Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal.
Ik ben nieuw hier maar heb al wel het forum in de gaten gehouden vanaf het begin om te kijken of dit mijn nieuwe foon zou worden.
Sinds 2 dagen heb ik hem dan eindelijk.
Ik ben alles nog aan het uit vogelen hoe eea werkt maar heb wel een vraagje waar ik mee zit:
ik kan niet meer sms'en.
Icoontje op het startscherm reageert niet en ook de sneltoets onderin het toetsenbord werkt niet meer sinds gister.
Weet iemand wat ik verkeerd doe of hebben jullie een oplossing?

Ik hoor het graag.
een gelukkige bezitter!

Edit: Opgelost door harde reset helaas.
Alles weer opnieuw instellen.
Verder een fijn toestel :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2008 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
Weet er iemand hoe je op de i780 vreemde tekens kan selecteren? Ik kan het onscreen toetsenbord niet selecteren en ik zie er geen knopje op zoals op de i600 (symbols knopje).

Kwam er vandaag achter toen ik in een emailadres van een contact een liggend streepje (subscore?) wilde plaatsen: _ . Lukte niet :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
wessel99 schreef op zondag 25 mei 2008 @ 22:36:
Weet er iemand hoe je op de i780 vreemde tekens kan selecteren? Ik kan het onscreen toetsenbord niet selecteren en ik zie er geen knopje op zoals op de i600 (symbols knopje).

Kwam er vandaag achter toen ik in een emailadres van een contact een liggend streepje (subscore?) wilde plaatsen: _ . Lukte niet :S
Er is een hardware knop voor het maken van accenten (de au toets), afhankelijk van het eerder geplaatste karakter wordt deze vervangen door een variant. Als je eerst een - intoets en dan de accenttoets krijg je de _.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knights16 schreef op zondag 25 mei 2008 @ 12:50:
Hoelang doen jullie met je accu?
Bij niet al te ruig gebruik een dag of twee (beetje bellen, beetje sms-en, beetje internetten).
Heb je echter GPS, WiFi of dataverbinding open staan, dan trek je die accu binnen een dag leeg.

Ik vind trouwens wel dat het toestel nog aardig lang meegaat als de batterij-waarschuwingen beginnen te komen. En dat terwijl de i780 dan niet eens in een spaarstand gaat, zoals dat bijvoorbeeld bij de i320 wel het geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
Hm ik haal echt zelden een dag (of meer). Heb de 2e batterij dan ook altijd bij me. Heb overigens wel "maar" de 1000mAH batterijen, begreep dat er ook 1400's in omloop zijn? Wel veel email. En in de auto altijd contact met de carkit (parrot ck3100) via bluetooth / bluetooth staat bij mij dus ook altijd aan (niet zichtbaar, dus broadcast niet).

Hoe kun je de GPS trouwens daadwerkelijk uitschakelen, of moet ik er maar van uit gaan dat hij alleen gebruikt word als ik hem aanspreek?

Normaal gesproken voert zo'n ding namelijk om de seconde NMEA berichten naar de compoort.

[ Voor 33% gewijzigd door wessel99 op 26-05-2008 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 07:27
Hmm, kom er net achter dat ik geen MMS kan versturen of ontvangen, krijg ik eens een MMSje, download ie m niet :(
Ik zie wel bovenin me scherm naast 3G het +je verschijnen zodat je weet dat hij aan het downloaden is, maar dat is te snel weer weg en dan krijg ik dat hij het bericht niet kan downloaden :(

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:52
wessel99 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 13:05:
Hm ik haal echt zelden een dag (of meer). Heb de 2e batterij dan ook altijd bij me. Heb overigens wel "maar" de 1000mAH batterijen, begreep dat er ook 1400's in omloop zijn? Wel veel email. En in de auto altijd contact met de carkit (parrot ck3100) via bluetooth / bluetooth staat bij mij dus ook altijd aan (niet zichtbaar, dus broadcast niet).

Hoe kun je de GPS trouwens daadwerkelijk uitschakelen, of moet ik er maar van uit gaan dat hij alleen gebruikt word als ik hem aanspreek?

Normaal gesproken voert zo'n ding namelijk om de seconde NMEA berichten naar de compoort.
Hoe weet je dat je de 1000MaH batterijen hebt eigenlijk, me I600 extended accu past wel.. het klepje sluit helaas net niet :(

Wie heeft er nu iGo 8 werkend op een 320x320 res. of werkend in portrait modus?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:55
Bij mij verdwijnen er soms spontaan mapjes van mijn microsd-kaart. Meer mensen die hier last van hebben? Ik begin me hier toch wel behoorlijk aan te ergeren. Verder is het een prettige telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Microsoft Voice Command is wel interessant voor sommigen hier. Download deze cab en installeer hem op je telefoon geheugen. Zie de uitgebreide guide (aan te raden) op XDA

Hoe het werkt en klinkt?

Het is wel een Engelse.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JJapie schreef op maandag 26 mei 2008 @ 14:36:
Bij mij verdwijnen er soms spontaan mapjes van mijn microsd-kaart. Meer mensen die hier last van hebben? Ik begin me hier toch wel behoorlijk aan te ergeren. Verder is het een prettige telefoon.
Ik heb wel vaak dat wanneer ik de camerafunctie start, de foon aangeeft dat er een geheugenkaart is geïnstalleerd en of ik de opslaglocatie wil veranderen. Beetje vaag.
Ik kan me niet herinneren dat ik daar eerder ook last van had. Nou ja, last...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JJapie schreef op maandag 26 mei 2008 @ 14:36:
Dit had ik ook met de oorspronkelijke (Nederlandse) rom, maar nooit meer tegengekomen met de Engelse rom (SDH of een andere verzameling letters) nummer 3.

En wat batterijduur betreft: ik zoek nog steeds een manier om Windows Mobile automatisch de verbinding te laten verbreken na zoveel minuten idle te zijn geweest. Dat levert zeker een extra dag in verbruik op (heb het getest door een paar dagen elke keer handmatig te verbreken)!! Al wel enkele posts hierover gezien, maar nog geen oplossing gevonden. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

renzo4000 schreef op zondag 25 mei 2008 @ 13:01:
Bij gemiddeld gebruik +/- 1 dag ... :-(
2 a 3 dagen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
Dan gebruik je hem minimaal denk ik dan ...

Ik vind het verder een van de betere WM toestellen die ik heb gehad, met name de processor is top. Echter blijkt wel weer dat er nog werk aan de winkel is aangezien ik nog geen een WM toestel voorbij heb zien komen zonder problemen. Ik heb de mijne dan ook maar weer in V/A gezet voor de geinteresseerde.

[ Voor 11% gewijzigd door renzo4000 op 27-05-2008 08:30 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 21:57:
[...]

Dit had ik ook met de oorspronkelijke (Nederlandse) rom, maar nooit meer tegengekomen met de Engelse rom (SDH of een andere verzameling letters) nummer 3.

En wat batterijduur betreft: ik zoek nog steeds een manier om Windows Mobile automatisch de verbinding te laten verbreken na zoveel minuten idle te zijn geweest. Dat levert zeker een extra dag in verbruik op (heb het getest door een paar dagen elke keer handmatig te verbreken)!! Al wel enkele posts hierover gezien, maar nog geen oplossing gevonden. Iemand een idee?
Ik wil dit absoluut ook, wanneer ik idle ben mag het zooitje over op GPRS.. Ik zit nu te stoeien met Schaps Configuration Programma onmisbaar voor een pocket pc, ook zitten hier een aantal energie opties.. moeite waard om te bekijken.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankN-NL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-03-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 13:24:
fjnijhof,

Die witte balk komt waarschijnlijk doordat je een samsungthema ingesteld hebt, deze is te klein om het scherm te vullen bij een dpi van 96. Als je een ander thema instelt bij Start>instellingen>vandaag en dan bijvoorbeeld Windows-standaard kiest, zal de witte balk weg zijn. Op je agenda-probleem weet ik zo 1,2,3 geen antwoord.

Ludo1802:
Voor zover ik weet zitten flash lite 2.1 en flash 7 al geïntergreerd in de rom van dit toestel, het probleem waar jij over spreekt komt voort uit het feit dat de meeste internetpagina's flash-content hebben welke gebruik maakt van een nieuwere versie van flash dan flash7, waardoor het niet correct weergegeven kan worden (bijvoorbeeld de Youtube-site). Er is bij mijn weten geen browser te installeren welke dit al ondersteund. Er is een browser in de maak: Skyfire, welke dit wel kan weergeven omdat deze berust op de firefox-browser. Verder zou deze ook zeer snel pagina's weergeven en andere features hebben, maar deze is alleen verkrijgbaar als beta in Amerika en kan door ons Europeanen nog niet geprobeerd worden omdat je een licentie moet hebben om de beta te proberen. Ook zou de nieuwe PIE van de windows mobile 6.1 upgrade met flash om moeten kunnen gaan, maar daar heb ik verder nog niet veel van gelezen.

Ik hoop dat dit jullie vragen een beetje beantwoord.
bedankt!! klopt helemaal ik had idd een samsungthema. Ik heb nu een vista theme gesellecteerd en deze werkt wel goed:D erg mooi trouwens die spb mobile shell en werkt inderdaad met real vga goed samen zoals in het artikel staat:D:D nogmaals bedankt Knuruft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankN-NL
Heeft iemand al Tomtom 7 aan de praat op deze phone? ik heb 6 met kaart 675.1409 maar in oost nederland is nogal het 1 en ander aan het veranderen geweest (a35 verlengd en A36 en zo) maar deze staan niet op de kaart.. Vindt het zonde om 7 aan te schaffen als het toch niet werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
Waar schaf je die aan? Zie hem nog niet op de site van tomtom.nl ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Ik vind Igo 8 een absoluut alternatief voor in ieder geval totdat TomTom7 voor PPC´s uit komt, actuele kaarten, van januari 2008 voor Nederland, een geweldige 3d weergave van de omgeving.

Stuur me maar een msg voor meer informatie over Igo8.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:31
Men is dus heel enthousiast over Igo8 i.v.m. de recente en mooie kaarten. Maar gebruikt er dan niemand Sygic versie 7.52?

Sygic, in Amerika ook wel bekend als Maporama, is de eerste navigatie software met Tele Atlas' advanced signposting and lane assist technologies..... Dus eigenlijk de technologie van TomTom 7 maar dan wel al geschikt voor PDA's. Dus als je op een 4-baans weg rijdt en je hebt de rechterstrook nodig, dan zet hij ook echt een pijl op de rechterstrook. Dit zit in de nieuwste TomTom's, maar zal waarschijnlijk niet in TT Navigator voor de PDA komen :| . Vandaar dat ik Igo8 (3D met gebouwen) of Sygic op m'n i780 wil zetten.

Weet iemand of Sygic draait op 320x320 schermen en of je nog PortSplitter nodig hebt?

[ Voor 31% gewijzigd door nathalia op 27-05-2008 15:25 ]

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
" lane assist technologies " lijkt toch dan haast ook in IGO8 te zetten als ik de omschrijvingen zo op het net lees. Ik heb hier met IGO8 in NL een paar grotere verkeersknooppunten mee gepakt en er is hier ook hoogte op je kaart te zien, erg prettig navigeren..
Onderstaand is IGO8 met map Israel (3d versie)

overigens heb ik geen portsplitter nodig voor IGO

Afbeeldingslocatie: http://gadgetim.co.il/gallery/originals1186148753_igo.jpg

Verder kan ik weinig vinden over Sygic, heb me wel als beta tester aangemeld.

[ Voor 56% gewijzigd door knights16 op 27-05-2008 17:02 . Reden: image IGO8 3d map Israel ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankN-NL
wessel99 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 13:02:
Waar schaf je die aan? Zie hem nog niet op de site van tomtom.nl ?
Als ik zeker wist dat hij al voor deze telefoon beschikbaar is vroeg ik het niet he:P:P dan kocht ik hem gewoon...want dan zou hij gewoon moeten werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degenen die het (net zoals ik) een beetje omslachtig vinden om met de ingebouwde connection manager bluetooth aan te zetten in zichtbare modus heb ik een leuk today-pluginnetje gevonden.

Effcomm is een today-plugin welke 1 regel in beslag neemt en ziet er als volgt uit (geen zin om screenie te maken :P):

Bluetooth:Off Wifi:Off Phone:On

1x klikken op Bluetooth zet de Bluetooth aan, nog een keer op Dis(coverable) en nog een keer klikken zet de Bluetooth weer uit.

Hij kan hier gedownload worden, hij moet wel in het hoofdgeheugen geinstalleerd worden, maar is zeer klein. Na installatie even soft-reset en bij Start>Instellingen>Vandaag>Items even een vinkje bij Effcomm zetten.

Hopelijk vinden jullie het net zo'n prettige plugin als ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:49

xon

Hi guys...Ehmm bezig met het aanschaffen van een Brodit houder voor de 780 maaaaaar...

Zou gps ontvangertje dit trekken zo onder aan het dashboard? (kan niet testen omdat ik en de auto en telefoon *(ligt bij reperateur)* niet hebt)..

http://www.brodit.com/montering.jsp?anr=853733

ik vind dit een stuk minder mooi:

http://www.brodit.com/montering.jsp?anr=853732

wat jullie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Ik zit ernstig te overwegen deze phone te gaan kopen, maar ik had een paar vragen aan jullie:

1. Ik heb op het moment al een abo, deze ondersteunt iig WAP, maar ondersteund deze dan ook automatisch UMTS en HSDPA? (over paar maanden mag ik een nieuwe abo, die wordt dan uiteraard met internet abo)

2. Ik heb t topic een beetje doorgelezen, maar ik kan weinig terug vinden over de WiFi functie. Thuis heb ik draadloos internet. Kan ik daar gewoon (gratis) gebruik van maken met deze phone?

Voor de rest lijkt het mij echt een prachtdingetje, wat ik hier zo lees!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Op beide antwoorden kan ik 'ja' antwoorden.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankN-NL
Ja klopt helemaal..... Ik heb thuis een linksys wrt54gl. Het maakt niet uit welke beveiliging daarin heb zitten (heb ze voor de lol allemaal ff getest) De samsung hapt rustig toe en functioneert bij allen. Zo gauw ik in de buurt van router kom maakt mijn telefoon verbinding en ben ik niet meer in de buurt maakt hij weer verbinding met kpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
fjnijhof bedoel je dit voor internettoegang, of heb je ook je voip via de i780 ingeregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankN-NL
inderdaad internettoegang... ik gebruik geen voip... maar skype werkt ook gewoon... dus verwacht geen problemen met voip

[ Voor 3% gewijzigd door FrankN-NL op 28-05-2008 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankN-NL
weet iemand trouwens hoe je uitzet dat de i780 automatisch 3g verbinding maakt met kpn?? ik ga op 5 juni over naar vodaphone want hier heb ik dit mooie toestel met abbo afgesloten maar als ik naar duitsland, italie en frankrijk ga wil ik natuurlijk niet dat mijn telefoon verbinding maakt met internet..

bvd Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
Meeste programma's laten je de keuze om geen verbinding te maken tijdens het roamen. Het feit dat hij zelf verbinding maakt met het (umts/edge/gprs) netwerk maakt niet zoveel uit; als je er daarna maar geen gebruik van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
nathalia schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 13:43:
Men is dus heel enthousiast over Igo8 i.v.m. de recente en mooie kaarten. Maar gebruikt er dan niemand Sygic versie 7.52?

Sygic, in Amerika ook wel bekend als Maporama, is de eerste navigatie software met Tele Atlas' advanced signposting and lane assist technologies..... Dus eigenlijk de technologie van TomTom 7 maar dan wel al geschikt voor PDA's. Dus als je op een 4-baans weg rijdt en je hebt de rechterstrook nodig, dan zet hij ook echt een pijl op de rechterstrook. Dit zit in de nieuwste TomTom's, maar zal waarschijnlijk niet in TT Navigator voor de PDA komen :| . Vandaar dat ik Igo8 (3D met gebouwen) of Sygic op m'n i780 wil zetten.

Weet iemand of Sygic draait op 320x320 schermen en of je nog PortSplitter nodig hebt?
Het blijkt dat Sygic goed draait op de i780. Je hebt geen programma als Portsplitter nodig. De afbeeldingen worden ge-upscaled van 240x240 naar de i780 resolutie van 320x320. Het lijkt erg op TomTom met als grootste verschil dat met Sygic wel de nieuwste kaarten van TeleAtlas kunnen worden gebruikt!

Zie hier een voorbeeld van de baanbegeleiding (rechter afbeelding):
Afbeeldingslocatie: http://www.telecomwereld.nl/pic/article/436/screenmap1.jpg

De keuze tussen Sygic en Igo8: Igo8 is wellicht het mooist (met de gebouwen) maar heeft wel wat meer inspanning nodig bij het installeren en instellen. Sygic is voor huidige TomTom gebruikers wellicht het makkelijkst. Draait binnen no-time :) .

[ Voor 3% gewijzigd door nathalia op 28-05-2008 11:10 ]

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:00
wordt t nie eens tijd dat de topic start wordt aangepast??? of dat er een "deeltje 2" aankomt met een nieuwe TS???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:49

xon

nathalia schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 11:04:
[...]

Het blijkt dat Sygic goed draait op de i780. Je hebt geen programma als Portsplitter nodig. De afbeeldingen worden ge-upscaled van 240x240 naar de i780 resolutie van 320x320. Het lijkt erg op TomTom met als grootste verschil dat met Sygic wel de nieuwste kaarten van TeleAtlas kunnen worden gebruikt!

De keuze tussen Sygic en Igo8: Igo8 is wellicht het mooist (met de gebouwen) maar heeft wel wat meer inspanning nodig bij het installeren en instellen. Sygic is voor huidige TomTom gebruikers wellicht het makkelijkst. Draait binnen no-time :) .
thanks voor de wijze woorden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knights16 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 07:53:
Op beide antwoorden kan ik 'ja' antwoorden.
Ok, klinkt goed! :9~ Dan ga ik vanmiddag maar eens ff bij de winkel langs om hem ook eens echt te zien.

Ik heb alleen nog een vraag. Omdat ik atm een abo heb waarbij GPRS gewoon duur is wil ik verlopig hier nog weinig gebruik van maken, thuis in op school hebben we draadloos, dus dit gaat dan toch ook lukken? Voor navigatie gebruikt hij toch geen GPRS?

Wat ik bedoel te zeggen is: Kan je GPRS uizetten en dan wel navigatie gebruiken en alle andere functies, en ook gebruik maken van je draadloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankN-NL
waarom gebruiken jullie geen tomtom??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat de kaarten van TomTom 6 (de laatste versie welke (tot nu toe) beschikbaar zijn voor PocketPC's) achterhaald zijn.

Dus stel je hebt vrienden die een nieuw huis gekocht hebben en je zoekt het op in je TomTommetje, dat de straat (op die kaart) nog niet bestaat, het kan dus desastreus zijn voor je vriendenkring ;). Maar even serieus, kruispunten/rotondes/wegen die ontbreken komen steeds vaker voor, naarmate de kaarten ouder worden. Verder is het kaartmateriaal van nieuwere versies niet compatible met TomTom 6, dus vandaar dat ik (en de meesten hier) opzoek zijn naar vervangers voor dit navigatieprogramma.

@zsteven1:
je hebt geen internet nodig om navigatiesoftware te draaien, maar aangezien dit toestel agps heeft, kun je gebruik maken van een bestandje wat je moet downloaden waardoor de GPS sneller een fix heeft. (overigens hoeft dit downloaden niet persé via GPRS, kan ook via WiFi of als het toestel aan de computer gekoppeld is via activesync.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flab007
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2024
fjnijhof schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 13:44:
waarom gebruiken jullie geen tomtom??
Mwoa, ik gebruik nog gewoon TomTom. Maar goed, ik gebruik het dan ook puur alleen maar voor wanneer ik een beetje wandel. Wanneer ik met de auto ben dan hang ik de Go910 wel op die de meest recente kaarten heeft. TomTom doet het op zich goed, behalve dan dat je met Portsplitter zo je batterij leeg trekt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankN-NL
flab007 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 14:35:
[...]

Mwoa, ik gebruik nog gewoon TomTom. Maar goed, ik gebruik het dan ook puur alleen maar voor wanneer ik een beetje wandel. Wanneer ik met de auto ben dan hang ik de Go910 wel op die de meest recente kaarten heeft. TomTom doet het op zich goed, behalve dan dat je met Portsplitter zo je batterij leeg trekt!
Ik snap dat niet heb ik eerder gehoord maar of ik tomtom nou met of zonder portsplitter gebruik qua batterij merk ik er niets aan. Als jij de nieuwste kaarten hebt kun je me dan vertellen welke kaarten dat zijn bij welke tomtom?? (van je go910)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fjnijhof schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 15:47:
[...]

Ik snap dat niet heb ik eerder gehoord maar of ik tomtom nou met of zonder portsplitter gebruik qua batterij merk ik er niets aan. Als jij de nieuwste kaarten hebt kun je me dan vertellen welke kaarten dat zijn bij welke tomtom?? (van je go910)
Nou, da's het maffe, dat gaat best wel snel. Wanneer ik portsplitter aanzet dan kan ik mn batterijvermogen bijna letterlijk achteruit zien gaan (ok, ok, beetje overdreven, maar toch. Ik liep afgelopen zondag in Zeeland door de duinen en had de i780 met tomtom draaien om een beetje mn locatie te krijgen. Verse batterij, net de dag daarvoor opgeladen. Stond in de ochtend nog op 100%, om 15.00 nog maar op 60%)

Voor de 910 heb ik de 7.20 kaarten. Dit zijn volgens Tomtom de nieuwste kaarten (maar goed, ik heb ze dan ook maar officieel gekocht .. ;) )

(ow ja, en flab007 en flappah zijn dezelfde gebruiker .. ff voor de duidelijkheid ;) )

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2008 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 14:14:
je hebt geen internet nodig om navigatiesoftware te draaien, maar aangezien dit toestel agps heeft, kun je gebruik maken van een bestandje wat je moet downloaden waardoor de GPS sneller een fix heeft. (overigens hoeft dit downloaden niet persé via GPRS, kan ook via WiFi of als het toestel aan de computer gekoppeld is via activesync.)
Eenmalig? Of elke keer als je een snelle fix wilt hebben?

tomtom laat ik lekker liggen, teveel gelezen dat mensen er problemen mee hebben. Sygic lijkt me een goed alternatief.. geen gezeik, gewoon dr opzetten en hij doet t 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fjnijhof schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 08:51:
weet iemand trouwens hoe je uitzet dat de i780 automatisch 3g verbinding maakt met kpn?? ik ga op 5 juni over naar vodaphone want hier heb ik dit mooie toestel met abbo afgesloten maar als ik naar duitsland, italie en frankrijk ga wil ik natuurlijk niet dat mijn telefoon verbinding maakt met internet..

bvd Frank
Ik heb zojuist toevallig een programmatje gevonden waarmee dit mogelijk is.

Met nodata (hier te downloaden) kun je alle data-verbindingen via de telefoon uitschakelen en als je weer terug bent weer inschakelen... Gewoon je internetverbinding aanklikken, Toggle (linker smartkey) en je bent klaar. (Als je GPRS-verbinding actief is wel even afsluiten via Data-Call Manager)

Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankN-NL
Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 16:43:
[...]

Ik heb zojuist toevallig een programmatje gevonden waarmee dit mogelijk is.

Met nodata (hier te downloaden) kun je alle data-verbindingen via de telefoon uitschakelen en als je weer terug bent weer inschakelen... Gewoon je internetverbinding aanklikken, Toggle (linker smartkey) en je bent klaar. (Als je GPRS-verbinding actief is wel even afsluiten via Data-Call Manager)

Stefan
thanks stefan voor je snelle post.... ik heb hem geinstalleerd dus gaan we kijken of het werkt:D:D

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankN-NL
heeft iemand ervaring met sidebar van vista??? kan dit samenwerken met deze telefoon??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fjnijhof schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 09:49:
heeft iemand ervaring met sidebar van vista??? kan dit samenwerken met deze telefoon??
Dat hangt er vanaf wat je onder "ervaring" verstaat. Ik weet ruwweg hoe je gadgets voor de sidebar in elkaar zet maar moet daar nog eens ff serieus naar gaan kijken. Wat wil je met die sidebar dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Waarschijnlijk hebben veel mensen hier de standaard rom draaiende op hun telefoon. Voor de duidelijkheid bestaat een rom (doorgaans) uit drie delen:

-e-boot
-phone
-pda

Nu is het zo dat het mogelijk is 1 individueel deel te vernieuwen/updaten d.m.v. een flash.
Ik heb geen portsplitter meer nodig en een goed werkende wifi enz. doordat ik mijn phone gedeelte hebt geflasht. Dit is het gedeelte dat de hardware van je apparaat aanspreekt o.a.
Het pda gedeelte die is verantwoordelijk voor de versie van je OS (WM6 Pro)

Werkwijze om je -phone te updaten:

Linken naar roms is niet cool: Windows Based Mobiles & PDA's Beleid

De telefoon nog niet aan je pc hangen en zorg ervoor dat je de Samsung i600 modem drivers hebt geinstalleerd.

Start het Mirage programma en laad de rom in. Vervolgens zul je onder je c/root een drietal bestanden zien. Kill het proces van mirage updater, start Mirage weer op en laad het bestand _PHONE door middel van het programma. Zorg ervoor dat je update E-Boot uitvinkt (negeer dus de waarschuwing)

Klik op DETECT (hier moet je telefoon dus niet verbonden zijn met je pc)
Sluit je telefoon aan (terwijl deze uit staat) start hem op en druk op de FN + ENTER toets tijdens het splashscreenan samsung. Je komt nu in de bootloader.

Vervolgens is het op Y drukken waardoor het flash circus begint.
Voila, een I780 met als telefoon rom I780DXHC4

Controleer dit even onder Instellingen / Systeem / Versie

Ik ben niet verantwoordelijk voor welke schade dan ook, dit voort zou kunnen komen aan je geliefde telefoon"

[ Voor 6% gewijzigd door DaannO op 29-05-2008 14:56 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Nope, ook niet. Alleen Samsung site in dit geval :)

aan de moderator; ik wist niet dat het niet mocht, aangezien het ook een officiele rom is, doorverwijzen vaan het forum van xda lijkt me wel toegelaten?

[ Voor 24% gewijzigd door DaannO op 29-05-2008 15:06 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Ik raad dus iedereen aan om even te googlen en bij de bekende fora te zoeken naar bovenstaande spullen.

*heb ik weer wat geleerd vandaag :)*

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankN-NL
Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 14:20:
[...]

Dat hangt er vanaf wat je onder "ervaring" verstaat. Ik weet ruwweg hoe je gadgets voor de sidebar in elkaar zet maar moet daar nog eens ff serieus naar gaan kijken. Wat wil je met die sidebar dan?
ik wilde een keer kijke wak ermee kan maar hij ziet mijn telefoon niet eens in :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben meerdere mensen hier last van "vastlopers" na het installeren van RealVGA?

Wanneer ik instellingen > persoonlijk > invoer > switch tussen tabs kies met RealVGA op 96dpi krijg ik iedere keer een melding van een ongeldige bewerking en de vraag of ik het eufel wil melden aan Microsoft...

Heb RealVGA er weer afgegooid ondanks dat ik vele malen blijer was met de view...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
heb het voor je geprobeerd, en hier geen enkel probleem mee, denk dat je een hardreset moet uitvoeren of software moet verwijderen die je onlangs hebt geinstalleerd.

PPCBackup op het forum van XDA is erg handig om een complete backup van je telefoon te maken.
(contacten, agenda, taken, sms, mms, call history) en importeert het nog gemakkelijker.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Heb nu ook Sygic draaien, ziet er goed uit, en handig dat ik dan geen portsplitter meer nodig heb :)

Hmm, ik heb nu wel met Sygic dat als ik mijn telefoon uit standby haal dat hij dan steeds opstart. Hebben meer mensen hier last van ?

Edit : Laat maar, de autorun uit de "2577" map renamen of verwijderen is genoeg :)
Btw, is deze (en misschien andere mappen) wel nodig nadat Sygic is geinstalleerd ?

[ Voor 66% gewijzigd door dapluiz op 30-05-2008 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks nathalia!
Klinkt als de verlossende oplossing.
heb TT navigator draaien maar ondanks alle instellingen en adviezen werkt ie alleen vrij stabiel bij met een externe gps ontvanger. dat wil je natuurlijk niet.

Heb me ingeschreven bij Sygic. Ik krijg alleen het idee bij jouw message dat je het direct hebt gevonden en geinstalleerd. Is er een omweg?
om nu te wachten of ik wel of niet als tester uit de bus kom, heb ik eigenlijk geen trek in of is dat de enige weg?
anders toch maar de Igo8?
nathalia schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 11:04:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fjnijhof schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 08:33:
inderdaad internettoegang... ik gebruik geen voip... maar skype werkt ook gewoon... dus verwacht geen problemen met voip
wat is je ervaring met skype via de i780? geluid en stabiliteit met name.
Ik heb net trouwens via de skypesite 'skype for windows mobile' proberen te downloaden maar zodra alles is gedownload geeft de samsung aan: 'skypeforpocketpc'is geen geldige pocket PC toepassing.

heeft iemand ideeen om dit op te lossen? ben wel benieuwd hoe skype op de i780 draait. als het bevalt nl een goeie aanvulling voor mij.
ben benieuwd naar de oplossing...barst los zou ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het zelf niet geinstalleerd, maar ik denk dat je de windowsinstaller gedownload hebt (.exe). Deze moet je via de PC installeren terwijl je telefoon met de PC gesynchroniseerd is via Activesync. Wat je ook kunt doen is dit bestand downloaden en deze op je telefoon zetten en vervolgens via de verkenner openen en installeren. (Is hetzelfde als de installer via windows)

Ik hoop dat dit je problemen oplost.
Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stefan,
idd moest ik de download via de pc installeren.
bedankt voor de tip. alles gedownload, ingesteld en getest: het WERKT. thanks!
via wifi althans, volgende week wordt mijn databundel actief dus dan meer testwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
Net als op de i600 werkt op de i780 voip trouwens ook prima:

download (als je de optie internetbellen bij settings->persoonlijk->telefoon->tabblad internet niet hebt):
ftp://xda:xda@ftp.xda-dev...Support_Files/WM6VoIP.CAB

En daarna:

http://forum.xda-develope...mentid=43789&d=1184345506

Dan kun je je voipprovider instellen. Daarna is het zaak om je dialplan.xml aan te passen (tenminste dat is mijn idee) om ervoor te zorgen dat alles wat 00316 is naar t-mobile gaat en 00311, 00312, 00313 (etc) via voip om zo kosten te besparen.

Verder ook wel handig met die setupvoip.03 is dat je ook aan kan zetten dat hij niet alleen wifi maar ook 3g mag gebruiken. Handig als je met je pit ook al HSDPA access hebt; dat moet een laag genoege latency hebben om via voip te kunnen bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even een vraag: Hoe goed werkt de WiFi? Als ik bijvoorbeeld met mn laptop buiten in de tuin ga zitten heb ik een goede verbinding, is deze net zo goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVC
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-12-2022

MVC

Kan iemand een winkel (geen webwinkel) noemen waar dit toestel wordt verkocht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:55
Belcompany bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
Hm! De voip/internetbellen verbinding is er (met voipbuster). Nu nog een dialplan.xml samenstellen.

Heb daarvoor deze handige wizard gevonden:
http://www.igmanual.com/examples/dpwiz/wizard.asp

Iemand die hier (al) precies weet wat ie doet? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankN-NL
Nee...

[ Voor 97% gewijzigd door DaannO op 02-06-2008 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is niet de bedoeling, dat weet je best...

[ Voor 85% gewijzigd door DaannO op 02-06-2008 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankN-NL

[ Voor 82% gewijzigd door DaannO op 02-06-2008 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia

[ Voor 91% gewijzigd door DaannO op 02-06-2008 23:21 ]

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Voor de heren met een blauwe edit in hun post:

Ik wil jullie nog eens dringend vragen om Windows Based Mobiles & PDA's Beleid nog eens goed door te lezen. Vragen om warez en helpen bij warez is hier uit den bozen! Doe het dan ook niet!

[ Voor 183% gewijzigd door DaannO op 02-06-2008 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 15:16:
[...]

als je sygic 7.54 intypt bij Google dan vind je een site waar je via een omweg eraan kunt komen. voor ommedebij 3 dollar. heb em zelf niet geprobeerd omdat ik eerst wil kijken hoe betrouwbaar die site uberhaupt is. Heb mijn twijfels nl.

Anders kun je em gewoon legaal online aanschaffen voor Eur 62,00 met de geweldige naam Mc Guider

en als je gelukkig bent dan ben je misschien tester binnenkort. je weet ik geloof er niet zo in:)

Maar Nathalia heeft em dus niet via een omweg, 7.54 dan...ik dacht dat even. Jammer.
De versie van Sygic / McGuider is 7.52 en mijn versie van de kaart is 7.54

Volgens mij is versie 7.54 nog niet uit. Versie 7.52 is de final version en achter de schermen wordt er nu gewerkt aan 7.53 of 7.54

Correct me if i'm wrong.

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nathalia schreef op maandag 02 juni 2008 @ 15:48:
[...]

Volgens mij is versie 7.54 nog niet uit. Versie 7.52 is de final version en achter de schermen wordt er nu gewerkt aan 7.53 of 7.54

Correct me if i'm wrong.
No correction at all!

Zo wordt er ineens weer wat duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al geprobeerd om navigon mobile 6.5 op het toestel te installen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
wessel99 schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 16:10:
Net als op de i600 werkt op de i780 voip trouwens ook prima:

download (als je de optie internetbellen bij settings->persoonlijk->telefoon->tabblad internet niet hebt):
ftp://xda:xda@ftp.xda-dev...Support_Files/WM6VoIP.CAB

En daarna:

http://forum.xda-develope...mentid=43789&d=1184345506

Dan kun je je voipprovider instellen. Daarna is het zaak om je dialplan.xml aan te passen (tenminste dat is mijn idee) om ervoor te zorgen dat alles wat 00316 is naar t-mobile gaat en 00311, 00312, 00313 (etc) via voip om zo kosten te besparen.

Verder ook wel handig met die setupvoip.03 is dat je ook aan kan zetten dat hij niet alleen wifi maar ook 3g mag gebruiken. Handig als je met je pit ook al HSDPA access hebt; dat moet een laag genoege latency hebben om via voip te kunnen bellen.
heb je 2 way audio en welke provider heb je eigenlijk ?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchPlayer
  • Laatst online: 18-01 10:57
Ik begrijp nog steeds niet of jullie gebruiken die phone maar voor 1 functie. In mijn geval gebruik ik hem alleen om te bellen, haal em om 07:00 van de lader om 16:00 trekt de battterij het al niet meer en zet hij de telefoon uit.

Beetje lastig als je op een helpdesk werkt die ook telefonisch beschikbaar moet zijn. En zoveel worden we ook weer niet gebeld.

Die service desk van samsung zuigt ook van alle kanten.

Wat ik ook heb is dat die verdomde camera het negen van de tien keer niet werkt, moet dan de hele telefoon uitzetten.

Zelfde verhaal voor tomtom, als je de fix binnen twee minuten niet hebt dan moet ik ook de phone weer uit en aan zetten voordat het werkt.

En dan nog steeds geen software update :(

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankN-NL
DutchPlayer schreef op maandag 02 juni 2008 @ 23:20:
Ik begrijp nog steeds niet of jullie gebruiken die phone maar voor 1 functie. In mijn geval gebruik ik hem alleen om te bellen, haal em om 07:00 van de lader om 16:00 trekt de battterij het al niet meer en zet hij de telefoon uit.

Beetje lastig als je op een helpdesk werkt die ook telefonisch beschikbaar moet zijn. En zoveel worden we ook weer niet gebeld.

Wat ik ook heb is dat die verdomde camera het negen van de tien keer niet werkt, moet dan de hele telefoon uitzetten.

Zelfde verhaal voor tomtom, als je de fix binnen twee minuten niet hebt dan moet ik ook de phone weer uit en aan zetten voordat het werkt.

En dan nog steeds geen software update :(
Eyy

Ik gebruik echt elke mogelijke functie van die telefoon.... dus niet 1 ding:P:P daar kocht ik hem ook voor:p. de meest gebruikte functies zijn wel tomtom bellen email skype en sms maar mms foto's maken en dat soort dinge gebeure ook regelmatig:D heb er niet zo veel problemen mee als jouw.

Ook de helpdesk van samsung heb ik geen problemen mee.. Ik had een brakke oplader kreeg ik direct vervangen en het blokje waarmee je de telefoon oplaadt heb ik ook opnieuw aangevraagd is alleen ff afwachten wanneer die wordt geleverd..

ik heb hier een aantal berichten terug iets gelezen over een update van je phone dus dan is ie er wel... (kweet niet welke instellingen jij gebruikt met tomtom en portsplitter?)

[ Voor 46% gewijzigd door FrankN-NL op 03-06-2008 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankN-NL
Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 20:31:
Heeft iemand al geprobeerd om navigon mobile 6.5 op het toestel te installen??
jawel,,

ik ben geen fan maar werkt goed... met of zonder real vga maakte bij mij niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt, met of zonder portsplitter??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
Hoop dat er gauw een goede WM 6.1 rom komt. De andere merken hebben dit toch ook al weer even!

En ik durf er best eens een andere rom op te zetten maar vind de NL rom toch ook wel erg prettig. Zeker met de nederlandse spellingscontrole etc, of hebben jullie het voor elkaar om een van de nieuwste VS/UK roms te installeren maar dan toch ook NL spellingscontrole/T9?

Schijnt wat ik ervan begrijp dat het niet supermakkelijk is om je huidige rom op te slaan en dan weer terug te kunnen flashen.

Begrijp trouwens ook dat je dus naast je telefoon-ROM (met o.a. je wifi-gps- en bluetooth firmware) dus ook de pda-rom hebt (met windows mobile etc). En dat een nieuwere telefoonrom genoeg zou zijn voor probleemloze GPS werking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nathalia schreef op maandag 02 juni 2008 @ 15:48:
[...]

Correct me if i'm wrong.
Jij hebt hem werkend??
Welke instellingen heb jij gebruikt? Welke com en baut? Ik krijg hem namelijk niet werkende :+

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankN-NL
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 16:59:
Bedankt, met of zonder portsplitter??
bijde:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]DutchPlayer schreef op maandag 02 juni 2008 @ 23:20:

Klinkt niet best! Heel irritant hoor.
Heb je dat met beide batterijen?
en alle resets al eens geprobeerd neem ik aan.

Knap dat je TT nog erop hebt staan. ik bedoel als je zolang moet wachten dan werkt het toch niet. komop. Bij bij had TT ook alle moeite ondanks de goeie instellingen. daarom nu de externe gps.
Bovendien vereiste de portsplitter bij mij ook veel batterij.

maar goed ben erg tevreden met de i780 tot nog toe.
skype werkt goed, bel, sms, email, internet geen vastlopers.
alleen mijn navigatie werkt nog niet zoals het zou moeten, maar binnenkort ga ik dus sygic proberen.....voor de rest hou ik daarover mijn mond:)

good luck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
DutchPlayer schreef op maandag 02 juni 2008 @ 23:20:
Neem aan dat je dan UMTS gebruikt/aan hebt staan? Al eens geprobeerd hoe hij het op GPRS alleen doet? Met UMTS aan op een locatie met slecht bereik zal de accu sneller leeg lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Degenen die problemen ondervinden met TomTom voor wat betreft de fix, portsplitter etc. en het programma willen blijven gebruiken, zou ik twee dingen willen aanraden:

1. Gebruik gpsproxy i.p.v. portsplitter. De instellingen daarvoor zijn eerder een keer in dit topic gepost en ik moet zeggen, het werkt een stuk beter en makkelijker zo; al was het maar omdat je niet iedere keer alles weer opnieuw hoeft in te stellen.

2. Zet je enhanced gps functie aan (staat onder instellingen). Echt, gebruikmakend van de enhanced gps (of a-gps) heb ik binnen no time een fix. Werkt echt prima!
Oh ja...voor het gemak ben ik wel even uitgegaan van het feit dat vrijwel iedereen met zo'n geavanceerde foon een data abo heeft. Ik bedoel, voor a-gps maak je uiteraard gebruik van een gprs-verbinding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 18:19:
[...]

Jij hebt hem werkend??
Welke instellingen heb jij gebruikt? Welke com en baut? Ik krijg hem namelijk niet werkende :+

Alvast bedankt!!
Ik heb hem ook werkend dat zonder iets aan te passen aan de GPS instellingen :) Bij de eerste keer opstarten ging hij bij mij automatisch zoeken naar de GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
dapluiz schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 07:36:
[...]

Ik heb hem ook werkend dat zonder iets aan te passen aan de GPS instellingen :) Bij de eerste keer opstarten ging hij bij mij automatisch zoeken naar de GPS.
Inderdaad! Het mooie van Sygic / McGuider is dat deze automatisch de GPS detecteert. Ik had daar eerst een hard hoofd in, maar hij deed dat echt voortreffelijk! Overigens zet de applicatie het op Com 8 met baudrate 4800...

Wat mij wel opvalt aan de i780, is dat de batterij vol genoeg moet zitten om Wifi- verbinding of GPS-verbinding te krijgen. Laatst wilde ik me aanmelden op het netwerk van m'n ouders en dat lukte niet. Toen ik er een vol geladen batterij in deed, lukte het meteen. Ook wilde ik van de week rijden met Sygic. Sygic zag wel een groot aantal satellieten, maar bleef toch de melding geven "Aan het wachten op geldig signaal". Toen ik er een volle batterij in deed, kon ik meteen navigeren!

Het lijkt erop dat als de batterij onder de 60% is, dat het verbinden dan problematisch wordt.

[ Voor 36% gewijzigd door nathalia op 04-06-2008 09:11 ]

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
natalia: geen probleem hier, zelfs met een lage accu nog prima wifi en gps.. wel een phonerom die eindigt op C4.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankN-NL
knights16 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 11:51:
natalia: geen probleem hier, zelfs met een lage accu nog prima wifi en gps.. wel een phonerom die eindigt op C4.
Net als natalia een onbekend probleem voor mij.. wel vindt ik dat ik te vroeg meldingen krijg en dat de telefoon tevroeg zichzelf uitschakeld.. al bij 30% ofzo begint hij te mekkeren.... heeft iemand hier ook ervaring mee?? en valt dit te weizigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
volgens mij moet je wel ergens in het register een aanpassingen hierin kunnen maken.. bij 10% bij mij of iets daaronder schakeld mijn phone zichzelf uit, google is je vriend.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
knights16 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 11:51:
Ik heb bij een lage accu nog wel goede wifi verbinding. Echter, als ik me ergens voor het eerst op een netwerk wil aanmelden, dan lukt dat niet met een half lege batterij. Dus nogmaals: ik kan met een halflege batterij wel gewoon op m'n eigen wifi-netwerk komen.

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankN-NL
nathalia schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 13:50:
[...]

Ik heb bij een lage accu nog wel goede wifi verbinding. Echter, als ik me ergens voor het eerst op een netwerk wil aanmelden, dan lukt dat niet met een half lege batterij. Dus nogmaals: ik kan met een halflege batterij wel gewoon op m'n eigen wifi-netwerk komen.
Dit had ik idd al begrepen maar hier heb ik ook geen problemen mee.. Ik werk op veel verschillende locaties en log vaak in in onbekende netwerken maar nooit probleem mee gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook geen probleem met wifi en lage batterij. heb zojuist de proef op de som genomen.
ik had 20% batterij en ik kon hier prima met wifi connecten. bovendien functioneerde deze ook. zowel internet als mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We hadden het laatst hier over skyp.
Bij mij werkt het prima met de wifi connectie en deed het ook met mobiel internet.
Echter probeerde ik het vandaag via G met skype te verbinden maar kreeg geen connectie. Ik denk dat ie dan G+ nodig heeft. dit wordt ook gebruikt bij mail binnenhalen of een site laden. H
oe kan ik ervoor zorgen dat er bij skype ook automatisch voor G+ gekozen wordt.
Als iemand een ander idee heeft hoor ik het ook graag.

ik denk dat ik zelf eerdere bevindingen nu moet bevestigen. heb net een nieuwe batterij erin gedaan en zie daar skyp deed het prima. Ik heb herhaald skype aan en uit gezet en geen probleem. ook niet met de verbinding.
dus misschien is het toch zo dat naarmate de batterij minder wordt de funties ook afnemen of dat de i780 zelf ergens in de spaarmode gaat.
wat ik wel nog heb is dat de ene keer het beeld van skype er prima uitziet en de andere keer heb ik alleen namen en zijn de tabbladen onderin mijn scherm niet benoemd.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2008 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
Denk dat het er eerder mee te maken heeft dat je je telefoon een keer gereset hebt (als je batterij eruit is staat ie per definitie even uit denk ik dan maar?). Ik heb tot de batterij leeg is nergens last van. Zodra er te weinig prik meer in zit om de radio van de gsm-verbinding aan te houden gaat die inderdaad uit, maar dit word netjes gemeld en is bij iedere windows mobile telefoon zo.

Heb geen problemen met wegvallende of niet werkende wifiverbindingen hier en gebruik het toch veel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchPlayer
De problemen die ik onder vind heb ik idd met beide batterijen. Verder heb ik ook alle verbindingen die ik niet gebruik uitgezet. Zal dan idd iets anders gaan zoeken voor portsplitter als dat veel batterij slurpt.

Ander ding, die firmware update is bij mij ook nog eens verkloot. Ik heb file i780DXHC4.zip gebruikt en ingelezen komt tot 100% en dan duurt het eindeloos lang en uiteindelijk een failed melding gekregen.

We gaan nu opzoek naar weer andere firmware.

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
ik zou toch die C4 proberen.. heb je mijn guide hierboven gelezen ?
belangrijk is om de juiste volgorde van flashen aan te houden, eveneens de juiste drivers.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchPlayer
Ik had het op de manier gedaan hoe het op het XDA forum uigelegd werd. *Communicatie gaat via het forum

Want het SHC4 bestand was een *.img bestand, klopt dat? Moest je die renamen naar *.bin?

Wat ook raar is, het SHC4 bestand datum is ouder dan die van de SHC3.

Ik heb nu succesvol de naar de SHC3 versie kunnen flashen en de telefoon werkt nu goed. Zelfs het scherm gaat nu automatisch helemaal uit :)

[ Voor 19% gewijzigd door Ginz op 05-06-2008 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
En is dat een NL rom? Of toch engels? En heb je dan bijv die mooie photoslide applicaties etc er nog op (oftewel, originele samsung rom)?

En kan je wel de NL-spellingscontrole / T9 erin zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchPlayer
Nou Ik heb effe die HC4 helemaal op mn telefoon gegooid excl de bootloader, ik had het wel uitgevinkt maar toch doet hij de update heel apart.

Maar alles succesvol gegaan en versie is idd HC4 volgens de telefoon, alleen de PDA software layout is weer als van ouds en niet de nieuwe look die je krijgt met de HC3 update. Dat vond ik ook wel apart.

Verder zijn beide roms in het engels wat ik zelf beter vind. Kwa applicatie vergelijking moet ik nog na gaan of daar verschil in zit.

Update, die photoslide apps zit er ook in het het ziet er gewoon uit als een originele rom. Alleen die startup\today screen is anders.

[ Voor 12% gewijzigd door DutchPlayer op 05-06-2008 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
wessel99 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 11:13:
En is dat een NL rom? Of toch engels? En heb je dan bijv die mooie photoslide applicaties etc er nog op (oftewel, originele samsung rom)?

En kan je wel de NL-spellingscontrole / T9 erin zetten?

Alle roms zijn verder engels (C3,C4,D1,E1 > nog niet op het web), je zult dan ook geen NL spellingscontrole hebben.. Wat je kan doen om je NL PDA versie te behouden is alleen je Phone gedeelte flashen..

*geruchten* dat er over 2/3 weken een WM6.1 versie uit zou komen.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchPlayer
Beter dat die WM6.1 update gaat komen. Met de Fimware upgrade ben ik iedergeval al tevreden, Camera werkt eindelijk eens normaal en mn schermpje gaat automatisch helemaal uit.

Hopelijk gaat de batterij nu ook langer mee. Dan ben ik weer helemaal positief over de phone 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
En door het Phone gedeelte te flashen doet de GPS het dan waarschijnlijk ook beter / zonder portsplitter?

Klinkt in ieder geval interessant. Wat is dan de meest recente telefoon-versie om naar te flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Mensen zijn er onduidelijk over, of de laatste phone versie GPS beter doet doen werken..

Ik heb versie C4 (schijnt de laatste stabiele versie te zijn, bron=xda gebruikers) en dan alleen het phone gedeelte draaiende, ik heb iig snelle fixes, ook binnenshuis, geen portsplitter nodig voor iGO (wel voor tomtom 6.00).

Mjah, dat lijkt me dus niet...

[ Voor 27% gewijzigd door DaannO op 05-06-2008 13:40 ]

PVoutput

Pagina: 1 ... 9 ... 23 Laatste