Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.
let echter wel op dat als de i780 wordt opgeladen, het scherm na een bepaalde in te stellen tijd nooit kompleet uitgaat. De achtergrondverlichting wordt dan gewoon lichtjes gedimmed. Bij andere WM6-telefoons gaat de achtergrondverlichting na die tijd normaal gesproken compleet uit.
Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.
Een dikke software/firmware update zou niet overbodig zijn.
AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38
ik kan hier niets opvinden op het web.
Verwijderd
Edit: Nee dus, even proberen is sneller dan deze post te typen
[ Voor 21% gewijzigd door dapluiz op 06-05-2008 13:38 ]
Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg
Ik lees enorm goede berichten over die PXA310, ongelovelijk snel, support voor allerlei instructiesets,Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 11:12:
De processor in de i780 (Marvell PXA310) is de eerste in zijn soort en wordt nog niet in andere devices gebruikt. Daarom zijn er (voor zover ik weet) nog geen overclock programma's welke met dit type overweg kunnen. Dat wordt dus nog even afwachten
Ik heb na goed zoeken op het web ook niets kunnen vinden voor een mogelijke overclock, wel dat ze bij CorePlayer erg druk zijn om een versie uit te brengen die hardware video acceleration goed ondersteund voor de PXA310 (moter van de I780)
review PXA3XX serie
De PXA320 (high end line)
Built on a 90nm process technology, it has been demonstrated to be capable of running at 1.2GHz at 1.1V. However, Marvell will only be offering this processor in volume with the clock speed of 806MHz.
Vmodje binnenkort dan maar voor de PXA310..
[ Voor 4% gewijzigd door knights16 op 06-05-2008 14:03 . Reden: some small things ]
Verder vroeg ik me af of er ook "cube"-achtige applicaties waren. Zag hier iemand met een gemodde wizard rondlopen en dat zag er echt geil uit. Zeker met de horsepower van de i780 moet dat briljant werken lijkt me! Ik vind pointUI net wat weinig features hebben en ik kom vaak ongewenst terug in de standaard today.
Verwijderd
[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2008 21:37 ]
Maaruh over de camera, niemand problemen? Er gebeurt helemaal niets als ik het camera programmatje aanklik.
AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38
Ja hoor..herken ik ook. Lijkt een bepaalde handeling te zijn die de camera "onklaar" maakt. Soms doet ie het na 3 dagen standby wel gewoon..en soms na een dag al niet meer..herstartje en werkt weer maar is gewoon een bug..DutchPlayer schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 22:19:
Okay dan, dan moeten we maar rekening houden met de pling.
Maaruh over de camera, niemand problemen? Er gebeurt helemaal niets als ik het camera programmatje aanklik.
PointUI: superfraaie homescreen vervanger:
http://www.pointui.com
Ftouchflo, scrollen met je dikke vinger (om het gemis van het scrollwieltje van de i600 teniet te doen):
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=338143
FtouchfloConfig, om de programma's (onder andere PointUI home) te excluden die zelf een scroll-interface hebben:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=345568
Advanced Config, geavanceerde stroombesparende instellingen, geen waarschuwingen bij het installeren van cabs, voip settings etc:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=317070
Google Maps
HTC Home Customizer (nog niet werkend, al zijn er die het al wel hebben!)
MusicID_TA, stukje muziek opnemen en uit de database terugkrijgen welk liedje het is:
http://forum.xda-develope...php?p=1596111#post1596111
nav4all, gratis navigatie:
www.nav4all.nl
SmartwatchM, voor het doorsturen van van alle mogelijke email,sms, callerid en afspraak en taak info naar mijn bluetooth MBW-150 horloge van sony ericsson:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=362218
PortSplitter
Realvga: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=327830
chFingerMouse, om te schakelen tussen touchpad en fingermouse:
http://www.modaco.com/ind...attach&type=post&id=24306
[ Voor 2% gewijzigd door wessel99 op 07-05-2008 16:18 . Reden: pointui vergeten ]
Mazda MX-30
Verwijderd
Vanochtend ging het aanzetten van de foon wat apart. Ik bedoel, na de nodige Samsung en WM screens bleef het scherm akelig lang zwart. Uiteindelijk was het wel mogelijk de pin in te toetsen, maar daarna weer het zwarte scherm...
Lader ingeplugd in de hoop dat dit verschil zou maken, maar helaas, niets. Het ledje werd gelukkig nog wel gewoon rood, net als anders.
Vanmiddag lader uitgeplugd en geprobeerd de i780 op te starten. Ditmaal ook gewoon het rode lampje, maar geen Samsung of WM screens. UIteindelijk gaf 'ie wel het pin-scherm, maar het was net alsof het scherm in een energie-spaarstand stond. En het leuke: iedere muisklik of tik op het scherm deed deze weer zwart worden. Omdat het scherm wel steeds na verloop van tijd weer aanging slaagde ik er wel in om (in etappes) de pin in te toetsen.
Helaas is het alleen nog steeds zo dat bij iedere tik of muisklik het scherm weer zwart wordt. Enige lichtpuntje is dat het scherm dus zijn touchscreen eigenschappen niet verloren is.
Voor de volledigheid, heb nu draaien:
- GoogleMaps
- Keyswop
- WkTask
- RealVGA met 96dpi package
- xda battery icons in taakbalk
- PPCPimBackupV2.8
- Sprite Backup
- Currency Converter
- Samsung Today (de Engelse home plugin)
Verder was de i780 compleet clean: na hard reset alleen bovenstaande apps geïnstalleerd en dus nog geen tomtom, port splitter etc.
Wat me trouwens ook opvalt is dat na iedere harde reset het uitlijnen van het scherm moeilijker wordt. Erg irritant; zit je zo een minuut of vijf te pielen met dat ding...

Enfin, alle hulp is welkom!
Verwijderd
hmm, heb voorheen met wktask nooit iets raars gehad, apart. Misschien de combinatie met Samsung Today.troftnom schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 18:22:
Heb dat ook gehad na het installeren van wktask, dat veranderde wat aan de brightness settings. Uiteindelijk gelukkig als volgt gefixed door hem via de PC te gaan bedienen met Mymobiler. Na installatie via je PC en USB kabel kun je dan je brightness weer goed zetten zodat je weer wat met je i780 zelfstandig kan doen.
Bedankt voor je suggestie iig!
Ben nu druk doende om hem aan de pc te hangen. Fijn alleen dat je dan eerst weer je wachtwoord moet invullen met dat onwillige scherm.
Brengt me direct bij probleem nummer twee. Na een minuutje of vijf a tien is het gelukt met het wachtwoord, echter activesync geeft aan dat het device nog steeds gelockt is
Het is nu trouwens ook zo dat wanneer ik snel één cijfer van de pin intoets, het scherm daarna nog steeds uitgaat. Echter, als klap op de vuurpijl zie ik nu ook een aantal keer mijn zojuist ingetoetste cijfer weer verdwijnen uit beeld, aarrrgghh

Yeeha! inmiddels verbinding met pc...toch handig zo'n qwerty keypad i.c.m. touchscreen
En toen deed 'ie het weer (al een tijdje hoor)
Was idd de brightness: best vaag, stond ineens niets aangevinkt. Weten we dat weer voor een eventuele volgende keer.
Thanks troftnom
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2008 21:05 . Reden: problem solved! ]
Hoe krijg ik die HTC Home plugin werkend? Ik krijg alleen een shell32.exe error te zien bij het opstarten en een lege balk. Heb het via htc home customizer geprobeerd (en die de juiste plugin laten downloaden) en op "dutch" gezet (ik heb een NL rom).
ik dacht dat je om de HTC Home plugin te draaien de engelse rom geinstalleerd moest hebben..
Ik ben er al achternathalia schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 16:58:
Weet iemand hoe de autohouder van Samsung in de auto moet worden bevestigd? Gaat dit aan één van de roosters of met een zuignap?
In Duitsland is dit goed te bestellen. Bij McBuero.de kost de houder EUR 6,76 en de zuignapbevestiging EUR 16,40 en de verzendkosten naar Nederland zijn EUR 6,99. Bij Oweta.de zijn de prijzen zelfs nog lager, maar de verzendkosten iets hoger.
Al met al wel goedkoper dan de Brodit bevestiging incl. Brodit Proclip. Dan ben je in totaal incl. verzendkosten bijna EUR 50,- kwijt. Maar het is natuurlijk maar net of je bevestiging d.m.v. een zuignap of op het rooster wenst.....
[ Voor 8% gewijzigd door nathalia op 08-05-2008 10:56 ]
Mazda MX-30
Dit is dus een engelse rom, zonder Nederlandse taal, het gaat hier om E-boot+PDA+PHONE versie, een volledig update van je apparaat, momenteel komt de D versie er al aan geloof ik.. dus houdt het in de gaten, vanaf de D versie zou het ook niet meer nodig hoeven zijn om GPSSplitter/Portsplitter te meoten gebruiken wanneer je gebruik wilt maken van navigatie.
Verwijderd
Sja dan heb je wel een engelse rom op je phone. Op zich geen probleem natuurlijk alleen het voelt ook wel een beetje "eng" om me nederlands eruit te knallen en waarschijnlijk nooit meer terug te kunnen zetten (immers kom ik nergens de orginele nederlandse rom tegen)knights16 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 16:22:
Firmware DXHC4 (alleen Engels?) is te downloaden ( ) , voor een omschrijving hoe te flashen [url]http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=388067[/url]
Dit is dus een engelse rom, zonder Nederlandse taal, het gaat hier om E-boot+PDA+PHONE versie, een volledig update van je apparaat, momenteel komt de D versie er al aan geloof ik.. dus houdt het in de gaten, vanaf de D versie zou het ook niet meer nodig hoeven zijn om GPSSplitter/Portsplitter te meoten gebruiken wanneer je gebruik wilt maken van navigatie.
wat jullie?
maar het is maar informatie, zelf ga ik er denk ik wel mee aan de slag, heb me huidige i600 ook op engels staan.. hoop dat me i780 vandaag eindelijk arriveerd
Verwijderd
GPSgate werkte niet.
Portspitter (ppc2003 cab, wm5 cab en wm6 exe). Alle instellingen en combinaties zoals in dit forum beschreven heb ik geprobeerd maar ik krijg maar geen fix.
GPSproxy zelfde verhaal, geen satelieten.
Ook in Garmin zie ik geen satelieten. Hij vindt er geen enkele in de gratis map viewer optie. In de instellingen heb ik geprobeerd met het tijdelijke GPS stuurprogramma en de Seriële GPS gebruiken opties; COM6(portsplitter) en COM8 (voorstel van Garmin zelf).
Zijn er nog andere mogelijke instellingen die ik over het hoofd zie of kan het zomaar zijn dat de GPS module defect is?
geef anders je apparaat een harde reset, download daarna google maps en probeer daarmee een fix (ga buiten staan met je toestel!) te krijgen.. uberhaupt raad ik je aan om even dmv google maps een fix proberen te verkrijgen, hier hoef je geen gps splitter enz voor te gebruiken.
succes
Verwijderd
zorg er ook voor dat de Enhanced GPS-data up-to-date is (dit doe je door deze te updaten middels start>instellingen>systeem>enhanced gps>XTRA inschakelen inschakelen>Downloaden van XTRA-gegevens.)
Zoals knights16 hierboven al zegt: probeer het eerst eens via Google Maps, hier krijg ik ook sneller een fix mee dan met portsplitter en TomTom. Download ook even de laatste versie (als je die nog niet hebt, dit is 2.0.1.31) vul bij Google Maps de gps-info handmatig in: menu>opties>gps instellingen>handmatig instellen COM8: en 4800.
Ga nu inderdaad buiten staan in de open lucht (moet met dit weer niet zo'n straf zijn
Succes ermee!
Stefan
Verwijderd
Dit is misschien iets, al moet ik zeggen dat je wel lang aan het klooien bent voor het er een beetje gelikt uitziet. http://www.ultimatelaunch.de/knights16 schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 16:09:
ben benieuwd of die touch interface enigzins op de i780 gedraaid kan worden.. weet iemand of er van dit soort cube achtige .cabs zijn ?
Trouwens, ik meen gelezen te hebben dat iemand op xda die htc home plugin heeft draaien op een Franse rom. Helaas kreeg ik zelf ook steeds die shell32.exe error te zien.
edit: htc home plug informatie van xda:
Hi,
i have managed to get home working with this rom and realvga and french langage addon. I think it most works with other langage and others rom you have to rename two files in path \windows hh_0409_weathercities.xml to hh_040C_weathercities.xml (040C is code of french lang replace it with your lang code)
and the second htc hdlg.exe.0409.mui to htc hdlg.exe.040C.mui
And the last one is in the path /htchome htchomedll.0409.mui rename it with htchomedll.040c.mui
Make a soft reset and now you have a must have plugin working
je moet dan de htc home plugin van: The one on software compatibility for i780. pakken uit het draadje op xda-developers.com
[ Voor 67% gewijzigd door knights16 op 10-05-2008 17:19 ]
Bij Ritel is deze gewoon beschikbaar... Of bedoel je direct bij KPN?Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 06:49:
Weet iemand toevallig waarom deze telefoon niet beschikbaar is bij KPN? Of komt die volgende maand ergens?
[...]
Bij Ritel is deze gewoon beschikbaar... Of bedoel je direct bij KPN?
[/quote]
offtopic: heb je ervaringen met ritel, want heb jier me i780 besteld en krijg al vanaf donderdag eigenlijk naar mijn gevoel smoesjes te horen betreft me levering?
Verwijderd
Zou best wel eens kunnen helpen. Ik ben zelf flink met de GPS aan het pielen (met de Windows Mobile SDK hobby je zo wat in elkaar). Maar het overkomt me nog wel eens dat ik absoluut geen fix meer kan krijgen wanneer ik te vaak een crash gehad heb. Dan is een harde reset *altijd* de oplossing! Daarna draait alles weer als een zonnetje!knights16 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 14:55:
kapot kan je module altijd zijn, maar is niet aannemelijk..
geef anders je apparaat een harde reset, download daarna google maps en probeer daarmee een fix (ga buiten staan met je toestel!) te krijgen.. uberhaupt raad ik je aan om even dmv google maps een fix proberen te verkrijgen, hier hoef je geen gps splitter enz voor te gebruiken.
succes
Verwijderd
Direct bij KPN. Wil bij de Primafoon gaan verlengen in JuniPeterEs schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 20:46:
[...]
Telefoon zonder lader --> uitzetten met knop aan de bovenkant --> telefoon gaat niet meer aan!
Telefoon met lader --> telefoon staat uit --> gaat gewoon aaaaan!
Ook is het grappig dat als de telefoon uitstaan en hij gaat niet meer aan zonder lader..en ik de lader erin doet het ongeveer 15 sec duurt eer dat het rode lampje aangaat.
Weet iemand hoe het werk met de service van samsung? Naar wie of wat stuur ik hem op en hoe lang ben ik hem naar verwachting kwijt?
Heb je al een hard reset overwogen? Dat zou ik toch eerst proberen voordat ik hem opstuur.xon schreef op zondag 11 mei 2008 @ 11:14:
grom..ben bang dat ik hem moet gaan opsturen...mijn telefoon gaat alleen nog maar aan op het moment ik heb aan de lader hang.
Verwijderd
Toch wel een nadeel van zo'n touchscreen.
Ja vergeten te vertellen..uiteraard gedaan maar geen resultaat.troftnom schreef op zondag 11 mei 2008 @ 12:01:
[...]
Heb je al een hard reset overwogen? Dat zou ik toch eerst proberen voordat ik hem opstuur.
Iemand ervaring met opsturen en waar naar toe?
Yes, mijn i780 komt daar vandaan. heeft wel 2 weekjes geduurt voordat ik hem had, maar alles OK gegaanknights16 schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 21:16:
[quote]PeterEs schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 20:46:
[...]
[/quote]
offtopic: heb je ervaringen met ritel, want heb jier me i780 besteld en krijg al vanaf donderdag eigenlijk naar mijn gevoel smoesjes te horen betreft me levering?
Verwijderd
Ik heb het net ook geinstalleerd. De scroll functie is idd echt super. Hiermee voorkom je dat je continue je stylus erbij moet pakken. Zeker onmisbaar in emails en internetBarnOwl schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 09:43:
[...]
Inderdaad, vooral de scroll functie naar de volume knop brengen zou ik absoluut niet meer kunnen missen!
Hier is trouwens de Engelse link:
http://www.pocketpt.net/f...og&blogid=4&showentry=150
[...]
Yes, mijn i780 komt daar vandaan. heeft wel 2 weekjes geduurt voordat ik hem had, maar alles OK gegaan
[/quote][/small] nou lekker dan, 24 uurs levering...elke keer weer een andere smoes hebben ze voor mij, als ze nu gewoon eerlijk toegeven dat ze het toestel niet op voorraad hebben ofzo, heb ik er een stuk meer vrede mee
xon schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 10:53:
[...]
jep inderdaad moet je hem weer terugop 120 dpi zetten...wat mij opvalt is dat ik eigenlijk nergens zie dat je ervoor moet betalen of dat het een 30 dagen trial is of zo..zie ook nergens waar ik een serial zou kunnnnen invullen..
Verwijderd
Nadat ik mijn telefoon heb uit -en aangezet (moest ivm aanpassing enhanced GPS) zijn mij instellingen weer weg. Hebben meer mensen dit? Zo ja is er ook een oplossing voor?BarnOwl schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 09:43:
[...]
Inderdaad, vooral de scroll functie naar de volume knop brengen zou ik absoluut niet meer kunnen missen!
Hier is trouwens de Engelse link:
http://www.pocketpt.net/f...og&blogid=4&showentry=150
Verwijderd
EDIT: Ik heb de oplossing gevonden. Het bleek dat het registry tijdens het verwijderen niet goed is opgeschoond. Dit handmatig gedaan en een herinstallatie uitgevoerd. Het werkt weer perfect.Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 18:47:
[...]
Nadat ik mijn telefoon heb uit -en aangezet (moest ivm aanpassing enhanced GPS) zijn mij instellingen weer weg. Hebben meer mensen dit? Zo ja is er ook een oplossing voor?
Verwijderd
Ik heb de oplossing gevonden. Het bleek dat het registry tijdens het verwijderen niet goed is opgeschoond. Dit handmatig gedaan en een herinstallatie uitgevoerd. Het werkt weer perfect.Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 18:47:
[...]
Nadat ik mijn telefoon heb uit -en aangezet (moest ivm aanpassing enhanced GPS) zijn mij instellingen weer weg. Hebben meer mensen dit? Zo ja is er ook een oplossing voor?
Iemand een idee?
http://www.hi-pda.com/for...extra=page%3D1#pid4634471
alleen samsungtoday.cab, de dll's zijn voor de chinese taal (heb je ws niet nodig)
[ Voor 48% gewijzigd door wessel99 op 15-05-2008 00:21 . Reden: link naar attachment werkte niet ]
Welke dien ik nu te kiezen? En moet ik later nou wel of niet .Net Compact Framework installeren of staat deze al op de i780?
Mazda MX-30
Verwijderd
- Harde reset gedaanVerwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 12:26:
spud01,
zorg er ook voor dat de Enhanced GPS-data up-to-date is (dit doe je door deze te updaten middels start>instellingen>systeem>enhanced gps>XTRA inschakelen inschakelen>Downloaden van XTRA-gegevens.)
Zoals knights16 hierboven al zegt: probeer het eerst eens via Google Maps, hier krijg ik ook sneller een fix mee dan met portsplitter en TomTom. Download ook even de laatste versie (als je die nog niet hebt, dit is 2.0.1.31) vul bij Google Maps de gps-info handmatig in: menu>opties>gps instellingen>handmatig instellen COM8: en 4800.
- Laatste versie google maps gedownload
- Enhanced GPS aangezet en opnieuw opgestart
- Google maps ingesteld COM8 en 4800
- Google maps > GPS gebruiken
Apparaat kan direct geen GPS vinden (Er is geen GPS-ontvanger gevonden...) op COM9 doet hij er langer over en vindt uiteindelijk ook geen signaal (Er is geen GPS-ontvanger gevonden...)
Weet t nu echt niet meer, iemand nog een wijze raad of toch maar eens bellen met de winkel???
Echter, hoe kan ik nu andere toetsen (bijvoorbeeld de + knop en de - knop (respectievelijk de y en de u)) instellen als volumeknop?
Hoe hebben jullie dit gedaan?
Mazda MX-30
ik weet eerlijk gezegt het antwoord niet, maar ik zou het gewoon eens proberen met een ARM en daarna een ARM4, kom je er vanzelf achter.nathalia schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 09:33:
Ik wil PocketPoiEdit installeren op m'n i780. Nu vraagt dit programma bij installatie of het gaat om een ARM processor of een ARM4 processor. Aangezien de laatste vaker voorkomt bij nieuwere PocketPC's lijkt me dat ik deze moet kiezen, maar als ik op m'n i780 bij Info kijk dan staat er dat het een ARM processor is.....
Welke dien ik nu te kiezen? En moet ik later nou wel of niet .Net Compact Framework installeren of staat deze al op de i780?
Net Compact Framework is volgens mij up to date..anders google op bovenstaand probleem en je zult vast een antwoord vinden.
Het is inderdaad gelukt met de instelling voor ARM. Nadat ook POIedit op m'n PC goed was ingesteld, lukt het me nu om via Wifi en m'n mobiele internetabo flitspalen en snelheidscontroles te downloaden. Overigens geen .Net Compact Framework nodig. Dank voor de hulpknights16 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 10:57:
[...]
ik weet eerlijk gezegt het antwoord niet, maar ik zou het gewoon eens proberen met een ARM en daarna een ARM4, kom je er vanzelf achter.
Net Compact Framework is volgens mij up to date..anders google op bovenstaand probleem en je zult vast een antwoord vinden.
Mazda MX-30
Ehh doe je dat trouwens in TOM TOM? Moet je toch abonnementje voor hebben? of denk ik meteen al evilnathalia schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 11:27:
[...]
Het is inderdaad gelukt met de instelling voor ARM. Nadat ook POIedit op m'n PC goed was ingesteld, lukt het me nu om via Wifi en m'n mobiele internetabo flitspalen en snelheidscontroles te downloaden. Overigens geen .Net Compact Framework nodig. Dank voor de hulp!

Verwijderd
Ik heb deze geinstalleerd, maar ik wil het wat verder configureren. Zoals het aanpassen van de menu's. Hoe kan ik dat? Heb nog niet uitgevonden hoe dit te doen..wessel99 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 00:20:
nieuwste homescreen van samsung:
http://www.hi-pda.com/for...extra=page%3D1#pid4634471
alleen samsungtoday.cab, de dll's zijn voor de chinese taal (heb je ws niet nodig)
Life's not a Krentenbol
Hoe je de "navigate" in het hoofdscherm wijzigt of hem snel op toetsenblokkering krijgt weet ik niet, maar de laatste versie van s2u2 werkt iig ook met de i780.
Verwijderd
Verwijderd
Krijg het niet voor elkaar om PQzII_WM6_20080405_008c.cab te installeren. Krijg telkens de melding:nathalia schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 10:43:
Ik heb PQZII gebruikt om de volumetoetsen te veranderen in scrolltoetsen. Dit werkt super!
Installatie van PQzII_WM6_20080405_008c.cab is mislukt. Zowel vanaf de telefoon als vanaf de geheugenkaart. Harde reset gaf geen resultaat.
RealVGA was ook al buggie (foutmeldingen en vastlopers), GPS ook nog niet aan de praat. Wordt hoe langer hoe meer chago. Iemand een idee wanneer er een fix/ROM update komt?
Je moet de oude versie hebben van PQZII. Dus de versie zonder de "c"...... Dan werkt het welVerwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 11:41:
[...]
Krijg het niet voor elkaar om PQzII_WM6_20080405_008c.cab te installeren. Krijg telkens de melding:
Installatie van PQzII_WM6_20080405_008c.cab is mislukt. Zowel vanaf de telefoon als vanaf de geheugenkaart. Harde reset gaf geen resultaat.
RealVGA was ook al buggie (foutmeldingen en vastlopers), GPS ook nog niet aan de praat. Wordt hoe langer hoe meer chago. Iemand een idee wanneer er een fix/ROM update komt?
Mazda MX-30
Verwijderd
TOP!nathalia schreef op maandag 19 mei 2008 @ 11:56:
Je moet de oude versie hebben van PQZII. Dus de versie zonder de "c"...... Dan werkt het wel.
Werkt! Nu nog RealVGA en GPS
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2008 12:25 ]
Verwijderd
Alleen met GPS instellingen op COM9 (meerdere mensen COM9 ipv COM8?) begint hij met Opstarten GPS... En ipv direct (bij COM1t/m8) geeft hij na 2 min. de melding: Er is geen GPS ontvanger gevonden enz.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2008 13:17 ]
Hebben jullie voor navigatie al eens alternatieve software geprobeerd naast de good old TOM TOM.
Inmiddels is TOM TOM ook niet echt meer geupdate voor de PDA en zullen ze dat ook wel zachtjes laten sterven.
Kortom wat zijn de underdogs wat betreft "PDA" navigatie momenteel?
Verwijderd
De kaart is veel nieuwer dan die van tomtom 6 (ik meen januari 2008) en je hebt er ook geen portsplitter voor nodig om het te draaien.
Dus ik zou zeggen, wacht even tot iGo hier ook verkrijgbaar is en koop deze...
Om nog een keer terug te komen op het GPS verhaal van spud01:
Com9 is de hardware poort waar de GPS zich bevind en in het Externe GPS instellingen menu zetten wij de harware poort inderdaad op 9, maar de programma-poort op com8. Hierdoor zal windows er voor zorgen dat programma's de GPS aanroepen via compoort 8. (kijk deze (waarschijnlijk voor de 100ste keer) nog eens goed na).
Iets anders wat bij mij ook het geval is, is dat ik de XTRA gegevens van de Enhanced GPS data altijd even update net voor ik de GPS ga gebruiken. Als ik dit een uur of 5 niet gedaan heb merk ik ook dat het al langer duurt voor ik een fix heb.
Het laatste is, als je Google Maps gebruikt, je misschien echt een paar keer op 'opnieuw proberen' moet klikken voor hij verbinding heeft (zeker voor de eerste keer). Zorg ook dat het toestel echt een goed uitzicht heeft op de lucht, dus ga ff achterin de tuin zitten o.i.d. (als je die hebt tenminste
PDA navigatie, alternatieven voor TomTom:xon schreef op maandag 19 mei 2008 @ 14:16:
tiiikje off-topic:
Hebben jullie voor navigatie al eens alternatieve software geprobeerd naast de good old TOM TOM.
Inmiddels is TOM TOM ook niet echt meer geupdate voor de PDA en zullen ze dat ook wel zachtjes laten sterven.
Kortom wat zijn de underdogs wat betreft "PDA" navigatie momenteel?
- Igo8 --> Geen PortSplitter nodig
- CoPilot Live 7
- Route 66 Mobile 8
- Garmin Mobile XT --> Geen PortSplitter nodig
Wie weet welk van de bovenstaande vier pakketten er goed draait op de i780? Over welk pakket is de i780 gebruiker het meest tevreden?
[ Voor 6% gewijzigd door nathalia op 19-05-2008 16:14 ]
Mazda MX-30
Verwijderd
[folders]
app="%SDCARD%/iGO8"
[interface]
maxzoom2d=6000000
show_exit=1
resolution_dir="320_320"
;vga=1
[rawdisplay]
highres=0
screen_x=320
screen_y=320
class=square
opslaan en terugplaatsen.
Nu zal het programma weergegeven worden in het volledige scherm.
(PS: als een mod het niet geschikt vind om dit hier te bespreken moet hij/zij dit maar verwijderen, ik zal ook verder niet verwijzen naar waar versies gevonden kunnen worden o.i.d., dit is alleen nodig om deze software met dit toestel te laten werken.)
Verwijderd
Thanks voor het lijstje..was zelf ook al wezen zoeken en vele goede berichten over lgo8...nog niet te koop maar wel te vinden met wat zoeken heb ik gemerkt via de bekende wegen..nathalia schreef op maandag 19 mei 2008 @ 15:50:
[...]
PDA navigatie, alternatieven voor TomTom:Igo8 staat me ook heel erg aan, maar is helaas nog niet te koop. Over CoPilot Live 7 is weinig bekend, maar dit wordt wel erg goed getest. Over Route66 is niet iedereen even enthousiast en dat geldt ook voor Garmin Mobile XT.
- Igo8 --> Geen PortSplitter nodig
- CoPilot Live 7
- Route 66 Mobile 8
- Garmin Mobile XT --> Geen PortSplitter nodig
Wie weet welk van de bovenstaande vier pakketten er goed draait op de i780? Over welk pakket is de i780 gebruiker het meest tevreden?
Verwijderd
Knuruft, Ik heb exact uitgevoerd wat je hierboven beschreef.Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 15:51:
open sys.txt in kladblok, verwijder alles en kopiëer dit er in:
[folders]
app="%SDCARD%/iGO8"
[interface]
maxzoom2d=6000000
show_exit=1
resolution_dir="320_320"
;vga=1
[rawdisplay]
highres=0
screen_x=320
screen_y=320
class=square
opslaan en terugplaatsen.
Nu zal het programma weergegeven worden in het volledige scherm.
(PS: als een mod het niet geschikt vind om dit hier te bespreken moet hij/zij dit maar verwijderen, ik zal ook verder niet verwijzen naar waar versies gevonden kunnen worden o.i.d., dit is alleen nodig om deze software met dit toestel te laten werken.)
Bij de installatie krijg ik echter steeds de melding:
" Failed to ope file: ui_igo8\320_320\loading.bmp exiting application "
Heb je een oplossing hiervoor ? Bij voorbaat dank
Ik krijg echter vervolgens een andere foutmelding helaas
[ Voor 8% gewijzigd door knights16 op 21-05-2008 09:47 ]
http://www.saman-cz.com/ppc/index.html?drfovrw.html
sms delivery notifications *met* naam ipv alleen telefoonnummer!
Verwijderd
@hoolhunter:
Voor wat betreft Igo8 moet je idd even op xda-developers kijken. Ik had een versie gedownload waar alleen de eerdergenoemde verandering voor nodig was, dus daar kan ik je verder ook niet mee helpen...
Alleen iieetsje meer batterijduur en een standaard usb-aansluiting ipv samsung-connector en het was af! Met de nieuwere roms hoef je naar het schijnt ook al geen portsplitter meer te gebruiken, prima dus.
Nu nog ff afwachten op de update naar windows mobile 6.1 :-)
Probleem was dat hij niet meer aanging als het toestel uitstond en alleen maar aanwilde als er een batterij aangekoppeld was. Ik ben ZEER benieuwd of er straks nieuwe firmware opzit aangezien deze voor de nederlandse versie nog niet openbaar te krijgen is.
Verwijderd
Tt6 draait zonder problemen op m'n I780 en gebruik hiervoor portsplitter.
So far so good , maar nu komt mijn probleem.... Tom tom start plots op ? Ligt mijn mobiel gewoon op de kast , of als ik wil bellen , als er een smsje binnenkomt het maakt allemaal niet uit want tomtom start op en moet ik die steeds weer eerst afzetten. Ik word hier echt gek van. Heb al portsplitter afgezet en uit de lijst van opstarten gehaald maar zonder resultaat.
Heeft iemand een idee wat ik kan doen want ik ben voor de rest heel tevreden van tomtom6 , maar wil graag zelf beslissen wanneer ik het programma wil starten.
Alvast bedankt. Groetjes
Is dat zo ? Dat is wel heel interessantwessel99 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 20:58:
Met de nieuwere roms hoef je naar het schijnt ook al geen portsplitter meer te gebruiken, prima dus.

Verwijderd
- Ik wil mijn i780 aansturen met Microsoft Voice Command. Heeft iemand er ervaring mee ? Ik ben zelfs nog altijd niet 100% zeker of het wel werkt.
- Ik wil dan die Voice Command aanspreken via een BlueTooth headsetje. Kan dat ?
Liefst een mono headset, om de draadjes van een stereo headset te vermijden. Voor streaming zal ik dan wel een headset met draden doen. Ik wil vooral onderweg audio-notities nemen. Ik heb een Samsung WEP300, maar die doet enkel phone calls. Dat ligt volgens mijn winkel aan de Samsung en niet aan de headset. Klopt dat ?
- Ik stel vast dat handwriting standaard niet mogelijk is in de Nederlandse WM 6.0.
Heeft iemand ervaringen met Transcriber en/of Calligrapher ?
Ik lees dat Calligrapher beter is qua Nederlands - is Transcriber op dat gebied echt te slecht ?
Had ik ook. Je kan gewoon de 2577 map op je sd-kaart verwijderen of hernoemen (zeg maar autorun). Ik vermoed ook dat het iets met stroombesparende instellingen te maken heeft.Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 06:45:
Ik heb een probleem met tomtom. Misschien dat het hier ergens al reeds vermeld stond maar kan het niet zo meteen vinden.
Tt6 draait zonder problemen op m'n I780 en gebruik hiervoor portsplitter.
So far so good , maar nu komt mijn probleem.... Tom tom start plots op ? Ligt mijn mobiel gewoon op de kast , of als ik wil bellen , als er een smsje binnenkomt het maakt allemaal niet uit want tomtom start op en moet ik die steeds weer eerst afzetten. Ik word hier echt gek van. Heb al portsplitter afgezet en uit de lijst van opstarten gehaald maar zonder resultaat.
Heeft iemand een idee wat ik kan doen want ik ben voor de rest heel tevreden van tomtom6 , maar wil graag zelf beslissen wanneer ik het programma wil starten.
Alvast bedankt. Groetjes
Met "Schnapp's advanced configuration" kun je onder andere de memorysaver voor sd-kaarten aan- en uitzetten. Kun je downloaden op xda-developpers. Niet zeker of dit de oplossing is maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden.
Verwijderd
Over de handwriting, er is een .cab beschikbaar die het enabled. Doe het niet. Niet dat het heel veel uitmaakt, maar je gebruikt het tien seconden om vervolgens tot de conclusie te komen dat het gewoon niet fijn werkt. Misschien als je heel veel tijd erin steekt, maargoed, ik typ vrij snel op mijn toetsenbord, iig sneller dan de handwriting het bij kan houden.
De standaard headset (stereo) die is meegeleverd doet prima notities maken via de standaard audio-notitie opnemer. Heb inmiddels een ander programma daarvoor geinstalleerd (heb tel even niet hier, dus kan niet kijken hoe het heet) waarmee hij de lengte niet beperkt tot maar een paar minuten. Dit programma werkt ook perfect met mijn twee bluetooth setjes (Jabra (slechts een oortje, voor telefoon) en een Sony geval (stereo). Dus het ligt NIET aan de Samsung in dit geval
Met Voice Command ben ik niet bekend.
Ben zeer tevreden over dit toestel (zegt nogal wat, stel hoge eisen aan mijn telefoons). Inderdaad had de batterijduur wat langer gemogen, had die kutaansluiting gewoon normaal gemoeten en bovenal hadden de knopjes van het toetsenbord iets breder gemogen, wat minder stug. Ook had het scherm een stuk helderder gemogen. Dat zijn echter kleine minpuntjes, die niet opwegen tegen de minpunten die ik had met mijn vorige toestellen (S710/S730, TyTnII, Touch, Touch Dual).
Verwijderd
In de windowsmap staan 2 splashscreenbestanden:
-Het standaard splashscreen: welcomehead.128.png (320x320 pixels)
-Het RealVGA splashscreen: welcomehead.96.png (640x640 pixels)
Nu voelen jullie hem waarschijnlijk al aankomen, maar kopieer welcomehead.128.png naar een andere map (en doe dit eventueel ook voor welcomehead.96.png als backup). Hernoem welcomehead.128.png naar welcomehead.96.png en overschrijf deze over het originele welcomehead.96.png.
Je hebt hier wel een alternatieve verkenner voor nodig (bijvoorbeeld Resco Explorer of Total Commander) omdat de standaard verkenner geen authorisatie heeft om bepaalde bestanden in de windows map te overschrijven).
Nu zal het opstartvenster weer in zijn geheel getoond worden.
PS: je kunt dit natuurlijk ook gebruiken voor custom opstartschermpjes, maar in dat geval vind ik wel dat je ze even moet delen met de rest van de Tweakerts
Stefan
Edit: was de "." tussen welcomehead en 96/128 (niet geheel onbelangrijk denk ik
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2008 14:12 ]
Ik gebruik input recognizers (enableRecognizersNL.CAB) Werken bij mij proma. Ze schijnen uit de UK versie te komenVerwijderd schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 11:24:
...
- Ik stel vast dat handwriting standaard niet mogelijk is in de Nederlandse WM 6.0.
Heeft iemand ervaringen met Transcriber en/of Calligrapher ?
Ik lees dat Calligrapher beter is qua Nederlands - is Transcriber op dat gebied echt te slecht ?
Verwijderd
Ik kan op mijn i780 wel verbinding maken met internet, maar als ik mijn email probeer op te halen krijg ik meteen de melding: 'fout bij het synchroniseren' (onderaan het beeld) en vervolgens 'kan geen verbinding maken. kan geen verbinding maken met de huidige verbindingsinstellinge. Tik op instellingen om de verbindinginstellingen te wijzen'. Maar mijn instellingen kloppen. Ik heb dit al tig keer doorgenomen met Vodafone en Samsung (daar krijg je echt geen zinnig antwoord uit). Het lijkt erop alsof het emailprogramma geen internet verbinding kiest. Ook als ik op wifi zit krijg ik deze melding. Heeft iemand enig idee? Tip van Samsung: doet u een reset. Ja - een harde reset kan dus helemaal niet. Ik overweeg nu om de Engelstalige firmware upgrade te installeren - heeft iemand daar al ervaring mee en hoe installeer je dat?
Vrgr
Verwijderd
Ik zeg overigens niet dat dit jou oplossing is, maar een hard reset kan dus wel als je een Nederlands toestel hebt.
Nu heb ik op aan de onderkant van het scherm een witte balk en is de agenda nog niet volledig zichtbaar....
heeft iemand hier een oplossing voor??
Verwijderd
krijg nammelijk regelmatig sides die vragen om een update.
Verwijderd
Die witte balk komt waarschijnlijk doordat je een samsungthema ingesteld hebt, deze is te klein om het scherm te vullen bij een dpi van 96. Als je een ander thema instelt bij Start>instellingen>vandaag en dan bijvoorbeeld Windows-standaard kiest, zal de witte balk weg zijn. Op je agenda-probleem weet ik zo 1,2,3 geen antwoord.
Ludo1802:
Voor zover ik weet zitten flash lite 2.1 en flash 7 al geïntergreerd in de rom van dit toestel, het probleem waar jij over spreekt komt voort uit het feit dat de meeste internetpagina's flash-content hebben welke gebruik maakt van een nieuwere versie van flash dan flash7, waardoor het niet correct weergegeven kan worden (bijvoorbeeld de Youtube-site). Er is bij mijn weten geen browser te installeren welke dit al ondersteund. Er is een browser in de maak: Skyfire, welke dit wel kan weergeven omdat deze berust op de firefox-browser. Verder zou deze ook zeer snel pagina's weergeven en andere features hebben, maar deze is alleen verkrijgbaar als beta in Amerika en kan door ons Europeanen nog niet geprobeerd worden omdat je een licentie moet hebben om de beta te proberen. Ook zou de nieuwe PIE van de windows mobile 6.1 upgrade met flash om moeten kunnen gaan, maar daar heb ik verder nog niet veel van gelezen.
Ik hoop dat dit jullie vragen een beetje beantwoord.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Verwijderd
Ongeveer 2-3 dagen. Ik gebuik de telefoon dan voor bellen/sms, email, rss en het bekijken van een aantal internet pagina's. Wanneer ik ook TomTom gebruik dan gaat het natuurlijk veel snellerknights16 schreef op zondag 25 mei 2008 @ 12:50:
Hoelang doen jullie met je accu?