Centraal Fototas Topic - Deeltje 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 29 Laatste
Acties:
  • 277.899 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Alle 109 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
simon schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 16:24:
waarom neem je zoveel mee dan, helemaal tov je sig snap ik 't niet helemaal.

er zit genoeg padding in die tassen, daar zou ik me geen zorgen over maken, ze zijn alleen onhandig om de hele dag mee te slepen, plus diefstal gevoelig.
Het gaat me niet om veel mee te nemen, ik liep afgelopen zaterdag de hele dag met 2 lenzen en dan krijg ik al pijn in de schouders/rug. ;)

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 15:59
steeds die zonnekap wisselen heb ik geen zin in, dat vind ik al irritant als ik polar er op moet draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 18:26
dan zit je tas niet goed of is 't een slechte tas, met twee lenzen moet je in een rugtas geen kramp krijgen, of 't moet een 1200 f/5.6 zijn ofzo.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Had nu mijn Domke F2 bij met een 70-200 en wat grut in de Domke en de camera + 24-70 in de hand en vise versa. Zaterdag ga ik eens kijken of zo'n trolley wat is, want eigenlijk zijn mijn Domke en ik niet van elkaar te scheiden :D

[ Voor 12% gewijzigd door Joepv op 06-08-2009 23:12 ]

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leffunk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-09 15:43
Was zelf ook al aan het kijken voor Lowepro Primus AW: bij de konijnen langsgeweest maar daar hadden ze enkel de zwarte in voorrraad voor 145 EUR (of zoiets), terwijl ik de blauwe graag had gehad.

Gezien ze die daar toch ook moesten bestellen ik dan maar gekeken of ze die elders niet in voorraad hadden.

Uiteindelijk gekocht in UK inclusief verzending (België) voor 98 EUR ! Tiptop in orde en zeer snelle én correcte levering.

Kortom, indien je dergelijke rugzak wenst, even rondkijken naar alternatieven buiten België of Nederland.
mvg,

Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 14:26
Sinds kort heb ik een Crumpler Italian Connection. Op vakantie 14 dagen lang mee rondgelopen en bevalt prima. Er pas netjes een 40d+grip+17-40+zonnekap in, daarnaast een 70-200, en aan de andere kant wat filters etc. En dan heb je onderin nog vakjes voor je macrolens, flitser, kabeltjes, andere lenzen etc. En hij hangt echt lekker op de rug.

Morgen een dagje partyfotografie doen met deze rugzak, en de 17-40 + 70-200. Eens kijken of dat bevalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Het nadeel van rugzakken bij pop/party fotografie is dat je niet snel kan wisselen van lens. Bij popfotografie heb je vaak maar 2 a 3 nummers de tijd om een artiest vast te leggen en dan wil je snel kunnen wisselen zonder eerst de tas van je rug te moeten halen en (in een overvolle fotopit) neerleggen, openmaken, wisselen enz... ;) Ook ben je met zo'n tas 2x zo groot als je jezelf door druk publiek moet zien te worstelen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Joepv schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 22:12:
Het nadeel van rugzakken bij pop/party fotografie is dat je niet snel kan wisselen van lens. Bij popfotografie heb je vaak maar 2 a 3 nummers de tijd om een artiest vast te leggen en dan wil je snel kunnen wisselen zonder eerst de tas van je rug te moeten halen en (in een overvolle fotopit) neerleggen, openmaken, wisselen enz... ;) Ook ben je met zo'n tas 2x zo groot als je jezelf door druk publiek moet zien te worstelen... :)
Dat is waar, maar ik heb natuurlijk 2 lenzen bij me. hoe ik dat dan ga regelen is een goede vraag :) Het snel wisselen van lenzen is niet zo nodig denk ik. Dat 2 keer zo groot zijn is wel een nadeel. Geen idee hoe ik anders een 2e lens mee krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marten
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 08:43
Lenspouch aan je riem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Dacht ik net ook aan inderdaad :D Alleen nog een fatsoenlijke manier vinden om hem eraan te hangen, zijn maar 2 koordjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik al een tijdje naar tevredenheid een Lowepro Minitrekker voor mijn fotozooi, echter zweet ik mij elke keer helemaal een achterlijke, en een natte rug is gewoon irritant.

Ik heb nu zitten kijken en ik kwam de lowepro Classified 160 AW tegen. Deze tas lijkt mij best fijn voor die paar dingen die ik mee wil nemen (40D met Tamron 17-50, 10-22, paar filters, gorillapod en remote.) en hij is lekker discreet.

Echter ben ik niet helemaal zeker van die tas voor ik het geld er voor neer leg, dus: Zijn er mensen die deze tas hebben en/of zijn er mensen die goede alternatieven weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 21:48:
Ik gebruik al een tijdje naar tevredenheid een Lowepro Minitrekker voor mijn fotozooi, echter zweet ik mij elke keer helemaal een achterlijke, en een natte rug is gewoon irritant.

Ik heb nu zitten kijken en ik kwam de lowepro Classified 160 AW tegen. Deze tas lijkt mij best fijn voor die paar dingen die ik mee wil nemen (40D met Tamron 17-50, 10-22, paar filters, gorillapod en remote.) en hij is lekker discreet.

Echter ben ik niet helemaal zeker van die tas voor ik het geld er voor neer leg, dus: Zijn er mensen die deze tas hebben en/of zijn er mensen die goede alternatieven weten.
ruim zat .en van degelijk matiraal. ik had er naar new york een D300+grip 17-55 /14-24/ 70-200 in past net van wege het groote formaat van de 14-24 past het net dus jou set moet geen enkel probleem zijn.
ik kan je zeggen dat is echt een toptas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cool, nu nog even zien waar die voor een "acceptabele" prijs te krijgen is :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coorz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-12-2017

coorz

Back to crop!

Verwijderd schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 22:07:
[...]

ruim zat .en van degelijk matiraal. ik had er naar new york een D300+grip 17-55 /14-24/ 70-200 in past net van wege het groote formaat van de 14-24 past het net dus jou set moet geen enkel probleem zijn.
ik kan je zeggen dat is echt een toptas :)
+1
Hele robuuste tas van degelijk kwaliteits materiaal en je gear past er idd makkelijk in. Handig: memorycard pouch en strap guide op de schouderriem.
Zelf prefereer ik de Urban Disguise 35; bijna identieke tas waar iets meer in gaat + 13.3" notebookje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
Verwijderd schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 22:12:
Cool, nu nog even zien waar die voor een "acceptabele" prijs te krijgen is :-)
http://www.amazon.co.uk/L...ics&qid=1249817832&sr=8-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

naast mijn nieuwe vertex 300 AW ben ik op zoek naar een goede schoudertas.

de schoudertas zal ik meenemen wanneer ik op reportage ga, hij moet redelijk ruim zijn en het volgende moet er in elk geval in kunnen.

canon 40d met grip en 24-105 objectief
canon 40d zonder grip en 10-22 objectief
canon 50mm 1.8
canon 70-300mm
canon speedlite 580 II
image tank, batterijen/accu's
cf kaartjes
autopapieren/portomonnee/sleutels
ook alle zonnekappen van de objectieven moeten mee.

ik denk zelf aan de stealth reporter D400 AW of de D300 AW ik weet alleen niet of die laatste ruim genoeg is.
een andere mogelijkheid zou zijn de nova 200AW of wellicht een classified 200 AW.
wat denken jullie? waar past mijn gear het beste in.

budget voor deze tas tot €150,-

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2009 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:15
Ik heb vanmiddag een Crumpler Muffin Top 5500 besteld :)
Prijzen op internet lopen nogal uiteen, dus even zoeken is zeker de moeite waard!

Ik had ze zaterdag al in de winkel gezien, maar ik had m'n fotospullen niet bij me, dus daar had ik niet zoveel aan... na een middagje uitgebreid zoeken en vergelijken deze maar besteld, de 7500 vond ik in de winkel wat groot :)... nu maar hopen dat alles erin past!

In de loop van de week zou ik hem in huis moeten hebben, dan update ik nog wel :)

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat vind ik wel een acceptabele prijs ja. Hier in Barcelona kost die tas echt 150 euro (dat gaat echt nergens over). Ik wil er nog even langs met mijn spul om te zien hoe het past, en dan neem ik een beslissing.
Vandaag ben ik met een normale schouder tas even op pad geweest, en dat is toch wel lekke op het fietsje hoor :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 23:56:
[...]

Dat vind ik wel een acceptabele prijs ja. Hier in Barcelona kost die tas echt 150 euro (dat gaat echt nergens over). Ik wil er nog even langs met mijn spul om te zien hoe het past, en dan neem ik een beslissing.
Vandaag ben ik met een normale schouder tas even op pad geweest, en dat is toch wel lekke op het fietsje hoor :-)
ik heb er ook ruim 130 euro voor betaald. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand ervaring met de stealth reporter D400 AW of de 300 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 09:41:
Niemand ervaring met de stealth reporter D400 AW of de 300 ?
Yup! Ikkes ;) Met de 400... En afaik hebben Gerard en Henk de 300...
En volgens mij past het allemaal net in die tassen hoor. (al ben ik voor de 400 gegaan omdat de 300 me wat krap leek)

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 21:19
Ik heb zelf de D400.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3511/3727081796_6d7a80b3b7_m.jpg
Met een beetje handig indelen krijg ik het volgende erin:
- 40D met grip
- 5D met grip
- 135/2
- 17-40
- 24-105
- 430ex
- 85/1.8 met 50/1.8 gestapeld
- nog een vakje over voor zonnekappen, omnibounce en ander los grut.

Ik heb de bodies dus niet aan een lens gekoppeld in de tas. de indeling van de vakken staat dit niet toe.

Als dit wel gewenst is, dan is de Nova 5 of Nova 200 waarschijnlijk een betere keuze.

2 vakken aan de voorkant gebruik ik voor telefoon, portemonee, pennen etc.

[ Voor 16% gewijzigd door vandijk op 11-08-2009 15:27 ]

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
Xcalibur schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 21:00:
Ik heb vanmiddag een Crumpler Muffin Top 5500 besteld :)
Prijzen op internet lopen nogal uiteen, dus even zoeken is zeker de moeite waard!

Ik had ze zaterdag al in de winkel gezien, maar ik had m'n fotospullen niet bij me, dus daar had ik niet zoveel aan... na een middagje uitgebreid zoeken en vergelijken deze maar besteld, de 7500 vond ik in de winkel wat groot :)... nu maar hopen dat alles erin past!

In de loop van de week zou ik hem in huis moeten hebben, dan update ik nog wel :)
Nou, die 5500 is dus nogal aan de kleine kant :/
Met een D90 + 18-105, 70-300 en SB-900 is het ding in principe gewoon vol. Met moeite prak je er nog een oplader naast, en dan zit er nog niks in het voorvak.

Zo nog maar eens kijken of ik wat slims qua indeling kan bedenken, anders gaat ie terug en wordt het een 7500....

Edit: de 7500 besteld, het kon er allemaal wel in, maar dan stond ie wel bol, niet echt comfortabel.
Vreemd genoeg gaf de flitser de meeste problemen, zeker naast een lens was dit net te veel voor de breedte van de tas... De body + 70-300 was in de hoogte ook nogal aan de krappe kant, ongeveer even hoog als de flitser.

Voor de volledigheid even precies wat net teveel was: :)

Hoofdvak:
- Nikon D90 + 18-105mm kitlens + zonnekap (omgekeerd)
- Nikkor 70-300mm + zonnekap (omgekeerd)
- Nikon SB-900 flitser + bouncekap

Voorvak:
- Extra accu
- Afstandsbediening
- Flitser voetje + kleurfilters
- USB <> mini USB kabel
- S-video kabel
- Quick start guide
- Schoonmaakdoekje

In het voorvak had nog wel een extra accu (een 2e dus) gepast, maar dan was het ook wel echt op.

[ Voor 29% gewijzigd door Xcalibur op 11-08-2009 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ van Dijk, ik mag toch aannemen dat ik de lowepro indeling niet hoef aan te houden en dat ik de vakken naar eigen smaak kan indelen, net als bij mijn andere lowepro tassen?

zo te zien moet mijn spul wel passen, maar de objectieven moeten wel op de body's kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
Je kan de vakken aanpassen, maar met de 5 meegeleverde schotjes is het niet erg flexibel. Bij de nova serie zitten meer en andere schotjes, zodat je twee bodies met lens eraan vast in de tas kwijt kan (4 schotjes waarvan de bovenkant een lip heeft. Hier zitten er 2 van dergelijke schotten in (de vertikale schotten in mijn foto) Het is ook niet praktisch om in het linker en rechter deel een body met lens te stoppen. Te weinig schotten en je verliest een hoop ruimte. er gaan dan nog maar 4 lenzen in de tas ipv de 6 die je er normaal in kwijt zou kunnen.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ van Dijk,

dank voor je toelichting, maar voor mij valt de nova eigenlijk gewoon af omdat ik die tas toch te log vindt en bij de stealth kan het fotogedeelte er nog uitgehaald worden, kan handig zijn, daarnaast lijkt me het stealth principe handiger dan de nova, je haalt je camera door de rits naar buiten en dat is best handig denk ik, makkelijk en snel bereikbaar ;)
wat ik in lk geval belangrijk vindt is dat de body met grip samen met een aangekoppelde lens in de tas an steken, de tweede body mag/kan ook zonder lens.
weet ook niet welke nova vergelijkbaar is met de stealth 400D, de type's 1t/m 5 zijn er uit en daar zijn de nieuwe versies voor in de plaats gekomen 120-140-160-180-190-200 tja welke komt dan het dichtst in de buurt van de 400 als ik de nova al zou nemen, hij scheelt wel een stuk in prijs ;) maar denk toch dat de 400d beter voor mij is.

• Xcalibur
Xcalibur schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:45:
Voor de volledigheid even precies wat net teveel was: :)

Hoofdvak:
- Nikon D90 + 18-105mm kitlens + zonnekap (omgekeerd)
- Nikkor 70-300mm + zonnekap (omgekeerd)
- Nikon SB-900 flitser + bouncekap

Voorvak:
- Extra accu
- Afstandsbediening
- Flitser voetje + kleurfilters
- USB <> mini USB kabel
- S-video kabel
- Quick start guide
- Schoonmaakdoekje

In het voorvak had nog wel een extra accu (een 2e dus) gepast, maar dan was het ook wel echt op.
Bovenstaande was dus teveel voor mijn Crumpler Muffin Top 5500 (zie een paar posts hierboven).
Daarop heb ik de 7500 besteld, die net een paar cm ruimer is.

Die heb ik sinds vanmiddag in huis, en alles kan er MAKKELIJK in :)
Er zitten meer tussenschotjes in, dus je bent wat flexibeler met indelen. Maar tot mijn verbazing krijg ik bovenstaande er zonder problemen in, inclusief extra flitser en acculader. En dan heb ik nog plek over zeg maar. Vreemd dat die paar cm (3 x 2 x 1cm extra geloof ik) zoveel verschil maakt :)

• vandijk
@anne:

Volgens mij is de SR D400 vergelijkbaar met de Nova 5 en 200. Die rits in de bovenkant van de SR is waardeloos als je er een body met grip en een beetje lens doorheen moet trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ vandijk,

bedankt voor je reactie, ik ga volgende week eens bij konijn kijken en passen, weet nog niet wat het gaat worden, maar laat het nog wel weten hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:33

Vis

Iemand ervaring met de Crumpler Muffin Top 5500?

Volgens de productinformatie is deze geschikt voor 1x SLR + standaard lens + 2 a 3 extra lenzen, flitser en accessoires.

Iemand die dit kan bevestigen en zou mijn gear (check sig) allemaal erin passen?

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Vis schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 15:22:
Iemand ervaring met de Crumpler Muffin Top 5500?
Je mag wel een klein beetje moeite doen hoor, voor je hier een vraag neerplempt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

:) sorry, ook nog maar pas 2 pagina's hiervandaan...

iig thanks, ik denk dat deze tas zeker een vooruitgang is t.o.v. mn pretty boy xl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
Als je twee POSTS hierboven had gekeken had je mijn verhaal gezien ;)
Xcalibur in "Centraal Fototas Topic - Deeltje 3"

Conclusie: koop de 7500.
Tip: www.fotobooms.nl, 60 euro inclusief verzendkosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
vandijk schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 20:33:
Die rits in de bovenkant van de SR is waardeloos als je er een body met grip en een beetje lens doorheen moet trekken.
True that! Maar wel lekker bij lenzen wisselen, vind ik dan weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:14
Heeft er iemand toevallig een real-life foto van de Domke f505 serie lens cases? Liefst van de medium versie, maar ander type is ook goed! Kan er geen vinden op internet..

Zoek namelijk een case voor mijn nikon 70-300vr, om de lens mee te nemen als ik geen aparte camera tas mee neem. Een lowepro lc 2s zou perfect zijn, maar deze krijgt geen schouderstrap meegeleverd (die blijken daarnaast lastig te vinden voor een normale prijs...De Domke heeft echter wel een strap, maar is eigenlijk iets te groot voor de lens en het uiterlijk lijkt ook iets minder..vandaar dat ik graag real life foto wil zien:)

Hoop dat iemand mij iets kan tonen!:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
gelukkie schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 14:41:
Een lowepro lc 2s zou perfect zijn, maar deze krijgt geen schouderstrap meegeleverd (die blijken daarnaast lastig te vinden voor een normale prijs...
Kijk anders eens naar Eagle Creek voor 'n shoulderstrap...
Afbeeldingslocatie: http://www.eaglecreek.com/media/products/main/50052/50052-BK.jpg
Ik heb 3 van die dingen in gebruik en vind ze heerlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist een order geplaatst bij Amazon. Scheelt me toch een dikke 55 euro met hier in BCN 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
Sja ik denk dat ik zelf ook maar de Vertex 200 AW ga bestellen in het buitenland. Eerst was ie nog 150 bij Redcoon, een week later nu in ene 191 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ExTaxi schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 19:51:
Sja ik denk dat ik zelf ook maar de Vertex 200 AW ga bestellen in het buitenland. Eerst was ie nog 150 bij Redcoon, een week later nu in ene 191 euro.
klopt heb dat ook gezien, ik wilde de 100 versie er nog bij, maar ineens was de prijs ook een stuk hoger, :(
had zelf de vertex 300 al aangeschaft, ben er bijzonder tevreden mee, prijs bij konijn €222,- is aardig wat voor een tas, maar dan heb je ook wel wat.
als je het belangrijk vindt dat je de rugbanden weg kunt werken, let dan op, dit kan alleen bij de 300 versie die heeft daar een hoes voor, de 100 en de 200 hebben dat niet.

welke versie je ook kiest je gaat er geen spijt van krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
de 100 AW zit niet zo lekker op je rug vanwege het kleine formaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 12:54
Ik heb laast een Tenba Metro II P859 gekocht. Het is een soort Domke F2, maar dan met dikke padding (die overigens te verwijderen is als je van een 'hiphugging' tas houd).
Afbeeldingslocatie: http://www.shifthorizon.nl/_DSC8670.jpg
Boven: Sigma 70-200mm, Sb-600, 50mm 1.8,
Midden: D700 +MBD10+ 24-85mm
Onder: 18-35, Ruimte voor klein grut.

Enige probleem: De standaart inserts die erbij worden geleverd zijn echt belachelijk klein. Ik heb nu de inserts van mijn Lowepro Fastpack 350 erin gedaan, maar ik wil het liefst aparte inserts bestellen. Weet iemand waar dit kan? En dan bedoel ik niet van die Domke vierkante dingen, maar gewoon losse vlakken zodat je zelf vakjes kan maken.

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enige probleem: De standaart inserts die erbij worden geleverd zijn echt belachelijk klein. Ik heb nu de inserts van mijn Lowepro Fastpack 350 erin gedaan, maar ik wil het liefst aparte inserts bestellen. Weet iemand waar dit kan? En dan bedoel ik niet van die Domke vierkante dingen, maar gewoon losse vlakken zodat je zelf vakjes kan maken.
deze divider sets (o.a van Lowepro) kun je o.a kopen bij camera tools en kamera express, maar Konijnenberg heeft ze volgens mij ook.
even bellen en dan kunnen zij je verder helpen denk ik.
Anders een tweedehands tas kopen voor een paar centen en de indeling in je nieuwe tas plaatsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Zo.. vanmorgen maar de Muffin Top 7500 gekocht bij fotobooms. 60,-!
Erg goedkoop als je vergelijkt bij verschillende webshops.

Ga komend weekend op vakantie dus wel lekker om dan alle gear mee te kunnen nemen incl. gorrilapod :)

Was op voorraad dus hoop dat ik m morgen in huis heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09-2022

Pjerry

En aldus sprak....

Schandalig maar waar, maar ik ondek nou pas dit topic. Hoewel ik in een quick scan de Lowepro Computrekker AW op diverse plaatsen tegen kwam leek het mij toch wel zinvol om aspirantkopers van een rugzak te wijzen op mijn onlangs verschenen productreview over deze tas. Ik heb er behoorlijk wat tijd aan besteed en ik denk dat het wat bij kan dragen aan mensen die wat extra overwegingen aangeboden willen krijgen.
Vandaar mijn uitsluitend goed bedoelde link: productreview: Lowepro CompuTrekker AW Black Zwart review door Pjerry

Doe ermee wat je wilt :P.

Pjerry leest de les....
De laatste review: lensje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-09 10:07
Ik ben op zoek naar iets dat of niet bestaat, of heel moeilijk te vinden is: een schoudertas (liefst een platte), waar ik mijn Canon 450D in kan doen met 70-200 F/2.8 erop en dan het liefst in een leuk design, a la Crumpler o.i.d. Tevens moet er nog een fliters in kunnen en nog een twee (kleinere) lenzen. Iemand een idee? Heb alle grotere camerawinkels gehad, maar nog niet iets dergelijks kunnen vinden.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mezelf zojuist dit setje kado gedaan: Nikon D90 + 18-105mm VR + 70-300 VR Fat. :)

Wat is een goed model schoudertas van Crumpler waar ik dit netjes in op kan bergen? Mijn idee was een Pretty Boy XXL, maar die blijkt helaas nergens meer verkrijgbaar te zijn. :'(

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2009 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Muffin Top 7500 @ 2 posts hierboven...

Altijd ruimte genoeg voor eventueel meer spul in de toekomst.. (ik wacht nog op de mijne)
maar deze tas is al eerder aangeprezen hier in dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
Vis schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 15:48:
Muffin Top 7500 @ 2 posts hierboven...

Altijd ruimte genoeg voor eventueel meer spul in de toekomst.. (ik wacht nog op de mijne)
maar deze tas is al eerder aangeprezen hier in dit topic
Thanx, heb nu een Messenger Boy, bevalt goed, maar te klein. Denk dat dit een mooie vervanger is :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tommyz schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 16:15:
[...]

Thanx, heb nu een Messenger Boy, bevalt goed, maar te klein. Denk dat dit een mooie vervanger is :)
Yep, inderdaad, een mooie tas. Heb hem zojuist besteld! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:46

Ethirty

Who...me?

tommyz schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 16:15:
Ik heb hem ook, maar betwijfel of je er makkelijk een 450 + gemounte 70-200/2.8 in krijgt. Laat staan met wat extra's. Een 40D + 70-200/4 past in ieder geval niet gemount zonder de dividers eruit te halen.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uruviel359
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-09 11:39
De vraag is vast al een keertje langsgekomen maar kon zo snel geen concreet antwoord vinden. Op dit moment ben ik erg aan het twijfelen tussen een schoudertas en een rugzak voor mijn camera spul.

Nu is het gewicht aan camera spul de laatste tijd redelijk toegenomen (Canon 40D + Grip, 17-40L f/4, 50mm f/1.4, 70-200L f/4 en een flitser) en mijn vraag is of iemand ervaring heeft met die hoeveelheid in een schoudertas. Ben een beetje bang dat het, zeker als Macbook + notitieblok ook mee gaan, op een lange dag vrij zwaar gaat worden.

Dus wat zijn jullie ervaringen met redelijk wat gear in een schoudertas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marten
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 08:43
uruviel359 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 20:55:
De vraag is vast al een keertje langsgekomen maar kon zo snel geen concreet antwoord vinden. Op dit moment ben ik erg aan het twijfelen tussen een schoudertas en een rugzak voor mijn camera spul.

Nu is het gewicht aan camera spul de laatste tijd redelijk toegenomen (Canon 40D + Grip, 17-40L f/4, 50mm f/1.4, 70-200L f/4 en een flitser) en mijn vraag is of iemand ervaring heeft met die hoeveelheid in een schoudertas. Ben een beetje bang dat het, zeker als Macbook + notitieblok ook mee gaan, op een lange dag vrij zwaar gaat worden.

Prima handig om mee van auto naar locatie toe te lopen, maar meer dan dat zou ik niet met m'n Stealth Reporter 550AW volgeladen willen lopen. Mijn advies: als je de hele dag met je gear wil lopen, koop een goede rugzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
Ethirty schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 19:59:
[...]

Ik heb hem ook, maar betwijfel of je er makkelijk een 450 + gemounte 70-200/2.8 in krijgt. Laat staan met wat extra's. Een 40D + 70-200/4 past in ieder geval niet gemount zonder de dividers eruit te halen.
Ik heb even op gemeten, maar dat gaat 'm niet worden inderdaad. 450D + 70-200 is 26 cm. Een Crumpler New Delhi 510 gaat wel lukken, die is 31 cm hoog, dus dat lijkt me een betere keus :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

uruviel359 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 20:55:

Niet helemaal met Marten eens.
Op bruiloften heb ik in de auto al mijn camera spul liggen in enkele tassen (minitrekker en nog tamrac ding) en heb ik een schoudertas (crumpler pretty boy met daarin: 5d2+grip+24-70, 70-200, flitser, en 50 1.4).
Dat werkt voor mij prima, de schoudertas draag ik veel bij me, waarbij ik hem af en toe neerleg (in stadhuis etc).
De tas is goed te tillen voor een uurtje achter elkaar, ook wel meer, terwijl de tas een gewicht heeft van ongeveer ruim 3,5 a 4 kilo

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• Joepv
Laatst 2 dagen rondgelopen op een festival met mijn Domke F2 met een 24-70 f/2.8L, 70-200 f/2.8L, 17-40 f/4L, 580ex, 50D+grip en wat los spul. Ik kan vertellen dat je dan op het einde van de tweede dag redelijk je schouders voelt. Heb eens gewogen en als ik het me goed herinner had ik 7 kilo aan de schouder hangen. :D

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
Ik had na een paar uur met een Nikon D700, 50/1.8, 85/1.8 en 70-200VR in een NatGeo shoudertas al het gevoel dat ik dat niet te lang zou moeten doen.

Verwijderd

Joepv schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 08:03:
Laatst 2 dagen rondgelopen op een festival met mijn Domke F2 met een 24-70 f/2.8L, 70-200 f/2.8L, 17-40 f/4L, 580ex, 50D+grip en wat los spul. Ik kan vertellen dat je dan op het einde van de tweede dag redelijk je schouders voelt. Heb eens gewogen en als ik het me goed herinner had ik 7 kilo aan de schouder hangen. :D
na een langere tijd ga je dat zeker merken .met zo'n gewicht kan je beter een rugzak/trolly nemen :)

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:53

MBV

Ik heb met mijn D70+kitlens, 70-210mm, 50mm en SB600 flitser (plus wat filters en een halve liter water) al moeite om een hele dag rond te lopen met mijn slingshot 200, ik moet er niet aan denken hoe dat voelt met die 70-200 f/2.8 VR die ik laatst had gehuurd :X En dan heb je al meer steun doordat hij op je rug hangt.

[ Voor 9% gewijzigd door MBV op 27-08-2009 10:28 ]

• Joepv
Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 10:20:
[...]

na een langere tijd ga je dat zeker merken .met zo'n gewicht kan je beter een rugzak/trolly nemen :)
Vind een rugzak te groot/lomp en kan dan niet snel wisselen. Als ik voor het podium sta en maar 3 nummers de tijd krijg om een artiest vast te leggen heb ik geen zin/tijd om bij het wisselen van de lens mijn rugzak af te moeten doen, openritsen.... Met mijn Domke is het flap opzij, lens van de body in de tas, andere lens pakken en klaar...

En met zoveel spullen loop ik niet altijd, veels te veel. ;)

• Vis

Vis

Gisteren de Crumpler Muffin Top 7500 binnen gekregen, Espresso/Sand kleur :) Eerste indruk, dacht dat hij groter zou zijn (buitenkant), maar de binnenkant is erg ruim, en relaxt dat je hem helemaal in kan delen, omdat ze veel flappen erbij hebben gedaan.

Mijn gear past er gelukkig allemaal in, en kan er zelfs dus mn gorillapod bovenop leggen.. (wel zonder manfrotto kop, maar die haal je er ook makkelijk af en op)

Denk wel dat het best zwaar wordt als ik er een hele middag mee moet lopen.. Maar echt een mooie tas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Heb momenteel een Naneu Pro Alpha-L rugtas waar ik mijn dSLR-gear in vervoer maar wil denk ik ook nog een wat compactere schoudertas erbij hebben zodat ik wat mobieler ben.
Nu zag ik bij Konijnenberg de Domke tassen in de aanbieding (F-2B, F-3XB en de F-4AF). Nu heb ik op internet al redelijk wat foto's en filmpjes bekeken. De F-2B is eigenlijk te mooi om te laten liggen maar wel aardig 'lomp' voor de spullen die ik heb namelijk:

- Canon 400D met batterygrip (BG-E3)
- 55-250 + zonnekap
- 50mm f1.8
- 18-55 kitlens (wordt vervangen door 17-40)
- 430EX II

Volgens mij is de F-3XB ruim zat voor al dit spul? En worden de Domke tassen nou met een paar inserts geleverd of helemaal kaal?

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Zo lomp is zo'n F2 niet toch?
Ik heb hem vaak in gebruik met enkel de D300, 30/1.4 en 70-200/2.8.
Gewoon omdat het lekker makkelijk is met zo'n groot gat.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09-2023
Binnenkort ga ik een panasonic lumix DMC FZ38 kopen. Maar wat zijn goede tassen daarvoor. Op de site van crumpler zagik wel een aardige

http://www.crumpler.nl/?p...03&view=3&size=&lsc=&lcc=

Alleen vind ik die heuptassen niet zo. Ik ben meer van de schoudertas. Wat is een goede schoudertas voor de camera die ik zoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen797
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 17:40
Ik ben nu al een jaartje blij met mijn Lowepro compudaypac voor mijn 15,4" Samsunglaptop en mijn Canon 400D (met grip) met 17-85 IS USM, 50mm F/1.8 en losse Tampron 70-300 lens. Ik wil er graag nog eens schoudertas bij, maar na lang zoeken heb ik eigenlijk geen schoudertassen gezien voor en een laptop en een DSLR. Nu hoeft niet alles mee (alleen de 400D+grip en de 18-85 gemount en natuurlijk de laptop).

Tot nu toen heb ik eigenlijk niet veel gevonden, op de Crumpler The Daily Sevenfifty XXL. Lijkt me wel een mooie tas, maar ook te groot voor mij. Voor de rest eigenlijk nog niets gevonden. Weet iemand misschien nog iets of heeft iemand een tas die ik zoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien een lowepro classified 250AW kan een laptop in.
lijkt me handiger dan de crumpler, omdat je de lowepro ook
aan het handvat op de tas kunt dragen, kan helaas bij de crumplers niet
voor mij is dat toch wel een nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Mijn nieuwe alleskunner tas :), de Domke F-2B.
Ik heb al redelijk wat tassen, maar had qua schoudertassen alleen een "kleine", de crumpler PrettyBoy XXXL.
Een schoudertas gebruik ik het liefst, zeker op locatie.
Omdat de crumpler er niet zo strak uitziet en niet zoveel kan behappen, gekozen voor een extra tas.
Buitenaanzichtje:
Afbeeldingslocatie: http://nomadphoto.nl/got/single/_MG_0896.jpg

Ik vind hem om mijn schouder qua formaat nog heel goed kunnen, het is zéker geen weekendtas ofzo. Gewoon een nette camera tas waar wat in past.

flapje open:
Afbeeldingslocatie: http://nomadphoto.nl/got/single/_MG_0898.jpg
zoals je ziet kan je overal erg goed bij

Past vrij veel in ook, zeker omdat de zijvakken groot zijn (zie latere foto). Hoofdvak is dus echt vrij voor lenzen en body's. Momenteel werk ik eigenlijk altijd met 1 body op locatie, vandaar deze indeling bedoeld ook voor 1 camera.
Afbeeldingslocatie: http://nomadphoto.nl/got/single/_MG_0901.jpg
In het hoofdvak zie je links een vak met zonnekappen, in dat vak past makkelijk een 5d+grip+24-70.

De zijvakken heb ik het meest onderschat, geniale dingen namelijk :)
Daar past heerlijk veel in.
Afbeeldingslocatie: http://nomadphoto.nl/got/single/_MG_0903.jpg
In 1 zijvak passen 3 flitsers, of zoals in mijn geval 2 flitsers en een lichtmeter.

Totaal zit in deze tas ongeveer het volgende:
5D+grip
24-70/2.8L
70-200/4L (2.8 versie schuift er net zo makkelijk in)
17-40/4L
35/2
50/1.4
430ex, 580ex, sekonic L358 (lichtmeter)
12x AA, CF,
2 boterhammen

En dan is het niet strak ingepakt. Een tele prime (komt binnenkort ongetwijfeld), zal zijn plekje prima erbij vinden.

Als bovenstaande erin zit, dan is de tas uiteraard vrij zwaar, maar dan valt des te meer op dat de tas goed naar je lichaam vormt en erg comfortabel blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Past veel in en zijn echt geweldige tassen :)
Ook één van mijn weinige items die geen beschadigingen heeft. Het kan wat hebben :)

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen797
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 17:40
Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2009 @ 13:15:
misschien een lowepro classified 250AW kan een laptop in.
lijkt me handiger dan de crumpler, omdat je de lowepro ook
aan het handvat op de tas kunt dragen, kan helaas bij de crumplers niet
voor mij is dat toch wel een nadeel.
Mij maakt het niet echt uit of hij alleen over je schouder kan of dat er ook een normaal handvat aan zit. Dit is wel wat ik zoek maar ik moet eerlijk zeggen, het is nou niet echt een mooie tas (voor zover ik foto's zie).

Weet iemand nog een tas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
@ Nomad: kan er een plaatje bij van jou (of een andere welwillende figurant) met de tas om? Blijf het moeilijk vinden om de grootte in te schatten, hoewel het model me enorm aanstaat. Verder vraag ik me af of bijvoorbeeld je body met 70-200 eraan ook past of dat je die er altijd eerst weer af zal moeten schroeven voor je weer aan de wandel gaat met je spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

70-200 mounted wordt het niet, de lengte van de 70-200 laat in de tas nog ruimte voor een paar cm, maar niet een hele body er bij aan.
Voor mij niet zo'n punt, die 70-200 zit zelden op de camera.

Een foto met mij erbij, eh :P.....zal binnenkort even kijken wat ik voor je kan doen.
Reken wel, ik ben 2,35m, 100kilo, beresterk en ongelovelijk aantrekkelijk (en dan daar overal zo'n 80% van :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Nomad schreef op woensdag 09 september 2009 @ 21:51:
70-200 mounted wordt het niet, de lengte van de 70-200 laat in de tas nog ruimte voor een paar cm, maar niet een hele body er bij aan.
Liggend zou het toch wel moeten passen, eventueel met een ander binnenwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Toff schreef op woensdag 09 september 2009 @ 21:59:
[...]

Liggend zou het toch wel moeten passen, eventueel met een ander binnenwerk?
oh dat makkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotoklaasje
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:17
Briljant :9 Maar is er wel genoeg padding? je wilt natuurlijk geen platte boterhammen eten.

http://www.klaasje.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

genoeg padding (maar minder dan crumpler) om je camera spul goed te beschermen.
Mijn bammetjes gaan in een zijvakje, die dus minimale bescherming hebben (maar met mijn gezonde eetlust raken ze alsnog niet plat, krijgen ze niet de tijd voor :P)

Maar tas heeft dus voldoende padding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heerlijke tas, heb hem hier ook nu een tijdje (iets ouder en afgeragter model...). Past echt meer in dan je denkt inderdaad.

Maar eehm Nomad, hoe stop jij je cam+lens in dat vak? Gewoon lens naar beneden, met achterkant van de camera naar boven dus? Kun je daar eventueel een foto van maken? Ik heb nooit zo hard geprobeerd of zo, maar kreeg heb er volgens mij nooit zo in, al helemaal niet met een lens van kaliber 24-70. :?

Nu ik de foto's zie, zou het theoretisch mogelijk moeten zijn. Qua hoogte en breedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Lens naar beneden, lcd-schermpje omhoog, past prima :), precies zoals je het zelf al aangeeft.
De 24-70 is inderdaad vrij groot, formaat 70-200 2.8, maar dan wat korter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nomad, bedankt voor het posten van je bevindingen. Ik heb er zojuist ook 1 besteld.
Lijkt me erg prettig en hopelijk bevalt die beter dan de F802 omdat ik die vrij stug vind.

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Nomad schreef op woensdag 09 september 2009 @ 23:31:
genoeg padding (maar minder dan crumpler) om je camera spul goed te beschermen.
Gelukkig wel ja :) Ik heb een crumpler schoudertas (ik dacht een fourninety) en dat ding is echt veel te groot door de overmatige (dubbele) padding die er in zit. Dat was voor mij eigenlijk de eerste reden om voor domke te gaan :)

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Verwijderd

Mij maakt het niet echt uit of hij alleen over je schouder kan of dat er ook een normaal handvat aan zit. Dit is wel wat ik zoek maar ik moet eerlijk zeggen, het is nou niet echt een mooie tas (voor zover ik foto's zie).

Weet iemand nog een tas?
je kunt ook kijken naar de lowepro stealth reporter D550 AW of de D650 AW, kun je ook je notebook in kwijt.

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2009 @ 23:58:
Nomad, bedankt voor het posten van je bevindingen. Ik heb er zojuist ook 1 besteld.
Lijkt me erg prettig en hopelijk bevalt die beter dan de F802 omdat ik die vrij stug vind.
Canvas heeft gewoon een tijd nodig om soepel te worden, da's normaal...

Verwijderd

Ja dat is opzich ook zo. Echter zal die nooit zo soepel worden als een nylon tas.
Ik heb er destijds niet bij stil gestaan dat de F802 van Canvas gemaakt is en dat daarmee een bepaalde stugheid mee gepaard gaat.

Nou ja, ik zie het wel even aan. En mocht ik de F2 toch prettiger vinden dan gaat mijn hagelnieuwe F802 gewoon in de verkoop.

• joepert
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Nomad schreef op woensdag 09 september 2009 @ 21:51:
Voor mij niet zo'n punt, die 70-200 zit zelden op de camera.

Een foto met mij erbij, eh :P.....zal binnenkort even kijken wat ik voor je kan doen.
Reken wel, ik ben 2,35m, 100kilo, beresterk en ongelovelijk aantrekkelijk (en dan daar overal zo'n 80% van :P)
Ik kijk er enorm naar uit 8)

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 15:07
Na lang zoeken en kijken uiteindelijk een Lowepro Compuprimus besteld. Blind, want dat ding was hier in de buurt nergens te vinden. De gewone Primus wel, maar die vond ik net te klein dus ik hoop dat de Compuprimus precies goed zal zijn.

Als hij binnen is, zal ik wat foto's hier neerzetten. Hij is vandaag verstuurd uit Duitsland dus dat mag niet zo lang duren.

En voor geïnteresseerden, kijk goed rond. Hij wordt hier en daar aangeboden voor €229 of soms nog meer, ik heb in Duitsland veel minder betaald, de verschillen zijn bijzonder groot.

Edit: binnen, maar groot! Foto's volgen.

[ Voor 6% gewijzigd door Jiriki op 15-09-2009 23:24 ]

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• stansfield
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09-2023
Iemand ervaring met deze tas?

http://www.crumpler.nl/?p...duct_id=MUT2500-001&size=

Die lijkt me wel groot genoeg voor een panasonic lumix FZ38 toch?

• Enzo Dizono
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-05-2022
Ik heb voor 70 euro een Delsey GoPix 90 gekocht:
Afbeeldingslocatie: http://www.ganymedeshop.nl/WebRoot/StoreNL2/Shops/61805549/48D4/E771/1129/079E/FEE7/C0A8/2935/F9D9/Delsey_0020_gopix90_open_m.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.ganymedeshop.nl/WebRoot/StoreNL2/Shops/61805549/48D4/E771/1129/079E/FEE7/C0A8/2935/F9D9/Delsey_0020_gopix90_closed.jpg

Een rugzak van eastpak formaat, die ook nog eens lekker anoniem is, het is niet overduidelijk een fototas, wat ik als reislustig persoon erg prettig vind. Ook heeft hij een heupband (gecombineerd met een klein bandje over de borst) wat ideaal is voor langere wandelingen. het gewicht rust dan niet op je rug maar op je heupen, net als bij de trekkersrugzakken. Verder is hij nog voorzien van een ingebouwde raincover. Deze zit verstopt in een klein vakje bovenop en bij regen (of op plekken waar je je iets minder veilig voelt) trek je hem zo over je rugzak heen.

Dan de binnenkant. Voldoende ruimte voor 2 body's, een telelens, 4 compactere lenzen die overeind kunnen staan, de zonnekappen van de 5 lenzen en een vrij stevige repo. flitser. In hetzelfde hoofdcompartiment ook 2 zakjes voor batterijen, geheugenkaartjes e.d.. Voorin nog een vak voor een laptop (maar dan wel een heel kleintje, ik denk dat 15" al krap wordt) of wat losse spullen en helemaal voorop nog een klein vakje voor pasjes, een sleutel oid.

Voor deze 70 euro vind ik het echt een wereldtas die veel comfort bied, discreet is en lekker ruim, zonder dat je er uit ziet als een 1e jaars op de middelbare.

www.jessekraal.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist hier ook een Domke F2B binnen gekregen. Zelfde als Martijn heeft.
En voor die louzy 37 euro kon ik hem niet laten liggen. Adviesprijs was 213 euro.
Erg fijne tas en wordt compleet geleverd met inserts. Mijn F802 werd zonder geleverd en was stukken duurder dan deze.

Ben nu al verliefd op de tas omdat er heeeeel erg veel in gaat en toch zeer compact is. Oogt minder lomp dan de F802. Het ding is van soepeler materiaal gemaakt wat voor mij prettiger is.
Kortom: super deal voor 37 euro.

Pics:

Wat zit er nu in:
40d en grip
sigma macro 2.8
17-55 2.8
17-40 4.0
70-200 4.0 IS
en in een zijvak 430exII
En nog ruimte over!!! Dit kon ik niet in de F802 kwijt.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3492/3909516036_44a6e90dfd.jpg

Groter

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2523/3908734537_c402bbaa19.jpg

Groter

En deze past hier niet echt in dit topic maar er is eigenlijk geen ander topic voor. Een A4 portfolio.
Hierin kan je je beste werk tonen en uiteraard helemaal naar eigen wens indelen. Kortom: een doorontwikkeld fotoalbum. Maar dan toch 20x beter!!
Het merk is Mapac voor de liefhebbers die dit ook willen hebben!
Hier kun je je wel mee laten zien bij een eventuele nieuwe klant of opdrachtgever.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2466/3908734749_e91c884064.jpg

Groter

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2654/3909516218_0b444b8361.jpg

Groter

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2009 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFlow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 14:03
Enzo Dizono schreef op donderdag 10 september 2009 @ 23:37:
Ik heb voor 70 euro een Delsey GoPix 90 gekocht:
[afbeelding] [afbeelding]

Een rugzak van eastpak formaat, die ook nog eens lekker anoniem is, het is niet overduidelijk een fototas, wat ik als reislustig persoon erg prettig vind. Ook heeft hij een heupband (gecombineerd met een klein bandje over de borst) wat ideaal is voor langere wandelingen. het gewicht rust dan niet op je rug maar op je heupen, net als bij de trekkersrugzakken. Verder is hij nog voorzien van een ingebouwde raincover. Deze zit verstopt in een klein vakje bovenop en bij regen (of op plekken waar je je iets minder veilig voelt) trek je hem zo over je rugzak heen.

Dan de binnenkant. Voldoende ruimte voor 2 body's, een telelens, 4 compactere lenzen die overeind kunnen staan, de zonnekappen van de 5 lenzen en een vrij stevige repo. flitser. In hetzelfde hoofdcompartiment ook 2 zakjes voor batterijen, geheugenkaartjes e.d.. Voorin nog een vak voor een laptop (maar dan wel een heel kleintje, ik denk dat 15" al krap wordt) of wat losse spullen en helemaal voorop nog een klein vakje voor pasjes, een sleutel oid.

Voor deze 70 euro vind ik het echt een wereldtas die veel comfort bied, discreet is en lekker ruim, zonder dat je er uit ziet als een 1e jaars op de middelbare.
Waar heb je die gehaald? Ik ben zelf al een tijdje op zoek naar een goede, niet al te opvallende fotorugzak voor wanneer ik mijn schoudertas te klein vind en ik moet zeggen dat dit goed klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 20:30
Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 13:19:
Zojuist hier ook een Domke F2B binnen gekregen. Zelfde als Martijn heeft.
En voor die louzy 37 euro kon ik hem niet laten liggen. Adviesprijs was 213 euro.
Erg fijne tas en wordt compleet geleverd met inserts. Mijn F802 werd zonder geleverd en was stukken duurder dan deze.

Ben nu al verliefd op de tas omdat er heeeeel erg veel in gaat en toch zeer compact is. Oogt minder lomp dan de F802. Het ding is van soepeler materiaal gemaakt wat voor mij prettiger is.
Kortom: super deal voor 37 euro.
€37 voor een nieuwe? Zo ja, wáár? :o

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Mute schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 13:47:
[...]
€37 voor een nieuwe? Zo ja, wáár? :o
Ja dat wil ik ook wel eens weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 15-09 20:30
Fotokonijnenberg blijkbaar: http://www.fotokonijnenbe...stic_nylon_bag_black.html

Van €213 voor €37,45 8)7 Lijkt me niet helemaal te kloppen, maar blijkbaar leveren ze 'm wel voor die prijs :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:19
stansfield schreef op donderdag 10 september 2009 @ 16:50:
Iemand ervaring met deze tas?

http://www.crumpler.nl/?p...duct_id=MUT2500-001&size=

Die lijkt me wel groot genoeg voor een panasonic lumix FZ38 toch?
kijk maar op de plaatjes in je link, er zit een dSLR in, welke allemaal groter zijn dan je FZ38. Dus ja het is groot genoeg. Maar wil je zeker weten of ie er lekker strak in past of dat je misschien nog genoeg ruimte overhoud om er wat bij te stoppen.....
Eigenlijk heb ik het idee dat ie net te groot is voor zo'n camera. Flink wat loze ruimte in de tas waar je net niks in kan stoppen.
Zou em zeker even proberen op te zoeken in een winkel voor je deze aanschaft

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Mute schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 13:54:
Fotokonijnenberg blijkbaar: http://www.fotokonijnenbe...stic_nylon_bag_black.html

Van €213 voor €37,45 8)7 Lijkt me niet helemaal te kloppen, maar blijkbaar leveren ze 'm wel voor die prijs :P
Wtf?! Nomad, heb jij 'm ook daar vandaan voor die prijs? Dan ga ik er ook meteen een bestellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sOid schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 13:57:
[...]

Wtf?! Nomad, heb jij 'm ook daar vandaan voor die prijs? Dan ga ik er ook meteen een bestellen :P
Ja, ze zijn die prijs en het werkt! Heb zelf de F4-AF binnen sinds gisteren via konijn, iets kleinere tas maar prachtig gemaakt en voor dezelfde prijs.

raar maar waar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 14:10:
[...]

Ja, ze zijn die prijs en het werkt! Heb zelf de F4-AF binnen sinds gisteren via konijn, iets kleinere tas maar prachtig gemaakt en voor dezelfde prijs.

raar maar waar...
Nou ja, ik probeer het gewoon :p

Net die F-2B en een StormJacket S Black besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter87
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09-2021
Heb er toevallig een half uur geleden ook eentje besteld, zat er net naar te kijken. Wil hem voor deze prijs weleens proberen, was toch al op zoek naar een andere tas.

Mijn Crumpler Daily XL heb ik gekocht om mijn laptop ook mee te kunnen nemen, maar in de praktijk blijkt dat ik dit nauwelijks doe. Door de padding is de tas best wel te groot, terwijl het interieur vrij klein is. Ik kan m'n twee body's met grips en 70-200 F/4 en 17-55 en 430 EX II er maar net fatsoenlijk in kwijt.. dus maar eens kijken of die Domke wat is, maar als ik de foto's van Martijn en Joost bekijk gaat het waarschijnlijk wel goed komen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

ja, ook bij konijn gekocht inderdaad :)
Sowieso goede tas, maar voor de prijs helemaal natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 15-09 21:00

iMars

Full time prutser

Mute schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 13:54:

Met het oog op mijn toekomstige lens, heb ik hem gelijk maar besteld :D

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Maar even een vraagje over die F2...

Op elke foto, ook die van mijn naamgenoot vind ik hem er gewoon lomp groot uit zien. Toch lees ik telkens dat ie qua grootte prima meevalt e.d. Is het dan optisch bedrog die foto's, want daarop komt die tas telkens op mij lomp groot over namelijk. Groter dan een F802.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG_82
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

Die Domke F2B ziet er erg goed en ruim uit, zeker voor die prijs! Jammer dat hij niet op voorraad is, ga vanavond toevallig richting Foto Konijn. Maar zit toch te twijfelen om hem gewoon te bestellen, de verzendkosten kunnen er met die prijs ook nog wel vanaf...

Twee vraagjes: is hij waterdicht / waterafstotend of zit er anders een regenhoes bij? En is het mogelijk een monopod eraan te hangen (zal wel niet zo te zien?).

Heb nu nog een slingshot 100 maar daar past m'n flitser al niet in en vanavond komt er ws. een 24-105 bij dus dat gaat ook al niet passen. Ik wil eigenlijk een tas waarmee ik makkelijk en snel een lens kan wisselen zonder de tas af te hoeven doen. Omdat ik voornamelijk sportfotografie doe (wielrennen) wissel ik wel regelmatig tussen tele en medium groothoek, b.v. als ik dichter bij het parcours sta, voor meer overzicht of voor podiumfoto's waar 70mm te lang voor is. Lukt dat een beetje met zo'n schoudertas? Flap omhoog, lens van body, lens in tas, lens eruit en op de body, zo stel ik me dat een beetje voor namelijk... Of kan ik dan net zo goed een LowePro computrekker halen en dat ding even van m'n rug halen als ik wil wisselen?

MBP 15" i5 | 7D | 450D | 24-105L | 70-200 F/4L IS | 85 1.8 | Speedlite 430EX II | PS3 | Wii | iPhone 4s | iPad Air 64gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
NrG_82 schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 15:09:
Die Domke F2B ziet er erg goed en ruim uit, zeker voor die prijs! Jammer dat hij niet op voorraad is, ga vanavond toevallig richting Foto Konijn. Maar zit toch te twijfelen om hem gewoon te bestellen, de verzendkosten kunnen er met die prijs ook nog wel vanaf...

Twee vraagjes: is hij waterdicht / waterafstotend of zit er anders een regenhoes bij? En is het mogelijk een monopod eraan te hangen (zal wel niet zo te zien?).
Waterafstotend. Die B(allistic) versie is wat beter dan de Canvas versie in dat opzicht. Wel aan te raden om hem met zo'n spuitbus te behandelen btw.
Flap omhoog, lens van body, lens in tas, lens eruit en op de body, zo stel ik me dat een beetje voor namelijk...
Ja, zo werkt dat ;) Domke tassen zijn oorspronkelijk ontwikkeld voor fotojournalisten die snel dingen moeten kunnen verwisselen e.d.

Hoewel het voor écht snel verwisselen sneller gaat met zo'n belt systeem.
Pagina: 1 ... 18 ... 29 Laatste

Dit topic is gesloten.