Ik ben op zoek naar een nieuwe rugtas om mee te nemen op vakantie naar India. Ik heb zelf op het moment een rugtas van Lowepro maar ben op zoek naar een vervanger omdat ik tevens mijn asus Eee Pc van 10 inch zou willen meenemen. De huidige lowepro Orion Trekker II die ik heb is daarvoor te klein.
Ik zou daarom een rugtas willen waarin het volgende zou kunnen:
- Camera:
- Canon EOS 400D Body
- Objectieven:
- Canon 28-135mm USM iS
- Canon 70-300mm USM iS
- Canon 50mm
- Flitser:
- Canon 430 EX II
- Netbook:
- Asus EeePC 1005HA-H 10 Inch
- Accessoires:
- Extra accu's
- Oplader
Zelf heb ik gekeken naar de volgende rugzakken LowePro CompudayPack, LowePro, FastPack 250 of 350.
Ik was eerst onder de indruk van de compudaypack maar toen ik eens verder op het internet ging zoeken kwam ik er achter dat de camera ruimte te klein was om mijn lens (28-135mm) op de body te houden. Ik ben dan verplicht om mijn objectief van mijn body te halen om deze in de tas te doen. Dit lijkt mij niet handig als ik de camera grijp klaar wil hebben. Daarnaast vind ik deze erg groot maar is ie wel lichter dan de fastpack.
De fastpack 250 heeft als voordeel dat je de rugtas makkelijk naar je buik kan doen om de body direct grijpklaar te kunnen pakken. Daarnaast heeft deze genoeg ruimte om je laptop te kunnen plaatsen. Alleen vind ik 1,64Kg weer erg zwaar en lijkt mij deze erg groot. Hetzelfde geld voor de 350 die nog groter is.
Daarnaast zijn deze rugtassen geschikt voor een 15 inch of een 17 inch maar omdat ik een 10 inch heb vind ik het een beetje zonde van de overbodige ruimte.
Ik zoek daarom een comfortabele en kleinere rugtas die al mijn camera apparatuur makkelijk kan opbergen en daarbij een mogelijkheid om de camera grijpklaar te kunnen pakken en zonder dat ik de objectief er van af hoeft te halen. Verder dat ik mijn netbook veilig kan opbergen en dat deze makkelijk onder de vliegstoel kan leggen.
Graag zou ik wat advies tenzij jullie aangeven dat je zweert bij een fastpack 250 en dat ik de grootte maar voor lief moet nemen of dat ik beter de fastpack 200 kan nemen omdat daar misschien nog ruimte is voor een 10 inch netbook.
Ik ga vanmiddag even langs bij een camera winkel en heb al mijn bovenstaande apparatuur meegenomen om te kijken of het allemaal past maar als jullie nog andere rugtassen weten welke ik zeker moet proberen hoor ik dat graag.
[
Voor 0% gewijzigd door
mabarto op 15-09-2009 11:38
. Reden: Type van bestaande lowepro toegevoegd ]