Centraal Fototas Topic - Deeltje 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 29 Laatste
Acties:
  • 277.900 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Alle 109 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 20:57
Poeh wat een tips allemaal :)
Het feit is dat ik gewoon geen combinatierugzak wil hebben met camera, lenzen en andere spullen zoals eten, drinken en een jas. Gelukkig heb ik de naneupro k3l voor 35 euro kunnen kopen van een vriend van me. en achteraf toch ervan terug moeten komen dat het gewoon niet handig is.

Tja wat betreft die domke f802 en die naneupro lima....als jullie die offtrail al battie vinden.....ik vind de f802 en de lima ook een beetje een vrouwelijk gehalte vinden.....moet meteen denken aan die Friends aflevering waarbij Joey zo'n handbag heeft.....

Waarom moet al die meuk zo zwaar en zo groot zijn :P Uiteindelijk zal het ook aan je heupen gaan vervelen denk ik, maar ja, nog altijd minder dan je schouders/rug.

@Toff, jouw optie schijnt ondanks het feit dat er verder ook niks anders in past behalve de 40D+17-55 lens nog de beste te zijn. Volgens mij kan ik deze TLZ 1 ook met mijn riem aan m'n broek vast maken he? Dan kan ik altijd nog zo'n aparte lensbag kopen voor de toekomstige lenzen. Maar ja. Je gebruikt toch eigenlijk 1 lens het meeste. Die laat ik dan erop en dan kan ik de andere lenzen gewoon in mijn lichte rugzak doen. Of de vrouw laten dragen :)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Deathchant schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 09:06:
@Toff, jouw optie schijnt ondanks het feit dat er verder ook niks anders in past behalve de 40D+17-55 lens nog de beste te zijn. Volgens mij kan ik deze TLZ 1 ook met mijn riem aan m'n broek vast maken he? Dan kan ik altijd nog zo'n aparte lensbag kopen voor de toekomstige lenzen. Maar ja. Je gebruikt toch eigenlijk 1 lens het meeste. Die laat ik dan erop en dan kan ik de andere lenzen gewoon in mijn lichte rugzak doen. Of de vrouw laten dragen :)
De 17-55IS is een vrij groot objectief. Natuurlijk passen ook kleinere objectieven mounted erin - maar wel 1 tegelijk - zoals een EF28-135 en zelfs een EF70-300DO is kleiner dan de EF-S17-55IS. De 70-200 range is helaas te groot
TLZ 1 kan probleemloos aan de broeksriem inderdaad en ik gebruik hem soms gewoon als lensbag. Dan kan de camera + andere lens er niet in uiteraard, maar voor korte wandelingen etc. is het wel te doen.
Ik heb wel een plastic boodschappentas in de TLZ 1 zitten, want een All Weather cover ontbreekt. De tas kan wel een aardig buitje hebben, maar better save than sorry en ik gebruik die tas ook wel eens om op te zitten/knielen op een vochtige ondergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 20:57
gister in de mediamarkt de TLZ10 en de TLZ20 bekeken. meteen naar de 50D+17-85 lens gerend en gekeken of het erinpast. Hij past alleen in de TLZ20, niet in de TLZ10. Dan zou je echt superstretch tas moeten hebben met een rubberen, elastische ritsluiting ofzo.
Maaree iig bedankt voor de tip. Ik ga eens bij de lokale fotoboer passen :)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
Ik ben op zoek naar een goede fototas voor op de schouder om mijn aankomende dSLR in op te bergen.
Wat moet er in?: Nikon D90 met 18-105 VR kitlens (pricewatch: Nikon D90 Kit)
extra accu en geheugenkaartje
extra telelens Nikon 70-300 VR
(pricewatch: Nikon AF-S 70-300 f4.5-5.6G IF ED VR)

Ik had persoonlijk gedacht aan een Lowepro Rezo 170AW (http://products.lowepro.com/product/Rezo-170-AW,2008,20.htm). Zou hier al het bovengenoemde inkunnen?
Of raden jullie mij een andere tas aan? Ik sta helemaal open voor advies :)
Hartelijk dank op voorhand

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, in view 3 kun je zien dat de breedte van de tas volledig wordt ingenomen door de camera. De 70-300 is een behoorlijk lang objectief en je hebt dus ruimte nodig naast de camera voor het objectief. Je zult dus een maatje groter moeten gaan. Is het geen idee om gewoon bij een winkel te gaan passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 14:30:
Nee, in view 3 kun je zien dat de breedte van de tas volledig wordt ingenomen door de camera. De 70-300 is een behoorlijk lang objectief en je hebt dus ruimte nodig naast de camera voor het objectief. Je zult dus een maatje groter moeten gaan. Is het geen idee om gewoon bij een winkel te gaan passen?
Deze foto is mij inderdaad ook opgevallen, maar dat is dezelfde foto voor de hele Rezo reeks zowel in de 110AW tot de 190AW (zie http://products.lowepro.com/product/Rezo-110-AW,2003,20.htm view 3 en http://products.lowepro.com/product/Rezo-190-AW,2010,20.htm view 4).

Jammer genoeg kan ik nog niet in een winkel gaan passen, want ik ga de camera maandag via internet bestellen als kit met de 18-105 lens maar de 70-300 lens komt er pas eind juli.
Begin juli ga ik wel op vakantie en zou ik dus uitgebreid willen testen van mijn 1ste dSLR :) maar natuurlijk niet zonder fototas...
Zodoende moet de tas dus op de groei gekocht moeten worden. Ik wil deze ook liever via internet bestellen door het prijsverschil, ik kan dus moeilijk gaan 'uittesten'...

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:42

MBV

7 dagen recht op retour zonder opgave van reden :Y)

[ Voor 10% gewijzigd door MBV op 26-06-2009 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 22:18
Je kunt altijd in de fotozaak kijken naar tassen en kijken of je er één vind waar de 70-300 in past, want dat gaat je grootste 'probleem' worden.

Zoeken in dit topic wil ook wel helpen. Tassen die ik ben tegengekomen (in combinatie met 70-300 VR):
• Crumpler Pretty Boy XL (of XXL) (Nomad in "Centraal Fototas Topic - Deeltje 3")
• Naneu Pro Lima (Joosie200 in "Centraal Fototas Topic - Deeltje 3")
• Crumpler Jimmy Bo 400 (Joosie200 in "Centraal Fototas Topic - Deeltje 3")
• Nova 2 AW (waar ik zelf een korte review van heb geschreven).

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk dan even wat de maten zijn van de D90 (breedte) evenals die van de 70-300. Deze moeten naast elkaar in de breedte in de tas passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 15:51:
Kijk dan even wat de maten zijn van de D90 (breedte) evenals die van de 70-300. Deze moeten naast elkaar in de breedte in de tas passen.
Ik denk dat deze moet passen. De D90 is 13.2 cm breed, de 70-300mm lens is 8 cm breed. Te samen is dat 21.2 cm en de Lowepro Rezo 170 AW is 22 cm breed vanbinnen *O*
Vrij nipt, maar het moet passen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:59
Heb een Rezo AW 140 voor een KM 5D + 18-70f/3.5-5.6 + 70-210 f/3.5-4.5. Het past bij mij het mooiste met de 70-210 op de camera en de 18-70 onder de handgreep.

Voor een langere tele zou ik idd naar een wat grotere tas kijken, bij mij is het namelijk precies pas (je 70-300 is ongeveer 3 cm lannger). Misschien past het wel het mooiste met de 70-300 op de body en de wat kortere 18-105 er naast onder de handgreep van de camera. Dan kan je nog een compacte flitser er naast kwijt (of iets anders: oplader, blaasbaalgje enz.).

Om de rest (50 f/1.7, flitser, oplader, blaasbalgje enz.) ook mee te nemen komt er een Crumpler Muffin Top half photo backpack aan (nog even wachten tot m'n verjaardag). Daar kan eventueel een de dummy + tekenspul van m'n vriendin bij.

[ Voor 26% gewijzigd door martijn_tje op 27-06-2009 10:45 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:38
Ik zoek een goedkope oplossing om mijn analoge body met twee kleine lenzen (28mm en 50mm) en twee grotere lenzen (135mm en 70-210mm) mee te nemen. Met de 70-210 of 135 waarschijnlijk op de body.

Het liefst in een bestaande rugtas, heb je zoiets als de tenba messenger inserts voor rugtassen?

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-09 12:07
Ik heb nu een slingshot 100 AW van Lowepro, maar ik merkt dat ik na een dagje hiken last krijg van rugpijn van de assymetrische schouder ophanging. Ik ben voor een vakantie naar Scandinavie op zoek naar een goede dagtrek rugzak met goed fotocompartiment voor in de natuur en/of stad. Ik heb natuurlijk verschillende spullen bekeken, maar ik merk dat ik terugval op Lowepro.

Wat er in moet
Een Canon EOS 450D, met kitlens, (eventueel Canon 50mm 1.8) en zeker een Canon EF-S 10-22mm UWA. Verder nog wat klein grut als een filtersysteempje, lensdoekje, lenspen, batterijen en kaartjes. Verder ben ik door mijn superzoomtijdperk heen (heb ze allemaal gehad 18-200 Sigma, 18-250 Tamron en 28-200 Canon en heb ze verkocht) en daar gaan nu iets korts (17~40/70) en iets langs (70~200) voor in de plaats komen ter zijner tijd. Ik verwacht dat ik maximaal met 2 lensen op stap ga. Of UWA+normaal, of normaal+lang. Verder een gorillapod en als mijn statief eraan kan worden geknoopt, zou dat top zijn. Ik heb een notebook, die neem ik vaak niet mee op dagtours.

Wat ga ik er mee doen
Vroeg op! selectie van gear in de tas, broodje en drinkje, jasje en boekjes en hiken, biken, wandelen naar dat ene punt waar die foto moet worden gemaakt. Met of zonder statief. Fan van landschap en natuur. Door het te verwachten gewicht aan spullen wil ik graag een rugzak.

Wat had je zoal bedacht, dan?
Ik circel wat rond en kom terug op Lowepro, die overigens extreem fors geprijsd zijn in NL, via Amazon in UK en DE veel goedkoper. Ik kijk naar dagrugzak fototas waar ik een 'selectie' van de gear mee kan nemen en kom op de volgende uit. Omdat ik blijf terugkomen op Lowepro zou ik graag wat alternatieven zien die jullie in gedachten hadden.

pricewatch: Lowepro Primus AW Black Zwart ~160 EUR
UK via amazon 70 GBP ~ 82 EUR
Zeer complete rugzak, met zij-ingang alla slingshot - wat ik een fijne feature vind, 2 pockets die beide voor gear -kunnen- worden ingericht. Prijzig!
Afbeeldingslocatie: http://www.kamera-express.nl/package/showImage.php?type=product&product=21929&id=8207

pricewatch: Lowepro Fastpack 250 Black Zwart ~90 EUR
Lijkt een beetje op een slingshot, maar dan in rugzak vorm. Waarschijnlijk bovenvak klein.
Afbeeldingslocatie: http://products.lowepro.com//CatalogImages/18-2085-IMG3.jpeg

pricewatch: Lowepro Orion Trekker II Black Zwart ~75 EUR
Er zijn ook Orion vormen waar de onderkant erafgeritst kan worden. Heb ik eigenlijk niet nodig, omdat ik zo'n toploader al heb liggen hier.
Afbeeldingslocatie: http://products.lowepro.com//CatalogImages/18-1989-IMG5.jpeg

pricewatch: Lowepro Rover AW II Black/Grey Zwart ~110-120 EUR
Mooie rugzak! Misschien zakje iets te beperkt voor wanneer je snel spullen erbij wilt pakken.
Afbeeldingslocatie: http://products.lowepro.com//CatalogImages/18-2024-IMG1.jpeg

[ Voor 16% gewijzigd door Jochem op 28-06-2009 16:39 . Reden: extra links en info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 20:50

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Ik heb op dit moment een Kata 3n1-20, prima tas, snel je camera te pakken. Maar mijn 70-200 lens past er met moeite in moet ik zeggen :')

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
  • Laatst online: 01-09 12:07
skullsplitter schreef op zondag 28 juni 2009 @ 21:44:
Ik heb op dit moment een Kata 3n1-20, prima tas, snel je camera te pakken. Maar mijn 70-200 lens past er met moeite in moet ik zeggen :')
Ik vraag mezelf af of deze tas ook als rugzak lekker draagt. Dit omdat de tas als sling links, rechts, kruis en als rugzak kan worden gedragen. Vraag me dus af of er niet te veel compromis in het ontwerp zit. Mijn slingshot 100 zit ook top, voor 2 uurtjes. Maar langer doet dus pijn.

Is Kata overigens niet Israelisch? En heeft het een soort van neopreen achtige stof?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:46

Ethirty

Who...me?

Even een kleine ervaring van mijn kant. Hopelijk heeft iemand er wat aan.

Vlak voor mijn vakantie besloten dat ik toch nog een andere tas wilde naast mijn half-half rugzak, omdat die niet praktisch is met kortere uitstapjes. Aangezien ik iets van een schoudertas wilde en Crumpler tot nu toe best beviel gewoon de shop ingestapt met al mijn gear en gezien wat waarin pastte en hoe draagbaar het geheel uiteindelijk was.

De 'strijd' ging uiteindelijk tussen de New Delhi en de Muffin Top. Door de extra padding viel de Delhi met dezelfde gear een maatje groter uit. Toen ik vervolgens het prijsverschil hoorde (bijna het dubbele!) was ik snel om en ben ik de winkel uitgelopen met een Muffin Top 7500.

Hierin krijg ik vrij gemakkelijk een 40D met 17-40 incl omgekeerde 17-55 zonnekap, de 70-200/4 met omgekeerde zonnekap, een flitser en wat klein grut als Giotto, extra batterijen etc. Maar dan zit ie wel vol. Bammetjes of andere extra's kan je redelijkerwijs vergeten, maar een grip zou misschien nog wel gaan. Als ik echt zou willen kan ik met wat geprop de flitser vervangen door bijv de 10-22 of vergelijkbaar, maar echt netjes zit die er dan niet in. Wil je minder mee gear mee, dan zitten de schotjes een stuk steviger als bij mijn rugzak en kan je de vrijgekomen ruimte vullen met drinken en/of snacks voor onderweg.

Enige 'nadeel' van Crumpler is dat het ondertussen bij het gewone publiek ook al redelijk bekend is als fototassen merk ("Hé is dat niet zo'n fotorugzak, wat heb je erin zitten?" En dan een flinke gil als je de tas met alleen wat jassen op de grond laat stuiteren >:) ), dus echt onopvallend ben je niet voor het gilde.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 20:50

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Jochem schreef op zondag 28 juni 2009 @ 23:02:
[...]

Ik vraag mezelf af of deze tas ook als rugzak lekker draagt. Dit omdat de tas als sling links, rechts, kruis en als rugzak kan worden gedragen. Vraag me dus af of er niet te veel compromis in het ontwerp zit. Mijn slingshot 100 zit ook top, voor 2 uurtjes. Maar langer doet dus pijn.

Is Kata overigens niet Israelisch? En heeft het een soort van neopreen achtige stof?
Het is te doen, langere tijd dragen als rugzak. Sling doe ik alleen als er geen 70-200 in zit (gewicht is dan echt teveel voor 1 bandje), maar het snel voorhanden hebben van je camera vind ik wel prettig. Hij is ook aardig compact.

Al zit ik er stevig aan te denken om hem te vervangen door een Lowepro Flipside 300. Ik mis gewoon wat ruimte en vrijheid van indeling (zoals gezegd past mijn 70-200 eigenlijk enkel in het bovenvak, de kleinere lenzen kunnen om de body heen in het hoofdvak), en ik vind die flipside gewoon lekkerder op mijn schouders rusten.

Time will tell, eerst deze nog een tijdje proberen. (al vermoed ik het ergste als ik er ook nog eens mijn statief aan wil hangen, dan hangt er ineens een volle zak aardappelen op je rug... kilootje cam, anderhalve kilo lens, nog wat los grut en een statief van 2.x kilo)

Kata is idd Israelisch, maar neopreen is geen sprake van. Gewoon stevig spul (al zijn de bandjes dus aan de arme kant.)

[ Voor 4% gewijzigd door skullsplitter op 01-07-2009 10:27 ]

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Jochem schreef op zondag 28 juni 2009 @ 16:19:
Ik heb nu een slingshot 100 AW van Lowepro, maar ik merkt dat ik na een dagje hiken last krijg van rugpijn van de assymetrische schouder ophanging.
Heb ik ook bij de slingshot 200 (voor mij de minimale maat qua zooi erin).
Wat er in moet
Een Canon EOS 450D, met kitlens, (eventueel Canon 50mm 1.8) en zeker een Canon EF-S 10-22mm UWA. Verder nog wat klein grut als een filtersysteempje, lensdoekje, lenspen, batterijen en kaartjes. Verder ben ik door mijn superzoomtijdperk heen (heb ze allemaal gehad 18-200 Sigma, 18-250 Tamron en 28-200 Canon en heb ze verkocht) en daar gaan nu iets korts (17~40/70) en iets langs (70~200) voor in de plaats komen ter zijner tijd. Ik verwacht dat ik maximaal met 2 lensen op stap ga. Of UWA+normaal, of normaal+lang. Verder een gorillapod en als mijn statief eraan kan worden geknoopt, zou dat top zijn. Ik heb een notebook, die neem ik vaak niet mee op dagtours.
offtopic:
Ik neem standaard mijn D70, kitlens, tele, 50mm, flitser en gorillapod mee. 50mm is toch een paar stops lichtsterker dan de andere twee lenzen ;)
pricewatch: Lowepro Primus AW Black Zwart ~160 EUR
UK via amazon 70 GBP ~ 82 EUR
Zeer complete rugzak, met zij-ingang alla slingshot - wat ik een fijne feature vind, 2 pockets die beide voor gear -kunnen- worden ingericht. Prijzig!
[afbeelding]
Dat ziet er geniaal uit. Mooie heupband, verbinding tussen de twee schouderbanden, en makkelijk toegankelijk met 1 schouderband om. Ideaal! En als er een 15" laptop in kan, kan er ook een A4 kladblok o.i.d. in.
pricewatch: Lowepro Fastpack 250 Black Zwart ~90 EUR
Lijkt een beetje op een slingshot, maar dan in rugzak vorm. Waarschijnlijk bovenvak klein.
[afbeelding]
Je hebt geen 'harnas', alleen 2 schouderbanden. Met mountainbiken zoals ik doe geen optie, omdat hij dan steeds tegen je helm/hoofd aan knalt. Ook met rennen ofzo niet echt lekker.
pricewatch: Lowepro Orion Trekker II Black Zwart ~75 EUR
Er zijn ook Orion vormen waar de onderkant erafgeritst kan worden. Heb ik eigenlijk niet nodig, omdat ik zo'n toploader al heb liggen hier.
[afbeelding]
Ik weet niet wat daar mee was, maar voor mij viel hij af.
pricewatch: Lowepro Rover AW II Black/Grey Zwart ~110-120 EUR
Mooie rugzak! Misschien zakje iets te beperkt voor wanneer je snel spullen erbij wilt pakken.
[afbeelding]
Deze heb ik nu, en het is inderdaad een mooie rugzak. Maar 'iets te beperkt wanneer je snel spullen wilt pakken' is een flink understatement: je moet hem af doen, op de grond zetten, openritsen en dan je zooi eruit pakken. Shortcuts heb ik nog niet gevonden. Bovenvak is trouwens te klein voor een A4 tijdschrift/kladblok, die moet je minstens 1x opvouwen. Nadeel is ook dat je er zoveel aan kan verstellen, dat ik de optimale afstelling elke keer moet veranderen voor een andere jas. En dat alle banden een meter te lang zijn voor mijn postuur :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leffunk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-09 15:43
@ DancePlaza

Zou je zo vriendelijk willen zijn wat foto's te posten van je rugzak Lowepro Primus? evt indien mogelijk met inhoud in bovenste vak, om idee te vormen? (vb regenjasje, trui? andere brol?)
Kan er ook een 1,5 liter fles in dat mazig netje aan de zijkant van de rugzak?

Alvast dank voor de moeite !

mvg,
Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 11:07

DancePlaza

ninja

Leffunk schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 10:02:
@ DancePlaza

Zou je zo vriendelijk willen zijn wat foto's te posten van je rugzak Lowepro Primus? evt indien mogelijk met inhoud in bovenste vak, om idee te vormen? (vb regenjasje, trui? andere brol?)

mvg,
Erik
ik ga vanmiddag ff proberen.. ben druk bezig met inpakken voor mijn vakantie dus misschien dat ik vanovnd nog wel wat tijd over hebt om wat kiekjes te maken.

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Vandaag bij Konijnenberg, waar ze diverse tassen van het merk Naneu Pro in de aanbieding hebben, een Alpha L gehaald in de kleur zwart voor een prijsje van slechts 49,98!! Goedkoopste wat ik kon vinden was 89 euro ~ 119 euro (is dan ook een OP=OP aktie)

Eerste indruk is een zeer degelijke tas. De tas komt de Military Ops serie van Naneu Pro en dat geloof ik graag, zoveel vakken en zo heerlijke stevig. Aparte houder voor statief, mp3 speler, gsm etc. Verder zat er nog een raincover bij en zit er een kompas op 'gemonteerd'. Had eerder nog nooit van het merk gehoord. Enige nadeel is dat mijn 400D + BG-E2 + 55-250 ineens heel klein lijkt in de tas :P. Heb er verder nog een 50mm 1.8 en 18-55 in zitten, heb deze tas dan ook voor de (ruime) groei gekocht.

Over paar weekjes naar Kroatie, dan gaat deze tas natuurlijk mee. Zodoende heb ik één tas, ipv twee tassen (had eerst een schoudertas voor de camera).

Wat foto's:
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/fk000l.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/oe06b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/14kv037.jpg

Zoals je ziet is het cameragedeelte te benaderen vanaf de achterkant. Misschien wat onpraktisch maar wel diefstal ongevoeliger als je door een drukke winkelstraat o.i.d. loopt. Mocht je dit nou helemaal niks vinden dan kun je er ook voor kiezen om het opbergvak een kwartslag te draaien zodat het van binnenuit de tas te bereiken is.

[ Voor 16% gewijzigd door Yellowneck op 03-07-2009 21:41 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
Vandaag heb ik mijn Vanguard 47 binnen gekregen (2ehands via V&A, voor een schappelijke prijs).
de eerste indruk is goed. hij zit lekker om mijn schouder en qua gebruikersgemak, indeling en ruimte is hij ook prima.. nu moet ik hem nog vullen :+
(maar dat gebeurt morgen :])

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -j-k-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-08 09:28
Yellowneck schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 21:38:
Vandaag bij Konijnenberg, waar ze diverse tassen van het merk Naneu Pro in de aanbieding hebben, een Alpha L gehaald in de kleur zwart voor een prijsje van slechts 49,98!! Goedkoopste wat ik kon vinden was 89 euro ~ 119 euro (is dan ook een OP=OP aktie)

Eerste indruk is een zeer degelijke tas. De tas komt de Military Ops serie van Naneu Pro en dat geloof ik graag, zoveel vakken en zo heerlijke stevig. Aparte houder voor statief, mp3 speler, gsm etc. Verder zat er nog een raincover bij en zit er een kompas op 'gemonteerd'. Had eerder nog nooit van het merk gehoord. Enige nadeel is dat mijn 400D + BG-E2 + 55-250 ineens heel klein lijkt in de tas :P. Heb er verder nog een 50mm 1.8 en 18-55 in zitten, heb deze tas dan ook voor de (ruime) groei gekocht.

Over paar weekjes naar Kroatie, dan gaat deze tas natuurlijk mee. Zodoende heb ik één tas, ipv twee tassen (had eerst een schoudertas voor de camera).

Wat foto's:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Zoals je ziet is het cameragedeelte te benaderen vanaf de achterkant. Misschien wat onpraktisch maar wel diefstal ongevoeliger als je door een drukke winkelstraat o.i.d. loopt. Mocht je dit nou helemaal niks vinden dan kun je er ook voor kiezen om het opbergvak een kwartslag te draaien zodat het van binnenuit de tas te bereiken is.
Ik heb dezelfde tas alleen dan de normale Alpha ipv de Alpha L, allebei 18" hoog. Ben het voornamelijk met je eens, alleen wil nog even toevoegen dat iig de Alpha voor lange mensen niet zo heel erg geschikt is. Ik ben zelf 1.93m lang en de banden zijn voor die lengte simpelweg te kort. Daarnaast zit de heupband ongeveer op navelhoogte :P . Ik heb hem zelf via internet besteld, zonder eerst te passen maar dat doe ik dus ook niet meer. Het klikmechanisme dat op de borst hoort te rusten zit bijna bij m'n nek als ik de banden op volle lengte heb :P .

Vimeo, YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

-j-k- schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 23:07:
[...]

Ik heb dezelfde tas alleen dan de normale Alpha ipv de Alpha L, allebei 18" hoog. Ben het voornamelijk met je eens, alleen wil nog even toevoegen dat iig de Alpha voor lange mensen niet zo heel erg geschikt is. Ik ben zelf 1.93m lang en de banden zijn voor die lengte simpelweg te kort. Daarnaast zit de heupband ongeveer op navelhoogte :P . Ik heb hem zelf via internet besteld, zonder eerst te passen maar dat doe ik dus ook niet meer. Het klikmechanisme dat op de borst hoort te rusten zit bijna bij m'n nek als ik de banden op volle lengte heb :P .
Haha, ja dat geloof ik graag ja. De banden zijn inderdaad aan de korte kant. Maargoed tassen zijn net kleding, moet je eigenlijk eerst ff passen alvorens aanschaf ;), Ik ben dan zelf ook gewoon naar Konijnberg geweest om te kijken. Zowel de Alpha als de Alpha L heb ik bekeken, nu was de Alpha wel stukje kleiner weer en het scheelde maar 5 euro tussen beide tassen.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 21:14
Goed, ik heb de startpost gelezen.... en ik wil ook graag jullie mening over een geschikte tas...

* Ik wil een schoudertas (of evt. een slingshot, zolang die maar makkelijk naar m'n buik te bewegen is om spullen te pakken). Dit wil ik omdat ik dan ook nog een gewone rugtas erbij kan dragen

* Mijn Pentax K200D moet erin kunnen, met een objectief er nog aan (grootte in de orde van een 18-250 of 18-200 superzoom van Pentax of Tamron).

* Plus eventueel nog 1 of 2 extra objectieven (ben in ieder geval nog van plan om naar de superzoom ook nog een Sigma 17-70 te kopen op den duur).

* Een flitser heb ik nu nog niet en gaat er waarschijnlijk ook nog niet heel snel komen.

Ik wil de tas graag bij Foka bestellen, samen met een nieuw objectief dat ik nog wil kopen...

http://www.foka.nl/site/l...160-aw-zwart-p-13434.html Hier wordt aangegeven dat er een camera incl. objectief in kan, maar de aangegeven zoomranges zouden impliceren dat een 18-250 te veel van het goede is.

http://www.foka.nl/site/l...170-aw-zwart-p-13439.html Deze is alweer wat groter, maar echt veel verschil zie ik er niet in (behalve de prijs dan).

http://www.foka.nl/site/lowepro-tlz-2-zwart-p-2571.html
Dit lijkt me ook een mooie tas.... als ik het afgebeelde voorbeeld zie moet dit volgens mij wel gaan lukken, de tas ziet eruit alsof ik bv. het extra objectief bovenin moet doen.... dus camera er niet makkelijk als enige uit te pakken?

Verder zie ik in div. voorbeelde dat de camera erin zit met de lens eerst (toploaded?). Is dat niet slecht voor het objectief?

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Laatst online: 02-09 11:07

DancePlaza

ninja

Leffunk schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 10:02:
@ DancePlaza

mvg,
Erik
sorry mate, had het afgelopen week te druk om wat fot's te mkaen voor je. Ik ben nu in london om door te vliegen naar kuala lumpur.. en over 4 weken ben ik terug

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 08:56
Ben op zoek naar een tas voor een Camera met de maten 12 x 8 x 9 (cm).

Kwam uit bij de Lowepro TLZ mini. Maar nu las ik ergens dat deze niet erg veel bescherming biedt.
Ga altijd op redelijk actieve vakanties (trekking/klimmen etc.) dus moet een tas hebben die goed beschermd, liefst waterdicht/afstotend is en aan een riem bevestigd kan worden.

Verder ook nog deze twee van Tamrac gezien: de 514 sub-compact zoom
en de Aero zoom 20.

Iemand nog tips of eigen ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:38
Vandaag een Kata DR-467 binnen gekregen ter vervanging van m'n Crumpler Pretty Boy waar ik toch niet zo tevreden over was (wel over het cameragedeelte, maar de tas als geheel niet). Ik zal binnenkort even m'n bevindingen en foto's posten.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
RobbieB schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 15:36:
Vandaag een Kata DR-467 binnen gekregen ter vervanging van m'n Crumpler Pretty Boy waar ik toch niet zo tevreden over was (wel over het cameragedeelte, maar de tas als geheel niet). Ik zal binnenkort even m'n bevindingen en foto's posten.
Daar ben ik heel benieuwd naar, want ik heb m'n oog ook laten vallen op (o.a.) deze tas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
RobbieB schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 15:36:
Deze gaat morgen weer terug naar Kamera-Express. M'n D700 past niet hoewel dit volgens de specs wel zou moeten.

Ik heb er verder niet echt meer naar gekeken, maar de tas voelt wel degelijk aan en vooral het uitklappen van het ondervak is erg handig gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben een beginnende amateur fotograaf met een d60 die heel goed advies kan gebruiken
ik heb nog alleen de kitlens vanwege financiele factoren.(ik ben middelbare scholier)
ik ga binnekort 2 nieuwe lenzen kopen. een 55-200mm f/4-5.6 AF-S VR en een tokina 12-24 dx2 ( heeft ingebouwde scherpstelmotor ;) )

Dit alles vanwege een vakantie naar toscane waar ik vast vele mooie plaatjes ga schieten :9
ik bedacht me dat ik eigenlijk wel een goede tas wil kopen. eentje waar ik lang mee kan doen en waar meer in kan dan het bovengenoemde. Het merk crumpler trok mij als scholier wel aan... geen uitleg nodig toch :) ?
ik zat te denken aan de New Delhi 510 of 620 en de muffin top 7500
ik heb goed gezocht op forum(denk ik) maar kon niks vinden over ervaringen met new delhi 510-620

mijn toekomstige lenzen setje wordt:
tokina 12-24 f4
tamron 17-50 f2.8
nikkor 60 micro f2.8
nikkor 55-200mm f/4-5.6

ik hoor graag jullie advies en ervaringen over de genoemde tassen en mischien andere?
als deze set waarvan eentje mounted op de d60 er in zou passen zou het ideaal zijn.
ik zou wel willen weten of het grote prijsverschil tussen de new delhi en muffin gerechtvaardigd is....
ik zag al wel een derde band bij de new delhi waardoor hij beter aan je rug blijft en een binnentas. is wel fijn?
bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Heb een paar pagina's terug een stukje geschreven over de muffin top. In het kort: ik vond het de meerprijs van de new delhi niet waard.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ethirty schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 22:23:
Heb een paar pagina's terug een stukje geschreven over de muffin top. In het kort: ik vond het de meerprijs van de new delhi niet waard.
bedankt voor het reageren
ohja daar heb ik een keer overheen gelezen :P was weer vergeten. het is ook zo'n groot topic
hmm... toch maar in die lijn gaan kijken denk ik.
jij hebt de 7500, ik zie dat je zegt zonder flits(wat ik ook niet ga gebruiken) dat er 3 objectieven bijkunnen.
deze zijn alleen wel een stuk groter(ehum beter :P ) dan wat ik ga kopen. ik denk dat die vier objectieven + de kleinere d60 wel zouden passen. misschien moet ik zelfs de kleinere muffin top 5500 overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Laatst online: 15-09 21:09
eymey schreef op zondag 05 juli 2009 @ 17:33:
Goed, ik heb de startpost gelezen.... en ik wil ook graag jullie mening over een geschikte tas...

* Ik wil een schoudertas (of evt. een slingshot, zolang die maar makkelijk naar m'n buik te bewegen is om spullen te pakken). Dit wil ik omdat ik dan ook nog een gewone rugtas erbij kan dragen

* Mijn Pentax K200D moet erin kunnen, met een objectief er nog aan (grootte in de orde van een 18-250 of 18-200 superzoom van Pentax of Tamron).

* Plus eventueel nog 1 of 2 extra objectieven (ben in ieder geval nog van plan om naar de superzoom ook nog een Sigma 17-70 te kopen op den duur).

* Een flitser heb ik nu nog niet en gaat er waarschijnlijk ook nog niet heel snel komen.

Ik wil de tas graag bij Foka bestellen, samen met een nieuw objectief dat ik nog wil kopen...

http://www.foka.nl/site/l...160-aw-zwart-p-13434.html Hier wordt aangegeven dat er een camera incl. objectief in kan, maar de aangegeven zoomranges zouden impliceren dat een 18-250 te veel van het goede is.

http://www.foka.nl/site/l...170-aw-zwart-p-13439.html Deze is alweer wat groter, maar echt veel verschil zie ik er niet in (behalve de prijs dan).

http://www.foka.nl/site/lowepro-tlz-2-zwart-p-2571.html
Dit lijkt me ook een mooie tas.... als ik het afgebeelde voorbeeld zie moet dit volgens mij wel gaan lukken, de tas ziet eruit alsof ik bv. het extra objectief bovenin moet doen.... dus camera er niet makkelijk als enige uit te pakken?

Verder zie ik in div. voorbeelde dat de camera erin zit met de lens eerst (toploaded?). Is dat niet slecht voor het objectief?
Ik heb een slingshot 200 en daar past jouw (toekomstige setje) wel in.
Ik kan er nu een 50-150 met body+grip inzetten en daarnaast nog 2 kortere lenzen, een 70-200 f/4L en een middelgrote flitser.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 23:00:
bedankt voor het reageren
ohja daar heb ik een keer overheen gelezen :P was weer vergeten. het is ook zo'n groot topic
hmm... toch maar in die lijn gaan kijken denk ik.
jij hebt de 7500, ik zie dat je zegt zonder flits(wat ik ook niet ga gebruiken) dat er 3 objectieven bijkunnen.
deze zijn alleen wel een stuk groter(ehum beter :P ) dan wat ik ga kopen. ik denk dat die vier objectieven + de kleinere d60 wel zouden passen. misschien moet ik zelfs de kleinere muffin top 5500 overwegen.
Ga passen zou ik zeggen. Alleen dan weet je zeker hoeveel ruimte je over houdt met jouw gear.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:38
Bij deze even een korte review van de Kata DR-467 zoals beloofd.

Hij dient ter vervanging van mijn Crumpler Pretty Boy Backpack. De reden om die te vervangen was dat deze niet ruim genoeg was voor dagelijks gebruik (wel voor m'n fotogear) en ik eigenlijk niet zo'n breed mannetje ben en de schouderbeugels (noem je dat zo?) voor wat bredere mensen gemaakt zijn :). Verder was het niet mogelijk om zowel m'n laptop als mijn fotogear te vervoeren, hetgeen soms wel nodig is. (ik had dus niet de XL versie).
Vandaar dat ik na wat zoeken op de Kata uit kwam. Ik had een apart fotogedeelte, kon mijn laptop en fotogear vervoeren EN het was mogelijk om deze tas vrij makkelijk om te bouwen tot daypack, doordat ik het fotogedeelte eruit kon halen. Hij had ook wat meer extra vakjes dan de Crumpler, dus dat was eigenlijk precies wat ik zocht.

Genoeg geluld, foto's:

De tas:
Afbeeldingslocatie: http://www.robberends.com/shares/foto/kata1.jpg
De tas is wat mij betreft van normaal formaat. Draagt zeer comfortabel en heeft indien nodig nog borst en heupbanden.

Het fotovak
Afbeeldingslocatie: http://www.robberends.com/shares/foto/kata2.jpg
Het fotovak is vrij ruim, vergelijkbaar aan die van de Crumpler alleen iets hoger.

Het fotovak uit de tas gehaald:
Afbeeldingslocatie: http://www.robberends.com/shares/foto/kata3.jpg
Hier zie je links m'n 18-55 IS (die ik eigenlijk nooit mee neem, maar dit is ter illustratie). In het midden zit mijn 450D met de 17-50 gemount. Onder de grip is nog plek voor bv. een kleine prime (50mm oid). Rechts zie je de 55-250 is. Aan beide zijkanten voor is nog een extra vakje vrij voor een lens, flitser of andere accessoires.

Het fotovak zonder het fotogedeelte:
Afbeeldingslocatie: http://www.robberends.com/shares/foto/kata4.jpg
Hier zie je het onderste vak van de tas voor daypack gebruik. En zonder het fotogedeelte is het echt heel ruim. Doordeweeks vervoer ik hier mijn broodtrommel en drinken e.d. in :) en daar is plek zat voor

Het bovenvak:
Afbeeldingslocatie: http://www.robberends.com/shares/foto/kata5.jpg
Het bovenvak is ook ruim. Ik denk vergelijkbaar met de Crumpler, alleen liep de Crumpler naar boven toe rond af, waarbij deze tas dit iets minder is, waardoor langwerpige dingen iets makkelijker mee te nemen zijn.

Het laptopvak:
Afbeeldingslocatie: http://www.robberends.com/shares/foto/kata6.jpg
Het laptopvak is echt absurd groot. Je ziet hier wat A4'tjes en er is dus duidelijk nog wat ruimte over. Mijn MacBook verzuipt er letterlijk in. (Een geruststelling, want volgend jaar moet er een 15" Pro komen, dus die past er ook met gemak in :) ).

De tas heeft aan de voorkant nog 3 extra vakjes, 2 kleine, waarvan in 1 de regencover zit. Hier kun je wat kleine dingen in kwijt als geheugenkaartjes. In de grotere kun je bv. een acculader of kabels kwijt.

De tas voelt goed degelijk aan en is van zichzelf niet te zwaar (itt de Crumpler, maar deze was dan ook als een tank gefabriceerd).

Het grootste nadeel dat ik tot nu toe heb gevonden is dat er aan de bovenkant een vrij groot gat zit voor bv. een hoofdtelefoon ofzo (ik heb daar het nut nog nooit van ingezien). Deze is van binnen met een flapje afgedekt, maar bij een plotselinge hoosbui zouden er wat druppels naar binnen kunnen komen. Verder is er geen complete afscheiding tussen het foto- en bovenvak. In de hoekjes zitten nog kleine openingen, waardoor bv. vuil en/of vocht zou kunnen, maar dit is niet iets wat ik als ergelijk ervaar.

Al met al een prima tas, met meer dan genoeg ruimte voor mijn doeleinden. Hierboven stond dat de Nikon D700 er niet in past, hetgeen ik me moeilijk kan voorstellen. Feit is wel dat er dan weinig ruimte over blijft voor andere dingen. Dus voor de kleinere consumer/prosumer camera's met 2/3 lenzen is de tas prima geschikt. Heb je meer ruimte nodig, dan raad ik je aan naar een full-camera tas te kijken.

[ Voor 9% gewijzigd door RobbieB op 19-07-2009 00:39 ]

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 20:10
Kimo schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 21:22:
[...]

Muffin top is een nieuwer model maten zijn ongeveer hetzelfde.

Ik heb zelf een muffin top 5500 (xxl) daar past de 450d perfect in zelfs met 55-250 erop kun je hem rechtop in de tas kwijt. Mooie tas goede kwaliteit ben er erg blij mee.

Misschien is de 7500 een betere voor jou keus net wat meer ruimte voor flitser.

Hier link vind je wat fotos van de 5500 om een idee te geven hoe groot deze is zijn trouwens niet mijn foto`s. Misschien dat ik van het weekend wat foto`s kan maken voor in dit topic.
En hier een linkje met een review plus veel foto`s van de muffin top 7500
Ik zit aan die 3000 te denken die is een centimeter lager als ik het goed zie. Zou daar ook de 450d met 55-250 lens nog inpassen?

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
  • Laatst online: 12-09 15:59
Ik heb inmiddels mijn 2e Lowepro Minitrekker versleten en heb het eigenlijk een beetje gehad met Lowepro. De ritsen zijn blijkbaar niet sterk genoeg voor mijn gebruik.

Nu kan ik natuurlijk zo'n rugzak van 300 euro gaan kopen van Lowepro met verstevigde rits, maar zijn er ook andere opties die goedkoper zijn? Zijn er meer mensen hier die een Lowepro met kapotte rits hebben (gehad)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
kdbruin schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 09:44:
Deze gaat morgen weer terug naar Kamera-Express. M'n D700 past niet hoewel dit volgens de specs wel zou moeten.

Ik heb er verder niet echt meer naar gekeken, maar de tas voelt wel degelijk aan en vooral het uitklappen van het ondervak is erg handig gedaan.
Zo, de Kata DR-467 omgeruild voor een Lowepro Fastpack 350. Deze is toch wat ruimer en zelfs m'n 70-200VR op m'n D700 past erin. Ik zal eens kijken of ik wat foto's kan plaatsen met de indeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
ExTaxi schreef op zondag 19 juli 2009 @ 22:33:
Ik heb inmiddels mijn 2e Lowepro Minitrekker versleten en heb het eigenlijk een beetje gehad met Lowepro. De ritsen zijn blijkbaar niet sterk genoeg voor mijn gebruik.

Nu kan ik natuurlijk zo'n rugzak van 300 euro gaan kopen van Lowepro met verstevigde rits, maar zijn er ook andere opties die goedkoper zijn? Zijn er meer mensen hier die een Lowepro met kapotte rits hebben (gehad)?
Volgens mij heeft Lowepro een zeer goede garantie en ik zou gewoon eens contact met ze opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 13:21

beerns

it is I, Leclerc

ik heb vorig jaar voor m'n toenmalige set (canon 450d met kitlens en 55-250) een lowepro aw2.

Die is, zeg maar, wat klein ah worden.
De 55-250 is verkocht ondertussen, maar heb wel een ef 100 2.8 macro, een 24-70 L en een 100-400 L.
Daarnaast paar filters.

Welke tas kan ik het beste nemen, zodat ik de spullen kan meenemen?

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Lowepro AWII, welk model? Schoudertas? Rugtas?

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerns

beerns

it is I, Leclerc

ajhaverkamp schreef op maandag 20 juli 2009 @ 09:56:
Lowepro AWII, welk model? Schoudertas? Rugtas?
Oh sorry.
Een schoudertas. Iets waar ik achteraf niet zo heel erg blij mee ben, maargoed.
Nu moet er toch een 2e komen. Een standaard modelletje met in feite ruimte voor de camera en 2 lenzen.

Wil eigenlijk naar een rugzak. Da's volg mij veel prettiger, maar welke...

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Mini trekker AW? Daar propte ik vroeger ook aardig wat in. De Canon EF 100 f/2.8 macro lens kan er rechtop in staan, echter is het aan de krappe kant (zeker met een filter erop).
De EF 100-400 is ongeveer even lang als de 70-200 f/2.8 IS.

Edit: De Canon 24-70 is wel een lomp dikke lens, die had ik nog niet toen ik deze tas gebruikte. Dus toch even gaan passen in een winkel?

[ Voor 17% gewijzigd door ajhaverkamp op 20-07-2009 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerns

beerns

it is I, Leclerc

Ja, ff passen is wellicht de beste oplossing.

Mmm.....binnenkort toch vakantie. ga wel ff kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:42
Btje schreef op zondag 19 juli 2009 @ 14:34:
[...]

Ik zit aan die 3000 te denken die is een centimeter lager als ik het goed zie. Zou daar ook de 450d met 55-250 lens nog inpassen?
Het ontwerp van de Muffin Top maakt het mogelijk dat een body met lens opgeschroefd (en zonnekop omgekeerd erop) en met lens naar beneden gericht altijd wel past. Dit komt omdat je nog speelruimte hebt in de breedte en diepte (niet de hoogte!) hebt en de tas gaat dicht met een flap, die met een verstelbare klip sluit. Waar je meer op moet letten is de breedte en diepte vd tas. Visueel lijken de 3000-5500 even groot, maar je moet gewoon met je precious naar de winkel gaan passen. Zo kocht ik op basis van gegevens op het web een 4000 en later in de winkel een maatje groter: de 5500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
kdbruin schreef op maandag 20 juli 2009 @ 08:19:
[...]

Volgens mij heeft Lowepro een zeer goede garantie en ik zou gewoon eens contact met ze opnemen.
Lowepro heeft levenslang garantie inderdaad, behalve op de rits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
ExTaxi schreef op maandag 20 juli 2009 @ 19:55:
[...]Lowepro heeft levenslang garantie inderdaad, behalve op de rits
Kletskoek! In de garantievoorwaarden van lowepro staat letterlijk:
Evenmin valt onder de dekking de natuurlijke slijtage van
materialen, die na langdurig gebruik optreedt (denk bijvoorbeeld aan het kapotgaan van
ritssluitingen of slijtage van de stof).
bron Let op: NATUURLIJKE slijtage na LANGDURIG gebruik wordt uitgesloten.
Ik durf best te stellen dat een fototas bij zwaar gebruik minstens vijf jaar mee moet kunnen gaan. Een rits die binnen die termijn stukgaat, is niet "natuurlijk" versleten, maar was niet berekend op de taak, mogelijk door een fabricagefout.
Sowieso is Lowepro een merk dat best wel een naam hoog te houden heeft. Altijd proberen dus, om een claim op de garantie te doen. Mocht de winkelier niet meewerken, dan kan je altijd nog een beroep op De Greef doen. Dikke kans dat je "uit coulance" een mooie nieuwe tas krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:20

BeaM-R

Powerrrrr

Ik ben al een tijdje op zoek naar een rugzak maar er is zoveel keus dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Wat moet er in:
  • Sony A200
  • 18-70mm kitlens
  • 75-300mm zoomlens
  • Asus EEE PC 10"
  • Extra vak voor de bammetjes en een fleecetrui oid
Ik wil hem vooral voor de aankomende vakantie gebruiken waarbij we gaan rondtrekken door Noorwegen en verschillende wandel(dag)tochten willen maken.

Prijsindicatie is rond de 75 euro. Niet een al te groot budget dus. Is er in deze prijsklasse een degelijk rugzak te vinden?

Wat ik zelf al gevonden heb:
  • Lowepro compudaypack
  • Lowepro fastpack 250

[ Voor 8% gewijzigd door BeaM-R op 21-07-2009 10:09 ]

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
Toff schreef op maandag 20 juli 2009 @ 23:21:
[...]

Kletskoek! In de garantievoorwaarden van lowepro staat letterlijk:

[...]
bron Let op: NATUURLIJKE slijtage na LANGDURIG gebruik wordt uitgesloten.
Ik durf best te stellen dat een fototas bij zwaar gebruik minstens vijf jaar mee moet kunnen gaan. Een rits die binnen die termijn stukgaat, is niet "natuurlijk" versleten, maar was niet berekend op de taak, mogelijk door een fabricagefout.
Sowieso is Lowepro een merk dat best wel een naam hoog te houden heeft. Altijd proberen dus, om een claim op de garantie te doen. Mocht de winkelier niet meewerken, dan kan je altijd nog een beroep op De Greef doen. Dikke kans dat je "uit coulance" een mooie nieuwe tas krijgt!
Ik heb al meerdere malen contact gehad met de Greef en de Minitrekker AW heb ik met korting gekregen.........maar je krijg geen nieuwe tas omdat de rits stuk is. Er werd mij aanbevolen een duurdere tas uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook ik zoek een nieuwe fototas waar ik mijn gear in kan opbergen.
Tas mag zowel rug/als schoudertas zijn of wellicht een koffer met foam oi.d het gaat
er om dat ik mijn fotoapparatuur etc er in kan opbergen, als ik een reportage o.i.d doe, dan neem
ik een andere fototas mee waar ik in doe wat ik nodig heb.
Uiteraard moet ook de nieuwe tas wel makkelijk te vervoeren zijn wanneer ik wel eens al mijn spullen mee moet nemen, desnoods op een trolley.
het geheel moet degelijk en handzaam zijn, mijn budet €250,-

wat moet er in kunnen:
canon 40D met grip
canon 24-105 mm +zonnekap
canon 70-300 mm + zonnekap
canon 100 mm + zonnekap
canon 50 mm + zonnekap
canon 10-22 + zonnekap
canon 580EX II Speedlite
canon MR-14EX macroflash
setje tussenringen
Konica 50mm
aantal doosjes met filters
aantal accu's 5 stuks
oplader en losse snoertjes.
een imagetank.
wat klein spul
eventueel mag er ook plaats zijn voor een 15-17inch laptop, maar dit is niet noodzakelijk.

op de wachtlijst staan ook nog een 70-200 2.8 en de 100-400 van canon

heerft er iemand een idee wat mij zou passen.

ik hoor het wel

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2009 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff, dat is erg veel zooi wat in een tas moet kunnen Anne 1...

Een aantal kanshebbers op een rijtje;

Tamrac 5588 Expedition 8
http://www.fotokonijnenbe...8_expedition_8_zwart.html

Lowepro Nature Trekker AW II
http://www.fotokonijnenbe..._trekker_aw_ii_black.html

Lowepro Photo Trekker AW II
http://www.fotokonijnenbe..._trekker_aw_ii_black.html

Lowepro Super Trekker AW II (wel iets boven budget)
http://www.fotokonijnenbe...trekker_aw__ii_black.html

Tenba Roadie Universal Photo Roller
http://www.fotokonijnenbe...iversal_photo_roller.html

Tenba Shootout Backpack Groot Rolling
http://www.fotokonijnenbe...ack_groot_rolling_zi.html

Persoonlijk lijkt mij de laatste Tenba Shootout een erg goede keus (er staat overigens ook een filmpje op de site over de Tenba Shootout in het algemeen). Volgens mij ruimte genoeg, praktisch in te delen en met wieltjes eronder, zodat je de tas niet altijd hoeft te dragen.

Mocht ik nog eens een rugtas nodig zijn, dan is die Shootout zeker een grote kanshebber!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Anne1, weet je zeker dat je alles mee wil (kunnen) nemen? Je zeult je een breuk volgens mij, en tenzij je er de wereld mee rond gaat snap ik de toegevoegde waarde niet helemaal om alles mee te nemen. Of je moet marinier zijn en gewend zijn aan >20kg op je rug.

Als je met een bepaald doel voor ogen gaat schieten, dan neem je toch alleen mee wat je nodig hebt? En desnoods nog 1 of 2 lenzen extra als je twijfelt.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens, ik heb ook een nieuwe (foto)tas in bestelling staan :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geert en Ethirty, dank voor de reacties,
ik ga die tassen eens bekijken, maar die shootout lijkt me wel een geschikte kandidaat, maar de lowepro's ook.

@Ethirty, het is geenzins mijn bedoeling om altijd alles mee te nemen, ik heb verschillende fototassen en als ik een reportage heb neem ik mee wat ik nodig heb, maar deze tas is dus echt meer bedoelt als opslag voor mijn spullen, zodat alles bij elkaar zit en overzichtelijk is.
in een enkele situatie heb ik gewoon alles nodig en is het makkelijk om alles mee te kunnen nemen, vandaar ook graag iets van een tas of koffer op wieltjes of een losse trolley waar ik dan een grote tas op kan zetten.

@ Geert welke tas ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, totaal iets anders als wat jij zoekt, maar ik heb de (welbekende hier op `t forum) Domke F802 met Tenba insert besteld bij FK. Ff kijken hoe die gaat bevallen, maar misschien dat ik m`n Kata 3N30 dan de deur uit ga doen. Ben na een half jaar toch tot de conclusie gekomen dat ik dat hele sling gebeuren niet altijd prettig vind werken. Vooral niet omdat ik veel van lenzen wissel gedurende de shoot en dus de tas toch weer van m`n rug moet halen. Verder een prima tas overigens! Hopelijk kan ik de Domke over 2,5 week ophalen, want dan kan ie direct even mee naar Denemarken voor een paar dagen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marten
  • Laatst online: 15-08 08:43
@Anne1, kun je niet beter gewoon een lading lenspouches kopen en die labelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBijster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 20:47

RoyBijster

Rocket Scientist

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 21:00:
Geert en Ethirty, dank voor de reacties,
ik ga die tassen eens bekijken, maar die shootout lijkt me wel een geschikte kandidaat, maar de lowepro's ook.

@Ethirty, het is geenzins mijn bedoeling om altijd alles mee te nemen, ik heb verschillende fototassen en als ik een reportage heb neem ik mee wat ik nodig heb, maar deze tas is dus echt meer bedoelt als opslag voor mijn spullen, zodat alles bij elkaar zit en overzichtelijk is.
in een enkele situatie heb ik gewoon alles nodig en is het makkelijk om alles mee te kunnen nemen, vandaar ook graag iets van een tas of koffer op wieltjes of een losse trolley waar ik dan een grote tas op kan zetten.

@ Geert welke tas ? ;)
Pelican case? :)

I make things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja zou ook kunnen, maar zit ik wel te kijken welke maat ik nodig heb, zal toch wel rond de 1500- 1600 type uitkomen denk ik, de andere lijken mij vrij klein.

@Marten, lenspouches werkt niet echt overzichtelijk denk ik, in een tas of koffer is makkelijker te overzien en lijkt me toch makkelijker, het gaat er juist om dat niet alles overal los staat, maar in één tas/koffer opgeborgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

@Anne1:

Het moet wel in een LowePro Phototrekker AW II passen. Het voorvak bevat een "daypack", dat is een kleine rugtas waar je spullen in kunt vervoeren, terwijl je de grote tas ergens achterlaat. Dit voorvak bevat geen insteekvakken! De daypack stelt qua bescherming weinig voor. En inderdaad: een back-breaker, I know :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtissink
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09-2022
Ik heb gister mijn Slingshot 100 binnen gekregen. In eerste instantie leek deze best wel klein, maar er zit toch echt wel genoeg ruimte in voor in elk geval een gear met lens, 50mm lensje en een flitser en/of 70-300 lens.
Daarnaast past in het bovenvakje precies mijn zonnenbril en portemonnee.

Maar dat is uiteraard veels te klein voor de lijst die hierboven genoemd staat... :)

[ Voor 12% gewijzigd door mtissink op 22-07-2009 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

mtissink schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 14:16:
Ik heb gister mijn Slingshot 100 binnen gekregen. In eerste instantie leek deze best wel klein, maar er zit toch echt wel genoeg ruimte in voor in elk geval een gear met lens, 50mm lensje en een flitser en/of 70-300 lens.
Daarnaast past in het bovenvakje precies mijn zonnenbril en portemonnee.
En die zit daar dan veilig? Of kun je enkel bij dat vak door de tas open te maken. Anders zou ik hem niet zomaar op de rug dragen (dan liever in een kontzak, onder mijn tas :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtissink
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09-2022
ajhaverkamp schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 15:03:
[...]

En die zit daar dan veilig? Of kun je enkel bij dat vak door de tas open te maken. Anders zou ik hem niet zomaar op de rug dragen (dan liever in een kontzak, onder mijn tas :) ).
Nee., het ritsje is wel vrij toegankelijk.., misschien is dat dan inderdaad iets minder veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
ExTaxi schreef op zondag 19 juli 2009 @ 22:33:

Niemand die ervaring heeft met andere merken met een stevigere rits dan Lowepro? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Kata zou bomb-proof moeten zijn, ik zou zeggen: give it a shot ;)

[/flauw]

[ Voor 4% gewijzigd door MBV op 22-07-2009 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 12:31:
Uiteraard moet ook de nieuwe tas wel makkelijk te vervoeren zijn wanneer ik wel eens al mijn spullen mee moet nemen, desnoods op een trolley.
het geheel moet degelijk en handzaam zijn, mijn budet €250,-
Is de Lowepro Rolling Computrekker Plus niet iets voor je?
Basically even groot als de nature treker, met evenveel draagcomfort, en wieltjes...

Wat past er in ?
Afbeeldingslocatie: http://brol.docgonzo.com/got/bagshot01.jpg
Mits wat paswerk krijg je d'r wel alles in denk ik, en heb je in het voorvak nog plek voor je laptop of wat anders... (ik stouw er 3 flitsers en een batterypack weg)

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je Dodge, dat ziet er prima uit, en rugtas en wieltjes, mmm een aanrader denk ik, zag dat de prijs rond mijn budget zit.

ziet er ruim uit en kan toch behoorlijk wat in als ik het zo zie, binnen kort eens richting konijn denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 12:01:
Dank je Dodge, dat ziet er prima uit, en rugtas en wieltjes, mmm een aanrader denk ik, zag dat de prijs rond mijn budget zit.

ziet er ruim uit en kan toch behoorlijk wat in als ik het zo zie, binnen kort eens richting konijn denk ik ;)
Als je nu hier in de buurt woonde, had ik nog 'n gouden tip voor je...
Lowepro Road Runner, die is nog iets groter dan de Rolling Computrekker, maar helaas al een tijdje discontinued. Maar ik weet er nog 1 liggen in 'n winkel in Hasselt voor 222€.

[ Voor 26% gewijzigd door dodge_911 op 23-07-2009 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dodge_911 schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 12:03:
[...]

Lowepro Road Runner, die is nog iets groter dan de Rolling Computrekker, maar helaas al een tijdje discontinued. Maar ik weet er nog 1 liggen in 'n winkel in Hasselt voor 222€.
bij konijn hebben ze die ook zag ik, dus kan ik er ook gelijk naar kijken,maar kan ke die ook als rugzak dragen?

oeps, ik zie het al, ja dus ;) las er even overheen op hun site ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2009 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 12:25:
[...]
bij konijn hebben ze die ook zag ik, dus kan ik er ook gelijk naar kijken,maar kan ke die ook als rugzak dragen?
Yupz :
Afbeeldingslocatie: http://www.photographyreview.com/channels/photographyreview/images/products/product_85149.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit nu te kijken naar een aantal kanshebbers, maar zie nu b.v zo'n B+W outdoor koffer staan, maar de een met plukschuim en de ander met een losse vakverdeler, wat is er beter als je zo'n koffer koopt,
rolt het met die verdelers niet heen en weer of moet ik dat zien net als in je rugtas?
met dat plukschuim moet je zelf alles uitsnijden of plukken geloof ik, maar begrijp dat dat goed te doen is, het lijkt me wel wat steviger voor je spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marten
  • Laatst online: 15-08 08:43
@Anne1, je kunt ook nog even Chase Jarvis' filmpje over zijn tassen bekijken. Het zegt te gaan over reizen met veel gear (veel meer dan jij en de meesten hier zullen hebben) maar het is wel een nuttig kijkje in de keuken vond ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Marten,die heb ik i.d.d al bekeken, maar zoveel neem ik nu ook weer niet mee ;) wel mooi spul allemaal hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

dodge_911 schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 12:03:
[...]
Heeft die winkel een website? Want ik heb interesse :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben er uit, >:)

ga voor de Lowepro vertex 300 versie, als ik veel mee moet nemen kan daar heel wat in.
is een behoorlijk grote tas, ga hem van de week halen bij konijn. ;)

Verder koop ik een ladekast bij Ikea, ga ik vullen met plukschuim om al mijn accesoires netjes op
te bergen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBijster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 20:47

RoyBijster

Rocket Scientist

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 11:03:
ben er uit, >:)

ga voor de Lowepro vertex 300 versie, als ik veel mee moet nemen kan daar heel wat in.
is een behoorlijk grote tas, ga hem van de week halen bij konijn. ;)

Verder koop ik een ladekast bij Ikea, ga ik vullen met plukschuim om al mijn accesoires netjes op
te bergen. ;)
Hahah :P Dat is een goedkope variant op de pelican cases als je hem toch niet hoeft te verplaatsen. Leuk idee!

I make things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
ajhaverkamp schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 15:09:
[...]

Heeft die winkel een website? Want ik heb interesse :)
Afaik : http://www.bartokshop.be/shop/
Maar weet niet of'ie daar op staat, weet enkel dat'ie in de winkel in Hasselt ligt.
Misschien even 'n belletje doen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Na lang speuren en zoeken heb ik zojuist de Kata 3N1-20 besteld en die gaat vrijdag gelijk mee op vakantie. Daarna zal ik hier m'n bevindingen wel posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 21:14
universal creations schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 23:23:
[...]

Ik heb een slingshot 200 en daar past jouw (toekomstige setje) wel in.
Ik kan er nu een 50-150 met body+grip inzetten en daarnaast nog 2 kortere lenzen, een 70-200 f/4L en een middelgrote flitser.
Thanx voor je reactie :-). Ik was wel ten tijde van je reactie op vakantie, inmiddels met een iets andere keuze, maar toch bedankt :D.

Ik heb uiteindelijk bij Foka voor m'n Pentax K200D een Sigma 17-70 lens besteld en ook nog een Sigma 70-300. De superzoom van Pentax was namelijk uit voorraad en zou niet meer op tijd voor de vakantie geleverd kunnen worden.

Ik heb vervolgens wat bij de Mediamarkt gekeken en thuis gekomen met een normale schoudertas van Vanguard in de Oregon serie, met 3 vrij indeelbare vakjes in het hoofdvak en nog wat ruimtes achter ritsen voor batterijen, geheugenkaartjes, doekjes, etc. Mijn K200D past erin met 17-70 lens erop. Helaas niet met 70-300 dus moet altijd als ik de camera weer wil opbergen de 17-70 erop zetten (niet dat dat erg is, in de meeste situaties had ik toch altijd als eerste behoefte aan die lens).

Wat me bij deze tas op is gevallen tijdens de vakantie dat ie toch nogal een zware belasting op de dragende schouder wilde veroorzaken met boven benoemde combinatie erin. Ik ben er dus nog niet helemaal uit of ik deze tas handig vind.

Wel weet ik dat ik ook nog niet direct aan een rugtas wil omdat het ook nog steeds regelmatig voor zal komen dat ik de cameratas in combinatie met een normale rugtas zal dragen (als m'n vriendin de hare bv. ff kwijt wil :P ) en ik wel het gemak wil hebben van snel de camera uit de tas pakken.

Aangezien je volgens mij een slingshot ook over 1 schouder draagt vraag ik me af: Heeft een slingshot ondanks dat toch meer draagcomfort?

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

dodge_911 schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 12:30:
[...]

Afaik : http://www.bartokshop.be/shop/
Maar weet niet of'ie daar op staat, weet enkel dat'ie in de winkel in Hasselt ligt.
Misschien even 'n belletje doen ofzo?
Bedankt! Ik heb ze zojuist een mailtje gestuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joor
  • Laatst online: 17-09-2024
Net bij thuiskomst mijn nieuwe Crumpler Muffin Top 5500 gevonden. Ben erg positief verrast door de ruimte van binnen in combinatie met een niet te kolossaal "exterieur". Het allermooiste vind ik dat mijn 400D met 70-200 f4 er in past op een manier waarop ik hem snel kan grijpen tijdens het fietsen. Een f2.8 is denk ik net aan mogelijk, maar of dat soepel gaat met filter en lenskapje? ;)

Onder de 70-200 is nog prima ruimte voor één of twee extra objectieven. Onder de camera voor bijvoorbeeld de acculader e.d.

Afbeeldingslocatie: http://home.kpn.nl/joris.jonker/mt1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.kpn.nl/joris.jonker/mt2.JPG

Gekocht bij Foto Booms voor € 49,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Laatst online: 08:07
Prijstip voor de Lowepro Primus AW.
Tot overmorgen in de aanbieding bij Bever voor 139 euro...

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-09 00:22
http://www.camera4all.nl/Canon-Deluxe-Gadget-Bag-100EG.html

"Ruimte genoeg voor 1 body + Lens "

Bedoelen ze dan een body met een lens er op bevestigd, of zonder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joor
  • Laatst online: 17-09-2024
SpartanArmada schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 21:07:

Volgens mij hangt het er van af hoe je het er in propt ;)

Bij Conrad is ie een tientje goedkoper...

Afbeeldingslocatie: http://www.kamera-express.nl/cache/data_product_21505_-1

[ Voor 4% gewijzigd door Joor op 29-07-2009 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-01 19:40
Zo ff een tas search request.

Ik heb nu een Crumpler Pretty Boy 4500 schoudertas en een Lowepro Slingshot AW300. En je raadt het al: dit is niet meer voldoende.

Dit jaar wil ik voor langere poos gaan backpacken; ik wil 2 tassen meenemen: m'n backpack en een daypack. In het daypack wil ik mijn fototoestel kunnen opbergen.

Wat ik wil meenemen: Canon 400D + 17-55 + 580EX + Imagetank + enkele filters + batterijen. Mijn overige gear laat ik thuis. Nu zit ik te kijken naar een rugtas waarbij je het foto compartiment vanuit het rugvlak kunt openen. Daarnaast moet het daypack deel voldoende ruim zijn. Van Crumpler is er een model met sluiting in het rugpand, maar ik ben ook opzoek naar alternatieven.

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaumin
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-11-2020
Jivecar schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 08:23:

Ik heb nu een Crumpler Pretty Boy 4500 schoudertas en een Lowepro Slingshot AW300. En je raadt het al: dit is niet meer voldoende.
stuur me svp DM (mocht je geintereseerd zijn in verkoop van je lowepro300), ben zelf nl op zoek naar een lowepro 300 aangezien mijn lowepro compudaypack vor mij weer te klein is (70-200 lens) :-)

Nikon D600| Nikon 12-24| Sigma 70-200/f2.8| OneplusOne |MBPr15 |Nikon 24-70 |GoPro 4+ | Feiyu G4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Laatst online: 08:07
Jivecar schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 08:23:

Dit jaar wil ik voor langere poos gaan backpacken; ik wil 2 tassen meenemen: m'n backpack en een daypack. In het daypack wil ik mijn fototoestel kunnen opbergen.

Wat ik wil meenemen: Canon 400D + 17-55 + 580EX + Imagetank + enkele filters + batterijen. Mijn overige gear laat ik thuis. Nu zit ik te kijken naar een rugtas waarbij je het foto compartiment vanuit het rugvlak kunt openen. Daarnaast moet het daypack deel voldoende ruim zijn. Van Crumpler is er een model met sluiting in het rugpand, maar ik ben ook opzoek naar alternatieven.
1 van die alternatieven zou de Lowe Pro Primus kunnen zijn waar ik het een paar posts hierboven over had.
Zit een foto compartiment in welke erg handig te bereiken is via het ruggedeelte en via de zijkant.

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 15-09 18:26
Joor schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 23:49:
[...]

Volgens mij hangt het er van af hoe je het er in propt ;)

Bij Conrad is ie een tientje goedkoper...

[afbeelding]
Hoe bizar lelijk, ik zag er gister zo eentje bij de verboden stad. Je cambag moet imho wel stijlvol zijn, je moet er ook mee naar buiten...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yahrr
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-08-2020

Ze bedoelen dat je gewoon moet gaan passen. ;)
Je kunt je vreselijk vergissen in de grootte van een tas of van je spullen.
En dan is er nog verschil tussen "er in passen" en bruikbaarheid.

Pentax K20D K3II 16-50 50-135 / Sigma 10-20mm / Kiron 105 macro / 360FGZ / Statieven: Manfrotto BeFree en 055PRO / Crumpler Quick Escape Sling / Picasa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023

Ik heb deze ook en een 1000D met 55-250IS erop past.
Een 50mm prime erbij moet makkelijk lukken, maar een sigma 18-50 f2.8 + body + 55-250 word wel erg krap.
Zoals je op de foto ziet, kan je er wel 2 lenzen en een body in doen, maar dan puilt hij wel uit.
Je hebt deze tas ook in een groter formaat trouwens.
Maar indd, passen in de winkel is toch het beste.
Ik heb liever een rugtas eigenlijk, dus als je een goed bod doet..dan eehh O-) (..had ik een beter verkooppraatje moeten typen) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
simon schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 10:35:
[...]

Hoe bizar lelijk, ik zag er gister zo eentje bij de verboden stad. Je cambag moet imho wel stijlvol zijn, je moet er ook mee naar buiten...
Heb je zeker de foto's van de Utrecht Meeting gemist?
Enige conclusie kan zijn, dat de gemiddelde tweaker geen moer geeft om z'n uiterlijk, laat staan om de stijl van z'n camerazak.

BTW, "verboden stad", da's in China toch? Klinkt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Toff schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 01:32:
Enige conclusie kan zijn, dat de gemiddelde tweaker geen moer geeft om z'n uiterlijk, laat staan om de stijl van z'n camerazak.
/me gaat waarschijnlijk op teentjes staan, maar ik heb het vermoeden dat dat verder gaat dan een fotomeeting. Dat er binnen FG een aantal zijn die niet aan het standaard "tweaker"-beeld voldoet is denk ik eerder uitzondering dan regel O-) In welke 'categorie' ik thuis hoor laat ik verder aan anderen

Als iemand zo'n 'toeristentas' praktischer vind dan een Crumpler, Domke of een ander stijlbewust merk, laat ze lekker

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMO
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:05

BMO

ik ben er in de vakantie achter gekomen dat mijn samsonite daypack toch iets te klein word om al mijn spulletjes mee te nemen, en ook om mijn camera fatsoenlijk weg te stoppen mits dat nodig is.
ik moet nu gewoon switchen van lens omdat mijn cam anders nieteens in de tas past :S

ik heb mezelf voorgenomen om voor een grote tas te gaan waar ik in de toekomst ook mee voorruit kan.
nu heb ik op internet 2 leuke tassen gezien maar twijfel nog een beetje tussen deze 2.

nummer 1 is de Lowepro CompuTrekker AW Black 109 euro bij fotokonijnenberg
deze tas lijkt me ruim zat voor waarvoor ik deze wil gaan gebruiken ook met oog op de toekomst heb ik hier geloof ik ook wel genoeg ruimte in.
nu is mijn vraag hoeveel ruimte heb je in het voorvak van de tas? kan daar bijvoorbeeld gewoon een flesje drinken in ofzo? of is het meer bedoeld voor kleine accesoires?

nummer 2 is de Tamrac 5375, Adventure 75 89 euro bij kamera express, is deze tas een beetje te vergelijken met de boven genoemde computrekker aw?
oke ik weet dat hier geen laptop ingestopt kan worden maar dat is ook niet echt de bedoeling omdat ik hier al een andere tas voor heb, maar of het vak voor de gear ongeveer net zo ruim is als bij de computrekker?

anders neig ik toch meer naar de computrekker omdat daar ook een aw hoes bij zit wat misschien toch ookwel makelijk is, weet alleen niet in hoevere je dit gebruikt maar het lijkt me wel handig om te hebben :P

owja de spullen die in de tas moeten passen.

nikon d60 met 18-70
nikon 18-55 (kitlens)
sigma 70-300
sigma 10-20
nikon 50mm prime
metz mecablitz 44af- 4i
blaasbalgje en verder nog wat andere accesoires

mogelijk binnekort nog een 70-200 f2.8 als vervanger voor de sigma 70-300

[ Voor 9% gewijzigd door BMO op 02-08-2009 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Waarom een Computrekker? Wil je een laptop meenemen?

Een Lowepro Mini Trekker AW lijkt mij voldoende, aanbieding.
De kitlens neem je vast niet mee als je ook een andere lens in dat bereik hebt.

Ik heb een hele stapel AW tassen, nog nooit die hoes gebruikt. Een beetje regen kan elke tas zo ook wel hebben. Ik geef het eerder op dan mijn tas, die ook onder de plu komt te hangen bij regen.

[ Voor 22% gewijzigd door ajhaverkamp op 03-08-2009 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
Past een Canon 40D met grip en gemonteerde 70-200 L F2.8 + zonnekap gemonteerd in een Fastpack 350?
Of moet die zonnekap omgedraaid worden?

Past een 17-30 er dan ook nog gewoon bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
Volgens mij is de 40D kleiner dan de D700 (weet niet zo hoe groot de grip is) maar ik kan de D700 met 70-200VR en omgekeerde zonnekap in de Fastpack 350 kwijt. Er past dan ook nog een 28-70/2.8 bij dus ik denk dat die 17-30 geen probleem zal zijn, alleen misschien de zonnekap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Heeft iemand hier ervaring met zo'n roller/rugzak van bijvoorbeeld Lowepro? Ik ben aan het denken zo'n tas te kopen, want ik sjouw me suf en heb de laatste tijd snel last van mijn schouders/rug.

Ik vraag me af of je lens elementen niet door elkaar worden gegooid als je een halve dag met zo'n trolley door de stad loopt. Na elke trip de handel laten kalibreren wordt een beetje duur hehe :+

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 15-09 18:26
waarom neem je zoveel mee dan, helemaal tov je sig snap ik 't niet helemaal.

er zit genoeg padding in die tassen, daar zou ik me geen zorgen over maken, ze zijn alleen onhandig om de hele dag mee te slepen, plus diefstal gevoelig.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
kdbruin schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 08:02:
Volgens mij is de 40D kleiner dan de D700 (weet niet zo hoe groot de grip is) maar ik kan de D700 met 70-200VR en omgekeerde zonnekap in de Fastpack 350 kwijt. Er past dan ook nog een 28-70/2.8 bij dus ik denk dat die 17-30 geen probleem zal zijn, alleen misschien de zonnekap.
Sorry ik bedoel 17-40
Maar ok, gaat dus niet met zonnekap er op, dan weet ik genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 16:49

Sick Nick

Drop the top!

40D en 70-200 F/4 met omgekeerde zonnekap past iig wel in een fastpack200, dan past ernaast de 17-40 met zonnekap (ook omgekeer) en een sigma 30 1.4 met de zonnekap goed erop. Zo heb ik het ingedeeld als ik voro autosport onderweg ben, anders is het 40d met 17-40 erop en daarvoor de sigma 30mm en de 70-200 aan de zijkant.
Pagina: 1 ... 17 ... 29 Laatste

Dit topic is gesloten.