Ik heb een Canon 500D met 18-55 mm en 55-250 mm + bijbehorende lenskappen.
Toen ik 'm een paar maanden geleden kocht, wilde ik perse een kleine compacte tas. Dat leek mij namelijk handig voor zowel dagjes als vakanties. Tijdens vakanties zou deze tas dan bv in een grote rugzak kunnen.
De Samsonite Premium DFV70 tas leek mij ideaal (55E). Alles past er precies in, stevige tas met regenhoes.
Maar met filters erbij en lenskappen past het gewoon niet. De tas is dus te klein en ik heb 55E weggegooid
Nu ben ik op zoek naar een grotere tas. Mijn oog heb ik laten vallen op de Lowepro Fastpack 200 of de Primus Minimus.
Ik ga deze zomer naar Zuidoostazië op vakantie en dus ideaal zo'n tas. Onhandiger voor dagjes (je neemt dan 'lucht' mee in het extra compartiment).
Past de 55-250 mm lens met aangeklikte lenskap eenvoudig in deze tassen?
Ik heb beide tassen gezien en in mijn handen gehad. En ik blijf twijfelen. Aangezien ik niet nog een miskoop wil doen, deze vraag hier.
Wat is jullie advies? Toch ook kijken naar de Fastpack 250? (350 is echt te groot denk ik).
Wat zijn de verschillen tussen de Primus Minimus en de Fastpack (behalve de duidelijke verschillen natuurlijk).
O ja, en niet geheel onbelangrijk, ze voldoen toch ruim aan de 'handbagage' afmetingen in het vliegtuig (ga ik nu uitzoeken dan... :-) ).
EDIT:
Afmetingen van Fastpack 200: 31.5 X 20.5 X 46 cm
Afmetingen van Fastpack 250: 31.5 X 24 X 46 cm
Afmetingen van Primus Minimus: 29 X 23.5 X 50.5 cm
En de maximale afmetingen die vliegtuigmaatschappijen hanteren zijn:
56x45x25 centimeter
55x35x25 centimeter
55x40x20 centimeter
Hmmm... komt goed dus...
[
Voor 23% gewijzigd door
Galois op 18-04-2010 09:51
]
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.