Hm lijkt me dat als je nog steeds portsplitter nodig hebt voor Tomtom dat er wat dat betreft niet zo superveel anders is?
wat lijkt jouw niet en waarom?knights16 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 13:36:
Mensen zijn er onduidelijk over, of de laatste phone versie GPS beter doet doen werken..
Ik heb versie C4 (schijnt de laatste stabiele versie te zijn, bron=xda gebruikers) en dan alleen het phone gedeelte draaiende, ik heb iig snelle fixes, ook binnenshuis, geen portsplitter nodig voor iGO (wel voor tomtom 6.00).
[mbr]Mjah, dat lijkt me dus niet...[/]
Om mensen met warez te helpen buiten het forum om. Daar hebben we duidelijke richtlijnen over hier.
Ontopic verder aub
pfff soms gaat het wel ver hoor dat moderaten
Net mail gehad van shop waar ik mijn 780 ter reparatie heb aangeboden dat me hele moederboord is omgewisseld! Leek op een simpel softwarefoutje..ben HEEL nieuwsgierig wat voor een firmware ik er standaard op heb staan straks.
Net mail gehad van shop waar ik mijn 780 ter reparatie heb aangeboden dat me hele moederboord is omgewisseld! Leek op een simpel softwarefoutje..ben HEEL nieuwsgierig wat voor een firmware ik er standaard op heb staan straks.
Helpen bij warez mocht nooit op GoT en zal dan ook nooit mogen. Mocht je het daar niet mee eens zijn dan kun je hier terecht: Windows Based Mobiles & PDA's Feedback topic
laat even weten welke firmware jij er op krijgt.. ik gok C1, hoop wat andersxon schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 21:24:
pfff soms gaat het wel ver hoor dat moderaten![]()
moderaten blijft maar lastig.. want een aangepaste rom is toch niet per definitie warez?..
edit: maar kan niet door tweakers gecontroleerd worden op warez.
.ik raad iedereen aan om zaken omtrent rom versies uit te zoeken op xda-developers.com . zij hanteren hier een ander beleid in; of controleren wel de software en deze community is veel meer gericht op ppc dan hier.. dan bedoel ik vooral het ontwikkelen van custom cab software, custom roms en een groot aantal mensen die hun eigen windows mobile software schrijft die verder niet bestaat.
[ Voor 36% gewijzigd door knights16 op 06-06-2008 09:29 ]
Verwijderd
mensen,
heb zojuist mc guider 7.52 met benelux map erop gezet. De I780 ligt hier nu buiten in het binneplaatsje. Echter bij het zoeken naar een GPS signaal komt ie tot maximaal 3 signalen. Hierdoor komt er geen duidelijk signaal voor Mc Guider tot stand. Iemand een idee hoe dit te versterken
heb zojuist mc guider 7.52 met benelux map erop gezet. De I780 ligt hier nu buiten in het binneplaatsje. Echter bij het zoeken naar een GPS signaal komt ie tot maximaal 3 signalen. Hierdoor komt er geen duidelijk signaal voor Mc Guider tot stand. Iemand een idee hoe dit te versterken
Verwijderd
Voer altijd voor je de GPS gaat gebruiken even een update uit van je Assisted GPS gegevens. Verder klinkt een 'binnenplaatsje' een beetje afgeschermd door hoge muren. Nu moet ik zeggen dat de GPS van dit apparaat ook redelijk goed in huis werkt als er maar een raampje naar buiten is, dus in principe zou het moeten werken als je binnenplaats niet afgedekt is, maar voor de zekerheid kun je het ook even proberen op een voor de GPS wat toegankelijkere plaats zoals aan straat of een pleintje/veldje.
Stefan
Stefan
Verwijderd
Ok dan Stefan. Je bedoelde enhanced neem ik aan. ben even het kantoor uitgelopen en dan 'echt' buiten gaan staan. Signaal werd opgepikt en navigatie begon te werken. olee. nu even testen de komende week.
Thanks!
Thanks!
Hebben er mensen wel eens de foutmelding bij het binnenhalen van AGPS pakketje dat er een foutmelding betreft de verbinding is ?Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 12:23:
Voer altijd voor je de GPS gaat gebruiken even een update uit van je Assisted GPS gegevens. Verder klinkt een 'binnenplaatsje' een beetje afgeschermd door hoge muren. Nu moet ik zeggen dat de GPS van dit apparaat ook redelijk goed in huis werkt als er maar een raampje naar buiten is, dus in principe zou het moeten werken als je binnenplaats niet afgedekt is, maar voor de zekerheid kun je het ook even proberen op een voor de GPS wat toegankelijkere plaats zoals aan straat of een pleintje/veldje.
Stefan
ligt misschien aan me phone firmware C4...
Verwijderd
Ja dat had ik in eerste instantie ook. Echter daarna eerst verbinding tot stand gebracht en daarna weer geprobeerd en voila
Verwijderd
@MaxiMax:
Enhanced GPS idd, ik haal die twee altijd door elkaar en had geen zin om dat ding uit mn broekzak te halen om te kijken
@knights16:
Heb ik inderdaad ook wel eens, ook wel eens als ik mijn GPRS aan heb staan door bijv. PIE en als ik dan Opera Mini opstart kan hij geen verbinding maken. Wat ik dan doe is even via Data Call Manager (GPS knopje ingedrukt houden) de verbinding verbreken en het desbetreffende programma zelf verbinding laten maken. Dan werkt hij altijd wel.
Enhanced GPS idd, ik haal die twee altijd door elkaar en had geen zin om dat ding uit mn broekzak te halen om te kijken
@knights16:
Heb ik inderdaad ook wel eens, ook wel eens als ik mijn GPRS aan heb staan door bijv. PIE en als ik dan Opera Mini opstart kan hij geen verbinding maken. Wat ik dan doe is even via Data Call Manager (GPS knopje ingedrukt houden) de verbinding verbreken en het desbetreffende programma zelf verbinding laten maken. Dan werkt hij altijd wel.
zucht..C1 inderdaad en na het opsturen ben ik binnen 1 klap me extra batterij en lader kwijt!! gewoon vergeten mee terug te sturen.knights16 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 09:23:
[...]
laat even weten welke firmware jij er op krijgt.. ik gok C1, hoop wat anders
moderaten blijft maar lastig.. want een aangepaste rom is toch niet per definitie warez?..
edit: maar kan niet door tweakers gecontroleerd worden op warez.
Die i780DXHC4 firmware is voor mij echt een wereld van verschil dan met de software waarmee hij is geleverd. Ik heb de telefoon helemaal geflashed met de DXHC4 en das succesvol verlopen.
Vandaag de telefoon om 07:00 van de adapter gehaald en de batterij staat nu pas op 90% terwijl hij normaal gesproken om 16:00 al helemaal uit was. Camera doet het nu normaal, menu werkt naar mijn idee beter.
Nu begin ik het wel een fijn telefoontje te vinden en kan ik jullie positieve reakties begrijpen. Ik heb blijkbaar een versie gekregen met een crapy firmware.
Vandaag de telefoon om 07:00 van de adapter gehaald en de batterij staat nu pas op 90% terwijl hij normaal gesproken om 16:00 al helemaal uit was. Camera doet het nu normaal, menu werkt naar mijn idee beter.
Nu begin ik het wel een fijn telefoontje te vinden en kan ik jullie positieve reakties begrijpen. Ik heb blijkbaar een versie gekregen met een crapy firmware.
AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38
Hoe zou het zitten met garantie als je hem zelf zo flashed? En je hebt nu neem ik aan de engelse layout ipv nederlandse/DutchPlayer schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 01:24:
Die i780DXHC4 firmware is voor mij echt een wereld van verschil dan met de software waarmee hij is geleverd. Ik heb de telefoon helemaal geflashed met de DXHC4 en das succesvol verlopen.
Ja over die garantie zat ik zelf ook te denken, maar ja software problemen kun je eigenlijk zelf oplossen door te flashen. Als er iets hardware matigs kapot gaat staat dat naar mijn idee buiten het feit dat je je phone hebt geflashed en dat de garantie dan vervalt.
Het is verder officiele software voor de phone, maar ja ze kunnen ook gaan mieren neuken natuurlijk. En tegenwoordig vind ik de service en garantie op produkten maar zeer wack.
Verder vind ik zelf de engelse rom prettiger, heb ook altijd engelse Windows. Verder zie ik het als alles is meestal engels, als er een update uitkomt is hij ook altijd eerst in het engels.
Het is verder officiele software voor de phone, maar ja ze kunnen ook gaan mieren neuken natuurlijk. En tegenwoordig vind ik de service en garantie op produkten maar zeer wack.
Verder vind ik zelf de engelse rom prettiger, heb ook altijd engelse Windows. Verder zie ik het als alles is meestal engels, als er een update uitkomt is hij ook altijd eerst in het engels.
AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38
wie helpt mij even..ik ben er alweer een tijdje uit
als ik realVGA op 96dpi zet dan wordt me scherm "zoals" het hoort alleen past me today screen zich niet aan en zijn die iconen afgekapt. Ik kan mij herinneren dat voor mijn harde reset die niet was...hoe werkt dit ook alweer?
als ik realVGA op 96dpi zet dan wordt me scherm "zoals" het hoort alleen past me today screen zich niet aan en zijn die iconen afgekapt. Ik kan mij herinneren dat voor mijn harde reset die niet was...hoe werkt dit ook alweer?
Verwijderd
De standaard Samsung home plugin werkt niet optimaal met realVGA. Ik neem aan dat je die aan hebt staan? Zo ja, gewoon lozen die handel...xon schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 12:30:
wie helpt mij even..ik ben er alweer een tijdje uit![]()
Mocht je hem toch een beetje standaard willen houden...het Engelse Samsung shelletje werkt prima, ook met realVGA en is daarnaast nog een stuk mooier ook.
Trouwens, heb je wel al de 96dpi icons geinstalleerd?
Hi..thanks voor je reactieVerwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 13:36:
[...]
De standaard Samsung home plugin werkt niet optimaal met realVGA. Ik neem aan dat je die aan hebt staan? Zo ja, gewoon lozen die handel...
Mocht je hem toch een beetje standaard willen houden...het Engelse Samsung shelletje werkt prima, ook met realVGA en is daarnaast nog een stuk mooier ook.
Trouwens, heb je wel al de 96dpi icons geinstalleerd?
Ehm ja ik heb 96 pack geinstalleerd van 4mb of zo..die bedoel je neem ik aan. Wat bedoel je met Engelse samsung shelletje ?
Verwijderd
degene die hier te vinden isxon schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 13:46:
[...]
Hi..thanks voor je reactie
Ehm ja ik heb 96 pack geinstalleerd van 4mb of zo..die bedoel je neem ik aan. Wat bedoel je met Engelse samsung shelletje ?
*knip* Twijfelachtige site, doe maar niet
Werkt trouwens ook prima i.c.m. SPB Mobile Shell 2.1. Heb je twee flitsende layouts in een. Alhoewel het SPB verhaal natuurlijk wel weer wat problematischer wordt met realVGA. Is maar net wat je wilt dus.
Hopelijk heb je er wat aan
[ Voor 9% gewijzigd door pven op 07-06-2008 23:28 ]
Verwijderd
MaxiMax welke comport en baudrate gebruik je gps voor mc guider of gebruik je portsplitter.
en zo ja hoe heb je die ingesteld ik krijg nammelijk geen gps gevonden.
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2008 00:08 ]
Net geflashed naar phone/ebootloader/pda door naar eindigend op C4 en daarna PDA naar D1...
Ziet er goed uit, enige rare dat in D1 niet de samsung todayscreen zit met de navigator onderin. Benieuwd naar de batterijduur!
Ziet er goed uit, enige rare dat in D1 niet de samsung todayscreen zit met de navigator onderin. Benieuwd naar de batterijduur!
Verwijderd
Vrijdag mijn eerste Pda aangeschaft. De i780. Wat me opviel is dat er geen microsdkaartje bijzat en geen garmin. Ben benieuwd wat dat gaat geven als ik gps instel of ik portsplitter of iets anders nodig heb. Voor de rest is het wel zoeken, is nl mijn eerste pda.
"wessel" hou ons even op de hoogte of je echte verschil merkt. Ben erg benieuwd!wessel99 schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 23:25:
Net geflashed naar phone/ebootloader/pda door naar eindigend op C4 en daarna PDA naar D1...
Voor de gene die dat todayscherm willen proberen die me aangeboden was om te proberen (ziet er leuk uit) en niet zo snel waren als de mod (haha je doet je werk). Even zoeken op samsungtoday.rar en je vind het. Is gewoon leuk stukje software wat today scherm er wat flitsend uit laat zien. Geen risico om te proberen.
Verwijderd
Wees er trouwens wel even op verdacht dat je voorzichtig moet zijn met de instellingen voor de schermhelderheid. Ik meen dat daar ook een icoontje voor is opgenomen in dat SamsungToday. In mijn geval heeft dat eens geresulteerd in een zwart scherm i.c.m. wktaskxon schreef op zondag 08 juni 2008 @ 14:37:
[...]
"wessel" hou ons even op de hoogte of je echte verschil merkt. Ben erg benieuwd!
Voor de gene die dat todayscherm willen proberen die me aangeboden was om te proberen (ziet er leuk uit) en niet zo snel waren als de mod (haha je doet je werk). Even zoeken op samsungtoday.rar en je vind het. Is gewoon leuk stukje software wat today scherm er wat flitsend uit laat zien. Geen risico om te proberen.
Heb je wktask (wat opzich een behoorlijke aanrader is voor de i780), dan doe je er verstandig aan er niet te veel mee te pielen, of iig eerst even onder instellingen/systeem/verlichting/helderheid even te checken of er iets staat aangevinkt. Staat er namelijk niets aangevinkt, dan is de schermverlichting de volgende keer dat je hem aanzet non existent. En geloof me: da's knap lastig!
OK, qua batterijduur lijkt het een stuk beter. Ook verbind mijn GPRS verbinding makkelijker (zeg maar wel!) als ik langdurig geen bereik heb gehad.
Enige waar ik nu net achter kwam is dat de microsoft VPN client er niet in lijkt te zitten? Kan in ieder geval bij connections nergens meer een VPN opzetten!
En ik las net een gerucht dat het opladen via usb nu ook beter zou moeten gaan; maar niet getest nog.
Enige waar ik nu net achter kwam is dat de microsoft VPN client er niet in lijkt te zitten? Kan in ieder geval bij connections nergens meer een VPN opzetten!
En ik las net een gerucht dat het opladen via usb nu ook beter zou moeten gaan; maar niet getest nog.
[ Voor 14% gewijzigd door wessel99 op 09-06-2008 10:35 ]
Verwijderd
Ik heb net ook IGO 8 op mn i780 gezet, maar ik krijg het beeldscherm niet gedraaid.. ik wil hem rechtop hebben..knights16 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 14:16:
" lane assist technologies " lijkt toch dan haast ook in IGO8 te zetten als ik de omschrijvingen zo op het net lees. Ik heb hier met IGO8 in NL een paar grotere verkeersknooppunten mee gepakt en er is hier ook hoogte op je kaart te zien, erg prettig navigeren..
Onderstaand is IGO8 met map Israel (3d versie)
overigens heb ik geen portsplitter nodig voor IGO
[afbeelding]
Verder kan ik weinig vinden over Sygic, heb me wel als beta tester aangemeld.
Ik moet iets veranderen in mn sys.txt denk ik, lukt dit bij jou wel??
Verwijderd
Vrijdag heb ik mijn I780 mogen ontvangen, tot nu toe vind ik hem al geweldig.
Helaas hebben we op het werk nog Active Sync 4.2
Weet iemand of het mogelijk is om hiermee te synchroniseren?
Loop ik net op mn werk tegen de tafel aan, je raad het al stoot ik met telefoon tegen tafelpunt aan.
Nu zit er een kleine blauwe waas op 1 plek op het scherm. Is hier nog wat aan te doen?
Baal hier wel een beetje van, derde telefoon die zo aan zijn einde komt.
Nu zit er een kleine blauwe waas op 1 plek op het scherm. Is hier nog wat aan te doen?
[folders]Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 11:18:
[...]
Ik heb net ook IGO 8 op mn i780 gezet, maar ik krijg het beeldscherm niet gedraaid.. ik wil hem rechtop hebben..
Ik moet iets veranderen in mn sys.txt denk ik, lukt dit bij jou wel??
Ik heb PHONE ROM HE1 geinstalleerd, stabiliteit is prima, gps werkt nog, data verbindingen ook..zie xda hiervoor..
Probeer alle volgende instellingen in je sys;
app="%SDCARD%/iGO8"
[device]
type="samsung_i780"
[interface]
skin="ui_igo8"
resolution_dir="320_320"
width=640
height=640
vga=0
[rawdisplay]
screen_x=640
screen_y=640
highres=1
[debug]
skip_eula=1
enable_roadshadow=1
[timezone]
default_timezone=29 ; GMT+1 amsterdam
index=29
auto_index=29
sync_time=1
reset_os_timezone=0
sync_os_timezone=0
use_auto=1
manual_dst=0
[3d]
guidancearrow_first_size=1.1 ; scale of 1st arrow
guidancearrow_first_alpha=24 ; transp of 1st arrow
guidancearrow_second_size=0.8
guidancearrow_second_alpha=12
;guidancearrow_width ;
;guidancearrow_thickness ;
;guidancearrow_skew ;
;guidancearrow_zoomfactor ;
;guidancearrow_contour ;
;road_clip_plane_to_camera_height= ;
;road_clip_plane_camera_delta=50 ; ???
;3d_tmc_road_extra_width=200 ;
disable_3d_labels=0 ;
;use_all_building_textures=0 ; not?
;building_camera_distance_near=10
;building_camera_distance_medium=50
;building_camera_distance_far=500
fade_distance_for_car=50
fade_distance_for_guidance_arrow=500
;track_screen_ratio
;min_track_screen_ratio
;min_track_distance
;max_track_distance_lower
;max_track_distance_upper
;min_track_segments_shown
;max_track_segments_shown
;min_poly_distance
;max_poly_distance_lower
;max_poly_distance_upper
;min_poly_segments_shown
;max_poly_segments_shown
[power]
;backlight_sync_with_OS=1
;powermgm_state=0
backlight_day=100
backlight_night=54
;power_off_mode=1
;power_off_timeout=300
battery_warning_limit=10
;backlight_slow_api=1
[3d_config]
roadsign_lines_per_screen=12
rotated_roadsigns=1
[phone]
driver="TAPI"
exe_path="\Windows\cprog.exe"
win_name="Phone"
[timezone]
sync_os_timezone=0
reset_os_timezone=0
[msnd]
msnd.start=0
[ Voor 3% gewijzigd door knights16 op 09-06-2008 13:13 ]
Om die reden heb ik m'n telefoons automatisch met het scherm naar binnen gericht in mijn broekzak, de achterkant kan vaak wel een stootje hebben.. Heb je voor deze telefoon niets meer aan, maar alvast voor de volgendeJohann0r schreef op maandag 09 juni 2008 @ 12:29:
Loop ik net op mn werk tegen de tafel aan, je raad het al stoot ik met telefoon tegen tafelpunt aan.
Zojuist zelf ook de i780 besteld, ben benieuwd! Werken de Windows Mobile themes over het algemeen wel probleemloos, ondanks de afwijkende scherm afmetingen?
Is idd ook makkelijker, het is nu alweer een beetje weg gezakt, alleen op witte achtergrond zie je een beetje donkere waas. Is nog wel mee te leven gelukkigwdekreij schreef op maandag 09 juni 2008 @ 13:17:
[...]
Om die reden heb ik m'n telefoons automatisch met het scherm naar binnen gericht in mijn broekzak, de achterkant kan vaak wel een stootje hebben.. Heb je voor deze telefoon niets meer aan, maar alvast voor de volgende
Verwijderd
Mooi!! Nou doettie het bij mij ook goed!!
Wordt wel ff wennen, maar volgens mij moet deze wel heerlijk werken
Bedankt!!
Verwijderd
Ludo,Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 20:05:
MaxiMax welke comport en baudrate gebruik je gps voor mc guider of gebruik je portsplitter.
als het goed is, vindt sygic/mc guider de instellingen zelf.
hier is het com poort 8 en baudrate 4800.
je hebt geen portsplitter nodig.
verder heb ikzelf eerder ook wat tips gehad.
Een aanrader is om eerst de enhanced GPS aan te klikken en de extra's te downloaden voordat je je GPS bij sygic tot stand gaat brengen.
vervolgens Sygic starten en even buiten op een bankje gaan zitten. als het goed is pak sygic de gps dan automatisch op.
Heb van het weekend sygic eens goed uitgeprobeerd en was erg tevreden. duidelijk beeld, heldere aanwijzingen.
Positief vind ik vooral dat de wegnummers genoemd worden en dat je kunt zien welke rijbaan je nodig hebt.
Ludo succes verder.
Max
Verwijderd
vreemd dat ze geen 4.5 hebben, is toch allang beschikbaarVerwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 11:32:
Vrijdag heb ik mijn I780 mogen ontvangen, tot nu toe vind ik hem al geweldig.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2008 16:41 ]
Verwijderd
Afgelopen weekend heb ik ook ff met Sygic zitten testen. Ik heb Enhanced GPS ff niet aangehad maar desalnietemin kreeg ik wel redelijk snel een fix. Echter, tijdens de autorit van Den Haag naar Zutphen viel het me op dat Sygic verschillende malen zijn fix "kwijtraakte". Nu zou het kunnen doordat ik even niet voor Enhanced GPS gekozen heb maar het was opvallend. Gelijktijdig had ik Tomtom7 op een Go910 ook draaien maar die gaf geen fixproblemen. Opvallend tijdens het verliezen van de fix was dat ie wel 6 of 7 groene balkjes weergaf.Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 16:38:
[...]
Heb van het weekend sygic eens goed uitgeprobeerd en was erg tevreden. duidelijk beeld, heldere aanwijzingen.
Positief vind ik vooral dat de wegnummers genoemd worden en dat je kunt zien welke rijbaan je nodig hebt.
Merk nu trouwens wel (of het moet echt toeval zijn), dat ik echt veeeeel langer met de batterij doe. Gisteren echt niets "gelaten", toch redelijk wat email ontvangen, veel slecht bereik gehad (dus veel zoeken naar bereik/ veel verbruik) en thuis ook nog een uurtje of 4 wifi aangehad. Toen ik ging slapen had ik nog zo rond 70% batterij!
Vroeger met de versie met pointui die nogal wat batterij vrat kon ik rond 16:00 m'n accu wisselen...
mijn settings btw: backlight 1 stapje helderder dan normaal, en 3G uit (alleen 900/1800 als bandkeuze aangezien ik PIT heb en toch niet sneller kan downloaden).
Heb zo'n vermoeden dat de GPS misschien vroeger stiekem wel altijd op aan/standby stond...?
Vroeger met de versie met pointui die nogal wat batterij vrat kon ik rond 16:00 m'n accu wisselen...
mijn settings btw: backlight 1 stapje helderder dan normaal, en 3G uit (alleen 900/1800 als bandkeuze aangezien ik PIT heb en toch niet sneller kan downloaden).
Heb zo'n vermoeden dat de GPS misschien vroeger stiekem wel altijd op aan/standby stond...?
Ehh PIT UMTS is wel stukkie sneller dan je GPRS hoor :-) ook al zou het alleen de reactietijd al zijn. Verder staat GPS niet aan omdat je dat heel makkelijk kan merken doordat de telefoon best beetje warm wordt als je GPS aanhebt.wessel99 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 08:25:
Merk nu trouwens wel (of het moet echt toeval zijn), dat ik echt veeeeel langer met de batterij doe. Gisteren echt niets "gelaten", toch redelijk wat email ontvangen, veel slecht bereik gehad (dus veel zoeken naar bereik/ veel verbruik) en thuis ook nog een uurtje of 4 wifi aangehad. Toen ik ging slapen had ik nog zo rond 70% batterij!
Verwijderd
Helaas, zuinigheid waar ik nu de dupe van ben. Ik kan en mag niets zelf installeren.Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 16:40:
[...]
vreemd dat ze geen 4.5 hebben, is toch allang beschikbaar
Is er een mogelijkheid om 4.2 te installeren op de i780?
Tsja om e-mail te syncen via exchange merk ik niet zoveel van latency en de cap ligt toch rond de theoretische snelheid van GPRS, maar ik houd niemand tegen om de extra antenne voor UMTS/HSDPA ook aan te zetten hoor ;-)xon schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 08:36:
[...]
Ehh PIT UMTS is wel stukkie sneller dan je GPRS hoor :-) ook al zou het alleen de reactietijd al zijn. Verder staat GPS niet aan omdat je dat heel makkelijk kan merken doordat de telefoon best beetje warm wordt als je GPS aanhebt.
Zal het eens in de gaten houden in ieder geval of de batterijtijd nu echt is verbeterd.. 1 dag is natuurlijk niet echt een ijkpunt.
Dat maakt het verschil, UMTS vreet ook behoorlijk wat stroom. Zeker als je in een locatie komt met slecht UMTS bereik. Is ook al eens ter sprake gekomen in dit draadje en geldt algemeen voor dit soort toestellen.
Ikkkk moet zeggen...gebruik nu een paar dagen IGO8...maar wil geen tomtom meer. Het is even wennen maar als je het eenmaal door hebt is het echt leuk om te gebruiken.
De zinnen en tekst daarin zijn net even anders weergegeven en vormgeving is ook een leuke toevoeging..
aanrader!
De zinnen en tekst daarin zijn net even anders weergegeven en vormgeving is ook een leuke toevoeging..
aanrader!
Ik had altijd UMTS/3G uitstaan maar met de laatste firmware doe ik gewoon een dag langer met mijn telefoon. Ik wilde alleen hoe ik aan de batterijtijd kwam uitleggen, maar bedankt. Lees anders ook even wat ik erboven schreeftroftnom schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 15:34:
[...]
Dat maakt het verschil, UMTS vreet ook behoorlijk wat stroom. Zeker als je in een locatie komt met slecht UMTS bereik. Is ook al eens ter sprake gekomen in dit draadje en geldt algemeen voor dit soort toestellen.
no flame intended
ben je achterna gegaan, C4 pda en phone versie.. mooi dat je nu een hard reset kunt uitvoeren mocht dat nodig zijn.. ik laat me bevindingen weten.
ehh ik kan met mijn standaard versie ook gewoon hard reset doen hoor?knights16 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 22:54:
ben je achterna gegaan, C4 pda en phone versie.. mooi dat je nu een hard reset kunt uitvoeren mocht dat nodig zijn.. ik laat me bevindingen weten.
Verwijderd
Ik neem aan dat het gaat om de toets-combinatie voor een hard reset in het geval je i780 compleet gebricked is? Wel een zeer prettig idee trouwens...knights16 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 22:54:
Inderdaad, groen + rood en dan aanzetten en je kan resetten. Dat kon ik ook nog niet eerder met mijn NL firmware.
Volgens mij las ik eerder in dit topic dat je met de volledige Engelse firmware sowieso geen ondersteuning meer had voor de NL T9. Is het niet zo dat je die taalpakketten apart kunt installeren en je de NL ondersteuning er alsnog in kan zetten, ondanks de EN firmware?
Ik vermoed dat het wel moet kunnen ja maar kan in ieder geval bevestigen dat er geen NL T9 meer in zit!
Zojuist dan de i780 binnen gekregen! Een aantal zaken die 123 opvielen:
* Het gemis aan een goede scrollfunctie.. Geen wieltje, maar ook geen andere pijltjestoetsen (oid) om eenvoudig over websites te scrollen.. Of mis ik iets?
* Als het toestel geblokkeerd is, werkt het volume knopje nog wel.. Dus het zou in theorie kunnen dat je het toestel op trilfunctie zet, maar dat het geluid in je broekzak alsnog aangaat..?
Verder ziet het er prima uit! Dunner dan m'n N80, maar dat was al snel het geval
* Het gemis aan een goede scrollfunctie.. Geen wieltje, maar ook geen andere pijltjestoetsen (oid) om eenvoudig over websites te scrollen.. Of mis ik iets?
* Als het toestel geblokkeerd is, werkt het volume knopje nog wel.. Dus het zou in theorie kunnen dat je het toestel op trilfunctie zet, maar dat het geluid in je broekzak alsnog aangaat..?
Verder ziet het er prima uit! Dunner dan m'n N80, maar dat was al snel het geval
Sinds gister een probleempje. Als ik de camera wil gebruiken maakt de telefoon gebruik van de camera voor het videobellen en niet de camera aan de achterkant. Ik heb geen idee waar ik dat weer terug kan zetten en ook de handleiding biedt me geen oplossing. Iemand die weet hoe ik dat weer terug zet?
Life's not a Krentenbol
Even op de volumeknop drukken. Dan switcht de camera naar de camera aan de achterkanterikver schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 12:39:
Sinds gister een probleempje. Als ik de camera wil gebruiken maakt de telefoon gebruik van de camera voor het videobellen en niet de camera aan de achterkant. Ik heb geen idee waar ik dat weer terug kan zetten en ook de handleiding biedt me geen oplossing. Iemand die weet hoe ik dat weer terug zet?
Mazda MX-30
Zoek in dit topic eens op "PQZ" en je vindt een tooltje waarmee je de volumetoetsen kunt gebruiken als scrolltoetsenwdekreij schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 12:13:
Als mijn toestel geblokkeerd staat, gebeurt er helemaal niets als ik op de volumetoetsen druk..... Raar dat jij dat wel hebt. Met geblokkeerd staan, bedoel ik dat ik kort de powerknop heb ingedrukt zodat het scherm uit gaat. Wellicht bedoel jij iets anders?wdekreij schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 12:13:
[ Voor 7% gewijzigd door nathalia op 11-06-2008 15:14 ]
Mazda MX-30
Ik heb inderdaad ook dat als toetsenblokkering aanstaat en me scherm ook nog. (Dus niet kort op de powerknop gedrukt) dat mijn volumetoetsen dan ook nog reageren ja.
Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg
Ik vind juist scrollen met de optische pad (dus niet als muiscursor) geniaal! Met een klein veegje 1, 2 of 3 rijen scrollen. Wel ook internet explorer instellen dat hij scrollt met de d-pad (in dit geval touchpad).
Vind het nu echt veel fijner en sneller dan mijn scrollwiel op de i600 zelfs!
Vind het nu echt veel fijner en sneller dan mijn scrollwiel op de i600 zelfs!
same here, ook met de laatste firmware.dapluiz schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 13:09:
Ik heb inderdaad ook dat als toetsenblokkering aanstaat en me scherm ook nog. (Dus niet kort op de powerknop gedrukt) dat mijn volumetoetsen dan ook nog reageren ja.
Verwijderd
Heb een vraagje.
Als ik op websites ga om bijvoorbeeld filmpjes te bekijken dan krijg ik de melding dat ik flash player moet installen. Welk programma moet ik daarvoor installen of hoe los ik dit op??
Wil ook igo8 installen. Wat zijn de correcte settings voor de gps welke com?
Bedankt
Als ik op websites ga om bijvoorbeeld filmpjes te bekijken dan krijg ik de melding dat ik flash player moet installen. Welk programma moet ik daarvoor installen of hoe los ik dit op??
Wil ook igo8 installen. Wat zijn de correcte settings voor de gps welke com?
Bedankt
axilit: voor igo in ieder geval dezelfde compoort gebruiken als er bij start->instellingen->externe gps staat.
ik vind het raar dat me scherm alleen uit kan wanneer het toestel in standby gaat.
je zou toch zeggen dat wanneer je je telefoon idled, het scherm zelf compleet uit zou moeten gaan..
scherm aan > scherm uit > standby .. want nu staat mijn scherm een minuut nog te schijnen, dat weer zonde is van de batterijduur : )
iemand hier een oplossing voor ?
je zou toch zeggen dat wanneer je je telefoon idled, het scherm zelf compleet uit zou moeten gaan..
scherm aan > scherm uit > standby .. want nu staat mijn scherm een minuut nog te schijnen, dat weer zonde is van de batterijduur : )
Ik zou hier COM8 van maken.. ik weet dat dit zeker werkt.Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 20:55:
GPD7 dus dat er nu staat
Verwijderd
Heb ik zogauw geen oplossing voor; misschien dat er softwarematig iets te krijgen is wat dit kan ondervangen?knights16 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 11:14:
ik vind het raar dat me scherm alleen uit kan wanneer het toestel in standby gaat.
Waar ik zelf zo nu en dan last van heb is dat ik tijdens het bellen ineens een stuk of vijf programma's heb draaien. Blijkt het touch screen dus ook ineens prima te bedienen met je rechteroor...
Wel weer een chapeau-momentje voor de hardware van de i780 overigens: in zulke compleet achterlijke situaties is het prima bellen en draait alle software net zo snel als anders
Ik las hier dat verschillende mensen enthousiast waren over PointUI dus ik heb de gok ook maar ens gewaagd (versie 1.51a). Echter, bij mij werkt het zeker niet zonder problemen.. In eerste instantie is het scherm rechtop, maar de bediening "een kwartslag gedraaid". Ofwel, als ik rechtsboven op een icoontje wil klikken, moet ik linksboven klikken. Van boven naar beneden schuiven ervaart hij als een horizontale schuif.
Zodra ik vanuit PointUI naar een andere applicatie ben geweest en weer terug kom, dan is het scherm een kwartslag gedraaid terwijl de bediening nu juist wel correct is (dus is teruggedraaid). Iemand enig idee hoe dit kan, en nog beter: hoe dit werkend is te krijgen?
Zodra ik vanuit PointUI naar een andere applicatie ben geweest en weer terug kom, dan is het scherm een kwartslag gedraaid terwijl de bediening nu juist wel correct is (dus is teruggedraaid). Iemand enig idee hoe dit kan, en nog beter: hoe dit werkend is te krijgen?
[ Voor 27% gewijzigd door wdekreij op 12-06-2008 14:15 ]
was het niet zo dat je niet de alpha versie moest nemen?
probeer eens een stable build.
Hmm, iemand enig idee waar ik de CAB-file van de meest recente stable versie van PointUI kan vinden? Ik kom overal op die alpha uit..knights16 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 14:32:
was het niet zo dat je niet de alpha versie moest nemen?
Of heeft iemand hem toevallig nog lokaal bijv?
Even Offtopic:
Net lopen kwijlen op mijn i780 opvolger
http://www.gsmarena.com/samsung_i900_omnia-2422.php
Heb ook even gespeeld met de I-phone en door het grote scherm kan de helft van je scherm veranderen in een toetsenbord. De knoppen zijn daardoor groter dan de knopjes van de 780 dus eigenlijk heb je ook nog toetsenbord. Dat zal deze samsung ook wel hebben
Ok..weer ontopic
Net lopen kwijlen op mijn i780 opvolger
http://www.gsmarena.com/samsung_i900_omnia-2422.php
Heb ook even gespeeld met de I-phone en door het grote scherm kan de helft van je scherm veranderen in een toetsenbord. De knoppen zijn daardoor groter dan de knopjes van de 780 dus eigenlijk heb je ook nog toetsenbord. Dat zal deze samsung ook wel hebben
Ok..weer ontopic
[ Voor 4% gewijzigd door xon op 13-06-2008 09:05 ]
Verwijderd
Ik heb net mijn i780 en ik krijg de GPS niet aan de praat: bij de Garmin software moet ik een poort invullen (ik kan alleen kiezen uit COM5 of COM9), en ook bij Programma's | GPS zelfs tweemaal: eenmaal onder externe GPS en eenmaal onder hardware.FRoSTy schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 10:19:
Ik hoefde op een verse i780 niks aan te passen om die garmin software te laten draaien met de ingebouwde GPS,
Wat moet hier in vredersnaam op al dieplaatsen staan? Welke van deze poorten moeten gelijk zijn of moeten ze allemaal verschillend zijn?
Handig dat er bij al die uitgebreide apparaten zo lekker veel documentatie meegeleverd wordt
softwarematig com 8
hardware matigf com 9 instellen
voila.
ovv juiste firmware, probeer het eens!
voila.
Verwijderd
Vaag probleem wat ik nog niet eerder voorbij zag komen: als de accu practisch leeg is zet de i780 de telefoon uit. Het GSM deel welteverstaan. En nu mogen wat mij betreft alle radio's uit, maar de telefoon moet het tot op het laatste blijven doen.
Bekend probleem en opgelost in een andere firmware versie?
Verwijderd
Ik kan alleen maar zeggen dat Samsung wel houdt van allerhande spaarstanden. De i320 had ook zoiets en mijn i780 ook. Op zich niet heel vervelend trouwens; op het moment dat de gsm-functie uitgeschakeld wordt is de accu echt al bijna compleet leeg. Alle eerdere accu-waarschuwingen kun je iig met een korreltje zout nemen.Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 15:33:
Vaag probleem wat ik nog niet eerder voorbij zag komen: als de accu practisch leeg is zet de i780 de telefoon uit. Het GSM deel welteverstaan. En nu mogen wat mij betreft alle radio's uit, maar de telefoon moet het tot op het laatste blijven doen.
Wat ik wel irritant vind trouwens is dat dit uitschakelen van de gsm-functie heel stiekempjes gaat. Daar had Samsung ook wel even een soort alert voor mogen maken...
Verwijderd
bedankt, dat heb ik nu dus zo staan en ik krijg nog steeds een rode cirkel met streepje door mijn GPS symbool in het Garmin scherm. Als ik dit aanklik kan ik kiezen uit 1. Bluetooth, 2. Het tijdelijke GPS stuurprogra... (rest niet te zien) en 3. Seriele GPS, waar ik dus ook 9 kies. Als ik nu Inschak. aanklik, dan krijg ik een bericht: Modus voor vliegen moet zijn uitgeschakeld voordat Bluetooth kan worden geactiveerd". Maar ik wil helemaal niet via Bluetooth en ik weet al helemaal niet hoe ik "modus voor vliegen" aan of uit kan zetten.knights16 schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 15:31:
softwarematig com 8
voila.
Is hier dan echt nergens documentatie over te krijgen?
en wat de firmware betreft: waar kan ik de geinstalleerde versies vinden en eventueel nieuwe downloaden? Ik heb hem gisteren opgehaald, dus zou hij de nieuwste versies moeten hebben, of is dat al te kort door de bocht?
Verwijderd
@ ronald-u
Dan zou ik zeggen: doe eens een hard-reset (misschien wel wat ruig, maar ik neem aan dat je er nog niet te veel spul op hebt staan). In principe zou hij namelijk zo uit de doos gewoon goed moeten werken met Garmin. Tenminste, ik meen me te herinneren dat de GPS bij mij goed werkte toen 'ie nog helemaal clean was met alle fabrieksinstellingen intact.
Voor wat betreft de firmware:
kijk eens onder start/instellingen/systeem/versie
Dan zou ik zeggen: doe eens een hard-reset (misschien wel wat ruig, maar ik neem aan dat je er nog niet te veel spul op hebt staan). In principe zou hij namelijk zo uit de doos gewoon goed moeten werken met Garmin. Tenminste, ik meen me te herinneren dat de GPS bij mij goed werkte toen 'ie nog helemaal clean was met alle fabrieksinstellingen intact.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2008 17:29 ]
Verwijderd
hm, wat kan het leven toch simpel zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 16:33:
@ ronald-u
Hoewel ik me niet kan herinneren iets aan de GPS instellingen te hebben gewijzigd, doet hij het na de hard reset gewoon

bedankt voor de hulp....
Verwijderd
heb mc guider op mijn telefoon staan maar hij start soms spontaan vanzelf op kan je die autorun bestanden soms zonder risico verwijderen.
Welke gps instellingen gebruiken jullie icm igo 8?
Ik heb nu:
i780
Programmapoort: COM8
Hardwarepoort: COM9
Baudrate: 4800
igo
Poort: 8
Baud rate: 4800
Het duurt echter een geruime tijd voordat ik een fix krijg (in vergelijking met Tomtom)
Verder ben ik super tevreden met dit navigatie programma!
Ik heb nu:
i780
Programmapoort: COM8
Hardwarepoort: COM9
Baudrate: 4800
igo
Poort: 8
Baud rate: 4800
Het duurt echter een geruime tijd voordat ik een fix krijg (in vergelijking met Tomtom)
Verder ben ik super tevreden met dit navigatie programma!
Verwijderd
misschien een ideetje om een paar how to paginas aan te maken waar per programma instellingen kunnen worden gepost dan heb je alles overzichtelijk bij elkaar bv over hoe je tom tom aan de praat kan krijgen met welk programma en met welke instellingen nu staan ze tussen alle paginas in.
Die heb ik weg gegooid en dat kon geen kwaadVerwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 15:35:
heb mc guider op mijn telefoon staan maar hij start soms spontaan vanzelf op kan je die autorun bestanden soms zonder risico verwijderen.
Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg
Verwijderd
Eerste fix duurt altijd lang, dat kan ook uitmaken.. Mss gaat het de tweede keer al sneller En sta je wel buiten? Of bij een raam?Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 23:56:
misschien een ideetje om een paar how to paginas aan te maken waar per programma instellingen kunnen worden gepost dan heb je alles overzichtelijk bij elkaar bv over hoe je tom tom aan de praat kan krijgen met welk programma en met welke instellingen nu staan ze tussen alle paginas in.
---
Heeft iemand van jullie ervaring met de Dectel Universal Car/Bike Holder ?? Ik wil deze mss aanschaffen, maar ik vraag me af of mn oplader er aan de zijkant nog wel inpast..
Ik heb een vergelijkbaar soort holder, je lader gaat bovenin het toestel aan de rechterkant erin, dit moet geen probleem zijn.
lijkt mij.
lijkt mij.
Verwijderd
vraag:
ik probeerder ook eens mijn hotmail te checken via msn.nl vervolgens startte er nog een inbel op naast mijn 3G. nu is het zo dat bij data call manager de normale verbindingen gewoon verbroken kan worden maar de 2e internetverbinding niet. bovendien kunnen allerlei sites geopend worden behalve die van de hotmail. iemand iets soortgelijks tegengekomen?
en ook devraag wat is de reden en hoe lossen we het op.
bedankt vast!
ik probeerder ook eens mijn hotmail te checken via msn.nl vervolgens startte er nog een inbel op naast mijn 3G. nu is het zo dat bij data call manager de normale verbindingen gewoon verbroken kan worden maar de 2e internetverbinding niet. bovendien kunnen allerlei sites geopend worden behalve die van de hotmail. iemand iets soortgelijks tegengekomen?
bedankt vast!
Weet iemand wellicht of er een klein programmatje/applicatie is die bovenstaande direct uit kan voeren? Zou ideaal zijn om even met één druk op de knop (en uiteraard wat wachttijd voor verbreken en starten van nieuwe verbinding) van en naar 3G te switchen op het moment dat ik het even nodig heb.xon schreef op zondag 30 maart 2008 @ 16:00:
[...]
neu geen dag maar wel rap..ligt uiteraard aan het gebruik. Wat zeker helpt is GPRS aanzetten ipv 3G...ikzelf heb onbeperkt internet van Tmobile en of mijn email nou binnen een minuut binnenkomt of binnen anderhalve minuut (GPRS) maakt me niets uit. Mocht ik via laptop willen internetten of iets willen bekijken beluisteren zet ik het gewoon aan.
Voor de luie lezers om 3G uit te zetten:
1 Verbindingen --> data call manager --> alle verbindingen verbreken
2 persoonlijk --> telefoon --> meer --> bandkeuze --> 900/1800 ipv automatisch..whalla
Heb vooralsnog zelf niets kunnen vinden..
Verwijderd
Welke gebruik jij?knights16 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 11:45:
Ik heb een vergelijkbaar soort holder, je lader gaat bovenin het toestel aan de rechterkant erin, dit moet geen probleem zijn.
lijkt mij.
Ik vind deze er op het plaatje zo groot uitzien, maar aan de andere kant, als ik weer een andere foon koop dan hoef ik tenminste geen nieuwe houder te kopen..
Ook gebruikte ik altijd de bijgeleverde oordorpjes als handsfree. Maar het is toch onmogelijk om deze te gebruiken als je aan het opladen bent??
Verwijderd
Nog een inbel naast 3G? Je bedoelt niet toevallig dat kleine 3G icoontje naast het grote bij een actieve verbinding? Ik bedoel, dat grote icoon hoort er gewoon altijd te staan. Het kleintje komt erbij als je daadwerkelijk verbinding hebt. Er staat dan dus maar één verbinding open, ook bij twee van die icoontjes. Mocht ik je hiermee beledigen, sorry, maar uitgaande van je verhaal leek dit me de meest logische verklaringVerwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 15:49:
vraag:
bedankt vast!
Voor wat betreft msn: die kun je gewoon onder berichten plaatsen; is heel simpel en scheelt een hoop gepiel (als je dat nog niet al gedaan hebt iig). Gewoon onder programma's Windows Live aanklikken en de aanwijzingen volgen voor het instellen van je account.
Verwijderd
Ik krijg igo8 niet aan de praat, hij geeft steeds een foutmelding bij het opstarten.
ook de nieuwste pointui home draait niet goed, hij kantelt mijn scherm zonder reden en als ik omhoog omlaag blader met mn touchpad dan reageert hij als rechts en links en andersom...
HELLUP!
ook de nieuwste pointui home draait niet goed, hij kantelt mijn scherm zonder reden en als ik omhoog omlaag blader met mn touchpad dan reageert hij als rechts en links en andersom...
HELLUP!
Verwijderd
Haha ik bedoelde niet de 2 icoontjes, dat begrijp ik. Op het moment dat je naar msn.nl gaat en daarna hotmail wil gaan openen, wordt er nogmaals verbinding gemaakt althans dat wordt geprobeerd. De site kan echter niet geopend worden terwijl andere sites probleemloos worden geopend.Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 18:50:
[...]
Nog een inbel naast 3G? Je bedoelt niet toevallig dat kleine 3G icoontje naast het grote bij een actieve verbinding? Ik bedoel, dat grote icoon hoort er gewoon altijd te staan. Het kleintje komt erbij als je daadwerkelijk verbinding hebt. Er staat dan dus maar één verbinding open, ook bij twee van die icoontjes. Mocht ik je hiermee beledigen, sorry, maar uitgaande van je verhaal leek dit me de meest logische verklaring
Voor wat betreft msn: die kun je gewoon onder berichten plaatsen; is heel simpel en scheelt een hoop gepiel (als je dat nog niet al gedaan hebt iig). Gewoon onder programma's Windows Live aanklikken en de aanwijzingen volgen voor het instellen van je account.
Bij de data call manager zie je dan ook 2 verbindingen open terwijl het er normaal 1 is. Wanneer je probeert de verbindingen te verbreken, is het alleen mogelijk om 1 verbinding te verbreken, de ander blijft open staan en is alleen te verbreken met een soft reset.
Eerder vroeg ik om een 'snelkoppeling' voor bovenstaande.. Maar bovenstaande blijkt bij mij uberhaupt niet te werken!xon schreef op zondag 30 maart 2008 @ 16:00:
[...]
neu geen dag maar wel rap..ligt uiteraard aan het gebruik. Wat zeker helpt is GPRS aanzetten ipv 3G...ikzelf heb onbeperkt internet van Tmobile en of mijn email nou binnen een minuut binnenkomt of binnen anderhalve minuut (GPRS) maakt me niets uit. Mocht ik via laptop willen internetten of iets willen bekijken beluisteren zet ik het gewoon aan.
Voor de luie lezers om 3G uit te zetten:
1 Verbindingen --> data call manager --> alle verbindingen verbreken
2 persoonlijk --> telefoon --> meer --> bandkeuze --> 900/1800 ipv automatisch..whalla
Als ik bandkeuze op 900/1800 zet heb ik geen verbinding meer, zowel data als de telefoon ligt er dan uit. Ik heb overigens ook T-mobile PIT..
#1 Iemand enig idee hoe bovenstaande kan, en hoe ik anders van 3G naar gprs kan switchen?
#2 Weet iemand hoe je alle dataverbindingen kunt blokkeren? Ga komend weekend naar het buitenland, en heb weinig trek in torenhoge datakosten
#2 er is een cab, die heet NODATA, http://www.modaco.com/con.../246171/new-free-utility/
Verder zou je Schaps Advanced Configuration kunnen downloaden (forum van XDA).. installeer deze, handige tweaks en ook een connection manager.. waar je al je data verbindingen kunt DISABLEN..
Deze heeft mijn voorkeur aangezien het een must have appl. is (voor mij).
Verder zou je Schaps Advanced Configuration kunnen downloaden (forum van XDA).. installeer deze, handige tweaks en ook een connection manager.. waar je al je data verbindingen kunt DISABLEN..
Deze heeft mijn voorkeur aangezien het een must have appl. is (voor mij).
Mijn telefoon weigert deze switch te maken. Wanneer ik van 3g naar gprs wil of andersom dan moet ik de telefoon uit en aan schakelen (soft reset) en dan onmiddelijk switchen zonder tussen handelingen.Niet bepaald ideaal duswdekreij schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 08:50:
[...]
Eerder vroeg ik om een 'snelkoppeling' voor bovenstaande.. Maar bovenstaande blijkt bij mij uberhaupt niet te werken!
Als ik bandkeuze op 900/1800 zet heb ik geen verbinding meer, zowel data als de telefoon ligt er dan uit. Ik heb overigens ook T-mobile PIT..
#1 Iemand enig idee hoe bovenstaande kan, en hoe ik anders van 3G naar gprs kan switchen?
#2 Weet iemand hoe je alle dataverbindingen kunt blokkeren? Ga komend weekend naar het buitenland, en heb weinig trek in torenhoge datakosten
[ Voor 58% gewijzigd door nmgn231 op 17-06-2008 09:29 ]
welke telefoon versie heb je ?
update je phone/radio rom naar E1 of C4..
Vallen meer mensen op, dat een reboot veel energie van je acu onttrekt ?
Vind het energiemanagement nog steeds vreemd.. mijn accu staat even op 80%.. een reboot later ongeveer 70%, na even standby te hebben gestaan weer op 90%.. en dat houd die dan eentijdje vol..
update je phone/radio rom naar E1 of C4..
Vallen meer mensen op, dat een reboot veel energie van je acu onttrekt ?
Vind het energiemanagement nog steeds vreemd.. mijn accu staat even op 80%.. een reboot later ongeveer 70%, na even standby te hebben gestaan weer op 90%.. en dat houd die dan eentijdje vol..
[ Voor 64% gewijzigd door knights16 op 17-06-2008 10:24 ]
Verwijderd
Bij mij probeert ie bij enig MSN/Windows Live Messenger/hotmail access om een T-Mobile WAP verbinding te maken. Soms lukt dit wel, soms niet. Dit doet ie echter ongeacht of ie al een GPRS verbinding gemaakt heeft. Het maffe is echter wel dat de WAP verbinding gewoon ook weer een GPRS verbinding probeert te maken.Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 08:40:
[...]
Haha ik bedoelde niet de 2 icoontjes, dat begrijp ik. Op het moment dat je naar msn.nl gaat en daarna hotmail wil gaan openen, wordt er nogmaals verbinding gemaakt althans dat wordt geprobeerd. De site kan echter niet geopend worden terwijl andere sites probleemloos worden geopend.
Bij de data call manager zie je dan ook 2 verbindingen open terwijl het er normaal 1 is. Wanneer je probeert de verbindingen te verbreken, is het alleen mogelijk om 1 verbinding te verbreken, de ander blijft open staan en is alleen te verbreken met een soft reset.
ik heb hetzelfde met vodafone..
mijn vodafone wap profiel = mijn daadwerkelijk internet verbinding ( tcpip settings enz )
mijn vodafone internet profiel = niets
mijn vodafone MMS = .. zal wel me mms binnenhalen..
mijn vodafone wap profiel = mijn daadwerkelijk internet verbinding ( tcpip settings enz )
mijn vodafone internet profiel = niets
mijn vodafone MMS = .. zal wel me mms binnenhalen..
Verwijderd
dat is dus exact wat er bij mij ook gebeurt.Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 10:39:
[...]
Bij mij probeert ie bij enig MSN/Windows Live Messenger/hotmail access om een T-Mobile WAP verbinding te maken. Soms lukt dit wel, soms niet. Dit doet ie echter ongeacht of ie al een GPRS verbinding gemaakt heeft. Het maffe is echter wel dat de WAP verbinding gewoon ook weer een GPRS verbinding probeert te maken.
Wanneer dit gebeurt, heb jij dan niet bij je data call manager 2 verbindingen openstaan? en zo ja kun jij wel beide verbindingen sluiten?
ik heb telfort, roaming over KPN. houdt dus in dat het niets te maken heeft met de providers, Jij T mobile, knight vodafoon
Verwijderd
@ MaxiMax:
Ik had al zo'n vermoeden
Trouwens, ik kan me bij jullie aansluiten wat rare internetverbindingen betreft. Wat me de laatse paar dagen steeds vaker opvalt is dat wanneer ik met de mailbox of met opera in de weer ben, de internetverbinding problematisch is. Ik kan er niet de vinger opleggen wat het nu precies is, maar ook bij mij probeert de i780 vaak een gprs verbinding te maken (zonder succes overigens), een verbinding die schijnbaar de data call manager omzeilt, of althans niet in beeld komt in dat menuutje.
Trouwens, nu ik er zo over nadenk, zou het probleem ook niet kunnen voortkomen uit het feit dat er software op de telefoon draait die automatisch verbinding met internet maakt? Ik heb er zelf namelijk SPB Mobile Shell opstaan. Soms als ik de foon aanzet valt me op dat SPB voor de weather update probeert een internetverbinding te starten, terwijl de i780 nog gelocked is. Wellicht dat er op die manier een fout insluipt?
Ohja, heb trouwens ook T-Mobile...
Ik had al zo'n vermoeden
Trouwens, ik kan me bij jullie aansluiten wat rare internetverbindingen betreft. Wat me de laatse paar dagen steeds vaker opvalt is dat wanneer ik met de mailbox of met opera in de weer ben, de internetverbinding problematisch is. Ik kan er niet de vinger opleggen wat het nu precies is, maar ook bij mij probeert de i780 vaak een gprs verbinding te maken (zonder succes overigens), een verbinding die schijnbaar de data call manager omzeilt, of althans niet in beeld komt in dat menuutje.
Trouwens, nu ik er zo over nadenk, zou het probleem ook niet kunnen voortkomen uit het feit dat er software op de telefoon draait die automatisch verbinding met internet maakt? Ik heb er zelf namelijk SPB Mobile Shell opstaan. Soms als ik de foon aanzet valt me op dat SPB voor de weather update probeert een internetverbinding te starten, terwijl de i780 nog gelocked is. Wellicht dat er op die manier een fout insluipt?
Verwijderd
iets met error in 160_160.bmp?? zoiets kreeg ik.. dan staat hij niet op de juiste resolutie.. en dan moet je je sys.txt aanpassen (zie paar pagina's terug). Maar moet je wel een 320_320 map in data.zip hebben staan..Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 19:19:
Ik krijg igo8 niet aan de praat, hij geeft steeds een foutmelding bij het opstarten.
HELLUP!
edit: knights16 in "Het Samsung i780 topic" hier staat het...
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2008 15:55 ]
Verwijderd
Klopt! Ik probeer het nu weer eventjes. Ik heb in de Data Call Manager al 1 open staan. Nu probeert ie idd botweg een 2e te openen. Opvallend is echter wel dat dit thuis (waar ik een stabiele 3G verbinding kan openen) dit oha lukt. Hier op mn werk kom ik niet verder dan een GPRS verbinding en dat lukt niet (hij staat nu nog steeds te connecten. Na 5 minuten of zo komt er een timeout).Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 13:57:
[...]
dat is dus exact wat er bij mij ook gebeurt.
Wanneer dit gebeurt, heb jij dan niet bij je data call manager 2 verbindingen openstaan? en zo ja kun jij wel beide verbindingen sluiten?
ik heb telfort, roaming over KPN. houdt dus in dat het niets te maken heeft met de providers, Jij T mobile, knight vodafoon
Ik kan ze wel beide afsluiten. Duurt eventjes maar dan zijn de verbinding weg. Probleem nu is echter dat een "gewone" GPRS internet verbinding er niet meer doorheen komt. Ik moet het ding softresetten om de GPRS internet verbinding terug te krijgen. Het is een beetje vaag allemaal.
Het probleem ontstaat echter geheel door Windows Live Messenger (of hotmail access of iets in die buurt). Kan het zijn dat Live Messenger UDP-georienteerd is ipv TCP? Ik bedoel, waarom probeert ie een WAP verbinding te openen? Dat snap ik niet helemaal.
Verwijderd
Heeeee .. ik heb ook SPB Mobile Shell op het ding staan. Zou dat er iets mee hebben uit te staan??? Neh, kan me dat bijna niet voorstellen ... ik gaf T-Mob de schuld al ... maar ik kan er maar niet echt mn vinger op leggen wat nu die rule-selectie bepaald. Waarom de keus voor WAP wanneer je Live Messenger opstart.Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 15:26:
@ MaxiMax:
Ik had al zo'n vermoeden![]()