tas lijkt momenteel overal uitverkocht te zijn dus het is niet mogelijk om de tas ergens te bezichtigen en kijken of alles wel past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-08 12:48
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 10:10:
Heeft iemand ervaring met de Lowepro Passport Sling?
http://www.youtube.com/watch?v=LmpS4kSYOCo

Ik heb interesse om deze aan te schaffen voor de D90 met 18-105 en 70-300. Vraag me enkel af of de extra telelens wel bij in het cameracompartiment van de tas past? De tas lijkt momenteel overal uitverkocht te zijn dus het is niet mogelijk om de tas ergens te bezichtigen en kijken of alles wel past.
Ik heb dezelfde gear als jou en heb de Lowepro Nova 180 AW aangeschaft en deze past er met gemak in als ik de 70-300 toeter erop laat zitten en nog ruimte over voor de 18-105 en ander stuff.
Ik heb hem via ebay aangeschaft zie mijn andere post

Oh zag net dat jij een rugzak bedoelt...dit is een schoudertas...

[ Voor 3% gewijzigd door fotojunk op 01-06-2010 11:04 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

Ikzelf neig ook naar een passport sling. Ik hou helemaal niet van camera-tassen en zou het ideaal vinden om een gewoon lichte tas te hebben, waar ik wel mijn camera een beetje betrouwbaar in kwijt kan. Momenteel gebruik ik gewoon mijn schoudertas waar ik ook mijn dagelijkse spullen in vervoer, waar ik mijn d40 dan in gooi.

Ik overweeg nu eigenlijk de lowepro Passport Sling en de Exchange Messenger. Beide tassen zijn niet padded als gewone cameratassen, maar wel lekker licht en desnoods te gebruiken als gewone schoudertas. De Passport Sling heeft iets meer ruimte en het dedicated camera-deel biedt meer bescherming dan de Exchange Messenger, maar hij ziet er dan wel meer uit als een banaan.
Op http://www.shutterphoto.n...ro-passport-sling-review/ is best een uitgebreide review, maar die zegt dat een d80, 18-135, 50mm en sb-600 past. Ik weet niet of een 50mm met sb-600 groter of kleiner is dan een 70-300, maar als ik zo kijk naar het plaatje heb ik het gevoel dat het wel moet passen.

Ik snap zelf overigens niet waarom ze overal uitverkocht zijn. Op internet dacht ik ergens gelezen te hebben dat hij pas in juni in Europa wordt gereleased, maar ik kan dat niet zo terugvinden. Maar ook in amerika en op e-bay is het ding nog niet te bestellen, dus misschien dat hij gewoon nog niet te koop is.

Wel een vraagje, zijn er alternatieven voor dit soort tassen? Gewone onopvallende lichte tassen, waar je je gear en desnoods wat lunch in kwijt kan?

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-08-2022
Heeft iemand ervaring met een rugtas onder de 150 euro die voldoet aan mijn beperkte eisen?

De enige eis is eigenlijk dat mijn camera (momenteel de olympus e520, dus geen groot ding) met daarop de Sigma 50-500 er in moet passen. Deze heeft ongeveer een lengte van 22 centimeter.
Een statief ergens aan de buitenkant van de tas kunnen bevestigen zou ook mooi zijn.
Daarnaast heb ik 2 twee kleine lensjes, maar dat zal geen probleem zijn.
Het liefst geen hele grote tas, zo compact mogelijk maar wel groot genoeg voor de body met sigma 50-500.

iemand tips/ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fotojunk schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 11:02:
[...]
Ik heb dezelfde gear als jou en heb de Lowepro Nova 180 AW aangeschaft
Ik was eerst ook aan het uitkijken voor dergelijke tas maar kwam toen die passport sling tegen. Deze laatste vind ik wel leuk omdat het geen typische cameratas is en waarbij nog wat ruimte is voor andere spullen. Deze tas zou dan meteen mijn handtas kunnen vervangen die ik anders nog eens extra moet meedragen.
marrk schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 11:17:

Op http://www.shutterphoto.n...ro-passport-sling-review/ is best een uitgebreide review

Wel een vraagje, zijn er alternatieven voor dit soort tassen? Gewone onopvallende lichte tassen, waar je je gear en desnoods wat lunch in kwijt kan?
Die review was ik inderdaad ook tegengekomen, maar ik vind het nog steeds moeilijk om in te schatten of de extra 70-300 VR er in zal passen. Indien dit niet lukt, blijft echter wel de optie om een lenscase aan te schaffen en die dan bij in de tas te gooien.
Ik was inderdaad net als jij op zoek naar een onopvallende tas waar nog net dat beetje extra niet-camera materiaal in kan. Deze tas is de eerste die ik tegenkwam die aan mijn eisen lijkt te voldoen, ook omdat uit het filmpje blijkt dat hij wel leuk staat bij een vrouw in tegenstelling tot de meeste andere cameratassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk

marrk

marrk

Verwijderd schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 11:42:
[...]
Ik was inderdaad net als jij op zoek naar een onopvallende tas waar nog net dat beetje extra niet-camera materiaal in kan. Deze tas is de eerste die ik tegenkwam die aan mijn eisen lijkt te voldoen, ook omdat uit het filmpje blijkt dat hij wel leuk staat bij een vrouw in tegenstelling tot de meeste andere cameratassen.
Ye... Hopelijk ben ik zeker genoeg over mn seksualiteit om straks met zo'n tas rond te lopen, het is inderdaad wel een van de vrouwelijkere fototassen.
Maarja, als hij nergens te koop is, is het ook niet echt een optie en moet ik toch maar voor die exchange messenger gaan.

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 17:54

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

w00t... Hijs binnen :) Mijn Billingham 225, als waardig alternatief op de nog niet verkrijgbare Thinktank Retrospective 30 (welke er ook nog ongetwijfeld gaat komen).

Afbeeldingslocatie: http://dump.redelijkheid.com/GoT/wm_got_billingham225.jpg

De schoudertas voelt goed aan. Lekker stevig en heel veel ruimte. Hij is iets groter als de Crumpler Daily M die ik nog als backup heb, maar er gaat veel meer in. Meer ritsen en vakjes om kleine zaken in op te bergen.

Afbeeldingslocatie: http://dump.redelijkheid.com/GoT/wm_got_billingham_filled.jpg

De tas wordt gebruikt (of gaat gebruikt worden) tijdens uitstapjes waarbij ik niet alles mee of kan nemen, waarbij ik de D300 met Nikon 70-200 gemount mee kan nemen. De camera kan liggend met de 70-200 in de tas. De zonnekap moet ik wel omdraaien (is niet zo'n probleem). Zelfs de statief gondel kan blijven zitten.
Als de D300 + 70-200 in de tas zit is er nog voldoende ruimte om een aantal primes mee te zeulen (35mm f/2, 50mm f/1.8 en een 20mm Voigtlander in het hoofdvak).

Afbeeldingslocatie: http://dump.redelijkheid.com/GoT/wm_got_billingham_gear.jpg

Een SB-600 flitser in 1 van de twee voorvakken. Dan blijft er nog een rits aan de achterkant over waar je papieren in kwijt kan. Onder de flap zit ook nog een vak met rits waar je klein materiaal (accu's, gps, filters, e.d.) in kwijt kan.

Andere configuraties zijn ook goed te vervoeren;
- Nikon D300 + 17-55 f/2.8
- 85mm f/1.8
- Flitser
- Diverse meuk

Ik zal na mijn vakantie wel een gebruikerservaring posten.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 16:30
Ben opzoek naar een geschikte tas voor mijn Nikon D90 met nu nog alleen de kitlens (18-55).
Maar zal er op den duur zeker nog een 70-300 ofzo bij gaan aanschaffen (heb er nu 1 te leen).
Wat voor een tas kunnen jullie me dan aanraden om dit spul in mee te sjouwen ?Zal zelf beetje richting de sliongshot 100 of 200 te denken.
Of zullen dit echt (rug) tassen zijn die te groot gaan zijn voor hetgeen erin zal gaan ?

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
Pim, wat heb je zelf al gevonden over deze tassen?
Er zijn met Google waarschijnlijk legio sites te vinden waar je kunt lezen (en bekijken) wat er precies in deze tassen past.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Ik heb gisteren bij mijn Canon 550D met kitlens, de Lowepro 140 AW erbij genomen. Daar past de 550D met lens er nog op. Er is nog ruimte voor een losse flitser, oplader, accu, geheugenkaartjes.

Misschien iets voor jou, Pimmetje651?

Mocht je nog ruimte willen voor die extra lens, dan kun je de 160 AW overwegen 8)

[ Voor 15% gewijzigd door ck2000nl op 04-06-2010 10:50 ]

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
Welke serie tassen heb je het dan? Er is namelijk een Rezo, Apex, Classefied en Nova 140 bij Lowepro :P

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Oh, sorry het is de Nova 140 AW!

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens de richtlijnen :

Waarom je een nieuwe tas wil.
Uit mijn huidige crumpler gegroeid, die ik eerder enkel voor vervoer van laptop gebruikte, en de camera past simpel weg niet als ik ook nog een adapter voor mijn mbp 15'' etc heb. Ik heb nu deze tassen :
  • Crumpler Cheesy Disco - te klein, camera past wel, maar niet goed beschermd.
  • Trunk&CO Backpack - Lapsize. Camera past, maar neemt middenvak in beslag, niet goed beschermd, tas onpraktisch.
  • Timbuk2 Commute - Te klein.
Dus; geen enkele is echt voor camera gebouwd en het is nu tijd.

Wat voor tas je wil.
Een tas waarin veel past, voornamelijk altijd laptop en camera, die flexibel is om wat ik meeneem (soms wel camera, soms niet en een dag kleding erbij), die makkelijk is met vlieg verkeer, stevig en het mag daarom ook wel iets kosten. Als de tas niet op camera is geent maar wel compartimenten laat configureren is dat bijna een plus, gezien ik dan ook een keer wat kleding erin kan stuffen.

Wat erin moet passen (nu en in de toekomst).
Ik heb een Canon 500D, die ik wil (na een tijdje sparen) gaan vervangen voor een 7D. Lenzen waarmee ik reis : 50mm 1.8, 28mm 1.8 en een tamron super zoom 18-200, die vervangen gaat worden door in totaal een 10-20mm een 18-70 en een 70-200. De 50mm blijft dan achterwege.
Ik reis erg veel, en veel met het vliegtuig, dus voor baggage check zou ik graag losse vakken voor paspoort en papieren hebben. Laptop moet er dan ook uit, dus die ook graag makkelijk los accessible. Momenteel heb ik een losse camera tas, daar wil ik compleet vanaf. Tevens heb ik een camera grip, dus mijn camera is redelijk bulky.

Laptop heb ik altijd bij me, met een charger, muis, iPad en phone. Dan heb ik nog een Bose quiet comfort, die ik alleen al om zijn prijs graag in de beschermhoes vervoer.

Wat ik dus in totaal wil is veel ruimte voor een camera + grip + 4 lenzen, camera makkelijk accessible.
Laptop + spul - los accessible
Papieren, sleutels los, voor bescherming
iPad + Bose headphones

Welke tassen je zelf al hebt gevonden.
Ik zit te kijken naar de Crumpler, Brian's Hot Tub. Die heeft de configureerbaarheid die ik wil, maar lijkt me onhandig met maar 1 groot compartiment. Maar ik sta ook open voor een shoulder bag, dat heb ik nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 14:25
ik heb ook een compleet nieuwe, ongebruikte naneu pro alpha staan thuis.

Fantastische tas, maar alleen jammer dat mijn Pentax K10D met grip er niet in past.
Het probleem zit hem in de grip, niet in de lens. Ik kan me dus voorstellen dat de meeste DSLR met grip dit probleem hebben.

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 15:37:
Volgens de richtlijnen :

Uit mijn huidige crumpler gegroeid, die ik eerder enkel voor vervoer van laptop gebruikte, en de camera past simpel weg niet als ik ook nog een adapter voor mijn mbp 15'' etc heb. Ik heb nu deze tassen :
  • Crumpler Cheesy Disco - te klein, camera past wel, maar niet goed beschermd.
  • Trunk&CO Backpack - Lapsize. Camera past, maar neemt middenvak in beslag, niet goed beschermd, tas onpraktisch.
  • Timbuk2 Commute - Te klein.
Dus; geen enkele is echt voor camera gebouwd en het is nu tijd.

Wat voor tas je wil.
Een tas waarin veel past, voornamelijk altijd laptop en camera, die flexibel is om wat ik meeneem (soms wel camera, soms niet en een dag kleding erbij), die makkelijk is met vlieg verkeer, stevig en het mag daarom ook wel iets kosten. Als de tas niet op camera is geent maar wel compartimenten laat configureren is dat bijna een plus, gezien ik dan ook een keer wat kleding erin kan stuffen.

Ik heb een Canon 500D, die ik wil (na een tijdje sparen) gaan vervangen voor een 7D. Lenzen waarmee ik reis : 50mm 1.8, 28mm 1.8 en een tamron super zoom 18-200, die vervangen gaat worden door in totaal een 10-20mm een 18-70 en een 70-200. De 50mm blijft dan achterwege.
Ik reis erg veel, en veel met het vliegtuig, dus voor baggage check zou ik graag losse vakken voor paspoort en papieren hebben. Laptop moet er dan ook uit, dus die ook graag makkelijk los accessible. Momenteel heb ik een losse camera tas, daar wil ik compleet vanaf. Tevens heb ik een camera grip, dus mijn camera is redelijk bulky.

Laptop heb ik altijd bij me, met een charger, muis, iPad en phone. Dan heb ik nog een Bose quiet comfort, die ik alleen al om zijn prijs graag in de beschermhoes vervoer.

Wat ik dus in totaal wil is veel ruimte voor een camera + grip + 4 lenzen, camera makkelijk accessible.
Laptop + spul - los accessible
Papieren, sleutels los, voor bescherming
iPad + Bose headphones

Ik zit te kijken naar de Crumpler, Brian's Hot Tub. Die heeft de configureerbaarheid die ik wil, maar lijkt me onhandig met maar 1 groot compartiment. Maar ik sta ook open voor een shoulder bag, dat heb ik nu.
Koop een degelijke en functionele rugzak die als handbagage mee het vliegtuig in mag. Doe een kleine (schouder)tas in je normale bagage en gebruik die op vakantie tijden de dag trips.
Ik heb een rugzak waar alles van waarde in kan op het moment dat ik moet vliegen (incl eten/drinken/leesmateriaal e.d.). Op de plaats van bestemming fotografeer ik tijden uitstapjes vanuit de meegenomen schoudertas. Ik wil nml niet heel de vakantie met al mijn gear lopen te zeulen.
Voor datgene dat in het hotel (of appartement) achter blijft is er zoiets als PacSafe, of een aanverwant product

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlaTieBla schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 16:48:
[...]

Koop een degelijke en functionele rugzak die als handbagage mee het vliegtuig in mag. Doe een kleine (schouder)tas in je normale bagage en gebruik die op vakantie tijden de dag trips.
Ik heb een rugzak waar alles van waarde in kan op het moment dat ik moet vliegen (incl eten/drinken/leesmateriaal e.d.). Op de plaats van bestemming fotografeer ik tijden uitstapjes vanuit de meegenomen schoudertas. Ik wil nml niet heel de vakantie met al mijn gear lopen te zeulen.
Voor datgene dat in het hotel (of appartement) achter blijft is er zoiets als PacSafe, of een aanverwant product
Ding is, ik reis vaak met een kleine koffer (die ook mee mag als handbagage), en mag dan meestal beide tassen mee. Dus dat is om het even. Ook gaat het niet om vakanties, maar zakelijke reizen van 4 tot 5 dagen, alwaar het hotel vaak niet ver is van de locatie waar ik mijn laptop en camera wil hebben. Dus dit is niet echt waar ik naar zocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

BlaTieBla schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 19:40:
w00t... Hijs binnen :) Mijn Billingham 225, als waardig alternatief op de nog niet verkrijgbare Thinktank Retrospective 30 (welke er ook nog ongetwijfeld gaat komen).
.........
Dure grap... ;) Maar wel mooi! Te mooi zelfs voor mij, liever een beetje onopvallender. 8)

Ik denk dat ik morgen eerst deze zwarte Domke F-6 maar eens ga halen voor 45 :) euro'tjes bij Foto Konijnenberg: http://www.fotokonijnenbe...it_smaller_bag_black.html
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 11:42:
........
Je kunt natuurlijk ook nog altijd gewoon een mooie tas uitzoeken bij een leuke tassenwinkel of zo en er dan zelf een foto-insert in zetten ;) : http://shop.ebay.com/?_fr..._sacat=See-All-Categories

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/09/!BqpmlT!!2k~$(KGrHqQH-EYEuZRJbKhMBLwZ6NT7Lw~~_35.JPG

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:28
Dirtbiter schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 16:24:
ik heb ook een compleet nieuwe, ongebruikte naneu pro alpha staan thuis.

Fantastische tas, maar alleen jammer dat mijn Pentax K10D met grip er niet in past.
Het probleem zit hem in de grip, niet in de lens. Ik kan me dus voorstellen dat de meeste DSLR met grip dit probleem hebben.

Iemand hier ervaring mee?
Heb je mijn post gezien?
universal creations in "Centraal Fototas Topic - Deeltje 3"

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 21:13:
[...]

Ding is, ik reis vaak met een kleine koffer (die ook mee mag als handbagage), en mag dan meestal beide tassen mee. Dus dat is om het even. Ook gaat het niet om vakanties, maar zakelijke reizen van 4 tot 5 dagen, alwaar het hotel vaak niet ver is van de locatie waar ik mijn laptop en camera wil hebben. Dus dit is niet echt waar ik naar zocht.
Jill-e maakt wel mooie tassen, wel prijzig, maar mischien is dit wat, desnoods haal je een deel van de padding er uit: http://www.jill-e.com/jack/lrg_jack.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk

marrk

marrk

Fiber schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 23:11:
[...]

Je kunt natuurlijk ook nog altijd gewoon een mooie tas uitzoeken bij een leuke tassenwinkel of zo en er dan zelf een foto-insert in zetten ;) : http://shop.ebay.com/?_fr..._sacat=See-All-Categories

[afbeelding]
Dat is wel een goei idee zeg, meteen maar eens de stad in om te kijken of ze die dingen ergens verkopen. Thanks!

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 23:45
Ik heb een Loewe Versapack 200 gekocht; morgen het eerste "uitje". De eerste indruk is goed, ziet er allemaal kwalitatief goed uit en voor mijn camera groot genoeg (550D + 15-85; verder nog niets, misschien later). Ik heb deze tas met name uitgezocht omdat het bovenste compartiment (het niet-camera gedeelte) redelijk groot is.

Ik heb de tas trouwens voor 67,50 euro (inclusief verzenden) gekocht bij Amazon. Is behoorlijk goedkoper dan in de Nederlandse winkels (minimaal 99 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als follow up op mijn eerdere request; van het weekend een tas gehaald, die ik niet kon laten liggen. De lokale Crumpler winkel hier was aan het sluiten en gaf 50% off op alle tassen (nee, niet in NL). Ze hadden maar 3 tassen voor zowel laptop en camera, en eigenlijk maar 1 groot genoeg. Niet helemaal mijn kleur, maar ach, voor die prijs vond ik het wel prima.
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/109945/IMG_1160.jpg

Het is dus de Crumpler New Delhi 620.

Veel ruimte (erg veel zelfs), en genoeg compartimenten, zelfs mijn Bose headphones passen nog boven op de camera bag-take out. Tot zover tevreden, deze zaterdag de eerste lange reis naar de US ermee, en dan weet ik pas echt meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 01:13

Sick Nick

Drop the top!

Na een tijd rond te hebben gelopen met een Lowepro Fastpack 200 toch tijd voor wat anders, alles past er prima in maar de zonnekappen moeten omgekeerd erop (of in het bovenvak). Dat ging me toch wel irriteren. Dus tijd voor wat anders, na het betere pas/meetwerk uitgekomen op de Lowerpro Flipside 400AW. Alles past er prima in, zonnekap op de juiste positie, flitser en schoonmaak spul in de onderste vakken. Zit de 70-200 niet op de body dan past die in het vak waar nu de 17-40 zit.

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/rmsdx5.jpg

Fijne tas, ook prettig zijn de heup-banden. Ondanks dat het bij elkaar toch wel wat weegt voelt het hiermee niet zo zwaar aan. Ervaring moet leren of het na een paar uur nog steeds lekker zit natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbox
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

mbox

In de fast lane

** Bad picture quality alert **

Naast m'n Lowepro Primus AW was ik op zoek naar een schouder tas / slingshot-achtig ding waar ik m'n basis kit in kan gooien en op weg kan (5Dmk2, 70-200mm f4L IS, 17-40mm f4L, SL 430EX II). Ik kwam uiteindelijk uit op de Crumpler Company Gigolo 7500.

Afbeeldingslocatie: http://www.michelbakkenes.com/img/IMAG0167.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.michelbakkenes.com/img/IMAG0169.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.michelbakkenes.com/img/IMAG0170.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.michelbakkenes.com/img/IMAG0171.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.michelbakkenes.com/img/IMAG0172.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.michelbakkenes.com/img/IMAG0173.jpg

Pluspunten
+ Compact
+ Stevig (voldoende bescherming)
+ Draagt makkelijk
+ Ziet er niet zo fototasserig uit :+

Minpunten
- Met Battery grip wordt het erg krap
- Kan naast de basis kit weinig extra's bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wavemaster100
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-07 11:56

wavemaster100

Very ZEISS

Fiber schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 23:11:
[...]

Ik denk dat ik morgen eerst deze zwarte Domke F-6 maar eens ga halen voor 45 :) euro'tjes bij Foto Konijnenberg: http://www.fotokonijnenbe...it_smaller_bag_black.html
Past daar een 7D + Grip, een 24-105, 10-22 en een 50mm MKii in? (dan zou ik mijn 70-200 F4 IS thuis laten, dat zal er wel niet meer bij passen...)

Canon 5D2 | Fuji X100 | Fuji X100F | Sony RX100 III | Ricoh GRD IV | Yashica T5 | Contax T2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Makkelijk. Zelfs je 70-200 en flitser passen er nog wel bij, denk ik. Ik heb nog niet zo veel lenzen, maar heb het even geprobeerd met een paar grote bierglazen. De vraag is meer of je de padding/polstering van met name de buitentas en de bovenflap goed genoeg vindt. Je zou ook nog kunnen overwegen om een extra insert te kopen. http://www.fotokonijnenbe...ompartment_short_ins.html :) Let op, de tas is zwart, niet olive zoals op het plaatje!

[ Voor 6% gewijzigd door Fiber op 15-06-2010 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wavemaster100
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-07 11:56

wavemaster100

Very ZEISS

wavemaster100 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 09:05:
[...]

Past daar een 7D + Grip, een 24-105, 10-22 en een 50mm MKii in? (dan zou ik mijn 70-200 F4 IS thuis laten, dat zal er wel niet meer bij passen...)
Heb hem nu een paar dagen, fijne tas!

Ik kan mn 7D+grip met 50mm erop er in kwijt, plus de 10-22 / 24-105 en een flitser. De rest van de lenzen passen niet in de tas als ik die op de 7D laat zitten. 70-200 heb ik nog niet geprobeerd er in te proppen.
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2unxawm.jpg

Canon 5D2 | Fuji X100 | Fuji X100F | Sony RX100 III | Ricoh GRD IV | Yashica T5 | Contax T2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-09 20:47
Ben op zoek naar een kleine tas zodat ik wat vaker m'n camera mee neem. Heb nu een rugzak waar ik alles in doe. Ben aan het kijken naar een Crumpler Jimmy Bo. Zou een Canon 40D met een Canon 70-300 lens in de Jimmy Bo 500 passen? De lengte van de 40D met de 70-300 is 22cm, dus het zou kunnen passen. O ja, de zonnekap moet er ook in natuurlijk. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baca
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-10-2024
Heeft iemand al ergens de lowepro slingshot passport kunnen kopen? Bij alle shops die ik via google kan vinden staat hij in bestelling, ebay.com geeft 2 hits maar 60+25 dollar is wat prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-09 13:38

Zuurstok

Passionately curious

Ik zoek een full Size backpack, waar ik m'n camera spul dus in kan doen maar er moet tevens een mbp 13 in kunnen.

Dat is niet zo moeilijk te vinden, maar ik wil graag dat de insert voor de camera er gemakkelijk uitkan, en dat ik dus dan ineens een normale tas heb + laptop functionaliteit ding dus..

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:38
Fastpack 350? Laptop compartiment, groot bovenvak en genoeg ruimte voor camera spullen onderin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 17:42

mvh

State Governor

upje schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 19:22:
Ik heb een Loewe Versapack 200 gekocht; morgen het eerste "uitje". De eerste indruk is goed, ziet er allemaal kwalitatief goed uit en voor mijn camera groot genoeg (550D + 15-85; verder nog niets, misschien later). Ik heb deze tas met name uitgezocht omdat het bovenste compartiment (het niet-camera gedeelte) redelijk groot is.

Ik heb de tas trouwens voor 67,50 euro (inclusief verzenden) gekocht bij Amazon. Is behoorlijk goedkoper dan in de Nederlandse winkels (minimaal 99 euro).
Die heb ik ook, maar nu valt me weer tegen hoeveel erin past. Toen ik hem kocht had ik een 50D + 24-105 en een flitser, en ik had hem aangeschaft met de bedoeling dat er ook nog een 50 mm in zou kunnen - niet dus. Nu ook nog eeen 70-200, en met die op de camera past zelfs de flitser er amper bij (liggend bovenop de 70-200, maar dan kan hij heen en weer bewegen en botsen met de camera).

Het is wel een zeer prettige tas om te dragen, maar ik ga binnenkort nog op zoek naar een opslag/transport-tas waar alles in past, met nog wat ruimte voor uitbreiding :).

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
BobF. schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 13:23:
Ik zoek een full Size backpack, waar ik m'n camera spul dus in kan doen maar er moet tevens een mbp 13 in kunnen.

Dat is niet zo moeilijk te vinden, maar ik wil graag dat de insert voor de camera er gemakkelijk uitkan, en dat ik dus dan ineens een normale tas heb + laptop functionaliteit ding dus..
Volgens mij kun je bij de meeste Crumpler tassen wel de foto-insert eruit halen. Ook kun je dit bij de Kata rugzakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamie.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-12-2021
kdbruin schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 08:13:
[...]

Volgens mij kun je bij de meeste Crumpler tassen wel de foto-insert eruit halen. Ook kun je dit bij de Kata rugzakken.
Dat klopt. In ieder geval bij mijn Crumpler New Delhi 390 (en de rest van die serie). Het 'foto compartiment' kun je er uit halen en dan is het een gewone tas. In mijn geval past m'n 10" netbook er dan in.

http://crumpler.co.uk/?product=New_Delhi_230&page=details&product_line=947

(Foto nr. 4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clockw1ze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 11:43
Waarom wil ik een tas?
Heb sinds kort geleden de 450D + 18-135IS lens, en heb nog geen tas.

Wat voor tas wil ik?
Graag eentje die er niet gelijk uit ziet als een cameratas, en niet te groot/lomp.

Wat moet erin passen?
De 450D + 18-135IS lens, die zal ik er standaard op hebben.
En in de toekomst misschien nog een andere lens erbij (lichtsterker bijv.)

Wat heb ik zelf al gevonden..
Ik had zelf de Crumpler Muffin Top 3000 gevonden, vond die er wel leuk uit zien en ziet er niet gelijk zo lomp en groot uit. En daar past de 450D + 18-135 in en een extra lens nog voor in de toekomst.
Crumpler Muffin Top 3000

Zou graag nog suggesties horen van anderen hier met andere tassen nog, graag niet al te duur. (niet hoger dan 75euro ofzo)
En ook graag van mensen die misschien deze tas al hebben, en hoe de ervaring daar mee is.

- clock

[ Voor 5% gewijzigd door clockw1ze op 25-06-2010 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
Brammel schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 21:02:
Ben op zoek naar een kleine tas zodat ik wat vaker m'n camera mee neem. Heb nu een rugzak waar ik alles in doe. Ben aan het kijken naar een Crumpler Jimmy Bo. Zou een Canon 40D met een Canon 70-300 lens in de Jimmy Bo 500 passen? De lengte van de 40D met de 70-300 is 22cm, dus het zou kunnen passen. O ja, de zonnekap moet er ook in natuurlijk. Iemand een idee?
Ik ben vandaag even op onderzoek uitgegaan. Kon alleen maar de jimmy bo 400 passen. Daar kreeg ik m'n 40D met 70-300 in ieder geval (net) niet in. Heb nu dus de 500 besteld. Hoop dat hierin ook de combinatie 40D met 60mm macro en sigma 30mm in past. Of de combinatie 40D+17-85mm+430ex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Zijn er nog andere winkels in Nederland die Domke leveren behalve Fotokonijnenberg?

Ik wil nog graag een mooie tas hebben voor m'n vakantie, maar het distributiecentrum heeft hem pas te laat weer op voorraad, terwijl die wel in de winkels ligt.
Of iemand die er toevallig nog langs komt? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Fotovideoboom heeft ze ook op de site staan.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 00:55

Milo.

klik

De nieuwe Domke tassen zijn ook wel interessant, f-831 ofzo.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 31-07 16:31
Dankje, daar hebben ze alleen ook niks op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
Bij deze even een hele korte review van de Jimmy Bo 500:

Had al een Crumpler rugzak (half foto, half andere spullen) waar ik erg tevreden over ben. Maar ik was op zoek naar een kleinere schoudertas waar deze combinaties in zouden passen:
  • 40D + 60mm macro + sigma 30mm
  • 40D + 70-300
  • 40D + 17-85 + 430ex
Nadat ik de Jimmy Bo 400 in de winkel had gepast, kwam ik tot de conclusie dat die te klein was en heb toen via crumpler.nl de Jimmy Bo 500 gekocht. Bovenstaande combinaties passen er in, al moet ik wel zeggen dat de laatste wel erg krap is. Vond dit ook de minst belangrijke optie.

Dit weekend de tas regelmatig gebruik, vind het fijn werken om niet met al m'n lenzen op pad te gaan. Oke, je mist misschien soms wat, maar ik denk dat ik m'n camera nu wel sneller even mee neem. Tas is verder wat ik crumpler was gewend: mooi ontwerp en degelijk. Er is duidelijk over nagedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je een grip op die 40D zitten in die cumpler jimmy bo 500, of werk je zonder grip? maakt nogal verschil in groote van tas als je een grip op je 40d hebt, dan wordt het vaak net te krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 22:43:
heb je een grip op die 40D zitten in die cumpler jimmy bo 500, of werk je zonder grip? maakt nogal verschil in groote van tas als je een grip op je 40d hebt, dan wordt het vaak net te krap.
Zonder grip. Met grip gaat het zeker niet passen. Heb ook geen behoefte aan een grip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brammel schreef op maandag 05 juli 2010 @ 22:56:
[...]

Zonder grip. Met grip gaat het zeker niet passen. Heb ook geen behoefte aan een grip.
oke, dank je,
zit er zelf aan te denken om de grip van mijn 40D te verwijderen dus dan zou deze tas ook in aanmerking kunnen komen.
Grip is soms handig, maar bij het zoeken naar een tas kan hij aardig in de weg zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 14:23

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Ik zit er aan te denken om de Tamrac Velocity 7 aan te schaffen voor het volgende:

EOS-450D
18-55 + Zonnekap
55-250 + Zonnekap

Daarnaast zit het volgende nog in de wishlist:

Battery grip
Speedlite 430

meer hoeft er, naast SD-kaartjes etc. uiteraard, niet in te kunnen, maar ik wil de tas wel zo klein mogelijk houden en vroeg me dan ook af of dit in de Velocity 7 gaat passen, met name de camera met grip, de rest moet wel lukken volgens mij.

Edit: heb net in een review van de BG-E5 grip gevonden dat deze 41mm extra hoogte aan de camera toevoegd waardoor deze in totaal 139mm hoog wordt.

De velocity 7 heeft een binnenmaat van 22x11x25cm en dit gaat dus waarschijnlijk niet passen, de Velocity 8 heeft een binnenmaat van 24x14x28cm en dan zou het dus wel moeten lukken, zal de 8 moeten worden dus gok ik :(

[ Voor 33% gewijzigd door floriske.nl op 13-07-2010 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een Dakine Mission Photo.. Deze is groot genoeg voor een camera met een flinke tele en nog wat objectieven en spullen. Daarnaast zit er nog meer ruimte in de rugtas voor een jas en nog wat spullen. Hij lijkt op een gewone rugtas. Dat vind ik een voordeel. Het is geen uithangbord met "hier zit een dure camera in".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:26

breinonline

Are you afraid to be known?

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 12:48:[...]
Hij lijkt op een gewone rugtas. Dat vind ik een voordeel. Het is geen uithangbord met "hier zit een dure camera in".
Hoewel het veiliger lijkt, betwijfel ik of dat argument opgaat. De goede dieven weten echt wel een fototas van een niet-fototas te onderscheiden, dat lukt mij ook. Daarnaast zien ze je ook nog eens met de apparatuur lopen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

Een Dakine Mission ziet er niet uit als een fotorugtas en heeft enkel een insert, van buiten is het een gewone Mission editie. Met straps om je board aanvast te maken, plus, de gemiddelde Dakine drager heeft geen grote camera denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Ik heb inmiddels de Tamrac Velocity 8 besteld bij http://www.barrato.nl/ kost daar echt maar een schijntje tov andere winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcodr25
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-08 08:53

Heb momenteel een LowePro Nova 170. Deze direct gekocht na aanschaf van mijn Nikon D90 met kitlens 18-105mm. Inmiddels heb ik al een hoeveelheid extra's erbij aangeschaft (Cokin filters, UV filter, Polarisatiefilter, 2 lenzen erbij (Nikon 50mm 1.8, Nikon 70-300mm 3.5), alsook extra batterijen, schoonmaakdoekjes etc. De Nova 170 is inmiddels echt veel en veel te klein. Overigens valt me ook op dat ik bij het gebruik van een schoudertas (zoals de Nova 170, maar ook de tassen die ik gebruik om mee te nemen naar werk en dergelijke) redelijk snel last van hoofdpijn krijg door de druk op mijn schouder(s)

Wat voor tas je wil.

Ik wil dus een tas waarin ik mijn huidige spullen kwijt kan. Het kan zijn dat ik in de toekomst nog 1 of 2 lenzen zal aanschaffen, maar veel meer zullen dit er waarschijnlijk niet worden.
Wat verder voor mij belangrijk is, is het draagcomfort. Omdat ik met de huidige tas last krijg na een paar minuten, vind ik dat best belangrijk. Verder is dan ook belangrijk dat ik makkelijk bij de spullen kan, en dat dit voor 'gauwdieven' niet zo simpel is ...

Zie boven: body met lens, 3 lenzen, filters (Cokin, in opbergmapje), geheugenkaartjes, extra accu's, zonnekappen.

Heb zitten kijken naar onder meer de LowePro Slingshot 200 en 300, en de LowePro FastPack 350. Wat voor mij de boventoon blijft voeren zijn dus (in volgorde van belangrijkheid):
1) draagcomfort
2) makkelijke bereikbaarheid van de spullen voor mij (en liefst niet makkelijk voor 'gauwdieven')
3) prijs
4) alles wat ik heb moet er ook inpassen

Graag jullie advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Milo. schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 13:24:
Een Dakine Mission ziet er niet uit als een fotorugtas en heeft enkel een insert, van buiten is het een gewone Mission editie. Met straps om je board aanvast te maken, plus, de gemiddelde Dakine drager heeft geen grote camera denk ik.
inderdaad

Afbeeldingslocatie: http://www.blackdiamondsports.com/v/vspfiles/photos/8100-610_blk-2T.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img510.imageshack.us/img510/5020/dakinemissionphotobag2au4.jpg

Je hebt ze ook met ruitjespatroon. Het zijn eigenlijk snowboard tassen. In plaats van een snowboard kun je er ook een statief op binden. Je kunt ook het foto compartiment er uit halen en je hebt een gewone tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Laatst online: 08-09 11:31
Ik had bij een zoom abo een Naneu Pro Sierra gekregen (nou ja, eigenlijk de abo genomen voor de tas ;)).
Las leuke dingen over de tas, maar hij bleek te klein voor mijn camera met grip. Wilde hem dus eigenlijk verkopen, maar na een paar mislukte verkooppogingen stond de tas nog steeds hier. Toen besloten dat ik toch wel een kleine tas kon gebruiken, als ik niet zoveel hoef mee te nemen. Heb een Crumpler half photo rugzak, en die is prima, tot ik mijn 70-200 ook mee wil nemen, dat gaat dan enkel in het daypack gedeelte. Andere Crumper fullphoto is voor veel gevallen weer vreselijke overkill, dus toch maar deze kleine Naneu een kans gegeven. Moet toegeven, zonder grip past alles netjes, en kan ik toch best veel kwijt in zo'n klein tasje. Kan cam in met gemounte 10-24mm of 28-75, daarnaast nog bijv mijn 50mm, en mijn 70-200mm. Dan is er nog steeds ruimte voor wat kleine accesoires en zelfs een netbookje. Fijn aan deze tas dat je hem als messengerbag / schoudertas, slingshot of gewone draagtas kan gebruiken. Al met al dus toch blij dat ik hem heb gehouden :).

http://www.geardiary.com/...all-slrlaptop-bag-review/

[ Voor 5% gewijzigd door Sjekster op 14-07-2010 19:12 ]

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:26
Ik heb even een tipje... op DealExtreme zag ik deze staan.

Afbeeldingslocatie: http://www.dealextreme.com/productimages/sku_40174_1.jpg

ik hoop dat het plaatje te hotlinken is...

't is overduidelijk een namaakversie van een kleine National Geographic tas. Kost $31 ofwel ongeveer €25, gratis verzendkosten.
Misschien iemand die 'm wilt bestellen en uitproberen? Ikzelf heb al teveel tassen, anders zou ik het zeker overwegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
never mind

[ Voor 97% gewijzigd door Toff op 15-07-2010 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 21:02
De Lowepro DSLR + 1 objectief tas die ik afgelopen jaar gekocht heb blijkt toch te klein nu ik wat aan het uitbreiden ben.

Nu heb ik gekeken voor een LowePro slingshot, omdat ik deze ook over 1 schouder kan dragen in combinatie met mn degelijke rugtas.

Wat voor mij belangrijk is:
- Ruimte voor DSLR + 3/4 objectieven + toebehoren
- Eventueel ruimte om statief eraan te hangen
- Niet te groot
- Het liefst in combinatie met mijn 'normale' rugtas te dragen

Heeft iemand nog andere opties dan de Slingshot? :)

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltiGaR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-04 15:59
Ik was zelf al aan 't kijken naar de Crumpler Messenger Boy 3000 & 4000 series, die nu ook in stripes verkrijgbaar zijn(een stuk mooier dan die saaie standaard kleuren). In de 3000 past een dSLR+lens, extra lens, flitser en wat accessoires. In de 4000 past nog weer een extra lens. Ze zijn niet erg goed verkrijgbaar, maar CameraNU.nl heeft ze wel. De 3000 en 4000 serie is in 4 kleuren verkrijgbaar, hieronder de linkjes:

3000 Charcoal http://www.cameranu.nl/ar...ted_Stripes_Charcoal.html
3000 Black http://www.cameranu.nl/ar...d_Stripes_Deep_Black.html
3000 Anthracite http://www.cameranu.nl/ar...d_Stripes_Anthracite.html
3000 Mahogany http://www.cameranu.nl/ar...ted_Stripes_Mahogany.html

4000 Anthracite: http://www.cameranu.nl/ar...d_Stripes_Anthracite.html
4000 Blackhttp://www.cameranu.nl/ar...d_Stripes_Deep_Black.html
4000 Charcoal http://www.cameranu.nl/ar...ted_Stripes_Charcoal.html
4000 Mahogany http://www.cameranu.nl/ar...ted_Stripes_Mahogany.html

Mijn gear:
Canon EOS 500D
18 - 55 Kitlens

Toekomstig:
Telelens
Flitser
Groothoeklens

Dus voor mij zou de 3000 tot nu toe precies voldoen, maar in de topicstart las ik dat je een cameratas altijd te groot moet kopen. Zou de 4000 dan toch beter zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door UltiGaR op 17-07-2010 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosch
  • Laatst online: 13-08 19:24

Nosch

MYLR Blue

virtualJac schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 15:11:
De Lowepro DSLR + 1 objectief tas die ik afgelopen jaar gekocht heb blijkt toch te klein nu ik wat aan het uitbreiden ben.

Nu heb ik gekeken voor een LowePro slingshot, omdat ik deze ook over 1 schouder kan dragen in combinatie met mn degelijke rugtas.

Wat voor mij belangrijk is:
- Ruimte voor DSLR + 3/4 objectieven + toebehoren
- Eventueel ruimte om statief eraan te hangen
- Niet te groot
- Het liefst in combinatie met mijn 'normale' rugtas te dragen

Heeft iemand nog andere opties dan de Slingshot? :)
Misschien de Kata 3N1-22?

Deze heb ik, en er past een 500D+grip+70-300 in, met daarnaast nog een 15-85 een 50mm en een 55-250. In het bovenvak genoeg plek voor toebehoren, en hij heeft een laptopvak waar mijn 11,6" acer precies in kan.
Statief heb ik eraan gehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:14

MBV

virtualJac schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 15:11:
Ik heb geen andere suggestie, maar wel een waarschuwing: het is absoluut niet comfortabel om die slingshot naast een andere rugzak te hebben, dan kan je beter een messenger-bag kopen. De Slingshot is echt gemaakt om midden op je rug te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Hmm misschien toch maar op zoek naar een mooie binnentas voor mn rugzak! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
floriske.nl schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 23:06:
Ik heb inmiddels de Tamrac Velocity 8 besteld bij http://www.barrato.nl/ kost daar echt maar een schijntje tov andere winkels.
Ik las je bericht te laat, maar ik heb even gekeken naar mijn eigen Tamrac Velocity 7 en ik denk dat je er inderdaad goed aan gedaan hebt, om de Velocity 8 te kopen, want met battery grip betwijfel ik echt of ie zou passen. Het is wel een fijne tas, trouwens (al heb ik dan wel over het oude model).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levdr
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-12-2024
Ik ben op zoek naar een tas voor mijn Canon 40D en net gekochte Canon 300mm f/4 waarin ik de lens mounted (hoe noem je dat?, aangekoppeld?) kan opbergen. Verder hoeft er eigenlijk niets in. Ik wil ook graag een grab 'n shoot tas en eentje die ik makkelijk op de fiets kan meenemen. Dus heb ik zitten kijken naar de toploaders van Lowepro. Ik heb nu twee tassen die in aanmerking komen, alleen heb ik geen idee waar het verschil nou precies in zit, behalve in de prijs dan. Ik dacht dat wellicht iemand hier dat wel zou weten. Het gaat om deze tassen:

1. Lowepro TLZ AW € 67,95 http://tiny.cc/diz3c

2. Lowepro Toploader Pro 75AW € 99,00 http://tiny.cc/v9tpn

De eerste is wat smaller en precies 1 centimeter hoger, maar verder... Iemand die het weet?

Mac Pro 2,26 GHz 8 Core, iMac 20" Intel C2D 2,16GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
  • Laatst online: 08-04 06:58
Beste mede Domke F802 eigenaren (o.a. sOid en F. Jacobse)(en andere cameratassenfreaks :P): mijn lenzencollectie blijft maar groeien en de F802 begint krap te worden in het hoofdvak. Ik wil wat primes in de twee voorvakken stoppen, maar daar zit niet zoveel padding, hebben jullie hier al een oplossing voor gevonden? Een insert bestellen die er precies in past misschien? Zelf iets met padding doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 00:29

Spikey

Making the web accessible!

levdr schreef op maandag 19 juli 2010 @ 05:23:
Ik ben op zoek naar een tas voor mijn Canon 40D en net gekochte Canon 300mm f/4 waarin ik de lens mounted (hoe noem je dat?, aangekoppeld?) kan opbergen. Verder hoeft er eigenlijk niets in. Ik wil ook graag een grab 'n shoot tas en eentje die ik makkelijk op de fiets kan meenemen. Dus heb ik zitten kijken naar de toploaders van Lowepro. Ik heb nu twee tassen die in aanmerking komen, alleen heb ik geen idee waar het verschil nou precies in zit, behalve in de prijs dan. Ik dacht dat wellicht iemand hier dat wel zou weten. Het gaat om deze tassen:

De eerste is wat smaller en precies 1 centimeter hoger, maar verder... Iemand die het weet?
wat ik uit de specs/foto';s 1-2-3 opmaak:
- een verschil in binnenmaat van 12.5cm tov 17cm is voor zo'n maat tas verhoudingsgewijs behoorlijk fors natuurlijk.
- buitenmaten zijn vrijwel gelijk aan elkaar
- draagband van de toploader pro ziet er wat steviger/breder uit met een schouderstuk
- toploader pro is 200 gram zwaarder (800 vs 510), waarschijnlijk dus wat meer of stevigere padding

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

NickH schreef op maandag 19 juli 2010 @ 08:41:
....... Zelf iets met padding doen?
Losse (neoprene) lens hoesjes? Bijvoorbeeld zoiets:
http://cgi.ebay.com/Neopr...m415105504c#ht_4437wt_911

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Niet echt handig om elke keer een lens daarin te moeten bouwen. Ik ga denk ik even de voorvakken opmeten en aan de hand daar van losse inserts kopen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

NickH,
Lijkt mij krap hoor die voorvakken om primes+padding in te vervoeren. Ligt er natuurlijk aan watvoor primes maar ik zou het zelfs met padding nog wat stootgevoelig vinden. Anderzijds, als je er geen padding en alleen een zakje omheen doen dan is die al beschermd doormiddel van twee dikke canvas lagen.
Ik heb daarom ook een f-2 erbij gekocht omdat de f-802 gewoon te klein is voor mn stuff. De f-802 gebruik ik nu hoofdzakelijk als laptoptas en daar is die ook verdomde goed in hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levdr
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-12-2024
Spikey schreef op maandag 19 juli 2010 @ 11:27:
[...]
wat ik uit de specs/foto';s 1-2-3 opmaak:
- een verschil in binnenmaat van 12.5cm tov 17cm is voor zo'n maat tas verhoudingsgewijs behoorlijk fors natuurlijk.
Misschien is er dan wat minder ruimte voor wat extra spulletjes, maar die wil ik toch al niet meenemen. Voor de camera en lens is het voldoende.
- toploader pro is 200 gram zwaarder (800 vs 510), waarschijnlijk dus wat meer of stevigere padding
Waarschijnlijk wel (en 't lijkt me 300 gram... 8) ) maar het betekent ook dat de Pro zwaarder is om mee te dragen.

Mac Pro 2,26 GHz 8 Core, iMac 20" Intel C2D 2,16GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Goeie tip. F802 is echt een mooie tas, kan op m'n schouder lenzen wisselen e.d., alleen neem ik altijd teveel lenzen mee :( Ik heb je post over de f-2 eens gelezen en dat ziet er goed uit, ook maar eens op jacht naar zo'n ding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
levdr schreef op maandag 19 juli 2010 @ 05:23:

Ik vraag me af of de type-aanduiding klopt. Ik heb zelf een TLZ1, daarin past een X0D met max een EF-S17-55f/2.8 mounted, incl, reversed zonnekap (fijne tas trouwens) en een Toploader 75AW, die sprekend lijkt op de "TLZ AW" van CameraNu. In die laatste (de mijne dus) past een X0D (eventueel met grip) met een EF300f/4 mounted. Eventueel (maar het stulpt een beetje uit bij de deksel) kan er ook nog een TC1.4 op gemonteerd, die los precies past in het onderste vakje voor. Beetje lompe tas (vooral zonder grip lijk je ruimte over te hebben aan de bovenkant), maar veel kleiner zal je niet uitkomen, zeker niet wanneer de statiefring op de 300 blijft.
Ik vermoed dat "mijn" tas een uitlopend model is en de "pro" de opvolger, waar ik niets over weet. Let wel op dat er ook een Toploader 65AW is/was, die een stukje kleiner is dan de 75. Typeaanduiding is dus wel belangrijk. Eigenlijk moet je gewoon gaan passen natuurlijk, maar wat jij wilt pas in elk geval in mijn tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Kijk dan ook even naar deze of deze. Scheelt niet veel in prijs, maar levert je wel direct meer ruimte op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Algurgazan
  • Laatst online: 10-01 22:38

Algurgazan

Ome Bob

Ben vandaag Utrecht ingegaan voor een fototas.. Bij de crumpler shop langsgeweest, de Messenger Boy Half lijkt me wel wat, maar wilde ook nog wel even naar een LowePro Slingshot of Fastpack zien, dus ook maar langs de Mediamarkt gestrompeld.. Daar hadden ze alleen een Fastpack 200, die te groot is voor wat ik mee wil nemen, geen 100 en al helemaal geen Slingshots.. Weet iemand hier waar je zoiets ergens anders in Utrecht kan passen/proberen/zien/kopen?

"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:39

samo

yo/wassup

@Algurgazan Vlak bij de CrumplerStore, op de lijnmarkt, zit een fotozaak; Patent. Die heeft wel wat leuke tassen hangen en misschien boven/beneden/elders ook wel tassen.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

NickH schreef op maandag 19 juli 2010 @ 11:57:
Goeie tip. F802 is echt een mooie tas, kan op m'n schouder lenzen wisselen e.d., alleen neem ik altijd teveel lenzen mee :( Ik heb je post over de f-2 eens gelezen en dat ziet er goed uit, ook maar eens op jacht naar zo'n ding...
De f802 is inderdaad een mooie tas, daarom hoef ik hem ook niet kwijt en dient die nu als laptop tas hehe. Ik heb hem ook wel me als ik maar twee lenzen bij me heb. Als ik een lens bij me heb dan gaat mn camera in mn eastpak of een vage slappe schoudertas.
De f2 heb ik toen goedkoop kunnen kopen en die bevalt goed, het is even wennen aan het formaat en ik zou zelf geen zandkleurige hebben uitgekozen (die was wel het goedkoopst toendertijd) maar ik vind het toch een mooi formaatje. Handige vakken en je kan eindelijk wat lensen normaal en overzichtelijk kwijt. Al mn lensen passen erin, alleen de vervloekte grote zonnekappen van de 24-70 en 70-200 nemen teveel plek in hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcodr25
  • Laatst online: 10-08 08:53
Algurgazan schreef op maandag 19 juli 2010 @ 21:15:
Ben vandaag Utrecht ingegaan voor een fototas.. Bij de crumpler shop langsgeweest, de Messenger Boy Half lijkt me wel wat, maar wilde ook nog wel even naar een LowePro Slingshot of Fastpack zien, dus ook maar langs de Mediamarkt gestrompeld.. Daar hadden ze alleen een Fastpack 200, die te groot is voor wat ik mee wil nemen, geen 100 en al helemaal geen Slingshots.. Weet iemand hier waar je zoiets ergens anders in Utrecht kan passen/proberen/zien/kopen?
Ook de Saturn bij the Wall (Leidsche Rijn) heeft wat LowePro spullen hangen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Ik heb vandaag mijn Crumpler Muffintop 4000 binnen gekregen en en heb misschien een domme vraag. Ik kijk nu wat de beste manier is om deze in te richten en als ik de foto's bekijk op de crumpler site dan laten zij de camera gewoon op de lens rusten. Ik had eigenlijk verwacht dat de camera ergens op rustte en dat de lens gewoon los zou hangen. Is dat een probleem? Het is trouwens een canon 550d met 18-135 kitlens.
De tas heeft dus twee inserts waardoor je nog twee ruimtes kan creëren, maar ik weet nog niet wat praktisch is. Naast de camera zelf komt er verder (nog) niets in.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

ElisabethM schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 11:40:
[...]

Ik las je bericht te laat, maar ik heb even gekeken naar mijn eigen Tamrac Velocity 7 en ik denk dat je er inderdaad goed aan gedaan hebt, om de Velocity 8 te kopen, want met battery grip betwijfel ik echt of ie zou passen. Het is wel een fijne tas, trouwens (al heb ik dan wel over het oude model).
Toch bedankt uiteraard! Heb de Velocity 8 inmiddels binnen en denk inderdaad dat het in de 7 niet gepast had.

Nu past m'n 450D met 55-250 incl. zonnekap er mooi in met de 18-55 er naast en andersom ook. Daarnaast mooi nog ruimte voor m'n flitser die nog op het verlanglijstje staat.

Ben erg te spreken over de tas, alleen de rits van het hoofdvak is wat lastig tevoorschijn te peuteren af en toe. Maar voor € 58,- incl. verzending een puike tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Ik zou nog even een update doen aan de hand van mijn ervaringen met de Billingham 225... Bij deze;

Naast de theoretische ruimte in de tas, moet er praktisch ook het 1 en ander in kunnen zonder veel gedoe. Theoretisch krijg ik mijn 70-200, 17-55 er in en twee bodies en nog wat andere meuk, maar comfortabel is dat niet meer :) of handig.

Anyway, tijdens de vakantie voornamelijk met primes lopen schieten en die konden allemaal lekker mee (20mm Voigtlander, Nikon 35, 50 en 85mm). Daarnaast was er nog voldoende ruimte voor;
  • een (klein) flesje water
  • snoep
  • een leesboek (pocket) voor de momenten dat je ff niet fotografeert
  • extra accu
  • berg extra CF cards
  • GPS
  • kleine balg / borstel / doekje voor schoonmaak activiteiten.
  • Tiffen houder voor (en met) 6 filters.
De tas draagt enorm lekker (mits je schouder niet verbrand is :( ). Gewoon over 1 schouder of messengerbag-style. De tas glijdt niet weg als hij op 1 schouder hangt. Je kan lekker rondlopen met camera in de hand of om de nek en de tas volgt netjes zonder dat je hem steeds moet terughangen.
De tas is hoosbuiwaterdicht. Helaas proefondervindelijk vast kunnen stellen in Valencia. De canvas is lekker zacht en soepel. De ritsen zijn werkelijk waar een genot. Lekker soepel.
De onderkant van de tas is voorzien van koperen knoppen, waardoor de tas zelf niet met een nat/vuil oppervlak in aanraking komt. Nadeel is wel dat je op moet passen waar je de tas op zet in verband met beschadigen van het oppervlak.

De binnenkant bevat standaard een divider die wat aan de kleine kant is. Je kan er net niet lekker een prime in kwijt. Ik had dus wat mooie (absoluut niet vloekende >:) ) oranje dividers uit mijn Crumpler er in gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-09 15:00

CasGas

.

Iemand die misschien weet waar ik de Crumpler 5 of 6 Million Dollar Home kan halen? Of is er misschien een andere benaming voor in Nederland?
Zo te zien is dat echt DE schoudertas voor mij, maar ik kan hem in Nederland nergens vinden :(

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
ebay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBijster
  • Registratie: Juli 2005

RoyBijster

Rocket Scientist

Crumpler store in rotterdam, amsterdam, den haag, utrecht, maastricht?

I make things.

Pagina: 1 ... 27 ... 29 Laatste

Dit topic is gesloten.