Centraal Fototas Topic - Deeltje 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 29 Laatste
Acties:
  • 277.897 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Alle 109 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch wel Hulde voor Konijnenberg dat jullie ook de Domke uitgeleverd gekregen hebben. In iedergeval fijn voor jullie en veel plezier er mee! Toch wel prettig dat ik jullie er even op heb gewezen want dit is toch een leuke aankoop op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:19
Verwijderd schreef op zondag 20 september 2009 @ 12:02:
Ik ziet net dat ie bij KE voor 180 staat, daar krijg je wel de foam versie voor, maar als je dan nog eens 39 euro bijbetaald hebt je het divider setje, dan kan je nog altijd kiezen. Goedkoper dan FK in Belgie, de pelicase zelf is zo"n 40 euro goedkoper, wel moet ik er natuurlijk nog de verzendingskosten naar België bijrekenen, terwijl ik met de auto op een 30 tal minuten van FK turnhout vandaan zit. Aangezien sharkie niet meteen antwoord, zal ik daar toch ook eens over moeten beginnen denken.
De 1510 (met plukschuim) kost €179
De 1514 (zelfde koffer maar dan met divider set) kost €219
De losse divider set kost €119
De lid organiser kost €39

De divider set is iets anders dan de lid organiser. Nog even naar kijken dus. Persoonlijk ben ik aan het kijken naar een 1514 + lid organiser.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ben er ook over aan't denken, die lid organiser is voor het deksel dan? dan kan je er je laptop en wat boekjes etc insteken? Dan kan ik de 1514 beter hier in belgie gaan halen, eventueel met een lid organiser. Of ben nog aan het zien naar de 1560, iets groter, en maar 10 euro duurder. wel is de lid organiser ook nog eens 20 euro duurder.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2009 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 20 september 2009 @ 12:10:
Toch wel Hulde voor Konijnenberg dat jullie ook de Domke uitgeleverd gekregen hebben. In iedergeval fijn voor jullie en veel plezier er mee! Toch wel prettig dat ik jullie er even op heb gewezen want dit is toch een leuke aankoop op deze manier.
Ja, absoluut. Had het eigenlijk ook niet verwacht. FK heeft nu wel weer een streepje voor op KE ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Verwijderd schreef op zondag 20 september 2009 @ 12:45:
ja ben er ook over aan't denken, die lid organiser is voor het deksel dan? dan kan je er je laptop en wat boekjes etc insteken? Dan kan ik de 1514 beter hier in belgie gaan halen, eventueel met een lid organiser. Of ben nog aan het zien naar de 1560, iets groter, en maar 10 euro duurder. wel is de lid organiser ook nog eens 20 euro duurder.
De 1560 past niet in 'n overhead compartiment en valt dus bij mij af als keuze.

Ik hoorde gisteren nog een leuk verhaal :
Een fotograaf had zijn 1510 mee als handbagage, toen die dingen net uit waren.
Bleek dat die 0,2mm buiten de specs voor overhead storage viel.
Schijnbaar hebben alle maatschappijen hun specs daarna bijgesteld.
Ik lees ook nog wel leuke dingetjes over zo 'n lid-dingetje met schuim, waar je dan nog een laptop oid in kwijt kan, al weet ik niet of dit std. issue is.

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat hij niet op een vliegtuig meekan maakt mij nog iet meteen iets uit, ik vraag me wel af in hoeverre dat schuim wat degelijk te snijjden is. Want mss ga ik dan wel de 1560 halen, al wacht ik nog op Sharpie om te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Verwijderd schreef op zondag 20 september 2009 @ 14:13:
... ik vraag me wel af in hoeverre dat schuim wat degelijk te snijjden is.
Misschien heb je hier wat aan :
http://www.casesbypelican.com/foam.htm

en
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=rXnccihytvY]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58
:(
Geachte heer/mevrouw Niky Hoedemakers,

Hartelijk dank voor de bestelling die u heeft geplaatst bij Foto Konijnenberg.

Het volgende door u bestelde artikel is niet meer door ons te leveren:

- DOM700F3B - Domke F-3XB Ballistic Nylon Bag Black

We hebben via alle mogelijke kanalen geprobeerd dit artikel alsnog in huis te krijgen, maar zonder succes.

Als gevolg hiervan zien wij ons genoodzaakt het artikel uit uw bestelling te annuleren. Mocht u voor dit artikel al hebben betaald, dan wordt het bedrag in kwestie teruggestort op uw rekening. Voor advies over mogelijke alternatieven voor het bestelde artikel kunt u uiteraard contact met ons opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Na nog wat verder research gedaan te hebben naar peli-xase-alikes, ben ik ook nog B&W Outdoor Cases tegengekomen, zelfde systeem als Peli en Storm, hiervan komt de Typ 66 het dichtst in de buurt van de maten van de Peli 1510 :
Afbeeldingslocatie: http://www.roofbox.co.uk/new%20main/casesmain/TYP70_2.jpg
En deze wordt geleverd met een uitgebreidere set aan dividers :
B&W
Afbeeldingslocatie: http://www.b-w-international.com/buw_files/images/product_images/72dpi/rpd.jpg
vs Peli
Afbeeldingslocatie: http://www.bhphotovideo.com/images/images345x345/330237.jpg

Maar af en toe kom je dan ook weer andere divider sets voor de 1510 tegen, die wat meer onderverdelingsmogelijkheden hebben, zoals deze :
Afbeeldingslocatie: http://www.adorama.com/images/Product/PL1515.jpg
Ook van Peli...

En voor mijn laptop heb ik ook nog het volgende gevonden:
Afbeeldingslocatie: http://www.communications.mglglobal.com/media/images/items/1510-loc-Apr09.jpg

Decisions, decisions...
Wat me atm ook nog trekt is het feit dat Peli's in verschillende kleuren verkrijgbaar zijn, zo 'n emergency-orange trolley lijkt me wel wat :D

Wat ik nog bedacht had ivm het dividerprobleem, waren inserts, zoals je die hebt bij Billingham en Domke, maar dan wordt de ideale inrichting van je case echt wel een dure bedoening :( nn dan wordt het pick & plucksysteem toch nog terug interessant...

[ Voor 15% gewijzigd door dodge_911 op 20-09-2009 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf heb ik de volgende divider:

Afbeeldingslocatie: http://i12.ebayimg.com/07/i/000/b5/ac/2ff1_1.JPG

Deze is naar mijn idee beter in te delen dan het schuim. Op de afbeelding zie je drie rijen, in werkelijkheid zijn het er twee.

Voor het deksel heb ik gekozen voor de volgende oplossing:

Afbeeldingslocatie: http://i20.ebayimg.com/07/i/000/7f/ae/3ab9_1.JPG

Dit zijn vakken gemaakt van een sterk "gaas"materiaal met een ritssluiting, ideaal voor losse kabels, laders etc.

Voor mij is het een ideale case voor opslag (stofvrij en makkelijk te verplaatsen). Bewaar er zelf de volgende dingen in: twee body's, vijftal lenzen (waaronder de 70-200 2.8 van Canon liggend), flitser, opladers, kabels etc.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2009 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Eindelijk, 'n ervaringsdeskundige :)
Die divider, had je die apart gekocht dan? Of moet je gewoon uitkijken welke dividerset er meegeleverd wordt?
Die lid organizer lijkt me ook een leuk ding, maar daar krijg ik helaas geen mbp in gefrot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dodge_911 schreef op zondag 20 september 2009 @ 21:50:
[...]

Eindelijk, 'n ervaringsdeskundige :)
Die divider, had je die apart gekocht dan? Of moet je gewoon uitkijken welke dividerset er meegeleverd wordt?
Die lid organizer lijkt me ook een leuk ding, maar daar krijg ik helaas geen mbp in gefrot ;)
Heb de case via Ebay in de VS besteld bij Coast to Coast Safety Inc. http://stores.shop.ebay.c...3?_nkw=1510&submit=Search
Je hebt dan meerdere keuzes; lege case, met foam, met divider. De lid organizer heb ik er apart bij besteld.

Kosten weet ik niet meer exact, dollar stond nog voordeliger als nu, heb wel invoerbelasting moeten betalen maar de grens daarvoor is recent aangepast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:52

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Heeft er iemand ervaringen met de fototassen van HQ?
Bij een zaak hier in de buurt verkopen ze deze voor 55 euro, wat niet duur is voor zo'n tas.

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 10:56
(*iets met bomen en bos*)
Ik ben ook opzoek naar een extra tas voor mijn fotospul.
Op dit moment heb ik een kleine crumpler muffin schoudertas en een flipside 200.
De flipside voldoet eigenlijk altijd wel als ik alleen voor een dagje ergens heen ga.

Nu wil ik eigenlijk een rugtas waarmee ik het volgende mee zou kunnen nemen:
-Eos 350d met een tamron 70-300
-18-55
-50mm
-Tokina 12-24
-nog aan te schaffen lens (in de toekomst)
-extra accu's + lader.
-15,6" laptop
-eten, drinken
-Trui/jas
Met andere woorden een laptop waar ik ook handbagage voor een dag in kan doen.

Ik zit voornamelijk te kijken naar de Lowepro en Kata rugzakken aangezien ik deze mooi recht vind.
Nu heb ik zelf een probleem, ik heb artrose vandaar dat de tas erg goed moet zitten. Het probleem is alleen dat ik meestal pas na een paar uur merk of ik last krijg van mijn heup (rechterheup) vandaar dat passen niet zo heel veel zin heeft. Ik zoek dus een tas die goed over beide schouders hangt (geen slingshot) en ook prettig op de rug hangt zonder heel erg te gaan zweten.

Ik wil de tas ook mee nemen tijdens stedentrips dus zou het handig zijn als mensen niet zo snel mijn spullen er uit kunnen halen.

Mijn budget is max 100,- euro.
Zijn er merken waarvan je vindt dat ik er echt naar moet kijken (de crumplerrugzakken vind ik niet mooi)?

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:53
Sneezzer schreef op woensdag 23 september 2009 @ 14:23:
Op dit moment heb ik een kleine crumpler muffin schoudertas en een flipside 200.
De flipside voldoet eigenlijk altijd wel als ik alleen voor een dagje ergens heen ga.

Ik zit voornamelijk te kijken naar de Lowepro en Kata rugzakken aangezien ik deze mooi recht vind.
Nu heb ik zelf een probleem, ik heb artrose vandaar dat de tas erg goed moet zitten. Het probleem is alleen dat ik meestal pas na een paar uur merk of ik last krijg van mijn heup (rechterheup) vandaar dat passen niet zo heel veel zin heeft. Ik zoek dus een tas die goed over beide schouders hangt (geen slingshot) en ook prettig op de rug hangt zonder heel erg te gaan zweten.

Zijn er merken waarvan je vindt dat ik er echt naar moet kijken (de crumplerrugzakken vind ik niet mooi)?
Kheb zelf ook zitten kijken naar de Kata 3N1, Lowepro Slingshots en de Crumpler rugtassen.
De Crumplers vielen als eerste af omdat ze nogal Ninja Turtles eruit zagen. Ben toen naar een winkel gegaan die de Slingshots verkochten, die bevielen me wel, alleen vroegen ze 120 euro voor de Slingshot 100 AW en 150 euro voor de 200 AW. De Kata kon ik niet zo 123 ergens vinden in Amsterdam, maar die viel thuis af omdattie redelijk duur was (120 euro op ebay). Dus ben ik uiteindelijk voor de Lowepro Slingshot 100 gegaan, achteraf had ik misschien beter voor de 200 kunnen gaan omdat je dan een camera + 70-200 erop erin kan doen. En ruim binnen het budget (60 euro).

Verwacht de tas deze week ergens in de brievenbus :)

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:31

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik ben sinds een paar weken begonnen met wat fotografie-lessen. Alleen wat ik nu vervelend vind is dat ik 2 tassen mee moet nemen. Eentje voor mijn fotocamera (nikon d70) + accessoires en eentje voor mijn multomap, en dergelijke spullen.
Graag zou ik een tas willen waar ik spullen uit beide tassen in kan doen. Het hoeft van mij overigens geen overdreven grote tas te zijn en qua prijs liever niet boven 50-60 euro ofzo. Een rugzak idee is bijv. wel nice.
Had al wel even op de site van Redcoon zitten kijken, maar volgen mij staan daar geen geschikte tassen voor wat ik wil.
Ik vroeg me af iemand anders iets dergelijks ergens gezien heeft?

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:54
dodge_911 schreef op zondag 20 september 2009 @ 20:22:
Na nog wat verder research gedaan te hebben naar peli-xase-alikes, ben ik ook nog B&W Outdoor Cases tegengekomen, zelfde systeem als Peli en Storm, hiervan komt de Typ 66 het dichtst in de buurt van de maten van de Peli 1510 :
[afbeelding]
En deze wordt geleverd met een uitgebreidere set aan dividers :
B&W
[afbeelding]
vs Peli
[afbeelding]

Maar af en toe kom je dan ook weer andere divider sets voor de 1510 tegen, die wat meer onderverdelingsmogelijkheden hebben, zoals deze :
[afbeelding]
Ook van Peli...

En voor mijn laptop heb ik ook nog het volgende gevonden:
[afbeelding]

Decisions, decisions...
Wat me atm ook nog trekt is het feit dat Peli's in verschillende kleuren verkrijgbaar zijn, zo 'n emergency-orange trolley lijkt me wel wat :D

Wat ik nog bedacht had ivm het dividerprobleem, waren inserts, zoals je die hebt bij Billingham en Domke, maar dan wordt de ideale inrichting van je case echt wel een dure bedoening :( nn dan wordt het pick & plucksysteem toch nog terug interessant...
hmm zelf ben ik ook op zoek gegaan naar een pelican case temeer omdat ik gek werd van alle losse tassen/spullen in de auto achterin.

die pelican 1510 ebay link van hierboven heeft wel iets (zeker gezien de prijs 162$ met dividers)

als je intresse hebt in die case dodge ik zie dat ze combined package deals maken dus mss goedkoop als we er 2 tegelijkertijd bestellen ?

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Verwijderd

Via adorama deze besteld
http://tweetphoto.com/v4ilamtg

Nog shootsaccers hier? :)

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Nope, wel overwogen maar vond 'm a: te duur en b: kon ik niet echt een cover vinden die ik mooi vond. (wel leuke, maar niet dat 't voor mij 't prijsverschil waard was :) )
Dus nu al een tijdje tevreden met een domke f5xc

Maar plaats aub effe een reviewtje als je 'm een keer gebruikt hebt?

[ Voor 16% gewijzigd door abrakadaver op 24-09-2009 12:05 ]

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

• sOid
  • Niet online
Wat is er zo bijzonder/uniek aan zo'n ding?

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
angel00008 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 10:46:
[...]

hmm zelf ben ik ook op zoek gegaan naar een pelican case temeer omdat ik gek werd van alle losse tassen/spullen in de auto achterin.

die pelican 1510 ebay link van hierboven heeft wel iets (zeker gezien de prijs 162$ met dividers)

als je intresse hebt in die case dodge ik zie dat ze combined package deals maken dus mss goedkoop als we er 2 tegelijkertijd bestellen ?
Ik moet dat ding helaas officieel aankopen, dus liefst met een .be factuur enzo...
En 162$ met dividers is nice, maar dan nog eens 75$ verzendingskosten erbij, die volgens mij ook nog wel zullen stijgen als je d'r meer koopt...

• AjDuLion
  • Laatst online: 18:54
dodge_911 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 12:28:
[...]

Ik moet dat ding helaas officieel aankopen, dus liefst met een .be factuur enzo...
En 162$ met dividers is nice, maar dan nog eens 75$ verzendingskosten erbij, die volgens mij ook nog wel zullen stijgen als je d'r meer koopt...
ach retourtje Amerika :+

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Wat doen jullie met tassen die jullie over hebben? Ik heb een nanue pro c100, een crumplet jimmy boo 400 en een lowepro rezo 110 AW die ontzettend in de weg staan en stof staan te verzamelen, maar vind het niet echt de moeite waard om ze voor 20e op marktplaats te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik heb al mijn tassen telkens weer verkocht voor 75% van wat ik ervoor betaalde. Bij sommige kon ik quitte draaien omdat ze de prijs boden waarvoor ik hem kocht. Maar ik heb mijn tassen iig nooit tegen bodemprijzen weggedaan. Lukt het niet om een tas te verkopen, heb ik ook gehad, dan is het een idee om het in je familie te slijten. Deed ik dat weliswaar niet, want ik gaf een tas van mij cadeau aan mijn ma omdat die een veels te kleine Lowepro Nova Mini hadden. Ik had de Lowepro Nova 2 over, dus die kregen ze van mij.

Ben denk ik wel kampioen tassen door verkopen :P Misschien leuk om te vermelden wat jouw fototassen historie is... Dan kunnen anderen vervolgens vragen naar je ervaring met tassen omdat zij de tas op het oog hebben die jij gehad hebt zeg maar. Om maar iets te noemen.

Enfin.. mijn waslijst.

- Crumpler The This >> reden verkoop? Geen gescheiden ruimte voor foto/non foto. Fotodeel was helemaal onderop in de tas terwijl je non foto spul dus daarbovenop lag. Vond ik te onpraktisch..
- Lowepro Rover AW II >> reden verkoop? Te grote tas voor wat ik nodig had. Pluspunt: heeft zeeën van ruimte.
- Lowepro Fastpack 200 >> reden verkoop? Ik wilde iets kleiners. Je fotospul in een schoudertas en de rest in een rugtas
- Crumpler Jimmy Bo 400 >> reden verkoop? Mijn D80 + Nikkor 70-300 VR paste als combi niet er in.
- Naneu Pro Lima >> reden verkoop? Schoudertas als type beviel me niet goed genoeg, dus op naar een rugzak.
- Naneu Pro Bravo >> reden verkoop? Rugtas was klein, spul zat met opening op de rug maar die padding was gewoon overkill.
- Crumpler Opulent Rooster >> reden verkoop? Een te stugge tas met teveel vakken waar ik geen fluit mee deed. Non foto deel was te klein.
- Lowepro Nova 2 AW >> reden verkoop? Mijn toenmalige Sigma 70-200 f/2,8 paste niet samen met D90 erin.
- Lowepro Fastpack 250 >> reden verkoop? Ik wilde naar een tas die meer low profile was.
- Domke F-802 olijfgroen.

Nu kun je opmerken: "Jahaa indrukwekkend hoor. Maar als je gewoon eens met al je fotospul + wensen naar een winkel met uitgebreid fototassenassortiment was gegaan was je meteen bij de geschikte tas uitgekomen.." Daar heb je een punt, maar dat werkt voor mij niet op die manier. In winkels betaal je de hoofdprijs waar je op het internet goedkoop uit bent. Dan moet je niet misbruik maken van de service die winkels verlenen (tassen passen) en daarna vriendelijk bedanken voor de hulp en weggaan zonder een tas te kopen. Daar pas ik voor, dus koos ik de omslachtige manier om telkens via internet een tas te kopen, uit te proberen en door te verkopen als het me niet aan stond.

En ergens ben ik ook blij zoveel tassen door mijn handen te hebben gehad en uit te hebben geprobeerd. Doe je meteen ervaringen op met hoe de tas zelf is als ook hoe jij de tas zelf ervaart. Dat het omslachtig is ben ik met je eens, maarja, je moet toch iets doen om erachter te komen wat jou aan staat. Dat duurde bij mij dus even wat langer dan anderen. Menig iemand koopt 1 tas en blijft daar bij, of verkoopt die ene tas en blijft bij de nieuwe aanwinst. Zo ben ik niet, ik wil dingen uit proberen, zint het me niet goed genoeg dan gooi ik het meteen weer de verkoop in. Daar doe ik zelf niet moeilijk over. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
Ik heb ook al een redelijke lijst van tassen doorgewerkt. Steeds als ik meer spullen kocht, weer een nieuwe tas. De te kleine tassen heb ik steeds weer verkocht voor 75% huidige KE/FK prijs, Ik koop nu ook tassen van marktplaats (of de tweakers V&A) dat scheellt dan ook vaak 25% tot 50%.

In de regel heb ik 2 tassen waar al mijn spullen inpassen. 1 schoudertas en 1 rugtas. Maar ondertussen is het gewicht de 10Kg overgegaan en neem ik niet altijd alles mee. Dus nu ga ik kijken voor een kleinere tas voor erbij :p.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
Tja, ik begon met een body, een standaard zoom en een kleine prime.
- Dus een klein no-name foto/video-schoudertasje. (heb ik nog)
Daarna m'n set uitgebreid met wat grote zooms, een flitser en een grip.
- leek me ook wel handig om alle toestellen en lenzen + een laptop er in te kunnen dus een megagrote tenba rugzak.
Ding nooit gebruikt (alleen voor opslag) want veel te groot.
- dus een crumpler prettyboy backpack (heb ik nog), die is wat kleiner en past redelijk wat in.
Maar rugzak is niet altijd even handig en ik ging een paar weken naar tanzania
- dus een crumpler daily fourninety gekocht
Die was aan de buitenkant echt veel te groot voor wat er in paste, wel handig dat er een laptop bij past trouwens.
Inmiddels ging ik ook minder met zoomlenzen fotograferen, sowieso weinig grip- of tele-werk meer.
- dus een domke f5xc, een mooi klein tasje en draagt comfortabel.

Ondertussen ook nog een pelicase (1500nogwat) gehad maar later weer verkocht, en ook nog ooit een oude lederen koffer gekregen... die heb ik nog steeds. Is af en toe wel leuk want ziet er chique uit.

Dus mijn tassenbehoefte is een beetje meegegroeid met m'n fotoapparatuur/foto interesse van een kleine set naar een paar bodies met f/2.8 zooms terug naar een body met kleine primes.
Nu heb ik er een paar, dus als ik met een paar grote zooms op stap ga neem ik een andere tas mee dan wanneer ik alleen de 5d+35mm meeneem.
1 ideale tas bestaat niet heb ik wel geleerd, het is makkelijker om er een paar te hebben.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jatmoos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-06-2024
Ik heb sinds gisteren een Lowepro Slingshot 200aw via marktplaats opgehaald voor 15 euro.

Ben er heel tevreden mee, de canon eos 500D past er makkelijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 september 2009 @ 21:42:
Zelf heb ik de volgende divider:

[afbeelding]

Deze is naar mijn idee beter in te delen dan het schuim. Op de afbeelding zie je drie rijen, in werkelijkheid zijn het er twee.

Voor het deksel heb ik gekozen voor de volgende oplossing:

[afbeelding]

Dit zijn vakken gemaakt van een sterk "gaas"materiaal met een ritssluiting, ideaal voor losse kabels, laders etc.

Voor mij is het een ideale case voor opslag (stofvrij en makkelijk te verplaatsen). Bewaar er zelf de volgende dingen in: twee body's, vijftal lenzen (waaronder de 70-200 2.8 van Canon liggend), flitser, opladers, kabels etc.
wat is het groote verschil dan tussen schuim en divider ?? wil me die namelij via de eerder genoemde e-bay shop gaan bestellen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enzo Dizono
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-05-2022
Begonnen met een klein fototasje van canon zelf, nu een mooie rugzak. Dat wat er niet in past is overbodig. Meer dan in mijn rugzak past zal ik niet gebruiken en kan ik dus thuis laten. Je hoeft niet altijd alles mee te nemen. En een half volle rugzak is ook niet erg, dan passen er nog t-shirts en wat eten in voor een fotoweekendje ofzo. Meer dan mijn Delsey rugtas heb ik dus niet nodig.

www.jessekraal.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
Verwijderd schreef op maandag 28 september 2009 @ 23:08:
[...]

wat is het groote verschil dan tussen schuim en divider ?? wil me die namelij via de eerder genoemde e-bay shop gaan bestellen .
De schuim versie kan je een keer aanpassen. Het schuim pluk je eruit en kan niet meer terug. Wil je een keer andere spullen gaan vervoeren, dan moet je een nieuwe schuimvulling aanschaffen. De bescherming die je met het schuim kunt bereiken is wel beter dan met de dividers.
Het grote voordeel van de dividers is dat je ze makkelijk anders kunt (her)configureren. Dus als je vaak wisselende setups meeneemt of van gear veranderd, dan zijn de dividers beter. Ale je begint met een plukschuim versie, dan kan je er later nogsteeds de dividerset bijkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeefie
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

Steeefie

Product prutser

Je kunt ook de afweging maken, als je dan toch zo'n koffer hebt, wat het je kost als je eens wat nieuwe spullen aanschaft om dan ook een nieuwe schuim vulling aan te schaffen. Divider kan ook wel, maar is minder schokdempend, waardoor er eerder schade kan onstaan dan met schuim. Ik denk dat dat een afweging zou kunnen zijn die je moet maken.

Succes ermee in ieder geval.

Automatiseren kun je leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat zijn duidelijke antwoorden :) hier kan ik wat mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parle85
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-08-2023
Rakkerzero schreef op donderdag 24 september 2009 @ 08:58:
Ik ben sinds een paar weken begonnen met wat fotografie-lessen. Alleen wat ik nu vervelend vind is dat ik 2 tassen mee moet nemen. Eentje voor mijn fotocamera (nikon d70) + accessoires en eentje voor mijn multomap, en dergelijke spullen.
Graag zou ik een tas willen waar ik spullen uit beide tassen in kan doen. Het hoeft van mij overigens geen overdreven grote tas te zijn en qua prijs liever niet boven 50-60 euro ofzo. Een rugzak idee is bijv. wel nice.
Had al wel even op de site van Redcoon zitten kijken, maar volgen mij staan daar geen geschikte tassen voor wat ik wil.
Ik vroeg me af iemand anders iets dergelijks ergens gezien heeft?
Ik gebruik zelf de Crumpler Pretty Boy Back Pack XL. Is aardig groot, maar er past zeker in wat jij hier aangeeft. In de rug is een laptop vak (max. 15.6") geplaatst, waar ook een multomap in past. De non-XL hebben geen laptopvak, dus daar zal je map niet in passen. In het ondervak kan je camera met drie niet al te grote lenzen en een bovenvak waar je nog andere spulletjes kwijt kunt. In het ondervak kan ik b.v. een 5D+24-70 2.8 en een losse 70-200 4.0 non-is met gemak kwijt. Zie een eerdere post

Ik heb hem in een aanbieding gekocht, voor 60 euro. Het is een zeer degelijke tas met stevige stof en een goede ritssluiting, die jarenlang meegaat. (De goedkoopste via kieskeurig.nl is nu 82 euro inclusief verzendkosten).

[ Voor 3% gewijzigd door Parle85 op 29-09-2009 11:36 ]

5D III | 1D II | 17-40 | 24-70 | 35 | 85 | 70-200 | parlevlietfotografie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychotic_01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Iemand ervaring met Tenba (model Shootout) rugtassen? Dat merk wordt nauwelijks genoemd in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_V_D_L
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online

J_V_D_L

Mag ook zonder lage streepjes.

Als ik ga wandelen in de bergen is het vrij vervelend 2 rugtassen te hebben.
Ik zoek eigenlijk een tas waar boven een flink foto gedeelte is welke makkelijk te bereiken is (soort slingshot) en waar in de onderste helft genoeg ruimte is voor een daguitrusting (jas, sweater, eten en drinken).
Nu lijkt het me lastig een normale rugtas met een slingshot te combineren maar wie weet is er ergens iemand die iets soortgelijks heeft gevonden?
In het fotogedeelte moet er ruimte zijn voor een 450D met een 17-85 lens, een flinke tele en evt. een paar primes en wat filters.

Waarschijnlijk vrij onmogelijk maar het zou wel ontzettend handig zijn! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:48

-Sander-

///M Powerrrrrr

J_V_D_L: Enige dat een beetje in de buurt komt is een Lowepro Fastpack 200/250/350.
http://products.lowepro.com/catalog/Camera,14.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

-Sander- schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 17:59:
J_V_D_L: Enige dat een beetje in de buurt komt is een Lowepro Fastpack 200/250/350.
http://products.lowepro.com/catalog/Camera,14.htm
Hee, danku. Ik had al aardig wat tassen opengeklikt bij lowepro maar had deze nog niet gezien.
Over de tas, mja, het is nou niet dat ik er gelijk verliefd op word :P Het lijkt me vooral erg onhandig dat je camera spullen ónder je personal gear zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:55

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Het probleem van die fastpack tassen vind ik, dat je er een lang objectief niet of niet lekker erin gepropt krijgt. Zelf heb ik Rover AW II gehaald. Die is dieper. Het spul is wel iets moeilijker te bereiken (geen slingshot-principe), maar is daardoor ook weer beter tegen grijpgrage handjes. Tevens ruimte zat voor een jas, boterhammen, drinkflessen, en een aparte houder voor mono/tripod.

/edit: he kut, net een reactie getypt, lees ik dan pas dat je je gear boven je personal shit wilt hebben zitten.

[ Voor 12% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 01-10-2009 18:12 ]

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

Sjaak_Afhaak schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 18:10:
/edit: he kut, net een reactie getypt, lees ik dan pas dat je je gear boven je personal shit wilt hebben zitten.
Althans, dat lijkt me handiger. Ik heb het idee dat bij de fastpack dingen je hele cameragear er uit flikkert als je m open doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeefie
  • Niet online

Steeefie

Product prutser

Waarom zou je je gear boven je personal shit willen hebben? Het voordeel (ook de reden dat ik toen de Fastpack 250 gekocht heb), is dat het gewicht onderin zit, vooral als je wat langer loopt, dan vind ik het fijn dat het het gewicht onderin hangt.

Maar wat is de reden van jou indeling? Ik denk dat er maar weinig (misschien wel helemaal niet) tassen zijn die die gewenste indeling hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:55

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

J_V_D_L schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 18:19:
[...]

Althans, dat lijkt me handiger. Ik heb het idee dat bij de fastpack dingen je hele cameragear er uit flikkert als je m open doet...
als het er zo maar uit zou donderen, zouden ze de tas niet zo gemaakt hebben :p.

Rover tas van lowepro lijkt mij ook het beste, maar is wel een stevig grote tas.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

Nomad schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 18:24:
[...]

als het er zo maar uit zou donderen, zouden ze de tas niet zo gemaakt hebben :p.

Rover tas van lowepro lijkt mij ook het beste, maar is wel een stevig grote tas.
De rover is inderdaad een goede kandidaat! Ziet er goed uit. Toch wil ik de tassen in het echt bekijken en niet via internet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeefie
  • Niet online

Steeefie

Product prutser

Dat is echt een aanrader, ga vooral naar de winkel toe!!

Ik heb zelf al wel wat tassen via internet besteld, maar das toch niet altijd je van het. Ik zag hier op het forum ook al heel wat mensen die wel meer tassen gehad hebben voordat ze de tas hadden die top was.

Aan de andere kant, een tas is ook nooit echt je van het, voor alles is wel een opmerking te bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had de pelicase 1564 maandag besteld, en krijg deze middag bericht dat hij binnen is. Ik ga hem woensdag halen, omdat ik niet vroeger kan, maar ik kijk er naar uit. Heb uiteindelijk besloten om er ineens wat geld tegen aan te gooien, en voor de iets groter versie met de compartimenten te gaan, zodat ik er later mss geen spijt van ga krijgen.

Pics volgen volgende week dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Laatst online: 08-08 14:47
Sjaak_Afhaak schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 18:10:
Het probleem van die fastpack tassen vind ik, dat je er een lang objectief niet of niet lekker erin gepropt krijgt. Zelf heb ik Rover AW II gehaald. Die is dieper. Het spul is wel iets moeilijker te bereiken (geen slingshot-principe), maar is daardoor ook weer beter tegen grijpgrage handjes. Tevens ruimte zat voor een jas, boterhammen, drinkflessen, en een aparte houder voor mono/tripod.
Ik heb zowel de Fastpack 350 en de Rover AW-II maar ik kan m'n D700 met 70-200VR of 300/4 wel in de Fastpack plaatsen, maar niet in de Rover. Zelfs los past de 70-200VR of 300/4 niet echt lekker in de Rover. Wel is het mogelijk om de 70-200VR of 300/4 los in de Fastpack te stoppen met nog een aantal andere lenzen en SB800 zodat je er toch nog gemakkelijk bij kan.

Wat ik bij de Fastpack wel mis is het bevestigen van een statief zoals bij de Rover wel kan (alhoewel die dan vaak wel in de weg zit als je bij je gear wilt). Nu zet ik 2 poten in de pouch aan de zijkant van de tas en gebruik een band om het statief aan de bovenkant (handvat) vast te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

bedoel je body met lange tele gemount? dat lukte me in met beide tassen niet. beter lezen 8)7

raar dat ik het dan niet voor elkaar heb gekregen??? die 300 f/4 en de 100-300 f/4 zijn qua lengte even groot.

[ Voor 47% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 02-10-2009 09:37 ]

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of deze al langs is gekomen? Ik heb 'm maandag besteld en hij was dinsdag in huis. Dus geen "We hebben via alle mogelijke kanalen geprobeerd dit artikel alsnog in huis te krijgen, maar zonder succes." dit keer...
Erg fijne tas, zit stevig in elkaar en genoeg ruimte voor mijn spullen. Al is het camera vakje voor een 1000D+grip al wel wat aan de krappe kant, wat ik niet zo erg vind voor dit bedrag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Hmmz, zwaar balen ben ik er eindelijk uit na een hoop bekijken en voelen in winkels welke tas ik graag wil hebben voor dagtripjes is deze niet meer op voorraad bij Konijn.

Heb zelf al een aantal tassen gehad;

- Crumpler Prettyboy schoudertas
- Lowepro Fastpack 200

Maar het is toch niet wat ik zoek om bijvoorbeeld op het strand een aantal kiekjes te maken. Met die Crumpler series loop je met een groot blok aan je schouder (veel te dikke padding) en als je met zo'n rugzak over het strand loopt dan ben je haast de papparazi aan het uithangen.
Vandaar dat nu mijn oog is gevallen op de Domke F5-XC Waxwear een mooie niet te dikke tas waar gewoon je standaard gear in past..

Nu maar hopen dat konijn deze snel kan leveren om mij helemaal happy te maken :D

Edit;
Zojuist gehoord dat de levertijd meer dan 3 weken is.. :(
Is er toevallig iemand die dichtbij konijn woont en deze naar mij kan opsturen ? (hij zou namelijk wel in de winkel aanwezig zijn)

[ Voor 10% gewijzigd door -Sander- op 05-10-2009 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09-2023
Ik ga vanavond de panasonic FZ 38 bestellen. Alleen vraag ik me af wat voor tas ik erbij kan gaan kopen. Ik zie alleen van die kleine heuptassen. En wil wel een schoudertas. Ik zag de crumpler muffin 2500. Maar ik heb het idee dat die weer iets te groot is. Weet iemand hier antwoord op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 10:56
Sneezzer schreef op woensdag 23 september 2009 @ 14:23:
(*iets met bomen en bos*)

Nu wil ik eigenlijk een rugtas waarmee ik het volgende mee zou kunnen nemen:
-Eos 350d met een tamron 70-300
-18-55
-50mm
-Tokina 12-24
-nog aan te schaffen lens (in de toekomst)
-extra accu's + lader.
-15,6" laptop
-eten, drinken
-Trui/jas
Met andere woorden een tas waar ik ook handbagage voor een dag in kan doen.

Ik wil de tas ook mee nemen tijdens stedentrips dus zou het handig zijn als mensen niet zo snel mijn spullen er uit kunnen halen.

Niemand?

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Sneezzer: Je noemt zelf al 2 merken die je mooi vind. De volgende stap is meer informatie/foto's opzoeken en in jouw geval passen en voelen of het goed zit. Leg je situatie uit bij de winkel en vraag als hij (na bv. 2 dagen) toch niet lekker zit terug mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Bestel een paar tassen via internet, laat de labels e.d. er aan zitten, vul 'm met je fotospul en ga er een uur (in huis) mee rondlopen. Als het niet bevalt stuur je 'm gewoon terug. Bij Kamera-Expres en Foto Konijnenberg doen ze hier totaal niet moeilijk over (het is wettelijk bepaald dat je in een week, tegenwoordig zelfs twee weken geloof ik, een op internet besteld product terug mag sturen mits in originele staat).

Lijkt mij de beste oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:31

Zeror

Ik Henk 'm!

Parle85 schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 11:35:
[...]

Ik gebruik zelf de Crumpler Pretty Boy Back Pack XL. Is aardig groot, maar er past zeker in wat jij hier aangeeft. In de rug is een laptop vak (max. 15.6") geplaatst, waar ook een multomap in past. De non-XL hebben geen laptopvak, dus daar zal je map niet in passen. In het ondervak kan je camera met drie niet al te grote lenzen en een bovenvak waar je nog andere spulletjes kwijt kunt. In het ondervak kan ik b.v. een 5D+24-70 2.8 en een losse 70-200 4.0 non-is met gemak kwijt. Zie een eerdere post

Ik heb hem in een aanbieding gekocht, voor 60 euro. Het is een zeer degelijke tas met stevige stof en een goede ritssluiting, die jarenlang meegaat. (De goedkoopste via kieskeurig.nl is nu 82 euro inclusief verzendkosten).
Thanks voor je post. Die Crumpler tassen zien er inderdaad erg goed uit. Moet daar toch eens naar gaan zoeken om eens goed te bekijken.

Met mijn zoektoch op internet kon ik helaas geen webwinkel vinden die die zwarte versie, die is toch het mooist, kon leveren. Maargoed. Ik heb nog even de tijd om te zoeken tot februari, aangezien ik dan naar Egypte ga en dan zou het leuk zijn om de tas mee te nemen.

Andere merken die dergelijke tassen aanbieden mogen natuurlijk ook. Ik zoek zelf ook nog even verder.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-03 01:02
Nu is ook de Lowepro versapack 200 AW te koop bij sommige winkels je kan hem vergelijken met een kruising tussen een flipside 300 en een fastpack 200. het is alleen nog de vraag wanneer die bij iedere winkel te koop is ;) waarschijnlijk rond 80 euro maak daar maar rond 100 á 120 euro van.
http://www.lowepro.com/versapack

als je naar de geschiedenis van ander lowepro tassen kijkt zal dezen nog weel een groter en misschien een kleiner broertje krijgen

[ Voor 5% gewijzigd door photofreak op 06-10-2009 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 15-09 10:08
Da's een apart ding. Minder ruimte voor je fotospullen maar meer een combi rugzak. Ikzelf hou 't lekker bij m'n flipside, voor wat ik doe de ideale tas.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
Wijnands schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 18:02:
Da's een apart ding. Minder ruimte voor je fotospullen maar meer een combi rugzak. Ikzelf hou 't lekker bij m'n flipside, voor wat ik doe de ideale tas.
Ja, zo iets had ik nog niet gezien, maar het bespaart kosten op 2 fototassen en het kan een goed alternatief zijn en en zijn ook mensen die extra mogelijkheden willen dan een fastpack maar toch ruimte willen hebben voor persoonlijke spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_V_D_L
  • Niet online

J_V_D_L

photofreak schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 18:01:
Nu is ook de Lowepro versapack 200 AW te koop bij sommige winkels je kan hem vergelijken met een kruising tussen een flipside 300 en een fastpack 200. het is alleen nog de vraag wanneer die bij iedere winkel te koop is ;) waarschijnlijk rond 80 euro
http://www.lowepro.com/versapack

als je naar de geschiedenis van ander lowepro tassen kijkt zal dezen nog weel een groter en misschien een kleiner broertje krijgen
nice :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
het is nog maar een persbericht maar hij zal denk ik toch populair worden

of toch wat meer richting 100 euro of hoger :S
http://www.camex.nl/camex...0047884.html?ab_agid=4056
http://www.kamera-express...n=addtocart&product=29425

Ja hij is al verkrijgbaar!

[ Voor 39% gewijzigd door photofreak op 06-10-2009 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Maar waarin verschilt die Versapack nu van een Fastpack bijv? Enkel dat het boven deel meer ruimte laat voor non fotospul? Ziet er wel leuk uit en als het echt zo is dat het non foto compartiment groter uitvalt dan bij een fastpack zie ik het wel zitten om aan te schaffen. Want dat is voor mij altijd de reden geweest waarom ik nooit echt tevreden was met half foto / half non foto rugtassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Iemand een paar snelle tassentips voor mij? Ik zie door de alle lowepro en crumpler bomen het spreekwoordelijke bos niet meer, zegmaar.

Ik zoek een rugzak waar m'n D90 + 17-50 en een losse 70-200 en 12-24 in kan. Daarnaast is een vak voor m'n laptop ook wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 20:30
Iemand nog wat gehoord van die Domke F2-B tassen van Fotokonijnenberg voor een spotprijsje? Want het is inmiddels alweer ruim twee weken later en ik heb er nog steeds niks van gehoord.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 31-07 16:31
Mute schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 14:59:
Iemand nog wat gehoord van die Domke F2-B tassen van Fotokonijnenberg voor een spotprijsje? Want het is inmiddels alweer ruim twee weken later en ik heb er nog steeds niks van gehoord.
Ik heb mijne gewoon ontvangen. Ik heb hem toen donderdag ochtend besteld, 1 dag voordat die werd aangepast qua prijs op de site. Moest wel een week wachten totdat die verzonden werd. :)

Mooie tas trouwens, kan erg veel en is van prima kwaliteit.

[ Voor 6% gewijzigd door -DG- op 07-10-2009 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 21:00

iMars

Full time prutser

Mute schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 14:59:
webmail in "Centraal Fototas Topic - Deeltje 3"
Geplaatst op zaterdag 19 september 2009 12:54

Yup, heb hem al een tijdje binnen.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
NickH schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 14:55:
Iemand een paar snelle tassentips voor mij? Ik zie door de alle lowepro en crumpler bomen het spreekwoordelijke bos niet meer, zegmaar.

Ik zoek een rugzak waar m'n D90 + 17-50 en een losse 70-200 en 12-24 in kan. Daarnaast is een vak voor m'n laptop ook wel handig.
Uit mijn eigen ervaring weet ik dat in een Lowepro Fastpack 250 je een D90 met 70-200 gemounted, losse 17-55 (nikkor, jij hebt tamron dus die past ook want kleiner) kwijt kan en dan nog hou je ruimte over voor bijv. jouw 12-24. Laptop past er ook in en je hebt een beetje ruimte voor non foto spul.

Die nieuwe Versapack 200 zal iets kleiner zijn, maar biedt exact hetzelfde. Al betwijfel ik of je daar ook je 70-200 op je D90 kunt schroeven en opbergen. De site vermeldt iig wel dat er een 70-200 los in past.

Nog een weekje en ik zal zien in hoeverre mijn Domke F-802 woestijn proof is ;) Zat nog even te overwegen om een rugzak voor vertrek nog aan te schaffen, maarja, welke dan? Bovendien vind ik de ruimte voor non foto spul in fotorugzakken altijd tegenvallen. Dus dat wordt met mijn schoudertas op pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
webmail schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 15:44:
[...]

webmail in "Centraal Fototas Topic - Deeltje 3"
Geplaatst op zaterdag 19 september 2009 12:54

Yup, heb hem al een tijdje binnen.
Maar jij had 'm besteld toen ie nog op voorraad was, ik (en een paar anderen hier met mij) had 'm besteld toen de voorraad al op was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 31-07 16:31
Mute schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 16:12:
[...]

Maar jij had 'm besteld toen ie nog op voorraad was, ik (en een paar anderen hier met mij) had 'm besteld toen de voorraad al op was ;)
Ik heb hem ook besteld toen die niet meer op voorraad was, maar hij is dus een week na de prijswijziging nog wel opgestuurd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
-DG- schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 16:20:
[...]

Ik heb hem ook besteld toen die niet meer op voorraad was, maar hij is dus een week na de prijswijziging nog wel opgestuurd. :)
Hmm, vanavond maar even mailtje aan wagen dan, want ik heb er nog helemaal niks van vernomen. En heel die tas is nu niet meer te vinden op hun site 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
Joosie200 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 22:04:
Maar waarin verschilt die Versapack nu van een Fastpack bijv? Enkel dat het boven deel meer ruimte laat voor non fotospul? Ziet er wel leuk uit en als het echt zo is dat het non foto compartiment groter uitvalt dan bij een fastpack zie ik het wel zitten om aan te schaffen. Want dat is voor mij altijd de reden geweest waarom ik nooit echt tevreden was met half foto / half non foto rugtassen.
laten we beginnen boven aan het lijstje

verstelbare compartimenten dus het tussenschot kan er uit
een tripod mount
een all weather regenhoes
een dubbele zij ingang
over het algemeen extra capiciteit
lichter
een openingsysteem als de Orion AW

genoeg? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
NickH schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 14:55:

ik zou eerst kijken wat voor soort je wilt en met welke opties, Bijv een hoofdcompartiment of twee compartimenten voor gear en persoonlijke spullen, lijstjes maken helpt vaak.
En wil je nog gaan uitbreiden tripod extra body/lens?

even een linkje naar lowepro en crumpler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
-DG- schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 16:20:
[...]

Same here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb'em eindelijk, de Pelicase 1564, en ik moet zeggen: wat een gevaarte :o Wel kan ik er al mijn fotogerelateerd gerief in kwijtkan. Ik zal morgen een foto posten, maar het ding is een mooie aanwinst, die ik wel voor een aantal decennia bijhoud. Het dividersysteem werkt prachtig, zoals ik gewend ben van de lowepro tassen. Enige nadeel dat ik kan verzinnen is dat ie enorm zwaar is. Leeg weegt hij al een stevige 9 kilo, en met al mijn gerief erin komt hier nog een stevig aantal kilotjes bij. Ik zal hem dan morgen ook ineens eens op de weegschaal zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 21:00

iMars

Full time prutser

Mute schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 16:12:
[...]

Nee nee, toen ik hem bestelde was hij volgens de website niet op voorraad ;)

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag binnen gekomen:

Kata DR-467
Hierin vervoer ik:
Canon EOS 500D + EF-S18-55 lens --> voldoende ruimte voor extra lenzen en accesoires
Lenovo Thinkpad T60 14inch --> eventueel geschikt voor boeken of grotere laptop
Daarnaast is er nog voldoende ruimte voor spullen als lunch, agenda's schrijfwaren, telefoon, portomonee, kleine boeken, laders, batterijen etc.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2512/3990012281_cf6f24d53a_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 12:33
Ik zoek een goede foto rugtas waar een laptop in kan. Ook moet het foto compartiment het liefst aan de binnenkant (naar je rug toe) zitten, ivm met diefstal. Ook vind ik het fijn als er een body + lens erop in 1 erin past.

Er moet ook een 15" Macbook Pro in kunnen + wat extra ruimte voor dingen als een adapter, evt Wacom, muis, dat soort dingen.

En het liefst niet te groot :P . Bestaat dit?

Ik heb wel bij Crumpler zitten kijken, maar kon niet echt iets vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-09 13:38

Zuurstok

Passionately curious

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG_82
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

Mute schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 16:21:
[...]

Hmm, vanavond maar even mailtje aan wagen dan, want ik heb er nog helemaal niks van vernomen. En heel die tas is nu niet meer te vinden op hun site 8)7
Ik zag het ook idd. Ik was net te laat toen, maar heb gekozen voor ophalen. Mijn bestelling staat ook nog steeds als in behandeling, maar ondertussen is hij inderdaad van de website gehaald :?

MBP 15" i5 | 7D | 450D | 24-105L | 70-200 F/4L IS | 85 1.8 | Speedlite 430EX II | PS3 | Wii | iPhone 4s | iPad Air 64gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter87
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09-2021
Heb hier gewoon de F2-B gekregen, ook na een weekje ongeveer, maar had hem ook wel redelijk vroeg nog besteld hoor.. Hopelijk krijgen jullie hem ook nog, fijn tasje, zeker voor het geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Hmm, ik zoek eigenlijk iets waar de laptop en camera in een ander compartiment zitten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-09 13:38

Zuurstok

Passionately curious

denk wel dat dit goed aansluit op je wensen, niet al te groot + hij heeft wat je wou behalve dan die compartimenten.. + hij is imo nog wel mooi ook :)

en hij word trouwens niet meer gemaakt, daarom geef ik je geen link naar een nieuwe crumpler oid..

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een snelle foto

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2627/3992094067_66c3f7bfd5.jpg

Ik upload straks een betere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik heb op dit moment een grote rugtas Computrekker AW plus ofzo, die ik niet kan gebruiken als ik na volgende week naar Turkije ga, omdat die tas veel te groot en te zwaar is, en zeker zo'n tas op je rug gaat nat en klam worden.

Nu wil ik eigenlijk een cameratas hebben die een stuk kleiner is dan deze en hij moet mee met de handbagage. En toch moet er wel een en ander mee kunnen.

Wat ik mee wil nemen:

5D (zonder grip) + 16-35 2.8L II + 24-70 2.8L + 50 1.4 + 85 1.8 + 430EXII

Ik weet niet zeker of de 24-70 2.8L deze keer wel of niet mee gaat. De 70-200 2.8 neem ik ook niet mee. De 85 1.8 neemt daarvoor de plats in (veel lichter in gewicht en is niet wit (diefstalgevoeliger)).

Daarnaast gaan de standaard spullen mee zoals de batterijlader, extra accu's e.d. maar dat hoeft niet per sé handbagage te zijn.

Heeft iemand een goed advies voor een rugtas die goed geschikt is voor vakantie en niet te duur is? De kans bestaat dat ik hem alleen maar voor vakantie ga gebruiken en dat is hooguit een weekje in het jaar.

PS.

Als ik er heen ga als Wide Angle junkie zullen we maar zeggen, dan zou een 16-35 + 50 + 85 volstaan. Dan kan ik het met mijn heuptas redden. Misschien dat ik dat moet doen, kost me dan ook niet onnodig geld :)

Aan de ene kant denk ik van "O jee als ik toch eens 200mm nodig heb" maar aan de andere kant leert de ervaring mij dat ik die daar echt niet ga missen.

16-35mm met 82mm Hoya HD Pola gaat het helemaal worden tijdens deze vakantie :)

[ Voor 17% gewijzigd door Fairy op 08-10-2009 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
Lowepro fastpack of flipside serie al bekeken. De 200 modellen zijn waarschijnlijk groot genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 13:28:
Hier een snelle foto

[afbeelding]

Ik upload straks een betere
Ff 'n snelle vraag dan ;)
Zijn alle wanden van de divider-insert bezet met het 'hook' gedeelte van velcro (het zachte deel, zeg maar).
Hope so, dan kan ik wat van mijn Lowepro padding gebruiken, als ik m'n peli heb...
Twijfel nog altijd tussen de 1510 en de 1540.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Mute schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 16:21:
[...]

Maar goed dat ik dat niet heb gedaan, want vandaag mailtje gekregen dat tas eindelijk verstuurd is *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dodge_911 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 15:23:
[...]

Ff 'n snelle vraag dan ;)
Zijn alle wanden van de divider-insert bezet met het 'hook' gedeelte van velcro (het zachte deel, zeg maar).
Hope so, dan kan ik wat van mijn Lowepro padding gebruiken, als ik m'n peli heb...
Twijfel nog altijd tussen de 1510 en de 1540.
Alle grote delen zijn met het hook gedeelte bezet, want ik heb ook al geprobeerd om mijn lowepro padding erin te steken, en dat werkt. Op de foto zie je wel de 1564, de iets grotere versie dus. Ik heb deze bewust gekozen zodat ik er alles in kan steken, en er later geen spijt van heb dat ik de iets kleinere heb genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG_82
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

NrG_82 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 20:11:
[...]

Ik zag het ook idd. Ik was net te laat toen, maar heb gekozen voor ophalen. Mijn bestelling staat ook nog steeds als in behandeling, maar ondertussen is hij inderdaad van de website gehaald :?
Kreeg net een mailtje van FK dat m'n bestelling klaarligt, dus toch nog... :) Staat ook weer als "op voorraad" op de website inmiddels. Vanavond ff heenrijden.

MBP 15" i5 | 7D | 450D | 24-105L | 70-200 F/4L IS | 85 1.8 | Speedlite 430EX II | PS3 | Wii | iPhone 4s | iPad Air 64gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09-2023
Wat zijn eigenlijk een beetje merken cameratassen die niet in standaard zwart of blauw leveren. Behalve crumpler vind ik weinig tassen die niet zwart of donkerblauw zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:53

MBV

domke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 10:32:
[...]

Alle grote delen zijn met het hook gedeelte bezet, want ik heb ook al geprobeerd om mijn lowepro padding erin te steken, en dat werkt. Op de foto zie je wel de 1564, de iets grotere versie dus. Ik heb deze bewust gekozen zodat ik er alles in kan steken, en er later geen spijt van heb dat ik de iets kleinere heb genomen.
Zoals beloofd een betere foto, al zal ik de fullsize link hier ff plaatsen, en niet het hele plaatje.

http://farm4.static.flick...97695480_5c7d5992cf_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:12

mvh

State Governor

Ik heb net een Lowepro Versapack 200 AW gekocht. Dit is een halve fototas, half 'gewoon'. Het fotovak is net iets groter dan mijn schoudertas voor een 50D + 24-105, maar toch nog kleiner dan ik dacht. Ik kan nu in ieder geval ook mijn flitser kwijt en misschien nog een klein lensje (~50 mm?).

Dit is een tas die als het goed is ook op één schouder blijft hangen. Het cameracompartiment is van de zijkant bereikbaar of van boven.

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG_82
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

Gisteren ook m'n Domke F2B opgehaald, mooi ding! Nu kan ik nog rustig m'n gear uitbreiden zonder dat m'n tas te klein wordt ;)

Nog bedankt voor de tip destijds mannen (oa. F. Jacobse) :)

Behandelen jullie hem ook met zo'n spuitbus? (had F. Jacobse het hier over) Zo ja wat voor spuitbus, gewoon dat spul om ook je schoenen waterafstotend te maken of is er een speciaal goedje voor zo'n tas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
NrG_82 schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 20:50:
Gisteren ook m'n Domke F2B opgehaald, mooi ding! Nu kan ik nog rustig m'n gear uitbreiden zonder dat m'n tas te klein wordt ;)

Nog bedankt voor de tip destijds mannen (oa. F. Jacobse) :)

Behandelen jullie hem ook met zo'n spuitbus? (had F. Jacobse het hier over) Zo ja wat voor spuitbus, gewoon dat spul om ook je schoenen waterafstotend te maken of is er een speciaal goedje voor zo'n tas?
Nee, dat is niet nodig. Je ziet aan de binnenkant van de B(allistic) versie ook een soort plastic coating zitten.

Behandelen met spuitbus is alleen nuttig bij een canvas model, hoewel het daarbij ook geen noodzaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee inderdaad, noodzaak is het niet.
Wat wel prettig is dat je vuil e.d. er makkelijker met een vochtige doek van af kan halen.

Graag gedaan voor de tip overigens. Je zal er vast veel plezier van hebben! Ik in iedergeval wel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishlip
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-09 07:15
Misschien een domme vraag, maar ik wil het toch graag weten.

Waarvoor gebruikt men dat blazertje toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

om loszittende stofjes uit de camera te blazen.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 10:32:
[...]

Zoals beloofd een betere foto, al zal ik de fullsize link hier ff plaatsen, en niet het hele plaatje.

http://farm4.static.flick...97695480_5c7d5992cf_o.jpg
nog ruimte zat zo te zien :)
ik vindt wel jammer dat ze er niet zijn in het zeer opvallende oranje .ik heb me de 1514 besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 10:14:
Nee inderdaad, noodzaak is het niet.
Wat wel prettig is dat je vuil e.d. er makkelijker met een vochtige doek van af kan halen.

Graag gedaan voor de tip overigens. Je zal er vast veel plezier van hebben! Ik in iedergeval wel :p
Als je de insert er uit haalt kun je het hele ding gewoon in de wasmachine mieteren geloof ik :p
Sjaak_Afhaak schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 11:00:
om loszittende stofjes uit de camera te blazen.
En dan met name met het doel om de sensor schoon te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 12:07:
[...]

nog ruimte zat zo te zien :)
ik vindt wel jammer dat ze er niet zijn in het zeer opvallende oranje .ik heb me de 1514 besteld :)
Ja, hoewel dit natuurlijk wel minder diefstal gevoelig is denk ik zo. Ik ben er zeer tevreden mee, en ik heb nu alles nog eens anders gestoken, zodat ik nog meer plaats heb. Mij hoor je niet klagen over Pelican

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 17:11:
[...]

Ja, hoewel dit natuurlijk wel minder diefstal gevoelig is denk ik zo. Ik ben er zeer tevreden mee, en ik heb nu alles nog eens anders gestoken, zodat ik nog meer plaats heb. Mij hoor je niet klagen over Pelican
daar heb je wel een punt.de kwaleit is ook prima je betaald er ook genoeg voor he .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Ik heb even gezocht naar een goede tas, en ik kwam bij deze uit van Lowepro:
http://products.lowepro.com/product/CompuDaypack,1922,16.htm

Enige nadeel is dat het cameracompartiment aan de buitenkant zit, en imo dus diefstalgevoelig. Kan iemand mij hier meer over vertellen?

Ook neem ik lang niet altijd m'n camera mee, dus is het onderste gedeelte ook nog bruikbaar voor andere spullen?
Pagina: 1 ... 20 ... 29 Laatste

Dit topic is gesloten.