Centraal Fototas Topic - Deeltje 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 29 Laatste
Acties:
  • 277.581 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Alle 109 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
Ik ben op zoek naar flexibele hoesjes/ tasjes (satijn of fluweel) met een koordje of ritsje, gevoerd met neopreen of ander zacht spul, om camera met lens, 2 x losse lenzen en flitser los te vervoeren in een Swissgear Ibex Laptop Backpack.

De etuitjes die ik ondertussen gevonden heb zijn niet zo flexibel en/ of te duur.
Zoiets misschien.

[ Voor 12% gewijzigd door Dazsur op 30-12-2009 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-06 19:39

Milo.

klik

Canon heeft van die suffe zakjes die je wel bij je (L) lens krijgt. Veel bescherming bieden ze buiten het oplopen van krassen niet maar het zijn wel oké dingen denk ik als je ze vergelijkt met bidonzakjes.
Ze zijn trouwens van zacht spul.

[ Voor 1% gewijzigd door Milo. op 30-12-2009 00:41 . Reden: hmm 0.40uur ]

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
Milo. schreef op woensdag 30 december 2009 @ 00:40:
Canon heeft van die suffe zakjes die je wel bij je (L) lens krijgt. Veel bescherming bieden ze buiten het oplopen van krassen niet maar het zijn wel oké dingen denk ik als je ze vergelijkt met bidonzakjes.
Ze zijn trouwens van zacht spul.
Zuiver. Maar, het is alleen voor de reis. Zodat ik tenminste gebruik kan maken van de spullen mocht het nodig zijn. Als ik per ongeluk een een tijdschrift of boek op de apparatuur leg, hoef ik niet gelijk bang te zijn voor schade.
Op plaats van bestemming gebruik ik wel een Crumpler
-------------------------
Milo. en Kaesve hebben me geholpen.
De zoekopdracht is 'pouch'
Bij Digital Warehouse zal ik slagen.

[ Voor 8% gewijzigd door Dazsur op 30-12-2009 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Laatst online: 16-05 03:04
de naam die je volgens mij zoekt is lens-pouch

kijk eens bij fotokonijnenberg, bijvoorbeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-06 19:19

Toff

FP ProMod
Met wat nette stofdoeken om je objectieven in te rollen kom je ook een heel eind.

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Remy schreef op zondag 27 december 2009 @ 16:02:
abrakadaver die koffer ziet er echt gaaf uit: je kan er nog behoorlijk wat in kwijt zo te zien! :) Er staat nergens een merkje of een modelnr of iets dergelijks? Ben wel benieuwd wat dat eigenlijk mag kosten, of anders iets vergelijkbaars.
Ik heb geen idee wat ie kost of waar (en of) ze te koop zijn, ik zal straks eens zoeken of ik ergens een merkje vind.

edit: ah, 't merk is minami en hij is made in japan. Google geeft allerlei hits, maar koffers kan ik niet vinden.

[ Voor 11% gewijzigd door abrakadaver op 31-12-2009 09:27 ]

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-05 10:57
abrakadaver schreef op donderdag 31 december 2009 @ 09:24:
[...]

Ik heb geen idee wat ie kost of waar (en of) ze te koop zijn, ik zal straks eens zoeken of ik ergens een merkje vind.

edit: ah, 't merk is minami en hij is made in japan. Google geeft allerlei hits, maar koffers kan ik niet vinden.
Ik heb er net een voor een 10'tje van Mp gehaald. Ik had gezocht op fotokoffer op veilingkijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:45
Weet iemand waar ik in regio Dordrecht / Rotterdam eens de Lowepro Computrekker AW in het wild kan bekijken? Ben bij de Foka wezen kijken, maar daar hadden ze toch bar weinig trekker tassen liggen, alleen slingshots. MM had het ook niet, en ik kon even niks anders verzinnen in de directe omgeving. Naar wat ik online allemaal lees kan ik er volgens mij geen miskoop mee doen, maar wil de tas toch graag even in real life bekijken voor ik tot kopen overga.

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:45
Dat is inderdaad een optie, al valt die momenteel niet te bekijken, is niet op voorraad :(. Zal ze volgende week nog eens bellen om te vragen.

Heb trouwens een abo op zoom.nl genomen. Niet mijn favo fotomagazine, maar je kreeg er een mooie Naneu Pro Sierra tas bij, wat een veelzijdig beestje lijkt te zijn. Ben benieuwd of het wat is.

http://www.naneubags.com/products.mdv?p=mo-s

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:35

Royz

Kleurenblind!!

Heb een bruine Crumpler 'Messenger Boy Half Photo' gekocht via marktplaats. Komt morgen binnen en lijkt me heerlijk. Zal morgen wel een review maken met wat erin past.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-06 22:48

The Legend

*Plop*

Ik ben aan het nadenken over wat voor een tas ik wil voor m'n Nikon D90 met mounted 18-105 lens + ruimte voor een extra lens (die er nog niet is en ook nog wel ff kan duren). Punt is echter dat ik de tas vooral zal gebruiken op vakantie (komende vakantie: Thailand). Op vakantie heb ik een backpack mee, maar ik ben niet van plan daar hele dagen mee rond te sjouwen dus dat zal wel meevallen. Wel heb ik overdag eigenlijk altijd wel een dagrugzak mee voor water en eten e.d. Hoe kan ik dat nu het beste combineren? Een schoudertas icm een normale daypack zou kunnen maar ik vraag me af of dat comfortabel draagt. Dan zou een rugzak voor m'n camera met ruimte voor ander spul een mogelijkheid zijn maar dat is dan weer lastig met de paar keer dat m'n backpack al op m'n rug zit.. 8)7

Iemand al eerder voor dit dillemma gestaan? :P

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-06 13:07

Zuurstok

Passionately curious

The Legend schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 11:49:
Ik ben aan het nadenken over wat voor een tas ik wil voor m'n Nikon D90 met mounted 18-105 lens + ruimte voor een extra lens (die er nog niet is en ook nog wel ff kan duren). Punt is echter dat ik de tas vooral zal gebruiken op vakantie (komende vakantie: Thailand). Op vakantie heb ik een backpack mee, maar ik ben niet van plan daar hele dagen mee rond te sjouwen dus dat zal wel meevallen. Wel heb ik overdag eigenlijk altijd wel een dagrugzak mee voor water en eten e.d. Hoe kan ik dat nu het beste combineren? Een schoudertas icm een normale daypack zou kunnen maar ik vraag me af of dat comfortabel draagt. Dan zou een rugzak voor m'n camera met ruimte voor ander spul een mogelijkheid zijn maar dat is dan weer lastig met de paar keer dat m'n backpack al op m'n rug zit.. 8)7

zo'n riem buckle van lowepro ?

Kan je zelf ''tasjes'' aanhangen naar je eigen wensen, en eraf halen uiteraard :)

Standaard krijg je een vak voor cam + mounted lens + 2 zijvakjes.

Kan hem btw niet zo snel vinden dus daarom geen pic :)

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munnikman
  • Laatst online: 15-06 19:43
Sjekster schreef op maandag 04 januari 2010 @ 11:20:
Weet iemand waar ik in regio Dordrecht / Rotterdam eens de Lowepro Computrekker AW in het wild kan bekijken? Ben bij de Foka wezen kijken, maar daar hadden ze toch bar weinig trekker tassen liggen, alleen slingshots. MM had het ook niet, en ik kon even niks anders verzinnen in de directe omgeving. Naar wat ik online allemaal lees kan ik er volgens mij geen miskoop mee doen, maar wil de tas toch graag even in real life bekijken voor ik tot kopen overga.
Ik heb deze tas dus voor kijken kan er een afpraak gemaakt worden.
Email verzonden.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Ghenzi schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 13:55:
[...]

zo'n riem buckle van lowepro ?

Kan je zelf ''tasjes'' aanhangen naar je eigen wensen, en eraf halen uiteraard :)

Standaard krijg je een vak voor cam + mounted lens + 2 zijvakjes.

Kan hem btw niet zo snel vinden dus daarom geen pic :)
Dat lijkt me toch ook weinig praktisch. Na een avondje zoeken leek me de Crumpler Pretty Boy XL Backpack me wel wat. Goede combinatie tussen foto- en standaardrugzak.

Nu lijkt het er echter op dat dit ding nergens meer te krijgen is 8)7 Ik zie alleen nog maar een spierwitte en een knalrooie bij cameranu.nl ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-04 19:21
Je zou eens de plaatselijke fotozaak in kunnen lopen; daar kun je zomaar wat oude modellen vinden die ze nog op voorraad hebben liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

The Legend schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 01:16:
[...]

Dat lijkt me toch ook weinig praktisch. Na een avondje zoeken leek me de Crumpler Pretty Boy XL Backpack me wel wat. Goede combinatie tussen foto- en standaardrugzak.

Nu lijkt het er echter op dat dit ding nergens meer te krijgen is 8)7 Ik zie alleen nog maar een spierwitte en een knalrooie bij cameranu.nl ;(
Komt dat niet omdat de Messenger Boy het nieuwe model is?

Mijn rugtas Crumpler 'Messenger Boy Half Photo' bevalt trouwens erg goed! Past een 450d incl 55-250mm in. Alleen de zonnekap past niet, die kan in een vak. Erg te spreken over deze tas!

[ Voor 13% gewijzigd door Royz op 06-01-2010 10:19 ]

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:22

Chiron

Moderator Discord
The Legend schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 11:49:

Als je al een trekkersrugzak op je rug hebt, je daypack andersom op je buik? :P

Schoudertas en een daypack zuigt. En dan heb je ook je trekkersrugzak nog.
Ik zou dan gewoon voor een gecombineerde camera/daypack gaan. (je wil immers je dure camera toch altijd bij je hebben).
Andere optie is een kleine schoudertas die je ook in je daypack of trekkersrugzak kwijt kan mocht dat nodig zijn. D90 + lens is niet zo super groot.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Chiron schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 10:29:
[...]

Als je al een trekkersrugzak op je rug hebt, je daypack andersom op je buik? :P

Schoudertas en een daypack zuigt. En dan heb je ook je trekkersrugzak nog.
Ik zou dan gewoon voor een gecombineerde camera/daypack gaan. (je wil immers je dure camera toch altijd bij je hebben).
Andere optie is een kleine schoudertas die je ook in je daypack of trekkersrugzak kwijt kan mocht dat nodig zijn. D90 + lens is niet zo super groot.
True, ik ga denk ik voor een gecombineerde camera/daypack. De paar kaar keer dat ik m'n backpack op m'n rug heb zal dat zijn om naar een taxi/trein/bus/hostel te lopen en zou de daypack desnoods nog in de rugzak kunnen. Mijn twijfel is alleen of het daypack gedeelte van zulke combi tassen wel groot genoeg is voor een fatsoenlijke hoeveelheid water en andere rotzooi.

@ Royz, heb jij zo'n messenger boy half photo? Kun je wat zeggen over de grote van het daypack gedeelte?

[edit]

Hier in de regio Twente zitten niet echt grote fotozaken voor zover ik weet (wel gezocht niet gevonden) en de kleinere zaken hebben vaak een klein assortiment Lowepro en dat was het dan wel.

[ Voor 9% gewijzigd door The Legend op 06-01-2010 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
En als je van plan bent om het bij die d90 + lens te houden, koop je een snuittas waar ie in past, is dat een idee? Die kan je dan in elke willekeurige daypack of je trekkersrugzak kwijt, en in combinatie met een rugzak op is zo'n snuit omdat ie veel kleiner is niet zo heel erg vervelend, tov. een schoudertas.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Dat is dan ook wel weer een idee... direct ook wat goedkoper :) Zou ik daar ook eens naar kunnen kijken thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

The Legend schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 10:43:
[...]
@ Royz, heb jij zo'n messenger boy half photo? Kun je wat zeggen over de grote van het daypack gedeelte?

[edit]
Ja die heb ik. In principe precies als op de foto:

Afbeeldingslocatie: http://crumpler.nl/files/product_line_files/1131%23VIEW550x550_3/file1251381288.jpg

Afbeeldingslocatie: http://crumpler.nl/files/product_line_files/1131%23VIEW550x550_4/file1251381346.jpg

Je hebt een hoop vakjes in je daypack gedeelte, daarnaast heb je gewoon een halve tas nog voor andere dingen. Zoasl gezegd past mijn 450D incl 55-250 in de onderkant.

Groot voordeel van deze tas vind ik trouwens dat de rits van je fotogedeelte op de rugkant zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeke1984
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-02 19:52
Ik ben op zoek naar een rugzak/slingshot met de volgende eisen:

Mijn D90, met 18-105 en een andere zoomlens (70-200 of 70-300) wil ik mee kunnen nemen. Het is totaal niet erg als daar evt nog 1 andere lens extra bij kan. :P
De opening van de tas moet aan de rugkant zitten. (niet zomaar bereikbaar dus)
Bij voorkeur moet ik een klein statief eronder ofzo kunnen binden (zoals een slaapzak aan een trekrugzak ofzo).

Doel is hiermee naar Zuid-Afrika te gaan en rond te trekken. Ik zeg dus rugzak/slingshot omdat hij evt ook draagbaar (ondanks het gewicht) moet zijn op mijn buik. Nu heb ik begrepen dat dit met deze tassen het handigste is. Andere suggesties zijn ook welkom, mits ze dus draagbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Lowepro Flipside? rits zit aan de rugkant, en je kan er een statief op kwijt.
Afhankelijk van hoeveel meuk je mee wil nemen model 200 of een 300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn85
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-04 19:52
Weet iemand of in de Crumpler Muffin Top 4000 (:')) een SLR + 70-200mm lens + extra lens past?

De 70-200mm dus aan de SLR vast.

[ Voor 35% gewijzigd door Martijn85 op 06-01-2010 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:49

Vis

Martijn85 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 12:56:
Weet iemand of in de Crumpler Muffin Top 4000 (:')) een SLR + 70-200mm lens + extra lens past?

Ik heb dezelfde tas... en ik weet dat ie redelijk ruim is, alle gear die ik heb (zie sig) past er in... Maar dan is ie ook echt propvol

Maar geen idee hoelang jou 70-200 mm is.. volgens mij best lang toch, maar is denk ik geen probleem, check anders even de binnenmaat van die tas ergens op internet, en dan de afmetingen van jou lens.. zo kom je er ook achter

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-06 23:46

iMars

Full time prutser

Martijn85 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 12:56:

Ik heb hem, en mijn 400D + 70-200 F2.8 erop past er niet in: te hoog. Misschien een andere 70-200 die kleiner is.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:49

Vis

webmail schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 13:27:
[...]

Ik heb hem, en mijn 400D + 70-200 F2.8 erop past er niet in: te hoog. Misschien een andere 70-200 die kleiner is.
En liggend dan?

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn85
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-04 19:52
webmail schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 13:27:
[...]

Ik heb een 500D en wil de Canon EF 70-200mm f/4.0 L USM erop zetten. Deze is wel 2 cm korter dan die van jou, maar de interne afmetingen van de tas zijn lxbxh 20x17x11. Ik denk dat dat niet gaat passen aangezien mijn lens al 17cm is.

Enig idee welke tas dan in aanmerking zou komen? Liefst een schoudertas max 100 euro.j
Ben net begonnen met fotografie, dus zoveel hoeft er niet mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 18-06 23:46

iMars

Full time prutser

Martijn85 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 13:32:
[...]

Ik heb een 500D en wil de Canon EF 70-200mm f/4.0 L USM erop zetten. Deze is wel 2 cm korter dan die van jou, maar de interne afmetingen van de tas zijn lxbxh 20x17x11. Ik denk dat dat niet gaat passen aangezien mijn lens al 17cm is.

Enig idee welke tas dan in aanmerking zou komen? Liefst een schoudertas max 100 euro.j
Ben net begonnen met fotografie, dus zoveel hoeft er niet mee :P
Hmmm, lastig, ik niet alle tassen uit mijn hoofd ;)
Ik heb destijds deze gescoord voor €37,45 maar daar heb je niet veel aan, want de 70-200 moet je los koppelen als je hem in de tas doet (vind ik overigens niet erg).

Edit: kijk hier ff rond.
Misschien deze: Afmetingen Buitenkant (L x B x H) 222.3 x 152.4 x 228.6
Of deze
Geen rugtas? Deze is ideaal: http://www.fotokonijnenbe...ban_gear_u-120_zwart.html

[ Voor 21% gewijzigd door iMars op 06-01-2010 13:47 ]

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:04
Hier in de regio Twente zitten niet echt grote fotozaken voor zover ik weet (wel gezocht niet gevonden) en de kleinere zaken hebben vaak een klein assortiment Lowepro en dat was het dan wel.
Foto Konijnenberg in Den Ham? 20 km boven Almelo, dus wellicht nog dichtbij genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

loeberce schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 13:50:
[...]

Foto Konijnenberg in Den Ham? 20 km boven Almelo, dus wellicht nog dichtbij genoeg?
Thx! :) Weet niet waarom maar ben er altijd van uit gegaan dat die toko dicht bij KE zat :P Half uurtje rijden is nog wel te doen.

[edit]

Konijnenberg heeft geen Crumpler in het assortiment voor zover ik kan zien :/

[ Voor 11% gewijzigd door The Legend op 06-01-2010 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter87
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09-2021
Kijk bij Konijn eens naar die Domke F-2's, die zijn nu in de aanbieding. Navy (Limited) voor 40 euro, Sand voor 49 euro.. fijne tas wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Een schoudertas gaat het niet worden voor op vakantie omdat je er dan wel hele dagen mee rondsjouwt. Dan liever een combi-rugtas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

Wouter87 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 14:44:
Kijk bij Konijn eens naar die Domke F-2's, die zijn nu in de aanbieding. Navy (Limited) voor euro, Sand voor 75 euro.. fijne tas wel :)
I fixed it :)

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TukkerTweaker
  • Laatst online: 12:27
The Legend schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 14:54:
Een schoudertas gaat het niet worden voor op vakantie omdat je er dan wel hele dagen mee rondsjouwt. Dan liever een combi-rugtas.
Persoonlijk vind ik een schoudertas comfortabeler dan een rugtas. En vele male handiger met lenzen wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter87
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09-2021
Leuk, in het gewone assortiment wel ja, maar hier is de Sand (Limited) toch echt in de aanbieding voor 49,95. De Navy Limited versie staat niet meer op de site, neem aan dat deze er dus niet meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

TukkerTweaker schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 17:38:
[...]

Persoonlijk vind ik een schoudertas comfortabeler dan een rugtas. En vele male handiger met lenzen wisselen.
wat is er makkelijker dan zo wisselen? :P

Afbeeldingslocatie: http://www.crumpler.nl/files/product_line_files/1131%23VIEW400x400_5/file1251381387.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Als ik nu een uurtje met m'n school-schoudertas rondloop (en nee daar zit dan niet gek veel in) krijg ik al snel last van m'n schouder/nek. Dan zie ik me zelf niet hele dagen met een schoudertas door Bangkok sjouwen :p Ik denk dat ik maar ff ga kijken naar zo'n Crumpler Messenger Boy Half Photo Backpack (leuke namen bij Crumpler zeg 8)7). Tas oogt vlot en niet als een kijk-hier-zit-een-dure-camera-in-tas. Hopenlijk is het non-foto gedeelte groot genoeg maar anders moet m'n vriendin zelf ook nog maar een tas meenemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

Royz schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 17:54:
[...]

wat is er makkelijker dan zo wisselen? :P

[afbeelding]
een schoudertas ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:45

aerofreak

Steve Jobs

Gaat dit passen in de domke F2?

450D + grip
70-200 F4 liefst gemount op mn body
flitser
en nog 2 lenzen?

Mn huidige tas voldoet namelijk niet meer sinds ik mn 70-200 heb.. >:)

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

aerofreak schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 18:53:
Gaat dit passen in de domke F2?

450D + grip
70-200 F4 liefst gemount op mn body
flitser
en nog 2 lenzen?

Mn huidige tas voldoet namelijk niet meer sinds ik mn 70-200 heb.. >:)
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TukkerTweaker
  • Laatst online: 12:27
The Legend schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 18:24:
Als ik nu een uurtje met m'n school-schoudertas rondloop (en nee daar zit dan niet gek veel in) krijg ik al snel last van m'n schouder/nek. Dan zie ik me zelf niet hele dagen met een schoudertas door Bangkok sjouwen :p Ik denk dat ik maar ff ga kijken naar zo'n Crumpler Messenger Boy Half Photo Backpack (leuke namen bij Crumpler zeg 8)7). Tas oogt vlot en niet als een kijk-hier-zit-een-dure-camera-in-tas. Hopenlijk is het non-foto gedeelte groot genoeg maar anders moet m'n vriendin zelf ook nog maar een tas meenemen :+
Ligt misschien aan je tas. Ik had altijd veel meer last van mijn schouders met een rugtas dan een schoudertas en heb in tijdens mijn reizen in Azie zowel met rugtas en schoudertas gelopen. Een rugtas zweet ook irritant veel meer en is lastiger met in/uit stappen van taxi's b.v. Maar dat zijn mijn ervaringen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Aangezien de foto-flap aan de buitenkant zit zou je zeggen dat het niet handiger is. Maar wie weet geen ervaring alleen met een normale schoudertas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

Royz schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 19:59:
[...]

Aangezien de foto-flap aan de buitenkant zit zou je zeggen dat het niet handiger is. Maar wie weet geen ervaring alleen met een normale schoudertas :)
najah, denk maar na;

of 1 arm dusdanig bewegen zodat ie uit je band komt, waarnaar je je tas moet draaien, rits moet openen, en camera kan pakken.

of ik steek m'n arm uit, doe m'n flap open, pak m'n camera :)

---------------------

In de tijd dat jij dat met je rugzak doet, heb ik al m'n cam gepakt, en de lens erop gezet die ik erop wil hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-06 11:48

M.E.Amrani

...heeft honger

Graag zou ik jullie mening willen hebben. Ik ben op zoek naar een cameratas. Eerst had ik al eis dat ik zowel boeken/dagelijkse spullen als een camera in de tas moest passen. Ook wilde ik het liefst een rugzak. Het is echter praktischer om een shoulderbag te nemen. En dat extra compartiment voor boeken hoeft niet meer. Mijn nieuwe zoektocht heeft het volgende opgeleverd: http://www.fotokonijnenbe...-9_shoulder_bag_sand.html

Op dit moment in bezit van 500d + kitlens. Hierbij komt een canon 50mm 1.8, een tele (waarschijnlijk met max zoom van 200mm a 250mm), filters, extra batterijen en grip. Is deze tas een goede keus?

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

@ eejtje

Ik denk het niet, zeker als ik kijk op de site van domke zelf.

daat staat namelijk:
F-9 Small Shoulder Bag (Canvas)

This lightweight shoulder bag is great when you're traveling light. The padded interior has a soft tricot lining to protect your gear and a large front zippered pocket that could hold a point and shoot camera, MP3 player, cell phone, and accessories. Includes an adjustable non-slip Gripper™ Strap, removable hand carrying strap, top carry handle, steel snap hooks and YKK zipper.

Ideal For: Compact Digital SLR with short lens and accessories.

[ Voor 89% gewijzigd door aerofreak op 06-01-2010 21:33 . Reden: was te snel... ]

~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Ghenzi schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 20:03:
[...]

najah, denk maar na;

of 1 arm dusdanig bewegen zodat ie uit je band komt, waarnaar je je tas moet draaien, rits moet openen, en camera kan pakken.

of ik steek m'n arm uit, doe m'n flap open, pak m'n camera :)

---------------------

In de tijd dat jij dat met je rugzak doet, heb ik al m'n cam gepakt, en de lens erop gezet die ik erop wil hebben :P
Hahahha ik geloof je :). Alleen die flap moet je tussen je lichaam en de tas doen, en dat is even klote als je handen vol zijn ;). Maar ieder zijn keus en ik vind wel dat een schoudertas cooler staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

De F-2 en F-9 zijn nog wel verschillend in formaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

Milo. schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 21:28:
De F-2 en F-9 zijn nog wel verschillend in formaat
Heb dus weer niet opzitten letten :+

~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

Royz schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 21:27:
[...]

Hahahha ik geloof je :). Alleen die flap moet je tussen je lichaam en de tas doen, en dat is even klote als je handen vol zijn ;). Maar ieder zijn keus en ik vind wel dat een schoudertas cooler staat :)
nah, ik doe die flap gewoon aan de buitenkant hoor ?
Merk het snel genoeg als ie open gaat :)

ik vind een schoudertas ook cooler :)

[ Voor 4% gewijzigd door Zuurstok op 06-01-2010 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Als je wat meer (en zwaardere) spullen meesjouwt dan een dslr en 1 lens zou ik zeker voor langere tripjes geen schoudertas nemen.
Het comfort van een schoudertas hangt namelijk af van hoeveel je mee wil nemen.
Ik heb zelf een Crumpler Daily 490 als schoudertas, en met alleen mn fotospul (D700 + grip + 3 lenzen, een flitser, en nog wat prul) vind ik hem eigenlijk al te zwaar om lang te dragen. Ik kan er dan ook nog mijn 15" macbook pro bij schuiven, maar die schouderband is dan alleen nuttig om te gebruiken om de tas kort te dragen en van plek naar plek te sjouwen, waarna je hem op de grond zet ;)

Oh en nog een nadeel van de crumpler daily is de enorm grote flap over het hoofdvak. Als je denkt dat het handig is zo'n schoudertas om in 1 beweging ff snel wat uit je tas te vissen, maar die flap til je op en beweeg je naar je toe, waarna ie in de weg zit. Handig is anders.

Als je niet teveel spullen mee sjouwt zit ie voor een schoudertas wel superfijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

Maar als je bv naar een stedentrip gaat dan verwacht je al wat minder dingen mee te nemen.
ik noem maar wat

Bv. op een modellenshoot, neem je bv een 24mm, 35mm 50mm, 85mm, 135mm en een 70-200 mee.
dat is alleen qua lenzen dan.
Just in case you need it :)

Dus heb je een grotere tas nodig, en is het inderdaad alleen maar om het eruit te pakken ed.

Op bv een stedentrip, weet je dat je bv alleen de 35mm, de 85mm, en de 70-200 mee hoeft te nemen.

Dat zou gewoon in een goed te dragen schoudertasje kunnen gaan :)

offtopic:
Overigens de reden dat ik schoudertassen heb, is omdat mijn spieren in mijn rug dikwijls vast zitten. Moet dan ook eigenlijk vaak gemasseerd worden :+ en ik heb daar ( hoe gek het ook klinkt ) veel meer last van met een rugtas dan met een schoudertas :) om nog maar even een reden te noemen waarom het voor iedereen subjectief is, en de perfecte tas niet bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

aerofreak schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 21:24:
@ eejtje

Ik denk het niet, zeker als ik kijk op de site van domke zelf.

daat staat namelijk:

[...]
Hmm, heel vreemd, want op de site van fotokonijn staat namelijk:
Ideal For: 1 or 2 cameras, 2-4 lenses, flash unit, film, and accessories.

Maar als ik op de site van Tiffen kijk, zie ik dat F-10 de medium variant is.

Edit:
Hier een foto van de binnenkant. Erg jammer, moet in ieder geval 2 lens compartimenten hebben. Iemand anders een suggestie?

[ Voor 17% gewijzigd door M.E.Amrani op 06-01-2010 21:50 ]

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

Die vind ik wat weer te groot. Ik denk dat de F-803 wel kans maakt. Zie catalogus: http://www.tiffen.com/userimages/Domke_Cat_noZing_SS.pdf

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Niet online
Is die Crumpler Messenger Boy Half Photo de enige rugzak met zo'n handige flap aan de achterkant om zo je toestel er makkelijk uit te halen zonder je hele rugzak af te doen?
Dat lijkt mij dus erg handig, maar het model tas vind ik wat minder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkebal
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-06-2024
Voor mijn Nikon D80 met 18-70 AF-S DX, 70-300 AF-S VR en SB600 ben ik op zoek naar een rugzak, of iets waarmee ik alles in een rugzak kan vervoeren.

Ik heb een Crumpler Daily S als schoudertas, maar daarmee ga ik geen skitochten of lange wandeltochten in de bergen maken. Het gewicht dat aan één schouder hangt wordt te groot tijdens een wandeling, zeker als ik ook nog een rugzak draag voor een jas, eten en water. Eigenlijk ben ik dus op zoek naar een goeie hiking rugzak waar ik ook m'n camera veilig in mee kan nemen. Nu doe ik dat door een oude hama schoudertas in een redelijk goeie hiking rugzak mee te nemen, maar dat laat voor mij te wensen over. Een rugzak moet voor mij voldoen aan:
  • Goede heupband
  • Gescheiden vak voor camera, lenzen en flitser en voor overige spullen (jas, eten, etc.)
  • Lusjes om evt wandelstokken aan vast te maken
  • Borstbandje om de schouderbanden bij steile stukken goed bij elkaar te houden
  • Ruimte voor een 1,5 liter waterzak en liefst ook nog een 1 liter sig fles
  • Regenhoes
Ik heb nu eigenlijk aantal opties gevonden:Allemaal hebben ze zo hun voordelen & nadelen. De Primus heeft een toegang van de zijkant, maar is vrij zwaar en heeft geen mogelijkheid voor een waterzak. De Rover is een stuk lichter en kan in het boven compartiment vast een waterzak bevatten, al is dat zonder slang doorvoer. De Medium nature lijkt ideaal, maar is niet in Nederland op de markt. De journeyman is een modulair systeem en dus op te bouwen zoals ik zou willen, maar ook alleen via internet te bestellen. Daarmee worden deze laatste twee wel duur en kan ik niet testen of ze ook goed op mijn rug passen. Allemaal hebben ze niet direct mogelijkheden voor wandelstokken.

Blijft nog de V090 of V092 over, wat niet meer is dan een soort binnentas die in verschillende rugzakken is te gebruiken. Betekent dat ik zelf mijn wandelrugzak kan uitkiezen, zolang de binnentas er maar in past.

Zijn er anderen die met ditzelfde probleem worstelen? Hoe hebben jullie dat opgelost? Heeft iemand ervaring met een van de genoemde rugzakken of de binnentassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Foxke schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 20:06:
Is die Crumpler Messenger Boy Half Photo de enige rugzak met zo'n handige flap aan de achterkant om zo je toestel er makkelijk uit te halen zonder je hele rugzak af te doen?
Dat lijkt mij dus erg handig, maar het model tas vind ik wat minder ;)
Ja, dat is hem inderdaad kijk maar: http://www.crumpler.nl/?p...08&view=5&size=&lsc=&lcc=

Trouwens, ik vind het serieus een coole tas hoor (in bepaalde kleuren dan):
Afbeeldingslocatie: http://www.crumpler.nl/files/product_line_files/1131%23VIEW400x400_6/file1251381463.jpeg

:)

Je hebt trouwens nog een rits op je rug waar je je telefoon, portemonnee e.d. nog in kan doen:
Afbeeldingslocatie: http://www.crumpler.nl/files/product_line_files/1131%23VIEW400x400_7/file1251381525.jpeg

[ Voor 12% gewijzigd door Royz op 08-01-2010 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Potverdorie wat zijn die crumpler rugzakken lelijk :o

Vandaar heb ik maar een Dakine Heli Pack gekocht. Had nog een rugzak nodig die smal en compact is. En die dicht tegen de rug zit waardoor je weinig last van het gewicht van je bagage hebt.
Geen cameratas --> waarom post ik dit?
Ik wil een rechthoekig vak maken met schuim en karton ofso (nog even kijken hoe en wat) om vervolgens dat zelf gemaakte vak in de rugzak te stoppen.
Zo heb ik een normale rugzak voor mn studieboeken en als ik mn camera ergens mee naar toe wil nemen, heb ik ook een rugzak.

Heb m nog niet binnen, maar als hij binnen is ga ik even wat materiaal uitzoeken en maten opnemen.
Ben alleen wel benieuwd of mn 1000D ook met batterygrip er in past.

Iemand nog tips of betere oplossingen? (nee geen andere tas kopen :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
fotorugzakken zijn lelijk ;)

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

Tja.. het is wat je lelijk vind ;)

Persoonlijk vind ik deze kwa uiterlijk erg fijn:

Afbeeldingslocatie: http://www.streetgadgets.com/images/p/l/1/5136/Dakine-Bag-Dakine-Mission-Photo-09-Black-Chop-Shop.jpg

Zie dat deze tas nagenoeg niet voorkomt op het forum, zal er wellicht eens wat over vertellen als ik er aan toekom :)

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Henning schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 11:29:

[afbeelding]

Zie dat deze tas nagenoeg niet voorkomt op het forum, zal er wellicht eens wat over vertellen als ik er aan toekom :)
Die is ook superhandig indd.
Was alleen nog wat groot voor mij. 1. te weinig gear 2. ik wilde gewoon een kleine compacte tas.

Maar bij deze heb je dus een binnentas waar je je fotogear in doet en als je die er uit haalt heb je een gewone rugzak.
nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:32

[afbeelding]

Graag :)
Ik heb al vaker naar Dakine gekeken maar ze waren of echt gruwelijk duur of slecht verkrijgbaar óf beide :(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 266958

Ik heb de F2 van Domke besteld naar aanleiding van de tips hier. Zat eerst te twijfelen om een f10 te kopen, maar was bang dat die te klein zou zijn.

Ik heb de zandkleurige 'special edition' besteld, die was niet op voorraad bij Konijn, maar dan wacht ik wel even. Het prijsverschil tussen de goedkoopste en de duurste F2 is 100 euro! Weet iemand waar dit verschil vandaan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

sapphire schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 13:04:
[...]

Graag :)
Ik heb al vaker naar Dakine gekeken maar ze waren of echt gruwelijk duur of slecht verkrijgbaar óf beide :(
Ik heb hem een jaar geleden uit de UK gehaald.
Was inc. verzendkosten iets van 80 euro kwijt i.p.v de 130 - 150 die hij in Nederland kost.

Zelf liep ik ook tegen het feit op dat er op internet maar 1 aardige serie foto's over hoe groot de tas nou is en wat je er in kwijt kan. Naja... ik zal eens iets maken binnen afzienbare tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Ben ik het wel mee eens :P. Heb mn Pretty Boy XXXL in m'n Eastpak rugzak (de meest standaard en klassieke versie) gepropt. Kan ik mooi m'n foto spul op m'n rug dragen. Niet veel ruimte meer over, kan een blikje drinken kwijt en een paar botterhammen/broodjes. Statiefje dat ik besteld heb kan er denk ik ook nog wel bij. Maar als er zakjes zijn die speciaal voor dit doel zijn gemaakt hoor ik het graag. Een soort padded ding dat je gewoon in je rugzak dropped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287184

Anoniem: 266958 schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 13:09:
Het prijsverschil tussen de goedkoopste en de duurste F2 is 100 euro! Weet iemand waar dit verschil vandaan komt?
Hahaha, ach waarschijnlijk weten ze het zelf niet eens bij Konijnenberg.
Een aantal mensen en ik hebben (naar aanleiding van mijn tip) de zwarte F2 voor 37 euro gekocht bij Konijnenberg terwijl de originele prijs 213 euro was.
Anoniem: 287184 in "Centraal Fototas Topic - Deeltje 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287184 schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 22:23:
[...]

Hahaha, ach waarschijnlijk weten ze het zelf niet eens bij Konijnenberg.
Een aantal mensen en ik hebben (naar aanleiding van mijn tip) de zwarte F2 voor 37 euro gekocht bij Konijnenberg terwijl de originele prijs 213 euro was.
Anoniem: 287184 in "Centraal Fototas Topic - Deeltje 3"
Waarvoor dank! Ik heb hem ook besteld naar aanleiding van jouw tip! Toen was de zwarte er niet meer, maar de 'sand' stond er nog op. Die heb ik besteld, vraag me af of ie niet erg groot is maar dat zie dan wel, eventueel verkoop ik hem weer via MP en bestel ik de F3X die niet zo gek veel duurder is, zit nu te twijfelen om hem niet sowieso te bestellen. Die prijzen die veranderen met de dag lijkt wel, dus misschien dat dit niet onverstandig is.

Ik durf trouwens te zweren dat de F-3X op het moment dat ik hem bestelde duurder was dan hij nu is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

Wrijf het er nog maar eens in hehe, juist op dat moment had ik even geen extra centen, zelfs geen +/- 45e euro. (net terug van vakantie, school inschrijving/geld, boeken, ib groep etc etc... en geen inkomen)

Nu dan ook wel die zandkleurige f2 besteld, kijken of die ook binnenkomt, het zou leuk zijn. Alleen de kleur staat me wat tegen, maar goed, niet zeuren.

Ik had trouwens de ?fx5c? eens bekeken maar ik heb toch besloten deze niet te nemen en retour te zenden naar konijn. Wel jammer maar ik vond hem toch net te klein maar vooral te lomp. Dus maar eens kijken of ze deze f2 gaan leveren en hoe deze bevalt. Dan kan ik in de uitsterste "nood" nog een versie in een andere kleur kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Laatst online: 10:29

momania

iPhone 30! Bam!

[afbeelding]

Ik heb het grotere broertje hiervan. Zal ook eens kijken of ik wat foto's kan maken van een gevulde versie :)

Het gaat dus om de Dakine Sequence.

Veel bindinkjes, frutseltjes aan de buienkant enzo.. Zitten nog wat van die frutsels verborgen om statief vast te maken, of om je snowboard aan je tas vast te binden. Aan de onderkant zit nog een regenhoes verstopt die je over de tas heen kan trekken (had geen zin om die eruit te halen :P )
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6Ss4y0NvHsLOd4hPKlYWKDjv/full.jpg

De achterkant heeft een superdikke schuimlaag. Dus erg comfortabel op je rug :)
De waistbelt is ook lekker dik en stevig.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9PZZ3lxZ0L9NcKEXM8oAozNo/full.jpg

Ook heeft de waistbelt aan beide kanten nog waterdichte vakjes zitten (voor wat geld, of telefoon enzo)
Let niet op het stof, ik heb 'm dit seizoen nog niet gebruikt :P
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6dASXSi5ZxH0c56alglwKKeL/full.jpg

De binnenkant is een uitneembare fototas. Handig als ik niet wil fotograferen en bv met de trein naar de skigebied ga, aangezien m'n snowboardschoenen ook precies in die tas passen.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NsCLTwyjhwVKKTdBnnrlnYbB/full.jpg

En nog als laatste een overzichtje met wat inhoud:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/T0PfipU2lKzjdPH2w1JjEtu3/full.jpg

Je ziet een 30D + grip met daaraan vast een 16-35mkII. In de linkerhoek een 70-200 f2.8 IS en accu lader, onderin de zonnekappen met daarin verstopt dunne neoprene handschoenen. En rechts de 580mkII flitser en 15mm fish.

Het is een aardig lompe tas en zeker met inhoud best zwaar, dus voor minder ervaren snowboarders af te raden. Zeker bij stoeltjes liften enzo is het soms wat onhandig, maar goed. Voordeel is wel dat je een hoop mee kan nemen. :)

[ Voor 64% gewijzigd door momania op 10-01-2010 12:18 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 259885

Evenals Henning heb ik ook de Dakine Mission Photo, de volledig zwarte uitvoering. Ik heb hem zeker al twee jaar en destijds gekocht in een speciale tassenwinkel in de Steenstraat in Arnhem. Ik vind de tas geweldig, goed draagcomfort, alleen vol bepakt met een body en enkele objectieven is het wel wat aan de zware kant (voor mij persoonlijk geen bezwaar trouwens).
Er is wel wat weinig ruimte voor overige spullen, maar flesjes drinken kunnen aan de buitenzijde in vakjes gestopt worden. Ook deze tas heeft een verborgen regenhoes.
Hier op het industrieterrein in Duiven zit ook een buitensport winkel (Four seasons) die Dakine in het assortiment heeft.
Het is overigens geen goedkoop merk...

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 259885 op 10-01-2010 13:47 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

Geen tijd gevonden maar gemaakt.

Hierbij het vervolg op de Dakine Sequence; De Dakine Mission Photo.

Is ongeveer hetzelfde idee als de Sequence alleen bedoeld voor iets minder gear.
Iets minder voering, ondersteuning en vakjes. Het fotogedeelte is echter even groot en is uitgevoerd in een verwijderbaar blok wat ook te gebruiken is als schoudertas zodat je de tas zelf voor iets anders kunt gebruiken.

Voor het dagelijkse gebruik is de tas aan de grote kant voor mij, maar wanneer ik de strobistset meeneem is hij precies goed.

Foto's!

(ik hoop dat jullie ze kunnen zien, staan in m;n prive flickr.)

Voorkant tas met daarop clips om een snow- / skate- / flyboard op de rug te nemen.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2786/4262593882_2ca8a8d2e5.jpg

Echter kunnen deze clips (+ 2 straps uit 2 vakjes) ook gebruikt worden om je statiefen mee te nemen.
Zelf hang ik er maximaal 3 lichtstatieven en 1 fotostatief aan; Wordt wel wat zwaar op de rug maar voor korte rit is het prima.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2718/4261840155_1d37be2748.jpg

Veel vakjes waaronder een bidon / thermofles houder.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4038/4261840691_c04608a8f5.jpg

Draaginrichting met genoeg bandjes om de last goed te verdelen (heupband!).

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2716/4261841541_cf916fe19d.jpg

Voorvak met genoeg ruimte voor nog meer flesjes / broodbakje / koekje.
Daarnaast weer een aantal vakjes voor oa. geheugenkaartjes etc.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4018/4261842043_e7830d1cbf.jpg

Hoofdvak (van de voorkant gezien) met daarin het fotoblok; Een kleine laptop zou er nog tussen passen, maar mijn 15'4" niet. Meestal heb ik er wat tijdschriften enzo in.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4006/4262595230_a0246cef31.jpg

Tas vanaf de "fotoingang" geopened.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4060/4261842927_f5e86df01d.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4058/4261843379_24c6fda9d5.jpg

Het fotoblok in eenvoudig te verwijderen (2 grote stukken klittenband).

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4019/4261843853_4f634ea9b3.jpg

Goede (naden zijn met tape geseald) regenhoes. Zit in een vakje onder de tas waarin ook de onderste statief clip zit.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4002/4261844387_bce1fd73f0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 11:56
Henning schreef op zondag 10 januari 2010 @ 15:17:
Geen tijd gevonden maar gemaakt.

Hierbij het vervolg op de Dakine Sequence; De Dakine Mission Photo.

Is ongeveer hetzelfde idee als de Sequence alleen bedoeld voor iets minder gear.
Iets minder voering, ondersteuning en vakjes. Het fotogedeelte is echter even groot en is uitgevoerd in een verwijderbaar blok wat ook te gebruiken is als schoudertas zodat je de tas zelf voor iets anders kunt gebruiken.

Voor het dagelijkse gebruik is de tas aan de grote kant voor mij, maar wanneer ik de strobistset meeneem is hij precies goed.

Foto's!

[knip]
Hele coole tas, ik ga deze ook zeker overwegen. Hoeveel heb jij ervoor betaald als ik vragen mag?

Ik heb nu twee cameratassen, één zo'n schoudertas (die van €37 :P) en een Crumpler Pretty Boy Backpack XL, maar bij die laatste is het net alsof je zwanger bent op je rug:

Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/_eHbXgXMLuyo/Rpcz5AmcVII/AAAAAAAAA80/eZldne-VbC0/s400/Crumpler+PB+BP+XL+zw.jpg

Zeker wanneer je het bovenste deel niet vult, dan heb je onderin zo'n bobbel zitten. Prima tas verder, maar ik loop altijd een beetje voor lul heb ik het idee :+

Hier kan echter wel een laptop in, dat kan in die Dakine niet geloof ik? Niet goed gelezen, kan er wel in, heel mooi. Ik heb 13" laptop, dus dat moet prima lukken denk ik zo.

[ Voor 4% gewijzigd door Hahn op 10-01-2010 15:27 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

Mute schreef op zondag 10 januari 2010 @ 15:26:
[...]
Hele coole tas, ik ga deze ook zeker overwegen. Hoeveel heb jij ervoor betaald als ik vragen mag?
Henning schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 13:14:
[...]
Ik heb hem een jaar geleden uit de UK gehaald.
Was inc. verzendkosten iets van 80 euro kwijt i.p.v de 130 - 150 die hij in Nederland kost.
[b]Mute schreef op zondag 10 januari 2010 @ 15:26:[/b
Hier kan echter wel een laptop in, dat kan in die Dakine niet geloof ik? Niet goed gelezen, kan er wel in, heel mooi. Ik heb 13" laptop, dus dat moet prima lukken denk ik zo.
Het moet passen ja, maar voor de zekerheid zou ik het wel even testen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
'Uit de UK' als in ebay.co.uk of iets dergelijks? Ik zie 'm wel in Amerika voor een redelijke prijs, wat inclusief verzenden op zo'n €100 uit zou moeten komen, maar dan kan het weer gebeuren dat ik belasting erover moet gaan betalen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

Ik had hem bij www.facewest.co.uk op het moment toen de pond erg laag stond.
Hij koste toen iets van 75 pond ofzo... op dit moment is hij daar 110.

Als hij 100€ ex. evt toeslagen in de USA kost vind ik het pers niet te moeite waard, voor 120 is hij denk ik wel in NL te vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door Henning op 10-01-2010 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-06 18:56

Fjeze

AllesPerfect!

Wilde ook zo'n Domke F-2 bestellen, maar de prijs is nu echter weer EUR 116,40 dus helaas net te laat.
Toch maar even verder kijken dan...

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Net op Marktplaats precies zo een overgenomen voor 60 euro. Volgens de verkoper in nieuwstaat dus lijkt me dan een prima deal :) Hopelijk klopt het ook :P

[ Voor 4% gewijzigd door The Legend op 10-01-2010 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
The Legend schreef op zondag 10 januari 2010 @ 23:33:
[...]

Net op Marktplaats precies zo een overgenomen voor 60 euro. Volgens de verkoper in nieuwstaat dus lijkt me dan een prima deal :) Hopelijk klopt het ook :P
Je had de mijne ook voor €60 mogen hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Had je hem op T.net of Marktplaats moeten zetten, ben al een tijdje aan het rondkijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Ik had mijn tas ook via marktplaats. 40e incl verzending. geen moment over nagedacht aangezien de adviesprijs 120 is (echte prijs 100)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

Kan iemand mij een advies geven voor een Canon 7d + 17-55

Zat al te kijken naar:

Lowepro 65aw
tamrac velocity X

Ik wil nu voor klein en compact gaan die handig is mee te nemen

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279475

markklok schreef op maandag 11 januari 2010 @ 15:28:

Zat al te kijken naar:

Lowepro 65aw
tamrac velocity X

kata kt a43u lekker compacte rugzak. net genoeg ruimte voor een 50D+24-70met hood en 580EX
en wat extra AA schoonmaak doekjes en nog wat klein gerij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-03 13:54

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

The Legend schreef op zondag 10 januari 2010 @ 23:33:
[...]

Ik kan bevestigen dat dit inderdaad het geval is. :P

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Positron schreef op maandag 11 januari 2010 @ 17:26:
[...]

Haha priceless :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

markklok schreef op maandag 11 januari 2010 @ 15:28:

Zat al te kijken naar:

Lowepro 65aw
tamrac velocity X

TLZ 1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Positron schreef op maandag 11 januari 2010 @ 17:26:
[...]

LOL :+

Ben nog steeds benieuwd ;) Morgen versturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-06 19:19

Toff

FP ProMod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

d:)b

[ Voor 5% gewijzigd door Zuurstok op 11-01-2010 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-03 13:54

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

The Legend schreef op maandag 11 januari 2010 @ 20:31:
[...]

LOL :+

Ben nog steeds benieuwd ;) Morgen versturen?
Hij is verstuurd, dus we lezen morgen wel wat je van de tas vindt. Ik ga ondertussen op zoek naar een andere, alleen weet ik nog niet zo goed welke. Eigenlijk wil ik twee of drie tassen, maar dat wordt dan net weer even te duur. Ik had die Pretty Boy XL voornamelijk om thuis al m'n spul in te bewaren, dus daar moet sowieso een alternatief voor komen. Voor m'n werk (ik vaar regelmatig) wil ik graag in een keer al m'n spul mee kunnen nemen. Dus twee niet al te grote bodies met een lens erop, plus drie losse lenzen, een flitser, laders en alle andere meuk zoals doekjes, filters, batterijen enz. Dus dat zou dan weer een grote tas worden.
Om gewoon een dagje op pad te gaan wil ik dan weer een slingshot-achtig iets, maar ik vind die slingshots niet mooi. En ja, dat is voor mij dan de reden om er niet mee rond te gaan lopen.
Lowepro spreekt me als merk in ieder geval aan. De Versapack 200AW is redelijk nieuw denk ik; dat lijkt me op zich wel wat.

Dus voorlopig ligt al m'n spul nu op de tafel.. :+

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-06 22:45

Tourniquet

Hiya, fellas!

De Versapack 200 AW lijkt me een leuke tas inderdaad. Ik was al aan het kijken voor een Fastpack 200, maar die mist de regenhoes en statiefbevestiging die de Versapack wel heeft. Het enige is dat het fotocompartiment me vrij klein lijkt. Is er hier iemand met een Versapack? Ik wil er in ieder geval een Canon 7D met 70-200mm F4 lens eraan en nog 3 lenzen (17-40mm, 24-85mm en 50mm) in kunnen meenemen.

Tip: op eBay kun je al een Verspack 200 AW kopen voor $99 (ongeveer €70) en gratis verzending. Scheelt toch al snel 30 euro in vergelijking met Nederlandse webshops!

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Positron schreef op maandag 11 januari 2010 @ 21:50:
[...]

Hij is verstuurd, dus we lezen morgen wel wat je van de tas vindt. Ik ga ondertussen op zoek naar een andere, alleen weet ik nog niet zo goed welke. Eigenlijk wil ik twee of drie tassen, maar dat wordt dan net weer even te duur. Ik had die Pretty Boy XL voornamelijk om thuis al m'n spul in te bewaren, dus daar moet sowieso een alternatief voor komen. Voor m'n werk (ik vaar regelmatig) wil ik graag in een keer al m'n spul mee kunnen nemen. Dus twee niet al te grote bodies met een lens erop, plus drie losse lenzen, een flitser, laders en alle andere meuk zoals doekjes, filters, batterijen enz. Dus dat zou dan weer een grote tas worden.
Om gewoon een dagje op pad te gaan wil ik dan weer een slingshot-achtig iets, maar ik vind die slingshots niet mooi. En ja, dat is voor mij dan de reden om er niet mee rond te gaan lopen.
Lowepro spreekt me als merk in ieder geval aan. De Versapack 200AW is redelijk nieuw denk ik; dat lijkt me op zich wel wat.

Dus voorlopig ligt al m'n spul nu op de tafel.. :+
Tas binnen :) Ziet er goed uit! Het non-fotovak is groter dan ik dacht en dat is positief. M'n D90 + 18-105 + zonnekap past er makkelijk in met genoeg ruimte voor uitbreiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
Tourniquet schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 11:17:
.... Is er hier iemand met een Versapack?

Tip: op eBay ....!
Onderaan de door jou genoemde ebay pagina staat het volgende:
DSLR (without grip) with attached lens (most standard zoom), plus 2-3 lenses or flash—when loaded vertically; accessories and personal items; or DSLR (without grip) with attached zoom lens (up to 80-200mm f/2.8)—when loaded horizontally; accessories and personal items.

Dus het lijkt me dat jouw wens (7D met 70-200 eraan plus losse lenzen) niet gaat passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

Nog meer mensen de Domke F2 van 49,95 besteld bij FK?

Ik kreeg net een mailtje dat die niet leverbaar is...
eachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor de bestelling die u heeft geplaatst bij Foto Konijnenberg.

Het volgende door u bestelde artikel is niet meer door ons te leveren:

- Domke F2

We hebben via alle mogelijke kanalen geprobeerd dit artikel alsnog in huis te krijgen, maar zonder succes.

Als gevolg hiervan zien wij ons genoodzaakt het artikel uit uw bestelling te annuleren. Mocht u voor dit artikel al hebben betaald, dan wordt het bedrag in kwestie teruggestort op uw rekening. Voor advies over mogelijke alternatieven voor het bestelde artikel kunt u uiteraard contact met ons opnemen.

Uw ordergegevens
klantnummer:XXXXXXX
orderdatum: do 7 jan 2010
ordernummer: XXXXXXXXX

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Verkoopteam Foto Konijnenberg
:'(

~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

aerofreak schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 14:28:
Nog meer mensen de Domke F2 van 49,95 besteld bij FK?

Ik kreeg net een mailtje dat die niet leverbaar is...
Ik heb nog geen mailtje gehad, heb op dezelfde dag een order geplaatst. Dus ik zie het mailtje vast ook wel tegemoed een dezer dagen.

update,
Net een mailtje van de konijnenvriendjes dat de tas vandaag verstuurd is.

[ Voor 11% gewijzigd door Milo. op 15-01-2010 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Milo. schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 14:16:
[...]

Ik heb nog geen mailtje gehad, heb op dezelfde dag een order geplaatst. Dus ik zie het mailtje vast ook wel tegemoed een dezer dagen.

update,
Mag ik dan vragen welke tas je hebt besteld? Ook de F-2? Ik heb m ook besteld, maar dan de zandkleurige, hoop toch dat ie zo snel mogelijk binnenkomt, mijn Eastpak tas is verre van een ideale cameratas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

Jorg,
Ik had de f2 limited edition, zandkleurig voor 49,95 besteld op het moment dat die al "niet op voorraad" was dus het was maar hopen dat die geleverd zou worden.
Een standaard eastpak vind ik eigenlijk de meest geniale cameratas die er is haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

Milo. schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 14:16:
[...]

update,
En ik had em besteld toen nog wel voorrradig was, hier gaat een mailtje over gestuurd worden }:| .

~Leonardo Da Vinci~

Pagina: 1 ... 22 ... 29 Laatste

Dit topic is gesloten.