Centraal Fototas Topic - Deeltje 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 29 Laatste
Acties:
  • 277.585 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Alle 109 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 266958

Milo. schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 19:03:
Jorg,
Ik had de f2 limited edition, zandkleurig voor 49,95 besteld op het moment dat die al "niet op voorraad" was dus het was maar hopen dat die geleverd zou worden.
Een standaard eastpak vind ik eigenlijk de meest geniale cameratas die er is haha.
Die heb ik ook besteld! Ook de limited! Hopelijk komt ie snel binnen, ik heb nu een 17-55 f2,8 en een 12-24 f4 van Nikon te leen en ze zaten me toch wel een beetje gek aan te kijken hoe ik dat mee wilde nemen! In mijn snuitje dat ik ooit bij mijn D40 gekocht heb past alleen de D40 + kitlens, mn 70-300 past er niet in, en de rest al helemaal niet! Afgelopen woensdag had ik dus alles maar in mn zakken gestopt, maar echt lekker werken doet dat niet, en een lens verwisselen is dan al helemaal lastig!

Ik had de hoop eigenlijk al opgegeven, maar dit bericht geeft me toch weer hoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-06 19:39

Milo.

klik

aerofreak,
Dat zou inderdaad flauw zijn ja, 7 jan in de ochtend heb ik een bevestigingsmail van de order gekregen. Nou weetje wat, als jij een zwart exemplaar voor me koopt ruilen we hehe.

Jorg,
Het zou mooi zijn als die geleverd zou worden ja. En inderdaad lensen in je zakken stoppen is niet handig, een keer gedaan omdat ik geen tas mee mocht nemen ivm veiligheidsredenen ofzo dus niet uit vrije wil hehe.

Ik heb de f2 gekozen omdat die wat ruimer is dat mn huidige f802, als ik hem binnen zal ik er wat foto's van maken voor de geinteresseerden.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Milo. schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 22:29:
aerofreak,

Jorg,
Het zou mooi zijn als die geleverd zou worden ja. En inderdaad lensen in je zakken stoppen is niet handig, een keer gedaan omdat ik geen tas mee mocht nemen ivm veiligheidsredenen ofzo dus niet uit vrije wil hehe.

Ik heb de f2 gekozen omdat die wat ruimer is dat mn huidige f802, als ik hem binnen zal ik er wat foto's van maken voor de geinteresseerden.
Ik heb hem vooral gekozen omdat de prijs zo lekker laag was op dat moment, ik denk namelijk dat een slag kleiner ook prima zal passen. Als deze echt te groot zou zijn gooi ik hem op MP en koop ik van het bedrag hiervan een andere. Ik denk niet dat ik hierop veel zal inleveren, integendeel zelfs.

En die Eastpak, tsja, tis dat het echt niet anders kan en ik toch mn spullen mee moest hebben. Hetzelfde geld voor het statief dat ik had, het was eigenlijk waardeloos, maar bij gebrek aan beter gebruik je het soms toch! Gelukkig is er nu een 055xprob daarvoor in de plaats onderweg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337854

Goed.. ik ga ook een tas kopen binnenkort,

Ik wil kwijt kunnen:

Canon 450D met 18-55 erop gemonteerd
Zoomlens (200mm)
Marcolens
en wat klein spul zoals geheugenkaartjes, schoonmaak spulletjes.

Er zijn 2 tassen waar ik tussen twijfel:

De Crumpler pretty boy 4000
en de Crumpler Messenger Boy 4000

Die laatste ziet er zo uit schijnbaar van binnen:

Afbeeldingslocatie: http://webshop.fotobooms.nl/images/products/detail/07084adt.jpg

Wie kan mij bevestigen of ontkennen dat de camera met lens gemonteerd erin past of niet?
Als ik deze foto zo moet geloven dan moet de lens van de body, en dat wil ik niet..

De pretty boy is deze van binnen:

Afbeeldingslocatie: http://www.digicamshop.nl/images/product/57944/crumpler-pretty-boy-4000.jpg

Hier past het wel gemonteerd in, alleen ik vind dit een rommeltje als ik het zo ziet..

Iemand die wat antwoorden weet?
En is er iemand die uberhaupt het verschil weet tussen de 2?
Ze zijn bjina het zelfde namelijk en beide moeilijk leverbaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 337854 op 18-01-2010 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-06 20:27

DancePlaza

ninja

Foxke schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 20:06:
Is die Crumpler Messenger Boy Half Photo de enige rugzak met zo'n handige flap aan de achterkant om zo je toestel er makkelijk uit te halen zonder je hele rugzak af te doen?
Dat lijkt mij dus erg handig, maar het model tas vind ik wat minder ;)
heb je al gekeken naar de Lowepro Primus, zeer ideale tas voor op reis. Ik heb hem ook gebruikt tijd me reizen naar maleisie / thailand

goede ondersteuning voor de heupen en rug. Mogelijkheden als een slingshot maar toch een een rugzak
kostte me 80 euro incl verzending vanuit de UK.

Afbeeldingslocatie: http://products.lowepro.com//CatalogImages/18-1995-IMG2.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://products.lowepro.com//CatalogImages/18-1995-IMG3.jpeg

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:49
Grappig, die primus is een combinatie van de Fastpack en de Flipside zo te zien. Ook hebben ze geluisterd naar de gebruikers en een AW hoes en statiefhouder toegevoegd. Ziet er niet verkeerd uit, al gaat er volgens mij niet heel veel in.

Heb zelf de Fastpack 250 en daar past mijn hele set nog maar net aan in, maar anders was de Primus zeker een mooie optie geweest. Kata heeft trouwens ook een aantal tassen gemaakt die zowel als rugzak en als slingshot gebruikt kunnen worden, o.a. deze:

http://www.kata-bags.com/...sp?Version=photo&p_Id=433

[ Voor 9% gewijzigd door Morrar op 18-01-2010 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

Hier wat foto's van mn nieuwe domke f2 (limited iets)

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/jh60zs.jpg
De tas zelf, hij is (gelukkig) een stuk kleiner dan ik dacht.

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2e53waa.jpg
De inhoud: 40d met grip, 70-200 en een 17-40 met de zonnekappen, heb er wat padding omheen verzonnen omdat de orginele padding(meegeleverd) voor mij teveel ruimte in beslag neemt. Dus ik zal nog eens een degelijke oplossing zoeken of maken.

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/28qymgk.jpg
Zijkant flap1, oplader en flitsertje.

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/313gbrd.jpg.
Zijkant flap2, oplader

Ik vind het een erg functionele tas, ik zal niet erg veel meer meenemen dan er nu al inzit evt nog een 50mm. De 17-40 gaat eruit en er komt een 24-70 als ik weer wat geld bij elkaar heb gescharrelt. Dus alles past er mooi in incl blazertje, doekjes, dopjes, filters etc.
De voornaamste reden van aanschaf was dat ik mn tele gemount op de body wilde hebben. Als ik dat setje in mn f802 kwijt moest werd het een lelijk bol gebeuren, dus dit is voor mij de uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:55

DUX

blijft ook nu voor Oranje

DancePlaza schreef op maandag 18 januari 2010 @ 14:16:
heb je al gekeken naar de Lowepro Primus, zeer ideale tas voor op reis. Ik heb hem ook gebruikt tijd me reizen naar maleisie / thailand

goede ondersteuning voor de heupen en rug. Mogelijkheden als een slingshot maar toch een een rugzak
kostte me 80 euro incl verzending vanuit de UK.

[afbeelding]
[afbeelding]
En uit dezelfde serie de LowePro Primus Minimus, wellicht wat lastiger verkrijgbaar.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Milo. schreef op maandag 18 januari 2010 @ 16:55:

*Pics van Domke f2

Ik vind het een erg functionele tas, ik zal niet erg veel meer meenemen dan er nu al inzit evt nog een 50mm. De 17-40 gaat eruit en er komt een 24-70 als ik weer wat geld bij elkaar heb gescharrelt. Dus alles past er mooi in incl blazertje, doekjes, dopjes, filters etc.
De voornaamste reden van aanschaf was dat ik mn tele gemount op de body wilde hebben. Als ik dat setje in mn f802 kwijt moest werd het een lelijk bol gebeuren, dus dit is voor mij de uitkomst.
Dat ziet er goed uit! Ik hoop dat de mijne er ook zo snel mogelijk komt, misschien dat ik er morgen wel een mailtje aan waag als de orderstatus dan nog niet veranderd.

Veel plezier van je tas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:31

Polariteit

Fietsende fotografeur

Laat ik als eerste maar even zeggen dat ik niet het hele topic heb gelezen, 90 pagina's doorlezen vind ik net iets te veel van het goede ;)

Op het moment heb ik een canon schoudertas voor al mijn cameraspullen. Dit vind ik echter niet al te relaxed dragen, aangezien het een schoudertas is. Dat draagt dus niet echt makkelijk zeg maar. Bovendien vind ik het er teveel uitzien als een tas waar veel waardevolle spulllen inzitten ;)

Ik wil dus kijken voor wellicht een nieuwe tas, een rugzak om precies te zijn.

Allereerst, wat moet er zoal inpassen? Nou het volgende:

-Canon eos 400d (wellicht over jaar of 2 een canon uit een hogere klasse, denk aan bijv. 50d)
-kitlens 18-55mm
-canon 70-300mm zoomlens
-sigma 105mm amcrolens
-tamron 11-18mm groothoek (77mm dus breder dan de overige lensen)
-batterijoplader
-reservecompact flash kaarten - zonnekapjes - dopjes etcetera
-cokin filtersetje (2 houders, 5 filtertjes.)
-STATIEF!
-evt. wat landkaarten en evt. een flesje drinken.

Ik heb eens zitten kijken, en kwam de volgende tassen tegen op internet die me wel wat lijken:

Lowepro Flipside 300
Lowepro Mikro trekker 200
Kata KT DR-465
tamrac 3375

Welke hiervan zouden jullie mij aanraden op basis van mijn apparatuur? Of raden jullie mij een andere tas aan die ik niet genoemd heb? Ik wil er maximaal 80 euro voor uitgeven.

Het liefst wil ik wel een lens op de body laten zitten.

Is het trouwens 'raar' als je met al je spullen naar een shop gaat en ff gaat lopen 'passen'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-06 13:32
marceltuit schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 12:00:
Is het trouwens 'raar' als je met al je spullen naar een shop gaat en ff gaat lopen 'passen'?
Ik vind van niet, sterker nog ik kan het iedereen aanraden. Ik snap alleen niet goed waarom mensen de lader ook in de tas kwijt willen kunnen. Ik gebruik die alleen thuis en dus ligt 'ie in de kast.

Zelf heb ik de flipside 300 en ik vind 't hele idee van de flipside erg prettig. Ik ben heel vaak in de vrije natuur bezig en het grote voordeel voor mij is dat als je de tas op de grond legt om er wat uit te halen eventuele vuiligheid aan de buitenkant van de tas zit en niet op je kleding wordt overgedragen. Nadeel van de tas vind ik dat de riem die om je middel gaat erg dun is, ik had die graag wat breder gehad zoals bij de 400.

Wat er bij mij in zit:
D300 met 28-105 erop
18-55
70-300 VR
100mm tokina
50mm 1.8
SB600
Cokin P series houder en 3 filters in doosjes of mijn 135mm f2.8 Q
40 cm opvouwbare reflector
kleine zooi zoals een paar filters, 2e setje batterijen, sc-17 flitskabel, kleine rocketblower.
Zijvak met rits bevat een opgevouwen vuilniszak en een evergreen, andere zijvak zit m'n kaart in en een flesje water.
Een statief of monopod hangt in de lus aan de buitenkant.

[ Voor 4% gewijzigd door Wijnands op 21-01-2010 12:28 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Laatst online: 17:31

Polariteit

Fietsende fotografeur

Dank voor je reactie wijnands. Ik zie op de site van lowepro dat het statief op de voorkant geplaatst wordt als je het mee wilt dragen. Kan je dan nog wel in de tas of moet je het statief er eerst afhalen?
Ik snap alleen niet goed waarom mensen de lader ook in de tas kwijt willen kunnen
Ik heb daar een goede reden voor vind ik zelf: dan raak ik m niet zo snel kwijt :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
marceltuit schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 12:35:
Dank voor je reactie wijnands. Ik zie op de site van lowepro dat het statief op de voorkant geplaatst wordt als je het mee wilt dragen. Kan je dan nog wel in de tas of moet je het statief er eerst afhalen?
Het kan wel, de tas leunt een kant op maar meestal gaat dat wel goed.
[...]

Ik heb daar een goede reden voor vind ik zelf: dan raak ik m niet zo snel kwijt :o
Moet je zelf weten, ik sjouw liever een extra lens mee dan m'n lader.

Ik wil overigens niet impliceren dat de andere tassen niet goed zouden zijn, ik ken ze niet goed genoeg, ik ken m'n flipside wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joor
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09-2024
Ik heb een muffin Top 5500 (maatje groter dus) en daar pas een 40D met 17-55 in, MAAR het is wel een rommeltje om te zien en kielekiele.

Ik kon er wel een 450D met 17-85 en 70-200 F4 in kwijt en dit werkte prima, alleen geen ruimte meer voor bijvoorbeeld een flitser.

Mijn advies is dus om naar een maatje groter te kijken! De tassen zijn verder zelf in te delen qua vakverdeling.
Anoniem: 337854 schreef op maandag 18 januari 2010 @ 11:41:
Goed.. ik ga ook een tas kopen binnenkort,

Ik wil kwijt kunnen:

Canon 450D met 18-55 erop gemonteerd
Zoomlens (200mm)
Marcolens
en wat klein spul zoals geheugenkaartjes, schoonmaak spulletjes.

Iemand die wat antwoorden weet?
En is er iemand die uberhaupt het verschil weet tussen de 2?
Ze zijn bjina het zelfde namelijk en beide moeilijk leverbaar.

[ Voor 29% gewijzigd door Joor op 21-01-2010 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:45

Chiron

Moderator Discord
Nadeel van crumpler is inderdaad dat het van buiten een hele grote tas lijkt, maar er vervolgens altijd te weinig in past. Als je spullen er nu al precies in passen zou ik een maatje groter nemen.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176826

marceltuit schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 12:00:
De meeste winkels vinden dit normaal. Ik ben een keer in een winkel geweest waar ze heel raar keken toen ik dat deed en daar kreeg ik zelfs commentaar. Toen heb ik de geachte heer verkoper vriendelijk bedankt en ben ik naar een andere winkel gegaan.

Ik heb e.a. voor mijn volgende tas toch wat anders aangepakt, maar ik heb ondertussen al de nodige tassen "versleten". Nu ja, ik ben er uit gegroeid is een beter omschrijving. Ik heb deze keer de lenzen die mee moeten, camera en flitser op de grond uitgelegd en ben er mee gaan spelen. Vervolgens heb ik opgemeten hoe groot (hoog/breed/diep) ik dan nodig had en ben op basis van die maten maar eens gaan zoeken op wat sites van diverse fabrikanten.

Mijn conclusie:
Crumpler = baggersite. Ik zoek me helemaal suf naar maten en meer van dat.
Tamrac: Site is beter, maar verdient ook geen schoonheidsprijs. Wel een aantal tassen waar alles in past, maar de indeling bevalt niet, zodat de tas te breed wordt.
Naneupro: Site is handig, maar geen tas die groot genoeg is.
Lowepro: Site is minder handig dan die van Naneupro, maar voldoet. Wellicht ook minder handig omdat het assortiment een stuk uitgebreider is.

Ik moet zeggen dat als ik kijk naar gebruikersgemak, de LowePro tassen volgens mij met kop en schouders boven die van de andere fabrikanten uitsteken. Dan heb ik het niet over de "normale" modellen, maar LowePro is gewoon inventief, denk aan de slingshot's, die ondertussen door bijna alle fabrikanten zijn overgenomen. Ook de door wijands genoemde geroemde flipside is weer zo een typische LowePro vernieuwing. Crumpler heeft ook dergelijke tassen, maar die zijn toch net weer minder handig uitgewerkt.

Als ik zou moeten kiezen tussen de twee genoemde lowepro's, zou ik (om de reden die wijands geeft) kiezen voor de flipside. Daarnaast is de flipside net wat groter en heeft wat meer ruimte voor "rommeltjes" dan de micro trekker.

n.b. Weet iemand nog een goed alternatief voor de LowePro Classified 200 AW?

Wat moet er in?
Tokina 12-24 f4.0 (11*12 cm) (diameter*lengte)
Nikon 70-200 f2.8 VR (12*25 cm) (diameter*lengte)
Nikon 24-70 f2.8 (11*16 cm) (diameter* lengte)
Nikon D300 mounted op de 24-70 of 12-24 (dwz tel 6 cm op bij lengte lens.)
Flits met zooi (8*8*20 cm)

Maten zijn met reversed hoods, dus breedte is breedste punt van de hood.

oh, ja, het geheel weegt wel wat... dus wil ik een indeling zoals hieronder in ascii weergegeven:
OOOF of OFOO of zoiets.
Alle lenzen en de flits "staan" in de tas. (makkelijk bij kunnen, maar ook totaal gewicht dicht bij mijn lichaam)

Dat is ook de reden dat de Tamrac tassen afvallen. Daar krijg ik dit soort indelingen:
OOO
FOO
Dus en dubbele rij lenzen. Gevolg is dat het gewicht te ver van mijn lichaam af komt en dat loopt niet comfortabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik krijg bij crumpler vanaf de website tot en met de tassen de indruk dat ze vooral heel bezig zijn met een merk te zijn wat een zeker gevoel probeert te verkopen aan de trendy koper tussen de 16 en de 30.

@dick: Ik heb gezien wat jij meezeult, is een flipside 400 geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joor
Ik kijk naar aanleiding van bovenstaande post weer eens op de Crumpler website en zie de "Company Gigolo". Leuke tas met een handiger "klep" waardoor je hem als een soort holster kunt gebruiken. OF het met grip allemaal nog past betwijfel ik.

http://www.crumpler.nl/?p...details&product_line=1062

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreKev
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 13:56

BreKev

a.k.a. BreKev

Ik begon uit mijn Lowepro Slingshot 200 AW te groeien en heb wat rondgeloerd op internet. De Crumpler Muffin Top Full Photo Backpack leek mij wel wat. Maar in de winkel ben ik toch voor de Lowepro Flipside 400 AW gegaan. Hij leek me steviger, ruimer en heeft stevige heupbanden.

Ik heb het nog niet naar mijn zin ingedeeld, maar het moest er ff snel in allemaal :P Er is in ieder geval nog ruimte zat voorlopig.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4037/4293370230_32ee583e0a.jpg

Canon EOS 7d - Canon EF 24-70mm f/2.8L USM - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM - Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM - Canon 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er zal op termijn ook een rugzak optie moeten komen, maar voor nu ben ik op zoek naar een schoudertas, omdat ik die gewoon veel vaker gebruik. Ook bij iedere meet merk ik weer dat ik te beperkt ben met wisselen als ik met een rugtas rond loop.
In de classified hoeft ook niet alles te passen. Ik was niet van plan om al mijn tassen te verkopen, maar eens een goede opschoonactie kan geen kwaad.

Daarom heb ik mijn TopLoadZoom 1 van LowePro al verkocht.
De Oriontreker II staat in V&A.
Dat kreng dat ik de laatste meeting mee had, gaat bij het vuil. (De banden zijn zodanig beschadigd dat ik die niet meer ga verkopen. Eentje heeft de hond zijn tanden ingezet, de andere heeft nogal grof tussen een autodeur gezeten. Het geheel is nog stevig zat, maar het ziet er niet uit, vandaar dat die niet in de verkoop gaat.)

Dan heb ik nog een NaneuPro C200 reporter, een grijs blok geval schoudertas en een Culman weet ik veel wat zwarte schoudertas. Na de aanschaf van de classified (of andere schoudertas) gaat een van die twee er uit. De ander blijft, zodat ik met twee schoudertassen toch alle belangrijke lenzen uit mijn Sig mee kan nemen.

Alles in een enkele schoudertas... Dan moet je echt aan een monsterlijk geval gaan denken en dan moet ik echt een lenzenslet aanschaffen. Echter dat mag weer niet van mijn vrouw, die heeft het rare idee dat zij de enige vrouw in mijn leven moet zijn of zo iets. 7(8)7 Verder is mijn vrouw *; *; *; *; *;
Kortom voor de optie "alles mee" (en dan blijft er vast nog weel een MF lens thuis) ga ik voor twee tassen, of ik moet een monsterlijke rugtas gaan halen.

Voor lange wandelingen overweeg ik inderdaad een flipside, maar ook dan wil ik niet alles mee nemen. Dus voordat er een rugtas komt, ga ik eerst een keer een goede passessie houden. Kijken of het toch niet lukt om alles wat ik onder normale omstandigheden mee wil slepen in de flipside 300 past.

O-) Misschien Wijnands een keer lief aankijken? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-06 23:46

iMars

Full time prutser

Wijnands schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 12:27:
Ik vind van niet, sterker nog ik kan het iedereen aanraden. Ik snap alleen niet goed waarom mensen de lader ook in de tas kwijt willen kunnen. Ik gebruik die alleen thuis en dus ligt 'ie in de kast.
Ik vind het wel juist fijn om de lader ook in de tas te hebben. Niet als je ergens een dagje gaat schieten, maar bijvoorbeeld op vakantie, vind ik het fijn om alles in één tas te hebben, dus ook de lader ;)

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:32
Nouja voor die paar uur vervoer met een vakantie strouw ik altijd gewoon de tas prop vol. Aangekomen gooi ik meteen alle loze dignen als opladers ed. eruit want die blijven ook daar in het huisje (appartementje/tent/ect.).

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215247

Ik heb momenteel een Crumpler Backpack italian connection.
Daar past alles mooi in, maar als je even op stap gaat, neem je natuurlijk niet alles mee (het gewicht van de rugzak is best ferm ..).

Ik zoek dus een leuke goede schoudertas, en mijn oog is gevallen op de Domke F-5XB.
Kost bij Konijn 50€, en die prijs zou ik ook willen aanhouden.

Wat moet erin ?

1D3, 35L, 135L, en eventeel een flits (580EX II).
De lens moet niet persé gemount zitten, maar dat zou wel een + zijn als dit kon.
Zelf denk ik dat ie te klein is, maar ik zou graag weten (oa abrakadaver heeft zo'n tas) hoe ie bevalt en of dit mogelijk is.

Een 2e optie is eventueel een F-4AF van Domke.
Bedoeling is dus eigenlijk gewoon dat het compact blijft en ik niet met een knoert van een schoudertas moet rondlopen. Tis eerder voor kleine tripjes zoals stadswandelingen of natuur.
Eventueel wil ik ook de 135L er kunnen uitlaten en een 180L erin kwijtkunnen..

Of een F-5XC... ?
Tprobleem zet hem vooral in de grootte van de body ... |:(

Laders, batterijen en andere accessoires moeten er niét in mee..

edit: de crumpler muffin top 4000 5500 7500 lijkt prima O-)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 215247 op 24-01-2010 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aangezien ik toch wel enige haast had, gisteren een LowePro Classified 200 AW gehaald bij Kamera-Expres. Het was een aankoop met hindernissen. Tas gehaald, thuis gekomen alles gecontroleerd en wat blijkt, dit is dus de eerste schoudertas zonder schouderriem. Dus ik op de website van Kamera-Express kijken. Nee, ik zie toch echt een schouderband, dus kon ik weer terug. (Ben ik blij dat ik niet naar CameraNu ben gegaan, want dan had ik dus weer twee uur in de auto kunnen gaan zitten... Nee, dan had ik ze wel even gebeld, die hadden ze op mogen sturen.) Maar goed, ik dus terug naar cappelle aan de ijsel en na een half uur stond ik opnieuw buiten, maar nu met een complete tas.

Thuis begonnen aan het passen en meten en alles wat er in moest, gaat er ook goed in. Wel heb ik dus echt alle dividers uit de tas gehad, want ik vond dat ze verkeerd om zaten (i.e. de voorkant zat achter of de buitenkant zat aan de binnenkant, net hoe je er tegen aan kijkt.)

Tijd voor foto's dan maar:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NM4SMTkgT7PSrB2WNJ32XUGl/full.jpg
Wordt je daar wijzer van? Niet echt he, maar daarom hebben we meer foto's, zoals deze:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PmtIRGRYRFfnRJGiwJpG1TOR/full.jpg
Dit zit er nu dus in:
Links flitser met extra batterijen en voetje en zo.... (die zit tegen het lichaam aan, dus aan de binnenkant.
Aan de buitenkant zit daar de TC met daarbovenop een Tokina 12-24 f4.0. Die kan overigens ook tot aan de bodem doorzakken.
Midden voor zit de 24-70 f2.8 mounted op de camera (D300) Aan de buitenkant kunnen nog wat extra zaken, zoals een extra lensdop/bodydop en bijvoorbeeld een Cokin houder.
Rechts zit de 70-200VR met aan de buitenkant de omnibounce van de flitser.

Al dat spul zit er dus in op de eerste foto en daar ben je dus bijna alles kwijt. Goed kijken, dan zie je nog wel het grijs van de tripodmount van de 70-200.

Ik heb geprobeerd om de 70-200 te mounten, maar dat past net niet. Als ik het filter er af haal en ipv een D300, een D50 body pak, dan past het overigens net wel. Het is dan best een tight-fit, maar het kan. Ik kan me voorstellen dat een 80-200 (zoals LowePro meld op de website) beter past.

De tas zelf is van de typische kwaliteit die ik van LowePro verwacht. Degelijk en met allerlei slimme details.
Voorin hebben we nog wat extra vakken voor diverse zaken, zoals voor een noteblokje (A5 ongeveer) met ingenaaide pennenhouders. Groot vak met twee sleutelkoorden.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yiQPRzuSQehsEWWMNt4PlJRj/full.jpg
Standaard zit er aan een van de sleutelkoorden een mapje waarin je zes geheugenkaarten (ja, CF past) kwijt kan.
Tevens zit er op de shouderpadding van de schouderband een lipje, waarachter je de nekband van je camera kan hangen, zodat die niet snel van je schouder glijd. Ook zit er nog een geval bij dat je kan gebruiken voor een tripoint-stabilization van je tas. Hoe dat werkt.... geen idee, dat moet ik nog een keer uitzoeken.

Maar goed, belangrijkste punt wellicht: Draagcomfort... Daar ben ik snel klaar mee, nadat ik de tas volledig verbouwd heb, hangt het gewicht van de lenzen en camera dicht tegen mijn lichaam aan. De schouderband is ruim te verstellen, zodat het draagcomfort heel erg goed is. Op een meet, zoals die in de waterleidingduinen, waar we toch een flink eind gelopen hebben, zou ik deze tas gerust meenemen.

Iemand die perse wil, zou er wellicht nog wel wat meer lenzen in kunnen proppen. Dat ben ik zeker niet van plan. Deze tas is voor mij echt bedoeld om deze set lenzen mee te kunnen nemen (waarbij de 12-24 wellicht op termijn vervangen wordt door een 14-24 f2.8) Dat gaat dan nog passen. Wel zal ik dan even moeten klungelen om de flitst nog kwijt te kunnen. Extra lenzen gaan bij mij in een extra tas. Waarschijnlijk blijft daarvoor de Naneupro C200 reporter in gebruik. Daar kan ik met gemak alle prime's in kwijt.

Wat mij betreft dus voor iemand die dit soort groot spul mee wil slepen een absoluut ideale tas. Voldoende ruimte om alles snel te kunnen pakken en weg te kunnen steken. Hangt ook zonder de driepuntsbevestingingdingesgeval stabiel aan je schouder, zodat je ook gerust een lens kunt wisselen zonder de tas neer te zetten. Duidelijk een robuust geval, met degelijke ritsen en een goede, handige sluitingen voor de voorflap. (Een stuk prettiger dan de sluiters op de meeste Tamrac tassen.)

Oh, ja en heel handig voor als je weer een keer op stap gaat met het vliegtuig: De tas is ook voorzien van een "vak zonder bodem" op de "rug" van de tas. Amerikanen noemen dat een piggybackstrap, maar ik heb geen idee wat een goede nederlandse benaming daarvoor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:41
Vandaag een Sony WX-1 compact gekocht voor erbij, nu ben ik alleen op zoek naar een perfect passend tasje, alle tasjes bij de MM waren veel te groot en ik vind het idioot om een mooi klein camera'tje te hebben en deze in een veel te grote tas te stoppen.

Tasje moet iig een riemlus hebben en een magneetsluiting, liefst van leer zijn en een uitsparing voor de polsstrap hebben. Sony heeft 30 tasjes op de site staan, maar welke nou echt voor de WX1 is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-06 13:07

Zuurstok

Passionately curious

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Milo. schreef op maandag 18 januari 2010 @ 16:55:

Ik kreeg dit weekend een mailtje van Fotokonijnenberg, tas is niet meer leverbaar, als ik eerlijk ben vind ik het een vreemde zaak. Jij had hem toen toch ook besteld toen de tas al op 'niet op voorraad' stond? Het lijkt mij dat als ze één tas geleverd konden krijgen, ze er dan toch ook meerdere geleverd zouden kunnen krijgen.

Ik ga nu dus op zoek naar een andere tas, denk dat het dan een rugtas wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108806

Ik zou graag stukje advies willen :)

Ik heb sinds kort een Crumpler Pyjama Pride tas. Al m'n gear kan d'r prima in, alleen zit ik met iets. Ik heb een 70-200 Nikon lens, en daar zit een flinke hood op. Die kan je er netjes omgekeerd opzetten. Alleen ben ik bang dat ik het randje waar die hood inklikt afbreekt als die hood (omgekeerd op de lens) teveel kracht te verwerken krijgt in m'n tas. Maak ik me druk om niets, of kan ik die hood beter loshalen?

Afbeeldingslocatie: http://img154.yfrog.com/img154/9876/41317495.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 15-06 10:34

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Ik denk dat je je zorgen maakt om niks. Ik prop al jarenlang lenzen met omgekeerde zonnekappen in tassen en nog nooit is er wat stuk gegaan.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Idem.. Ik heb het nu ook zo in mijn nieuwe classified zitten. Zie ook de foto's een klein stukje terug. De zonnekappen heb ik vastgeklikt zitten, zodat ze er niet per ongeluk af kunnen vallen als ik de lens uit de tas trek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

Anoniem: 266958 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 23:53:
Ik kreeg dit weekend een mailtje van Fotokonijnenberg, tas is niet meer leverbaar, als ik eerlijk ben vind ik het een vreemde zaak. Jij had hem toen toch ook besteld toen de tas al op 'niet op voorraad' stond? Het lijkt mij dat als ze één tas geleverd konden krijgen, ze er dan toch ook meerdere geleverd zouden kunnen krijgen.

Ik ga nu dus op zoek naar een andere tas, denk dat het dan een rugtas wordt.
Dat is wel vreemd dan. Ik had de order inderdaad geplaatst toen er al "geen voorraad" meer stond, ook op hoop van zegen dus. Dat was ergens die ochtend. Misschien heeft iemand een order geannuleerd? Het kan ook zo zijn dat het een soort van demo model was? Er zat namelijk geen plastic omheen zoals bij mn f802 het geval was. Maar verder ook geen metaal "slijtage" of iets dat je eigenlijk direct na een keer gebruiken krijgt. Vreemd, maar ik heb geen idee.
Jammer man, ook wel raar dat je het mailtje dan pas zo laat krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:18

The Legend

*Plop*

ajhaverkamp schreef op maandag 25 januari 2010 @ 14:29:
Ik denk dat je je zorgen maakt om niks. Ik prop al jarenlang lenzen met omgekeerde zonnekappen in tassen en nog nooit is er wat stuk gegaan.
Als het goed past, kan het dan kwaad om de zonnekap gewoon op de lens te laten zitten in de tas?

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eh, tja, ehhh, mijn advies zou zijn: laat dat afhangen van de zonnekap, maar ook van de opstelling in je tas.
Met de zonnekap van mijn Tokina 12-24 f4.0 durf ik dat best te doen, dat is echt een hele robuuste zonnekap. met de zonnekap van een 18-70 zou ik daar toch wat voorzichtiger mee zijn, dat is toch een stukje minder degelijk plastic en ook een stuk dunner dan die van de Tokina.

Aan de andere kant durf ik het risico in mijn nieuwe tas gerust aan, want als ik daar een 18-70 mount en de zonnekap laat zitten, dan raakt de zonnekap de bodem van de tas niet, dus dan zal die vast ook niet kapot gaan als ik mijn tas een keer onzacht met de grond in aanraking laat komen.

(n.b. de padding op de bodem is vrij stevig, maar als je een tas op de grond laat vallen en dan moeten twee randjes van een millimeter breed en vier centimeter lang, tja... dan heb ik daar geen lekker gevoel bij. (Zeker als er dus een camera van een kilo (D300) opgevangen moet worden door die zonnekap.)

Kortom ik zou er zelf voorzichtig mee zijn, maar aan de andere kant als het ruim past, dan zie ik het bezwaar niet zo.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 176826 op 25-01-2010 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

@DickCAH: volgens de Lowepro website zou er wel een 70-200 met camera in moeten kunnen.
Capacity:
1-2 professional DSLRs with 70-200 f/2.8 lens attached plus 2-3 additional lenses or flash.
Maar als idd niet lekker past, kan ik deze tas ook van de lijst schrappen. Ik zoek nml nog een schoudertas waar een 70-200 + D300 in kan (en nog 1 of twee extra lenzen).

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gepast met een D50 en zonder UV filter gaat het net. Maar met UV en D300 past het niet, tenminste ik krijg de rits niet dicht. Wellicht wel als je andere trucen uithaalt, zoals de voorste lensdop er niet op, maar dat was ik (zoals je begrijpt) niet van plan.

Het past wel ongeveer, dus ik zou het gerust zo wegsteken als ik even tussendoor mijn handen vrij wil hebben of zo, maar niet als ik mijn tas weg zet in de auto en een stuk ga rijden of iets dergelijks.

Verder echt een perfecte tas. Ik vraag me af of ik een tas kan vinden waar ik die combinatie (70-200 mounted op D300) in kwijt kan en die ook nog aan mijn andere eisen voldoet. Ik kan wel een foto voor je maken hoe ver de rits nog dicht gaat met deze combo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Anoniem: 176826 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 20:04:
[...]
Ik kan wel een foto voor je maken hoe ver de rits nog dicht gaat met deze combo.
Foto kan helpen bij de verbeelding, maar als het net niet past, raak ik waarschijnlijk snel geirriteerd en moet tie weer weg.

Enig idee of je hem meeneem naar Den Haag de 13de?

[ Voor 9% gewijzigd door BlaTieBla op 25-01-2010 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke, naar aanleiding van het bericht van BlatieBla en zijn DM nog even aan het stoeien geweest.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zXlIZyK3adfaVi9DVftNL079/full.jpg
Dit is het resultaat als ik mijn D300 mount op de 70-200 met UV filter... Nogal irritant, want de rits kan net niet dicht.

Let op: De camera heb ik nu dwars in de tas zitten, dus de handgreep zit zo ver van mij af als mogelijk....

Ineens kreeg ik een briljant idee... Wat nu als... en inderdaad, de rits kan toch dicht. Daarvoor heb ik twee dingen gedaan. Na nog wat experimenteren, kwam ik er achter dat de eerste niet nodig was.
De body heb ik zo gedraaid, dat deze parallel aan de achterkant van de tas ligt (zeg maar langs je lichaam).
Tevens heb ik nog ergens een rits los gehaald. Die rits maakt het mogelijk dat je tas net een centimeter breder wordt... Die tas zit onder de klep van de tas en valt eigenlijk helemaal niet zo op. Ik heb die dicht gedaan, omdat ik de ruimte niet nodig had, maar die rits opentrekken en voila, net die centimeter extra die ik nodig had om de tas toch dicht te krijgen.

Nog even een closeup van die rits:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GQza3ure37d65OISrhYVOzNQ/full.jpg

Als er nog mensen zijn die willen weten hoe het geheel er dan uitziet.... de website van LowePro heeft wel een foto van de dichte tas...

Samengevat: De tas is slimmer dan ik ben.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

@DickCAH: Aha.... kan die Classified 200 AW iig ook nog ff op mijn lijstje blijven staan. Nu eerst mijn KATA eens zien te verkopen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh, ja dan nog een lekkere noob vraag, gewoon omdat het kan en omdat ik het niet snap.

Bij de Classified zit ook een extra bandje, wat ze op de lowepro website een "removable 3-point stabilizing strap" noemen. Oke, het doel begrijp ik, maar hoe gebruik ik dat ding? Waarschijnlijk moet de "musketon" aan een van de ogen onderaan de tas en de andere kant van die strap zal dan wel om de schouderband moeten, maar hoe dan verder?

Heeft er iemand wellicht een verduidelijkende foto? Volgens mij hebben sommige Crumplers ook zo een systeem en wellicht kan iemand met zo een tas dit uit de doeken doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001

Chiron

Moderator Discord
Bij Crumpler heet zoiets een 3rd leg

1 kant van de strap zit om de band heen, die gaat via de andere kant naar de tas als ie op je rug hangt. Ik gebruik het bij mijn crumpler alleen als ik op de fiets zit, zodat de tas op mn rugkant blijft en niet naar de zijkant schuift.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem86
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-06 22:46
Ik ben al een tijdje op zoek naar een fotorugzak met twee vakken (fotogear en normale daypack). Nu kan ik voor een prikje een Lowepro ORION II kopen. Nadeel lijkt me dat je niet zo eenvoudig je gear eruit kan halen terwijl je de rugzak aanhebt (doordat er geen zijvakje is zoals de Lowepro Primus bv). Mensen met ervaring die weten als dat veel verschil zal uitmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-06 20:24
Ik heb zowel een Lowepro Rover AW-II en Fastpack 350 en bij de laatste kun je wel gemakkelijker bij je spullen omdat je via de zijkant in de tas kunt. Het foto-deel van de Fastpack kan wat meer hebben dan de Rover maar het daypack gedeelte van de Rover is weer wat groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310978

Anoniem: 176826 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 15:25:
Oh, ja dan nog een lekkere noob vraag, gewoon omdat het kan en omdat ik het niet snap.

Bij de Classified zit ook een extra bandje, wat ze op de lowepro website een "removable 3-point stabilizing strap" noemen. Oke, het doel begrijp ik, maar hoe gebruik ik dat ding? Waarschijnlijk moet de "musketon" aan een van de ogen onderaan de tas en de andere kant van die strap zal dan wel om de schouderband moeten, maar hoe dan verder?

Heeft er iemand wellicht een verduidelijkende foto? Volgens mij hebben sommige Crumplers ook zo een systeem en wellicht kan iemand met zo een tas dit uit de doeken doen?
kijk eens hier, daar zie je hoe je het gebruikt:
http://vidego.productvideocast.com/player.php?p=dz238m7u

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer46
  • Laatst online: 06-12-2024
Ik wil ook een nieuwe tas kopen ik had een schoudertas van samsonite die oud is en geen plek heeft voor een 70-300. en begint na een tijdje pijn te doen aan mijn schouder.

Wat wil ik er in hebben:
Nikon D5000
Nikon 70-300mm vr
Nikon 18-55mm vr (met klein lenskapje)
Cleaning set klein portemonneetje.
Oplader
wat drinken. (1 fles max 1 liter.)
ipod enzo
en klein statiefje + een groten die ik het liefst er gewoon aan wil hangen (wat meestal ook het geval is)

Toekomstig:
vervanging voor de 18-55mm vr
een flitser. (ik denk SB-600)

Wat moet de tas hebben:
Ik wil mijn statief er aan kunnen hangen en moet er het liefst zo snel mogelijk bij kunnen zoals de fastpack 200. Alleen moet het wel weer veilig kunnen omdat ik vaak in arme landen op vakantie ga. al mijn spul inclusief de toekomstige dingen moeten er in kunnen. Aan de zijkant een netje waar je je fles water in kan doen is ook handig. Hij hoeft geen ruimte te hebben voor een jas ofzo er moet puur fotospul in en wordt gebruikt voor het vervoeren naar een vakantie als het vervoeren lopend tijdens een wandeling dus comfort gaat voorop. Het liefst moet ik er mijn D5000 met een nikon 70-300mm vr inclusief lenskap klaar uit me tas kunnen halen. Maar als jullie uit ervaring kunnen zeggen dat je dat nauwelijks overkomt kan dat ook. De tas moet ook tegen regen kunnen (een regenhoes erbij voor echte nood). En een heupband zou prettig zijn. Ik moet er ook verre reizen mee kunnen maken en er zo 20km mee kunnen lopen

Wat heb ik al gezien:

Fastpack 100/200:
Hij is netjes maar de 200 is te groot en de 100 te klein. en heeft veel ruimte voor overige dingen en dat is bij mij lucht. (bovenaan)

Slingshot 100/200 AW:
Hij is netjes maar de 200 is te groot en de 100 te klein. en heeft veel ruimte voor overige dingen en dat is bij mij lucht. En heeft maar 1 band op mijn schouder en heb erg vaak gehoord dat dat na een uur gaat irriteren net zoals mijn schooltas dat heeft (wat ik ook erg irritant vind). hij is daar in tegen wel Al Weather en dat is erg prettig.

Flipside 200:
Deze lijkt precies groot genoeg en is extra veilig door de opening aan de rugkant te hebben. Dat vind ik een heel prettig gevoel vooral omdat ik ervaring heb met tassen die gestolen worden of geprobeerd te stelen. voorderest lijkt die me erg prettig met het statief wat je er op kunt zetten en extra handvat. Deze zou ik nu willen kopen alleen ben zo bang dat het gaat irriteren dat ik niet snel bij mij camera kan.

Lowepro Mini Trekker AW:
Hij lijkt me heel prettig en handig met alles alleen een beetje te groot, ik weet niet of iemand ervaring heeft. En is heel prettig dat die een regenhoes heeft.

Lowepro micro Trekker:
Is misschien beter maar dan heb ik liever een Flipside 200 omdat die veiliger is. En je kan niet snel bij je camera en ook geen AW of regenhoes.

Tenba Shootout Sling Bag Klein:
Die zie ik net pas en lijkt me erg prettig. Je kan er snel bij of Gewoon een rugzak van maken. Hij heeft een regenhoes en wat extra's die handig zijn. Ik kan ook mijn Statief er op zetten als ik wil. Maar dan weer een nadeel dat die maar 1 band heeft. Je kan ook aan de achterkant alles bekijken en goed neerzetten doordat er een rits zit. En als ik nog een hele grote lens krijg dan Kan die er ook in maar dat zal niet gebeuren.

Budget is rond de 100 euro.

mvg Barth en alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de fastpack heeft geen statief bevestiging.

de flipside 200 heeft weer geen AW hoes, deze zit alleen in de 400 versie van deze tas.
zelf heb ik de 400 versie en ben daar zéér tevreden over,
de brede band om de middel draagt heel comfortabel,
de 200 versie heeft een erg smalle band, weet uit ervaring
dat zo'n smalle band minder prettig draagt, maar dat is persoonlijk.

als je er verder niets in kwijt hoeft zal het een goede tas voor je zijn,
statief past er prima op, je hebt alleen een losse aw hoes nodig,
maar zo duur zijn die niet.

denk wel goed na over uitbreiding van je spul, beter een tas die nu
nog iets te groot is, dan er over twee maanden achter komen dat
je tas eigenlijk te klein is.

de opening op de rug ervaar ik zelf als erg prettig.

als ik jou was zou ik even mijn spul meenemen naar een fotozaak
en even passen wat je zelf het beste vindt dragen.

de flipside tassen raad ik je niet aan, als je geen rug/schouder
problemen hebt, dan kun je het proberen, maar één band op
je schouder gaat erg irriteren op den duur, voor een klein poosje
gaat het wel, maar tijdens vakanties een aantal dagen achter elkaar
deze tassen dragen is niet echt aan te bevelen.

de keus is aan jou.

succes Anne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank je, ik ben er nog niet helemaal achter waar ik nu die haak vast zet, maar daar kom ik wel uit. Waarschijnlijk hoog en niet laag, zoals ik eerst dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-06 23:44
Gezien mijn spullen allemaal niet meer passen ben ik op zoek naar een nieuwe tas en heb ik mijn ogen laten vallen op de Dakine Mission Photo, weet iemand waar ik die zou kunnen vinden? Ik ben in Maastricht en Heerlen langs een paar zaken geweest maar daar had ik geen geluk. Op het internet bestellen is wel een optie, maar daar is hij ook al lastig te vinden en bovendien zou ik hem graag eens in mijn handen willen houden.

Zolang ik er maar makkelijk met de trein kan komen vind ik het niet erg om wat verder te moeten reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

Dakine is een snowboard/surfmerk en zo vind je deze tas voornamelijk insnowbaord/surfgerelateerde winkels :)

Voorbeelden:

Skihut - Scheveningen
Van den Berg - Hoorn

Ik zou eerst wel ff bellen voordat je er heen rijd ;)

Er staat tr ook 1 op marktplaats, een zeldzaamheidje; http://audio-tv-foto.mark...ion-foto-zwart-nieuw.html

[ Voor 21% gewijzigd door Henning op 05-02-2010 21:31 ]

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joor
Iemand enig idee waar of hoe ik dit in NL kan krijgen?

https://www.crumplerbags....-dollar-home-md0607a.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:55

DUX

blijft ook nu voor Oranje

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik heb nu een Slingshot 200 welke te klein is geworden.
Nu heb ik mijn zinnen gezet op een Flipside 400 en heb ik deze op Ebay voor een erg mooie prijs gevonden (€89,- incl. verzenden).
Alleen is dit een vrij nieuwe aanbieder en nu vraag ik mij af of er misschien al een tweaker bij deze aanbieder heeft besteld (en wat zijn ervaring daar dan mee was).

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-06 19:19

Toff

FP ProMod
Gutteguttegut schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 00:38:
Nu heb ik mijn zinnen gezet op een Flipside 400 en heb ik deze op Ebay voor een erg mooie prijs gevonden (€89,- incl. verzenden).
Alleen is dit een vrij nieuwe aanbieder en nu vraag ik mij af of er misschien al een tweaker bij deze aanbieder heeft besteld (en wat zijn ervaring daar dan mee was).
Ja, hallo? Ik denk niet dat dit het juiste platform is voor dit soort vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:53

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Toff, stuur volgende keer even een TR :), je hebt verder wel gelijk, dat is niet het soort vraag dat hier thuis hoort.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Waarom eigenlijk niet? Past m.i. prima in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:53

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

sOid schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 10:40:
Waarom eigenlijk niet? Past m.i. prima in dit topic.
vragen over verkopers gaan via shopreviews en niet via got.
De kans dat een tweaker ervaring heeft met een shop op ebay met 108 reviews is bovendien nihiel.

Wil je hier verder over discussieren, dan kan dat via feedback topic, of dm, of mail.
Dit topic graag een beetje schoonhouden van offtopic

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Laatst online: 15:18

Isniedood

nee, echt niet!

Hallo allemaal!

Ik zit al een tijdje met het probleem dat ik niet weet welke tas ik wil. Ik ga binnenkort naar New York en ik kan mijn spul niet kwijt in m'n huidige crumpler.

Op het moment ben ik in bezit van:
- k200d (zonder grip al wil ik die stiekem nog wel)
- pentax-m 50mm 1.7(sinds kort!)
- tamron 90mm macro
- pentax DA 18-55mm
- pentax DA 50-200mm
- Pentax AF-540FGZ flitser
- B+W polarisatiefilter
- draadontspanner
- batterijen
- omnibounce
- ander klein spul

Daar moet nog bijkomen:

Cokin P filterset met wat gradient en ND filters.

Ik ben ook in het bezit van het statief dat je bij zoom kreeg, maar ik denk dat ik die apart mee zal dragen.

Ik zie mij niet als het type dat zijn tas rustig op de grond legt en dan alles uitvouwt om bij zijn spullen te kunnen. Ik wil een beetje snel bij mijn camera kunnen. Al snel zat ik te denken aan de Lowepro 200aw, mijns inziens een foeilelijke tas, maar wel functioneel. Draagcomfort heb ik alleen nog wat twijfels over. Hier in de buurt is hij niet te passen.

Toen ik wat nog meer zocht kwam ik bij de vanguard pampas 57 terecht hier te vinden. Ik kan daar verder bijna geen gebruikerservaringen over vinden.

Toch wil ik me niet zozeer beperken tot slingshots, maar veel rugtassen komen bij mij onhandig over. Hebben jullie nog suggesties en zijn er nadelen+voordelen van bovengenoemde tassen die ik over het hoofd zie? Ik ben ook erg benieuwd of iemand in het bezit is van de eerder genoemde Vanguard.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176826 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 11:42:
[...]

Dank je, ik ben er nog niet helemaal achter waar ik nu die haak vast zet, maar daar kom ik wel uit. Waarschijnlijk hoog en niet laag, zoals ik eerst dacht.
kijk hier eens: http://www.taschenfreak.d...Classified200AW/index.htm
op de laatste paar foto's is precies te zien hoe en waar je de haak moet vastzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joor
Misschien interessant voor mensen die fietsen/mountainbiken en fotograferen:

http://reviews.photograph...camera-pack-video-review/

Zag deze tassen in een folder van cameraland.

Website: http://www.clikelite.com/

[ Voor 7% gewijzigd door Joor op 06-02-2010 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkebal
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-06-2024
Joor schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 21:09:
Misschien interessant voor mensen die fietsen/mountainbiken en fotograferen:

http://reviews.photograph...camera-pack-video-review/

Zag deze tassen in een folder van cameraland.

Website: http://www.clikelite.com/
Ik wist niet dat er al een nederlands verkooppunt was. Dit zijn wel tassen die mij erg interesseren, zeker vanwege het gebruik bij actief bewegen (hiking in de bergen, mtb'en, skiën). Jammer genoeg is de Medium Nature niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemnis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-06 23:05
ik ga binnenkort de D5000 kopen met kitlens. Hiervoor wil ik het liefst een rugzak kopen of anders een schoudertas. Ik wil in de toekomst nog een mooi zoomlens kopen en een 50 mm prime. Dat moet er allemaal ruim inpassen.

Binnenkort ga ik naar Barcelona. Het staat bekend dat daar veel zakkenrollers zijn. Daarom wil ik een tas kopen die niet al te makkelijk te openen is. Ook vind ik het fijn als het niet opvalt dat er dure spullen inzitten

mijn voorkeur gaat nu uit naar de fastpack 200
voordelen: ruim genoeg voor de toekomst, rugzak en gedeelte voor ander spul
nadelen: makkelijk te open voor dieven? en niet waterdicht (kan volgens mij nog wel eens regenen in mei in barcelona)

budget €50

heeft iemand anders nog misschien ideeën?

[ Voor 16% gewijzigd door lemnis op 09-02-2010 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310978 schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 18:42:
kijk hier eens: http://www.taschenfreak.d...Classified200AW/index.htm
op de laatste paar foto's is precies te zien hoe en waar je de haak moet vastzetten.
Ah, dus toch zo. n.b. die lappen die je over je lens of camera kan leggen, die heb ik er uitgehaald. Makkelijk genoeg trouwens, want op de dividers zit een speciaal extra stuk, dat gewoon met klittenband vast zit. Daar zit een soort netje aan, waar je het lapje op kan bergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-06 06:54
Waarom moeilijk doen en lang wachten voor dat ene tientje? pricewatch: Lowepro Flipside 400 AW (LP35271)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

een kennis van mij zoekt een schoudertas o.i.d waar hij enkel zijn canon 50D met grip en 24-105 lens in kwijt kan, of aangekopeld de 70-200 4.0 usm.

nu denk ik zelf dat de lowepro classified 140 daar te klein voor is (smal) maar een crumpler Jimmy Bo lijkt hem ook wel wat, maar welk type is dan groot genoeg?
er zijn verschillende versies oplopend van 200 tot 700, kan iemand een idee geven in welke tas bovenstaande past.

Het gaat dus alleen om de 50D met Grip en één van de lenzen aangekoppeld, de andere blijft thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-06 20:24
Kijk eens naar de ThinkTank Digital Holster serie. Ik heb zelf de DH40 en dat bevalt prima. Het grootste probleem om een geschikte tas te vinden is waarschijnlijk de grip. Veel tassen houden daar niet echt rekening mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
Nou je heb toch hebt mag je best een reviewtje maken hoor ;)
Ben namelijk sinds ik hem bij jou op je rug zag zitten ook erg benieuwd naar die tas omdat mijn mini trekker classic als een plank op m'n rug zit ( au!) en er geen statief aan vast kan :(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunny
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-05 19:51
Over de flipside 400. Ik zat namelijk ook te twijfelen over die tas. Enige minpuntje vond ik juist dat de statief in het midden moest. Stel, je maakt die "gordels" los en de heupbanden laat je vast.. je draait hem naar voren en zet hem horizontaal om je cam te pakken... rara wat raakt je in je kruis? :+

flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floppie86
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-05-2024
Heb net mn Crumpler Zoomiverse XL binnen, wat een gigant is dat 8)

De doos was ook wel erg grappig, typisch gevalletje zware overkill.. 8)7

Fujifilm X-Pro1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310978 schreef op maandag 15 februari 2010 @ 16:34:
een kennis van mij zoekt een schoudertas o.i.d waar hij enkel zijn canon 50D met grip en 24-105 lens in kwijt kan, of aangekopeld de 70-200 4.0 usm.

nu denk ik zelf dat de lowepro classified 140 daar te klein voor is (smal) maar een crumpler Jimmy Bo lijkt hem ook wel wat, maar welk type is dan groot genoeg?
Die classified 140 moet toch best passen? Als ik kijk naar hoe groot de 200 is (ik heb ook de 140 zien staan, maar aangezien ik wel meerdere lenzen mee wilde nemen was die sowieso niet geschikt). Overigens zou ik de 160 aanraden. Dan kan je gewoon alle twee de lenzen mee nemen. Ja natuurlijk, vandaag roep je dat je dat nooit wilt, tot je volgende week een keer je 70-200 mee hebt en denkt... buggershit (en zo verder) had ik nu toch mar mijn 24-105 bij me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Think tank zijn mooie tassen, maar mijn kennis vindt ze lelijk en wil er niet zo een.

Die classified is een heel mooie tas, zelf heb ik de 160 versie, dus ben er bekend mee,
maar hij vindt de mijne te groot en aangezien ik toen de 140 ook bekeken heb, met mijn 40d en grip, dat was in mijn ogen net te krap ik had er toen wel een andere lens op,
volgens mij is de 50D wat betreft maat ongeveer net zo groot als de 40D dus denk ik dat die 140 versie ook
af gaat vallen.
ik weet dat hij ook liever voor een crumpler gaat, vandaar ook de vraag omtrent de jimmy bo, alleen welke versie heeft hij dan nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

40D met grip of 50D met grip is een verschil van milimeters, dus dat maakt niet veel.

Ik heb thuis een jimmybo, maar weet eigenlijk niet welke maat. Mijn D300 zou ik daar niet in krijgen met grip. De versie die ik heb, daar krijg je ook een 70-200 echt never nooit niet in. (3*- = - Dus lukt niet.)
Maar ik heb niet de 700 versie. Ik wist niet dat die er was trouwens, ik dacht dat het bij 500 ophield.
Volgens mij heb ik de 500, maar zoals gezegd, dat moet ik thuis nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ben benieuwd welke maat je hebt,
hij neemt zelf altijd maar een lens mee,
heb al vaker gezegd dat ie beter iets groters kan nemen,
zodat ie beide mee kan nemen, maar daar wil ie niet aan.
zelf ben ik zeer tevreden met de classified 160, zit ook af
en toe al te veel in, neig eigenlijk wel naar de 100 versie,
maar voorlopig nog maar even niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyzer
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Xyzer

Valid XHTML & CSS.

Ik heb vandaag de Crumpler Muffin top 5500 besteld, ben benieuwd hoe die is! ;)

Hier komt ooit nog wat te staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
TeamxSunnYx schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 11:27:
Over de flipside 400. Ik zat namelijk ook te twijfelen over die tas. Enige minpuntje vond ik juist dat de statief in het midden moest. Stel, je maakt die "gordels" los en de heupbanden laat je vast.. je draait hem naar voren en zet hem horizontaal om je cam te pakken... rara wat raakt je in je kruis? :+
Heel scherp :+

ik denk alleen dat ik persoonlijk zo'n draai je tas om beweging weinig tot neit ga gebruiken. Het lijkt me namelijk uiterst onconfertabel dat gedraai :?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunny
sapphire schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 19:44:
[...]

Heel scherp :+

ik denk alleen dat ik persoonlijk zo'n draai je tas om beweging weinig tot neit ga gebruiken. Het lijkt me namelijk uiterst onconfertabel dat gedraai :?
Als ik dat filmpje zo zie, gaat het redelijk soepel. zonder statief natuurlijk :P Voordeel ervan vind ik weer dan, dat je je tas niet op de grond hoef te leggen als je iets eruit wil halen. anders word je tas weer lekker ranzig :'( Maarja, persoonlijk had ik het gewoon zonder die heupbanden :)

http://www.youtube.com/watch?v=DXCAMU2A2ws

flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

Imo zijn flipsides de meest onbenulligste tassen period !
Serieus, ze zijn op de markt neergezet om te ''flippen'' en je camera er zo héél makkelijk uit te krijgen, maar ik vind dat ding:
  • niet lekker op m'n rug zitten met maar 1 band, voelt niet stevig/stabiel
  • het draait niet gemakkelijk/soepel
  • ze zijn oerlelijk en schreeuwen ''cameratas''
  • als ik 15min met een flipside 400 met een 5d+batterijgrip + 70-200 2.8L IS + 24-70 2.8L loop heb ik het écht wel gehad !
en dit is alles dan imo en nofi :P

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
tja als ik me 10 minuten inlees op tassen pik ik zo ook alle tassen eruit als ik in de stad loop...of ze nou camera tas of niet schreeuwen..
Verder ga ik ook geen 8 kg aan meuk aan één band dragen (sowieso je draagt een schoudertas toch ook neit op je hoofd ofzo dus een rugtas ook gewoon aan twee banden :? ) en ben ik niet van plan dat suffe draai systeem te gaan gebruiken...

Vind maar eens een betaalbare, kwalitatief goede tas met de features die de een lowepro bied

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

en welke ''features'' bedoel je dan ?

want kwalitatief gezien heb ik vele malen liever crumpler of domke dan zo'n lowepro dingetje.
(lowepro is dan wel weer handig voor extra spul als reflectiescherm flitsers en triggers en zulke dingen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunny
BobF. schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 20:47:
en welke ''features'' bedoel je dan ?

want kwalitatief gezien heb ik vele malen liever crumpler of domke dan zo'n lowepro dingetje.
(lowepro is dan wel weer handig voor extra spul als reflectiescherm flitsers en triggers en zulke dingen.)
Denk niet dat een Domke of Crumpler rugtas nieuw voor onder 100 euro te koop is? Ik vind de lowepro flipside 400 eigenlijk wel een degelijk tas. Zeker omdat mensen niet bij je camera kunnen komen vanwege de ritsen op je rug, rain cover, statief kan erop en er past relatief veel in.. en dat voor 90 euries ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
Features als de manier waarom je je statief aan de tas kan hangen, de heupband, AW cover, zulke dingen.

Crumpler is met de felle kleuren 10x beter te herkennen als zijnde een fototas + dat de goedkoopste full fototas die ze nu in hun assortiment hebben 149 euro kost en er geen statief aan kan.
Kata is ook duurder plus ook minstens net zo herkenbaar en duurder.
Tamrac is ongeveer de zelfde prijs als lowepro, ook minstens net zo herkenbaar en die vind ik serieus lelijk ! :+
Domke, succes met het vinden van een rugtas in nederland en over de prijs te zwijgen.
Samsonite, vanguard ect....bagger in mijn ervaring.
Thinktank, ook mega herkenbaar en duurder dan lowepro...
National Geographic, mega herkenbaar en erg prijzig.

dus zo dom doet lowepro het nog niet qua design, features, prijs/kwaliteit ed.
Overigens gebruik ik al jaren lowepro tassen en heb nog nooit wat te klagen gehad over de kwaliteit :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

sapphire schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 10:40:
[...]Nou je heb toch hebt mag je best een reviewtje maken hoor ;)
Ben namelijk sinds ik hem bij jou op je rug zag zitten ook erg benieuwd naar die tas omdat mijn mini trekker classic als een plank op m'n rug zit ( au!) en er geen statief aan vast kan :(
Een review?..Hmm..ik heb nog geen eens tijd gehad om mn Den Haag meet foto's te posten...
TeamxSunnYx schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 11:27:
Tenzij je 30cm+ groot geschapen bent is dit geen issue ;)
BobF. schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 19:59:
Serieus, ze zijn op de markt neergezet om te ''flippen'' en je camera er zo héél makkelijk uit te krijgen, maar ik vind dat ding:
  • als ik 15min met een flipside 400 met een 5d+batterijgrip + 70-200 2.8L IS + 24-70 2.8L loop heb ik het écht wel gehad !
Jij bent in de war met Slingshot tassen, deze hebben 1 schouderband, de Flipside tassen hebben twee schouderbanden zoals een normale rugzak.

Ik heb de tas nog maar kort maar heb, elke keer dat ik hm heb gedragen, de "flip" functie een paar keer gebruikt en het bevalt me erg goed.

[ Voor 0% gewijzigd door Gutteguttegut op 16-02-2010 22:05 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunny
Gutteguttegut schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 22:03:

Tenzij je 30cm+ groot geschapen bent is dit geen issue ;)
Als ik die vid zo bekijk, dan komt ie wel tegen je kruis :P word anders moeilijk steunen op je been? Iemand die deze tas heeft, maak even een video ervan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

TeamxSunnYx schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 22:07:
[...]Als ik die vid zo bekijk, dan komt ie wel tegen je kruis :P word anders moeilijk steunen op je been? Iemand die deze tas heeft, maak even een video ervan :p
Mijn ervaring tot nu toe (altijd met statief) is dat dit geen probleem is...

* Gutteguttegut is dan ook 30cm- geschapen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 11-06 19:19

Toff

FP ProMod
Anoniem: 176826 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 12:48:
40D met grip of 50D met grip is een verschil van milimeters, dus dat maakt niet veel.
Overdrijven is ook een vak (dat geldt ook voor guttegut).
Ze zijn op 0,2mm na even groot (zonder grip, die dezelfde is):
40D: 145,5 x108,0 x 75.5 mm
50D: 145,5 x107,8 x 75.5 mm

[ Voor 6% gewijzigd door Toff op 16-02-2010 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-06 23:46

iMars

Full time prutser

Ik ben op zoek naar een rugtas voor de wintersport en als het even kan, ook voor op de motor.
Ik wil graag mijn camera + 70-200 mee de pistes op nemen (plus een kitlens en een 50mm, flitser blijft thuis ;)).

Nu heb ik de volgende tassen gezien:
Lowepro FlipSide 300 Black
Lowepro FlipSide 400 AW Black
Lowepro Mini Trekker AW Black

Mijn belangrijkste eisen zijn:
• Het moet goed zitten (piste op/piste af)
• Beschermend tegen een stootje en vocht (?)
• De lens moet op de camera blijven zitten.
• Ik wil wel mijn flitser er in kwijt kunnen voor andere doeleinden.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BobF. schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 19:59:
volgens mij ben je in de war met de slingshots, die dragen ook niet lekker en gaan na een kwartier al aan je schouder en nek trekken echt heel irritant, maar de flipside is een heelrijke tas met een uitstekend draagcomfort, brede banden, prima heupband en comfortabel, makkelijk draaibaar, geen enkel probleem.
wellicht moet je de tas zelf ook eens uitproberen ;)

als je bang bent dat je spullen worden gejat omdat je tas eruit ziet als een fototas kun je beter gezellig thuis achter de geraniums gaan zitten zonder fototas en zonder fotospul dan weet je zeker dat het niet gejat wordt :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floppie86
en over jatten gesproken. Ik heb mn 7d zojuist verzekerd tegen alles (eigen schuld, diefstal, etc) over de hele wereld. kost je 30 euro per jaar (3 jaar lang nieuwwaarde terug, daarna 10% eraf per jaar)

Fujifilm X-Pro1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

ohja ik was in de war, sorry.
Alhoewel ik die flipsides ook niks vind hoor maar goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyBSD
  • Laatst online: 02-01-2021

psyBSD

Hates 0x00 bytes

floppie86 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 11:42:
en over jatten gesproken. Ik heb mn 7d zojuist verzekerd tegen alles (eigen schuld, diefstal, etc) over de hele wereld. kost je 30 euro per jaar (3 jaar lang nieuwwaarde terug, daarna 10% eraf per jaar)
kostbaarheden verzekering?

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:20

Vis

floppie86 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 11:42:
Ja, waar heb je dit lopen?

Ik wil mijn D90 ook nog laten verzekeren namelijk!

Tegen dezelfde condities!

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floppie86
kostbaarhedenverzekering bij de Unive.

Heb mn lenzen niet meeverzekerd omdat die ouder zijn dan 1 jaar en dan een bon niet meer als taxatie telt.

Maar zelfs als ik mn camera zelf in t water laat vallen is het gedekt.

Fujifilm X-Pro1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:20

Vis

Hmm even straks gauw naar mn bonnetje kijken, wanneer ik mn D90 gekocht heb vorig jaar :X

Volgens mij in april ergens, dus je kan het tot 1 jaar na aankoop verzekeren dus... de body?

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floppie86
Vis schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 12:13:
Hmm even straks gauw naar mn bonnetje kijken, wanneer ik mn D90 gekocht heb vorig jaar :X

Volgens mij in april ergens, dus je kan het tot 1 jaar na aankoop verzekeren dus... de body?
Neej, tot een jaar (of twee, weet t ff niet zeker, bel ze op zou ik zeggen) na aankoop accepteren ze de aankoopbon als taxatie. Het is natuurlijk wel mogelijk om daarna nog te verzekeren, maar dan moeten ze dus gaan taxeren, al hebben ze daar vast tabelletjes voor.

Bij mijn huidige verzekering wordt iig de eerste 3 jaar volledige aankoop prijs vergoed. Daarna daalt het per jaar een beetje (daarom moet je dus taxeren als de aankoop al lang geleden is)

Fujifilm X-Pro1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:29
Anoniem: 310978 schreef op maandag 15 februari 2010 @ 16:34:

er zijn verschillende versies oplopend van 200 tot 700, kan iemand een idee geven in welke tas bovenstaande past.

Het gaat dus alleen om de 50D met Grip en één van de lenzen aangekoppeld, de andere blijft thuis.
Ik heb een crumpler jimmy bo 400 en daar past een 40D met 17-50 precies in. Je houd echt niet veel ruimte over, alleen voor een extra geheugenkaart en accu. Ik heb deze tas voor de weekenden om bijv het bos of speeltuin in te gaan met de kinderen. Ik baalde ervan dat ik mijn DSLR soms thuis liet omdat ik de rugtas te groot vond voor dat soort uitjes. Voor een dagje dierentuis is het weer iets anders omdat de rugtas ook ruimte kan bieden voor wat eten en drinken.

Ik heb de tas uitgezocht door naar een winkel te gaan waar ze alle types op voorraad hadden. 300,400,500,600. De 300 was veels te klein en de 500 was groter dan ik NU nodig heb. Het is en blijft een kwestie van passen met je body en lens.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GAEvakYD schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 13:26:
[...]

Ik heb een crumpler jimmy bo 400 en daar past een 40D met 17-50 precies in. Je houd echt niet veel ruimte over, alleen voor een extra geheugenkaart en accu. Ik heb deze tas voor de weekenden om bijv het bos of speeltuin in te gaan met de kinderen. Ik baalde ervan dat ik mijn DSLR soms thuis liet omdat ik de rugtas te groot vond voor dat soort uitjes. Voor een dagje dierentuis is het weer iets anders omdat de rugtas ook ruimte kan bieden voor wat eten en drinken.

Ik heb de tas uitgezocht door naar een winkel te gaan waar ze alle types op voorraad hadden. 300,400,500,600. De 300 was veels te klein en de 500 was groter dan ik NU nodig heb. Het is en blijft een kwestie van passen met je body en lens.
als ik jou verhaal zo hoor, dan zal hij toch al snel de 500 nodig hebben denk ik, er zit ook nog een grip op en de 24-105 zal ook iets langer zijn dan de 17-50,
ik ga het hem in elk geval doorgeven, binnenkort gaan we even samen naar kamera express, kan hij zijn camera meenemen en dan gelijk passen.

heb zelf de classified 160 genomen voor als ik zomaar even weg ga, maar betrap me er wel op dat ik er de laatste tijd meer in stop dan wenselijk :) en dan is het wel zwaar, mischien is zo'n jimmy bo nog niet eens zo'n slecht idee als je enkel je camera met lens mee wilt nemen ;) als er niet meer bij past neem je ook niet meer mee, nu ja een extra batterij is altijd handig ;)

bedankt voor je reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toff schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 23:14:
[...]40D met grip of 50D met grip is een verschil van milimeters, dus dat maakt niet veel.[...]

Overdrijven is ook een vak (dat geldt ook voor guttegut).
Overdrijven? Ik zeg toch dat ze bijna even groot zijn en max een paar milimeter schelen?

n.b. Ik heb de Jimmy Bo 400. Daar krijg ik een Nikon D300 (ongeveer de maat van een 40D / 50D in, maar een grip lukt dus echt niet. Mounted krijg ik de 24-120 er wel in. Die is ongeveer zo groot als de genoemde 24-105(?). Echter dat is natuurlijk wel een stuk kleiner dan een 70-200.

De grootste Jimmy Bo die ik zo snel kon vinden is de 500. Van de 700 heb ik zo snel geen spoor kunnen vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

webmail schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 09:53:
Ik ben op zoek naar een rugtas voor de wintersport en als het even kan, ook voor op de motor.
Ik wil graag mijn camera + 70-200 mee de pistes op nemen (plus een kitlens en een 50mm, flitser blijft thuis ;)).

Nu heb ik de volgende tassen gezien:
Lowepro FlipSide 300 Black
Lowepro FlipSide 400 AW Black
Lowepro Mini Trekker AW Black

Mijn belangrijkste eisen zijn:
• Het moet goed zitten (piste op/piste af)
• Beschermend tegen een stootje en vocht (?)
• De lens moet op de camera blijven zitten.
• Ik wil wel mijn flitser er in kwijt kunnen voor andere doeleinden.
2 tassen gerikt op snowboarden / skieën met camera:

Dakine Mission Photo
Burton Zoom

Het camera blok in de Dakine Mission is een stevig blok; Ik denk dat het nog geen krimp geeft wanneer je op je rug zou vallen.

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
BobF. schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 11:46:
ohja ik was in de war, sorry.
Alhoewel ik die flipsides ook niks vind hoor maar goed :P
Noem dan eens een tas die wel aan je verwachtignen voldoet ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Een flipside zou voor mij prima zijn als ze eindelijk eens een echte outdoor rugzijde zouden maken. Zo'n netje dus, waarbij de tas wat verder van je rug staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 345893

Ik heb een misschien wat opmerkelijke vraag. Ik ben op zoek naar een rugzak voor een nog aan te schaffen camera. Het is al wel bekend welke camera dit gaat worden: de Canon EOS 500D. Maar het probleem is dat nog niet bekend is welke lens of lenzen hierbij gekocht gaan worden.

Hiervoor hebben we 2 opties in gedachten:
1. Een combinatie: Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS + Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS
2. Een allrounder: Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS

Nu wil ik niet (iig niet op deze plek) jullie mening vragen over de te kiezen lens(combinatie). Het probleem is op het moment namelijk anders.

Mijn vriendin is volgende week jarig en voor onze toekomstige camera wil ik haar alvast een rugtas geven (is gewoon leuk en een beetje kostenspreiding). Het ziet er echter niet naar uit dat we voor die tijd uit ons gevecht komen tussen voor welke lenzenoptie we moeten kiezen. Om die reden ben ik op zoek naar een rugzak die voor beide opties geschikt is.

We hebben daarbij wel de eis dat de body er met lens op moet passen. Volgens mij kan dat vooral bij de 2e optie een probleem worden aangezien die wel redelijk lang is naar mijn idee. De body met de 18-55 zal denk ik wel passen. Ik wil in ieder geval niet dat we eerst los moeten koppelen voordat we het kunnen opbergen.
De tweede eis die we aan de rugzak stellen is dat deze niet alleen geschikt moet zijn voor het opbergen van onze camera en onderdelen maar er ook nog ruimte moet zijn voor wat andere spulletjes. Bij een dagje weg, of op vakantie willen we het liefst namelijk maar één tas mee hoeven nemen.

Uiteraard hebben we zelf al even rondgekeken. Hierbij hebben wij als mogelijke optie aangemerkt de Tamrac Adventure 6 (Model 5546). Nu hebben wij dus zoals jullie inmiddels begrijpen niet de mogelijkheid om ergens te gaan passen.

In hoeverre zal deze tas aan onze eisen voldoen? En mochten jullie alternatieven hebben die ook goed zullen voldoen, dan zijn deze eveneens welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:43
Anoniem: 22659 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 18:26:
Een flipside zou voor mij prima zijn als ze eindelijk eens een echte outdoor rugzijde zouden maken. Zo'n netje dus, waarbij de tas wat verder van je rug staat :)
Dat zou idd erg nice zijn. OOk als je door de tropen gaat banjeren. Want een kilo camera tegen je rug is toch een beetje kleffig.
Pagina: 1 ... 23 ... 29 Laatste

Dit topic is gesloten.