Centraal Fototas Topic - Deeltje 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 29 Laatste
Acties:
  • 277.593 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Alle 109 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:22

Tarin

Just plain weird.

TsiisSkaaf schreef op donderdag 08 april 2010 @ 11:20:
[...]

Daarnaast is de ruimte beperkt. We zijn dus opzoek naar iets ruimers maar wel met hetzelfde draag comfort.
Wij zijn hem nog niet tegengekomen.
Zelfs buiten de camera-tassen is dat lastig. Ik zoek een daypack met rugventilatie en heupband. Heb een Berghaus van m'n pa geleend, maar die viel me tegen op het gebied van gebruiksgemak (smal diep ding met alleen aan de bovenkant een opening), en ik heb er bij verschillende Bevers en consorten naar gezocht, maar nog niet gevonden.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-06 16:39
joosthaarman schreef op donderdag 08 april 2010 @ 14:51:
[...]

Ik snap wat je bedoeld maar voor 100 euro zijn er ook wel kwaliteits tassen te vinden.

Maar nogmaals heeft iemand ervaring met de sigma 150-500 in een tas? iemand misschien een voorbeeld?
Er zijn wel goede tassen <100 euro, maar daar gaat dan ook niet zo heel veel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
jip_86 schreef op donderdag 08 april 2010 @ 16:32:
[...]

Er zijn wel goede tassen <100 euro, maar daar gaat dan ook niet zo heel veel in.
Okay, maar wie kan mij vertellen waar deze lens in past heb al veel webwinkels afgezocht maar nergens staat of die er in past (op zich logisch) het bedrag 100 euro is ook een beetje uit de lucht gegrepen als een tas van 150 voldoet aan de eisen is het ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124265

Meeste backpacks (trekkersrugzakken) hebben wel een ondervak. Normaliter voor schoenen of iets dergelijks.
Misschien een idee om toch uit te gaan van een goede backpack en daarin een kleinere stevigere (insert/) 'pack' in te schuiven?
Aangezien je backpack echt goed moet zitten. Mijns inziens niet onderhandelbaar.

Ik denk dat de markt voor een backpackende fotoamateur/toerist, met 12kilo en die dan nog fotogear willen in de backpack, vrij klein is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:06
TsiisSkaaf schreef op donderdag 08 april 2010 @ 10:39:

[...]

Waar laat je in zo'n tas je extra trui, je boterhammetjes en eventuele andere extra dagelijkse benodigdheden?
Mijn reactie was meer op die van Joor, dat er vast wel iemand Flipside 400 zou gaan roepen ;)
Maargoed dagelijkse dingen, ik ben niet echt iemand die dagen lang emt een rugtas gaat lopen om de bergen oid in te trekken, hooguit een citytrip ofzo. Dan kunnen er twee flessen water aan de zijkant en in het voorvak past wel iets te eten. Verder wissel ik eigenlijk bar weinig qua kleding overdag, hooguit jas aan of uit en die zou je dan aan de bovenkant kunnen vastmaken met een bandje.
Maargoed mijn reactie was meer bedoeld als reactie op Joor ;)

Wat ik twee jaar terug gedaan heb tijdens een hike was gewoon mijn backpack ingepakt met alles erop en eraan voor die trip. Uiteindelijk gewoon bijna continue m'n camera om m'n nek gehad emt 1 lens erop en nog 1 lens gewoon tussen kleding bovenin de tas gestopt. Een kennis die mee was had ook gewoon een backpack met een extra handdoek waar hij z'n cam in wikkelde als deze de tas inging en een lenskoker van Lowepro aan z'n lowe alpine tas voor z'n telelens.
Beetje crea maar het werkte wel :P

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320813

Anoniem: 124265 schreef op donderdag 08 april 2010 @ 16:41:
Meeste backpacks (trekkersrugzakken) hebben wel een ondervak. Normaliter voor schoenen of iets dergelijks.
Misschien een idee om toch uit te gaan van een goede backpack en daarin een kleinere stevigere (insert/) 'pack' in te schuiven?
Aangezien je backpack echt goed moet zitten. Mijns inziens niet onderhandelbaar.

Ik denk dat de markt voor een backpackende fotoamateur/toerist, met 12kilo en die dan nog fotogear willen in de backpack, vrij klein is.
Zo heb ik het ook gedaan, oude tas verknipt en zelf een insert gemaakt voor onderaan mijn trekkersrugzak, in het onderste compartiment. werkte op zich prima, buiten dat de insert na twee keer twee weken stappen wel de vuilbak inkon. Maar blijkbaar bestaan er dus losse inserts. ga ik voor deze zomer dan toch eens bekijken.

Voor de meer normale dagtrips, opslag en transport heb ik nu ongeveer een week de flipside 400. Ik vind het wel erg jammer dat je de rugzak niet open op de grond kan laten liggen. De flap valt steeds toe. je moet die dus continu open houden. dat vind ik persoonlijk een nadeel. ook het voorvak is wat kleiner dan ik initieel dacht. Een trui lukt net, maar daar nog een flas water bijsteken gaat niet meer. Je kan wel gewoon de indeling van het fotovak wijzigen, zodat je de helft voor fotogear kan gebruiken en de andere helft voor andere spullen. ik heb toevallig net een rechthoekige tas die net de breedte van het fotovak heeft. Erg handig moet ik zeggen. Verder vind ik de flipside functie handiger dan ik dacht, is meer dan enkel een marketingterm, ik vind het handig. Ik had het ook leuk gevonden als hij in wat meer en leukere kleurtjes beschikbaar was. Zelfs de groene variant is nog meer zwart dan wat anders. :( Al bij al blij met de aankoop.

Hij vervangt en komt naast mijn crumpler messenger boy 5000, ook een erg goede schoudertas, maar niet confortabel om veel materiaal in te steken en lang te dragen. ook de bescherming is wat minder dan bij een echte rugzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Hoe groot is dat voorvak in de Flipside 400? Ik heb hem net even bekeken op youtube en -behalve dan die achterlijke waistbelt- ziet ie er best goed uit. Helaas alleen dus niet met zo'n mooie trekkersrug.

Edit: hmmm, ziet er klein uit: http://www.warehouseexpre...AW-Backpack-Black_1028114

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 08-04-2010 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik gok een liter of 3 max. Een A4 krijg je er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank je wel. Veel te klein dus voor mijn gebruik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Idem, daarom gebruik is dus een deel van het fotovak om spullen in te steken. ik neem vaak niet meer mee dan een body, standaard 18-50 lens, fisheye en flash. Dan is er nog voldoende ruimte over voor andere spulletjes.

Als ik het goed begrijp wil je wel zo'n frame, maar geen waistbelt? Wat is dan nog het nut van zo'n frame?

Overigens vind ik de achterkant van de flipside best wel confortabel en stevig. Er zit geen frame in, maar desondanks zit het toch best erg goed en is er nog wat ruimte om lucht te laten circuleren.

Belangrijkste nadeel is dat de rugzak er, net zoals zovele anderen, er gewoon erg geeky en saai uitziet. Daarom dat ik dus mijn crumpler schoudertas nog wel even bijhoud. Waarom maakt niemand functionele en goed uitziende rugzakken? De rugzakken van crumpler vind ik eigenlijk ook niet echt mooi. Schoudertassen zijn okee, maar die rugzakken hebben toch maar rare verhoudingen.

[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 320813 op 08-04-2010 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-06 13:38
Anoniem: 22659 schreef op donderdag 08 april 2010 @ 18:46:
Hoe groot is dat voorvak in de Flipside 400? Ik heb hem net even bekeken op youtube en -behalve dan die achterlijke waistbelt- ziet ie er best goed uit. Helaas alleen dus niet met zo'n mooie trekkersrug.

Edit: hmmm, ziet er klein uit: http://www.warehouseexpre...AW-Backpack-Black_1028114
Mijn 10" EEE pc past net voor in het vak. Voor mij is dat ideaal en groot zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
[b][message=33789962,noline]mig29 schreef op donderdag 08 april 2010 @ die achterlijke waistbelt
Tja dat is dus een kwestie van smaak...ik heb hem juist gekocht om die waistbelt, scheelt aanzienlijk in de last die direct aan je rug/schouders komt te hangen:)

Maargoed begrijp me niet verkeerd hoor na al mijn lovende reacties over de Flipside 400 maar de tas is zeker niet heiligmakend.
Het is alleen zo dat als je een aantal eisen stelt aan een tas dat je voor het budget al snel bij bv. een Flipside 400 uitkomt. Zo wilde ik een statiefbevestiging, dat een body+grip goed zou passen, goede rugpadding, bepaalde minimum inhoud en het liefste een heupband en een budget van +/- 100 euro.
Zoals ik al pagina's terug toen heb opgenoemd was ieder alternatief van andere merken veeeel te duur, veeel te groot/opvallend of andere redenen.
maargoed als je een trekkers rugtas zoekt dan is de Flipside 400 totaal ongeschikt, maar voor general purpose/citytrips ed is hij ideaal imho :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joor
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09-2024
Heb net even mijn Primus volgeladen en geknipt. Misschien dat het voor sommige mensen handig is. Ik heb tijdens het zoeken naar een geschikte tas nergens goede foto's van het "daypack gedeelte" kunnen vinden.

Afbeeldingslocatie: http://home.kpn.nl/joris.jonker/troep/DSCF3482.jpg
2x 1.5 liter Cola
2x 33cc Grolsch
Borrelnootjes

Aan de zijkant nog 1.5 liter cola (voor de zekerheid)

Afbeeldingslocatie: http://home.kpn.nl/joris.jonker/troep/DSCF3483.jpg
40D met grip
100-400
17-55
60 macro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is dat de Primus AW of de Primus Minimus AW?

Wel de juiste stuff voor bovenin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
joosthaarman schreef op woensdag 07 april 2010 @ 20:41:
Ik zit al een tijdje met een tas(tamrac klein model) die me te klein is geworden(te veel spullen).

Ik heb verschillende lenzen (4), camera, flitser en wat los spul die passen nu niet meer allen in die tas, nu heb ik vandaag een sigma 150-500 aangeschaft, zijn er betaalbare tassen(onder 100 euro) waar deze lens(en de andere spullen) inpassen zonder dat hij op de camera zit (en natuurlijk met)?

Iemand ervaring met een sigma 150-500 in een tas? Het liefst heb ik een slingshot zodat ik de camera makkelijk kan pakken!
Na dit hele topic is ff goed te hebben doorgelezen en gezien te hebben dat 'mensen' een 100-400 en een 70-200 in de tas kwijt kunnen toch maar voor de 400 gegaan deze komt qua budget/ruimte gewoon het beste uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
Anoniem: 22659 schreef op donderdag 08 april 2010 @ 20:29:

Moet de Primus wel zijn ! De minimus is voglens mij de kleinere variant en daar zou zoveel echt niet in passen :p

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joor
Anoniem: 22659 schreef op donderdag 08 april 2010 @ 20:29:

Dit is de gewone AW. Voor weinig op factoryprices... Op de andere kant zit ook nog een soort open vak voor een jas of trui. Ik heb de minimus ook overwogen, maar deze was maar ietsje groter van buiten en heeft aanzienlijk meer fotoruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-06 15:55

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Dat valt op zich wel mee, hoor, dat verschil. Drie keer een 1,5l fles cola krijg ik ook wel mee in de Minimus, denk ik. Ik heb ook evenveel dividers. Volgens mij is de vanilla Primus wat dieper in de praktijk en maar een heel klein beetje breder. Ik krijg naast die cola er misschien nog twee bierflesjes in maximaal, en die borrelnootjes zal ik met de hand moeten meenemen.

Of ik moet de flitser thuislaten...

@hieronder:
Overheen gelezen :>

[ Voor 5% gewijzigd door DUX op 09-04-2010 09:40 ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joor
DUX schreef op donderdag 08 april 2010 @ 22:25:
Dat valt op zich wel mee, hoor, dat verschil. Drie keer een 1,5l fles cola .... en die borrelnootjes zal ik met de hand moeten meenemen.
Er staat toch fotoruimte. Trouwens echt kut fotograferen met een doos borrelhapjes in je hand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het scheelt in de breedte en hoogte 4 cm voor het daypack deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06 19:34
Joor schreef op donderdag 08 april 2010 @ 20:16:
Heb net even mijn Primus volgeladen en geknipt. Misschien dat het voor sommige mensen handig is. Ik heb tijdens het zoeken naar een geschikte tas nergens goede foto's van het "daypack gedeelte" kunnen vinden.

[afbeelding]
2x 1.5 liter Cola
2x 33cc Grolsch
Borrelnootjes

Aan de zijkant nog 1.5 liter cola (voor de zekerheid)

[afbeelding]
40D met grip
100-400
17-55
60 macro
Ik heb er pas ook 1 gekocht.
Alleen nog geen tijd gehad om hem uit te proberen :(

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkebal
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-06-2024
Als ik een rugzak ga kopen dan overweeg ik ook sterk een Primus. Mooi, milieubewust en vrij ruim. Maar de rugtassen van Clikelite (http://www.clikelite.com/) zijn ook erg aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Ik heb al heel lang een zwarte primus aw in bestelling staan bij triderium maar ze krijgen 'm maar niet op voorraad (de blauwe wel, maar die vind ik nogal lelijk), weet iemand waar ie wel op voorraad is? (de zwarte dan)

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TsiisSkaaf
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 11:00
Linkebal schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 09:00:
Als ik een rugzak ga kopen dan overweeg ik ook sterk een Primus. Mooi, milieubewust en vrij ruim. Maar de rugtassen van Clikelite (http://www.clikelite.com/) zijn ook erg aantrekkelijk.
Bedankt voor de link, die tassen zien er prima uit (Nature) alleen jammer dat ze geen resellers in Nederland hebben om het in real life te zien en te passen. Daarnaast de prijs ($ 250 -> € 190).

As it net kin sa os it moat, dan moat it mar sa os it kin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-06 13:07

Zuurstok

Passionately curious

TsiisSkaaf schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 09:41:
[...]

Bedankt voor de link, die tassen zien er prima uit (Nature) alleen jammer dat ze geen resellers in Nederland hebben om het in real life te zien en te passen. Daarnaast de prijs ($ 250 -> € 190).
klik

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joor
abrakadaver schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 09:37:
Ik heb al heel lang een zwarte primus aw in bestelling staan bij triderium maar ze krijgen 'm maar niet op voorraad (de blauwe wel, maar die vind ik nogal lelijk), weet iemand waar ie wel op voorraad is? (de zwarte dan)
FP 2 dagen € 167,-
KE 1 dagen € 158,-

Zou zo te zien toch wel sneller kunnen. De blauwe vind ik zelf ook minder mooi, maar voor 70 piek vind ik het alles meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
Dan wacht ik nog wel effe: 'k heb 'm voor een flink lager bedrag besteld en pas eind juli nodig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joor
abrakadaver schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:18:
Dan wacht ik nog wel effe: 'k heb 'm voor een flink lager bedrag besteld en pas eind juli nodig. :)
Tsja, een weekje zeggen ze... Nieuwe prijs is 140,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TsiisSkaaf
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 11:00
Bedankt, waarom zet zo'n fabrikant dat niet op zijn website zou je je afvragen. Op RedGet Trading is inderdaad een lijst met Nederlandse dealers te vinden.

As it net kin sa os it moat, dan moat it mar sa os it kin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Linkebal schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 09:00:
Gaaf! Dank je wel voor die link. Ik had nog nooit van het bedrijf gehoord, maar vind het toch wel gave tassen. Ik ga ze zeker in de gaten houden. De compact sport is wel erg gaaf met ingebouwde camel bag. Helaas gaat dit wel ten koste van de grootte van het daypack. Ik denk dat ik de nature wel gaaf vind. Helaas hebben ze dan weer niet een systeem voor het statief achterop de tas. Je wordt geacht een zijvak op te offeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-06 19:39

Milo.

klik

Bij cameraland hebben ze die Clik tassen ook, ze zien er zeker leuk uit ja. Ben mezelf ook wat aan het orienteren op een rugtas, is wel handig aangezien ik alleen maar schoudertassen heb. Zelf neig ik niet naar de 'reguliere' camera tassen merken hehe. Daarom heb ik gisteren eens gekeken naar Dakine, Clik en Burton. Ik vind Dakine mission wel leuk, niet te groot etc.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-06 14:51
Heeft er iemand toevallig ervaring met trekkers backpacks? Ik ben op zoek naar zo'n soort rugzak, maar ik kom eerlijk gezegd niet verder dan de Naneu Pro en de Clik Elite. Iemand toevallig een andere optie? Ik heb nl. een backpack die nog goed is, alleen issie niet stevig genoeg om me cam erin te proppen (sony alpha 300 met grip +17-50 2.8, 28mm, 10-20 en 70-200 2.8)

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-06 16:39
Laatste pagina's wel gelezen? Volgens mij is mig29 ook naar zo iets op zoek en merkt hij op dat daar weinig van te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, ik ben op zoek naar een groter daypack, maar wel met het comfort van een trekkersrugzak. Ik deel je conclusie dat er hierin weinig te vinden is. Click Elite kende ik nog niet, dus die houd ik even in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06 19:34
Naar zo'n rugzak ben ik ook op zoek geweest.
Ik heb een Mammut Aletsch 25 als rugzak voor op vakantie, ding zit echt geweldig en heeft zo'n net tegen je rug.
Dat vind ik veel comfortabeler als van die kussens in je rug, zweet ook veel minder ondanks de geclaimde fantastische ventilatie van die kussens.

Bij camera tassen ben ik dat nog niet tegen gekomen en heb me er maar bij neergelegd en een Primus AW gekocht anders ben je over jaren nog op zoek ben ik bang.

Op vakantie tijdens het wandelen had ik m'n K10D in een Lowepro TLZ in de Mammut rugzak zitten of gewoon om m'n nek hangen.
Beide niet ideaal, en ik moet nog steeds die support straps van ThinkTank kopen waarmee je de camera aan de tas kan hangen.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-06 17:32

TMV

Waarom een nieuwe tas?

Ik heb een Lowepro Slingshot 300 AW maar deze is toch wat te groot om hele dagen achtereen mee te zeulen. Ik ben dus nu op zoek naar een handzaam tasje in de stijl messenger bag / schoudertas voor dagtrips etc.

Wat moet er in passen?
  • Canon 400D met Canon 17-55 F2.8 IS + zonnekap (reversed)
  • Wat klein grut (schoonmaakspul, etc.)
  • Optioneel een batterygrip aan de camera
  • Optioneel Canon 100mm F2.8 MACRO
Wat zijn de verdere eisen?

De tas moet goede bescherming bieden, redelijkerwijs tegen regen etc. kunnen en niet opvallend zijn. Daarnaast moet de tas klein zijn. Ik verkies formaat boven extra ruimte voor ander spul..

Wat heb ik zelf al gevonden?
  • Domke F-5XA: mooi compact en niet te duur
  • Domke F-5XB: Net iets groter... misschien handig
  • Kata DB-453: ook mooi compact, maar heb twijfels of dit helemaal goed gaat passen
  • Lowepro Classified 140 AW: Duurder dan de rest maar mooie tas met goede bescherming.
Ik zou graag ervaringen horen van jullie, en ook alternatieven en ander advies.
Alvast bedankt :)

EDIT:
Ik neig momenteel erg naar de F-5XB vanwege de looks en de grotere inhoud t.o.v. de F-5XA :)

[ Voor 10% gewijzigd door TMV op 12-04-2010 17:01 . Reden: dingetjes toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
Die domke f-5xa is wel erg klein voor die spullen, de f-5xb of zelfs c is dan beter geschikt. (Bij alle 3 kan je een batterygrip vergeten als je een lens op je camera wil laten zitten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-06 15:14
Ook ik ben toe aan een nieuwe tas en mijn oog is gevallen op de Lowepro Flipside 400.
Waarom, volgens mij kan ik hier alles ruim in kwijt, Nikon D90, 70-300mm, 18-70mm, 50mm vast brabdpunt, mijn SB600 flitser, voor de toekomst nog een macro lens en wie weet wat nog meer :P .
Maar nu ben ik niet echt een kleine jongen en zat me af te vragen wat de maximale heup en borst maat is van die riempjes.
Lees veel of de maten van de tas, maar kan niets vinden over die maten.
Iemand van de Lowepro flipside 400 gebruikers die me deze info kan geven?

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-06 22:49
Heup: ± 120 cm (incl. heupsteun)
Borst: ± 35 cm

Dit zijn dan de lengtes van het ene uiteinde van de tas naar de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
Txs en dat is de maximale lengte voor de heup?
Net ff een centimeter erbij gepakt, maar dan zit ik rondom op 116cm ;( zonder jas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-06 22:49
Dit was de lengte vanaf de tas. De gehele omtrek is nog zo'n 15 cm groter. Je kan altijd de tas nog even uitproberen in een winkel.

Edit: de gehele omtrek is idd zo'n 135 cm.

[ Voor 14% gewijzigd door PowerUp op 12-04-2010 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
Txs, zelfs met winterjas heb ik dan nog over 8)7 .
Ga ik hem vandaag bestellen.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
Tas binnen gekregen.
Past prima, zelfs nog buikruimte over :9 .
Al mijn spullen passen er prima in en heb zelfs nog ruimte voor mijn toekomstige macro lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
Ik heb ook 'n nieuwe tas : Thinktank Airport Security V2.0 :)
Alleen, sommige features die in de pdf op de thinktank site staan vind ik echt nergens terug??
Je zou volgens die pdf de voorkant ook kunnen openritsen om aan je spullen te komen, maar dat zie ik toch echt nergens?

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Zojuist de Flipside 300 in mn handen gehad. Ben erg enthousiast over het formaat van de tas! Lekker compact en past toch al mn gear prima in + statiefhouder. Ga em maar halen via Amazon denk ik, kost me ongeveer 55 euro dan :)

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Een update naar aanleiding van onderstaand bericht:
njitter schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 00:21:

Ik wil wel een rugzak die ik kan draaien zodat ik hem niet steeds hoef af te doen. Een puur slingshot model zoals de Lowepro Slingshot vind ik er niet uitzien dus die niet :)
Ik heb al een aantal modellen online gezien die me wel wat lijken:
- Lowepro Fastpack 200.

- Tamrac Aero Speedpack 75.
Ik heb de Tamrac Aero Speedpack 75 nu ook in het eggie gezien. Grootste nadeel van die tas vind ik persoonlijk de weerbestendige rits op de zij-ingang. Die gaat erg stroef. Dit was voor mij DE reden om hem niet te kopen.

Ik heb nu uiteindelijk de Fastpack 250 Artic Blue gekocht. Deze is niet veel groter dan de 200 maar heeft een Laptop vak. Deze is ook te gebruiken om tijdschriften, mapjes etc in te stoppen.

Afbeeldingslocatie: http://products.lowepro.com//CatalogImages/18-2086-IMG3L.jpeg

Ik ben er blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV

TMV

TMV schreef op zondag 11 april 2010 @ 16:29:

-verhaal-

EDIT:
Ik neig momenteel erg naar de F-5XB vanwege de looks en de grotere inhoud t.o.v. de F-5XA :)
Ik heb de knoop doorgehakt en een Domke F-5XB (Olive) gekocht. :D
Eerste indruk: groter dan verwacht! met een beetje proppen kan mijn 400D + 17-55 met zonnekap erin, en dan kan mijn 100mm 2.8 Macro er nog net naast :) Verder is hij lekker stevig en onopvallend. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
Pics or it didn't happen ! ;)

Nee serieus, gefeliciteerd met je tas ! Ik ben wel benieuwd naar wat plaatjes ervan :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV

TMV

sapphire schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 00:03:
Pics or it didn't happen ! ;)

Nee serieus, gefeliciteerd met je tas ! Ik ben wel benieuwd naar wat plaatjes ervan :)
Ik zal vanavond even wat plaatjes schieten met een wat betere beschrijving van de tas en mijn bevindingen :)

Edit: bij deze een uitgebreider verhaal :)

Uiterlijk

Stevig canvas met klitteband sluiting voor de flap. Alles ziet er netjes doorgestikt uit. Logo staat onopvallend op de flap en is desgewenst volgens mij ook eenvoudig te verwijderen. Verder een stevige, in lengte verstelbare draagriem, met, zoals op de foto te zien is, rubber aan de binnenkant tegen het afglijden, erg handig :)
Ook aan de achterkant nog een lus over de lengte van de tas voor het bevestigen aan een riem.

Afbeeldingslocatie: http://img24.imageshack.us/img24/7509/img1408small.jpg

Van binnen

Onder de flap zitten de ritsen naar het hoofdcompartiment van de tas. Dit zijn twee grote zwarte ritsen die vrij soepel lopen. Ze komen van de zijkanten en komen middenin samen. In de tas zitten twee verwijder/verplaatsbare schotten en de voor- en achterkant van de tas hebben padding. Dit is niet het geval voor de zijkanten helaas. Ik heb dit opgelost door de schotten aan de zijkanten te plaatsen aan zodat de camera er tussen valt en achter de schotten nog wat ruimte overblijft voor kabels/laders/etc.
Verder is er nog ruimte achter de padding aan de voorkant en aan de buitenkant achter het stuk met klitteband voor klein spul/papierwerk.

Afbeeldingslocatie: http://img691.imageshack.us/img691/3141/img1411small.jpg

Gebruik

Ik heb de tas nog maar een dag, maar ik kan zeggen dat hij erg comfortabel is om te dragen. Hij kan voor, naast en achter het lichaam gedragen worden en door het rubber in de riem glijdt er niets weg. De camera is makkelijk bereikbaar, je kunt de ritsen open laten en alleen de flap erover gooien voor snelle toegang, of andersom, de flap wegklappen en de ritsen dicht. Daarnaast is de tas mooi onopvallend :)

Enige nadeeltje: het klitteband maakt redelijk wat lawaai..

Prima tas :*)

[ Voor 75% gewijzigd door TMV op 16-04-2010 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-06 22:32

Galois

1811 - 1832

Ik heb een Canon 500D met 18-55 mm en 55-250 mm + bijbehorende lenskappen.

Toen ik 'm een paar maanden geleden kocht, wilde ik perse een kleine compacte tas. Dat leek mij namelijk handig voor zowel dagjes als vakanties. Tijdens vakanties zou deze tas dan bv in een grote rugzak kunnen.

De Samsonite Premium DFV70 tas leek mij ideaal (55E). Alles past er precies in, stevige tas met regenhoes.

Maar met filters erbij en lenskappen past het gewoon niet. De tas is dus te klein en ik heb 55E weggegooid :-(

Nu ben ik op zoek naar een grotere tas. Mijn oog heb ik laten vallen op de Lowepro Fastpack 200 of de Primus Minimus.

Ik ga deze zomer naar Zuidoostazië op vakantie en dus ideaal zo'n tas. Onhandiger voor dagjes (je neemt dan 'lucht' mee in het extra compartiment).

Past de 55-250 mm lens met aangeklikte lenskap eenvoudig in deze tassen?

Ik heb beide tassen gezien en in mijn handen gehad. En ik blijf twijfelen. Aangezien ik niet nog een miskoop wil doen, deze vraag hier.

Wat is jullie advies? Toch ook kijken naar de Fastpack 250? (350 is echt te groot denk ik).
Wat zijn de verschillen tussen de Primus Minimus en de Fastpack (behalve de duidelijke verschillen natuurlijk).

O ja, en niet geheel onbelangrijk, ze voldoen toch ruim aan de 'handbagage' afmetingen in het vliegtuig (ga ik nu uitzoeken dan... :-) ).

EDIT:
Afmetingen van Fastpack 200: 31.5 X 20.5 X 46 cm
Afmetingen van Fastpack 250: 31.5 X 24 X 46 cm
Afmetingen van Primus Minimus: 29 X 23.5 X 50.5 cm

En de maximale afmetingen die vliegtuigmaatschappijen hanteren zijn:
56x45x25 centimeter
55x35x25 centimeter
55x40x20 centimeter

Hmmm... komt goed dus...

[ Voor 23% gewijzigd door Galois op 18-04-2010 09:51 ]

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-06 15:55

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Voor een goede tas valt 55 Euro nog wel mee, en je kunt hem ook nog verkopen op marktplaats, bijvoorbeeld. Weggegooid is het dus niet :>

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemnis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-06 23:05
de fastpack 250 is eigenlijk even groot dan de fastpack 200, maar heeft alleen een extra laptopvak.
In de fastpack 200 (die ik zelf heb) past de 55-250 wel in met zonnekap, ik heb zelf de nikon 55-200 en die past er ook met gemak in, gemonteerd op de camera en los

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-06 22:32

Galois

1811 - 1832

lemnis schreef op zondag 18 april 2010 @ 16:54:
de fastpack 250 is eigenlijk even groot dan de fastpack 200, maar heeft alleen een extra laptopvak.
In de fastpack 200 (die ik zelf heb) past de 55-250 wel in met zonnekap, ik heb zelf de nikon 55-200 en die past er ook met gemak in, gemonteerd op de camera en los
Liggend past de lens met lenskap erin. Niet staand toch?

[ Voor 3% gewijzigd door Galois op 18-04-2010 20:12 ]

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-06 09:27
ik twijfel nog steeds heel hard tussen de lowepro fastpack 200 of de slingshot 200.. denk dat je na wat gebruik toChanel beter weet of je de juiste keuze hebt gemaakt..

iemand hier nog tips of ervaringen? of eventueel een goed alternatief in de zelfde prijsklasse?

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemnis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-06 23:05
@galois

hij past er inderdaad niet staand in, behalve als je de zonnekap omdraait (doe ik eigenlijk altijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HowlingWolve
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-01 13:02
Waar heb je eigenlijk deze tas gekoch TMV?
Zo ver ik weet zie ik alleen konijnenberg van dit merk online tassen verkopen.
Weet er iemand nog andere webshops?

[ Voor 79% gewijzigd door HowlingWolve op 20-04-2010 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV

TMV

HowlingWolve schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 18:39:
[...]

Waar heb je eigenlijk deze tas gekoch TMV?
Zo ver ik weet zie ik alleen konijnenberg van dit merk online tassen verkopen.
Weet er iemand nog andere webshops?
Inderdaad bij Konijnenberg gekocht. Heb wel een beetje rondgekeken op andere sites en winkels maar er was niemand in de buurt die deze tassen verkocht. Ik heb de tas dus ook niet eerst in de handen gehad, het was een -klein- gokje.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HowlingWolve
Aah oke bedankt voor je reactie. :)
Helaas dat ze de tas nu niet meer verkopen... alleen nog maar in het bruin.
Nu maar hopen dat hij snel weer leverbaar is in het groen of zand kleur. :|

PS. zou je eventueel ook nog een foto willen maken van de binnenkant van de tas
(van boven, met en zonder inhoud?)

Ik wil namelijk een canon 1000d gaan kopen met een 50mm prime lens en een 18-200mm superzoom voor de vakanties. Zou dit allemaal in de tas passen en ook de 1000d met de 18-200mm gemount?
(De lens is volgens mij zo rond de 11-12cm).

Alvast bedankt

En natuurlijk gefeliciteerd met je verjaardag :9

[ Voor 65% gewijzigd door HowlingWolve op 20-04-2010 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV

TMV

Afbeeldingslocatie: http://img130.imageshack.us/img130/3972/img1412small.jpg

Je ziet hier een EOS 400D + 17-55mm F2.8 IS USM + zonnekap met lader + usbkabel + accu
De combinatie 400D + 17-55 is vrij lang, ongeveer 19cm dus er blijft niet veel ruimte over naast de camera voor een lens oid. Met een kortere lens gemount moet dit geen probleem zijn.

Afbeeldingslocatie: http://img146.imageshack.us/img146/3348/img1418small.jpg

De lege tas met een van de dividers aan de rechterkant als zijkant bescherming voor de lens :)
Ik heb de binnenmaten even nagemeten:
LxBxH: 24x11x15 cm

Ik denk dat de 1000D met de 18-200 korter is dan mijn combinatie dus de kans is redelijk dat er ruimte is om de 50mm ernaast te krijgen, let wel op dat de zijkanten geen padding hebben. Met de 50mm gemount en de 18-200 staand ernaast gaat het sowiezo wel lukken.
Ik hoop dat het een en ander nu wat verduidelijkt is :)

En hartelijk dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
En dit is de XB ? Ik ben dan erg benieuwd hoeveel groter de XC dan is, als die maar een stukje groter is word mijn twijfel weer wat groter.
De tas is al vrij prijzig, nou is dat geen ramp want ik vind de F-5xc waxwear echt onwijs mooi maar als de tas dan eigenlijk een tikkie krap voor me is en weinig bescherming bied kan ik net zo goed m'n huidige normale schoudertasje aanpassen of gewoon m'n rugtas houden...
Maargoed voor kwaliteit betaal je dus als het gewoon een dijk van een tas is.......

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV

TMV

sapphire schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 20:42:
En dit is de XB ? Ik ben dan erg benieuwd hoeveel groter de XC dan is, als die maar een stukje groter is word mijn twijfel weer wat groter.
De tas is al vrij prijzig, nou is dat geen ramp want ik vind de F-5xc waxwear echt onwijs mooi maar als de tas dan eigenlijk een tikkie krap voor me is en weinig bescherming bied kan ik net zo goed m'n huidige normale schoudertasje aanpassen of gewoon m'n rugtas houden...
Maargoed voor kwaliteit betaal je dus als het gewoon een dijk van een tas is.......
Dit is inderdaad de F-5XB, de C versie is volgens mij net zo breed, maar heeft meer hoogte met een extra vak onderin met ritsen. Kwalitatief zijn de tassen wel goed, ze voelen stevig aan en zijn comfortabel. Ik ben het met je eens dat ze duur zijn, maar ik voel me absoluut niet bekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
Ik heb de F-5XC, die is inderdaad alleen wat hoger dan de XB. Hij is eventueel ook in te delen met een boven- en ondervak.
In de XC past bijvoorbeeld een 70-200/2.8 staand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HowlingWolve
Echt bedankt dat je foto's hebt gemaakt van de tas. Al begin ik helaas wel steeds meer te twijfelen. Ik wil de tas ook een beetje op de toekomst kopen. Stel dat ik een extra lens koop in de toekomst zal ik ook weer een nieuwe tas moeten kopen, al kan ik ook deze tas nog gebruiken voor korte uitjes. Twijfels, twijfels :P.

Heeft iemand nog een suggestie voor een fototas?
Ik ben namelijk op zoek naar een fototas waar de volgende dingen inpassen:

- Canon 1000d
- 18-200mm
- 50mm
- Eventueel derde lens (groothoek)
- Batterijen, lader, kabels, boekjes enz...

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 20:28

-Sander-

///M Powerrrrrr

sapphire schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 20:42:
Ik heb zelf een XC versie en heb daarin een 70-200 F4, Canon 50D met Tamron 17-50 2.8 gemount en een Canon 430EX II flitser met wat accesoires.
Ideale tas voor als ik niet mijn hele studio/strobist set mee wil/moet sjouwen.

Als je wilt kan ik er wel wat foto's van maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:46
/me Leest al tijdje mee
-Sander- schreef op woensdag 21 april 2010 @ 23:15:
Als je wilt kan ik er wel wat foto's van maken..
Zou super zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
Graag !
Ik wil er namelijk een 5D met Tamron 28-75 (even groot als jou combi), 70-200/4, ex430 en het liefst nog een 17-40 in vervoeren. :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Laatst online: 01-06 11:08

djunicron

*click-swoosh-thud*

Hallo beste Camera mensen,

Na zo'n 20 pagina's te hebben gelezen en natuurlijk de TS, denk ik dat ik toch maar gewoon het "advies" verhaaltje ga invullen:

Waarom?

Omdat ik nu meestal met een Eastpak Urban Gear V2 rond loop en daar gewoon cam + mounted in gooi en dan soms nog een tweede lens in bubblewrap / kleding in stop en m'n flitser niet zo vaak mee neem, heb ik nooit een fatsoenlijke tas gehaald. Maar het plan is nu om een langere tour te doen waarbij ik bijna al m'n gear mee wil.

Wat voor tas:
Een onopvallende, niet te grote rugtas. Het is daarnaast belangrijk dat deze stof en water dicht is en niet te gek duur. Ik heb graag een tas niet low-profile eruit ziet, dus bij voorkeur gemaakt van "normale stof" geen hyper-modern plastic component. Dit vooral ivm het rondlopen met deze tas op reis, denk natuurparken in Afrika, Metropoli in Azië, grotten in de Mediterane, woestijndorpjes in Jordanië etc.

Wat erin moet:
Body:
Canon 1000D + Batt grip, of 40D, of 5D mk2 of 7D. Hoewel voor de reizen vooral de 1000D gebruikt gaat worden zullen ook de andere cam's zo nu en mee gaan in de tas. Nu is het natuurlijk zo dat een 1000D met BG een rare veschijning is: nogal vierkant.
Lenzen:
EFS 18-135 IS, EF 50 1.8 II, Tonika 11-16, (toekomst) 8,5mm fisheye?, EF 70-200L F/4.
De vier genoemde huidige lenzen moeten er natuurlijk gewoon in passen, de fisheye zou zo nu en dan maar mee gaan. De 50mm is al niet zo netjes mee omgegaan, dus die kan wel ergens in een vakje gepropt. (als de tas dan kleiner kan)
Andere zooi:
Vivitar 285 + remotes en een lading batterijen (zo'n 10xAA iig: BG backup & Filtser backup), extra BP5E's: Standaard Canon 450/1000/500 batterijen + lader, een aantal 67mm filters, hoods voor alle lenzen behalve de 50mm.

Welke tassen je zelf al hebt gevonden
Nog geen die helemaal naar m'n zin zijn helaas. Wel zag ik hier in de vorige 20 pagina's tassen langs komen die wellicht zouden voldoen.

Eisen:
Liever onder de €125 dan erover. Ik heb al erg veel tassen (laptop, vinyl, soundcard / gear, reistassen, koffers, trolleys, messenger slings, docu carriers, normale schooltassen etc etc.) Ik zou liever een oude tas opgraven en die verknutselen als dat ik nu weer €200,- aan een tas besteed.
Compact en stof / water dicht. En dat is inderdaad conflicterend met zelf knutselen.

Zo dan ben ik nu wel weer vervelend genoeg geweest dacht ik zo. Alvast véél dank voor het lezen / adviseren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
sapphire schreef op woensdag 21 april 2010 @ 23:23:
Graag !
Ik wil er namelijk een 5D met Tamron 28-75 (even groot als jou combi), 70-200/4, ex430 en het liefst nog een 17-40 in vervoeren. :)
Dat gaat denk ik niet passen en is bovendien samen best zwaar om in zo'n klein schoudertasje (met niet zo'n hele brede draagband) mee te sjouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Armada. schreef op woensdag 21 april 2010 @ 23:23:
/me Leest al tijdje mee

[...]
Zou super zijn. :)
sapphire schreef op woensdag 21 april 2010 @ 23:23:
Graag !
Hier enkele foto's, als iets duidelijker moet dan hoor ik het wel :)

Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/s-reinders/tas/IMG_1103.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/s-reinders/tas/IMG_1104.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/s-reinders/tas/IMG_1105.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/s-reinders/tas/IMG_1106.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/s-reinders/tas/IMG_1109.jpg

50D + 17-50 F2.8, 70-200 F4, 430 EXII, polar filter, draadontspanner, doosje visitekaartjes en accu.
Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/s-reinders/tas/IMG_1110.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:46
Bedankt voor de foto's!
En hoe zit het met draagcomfort? Draagt die band een beetje lekker? En hoe raad je hem aan om te dragen, hangend aan de schouder of (zeg maar) schuin over je hoofd dat de band op je linker schouder rust en de tas rechts hangt? En kun je, als je hem zo draagt, goed en makkelijk bereiken en je gear er in of uit doen? Alvast bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Armada. schreef op donderdag 22 april 2010 @ 20:59:
Bedankt voor de foto's!
En hoe zit het met draagcomfort? Draagt die band een beetje lekker? En hoe raad je hem aan om te dragen, hangend aan de schouder of (zeg maar) schuin over je hoofd dat de band op je linker schouder rust en de tas rechts hangt? En kun je, als je hem zo draagt, goed en makkelijk bereiken en je gear er in of uit doen? Alvast bedankt. :)
Graag gedaan!
Draagcomfort is erg goed te noemen, dit komt omdat de band aan de rand van de tas is vastgemaakt. En door het rubber dat in de band verwerkt zit, zal de tas niet snel van je schouder wegglijden.

Ik heb hem zelf over m'n hoofd heen als ik er langer dan een half uur mee moet lopen. De tas is redelijk goed te bereiken maar bij veelvuldig wisselen moet je toch iets aan het klittenband doen want dat is nogal fanatiek.. lees plakt snel en vooral goed vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
abrakadaver schreef op donderdag 22 april 2010 @ 08:19:
[...]

Dat gaat denk ik niet passen en is bovendien samen best zwaar om in zo'n klein schoudertasje (met niet zo'n hele brede draagband) mee te sjouwen.
Dan maar zonder 70-200 ;)
Nouja ik zat/zit erg te twijfelen aan de F-5XC, en nu helemaal. Toen ik gister avond keek op de site van Konijn zag ik dat hij nog 'maar' 79 euro kost. Die 20 euro minder is voor mij net weer een prijs wat het heel erg aantrekkelijk maakt....
Anders rij ik zo even langs om te kijken in Den Haag :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
sapphire schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 09:24:
[...]

Dan maar zonder 70-200 ;)
Nouja ik zat/zit erg te twijfelen aan de F-5XC, en nu helemaal. Toen ik gister avond keek op de site van Konijn zag ik dat hij nog 'maar' 79 euro kost. Die 20 euro minder is voor mij net weer een prijs wat het heel erg aantrekkelijk maakt....
Anders rij ik zo even langs om te kijken in Den Haag :)
Als je het draagcomfort wil vergroten terwijl je F-5XC fully loaded is kun je dit overwegen tegelijkertijd aan te schaffen ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.fotokonijnenberg.nl/images/content/vergroting/16039.jpg

Heb zelf de olijf groene F-802 van Domke met bovenstaand rubberen schoudergevaldinges. Ik voorzag dat het dragen van een tas met een dergelijke band + volledige uitrusting niet fijn zou uitpakken voor je schouder. Dit helpt je schouder het iig een stuk langer uit te houden terwijl je buiten foto's maakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
Nou in de eerste instantie wilde ik de tas hebben voor de keren dat ik licht wil reizen, dus moet ik denk gewoon dat aanhouden en hem voor die reden aanschaffen.
Voor de gevallen dat ik veel meer wil meenemen heb ik nog een Crumpler en een Flipside 400 :)
Zomers met een rugtas rondlopen ben ik een beetje zat namelijk :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04:18
Een hele dag met een stampvolle f5xc lopen is misschien wat minder lekker voor je schouder. Maar ik kan prima een paar uurtjes lopen met het ding als er een 40d, 10-22, sigma30/1.4, sigma50/1.4, 70-200/4 en wat losse rommeltjes in zitten. Waarschijnlijk loop je er toch niet zes uur non stop mee. Je wilt ook nog wel eens eten, rustig zitten oid.
Enige wat mij eraan tegenviel was hoe groot -of eigenlijk dus hoe klein- de vakjes voorop zijn. Twee batterijen in een vakje en hij zit al vol, als je dan eigenlijk ook nog een filter, een extra geheugenkaartje en een gpstracker mee wilt nemen is dat lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-06 12:56
Ik vraag me af welke tas ik het beste kan kopen voor mijn spulletjes..

Canon 550D met 18-55 is kitlens
3 accu's
1 uv filter
Canon 70-200 F4 IS L USM
Tamron 90mm macro
paar geheugenkaartjes

Gisteren bij de MM wat gepast, en de Lowerpro 200 lijkt me wel wat, ik vraag me alleen af of je dan ook nog een flesje drinken mee kunt nemen.

Tips! :)

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
@ WishkeyFreak,

ik sta nu bij Konijn Den Haag en mij valt de totale grote tegen :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-03 02:03
Heb net de Lowepro Flipside 302 AW binnen gekregen van Kamera Express. Wat me vooral beviel aan deze tas dat je hem op je rug kan houden, en als je je camera wil pakken of wegstoppen je hem zo om je middel kan draaien om dat te doen.
Mijn Manfrotto statief kan er ook aan, moet wel een kleine aanpassing doen, maar hij wordt dan wel erg zwaar. Het gewicht zit allemaal op 1 schouder en je middel (als je hem daar vast maakt).

Momenteel zit erin:

Canon Mini DV camera
Nikon D90 + Handgrip en 2 batterijen
Sigma 24-70 F2.8 EX DG
Nikkor 18-105 F3.5-5.6
Nikkor 50 F1.8
Nikon oplader + kabels
Lensdoppen (meerdere)

En dat allemaal in het hoofdcompartement. Als ik eindelijk mijn 70-200 F2.8 heb gaan de kabels eruit zodat de Sigma een eigen hokje krijgt (zit nu op de camera).
Verder in de andere vakjes geheugenkaarten, oplader Canon, macro ringen en wat andere spulletjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-03 01:02
Nismod schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 13:32:
Heb net de Lowepro Flipside 302 AW binnen gekregen van Kamera Express.
Lowepro heeft geen FlipSide 302 AW, wel een SlingShot 302AW. Die bedoel je zeker. Heb je de Slingshot 302 AW gekozen inplaats van de slingshot 300 AW voor de tripodholder of alleen omdat het een nieuwere versie is? Het verschil is toch 3 tientjes voor (bijna) dezelfde ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-03 02:03
photofreak schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 15:28:
[...]

Lowepro heeft geen FlipSide 302 AW, wel een SlingShot 302AW. Die bedoel je zeker. Heb je de Slingshot 302 AW gekozen inplaats van de slingshot 300 AW voor de tripodholder of alleen omdat het een nieuwere versie is? Het verschil is toch 3 tientjes voor (bijna) dezelfde ruimte.
Excuses, bedoel inderdaad de SlingShot. Heb hem inderdaad gekozen voor de tripodholder, maar zoals ik al zei moet deze een beetje aangepast worden voor een groot statief (mijn Manfrotto is niet echt een reisstatief). Dit had ik liever standaard zo gezien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

sapphire schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 13:17:
@ WishkeyFreak,

ik sta nu bij Konijn Den Haag en mij valt de totale grote tegen :+
En wat is het nu geworden dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
Een F-5XC.
Ik kwam daar binnen en ze stonden op de balie, en had meteen zoiets van "WTF is dat alles :| "

Uiteindelijk samen met de verkoper er even een 5DII met 24-70 in gelegd en gekeken en toch maar gekocht. Er gaat dan misschien niet erg veel in maargoed voor de keren dat ik nu vaak maar m'n cam thuislaat lijkt het me toch een ideale tas + dat het gewoon echt een mooie tas is.

Gisteravond even zitten puzzelen ermee en met licht prop werk krijg ik er een 5D met tamron 28-70 mounted, EX430, 70-200/4 en 17-40 (laatste twee zonder zonnekap) in. Maar idealer is gewoon 5D met 28-75 mounted en flitser en dan gewoon óf groothoek óf tele meenemen :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 19:40
nice.. ik heb mijn f-5fxc al een tijdje verkocht, en heb nu de pwantsj z versie.

domke voor wereldheerschappij.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Dus toch :+
Gefeliciteerd ermee dan, het is idd een erg mooie tas die je bewust maakt wat je moet meenemen.. ook niet verkeerd toch ?
Wat voor tas heb je naast de F-5XC ?
simon schreef op zondag 25 april 2010 @ 12:52:
nice.. ik heb mijn f-5fxc al een tijdje verkocht, en heb nu de pwantsj z versie.
Euh, de wat voor versie ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 19:40
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3553/3402080502_d716cf8fe1.jpg

deze, waxcoat dus.. voor echte wanderers en avonturiers, wie ich!

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
-Sander- schreef op zondag 25 april 2010 @ 13:41:
[...]

Dus toch :+
Gefeliciteerd ermee dan, het is idd een erg mooie tas die je bewust maakt wat je moet meenemen.. ook niet verkeerd toch ?
Wat voor tas heb je naast de F-5XC ?

[...]

Euh, de wat voor versie ? :P
Naast de Domke heb ik nog een Lowepro Flipside 400 en een Crumpler prettyboy backpack, alleen de Crumpler gebruik ik tegenwoordig bijna alleen nog maar als gewone rugtas.
Gewoon voor bijna 300 euro aan fototassen liggen nu :+
Maargoed ze hebben ook allemaal een ander gebruiksdoel zegmaar. De Lowepro is echt voor als ik langere tijd ga lopen en veel spullen en statief wil meedragen enzo, de Crumpler was meer voor dagjes weg waarbij ik de cam gewoon onderin gooide en boven in wat eten en drinken. Alleen is de Crumpler net te groot voor alleen m'n cam en te warm op m'n rug in de zomer, en dat vult deze mooie Domke nu aan :)

Afbeeldingslocatie: http://willemhaasbroek.nl/GoT/tassen.jpg

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279475

ik ben op zoek naar een nieuw rugzak die groot maar toch comfortabel is .kosten maak ik me niet zo druk over.

kwa merk ook niet echt een voorkeur
hoewel de vanguard up rise 48 mij een ideaale reis genoot lijkt.

wat moet er zoal inpassen

-1d2
-24-70
-70-200
-17-40
-580ex

en nog een extra body en nog 1 obejectief,en klein los gerei als laders accu's en dat soort spul.nu is mijn vraag kan iemand bevestigen of dit gaat passen en heeft die gene daar ervaring mee .en het liefs ook of er een 1d2 met 24-70 mouthed past met de rest van me spulletjes dr in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310978

sorry foutje

[ Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 310978 op 26-04-2010 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-06 20:52
Tweakers, ben stiekem ook al op zoek naar een tas. Binnen korte tijd toch van plan om wat uit te breiden voor m'n recent gekochte dSLR (550d). Bestaan er ook omgekeerd rugtassen? Hiermee bedoel ik eigenlijk rugtassen die je aan de voorkant kan dragen en hierbij makkelijk bij je camera en lenzen kan? Liefst zo plat mogelijke tas natuurlijk. Graag jullie advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wil je hem echt op je buik dragen of wil je hem op je buik kunnen draaien om je gear eruit te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
Nou niet voor vast lijkt me. Het zou totaal onhandig zijn natuurlijk (vraag maar eens een zwangere vrouw ;) ) en er erg raar uitzien. Wat je wel even kunt doen is naar bv. een Lowepro Slingshot tas of vergelijkbaar model van een andere fabrikant kijken. Deze zitten met 1 band op je rug en kun je naar je buik draaien/slingeren om zou je spullen eruit te halen.

Wat me trouwens opvalt is dat er regelmatig posts voorbijkomen met (even kort door de bocht gezegd) iets als "Hallo ik zoek een tas voor dit, dit, en dit, en eventueel later dit nog. Iemand een een idee/tip"

Lijkt mij best een plan als we net als overal op GoT meer het zelf zoeken en/of ideeën aandragen gaan 'stimuleren'. Ik bedoel er zijn honderden modellen tassen dan blijven we aan de gang.

ofwel het gedeelte uit de startpost weer gebruiken:

* Waarom je een nieuwe tas wil,
* Wat voor tas je wil,
* Wat erin moet passen (nu en in de toekomst),
* Welke tassen je zelf al hebt gevonden (liever 3 dan 20 ;) ),
* Waarom deze niet aan je eisen voldoen (te duur, niet groot genoeg, te lelijk, geen Crumpler, etc).

lijkt mij wel een idee :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Anoniem: 22659 schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 12:00:
Wil je hem echt op je buik dragen of wil je hem op je buik kunnen draaien om je gear eruit te halen?
Ik dacht inderdaad om hem gewoon over de torso/buik te kunnen dragen. Is dat mogelijk?
sapphire schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 12:06:
Nou niet voor vast lijkt me. Het zou totaal onhandig zijn natuurlijk (vraag maar eens een zwangere vrouw ;) ) en er erg raar uitzien. Wat je wel even kunt doen is naar bv. een Lowepro Slingshot tas of vergelijkbaar model van een andere fabrikant kijken. Deze zitten met 1 band op je rug en kun je naar je buik draaien/slingeren om zou je spullen eruit te halen.

Wat me trouwens opvalt is dat er regelmatig posts voorbijkomen met (even kort door de bocht gezegd) iets als "Hallo ik zoek een tas voor dit, dit, en dit, en eventueel later dit nog. Iemand een een idee/tip"

Lijkt mij best een plan als we net als overal op GoT meer het zelf zoeken en/of ideeën aandragen gaan 'stimuleren'. Ik bedoel er zijn honderden modellen tassen dan blijven we aan de gang.

ofwel het gedeelte uit de startpost weer gebruiken:

* Waarom je een nieuwe tas wil,
* Wat voor tas je wil,
* Wat erin moet passen (nu en in de toekomst),
* Welke tassen je zelf al hebt gevonden (liever 3 dan 20 ;) ),
* Waarom deze niet aan je eisen voldoen (te duur, niet groot genoeg, te lelijk, geen Crumpler, etc).

lijkt mij wel een idee :)
Laatste is een goed idee:

Waarom een tas?
Ik heb er nog geen ben een nieuwe dSLR gebruiker

Wat voor tas?
Eentje zoals ik beschreef die ik aan de voorkant van de torso kan dragen. Eigenlijk een omgekeerde rugtas maar dan een smal model zodat deze niet te ver naar voren uitsteekt.

Wat moet erin passen?
Canon 550d body, 3 objectieven (10-20mm, 17-70mm en 70-200mm), een aantal filtertjes, een zonnekapje of twee, de lader van m'n accu, mini statiefje

Welke tassen gevonden?
Nog geen eigenlijk

Waarom voldoen ze niet?
nvt

Prijs het liefst eigenlijk niet te duur. maar rond de honderd euro voor een goede stevige tas lijkt me mooi dealtje, ik weet niet of dat mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Laatst online: 19-06 14:51
Misschien dat de kata 3n10/11 iets voor je is, ik weet niet hoe lekker die aan de voorkant dragen, maar is een tas die op 3 manieren gedragen kan worden. Wat evt ook nog wel een optie is (maar dan kan je geen extra lenzen mee) zijn de clik elite chestpacks; www.kata-bags.com en www.clikelite.com

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Paganstars schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 17:47:
Misschien dat de kata 3n10/11 iets voor je is, ik weet niet hoe lekker die aan de voorkant dragen, maar is een tas die op 3 manieren gedragen kan worden. Wat evt ook nog wel een optie is (maar dan kan je geen extra lenzen mee) zijn de clik elite chestpacks; www.kata-bags.com en www.clikelite.com
Dank voor je tips. De Kata lijkt inderdaad handig. Met name omdat je hem ondanks dat je hem als rugtas kan dragen toch in een beweging naar voren kan halen zonder dat je eerst je ene arm helemaal moeilijk eruit moet halen. Toch een groot voordeel om je tas om twee schouders te dragen als je wat spul erin hebt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91375

@ TS

de links in je schoudertas categorie verhaal zijn niet up to date.
Just so you know!

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29
Ik ben op zoek naar een cameratas, bij voorkeur een rugzak. Ik zoek een compact model voor een Canon EOS 7D body met 2 -3 lenzen (waarschijnlijk een 24-70 en 2 primes, en misschien een flitser). Ik denk dat ik het ook wel prettig vind om een vak te hebben voor andere spullen zoals voedsel en een jack, omdat ik van plan ben om een soort foto roadtrip door europa te gaan doen (met de auto) en weinig zin heb om een dubbel tas mee te nemen. Ik ben reeds in het bezit van een Lowepro NatureTrekker AWII. Dat is een fantastische tas maar wel aan de grote kant dus ik zoek nu wel iets compacters dat je sneller meeneemt. Een andere optie is om die te blijven gebruiken en dan nog een hele compacte schoudertas o.i.d. te nemen zoals een Domke.

Ik heb dit topic aardig doorgespit en van wat ik lees komt een Lowepro Primus AW het dichtst in de buurt? Ik vind die ClikElite modellen trouwens ook wel erg mooi ogen. Iemand daar ervaring mee?

Dit zijn trouwens ClikElite camera capsules, die je in elke tas kunt stoppen.
http://www.clikelite.com/shop/camera-capsules/

Zag dat verzoek hier nog weleens voorbij komen van wat ik heb terug gelezen.

[ Voor 14% gewijzigd door sohus op 28-04-2010 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
Anoniem: 91375 schreef op woensdag 28 april 2010 @ 06:48:
@ TS

de links in je schoudertas categorie verhaal zijn niet up to date.
Just so you know!

Gr
Je weet at dit topic al 2,5 jaar oud is? Gek he dat het niet up to date is ;)
Maargoed er word aan gewerkt vanuit de Modjes kant :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293952

Er zijn hier vast mensen met een Lowepro Flipside 400 AW...

Is het mogelijk om met deze tas het volgende (comfortabel) mee te nemen op een dagtrip. Met een dagtrip bedoel ik overigens wel een stevig stuk lopen (gemiddeld tussen 6 en 12 km). Dus niet door een stad heen slenteren van terras naar terras ;), daar heb ik een Domke schoudertas voor.

- 1D body,
- 50D met grip,
- 10/22,
- TS-E 24,
- 28/70 L,
- 100 L Macro,
- 70-200 II 2.8,
- 580 mk1 flitser
- evt. statief

Indien mensen zich geroepen voelen om wat foto`s van hun Flipside 400 met camera en objectieven erin e.d. te nemen, dan zou ik dat zeer waarderen. Ik zit anders aan een Lowepro Pro Trekker 300AW te denken, maar deze is volgens mij wel erg groot (maar wel extreem veelzijdig) voor alleen een dagtrip.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennyd
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-06 18:26
Anoniem: 293952 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 00:10:
...

Indien mensen zich geroepen voelen om wat foto`s van hun Flipside 400 met camera en objectieven erin e.d. te nemen, dan zou ik dat zeer waarderen. Ik zit anders aan een Lowepro Pro Trekker 300AW te denken, maar deze is volgens mij wel erg groot (maar wel extreem veelzijdig) voor alleen een dagtrip.

!
Kijk hier is, onze oosterburen hebben al foto's gemaakt voor jou! ;)

http://www.taschenfreak.de/TASCHEN/LP/Flipside400/index.htm

Ideale site voor taszoekers trouwens... veel foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293952

Aah, top ja! Wist niet dat er zo`n site bestond.

Bedankt!
Pagina: 1 ... 25 ... 29 Laatste

Dit topic is gesloten.