Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psbb schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 20:35:
[...]

De OK toests even ingedrukt houden. Dan komt er een taskmanager tevoorschijn waarmee je alles kan afsluiten.
Gebruik programma van HTC, X-Button. Afsluiten is dan ook écht afsluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchPlayer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-01 10:57
Iemand al een passend hoesje voor de telefoon gekocht?

Zo ja welke en waar dan? Van het weekend nog lopen zoeken maar nog niet echt iets passend gevonden. Neem aan dat jullie de phone niet zo in jullie zak droppen.

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 17:35
DutchPlayer schreef op woensdag 02 april 2008 @ 15:20:
Iemand al een passend hoesje voor de telefoon gekocht?

Zo ja welke en waar dan? Van het weekend nog lopen zoeken maar nog niet echt iets passend gevonden. Neem aan dat jullie de phone niet zo in jullie zak droppen.
Net vandaag een hoesje binnen gekregen:

Afbeeldingslocatie: http://drcwww.uvt.nl/~evdakker/P1040374a.JPG

Afbeeldingslocatie: http://drcwww.uvt.nl/~evdakker/P1040375a.JPG

Gekocht op eBay voor eur 7,89 inclusief verzending bij xell_uk.

Het is geen specifiek op maat gemaakt hoesje, maar het past precies! En voor nog geen 8 euro krijg je er ook nog een screenprotector bij (waarvan ik de kwaliteit niet kan inschatten, want die zit nog niet op m'n i780)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en voor degene die nog apps zoeken voor hun i780 heb net weather watcher geinstaleerd en getest.

Pocket PC Weather Software - Weather Watcher Mobile v1.0.8
werkt op 320x320
http://www.dewantoro.net/...ther-watcher-mobile-v108/
en kent ook nederlandse steden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-08 13:08
Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 22:32:
Vraagje... Is er een mogelijkheid om portsplitter en tomtom automatisch achter elkaar te laten opstarten? bijvoorbeeld een startup.bat file? Dank
In Windows Mobile kun je applicaties automatisch bij boot laten starten door ze in de Windows/Startup folder te plaatsen.

Ik heb de i780 ook maar besteld, beginvd week alle papieren voor contactverlenging opgestuurd en nu maar hopen dat hij snel bezorgd wordt. Smartphonestunts heeft ze gewoon op voorraad......

[ Voor 20% gewijzigd door BarnOwl op 02-04-2008 17:26 ]

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Mortscript is ook een goede optie denk ik, kun je met een batchscript de programma's opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat doet de "Enhanced GPS" functie bij instellingen precies?

en wat betekend de waarschuwing dat je misschien extra moet betalen voor ene gps verbinding?

iemand die hier meer van weet>?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 12:19

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 20:13:
Wat doet de "Enhanced GPS" functie bij instellingen precies?

en wat betekend de waarschuwing dat je misschien extra moet betalen voor ene gps verbinding?

iemand die hier meer van weet>?
Enhanced GPS bestaat uit twee delen:
1) Regelmatig wordt er een soort van callibratie data binnengehaald via het internet. Met behulp van deze data kan de gps sneller een fix vinden. Dit kost afhankelijk van je abonnement en/of provider geld.
2) aan de hand van data afkomstig omliggende zendmasten kan een grove positie worden bepaald als er geen gps signaal aanwezig is. Is er wel een gps positie bekend, dan kan deze met behulp van de data een stuk nauwkeuriger worden gemaakt. Dit werkt vooral goed in grote steden waar veel zendmasten staan.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ralph Smeets schreef op woensdag 02 april 2008 @ 20:41:
[...]

Enhanced GPS bestaat uit twee delen:
1) Regelmatig wordt er een soort van callibratie data binnengehaald via het internet. Met behulp van deze data kan de gps sneller een fix vinden. Dit kost afhankelijk van je abonnement en/of provider geld.
Bedankt voor je antwoord, heb je enig idee wat de kosten zijn? is dat alleen maar gprs data verbruik? of nog iets extras??

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 20:53:
[...]

Bedankt voor je antwoord, heb je enig idee wat de kosten zijn? is dat alleen maar gprs data verbruik? of nog iets extras??

alvast bedankt
Normaal gesproken alleen maar gprs data verbruik.

Mestreechs volksleed:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij helpen?

Ik zoek een nieuwe telefoon met enkele eisen, dit zijn de telefoons die aan mijn eisen voldoen en redelijk betaalbaar zijn (volgends newmobile.nl en kieskeurig.nl):

1. LG KU990 Viewty € 346,98
2. Samsung i780 € 423,-
3. Samsung F700 € 350,50
4. T-Mobile MDA Touch Plus € 403,58
5. HTC P3600 € 406,-
6. T-Mobile MDA Vario II €370,-

Gesorteerd op populariteit, kan iemand mij wat vertellen over deze telefoons, ik zit te twijfelen tussen de i780 en de P3600 omdat die GPS hebben en Windows Mobile, de P3600 lijkt me weer een beetje verouderd, dus lijkt de i780 me wel wat, maar hoe zit dit dan met hele films op het 320x320 schermpje?

En weten alle apps om te gaan met 320x320 of wordt het dan uitgerekt ofzow?

Ook niet onbelangrijk het is de bedoeling dat ik Vodafone ga gebruiken, dus heb ik liever geen T-Mobile branded telefoon aangezien ze ook heel de menu's roze maken geloof ik, die simlock lijkt me het probleem niet. :P

En dan mijn laaste vraag, ik kan er niet goed over oordelen door maten te zien, maar is dit een erg groot toestel (lees: past hij in een normale niet al te kleine/grote broekzak)?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2008 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 13:33
evdakker schreef op woensdag 02 april 2008 @ 15:43:
[...]

Net vandaag een hoesje binnen gekregen:

Gekocht op eBay voor eur 7,89 inclusief verzending bij xell_uk.

Het is geen specifiek op maat gemaakt hoesje, maar het past precies! En voor nog geen 8 euro krijg je er ook nog een screenprotector bij (waarvan ik de kwaliteit niet kan inschatten, want die zit nog niet op m'n i780)
Ik had dit hoesje ook gezien op Ebay. Ik twijfel tussen deze uitvoering met magneetsluiting en de uitvoering met klitteband sluiting. Hoe groot is de ingebouwde magneet en zorgt deze niet voor verstoring van de ontvangst van het toestel?

Ik vind het er op jouw foto wel goed uit zien. Wat voor materiaal is dat nou aan de voorkant? Lijkt me jammer dat het hoesje niet helemaal van leer is....

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchPlayer
Ik heb dat hoesje ook maar besteld, want hier NL heb ik nog niks gevonden en van deze weten we iedergeval dat de telefoon er goed in past.

Thanks voor de tip!

Dat van die magneet sluiting had ik niet eens gezien, vroeg me wel af hoe het hoesje nou dicht bleef want ik zag idd geen klitteband. Magneet sluiting lijkt me wel handiger, gaat wat makelijker open naar mijn idee en is landuriger dan klitteband.

Verder heb ik gekozen voor dit hoesje ook, omdat je die klip op de achterkant kan weg halen en dat kan bij die andere hoes volgens mij niet, lijkt een beetje op de achterkant vast gestikt.

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 17:35
Als ik zo voel aan het magneetje is het ongeveer zo groot als een muntje van 5 eurocent. De sluiting is een beetje 'opgevuld' met zacht materiaal, dus je merkt niets van de magneet. Ik vind dat-ie perfect sluit, niet te stevig maar ook zeker niet te los. Denk ik zeker te verkiezen boven een klitteband-sluiting.
Ik merk geen invloed van de magneet op de ontvangst.
Wat betreft het materiaal van het hoesje: het is gemaakt van een redelijke kwaliteit echt leer. De voorkant is van een soort kunstof canvas; wel duurzaam, zo te voelen. De binnenkant is gevoerd met een fluweelachtige stof.
Ik had nog niet ontdekt dat je de klip ook kunt verwijderen. Niet goed gelezen :). Heel gemakkelijk gaat dat niet, je moet met een kleine schroevendraaier of zo het hoesje aan de achterkant waar de klip in zit openduwen om 'm eruit te halen.
Conclusie: het is best een mooi hoesje, past perfect, maar het is geen Krusell- of Pielframa kwaliteit (maar daar is de prijs ook naar). Je kunt het vergelijken met de kwaliteit van hoesjes die soms worden meegeleverd met een telefoon.
De screenbeschermer die meegeleverd was zit er nu ook op. Goede kwaliteit: ik merk geen verschil in doorzichtigheid en gebruik van de stylus. Je moet 'm wel even bijknippen, want ook de screenprotector is niet modelspecifiek. Verder was het aanbrengen erg eenvoudig.
Levertijd bij mij was 12 dagen, vanuit Hong Kong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
Dit is een erg goede review! Ik ga het hoesje meteen bestellen. Gisteren de phone besteld bij Ritel.nl dus ik hoop dat ze beiden tegelijk binnenkomen. (Of de telefoon natuurlijk nog eerder ;) )

[ Voor 79% gewijzigd door nathalia op 03-04-2008 14:12 ]

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb net de brando screenprotector binnen gehad en op mijn scherm gedaan ziet er heel mooi uit en is precies voor de i780 dus je hoeft hem niet bij te knippen ik heb hem nog uithong kong maar via onderstaande link ook in nederland te bestellen nu.
http://www.screenprotector.nl/screenprotector.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
ZyMet schreef op maandag 31 maart 2008 @ 19:02:
[...]

Lol heb ut op 18 maart besteld bij ritel, en heb ut nog steeds niet thuis ze hebben ut niet op voorraad en kunnen me nog niet echt vertellen wanneer ze ut binnen hebben (4 tot 8 werkdagen) lol morgen toch maar ff een klachtenmail sturen
Dat is raar. Ik heb de i780 gisteren bij Ritel.nl besteld. Via I-Deal betaald en vandaag het bericht gekregen dat ze de i780 op voorraad hebben en daarom meteen kunnen verzenden als het geld op hun rekening staat! Dus met een beetje geluk heb ik de telefoon morgen binnen....

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy780
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09-2019
Heeft er iemand al goede thema's gevonden voor het 320 x 320 scherm. Ik heb geprobeerd zelf iets te fröbelen, maar dat wordt allemaal niet geslikt.
Die mooie 'samsung overlay' aangekondigd op de MWC 2008 (http://www.youtube.com/watch?v=HpNCxw2ZiD8), zou die met de update naar 6.1 meekomen of is het misschien een idee om met al deze happy owners een class action request bij Samsung in te dienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat me raden; geen riemclip aan dat hoesje?

Ach ja. Heb uiteindelijk een Nokia 6120 gekocht om de tijd tot de SE x1 op te vullen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sammy780 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 22:27:
Heeft er iemand al goede thema's gevonden voor het 320 x 320 scherm. Ik heb geprobeerd zelf iets te fröbelen, maar dat wordt allemaal niet geslikt.
Die mooie 'samsung overlay' aangekondigd op de MWC 2008 (http://www.youtube.com/watch?v=HpNCxw2ZiD8), zou die met de update naar 6.1 meekomen of is het misschien een idee om met al deze happy owners een class action request bij Samsung in te dienen?
Heb ik iets gemist? Is die update naar WM6.1 voor de i780 dan bevestigd? Ik weet dat Microsoft m zelf voor de Blackjack II in de lijst heeft gezet maar heeft Samsung een bevestiging gegeven dat er voor de i780 een update naar WM6.1 in de pijplijn zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 21:09:
[...]

Het zou kunnen dat men recentelijk de boel veranderd heeft maar ik heb talloze klachten gelezen over de policy van Vodafone. Op Gsmweb zie ik nog steeds de condities staan:

"Zorgeloos Mobiel Internet = € 9,50 per maand extra - Met Zorgeloos Mobiel Internet kun je binnen Nederland met de mobiele telefoon surfen, chatten en e-mailen. Voor "Zorgeloos Mobiel Internet" geldt de "normaal gebruik"-clausule, dat wil zeggen dat je binnen Nederland tot 50 MB per maand toegang hebt tot internet. Na overschrijding van dit normaal gebruik zal Vodafone contact opnemen met Contractant om het gebruik te matigen. Vodafone kan dan het zorgeloos mobiel abonnement beeindigen. Bij Zorgeloos Mobiel Internet is het niet toegestaan de mobiele telefoon te gebruiken als modem voor PC, laptop e.d. of voor VOIP en SMSoIP en voor internet gebruik in het buitenland."

Ik heb dit echter niet bij Vodafone gechecked of dit veranderd is...
De informatie op GSMweb is inderdaad niet juist en wordt aangepast.

De Fair Usage Policy hebben we vorig jaar November aangepast naar 10 keer het gemiddelde gebruik per maand. Als het gemiddelde datagebruik toeneemt, groeit dit getal uiteraard mee.
Klanten betalen NOOIT meer dan 9,50 per maand, dus ook niet als je meer dan 10 keer het gemiddelde datavolume gebruikt. Bij overschrijding van de grens van 10x het gemiddelde word je door Vodafone geïnformeerd. Dat doen we drie keer. Pas bij de derde keer bieden we je een alternatief aan dat beter past bij je data verbruik. Je hoeft je dus nooit zorgen te maken dat je ongemerkt extra gaat betalen voor je internet gebruik.

Het gemiddelde gebruik deze maand maand ligt tussen de 20 en 25 MB.
Op dit moment kun je het gemiddelde gebruik opvragen bij de Vodafone Winkels en de Vodafone Klantenservice (1200).
We onderzoeken op dit moment nog meer manieren om jullie regelmatig te informeren over het gemiddeld BLOX-dataverbruik per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Laatst online: 12-09 07:09
Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 16:18:
[...]

Dus je zit nog aan een datalimiet vast van 250MB max. Dat is wel ernstig weinig vooral als je regelmatig er gebruik van maakt. Ik wou graag de combo van deze mobiel plus een vodafone abbo aanschaffen, maar nu ga ik toch even verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 16:18:
[...]

De informatie op GSMweb is inderdaad niet juist en wordt aangepast.

De Fair Usage Policy hebben we vorig jaar November aangepast naar 10 keer het gemiddelde gebruik per maand. Als het gemiddelde datagebruik toeneemt, groeit dit getal uiteraard mee.
Klanten betalen NOOIT meer dan 9,50 per maand, dus ook niet als je meer dan 10 keer het gemiddelde datavolume gebruikt. Bij overschrijding van de grens van 10x het gemiddelde word je door Vodafone geïnformeerd. Dat doen we drie keer. Pas bij de derde keer bieden we je een alternatief aan dat beter past bij je data verbruik. Je hoeft je dus nooit zorgen te maken dat je ongemerkt extra gaat betalen voor je internet gebruik.

Op dit moment kun je het gemiddelde gebruik opvragen bij de Vodafone Winkels en de Vodafone Klantenservice (1200).
We onderzoeken op dit moment nog meer manieren om jullie regelmatig te informeren over het gemiddeld BLOX-dataverbruik per maand.
Is er al bekend wanneer Vodafone met een Vodafone-specifieke Useragent voor de i780? Want op dit moment kan de content van het Vodafone Live! portal niet fatsoenlijk worden weergegeven, omdat de i780 niet wordt herkent.

Mestreechs volksleed:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net een beetje gegoogled voor een shell voor de i780 kom ik hier terecht.

http://samsung-sgh-i780.h...=136&for=Samsung+SGH-i780

ik zal de proefversie eens aan de tand voelen er staat bij dat hij op de i780 moet werken nou ik ben benieuwd.

mischien dat ik iets fout heb gedaan maar ik krijg er geen leven in.
gewoon via de data kabel geinstaleerd en daarna even opnieuw opgestart maar zag geen shell gewoon mijn normale scherm
misschien dat iemand anders hem aan de praat krijgt.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2008 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 21:47:

ik zal de proefversie eens aan de tand voelen er staat bij dat hij op de i780 moet werken nou ik ben benieuwd.

gewoon via de data kabel geinstaleerd en daarna even opnieuw opgestart maar zag geen shell gewoon mijn normale scherm
Dit is een today plugin die je uiteraard wel moet activeren. Echter heeft dat weinig nut, want SPB Pocket Mobile Shell werkt niet goed op de i780.

Mestreechs volksleed:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rhodium schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 17:01:
[...]

Dus je zit nog aan een datalimiet vast van 250MB max. Dat is wel ernstig weinig vooral als je regelmatig er gebruik van maakt. Ik wou graag de combo van deze mobiel plus een vodafone abbo aanschaffen, maar nu ga ik toch even verder kijken.
Mag ik vragen wat je er dan mee doet? Of luister je naar streaming radio zenders? Ik let persoonlijk absoluut niet op mijn internetgedrag qua dataverbruik, bekijk websites en haal mijn mail binnen. Daarvoor is dus die 250 mb meer dan ruim genoeg! Ik zou ook alleen kunnen indenken dat je meer verbruikt als je regelmatig via je laptop (wat officieel niet mag) internet of als je muziek/films gaat downloaden/kijken(streaming).

In dat laatste geval zou ik toch echt wel graag minimaal de HSDPA snelheid hebben, dus moet je of meer betalen voor echt volledig limiet loos....of dus genoegen nemen met ruim lagere snelheden (iets wat mij dus niet logisch lijkt als je films en muziek wilt downloaden of regelmatig via je laptop wil internetten....)

Ik zou er nog maar eens goed over nadenken wat je van je mobiele internet wil? Persoonlijk vind ik het wel een van de meest gebruikersvriendelijke vormen, snelheid en geen effectief limiet als je alleen gaat mailen en websites bezoekt...

Is dat trouwens nieuw dat bedrijven als Vodafone onder een eigen account reageren? Klopt het dat zij een business account alhier hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand toevallig of je met een programma een word bestand via samsung i780 naar t netwerk kunt sturen waar een netwerkprinter aanhangt??

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 21:47:

Grappig dat Handster dit programma speciaal voor de i780 aanbeveelt, terwijl SPB menu nu juist nog geen goede ondersteuning geeft voor het 320x320 scherm van de Samsung. Als je een beetje zoekt in deze thread kun je wel een workaround vinden met een lagere resolutie, maar ideaal is het nog niet.
Ik zit ook met smart te wachten op de update......

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens de press release van MS over WM6.1 komt Samsung met een update voor de i780 met WM6.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 10:56

xon

Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 21:17:
[...]

Nee nog niet binnen, begin volgende week zijn nu de berichten.
Als ik hem binnen heb horen jullie het als eerste.
gaat niet zo goed met de levering he? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 april 2008 @ 09:33:
Volgens de press release van MS over WM6.1 komt Samsung met een update voor de i780 met WM6.1
Nice! Ik had die pers-release ook gelezen maar die had het alleen over de Blackjack II. De 780 moet er dus later aan toegevoegd zijn. Goed nieuws. Ben benieuwd wanneer Samsung deze ter beschikking gaat stellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik een youtube filmpje open via internet explorer of opera met een 3g verbinding dan gaat ie opnieuw verbinding maken als ie het filmpje laat. Dit lukt een aantal keer en daarna raakt mn verbinding onstabiel en doet ie het niet meer. Via wifi geen problemen.

Andere die dit ook hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 april 2008 @ 16:30:
[...]

Nice! Ik had die pers-release ook gelezen maar die had het alleen over de Blackjack II. De 780 moet er dus later aan toegevoegd zijn. Goed nieuws. Ben benieuwd wanneer Samsung deze ter beschikking gaat stellen!
klopt heb even stukje van de MS gekopieerd
• Device-makers:

• ASUS: New phones including the P320, ZX1, P560, M536 and updates for the P527, P750, M930

• HTC: A new Touch Dual for the U.S. and updates for the AT&T Tilt, Touch by HTC, Mogul by HTC from Sprint, TyTN II

• i-mate: 8502, 9502, 8150, 6150

• Intermec: CN3

• Motorola: MOTO Q 9c, MOTO Q 9h global, MC70, MC9000

• Pantech: Pantech duo

• Samsung: BlackJack II; Samsung i780

• Toshiba: Portégé G810,Portégé G910

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 11:00
nathalia schreef op donderdag 03 april 2008 @ 16:01:
[...]

Dat is raar. Ik heb de i780 gisteren bij Ritel.nl besteld. Via I-Deal betaald en vandaag het bericht gekregen dat ze de i780 op voorraad hebben en daarom meteen kunnen verzenden als het geld op hun rekening staat! Dus met een beetje geluk heb ik de telefoon morgen binnen....
Ik heb hem afgelopen weekend bij ritel besteld, krijg zojuist bericht dat hij niet op voorraad is ;( Hoop hem eind deze week in huis te hebben. Kan echt niet wachten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ralph Smeets schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 17:24:
[...]

Is er al bekend wanneer Vodafone met een Vodafone-specifieke Useragent voor de i780? Want op dit moment kan de content van het Vodafone Live! portal niet fatsoenlijk worden weergegeven, omdat de i780 niet wordt herkent.
Het niet goed weergeven van Vodafone Live! op de i780 is sinds enkele dagen opgelost. Alleen het 5e tabblad (Mobile TV) wordt mogelijk nog niet helemaal goed weergegeven. Dat probleem wordt binnen enkele dagen verholpen.
Mocht je toch nog problemen ervaren, dan kun je me een mailtje sturen met het mobiele nummer waar het om gaat.

Antoine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• le_chiel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09-2024
ik heb een probleem met mijn gps. met google maps doet hij het en met andere test programma's ook. nu heb ik tomtom maar weet niet precies hoe ik hem moet instellen.

kan iemand een handleiding plaatsen voor tomtom en portsplitter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmgn231
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-12-2023
Luilak...

GPS-instellingen: (instellingen => externe GPS)
GPS-programmapoort: COM8
GPS-Hardwarepoort: COM9
Baudrate: 4800
GPS automatisch beheren (aanbevolen): aangevinkt

PortSplitter instellingen:
Input:
Port: COM8: (zelf intypen)
Baud: 4800
Autostart: aangevinkt
Output:
COM6: selecteren en vervolgens op "Add" klikken

Vervolgens START en PortSplitter is gestart.

TomTom instellingen:
TomTom 6 (gebruik zelf versie 6.032 b.8351)
Andere NMEA GPS-ontvanger selecteren
GPS Baudsnelheid: instellen op 4800
COM6: Port Splitter selecteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• le_chiel
nmgn231 schreef op maandag 07 april 2008 @ 15:52:
Luilak...

GPS-instellingen: (instellingen => externe GPS)
GPS-Hardwarepoort: COM9
Baudrate: 4800
GPS automatisch beheren (aanbevolen): aangevinkt

PortSplitter instellingen:
Input:
Port: COM8: (zelf intypen)
Baud: 4800
Autostart: aangevinkt
Output:
COM6: selecteren en vervolgens op "Add" klikken

Vervolgens START en PortSplitter is gestart.

TomTom instellingen:
TomTom 6 (gebruik zelf versie 6.032 b.8351)
Andere NMEA GPS-ontvanger selecteren
GPS Baudsnelheid: instellen op 4800
COM6: Port Splitter selecteren
super bedankt denk dat het zo wel gaat lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 15:32:
[...]

Het niet goed weergeven van Vodafone Live! op de i780 is sinds enkele dagen opgelost. Alleen het 5e tabblad (Mobile TV) wordt mogelijk nog niet helemaal goed weergegeven. Dat probleem wordt binnen enkele dagen verholpen.
Mocht je toch nog problemen ervaren, dan kun je me een mailtje sturen met het mobiele nummer waar het om gaat.

Antoine
Bedankt Antoine, ik ga straks testen, want op dit moment gebruik ik de useragent van een LG KS20 om het Franse portal van Vodafone Live! (via Pocket Internet Explorer) goed weer te geven (ik woon in Frankrijk met SFR als provider).

Mestreechs volksleed:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 07:27
Nog een vraagje over skype, ik ga het wel gewoon een paar keer proberen, dan zie ik vanzelf wel of ik er apart voor afgerekend word :)
Maar als ik begin te bellen dan komt al het geluid via de hands-free speaker, terwijl ik ermee wil bellen zoals ik normaal ook doe. In de instellingen kan ik het niet vinden en via google ook niet (of ik gebruik de verkeerde zoekopdracht ;) )
Weet iemand of dat uberhaupt mogelijk is of moet ik dan toch maar me headset erbij pakken ?

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
Welke browserprogramma gebruiken jullie eigenlijk? De standaard geinstalleerde Internet Explorer of Opera Mobile of iets anders?

Mij lijkt Opera Mobile wel wat maar ik heb te weinig ervaring met mobiel internet.

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,

Ik heb (net zoals zovelen hier) veel problemen gehad om de GPS op de i780 goed aan de praat te krijgen. Ik heb echter een (misschien wat omslachtigere) manier gevonden waarop het voor mij in ieder geval goed werkt en ik direct een fix krijg in TomTom.

Aangezien we het ondertussen heel gewoon vinden om een extra programma te draaien om TomTom te gebruiken (Portsplitter of GpsGate), maar het bij mij zeer lang duurde voordat ik een fix kreeg (als ik hem überhaupt al kreeg) dacht ik, waarom zou ik niet nog een programmatje aanzetten welke direct werkt met deze GPS; namelijk Google Maps.

Ik heb het device als volgt ingesteld:

Externe GPS in menu instellingen>verbindingen:
GPS-Programmapoort: COM1 (andere vrije COM-poort zal ook wel werken)
GPS-Hardwarepoort: COM9 (daar zit ie nou eenmaal)
Baudrate: 4800 (andere Baudrates werken ook, maar waarom tegendraads doen als iedereen deze instelling toch gebruikt :) )

Google Maps: (Ik kreeg zojuist een melding dat er een nieuwe versie was, dus die geinstalleerd)
Menu>Opties>GPS-instellingen:
Handmatig instellen: COM1: en 4800

Vervolgens Menu>GPS gebruiken --> Binnen 2 seconden fix

Google Maps minimaliseren en Portsplitter aanzetten:
Input: Port COM1:
Baud: (wederom) 4800
Output: COM6:
Add
Start

Nu TomTom opstarten>wijzig voorkeuren>Toon GPS-status>stel in>andere NMEA GPS-ontvanger>Baud snelheid 4800>COM6: Portsplitter ét voila instant fix.

Ik weet dat de meesten het hier al voor elkaar hebben gekregen, maar aangezien het bij mij toch niet soepeltjes werkte ben ik blij dat het op deze manier (voor mij in ieder geval) perfect werkt en ik hoop dat ik hiermee ook een andere ongelukkige ziel blij kan maken :).

Groetjes,

Stefan

Edit: kleine typo

PS: Na het navigeren niet vergeten even alles uit te zetten (dus ook Google Maps) aangezien je anders na aankomst niet vol trots kunt laten zien dat het werkt omdat je accu leeg is ;) Voor degenen die nieuw zijn met dit apparaat: Even de OK-knop ingedrukt houden en dan bij Taakbeheer 'Alle afsluiten'

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2008 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nathalia schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 11:16:
Welke browserprogramma gebruiken jullie eigenlijk? De standaard geinstalleerde Internet Explorer of Opera Mobile of iets anders?

Mij lijkt Opera Mobile wel wat maar ik heb te weinig ervaring met mobiel internet.
Ik gebruik Deepfish nog wel eens. Maar dat is het nog net niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwert
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-07 21:27
Ik heb gisteren mijn toestel gewisseld voor een nieuwe aangezien bij mij de muis telkens bleef hangen en het toestel soms spontaan uit ging. Wat me aan het nieuwe toestel opvalt is dat het een stuk sneller lijkt te zijn dan de vorige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

dapluiz schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 09:28:
Nog een vraagje over skype, ik ga het wel gewoon een paar keer proberen, dan zie ik vanzelf wel of ik er apart voor afgerekend word :)
Maar als ik begin te bellen dan komt al het geluid via de hands-free speaker, terwijl ik ermee wil bellen zoals ik normaal ook doe. In de instellingen kan ik het niet vinden en via google ook niet (of ik gebruik de verkeerde zoekopdracht ;) )
Weet iemand of dat uberhaupt mogelijk is of moet ik dan toch maar me headset erbij pakken ?
Geen enkele applicatie kan van de normale telefoonspeaker gebruikermaken. Dus de enige mogelijkheid die je hebt, is een headsetje gebruiken.

Mestreechs volksleed:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nathalia schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 11:16:

Opera is echt een stuk fijner dan IE; veel betere schermlayout, waardoor je effectief veel meer ruimte hebt om te browsen. Persoonlijk vind ik de mogelijkheid om extra vensters te openen ook erg prettig. Enige minpuntje is dat de infobalkjes/buttons wat klein zijn, maarja, daar krijg je dus een flink groot browserscherm voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
Wacht nou eerst even dit topic af ipv hier opnieuw je vraag te stellen :)

[ Voor 95% gewijzigd door DaannO op 08-04-2008 16:29 ]

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
nathalia schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 16:28:
[mbr]Wacht nou eerst even dit topic af ipv hier opnieuw je vraag te stellen :)[/]
Mijn enige vraag is of iemand CoPilot Live 7 al geprobeerd heeft op de Samsung i780? En zo ja, of ze daar wel of geen Portsplitter of GPSgate voor nodig hadden. Waarom moet er van de moderator helemaal een nieuw topic worden geopend? Dit is toch een vraag specifiek voor de i780?

[ Voor 3% gewijzigd door nathalia op 08-04-2008 16:43 ]

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
nathalia schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 16:32:
[...]

Mijn enige vraag is of iemand CoPilot Live 7 al geprobeerd heeft op de Samsung i780? En zo ja, of ze daar wel of geen Portsplitter of GPSgate voor nodig hadden. Waarom moet er van de moderator helemaal een nieuw topic worden geopend? Dit is toch een vraag specifiek voor de i780?
Nee, jij wilt ervaringen over de software en niet over de i780. Alles wat omheen de i780 gebeurt hoeft niet in dit topic maar mag in een eigen topic. Zo kan je ook meer ervaringen krijgen van andere gebruikers met een andere pda.

Echter heb je nu je vraag specifiek gemaakt mbt de i780 dus die zal ik laten staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmgn231
Nu heb ik de Samsung Car Charger D300SB aangeschaft maar hij doet het er slecht.
Wanneer ik hem laad in de auto moet ik met het laadsnoer een hoek van 90graden of meer maken naar boven, anders doet die niks...

De Meegeleverde acculader doet het wel zonder problemen.

Iemand met deze autolader die wel goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 23:48
Ik wil deze telefoon aanbevelen aan mijn vader.
Echter lees ik in een review dat het vierkante scherm problemen heeft met 3rd party applicaties (heb dat ooit eens een tijdje terug gezien met andere smartphones en dat was irritant).

Ik verwacht niet dat mijn vader 3rd party applicaties zal gebruiken (hoog uit tomtom) maar heeft iemand toevallig al erge problemen ondervonden er mee?
Had namelijk wel verwacht dat MS dat euvel allang verholpen zou hebben in de nieuwe versie van WM.

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nils7 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 20:38:
Ik wil deze telefoon aanbevelen aan mijn vader.
Echter lees ik in een review dat het vierkante scherm problemen heeft met 3rd party applicaties (heb dat ooit eens een tijdje terug gezien met andere smartphones en dat was irritant).

Ik verwacht niet dat mijn vader 3rd party applicaties zal gebruiken (hoog uit tomtom) maar heeft iemand toevallig al erge problemen ondervonden er mee?
Had namelijk wel verwacht dat MS dat euvel allang verholpen zou hebben in de nieuwe versie van WM.
Hoi Nils7,

Opzich valt het (bij mij) tot nu toe mee, 1 of 2 spelletjes werkte niet, maar aangezien de meeste programmas geschreven zijn voor QVGA scherm (320x240 pixels) en dit toestel 320x320 heeft 'mis' je geen stuk van het scherm (wat bij 240x240 toestellen soms wel het geval was).

TomTom werkt heel goed met het scherm, alleen om de GPS in TomTom werkend te krijgen moet je wel even e.e.a. instellen (is genoeg over te vinden in dit topic).

Dus het is maar net of je vader technisch genoeg is om de routine om de navigatie aan te zetten kan doorlopen (of jij het hem duidelijk uitgelegd krijgt natuurlijk ;) )

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Groetjes,

Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aobh
  • Laatst online: 22:25
Nou een week de i780 binnen. Prachtig ding om mee te werken en een leuk spelle dingetje ;-).

Nu probeer ik mijn Route66 die voorheen op me SP5 te installeren. Hij werkt wel, alleen vind hij niet de GPS. Heb het geprobeerd met Portsplitter zoals in deze thread staat, maar route66 blijft dan hangen op het GPS scherm en portsplitter kan ik ook niet meer afsluiiten. Reboot van i780 is dan nodig.

Iemand ervaring met Route66 en i780? Zo ja, hoe heb je deze aan de praat gekregen met de interneGPS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag een passive Brodit autohouder besteld voor m'n i780 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikver
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 09:27

erikver

Ik zeg...

Ik heb een probleem met het toevoegen van alarm geluiden. Voor zover ik heb begrepen is het kopieren van een .wav naar de Windows map voldoende. Maar ik kan bij alarm niet het toegevoegde nummer kiezen. Het staat wel in de droplist maar kan het niet kiezen. Heb al meerdere nummers geprobeerd, maar steeds hetzelfde.

Iemand enig idee hoe dit kan?

Heb nu maar pTravelAlarm geinstalleerd. Nu hoef ik mijn alarm geluiden ook niet om te zetten naar .wav ;)

[ Voor 14% gewijzigd door erikver op 09-04-2008 00:51 . Reden: Alternatief gevonden ]

Life's not a Krentenbol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Ik heb zelf met ringtones dat als ik ze in de My Documents map zet dat ik ze dan gelijk mag kiezen als ringtone. Misschien werkt dit ook met jouw geluiden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 16:01

Reneger

Wie? IK?

aobh schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 21:03:
Nou een week de i780 binnen. Prachtig ding om mee te werken en een leuk spelle dingetje ;-).

Nu probeer ik mijn Route66 die voorheen op me SP5 te installeren. Hij werkt wel, alleen vind hij niet de GPS. Heb het geprobeerd met Portsplitter zoals in deze thread staat, maar route66 blijft dan hangen op het GPS scherm en portsplitter kan ik ook niet meer afsluiiten. Reboot van i780 is dan nodig.

Iemand ervaring met Route66 en i780? Zo ja, hoe heb je deze aan de praat gekregen met de interneGPS?
Dit had ik met de Samsung I600. Wacht eens behoorlijk lang, als het goed is verschijnt er na een minuut of 2 een melding. Daarna kan je, als ik het goed heb, de juiste compoort kiezen.
* Reneger is inmiddels over op Tomtom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nmgn231 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 18:58:
Nu heb ik de Samsung Car Charger D300SB aangeschaft maar hij doet het er slecht.
Wanneer ik hem laad in de auto moet ik met het laadsnoer een hoek van 90graden of meer maken naar boven, anders doet die niks...

De Meegeleverde acculader doet het wel zonder problemen.

Iemand met deze autolader die wel goed werkt?
Ik heb dezelfde autolader en deze werkt perfect. Waarschijnlijk een verkeerd exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aobh
  • Laatst online: 22:25
Reneger schreef op woensdag 09 april 2008 @ 07:56:
[...]

Dit had ik met de Samsung I600. Wacht eens behoorlijk lang, als het goed is verschijnt er na een minuut of 2 een melding. Daarna kan je, als ik het goed heb, de juiste compoort kiezen.
* Reneger is inmiddels over op Tomtom.
Dank je voor de tip, maar heb het geprobeerd en 10 minuten gewacht en geen sjoege helaas. Iemand anders nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
Voor iedereen die geen proefversie van Garmin op de geheugenkaart meegeleverd heeft gekregen: deze kan worden gedownload op de site van Garmin :)

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 23:23:
Vandaag een passive Brodit autohouder besteld voor m'n i780 :)
Welke houder heb je dan besteld? Die voor de Blackjack-II? En waar heb je die besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
Waarom heeft men het toch over een Brodit houder voor de BlackJack II? Op de site van Brodit kom je al enige tijd de houder voor de Samsung SGH-i780 tegen :), dus binnen afzienbare tijd zal deze ook gewoon in de (internet)winkels te koop zijn...

[ Voor 18% gewijzigd door nathalia op 09-04-2008 15:05 ]

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Laatst online: 13-01 05:24
Ik heb de telefoon nu een week, na een ipaq, vario, P3300 en Touch te hebben gehad, enige ervaring met WM-toestellen heb ik dus wel. En ik moet zeggen; ik ben er nog niet uit wat ik ervan moet vinden, love it or hate it.

Wat voor mij absoluut een minpunt is, is de accu levensduur. Met UMTS ingeschakeld, kan je er niet zeker van zijn dat je het een hele werkdag zonder opladen red. Dan kunnen ze wel een extra accu erbij doen, maar die heb je ook niet altijd bij je en verwisselen is gewoon lastig. Met standaard alleen GPRS gaat het een stuk beter, maar daarvoor koop je geen UMTS telefoon. Het ding is zo lang, dan hadden ze er toch wel een grotere accu in kunnen plaatsen?

Daarnaast vind ik het belachelijk dat de accu niet in de loadingdock aan de usb kan worden gehangen. USB levert max 500mah, maar hij moet minimaal 700mah hebben en laad dus ook niet op. De enige reden die hiervoor te bedenken is, is een commerciële. Zakelijke gebruikers zullen meestal zowel thuis als op kantoor een oplader nodig hebben, dus dan haalt Samsung daar weer extra inkomsten uit.

De processor is snel, dat zie je bij het afspelen van filmpjes en in wat grotere pdf-bestanden. Maar wat me tegenvalt is de snelheid in de menu's van het OS zelf. Die gaan niet zo vloeiend als ik had verwacht, een overgeclockte Touch doet het net zo snel.

Maar het grootste nadeel vind ik de samenwerking met m'n carkit, een JVC KD-NX5000 met BT100. Met de Touch werkte de verbinding niet goed, in die zin dat hij na een gesprek eerst opnieuw de telefoon moest pairen voordat je opnieuw kon bellen, met de P3300 ging het daarvoor altijd vlekkeloos. Overigens, als de verbinding eenmaal was opgebouwd, was hij de connectie daarna nooit kwijt. Maar met de i780 heb ik dus dat hij na 9min25 spontaan begint te storen en ik er niks meer van versta, als ik opnieuw bel is het over. Ook spontaan afbreken van de verbinding gebeurt vrij vaak. Heel vreemd. Ik hoop dat het goed gaat komen in een volgende firmware-update, maar heb er een hard hoofd in. Iemand anders problemen met z'n carkit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
Voor iedereen die nog een goed blokkeer tooltje zoekt kan ik S2U2 aanraden, ik gebruik dit al geruime tijd op mijn Touch en nu versie 1.00 uit is zou ik het zeker pakken zolang het (nog) gratis is!

Het is een iPhone stijl slide to unlock programmaatje wat ik persoonlijk onmisbaar vindt voor dergelijke devices.........

[ Voor 20% gewijzigd door een moderator op 09-04-2008 19:05 ]

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nathalia schreef op woensdag 09 april 2008 @ 14:39:
Waarom heeft men het toch over een Brodit houder voor de BlackJack II? Op de site van Brodit kom je al enige tijd de houder voor de Samsung SGH-i780 tegen :), dus binnen afzienbare tijd zal deze ook gewoon in de (internet)winkels te koop zijn...
Omdat dat de enige houder is die mogelijkerwijs zou kunnen passen. Alleen in de hoogte is er 2 mm verschil. Maar de breedte en diepte lijken goed overeen te komen. Daarom dus de houder van de Blackjack II. Ik heb bij gpsplaza zitten checken maar die hebben m niet onmiddellijk in het menu. Ze willen m wel bestellen maar er staat een onbekende levertijd tegenover! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[edit]
verrek, ik zie dat je gelijk hebt. Maar dit is nog maar errrg recent. Tot pakweg vorige week was er absoluut geen houder. En brodit zelf gaf te kennen dat men er geen brood in zag. Ben benieuwd of deze houder dan ook beschikbaar komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 15:05
Mij is verteld dat de houder met 1 a 2 weken beschikbaar moet zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2008 @ 22:29:
[quote]xon schreef op maandag 10 maart 2008 @ 20:11:
[...]

ahh dat is inderdaad slim van je om ze naast elkaar te zetten..best een mooi ding die blackjack ;) >:)

[...]

Ben het hier niet helemaal mee eens , google eens op Dimensions samsung i617 (BlackJ II) en hier komen vaak de volgende afmetingen naar voren 114 x 61 x 13 mm en ja hoor op 2 mm van de hoogte exact de afmeringen van de i780 :*)
Ik heb de houder van Brodit dan ook besteld.
Heb de houder eindelijk binnen, en jawel hoor hij past perfect!! _/-\o_
Voor alle duidelijkheid het is dus de brodit houder voor de i617 blackjack II
Ik zie trouwens bij carkitstunter nu ook de houder voor de i780.

Test geslaagd.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 10:56

xon

Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 20:56:
[...]

Heb de houder eindelijk binnen, en jawel hoor hij past perfect!! _/-\o_
Voor alle duidelijkheid het is dus de brodit houder voor de i617 blackjack II
Ik zie trouwens bij carkitstunter nu ook de houder voor de i780.

Test geslaagd.
_/-\o_
top!

waarschijnlijk is brodit er dus ook achter gekomen dat ie wel erug goed past en brengen ze dezelfde nu uit als officieel i780

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• le_chiel
ik heb de i780 nu denk ik een maand en het enige nadeel is de accuduur vind ik.

ik heb altijd een verbinding met internet voor mijn mail. dat wil ik ook zo houden. maar de accu is snel leeg. heb hem nu altijd op 3g staan met hsdpa uit ( weet iemand waarvoor dat is ? )

weet iemand een manier om mijn accu te sparen behalve de verlichting op energie besparen te zetten ?

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

le_chiel schreef op woensdag 09 april 2008 @ 21:41:

ik heb altijd een verbinding met internet voor mijn mail. dat wil ik ook zo houden. maar de accu is snel leeg. heb hem nu altijd op 3g staan met hsdpa uit ( weet iemand waarvoor dat is ? )

weet iemand een manier om mijn accu te sparen behalve de verlichting op energie besparen te zetten ?

alvast bedankt.
Hoi le_chiel,

Je 3G (=UMTS) verbinding gaat ook tenkoste van je accuduur. Als je geen moeite hebt om op GPRS snelheid je mail binnen te halen moet je in naar telefoon>menu>opties>tabblad meer>Bandkeuze>instellingen ophalen>en frequentieband op GSM 900/1800 zetten (staat nu op Automatisch).

Nu heb je dus geen 3G snelheid meer, maar gaat je accu wel langer mee.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt :)

Groetjes,

Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is geweldig. Ze (de houders) zijn nu ook bij Gpsplaza toegevoegd aan het assortiment! Ik heb zonet de active brodit houder voor de 780 besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

le_chiel schreef op woensdag 09 april 2008 @ 21:41:

HSDPA = High-Speed Downlink Packet Access

Oftewel ende afhankelijk van je provider een veel snellere internet verbinding dan met UMTS.

Zit je met UMTS aan een max van: 0.384 Mbps, de theoretische max van de techniek wordt door niemand aangeboden (die is 2Mbps) en valt in de 3G categorie

HSDPA valt in de 3.5G categorie en kan snelheden aan tussen de 1.8 - 7.6 Mbps afhankelijk van je telefoon en mobiele internet provider. T-mobile biedt in zijn duurdere abbo's al 3.6 Mbps aan en zelf verwacht ik dat ook Vodafone en KPN dit toch ook wel gaan aanbieden.

Dan kennen we ook nog HSUPA, dit is simpel gezegd HSDPA met een hogere upload snelheid en wordt ook wel 3.75G genoemd.

De vraag is wat er daarna gaat komen, WiMax of LTE (Long Term Evolution) welke beide minimaal 10Mbps moeten gaan aanbieden.

Ik hoop dat het je nu een klein beetje meer duidelijk is geworden..

edit: typo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BarnOwl schreef op woensdag 09 april 2008 @ 17:12:
Voor iedereen die nog een goed blokkeer tooltje zoekt kan ik S2U2 aanraden, ik gebruik dit al geruime tijd op mijn Touch en nu versie 1.00 uit is zou ik het zeker pakken zolang het (nog) gratis is!

Het is een iPhone stijl slide to unlock programmaatje wat ik persoonlijk onmisbaar vindt voor dergelijke devices.........
Precies het progje waar ik naar op zoek was. Elke keer als ik de telefoon uit mn broek of uit het hoesje haalde kon ik bijna niet voorkomen toch de onderkant van het touchscreen te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 11:00
Vandaaf me toestel binnen gekregen, ziet er goed uit :) Alleen me abbonement gaat pas vrijdag in, dus nog even geen dataverbindingen :P

Behalve WiFI dan, die het gek genoeg niet op mijn AP doet, maar wel op het AP van de buren :9 Meer mensen met dit probleem?

En hoe krijg ik in vredesnaam een underscore (_) op dat ding? Kan hem echt nergens vinden! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdflier
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-07 20:43
Vandaag ook het apparaatje binnen gekregen, en ziet er tot nu toe goed uit.

Ik heb alleen een probleem.Ik kan niet syncen!!!
Ik gebruik vista met laatste mobile device manager. Connecten gaat prima, maar zodra ik wil syncen duurt dit behoorlijk lang en zegt de telefoon "wachten op netwerk". Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Ik gebruik vista, outlook 2007 en via usb connecten.

Ik kan dus helemaal niks syncen, geen contactpersonen geen mail...niks!!

alvast bedankt

[ Voor 6% gewijzigd door avdflier op 12-04-2008 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Op mijn Frans Azerty toetsenbord moet ik om een underscore te krijgen het volgende doen:
druk op de cijfers/tekens schift toets. Druk hierna op de toest met het streepje (de 'u' in mijn geval). Druk hierna meerdere malen op de "âë"-toets tot het streepje een underscore wordt :) Voila, le tour est joue :)

Mestreechs volksleed:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchPlayer
Ik heb het toestel nu al een tijdje en ga em nu eigenlijk pas gebruiken om te bellen.

Dus ik doe de sim kaart in de telefoon, zet de telfoon aan dan moet ik toch kunnen bellen of moeten we nog zaken instellen?

Ik heb T-Mobile maar het bereik flikkert steeds weg, als ik bereik heb dan kan ik niet bellen en ook niet gebeld worden. Handig he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk erover dit toestel aan te schaffen maar ben nog op zoek naar ervaringen met goede agenda software.
Op mijn Nokia E61 gebruik ik nu Papyrus en daar ben ik erg tevreden mee, mn de weekview. Heeft iemand ervaring met Papyrus (van SBSH) op dit toestel?
Of met andere agendasoftware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

kan iemand me de inhoud van de volgende twee registersleutels geven?
/HKLM/Security/Internet Explorer/User Agent/Custom
/HKLM/Security/Internet Explorer/User Agent/Custom Base

Ik had deze twee namelijk overschreven met de user agent van de KS20 omdat anders het vodafone portal in IE niet goed werd weergegeven. Aangezien de portal nu wel goed werkt met de originele UA, wil ik die dus weer terug zetten :)

Mestreechs volksleed:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 14:41:
Ik denk erover dit toestel aan te schaffen maar ben nog op zoek naar ervaringen met goede agenda software.
Op mijn Nokia E61 gebruik ik nu Papyrus en daar ben ik erg tevreden mee, mn de weekview. Heeft iemand ervaring met Papyrus (van SBSH) op dit toestel?
Of met andere agendasoftware?
PocketInformant 8 is wat ik gebruik. Ik gebruik PI al jaren op verschillende devices en naar mijn mening is dit nog steeds de beste. Je kunt een gratis trial downloaden en het zelf proberen........

Verder ziet de nieuwe versie van Extreme Agenda er goed uit, maar de 4.0 versie is nog steeds niet beschikbaar.

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
Ralph Smeets schreef op maandag 14 april 2008 @ 10:20:
kan iemand me de inhoud van de volgende twee registersleutels geven?
/HKLM/Security/Internet Explorer/User Agent/Custom
/HKLM/Security/Internet Explorer/User Agent/Custom Base

Ik had deze twee namelijk overschreven met de user agent van de KS20 omdat anders het vodafone portal in IE niet goed werd weergegeven. Aangezien de portal nu wel goed werkt met de originele UA, wil ik die dus weer terug zetten :)
Bij mij staat er (Standaard versie):

/HKLM/Security/Internet Explorer/User Agent/Custom Base:
String: SAMSUNG-SGH-i780/1.0

Hard reset zou deze ook terug moeten zetten.

De "custom" sleutel in user agent is bij mij niet aanwezig. Ik hoop dat je er wat mee kan.....

[ Voor 3% gewijzigd door BarnOwl op 14-04-2008 18:27 ]

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonkeren1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-07 09:44
Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 08:53:
[...]

Ik heb dezelfde autolader en deze werkt perfect. Waarschijnlijk een verkeerd exemplaar.
ik heb dezelfde acculader, en ook hetzelfde probleem.
los kontaktje denk ik.
reden om deze om te ruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
Hebben jullie veel problemen met applicaties die voor 320x240 zijn geschreven die het niet doen? Of krijg je alleen zwarte randen te zien?

En zijn er al i780's met WM 6.1? Ben erg geinteresseerd in deze telefoon als vervanger van mijn i600, aangezien er voor voor de smartphone versie van windows mobile toch helaas minder applicaties te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmgn231
jonkeren1 schreef op maandag 14 april 2008 @ 20:37:
[...]

ik heb dezelfde acculader, en ook hetzelfde probleem.
los kontaktje denk ik.
reden om deze om te ruilen?
Inmiddels staat deze type lader ook in de lijst op de samsung site, was al bang dat ik net een ander type nodig zou hebben.
Ik heb mijn lader terug gestuurd naar pdashop.nl, heb echter nog geen bericht terug. Wel duidelijk aangegeven dat het apparaat wel gewoon werkte op het "laad-stationnetje"

-edit-
Net gebeld met PDAshop en zij hebben het bedrag, zonder verdere mededeling, gecrediteerd...
Heel vreemd allemaal.

[ Voor 16% gewijzigd door nmgn231 op 15-04-2008 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

BarnOwl schreef op maandag 14 april 2008 @ 18:24:
[...]

Bij mij staat er (Standaard versie):

/HKLM/Security/Internet Explorer/User Agent/Custom Base:
String: SAMSUNG-SGH-i780/1.0

Hard reset zou deze ook terug moeten zetten.

De "custom" sleutel in user agent is bij mij niet aanwezig. Ik hoop dat je er wat mee kan.....
merci :)

Echter zo had ik hem al terug ingesteld... Uiteindelijk ben ik erachter gekomen dat ik voor de portal van SFR (Vodafone), er het volgende van moest maken: SAMSUNG-SGH-i780SFR/1.0

Mestreechs volksleed:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo wie weet waar ik portsplitter kan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 15:05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mede i780 gebruikers,

Ik weet niet hoe jullie het geluid uit dit toestel ervaren, maar ikzelf vond het een beetje flauw tijdens het beluisteren van muziek (zowel speaker als met headset).

Nu zullen jullie wel bekend zijn met de SRS-WOW plugins voor Winamp e.d. en er is iemand die een soortgelijke plugin voor WM-devices hebben geëxtraheerd uit een rom van een ander toestel. Ik weet niet in hoeverre jullie hier al mee bekend zijn, want hij werkt ook op andere WM-divices, maar ik was er nog niet mee bekend.

Ik zal hier uitleggen hoe je deze kunt installeren op je i780, maar let wel op dat het op je eigen verantwoordelijkheid is! aangezien je ook in het register moet werken en je telefoon hier flink mee om zeep kunt helpen en als je niet goed uitkijkt kan dit leiden tot een verplichte hard-reset wat op dit model niet via een knoppencombinatie kan!

Benodigdheden:
-Een registereditor
-Stel je 'vingermuis' (wat een naam) in op muis, dus niet op de 4-richting knop
-Voor soft-resets raad iedereen aan om het freeware-programma psShutXP te installeren om soft-resets uit te voeren. Dit programma is gemakkelijk te vinden via Google.

Download vervolgens dit bestand:
http://rapidshare.com/files/107770055/SRS-WOW-HD-ARM-Tweakers.rar.html

Pak het uit en kopiëer SRS_WOWHD_ARM.cab en WaveDev.reg naar je telefoon.

Voordat je het gaat installeren open je een registereditor en ga je naar HKEY Local Machine > Drivers > BuiltIn > WaveDev

Hier staan 2 Strings welke van belang zijn:
Dll, met stringwaarde: R2VS_ARM_WM6_PRO_Driver.dll
OldDriver, met stringwaarde: btcedrivers.dll

Het is misschien onwaarschijnlijk, maar misschien hebben jullie hier andere drivers voor, dus kijk hier eerst even of ze overeenkomen, zo niet, schrijf even op wat de stringwaarde is.

Nu kun je SRS_WOWHD_ARM.cab installeren op het telefoongeheugen. Als je deze geïnstalleerd hebt voer je een soft-reset uit. In mijn geval werkte het geluid en het touchscreen na de soft-reset niet meer. Maar niet getreurd, wij i780 bezitters hebben een geheim wapen: de 'vingermuis'! Gebruik deze om de verkenner te openen en WaveDev.reg toe te voegen aan het register.

Open je registry editor weer en ga weer terug naar HKEY Local Machine > Drivers > BuiltIn > WaveDev
Hier zul je zien dat Dll een andere stringwaarde heeft: WOWHD_ARM_WCE_PPC2005_Driver.dll
Nu moet je echter de oude stringwaarde van Dll (in mijn geval R2VS_ARM_WM6_PRO_Driver.dll) invullen als stringwaarde voor OldDriver.

Nu heb je dus:
Dll, met stringwaarde: WOWHD_ARM_WCE_PPC2005_Driver.dll
OldDriver, met stringwaarde: R2VS_ARM_WM6_PRO_Driver.dll

Als je nu weer soft-reset zul je zien dat het geluid en je touchscreen weer werkt (als alles goed verlopen is) en heb je in Start > Instellingen een nieuw icoontje bijgekregen 'WOW HD Settings'.

Wanneer je dit opent kun je uit verscheidene presets kiezen. Ik raad je aan om in het eerste dropdown menu 'Headphones' te kiezen aangezien deze wat harder is als 'Internal', maar hier moet je zelf maar mee spelen.

Nogmaals, ik ben er zeer tevreden over, maar voer dit uit op eigen risico! Verder heb ik het nog niet geprobeerd te deïnstalleren en ik kan ook niet met zekerheid zeggen dat dit kan, maar ik zal het er toch niet meer afhalen. Verder kun je de plugin ook altijd uitschakelen door het vinkje voor 'Enable' weg te halen.

Ik hoop dat jullie hier net zoveel plezier van zullen hebben als ik.

Groetjes,

Stefan

Edit:
PS: Ik heb geen idee of dit verder ook invloed heeft op de werking van een bluetooth-headset, aangezien ik deze zelf niet gebruik. Maar ik kan niet garanderen dat dit nog goed werkt na deze aanpassing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
Op een Duits Samsung forum kom ik een draadje tegen waar software wordt genoemd die sowieso goed draait op de i780.

Ook iFonz 0.9.8 wordt daar genoemd. Deze software zorgt voor een iPhone look op de i780. Is er al iemand die dit programmatje ook op z'n i780 gebruikt?

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
hier ook een vrij grote lijst van applicaties die het doen:

http://forum.xda-develope...p?t=384447&highlight=i780

[ Voor 12% gewijzigd door wessel99 op 16-04-2008 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Hmm, net ook realvga geinstalleerd en ik zal vast iets heel doms doen, maar ik heb de 96 en 128 dpi versie geinstalleerd maar ik zie na de reboot niks veranderen, en ik kan ook nergens nieuw geinstalleerde programma's vinden ofzo om het aan te zetten.
Wat doe ik verkeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
durf het niet te zeggen *knip*

zeg het dan ook niet

[ Voor 48% gewijzigd door pven op 25-04-2008 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dapluiz schreef op woensdag 16 april 2008 @ 14:57:
Hmm, net ook realvga geinstalleerd en ik zal vast iets heel doms doen, maar ik heb de 96 en 128 dpi versie geinstalleerd maar ik zie na de reboot niks veranderen, en ik kan ook nergens nieuw geinstalleerde programma's vinden ofzo om het aan te zetten.
Wat doe ik verkeerd ?
Hoi dapluiz,

Je moet jezelf op het forum van XDA-Developers aanmelden (als je dat nog niet gedaan hebt) en dan hier RealVGA_11.CAB en ResPack96dpi.ARM.CAB downloaden en installeren.

Je toestel heeft standaard 128 dpi, dus die hoef je niet te downloaden. Als je nu RealVGA opent in programmas kun je overschakelen naar 96 dpi. Dit doe je door Dutch in het dropdown menutje aan te klikken en het vinkje bij Disable phone skin te laten staan. Dan krijg je een foutmelding, maar het programma werkt wel en zal je toestel opnieuw opstarten. Als je de standaard plugins hebt zul je zien dat het er wat vertekend uitziet. Als het je niet bevalt zet je het scherm terug op 128 dpi. Je telefoon zal opnieuw opstarten en het werkt weer normaal. Nu kun je het eventueel ook weer verwijderen.

Succes ermee,

Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnofles
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-05 16:35
Ik lees e.e.a. over GPS Hardware poort en GPS programmapoort.

Waar en hoe moet ik dit instellen op de Samsung i780..?

GPS-hardwarepoort: COM9 met baudrate 4800
Port Splitter input: COM8 met baudrate 4800
Port Splitter output: COM2
TomTom: andere NMEA GPS-ontvanger op COM2 (Port Splitter) met baudrate 4800

Grt. Onno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

onnofles schreef op woensdag 16 april 2008 @ 20:03:
Ik lees e.e.a. over GPS Hardware poort en GPS programmapoort.

Waar en hoe moet ik dit instellen op de Samsung i780..?

GPS-hardwarepoort: COM9 met baudrate 4800
Port Splitter input: COM8 met baudrate 4800
Port Splitter output: COM2
TomTom: andere NMEA GPS-ontvanger op COM2 (Port Splitter) met baudrate 4800

Grt. Onno
Hoi Onno,

Dit stel je in bij Start>Instellingen>Systeem>Externe GPS.
In het tabblad Programma's zet je hem op COM8,
In het tabblad Hardware zet je hem op COM9 en Baudrate 4800.

De rest vul je in bij Port Splitter...

Goetjes,

Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnofles
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-05 16:35
Hi Stefan,

Ik zie het, heb zitten suffen...ik had even langer moeten doorzoeken.

Anyway bedankt voor je reactie !!

- Onno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmgn231
Tijd voor een uitgebreide openingspost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
RealVGA werkt, ziet er heel strak uit, snap niet dat samsung dit gelijk zo gedaan heeft. Past veel meer op het scherm en het is nog steeds goed leesbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

dapluiz schreef op donderdag 17 april 2008 @ 14:45:
RealVGA werkt, ziet er heel strak uit, snap niet dat samsung dit gelijk zo gedaan heeft. Past veel meer op het scherm en het is nog steeds goed leesbaar :)
Probleem moet je niet bij Samsung zoeken, maar bij Microsoft. Microsoft heeft namelijk besloten dat Windows Mobile 6 op 320x320 schermpjes met 128dpi wordt weergegeven. Dit maakt het opschalen van applicaties die voor de 240x240 resolutie waar Microsoft voor 96dpi heeft gekozen een stuk makkelijker. Dit is analoog aan dezelfde keuze van Microsoft om 192dpi te gebruiken voor 640x480 resolutie (2*320 = 640, 2*240 = 480, aka, 2x96dpi = 192dpi).

Of deze keuze, die dus door Microsoft is gemaakt, achteraf de goede is geweest, moet dus nog maar blijken ;)

Mestreechs volksleed:

Pagina: 1 ... 6 ... 23 Laatste