Centraal Fototas Topic - Deeltje 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 29 Laatste
Acties:
  • 277.898 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Alle 109 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:00

iMars

Full time prutser

Joosie200 schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 15:05:
Maar even een vraagje over die F2...

Op elke foto, ook die van mijn naamgenoot vind ik hem er gewoon lomp groot uit zien. Toch lees ik telkens dat ie qua grootte prima meevalt e.d. Is het dan optisch bedrog die foto's, want daarop komt die tas telkens op mij lomp groot over namelijk. Groter dan een F802.
Verwijderd in "Centraal Fototas Topic - Deeltje 3"
Ik vind de twee foto's in F. Jacobse z'n reply er anders niet zo lomp uit zien hoor.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG_82
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

@sOid: Thnx, dan ga ik hem zeker bestellen. Sowieso leuk voor erbij voor dat geld :)

Ga toch liever met een tas op pad dan met zo'n belt, dan voel ik me teveel een foute toerist met een heuptas...

MBP 15" i5 | 7D | 450D | 24-105L | 70-200 F/4L IS | 85 1.8 | Speedlite 430EX II | PS3 | Wii | iPhone 4s | iPad Air 64gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
NrG_82 schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 15:57:
@sOid: Thnx, dan ga ik hem zeker bestellen. Sowieso leuk voor erbij voor dat geld :)

Ga toch liever met een tas op pad dan met zo'n belt, dan voel ik me teveel een foute toerist met een heuptas...
Trust me, het is echt ideaal :P Overigens lijkt het ook by far niet op een heuptas (iig de set die ik heb).

Maar met Domke kun je ook niet verkeerd gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 20:30
webmail schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 15:40:
[...]

Verwijderd in "Centraal Fototas Topic - Deeltje 3"
Ik vind de twee foto's in F. Jacobse z'n reply er anders niet zo lomp uit zien hoor.
Ik heb nog steeds geeneen foto gezien van die tas aan iemand z'n lichaam, dus ik heb er (ook) nog geen beeld bij. Op de meeste foto's vind ik 'm er eigenlijk ook wel huge uitzien :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Mute schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 16:58:
[...]

Ik heb nog steeds geeneen foto gezien van die tas aan iemand z'n lichaam, dus ik heb er (ook) nog geen beeld bij. Op de meeste foto's vind ik 'm er eigenlijk ook wel huge uitzien :P
Die heb ik wel eens voorbij zien komen op een ander forum/website. Zal ff zoeken, uno momento ;)

Ah hier (en het is een vrij forse gast)

Afbeeldingslocatie: http://www.cambags.com/canon/300d_10_20d/shoulder/images/domke_f2/domke_f2_canon_5d_pierre_5.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door sOid op 11-09-2009 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:55

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

eh ja, zo is die inderdaad ongeveer :).
En zo groot zal die gast niet zijn, de tas heeft ongeveer dezelfde verhoudingen als bij mij (griekse god type)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat de tas niet meer op voorraad is komt doordat ik de laatste besteld heb!

Trouwens de F2 is echt niet lomp maar er kan wel meer in dan in de F802.
De F2 is lager en ongeveer dezelfde breedte. Echter de tas is wat dieper dan de F802 waardoor die echt niet lomp wordt maar wel meer capaciteit heeft.
Kortom ik ben echt dik tevreden. De tas is een stuk soepeler en draagt veel fijner.

En doordat die een stuk lager is draagt ie echt prettiger en voelt de tas gewoon compact aan.

En voor de mensen die denken dat ie echt lomp is. Pak de konijnsite er eens bij en zet de maten van de tassen eens langs elkaar. Dan zie je dat er niet veel verschil in zit.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2009 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

jemig, als ik dat geweten had, had ik aandelen genomen bij konijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter87
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09-2021
heel Tweakers straks aan die Domke :+

Kreeg een mailtje dat hij niet op voorraad is, maar het is allemaal bevestigd enzo, nog niet gehoord dat ze hem niet gaan leveren of wat dan ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Ik had hem toevallig gister ook al besteld. :P

Ik heb wel een Pizzaboy XXXL, maar die is of te groot om alleen een body en 2 lenzen mee te nemen, of te klein om alles mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Wouter87 schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 18:49:
heel Tweakers straks aan die Domke :+
Ja laterrrr, no way dat ik aan een schouder/heuptas ga.
Heb nu een canon 100EG (ja een schouder tasje) maar die gebruik ik gewoon om mijn spullen in te bewaren en zodat ze niet onder t stof komen.
Had m toen k begon met fotografie gekocht zonder serieus na te denken over een handige tas, maar met een schouder/heup tas is het echt niet prettig lopen/handelen.
Wil eigenlijk de Lowepro CompuRover, maar geen zin om daar 170 eu voor neer te leggen.
Dan maar eens ebay af struinen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

-DG- schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 18:58:
Ik had hem toevallig gister ook al besteld. :P

Ik heb wel een Pizzaboy XXXL, maar die is of te groot om alleen een body en 2 lenzen mee te nemen, of te klein om alles mee te nemen.
zo'n soort ding had ik dus ook :P

Schoudertassen zijn echt fijner dan rugtassen, zoek alleen nog een chineesje om die tas af en toe even te tillen als die te zwaar wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gekke is. In de F2 kan meer in maar ik vind het niet zwaarder dan de F802 met minder gear. Komt denk ik ook doordat het canvas materiaal sowieso zwaarder is dan nylon en omdat de F2 zich beter vormt om je heup en niet als een stoeptegel tegen je lichaam aan drukt.

En stiekum vind ik dat zwarte toch beter dan dat lichte kleurtje. Ach ja, lesgeld betalen we allemaal weleens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Oeh nice, ik had 'm vanmiddag om 5 uur ook besteld voor 37 euro. Zonet opgehaald, kom ik terug, zie ik dat 'ie op 150 euro staat :D. Ze dachten in de winkel ook al dat de prijs niet klopte, bleek ook het geval dus!

http://www.fotokonijnenbe...stic_nylon_bag_black.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Wel netjes dan dat ze 'm toch leveren voor die prijs. Hopelijk krijg ik 'm ook nog gewoon (vanmiddag besteld) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
Daarom ben ik 'm maar op gaan halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Maar hoe kan jij 'm bestellen en gelijk ophalen als ie op 'In bestelling' staat? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
Nou, voor ik 'm besteld had - en daarbij had aangegeven dat ik 'm in de winkel zou ophalen - stond er op de site dat 'ie in de winkel op voorraad was. Meteen nadat ik m'n bestelling had afgerond sprong 'ie inderdaad op "in bestelling", en ben ik maar eens gaan bellen of 'ie echt klaar lag in de winkel. Dat bleek het geval, dus toen ben ik maar meteen naar de winkel gaan rijden. Hun konden me daar vertellen dat 'ie met de vracht van vandaag binnen was gekomen :). Of ze er nog meer op voorraad hadden weet ik niet, maar dat lijkt me niet onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

LOL, wat een whoopsydaysie van konijn, ik vond die tas al verdacht goedkoop, net als iedereen hier.
In ieder geval dat zoveel mensen hem hier nog hebben kunnen halen voordat hij weer duurder werd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG_82
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

mcdronkz schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 20:51:
Oeh nice, ik had 'm vanmiddag om 5 uur ook besteld voor 37 euro. Zonet opgehaald, kom ik terug, zie ik dat 'ie op 150 euro staat :D. Ze dachten in de winkel ook al dat de prijs niet klopte, bleek ook het geval dus!

Aah f*ck, was jij die gast... :o Ik was er rond 20u en toen was de laatste net weg. Ik was bij de afhaalbalie voor m'n 24-105, vraag ik aan die gast of de tas die ik zojuist besteld had, er misschien ook was (toen ik van huis ging stond de winkelvoorraad idd nog op "op voorraad"). Die kerel: "Ah zeker die Domke of niet... Ja die prijs kan niet goed zijn."

Hij wilde er zelf ook al 10 gaan bestellen en op marktplaats zetten, maar had ook al aan een collega doorgegeven dat die prijs maar ff aangepast moet worden... Damn... Nou ja, if it looks to good to be true, it probably is ;)

Julie hebben iig mazzel, nu ff afwachten wat ze met de reeds ingevoerde bestellingen doen.

MBP 15" i5 | 7D | 450D | 24-105L | 70-200 F/4L IS | 85 1.8 | Speedlite 430EX II | PS3 | Wii | iPhone 4s | iPad Air 64gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

mcdronkz schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 20:51:

Nomad schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 21:23:
LOL, wat een whoopsydaysie van konijn, ik vond die tas al verdacht goedkoop, net als iedereen hier.
In ieder geval dat zoveel mensen hem hier nog hebben kunnen halen voordat hij weer duurder werd :).
Wat ben ik blij dat ik niet gewacht heb :D Ben benieuwd wanneer ik hem binnen krijg :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG_82
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

Nomad schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 21:23:
Ze hadden trouwens wel eens eerder zoiets gehad, maar dan met een objectief. Waren ze het eerste cijfer in de prijs vergeten dus 200 ipv 1.200 Euro ofzo... Toen hebben ze iedereen een factuur nagezonden. Eén klant wilde niet betalen en heeft het voor de rechter laten komen, maar heeft de zaak verloren, omdat hij zelf ook wel wist dat de prijs niet klopte...

Nu wisten wij natuurlijk niet dat deze prijs niet klopte :+ Dus er is nog een beetje hoop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
NrG_82 schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 22:24:
[...]

Aah f*ck, was jij die gast... :o Ik was er rond 20u en toen was de laatste net weg. Ik was bij de afhaalbalie voor m'n 24-105, vraag ik aan die gast of de tas die ik zojuist besteld had, er misschien ook was (toen ik van huis ging stond de winkelvoorraad idd nog op "op voorraad"). Die kerel: "Ah zeker die Domke of niet... Ja die prijs kan niet goed zijn."

Hij wilde er zelf ook al 10 gaan bestellen en op marktplaats zetten, maar had ook al aan een collega doorgegeven dat die prijs maar ff aangepast moet worden... Damn... Nou ja, if it looks to good to be true, it probably is ;)

Julie hebben iig mazzel, nu ff afwachten wat ze met de reeds ingevoerde bestellingen doen.
Ja inderdaad, hij zei tegen mij ook dat 'ie er 10 wou bestellen. Ik zat ook ernstig te twijfelen om er nog een tweede bij te bestellen, maar ik heb hier nog een mooie LowePro Slingshot dus dat was niet nodig. Heb je mij daar nog gezien dan? Ik was er inderdaad ook rond die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
NrG_82 schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 22:28:
[...]

Ze hadden trouwens wel eens eerder zoiets gehad, maar dan met een objectief. Waren ze het eerste cijfer in de prijs vergeten dus 200 ipv 1.200 Euro ofzo... Toen hebben ze iedereen een factuur nagezonden. Eén klant wilde niet betalen en heeft het voor de rechter laten komen, maar heeft de zaak verloren, omdat hij zelf ook wel wist dat de prijs niet klopte...

Nu wisten wij natuurlijk niet dat deze prijs niet klopte :+ Dus er is nog een beetje hoop :P
Dat was paar maandjes geleden met een lens en toen stond de 1 op een verkeerde plek inderdaad, had 'm ook geprobeerd te bestellen, maar ik werd paar dagen later gebeld dat ze 'm niet voor die prijs konden leveren. Maar daar ging het om een lens van 1000+ euro die ineens voor rond de 100 euro ofzo stond, dat is net iets anders dan een tas van 150 die voor ~40 staat. Dus kan best zijn dat ze deze tassen toch gewoon leveren (ik hoop het :+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Mute schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 23:20:
[...]

Dat was paar maandjes geleden met een lens en toen stond de 1 op een verkeerde plek inderdaad, had 'm ook geprobeerd te bestellen, maar ik werd paar dagen later gebeld dat ze 'm niet voor die prijs konden leveren. Maar daar ging het om een lens van 1000+ euro die ineens voor rond de 100 euro ofzo stond, dat is net iets anders dan een tas van 150 die voor ~40 staat. Dus kan best zijn dat ze deze tassen toch gewoon leveren (ik hoop het :+).
Afaik zijn ze het wettelijk wel verplicht, als je al hebt betaald en daar een factuur van hebt (die heb ik inmiddels wel, via de mail). Maar dikke kans dat ze daar alsnog moeilijk over gaan doen, en niemand die naar een advocaat gaat of zo.

• NrG_82
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

sOid schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 23:30:
[...]

Afaik zijn ze het wettelijk wel verplicht, als je al hebt betaald en daar een factuur van hebt (die heb ik inmiddels wel, via de mail). Maar dikke kans dat ze daar alsnog moeilijk over gaan doen, en niemand die naar een advocaat gaat of zo.
Hmm ik heb niet betaald, want ik heb gekozen voor afhalen in de winkel. Maar bij de orderstatus staat wel "goedgekeurd" en daar staat ook nog steeds 37,45 bij... Nou ja ik wacht het af.

@Mcdrokz: het was vrij druk dus heb je iig niet bewust gezien , maar ik heb ook niemand met een Domke tas weg zien lopen dus ik denk dat ik wat later was.

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Doooh, ik wou em net gaan bestellen zie ik inderdaad dat ie weg is. Week lopen twijfelen over die tas issie weg voor die prijs :( Jammer. Dan maar voor Domke F-3XB .... is 25 euro, en volgens mij groot zat voor mijn gear :P

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• NrG_82
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

Adviesprijs EUR 156... Zal ook wel niet lang duren voordat ze door hebben dat 24,95 voor de F-3XB ook niet klopt.

• sOid
  • Niet online
Yellowneck schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 00:51:
Doooh, ik wou em net gaan bestellen zie ik inderdaad dat ie weg is. Week lopen twijfelen over die tas issie weg voor die prijs :( Jammer. Dan maar voor Domke F-3XB .... is 25 euro, en volgens mij groot zat voor mijn gear :P
Hoe kun je dan ook een week twijfelen over zo'n tas die voor nog geen 40 euro weg gaat? Als je ff had rondgezocht, is de laagste prijs waarvoor je 'm kan kopen (op eBay) zo'n 110 euro incl. Je had 'm altijd met winst kunnen verkopen :+

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

sOid schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 09:55:
[...]

Hoe kun je dan ook een week twijfelen over zo'n tas die voor nog geen 40 euro weg gaat? Als je ff had rondgezocht, is de laagste prijs waarvoor je 'm kan kopen (op eBay) zo'n 110 euro incl. Je had 'm altijd met winst kunnen verkopen :+
Sja, shit happens :P
De F-3XB is overigens ook niet meer te leveren. Had em gisteren voor de prijs van 24,95 besteld en kreeg vanmiddag het mailtje:
Hartelijk dank voor de bestelling die u heeft geplaatst bij Foto Konijnenberg.

Het volgende door u bestelde artikel is niet meer door ons te leveren:

- DOM700F3B - Domke F-3XB Ballistic Nylon Bag Black

We hebben via alle mogelijke kanalen geprobeerd dit artikel alsnog in huis te krijgen, maar zonder succes.

Als gevolg hiervan zien wij ons genoodzaakt het artikel uit uw bestelling te annuleren. Mocht u voor dit artikel al hebben betaald, dan wordt het bedrag in kwestie teruggestort op uw rekening. Voor advies over mogelijke alternatieven voor het bestelde artikel kunt u uiteraard contact met ons opnemen.

Uw ordergegevens
klantnummer:xxxx
orderdatum: za 12 sep 2009
ordernummer: xxxx

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
jammer!

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• sOid
  • Niet online
Yellowneck schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 17:56:
[...]

De F-3XB is overigens ook niet meer te leveren. Had em gisteren voor de prijs van 24,95 besteld en kreeg vanmiddag het mailtje:

[...]
jammer!
Wat lelijk. Dat ding is echt nog wel te krijgen hoor, alleen niet voor die prijs. Beetje rare reactie van ze.

• NrG_82
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

sOid schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 19:52:
[...]

Wat lelijk. Dat ding is echt nog wel te krijgen hoor, alleen niet voor die prijs. Beetje rare reactie van ze.
Tja, kan het me ergens wel voorstellen, zij zien al hun tassen al met dik verlies de deur uit gaan. Maar ja, dan hadden ze zelf de prijzen maar goed op de website moeten zetten.

• -j-k-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-08 09:28
Ik heb dezelfde melding binnen over de F-3XB. Wat ik vreemd vind is dat ze in de winkel schijnbaar de tassen daadwerkelijk voor de vermelde prijs verkocht hebben maar bij internetbestellingen terugkrabbelen. Dit terwijl er net zoals in de winkel een koopovereenkomst is, waar alleen zij nog aan moeten voldoen.
Ik zie trouwens helemaal niet in de voorwaarden staan dat ze kunnen annuleren als ze iets niet kunnen leveren. :P En de F-3XB staat nog vrolijk voor €25 op de site

[ Voor 12% gewijzigd door -j-k- op 12-09-2009 22:27 ]

Vimeo, YouTube

• NrG_82
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

Helemaal onder aan elke pagina van Foto Konijn staat nog "Prijswijzigingen en typefouten voorbehouden" dus misschien kunnen ze zich daar nog op beroepen (daar wees die man van de afhaalbalie mij op...).

• -j-k-
Een typfout wordt natuurlijk al wat minder aannemelijk als je je klanten een annuleringsmail stuurt maar vervolgens de prijs vrolijk laat staan op de site ;) . Bovendien werpen ze het op een leveringsprobleem, niet op een te lage prijs of een typfout.

Geen mazzeltje voor mij, jammer maar helaas :) .

Vimeo, YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:08
Ik ben van plan om een tas aan te schaffen voor mijn binnenkomende Canon eos 450D.

nou hoeft het van mij geen mega grote tas te zijn, maar een vereiste is wel dat de 450d incl Grip en kitlens er moeiteloos in past, met daarbij nog ruimte over voor een extra lens (of 2) in de trant van een 55-200 of een 50mm.

hoop links afgestruind (bijvoorbeeld cambags.com) maar daar staan de tassen veelal afgebeeld met camera's zonder grip :).

ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Henkie schreef op zondag 13 september 2009 @ 19:31:
Ik ben van plan om een tas aan te schaffen voor mijn binnenkomende Canon eos 450D.

nou hoeft het van mij geen mega grote tas te zijn, maar een vereiste is wel dat de 450d incl Grip en kitlens er moeiteloos in past, met daarbij nog ruimte over voor een extra lens (of 2) in de trant van een 55-200 of een 50mm.

hoop links afgestruind (bijvoorbeeld cambags.com) maar daar staan de tassen veelal afgebeeld met camera's zonder grip :).

ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
Lijkt me wel handig als je vertelt wat voor tas je zoekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:08
sorry,

ben opzoek naar een schoudertas. liefst beetje weerbestendig!

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik dit zo lees ben ik blij met mijn snelle beslissing van vorige week. Sinds afgelopen donderdag ben ik in het bezit van:

1 canvas Domke F2 in olive
1 canvas Domke F4AF in zwart
1 Domke F3XB

Bedankt meneer konijn 8)

De F2 blijft even op de plank ivm te groot voor huidige gear. De F4 heb ik gisteren een dag gebruikt en ik ben nog niet helemaal overtuigd van de indeling. Eerst de F3 maar eens een dagje meenemen.

Foto´s komen zsm, eerst nog even door 4 gig platomania van gisteren ploegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58
Niet iemand die z'n goedkoop gescorede F-2 alweer kwijt wil? DM me maar met een leuk prijsje :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee ik wil er echt niet van af hoor Nick.
Ik heb wel een Domke F802 voor je ;) Ohnee die heb je zelf al.

Had je er trouwens wel of geen besteld? Ben eigenlijk wel benieuwd of diegene die hem besteld hebben ook nog daadwerkelijk gekregen hebben nu ze erachter zijn gekomen dat het niet de aanbieding was die ze voor ogen hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Het ging zo snel, en ik zat op m'n werk, dat ik het gisteravond pas zag toen de prijs alweer rond de 160e stond :(

Wil je je F802 Sand ruilen voor mijn F802 black? :9

[ Voor 19% gewijzigd door NickH op 15-09-2009 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 12:37
Ik ben op zoek naar een nieuwe rugtas om mee te nemen op vakantie naar India. Ik heb zelf op het moment een rugtas van Lowepro maar ben op zoek naar een vervanger omdat ik tevens mijn asus Eee Pc van 10 inch zou willen meenemen. De huidige lowepro Orion Trekker II die ik heb is daarvoor te klein.

Ik zou daarom een rugtas willen waarin het volgende zou kunnen:
- Camera:
- Canon EOS 400D Body
- Objectieven:
- Canon 28-135mm USM iS
- Canon 70-300mm USM iS
- Canon 50mm
- Flitser:
- Canon 430 EX II
- Netbook:
- Asus EeePC 1005HA-H 10 Inch
- Accessoires:
- Extra accu's
- Oplader

Zelf heb ik gekeken naar de volgende rugzakken LowePro CompudayPack, LowePro, FastPack 250 of 350.

Ik was eerst onder de indruk van de compudaypack maar toen ik eens verder op het internet ging zoeken kwam ik er achter dat de camera ruimte te klein was om mijn lens (28-135mm) op de body te houden. Ik ben dan verplicht om mijn objectief van mijn body te halen om deze in de tas te doen. Dit lijkt mij niet handig als ik de camera grijp klaar wil hebben. Daarnaast vind ik deze erg groot maar is ie wel lichter dan de fastpack.

De fastpack 250 heeft als voordeel dat je de rugtas makkelijk naar je buik kan doen om de body direct grijpklaar te kunnen pakken. Daarnaast heeft deze genoeg ruimte om je laptop te kunnen plaatsen. Alleen vind ik 1,64Kg weer erg zwaar en lijkt mij deze erg groot. Hetzelfde geld voor de 350 die nog groter is.

Daarnaast zijn deze rugtassen geschikt voor een 15 inch of een 17 inch maar omdat ik een 10 inch heb vind ik het een beetje zonde van de overbodige ruimte.

Ik zoek daarom een comfortabele en kleinere rugtas die al mijn camera apparatuur makkelijk kan opbergen en daarbij een mogelijkheid om de camera grijpklaar te kunnen pakken en zonder dat ik de objectief er van af hoeft te halen. Verder dat ik mijn netbook veilig kan opbergen en dat deze makkelijk onder de vliegstoel kan leggen.

Graag zou ik wat advies tenzij jullie aangeven dat je zweert bij een fastpack 250 en dat ik de grootte maar voor lief moet nemen of dat ik beter de fastpack 200 kan nemen omdat daar misschien nog ruimte is voor een 10 inch netbook.

Ik ga vanmiddag even langs bij een camera winkel en heb al mijn bovenstaande apparatuur meegenomen om te kijken of het allemaal past maar als jullie nog andere rugtassen weten welke ik zeker moet proberen hoor ik dat graag.

[ Voor 0% gewijzigd door mabarto op 15-09-2009 11:38 . Reden: Type van bestaande lowepro toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-09 10:07
Na mijn zoektocht naar een schoudertas waar m'n camera + een 70-200 F/2.8 eraan vast in kan heb ik een Crumpler 8 Million Dollar Home besteld. Wilde voor een Domke F-802 gaan, maar werd bij Foto Konijnenberg niet vriendelijk te woord gestaan en kreeg te horen dat de levertijd tot 6 weken op kon lopen.

Als ik 'm heb zal ik wat foto's posten :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NickH schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 10:24:
Het ging zo snel, en ik zat op m'n werk, dat ik het gisteravond pas zag toen de prijs alweer rond de 160e stond :(

Wil je je F802 Sand ruilen voor mijn F802 black? :9
Ah dat is nou jammer! Nee helaas, ruilen doe ik niet aan. Van ruilen komt huilen :)
In principe mogen dit soort dingen wel verder via DM hoor!

Maar nu ben ik nog steeds benieuwd of de overige mensen die hem besteld hebben het ook binnen hebben gekregen.

• sOid
  • Niet online
Is er al iemand die bij Konijnenberg de F-2B heeft besteld (nadat 'ie al op de status "In bestelling" stond, maar nog wel onder de 40 euro was) en wat van ze heeft gehoord? Ik nog verder niks namelijk.

Statuslijst:
code:
1
2
3
4
5
Status: king    Order in behandeling genomen    11-09-2009, 14:26
Status: goedgekeurd Verwerkt fase 1 11-09-2009, 14:26
Status: nieuw   Bevestiging per Email verzonden 11-09-2009, 14:19
Status: nieuw   Ordernummer toewijzen   11-09-2009, 14:17
Status: nieuw   Order ontvangen 11-09-2009, 14:19

• iMars

iMars

Full time prutser

sOid schreef op woensdag 16 september 2009 @ 12:05:
Is er al iemand die bij Konijnenberg de F-2B heeft besteld (nadat 'ie al op de status "In bestelling" stond, maar nog wel onder de 40 euro was) en wat van ze heeft gehoord? Ik nog verder niks namelijk.

Statuslijst:
code:
1
2
3
4
5
Status: king    Order in behandeling genomen    11-09-2009, 14:26
Status: goedgekeurd Verwerkt fase 1 11-09-2009, 14:26
Status: nieuw   Bevestiging per Email verzonden 11-09-2009, 14:19
Status: nieuw   Ordernummer toewijzen   11-09-2009, 14:17
Status: nieuw   Order ontvangen 11-09-2009, 14:19
Hier ook:
code:
1
2
3
4
5
Status: king    Order in behandeling genomen    11-09-2009, 14:38
Status: goedgekeurd Verwerkt fase 1 11-09-2009, 14:38
Status: nieuw   Bevestiging per Email verzonden 11-09-2009, 14:29
Status: nieuw   Ordernummer toewijzen   11-09-2009, 14:27
Status: nieuw   Order ontvangen 11-09-2009, 14:30

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

misschien dat ze intern even gaan overleggen hoe ze dit het beste kunnen oppakken...
andere winkels zeggen zonder pardon: sorry, je gaat hem niet krijgen voor dat geld.
Ben benieuwd hoe konijn dit oppakt.

• Hahn
Of ze wachten op de lading en versturen het dan alsnog :P Ik heb ook nog niks gehoord, had 'm ook voor €37,45 besteld, maar dan rond 17:00.

Verwijderd

Ik heb de F3XBbesteld voor 24,95. Heb dezelfde orderstatusmelding als de posters hierboven en ook nog niets gehoord. Overigens staat deze tas nog steeds voor deze prijs op de site, dus ik ga er maar vanuit dat het geen fout is, maar een aanbieding. Als het een fout was geweest, dan zou de prijs allang aangepast zijn, toch? Daar hebben ze inmiddels meer dan voldoende tijd voor gehad imho

• NickH
Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 20:21:
[...]

Ah dat is nou jammer! Nee helaas, ruilen doe ik niet aan. Van ruilen komt huilen :)
In principe mogen dit soort dingen wel verder via DM hoor!

Maar nu ben ik nog steeds benieuwd of de overige mensen die hem besteld hebben het ook binnen hebben gekregen.
Was meer een geintje hoor ;-) Als je 'm écht kwijt wil moet je maar DM'en, vind sand eigenlijk wel mooi.

Ben ook wel benieuwd of die F-2 uitgeleverd gaat worden, baal nogsteeds dat ik te laat was :(

Verwijderd

Ondanks mijn drie binnengekomen tassen baal ik ook. Als ik meteen vijf van die F2b´s besteld had, dan had ik ladingen tweakers blij kunnen maken met een F2b voor 60 euro! :+

• NrG_82
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

webmail schreef op woensdag 16 september 2009 @ 12:19:
[...]

Hier ook:
code:
1
2
3
4
5
Idem hier...

• NickH
Ik heb de F3XB ook voor 25e besteld, 130 euro korting is een koopje voor zo'n mooie tas :-)

Ben benieuwd of ze 'm gaan leveren!

Zo te zien zijn er nog twee tassen met achtelijke korting:
http://www.fotokonijnenbe...s_original_bag_olive.html

Sla je slag!

[ Voor 49% gewijzigd door NickH op 16-09-2009 15:24 ]

Verwijderd

En, hoe ziet je orderstatus eruit? Is jouw order ook in behandeling genomen?

• NickH
code:
1
2
3
4
5
6
overzicht orderstatussen
Status: king    Order in behandeling genomen        16-09-2009, 15:19
Status: goedgekeurd     Verwerkt fase 1             16-09-2009, 15:19
Status: nieuw   Bevestiging per Email verzonden     16-09-2009, 15:09
Status: nieuw   Ordernummer toewijzen           16-09-2009, 15:07
Status: nieuw   Order ontvangen                 16-09-2009, 15:10

En kreeg deze mail:
Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor de bestelling die u heeft geplaatst via de webwinkel van Foto Konijnenberg.

Uw order staat in ons systeem onder nummer KR9120622 met een totaalbedrag van € 32.24 (inclusief BTW).

Deze order is nog niet compleet; we hebben niet alle door u bestelde artikelen in voorraad. Zodra de order compleet is, wordt hij verzendklaar gemaakt. Wij laten u via e-mail weten wanneer uw bestelling precies wordt verzonden.

U kunt erop vertrouwen dat wij er alles aan zullen doen om uw bestelling zo snel mogelijk te leveren. Daarbij vragen we bij voorbaat uw begrip voor het feit dat het voor ons in dit soort gevallen soms onmogelijk is u exacte informatie te verschaffen over levertijden.

Voor de volledigheid vindt u als bijlage bij dit bericht een kopie van uw order in PDF-formaat. Onderaan dit document vindt u de door u opgegeven betaalmethode en een overzicht van de leveringscondities.

Wij bieden u de mogelijkheid van deellevering van de artikelen die wel binnen zijn, tegen een meerprijs van € 6,50. Als u hiervoor wilt kiezen, neemt u dan even contact met ons op.

[ Voor 0% gewijzigd door PowerUp op 12-04-2011 12:09 ]

• -j-k-
Ik heb ze ondertussen een mailtje gestuurd met de vraag of de F-3XB toch geleverd wordt aangezien er bij verzendvoorraad "in bestelling" staat. Hierop kreeg ik onderstaand mailtje:
Geachte heer/mevrouw,
Nee, ik kan hem niet meer invoeren, hij is niet meer leverbaar, sorry,.
Met vriendelijke groet,
Lekker antwoord als je een mail met nette volzinnen hebt gestuurd :P .

Bij mij is de orderstatus gesloten, en heb bij orderhistorie hetzelfde rijtje als hierboven staan.

@NickH: Zie dat hij nu op €75 staat, heb je mooi geluk gehad als ze hem misschien toch nog leveren :) .

[ Voor 10% gewijzigd door -j-k- op 16-09-2009 17:51 ]

Vimeo, YouTube

• simon
  • Laatst online: 15-09 18:26
iedereen aan de domke!

|>

Verwijderd

Een tas is leverbaar of niet leverbaar lijkt me. En niet meer leverbaar is niet meer leverbaar, ook niet voor een hoger bedrag. Ik zou het wel vreemd vinden als dezelfde tas voor een hoger bedrag plotseling wel leverbaar is.

De tas staat al een week lang voor die prijs op de website. Ik kan er inkomen dat de prijs er ongeluk verkeerd op de website terecht komt. Maar op het moment dat er een orderbevestiging gestuurd wordt met diezelfde prijs, de order blijkens de statusmelding goedgekeurd is, je hebt betaald en er vervolgens ook nog een mail verstuurd wordt dat het desbetreffende artikel geleverd zal worden zodra de order compleet is, dan is er mijns inziens sprake van een afgeronde transactie, waarbij de verkoper alleen nog een verplichting heeft na te komen, namelijk de levering van het artikel.

Iemand hier met een juridische achtergrond die hier meer vanaf weet?

• NickH
Gevonden op internet, iedereen herinnert zich de OTTO LCD TV gate vast nogwel:
http://netters.nl/otto-juridisch-fout-prijzen

Een paar quotes:
Het vonnis

De rechter verwijst in zijn vonnis naar het wettelijk systeem en komt uit bij de vraag of sprake is gerechtvaardigd vertrouwen (artikel 3:35 BW). Bij de beoordeling van die vraag wordt een aantal criteria gehanteerd:

* Voor- en nadelen voor partijen
* Aard van de rechtshandeling
* Mogelijkheid van onderzoek naar de betwiste wil
* Bijzondere (on)deskundigheid
[...]
Dit alles in ogenschouw genomen, doet de rechter oordelen dat een beroep op artikel 3:35 BW faalt. De websitebezoeker kon immers weten dat de prijs redelijkerwijs niet kon worden opgevat als een ook werkelijk door OTTO beoogde prijs. De vorderingen van de Stichting Postwanorder worden dan ook afgewezen en daarmee hoeft OTTO de lcd-televisies niet af te leveren.
[...]
'Uit een door de consument overhandigde prijsvergelijking blijkt dat de op een na goedkoopste aanbieding € 311,- bedraagt, een verschil van € 246,- Dit verschil is zo groot dat de consument had kunnen en moeten begrijpen dat de door de ondernemer opgegeven prijs niet juist kan zijn. Ook heeft de consument geen navraag gedaan bij de ondernemer.'
De vraag is dus, mocht het op een rechtzaak uitkomen, of we aan konden nemen dat de prijs redelijk was. Voor de F2 die voor een schamele 150 euro korting ging lijkt dat me niet, maar voor de F3 die nu op 75 euro staat lijkt me dat een te betwisten zaak.

Verwijderd

Volgens mij gaan deze argumenten van de rechter niet helemaal op. Er is namelijk wel voor deze prijs geleverd aan een aantal mensen, wat bij de Otto zaak niet zo was. Dus op het moment dat er gewoon geleverd wordt voor deze prijs, ga ik ervan uit dat het gewoon een scherpe aanbieding is.

Daarnaast heeft Otto duidelijk kunnen maken dat door overmacht de prijzen op de site niet bijgewerkt konden worden. Daar is volgens mij nu ook geen sprake van, omdat de prijzen van enkele tassen wel aangepast zijn afgelopen week. Blijkbaar was de mogelijkheid er dus wel, maar de aanbieding bij een aantal tassen is blijven staan tot op vandaag.

Wat ik echt wel een beetje schimmig vind trouwens, is dat sommige mensen een dag na hun bestelling een mailtje kregen dat de tas niet leverbaar was. Desondanks is toen de tas voor dat bedrag op de site blijven staan als ik het goed begrijp? Dat is dan toch een vorm van misleiding of op zijn minst nalatigheid?

En waarom krijgen sommige mensen wel een mail dat de tas niet leverbaar is en anderen niet? Betekent dat dat de mensen die geen mailtje hebben gehad, wel de tas uitgeleverd krijgen?

Ben benieuwd hoe Konijn dit gaat aanpakken.

• NrG_82
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

NickH schreef op woensdag 16 september 2009 @ 21:06:

De vraag is dus, mocht het op een rechtzaak uitkomen, of we aan konden nemen dat de prijs redelijk was.
Maar wie gaat daar überhaupt een rechtszaak om beginnen dan? Iedereen weet toch zelf ook donders goed dat die prijs niet klopt en dat de mensen die hem wel opgestuurd hebben gekregen voor die prijs, sowieso geluk hebben gehad. Ik hoop natuurlijk ook dat ze dat ding gewoon opsturen, of desnoods voor een middenweg van 6 tientjes oid ipv 150 euro. Maar als ze dat niet doen, jammer dan.

• mennovanw
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-09 17:53

mennovanw

Canon? You can!

Is gewoon overduidelijk een prijzingsfout van Konijn (en hadden we ook kunnen weten door de prijzen bij de competitie te bekijken). Kortom geen leveringsplicht van Konijn (zoals de rechter ook oordeelde in de Otto-zaak).

Bij Konijn is de zaak gewoon zo geautomatiseerd dat het even duurde voordat ze het door hadden, maar dat geeft de anderen die niets hebben ontvangen geen recht op nakoming..

Zou ook een gekke zaak zijn zeg..

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts

Verwijderd

Desalniettemin vind ik het raar dat ze niets van zich laten horen. Ik heb namelijk vorige week al wel betaald. Een mailtje met een bericht dat het een fout op de website betrof en de belofte om de betaling terug te boeken vind ik dan eigenlijk wel op z'n plaats.

En wat betreft de prijzen vind ik het wel wat dubieus moet ik zeggen. Als je alleen al kijkt naar de Domke F-2's. Die varieren enorm in prijs (ook in adviesprijs), afhankelijk van de kleur? En zo nee, welke prijs is dan de goede? Iedere kleur heeft een andere prijs lijkt het.

Als ik een bestelling doe bij een internetwinkel en ook gelijk moet betalen, dan ga ik ervan uit dat de prijs die op de bevestiging en de factuur staat, overeenkomt met de daadwerkelijke prijs. Als je daar niet van op aan kunt, dan is het hele internetshoppen toch een vreselijk onzeker ding?

Uiteraard is een rechtszaak beginnen onzin, maar ik vind de werkwijze van Konijn in dit geval wel erg slordig eerlijk gezegd.

• sOid
  • Niet online
mennovanw schreef op woensdag 16 september 2009 @ 23:16:
Is gewoon overduidelijk een prijzingsfout van Konijn (en hadden we ook kunnen weten door de prijzen bij de competitie te bekijken). Kortom geen leveringsplicht van Konijn (zoals de rechter ook oordeelde in de Otto-zaak).

Bij Konijn is de zaak gewoon zo geautomatiseerd dat het even duurde voordat ze het door hadden, maar dat geeft de anderen die niets hebben ontvangen geen recht op nakoming..

Zou ook een gekke zaak zijn zeg..
Niet helemaal mee eens. Er zijn verschillende mensen hier die de F-2 wél voor die prijs hebben gekregen. Een beetje verkoper in de winkel snapt toch eigenlijk ook wel dat nog geen 40 euro wel erg weinig is voor zo'n tas?

Maar goed, ben benieuwd :)

• NrG_82
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

sOid schreef op donderdag 17 september 2009 @ 00:19:
[...]

Niet helemaal mee eens. Er zijn verschillende mensen hier die de F-2 wél voor die prijs hebben gekregen. Een beetje verkoper in de winkel snapt toch eigenlijk ook wel dat nog geen 40 euro wel erg weinig is voor zo'n tas?
Een beetje verkoper wél idd. Daarom heeft die man van de afhaalbalie ook direct aan IT of systeembeheer of whatever doorgegeven dat die prijs sowieso zsm. aangepast moet worden. Meneer Konijn zelf zat namelijk op een beurs en ze konden hem niet bereiken of te checken of die prijs wel of niet klopte.

Maar voor het verzenden is het een ander verhaal. Dat gaat allemaal geautomatiseerd. Betaling komt overeen met prijs op de website, order goedgekeurd, magazijnmedewerker mag order picken en versturen en die hoeft echt niet te kijken hoeveel er voor zo'n ding betaald is. En al ziet hij dat, dan weet die vast niet alle adviesprijzen van het hele magazijn uit z'n hoofd...

• -j-k-
Ik heb vandaag het bedrag terug op mijn bankrekening mogen verwelkomen. Zaterdagmorgen had ik besteld, dus ze zijn wel netjes met het terugstorten naar mijn mening. :)

Vimeo, YouTube

• NickH
@-j-k-: Maar jij hebt hen gemaild.

Zoals het er nu uit ziet krijgt iedereen zijn tas gewoon geleverd.

Heb wel vaker backorders bij konijn gehad en daar lijkt het nu precies weer op. Ik wacht het in ieder geval af, een domke tas voor die prijs is gewoon een koopje. Dingen zijn megagoed en baal nogsteeds dat ik de F-2 niet heb kunnen bestellen.

• iMars

iMars

Full time prutser

NickH schreef op donderdag 17 september 2009 @ 10:55:
@-j-k-: Maar jij hebt hen gemaild.

Zoals het er nu uit ziet krijgt iedereen zijn tas gewoon geleverd.

Heb wel vaker backorders bij konijn gehad en daar lijkt het nu precies weer op. Ik wacht het in ieder geval af, een domke tas voor die prijs is gewoon een koopje. Dingen zijn megagoed en baal nogsteeds dat ik de F-2 niet heb kunnen bestellen.
code:
1
2
Orderstatus: gesloten
1.00 x Domke F-2 Ballistic Nylon Bag Black

Overzicht orderstatus:
code:
1
2
3
4
5

-O- Orderstatus gesloten ....

• NickH
Orderstatus gesloten heb ik ook voor m'n tenba insert die al een weekje of drie in backorder staat, ook niets over gehoord. Doesn't alarm me :)

• iMars

iMars

Full time prutser

NickH schreef op donderdag 17 september 2009 @ 11:22:
Orderstatus gesloten heb ik ook voor m'n tenba insert die al een weekje of drie in backorder staat, ook niets over gehoord. Doesn't alarm me :)
Fingers crossed :)

Verwijderd

Mijn orderstatus is verdwenen. Dus geen tas denk ik :'(
Ik heb nog geen geld retour en ook geen mailtje gehad van Konijn.

• sOid
  • Niet online
webmail schreef op donderdag 17 september 2009 @ 11:09:
[...]

code:
1
2
Orderstatus: gesloten
1.00 x Domke F-2 Ballistic Nylon Bag Black

-O- Orderstatus gesloten ....
Bij mij komen bestellingen bij FK altijd meteen op gesloten :P Zegt dus niks.

edit: Ik denk dat het te maken heeft met de betaalmethode. Ik betaal altijd via iDeal, dan hebben ze het sneller en wordt het ook sneller verstuurd. Hoe heb jij betaald?

[ Voor 21% gewijzigd door sOid op 17-09-2009 12:00 ]

• iMars

iMars

Full time prutser

sOid schreef op donderdag 17 september 2009 @ 11:58:
[...]

Bij mij komen bestellingen bij FK altijd meteen op gesloten :P Zegt dus niks.

edit: Ik denk dat het te maken heeft met de betaalmethode. Ik betaal altijd via iDeal, dan hebben ze het sneller en wordt het ook sneller verstuurd. Hoe heb jij betaald?
:Y iDeal

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-09 10:07
Vandaag m'n Crumpler 8 million dollar home binnen gehad. Eindelijk een schoudertas waar m'n camera met 70-200 eraan vast in past :) Heb er nu m'n 450D+70-200 F/2.8L in zitten, een 17-40 F/4L, een 50mm F/1.8, Metz 40MZ3i en nog wat filters e.d. Heb nog heel wat ruimte over. Handig voor m'n oplader en dat soort dingen. Besteld in de USA, maar toch een levertijd van maar twee dagen. Er zijn webshops in NL die er langer over doen ;)

Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/r0y05u.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/2zh02g3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/11t1z6a.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door tommyz op 17-09-2009 20:29 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er hier iemand ervaring met cases?

ik zoek er 1 te kopen, en dacht aan een Pelican, wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er eentje (Pelicase 1510 trolley) die ik maar één keertje gebruikt heb, omdat ik hem veel te zwaar en te lomp vind. In sommige gevallen zal íe best handig zijn (vervoer cameraspullen per vliegtuig en zo), maar voor dagelijks gebruik vind ik hem zelf niet praktisch.

Die van mij staat te verstoffen, dus als je interesse hebt DM me dan maar even met een bod (was toch al van plan om hem op Marktplaats te zetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb je een DM gestuurd, het lijkt me wel handig dat deze wieltjes heeft, maar dat is voor mij geen vereisten, ik zou hem vooral gebruiken voor vervoer en opslag in de auto, en op m'n kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter87
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09-2021
Krijg net een mailtje en smsje van Konijn dat m'n tas (F2-B) is verzonden, NICE!
Dan mag ik hem dus morgen hier thuis verwachten.. Pluim voor Broer Konijn d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Wouter87 schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 17:34:
Krijg net een mailtje en smsje van Konijn dat m'n tas (F2-B) is verzonden, NICE!
Dan mag ik hem dus morgen hier thuis verwachten.. Pluim voor Broer Konijn d:)b
*O* Hier ook, net een smsje:
Uw order (****) is zojuist verzonden met barcode **** in 1 pakket(ten). Nog contant te voldoen: ? 0,00. Mvg, Foto Konijnenberg
Errug netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Same here, net mailtje gekregen dat hij is verzonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enzo Dizono
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-05-2022
Lucky bastards! En nu ophouden met dat Domke gegeil he? ;)

www.jessekraal.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 14:40:

Zelf heb ik ook de Pelican 1510. Dit is voor veel airliners wat afmetingen betreft de max toelaatbare handbagage, wat dat betreft handig dus. Alleen het gewicht is behoorlijk, zelfs als het koffer leeg is (7kg), hiermee kom je tegenwoordig dus in de problemen (met name bij de low-budget airlines).

Koffer is ideaal als opslag thuis of in de auto inderdaad, luchtdicht dus ook geen last van stofophoping. Heb hem zelf via ebay gekocht inclusief dividers en extra opbergcompartimenten in het deksel.

Case is echt bestand tegen alles lijkt het wel! Kan me geen betere bescherming voorstellen. Tevens handig als opstapje of zitje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwprijs ligt me net iets te hoog, hoewel na reviews en filmpjes te hebben bekeken ben ik er wel over aan het twijfelen. Ik hoop dat Sharpie terugmailt, en ik hem via haar 2e hands voor een mooi prijsje kan kopen. Mss koop ik er later dan nog wel zo 1 bij. Het lijken me tijdloze investeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:19
Ik heb twee weken terug een ongelofelijke preek gekregen bij het inchecken voor een transavia vlucht. Mijn fototas (Stealth reporter D400) woog 10Kg. Ze dreigden hem als ruimbagage te behandelen want het zou gevaar op kunnen leveren als de tas uit het bagagevak zou vallen. Uiteindelijk mocht het toch mee de cabine in. In zo'n situatie ben je met de Pelican waarschijnlijk het haasje. Al kan die Pelican natuurlijk prima als ruimbagage ingechecked worden.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
vandijk schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 19:52:
Ik heb twee weken terug een ongelofelijke preek gekregen bij het inchecken voor een transavia vlucht. Mijn fototas (Stealth reporter D400) woog 10Kg. Ze dreigden hem als ruimbagage te behandelen want het zou gevaar op kunnen leveren als de tas uit het bagagevak zou vallen. Uiteindelijk mocht het toch mee de cabine in. In zo'n situatie ben je met de Pelican waarschijnlijk het haasje. Al kan die Pelican natuurlijk prima als ruimbagage ingechecked worden.
Mja, vooraf zelf wegen en de maten van de desbetreffende luchtvaartmaatschappij bekijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 14:40:

Ik heb wel eens een pelicase gehad toen ik veel met bands tourde, dan kon ik m'n spul veilig achterin de bus zetten bij de versterkers, speakerkasten en drumkit. Inderdaad onverwoestbaar en veilig, dus wat dat betreft ideaal.

Afgezien daarvan vind ik 't ondingen, je hebt ter plekke toch nog altijd nog een tas nodig voor 't rondlopen...
Leuk dat ze onverwoestbaar en waterdicht zijn, maar daardoor ook behoorlijk duur plus relatief groot en zwaar. Vooral wanneer je er een met schuim neemt heb je best weinig bruikbare ruimte voor zo'n grote koffer. Ook als er een 1d of een body met grip rechtop in moet passen wordt de hele koffer een stuk dikker. Koop je een keer een grote lens dan zal je net zien dat ie op 1cm na net niet past :)

Ik draag weer gewoon een tasje mee, dus als ik jou was zou ik me eerst serieus afvragen of je echt een pelicase nodig hebt, want er kleven dus ook nogal wat nadelen aan. :)
Heb je 'm wel echt nodig dan is er eigenlijk geen alternatief en is de prijs ook wel te verantwoorden.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:19
sOid schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 20:25:
[...]

Mja, vooraf zelf wegen en de maten van de desbetreffende luchtvaartmaatschappij bekijken...
De maten van de tas zijn goed en dat de tas te zwaar was wist ik thuis ook al. Was meer om aan te geven dat een lege 1510 alleen op basis van zijn leeggewicht al geweigerd kan worden als handbagage. Ook al geeft Pelican aan dat de case goedgekeurd is als handbagage.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een rugzak waar al m'n gerief net niet inpast. En aangezien ik veel fotoshoots op verplaatsing met de auto doe, vind ik het beter als ik al mijn fotogerief in de koffer veilig kan steken, tevens is mijn kamer nogal klein, en is het leuk als ik mijn gerief stofvrij ergens onder kan schuiven zonder dat ik schrik moet hebben dat er iets mee gebeurd. De 1510 kost 210 euro, wat ik nog niet onoverkomelijk vind. Als ik hem via Sharpie voor een tikkeltje minder kan kopen, kan ik er niet meteen voor sukkelen. Eens ik op locatie ben kan ik de koffer openzetten, wat ik trouwens ook met mijn rugzak doe hoor, ik leg deze op een tafel volledig open, en zorg dat ik snel aan alles aankan.

EDIT: Vliegen doe ik zo goe als NOOIT, en als ik dan toch vlieg, gebruik ik mijn lowepro fastpack als handbagage.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2009 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 17:18:
Ik heb je een DM gestuurd, het lijkt me wel handig dat deze wieltjes heeft, maar dat is voor mij geen vereisten, ik zou hem vooral gebruiken voor vervoer en opslag in de auto, en op m'n kamer.
Eh, heb geen mail van je ontvangen, misschien een nieuwe poging wagen?
Ben overigens zo ziek als een hond (het zal toch niet de Mexicaanse griep zijn :? ) dus duik zo mijn bedje in, dus waarschijnlijk volgt er morgen pas een antwoord if you don't mind.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2009 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
vandijk schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 20:50:
[...]

De maten van de tas zijn goed en dat de tas te zwaar was wist ik thuis ook al. Was meer om aan te geven dat een lege 1510 alleen op basis van zijn leeggewicht al geweigerd kan worden als handbagage. Ook al geeft Pelican aan dat de case goedgekeurd is als handbagage.
Ah oke :) Stormcases zijn minstens net zo goed, maar zijn wat lichter. Dus voor wie nog zo'n ding zoekt (ik wil eigenlijk ook nog zo'n ding voor thuisopslag en voor in de auto) kan wellicht beter die kopen. Maar ze zijn zo duur :(

• iMars

iMars

Full time prutser

*O* Whoohaa, mijn Domke is binnen!!! *O*

Pics, or it didn't happen :+
Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/34iia0z.jpgAfbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/2eqdp9i.jpgAfbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/2iihjer.jpgAfbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/14sg8k.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/24awmjo.jpgAfbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/2ldhr34.jpgAfbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/303afz7.jpgAfbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/288yu8l.jpg

Ikke blij, en de katten ook (met de doos ;) )

[ Voor 92% gewijzigd door iMars op 19-09-2009 13:11 ]

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
sOid schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 22:50:
[...]

Ah oke :) Stormcases zijn minstens net zo goed, maar zijn wat lichter. Dus voor wie nog zo'n ding zoekt (ik wil eigenlijk ook nog zo'n ding voor thuisopslag en voor in de auto) kan wellicht beter die kopen. Maar ze zijn zo duur :(
Storm = Peli :) Maar da's nog niet zo lang, denk ik :)
Ben eens aan het rondkijken geweest voor zo 'n ding, en de 1514 van Peli lijkt me wel leuk, da's de 1510, maar dan met dividers zoals m'n lowepro's ipv pick & pluck schuim...
Met pick & pulck schuim zit je vast aan je indeling, vind ik...

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Verwijderd

dodge_911 schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 13:41:
[...]

Ben eens aan het rondkijken geweest voor zo 'n ding, en de 1514 van Peli lijkt me wel leuk, da's de 1510, maar dan met dividers zoals m'n lowepro's ipv pick & pluck schuim...
Met pick & pulck schuim zit je vast aan je indeling, vind ik...
Ja da's natuurlijk wel een pak handiger, en ze zijn helemaal niet duur voor wat je krijgt vind ik, en als je altijd met de auto rondtrekt, vind ik dit een betere investering dan een rugzak.

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:19

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Mailcall! Kitteh biggest pleasure! :D

Hier staat tekst

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 14:04:
[...]

Ja da's natuurlijk wel een pak handiger, en ze zijn helemaal niet duur voor wat je krijgt vind ik, en als je altijd met de auto rondtrekt, vind ik dit een betere investering dan een rugzak.
True, vandaar dus ook mijn overweging...
Leuk zou zijn dat ik AL mijn gear in Peli's zou kunnen stoppen, en dan alles netjes achter in de bak van m'n pickup vervoeren...

Verwijderd

Ik kan me wel voorstellen dat als jij al je gerief in 1540's wilt stoppen, dat je er 2 of 3 moet kopen? Mss dan eens zien voor een grotere? Ik hoop dat sharpie snel antwoord bij mij, dat ik de koffer kan gaan ophalen.

• sOid
  • Niet online
dodge_911 schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 13:41:
[...]

Klopt. Is een maandje geleden oid overgenomen :)

Anyway ik heb net ook m'n F-2B binnen. Zie foto's van webmail voor bewijs ;) Excl kat. Dat wel. Maar dan wel weer mét een stormjacket voor m'n camera :)

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 15:12:
Ik kan me wel voorstellen dat als jij al je gerief in 1540's wilt stoppen, dat je er 2 of 3 moet kopen? Mss dan eens zien voor een grotere? Ik hoop dat sharpie snel antwoord bij mij, dat ik de koffer kan gaan ophalen.
Bwoah, wat d'r nu in m'n Rolling Computrekker past, past ook in de 1514...
En da's zowat alle essential gear...
Eventueel nog een convoluted lid foam ding voor m'n mbp of zo 'n lid organizer...
Voor flitsers en statieven en dergelijke heb je zowiezo 'n andere peli nodig.

Ik kwam vorig jaar wel een fotograaf tegen, die had echt 'n hele grote pelicase bij zich, en omdat hij nogal klein was, gebruikte hij die ook als podium ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ziet net dat ie bij KE voor 180 staat, daar krijg je wel de foam versie voor, maar als je dan nog eens 39 euro bijbetaald hebt je het divider setje, dan kan je nog altijd kiezen. Goedkoper dan FK in Belgie, de pelicase zelf is zo"n 40 euro goedkoper, wel moet ik er natuurlijk nog de verzendingskosten naar België bijrekenen, terwijl ik met de auto op een 30 tal minuten van FK turnhout vandaan zit. Aangezien sharkie niet meteen antwoord, zal ik daar toch ook eens over moeten beginnen denken.
Pagina: 1 ... 19 ... 29 Laatste

Dit topic is gesloten.