Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 12:52
controleer eens jullie settings via data manager.. volgens mij hebben wij allemaal onze daadwerkelijke dataconnectie onder de noemer (provider) wap.. want als ik eigenschappen bekijk van mijn vodafone internet staan hier geen (juiste) gegevens en bij mijn WAP instellingen wel..

sim instellingen van de daadwerkelijke data connectie worden volgens mij bij een i780 over WAP geplaatst..

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knights16 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 16:53:
controleer eens jullie settings via data manager.. volgens mij hebben wij allemaal onze daadwerkelijke dataconnectie onder de noemer (provider) wap.. want als ik eigenschappen bekijk van mijn vodafone internet staan hier geen (juiste) gegevens en bij mijn WAP instellingen wel..

sim instellingen van de daadwerkelijke data connectie worden volgens mij bij een i780 over WAP geplaatst..
Het vage bij die instellingen is, dat ik dat WAP gebruik zat werd. Dus ik had dat gehele profiel weggemikt. Toen was het geheel afgelopen met de connectivity. Ik heb m toen met de hand hersteld en toen werkte het 'gewone' GPRS deel ook weer.

Maar je hebt wel gelijk, bij het GPRS gedeelte staan er geen username/passwords, etc. Bij het WAP gedeelte wel. Het vage is dan wel weer dat dat GPRS gedeelte werkt, terwijl het WAP gedeelte .. ehm .. soms werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm .. een stapje verder gekomen. Het WAP gedeelte werkt wel, zolang je nog geen GPRS verbinding opgestart hebt. Echter, een 2e verbinding zal er altijd toe leiden dat beide verbindingen geblokkeerd raken en een soft-reset nodig is.

Waarom maakt Messenger dan gebruik van het WAP-gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien omdat het al sinds mensenheugenis in wm pocketpc's zit ingebed...wet van de remmende voorsprong?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 17:25:
misschien omdat het al sinds mensenheugenis in wm pocketpc's zit ingebed...wet van de remmende voorsprong?
Zou kunnen, maar waarom dan alleen met Messenger?? (en dus ook met alles wat van dat Live gebeuren gebruik maakt). Waarom probeert die automatisch een WAP-sessie op te starten en probeert ie niet eerst van de al reeds geopende GPRS verbinding gebruik te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 15:53:
[...]

iets met error in 160_160.bmp?? zoiets kreeg ik.. dan staat hij niet op de juiste resolutie.. en dan moet je je sys.txt aanpassen (zie paar pagina's terug). Maar moet je wel een 320_320 map in data.zip hebben staan..

edit: knights16 in "Het Samsung i780 topic" hier staat het...
Inderdaad, DAT is de foutmelding.

Ben niet handig genoeg om het te verhelpen vrees ik...

SPB Mobile shell draait ook niet. Hij installeert prima maar daarna doet hij het simpelweg niet.

Beetje jammer dat je met zo'n mooi apparaat zoveel omwegen moet bewandelen om het goed werkend te krijgen!

Ligt dat misschien een beetje aan Samsung???
Mijn F480 is ook een schitterend apparaat maar je kan er niets aan wijzigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
heel simpel, verwijder al je instellingen uit je sys.txt die in je IGO map staat en vervang deze door onderstaand.. verder open je data.zip uit je IGO map en klik je de ui_igo map aan.. hier staan verschillende mappen onder, 320x240 240x240 640x480 bijv, je moet een 320x320 map zien, is dit niet het geval dan moet je op zoek naar een andere data.zip , te vinden op het forum van xda of ppcwarez (google)

folders]
app="%SDCARD%/iGO8"

[device]
type="samsung_i780"

[interface]
skin="ui_igo8"
resolution_dir="320_320"
width=640
height=640
vga=0

[rawdisplay]
screen_x=640
screen_y=640
highres=1

[debug]
skip_eula=1
enable_roadshadow=1

[timezone]
default_timezone=29 ; GMT+1 amsterdam
index=29
auto_index=29
sync_time=1
reset_os_timezone=0
sync_os_timezone=0
use_auto=1
manual_dst=0

[3d]
guidancearrow_first_size=1.1 ; scale of 1st arrow
guidancearrow_first_alpha=24 ; transp of 1st arrow
guidancearrow_second_size=0.8
guidancearrow_second_alpha=12
;guidancearrow_width ;
;guidancearrow_thickness ;
;guidancearrow_skew ;
;guidancearrow_zoomfactor ;
;guidancearrow_contour ;
;road_clip_plane_to_camera_height= ;
;road_clip_plane_camera_delta=50 ; ???
;3d_tmc_road_extra_width=200 ;
disable_3d_labels=0 ;
;use_all_building_textures=0 ; not?
;building_camera_distance_near=10
;building_camera_distance_medium=50
;building_camera_distance_far=500
fade_distance_for_car=50
fade_distance_for_guidance_arrow=500
;track_screen_ratio
;min_track_screen_ratio
;min_track_distance
;max_track_distance_lower
;max_track_distance_upper
;min_track_segments_shown
;max_track_segments_shown
;min_poly_distance
;max_poly_distance_lower
;max_poly_distance_upper
;min_poly_segments_shown
;max_poly_segments_shown

[power]
;backlight_sync_with_OS=1
;powermgm_state=0
backlight_day=100
backlight_night=54
;power_off_mode=1
;power_off_timeout=300
battery_warning_limit=10
;backlight_slow_api=1

[3d_config]
roadsign_lines_per_screen=12
rotated_roadsigns=1

[phone]
driver="TAPI"
exe_path="\Windows\cprog.exe"
win_name="Phone"

[timezone]
sync_os_timezone=0
reset_os_timezone=0

[msnd]
msnd.start=0

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Ik wil graag aan kleine tabel maken met de accuduur van de standaard accu;

post je accuduur (in uren) icm met de draaiende programma's/settings

-schermhelderheid
-denk ook even aan activesync connectiviteit, aangezien je constant een dataverbinding heb, omschrijf wat voor verbinding, gprs/3g/3.5g.
-wat je ongeveer gebeld hebt
-standaard programma's die wellicht heb, realvga, spb utilities enz.
-als laatste; je versie van je telefoon PDA/PHONE gedeelte.

er schijnt toch nog wat verschil in accutijd te zijn en het is wellicht aardig hier wat dieper op in te gaan

[ Voor 3% gewijzigd door knights16 op 18-06-2008 14:29 . Reden: edit: criteria. ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Batterijduur: 1 dag.

Schermhelderheid: gemiddeld
Std programma's: SPB Mobile Shell
Bluetooth vrijwel altijd uit alleen maar tijdens activesyncs (2 tot 3 keer per dag) even aan
Gedurende 50% van de dag een GPRS verbinding (hier op het werk) en thuis 3G verbinding.
Versies: PDA i780XKHA3, Tel i780XKHA3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 14:01:
Batterijduur: 1 dag.

Std programma's: SPB Mobile Shell
Bluetooth vrijwel altijd uit alleen maar tijdens activesyncs (2 tot 3 keer per dag) even aan
Gedurende 50% van de dag een GPRS verbinding (hier op het werk) en thuis 3G verbinding.
Versies: PDA i780XKHA3, Tel i780XKHA3
perfect, even voor de duidelijkheid.. hoeveel uur versta je onder een dag ?
en zal mijn bevindingen morgen posten

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee hoe het volgende probleem op te lossen:

Ik heb een i780 in NL gekocht bij T-Mobile, werkt allemaal naar wens, geen problemen. Nou zit ik voor werk ook veel in Canada en heb daar een dataplan van telecomprovider Rogers. Bellen en sms gaat zonder problemen, maar een verbinding maken met het GPRS netwerk lukt niet aangezien ik alleen uit de NL providers kan kiezen. Iemand een idee om dit te omzeilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Batterijduur: anderhalve dag, waarbij ik onder een dag een werkdag versta. 's Avonds gaat 'ie aan de lader.
Schermhelderheid: hoog
Std. programma's: Spb Mobile Shell, Samsung Today, chgFingerMouseToggle, Keyswop, WkTask
Connectiviteit: wisselende GPRS/3G verbinding, maar in principe altijd actief en grootste gedeelte v.d. dag 3G.
Beltijd: 20 minuten + paar smsjes.
Versies: PDA i780XKHA3, TELEFOON i780XKHA3

Bij echt actief internetten, WiFi, TomTom, GpsProxy etc. zie je de batterijstatus bijna letterlijk teruglopen...en heb je de extra accu hard nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 14:34:
Iemand een idee hoe het volgende probleem op te lossen:

Ik heb een i780 in NL gekocht bij T-Mobile, werkt allemaal naar wens, geen problemen. Nou zit ik voor werk ook veel in Canada en heb daar een dataplan van telecomprovider Rogers. Bellen en sms gaat zonder problemen, maar een verbinding maken met het GPRS netwerk lukt niet aangezien ik alleen uit de NL providers kan kiezen. Iemand een idee om dit te omzeilen?
Het gemakkelijkst is denk ik om je door Rogers de instellingen gewoon te laten toesturen (tenminste...als ze het model i780 kennen daar, wat ik eigenlijk betwijfel). Weet trouwens ook niet of dat in Canada net zo gaat als hier. Anders zou je de gprs-instellingen even handmatig moeten invullen onder instellingen/verbindingen. Mits je de instellingen hebt kunnen achterhalen uiteraard...

Daarnaast zou het gprs-verkeer over een voor de i780 beschikbare band moeten gaan wil het überhaupt mogelijk zijn. Ik weet niet welke frequenties Rogers gebruikt, maar gezien het feit dat de i780 een tri-band toestel is, is de kans groot dat je iig niet op de (theoretisch) maximale snelheid zult kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 15:50:
[...]

Het gemakkelijkst is denk ik om je door Rogers de instellingen gewoon te laten toesturen (tenminste...als ze het model i780 kennen daar, wat ik eigenlijk betwijfel). Weet trouwens ook niet of dat in Canada net zo gaat als hier. Anders zou je de gprs-instellingen even handmatig moeten invullen onder instellingen/verbindingen. Mits je de instellingen hebt kunnen achterhalen uiteraard...

Daarnaast zou het gprs-verkeer over een voor de i780 beschikbare band moeten gaan wil het überhaupt mogelijk zijn. Ik weet niet welke frequenties Rogers gebruikt, maar gezien het feit dat de i780 een tri-band toestel is, is de kans groot dat je iig niet op de (theoretisch) maximale snelheid zult kunnen werken.
Ik heb hier en daar wat WAP informatie gevonden voor Rogers, maar het is mij niet helemaal duidelijk waar deze in te vullen. Volgende heb ik gevonden:

For Rogers Wireless:

Setting's name: Rogers
Homepage: mymobilehomepage.rogers.com
Session Mode: Permanent
Connection Security: Off
Data bearer: GPRS
GPRS access point: goam.com
IP Address: 208.200.067.150
Auth Type: Normal
Login Type: Automatic
User Name: wapuser1

Password: wap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. Ga naar start/instellingen
2. Klik op tabblad verbindingen
3. Klik op verbindingen
Je ziet nu een menu met twee hoofdstukken: Mijn WAP netwerk & Mijn Internet
4. Selecteer “Een nieuwe modemverbinding toevoegen” bij de eerstgenoemde
5. Kies in het drop down menu “Mobiele verbinding (GPRS)
Als het goed is kun je nu de voor jou relevante gegevens invoeren. Gebruikersnaam, wachtwoord, domein, ip-adres…dat soort dingen.

Het is dat ik zelf bar weinig (lees: helemaal niets) in dit instellingen-menu heb staan, anders kon ik je beter helpen…

Als je het niet erg vindt om je foon op een wat lompe manier werkend te krijgen, zou je hem ook een hard reset kunnen geven; de Rogers simkaart erin prikken en de instellingen automatisch binnen laten halen. Tenminste, als je op dat moment daadwerkelijk in Canada zit uiteraard.
Maar ja, de NL-instellingen ben je dan natuurlijk kwijt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb beide opties geprobeerd, maar helaas nog geen werkend resultaat:

optie 1: gegevens ingevoerd maar ontvang foutmelding tijdens 'verbinding maken met GPRS...'

optie 2: ondanks harde reset krijg ik geen gegevens van Rogers toegestuurd. Ben ook bang dat het in Canada niet zo werkt, gegevens zitten meestal al in de telefoon ingebakken. Ook zie ik de instellingen van T-Mobile Internet nog steeds staan, dit komt waarschijnlijk omdat hij de gegevens bij 'instellingen' --> 'systeem' --> 'operator instellingen' ophaalt?

Kan ik geen nieuwe firmware laden waardoor alle T-Mobile gegevens verwijderd worden? Zodra ik weer terug ben in Nederland krijg ik deze toch weer automatisch toegestuurd zodra ik mijn T-Mobile sim card gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan lijkt het er idd op dat de NL rom standaard alleen de Nederlandse providers pakt. Ik kan in de operator instellingen ook niets vinden in de vorm van voorkeursnetwerken enzo.
Wat ik wel vaag vind is dat bij wm smartphones veel meer zelf is in te stellen. Dan moet dat toch haast bij pocket pc's ook kunnen neem ik aan?

Wellicht dat het inderdaad met het laden van nieuwe firmware valt te ondervangen ja, maar dat zou toch eigenlijk niet moeten mogen. Ik bedoel, het zou toch vaag zijn als eenieder die zo'n geavanceerde telefoon aanschaft veroordeeld is tot een volledig gebruik van alleen de netwerken in het land van herkomst.

Misschien dat iemand hier een oplossing heeft :?
Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 17:29:

Kan ik geen nieuwe firmware laden waardoor alle T-Mobile gegevens verwijderd worden? Zodra ik weer terug ben in Nederland krijg ik deze toch weer automatisch toegestuurd zodra ik mijn T-Mobile sim card gebruik?
Sterker nog, je zegt dat de instellingen nu nog in je foon staan. Lijkt me dus alleen een kwestie van opnieuw activeren als de tijd daar is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist contact gehad met de helpdesk van Rogers, dit zijn de juiste settings:

APN: internet.com
user: wapuser1
pw: wap

Mijn enige vraag....waar vul ik APN in?

Update: gelukt, ingevuld bij Internet toeganspunt...! :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2008 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Access Point Name idd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knights16 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 14:29:
[...]

perfect, even voor de duidelijkheid.. hoeveel uur versta je onder een dag ?
en zal mijn bevindingen morgen posten
Ik versta hier letterlijk een gehele dag onder. Dus van opstaan tot weer gaan slapen. Op dit moment bijvoorbeeld staat ie op 30% .. kan dus bijna weer aan de lader! ;) Dat is dus van 8 uur in de ochtend tot 12 uur in de nacht.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2008 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperGuest
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-01-2024
Zoals eerder gemeld was de WiFi stack van de i780 bij mij volledig de weg kwijt, daarom maar opgestuurd ter reparatie. Hij is teruggekomen en nu werkt WiFi weer wat beter. WPA-PSK/TKIP blijft helaas teveel gevraagd. De verbinding wordt niet gemaakt of niet vastgehouden. WEP is geen enkel probleem.
Waarschijnlijk heeft dit te maken met het feit dat het een ASUS WL500W AP is, draft 802.11n dus. Firmware versie 2.0.0.1. Ik neem aan dat er wel mensen zijn die dit aan de gang krijgen met hun AP. Helaas geen WiFi voor mij thuis. Gelukkig is Pocket Internet met 3G wel thuis beschikbaar en hiermee afdoende voor de meeste doeleinden.
Nu maar wachten op betere firmware voor zowel telefoon als Wireless AP... :'(

[ Voor 0% gewijzigd door SuperGuest op 19-06-2008 00:06 . Reden: Kan dit nog naar het i780 topic? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een kleine update voor wat betreft dat twee twee verbindingen (WAP/GPRS) tegelijkertijd drama:

Ben er vadaag toch even wat scherper op gaan letten en heb alle instellingen ook even nagelopen. het vage is dat ik bij zowel de WAP als GPRS instellingen helemaal niets heb staan; allemaal lege vakjes dus.
Nog vager is dat het bij mij niet zo leek te zijn dat de hele msn/messenger/live reutemeteut per definitie een WAP-verbinding probeerde te maken over GPRS. Het gebeurde gewoon willekeurig, ook na een paar keer opnieuw opstarten.

Misschien dat het met een brakke 3G dekking te maken heeft?

Waar ik woon heb ik in bepaalde gedeeltes van het huis en in de tuin namelijk prima dekking, maar in één kamer is de 3G ontvangst slecht. Ik heb even wat getest en het viel me op dat wanneer ik mijn mail binnenhaalde in de kamer met het slechte bereik (niet msn trouwens, maar een gewone mailbox) ik met 2 streepjes 3G bereik alles vlekkeloos binnenhaalde. Schakelde ik echter over op msn, dan veranderde het 3G icoontje stante pede in een enkele G(PRS), waarna de mail werd binnengehaald. In de data call manager werd op dat moment één actieve verbinding getoond. Vanmiddag even hetzelfde gestest met vrijwel geen 3G dekking (0 tot 1 streepje bereik) en toen werd voor het binnenhalen van de hotmail gewoon een nieuwe WAP verbinding geopend. Met dus ook twee zichtbare verbindingen in de data call manager.

heb nu trouwens de mailboxen (behalve die verrekte msn natuurlijk...want daar kun je weer niets aan verspijkeren) allemaal ingesteld à la: "maakt verbinding met internet", daar waar ik eerst "maakt verbnding met werk" had staan. Tot dusver lijkt het allemaal mooi te gaan, zonder twee verbindingen tegelijkertijd en de noodzaak van een soft reset. Nu maar hopen dat de wens niet de vader is van de gedachte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
aah, ik kan trouwens melden dat ik verwacht het te weten.. mesenger heeft in een heleboel roms problemen, dat het alleen via gprs gaat, dat het niet via 3g/wifi werkt, dus de oorzaak ligt ergens in die hoek,

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Batterijduur: 24 uur, (*toen stond die op 10%)
Std. programma's: GPRSMonitor
Connectiviteit: de gehele periode 3g (geen hsdpa) verbinding
Beltijd: 120 minuten + tiental smsjes + wat losse activesync. synchronicaties.
Versies: PDA i780XKC4, TELEFOON i780PUHE1

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SuperGuest schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 00:02:
Zoals eerder gemeld was de WiFi stack van de i780 bij mij volledig de weg kwijt, daarom maar opgestuurd ter reparatie. Hij is teruggekomen en nu werkt WiFi weer wat beter. WPA-PSK/TKIP blijft helaas teveel gevraagd. De verbinding wordt niet gemaakt of niet vastgehouden. WEP is geen enkel probleem.
Waarschijnlijk heeft dit te maken met het feit dat het een ASUS WL500W AP is, draft 802.11n dus. Firmware versie 2.0.0.1. Ik neem aan dat er wel mensen zijn die dit aan de gang krijgen met hun AP. Helaas geen WiFi voor mij thuis. Gelukkig is Pocket Internet met 3G wel thuis beschikbaar en hiermee afdoende voor de meeste doeleinden.
Nu maar wachten op betere firmware voor zowel telefoon als Wireless AP... :'(
Ik heb een Speedtouch 780 en draait ie moeiteloos op met WPA-PSK/TKIP. Wellicht dat het idd aan de Asus ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-09 12:31
Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 20:05:
[...]

Afgelopen weekend heb ik ook ff met Sygic zitten testen. Ik heb Enhanced GPS ff niet aangehad maar desalnietemin kreeg ik wel redelijk snel een fix. Echter, tijdens de autorit van Den Haag naar Zutphen viel het me op dat Sygic verschillende malen zijn fix "kwijtraakte". Nu zou het kunnen doordat ik even niet voor Enhanced GPS gekozen heb maar het was opvallend. Gelijktijdig had ik Tomtom7 op een Go910 ook draaien maar die gaf geen fixproblemen. Opvallend tijdens het verliezen van de fix was dat ie wel 6 of 7 groene balkjes weergaf.
Dat heb ik ook! Bij TomTom valt mijn GPS-signaal eigenlijk nooit weg, maar met Sygic gebeurt dit wel af en toe. Soms even langs de weg geparkeerd totdat ik weer signaal ontving en dan weer verder gereden.

Toch raar, TomTom én Sygic gebruiken allebei dezelfde interne GPS-ontvanger. Blijkbaar kan de ene software applicatie het GPS signaal beter vasthouden dan de andere software applicatie.... Dit is dus zeker een puntje voor de bouwers van Sygic!

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
Ik twijfel tussen een i780 en een N95/8GB.
Mijn inschatting (vooraf) zou zijn dat de i780 als PDA beter is. Ik vraag me af of je die voorsprong weer inlevert op telefoon-gebied, of dat de i780 als telefoon ook net zo goed is als een N95.

Van de Nokia weet ik ongeveer wat ik heb (gebruik nu een N70). Aan de andere kant, wat is hier lees, is over het algemeen wel positief tav de Samsung.

Zijn er meer mensen die de stap van N-series / Symbian OS naar i780 / Windows Mobile hebben gezet?
Zouden jullie dezelfde keuze opnieuw maken of zou je toch weer een N-series overwegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Ik kan hier weinig over zeggen, wel zou ik je kunnen aanraden om eens een tijdje met een WM device te spelen..

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 14:48:
Ik twijfel tussen een i780 en een N95/8GB.
Mijn inschatting (vooraf) zou zijn dat de i780 als PDA beter is. Ik vraag me af of je die voorsprong weer inlevert op telefoon-gebied, of dat de i780 als telefoon ook net zo goed is als een N95.

Van de Nokia weet ik ongeveer wat ik heb (gebruik nu een N70). Aan de andere kant, wat is hier lees, is over het algemeen wel positief tav de Samsung.

Zijn er meer mensen die de stap van N-series / Symbian OS naar i780 / Windows Mobile hebben gezet?
Zouden jullie dezelfde keuze opnieuw maken of zou je toch weer een N-series overwegen?
Terug naar Symbian? Nee .. dat zou ik toch liever niet meer willen. De enige overweging die ik nog zou hebben is naar een iPhone toe maar Symbian niet. Het grote voordeel van Winmo voor mij is de integratie met mn Vista laptop. Dit is gewoon erg leuk. Dat en de grote keuze uit programmatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 14:48:
Heb zelf destijds de stap gemaakt van een van de eerste symbian toestellen (Siemens SX1) naar WM Smartphone (Samsung i320). Ik moet zeggen dat ik voor de i320 een flink aanbod van leuke software miste. Voor WM Pocket PC's geldt dat gelukkig niet; ik zou niets anders meer willen.
Vooral de synchronisatie met pc of laptop is een flinke aanrader wat mij betreft: leg een willekeurige WM device aan je pc en je hebt alle contactpersonen etc. er weer op staan zonder gedoe.
Ook het qwerty toetsenbord zou ik niet meer willen inruilen voor een ordinair exemplaar; maar ja er zijn natuurlijk ook symbian toestellen die zoiets hebben.

Het enige nadeel dat ik zou kunnen bedenken is dat het wellicht een tikkeltje langer duurt voordat je de i780 volledig hebt doorgrond, daar waar een symbian toestel meestal zo uit de doos makkelijk functioneert.
Daar staat echter weer een gigantisch pakket aan features tegenover. Het is maar net wat je belangrijk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al een telecom zaak gevonden die de I780 stylus los verkoopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik ben eigenlijk opzoek naar een smalle phone die niet zo log is als de HTC ttyn2.

Ik dacht eerst gewoon aan een nokia e51, maar stiekem zou ik het groter scherm + wmobile functies toch wel gaan missen.

Gezien de batterijtijd zo slecht is denk ik dat ik me daar wel aan ga ergeren. Ik lees berichten dat mensen hem na een 3/4de dag al leeg hebben.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Audi-Addict schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 09:16:
Ik ben eigenlijk opzoek naar een smalle phone die niet zo log is als de HTC ttyn2.

Ik dacht eerst gewoon aan een nokia e51, maar stiekem zou ik het groter scherm + wmobile functies toch wel gaan missen.

Gezien de batterijtijd zo slecht is denk ik dat ik me daar wel aan ga ergeren. Ik lees berichten dat mensen hem na een 3/4de dag al leeg hebben.
Dat hangt er ook van af hoe intensief je je phone gaat gebruiken.. Als je de hele dag door met internet verbonden wilt zijn, en veel belt en eventueel nog navigeert, dan istie zo leeg ja..
Gebruik je hem vooral als telefoon/agenda, dan gaatie wel een paar dagen mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Is dat zo? Ik heb zelfs berichten gezien van mensen die er een half uur mee bellen per dag, wat smsen en toch aan het einde van de dag een lege batterij hebben.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperGuest
  • Laatst online: 23-01-2024
Audi-Addict schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 10:21:
Is dat zo? Ik heb zelfs berichten gezien van mensen die er een half uur mee bellen per dag, wat smsen en toch aan het einde van de dag een lege batterij hebben.
Wanneer je net in een gebied bent met slechte dekking, HSDPA aan laat staan zonder dat het nodig is, of veel heen weer reist in gebieden met slechte dekking kan ie heel snel leeg zijn.
Ik heb HSDPA uit, ben een gemiddeld gebruiker (ook van Internet en GPS) en heb een redelijk/matige dekking overal. De batterij gaat dan plm 2 werkdagen mee. Ik zet hem 's nachts rond 0.00 uur altijd uit en 's ochtends 8.00 uur weer aan.

Live long etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd, zeker als je er bewust mee omgaat kan je het wel 2 dagen uithouden met één batterij. Ondertussen heb je al lang je tweede meegeleverde batterij kunnen opladen, en kan je die er dus instoppen als hij leeg is...

PS: Al gaat dat makkelijker dan gezegd.. die klep aan de achterkant eraf krijgen vraagt soms om een lichte vorm van geweld ;) Of ben ik de enige die daar soms moeite mee heeft??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Bedankt voor de reakties op mijn N95 vs i780 vraag. Ik heb de Samsung inderdaad besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 13:46:
Bedankt voor de reakties op mijn N95 vs i780 vraag. Ik heb de Samsung inderdaad besteld :)
Ik heb hiervoor de Nokia E61i gehad. Fijne toetsen, dat wel. Verder is de telefoon niet bijzonder. De Samsung is verre weg sneller, beter internet en WM werkt perfect. Goede keuze, de Samsung;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
klepje eraf dan helpt het om zachtjes tegen het midden van de achterkant te duwen, dus zeg maar induwen en dan voorzichtig (onder druk) naar beneden schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of door wijsvingers links en rechts midden op het grijze gedeelte aan de onderkant van de telefoon te zetten; daarna duimen op 'samsungmobile.com' op het klepje zetten en onder lichte druk openschuiven. Werkt doorgaans prima...of je moet wel heel klamme handen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVC
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-12-2022

MVC

Vraagje,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een toestel met dezelfde eigenschappen en het design zoals deze i780 dat heeft. Nu heb ik onlangs een Toshiba Portégé G710 aangeschaft wat achteraf een grote miskoop bleek te zijn.
Als ik het goed begrepen heb zou de batterij van de i780 niet lang meegaan. Is dit het enige nadeel of kan iemand nog een ander nadeel noemen ? Als degene die nu over de i780 beschikken moesten kiezen uit de i780, of de nog uit te komen Asus M536 of de I-mate Ultimate 8502 voor welk toestel zouden jullie dan gaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist TomTom 7 op de i780 geïnstalleerd, maar helaas heeft deze ook Port Splitter nodig om te functioneren. Verder zitten er wat extra functies op maar het enige voordeel voor mij zou het gebruik van v7 kaarten zijn. Ik denk dat ik toch gewoon bij iGo 8 blijf, ziet er allemaal toch wat mooier uit en werkt wel goed met de ingebouwde GPS.

Stefan

Edit: ik bedenk me net dat ik alleen de phone-rom geupdate heb en niet de PDA, dus misschien dat hij voor anderen welke het PDA-gedeelte geupgrade hebben wel zonder Port Splitter werkt..

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2008 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 08:49

xon

MVC schreef op zondag 22 juni 2008 @ 12:40:
Vraagje,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een toestel met dezelfde eigenschappen en het design zoals deze i780 dat heeft. Nu heb ik onlangs een Toshiba Portégé G710 aangeschaft wat achteraf een grote miskoop bleek te zijn.
Als ik het goed begrepen heb zou de batterij van de i780 niet lang meegaan. Is dit het enige nadeel of kan iemand nog een ander nadeel noemen ? Als degene die nu over de i780 beschikken moesten kiezen uit de i780, of de nog uit te komen Asus M536 of de I-mate Ultimate 8502 voor welk toestel zouden jullie dan gaan ?
leuk ding die Asus :-)

Mijn nieuwe toestel wordt de I900 van Samsung. Heeft geen hardwarematig toetsenbord maar het scherm is zo groot dat je een half scherm kan gebruiken voor een onscreen toetsenbord. (net als de iphone)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ MVC:

Behoudens de accuduur heeft de i780 geen echte nadelen wat mij betreft. En een echt nadeel zou ik die accuduur niet eens willen noemen; het hangt puur van het gebruik af en je krijgt er een extra accu bij.

Had ik de keus tussen de drie door jou genoemde toestellen, dan zou ik weer voor de i780 gaan. Allereerst vanwege de wetenschap dat Samsung erg degelijk spul maakt. Daarnaast vind ik het fijn wanneer een pda-phone een d-pad achtige toets heeft; dan hoef je tenminste niet altijd met die stylus te pielen. En daarover kan ik slechts zeggen dat die touchpad van de i780 echt prima werkt. Tenslotte de snelheid van de i780, da's echt een verademing.
Ik moet zeggen dat ik ook wel even heb lopen denken om op de Asus te wachten; vooral die fingerprint reader lijkt me wel een gave gimmick. Echter, het ontbreken van zo'n (semi)d-pad leek me een gemis. En I-mate, ik weet het niet: vooral door de stortvloed aan HTC modellen heb ik een beetje het idee dat het merk met stille trom gaat verdwijnen (correct me if I'm wrong :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
Benieuwd hoe lang het nog duurt tot de wm6.1 update!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 11:09
wessel99 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 16:39:
Benieuwd hoe lang het nog duurt tot de wm6.1 update!!
CNET heeft het over augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
De e1 firmware is te downloaden op xda.. ik heb de russische e1 firmware als phone part..
raad iedereen aan om deze eerst te installeren alvorens de PDA part te flashen vanwege verhalen dat de telefoon niet goed zou booten

bij de phone als zowel het pda gedeelte me bootloader update aangevinkt gelaten.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick81
  • Laatst online: 22-11-2024
Wat zijn je ervaringen met de ROM updates? Zit er zelf ook over na te denken, echter moet het wel wat meerwaarde brengen.
knights16 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 21:52:
De e1 firmware is te downloaden op xda.. ik heb de russische e1 firmware als phone part..
raad iedereen aan om deze eerst te installeren alvorens de PDA part te flashen vanwege verhalen dat de telefoon niet goed zou booten

bij de phone als zowel het pda gedeelte me bootloader update aangevinkt gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
google maar en gij zult vinden..

er zullen over het algemeen wat os bugs worden opgelost, soms wordt de accuduur beter door efficienter hardware aanspraak en je kunt afhankelijk van je firmware een hard reset uitvoeren dmv een toetsencombo bij het booten, handig als je je telefoon verneukt hebt door 3rd party software.

verder werkt vanaf C4 software gps out of the box enz,

google is je vriend.

EDIT:

Update firmware E1 is erg belovend voor de accu-duur.

[ Voor 9% gewijzigd door knights16 op 24-06-2008 15:11 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-09 12:31
Ik heb een Parrot PMK5800 (bluetooth carkitje). Het lukt me wel om deze te pairen. Ik krijg ook het headsetsymbooltje te zien, maar een dag later kan m'n i780 geen verbinding meer maken met de PMK5800. Iedere keer moet ik opnieuw pairen om het te laten werken. Hebben meer mensen hier last van?

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klapperdeklap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-08 19:48
Kan iemand eens een instructie schrijven over hoe de ROM te flashen onder Vista?

Zodra ik het bestand "i780_DXHC4_Rev12.img" probeer te laden in Mirage krijg ik steeds dezelfde foutmelding.

Fail to read from C:\_phone.bin
Please Check bin_file!

En ja, ik heb al vrij lang via google en op xda zitten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Je kunt je rom niet flashen onder vista meen ik.
De foutmelding van jouw begrijp ik niet meteen, maar het aanspreken van de samsung tijdens het flashen zou niet werken.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
Klopt, mirage werkt niet onder vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klapperdeklap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-08 19:48
Bedankt voor de snelle reactie kerels. Maar wat is nu de beste oplossing voor mij om toch aan een nieuwe ROM te komen? Ben dat portsplitter meer dan beu..;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
Even flashen op een pc met windows xp ;-)

edit: evt een virtuele windows XP machine op je vista installeren

[ Voor 45% gewijzigd door wessel99 op 24-06-2008 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Heb portsplitter wel nog nodig voor tomtom overigens.. verder niet.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand had TT7 draaien op zijn I780. Ik krijg de melding dat de tt versie niet compatible is met mijn device (dus mijn I780) Balen!! Iemand een goed idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 11:32:
Iemand had TT7 draaien op zijn I780. Ik krijg de melding dat de tt versie niet compatible is met mijn device (dus mijn I780) Balen!! Iemand een goed idee?
Je moet een repack van TT7 zoeken (repack3), die is compatible gemaakt met alle apparaten.

@Mod, als dit warez-praat is moet je het maar weghalen, maar het is nou eenmaal niet openbaar verkrijgbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik wil wil igo8 op mijn i780 zetten.

Heb igo8 erop gezet en nu moet ik doen zoals onderstaande post.

http://forum.xda-develope...php?p=2197726&postcount=4

Moet ik dat sys bestanden op mijn pda of op het kaartje wijzigen. Dat databestand, wijzigen op kaartje of op de pda.

Raak er niet wijs uit.

Bedankt voor de hulp.

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2008 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVC

MVC

Vanmiddag een i780 aangeschaft en iGo8 geinstalleerd. Echter krijg ik GPS niet aan de praat.

Bij Systeem > Externe GPS heb ik het volgende ingesteld:

Programma's > GPS-programmaport: COM1

Hardware > GPS-hardwarepoort: COM8
Baudrate: 57600

Bij de GPS instellingen van iGO8 heb ik het volgende staan:

Poort: 1
Baud rate: 57600

GPS Ingeschakeld (uitgevinkt) dit vink ik iedere keer aan, maar dit wordt automatisch weer uitgevinkt.
Klik ik op Opsporen, dan verschijnt de melding: Kon geen GPS vinden :(

Kan iemand me uitleggen wat ik over het hoofd zie ?

Mijn dank is groots !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De GPS-hardwarepoort is COM9, de programmapoort kan elke vrije compoort zijn (meeste mensen hier stellen hem in op COM8 met baudrate 4800)...

Probeer deze instellingen eens en het zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 19:34:
Hallo,

Ik wil wil igo8 op mijn i780 zetten.

Heb igo8 erop gezet en nu moet ik doen zoals onderstaande post.

http://forum.xda-develope...php?p=2197726&postcount=4

Moet ik dat sys bestanden op mijn pda of op het kaartje wijzigen. Dat databestand, wijzigen op kaartje of op de pda.

Raak er niet wijs uit.

Bedankt voor de hulp.
Je moet de sys.txt file op je apparaat wijzigen.
Niet die op je storage card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 09:28:
[...]

Ik heb een Speedtouch 780 en draait ie moeiteloos op met WPA-PSK/TKIP. Wellicht dat het idd aan de Asus ligt.
De mijne doet het ook niet bij mijn schoonouders aan een linksys 54g met wpa-psk/tkip. Thuis met wep gat hetzonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 10:06:
[...]

Je moet de sys.txt file op je apparaat wijzigen.
Niet die op je storage card.
k zou ze beiden wijzigen.. mocht het nog steeds niet lukken.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVC

MVC

Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 02:28:
De GPS-hardwarepoort is COM9, de programmapoort kan elke vrije compoort zijn (meeste mensen hier stellen hem in op COM8 met baudrate 4800)...

Probeer deze instellingen eens en het zou moeten werken.
Het werkt, bedankt ! Nog even een twee andere vraagjes, als ik in iGo gebruik maak van de muis en ergens op klik, dan blijft er vaak een vierkantje achter. Als ik vervolgens kies voor een andere functie dan gaat het vierkantje weer weg en af en toe komt het terug. Hebben meer mensen hier last van ?

Kan ik ook door mijn contactenlijst scrollen zonder de muis te gebruiken ?

[ Voor 7% gewijzigd door MVC op 26-06-2008 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
ja je kan via een eerder in dit topic beschreven programma'tje je volumetoetsen als scrolltoetsen gebruiken.

Ook erg fraai is de Ftouchflo ; hiermee kun je met je vinger door de lijst heen slepen (ipv het rechter balkje te gebruiken).

Ik gebruik de muis trouwens niet maar de d-pad functie, en per keer "vegen" ga ik dan 3 tot 4 regels naar beneden. Werkt voor mij prima icm ftouchflo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVC

MVC

wessel99 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 14:09:
ja je kan via een eerder in dit topic beschreven programma'tje je volumetoetsen als scrolltoetsen gebruiken.

bedoelt dan ongetwijfeld PQzII. Kan tijdens het bellen dan het belvolume nog wel geregeld worden m.b.v. de volumetoetsen ?

Ook erg fraai is de Ftouchflo ; hiermee kun je met je vinger door de lijst heen slepen (ipv het rechter balkje te gebruiken).

Heb je misschien iets meer info over Ftouchflo ? Wat is het, waar kan ik het vinden ? Nu kan ik ook al met m'n vinger door de contacten slepen. Alleen werkt dit naar mijn mening langzaam.

Ik gebruik de muis trouwens niet maar de d-pad functie, en per keer "vegen" ga ik dan 3 tot 4 regels naar beneden. Werkt voor mij prima icm ftouchflo

werkt slepen door de contacten met d-pad functie met gebruik van ftouchflo sneller dan zonder ?

[ Voor 3% gewijzigd door MVC op 26-06-2008 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knights16 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 12:50:
[...]

k zou ze beiden wijzigen.. mocht het nog steeds niet lukken.
Krijg foutmelding na dat ik sys.txt gewijzigd heb op de pda. failed loading ui_igo8\320_320\loading.bmp

Kweet niet wat ik mis doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 18:08:
[...]

Krijg foutmelding na dat ik sys.txt gewijzigd heb op de pda. failed loading ui_igo8\320_320\loading.bmp

Kweet niet wat ik mis doe
Sorry mannen, aan de praat gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MVC schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 13:29:
[...]

Het werkt, bedankt ! Nog even een twee andere vraagjes, als ik in iGo gebruik maak van de muis en ergens op klik, dan blijft er vaak een vierkantje achter. Als ik vervolgens kies voor een andere functie dan gaat het vierkantje weer weg en af en toe komt het terug. Hebben meer mensen hier last van ?

Kan ik ook door mijn contactenlijst scrollen zonder de muis te gebruiken ?
Volgens mij zijn dergelijke navigatieprogamma's simpelweg niet berekend op zo een flashy dingetje als die muiscursor in dit device. In TomTom kun je er ook gewoon mee werken, maar verdwijnt hij steeds als je je vinger er vanaf haalt. Vaak blijft er daarbij ook zo'n soort fingerprint in beeld achter, maar ook dat verdwijnt weer.
Ik denk dat er weinig aan te doen is, maar het laat wel zien hoe snel je aan die vingermuis went :)

Voor wat betreft de contacten: je kunt ook gewoon op je today scherm een letter intoetsen (of in de contactenlijst zelf natuurlijk...scheelt een hoop gescroll.

trouwens, gaaf dat je voor de i780 gegaan bent; het blijft qua prijs-kwaliteit een moeilijk te verslaan device :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
En nog een GPS vraag ;)

Ik heb gisteren de i780 per post ontvangen van gsmweb.
Eerste indruk is alvast super, toestel voelt compact en vrij snel en aan Windows mobile 6 kan ik ook wel wennen. Ik had in een uurtje mijn agenda en telefoonboek gesynchroniseerd met Outlook op de laptop, Route 66 geinstalleerd en kan een beetje werken met de bediening. Goeie vinding die mouse pointer trouwens:)

Eigenlijk maar 1 probleem: de kaart van Route 66 is een 14 dagen trial. Kon ook geen activatiesleutel of productcode vinden. Zijn er hier meer mensen die via gsmweb incl Route 66 hebben besteld? -- zo ja, klopt het dat je maar een 14 dagen kaart krijgt of moet ergens een sleutel zijn? Ik heb de vraag ook aan hun helpdesk gemaild, maar het zou niet de eerste keer zijn dat GoT beter/sneller werkt:)

EDIT: gsmweb verwijst naar R66, daar staat op de site: "A: The key you must enter to activate your product is the 8-character (alphanumerical) code on the sticker on your Quick Reference Card.
"
.
Ik moet dus even zoeken naar de quick reference card;)

EDIT: een quick reference card zat er niet bij, dus ook geen product code.
Wat er wel bij zat was een voucher code (16 karakters alfanumeriek) op een sticker achterop het Route66 CD hoesje. Het is maar dat je hem weet te vinden :)

[ Voor 23% gewijzigd door t_captain op 27-06-2008 14:22 . Reden: De oplossing :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
offtopic: hoelang was de leveringstijd ?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch nog wat vraagjes: ik heb voicecommand er op staan maar krijg het niet voor elkaar om deze met een BT headset te triggeren. Is dit al iemand gelukt?

Puntje 2 is dat ik voor logins toch graag een TAB knop zou hebben, is hier een mooie hack voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
knights16 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 11:13:
offtopic: hoelang was de leveringstijd ?
Erg snel :)

- zaterdag online besteld.
- maandagmorgen mailtje dat het (verlengings) contract was opgestuurd
- dinsdag inderdaad in de post
- dinsdag ingevuld net voor 18:00 op de brievenbus gedaan
- woensdagmorgen een mailtje dat ze het hadden ontvangen
- woensdag iets na 18:00 was het pakket verstuurd
- donderdag onder rembours afgeleverd

Had nog een beetje sneller gekund als ik contract+bankafschrift+kopie rijbewijs had gemaild of gefaxt. Maar in elk geval was het same dat shipment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVC

MVC

Hier hebben we V&A voor :)

[ Voor 95% gewijzigd door DaannO op 27-06-2008 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVC

MVC

Gisteren mijn nieuwe i780 een hard reset gegeven en dus ook iGo8 opnieuw moeten installeren. Nu krijg ik wederom GPS niet aan de praat.

In Windows Mobile heb ik als GPS-programmapoort: COM8
GPS-hardwarepoort: COM9
Baudrate: 4800

iGo laat alleen maar zien dat de GPS-ontvanger niet kan worden gevonden. Poort 8 Baud rate: 4800
Ik heb verschillende keren een vinkje voor GPS ingeschakeld gezet maar het verdwijnt steeds ?

Ik heb diversen andere poorten geprobeerd maar het werkt niet meer.

Iemand enig idee wat hier fout gaat ?

edit: ik heb de oplossing gevonden, GPS werkt (bij mij) niet als de GSM modus uit staat. Is dit normaal ?

[ Voor 9% gewijzigd door MVC op 28-06-2008 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MVC schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 14:12:
edit: ik heb de oplossing gevonden, GPS werkt (bij mij) niet als de GSM modus uit staat. Is dit normaal ?
Misschien omdat je waarschijnlijk de enhanced GPS (AGPS) functie aan hebt staan?
Is maar een schot voor de boeg hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVC

MVC

Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 17:41:
[...]

Misschien omdat je waarschijnlijk de enhanced GPS (AGPS) functie aan hebt staan?
Is maar een schot voor de boeg hoor...
Nope staat uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, dan moet ik je het antwoord schuldig blijven :)

Maar ik kan je wel aanraden het eens aan te zetten; tenminste, als je een data-abo hebt. Ik weet niet hoe snel je met iGo normaliter een GPS-fix hebt, maar ik merk bij het gebruik van TomTom een aanmerkelijk verschil met AGPS aan of uit. Staat het aan, dan heb je echt binnen no time een fix, ook binnenshuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FTouchSL werkt echt heerlijk, een aanradertje voor iedereen!!

Maar toen ik bezig was kwam ik het volgende plaatjes tegen:

Afbeeldingslocatie: http://handheld.softpedia.com/images/software/screens/FTouchSL-0.gif

Ik begon een beetje te kwijlen, omdat ik jaloers werd op die grote klok (veel beter zichtbaar!!) en alles er om heen vond ik er mooi uitzien!!

Weet iemand hoe je dit voor elkaar krijgt?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
Klasse, met Ftouch_SL heb ik niet meer het probleem van Ftouchflo dat "klikken" niet werkt met de stylus / vinger. Werkt nu eindelijk zoals hij behoort te werken!!

Topper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juronymous
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-08 13:55
Enige tijd geleden heb ik ook een i780 aangeschaft. Heb er helaas nog niet echt veel mee gedaan, maar dat komt binnenkort wel. Wat echter wel een probleem is, is internet via WiFi. Toen ik de i780 net had, was dit geen probleem, maar inmiddels zijn er wel problemen. Ik kan zonder problemen verbinding maken met openbare netwerken, of mijn eigen netwerk, maar vervolgens kan ik geen enkele internet pagina openen, ook niet wanneer ik Opera gebruik. Zoals ik al zei, heb ik nog niet veel geprobeerd met installeren van applicaties en dergelijken. Enige dat ik tot op heden wel heb gebruikt is activesync, maar ik verwacht daarvan geen problemen met internet.
Iemand enig idee van wat het probleem kan zijn en belangrijker nog, een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Heb nu een standby tijd van +2 dagen (van 48 uur) .. met E1 rom en C4 phone rom.
Activesync 1 dag aangehad, niet meer gebrowsed / mp3 geluisterd.
3G /HSDPA verbinding enabled, (auto disconnect van data verbinding)
1 uur gebeld

Weet iemand hoe ik mijn beeldscherm uit krijg, wanneer ik mp3's luister, deze blijft aansluimeren ?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
Weet er toevallig iemand een goede howto hoe je een VPN verbinding in kan stellen?

Ik heb hier op de UvT geen bereik en het zou dan handig zijn als hij (automagisch ;-)) overschakelt naar het onbeveiligde wifi netwerk en de vpn daarop. Ik kan wel een vpn instellen maar hoe ik deze dan vervolgens verbind (of internet explorer wijs maak dat hij deze verbinding moet gebruiken) is me abacadabra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
je zou onder instellingen / connections > kunnen aangeven dat er exceptions zijn die via je vpn lopen.. maak daar *.* van en al je verkeer zou over je vpn moeten gaan... maar dan moet je je wifi altijd aan hebben..

Alleen wanneer je dit niet meer wilt moet je handmatig de *.* vervangen.,

[ Voor 8% gewijzigd door knights16 op 30-06-2008 13:47 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben overgestap naar vodafone maar kom er niet uit hoe je internet in moet stellen voor vodafone life heb al op de side gekeken maar met die aanwijzingen kan ik niks waar vind ik al die gegevens invoeren die op die side staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
als je een hard reset zou doen, en je stopt je vodafone sim erin dan wordt het automatisch igesteld.

verder is het zelf heel gemakkelijk om het zelf in te stellen; ga naar connections > nieuwe verbinding > kies als drager GPRS > live.vodafone.nl > wachtwoord: vodafone en klaar ben je
zorg ervoord at de gprs authenticatie op CHAP staat.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knights16 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 15:07:
als je een hard reset zou doen, en je stopt je vodafone sim erin dan wordt het automatisch igesteld.

verder is het zelf heel gemakkelijk om het zelf in te stellen; ga naar connections > nieuwe verbinding > kies als drager GPRS > live.vodafone.nl > wachtwoord: vodafone en klaar ben je
zorg ervoord at de gprs authenticatie op CHAP staat.
waar vul je die authenticatie in????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRoSTy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 09:25

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

Heb men i780 alweer een tijdje, gebruik um nu met IGO werkt allemaal mooi GPS wordt netjes gedetecteerd. Soms heb ik wel het idee als ik de bocht om ga dat het dan wat lang duurt voordat IGO dat door heeft maar of dat nou aan IGO of aan de telefoon ligt weet ik ook niet.

Waar ik eigenlijk altijd last van ben blijven houden is dat ik bij gesprekken vaak gedeeltes niet versta omdat er tonen wegvallen of zoiets. Vind dat best wel hinderlijk omdat ik vaak mensen moet vragen om iets opnieuw te zeggen.

En dan het ophangen dat gebeurd bij mij na 3x op ophangen klikken na ongeveer 2 seconden. Ik heb verder geen programma's draaien zoals gps proxy ed.

Zijn er nog meer mensen die dit probleem nog steeds hebben, of misschien tips hebben om dit op te lossen.

www.onbereikbaar.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
iGO doet dat bij mij soms ook.. het duurt even.. er is een update verschenen overigens. Nog niet gekeken of dit dat oplost.

Ik zou je radio rom eens upgraden voor de zekerheid.. het forum van xda helpt.

Authenticatie: Instellingen / GPRS authenticatie denk ik.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinto
  • Laatst online: 10-10-2024
Voor diegenen die hun toestel al hebben geflashd - welke ROM versie hebben jullie (stabiel) draaien? Ik word een beetje duizelig van alle versies die op XDA langskomen, met elk hun eigen bugs.

Reporter: 'What do you think about western civilization?'
Gandhi: 'I think it would be a good idea.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Phone ROM C4
PDA ROM D1

is heel prima, overigens zijn dit engelse roms.. ik weet niet wat de laatste NL rom is.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil binnenkort een i780 kopen. Wat is nou het verschil tussen de standaard NL rom die er op zit en die C4 rom? Is die sneller ofzo? Ik hoorde iets met een andere homescreen ofzo, zit die op de c4 rom?
Afbeeldingslocatie: http://img205.imageshack.us/img205/9518/pccapture1zl7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRoSTy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 09:25

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

knights16 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 15:50:
iGO doet dat bij mij soms ook.. het duurt even.. er is een update verschenen overigens. Nog niet gekeken of dit dat oplost.

Ik zou je radio rom eens upgraden voor de zekerheid.. het forum van xda helpt.

Authenticatie: Instellingen / GPRS authenticatie denk ik.
Ik heb uit i780_PUHE1_Rev12.img de _phone.bin gehaald en deze in men telefoon geflashed, als ik nu kijk in men foon staat er onder Versie
PDA: i780xkha3
TELEFOON: i780PUHE1

Maar ik heb nog steeds een flinke vertraging bij het beeindigen van een gesprek.

www.onbereikbaar.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 20:55:
Ik wil binnenkort een i780 kopen. Wat is nou het verschil tussen de standaard NL rom die er op zit en die C4 rom? Is die sneller ofzo? Ik hoorde iets met een andere homescreen ofzo, zit die op de c4 rom?
Op de standaard NL rom zit het Samsung Today van je plaatje in ieder geval niet. Mocht je hem standaard willen houden dan kun je er een lossse .cab opzetten en heb je het ook: ff googelen...

Daarnaast heeft de standaard NL rom heeft bij mijn weten nog steeds geen hard reset mogelijkheid in de vorm van een toetsencombinatie voor het geval je i780 compleet gebricked is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

FRoSTy schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 23:24:
[...]

Ik heb uit i780_PUHE1_Rev12.img de _phone.bin gehaald en deze in men telefoon geflashed, als ik nu kijk in men foon staat er onder Versie
PDA: i780xkha3
TELEFOON: i780PUHE1

Maar ik heb nog steeds een flinke vertraging bij het beeindigen van een gesprek.
Gebruik je portsplitter toevallig of iets wat erop lijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinto
  • Laatst online: 10-10-2024
knights16 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 16:20:
Phone ROM C4
PDA ROM D1

is heel prima, overigens zijn dit engelse roms.. ik weet niet wat de laatste NL rom is.
Bedankt. Engelse ROMs vind ik toch fijner.

Heb jij bij deze versies TomTom of iGo draaien zonder portsplitter?

Voor de belangstellenden: de DXHC4 thread en de DXHD1 thread.

Reporter: 'What do you think about western civilization?'
Gandhi: 'I think it would be a good idea.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

ehh..ik heb in 1 keer geen beltoon meer? Als ik naar het meldingen/geluid menu ga hoor ik hem netjes als ik op play druk maar als de telefoon overgaat is het stil..ook geen trilsignaal.

Uiteraard staat volume op max..

iemand idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Ik heb alleen IGO8 en die draait prima zonder andere tools. TomTom heb ik niet zo 123 werkend gehad met deze versies, al moet dit wel werken lees ik op het net.

Wanneer je versie E1 PDA wilt hebben, moet je eerst het phone gedeelte flashen met de russische PUHE1 .. klinkt eng, maar die draait prima.. Daarna flash je de E1 firmware (engels) en ik ben terug gegaan naar C4 connectiviteit omdat ik problemen (dacht) te hebben met me connectiviteit.

Bleek dat vodafone een storing hier in de buurt had later, maar omdat het gewoon goed werkt zo, niet meer aangepast.

standby tijd is echt prima van dit toestel, ook verbetert met de genoemde firmware.
3g modus aan, data connectie auto close na 1 min,

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmgn231
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-12-2023
(Wanneer) is het mogelijk om mijn i780 via een officieel kanaal te updaten/ flashen?

[ Voor 83% gewijzigd door nmgn231 op 03-07-2008 08:50 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 23 Laatste