Centraal Fototas Topic - Deeltje 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 29 Laatste
Acties:
  • 277.901 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Alle 109 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 21:19
Vandaag mijn Lowepro Flipside 400AW binnen gekregen.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3338/3447627565_e6d503ea8c.jpg

Goed draagcomfort en veel indelings mogelijkheden. Alleen de claim dat er een 300/2.8 in past is een beetje optimistisch. Een Sigma 100-300 of 50-500 is zo breed dat de zijvakken in elkaar gedrukt worden. een kleine lens past er dan nog wel naast, maar groter dan een 17-40 of 85/1.8 mag het niet zijn. De tas is ook net een beetje te ondiep om een 2e 5D met grip makkelijk kwijt te kunnen. Het past net.

Het statief zakje en lus zijn niet erg praktisch met een Manfrotto 055xprob. Als je gaat zitten met de tas op je rug krijg je het balhoofd op je achterhoofd.

update: Als de camera body gedraaid wordt (onderkant van de grip naar de rugzijde van de tas) dan past het een stuk beter.

[ Voor 8% gewijzigd door vandijk op 23-04-2009 15:06 ]

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enzo Dizono
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-05-2022
Oldskool fototas met oldskool inhoud:

Afbeeldingslocatie: http://i37.photobucket.com/albums/e70/dizono/_MG_0827.jpg

Voor het digitale spul kom er denk ik eerdaags een Think Tank Street Walker.

www.jessekraal.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-12-2024

Kul

Een mooie prijs bij mymemory, maar helaas:
This item is too heavy to ship to your destination The maximum weight per item is 400g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga binnenkort voor het eerst op reis met een DSLR en ben dus nog opzoek naar een goede tas.

Ik ga backpacken en heb een Daypack bij me, daar ga ik uiteraard niet los mn camera in doen. Ik zat daarom ook te kijken naar een toploader tas, van bijv Lowepro.

Ik vraag me alleen af of dit voldoende bescherming biedt.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2009 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solidsnake380
  • Laatst online: 15-11-2023
Kul schreef op woensdag 29 april 2009 @ 15:35:
[...]

Een mooie prijs bij mymemory, maar helaas:
This item is too heavy to ship to your destination The maximum weight per item is 400g
Ja, leuk is dat van die site en maar blijven zeggen dat ze alles worldwide free shippen. :? Ik heb de tas inmiddels bij camera king besteld. Ik was alles incl. vk iets minder dan 100 euro kwijt. Ik had de tas binnen 3 dagen thuis, wordt geshipt vanuit de UK dus daar hoef je in ieder geval geen rechten voor te betalen. Verwacht van die gasten alleen geen support want ze reageren op geen enkele mail. :(

De lowe pro primus is wel een fantastische tas hoor. Ik ga ook veel backpacken en hij is voor een daypack net klein genoeg. Ik zal binnenkort even wat foto's plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 16:49
Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2009 @ 17:14:
Ik ga binnenkort voor het eerst op reis met een DSLR en ben dus nog opzoek naar een goede tas.

Ik ga backpacken en heb een Daypack bij me, daar ga ik uiteraard niet los mn camera in doen. Ik zat daarom ook te kijken naar een toploader tas, van bijv Lowepro.

Ik vraag me alleen af of dit voldoende bescherming biedt.
Ligt er aan hoeveel rommel je mee wilt nemen...

Ik heb een Lowepro TLZ1 daar past m'n K10D, 18-250, een filterdoosje, CF-SD adapter, extra accu en wat meuk in.
Wil je meer meenemen zul je het of in je rugzak moeten doen of iets anders zien te verzinnen. Ik had afgelopen vakantie de TLZ1 gewoon in de rugzak zitten en de camera een groot gedeelte van de tijd tijdens het wandelen aan m'n nek hangen.

Ikzelf wil nog een keertje deze dingen van Think Tank bestellen:
Afbeeldingslocatie: http://www.fotokonijnenberg.nl/images/content/vergroting/61273.jpg
Die dingen bevestig je op de schouderbanden van je rugzak, daar kun je dan weer je camera aan hangen. Hangt ie niet de hele dag aan je nek te hangen maar gewoon aan je rugzak. En bij elk "foto moment" je camera uit je tas halen is ook geen succes.
Ik spreek uit ervaring dat het niet prettig is als er de hele dag zo'n camera tegen je borst loopt te zwaaien tijdens het lopen. Hopelijk is dat met deze dingen een stuk minder, en voor die 12,50 is het het proberen zeker waard :)

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn dat voor plastic dingen bovenaan? Volgens mij durf ik daar geen camera, lens + flitser van +/- 2-2,5 kg aan te hangen. Een keer hard in een gat springen/stappen en er komt zo 15 kg op te staan. Afhankelijk van de druk verdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 16:49
Die klik je om de verstelbanden die over het algemeen op de schouderbanden zitten.
Afbeeldingslocatie: http://www.thinktankphoto.com/images/SmpPrd/CmraSpprtStrps3.jpg

Volgens de TT website kun je er ook 2 camera's aan hangen aan elke 1. Lijkt me dat die dingen best stevig zijn.

Even een review opgezocht:
Protect Your Neck

I’m a longtime fan of Optech neoprene straps because they comfortably distribute the weight on your neck when walking. The Think Tank folks include what looks like a basic camera strap with the bag, and it attaches to the backpack’s shoulder straps. I’m such an Optech fan I wasn’t even going to try it – man, am I glad I did. The Think Tank strap has a small metal loop on each side. The backpack has metal clips on the shoulder straps – simply attach the clips to the camera strap ring and all the weight magically disappears from your neck. The clips are easy to connect, height adjustable, and store away neatly when not in use. Many pro camera bodies can weigh 5 pounds with a lens attached. When clipped to the shoulder straps, your camera provides a counter balance for the gear on your back. This setup not only protects your neck, but also really helps comfortably distribute the load by moving some weight to the front.
Op-Tech heeft ook een soortgelijk systeem, de Reporter/Backpack Connectors.
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/21iwGnzNH-L._SL500_AA200_.jpg
De vervangt alleen je nekstrap volledig

[ Voor 6% gewijzigd door MewBie op 02-05-2009 17:40 ]

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 15:52

DUX

blijft ook nu voor Oranje

solidsnake380 schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 14:33:
Ja, leuk is dat van die site en maar blijven zeggen dat ze alles worldwide free shippen. :? Ik heb de tas inmiddels bij camera king besteld. Ik was alles incl. vk iets minder dan 100 euro kwijt. Ik had de tas binnen 3 dagen thuis, wordt geshipt vanuit de UK dus daar hoef je in ieder geval geen rechten voor te betalen. Verwacht van die gasten alleen geen support want ze reageren op geen enkele mail. :(

De lowe pro primus is wel een fantastische tas hoor. Ik ga ook veel backpacken en hij is voor een daypack net klein genoeg. Ik zal binnenkort even wat foto's plaatsen.
Ik ben zeer geïnteresseerd in deze tas (of de Crumpler Keystone, wiens aanwezigheid alleen internationaal wordt bevestigd voor een exorbitante prijs, helaas) dus ik hoor graag meer hierover. Dat ik een rugzak wil ben ik inmiddels zeker van, en ook dat de cameraspullen niet voor het graaien mogen liggen voor iedereen dus het belangrijkste vak mag niet naar de buitenkant opengaan.

Waar ik nog wel over twijfel is of er een (stapel) A4-tjes mee moet kunnen in de tas naast m'n cameraspullen zodat ik het ook als multi-functioneel draagding kan gebruiken. De crumpler kan dat wel (namelijk in het laptopvak) maar deze tas kan het volgens mij niet, wat in theorie dat ding weer kleiner zou moeten maken wat ook weer hoog scoort op m'n lijstje.

Zou je wellicht een foto van tas kunnen maken terwijl deze op je rug zit en mij kunnen vertellen wat er in het grote vak zou passen als je besluit het cameravak intact te laten?

[edit]
Ik kwam later andere foto's tegen van deze tas, en hij lijkt effin' huge! Ik ben nu aan het kijken naar de Primus Minimal.

[ Voor 7% gewijzigd door DUX op 03-05-2009 12:12 . Reden: verduidelijking! ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solidsnake380
DUX schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 20:56:
[...]

Ik ben zeer geïnteresseerd in deze tas (of de Crumpler Keystone, wiens aanwezigheid alleen internationaal wordt bevestigd voor een exorbitante prijs, helaas) dus ik hoor graag meer hierover. Dat ik een rugzak wil ben ik inmiddels zeker van, en ook dat de cameraspullen niet voor het graaien mogen liggen voor iedereen dus het belangrijkste vak mag niet naar de buitenkant opengaan.

Waar ik nog wel over twijfel is of er een (stapel) A4-tjes mee moet kunnen in de tas naast m'n cameraspullen zodat ik het ook als multi-functioneel draagding kan gebruiken. De crumpler kan dat wel (namelijk in het laptopvak) maar deze tas kan het volgens mij niet, wat in theorie dat ding weer kleiner zou moeten maken wat ook weer hoog scoort op m'n lijstje.

Zou je wellicht een foto van tas kunnen maken terwijl deze op je rug zit en mij kunnen vertellen wat er in het grote vak zou passen als je besluit het cameravak intact te laten?

[edit]
Ik kwam later andere foto's tegen van deze tas, en hij lijkt effin' huge! Ik ben nu aan het kijken naar de Primus Minimal.
Ik ben nu niet in de gelegenheid om foto's te maken maar kijk anders even op youtube daar kan je ook filmpjes vinden met reviews. Ik vind hem niet zo heel groot hoor en de minimus is niet zo heel veel kleiner voornamelijk smaller geloof ik.

Wat betreft A4-tjes die passen niet in het hoofdvak maar je zou ze wel in een documenten map in het voorvak kunnen doen, daar doe ik nu mijn 15.4"" laptop met hoes in. De verschillende riempjes houden het geheel dan wel op zn plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX

DUX

solidsnake380 schreef op zondag 03 mei 2009 @ 14:10:
Ik ben nu niet in de gelegenheid om foto's te maken maar kijk anders even op youtube daar kan je ook filmpjes vinden met reviews. Ik vind hem niet zo heel groot hoor en de minimus is niet zo heel veel kleiner voornamelijk smaller geloof ik.

Wat betreft A4-tjes die passen niet in het hoofdvak maar je zou ze wel in een documenten map in het voorvak kunnen doen, daar doe ik nu mijn 15.4"" laptop met hoes in. De verschillende riempjes houden het geheel dan wel op zn plek.
Dank voor de reactie. Ik heb welzeker gezocht op het net, en er zijn inderdaad genoeg (lovende) recensies te vinden en daar ging het ook niet om want dankzij diezelfde recensies ben ik geïnteresseerd in deze serie. Het gaat me eerder om hoe groot dat ding werkelijk is want ik wil me low-profile houden als er een camerarugzak aan me hangt. H et blijft toch altijd moeilijk om te oordelen hoe groot zo'n ding isals je hem niet even zelf om kunt doen. Mensen hoeven niet te denken dat ik ga kamperen dus de volgende foto's schrokken mij een beetje af:
Afbeeldingslocatie: http://www.emulation.nl/~dux/got/1250457/IMG_1030_s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.emulation.nl/~dux/got/1250457/IMG_1036_s.jpg
Tja, is dat nou een "gemiddeld persoon"? Hij is 25, en dat is totnogtoe het enige wat ik van hem weet.

Dan lijkt de Primus Minimus (excuseer m'n vorige naamfout) een stuk beter en natuurlijker te zitten als rugzak (op 5m45s doet hij dat ding eindelijk om).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solidsnake380
DUX schreef op zondag 03 mei 2009 @ 15:04:
[...]

Dank voor de reactie. Ik heb welzeker gezocht op het net, en er zijn inderdaad genoeg (lovende) recensies te vinden en daar ging het ook niet om want dankzij diezelfde recensies ben ik geïnteresseerd in deze serie. Het gaat me eerder om hoe groot dat ding werkelijk is want ik wil me low-profile houden als er een camerarugzak aan me hangt. H et blijft toch altijd moeilijk om te oordelen hoe groot zo'n ding isals je hem niet even zelf om kunt doen. Mensen hoeven niet te denken dat ik ga kamperen dus de volgende foto's schrokken mij een beetje af:

[...]

Tja, is dat nou een "gemiddeld persoon"? Hij is 25, en dat is totnogtoe het enige wat ik van hem weet.

Dan lijkt de Primus Minimus (excuseer m'n vorige naamfout) een stuk beter en natuurlijker te zitten als rugzak (op 5m45s doet hij dat ding eindelijk om).
Hmm.. zo lijkt idd heel erg groot. Ik ben 1.76 en ik heb het gevoel dat ie bij mij kleiner is maar kan ook misschien komen omdat ie zwart is en daarom kleiner lijkt, ofzo.

Wat betreft low-profile, hij is echt niet veel groter dan de day-packs waar ik tot nu toe mee de wereld ben rondgereisd. En ik neem hem dan ook binnenkort mee als daypack naar Cuba.

Dit kan misschien ook de compuprimus zijn die is volgens mij iets weer iets groter.

[ Voor 3% gewijzigd door solidsnake380 op 03-05-2009 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knijnevel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:00
Recent de Tamrac Aero Speed Pack 75 aangeschaft. Er zijn nog niet veel Nederlandse reviews over te vinden en ik heb 'm volgens mij nog niet langs zien komen hier op Tweakers. Hier dus een korte impressie over deze rugtas.

De Aero Speed 75 is de vervanger voor mijn Lowepro Nova 4 AW, die altijd prima dienst heeft gedaan. Helaas levert zo'n volle schoudertas na twee weken vakantie toch wel een een vergroeide wervelkolom op, dus op zoek gegaan naar een rugtas, met tevens ruimte voor wat extra spulletjes.

Omschrijving:
De Speed Pack 75 is een rugzak bestaande uit twee compartimenten. Het onderste gedeelte is volledig gepolsterd en kan naar wens worden ingedeeld met de bijgeleverde tussenschotten. In het bovenste gedeelte kun je je overige spulletjes meenemen, waardoor je tijdens een vakantie/stedentrip niet met twee tassen hoeft te slepen. Aan de zijkant zit een netje voor een flesje drinken. Schouderbanden zijn breed uitgevoerd en voelen comfortabel aan. De belangrijkste feature is het Dual Access System. Zonder de gehele tas af te doen, kun je de camera (inclusief battery-grip) via een opening in de zijkant pakken en weer opbergen.

Impressie:
Stevig gebouwd en netjes afgewerkt (flapjes voor rits, waterproof rits). Voldoende ruimte voor: Canon 400D+grip, 70-300mm lens (zowel op de camera als los), 18-55mm kitlens, 50mm lens, oplader+snoer, (en er is zeker nog ruimte voor een flitser). Kortom, voldoet aan alle eisen als goed reismaatje!! Zal 'm binnenkort testen tijdens weekend Berlijn (iemand tips voor mooie foto plekken daar??)

Specs:
Internal Dimensions:
- Top Compartment w26 x d15 x h21cm
- Bottom Compartment w29 x d14 x h20cm)
External Dimensions:
- w34 x d19 x h46cm
Weight:
- 1318 gram
Prijs:
- 79 Euro

Pictures:

Afbeeldingslocatie: http://img25.imageshack.us/img25/981/img4200small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img23.imageshack.us/img23/8839/img4201small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img19.imageshack.us/img19/2024/img4202small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 18:22
Op verzoek wat snapshots van mijn nieuwe Domke F-5XC.

Zo stond ie in het nieuwe apparatuur topic:
0.
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/scxnxh.jpg

Extra foto's:
1.
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2s7i8n8.jpg
2.
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2945sn8.jpg
3.
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/f3w85k.jpg
4.
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/23wtgmw.jpg
5.
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2j60j1x.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX

DUX

Goed dan, ik ben uiteindelijk gezwicht voor de LowePro Primus Minimus. Na wikken, wegen en heel moeilijk doen over welke tas te halen (en daarna welke kleur: keuze uit blauw en zwart, keuzes keuzes!) is hij woensdagmorgen vroeg bij mij bezorgd na hem maandagavond besteld te hebben. Alvast kudos voor de snelle bezorging van Topfoto / Geheugenkaart.be, dus.

Aanleiding voor aanschaf van deze tas
Ik heb onlangs een Canon 450D aanschaft om een nieuwe hobby te starten, samen met m'n vriendin. Ik had reeds sinds het begin de EH-19L, maar niet alleen beperkt de opbergruimte hierbij zich tot de natuurlijk camera en één lens; mijn Canon 55-250 pastte hier niet in. Tijd voor een travel bag waar alle zooi wel in past.

Mijn huidige collectie spullen bestaat gelukkig nog uit niet zoveel spullen:
[list]• Canon 450D body
• Canon 18-55 f3.5-5.6 IS-objectief
• Canon 55-250 f4-5.6 IS-objectief
• Canon Speedlite 530EX-flitser
• Hama Polarisatie-lens
• GP Powerbank H500, plus viermaal een GP AA-batterij natuurlijk
• Extra LP-E5-accu voor de camera
• Lader voor de camera-accu's
• Canon bijgeleverde handleidingen camera en flitser

Er waren een aantal punten waar mijn fototas-to-be zich aan moest houden:
[list=1]• Het ding mag er niet uit zien als een fototas, dus geen hardgevormde buitenranden. Low-profile blijven met zo'n waardevolle lading vind ik een belangrijk.
• De tas mag daarom ook niet te groot zijn.
• En toch moet de tas moet mijn huidige collectie spullen kunnen herbergen zodat ik indien nodig mijn hele verzameling mee kan nemen naar locatie.
• Het ding moet makkelijk mee te nemen zijn, en voor mij betekent dat een schoudertas of een rugzak.
• Ik moet hem mooi vinden :)
• Diefstalproof: geen grote, makkelijk belangrijke vakken te openen zonder dat ik dat doorheb.
• Schappelijk geprijst natuurlijk ;)
Wat was het doel van mij tas: wilde ik een dedicated fotozooitas of moest hij nog op tripjes bruikbaar zijn voor opbergruimte van overige spullen. Een lastige vraag voor mezelf omdat ze uitkomst hiervan behoorlijk van invloed zou zijn op het formaat. Uiteindelijk heb ik besloten:
[list=1]• De tas moet extra bergruimte hebben om bijvoorbeeld tijdens stedentrips een kleine lunch, een boekje en wellicht wat andere dingen kunnen herbergen. Een vak voor A4 zou helemaal tof zijn in verband met studie. Laptopvak is niet nodig.

Kandidaten
Een hoop tegenstrijdige eisen in m'n lijstje. Belangrijke bron tijdens het zoeken was: http://www.cambags.com. Drie kandidaten kwamen uiteindelijk naar voren:
[list=1]• Crumpler Keystone
• LowePro Primus
• LowePro Primus Minimus
Geen van allen te vinden in Utrecht :/ Handig, usability testen ging dus niet door. Van de Keystone was slechts één exemplaar op eBay te vinden voor 200 dollar, dus die schreef ik toch maar af. De Primus werd in dit draadje positief getest, maar de gevonden foto's (zie eerdere post) schrokken mij toch teveel af qua formaat tas. Dan bleef er nog een over, en dat was de Minimus. Overigens had een officiële LowePro-importeur hier in Utrecht-stad nimmer van dat ding gehoord en ging met telefoon en rekenmachine in de weer om mij een prijs te presenteren. Uiteindelijk was de zwarte versie importeren uit België toch twintig Euro goedkoper inclusief verzending: 116 Euro.

Hoe is de tas
Eindelijk waar het om gaat. Het is toch stiekem een flink ding, zo blijkt. Solidsnake380, je kan zeggen wat je wilt, maar ik kan me niet voorstellen dat die Primus van jou te bestempelen is als "niet zo heel groot" :P De keuze voor extra bergruimte heeft zeker een indruk achtergelaten, maar misschien was ik te romantiseert door het idee van een ultra-slim bag, of iets dergelijks: uiteindelijk moet wel alles erin natuurlijk. Het gevoel zal na een paar dagen wel zakken.

Het eerste waar ik aan moest denken was: "een kleine wandelrugzak". Er zitten, zoals ik al wist, heupbanden onderin en veel spanbanden en klikhaken om alles mee te verstellen om het dragen zo comfortabel mogelijk te maken. Eigenlijk vind ik die dingen altijd in de weg zitten en als het eenmaal lekker ingesteld hoeft het behalve bij extra zware belading niet meer aangepast te worden. Ik probeer ze dan ook uit het zicht te werken wat op de foto's ook te zien is.

Met pas één dag draagervaring kan ik er nog niet veel zinnigs over zeggen, maar tot nu toe bevalt dit zeer. Alles is padded en dat voelt prima. De schouderbanden zijn wat breed op het eerste gevoel maar dat zal het comfort bij zwaardere belading alleen maar ten goede komen. Na het wegwerken van de meeste spanbanden kan ik ook zeggen dat ik me nog natuurlijk kan bewegen en er niks in de weg zit. Qua gevoel is hij niet te warm (de mesh op de rug werkt blijkbaar), hoewel ik het al snel warm krijg en het weer vandaag voorbode was van een mooie zomer.

Er zit onderin de rugzak een All-Weather Cover die je in een seconde of wat uit de tas tover en om dat ding heen trekt. Dit zou tegen sneeuw, regen en stof moeten werken.

Kan ik hem aanraden? Tja, na één dag valt dat nog niet te zeggen maar mijn ervaringen tot nu toe zijn zeer positief. Het is een stevige, zeer comfortabele tas die voldoet aan mijn eisen en genoeg ruimte herbergt. Ik durf mijn fotospullen hier zonder twijfel in te vervoeren en ben dan ook niet bang voor een stootje of twee. Een zekere internetervaring vermeldt dat na enige tijd het lange hengsel van de zijkantingang afbrak. Ik snap dat er door de onnatuurlijke houding tijdens het gebruik van dat zijvak terwijl de tas op je rug zit zoiets na verloop van tijd kan gebeuren, maar dat moet op te lossen zijn met een grote paperclip of creatief gebruik van een touwtje of iets dergelijks. Voor stedentrips kan ik waarschijnlijk deze tas wel aanraden (in juni ga ik naar het buitenland dus vraag het me dan nog maar een keer). Internetrecensies spreken zelfs positief over het gebruik tijdens langere tochten in de jungle en op grotere hoogtes.

Foto's
1. De voorkant is voorzien van een in hoogte verstelbare GlideLock statiefhouder en heeft verder geen vakken. Voor het statief is ook nog een klein spanbandje meegeleverd, maar bij gebrek aan statief heb ik die eraf gehaald, wat bij dit bandje met klikhaak toevallig kon.
Afbeeldingslocatie: http://www.emulation.nl/~dux/got/1250457/IMG_1175-Edit.jpg

2. De achterkant met nog meer spanbanden. Om de schouders te ontlasten van het gewicht van de tas zijn er dus naast de schouderbanden dus ook een heupband, een borstvakspanband (wiens delen nu op de schouderbanden opgerold en in de SlipLocks geschoven zijn), én nog een buikband (die je in hoogte kunt verstellen). Ik vraag me af of je er ooit zoveel gewicht in kunt proppen dat je gaat denken alle banden nodig te hebben. Aan de bovenkant een grote lus waar je de tas aan kan optillen (lijkt stevig) en een minilusje voor eigen invulling. Twee voornoemde SlipLocks voor accessoires en tweemaal een ringetje aan de schouderbanden. Ook zijn de tweede grote rugpads te zien welke de twee vakken herbergen.
Afbeeldingslocatie: http://www.emulation.nl/~dux/got/1250457/IMG_1176-Edit.jpg

3. De rechterkant van de rugzak. En nog meer spandbanden. Hier is goed te zien dat de voorkant van de rugzak eigenlijk gewoon een flap is die over de twee compartimenten gebogen wordt, en daarmee effectief een extra openluchtvak maakt. Er lijkt een behoordelijke ruimte te zitten tussen de voorkant en het bovenste vak, maar dat verdwijnt op het moment dat je het bovenste vak lekker vult. Hoe ver de flap openkant kunt je instellen met spanbanden en klikhaken. Het zijvak heeft een extra lang handvat voor de rite, maar training is nodig om deze te gebruiken terwijl je de rugzak draagt! Openmaken is geen probleem, maar dichtdoen? Mijn rechterarm komt in een bijzonder moeilijke houding, maar mettertijd zal ik het kunnen.
Afbeeldingslocatie: http://www.emulation.nl/~dux/got/1250457/IMG_1177-Edit.jpg

4. Het openluchtvak is een beetje raar: hoe verder je naar beneden gaat hoe minder ruimte er is want het onderste compartiment voor de camera is dik gepadded, en dat merk je. Dus hoewel je in het openluchtvak helemaal naar beneden kunt, krijg je daar eigenlijk niet zoveel gestouwd. Denk meer aan een plek voor een opgerold jas die aan weerszijden uitsteekt. A4-spullen passen hier eigenlijk niet jammergenoeg. Er zit wel nog een extra vak in de flap zelf voor platte spullen.
Afbeeldingslocatie: http://www.emulation.nl/~dux/got/1250457/IMG_1183-Edit.jpg

5. Hier even een kleine vergelijking hoe groot de zij-ingang is. Mijn 450D komt hier makkelijk door. Volgens reviews kun je het vergeten om een xxD met grip hier doorheen te krijgen zonder zelf te gaan knippen in de tas.
Afbeeldingslocatie: http://www.emulation.nl/~dux/got/1250457/IMG_1186-Edit.jpg

6. De weinig-spannende linkerkant van de tas. Een fijnmazig netje voor een 0,5l waterfles, maar groter past misschien ook wel.
Afbeeldingslocatie: http://www.emulation.nl/~dux/got/1250457/IMG_1178-Edit.jpg

7. Een geopend cameracompartiment. Je krijgt één lange divider en twee korte die zelf naar wens in te delen zijn. Klitteband zit aan de binnenkant van de tas tot een paar cm van de rand (zelfde op de grote divider) dus je kunt er best gek mee doen, echter door de toevoeging van de zij-ingang zullen ongeveer alle indelingen op hetzelfde uitkomen. De lange divider maakt nu een L-bocht, maar dat hoeft niet: het deurtje is ook voorzien van padding waardoor je hem ook recht zou kunnen buigen en daarmee twee vakken maakt die je vanaf de zijkant zou kunnen bereiken. Zelfs dan past de 450D. Links in de hoek staat mijn 55-250 rechtop en heeft daar ruimte genoeg voor.
Afbeeldingslocatie: http://www.emulation.nl/~dux/got/1250457/IMG_1181-Edit.jpg

8. Een TyTN2-telefoonpic toont hoe mijn gehele cameraverzameling erin zit (alles uit de lijst past in het cameravak *O*). "Snug", zouden de Engelstaligen zeggen. Hier zit de 55-250 lens op de body, en heb ik rechts de 18-55. Alle dividers zijn voorzien van een sterkwerkende klitteband. Door het rechtbuigen van de lange divider zou ik linksonderin nog een vakje vrij kunnen maken waar m'n schouderband zit, maar dan heb ik een extra vak waar mogelijk zooi uitkukelt als ik de zijkant opendoe. Extra divider halen als je dit wil doen!
Afbeeldingslocatie: http://www.emulation.nl/~dux/got/1250457/IMAG0016.jpg

9. Zijdeurtje open. Zelfs als ik de 450D een kwartslag draai kan ik hem er nog uitkrijgen. De deur gaat niet superver open door de stuggere padding, zodat de kans klein is dat er 1) iets uitvalt, en 2) er ongemerkt iemand in je tas zit.
Afbeeldingslocatie: http://www.emulation.nl/~dux/got/1250457/IMAG0017.jpg

10. Het bovenste compartiment is ongeveer even groot als de onderste, maar heeft geen padding. Er zitten enkele vakje in de klep, maar daar kun je niet zo heel veel kwijt: wat pennen zo te zien en ander plat spul. Volgens mij is het zo dat je ook alle dividers/padding kunt weghalen in de tas waardoor je één enkel groot vak creëert, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.
Afbeeldingslocatie: http://www.emulation.nl/~dux/got/1250457/IMG_1182-Edit.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 11:07

DancePlaza

ninja

ik heb komend zomervakantie nog een goede fototas nodig. Alleen ik ga backpacken naar Azie en ik wou een tas aanschaffen die makkelijk mee te nemen is.

ik heb een aantal eisen:
* mag een rugzak zijn
* moet hem meenemen als handbagage het vliegtuig in
* er moet 450d + 2 lensen + geheugen _ Batterij
* er moet nog wat extra ruimte zijn om spullen weg te leggen.

Ik heb het volgende gezien op internet :

LOWEPRO PRIMUS AW black
LOWEPRO Orion AW - black
Crumpler Pretty Boy backpack
Crumpler Muffin Top Backpacks
Crumpler Half Photo Backpacks

[ Voor 20% gewijzigd door DancePlaza op 14-05-2009 16:13 ]

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX

DUX

Wat zijn volgens jou de plussen en minnen van je genoemde tassen? En heb je met backpacken niet al flink wat van de tijd een rugzak om waardoor je beter iets anders kunt nemen (heuptas, schoudertas)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBijster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 20:47

RoyBijster

Rocket Scientist

DUX schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 16:22:
Wat zijn volgens jou de plussen en minnen van je genoemde tassen? En heb je met backpacken niet al flink wat van de tijd een rugzak om waardoor je beter iets anders kunt nemen (heuptas, schoudertas)?
Het lijkt me sowieso niet echt handig om als je echt gaat backpacken met 2 tassen rond te lopen. (Niet rugzak + rugzak/schoudertas). Het ziet er misschien wat lullig uit, maar waarom niet van dat sliplock spul zoals dodge een aantal posts terug liet zien? Die hang je dan mooi om je middel, spullen altijd bij de hand en als je ze beetje handig positioneert zitten ze ook niet in de weg i.c.m. de reis-rugzak.

I make things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben eigenlijk al een tijdje op zoek naar een schoudertas voor tripjes naar een stad of ergens anders naartoe. Vooral als ik weinig lenzen nodig heb, erger ik me aan de grote, niet gebruikte ruimte die mijn Lowepro minitrekker of Nova 5 met zich meebrengt. Je kan nog zo weinig meenemen, de tas blijft natuurlijk even groot. Daarom ben ik dus op zoek naar iets kleiners, meer handzaam en minder opvallend.

De domke serie trekt me erg aan, vooral de F-5XC lijkt me wel wat. Lekker smal (ondiep bedoel ik dus) en hij ziet er ook nog eens puik uit. Het enige waar ik mee in mijn maag zit is dat mijn 5D+grip niet plat erin past, dus met het schermpje naar boven zeg maar. Nu is dat geen erg probleem, maar het zou handiger zijn als er een tas is die dat wel net kan. Verder hoeft er ook niet zoveel grut mee, mijn lenzen zijn (op dit moment) niet erg groot en een 2de camera neem ik op zo'n moment niet mee.

Ik heb al heel wat websites van winkels afgezocht en cambags.com geraadpleegd. Bestaat er uberhaupt zo'n tas of zoek ik eigenlijk naar een nietbestaande tas? Of kom ik dan eigenlijk uit op iets wat weer te groot is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBijster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 20:47

RoyBijster

Rocket Scientist

Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 18:21:
Ik ben eigenlijk al een tijdje op zoek naar een schoudertas voor tripjes naar een stad of ergens anders naartoe. Vooral als ik weinig lenzen nodig heb, erger ik me aan de grote, niet gebruikte ruimte die mijn Lowepro minitrekker of Nova 5 met zich meebrengt. Je kan nog zo weinig meenemen, de tas blijft natuurlijk even groot. Daarom ben ik dus op zoek naar iets kleiners, meer handzaam en minder opvallend.

De domke serie trekt me erg aan, vooral de F-5XC lijkt me wel wat. Lekker smal (ondiep bedoel ik dus) en hij ziet er ook nog eens puik uit. Het enige waar ik mee in mijn maag zit is dat mijn 5D+grip niet plat erin past, dus met het schermpje naar boven zeg maar. Nu is dat geen erg probleem, maar het zou handiger zijn als er een tas is die dat wel net kan. Verder hoeft er ook niet zoveel grut mee, mijn lenzen zijn (op dit moment) niet erg groot en een 2de camera neem ik op zo'n moment niet mee.

Ik heb al heel wat websites van winkels afgezocht en cambags.com geraadpleegd. Bestaat er uberhaupt zo'n tas of zoek ik eigenlijk naar een nietbestaande tas? Of kom ik dan eigenlijk uit op iets wat weer te groot is? :)
Ga anders een keer met de gear die je wilt meenemen naar een wat grotere camerawinkel en en ga eens passen en meten. Denk dat dat beter zoekt dan afgaan op foto's :)

I make things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX

DUX

Een LowePro Rezo 170AW wellicht? Volgens de reviewer eigenlijk het beste geschikt voor een Nikon, maar een 5D moet toch wel kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi allen. ik zie een hele hoop grote tassen. eigelijk zoek ik een schouder tas oid. lekker klein en makkelijk mee te nemen voor
canon 20D + 70-200 2.8 L IS USM (dus gemonteerd)
en ruimte voor 2 extra lenzen (kleinere lenzen)
iemand goed idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021

Schroef die grip er af en koop zo'n domke f5xc!
Ik gebruik 'm nu sinds een paar maanden en deze tas bevalt me echt goed, vooral wanneer je inderdaad niet te veel spullen meeneemt. Er past trouwens toch nog best wel wat in: Bijv, 5d + 4 primes. Of 5d + 24-70/2.8 + flitser. Of 5d + 24-70/2.8 + 70-200/2.8 (net).
In tegenstelling tot de crumplers (heb zelf de prettyboy backpack en fourninety) heeft deze tas niet overdreven veel padding waardoor ie slank blijft en veel praktische ruimte heeft voor zo'n klein tasje.
Dat de tas klein blijft is handig als je door een menigte loopt of niet wil dat mensen direct zien dat je een fototas hebt. (Domke logo snij je er zo vanaf).

ohja en ze zijn mooi! O+

[ Voor 4% gewijzigd door abrakadaver op 15-05-2009 11:34 ]

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01 21:59

ikman

weinig posts

Verwijderd schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 10:47:
hoi allen. ik zie een hele hoop grote tassen. eigelijk zoek ik een schouder tas oid. lekker klein en makkelijk mee te nemen voor
iemand goed idee?
ik had het zelfde probleem allemaal grote tassen.
nu heb ik een billingham tas gevonden van mooi formaat, er kunnen 2x 70 200 f2.8 lenzen in en dan een body + lens en twee kleine zakjes voor zooi.

alleen weet niet welke type het is, zie het er niet op staan.
even een paar foto's maken dan maar op flickr.

[ Voor 10% gewijzigd door ikman op 15-05-2009 12:13 ]

[SPARKPLUGS] [flickr] [ijs1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58
Iemand nog tips voor het meenemen van 2 (niet zulke grote) lenzen in een schoudertas? Wil 2 extra lenzen (zeg, 17-50/2.8 op camera, 50/1.8 en 24/2.8 in tas) meenemen voor PFG.

Tas moet niet al te groot zijn, idealiter 1 lens in de breedte en 2 in de lengte. Heb al even online bij Konijn en KE gekeken, maar kon nog niet echt iets vinden. Ga vanmiddag na het werk ook langs KE om te zien of ze wat moois hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf heb ik bijvoorbeeld zo'n UDG Courier bag:
Afbeeldingslocatie: http://www.udggear.com/product_images/u9450-1.jpg
kan ik hiervoor geen inhoud kopen (niet van udg natuurlijk want die hebben ze niet)
in deze tas past nu een 20D met gemounte 70-200 alleen heb geen wandjes erin zitten

iemand ideeen?

net even kamera-express gesproken en die zeggen dat het vrij moeilijk is zoiets te vinden :-(
iemand anders goede ervaringen. want kwa formaat is die udg geniaal! precies ruimte voor 1 body+70-200 en denk een stuk of 2 lenzen en een filtser

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2009 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

abrakadaver schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 11:32:
[...]

Ik gebruik 'm nu sinds een paar maanden en deze tas bevalt me echt goed, vooral wanneer je inderdaad niet te veel spullen meeneemt. Er past trouwens toch nog best wel wat in: Bijv, 5d + 4 primes. Of 5d + 24-70/2.8 + flitser. Of 5d + 24-70/2.8 + 70-200/2.8 (net).
In tegenstelling tot de crumplers (heb zelf de prettyboy backpack en fourninety) heeft deze tas niet overdreven veel padding waardoor ie slank blijft en veel praktische ruimte heeft voor zo'n klein tasje.
Dat de tas klein blijft is handig als je door een menigte loopt of niet wil dat mensen direct zien dat je een fototas hebt. (Domke logo snij je er zo vanaf).

ohja en ze zijn mooi! O+
Aan de grip eraf schroeven heb ik ook wel eens gedacht, maar dat vind ik denk ik niets. Ik kan niet echt zonder. Dat is wel het lastige aan dat ding... :/

Hoe is de ruimte als ik de 5D+grip dan rechtop/staand in de F-5XC zet? Gewoon in de lengte mee dus, past er dan nog 1 lens naast of 2?

En dat ze mooi zijn wist ik, daarom was mijn oog ook op domke gevallen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Laatst online: 13-09 08:54
Verwijderd schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 12:40:
Zelf heb ik bijvoorbeeld zo'n UDG Courier bag:
[afbeelding]
kan ik hiervoor geen inhoud kopen (niet van udg natuurlijk want die hebben ze niet)
in deze tas past nu een 20D met gemounte 70-200 alleen heb geen wandjes erin zitten

iemand ideeen?

net even kamera-express gesproken en die zeggen dat het vrij moeilijk is zoiets te vinden :-(
iemand anders goede ervaringen. want kwa formaat is die udg geniaal! precies ruimte voor 1 body+70-200 en denk een stuk of 2 lenzen en een filtser
Past een Tenba insert niet? Deze is o.a. bij Fotokonijnenberg te krijgen. ;)

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Verwijderd schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 10:47:
iemand goed idee?
Tamrac heeft vrij diepe kleinere tassen.
Ik heb op dit moment een tamrac superlight en daar pas mijn 40D+70-200 F4 IS (gemount) en losse Tamron 17-50 in. En dan heb je nog ruimte voor 1 lens.
Maar ik moet wel erbij vertellen dat het allemaal net (te) wat krap is.
Ik ben ook opzoek naar een nieuwe tas. Maar bijna geen enkele is diep genoeg voor een gemounte 40D+70-200 IS.
Maar kijk eens bij Tamrac. Wellicht dat die wat moois voor je hebben.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

DUX schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 16:22:
misschien kleine stukjes maar als ik een maal op een bestemming ben wil ik liefst gewoon rond hangen met een rugzak..misschien dat een schouder tas nog wat is.. :S ik ga is van het weekend naar een speciaalzaak om wat tassen te bekijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 21:04

Milo.

klik

Ik zoek zelf ook al een tijdje naar die Tenba insert maar deze is bij Konijn niet op voorraad. Weet iemand een soortgelijke insert? Ik heb een domke f802 en had na het lezen van dit topic, de Tenba op het oog.

Heerlijk ding trouwens die f802! Veel ruimte, mn 15"laptop past erin dus is die ook goed te gebruiken als 'gewone' tas.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die tenba insert klinkt als iets om te proberen. iemand ervaring of shop die ze op voorraad heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
Die tenba insert heb ik ook, gebruik 'm in een gewoon tasje van vans. Ziet er totaal niet als fototas uit, kan wel eens handig zijn. Past best veel in ook nog, 2 telelenzen en een body met lens bijvoorbeeld. Denk trouwens niet dat een grip op de body past. (met 't schermpje naar boven gericht)
konijnenberg heeft 'm meestal wel op voorraad.
Verwijderd schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 12:49:
[...]

Aan de grip eraf schroeven heb ik ook wel eens gedacht, maar dat vind ik denk ik niets. Ik kan niet echt zonder. Dat is wel het lastige aan dat ding... :/

Hoe is de ruimte als ik de 5D+grip dan rechtop/staand in de F-5XC zet? Gewoon in de lengte mee dus, past er dan nog 1 lens naast of 2?

En dat ze mooi zijn wist ik, daarom was mijn oog ook op domke gevallen :9
Past wel, m'n 1d met 24-70 ernaast past net (dus niet gemount) en dan kan de 70-200 onderin de tas, onder een horizontale divider, liggen (en is er uit te halen via 't vakje aan de voorkant).
Maar een lens paraat hebben is toch wel fijn vond ik zelf, dus is niet echt aan te raden zo.

[ Voor 8% gewijzigd door abrakadaver op 15-05-2009 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier zit de Tenba in mijn Domke F802

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3417/3532852161_3cae3ee914_m.jpg

En hier de 70-200 4.0 IS gemount op de 40d + grip

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2203/3533670836_3d1a7c412e_m.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geweldig waar heb je die tenba vandaan? die moet ik dus ook hebben, lijkt me duidelijk haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

Volgens Konijn is de Tenba in 2 a 3 weken op voorraad (als hun leverancier deze op voorraad heeft). Dus het zou nog wel een lange tijd kunnen duren voor de insert op voorraad is. Iemand nog ervaring met een soortgelijke insert? Ik zie hem online bij Camulet staan, ik kan alleen niet zo een twee drie zien of die daar op voorraad is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 18:32
abrakadaver schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 11:32:
[...]

ohja en ze zijn mooi! O+
Hmm ik wil ook de domke f5xc en dan waxwear. O+

Ik ben in het bezit van een 20D met grip en een Canon 24-105 of een Tokina 12-24.
Ook moet er nog een 580EX II in en een paar batterijen....

Op de 20D met grip zit standaard de 24-105 gemonteerd.
Dit zal dus helaaaaas ook wel niet passen in de f5xc ? :/

Iemand nog een tips wat dan ook op de f5xc lijkt met waxwear wat dan wel past ??

[ Voor 3% gewijzigd door JvdW op 15-05-2009 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Eventueel kun je ook nog naar Domke inserts kijken. Die zijn in meerdere maten te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
JvdW schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 20:11:
[...]

Hmm ik wil ook de domke f5xc en dan waxwear. O+

Ik ben in het bezit van een 20D met grip en een Canon 24-105 of een Tokina 12-24.
Ook moet er nog een 580EX II in en een paar batterijen....

Op de 20D met grip zit standaard de 24-105 gemonteerd.
Dit zal dus helaaaaas ook wel niet passen in de f5xc ? :/

Iemand nog een tips wat dan ook op de f5xc lijkt met waxwear wat dan wel past ??
De 20D is wel een slagje kleiner dan de 5D mk II. Mijn foto's hierboven geven je wellicht een indruk of het past.

O ja, koop de f5-xc niet, het is echt een waardeloze tas. :+ Ik wil niet dat heel fotograferend Nederland er mee loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

r1talin, als je ergens een Tenba insert op voorraad tegenkomt zou je het misschien willen laten weten? Ik ben er zelf ook naar opzoek maar kan hem nergens op voorraad vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 18:32
/\/\|) schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 21:19:
[...]

De 20D is wel een slagje kleiner dan de 5D mk II. Mijn foto's hierboven geven je wellicht een indruk of het past.

O ja, koop de f5-xc niet, het is echt een waardeloze tas. :+ Ik wil niet dat heel fotograferend Nederland er mee loopt.
Vanmiddag naar Konijnenberg geweest om het een en ander te passen.
Ze hadden de Domke F5-XC WaxWear op voorraad en de Domke F-803 WaxWear.

In de F5-XC past nog maar net een Canon 20D met grip en de 24-105 gemount.
Dan is het al heel erg krap en kan er eigenlijk niets meer bij, die viel dus af omdat er ook nog een flitser en extra lens in moet ;(

De F-803 is weer een stukje groter, hier past een Canon 20D + grip + 24-105 gemount + losse Tokina 12-24 en een Speedlite 580EXII, Maar dit past dus op een dusdanige manier dat je niet makkelijk bij je spullen kan, en het is dan ook echt bomvol. Tevens heeft de F-803 een flap die over de tas gaat en verder niets, dus je kijkt zo naar binnen en ziet je gear zitten, lekker handig met een regenbuitje :? Die viel dus ook af.

Uiteindelijk na dik 2 uren :X in de winkel te zijn geweest en van alles te hebben geprobeerd en gepast ben ik toch nog met een tas naar huis gekomen, moest ook wel want had net mijn Slingshot 200 verkocht :+

Het is uiteindelijk, ja je verwacht het niet, de Lowepro CompuDaypack slate grey geworden :D
Dit met het oog op de aankomende vakantie en ik maar met 1 tas wil zeulen dan. En ik heb niet eens een laptop :P

Toch blijf ik het heel erg jammer vinden dat Domke niet een F5-XC WaxWear in een groter formaat heeft waar wel fatsoenlijk een camera met grip in kan :/ Want het blijft een hele mooie tas....alleen te klein.

Afbeeldingslocatie: http://products.lowepro.com//CatalogImages/18-1922-IMG5L.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://products.lowepro.com//CatalogImages/18-1922-IMG4L.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
/\/\|) schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 21:19:
[...]
Ik wil niet dat heel fotograferend Nederland er mee loopt.
Hehe, dit weekend moest ik op een tattoobeurs fotograferen en zag daar ook al een paar mensen met een zwarte lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een grotere rugzak. Ik heb nu de lowepro fastpack 350, en deze is te klein aan't worden.Ik zou nu mss beter ineens een dedicated rugzak kopen, ik had gedacht aan de lowepro computrekker AW, maar deze is voor mij te klein, ik wil een volwaardige rugzak hebben zoals de fastpack, maar de camera mag wel over heel de grootte zitten. Enige is wel dat ik geen 200 euro wil uitgeven. Lowepro liefst, maar hoeft helemaal niet.

Ik had zoiets als de lowepro phototrekker AW in gedachten, maar deze kost wel 239-.
Vereisten zijn dat er een d90 met grip en lens( 70-200 f/2.8) met 4 lenzen, 2 flitsers, en wat kleine rommel in kwijtkan.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2009 11:37 . Reden: Vereisten toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Minitrekker niet iets? Is redelijk populair als mainstream/allround rugzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 20:11:
Minitrekker niet iets? Is redelijk populair als mainstream/allround rugzak.
De minitrekker is te klein, ik zou een volwaardige rugzak moeten hebben zoals een eastpack of iets dergelijks. Mijn fastpack 350 is groot genoeg, maar die is niet dedicated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Marc H

- - Is wakker - -

Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 20:38:
[...]

De minitrekker is te klein, ik zou een volwaardige rugzak moeten hebben zoals een eastpack of iets dergelijks. Mijn fastpack 350 is groot genoeg, maar die is niet dedicated.
Wel eens gekeken naar de Computrekker AW PLUS?

Afbeeldingslocatie: http://fotostek.nl/zooi/2tassen.jpg
links de gewone minitrekker, rechts de computrekker Plus (let niet op de afgrijselijke foto)

En nog een oude foto, vol met spul:
Afbeeldingslocatie: http://fotostek.nl/zooi/computrekfull.jpg
Bodies: 30D en 10D, Flitser Metz 54 MZ3 (even groot als een Canon 580 EX II )
Lenzen: Bigma (midden), 70-200 2.8 EX (onder), Canon 50 1.8, Sigma 20 1.8, Sigma 10-20, sigma 24-70. (boven)

Wat je niet ziet op de foto's is dat de tas ook een stuk hoger is.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.fotokonijnenbe...rekker_plus_aw_black.html

deze dus, dit lijkt me inderdaad zeker geen slechte keus, raar dat ik deze tot hiertoe over het hoofd heb gezien, thx voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marc H schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 23:13:
[...]

Wel eens gekeken naar de Computrekker AW PLUS?

[afbeelding]
links de gewone minitrekker, rechts de computrekker Plus (let niet op de afgrijselijke foto)

En nog een oude foto, vol met spul:
[afbeelding]
Bodies: 30D en 10D, Flitser Metz 54 MZ3 (even groot als een Canon 580 EX II )
Lenzen: Bigma (midden), 70-200 2.8 EX (onder), Canon 50 1.8, Sigma 20 1.8, Sigma 10-20, sigma 24-70. (boven)

Wat je niet ziet op de foto's is dat de tas ook een stuk hoger is.
Zal er ook een canon 1000d met een sigma 150-500mm lens mounted op passen? :*)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2009 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotoklaasje
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 23:17
Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 23:56:
[...]

Zal er ook een canon 1000d met een sigma 150-500mm lens mounted op passen? :*)
Denk het wel, er zit nu een bigma in, dat is de 50-500, volgens mij is die 150-500 net een klein beetje kleiner dan de bigma

http://www.klaasje.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat is het verschil tusse de computrekker aw, en de aw plus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 15:02:
En wat is het verschil tusse de computrekker aw, en de aw plus?
De AW Plus is nog wat groter :)

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik wil graag een Domke schoudertas, omdat ik de rugzakken een beetje zat ben. Heb nu een Lowepro microtrekker, minitrekker en een Crumpler whickey and cox (of een broertje daarvan) en alles gaat in de verkoop, alleen de afgeragde minitrekker hou ik voor locaties die aardig vies zijn.

Kom er alleen niet uit welke Domke ik wil, misschien willen jullie meedenken? :)

F-5XZ Waxwear
Afbeeldingslocatie: http://www.fotokonijnenberg.nl/images/content/vergroting/74068.jpg

Pro:
Waxwear (vind ik mooi)
De mooiste Domke tas
Ook te gebruiken zonder fotospullen erin (qua uiterlijk)

Con:
Wellicht te klein?
Maar twee kleine accessoire-vakjes die ik nergens op de foto's terugzie.

F-803 Waxwear

Afbeeldingslocatie: http://www.fotokonijnenberg.nl/images/content/vergroting/74078.jpg

Pro:
Waxwear!
Mooier dan de F-802
5 losse vakjes voor accessoires

Con:

Minder mooi dan de F-5, beetje een 'Ik ben een brugklasser met een broodje kaas in mijn tas'-uiterlijk.
Het is mij onduidelijk of hier de Tenba-insert inpast die iedereen lijkt te gebruiken met de F-802

F-6
Afbeeldingslocatie: http://www.fotokonijnenberg.nl/images/content/vergroting/16024.jpg

Pro
Hier past zeker alles in
Een echte fototas met veel vakjes/ritsen

Con
Geen waxwear
Misschien te groot, waardoor ik er teveel zooi in ga meenemen en een veel te zware tas heb.

Wat ik zou willen meenemen:

Standaard:
  • Canon 5D met daarop een 17-40 4L
  • Portemonnee + paspoort
  • Flesje water (0.5L)
  • 550EX fliter of een extra lens (35mm f/1.4 zit een beetje in de planning)
  • Extra accu, kaartje, Whibal, AA batterijen.
Zou dat handig passen in de F-5XZ, of gooit het flesje water dan roet in het eten?

Wat ik eventueel wil meenemen (of waarvan ik nog niet zeker weet of ik het bij iemand anders in een tas prop :P ):
  • GPS-apparaat
  • Klein reisgidsje + kaart)
  • 550EX en bijvoorbeeld een 35mm f/1.4 (en niet maar één van de twee)
  • Broodje of iets anders om te eten
Dit past met al het standaardspul zeker niet meer in de F-5, maar past het een beetje in de F-803? Of moet je dan echt meteen naar de F-6 kijken?

Mocht het wel passen, dan zit ik met een 80-200 2.8L erbij zeker wel aan de F-6?

Keuzes, keuzes. Het liefst zou ik alles in het echt bekijken, maar om nou 3 uur in de auto te zitten voor één tas :/

Alvast bedankt voor het meedenken!

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
Zie mijn foto's van de F5-XZ een paar pagina's eerder.

Ik denk dat je standaard uitrusting net past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
Denk indd dat dat wel past. Misschien is je halve liter water lastig.
Die 2 accessoire vakjes zitten onder de flap, aan de voorkant van de tas, past een ixus in of 2 bp-511's en wat geheugenkaarten. Moet je niet te veel van voorstellen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:59
Even een vraag aan /\/\|), ik wil namelijk ook een Domke aanschaffen maar dan de Domke F-5XB Shoulder Belt Bag en dan de khaki variant, deze is iets kleiner als die jij hebt maar er hoeft voor mij ook niet zoveel in.

Nu
Canon 450D met kitlens (kan de kitlens in deze tas aan de camera blijven) ?
extra accu

Toekomst
extra lens
eventueel wat filters

Mijn vraag is eigenlijk of de domke schoudertas ook kruislings over het lichaam gedragen kan worden (zoals een slingbag) en heeft het dan nog draagcomfort ? (voor zover een tas dat heeft) :)

[ Voor 5% gewijzigd door Crawl NL op 24-05-2009 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Laatst online: 13-09 08:54
Heb ook de Domke F-5XB en daar kan je 450D met kitlens makkelijk in. Ik krijg er een 50D met 1 lens op de camera en 1 losse lens in. Of de 50D met lens op de camera en mijn flitser los erbij. Dan kunnen mijn autopapieren er nog bij en evt het polarisatie filter. Ideaal voor dagtripjes. Ik draag de tas altijd kruislings, gaat makkelijk en draagt erg relaxed. :)

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
Bedankt, denk dat ik konijn vandaag even ga lastig vallen met een bestelling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
Crawl NL schreef op zondag 24 mei 2009 @ 10:15:
Even een vraag aan /\/\|), ik wil namelijk ook een Domke aanschaffen maar dan de Domke F-5XB Shoulder Belt Bag en dan de khaki variant, deze is iets kleiner als die jij hebt maar er hoeft voor mij ook niet zoveel in.

Nu
Canon 450D met kitlens (kan de kitlens in deze tas aan de camera blijven) ?
extra accu

Toekomst
extra lens
eventueel wat filters

Mijn vraag is eigenlijk of de domke schoudertas ook kruislings over het lichaam gedragen kan worden (zoals een slingbag) en heeft het dan nog draagcomfort ? (voor zover een tas dat heeft) :)
Als ik loop draag ik hem altijd "gewoon", maar als ik fiets, en dat doe ik geregeld, dan draag ik hem altijd kruiselings. Ik vind dat prima gaan (maar heb geen ervaring met slingbags).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
/\/\|) schreef op zondag 24 mei 2009 @ 11:26:
[...]

Als ik loop draag ik hem altijd "gewoon", maar als ik fiets, en dat doe ik geregeld, dan draag ik hem altijd kruiselings. Ik vind dat prima gaan (maar heb geen ervaring met slingbags).
Oke bedankt, zie hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

/\/\|) schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 15:51:
Ik denk dat je standaard uitrusting net past.
abrakadaver schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 16:55:
Denk indd dat dat wel past. Misschien is je halve liter water lastig.
Die 2 accessoire vakjes zitten onder de flap, aan de voorkant van de tas, past een ixus in of 2 bp-511's en wat geheugenkaarten. Moet je niet te veel van voorstellen dus.
Dat klinkt niet heel erg hoopvol. Als ik nog één dingetje extra mee wil nemen moet ik dus meteen een 2e tas meenemen.

Dan toch maar kijken naar de F-803. Weet iemand of de Tenba insert die veel in de F-802 wordt gebruikt in de F-803 past?
De insert is 13" lang, maar de F-803 heeft een buitenmaat van 13" en een 12" binnenmaat. Misschien dat het past omdat zowel de insert als het canvas redelijk flexibel zijn?

En hoeveel van mijn lijstjes past in de F-803? :)

Over de F-6: heeft dat ding een redelijk vorm van zichzelf, of is het een gekke slappe zak (ahum) als je er weinig spullen in doet?

[ Voor 6% gewijzigd door Gizz op 24-05-2009 11:37 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Gizz schreef op zondag 24 mei 2009 @ 11:36:
[...]

[...]

Dat klinkt niet heel erg hoopvol. Als ik nog één dingetje extra mee wil nemen moet ik dus meteen een 2e tas meenemen.

Dan toch maar kijken naar de F-803. Weet iemand of de Tenba insert die veel in de F-802 wordt gebruikt in de F-803 past?
De insert is 13" lang, maar de F-803 heeft een buitenmaat van 13" en een 12" binnenmaat. Misschien dat het past omdat zowel de insert als het canvas redelijk flexibel zijn?

En hoeveel van mijn lijstjes past in de F-803? :)

Over de F-6: heeft dat ding een redelijk vorm van zichzelf, of is het een gekke slappe zak (ahum) als je er weinig spullen in doet?
Ik heb een tijdje geleden de F-803 besteld bij Broer Konijn + de Tenba insert die jij bedoeld.

Passen wilde dus echt niet, want de Tenba was te groot. Hoogte en breedte was prima, maar de lengte van dat ding ging niet. Hij was ong. 10cm langer als de binnenkant van de F-803. Dus heb ik proberen creatief te doen door met de schaar de Tenba insert passend te maken voor de F-803. Maar toen bleef er weinig over qua ruimte vind ik. Mijn D90 met 16-85 erop pastte er net in, maar mooi geen D90 + Sigma 70-200. Dus die F-802 moet dan of een stuk groter zijn, want anders snap ik niet hoe anderen in dit topic een 70-200 + 40D e.d. erin krijgen.

Enfin, ik vond de tas dus te klein en heb hem geretourneerd. De Tenba insert natuurlijk niet, die heb ik in de prullenbak gesmeten. Weg 10 euro, maar enfin.. ik heb uiteindelijk de F-803 ingeruild tegen een Fastpack 250 bij Broer Konijn. Lelijker, check, groter check, geen schoudertas, check. Maar meer dan genoeg ruimte en dat gaf voor mij met 2 weken voor mijn trip naar Zweden toch het voordeel van de twijfel. Verder kan ik je wel idd een bepaalde vorm van insert aanraden (be it Tenba, Domke zelf) want van padding heeft Domke idd niet gehoord (i.t.t. bijv. Naneu-Pro :X ) Afijn, voor mij dus geen Domke ondanks dat het er wel idd donders mooi uit zag.

Misschien had ik die F-5XZ Waxwear moeten proberen. Die is hoger dan de F-803, maar daardoor meer vierkantig. Desondanks miste ik toch de ruimte om een flesje water ergens fatsoenlijk niet bij mijn fotospul op te bergen. Een Spa flesje van 0,5l pastte op zich wel in 1 van de 2 voorvakjes maar die flap ging dan niet goed dicht. Bij mij heeft ruimte het dus gewonnen van design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
-

[ Voor 97% gewijzigd door Crawl NL op 24-05-2009 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Joosie200 schreef op zondag 24 mei 2009 @ 12:07:
[...]

Misschien had ik die F-5XZ Waxwear moeten proberen. Die is hoger dan de F-803, maar daardoor meer vierkantig. Desondanks miste ik toch de ruimte om een flesje water ergens fatsoenlijk niet bij mijn fotospul op te bergen. Een Spa flesje van 0,5l pastte op zich wel in 1 van de 2 voorvakjes maar die flap ging dan niet goed dicht. Bij mij heeft ruimte het dus gewonnen van design.
Staar je niet blind op padding. Veel padding is totaal niet nodig. De hoeveelheid die o.a. Lowepro gebruikt maakt vooral de tassen een stuk stijver en lomper. Fotospul kan ook best wel een stootje hebben.

Je had btw beter voor de F-802 kunnen gaan. Daar kan ik zó veel inproppen.

[ Voor 5% gewijzigd door sOid op 24-05-2009 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heren. ik ben aan het kijken naar de Computrekker AW. maar denk niet dat mijn macbook pro 17" daarin past.
niet dat ik dit wekelijks wil doen, maar zo voor de vakantie is dat wel makkelijk. de computrekker plus is weer zo'n koelkast lijkt me. wat is jullie ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 09:55:
heren. ik ben aan het kijken naar de Computrekker AW. maar denk niet dat mijn macbook pro 17" daarin past.
niet dat ik dit wekelijks wil doen, maar zo voor de vakantie is dat wel makkelijk. de computrekker plus is weer zo'n koelkast lijkt me. wat is jullie ervaring?
Ik zit zelf ook met dit dilemma. Maar volgens mij is de plus niet zoveel groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 10:05:
[...]

Ik zit zelf ook met dit dilemma. Maar volgens mij is de plus niet zoveel groter.
als ik op flickr even kijk dan lijkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien mensen toch graag in mijn tas zitten te frummelen terwijl ik in een menigte foto´s sta te maken wil ik liever een lenscase kopen voor aan mijn riem.
Dus tas in de auto laten, meuk er uit en in mijn broekzakken (batterijen en CF cards) flitser en 1 lens op de cam en dan een lenscase aan de riem voor mijn 70-200 4.0 IS. Ga ik wisselen van groothoek naar tele dan kan uiteraard de groothoek in dezelfde case.

Bij de 2.8 wordt een case meegeleverd (deze toch?)
Weet iemand welk typenummer ik voor de 4.0 hebben moet? Bestaat die uberhaupt wel eens? Ik kan niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 08:28

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 21:42:
Bij de 2.8 wordt een case meegeleverd (deze toch?)
Weet iemand welk typenummer ik voor de 4.0 hebben moet? Bestaat die uberhaupt wel eens? Ik kan niks vinden.
Volgens mij heeft Canon dat niet voor de f4.0
Misschien eens kijken naar een Lowepro?

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58
Canon heeft http://www.cameranu.nl/ar...non_Lenscase_LP-1224.html voor die lens, maar dat lijkt me niet echt geschikt.

Cameranu raad deze aan: http://www.cameranu.nl/artikel/985/Lowepro_Lens_Case_2.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

Die, Lenscase LP-1224, krijg je al bij je lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 08:47
Gizz schreef op zondag 24 mei 2009 @ 11:36:
[...]

Er zit zo'n 2x2 bak in voor lenzen en andere meuk. Deze gebruikt schuim van ongeveer een centimeter dik voor de wanden, dus deze houden de tas vrij goed in model als er weinig inzit. Ik vermoed dat zelfs zonder de bak het geen slappe zak wordt, aangezien het canvas waarvan hij gemaakt is erg stevig is en de schouderband helemaal onder de tas doorloopt, waardoor uitzakken er eigenlijk niet bij is. Door dit dikke canvas is het gebrek van padding langs de zijkanten dan ook geen enkel probleem en tegelijk een mooie ruimtebesparing.

Zelf heb ik de body er altijd overdwars inzitten en dan de flits, teletoeter, groothoek en prime in de lens vakjes. Vind zelf eigenlijk het enige nadeel het enkele compartiment voor accessoires aan de voorkant. Het is altijd wat zoeken voor je iets gevonden hebt en naast een lader, geheugenkaartlezer, wat geheugen, flitskabel en remote trigger, blijft er niet zo heel veel ruimte over...

Voor anderen kan het misschien een probleem zijn dat je je body met lens er moeilijk in kwijt kan. Heb dat in het begin opgelost door een van de vakken van de 2x2 bak naar binnen te vouwen, zodat de 10D met 17-70 er als combo in paste. Nu ik echter wat meer objectieven heb, is het toch altijd random welke erop gaat, dus zit alles er netjes los in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Ik heb de Tamrac adventure messenger 5 aangeschaft:

Afbeeldingslocatie: http://www.tamrac-online.co.uk/images/limg17160adv5.jpg

Hier past mijn 40D met 70-200 F/4 IS gemount vertikaal in.
Verder genoeg ruimte voor mij 17-50 F/2.8 en zonnekappen.
En genoeg spulletjes kan je meenemen.

Best een fijn tasje zoals het er nu naar uitziet.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de Lowepro case 2 link. Maar nu ik de maten e.d. even aan het vergelijken ben dan zou de Canon LZ-1324 (bijgeleverd bij de 70-´200 2.8 IS) natuurlijk ook prima volstaan. Oke, de 4.0 heeft een kleinere diameter dan de 2.8 maar de lengte is ongeveer gelijk en heeeeel misschien zou de 4.0 met omgekeerde zonnekap in de case van de 2.8 passen (wat natuurlijk heel erg ideaal zou zijn)

Misschien dat iemand een 2.8 en een 4.0 heeft en het voor mij wil uitproberen??

Echter, hij is wel erg prijzig moet ik zeggen. Maar als het goed past dan zal het zijn prijs dubbel en dwars waard zijn. Want spullen uit mijn tas laten jatten is natuurlijk veel erger en je hebt het gewoon in een menigte niet in de gaten dat ze aan je tas zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
Is er trouwens iets gejat? Of heb je "geluk" gehad?

Ik moet zeggen dat de grote velcro strip die je bij mijn tas los moet maken om de tas open te maken, het moeilijk maakt om dit onopvallend te doen (het maakt een *@#%-geluid). Een "specialist" zal het echter niet tegen houden.

Een goede verzekering helpt bij mij wel om relaxter rond te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee ik heb echt geluk gehad. Iemand wees me er op dat de ritsen los waren en een tijdje later probeerde iemand de clip los te peuteren. Dat had ik gelukkig wel in de gaten.
Het los maken van de tas geeft misschien wel geluid maar sta je in een menigte met een hoop herrie van artiesten dan hoor je dat natuurlijk niet waardoor het erg onopvallend gedaan kan worden. Ook bonken er een hoop mensen tegen je aan dus dan merk je het ook niet zo makkelijk.

Want zoals je inderdaad terecht opmerkt is het helemaal niet relaxed fotograferen met het idee dat je straks zomaar ineens het een en ander kwijt kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist toch de Lowepro 2 besteld. Deze foto trok me over de streep.
Afbeeldingslocatie: http://g-ecx.images-amazon.com/images/G/01/ciu/98/76/0a59c0a398a08a9cbb561210.L.jpg
Meer foto´s zijn hier te vinden.

Toch wel prettig dat ook de zonnekap er in past. En zo te zien zit het met de padding dik in orde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 18:50:Toch wel prettig dat ook de zonnekap er in past. En zo te zien zit het met de padding dik in orde!
Met de nadruk op DIK ja, zo'n 2 cm ... Ik heb de 4S, ooit gekocht voor een ander objectief, maar het ding is al snel in de kast beland. Voor de grap heb ik net de 70-200F4IS eringestopt. Met een beetje fantasie gaat het allemaal net nog dicht, voor het mooie is deze (de 4S) tas voor deze lens zo'n 2 cm te laag, maar het blijft een bulky ding, voor zo aan je riem. Voor "op het lijf dragen" vind ik al die padding zwaar over de top.

@ Madmaus: Dat lijkt me een prima tas om licht te reizen. Waar heb jij hem vandaan, want ik zie hem nergens op voorraad?

[ Voor 8% gewijzigd door Toff op 29-05-2009 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rere22
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-09 14:06
Ik heb een Dakine Mission Photoblock, meen die van 2009. Er past genoeg in, want alvast 'op de toekomst' gekocht. Je rits hem rondom dicht:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3409/3586055060_bac465398e.jpg
De Photoblock stop ik in mijn rugzak, waar die net in past. 2 keer ritsen en ik kan mijn camera pakken:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2002/3585335991_6e4dfac95b.jpg
Ik ben er wel blij mee. Vond het zonde om nog een (foto)rugtas te kopen, dus met lange (wandel)tochten gebruik ik deze combinatie. De photoblock is redelijk voorzien van padding, maar stevig genoeg voor hetgeen ik hem gebruik.

Voor de korte wandelingen gebruik ik een Nikon CF-EU 04:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3605/3585308447_4705425a4f.jpg
Mijn camera+70-300 past er mooi in. De 18-55 krijg ik er ook nog wel in weg, maar meer past er niet in. Maar goed ook, want zo'n schoudertas zal na een dag gebruik toch wel hinderlijk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amrit
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Sinds een paar dagen in bezit van een Crumpler New Delhi 390

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/spurs7.jpg

[Wellicht moet ik de camera 90 graden draaien.] 30 jaar garantie, en idd, de kwaliteit is zonder twijfel erg goed. Verder kan ik onder de flap nog zo'n dun windjack kwijt, en eventueel een paar bammetjes. De foto-spullen zitten in een eigen inwendige tas die eruit gehaald kan worden zodat het een "gewone" tas is. Er zitten ook de nodige extra vakjes in, maar door de stugheid van de tas en rits zijn deze niet altijd makkelijk bij te komen. Bescherming van de camera en lensen is in deze tas in ieder geval zeer goed. De schouderband kan eventueel ook gebruikt worden om een auto weg te slepen.

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/11iq06v.jpg

Blijf er wel bij dat je in een schoudertas niet veel meer moet nemen dan een camera + lens en eventueel een flits. Verder vind ik het een erg leuke tas om te zien, maar ook deze blijft wel wat "bonkerig". Wat dat betreft ga ik nog wel eens de Lowepro Classified bekijken. Erg nieuwsgierig naar.

Verder zie ik ook de nodige positieve reviews van de Kata 3N1-30 sling/backpack (o.a. in Colorfoto), ziet er doordacht en veelzijdig uit. Net wat praktischer en veelzijdiger dan een Lowepro Slingshot, neem je een keer wat meer mee dan alleen een camera en lens kun je deze tas ook als een gewone rugzak dragen. Er kunnen lijkt het meer spullen mee in het bovenvak dan bij een Lowepro Slingshot en er zijn ook assecoires leverbaar zodat je een statief kan bevestigen.

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2qbeop3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/fabns2.jpg

Review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 20:10
Hoi,

Ik probeer te achterhalen wat het verschil is tussen de muffin top en de messenger boy

Ook vind ik het lastig te bepalen welke uit de serie ik nodig heb voor wat betreft formaat.

Dit wil ik kwijt:

450D + kitlens
50mm 1.8
55-250
430ex II

Wie kan mij een beetje op weg helpen.

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet het verschil zo 1,2,3 ook niet. Maar neem je hele handeltje mee naar de winkel en ga gewoon lekker tassen passen. Want ook al past het volgens de afmetingen die je van internet haalt, misschien draagt die tas helemaal niet fijn of je kan er heel moeilijk iets uit pakken.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2009 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:52
Btje schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 15:55:
Hoi,

Ik probeer te achterhalen wat het verschil is tussen de muffin top en de messenger boy

Ook vind ik het lastig te bepalen welke uit de serie ik nodig heb voor wat betreft formaat.

Dit wil ik kwijt:

450D + kitlens
50mm 1.8
55-250
430ex II

Wie kan mij een beetje op weg helpen.
Muffin top is een nieuwer model maten zijn ongeveer hetzelfde.

Ik heb zelf een muffin top 5500 (xxl) daar past de 450d perfect in zelfs met 55-250 erop kun je hem rechtop in de tas kwijt. Mooie tas goede kwaliteit ben er erg blij mee.

Misschien is de 7500 een betere voor jou keus net wat meer ruimte voor flitser.

Hier link vind je wat fotos van de 5500 om een idee te geven hoe groot deze is zijn trouwens niet mijn foto`s. Misschien dat ik van het weekend wat foto`s kan maken voor in dit topic.
En hier een linkje met een review plus veel foto`s van de muffin top 7500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2460/3597681395_4fb45c95df_o.jpg

Dan heb ik hem dan toch eindelijk. De Domke F-802 Olive/Green :)

Meteen mijn D90 op mijn Sigma 70-200 gezet en het gefotografeerd.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3599/3597681095_8205fc8c23_o.jpg

Rechts zie je dus de Nikkor 17-55 f/2,8 inclusief zonnekap normaal erop!! En links D90 + Sigma 70-200 zo gezegd.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3563/3598487710_b857e3ed54_o.jpg

Je ziet de dop van een 0,5l flesje Crystal Clear. En je ziet hier mooi hoe donders veel ruimte je nog relatief gezien over hebt boven de combi D90 + Sigma 70-200. Die combi is grofweg 26cm en je hebt dus zeker nog 4cm over.

F.Jacobse ik had naar je moeten luisteren weet je dat? :> Die F-802 is ideaal. Je hebt idd veel ruimte, verder nog zat vakjes waar je non foto spul erin kunt stoppen. Verder heb ik naast de F-802 die Domke schouderpaddinges aangeschaft, leek me wel zo fijn als ik lang aan den wandel ben. Qua kleur vind ik hem mooi er uit zien. En ondanks dat ie totaal 0 dividers heeft of iets anders red ik me zo ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, in iedergeval graag gedaan om je te adviseren. Toch jammer dat je je Tenba insert kapot hebt geknipt. Het zou in iedergeval de ideale combinatie zijn.

De olive is trouwens ook een mooie kleur zeg! Had ik niet verwacht. Ik heb gekozen voor sand maar deze is ook prachtig.
Veel fun ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:05
Heb naast mijn nieuwe 450d met 18-200 lens de Domke F9 aangeschaft. Wilde een compact tasje, waar de camera met 18-200 lens en eventueel 1 extra lens of wat ander niet foto gerelateerd spul.

phone cam pic met in de tas de 450d en canon 18-200 IS lens.
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/nvalphen/domkef9_1.jpg

en hier een fatsoenlijke pic van het tasje dicht:

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/nvalphen/domkef9_2.jpg

\edit
Ook pas nog 2 oude lensjes gekregen, een 24-85 en een 70-300. Deze passen er beide nog prima bij. (de 24-85 naast de camera en dus ook in het beschermde stuk, de 70-300 is te hoog voor dat vakje, maar past wel in het voorvak)

[ Voor 21% gewijzigd door Prulleman op 08-06-2009 15:23 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 19:06:
Haha, in iedergeval graag gedaan om je te adviseren. Toch jammer dat je je Tenba insert kapot hebt geknipt. Het zou in iedergeval de ideale combinatie zijn.

De olive is trouwens ook een mooie kleur zeg! Had ik niet verwacht. Ik heb gekozen voor sand maar deze is ook prachtig.
Veel fun ermee!
Duur leergeld was het ja, want ik ga de Tenba opnieuw bestellen. ;) Hier past ie zonder twijfel in. Maar ik blijf het maf vinden dat de F-803 zoveel kleiner is dan de F-802. Ik had min of meer verwacht dat ze gelijk waren qua maat.

Vind het iig een voorbeeld hoe het wèl kan, die F-802. Gewoon genoeg ruimte, terwijl ie stevig genoeg is en gewoon niet padded.En bovenal de tas heeft een low profile, al weten dieven dat Domke natuurlijk ook een fotografiemerk is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

@Joosie200,
Waar ga je die tenba bestellen? weet jij toevallig een zaak in nederland die hem op voorraad heeft? ik kan via internet alleen Konijnenberg vinden die hem met regelmaat op voorraad heeft. En ik voel er niet veel voor om hem weet ik waar te halen met verzendkosten die meer zijn dan het product zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

DancePlaza schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 16:07:
ik heb komend zomervakantie nog een goede fototas nodig. Alleen ik ga backpacken naar Azie en ik wou een tas aanschaffen die makkelijk mee te nemen is.

ik heb een aantal eisen:
* mag een rugzak zijn
* moet hem meenemen als handbagage het vliegtuig in
* er moet 450d + 2 lensen + geheugen _ Batterij
* er moet nog wat extra ruimte zijn om spullen weg te leggen.

Ik heb het volgende gezien op internet :

LOWEPRO PRIMUS AW black
LOWEPRO Orion AW - black
Crumpler Pretty Boy backpack
Crumpler Muffin Top Backpacks
Crumpler Half Photo Backpacks
Het is uiteindelijk een Lowepro Primus geworden en ik moet zeggen dat ik erg blij mee ben!
  • Goede ondersteuning voor de rug,
  • Goed uitgedacht over de vakjes waar je veel kwijt kan
  • Makkelijk bij de camera via de zijkant / achterkant.
  • Ruimte genoeg voor boekjes en andere spul.
  • flessenhouder, ideaal voor de dag tripjes
  • Ziet niet uit als een fototas
  • Bescherming voor de regen met behulp van regen cover.
  • Mogelijkheid om een licht gewichtstatief mee te nemen.
Zelf ben ik er nog niet uit wat ik met die loze ruimte aan moet, een laptop 15,4 inch pas er iig niet in. Dus wat magazines passen er nog wel in.

Ik heb nog even getwijfeld tussen de Fastpack 250 / Rover II / Primus, maar uiteindelijk heeft de prijs mij besloten om te kiezen voor de Primus. Via amazon kon ik de tas krijgen voor 51 pond excl. verzendkosten van de UK. Dus ik was voor minder dan 80 euro kwijt aan een foto backpack.

Mocht iemand nog intresse hebben in foto's, zal ik ze nog even toevoegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand tips. ik heb nu een computrekker wat echt een super tas is. hier zit nu alles in.
maar... ik ga binnenkort op vakantie, en komende winter weer lekker skien, en lijkt het me handig om een kleinere tas mee te nemen. nu heb ik alles in mn tas zitten
40d + grip
70-200 2.8L is
17-40 4.0L
50 1.8
2 flashes, monopod, gorillapod, opladers, extention tube, omnibounce en nog wat kleine zooi.

echter lijkt het me voor het sporten/skien, en op vakantie een stadje in ofzo makkelijk een klein niet te dik tasje mee te nemen
waar 70-200 geemount zonder grip + 1 extra lens in passen. iemand ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:14
Prulleman schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 19:09:
Heb naast mijn nieuwe 450d met 18-200 lens de Domke F9 aangeschaft. Wilde een compact tasje, waar de camera met 18-200 lens en eventueel 1 extra lens of wat ander niet foto gerelateerd spul.

phone cam pic met in de tas de 450d en canon 18-200 IS lens.

en hier een fatsoenlijke pic van het tasje dicht:

\edit
Ook pas nog 2 oude lensjes gekregen, een 24-85 en een 70-300. Deze passen er beide nog prima bij. (de 24-85 naast de camera en dus ook in het beschermde stuk, de 70-300 is te hoog voor dat vakje, maar past wel in het voorvak)
Waar en voor hoeveel heb je die domke gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 20:57
ik heb nu sinds januari 2009 mijn 40D+17-55/2.8IS USM lens+Gorillapod SLR Zoom.
Ik heb toen een Naneu Pro K3L rugzak gekocht om dit kwijt te kunnen plus een jas, wat eten en wat flesjes drinken omdat ik niet met weet ik niet hoeveel tassen ga pungelen.

Ik ben een paar keer erop uit geweest met de tas en ik vind het toch onhandig. Waarom? Ik vind het kut om de hele tijd de rugzak te moeten afdoen om de camera te pakken. Dus hang ik de camera de hele tijd om mijn nek. Resultaat na een lange wandeling: pijn in mijn nek. De rugzak opzich is goed en past alles in, maar hij is echt te groot.

Ik zoek eigenlijk iets om de camera aan mijn heupen te doen. Iemand postte laatst zo'n riemgordel met een stevig ijzeren dingetje eraan om je cam aan vast te maken. Dit vind ik niks, ik wil het liefst een heuptas, waarbij ik de camera omgedraaid met lens erin kan doen. Dan hoef ik maar de heuptas open te maken en voila.
maar hij moet niet te breed zijn. Ik wil ook kunnen bukken met de heuptas om, dus ik moet ene hebben die naar onder staat zeg maar.

Het enige wat ik tegenkom is dit: Lowepro Off Trail 2 Black
Afbeeldingslocatie: http://www.fotokonijnenberg.nl/images/content/vergroting/17116.jpg

Heeft iemand ervaringen met deze tas? De bedoeling is dat ik dan een kleinere minder stevige, minder zware rugzak om ga hebben voor de jas en eten en drinken. Ik maak vaker wandelingen in Ierland en Noorwegen dus het moet ook een beetje praktisch blijven. Aan mijn nek hangen is dus geen optie.

Een slingshot heb ik ook mogen proberen, maar krijg toch snel al last van 1 schouder na een lange wandeltocht.
Ik ben van plan om ooit nog een 10-22 lens en een 70-200 lens aan te schaffen. Deze tas heeft dus 2 lenskokers erbij die allebei desnoods een 70-200 kunnen dragen. Een flesje water kan ik dan enigszins ook daarin doen. Maar graag ervaringen, want mij lijken al die dingen aan je heupen nou ook niet echt goed verdeeld....

[ Voor 7% gewijzigd door Deathchant op 24-06-2009 21:10 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 18:26
te uber battie. probeer anders minder mee te nemen en kijk naar domkes.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon gaan werken met pouches. Alleen dan heb je je cam nog niet opgeborgen.
Maar het scheelt wel enorm om je cam aan je schouders te dragen ipv je nek.
Dan zou je eventueel kunnen kijken naar een systeem waarbij de strap vast zit aan het statief schroefdraadje.
Edit: het voordeel heb je dan wel dat je je cam altijd paraat hebt. Je hoeft dat ding dan ook niet uit je tas te vissen. (welke tas dan ook)
Tenminste zo zou ik het wel doen. Ik gebruik mijn tas alleen nog maar voor transport in de auto. Maar voor de rest.. nee ik loop er niet meer mee rond. Wat een lomp gedoe is dat. Blech. Pouches en de meuk in me broekzak.

Een pouche is best nerdy (wel uber handig en werkt echt super), maar zo´n heup ding... :X

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2009 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
@Deathchant:

Ik heb hem kort gehad, eventjes uit geprobeerd meteen teruggestuurd.

Heb de tas gepast met een 30D + 10-22 in het midden en Tamron 17-50 in een andere koker.

Vervolgens deed ik hem om, maar vond ik het qua gewicht te veel trekken aan mijn rechterheup door het gewicht. Dus weer netjes ingepakt, terug gestuurd en geld terug. Heb ook nog een tijdje een Naneu Pro Lima en Bravo gehad. Met de lima is weinig mis vind ik. Genoeg opbergmogelijkheden, genoeg aparte vakjes. Heb hem toen weg gedaan omdat ik terug wilde naar een rugzak. Dus een Bravo voor in de plaats. Qua constructie leuk, maar die padding deed het hem voor mij.

Enfin, ik heb veels te veel tassen geprobeerd.

- Lowepro Rover AW II
- Crumpler the This
- Lowepro Fastpack 200
- Crumpler Jimmy Bo 400
- Crumpler Opulent Rooster XL
- Naneu Pro Lima
- Naneu Pro Bravo
- Lowepro Nova 2 AW
- Lowepro Fastpack 250 AW
- Domke F-802

Ben nu tevreden met de F-802. Heeft net zoals de Lima en prima indeling. Met als pluspunt: nauwelijks van die overdreven padding. Sterker nog, gewoon geen. Het heeft dus donders lang geduurd alvorens terecht te komen bij voor mij de "perfecte" tas.

Ik kan je iig 1 ding meegeven: koop meteen een degelijke, dure tas. Je hebt zelf allicht er 1 die je gewoon wilt hebben, maar links laat liggen omdat ie te duur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor komende winter om een rugtas te hebben tijdens het skien (dont worry ik val niet hihi) wat vinden jullie dan van de: Flipside 300
ziet er volgens mij ook wel lekker free-ride achtig uit
is voor 70-200 2.8 L IS + 40D +17-40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Deathchant schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 21:07:
Een slingshot heb ik ook mogen proberen, maar krijg toch snel al last van 1 schouder na een lange wandeltocht.
Ik ben van plan om ooit nog een 10-22 lens en een 70-200 lens aan te schaffen. Deze tas heeft dus 2 lenskokers erbij die allebei desnoods een 70-200 kunnen dragen. Een flesje water kan ik dan enigszins ook daarin doen.
Ik heb een tijdje terug wat slingshots vergeleken en mij werd hier toen Kata aangeraden: 3n1 20 en 3n1 30. Heb er niet voor gekozen want in de winkel bleek het nogal een oerwoud aan riempjes en ritsjes te zijn met voor mijn doel weinig ruimte. Ze zijn echter wel extreem veelzijdig en (let op!) je kan ze zowel als slingshot als als echte rugzak dragen, dus met naar keuze 1 of 2 banden, recht of kruiselings.

De 20 zou denk ik wel iets voor jou kunnen zijn, even afhankelijk van hoeveel ruimte je jas inneemt en hoeveel eten je mee wil nemen. Hij is klein van binnen en van buiten, maar je raakt er echt wel twee normale lenzen en een flinke tele in kwijt. (edit: als die 70-200 een f/2.8 is, vergeet het maar. f/4 moet prima lukken.) De 30 is juist wat aan de grote kant. Ik zou ze zeker even in een winkel opzoeken en kijken wat je d'r van vindt. (edit: en hopen dat ze een tussenmaatje 25 uitbrengen, die koop ik blind 8))

kayintveen, jij moet trouwens ook even naar de 20 kijken, dat is wel een looker ;)

En nog 'n edit: ze zijn pittig aan de prijs :{

[ Voor 9% gewijzigd door Rataplan op 24-06-2009 23:45 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Deathchant schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 21:07:
ik heb nu sinds januari 2009 mijn 40D+17-55/2.8IS USM lens+Gorillapod SLR Zoom.
Een prima tas voor de combo 40D+17-55IS is de Lowepro TLZ1
Past precies, incl zonnekap reversed, dus lekker compact, maar behalve wat klein spul in het voorvakje kan er niets meer bij.
Het is een schoudertas, maar ik draag hem stiekem wel eens met de schouderriem om m'n heup. Wil je het echt goed aanpakken, dan zijn er waistbelts maar je kan ook je broeksriem gebruiken of de eenvoudiger versie ervan. Let wel op dat er van de luxe versie verschillende maten zijn. Voordeel van een (luxe) waisbelt is, dat je er naar behoefte allerlei extra dingen aan kan hangen, zoals lenscases en bottlebags.
Pagina: 1 ... 16 ... 29 Laatste

Dit topic is gesloten.