Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjvanham
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-01-2023
Ik heb hetzelfde probleempje. waar vindt ik -port splitter-?. De rest is inderdaad duidelijk. Mooi toestel verder. ik ben ZEEER teverden.
onnofles schreef op woensdag 16 april 2008 @ 20:03:
Ik lees e.e.a. over GPS Hardware poort en GPS programmapoort.

Waar en hoe moet ik dit instellen op de Samsung i780..?

GPS-hardwarepoort: COM9 met baudrate 4800
GPS-programmapoort: COM8
Port Splitter input: COM8 met baudrate 4800
Port Splitter output: COM2
TomTom: andere NMEA GPS-ontvanger op COM2 (Port Splitter) met baudrate 4800

Grt. Onno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
fjvanham schreef op donderdag 17 april 2008 @ 18:31:
waar vindt ik -port splitter-?.
[...]
Draadje gelezen? Twee dagen geleden kwam deze vraag nog langs....

[ Voor 7% gewijzigd door troftnom op 17-04-2008 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryptos
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb sinds een paar weken ook dit sweet toestelletje in de vingers.

Echter duurt het bij mij erg lang voordat de GPS ontvanger gevonden wordt, terwijl port-splitter heb draaien met de juiste instellingen blijft Tom Tom aangeven dat erg een GPS apparaat aanwezig is.

het heeft wel gewerkt maar na dat ik alles uitgezet had en twee dagen later weer zou opstarten weer geen GPS apparaat erg frustrerend moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cryptos schreef op donderdag 17 april 2008 @ 19:51:
Ik heb sinds een paar weken ook dit sweet toestelletje in de vingers.

Echter duurt het bij mij erg lang voordat de GPS ontvanger gevonden wordt, terwijl port-splitter heb draaien met de juiste instellingen blijft Tom Tom aangeven dat erg een GPS apparaat aanwezig is.

het heeft wel gewerkt maar na dat ik alles uitgezet had en twee dagen later weer zou opstarten weer geen GPS apparaat erg frustrerend moet ik zeggen.
Hoi Cryptos,

Het is idd een zeer fijn toestel, alleen ik vind de tijd dat het duurt voor de GPS een fix heeft ook wat aan de lange kant (vergeleken met mijn oude Ipaq hw6915). Ik heb een 10-tal posts geleden een manier gepost welke (voor mij in ieder geval) sneller een fix geeft.

In eerste instantie een fix krijgen met Google Maps,
Vervolgens PortSplitter aanzetten,
Daarna TomTom.

Voor de precieze instellingen moet je maar even terugbladeren.

Ook moet je de Enhanced GPS aanzetten bij Start>Instellingen>Enhanced GPS en deze regelmatig (bijvoorbeeld automatisch elke dag) updaten.. GPRS bundel kan in zo'n geval handig zijn...

Ik hoop dat dit voor jou ook werkt.

Groetjes,

Stefan

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2008 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchPlayer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-01 10:57
Nu heb ik het toestel al een tijdje en gebruik hem sinds ongeveer 2 weken ook om mee te bellen.

Ben ik dan nu de enige die het bereik van deze telefoon waardeloos vind, ik woon in een grote flat met 113 appartementjes. Zit ik in mn kamer, bureau staat bij het raam aan de gallerij kant en vervolgens het bereik flikkert constant weg. Laat je de telefoon zoeken naar netwerk, kan hij vervolgens niet vinden. Ga ik op balkon staan kan hij nog niks vinden.

Ik vind dat zeer frustreerend werken, dus sim terug in mn SE w810, bereik is super en kan gewoon overal in huis bellen zonder probleem.

Ander ding is de Accu/batterij, deze gaat nogal snel leeg als het scherm constant aan staat. NU heb ik lopen zoeken of het scherm niet zo in te stellen is dat hij uit gaat als je de telefoon even niet gebruikt. Ik heb de functie niet kunnen vinden jullie wel??? Nu moet je er steeds op letten dat je na gebruik van de telefoon ook het scherm uit zet, anders is je accu zo leeg. :(

Beetje jammer, allemaal dacht ik zo.

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchPlayer schreef op donderdag 17 april 2008 @ 22:35:
Ander ding is de Accu/batterij, deze gaat nogal snel leeg als het scherm constant aan staat. NU heb ik lopen zoeken of het scherm niet zo in te stellen is dat hij uit gaat als je de telefoon even niet gebruikt. Ik heb de functie niet kunnen vinden jullie wel??? Nu moet je er steeds op letten dat je na gebruik van de telefoon ook het scherm uit zet, anders is je accu zo leeg. :(
Zo'n moeite is da toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchPlayer
Nou ik vergeet steeds dat knopje in te druken om het scherm uit te zetten. Mn SE word het scherm ook automatisch uit gezet als je em niet gebruikt. Maar goed kan ook gemak zucht van mij zijn. Al vind ik het dus zeg maar niet logisch dat het er niet op zit.

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De functie die je zoekt is te vinden bij Start>Instellingen>Verlichting

Vinkje bij Verlichting uit als app. niet wordt gebruikt gedurende en dan (bijvoorbeeld) 30 sec.

Nu zal het scherm uitgaan als je het apparaat 30 seconden niet gebruikt. In het geval dat je naar muziek luistert gaat het scherm niet automatisch uit, hiervoor kun je tijdens het afspelen van muziek op opties>Tabblad Knoppen>Scherm aan/uit>toewijzen en dan bijv 'Q' indrukken. Als je nu op Q drukt in WMP zal het scherm ook uitgaan. In TCPMP zit ook zo'n instelling en Start>programma's>Display Switch doet ook hetzelfde.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, voor het geval van je bereik zou ik zo niets weten, ik heb hier zelf ook geen last van (gelukkig :) )

[ Voor 21% gewijzigd door een moderator op 18-04-2008 22:36 . Reden: aanhef en groeten is niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 07:27
Hier gaat het scherm idd ook automatisch uit ja, al heb ik ook wel de gewoonte aangeleerd om hem ook uit te zetten :)
Verder heb ik ook niks te klagen over GPS ontvangst, al gebruik ik wel E-GPS, heb altijd tig sattelieten en TomTom werkt als een trein :)

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchPlayer
Thanks voor jullie reply, daar heb ik wat aan. Kon het echt niet vinden, maar gahet nu effe instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:49

xon

dapluiz schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 10:45:
Hier gaat het scherm idd ook automatisch uit ja, al heb ik ook wel de gewoonte aangeleerd om hem ook uit te zetten :)
Verder heb ik ook niks te klagen over GPS ontvangst, al gebruik ik wel E-GPS, heb altijd tig sattelieten en TomTom werkt als een trein :)
Ehh..al gebruik je wel E-GPS???

Ik moet zeggen dat ik ook nogal eens baal van de werking van GPS (lees tomtom) Toen ik vorige week stukje ging lopen en het toestel gewoon in mijn hand had kreeg ik hem gewoon niettt gesynced! Het lukte me gewoon niet..ook niet na 4 keer opstarten etc. Ik gebruik hier dan gewoon combinatie portsplitter + tomtom. Als ik in mijn auto zit en hem gewoon even neerleg doet ie het wel gewoon vrij rap (minuutje of zo).

Het gekke is toen ik hem in mijn hand hield tijdens lopen zag ik bij de sats wel gewoon dat ie wat ontving alleen waren ze grijs. Zou je met je hand de boel wat storen of zo?

Verder merk ik dat als je portsplitter aan laat staan je batterij bijna net zo snel leegloopt dan als je gewoon tomtom gebruikt. Blijkbaar houdt ie dus een actieve verbinding of zo en moet hij heel wat moeite doen. Ik zet hem na gebruik dus ook altijd af sinds kort.

Ik vraag me dan af hoe het werkt als de gps functie WEL gewoon normaal zou werken en je geen poortsplitter nodig heeft. Zou de batterij dan pas " leeglopen" als je tomtom opstart? Overigens blijft het bezopen dat de GPS alleen goed werkt met poortsplitter maar dat terzijde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Enhanced GPS dus :)
En zonder portsplitter werkt tomtom en google maps bij mij ook niet nee en ik merk ook dat als portsplitter aan staat dat hij dan je batterij leegzuigt :) Dus nu zorg ik er gewoon voor dat als ik het niet nodig heb dat ik dan portsplitter gewoon uit zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
xon schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 13:44:
[...]
Verder merk ik dat als je portsplitter aan laat staan je batterij bijna net zo snel leegloopt dan als je gewoon tomtom gebruikt. Blijkbaar houdt ie dus een actieve verbinding of zo en moet hij heel wat moeite doen. Ik zet hem na gebruik dus ook altijd af sinds kort.

Ik vraag me dan af hoe het werkt als de gps functie WEL gewoon normaal zou werken en je geen poortsplitter nodig heeft. Zou de batterij dan pas " leeglopen" als je tomtom opstart? Overigens blijft het bezopen dat de GPS alleen goed werkt met poortsplitter maar dat terzijde..
Als portsplitter geconfigureerd is en aanstaat vraag hij om GPS gegevens, dus dan loopt de accu sneller leeg.

Op zich werkt de GPS functie gewoon goed (ook zonder portsplitter), maar programma's als Tomtom/Ozi CE begrijpen het dataformaat blijkbaar niet helemaal dat er uit komt. Trackr (via Windows Intermediate driver) en Google Maps werken prima, zij gebruiken zonder moeite het standaard signaal en wanneer je ze afsluit/stop zet, wordt de GPS functie ook uitgeschakeld zodat de accu niet meer zo snel leegloopt.

Het helpt natuurlijk ook niet dat Tomtom al in geen jaren meer echt verder door ontwikkeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xon schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 13:44:
[...]

Ehh..al gebruik je wel E-GPS???

Ik moet zeggen dat ik ook nogal eens baal van de werking van GPS (lees tomtom) Toen ik vorige week stukje ging lopen en het toestel gewoon in mijn hand had kreeg ik hem gewoon niettt gesynced! Het lukte me gewoon niet..ook niet na 4 keer opstarten etc. Ik gebruik hier dan gewoon combinatie portsplitter + tomtom. Als ik in mijn auto zit en hem gewoon even neerleg doet ie het wel gewoon vrij rap (minuutje of zo).

Het gekke is toen ik hem in mijn hand hield tijdens lopen zag ik bij de sats wel gewoon dat ie wat ontving alleen waren ze grijs. Zou je met je hand de boel wat storen of zo?

Probeer dit eens, voor mij werkt deze methode veel sneller dan alleen PortSplitter.

Google Maps en Garmin zijn (voor zover bij mij bekend) de enige navigatieprogramma's die de GPS van dit apparaat zonder PortSplitter kunnen gebruiken. Als je nu zorgt dat de GPS al een fix heeft voordat je PortSplitter aanzet, zul je gelijk een fix hebben in TomTom.

Wat je zegt over je hand kan wel kloppen, aangezien de GPS chip zijn signaal ergens vandaan zal moeten halen en deze hiervoor een 'vrij zicht naar de hemel' moet hebben. Maar waar deze chip (of de GPS-antenne) zich precies in het apparaat bevind weet ik niet.

Wat je zegt over PortSplitter en je accuduur klopt ook. PortSplitter zal de GPS-connectie in leven houden (aangezien het zich gedraagd als een navigatieprogramma wat aanstaat en de GPS-poort benaderd). Dus het splitten moet je in ieder geval stoppen als je klaar bent met navigeren. Als je daarnaast ook Google Maps gebruikt, moet je dit ook uitzetten (of in ieder geval de functie 'gebruik GPS'.

Ik hoop dat deze manier misschien voor jou een oplossing kan zijn. Anders zou ik het zo 1-2-3 ook niet weten.

[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 18-04-2008 22:36 . Reden: aanhef en groeten is niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 14:23:
[...]

Xon,

Probeer dit eens, voor mij werkt deze methode veel sneller dan alleen PortSplitter.
<knip>

Ik hoop dat deze manier misschien voor jou een oplossing kan zijn. Anders zou ik het zo 1-2-3 ook niet weten.

Groetjes,

Stefan
Hi Stefan,

Thanks voor je uitgebreide oplossing zal het eens proberen.

tikje offtopic...wat blijft Google toch altijd verbazen! Googlemaps werkt zo verschrikkelijk mooi als je onbeperkt internet abbootje hebt. Ook het plaatsbepalen naar aanleiding van GSM masten is meesterlijk en nog steeds gedeeltelijk onbekend hoe ze het flikken! Het grappige is dat de i780 inderdaad verdomd snel synct met maps..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchPlayer
Ik heb maar een mail richting Typhone gestuurd over de problemen met mijn toestel. Ik had hem gisteren avond aan de adapter gehangen en van morgen in gebruik genomen, niet echt intensief gebruikt, de accu is nu al weer leeg.

Daarnaast vind ik het bereik probleem ook niet normaal, zelfs als ik op balkon ga staan heb ik nog geen bereik. Pas als ik beneden ben en loop naar mijn auto krijg ik weer bereik. Kort samengevat, als ik thuis ben ben ik niet bereikbaar op deze telefoon.

Zet ik de sim terug in mijn oude toestel, kan ik meteen bellen en gebeld worden.

Verder is de i780 een mooi toestel met alle functies die je maar zou willen.

[ Voor 93% gewijzigd door DutchPlayer op 19-04-2008 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zeer benieuwd hoe jullie dit mobieltje vervoeren; het past namelijk niet in een normale broekzak.
Alvast Bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jonkeren1 schreef op maandag 14 april 2008 @ 20:37:
[...]

ik heb dezelfde acculader, en ook hetzelfde probleem.
los kontaktje denk ik.
reden om deze om te ruilen?
Ik heb het nog even gecontroleerd en ik heb de CAD300SBEC auto lader. Gekocht bij de Phonehouse en werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 april 2008 @ 11:59:
Ik ben zeer benieuwd hoe jullie dit mobieltje vervoeren; het past namelijk niet in een normale broekzak.
Alvast Bedankt ;)
*lol* .. gewoon! In de broekzak dus! Hij weegt minder dan mn vorige (SE 700i).. vaak denk ik dat ik mn Samsung vergeten ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Verwijderd schreef op zondag 20 april 2008 @ 18:56:
[...]

*lol* .. gewoon! In de broekzak dus! Hij weegt minder dan mn vorige (SE 700i).. vaak denk ik dat ik mn Samsung vergeten ben.
Ja ik weet niet of je een "skinny jeans" draagt maar past wel gewoon hoor..of anders kontzak (wel even opletten dat je niet gaat zitten) of waar je nog wat plaats over hebt :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchPlayer
Vandaag die tweede accu eens gebruikt om te zien of de batterij minder snel leeg is, maar zelfde probleem geheel geladen in gebruik genomen vanochtend. Nu geeft hij alweer aan dat hij opgeladen moet worden en het data verlies verhaal. Is toch niet normaal.

Ik zet na elk gesprek meteen mn scherm uit, dus daar moet het ook niet aan liggen. Dat 3G hebben jullie dat uit of aan?

Vreemd dat niemand verder hiermee problemen heeft? Of jullie bellen/smsen haast niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
DutchPlayer schreef op maandag 21 april 2008 @ 16:07:
Ik zet na elk gesprek meteen mn scherm uit, dus daar moet het ook niet aan liggen. Dat 3G hebben jullie dat uit of aan?

Vreemd dat niemand verder hiermee problemen heeft? Of jullie bellen/smsen haast niet :)
Ik heb 3G uit, bereik ervan is thuis zo slecht (T-mobile) dat het continu proberen om er op te komen en switchen naar GPRS als het bereik onvoldoende is behoorlijk aan mijn accu vreet. Bellen/sms doe ik haast niet. Op die manier gaat de batterij makkelijk de hele dag mee, verder elke nacht opladen.
Dus als je UMTS bereik slecht is kan dat een behoorlijk effect op de accu hebben.
Heb ook een Vodafone abo met fatsoenlijk bereik thuis en dan werkt het allemaal een stuk beter met 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchPlayer
Samsung Support gebeld, de I780 valt niet in de 4 uurs service en dan mag je hem opsturen en dan word ie kostenloos gefixt zeggen ze. Maar dan ben je wel je phone voor zeker een week kwijt. ERG handig voor zakelijke gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchPlayer
Hoe zet je die 3G uit dan, want ik krig em niet uit. Maar is toch niet normaal dat je je telefoon dagelijks moet opladen anders haalt hij volgende dag niet. Mn Ipaq was nooit zo snel leeg, fimpjes kijken, muziek luisteren navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
DutchPlayer schreef op maandag 21 april 2008 @ 16:54:
Hoe zet je die 3G uit dan, want ik krig em niet uit. Maar is toch niet normaal dat je je telefoon dagelijks moet opladen anders haalt hij volgende dag niet. Mn Ipaq was nooit zo snel leeg, fimpjes kijken, muziek luisteren navigeren.
Kijk hier eens om hem alleen op GPRS te zetten. Had je Ipaq ook een telefoon/data connectie? Mijn ervaring met WM telefoons is dat ze eigenlijk elke nacht wel aan de lader mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchPlayer
Ha thanks man, dat heeft geholpen zeg.

Ik kan nu bellen vanuit mijn eigen huis, en wat ik heb gelezen is dat zonder die 3G de batterij ook langer mee zou moeten gaan. Ik vond het al zo wazig dat het constant aan stond terwijl ik dat verder niet gebruik.

Ik ben weer blij! Trouwens wel jammer dat ze dit soort oplossingen niet kunnen aan dragen bij Samsung en TYphone, die wilde meteen dat ik de telefoon ging opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperGuest
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-01-2024
Ik zie wat meer berichtjes hier over de WiFi en heb er zelf dus heel veel problemen mee. Als je kijkt naar de versienummers van de hardware en software wordt je ook niet vrolijk: 1.0 en 1.0.0.0. Mij verbaast het dan niet dat het slecht werkt. Volgens mijn theorie werkt het zo:

1.Je batterij moet goed vol zitten. Als die onder een bepaald pijl daalt stopt de WiFi stack ermee, ongeacht of je de lader eraan zet. Dit laatste is een bug. Het eerste eigenlijk ook, hij zou dan een nette boodschap moeten tonen. Dit doen meer WM telefoons wel netter.
2. Er zijn compatibiliteitsproblemen met WPA-PSK, dat heb ik al in meer berichtjes gezien. Hopelijk ook spoedig op te lossen met nieuwe firmware.

M.a.w. ofwel Samsung moet snel met nieuwe firmware komen, of sommigen van ons (zoals ik dus :'( ) hebben een maandagochtend model. Meer lotgenoten?

edit:
Overigens is het eigenlijk wel een top ding. Lekker formaatje en een professionele uitstraling. Overige functies (een hele waslijst) werken als een tierelier. Wel had ik heel veel baat bij het uitzetten van HSDPA. Snelheid van de UMTS/GPRS is dan nog prima (T-Mobile) en het batterijleven wordt ook langer.

edit: @W00fer
Ik heb het over de firmware versie van de WiFi hardware en software. Deze is te vinden in het 'i'-tje in de Setup. Deze zijn dus 1.0 en 1.0.0.0.

[ Voor 21% gewijzigd door SuperGuest op 23-04-2008 22:53 . Reden: Aan de andere kant... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Laten we voorop stellen dat ik niet weet welk versienummer je hebt EN welk versienummer momenteel de nieuwste is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
3G is bij mij ook dramatisch wat accuverbruik betreft. Dat heb al vrij snel uitgezet, anders houd hij het bij mij geen dag vol. Nu gaat dat wel met gemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Bij mij valt het juist wel mee, 3G staat gewoon aan en ik haal 2 a 2,5 dag op 1 batterij. Al zit ik niet extreem veel te surfen, vooral me hotmail syncen via windows live :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johann0r
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-04 14:50
Vorig jaar zitten te twijfelen tussen de e61 en de HTC s710, e61 had geen camera en geen wifi en geen windows dus toen maar de s710 gehaald.

s710 is na 4 maand kapot gegaan op vakantie, dus ik denk ik haal nu weer een s710 tot ik de i780 zag.

De plussen voor mij boven de s710 zijn.

- Veel sneller als de s710
- Touchscreen
- Groter scherm
- GPS

Vandaag GSM web faxen en dan hopen dat hij zo snel mogelijk komt.

Kan niet wachten in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoz
  • Laatst online: 12-09 21:19

Neoz

Neoz & Hobbes

Heb momenteel HTC s710, en de i780 is een goede kandidaat voor de opvolger, enige vraag die ik heb hoe mensen het indrukken van de toetsen ervaren, aangezien de toetsen klein zijn. Zijn er mensen met ervaring met toetsenbord ten opzichte van de s710

Serve The Humanity , Be Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johann0r
Neoz schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 16:04:
Zijn er mensen met ervaring met toetsenbord ten opzichte van de s710
Ik zal mijn ervaring als ik hem binnen heb morgen hier posten.

Denk dat het ook een kwestie van gewenning is hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Zonder ervaring te hebben met de s710 hier wel mijn (ongevraagde mening ;) ) over het toetsenbord, ik vind het zelf prettig werken ondanks mijn dikke duimen. Ok, af en toe een typo, maar dat kan gebeuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
Ik denk aan de i780 as opvolger van mijn Nokia N70.

Een vraag: ik zie op de Samsung site [Samsun NL i780 pagina] dat de PC Data Link Kit een accesiore is.
Dat kan ik me nauwelijks voorstellen, er zit toch ook standaard PC connectivity bij zo'n telefoon? (ik bedoel met name: bestandsuitwisseling en Outlook sync, kabel op BT maakt niet zoveel uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Ik heb gewoon activesync van microsoft en dat werkt als een trein :) Je hebt dus geen Samsung software nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-12-2024

martincm

[Android 14!]

*weg* daar is dit topic niet voor

[ Voor 89% gewijzigd door pven op 25-04-2008 10:31 ]

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
*ook weg*

[ Voor 77% gewijzigd door pven op 25-04-2008 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
Btw, missen mensen die van de i600 naar de i780 gegaan zijn het scrollwieltje? Of werkt die touchpad ook wel om snel door contacten heen te scrollen?
En kan je vanuit het homemenu nog steeds gewoon een gedeelte van iemand naam (bijv ren voor iedereen die rene met voor- of achternaam heet) tikken om naar die contactpersonen te gaan? (feature die iig in de smartphone versie zit).

Ben benieuwd, lijkt me een waardige opvolger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aobh
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Vraag of jullie dit probleem ook hebben. Ik kies een MP3 als ringtone voor me i780. Deze MP3 staat op mijn microSD kaartje. Echter geduurdende de dag als de telefoon overgaat dan schiet is terug naar de default ringtone en mag ik hem weer terug zetten.

Iemand anders ook dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:02
wessel99 schreef op donderdag 24 april 2008 @ 16:00:
Btw, missen mensen die van de i600 naar de i780 gegaan zijn het scrollwieltje? Of werkt die touchpad ook wel om snel door contacten heen te scrollen?
Het is wel even wennen ja.. Ik gebruik vaak m'n vinger om te schrollen door een lijst, of website.
En kan je vanuit het homemenu nog steeds gewoon een gedeelte van iemand naam (bijv ren voor iedereen die rene met voor- of achternaam heet) tikken om naar die contactpersonen te gaan? (feature die iig in de smartphone versie zit).
Jup, dat kan nog steeds :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dapluiz schreef op donderdag 24 april 2008 @ 11:23:
Ik heb gewoon activesync van microsoft en dat werkt als een trein :) Je hebt dus geen Samsung software nodig.
Yep, mee eens. Ik sync m zelfs met bluetooth en dat mobile device center in Vista. Moeiteloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren binnen gekregen, mijn eerste indruk is zeer positief. Er staat een NL versie van WM op, en daar wordt ik niet blij van maar dat komt vast goed met een Engelse ROM. GPS heeft echt een supersnelle koude fix, maar Garmin is waardeloos. Gauw TomTom erop.

De touchpad werkt erg prettig maar ik mis de pijltjestoetsen wel. Ik ben aan het kijken of ik met PQzII w,a,s,d als pijltjes toetsen in kan stellen en die b.v. met [áü] inhouden uit en aan kan zetten. Iemand die nog een andere oplossing heeft?

Wat syncen betreft: ik gebruik ActiveGCSync om m'n agenda met Google Calendar te synchroniseren. Synchroniseren met de PC doe ik eigenlijk nooit. Contacts, berichten e.d. backup ik eens in de zoveel tijd met PPCPimBackup.

Ohja, 3G is niet echt supersnel en zaken als Messenger werken nog niet goed. Gebruik ik mischien de verkeerde APN van t-mobile? (internet) Doh... vage proxy instelling op de standaard t-mobile setting. Nu heb ik 120 kbps down... prima.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2008 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
*knip* daar hebben we http://tweakers.net/aanbod voor

[ Voor 74% gewijzigd door pven op 25-04-2008 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonkeren1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-07 09:44
aobh schreef op donderdag 24 april 2008 @ 16:07:
Vraag of jullie dit probleem ook hebben. Ik kies een MP3 als ringtone voor me i780. Deze MP3 staat op mijn microSD kaartje. Echter geduurdende de dag als de telefoon overgaat dan schiet is terug naar de default ringtone en mag ik hem weer terug zetten.

Iemand anders ook dit probleem?
Had ik ook, ik heb daarom de ringtone in het geheugen gezet, en dat werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonkeren1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-07 09:44
wessel99 schreef op donderdag 24 april 2008 @ 16:00:

Ben benieuwd, lijkt me een waardige opvolger!
Ja, ik mis het scrollwieltje heel erg!
vooral om door e-mails te bladeren.
nu moet ik met het muisje naar de 'naar beneden blader knop' op de zijbalk, en dat werkt minder prettig.
ik had laatst de i600 van een collega in mijn handen, en ik dacht "shit dat ik deze heb weggedaan".
ook omdat het scherm veel helderder is op de i600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
En als je hem op d-pad modus zet?

Kun je de touchpad niet zo zetten dat hij alla laptop (bij de rechterkant van je touchpad) gaat scrollen? Dat zou ideaal zijn. Met je vette vingers kun je dan de juiste mail selecteren en door over het padje te aaien omhoog/omlaag scrollen (kan ik me zo voorstellen).

Wat dat betreft vind ik echt dat de i600 briljant in elkaar zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmgn231
  • Laatst online: 17-12-2023
wessel99 schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 13:16:
Kun je de touchpad niet zo zetten dat hij alla laptop (bij de rechterkant van je touchpad) gaat scrollen? Dat zou ideaal zijn. Met je vette vingers kun je dan de juiste mail selecteren en door over het padje te aaien omhoog/omlaag scrollen (kan ik me zo voorstellen).
Nope, dat gaat niet (standaard)
Verder is het ontbreken van pijltjestoetsen ook erg vervelend bij het corrigeren en toevoegen van woorden in een email of sms. Nu moet je of met je vingers proberen tussen twee letters te komen of je moet je stylus tevoorschijn halen of je touchkeypad openen of de boel deleten..

[ Voor 7% gewijzigd door nmgn231 op 25-04-2008 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
Hm, waardevolle tips!

Zonde eigenlijk dat ze die keuze dan gemaakt hebben, zoiets moet toch naar voren komen met testen?

En je kan die touchpad toch in 2 modussen zetten (muiscursor en d-pad?) of werkt het dan toch anders of begrijp ik het verkeerd? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmgn231
wessel99 schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 13:59:
Hm, waardevolle tips!

Zonde eigenlijk dat ze die keuze dan gemaakt hebben, zoiets moet toch naar voren komen met testen?

En je kan die touchpad toch in 2 modussen zetten (muiscursor en d-pad?) of werkt het dan toch anders of begrijp ik het verkeerd? Thanks!
Met die middelste knop kun je enkel de muis bedienen zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
nmgn231 schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 14:13:
[...]

Met die middelste knop kun je enkel de muis bedienen zover ik weet.
Je kunt hem natuurlijk ook in dpad mode zetten. Instellingen-systeem-vingermuis....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch nog een vraagje. Nu staat er een nederlandse versie van WM op. Op Xda-devs en Modaco al een engelse rom gevonden (i780pda_WWE_test2) maar nu zint de naam van het bestand me niet zo. Iemand die ervaring heeft met deze rom?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2008 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou... de kogel is door de kerk... nieuwe (Engelse) rom geinstalleerd... Erg nice, in deze rom zit ook het alternatieve Samsung Today scherm. Enige nadeel is dat er geen messenger op staat.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2008 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johann0r
Nou ik heb hem binnen en ben zeer tevreden.

TOMTOM icm portsplitter werkend gekregen.

Hij geeft alleen een melding weer dat mijn telefoon niet compatible is met deze versie van tom tom navigator.

Iemand een idee hoe dit kan?

edit

Met wat voor progje kun je video's films converten voor je i780?

[ Voor 14% gewijzigd door Johann0r op 26-04-2008 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

af en toe kom ik wel eens op sides waar aangegeven word dat de flash player geupt zou moeten worden.
Is er al iemand die zich daar aan gewaagd heeft en welke heb je dan gebruikt van de adobe side.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 12:19

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 21:08:
Nou... de kogel is door de kerk... nieuwe (Engelse) rom geinstalleerd... Erg nice, in deze rom zit ook het alternatieve Samsung Today scherm. Enige nadeel is dat er geen messenger op staat.
Van dat alternatieve Samsung Today scherm willen we natuurlijk plaatjes zijn :) Daarnaast zou een test van alle andere functies, zoals de gps, 3g en wifi nog goed werken. Is het nu ook mogelijk om met de vingermuis het contextmenu op te roepen?

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke stylus past in de i780?

Ben de stylus al kwijt en geen enkele telecom zaak (tot nu toe 6 bezocht) heeft een passende stylus voor de i780.
Internet /ebay ed is het ook moeilijk zoeken. Lijkt nog niet apart verkrijgbaar? Weet iemand
welk type wel past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
Heeft er al iemand WM6.1 op zijn i780 draaien? Ik neem aan dat daar geen engelse roms voor zijn en dat je dan dus ook geen nederlandse woordenboeken/T9 achtige functies hoeft te verwachten?

Nog steeds aan het twijfelen om de i600 in te ruilen op een i780...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
nog geen i780 maar al wel een eerste (nuttige?)toevoeging:

app om te wisselen van d-pad naar fingermouse butten, kun je mappen aan een van de hardwarekeys:

http://www.pocketpt.net/f...attach&type=post&id=11141

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
  • Laatst online: 12-09 13:33
Als ik SMS binnen krijg, staat er wel de datum van binnenkomst bij, maar niet het tijdstip. Weet iemand of dit wel kan worden ingesteld?

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-08 13:08
Inderdaad, vooral de scroll functie naar de volume knop brengen zou ik absoluut niet meer kunnen missen!

Hier is trouwens de Engelse link:
http://www.pocketpt.net/f...og&blogid=4&showentry=150

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
Is er trouwens al iemand die een goede application launcher/home plugin op zijn NL Samsung i780 heeft die op RealVGA 96dpi werkt?
Ik heb Pointui eraf gegooid omdat ik dat meer een ui vind voor devices zonder toetsenbord als de Touch.
Ik heb verschillende versies van de HTC home plugin geprobeerd, maar die werken geen van allen.

Zit nog steeds met smart te wachten op de 320x320 update van SPB mobile Shell......

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmgn231
BarnOwl schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 09:43:
[...]

Inderdaad, vooral de scroll functie naar de volume knop brengen zou ik absoluut niet meer kunnen missen!

Hier is trouwens de Engelse link:
http://www.pocketpt.net/f...og&blogid=4&showentry=150
In deze handleiding staan screenshots van de I780, weet iemand welke interface dit is?

-edit- Dit is natuurlijk de alternatieve todayscreen van de engelse ROM...

[ Voor 8% gewijzigd door nmgn231 op 29-04-2008 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ralph Smeets schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 20:19:
[...]
Van dat alternatieve Samsung Today scherm willen we natuurlijk plaatjes zijn :) Daarnaast zou een test van alle andere functies, zoals de gps, 3g en wifi nog goed werken. Is het nu ook mogelijk om met de vingermuis het contextmenu op te roepen?
Alles werkt als een trein, muisknop inhouden resulteert in context menu. 1 nadeel: in de rom staat geen Live messenger, de CAB erop gezet en die doet het nog effe niet.

Geen screenshot, maar wel een filmpje: http://youtube.com/watch?v=HpNCxw2ZiD8
wessel99 schreef op maandag 28 april 2008 @ 12:20:
nog geen i780 maar al wel een eerste (nuttige?)toevoeging:

app om te wisselen van d-pad naar fingermouse butten, kun je mappen aan een van de hardwarekeys:

http://www.pocketpt.net/f...attach&type=post&id=11141
Perfect, precies wat ik zocht.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2008 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.W
  • Laatst online: 06-09 14:25

J.W

Sinds gisteren mijn i780 gekregen. Helaas was ie NL, ondanks dat de leverancier 100% zeker was dat ie WWE zou zijn.

Aangezien ik het toch een leuk toestel vind, heb ik er maar de WWE rom(i780MSHC3 25.04.2008)
erop gezet, mbv: *knip direct linken naar roms doen we niet ;)

Kostte me totaal 10 minuten en voila WWE rom _/-\o_ , werkt erg goed!

Hier een prntscreen van nieuwe ROM, let alleen niet op het Arabisch ;) :

Afbeeldingslocatie: http://img205.imageshack.us/img205/9518/pccapture1zl7.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door DaannO op 29-04-2008 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
Toch maar een i780 gehaald :-)

Gaaf ding, fijn ook dat deze en transflective scherm heeft ipv de i600 (was in zonlicht slecht te lezen). Wel is het scherm veel korreliger dan de i600, net of het met een schuursponsje schoongemaakt is...

Maar wel on-ge-lo-fe-lijk snel, en ook het interne geheugen is zo heerlijk groot. Vroeger zat ik nog te prutsen om sommige applicaties op mijn sd-kaart te zetten maar dat is bij deze gewoon niet nodig. En megaveel intern geheugen vrij, het is echt een krachtpatser!

Heb zelf de d-pad modus aangezet en mis het scrollwieltje al bijna niet meer. Nog iets meer gewenning en ik ga niet meer per ongeluk naar link/srechts als ik scroll door menu's maar prima!

Enige wat ik ook merkte is dat ik vrij hard moet drukken op het scherm om iets te klikken (als ik het met m'n vingers doe) en slide2unlock doet het helaas niet bij me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
Kun je btw ook naar de engelse rom switchen, maar wel nederlandse T9/woordherkenning gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
  • Laatst online: 12-09 13:33
J.W schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 10:39:
Sinds gisteren mijn i780 gekregen. Helaas was ie NL, ondanks dat de leverancier 100% zeker was dat ie WWE zou zijn.

Aangezien ik het toch een leuk toestel vind, heb ik er maar de WWE rom(i780MSHC3 25.04.2008)
erop gezet, mbv: [mbr]*knip direct linken naar roms doen we niet ;)[/]

- plaatje -
Dit is een heel ander toetsenbordje als hoe ik het heb! Hebben jullie allemaal deze indeling (met bijv. de 0 op de spatiebalk)?

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eindelijk de eerste games voor een 320x320 scherm het zijn er nog niet veel maar het begin is er.
http://www.mobile-stream.com/wm320games.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
J.W schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 10:39:

erop gezet, mbv: [mbr]*knip direct linken naar roms doen we niet ;)[/]

[afbeelding]
Helaas lukt mij dat voor geen meter met Vista! Ik heb alles geprobeerd maar op XDA developers zijn er ook mensen die op deze manier die rom niet geïnstalleerd krijgen.......

Ik neem aan dat jij XP hebt? Iemand hier al geluk gehad om deze rom via Vista te porteren?

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de mobile shell van spb is er eindelijk in 320x320 formaat voor de i780 ik heb hem meteen gedownload en geistaleerd en ik moet zeggen loopt als een trein en ziet er heel mooi uit.
http://www.spbsoftwarehouse.com/products/mobileshell/?nl
geheel naar eigen smaak aan te passen echt super is alleen even kijken waar hij alles heeft verstopt maar als je dat eenmaal door hebt weet je niet beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
Helaas werkt die mobileshell bij mij niet :-(. Alles is "Succesvol" geinstalleerd maar het menu wordt niet getoond. Ik kan wel gewoon alles configureren.
Kan dit door RealVGA komen?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

renzo4000 schreef op woensdag 30 april 2008 @ 20:00:
Helaas werkt die mobileshell bij mij niet :-(. Alles is "Succesvol" geinstalleerd maar het menu wordt niet getoond. Ik kan wel gewoon alles configureren.
Kan dit door RealVGA komen?
Hoi renzo4000,

MobileShell werkt inderdaad niet goed met RealVGA. Dus je moet hem op 128 dpi zetten, wil het goed weergegeven worden op het scherm.

Groetjes,

Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik ook geen RealVGA. dus daarom zal hij bij mij wel vlekkeloos werken.
Maar is echt heel mooi een echte aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2008 @ 13:58:
de mobile shell van spb is er eindelijk in 320x320 formaat voor de i780 ik heb hem meteen gedownload en geistaleerd en ik moet zeggen loopt als een trein en ziet er heel mooi uit.
http://www.spbsoftwarehouse.com/products/mobileshell/?nl
geheel naar eigen smaak aan te passen echt super is alleen even kijken waar hij alles heeft verstopt maar als je dat eenmaal door hebt weet je niet beter.
jep inderdaad moet je hem weer terugop 120 dpi zetten...wat mij opvalt is dat ik eigenlijk nergens zie dat je ervoor moet betalen of dat het een 30 dagen trial is of zo..zie ook nergens waar ik een serial zou kunnnnen invullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie eigenlijk al wat mooie skins gevonden welke op dit toestel werken i.c.m. RealVGA? Ik heb er helaas nog geen kunnen vinden en ben de standaard skins een beetje beu :) .

Alvast bedankt,

Groetjes,

Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
Ik heb nu de HTC home plugin draaien, die blijft toch het mooiste. Ik loop overigens wel tegen een probleem aan: Mijn orange internet werkt vaak niet op de I780. Hij blijft dan oneindig zoeken naar een verbinding. Het softresetten lost het probleem dan op.

Met mijn HTC touch had ik hier geen last van. Hebben jullie enig idee?

[ Voor 7% gewijzigd door renzo4000 op 01-05-2008 20:40 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

renzo4000 schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 20:36:
Ik heb nu de HTC home plugin draaien, die blijft toch het mooiste. Ik loop overigens wel tegen een probleem aan: Mijn orange internet werkt vaak niet op de I780. Hij blijft dan oneindig zoeken naar een verbinding. Het softresetten lost het probleem dan op.

Met mijn HTC touch had ik hier geen last van. Hebben jullie enig idee?
Ik heb het zelfde met mij Vodafone internet. Ik moet ook geregeld de telefoon opnieuw opstarten omdat internet niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick81
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11-2024
renzo4000 schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 20:36:
Ik heb nu de HTC home plugin draaien, die blijft toch het mooiste.
Ik krijg deze plugin wel geinstalleerd, alleen geeft deze niks weer (gewoon lege balk), welke install heb jij gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om de Home-plugin aan de praat te krijgen (in mijn geval in ieder geval) moet je RealVGA op 96dpi zetten en HTC HomeCustomizer geinstalleerd hebben en de plugin op nederlands zetten. Toen werkte hij voor mij in ieder geval.

En in mijn geval deed internet het ook niet goed (met Telfort), om dit op te lossen moet je de GPRS verbinding verbreken en bij de opties in de telefoon de bandkeuze op 900/1800 zetten (staat standaard op automatisch). Op deze mannier kun je alleen geen 3G gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door een moderator op 02-05-2008 09:04 . Reden: aanhef en groeten is niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• le_chiel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09-2024
weten jullie of tomtom ook wert zonder internet, ahd mijn telefoon laatst uitgeschakeld en toen deed tt het niet mere ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Als je de op flight mode zet dan worden alle externe "signalen" uitgeschakeld, zoals GPS. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat je ook kunt hebben is dat je de assisted GPS aan hebt staan, welke net voor het gebruik van de GPS de data wilt updaten (via GPRS waarschijnlijk). Dus dat kan een oorzaak zijn van het door jou vermeldde probleem (aangezien je in draadloos beheer wel degelijk de telefoon uit kunt schakelen en Wi-Fi/Bluetooth aan kunt zetten lijkt het mij dat de GPS dan ook gewoon zou moeten werken, maar in Flight-mode zou dat idd niet moeten kunnen).

Stefan

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2008 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
gpsproxy werkt beter dan portsplitter, het verhaal icm met de tomtom is wel noemenswaardig om te verwerken in de starttopic.

voordeel : geen vertraging wanneer tomtom is ingeschakeld en je wordt gebeld.
nadeel : werkt volgens mij niet met wm6.1

Go to http://sourceforge.net/ and search for GPSProxy. Download.

On the i780, select the External GPS
GPS Program Port - Com8, Harware Com9, Baud 4800
Access - Tick

Instal GPSPRoxy Cab. It will tell you that you need extra programs . You dont.

Sourceforge: In GPS Proxy goto
Menù -- Extensions...
Delete in Extensions "Garmin Protocol Output"
NMEA Input -- Configure
GPS COM Port: COM8
Select "Mirror GPS To Output Port"
Output port: COM1: (if COM1 is taken for another option, select COM2)

Tap OK

Go back to menu and select Virtual COM Ports:
Add COM1:

Hit start

TOMTOM
Other GPS NMEA
Baud 4800
GPSProxy Virtual COM port

[ Voor 31% gewijzigd door jzoin2 op 02-05-2008 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
Hoe kan je er voor zorgen dat tomtom 6 nav. geen gebruik maakt van het internet.
Bijvoorbeeld dat hij geen file informaties etcetera naar binnenhaalt, maar wel gebruik maakt van gps om de route te bepalen voor mensen met geen internet abb en die toch gebruik willen maken van tomtom is dit wel handig om te weten, aangezien het verbruik aardig wat kan oplopen ik verwijs naar de laatste uitzending van kassa...of is het helemaal niet mogelijk om de tomtom te gebruiker zonder het internet?
Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 11:24:
Wat je ook kunt hebben is dat je de assisted GPS aan hebt staan, welke net voor het gebruik van de GPS de data wilt updaten (via GPRS waarschijnlijk). Dus dat kan een oorzaak zijn van het door jou vermeldde probleem (aangezien je in draadloos beheer wel degelijk de telefoon uit kunt schakelen en Wi-Fi/Bluetooth aan kunt zetten lijkt het mij dat de GPS dan ook gewoon zou moeten werken, maar in Flight-mode zou dat idd niet moeten kunnen).

Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justjermaine,

Dat Enhanced GPS is niet van Tomtom, maar van je apparaat. Het download een bestandje waardoor de GPS sneller weet waar je bent aan de hand van de afstand tot telefoonpalen in de omgeving. Dit kun je uitzetten, alleen dan duurt het waarschijnlijk wat langer voor hij een positiebepaling heeft. Files e.d. worden niet geupdate tenzij je TomTom Plus lid bent. Dus TomTom heeft geen internet nodig om te werken.

Enhanced GPS kun je uitzetten via Start>Instellingen>Systeem>Enhanced GPS>en dan bij XTRA inschakelen Uitschakelen kiezen.

Je kunt het ook updaten als je telefoon gesynct is met je pc, dan zal hij de informatie binnenhalen via de internetverbinding van je pc (of uiteraard ook via WiFi).

Ik hoop dat het nu allemaal wat duidelijker is :).

Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

owkkeeee..ik meld me met me eerste echte probleem :-)

Ik heb steeds vaker dat bij een herstart hij moeilijk doet met het instellen van de pincode van de simkaart. Ik krijg het schermpje voor me en toets pincode in..vervolgens gaat hij netwerk zoeken en dat werkt prima..toch blijkt er in mijn "taakbalkje" bovenaan de 3 letters PIN staan. en als je erop klikt zegt ie pin blokkeren..maar er is geen pinblokkering

Ook geef dit problemen met portsplitter omdat ie pas kan starten als de telefoonfunctie aanstaan (denk ik) ..hij knalt dan op een error message met de melding can't open port.

Overigens heb ik wel afgelopen dagen spb geinstalleerd maar daarvoor had ie deze tik ook nogal eens.

oplossing? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
dank je wel voor de heldere uitleg. Ik heb trouwens gelezen dat enhanced gps bij sommige telefoons automaisch aanstaat, zou eigenlijk verboden moeten worden.

mijn samsung is idd gesynct met het internet (wi-fi) thuis, alleen onderweg in de auto kan ik hier uiteraard geen gebruik van maken.
Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 12:06:
justjermaine,

Dat Enhanced GPS is niet van Tomtom, maar van je apparaat. Het download een bestandje waardoor de GPS sneller weet waar je bent aan de hand van de afstand tot telefoonpalen in de omgeving. Dit kun je uitzetten, alleen dan duurt het waarschijnlijk wat langer voor hij een positiebepaling heeft. Files e.d. worden niet geupdate tenzij je TomTom Plus lid bent. Dus TomTom heeft geen internet nodig om te werken.

Enhanced GPS kun je uitzetten via Start>Instellingen>Systeem>Enhanced GPS>en dan bij XTRA inschakelen Uitschakelen kiezen.

Je kunt het ook updaten als je telefoon gesynct is met je pc, dan zal hij de informatie binnenhalen via de internetverbinding van je pc (of uiteraard ook via WiFi).

Ik hoop dat het nu allemaal wat duidelijker is :).

Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het PIN-probleem komt bij mij doordat ik via Windows Live mijn Hotmail automatisch sync, dus zodra het toestel opstart wilt hij al gaan syncen, het is een kwestie van geluk hebben met je timing om het in één keer zonder problemen goed in te vullen (eerst even paar keer de foutmelding wegklikken). In mijn geval wilt de weerapplicatie van de HTC Home plugin volgens mij gelijk updaten en misschien zelfs ook de enhanced GPS.

Wat je kunt doen (maar wat je misschien wat irritanter/lelijker vindt) is de PIN-code van de telefoon uitschakelen en de vergrendeling aanzetten (Start>instellingen>vergrendeling) hier kun je ook een code voor instellen. Als je deze nu op 24 uur zet hoef je hem maar 1x per dag extra in te vullen als je er een dag niet aankomt (wat me heel onwaarschijnlijk lijkt ;)), maar net als de gewone PIN-code moet je hem invullen als je het apparaat opstart. Het voordeel hier van is, is dat de telefoon niet op de PIN-code hoeft te wachten en tegelijk met het apparaat opstart terwijl het apparaat op een code wacht om te ontgrendelen. Hiermee bescherm je niet alleen je telefoonabonnement, maar ook gelijk de gegevens die op het toestel staan (PIN-code is alleen nodig om te bellen, niet om met het apparaat te werken).

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor wat betreft dat PIN-verhaal, Knuruft heeft gelijk.

Ik heb zelf al vanaf dag één zitten klooien met dat PIN-verhaal. Gewoon alleen de device lock is echt de enige (probleemloze) optie.
Ik denk dat het probleem zit in de combinatie van PIN en ofwel owner info, danwel device lock. Of PIN i.c.m. beide dingen natuurlijk.

Het blijft iig een knulligheidje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De i780 is mijn eerste WM telefoon, en tot nu toe erg tevreden. Heb wel 1 vraagje...

Weet 1 van jullie of het mogelijk is slechts 1 wifi netwerk in te stellen en verdere detectie uit te schakelen? Wanneer ik onderweg ben vindt hij allerlei nieuwe wifi netwerken, en geeft hier ook melding van. Ik zou liever zien dat hij automatisch verbind met mijn wifi netwerk thuis wanneer ik thuis kom, en verder niets.

Deze post is met mijn i780 gedaan btw ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Laatst online: 06-09 10:14
is deze telefoon ook te overclocken door middel van bestaande software?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Ik kan het pinprobleem trouwens bevestigen, evenals de oorzaak en de oplossing.

Mestreechs volksleed:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Ralph Smeets schreef op zondag 04 mei 2008 @ 12:15:
Ik kan het pinprobleem trouwens bevestigen, evenals de oorzaak en de oplossing.
Ok..dan zit er niets anders op om het zo te fixen..maar wel bizar dat ze het niet hebben opgelost. Ik zeg....kom maar op met die bugfix/update.

Nu ik toch lekker bezig ben...een tweede probleem nu nog serieuzer!

Mijn telefoon gaat niet vanzelf meer aan! Ik laad hem op..haal hem van de lader..gebruik de telefoon een paar uur..batterij blijft dan akelig lang op 100% staan..vervolgens wil ik hem restarten en krijg ik hem met geen mogelijkheid meer aan!! Hij gaat gewoon niet meer aan totdat ik de lader in de telefoon doe..dan even tijdje wacht en het lampje van opladen rood wordt..

Dan kan ik hem aanzetten als de stekker aanstaat..en kan ik het stekkertje eruit trekken..hij blijft het dan gewoon goed doen. Als ik de stekker eruit haal en dan pas aanzet gaat ie gewoon niet aan!

Batterijen zijn gewoon vol en met extern ladertje opgeladen....

bizar of niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij ben jij elke dag een nieuwe manier aan het zoeken om je telefoon te mollen :P.
Ik ben bang dat dit misschien te maken heeft met het device-lock. Ik merk bij mijn eigen telefoon dat hij nu wat moeilijker uit de stand-by komt sinds deze aanstaat (opzich niet zo hinderlijk, maar misschien heeft jou probleem daar ook mee te maken.) Probeer deze dus eens uit te schakelen (gewoon even geen PIN en device lock).

Waar je ook even naar moet kijken is op welk metertje de batterij op 100% blijft staan, ik heb gemerkt dat sommige programma's de batterijstatus altijd als 100% aangeven terwijl bluetooth bv gedurende enige tijd aangestaan heeft. Zet de standaard plugin van Samsung nog eens terug aan (als die nu uit staat), sluit andere programma's/todayplugins af, even soft-reset en kijk dan nog eens op of de batterij nogsteeds op 100% blijft staan of misschien (snel) terugloopt.

Als het probleem nu niet verholpen is, is het misschien handig als je vermeldt welke programma's/todayplugins je hebt draaien, of dat je misschien recent nog wat belangrijke instellingen gewijzigd hebt/nieuwe programma's hebt geinstalleerd. Komt het probleem ook voor als je de andere batterij in het toestel stopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• le_chiel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09-2024
ik hoor veel dingen over tomtom en gprs. ik heb een inet abbo en kan onbeperkt internetten. met de opkomende vakantie wil ik mijn internet verbinding uit hebben. kan dat? ik wil wel gebeld worden maar geen inet verbinding. ook wil ik nog steeds tomtom kunnen gebruiken.

iemand een uitleg voor mij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
je kunt de enhanced gps functie uitzetten heb ik hier gelezen, dan zal je dataverbinding niet gebruikt worden.. en de tomtom traffic informatie enz is ook uit te zetten, iets dat normaliter via je dataverbinding gaat.

zo moet het wel gecoverd zijn, twijfel je of deze instellingen echt werken kun je een soort data monitor programma installeren, die precies bijhoudt hoeveel dataverkeer je hebt gemaakt.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Om er zeker van te zijn dat er geen datacommunicatie mogelijk is zou je een netwerk instelling kunnen gebruiken die je zelf hebt gemaakt, waarvan de proxy niet bestaat en daarnaast geen gebruikmaakt van het gprs/3g-modem.

Mestreechs volksleed:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
http://www.ppcsg.com/index.php?showtopic=98856 een overzicht met een aantal tweaks om het eea op te lossen, ook is er veel gedetailleerde informatie / vraagbaak te vinden,

hoeveel maH is de meegeleverde accu - maw hoelang doe je met je telefoon ?

wil graag een i780, maar de accuduur van me i600 (extended accu) vind ik toch erg fijn..

PVoutput

Pagina: 1 ... 7 ... 23 Laatste