Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Le_Freak ! schreef op zondag 31 januari 2010 @ 12:13:
Waar kan ik trouwens de service manual vinden ?
zoek eens op gsmhosting.com of andere sites. Of gewoon hier

[ Voor 16% gewijzigd door W00fer op 02-02-2010 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat de batterij toch te snel leeg is. Een dag, en je moet echt niet veel bellen of internetten, en tegen de avond is die leeg. Is er een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
(Snel) Internet uitzetten, zorgen dat je een provider met goed bereik hebt zodat het toestel niet continu naar het netwerk loopt te zoeken. Pushmail etc uit. Gebruik van internet/gps heeft nu eenmaal een effect op je accuduur. De meeste smartphones hebben daar last van, Samsung levert tenminste nog een extra accu mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee of dit nog een verbetering oplevert? Zie http://www.samsungmobile....ion.jsp?country=nlE&os=xp

Bij het invoeren van mijn versie (PXKH2) krijg ik de reactie dat deze onjuist is...

Ben benieuwd of iemand hier iets van af weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankN-NL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-03-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 14:09:
Iemand een idee of dit nog een verbetering oplevert? Zie http://www.samsungmobile....ion.jsp?country=nlE&os=xp

Bij het invoeren van mijn versie (PXKH2) krijg ik de reactie dat deze onjuist is...

Ben benieuwd of iemand hier iets van af weet.
als je eronder leest zie je dat die P niet hoeft dus gewoon XKH2 is genoeg:P
ik citeer de site: The version number starts with CE or XK (example: CExxx or XKxxx)
dus dan weet je dat ook weer:)

ten tweede ik weet niet welke software je erop hebt als dit windows mobile 6.0 is dan kan deze update zeker een voordeel voor je zijn.. ik heb het nooit gedaan omdat ik dit bij een bedrijf heb laten doen maar je telefoon wordt volgens mij geupdate naar windows mobile 6.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik een nieuwe batterij instop dan wilt het toestel toch dikwijls niet meer aan. Veel gepruts dan om het toestel aan te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVC
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-12-2022

MVC

Zijn er hier al mensen die ervaring hebben met het installeren van Android op de i780 ?
Volgens onderstaande berichten is het mogelijk:

http://www.androidoni780.blogspot.com/
http://androidoni780.blog...oid-on-your-i780-you.html
http://blog.androidpub.com/?document_srl=26843
http://www.youtube.com/watch?v=9xpEe_qWpEc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbeijers
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 19:14
Hey jongens, mijn I780 begint langzaam af te brokkelen. En helaas heb ik nog niet echt een opvolger. Mijn oplaadbeschermdopje is afgebroken en mijn telefoon loopt steeds vaker vast. Ook heb ik al een nieuwe oplader moeten kopen. Moet ik dan toch maar over gaan naar een blackberry?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankN-NL
rbeijers schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 23:39:
Hey jongens, mijn I780 begint langzaam af te brokkelen. En helaas heb ik nog niet echt een opvolger. Mijn oplaadbeschermdopje is afgebroken en mijn telefoon loopt steeds vaker vast. Ook heb ik al een nieuwe oplader moeten kopen. Moet ik dan toch maar over gaan naar een blackberry?
ik heb de n97 mini besteld..
is niet een volwaardige opvolger maar wist het ook niet meer
de blackberry voldeed ook niet aan mijn specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankN-NL
collega van mij heeft het gedaan met dit toestel.. vorige maand..
werkt perfect:)
wel paar probleempjes met scherm maar na een andere versie geïnstalleerd te hebben was dit over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoromura
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-07 11:33
Als opvolger van mij i780 wacht ik met smart op de HTC trophy, ik hoop dat'ie er op tijd is!
http://www.mobilecowboys.nl/mobilerumours/11565

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Ook nog steeds zeer benieuwd naar de Trophy, heb inmiddels naast de i780 ook de HTC HD2 en Windows Mobile met een capacitief scherm werkt wel redelijk. Maar of hij op tijd komt begin ik aan te twijfelen, op de MWC in Barcelona is er niets bekend gemaakt over dit toestel. En gezien de onwikkelingen met WM7 loop je kans dat de planning van HTC veranderd is. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbeijers
Zow die trophy ziet er inderdaad wel vet uit...even in de gaten houden. Maar jah, een nokia n97 ik weet niet hoor. Toch weer dat symbian waar ik niet echt heel tevreden over ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankN-NL
rbeijers schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 12:14:
Zow die trophy ziet er inderdaad wel vet uit...even in de gaten houden. Maar jah, een nokia n97 ik weet niet hoor. Toch weer dat symbian waar ik niet echt heel tevreden over ben...
kweet het ook niet:p moet blijken wat ie wel wat ie niet kan.. als hij niet werkt is hij snel weer weg.. en dan komt de trophy :P:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbeijers
Sorry jongens, helaas een slecht bericht voor jullie. De HTC Trophy is een photoshop actie van iemand. Hier heb je de link:

http://forum.xda-develope...=5244656&postcount=1%2036

Jammer. Hopelijk leest HTC dit zelf en gaan ze zoiets wel proberen te ontwikkelen. Grtz

ps. zag zonet wel een mooie sony ericsson met touchscreen en windows mobile 6.5.3. Check de unboxing video

http://pocketnow.com/hard...en-preproduction-unboxing

[ Voor 24% gewijzigd door rbeijers op 24-02-2010 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Die foto is inderdaad nep, van de andere zou ik dat niet met zekerheid zeggen. Van de roadmap die weken daarvoor uitlekte zijn inmiddels toch bijna de helft aan toestellen werkelijkheid geworden. Neemt niet weg dat de plannen van HTC zeker aan verandering onderhevig zullen zijn met het uitkomen van WM7 eind van het jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen die gebruik maken van een virusscanner op hun toestel en welke? Is er gratis een goeie virusscanner te vinden. De vraag is of dit zinvol is of niet voor uw pda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:02
Iemand een idee of er een andere oplossing is dan mijn manier die ik hieronder beschrijf, om TomTom te gebruiken?

Mijn manier:
Portsplitter draaien, COM8 openen, doorsturen naar COM2 @ 4800 baud, in TomTom COM2 kiezen.

Als je COM8 kiest dan werkt het niet. Maar is er niet een andere oplossing? Want telkens dat geklooi met Portsplitter is vervelend.

Edit: Voor zover ik weet draait de i780 van m'n pa nog op de eerste firmware (we hebben hem nooit geupgrade), zou upgraden naar PXKHI2 helpen om TomTom te kunnen gebruiken zonder portsplitter gebeuren?

[ Voor 22% gewijzigd door ThinkPad op 07-03-2010 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1) Kan iemand me uitleggen hoe ik software shortcuts verwijder uit m'n Samsung SGH-I780 ?
Heb de software van m'n geheugenkaart verwijderd maar telkens krijg ik foutmelding dat het exe programma niet kan worden uitgevoerd.

2) Bij ingeven van sms of email wordt tekst plots overschrevn (overschrijfmode i.p.v. insert mode). Los dit telkens op door het bericht te saven onder concepten en het daar dan terug te openen.
Iemand raad hoe ik dit kan vermijden ?

Alvast erg bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelbakker7
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-12-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 16:18:
1) Kan iemand me uitleggen hoe ik software shortcuts verwijder uit m'n Samsung SGH-I780 ?
Heb de software van m'n geheugenkaart verwijderd maar telkens krijg ik foutmelding dat het exe programma niet kan worden uitgevoerd.

2) Bij ingeven van sms of email wordt tekst plots overschrevn (overschrijfmode i.p.v. insert mode). Los dit telkens op door het bericht te saven onder concepten en het daar dan terug te openen.

Alvast erg bedankt.
punt 1 is niet heel moeilijk, in je windows -> opstarten map daar staat waarschijnlijk deze snelkoppeling, gewoon even verwijderen en die melding is ook weg. Ik ben zelf trouwens overgestapt op een bold 9700, wachten op een volwaardige winmo opvolger duurde mij te lang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcelbakker7 schreef op zondag 14 maart 2010 @ 19:21:
[...]

punt 1 is niet heel moeilijk, in je windows -> opstarten map daar staat waarschijnlijk deze snelkoppeling, gewoon even verwijderen en die melding is ook weg. Ik ben zelf trouwens overgestapt op een bold 9700, wachten op een volwaardige winmo opvolger duurde mij te lang

Bedankt, Marcel ! Had dààr nog niet gekeken en het begon zo langzamerhand irritant te worden...
Verwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 16:18:

Iemand nog ervaring (oplossing ?) met m'n tweede puntje van hieronder.. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Lastig te volgen dit soort quotes. ;)
Gebruik je een originele ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Verwijderd schreef op zondag 07 maart 2010 @ 13:31:
Zijn er mensen die gebruik maken van een virusscanner op hun toestel en welke? Is er gratis een goeie virusscanner te vinden. De vraag is of dit zinvol is of niet voor uw pda?
Gratis is er bij mijn weten niet, zinvol is ook niet op dit moment. Wordt je toestel alleen maar trager van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVC
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-12-2022

MVC

Onlangs Sygic Maps 10 geïnstalleerd, echter werkt het touchpad niet. Als ik mij niet vergis werkte deze wel gewoon bij Sygic Maps 9. Daarnaast gaat naar boven en naar benede scrollen met met touchscreen ook niet helemaal lekker. Zijn er meer mensen die dit ervaren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcelbakker7 schreef op zondag 14 maart 2010 @ 19:21:
[...]

Helaas, tóch nog steeds volgende 'Meldingsfout' : "Kan\Storage Card\TOMTOMMOBILE2005\TomTom\TTGPS.Eng.exe niet uitvoeren".
Wil graag van deze melding af... :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Kijk eens met memmaid naar de opstartende programma's.
Tomtom Mobile was niet eens geschikt voor een touchscreen PDA (daar is navigator voor), teveel rommelen met software vergroot de kans op problemen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

troftnom schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 21:50:
Kijk eens met memmaid naar de opstartende programma's.
Tomtom Mobile was niet eens geschikt voor een touchscreen PDA (daar is navigator voor), teveel rommelen met software vergroot de kans op problemen. ;)
Heb Memmaid nog moeten installeren. Volgende links staan bij startup items :
- poutlook.lnk
- RilBubble.lnk
- AlarmScheduler.lnk
- KeypadStatusIndicator.lnk
- Timewizard.lnk
- Delete_RO.lnk
- Datakeeper.lnk
- BluetoothManager.lnk
Zie niet onmiddellijk iets fouts...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmgn231
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-12-2023
Heeft iemand met een i780 al weleens zijn igo8 kaarten geupdate? Wat is hiervoor de eenvoudigste manier? Als ik de nieuwe kaarten erop zet krijg ik namelijk de melding dat de kaarten verouderd zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoromura
Ben al een tijdje op zoek naar een tooltje waarmee ik een tekst op mijn pc kan invoeren en via kabeltje of bluetooth als SMS kan versturen met m'n i780.
XP of Vista
Active sync of iets anders, wie weet een tooltje dat dit kan?
Ik heb al PocketSMS geprobeerd maar kreeg een error ....
Bij Nokia werkt het simpel met Nokia communication suite, wie weet er iets voor WM6.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbeijers
Pjoromura schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 11:10:
Ben al een tijdje op zoek naar een tooltje waarmee ik een tekst op mijn pc kan invoeren en via kabeltje of bluetooth als SMS kan versturen met m'n i780.
XP of Vista
Active sync of iets anders, wie weet een tooltje dat dit kan?
Ik heb al PocketSMS geprobeerd maar kreeg een error ....
Bij Nokia werkt het simpel met Nokia communication suite, wie weet er iets voor WM6.1?
Misschien een raar idee hoor...maar kan je niet gewoon een Word of tekstbestandje maken. Kopieren naar je telefoon en dan in je telefoon kopieren en plakken naar je sms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Ik heb per ongeluk het volgende 'programma' / skin op mijn samsung gezet en ik wil echt niet meetr terug. Snap niet dat het er niet standaard op staat.Het heet "Spb home" als afkorting (ben de volledige naam even kwijt), maar probeer het eens uit en je wilt niet meer terug. Helemaal geoptimaliseerde skin voor de telefoon,met allerlei hele leuke extra's.

Ik bel veel en kan gemakkelijk 2 dagen met mijn telefoon doen, maar ik heb internet nooit aan. Alleen af en toe thuis met WiFi. Dat zal het verschil zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoromura
GEVONDEN!

Was al maanden op zoek naar een soort "SMS vanuit PC via I780" proggie, heb het hier enkele berichtjes eerder gevraagd en ook nog zelf verder gezocht.
Het freeware programmaatje MyMobiler (http://mymobiler.com/) doet wat ik wil, het bestuurt m'n hele i780 vanuit de PC. Tekst invoeren gaat via toetsenbord, stylus via muis, alles grafisch!
Ik snap niet dat ik dit al of iemand anders hier, dit niet al eerder gevonden heb/heeft, het is al bijna twee jaar beschikbaar.
Ik gebruik Vista en op m'n I780 versie PXKHI2, dus WM6.1. Dit wordt op de website van de maker niet genoemd maar werkt perfect, een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nmgn231 schreef op maandag 29 maart 2010 @ 13:24:
Heeft iemand met een i780 al weleens zijn igo8 kaarten geupdate? Wat is hiervoor de eenvoudigste manier? Als ik de nieuwe kaarten erop zet krijg ik namelijk de melding dat de kaarten verouderd zijn...
Dan heb je waarschijnlijk niet de juiste kaarten. IGO8.0 en IGO8.3 gebruiken verschillende kaarten.
Of je hebt niet de juiste licentie om je nieuwe kaarten te mogen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbeijers
Pjoromura schreef op donderdag 08 april 2010 @ 11:15:
GEVONDEN!

Was al maanden op zoek naar een soort "SMS vanuit PC via I780" proggie, heb het hier enkele berichtjes eerder gevraagd en ook nog zelf verder gezocht.
Het freeware programmaatje MyMobiler (http://mymobiler.com/) doet wat ik wil, het bestuurt m'n hele i780 vanuit de PC. Tekst invoeren gaat via toetsenbord, stylus via muis, alles grafisch!
Ik snap niet dat ik dit al of iemand anders hier, dit niet al eerder gevonden heb/heeft, het is al bijna twee jaar beschikbaar.
Ik gebruik Vista en op m'n I780 versie PXKHI2, dus WM6.1. Dit wordt op de website van de maker niet genoemd maar werkt perfect, een aanrader!
Cool, ik heb hem ook gelijk even meegepakt. Eigenlijk heb ik het wel liever andersom, dus met mijn telefoon het scherm overnemen van mijn laptop. Heb je zo'n proggie toevallig ook niet? Goed bezig in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Mymobiler is een kleine twee jaar geleden al eens ter sprake gekomen in dit draadje, wel niet voor het versturen van een SMS.

Andersom heeft Microsoft ook een WM Remote desktop client, geen idee of dat een beetje werkt op de i780 resolutie. Een andere optie is om logmein te gebruiken, dan kun je via pocket internet explorer erbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-09 12:31
Ik heb ooit de i780 gekocht i.v.m. het toetsenbordje. Dan zou ik snel en makkelijk kunnen mailen en sms-sen. Waarom zou ik daar dan MyMobiler voor gebruiken?

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoromura
Ik ben helemaal idolaat van mijn I780 maar als ik tóch achter mijn PC zit én mijn I780 is via de datakabel aangesloten, is bediening met muis en toetsenbord nog makkelijker.
Als jij MyMobiler niet wilt gebruiken, ik dwing je niet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbeijers
Damned, mijn I780 wil niet meer opladen. Moet nu toch echt een nieuwe telefoon vinden die er op lijkt. Zijn er al mensen die een soort gelijk toestel hebben gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoromura
Op Marktplaats, voor een bedrag tussen de €50 en €100 heb je weer een goeie i780.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbeijers
Ja ik zag ze staan...denk toch maar dat ik voor de samsung omnia pro b7330 ga. Helaas geen touchscreen, maar voor de rest hetzelfde. Ik vind een tweehandse eigenlijk niets, beschadigingen enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Zonder touchscreen is er naar mijn mening weinig hetzelfde, todayscreen werkt anders, niet alle software is compatibel. Hou daar wel rekening mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbeijers
Nee klopt. Vandaag in de belcompany geweest en even wat info ingewonnen. Het belangrijkste was dat ik een telefoon had waar tomtom op kon. De b7330 had deze mogelijkheid wel na een update. Voor de rest moet je de internet explorer niet gebruiken maar een alternatieve browser, want de internet explorer is echt super traag. Ook de behuizing van de b7330 is niet echt super wanneer je snel zweethanden hebt. Maar helaas, moet toch toch iets. Ga hem morgen halen, 50 % korting van vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Dubbelcheck die Tomtom compatibiliteit nog maar even erg goed, ben er vrijwel 100% van overtuigd dat de laatste versie(s) niet compatibel zijn met de non-touch screen WM telefoons. De laatste versie die Tomtom daarvoor op de markt had is Tomtom Mobile 5 (dus niet tomtom navigator) en die is zo gedateerd dat je daar waarschijnlijk niet op zit te wachten (ook niet echt meer verkrijgbaar. Alternative navigatie programma's zullen er wel zijn.

Kan je als alternatief niet ergens nog een Treo Pro krijgen? Kwalitatief een iets betere variant van de i780 naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbeijers
troftnom schreef op woensdag 21 april 2010 @ 19:10:
Dubbelcheck die Tomtom compatibiliteit nog maar even erg goed, ben er vrijwel 100% van overtuigd dat de laatste versie(s) niet compatibel zijn met de non-touch screen WM telefoons. De laatste versie die Tomtom daarvoor op de markt had is Tomtom Mobile 5 (dus niet tomtom navigator) en die is zo gedateerd dat je daar waarschijnlijk niet op zit te wachten (ook niet echt meer verkrijgbaar. Alternative navigatie programma's zullen er wel zijn.

Kan je als alternatief niet ergens nog een Treo Pro krijgen? Kwalitatief een iets betere variant van de i780 naar mijn mening.
http://www.gsmhelpdesk.nl...iewtopic.php?f=21&t=17995

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Tja, zie daar eigenlijk alleen berichten dat Tomtom niet werkt en andere navigatie wel. Verbaast me wel dat Tomtom 7 het zonder touchscreen al enigzins wilde doen, veel succes met het werkend krijgen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Allemaal,

Ik heb nu al een jaartje de Samsung I780 en ben er nog altijd tevreden mee. Doet wat ie moet doen.

Nu heb ik enkele maanden geleden het toestel geflashed naar een Engelse 6.5 ROM, helaas want ik heb er nu behoorlijk spijt van. Ik zou graag weer terug gaan naar de originele ROM van Samsung.

Heeft iemand een idee of dit mogelijk is, ik heb al eens de originele ROM gedownload, maar ik krijg nu een taal-conflict....

Graag jullie reactie...veel ervaring met flashen heb ik niet...

Groet,

Michael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankN-NL
Verwijderd schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 19:20:
Hallo Allemaal,

Ik heb nu al een jaartje de Samsung I780 en ben er nog altijd tevreden mee. Doet wat ie moet doen.

Nu heb ik enkele maanden geleden het toestel geflashed naar een Engelse 6.5 ROM, helaas want ik heb er nu behoorlijk spijt van. Ik zou graag weer terug gaan naar de originele ROM van Samsung.

Heeft iemand een idee of dit mogelijk is, ik heb al eens de originele ROM gedownload, maar ik krijg nu een taal-conflict....

Graag jullie reactie...veel ervaring met flashen heb ik niet...

Groet,

Michael
eerst flashen naar een nl rom en dan weer naar de originele rom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbeijers
Hey jongens,

aangezien ik over ben gegaan naar een andere telefoon (Samsung Omnia Pro B7330), heb ik nu de autolader/carkit van brodit voor de I780 hier liggen. Deze kostte in de winkel 75 euro. Voor een kleine vergoeding mag je deze overnemen. Ben hier te bereiken en anders via marktplaats staat hij ook (http://gsm-telecom.marktp...6a45decd1b852b8da276050aa)

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Ik ben op zoek naar een simpel GPS applicatietje voor m'n i780 dat me de weg terug wijst, hoeft niet eens met de route, een kompas achtige pijl is voldoende.
Bijvoorbeeld bij het mountainbiken of lopen in ruig terrein een gps coördinaat markeren en als ik terug wil het app aanzetten en "dom" achter de pijl aan gaan.
Iemand een idee?
Voor in de auto gebruik ik IGO8 maar die kan dit (heb ik nog niet gevonden) niet.

Gup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Je zou eens naar gpsvp kunnen kijken: http://code.google.com/p/gpsvp/
In het verleden wel gebruikt, al was dat niet op de i780. Gebruik nu oziexplorerce, maar die is niet gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainu88
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-08 13:58
Hallo allemaal,

Ik heb onlangs het programma clearTemp geinstalleerd. Hierbij heb ik ook de functie clear recent programs aangeklikt aangezien ze maar niet weggingen na een soft reset (wat ik ook al niet begrijp). Maar met clearTemp was het idd gelukt. Echter enkele programma's komen nu helemaal niet meer terug bij recent programs nadat ik ze geopend heb, bijv. IE, NoData, Rekenmachine, terwijl ik er vrijwel zeker van ben dat deze eerst ook daar kwamen te staan. De meeste andere programma's keren wel terug in recent programs. Iemand een idee waarom sommige progs er niet meer komen te staan? Mss dat IE en Rekenmachine er automatisch niet komen te staan, kan iemand dat checken?

Edit: Ok, laat maar, de reden dat sommige apps niet meer op de recent lijst komen is omdat ze in het startmenu staan. Dan weigert windows ze op de recent lijst te zetten.

[ Voor 11% gewijzigd door Ainu88 op 01-06-2010 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoromura
Hi,
Op mijn vraag m.b.t. de "GPS terugvindapplicatie" kreeg ik een antwoord, GPSvp is een leuk freeware ding en doet het goed: troftnom, dank je!
Ik kreeg ook de tip (niet hier) om de Gurjon skin over IGO heen te zetten. Hierin zit een functie "P". Na het parkeren van de auto dit selecteren. Bij het aanvangen van de terugweg nogmaals en dan kiezen tussen voetganger of auto. Ik heb het geprobeerd en ook dit werkt goed, leuke optie samen met de andere goodies van deze skin.
Groet, Gup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo i780 gebruikers,

ik heb er inmiddels al 2 gehad en inmiddels loopt deze op zn laatste benen lijkt het.
Voor mij is het een super toestel, alhoe wel hij nu wel langzaam word, vooral als ik wifi gebruikt
ik ben dus aan het kijken naar een opvolger:
mijn wensen:
-qwerty tb onder het scherm
-resolutie maakt me niet uit
-touchscreen
-alleen bellen, sms, en exchange sync en heeeel af en toe internet

Heb al een tijdje met de omnia8000 en omni qwerty gewerkt, maar vind deze te groot en niet lekker werken
Al jaren gebruik ik winmo toestellen met (voor outlook/exchange integratie), maar het mag ook iets anders zijn.

Ik kan dus geen goede opvolger vinden, iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoromura
De Palm Treo Pro is een goed alternatief
WM6.1, qwerty, wifi, gps, touchscreen etc.

Maar hoe kan het dat je toestel langzamer wordt? Gewoon opnieuw firmware etc er op en met een vers toestel beginnen helpt niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
De Treo Pro is volgens mij ook al van de markt af, niet echt goed verkrijgbaar meer. Als OS je niet uitmaakt is de Nokia E72 blijkbaar wel een goed toestel, maar heeft geen touchscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbeijers
Verwijderd schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 00:57:
hallo i780 gebruikers,

ik heb er inmiddels al 2 gehad en inmiddels loopt deze op zn laatste benen lijkt het.
Voor mij is het een super toestel, alhoe wel hij nu wel langzaam word, vooral als ik wifi gebruikt
ik ben dus aan het kijken naar een opvolger:
mijn wensen:
-qwerty tb onder het scherm
-resolutie maakt me niet uit
-touchscreen
-alleen bellen, sms, en exchange sync en heeeel af en toe internet

Heb al een tijdje met de omnia8000 en omni qwerty gewerkt, maar vind deze te groot en niet lekker werken
Al jaren gebruik ik winmo toestellen met (voor outlook/exchange integratie), maar het mag ook iets anders zijn.

Ik kan dus geen goede opvolger vinden, iemand een suggestie?
Ja dat probleem had ik dus ook. Ben over gestapt op de samsung omnia pro b7330. Niet zo goed, maar redelijk om een jaartje te overbruggen. Succes met zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds 2 weken overgeschakeld van operator Proximus naar Base. Voordien las ik enkel emails via WIFI (zonder problemen), maar nu ook via een Base mobile internet abonnement.

Met uitzondering van een korte periode bij de opstart van het abonnement*, blijk ik echter geen mails meer te kunnen verzenden : "Kan bericht(en) niet verzenden. Controleer uw netwerkdekking en accountgegevens. Probeer vervolgens opnieuw te verzenden".

*het lijkt dat, als ik m'n email accounts opnieuw ingeef, het verzenden toch even lijkt te lukken voor een zeer korte periode...

Zelfde probleem bij WIFI verbinding. Erg vervelend.

Gesproken met mensen van The Phonehouse, maar doorverwezen naar Base help line. Daar raadden ze aan de SMTP server op 'mail.internetmail.be' te zetten.
Poort nummer dient ook op '25' te staan, maar heb geen idee hoe dit te doen. Kan enkel tot poort 9 aanduiden op m'n smartphone.
Bovendien dient ook de SSL op 'uit' en gebruikersid op 'leeg' te staan.
Tenslotte raadden ze aan om dit op een andere telefoon te proberen, maar nog geen kans hiertoe gehad.

Het probleem blijft bestaan, ook na nieuw bezoek aan The Phonehouse en aan de winkel waar ik m'n Samsung gekocht heb ('Allo Telecom'). Daar raadden ze me aan om raad te vragen in een (exclusieve) Base winkel.
Ben er niet echt gerust in dat die me gaan kunnen helpen, daar ook het verzenden niet lukt via WIFI (daar waar dit vroeger wel lukte), dus mogelijk een phone-probleem.
Vandaar hierbij mijn vraag. Hopelijk weet er iemand raad... ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Het smtp probleem is enigzins lastig omdat je vaak de smtp server moet gebruiken van de provider die je op dat moment gebruikt. Voor wifi zal die dus anders zijn dan voor je mobiele provider. Dit geldt voor de standaard smtp poort 25.
Poortnummer kun je ingeven door na het invullen van de smtp server een dubbelpunt (:) gevolgd door het poortnummer erin te zetten. Poortnummer 25 is standaard, die hoeft je dan ook niet in te vullen. Geen idee wat je bedoeld met dat je alleen tot 9 kan invullen.

Mogelijke universele oplossing is om een smtp server met afwijkend poortnummer (dus niet 25) te gebruiken, mocht je een google account hebben zou je die van hun daarvoor kunnen gebruiken. Die kun je beveiligd op poort 465 gebruiken en dat werkt doorgaans via elke internet verbinding.
http://mail.google.com/su...wer.py?hl=en&answer=13287

[ Voor 3% gewijzigd door troftnom op 06-07-2010 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor reactie, Troftnom.

Ben langsgegaan in de Base winkel en ze hebben daar lange tijd echt hun best gedaan om uit te vinden wat het probleem is, desondanks werd de echte reden niet gevonden.

Alle settings werden er nagegaan (en correct bevonden), met telefonische support van hun Base-kantoor.

Ook het proberen van m'n email accounts op een ander toestel gaf geen problemen met verzenden.

Nogmaals opnieuw m'n email accounts geïnstalleerd op mijn toestel, en zoals verwacht is verzenden na herinstallatie terug geen probleem. Ik vrees echter dat wanneer ik wifi en mobile internet combineer, het verzenden opnieuw niet meer gaat lukken.

Vermoedelijk moet ik dààr de echte reden zoeken. (Wellicht wordt de smtp na wifi gebruik gereset of zo). Daarom mijd ik voorlopig te emailen via wifi en tot nu toe loopt dit prima (wel duurder, gezien ik thuis gratis kan wifi-en).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een domme vraag : hoe kan ik de camera zoomknop activeren ? Heb de sgh-i780 anderhalf jaar in m'n bezit en tot voor kort enkel per toeval de zoom kunnen aanzetten. Vind het nergens in terug (handleiding, internet enz.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Verwijderd schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 12:07:
Misschien een domme vraag : hoe kan ik de camera zoomknop activeren ? Heb de sgh-i780 anderhalf jaar in m'n bezit en tot voor kort enkel per toeval de zoom kunnen aanzetten. Vind het nergens in terug (handleiding, internet enz.).
middelste (Scroll)knopje en naar boven (inzoomen) of naar beneden(uitzoomen) 'scrollen.'

Verwijderd

Hoi, ik heb een probleem met mijn i780.

Omdat de telefoon op trilstand stond trilde deze van tafel toen ik gebeld werd en viel op de grond. Resultaat: een zwart scherm.

Het scherm licht nu wel iets op wanneer de telefoon aan gezet wordt maar het geeft geen beeld. Verder functioneert het toestel wel. De bekende bliepjes bij het opstarten en lampjes etc.

Ik ben al langer op zoek op het internet naar iemand die hetzelfde probleem heeft gehad maar zonder succes. Wat ik namelijk wil weten is of het scherm echt kapot is (?, reden voor de twijfel is dat deze wel iets oplicht) of dat ik het toestel op de een of andere manier moet resetten.

Ik heb een poos geleden een harde reset uitgevoerd en nieuwe firmware erop gezet en dat heeft niet geholpen. Omdat mijn oude sony ericsson het nu gaat begeven heb ik de Samsung nog maar eens uit de kast gehaald in de hoop hem nu te kunnen reparen.

Alvast bedankt voor de hulp. _/-\o_

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:02
Misschien beeldschermkabeltje los

Verwijderd

Bedankt voor de snelle reactie!

had ik nog niet eens aan gedacht eigenlijk, klinkt ook wel als een mogelijke oorzaak. Ik zal eens opzoeken hoe je zo'n toestel uit elkaar haalt en bij het scherm kan komen om te kijken of deze kabel los is geschoten.

Verwijderd

HEEJ ThinkPad!!!

harstikke gelukt man!

goeie tip.

telefoontje doet het weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert8
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-11-2024
Ik ga miss een 2ehands I780 kopen. Ze zijn niet meer zo duur via marktplpaats en daarom aantrekkelijk voor mij. Ik wil hem dan ook gaan gebruiken om te internetten ed. Is het daar een fijn toestel voor? En heb je er ook twitter apps voor?

Ik hoor graag van jullie!

Robbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robbert8 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 10:16:
Ik ga miss een 2ehands I780 kopen. Ze zijn niet meer zo duur via marktplpaats en daarom aantrekkelijk voor mij. Ik wil hem dan ook gaan gebruiken om te internetten ed. Is het daar een fijn toestel voor? En heb je er ook twitter apps voor?

Ik hoor graag van jullie!

Robbert
Met een harde reset, evt windows mobile 6.5 (mss is WM7 ook al mogelijk?) er op zetten, is het nog steeds een telefoon die evenveel kan als de nieuwste telefoons. Ik heb m nu 2,5 jaar en de kan er nog steeds meer mee dan met de nieuwste Iphone, alleen de interface is minder mooi, maar daarvoor gebruik ik SPB Mobile Shell.

Twitter op de telefoon: JFGI: http://runsink.com/2009/0...dows-mobile-twitter-apps/

Internetten is uiteraard ook gewoon mogelijk, al geldt ook daarvoor dat de interface niet zo mooi is als bij de nieuwste telefoons en het beeldscherm is wat aan de kleine kant, maar gebruik de opera browser en je kan probleemloos naar (bijna) elke site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert8
Thanks voor je snelle reply!

Ben een behoorlijke noob met dat soort dingen.

Harde reset en een nieuwe versie van WM erop zetten is niet zo moeilijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robbert8 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 10:42:
Thanks voor je snelle reply!

Ben een behoorlijke noob met dat soort dingen.

Harde reset en een nieuwe versie van WM erop zetten is niet zo moeilijk?
Met het erop zetten van een nieuwe versie heb je meteen een harde reset. Ik had dat ook nog nooit gedaan en met onderstaande aanwijzingen is het mij wel gelukt:

marcelbakker7 in "Het Samsung i780 topic"
marcelbakker7 in "Het Samsung i780 topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert8
Is het beeldscherm vergelijkbaar met een Blackberry bold?

En als je kan kiezen tussen de I780 en de I900, wat is dan de verstandige keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robbert8 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 14:29:
Is het beeldscherm vergelijkbaar met een Blackberry bold?

En als je kan kiezen tussen de I780 en de I900, wat is dan de verstandige keuze?
Geen ervaring met de I900 dus heb geen idee. ff googlen en de specs vergelijken?
Vergelijkbaar met een bb-scherm ja, maar dan wel touchscreen, meest bb's hebben dat niet.

Verwijderd

Bij het doorsturen van emailberichten neemt hij het oorspronkelijke bericht niet mee over, ook al heb ik de optie 'oorspronkelijk bericht in antwoord bijvoegen' in de berichtenopties aangevinkt. Lukt niet bij doosturen of antwoorden op een mail. Iemand raad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een suggestie voor het gebruik van een programma zoals Whatsapp of Ping?
Deze draaien namelijk beide niet op dit toestel...
Pagina: 1 ... 22 23 Laatste