wat dacht je van een Flipside 200 of 300? en ja als je met je gear met een neckstrap om rondloopt loop je ook risico en een fotorugtas valt over het algemeen veel op, in iedergeval wel de tassen van lowepro en tamrac, met een rits aan de buitenkant + zware tas en je merkt er niets van als iemand je spullen uit je tas jat, dus ook gewoon goed opletten en niet teveel spul meenemen (zo ver als dat dan)Killzone schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 02:50:
Enige nadeel is dat het cameracompartiment aan de buitenkant zit, en imo dus diefstalgevoelig. Kan iemand mij hier meer over vertellen?
ben ik nou serieus de enige die een flipside onbenullig en kut vind werken ?
leuk dat je je camera zo snel kan pakken enzo, maar imo werkt het gewoon niet
Mischien handig voor iemand die nieuws fotograaf is oid, en snel bij z'n camera moet, maar voorderest ?
ik weet het niet hoor, vertellen jullie het me maar
Mischien handig voor iemand die nieuws fotograaf is oid, en snel bij z'n camera moet, maar voorderest ?
ik weet het niet hoor, vertellen jullie het me maar
Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.
Sja, er bestaat ook niet de perfecte tas, iedereen heeft andere eisen, gear en persoonlijke voorkeuren.
Voor de een (misschien wel de meesten) is de flipside een ideale reisgenoot, voor anderen weer niet. Daarom is ook het meest gegeven en het meest waardevolle advies in dit topic: ga passen en proberen
Voor de een (misschien wel de meesten) is de flipside een ideale reisgenoot, voor anderen weer niet. Daarom is ook het meest gegeven en het meest waardevolle advies in dit topic: ga passen en proberen
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Voor de het ene heb je een toploader nodig, soms een flipside en voor het andere weer een fastpack daarom heb je aan 1 tas eigenlijk ook niet genoeg (zo denk ik er over) sommige hebben 4 à 6 cameratassen varierend van groot tot klein om al je gear te gelijk mee te nemen of om handige combinaties te maken iedereen heeft zo zijn eigen smaak en voorkeur
EensGhenzi schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 19:12:
ben ik nou serieus de enige die een flipside onbenullig en kut vind werken ?
Ik heb er ook naar gekeken en het nogal onhandig bevonden
Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39
Na nog wat research, en eens een meter tegen en rond mijn huidinge Rolling Computrekker Plus gehouden te hebben,en tot de conclusie gekomen zijnde dat een Peli 1560 eigenlijk maar net even groot is en ik als ik echt allen mee wil nemen, ik nog steeds met 2 of meer tassen in de weer ben, ben ik eens gaan grasduinen in het aanbod, ben ik op 2 iets ruimere alternatieven gestoten, zijnde :
B&W Outdoor T68 : 59.0 x 42.5 x 29.5
B&W Outdoor T70 : 67.5 x 42.5 x 21.0
tov Pelicase 1560 : 51.7 x 39.2 x 22.9
waarbij ik dan toch voor de iets diepere T68 zou gaan, omdat je daar nog wat padding ruilte over hebt onder 'n 70-200 2.8Is, en deze in transport dan zou hangen, ipv op de bodem te rusten waar eigenlijk alle trillingen van de wielen worden doorgegeven.
Of denk ik hier nu echt te hard over na?
B&W Outdoor T68 : 59.0 x 42.5 x 29.5
B&W Outdoor T70 : 67.5 x 42.5 x 21.0
tov Pelicase 1560 : 51.7 x 39.2 x 22.9
waarbij ik dan toch voor de iets diepere T68 zou gaan, omdat je daar nog wat padding ruilte over hebt onder 'n 70-200 2.8Is, en deze in transport dan zou hangen, ipv op de bodem te rusten waar eigenlijk alle trillingen van de wielen worden doorgegeven.
Of denk ik hier nu echt te hard over na?
:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::
Verwijderd
Een kennis van me zoekt een fototas,
omdat hij invalide is en daarom atijd op krukken loopt
zoekt hij een kleinere rugtas (geen slingshot) met fotodeel en met deel voor wat andere zaken,
en evt nog een heuptas o.i.d.
het volgende moet in zijn tas passen:
40d met grip + aangekoppeld 24-105
een andere losse lens evt twee (tamron 70-300 + 10-20 lens)
een flitser
extra batterij
wie heeft een idee wat voor hem geschikt is,
zelf dacht ik wat betreft heuptas aan de inverse 200,
maar daar kunnen volgens mij die extra lenzen niet bij,
heeft iemand hier nog een paar tips wat betreft rug of heuptas.
alvast bedankt
omdat hij invalide is en daarom atijd op krukken loopt
zoekt hij een kleinere rugtas (geen slingshot) met fotodeel en met deel voor wat andere zaken,
en evt nog een heuptas o.i.d.
het volgende moet in zijn tas passen:
40d met grip + aangekoppeld 24-105
een andere losse lens evt twee (tamron 70-300 + 10-20 lens)
een flitser
extra batterij
wie heeft een idee wat voor hem geschikt is,
zelf dacht ik wat betreft heuptas aan de inverse 200,
maar daar kunnen volgens mij die extra lenzen niet bij,
heeft iemand hier nog een paar tips wat betreft rug of heuptas.
alvast bedankt
Zou d'r hier iemand 'n plezier willen doen en even de buitenafmetingen van zijn Tenba Messenger Bag Insert willen posten? Vind op de tenba site enkel de interior dimensions terug.
En ohja, onder het motto : pimp your photobag :
En ohja, onder het motto : pimp your photobag :

Is er toevallig iemand die een Lowepro Vertex 100 AW van ebay heeft geimporteerd? Ik zie een aantal powersellers met goede feedback en het scheelt gewoon € 80,-
edit: oei 60GBP shipping, dat maakt m bijna net zo duur
Even verder zoeken.
edit2: shipping erg duur, niet interessant
edit: oei 60GBP shipping, dat maakt m bijna net zo duur

edit2: shipping erg duur, niet interessant
[ Voor 27% gewijzigd door Deef_K op 30-10-2009 09:42 ]
Verwijderd
niemand een advies
niet meer nodig nu, hij heeft inmiddels gisteren een inverse 200 aangeschaft
hopelijk gaat die hem bevallen
niet alles kan mee maar voor hem is het voldoende als camera met lens er in kan en dat schijnt te kunnen.
Verwijderd
Bedoel je deze?dodge_911 schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 09:24:
Zou d'r hier iemand 'n plezier willen doen en even de buitenafmetingen van zijn Tenba Messenger Bag Insert willen posten? Vind op de tenba site enkel de interior dimensions terug.
B:35 cm
H:24,5 cm
D:11,5 cm
Hou er wel rekening mee dat de diepte 1 cm kan afwijken omdat die iets bol staat vanwege de vakverdeling.
That's the one! Thx gast!Verwijderd schreef op zondag 01 november 2009 @ 22:34:
[...]
Bedoel je deze?
B:35 cm
H:24,5 cm
D:11,5 cm
Hou er wel rekening mee dat de diepte 1 cm kan afwijken omdat die iets bol staat vanwege de vakverdeling.
Ik heb namelijk een Maratac Range Bag gekocht als EDC-laptoptas

en met deze insert kan deze dus ook mooi dienst doen als glasbaktas/covert ops tas
Ik heb ondertussen de Lowepro Compudaypack gekocht:

Mooie tas, nog niet uitgeprobeerd
.

Mooie tas, nog niet uitgeprobeerd
Kata heeft een wedstrijd. Ontwerp je ultieme tas en maak kans op een geproduceerd exemplaar gevuld met mooie canon spullen. Voor zover ik kan ontdekken mogen wij nederlanders ook mee doen.
http://www.dreambagchallenge.com/
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
even een edit gedaan?Wijnands schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 12:23:
Kata heeft een wedstrijd. Ontwerp je ultieme tas en maak kans op een geproduceerd exemplaar gevuld met mooie canon spullen.zoals prachtige canon t-shirts, canon neckstraps, en nog allemaal meer zooi die je niet wilt ! maar vergeet de e-1 niet héals je geluk hebt zit die er ook nog in !
Voor zover ik kan ontdekken mogen wij nederlanders ook mee doen.
whoops; toch maar geklikt, en er staat zelfs bij wat je krijgt
fail
[ Voor 7% gewijzigd door Zuurstok op 03-11-2009 16:24 ]
Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.
Sjeez!
Ok, details:
Hoofdprijs
Canon 5D mk II body
2 Canon Lenses (24-105 EF L IS USM & 70-200 F/4.0 USM)
Gitzo Traveler kit (tripod+ head)
Litepanels MICROPRO
2e prijs, een 7D en die 24-105 en nog wat manfrotto spul
3e prijs een 7D en een 28-135.
(die canon zut kan ik vast wel op MP kwijt als ik win
Ok, details:
Hoofdprijs
Canon 5D mk II body
2 Canon Lenses (24-105 EF L IS USM & 70-200 F/4.0 USM)
Gitzo Traveler kit (tripod+ head)
Litepanels MICROPRO
2e prijs, een 7D en die 24-105 en nog wat manfrotto spul
3e prijs een 7D en een 28-135.
(die canon zut kan ik vast wel op MP kwijt als ik win
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
wow, misschien toch maar eens een keertje een middagje besteden aan het bedenken van een geniale rugzak!
Kleine kans, maar lijkt me ook wel leuk!
Als je er even voor gaat zitten kan je er een mooie tekening uitkomen. En er zouden wel duizenden inzendingen komen nog maar 3 dagen bezig en al bijna 300 inzendingen. Dus dat gaat snel en veel competitie, maar wat is de ultieme fototas? ieder zijn eigen smaak. En er zijn inmiddels honderden modellen. Dus keuze genoeg tegen iedere prijsScirocco schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 17:17:
wow, misschien toch maar eens een keertje een middagje besteden aan het bedenken van een geniale rugzak!
Heeft er iemand ervaring met het bevestigingen van een nieuwe sluiting aan zijn fototas? De sluiting van mijn F802 is erg irritant als je op pad bent en ik ben niet van plan om 'm open te laten hangen.
Iemand hier ervaring mee? Tips? Ik zat ook nog te denken om er wat velcro op de naaien i.p.v. / naast een reguliere sluiting...
Iemand hier ervaring mee? Tips? Ik zat ook nog te denken om er wat velcro op de naaien i.p.v. / naast een reguliere sluiting...
Verwijderd
Die sluitingen van de Domke zijn inderdaad erg vervelend. Ik zou dan kiezen voor een plastic sluitingsclip die je aan de zijkanten in moet drukken. Dat werkt denk ik het fijnst.
Problem solved:

Werkt prima! Nu nog een manier vinden om de oude sluiting er met fatsoen af te halen

Werkt prima! Nu nog een manier vinden om de oude sluiting er met fatsoen af te halen

IJzerzaagje will do.NickH schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 17:18:
Problem solved:
[afbeelding]
Wil proberen de boel intact te houden, zeker met een prijzige tas als deze, zou ik het zonde vinden om de boel te slopen. Mocht het niet lukken kan het altijd nog met een ijzerzaag.NickH schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 17:18:
[...] met fatsoen [...]
Ik weet niet hoe die tas precies in elkaar zit maar op mijn F2 kon ik naaisteken uit lusje waar hij aan vast zit knippen en hem weer opnieuw vastnaaien. Dat is geen zichtbare schade.
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Dat kan ook. Het is niet zichtbaar inderdaad, maar het is wel moeilijk om zelf weer goed (stevig) aan elkaar te naaien.Makkelijk schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 19:13:
Ik weet niet hoe die tas precies in elkaar zit maar op mijn F2 kon ik naaisteken uit lusje waar hij aan vast zit knippen en hem weer opnieuw vastnaaien. Dat is geen zichtbare schade.
Ik heb een F802 en een F2 en ik vind de sluitingen eigenlijk wel prima. Klik ze zo met één hand los.
Mwah, ik vind het zelf net en BH
Het is me nog nooit met 1 hand gelukt
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
De vraag is of dat nou een probleem van die tas of van jou isMakkelijk schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 21:21:
Mwah, ik vind het zelf net en BHHet is me nog nooit met 1 hand gelukt
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
En, in het geval van BH's losmaken (waar ik overigens nooit problemen mee heb gehadMilo. schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 21:44:
Oefening baart kunst hehe.
Iets met bomen en bos:
Wat zoek ik
Degelijke rugtas
niet alt te groot formaat normale eastpak
Prijs <€120
Wat moet er in passen
Canon 30D
70-200 2.8 L IS (attached)
grip (liefst attached)
Lensbaby
Doekjes, 2 filters
Kitlens
Canon 420EX II
24-70 2.8 L IS (toekomst)
Mogelijkheid om statief op een nette manier aan de tas vast te maken
En:
flesje water 1/5L (liefst in apart vak ivm de uitmuntende combinatie van water en elektronica)
dunne trui/jackje
A4/macbook pro 15"
Mogelijkheden
- Lowepro Flipside 400 AW (momenteel 1e keus wegens fotoequipment via 'achteringang', maar past hier wel een laptop in?)
- Crumpler Pretty Boy BackPack XL (ik las iets over dat een 30D +grip niet past?)
- Tamrac Earo 80
- Delsey GoPix 90
- Crumpler Base touche
Advies/Alternatieven gevraagd
Bij voorbaat dank.
Wat zoek ik
Degelijke rugtas
niet alt te groot formaat normale eastpak
Prijs <€120
Wat moet er in passen
Canon 30D
70-200 2.8 L IS (attached)
grip (liefst attached)
Lensbaby
Doekjes, 2 filters
Kitlens
Canon 420EX II
24-70 2.8 L IS (toekomst)
Mogelijkheid om statief op een nette manier aan de tas vast te maken
En:
flesje water 1/5L (liefst in apart vak ivm de uitmuntende combinatie van water en elektronica)
dunne trui/jackje
A4/macbook pro 15"
Mogelijkheden
- Lowepro Flipside 400 AW (momenteel 1e keus wegens fotoequipment via 'achteringang', maar past hier wel een laptop in?)
- Crumpler Pretty Boy BackPack XL (ik las iets over dat een 30D +grip niet past?)
- Tamrac Earo 80
- Delsey GoPix 90
- Crumpler Base touche
Advies/Alternatieven gevraagd
Bij voorbaat dank.
[ Voor 29% gewijzigd door Tjomme op 08-11-2009 23:36 ]
Heb je al gekeken naar de materialen, het gewicht, de grootte en het draaggemak. het over de preciese afmetingen, enz. zou ik kijken op de sites van de merken zelf, sites van winkels (en soms ook sites van leveranciers) zijn vaak niet betrouwbaar. Of ze staan er verkeerd op of helemaal niet. Langs de plaatselijke fotowinkel/fotohandel gaan kan natuurlijk ook. daar doe je misschien ideeen op. En meestal hebben ze toch een goed basis assortiment.
Is er iemand die weet/kan proberen of een 15" laptop (macbook) in de Lowepro Flipside 400AW past?
Bij voorbaat dank.
Bij voorbaat dank.
Doe de domke! (dans)
[ Voor 90% gewijzigd door simon op 08-11-2009 23:46 ]
|>
Verwijderd
ja dat weet ik, dat gaat niet passen er zit n.l geen laptopvak in deze tas, je zult dan een fastpack 250/350 of ander model van lowepro aan moeten schaffenTjomme schreef op zondag 08 november 2009 @ 23:34:
Is er iemand die weet/kan proberen of een 15" laptop (macbook) in de Lowepro Flipside 400AW past?
Bij voorbaat dank.
In een Slingshot 350AW gaat 't sowieso passen
Waarom alleen Lowepro? In verschillende tassen van tamrac en Crumpler past ook een 15'' laptop. Dan komt het weer kijken op de kleine dingen en de extra's voor dezelfde prijs.
Volgens mij is het meer van Lowepro is bekent dus goed dus moet ik daarvoor gaan. (ja het is een merk dat veel mensen nemen)
Volgens mij is het meer van Lowepro is bekent dus goed dus moet ik daarvoor gaan. (ja het is een merk dat veel mensen nemen)
Ik zweer nochthans bij Lowepro... Heb Crumplers en Kata's en weet ik veel wat nog allemaal meer geprobeerd, maar ik kom steeds weer uit bij Lowepro, ook vanwege hun uitbreidbaarheid dmv het Sliplock systeem.photofreak schreef op maandag 09 november 2009 @ 15:22:
Verwijderd
hier hetzelfde, heb crumpler geprobeerd, beviel me niet, thinktank, tamrac en deze waren geen van allen naar de zin,dodge_911 schreef op maandag 09 november 2009 @ 15:25:
[...]
Ik zweer nochthans bij Lowepro... Heb Crumplers en Kata's en weet ik veel wat nog allemaal meer geprobeerd, maar ik kom steeds weer uit bij Lowepro, ook vanwege hun uitbreidbaarheid dmv het Sliplock systeem.
sinds jaar en dag nu aan de lowepro en wil nooit meer anders ook vanwege sliplock, heb wel divere keren nog naar andere gekeken, maar kom toch ook steeds weer terug bij lowepro
Tamrac heeft ook zo zijn eigen versie van het Sliplock systeem, het MAS en het SAS systeem voor aan de schouder en heupbanden. En in plaats van met allerlei los hangende Sliplock tasjes kan je ook gewoon een iets grotere rugzak nemen, maar ja ieder zijn eigen keuze.
Hmm lekker verhaal, had ik op een lowepro vertex 100 aw (ebay) op nu kopen geklikt om te kijken wat de verzendkosten waren (bijna net zoveel als de tas zelf) heb ik nu een geschil lopen op ebay of ik voor 14november wil betalen
Hopen dat ik m kan annuleren.

Omdat elke keer een nieuwe tas kopen voor vele onder ons niet is weggelegdphotofreak schreef op maandag 09 november 2009 @ 21:18:
Tamrac heeft ook zo zijn eigen versie van het Sliplock systeem, het MAS en het SAS systeem voor aan de schouder en heupbanden. En in plaats van met allerlei los hangende Sliplock tasjes kan je ook gewoon een iets grotere rugzak nemen, maar ja ieder zijn eigen keuze.
Zo kun je nog wel tig redenen verzinnen waarom een modulair/uitbreidbaar systeem handig is.
Maar 'n grotere rugzak hang je op locatie niet effe snel aan je broeksriemphotofreak schreef op maandag 09 november 2009 @ 21:18:
Zo kan je door blijven discuceren, want dan kan je ook het punt beginnen dat je dan steeds nieuwe Sliplock tasjes moet kopen.sapphire schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 12:41:
Omdat elke keer een nieuwe tas kopen voor vele onder ons niet is weggelegd
Zo kun je nog wel tig redenen verzinnen waarom een modulair/uitbreidbaar systeem handig is.
Dit lijkt me einde discusie, het is natuurlijk ieder zijn eigen mening.
Ja, dat wist ik, maar er zit wel een vak voor andere zaken (pennen, papier, jasje), dus ik hoopte dat daar wel een laptop in te krijgen was. Ik heb geen laptopvak nodig om een laptop in een tas te krijgenVerwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 08:43:
[...]
ja dat weet ik, dat gaat niet passen er zit n.l geen laptopvak in deze tas, je zult dan een fastpack 250/350 of ander model van lowepro aan moeten schaffen
Hoe dik is het gedeelte van het cameravak? Misschien kan ik daar nog een laptop kwijt,boven op de camera.
Ik zal niet altijd (bijna nooit) een laptop bij me hebben. Na het bekijken van de computracker vond ik deze wel erg groot, vandaar de vraag over de flipside 400.
@photofreak: Ik heb ook naar andere merken gekeken, te zien in een eerdere post van mij. Ik heb nog niks besloten. Maar over Lowepro hoor ik veel goede dingen en zelf ook altijd goede ervaring mee gehad.
[ Voor 3% gewijzigd door Tjomme op 10-11-2009 22:41 ]
Ondanks dat er geen laptopvak in de Flipside zit, heb ik meerdere keren mijn 14'' Dell notebook met Crumpler hoes meegenomen in mijn Flipside en dat past net. Je moet alleen niet te veel willen fotograferen dan, want hij past alleen tegen het rugpand, dus bovenop de camera apparatuur. In mijn geval heb ik dus alleen mijn laptop erin als het echt niet anders kan, meestal als ik ergens heen ga waar ik weet dat ik op plaats van bestemming mijn laptop ergens kan stallen als ik echt ga fotograferen.Tjomme schreef op zondag 08 november 2009 @ 23:34:
Bij voorbaat dank.
Dus of het past? Misschien net. Of het praktisch is, hangt af van wat je wilt.
Bedankt. Ik ben niet van plan mijn laptop mee te nemen als ik ga fotograferen.Wanneer ik op bezoek ga bij vrienden in het buitenland en ik wil maar 1 tas in het vliegtuig wil hebben is het dus mogelijk, afhankelijk van de hoeveelheid fotoequipment.Cheizberd schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 22:43:
[...]
Ondanks dat er geen laptopvak in de Flipside zit, heb ik meerdere keren mijn 14'' Dell notebook met Crumpler hoes meegenomen in mijn Flipside en dat past net. "...."
Dus of het past? Misschien net. Of het praktisch is, hangt af van wat je wilt.
wat ik bedoel is, ik heb bv een tas waar ik een body+grip + flitser in kan doen en eventueel met wat proppen nog een extra lens en een tas waar zo'n beetje alles in past met wat proppen.photofreak schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 13:20:
[...]
Zo kan je door blijven discuceren, want dan kan je ook het punt beginnen dat je dan steeds nieuwe Sliplock tasjes moet kopen.
Dit lijkt me einde discusie, het is natuurlijk ieder zijn eigen mening.
Als ik dan m'n body+grip + flitser en twee extra lenzen wil neememen een keer dan ga ik niet weer een tas erbij kopen. Dan zou ik op een hele rits tassen uitkomen voor elke gelegehied een tas zegmaar. Taerwijl als ik een sliplock tas eraan hang ik klaar ben, zo kan ik lekekr combineren naar wat ik nodig heb zondar dat ik gelijk de grote tas hoef mee te nemen en me een breuk shouw+ dat je een sliplock tas aan je riem kan hangen
Tuurlijk is het een menning maar ik probeer alleen uit te leggen wat ik bedoel
Verwijderd
in dat pennen,papier vak zou ik zeker geen laptop steken,nu heb ik een 17" dat gaat zeker niet passen, maar je laptop heeft dan ook geen enkele bescherming.Tjomme schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 22:31:
Ja, dat wist ik, maar er zit wel een vak voor andere zaken (pennen, papier, jasje), dus ik hoopte dat daar wel een laptop in te krijgen was. Ik heb geen laptopvak nodig om een laptop in een tas te krijgen![]()
Hoe dik is het gedeelte van het cameravak? Misschien kan ik daar nog een laptop kwijt,boven op de camera.
Ik zal niet altijd (bijna nooit) een laptop bij me hebben. Na het bekijken van de computracker vond ik deze wel erg groot, vandaar de vraag over de flipside 400.
in het fotodeel boven op je fotospullen? mijn 17" niet, en dan hangt het er ook nog vanaf hoe je het fotodeel in deelt, als je het echt wilt weten, zul je het moeten gaan passen.
anders zou ik kijken naar de fastpack 350, kun je aardig wat fotospul in kwijt en tevens een vak boven voor wat andere spullen en aan de achterzijde een latopvak voor een 17" een 15 gaat er dus met gemak in, de 250 heeft ook een vak, maar weet niet of het fotodeel dan groot genoeg voor je is.
wat betreft de grote komt de fastpack 350 wel overeen met de flipside 400aw.
Ik ga volgend jaar een rondreis Costa Rica/Panama maken en neem een Nikon D5000 + Nikon 18-200mm VR II mee. Voor onderwel zag er een normale rugzak meegenomen worden voor eten/drinken e.d. maar heb nog een mooie beschermtas nodig voor mijn camera + 1 lens. Nou lijkt mij die Lowepro toploader serie wel handig (A75?) maar weet niet of deze te groot is voor de camera set die ik nu heb.
een toploadzoom 1 ?
Verwijderd
Ik heb deze vraag al in het mac forum gepost, maar blijkbaar fotograferen mensen daar niet veel. Momenteel heb ik een Crumpler Pretty Boy XXXL Sidebag voor mijn Canon 350d en daarin heb ik plaats voor een 10-22 (de op de camera), 70-200 en een 580EX Flitser.
Nu heb ik onlangs een MacBook Pro 13" aangeschaft en ik vroeg me af of jullie ervaring hebben met een geschikte sidebag waar dus zowel de camera spullen, als de MBP in passen?
Nu heb ik onlangs een MacBook Pro 13" aangeschaft en ik vroeg me af of jullie ervaring hebben met een geschikte sidebag waar dus zowel de camera spullen, als de MBP in passen?
Ik heb een crumpler fourninety, daar past m'n 13" macbook in. Wat ik wel jammer vind is dat er overdreven veel padding in zit, waardoor ie qua buitenmaat enorm groot is voor wat er daadwerkelijk in past.
[ Voor 13% gewijzigd door abrakadaver op 19-11-2009 14:24 ]
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
Vraagje,
Ik heb nu een domke f-802 en die is af en toe te groot om mee rond te lopen, handig voor een laptop en schoolboeken etc maar af en toe gewoon te groot. Of juist te klein.. kortom wel handig maar niet voor alle situaties.
Nu heb ik mijn oog op een domke f-5xc.. met name omdat die ietsjes kleiner is en toch groot genoeg lijkt voor wat ik gemiddeld meeneem (body+grip en 2 lenzen).
Wat zou ik er graag in willen?
- 40d mét grip
- 70-200 f2.8
- 17-40 formaat lensjes (1 per keer)
Vooral die grip maakt de body zo log en groot, nu heb ik op internet (camerabags.com) een foto gevonden met een 70-200 f2.8 IS erin en nu vraag ik me af of daar een 40d+grip naast kan "staan". Dat staan is dan meer om de tas niet té bol te maken.
Dussss, heeft iemand deze tas, een f2.8 zoomlens en een x0d? en kan diegeen misschien bevestigen of dit mogelijk is en het een beetje makkelijk werkt ofdat alles dan op elkaar gedrukt zit en het niet handig is.
p.s.
Ik woon ietsjes te ver van bijv. konijnenberg om gezellig een middagje tasje kijken te plannen. En binnenmaten schatten op de gegeven buitenmaten werkt door de padding etc ook niet zo volgensmij.
Ik heb nu een domke f-802 en die is af en toe te groot om mee rond te lopen, handig voor een laptop en schoolboeken etc maar af en toe gewoon te groot. Of juist te klein.. kortom wel handig maar niet voor alle situaties.
Nu heb ik mijn oog op een domke f-5xc.. met name omdat die ietsjes kleiner is en toch groot genoeg lijkt voor wat ik gemiddeld meeneem (body+grip en 2 lenzen).
- 40d mét grip
- 70-200 f2.8
Vooral die grip maakt de body zo log en groot, nu heb ik op internet (camerabags.com) een foto gevonden met een 70-200 f2.8 IS erin en nu vraag ik me af of daar een 40d+grip naast kan "staan". Dat staan is dan meer om de tas niet té bol te maken.
Dussss, heeft iemand deze tas, een f2.8 zoomlens en een x0d? en kan diegeen misschien bevestigen of dit mogelijk is en het een beetje makkelijk werkt ofdat alles dan op elkaar gedrukt zit en het niet handig is.
p.s.
Ik woon ietsjes te ver van bijv. konijnenberg om gezellig een middagje tasje kijken te plannen. En binnenmaten schatten op de gegeven buitenmaten werkt door de padding etc ook niet zo volgensmij.
[ Voor 4% gewijzigd door Milo. op 25-11-2009 09:33 . Reden: fotolinkje ]
het zou handig zijn als je de bovengenoemde foto er even bij geeft ?Milo. schreef op woensdag 25 november 2009 @ 00:54:
Vraagje,
- 40d mét grip
- 70-200 f2.8
p.s.
overigens kan je er gewoon ook de gok opnemen, en gebruik maken van de retour garantie die je hebt als je te ver van een grote winkel woont.
als ie niet bevalt dan mag je hem gewoon binnen 10 (?) dagen retour sturen, je krijgt je geld terug, en je koopt een nieuwe ?
Ik heb deze tas en ook wat bodies en lenzen. Zoals je op 't plaatje ziet kan een 70-200 f2.8 gemakkelijk rechtop staan in de tas. Daarnaast pas wel een 1d (zelfde maat als 40d+grip) rechtop, maar dan zonder lens. De tas is namelijk erg plat, zoals je op 't plaatje ziet is de dikte van zo'n 70-200 ongeveer de binnenmaat.Milo. schreef op woensdag 25 november 2009 @ 00:54:
- 40d mét grip
- 70-200 f2.8
Met lens moet je de grip van je toestel halen het toestel met de lens naar boven of beneden plaatsen, dan past ie makkelijk met een 17-40.
Toch vond ik 't niet zo fijn met een 70-200 f/2.8, 5d en een f/2.8 standaardlens... de tas is namelijk niet zo heel groot en de draagriem is wat meer gericht op lichtgewicht setjes, wat jij wil wordt nogal zwaar om aan 1 schouder te dragen. M'n 5d en 3 primes (of 1 zoom) werkt dan wel weer geweldig met deze tas.
abrakadaver,
Bedankt voor de info. Ik zie inderdaad dat de tas niet te groot is en daarom is alleen een 70-200 voldoende vandaar ook de body (zonder lens) gewoon ernaast.
Ik zou de tas dan ook gebruiken om zo min mogelijk mee te nemen, voor de wat uitgebreidere spullen heb ik nog die andere domke, een rugtas.
Mijn probleem is echter dat ik de grip er wel op wil houden en hem daarom niet met schermpje naar boven wil plaatsen, in mn f-802 vind ik dit lelijk en het maakt de tas zo dik (zeur zeur zeur).
In iedergeval ga ik de tas zo eens bestellen en als ik hem binnen heb bekijken of die bevalt.
Bedankt voor de info. Ik zie inderdaad dat de tas niet te groot is en daarom is alleen een 70-200 voldoende vandaar ook de body (zonder lens) gewoon ernaast.
Ik zou de tas dan ook gebruiken om zo min mogelijk mee te nemen, voor de wat uitgebreidere spullen heb ik nog die andere domke, een rugtas.
Mijn probleem is echter dat ik de grip er wel op wil houden en hem daarom niet met schermpje naar boven wil plaatsen, in mn f-802 vind ik dit lelijk en het maakt de tas zo dik (zeur zeur zeur).
In iedergeval ga ik de tas zo eens bestellen en als ik hem binnen heb bekijken of die bevalt.
Verwijderd
Wat je ook even kunt doen is even contact opnemen met de importeur:
http://webserver.transcontinenta.nl/algemeen.aspx?ID=1601
Zij kunnen aangeven welke winkel bij jou in de buurt die dingen verkoopt! Zijn aardige mensen hoor daar in NV.
http://webserver.transcontinenta.nl/algemeen.aspx?ID=1601
Zij kunnen aangeven welke winkel bij jou in de buurt die dingen verkoopt! Zijn aardige mensen hoor daar in NV.
mig29,
Ook een optie, alleen qua tijd zit ik nu niet zo flexibel dus ergens heengaan is voor mij waarschijnlijk uitstel. En daarbij komt dat de tas bij de konijnen vriendjes in de aanbieding is, dat is toch ook dat psychologische zetje van; hebben, hebben, hebben.
Ook een optie, alleen qua tijd zit ik nu niet zo flexibel dus ergens heengaan is voor mij waarschijnlijk uitstel. En daarbij komt dat de tas bij de konijnen vriendjes in de aanbieding is, dat is toch ook dat psychologische zetje van; hebben, hebben, hebben.
DeviantArt heeft vandaag een nieuwe tas in hun webshop gezet, hij heet "dAPRO" en is hier te vinden. Voor 68,73 euro wordt die in Nederland afgeleverd, wat ik persoonlijk een erg leuk prijsje vindt!
Ik heb hem besteld omdat ik al opzoek was naar zo'n soort tas voor mij 5Dmkii met de hoop dat deze makkelijker te dragen is dan mijn LowePro Nova 3 AW! Er kan sowieso meer in en hij ziet er goed uit (wat ik zelf redelijk belangrijk vindt). First thoughts?
Ik heb hem besteld omdat ik al opzoek was naar zo'n soort tas voor mij 5Dmkii met de hoop dat deze makkelijker te dragen is dan mijn LowePro Nova 3 AW! Er kan sowieso meer in en hij ziet er goed uit (wat ik zelf redelijk belangrijk vindt). First thoughts?
Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800
Je vergelijkt een rugzak met een schoudertas?Soepstengel schreef op donderdag 10 december 2009 @ 23:24:
omdat ik al opzoek was naar zo'n soort tas voor mij 5Dmkii met de hoop dat deze makkelijker te dragen is dan mijn LowePro Nova 3 AW!
Ja? Ik zeg toch niet dat de LowePro waardeloos is?Toff schreef op donderdag 10 december 2009 @ 23:53:
[...]
Je vergelijkt een rugzak met een schoudertas?
Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800
Ik zoek een kleine/platte rugzak waar body met telezoom en 1 kleinere lens (18-50) in past.
Voor de rest hoeft hij niet veel zij vakken te hebben voor allemaal zooi, ik wil gewoon een kleine rugzak die je snel mee kan nemen en weinig last van hebt.
Zo'n soort van snowboard rugzak, die niet veel uitsteekt.
Heb me al rot gezocht, maar een kleine/platte rugzak ben ik nog niet tegen gekomen.
Misschien kent iemand nog een merk dat niet zo heel bekend is maar wel mijn soort tas heeft?
Dat ik die misschien over het hoofd heb gezien?
als iemand iets weet hoor ik het graag!
Voor de rest hoeft hij niet veel zij vakken te hebben voor allemaal zooi, ik wil gewoon een kleine rugzak die je snel mee kan nemen en weinig last van hebt.
Heb me al rot gezocht, maar een kleine/platte rugzak ben ik nog niet tegen gekomen.
Misschien kent iemand nog een merk dat niet zo heel bekend is maar wel mijn soort tas heeft?
Is een Lowepro Slingshot 100 AW niet iets voor je ?Scirocco schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 17:02:
Ik zoek een kleine/platte rugzak waar body met telezoom en 1 kleinere lens (18-50) in past.
Zie; http://www.taschenfreak.d.../SlingShot100AW/index.htm
hmm opzich wel qua formaat, maar het is niet echt een stevige tas aangezien die ene strap ipv 2 straps als een normale rugzak.
Ik bedoel, deze tas lijkt me niet heel strak te zitten wat ik wel graag wel ivm eventuele sporten zoals fietsen snowboarden etc. Gewoon een kleine tas die niet al te zwaar word met gear en waar je nog wel bewegelijk mee bent. Schrik niet, ik houd het rustig hoor met snowboarden
Ja sorry loop een beetje te zeiken, maar k wil gewoon zo'n tas (A)
ik wil eigenlijk zo'n soort tas, maar dan met 'camera compartimenten'.
Weet iemand zoiets?
Ik bedoel, deze tas lijkt me niet heel strak te zitten wat ik wel graag wel ivm eventuele sporten zoals fietsen snowboarden etc. Gewoon een kleine tas die niet al te zwaar word met gear en waar je nog wel bewegelijk mee bent. Schrik niet, ik houd het rustig hoor met snowboarden
Weet iemand zoiets?

Moet hij vanaf de voorkant te bereiken zijn ? Anders is een Flipside 200 eventueel ook nog iets.
http://www.taschenfreak.de/TASCHEN/LP/Flipside200/index.htm
http://www.taschenfreak.de/TASCHEN/LP/Flipside200/index.htm
Ja opzich ook een prima ding, wel wat lelijk 
hmm zag deze ook nog:

Tamrac 3370 Aero 70
Niet heel groot/uitstekend, gewoon een normale rugzak en ziet er top uit.
voor 40 eu bij amazon.com - 90+ bij konijn volgens mij..
best intressant dingetje.
Thanks voor je reacties Sander!
hmm zag deze ook nog:

Tamrac 3370 Aero 70
Niet heel groot/uitstekend, gewoon een normale rugzak en ziet er top uit.
voor 40 eu bij amazon.com - 90+ bij konijn volgens mij..
best intressant dingetje.
Thanks voor je reacties Sander!
Verwijderd
Ik geloof dat ik die tas zelf heb alleen in een leuker kleurtje
Ik vind het bovenvak wel van een dergelijk formaat dat je er net geen fuck aan hebt

Volgens mij is de Lowepro Primus Minimus een prima tas daarvoor.Scirocco schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 21:10:
hmm opzich wel qua formaat, maar het is niet echt een stevige tas aangezien die ene strap ipv 2 straps als een normale rugzak.
Ik bedoel, deze tas lijkt me niet heel strak te zitten wat ik wel graag wel ivm eventuele sporten zoals fietsen snowboarden etc. Gewoon een kleine tas die niet al te zwaar word met gear en waar je nog wel bewegelijk mee bent. Schrik niet, ik houd het rustig hoor met snowboarden![]()
Weet iemand zoiets?
[afbeelding]
"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates
en kost je ook de kop niet: andere locatie
En misschien een lowepro fastpack. Dat is net een flipside maar dan etm twee banden
En misschien een lowepro fastpack. Dat is net een flipside maar dan etm twee banden
Dat zijn inderdaad leuke prijzen, helaas verzenden ze niet bij een gewicht boven 950 gramsapphire schreef op zondag 13 december 2009 @ 11:48:
en kost je ook de kop niet: andere locatie
Thanks voor jullie reacties jongens, ik heb weer wat potentiele tassen gezien 
Denk dat ik maar eens een winkel binnen moet stappen om ze eens irl te zien.
*gaat goede camerashop in de buurt van gouda of delft zoeken*
Denk dat ik maar eens een winkel binnen moet stappen om ze eens irl te zien.
*gaat goede camerashop in de buurt van gouda of delft zoeken*
waar staat dat danVozze schreef op zondag 13 december 2009 @ 13:10:
[...]
Dat zijn inderdaad leuke prijzen, helaas verzenden ze niet bij een gewicht boven 950 gram
Ik kan alleen lezend at er 'weight restrictions' kunnen zijn maar meer niet.
Staat ook nergens, maar naar aanleiding van jouw tip, wou ik hem zelf ook bestellen. Tijdens het bestelproces komt dan ergens die 950 gram om de hoek kijken. Helaassapphire schreef op zondag 13 december 2009 @ 17:07:
[...]
waar staat dat dan
Ik kan alleen lezend at er 'weight restrictions' kunnen zijn maar meer niet.
Hier is er nog 1 met een vraag. Ik heb nu een Rover AW II van Lowepro. Goede tas voor trekken en wandelen wat ik veel doe. Nu zoek ik een (veel) kleiner formaat die ook een beetje incognito is. Hoeft dus niet perse een rugtas te wezen, schoudertas mag ook.
Ik heb een body (no shit Sherlock), 70-200 2.8, 17-40, de twee kleinste lenzen van Canon en misschien een flitser over een tijdje. Deze moeten allemaal mee kunnen. Dit zal niet vaak gaan gebeuren maar het moet wel kunnen. Verder hoeft er niets in qua andere spullen.
Eigenlijk zoek ik de kleinst mogelijke tas waar alles een beetje in past die er niet al te opvallen uit ziet. Geen slingshot overigens, die heb ik al gehad.
Ik heb een body (no shit Sherlock), 70-200 2.8, 17-40, de twee kleinste lenzen van Canon en misschien een flitser over een tijdje. Deze moeten allemaal mee kunnen. Dit zal niet vaak gaan gebeuren maar het moet wel kunnen. Verder hoeft er niets in qua andere spullen.
Eigenlijk zoek ik de kleinst mogelijke tas waar alles een beetje in past die er niet al te opvallen uit ziet. Geen slingshot overigens, die heb ik al gehad.
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
domke f6 ?
Ik heb ook wat hulp m.b.t. een tas nodig, denk ik.
Mijn vader krijgt over een tijdje de Canon PowerShot SX1 IS en hij heeft daar een fototasje voor nodig, liefst zo klein mogelijk. Accessoires etc. zullen in mijn tas (Lowepro Slingshot 200 AW) worden vervoerd. Ik zat dus te denken aan een holstertas en heb daarin twee opties gevonden:
Tamrac 5513 Adventure Zoom 3 EUR 20
Lowepro TLZ Mini EUR 26
De Tamrac is net iets compacter dan de Lowepro en qua prijs ontloopt het elkaar niet zoveel, zoals jullie kunnen zien. Maakt het uit welke ik neem, gebaseerd op kwaliteitsverschil, ruimte of handige vakjes? Zijn er nog andere mogelijke kleine tassen voor de SX1 IS?
Tamrac 5513 Adventure Zoom 3 EUR 20
Lowepro TLZ Mini EUR 26
De Tamrac is net iets compacter dan de Lowepro en qua prijs ontloopt het elkaar niet zoveel, zoals jullie kunnen zien. Maakt het uit welke ik neem, gebaseerd op kwaliteitsverschil, ruimte of handige vakjes? Zijn er nog andere mogelijke kleine tassen voor de SX1 IS?
Wat voor tas zoek je? Rugzak, schoudertas?Mobyrick schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 19:53:
Hier is er nog 1 met een vraag. Ik heb nu een Rover AW II van Lowepro. Goede tas voor trekken en wandelen wat ik veel doe. Nu zoek ik een (veel) kleiner formaat die ook een beetje incognito is. Hoeft dus niet perse een rugtas te wezen, schoudertas mag ook.
Als je een zo klein mogelijke rugzak zoekt voor je body en de 2 lenzen die je beschrijft, zoek ik ongeveer het zelfde als jij.
Echter als jij je Rover AW II te koop zet ivm koop van een andere tas, denk ik dat ik daar ook goed mee uit de voeten kan en dus wel geintreseerd ben. Ben je van plan om hem te koop te zetten?
Kijk eens een paar posts hierboven, ik en een aantal anderen hebben een paar links gepost met zo klein mogelijke rugzakken voor een body, een telezoom en een andere lens.
Die Domke vind ik een beetje massief over komen. Het grootste probleem gaat de 70-200 2.8 worden denk ik. Ik ben even aan het kijken naar een Crumpler Muffin Top 7500 maar ik kan niet vinden of deze lens er in past.
De Domke F-5xc Is erg fijn zie ik nu, de telelens past er net in. Verder past er nog wel een body en wat andere kleine lenzen. Als ik de 17-40 en tele beide nodig heb, wat alleen met wandelen is denk ik, neem ik toch mijn andere tas mee.
Ik denk dat ik voor de Domke ga!
EDIT2: Is konijn de enige die ze verkoopt in Nederland ofzo? Ik kan ze nergens anders vinden...
De Domke F-5xc Is erg fijn zie ik nu, de telelens past er net in. Verder past er nog wel een body en wat andere kleine lenzen. Als ik de 17-40 en tele beide nodig heb, wat alleen met wandelen is denk ik, neem ik toch mijn andere tas mee.
Nope de rover blijftScirocco schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 21:02:
[...]
Wat voor tas zoek je? Rugzak, schoudertas?
Als je een zo klein mogelijke rugzak zoekt voor je body en de 2 lenzen die je beschrijft, zoek ik ongeveer het zelfde als jij.
Echter als jij je Rover AW II te koop zet ivm koop van een andere tas, denk ik dat ik daar ook goed mee uit de voeten kan en dus wel geintreseerd ben. Ben je van plan om hem te koop te zetten?
Kijk eens een paar posts hierboven, ik en een aantal anderen hebben een paar links gepost met zo klein mogelijke rugzakken voor een body, een telezoom en een andere lens.
EDIT2: Is konijn de enige die ze verkoopt in Nederland ofzo? Ik kan ze nergens anders vinden...
[ Voor 48% gewijzigd door Moby op 15-12-2009 21:43 ]
Is het slim om deze te bestellen?
http://www.kamera-express...age=product&product=23400
Ik zoek namelijk een tas om een 500d + kitlens te vervoeren, samen met studieboeken. Later komt er nog een lensje bij. Ik lees dat Kata fototassen redelijk duur zijn, dus dit lijkt me dan een koopje. Is dat ook het geval?
Ik zoek namelijk een tas om een 500d + kitlens te vervoeren, samen met studieboeken. Later komt er nog een lensje bij. Ik lees dat Kata fototassen redelijk duur zijn, dus dit lijkt me dan een koopje. Is dat ook het geval?
Ik ben er anders ook erg blij mee - het is m'n 'go to bag', je kan er je body met standaard zoomlens attached gewoon in je tas steken (zonder grip, met grip wordt ie wel heel erg bol) en dan kan je ernaast nog een lens of flitser ernaast zetten. Het mooie is dat het helemaal niet als een cameratas eruit ziet.Mobyrick schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 21:11:
De Domke F-5xc Is erg fijn zie ik nu, de telelens past er net in.
Ik heb wel net een Think Tank Urban Disguise 35 besteld: je kan dan een body+grip+70-200 attached meenemen
Als je foto's wilt zien - geef maar een gil
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Waar heb je hem besteld? En past er een 70-200 2.8 in?
Bedankt voor je aanbod van foto's, dat is natuurlijk altijd makkelijk om een indruk te krijgen, bij deze dus een GIL.
EDIT: indeling van de Domke F-5XC
Bedankt voor je aanbod van foto's, dat is natuurlijk altijd makkelijk om een indruk te krijgen, bij deze dus een GIL.
[ Voor 28% gewijzigd door Moby op 15-12-2009 22:42 ]
Verwijderd
mijn ervaring met kata is dat ze nogal klein uit vallen..heb zelf de A334U teminste dat is het nummer wat in de rugzak staat..50D met 24-70 inc hood en 580 is al proppen.eejtje schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 21:46:
Is het slim om deze te bestellen?
Ik zal mijn tas eens showen 
Ik heb geen idee wat voor merk 't is of waar ie te koop is. Ik heb 'm namelijk lang geleden eens gekregen bij een 6e hands middenformaat setje.
't is niet de meest praktische tas qua draagcomfort maar je spullen zijn wel goed beschermd en 't ziet er ook nog eens best leuk uit. Ik neem 'm wel eens mee met bruiloftshoots.

De binnenkant:

Aan de linkerkant heb ik 2 lenzen op elkaar gestapeld met een schotje ertussen, hier zie je die lenzen er uit. Links van 't koffertje zie je nog net zo'n schotje:

En de inhoud van de deksel kan je ook nog gebruiken

De foto's zijn klikbaar naar flickr met mouseovers voor de inhoud.
Ik heb geen idee wat voor merk 't is of waar ie te koop is. Ik heb 'm namelijk lang geleden eens gekregen bij een 6e hands middenformaat setje.
't is niet de meest praktische tas qua draagcomfort maar je spullen zijn wel goed beschermd en 't ziet er ook nog eens best leuk uit. Ik neem 'm wel eens mee met bruiloftshoots.

De binnenkant:

Aan de linkerkant heb ik 2 lenzen op elkaar gestapeld met een schotje ertussen, hier zie je die lenzen er uit. Links van 't koffertje zie je nog net zo'n schotje:

En de inhoud van de deksel kan je ook nog gebruiken

De foto's zijn klikbaar naar flickr met mouseovers voor de inhoud.
Wow, wat mooi! Lijkt me inderdaad erg toepasselijk voor (sommige) bruiloften!
Ik kreeg door de filmtransport hendel gelijk het idee dat dit plaatje is gespiegeld.Mobyrick schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 22:03:
Waar heb je hem besteld? En past er een 70-200 2.8 in?
[afbeelding]
Is er een manier om het type van een Crumpler tas te achterhalen?
In een aantal gevallen zit er een lable in de tas. Ik kan een tas overnemen, maar de verkoper is er niet zeker van welk type het is en het lable is niet te vinden.
Het zou gaan om een Match Maker. Volgens onderstaand forum zou er net geen 15,4" laptop inpassen. Heeft iemand hier ervaring mee?
http://www.planete-powers...s/topic__topic_13876.html
In een aantal gevallen zit er een lable in de tas. Ik kan een tas overnemen, maar de verkoper is er niet zeker van welk type het is en het lable is niet te vinden.
Het zou gaan om een Match Maker. Volgens onderstaand forum zou er net geen 15,4" laptop inpassen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Nikon D70 | Nikkor 18-70mm F3.5-4.5G | Nikkor 50mm F1.8 | Micro Nikkor 60 F/2.8 | Tokina AF 12-24mm F/4 | Crumpler Pyjama Pride (L)
Ik heb een Match Maker M, en mijn 15" MacBook Pro past er niet in. Dat wil zeggen, de laptop past wel, maar de tas kan dan niet meer dicht.cat_18 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 22:00:
Is er een manier om het type van een Crumpler tas te achterhalen?
Weet je de afmetingen van je laptop?
Nikon D70 | Nikkor 18-70mm F3.5-4.5G | Nikkor 50mm F1.8 | Micro Nikkor 60 F/2.8 | Tokina AF 12-24mm F/4 | Crumpler Pyjama Pride (L)
Heb het niet nagemeten, maar internet zegt:cat_18 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 07:47:
Weet je de afmetingen van je laptop?
Lengte 35,8 cm
Breedte 24,4 cm
Dikte 2,6 cm
Ik heb zelf ook de matchmaker M en zonder der sleeve past mijn laptop makkelijk (HP Elitebook 8530w, 15,4" widescreen). Als ik m'n laptop in de sleeve doe (wat bijna niet gaat) dan past het ook en kan je het klitteband gebruiken zodat de sleeve niet uit het vak glijd (wat kan gebeuren als je je laptop zonder sleeve in het vak doet). Het enige nadeel is dat ik een kwartier bezig ben om de laptop weer uit de sleeve te wrikken en ik kan me niet voorstellen dat het goed is voor m'n laptop, maar het KAN wel
.
Laat ik het zo zeggen: de combinatie van mijn foto-uitrusting en laptop gaat niet samen in die tas. Zonder foto-uitrusting gaat het prima.
net getest met mac book pro: tas gaat inderdaad niet meer op een christelijke manier dicht met apparatuur erin.
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
ik heb een Lowepro rezo 160AW in een Vaude rugzak, dat draagt heel prettig en er kunnen nog wat andere spullen bij. Verder heb ik een grote statief tas voor mijn statieven, en een koffertje met wat losse meuk erin.

in de Lowepro past:
* 450D
* 430EX
* Cactus V4
* Lader en Accu
In de Statief tas past:
* achtergrond doek (2*3m)
* Velbron statiefje
* 2x Paraplu + statief + swivel head
en in het Koffertje kan:
* 18-55mm IS of 50mm 1.8
* 2e Cactus V4
* Hongnuo speedlite YN460
* Batterij grip
* wat losse spulletjes filters, batterijen etc.
Eigenlijk zou ik nog een grotere tas willen hebben zoals een kata 3N1 of zo waar de spullen uit m'n rugzak en m'n koffertje in kunnen, maar het is altijd iets. En ik wil het draag comfort niet kwijt van m'n Vaude rugzak, als jullie een goed idee hebben, graag.
in de Lowepro past:
* 450D
* 430EX
* Cactus V4
* Lader en Accu
In de Statief tas past:
* achtergrond doek (2*3m)
* Velbron statiefje
* 2x Paraplu + statief + swivel head
en in het Koffertje kan:
* 18-55mm IS of 50mm 1.8
* 2e Cactus V4
* Hongnuo speedlite YN460
* Batterij grip
* wat losse spulletjes filters, batterijen etc.
Eigenlijk zou ik nog een grotere tas willen hebben zoals een kata 3N1 of zo waar de spullen uit m'n rugzak en m'n koffertje in kunnen, maar het is altijd iets. En ik wil het draag comfort niet kwijt van m'n Vaude rugzak, als jullie een goed idee hebben, graag.
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals 't kan.
Dit topic is gesloten.