Gewoon kappen met die handel. Mijn abo is naar een ferme klacht vanaf mijn kant inmiddels per direct ontbonden. Mijn nummer is inmiddels overgezet naar pre-paid, zodat ik mijn nummer meteen mee kan nemen naar mijn nieuwe provider
Dat vind ik toch net iets te makkelijk voor Telfort...
Ze hebben een verplichting naar de klant toe; het leveren van een dienst waarvoor betaald wordt.
Ik wil dat dat gewoon werkt en niet steeds hoeven switchen tussen verschillende providers met al dan niet FUP en datalimieten van enkele honderden mb`s waar ik sowieso bovenuit kom..
Ze hebben een verplichting naar de klant toe; het leveren van een dienst waarvoor betaald wordt.
Ik wil dat dat gewoon werkt en niet steeds hoeven switchen tussen verschillende providers met al dan niet FUP en datalimieten van enkele honderden mb`s waar ik sowieso bovenuit kom..
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Ik heb vorig jaar een internetbundel genomen bij telfort en was in de veronderstelling dat ik met mijn K700i op 3G snelheid zou kunnen internetten. Maar nee hoor. Diverse keren contact gehad met de klantenservice maar daar heb je totaal niets aan. Die weten nog minder dan ikzelf.
Tot mijn verbazing had ik afgelopen week op mijn werk, donderdag om precies te zijn, opeens een 3G logo op mijn foon staan!
Voorheen was het zo dat als ik handmatig een netwerk selecteerde in de lijst, mijn foon bij Kpn 3G aangaf dat ik gewoon toegang had tot dat netwerk. Als ik echter verbinding wilde maken lukte dat niet en kreeg ik helemaal geen netwerk.
Nu kon ik dus opeens op volle snelheid internetten. Gelijk enkele speedtesten gedaan met opera mini en hij haalde meestal rond de 250 KB/S!
Wat anders dan de zielige 6 KB/S van gprs!
Als ik thuis ben heb ik echter geen 3G. Als ik de lijst met netwerken opvraag staat er zelfs geeneen 3G netwerk tussen, terwijl dit eerst wel het geval was.
Raar dus.
Tot mijn verbazing had ik afgelopen week op mijn werk, donderdag om precies te zijn, opeens een 3G logo op mijn foon staan!
Voorheen was het zo dat als ik handmatig een netwerk selecteerde in de lijst, mijn foon bij Kpn 3G aangaf dat ik gewoon toegang had tot dat netwerk. Als ik echter verbinding wilde maken lukte dat niet en kreeg ik helemaal geen netwerk.
Nu kon ik dus opeens op volle snelheid internetten. Gelijk enkele speedtesten gedaan met opera mini en hij haalde meestal rond de 250 KB/S!
Wat anders dan de zielige 6 KB/S van gprs!
Als ik thuis ben heb ik echter geen 3G. Als ik de lijst met netwerken opvraag staat er zelfs geeneen 3G netwerk tussen, terwijl dit eerst wel het geval was.
Raar dus.
2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb
We zijn inmiddels enkele werkdagen verder en ik geen reactie gehad van Telfort... het blijft wat met die lui..
@ Mariedeweert; dat verhaal komt me bekend voor...UMTS was gewoon niet geactiveerd op jouw sim..
@ Mariedeweert; dat verhaal komt me bekend voor...UMTS was gewoon niet geactiveerd op jouw sim..
Dat zou wel heel bizar zijn. Afgelopen november is mij namelijk diverse malen meegedeeld dat mijn simkaart wel geaktiveerd zou zijn voor umts...Michael Knight schreef op zondag 20 april 2008 @ 00:47:
We zijn inmiddels enkele werkdagen verder en ik geen reactie gehad van Telfort... het blijft wat met die lui..
Maar gezien de knullige dames op de helpdesk daar kijk ik hier niet vreemd van op.
2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb
Bizar, vanochtend werkte umts 'packet data' helemaal niet: "Connection not available", maar gprs gelukkig wel (en dat is meestal sneller). Ik bel (wel uurtje later) met de helpdesk en die verzekert me dat juist gprs niet werkt. Dus ik nog een keer proberen en inderdaad, met gprs krijg ik: "Temporary network problem" en umts doet het als van te voren (of 20kb/s, of 350kb/s).
@markiedeweert: volgens mij moeten zij daar ergens wat omzetten om je op het umts netwerk toe te laten. Ik denk dat dat iets is wat KPN mensen moeten doen en daar niet zo'n haast voor maken met telfort klanten. Ofzoiets...
@Michael Knight: weglopen vind ik ook wel makkelijk voor telfort. Ik wil gewoon dat het werkt.. Zonder inderdaad dagen te moeten wachten op de 'binnen 24 uur terugbellen' technische dienst.
@markiedeweert: volgens mij moeten zij daar ergens wat omzetten om je op het umts netwerk toe te laten. Ik denk dat dat iets is wat KPN mensen moeten doen en daar niet zo'n haast voor maken met telfort klanten. Ofzoiets...
@Michael Knight: weglopen vind ik ook wel makkelijk voor telfort. Ik wil gewoon dat het werkt.. Zonder inderdaad dagen te moeten wachten op de 'binnen 24 uur terugbellen' technische dienst.
Net getest; UMTS ligt er weer eens helemaal uit @ regio Nijmegen...BlackShift schreef op maandag 21 april 2008 @ 09:42:
Bizar, vanochtend werkte umts 'packet data' helemaal niet: "Connection not available", maar gprs gelukkig wel (en dat is meestal sneller). Ik bel (wel uurtje later) met de helpdesk en die verzekert me dat juist gprs niet werkt. Dus ik nog een keer proberen en inderdaad, met gprs krijg ik: "Temporary network problem" en umts doet het als van te voren (of 20kb/s, of 350kb/s).
Meteen een kalcht gestuurd naar Telfort en gewezen op de niet beantwoorde klacht van vorige week..
GPRS werkt wel, maar is nauwelijks mee te werken.. zelfs mijn mailbox laden duurt enkele minuten..
Zelfde probleem hier (ben nu in Landgraaf): geen UMTS (word eraf gekicked), wel GPRS. Irritant...
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Hmmm, overweeg nu toch sterk het geheel op te zeggen en gewoon een Vodafone Prepaid kaartje met €10 aan Blox erop te kopen en in die dongle te stoppen.. Heeft iemand hier ervaring met het gebruik van andere simkaarten (bij voorkeur Vodafone prepaid) in deze dongle?
ik ben aan het wachten dat deze week m'n surfen&mailen ingaat...maar lijkt geen feestje zoals ik hier zie...
Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl
Don't worry. Niet iedereen heeft er last van.Boy schreef op maandag 21 april 2008 @ 11:46:
ik ben aan het wachten dat deze week m'n surfen&mailen ingaat...maar lijkt geen feestje zoals ik hier zie...
Ik heb Surf & Mail van Telfort (neem aan dat dat het zelfde is?)
Ik woon in Vleuten (Utrecht) en werk in Maarssen. Ik heb vanaf Febr. mijn databundel (7 euro bij sim-only) en heb nooit verbindings problemen gehad. Nou heb ik wel pas enkele weken mijn UMTS/HSDPA laten activeren. In die tijd ook nooit problemen gehad nog.
Er is dus in bepaalde gebieden hoop!
Ik bedenk me nu trouwens opeens.... op de N11 heb ik geen bereik. Maar goed, daar kom ik bijna nooit.
vandaag m'n smsje gehad dat m'n verlengingscontract bij Telfort is verwerkt...
Betekent dit dat morgen m'n nieuwe abo ingaat (met mobiel internet dus)? Ik heb nu nog geen 3G tekentje staan...dus ben bang dat het nu nog het oude abo is. Ga dus niet internetten nu, kans dat het nog flinken kosten gaat geven dan (voor 100kb betaal je geloof ik 50 ct
)
Betekent dit dat morgen m'n nieuwe abo ingaat (met mobiel internet dus)? Ik heb nu nog geen 3G tekentje staan...dus ben bang dat het nu nog het oude abo is. Ga dus niet internetten nu, kans dat het nog flinken kosten gaat geven dan (voor 100kb betaal je geloof ik 50 ct
Verwijderd
Je moet eerst je oude contractsperiode uitzitten. Dus heb je vorig jaar op bijvoorbeeld 10 mei een contract voor een jaar afgesloten, dan gaat je nieuwe abonnement (met mobiel internet) op 10 mei a.s. in (kijk voor de zekerheid even je nieuwe contract na voor de juiste datum).Boy schreef op maandag 21 april 2008 @ 16:52:
vandaag m'n smsje gehad dat m'n verlengingscontract bij Telfort is verwerkt...
Betekent dit dat morgen m'n nieuwe abo ingaat (met mobiel internet dus)? Ik heb nu nog geen 3G tekentje staan...dus ben bang dat het nu nog het oude abo is. Ga dus niet internetten nu, kans dat het nog flinken kosten gaat geven dan (voor 100kb betaal je geloof ik 50 ct)
Ik had al meer dan 2 jaar dit abo, dus het was al verlopen...heb het nagekeken op www.telfort.nl/mijntelefort en het is ingegaan...beetje zitten surfen netVerwijderd schreef op maandag 21 april 2008 @ 19:28:
[...]
Je moet eerst je oude contractsperiode uitzitten. Dus heb je vorig jaar op bijvoorbeeld 10 mei een contract voor een jaar afgesloten, dan gaat je nieuwe abonnement (met mobiel internet) op 10 mei a.s. in (kijk voor de zekerheid even je nieuwe contract na voor de juiste datum).
kom alleen niet op een 3G netwerk...moet ik daar iets speciaals voor doen?
Iedereen zeurt hier wel flink (ik niet in't minst), maar het valt eigenlijk nog best mee.Boy schreef op maandag 21 april 2008 @ 11:46:
ALS je (1) uberhaupt 3G verbinding krijgt EN (2) het wordt niet afgebroken EN (3) je zit op een snelle verbinding DAN heb je (tegenwoordig) wel mooi UMTS of zelfs HSDPA snelheid met je surf'n'mail abbo.
Mijn tips:
(1) eerst even 1200 bellen, anders zetten laten ze je niet op het umts netwerk (ofzoiets??)
(2) 'multimedia' als access point name kiezen als je problemen hebt met het standaard 'internet' apn
(3) als je (net als ik) vaak slechts een 20 kbit/s verbinding krijgt, gewoon 3 of 4 keer opnieuw proberen totdat het wel snel is en dan die verbinding open houden.
Verder lijkt de helpdesk getransformeerd van een kastje-naar-de-muur service naar een groep mensen die net zo snel van storingen op de hoogte is als de klanten zelf, en die daadwerkelijk ook een goed advies kan geven.
Als het dan allemaal toch niet goed werkt schijnt het zo te zijn dat ze je redelijk makkelijk van je contract af laten stappen, maar daar kan ik niet zoveel over zeggen.
Net 1200 gebeld, ze zeiden dat alles aan stond alleen dat er nog niet zoveel UMTS zendmasten zijn en als het beschikbaar is, dat ie automatisch overschakelt....BlackShift schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 08:46:
[...]
Iedereen zeurt hier wel flink (ik niet in't minst), maar het valt eigenlijk nog best mee.
ALS je (1) uberhaupt 3G verbinding krijgt EN (2) het wordt niet afgebroken EN (3) je zit op een snelle verbinding DAN heb je (tegenwoordig) wel mooi UMTS of zelfs HSDPA snelheid met je surf'n'mail abbo.
Mijn tips:
(1) eerst even 1200 bellen, anders zetten laten ze je niet op het umts netwerk (ofzoiets??)
(2) 'multimedia' als access point name kiezen als je problemen hebt met het standaard 'internet' apn
(3) als je (net als ik) vaak slechts een 20 kbit/s verbinding krijgt, gewoon 3 of 4 keer opnieuw proberen totdat het wel snel is en dan die verbinding open houden.
Verder lijkt de helpdesk getransformeerd van een kastje-naar-de-muur service naar een groep mensen die net zo snel van storingen op de hoogte is als de klanten zelf, en die daadwerkelijk ook een goed advies kan geven.
Als het dan allemaal toch niet goed werkt schijnt het zo te zijn dat ze je redelijk makkelijk van je contract af laten stappen, maar daar kan ik niet zoveel over zeggen.
multimedia accesspoint?
Dit is de UMTS dekking in Nederland (KPN, dus Telfort):Boy schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 10:14:
[...]
Net 1200 gebeld, ze zeiden dat alles aan stond alleen dat er nog niet zoveel UMTS zendmasten zijn en als het beschikbaar is, dat ie automatisch overschakelt....
multimedia accesspoint?

Met andere woorden; ze verkopen bij Telfort nog steeds onzin bij de klantenservice
Volgens mij is er hier geen consensus hoe het precies zit, maar ik denk ongeveer dit: Je vraagt surf'n'mail aan, daarvoor moet aan hun kant iets geregeld worden dat je op het 3G netwerk mag. Dat kan echter een paar weken duren, maar de technische dienst kan het per individu versnellen. Volgens mij heb ik na een week iets gezegt als "Ik heb een UMTS abbo genomen, maar het lukt me maar niet om op het 3G netwerk te komen. Als ik met de hand het KPN 3G netwerk kies krijg ik steeds 'fout: xxxx'.", toen werd het doorgespeeld naar de technische dienst en werkte het de volgende dag (met smsje dat ze probleem hadden opgelost). Maar misschien werkt het heel anders.Boy schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 10:14:
[...]
Net 1200 gebeld, ze zeiden dat alles aan stond alleen dat er nog niet zoveel UMTS zendmasten zijn en als het beschikbaar is, dat ie automatisch overschakelt....
Je moet acces point info invullen om te kunnen internetten via UMTS (staat dus los van het 3G logootje en kunnen bellen). Daarin moet je een accespoint name invullen, die word automatisch op 'internet' gezet als je de instructies opvolgt. Maar die werkte bij mij niet zo goed.multimedia accesspoint?
hmm, dan nog maar eens een poging wagen om ze lastig te vallen. Ik zie ook even niet dat ik KPN 3G kan kiezen, maar dat vogel ik thuis nog wel ff uit...BlackShift schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 15:30:
[...]
Volgens mij is er hier geen consensus hoe het precies zit, maar ik denk ongeveer dit: Je vraagt surf'n'mail aan, daarvoor moet aan hun kant iets geregeld worden dat je op het 3G netwerk mag. Dat kan echter een paar weken duren, maar de technische dienst kan het per individu versnellen. Volgens mij heb ik na een week iets gezegt als "Ik heb een UMTS abbo genomen, maar het lukt me maar niet om op het 3G netwerk te komen. Als ik met de hand het KPN 3G netwerk kies krijg ik steeds 'fout: xxxx'.", toen werd het doorgespeeld naar de technische dienst en werkte het de volgende dag (met smsje dat ze probleem hadden opgelost). Maar misschien werkt het heel anders.
[...]
Je moet acces point info invullen om te kunnen internetten via UMTS (staat dus los van het 3G logootje en kunnen bellen). Daarin moet je een accespoint name invullen, die word automatisch op 'internet' gezet als je de instructies opvolgt. Maar die werkte bij mij niet zo goed.
kheb internet naar multimedia omgezet
Zo... nog steeds geen reactie teruggehad van de klantenservice (ook niet op de tweede klacht van afgelopen week)
Opzeggingsbrief heb ik net in elkaar geknutseld en gaat morgen per fax+post naar Telfort
Heb nog een prepaidkaartje liggen van Vodafone; dan ga ik daar wel mee online als het nodig is (modem houd ik, aangezien ik dat ding betaald heb in de winkel)
Opzeggingsbrief heb ik net in elkaar geknutseld en gaat morgen per fax+post naar Telfort

Heb nog een prepaidkaartje liggen van Vodafone; dan ga ik daar wel mee online als het nodig is (modem houd ik, aangezien ik dat ding betaald heb in de winkel)
Verwijderd
Gisteren met m'n N82 via speedtest.bbned.nl zo'n 36kB/s gehaald, via speedtest.nl zelfs 150kB/s, heb geen proxy gedefinieerd. Zal'm eens aan m'n mac hangen voor wat constantere read-outs.
Maar.. vanaf vandaag: geen gmail, geen goosync, zelfs geen packet-verbinding meer beschikbaar
Meer mensen met issues??
Maar.. vanaf vandaag: geen gmail, geen goosync, zelfs geen packet-verbinding meer beschikbaar
Meer mensen met issues??
kheb nog steeds geen 3G mogelijkheid! dan maar eens gaan mailen...
Ik kreeg al twee dagen geen 3G meer in mijn software te zien..Boy schreef op donderdag 24 april 2008 @ 11:53:
kheb nog steeds geen 3G mogelijkheid! dan maar eens gaan mailen...
Maakt ook niet uit; ik zie net online, dat mijn aangetekende opzeggingsbrief is aangekomen... mooi
Telfort Mobile connect is inmiddels al vervangen door Vodafone Mobile Connect, werkt allemaal perfect met die Huawei dongle. Nu moeten ze alleen m`n sim nog ff activeren voor UMTS..dat kan ie nu nog niet namelijk
Gaat geweldig juist! Ik haal op m'n N73 326kb/s op speedtest.nl. Maakt niet uit welk accesspoint ik gebruik of hoe vaak ik het probeer, alles werkt gewoon goed op dit moment.Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2008 @ 11:22:
Misschien vanochtend niet, toen heb ik het niet geprobeerd. Zul je natuurlijk ook zien dat ik straks een brief krijg dat ik over de fair use policy heen ben gegaan ofzo door elke dag de snelheid te testen.
Verwijderd
Welnee, via speedtest haal ik ook extreem hoge resultaten, via speedtest.bbned.nl krijg ik realistischere resultaten. (grotere testfile neem ik aan)
Vanaf 12.00u deed m'n verbinding het weer, maar vanmorgen was't ff P.O.E.P.
Vanaf 12.00u deed m'n verbinding het weer, maar vanmorgen was't ff P.O.E.P.
In juni 2007 een Telfort Maximaal Online bundel afgesloten en in de afgelopen maanden is de snelheid stapsgewijs verlaagd. In de zomer van 2007 haalde ik minstens snelheden van 40 kbytes/sec download en van ongeveer 7 kbytes/sec upload. Tegenwoordig haal ik een snelheid van ongeveer 4 kbytes/sec en een upload snelheid van 1 kbytes/sec...
Afgelopen week uitgezocht met welke bundel ik mijn abonnement wilde verlengen. Bleek ten eerste dat ze mijn bundel, zonder mijn medeweten, hadden overgezet naar de langzamere Surf & Mail bundel. En ten tweede bleek dat ik de prijs betaalde van deze Surf & Mail bundel (10 euro (8.40 excl BTW) in plaats van 9.50 euro). Het is slechts een klein bedrag, maar door alle fouten die Telfort al bij mij heeft gemaakt (en telkens in het voordeel van Telfort...) is het meer een principekwestie geworden. De klantenservice wilde aanvankelijk niet eens hun fout toegeven en gaven onder andere aan dat ik mijn abonnement had verlengd met een Surf & Mail abonnement en dat ze mijn contract niet meer konden terugvinden (en of ik die even per post kon sturen, zodat ze het konden nakijken)... Maar misschien wel handig voor mensen die oorspronkelijk een Telfort Maximaal Online bundel hebben afgesloten, om hun facturen na te kijken. Mogelijk is deze 'fout' bij meerdere mensen gemaakt.
Afgelopen week uitgezocht met welke bundel ik mijn abonnement wilde verlengen. Bleek ten eerste dat ze mijn bundel, zonder mijn medeweten, hadden overgezet naar de langzamere Surf & Mail bundel. En ten tweede bleek dat ik de prijs betaalde van deze Surf & Mail bundel (10 euro (8.40 excl BTW) in plaats van 9.50 euro). Het is slechts een klein bedrag, maar door alle fouten die Telfort al bij mij heeft gemaakt (en telkens in het voordeel van Telfort...) is het meer een principekwestie geworden. De klantenservice wilde aanvankelijk niet eens hun fout toegeven en gaven onder andere aan dat ik mijn abonnement had verlengd met een Surf & Mail abonnement en dat ze mijn contract niet meer konden terugvinden (en of ik die even per post kon sturen, zodat ze het konden nakijken)... Maar misschien wel handig voor mensen die oorspronkelijk een Telfort Maximaal Online bundel hebben afgesloten, om hun facturen na te kijken. Mogelijk is deze 'fout' bij meerdere mensen gemaakt.
Zojuist een mail gehad van Telfort nav de klacht(en) van afgelopen tijd met een net excuus voor de uitgebleven reactie
Verder krijg ik een maand abonnementsgeld gecrediteerd..
Echter gaven ze al aan niet te kunnen garanderen dat de dienst in de nabije toekomst zou verbeteren..
Magoed, het is verder al opgezegd... dus eind goed al goed
verder een aanrader voor de mensen die ook met slechte verbindingen zitten; blijf klachten sturen aan de technische dienst en vraag om compensatie; Dit was voor mij al de 3e keer dat ik een maand geld terugkreeg
Verder krijg ik een maand abonnementsgeld gecrediteerd..
Echter gaven ze al aan niet te kunnen garanderen dat de dienst in de nabije toekomst zou verbeteren..
Magoed, het is verder al opgezegd... dus eind goed al goed

verder een aanrader voor de mensen die ook met slechte verbindingen zitten; blijf klachten sturen aan de technische dienst en vraag om compensatie; Dit was voor mij al de 3e keer dat ik een maand geld terugkreeg
Je hele abo of alleen het data-deel?
Volgens mij had Michael Knight alleen een data abonnement en gebruikte hij het alleen met laptop en niet om te bellen, zo lijkt het iig uit z'n posts. Ik ben ook wel benieuwd of je als 'surf&mail' gebruiker dan ook meteen je telefoon abo kan opzeggen.
Anders heeft het niet veel zin namelijk, ik heb *juist* m'n telfort gsm abo verlengt omdat ik er goedkoop en goed internet meende bij te krijgen (dat is nu ook wel zo). BTW, als je je abo stopzet omdat telfort faalt, moet je dan gaan bijbetalen voor je 'gratis' telefoon?
@Zerocool ik hoop niet dat ik net het omgekeerde heb. Ik heb nu juist veel sneller internet, maar ik hoop niet dat ik daar nu ook plotseling 30 euro/maand voor betaal. (Bekijk de rekeningen nooit.)
Anders heeft het niet veel zin namelijk, ik heb *juist* m'n telfort gsm abo verlengt omdat ik er goedkoop en goed internet meende bij te krijgen (dat is nu ook wel zo). BTW, als je je abo stopzet omdat telfort faalt, moet je dan gaan bijbetalen voor je 'gratis' telefoon?
@Zerocool ik hoop niet dat ik net het omgekeerde heb. Ik heb nu juist veel sneller internet, maar ik hoop niet dat ik daar nu ook plotseling 30 euro/maand voor betaal. (Bekijk de rekeningen nooit.)
BlackShift: er zijn al een paar mensen in dit topic die alleen omwille van het internet hun abo hebben opgezegd.
Ik heb mijn abo ook omdat juist de combinatie voordelig was.
Ik heb mijn abo ook omdat juist de combinatie voordelig was.
Wat late reactie van mij.. idd had ik alleen een data-abonnement; Telfort Mobiel Breedband Unlimited
Heb afgelopen week ook een prepaidkaartje van Vodafone in de dongle van telfort geprobeerd en dat UMTS/HSDPA van Vodafone werkt echt héél lekker moet ik zeggen; goede/constante snelheid.
Gelukkig heb ik het nu niet veel meer nodig; prijzen voor prepaid zijn aan de hoge kant nl.
Omdat Nederlanders van zeuren houden: Werkte het bij jullie gisteravond ook niet? Ik probeerde in bed nog wat blogs te lezen (nerd-alarm nerd-alarm), en ik kon helemaal geen verbinding krijgen in m'n browser(s). Wel met nokia/google maps, maar daar had ik niks aan want ik wist al waar ik was.
Bij mij werkt het nu ook niet. Hele dag al ene moment wel andere moment niet.BlackShift schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 11:26:
Omdat Nederlanders van zeuren houden: Werkte het bij jullie gisteravond ook niet? Ik probeerde in bed nog wat blogs te lezen (nerd-alarm nerd-alarm), en ik kon helemaal geen verbinding krijgen in m'n browser(s). Wel met nokia/google maps, maar daar had ik niks aan want ik wist al waar ik was.
--edit
[ Voor 99% gewijzigd door mavi op 30-04-2008 11:56 ]
Hier ineens volle snelheid (1.8 Mbps ofzo op m'n HTC TyTn)
Tis nog steeds vrij snel:
Meerdere threads = duidelijk sneller. Aangezien het tegenwoordig weer vrij goed werkt (geen downtime meer, tenminste heb ik niet gemerkt dan) neem ik aan dat ze dit maar hebben uitgezet zodat het weer werkt überhaupt
Lijkt er ook wel op dat het cappen per thread gaat/ging via transparant http-proxy ofzo!Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Fri May 1 2008 om 23:03:17 UTC+0200)
Download : 94.0 KByte/sec
Upload : 16.0 KByte/sec
[ Voor 4% gewijzigd door Sorcerer8472 op 02-05-2008 06:10 ]
I kkreeg vanochtend een mailtje als reactie op iets van weken geleden (ja, een oude klacht
).
Deze beste man sprak z`n beste collega weer helemaal tegen...
Kan best zijn dat alles nu werkt (dat lees ik hier ook), maar ten tijde van het schrijven van die klacht niet
Prutsers..
Deze beste man sprak z`n beste collega weer helemaal tegen...
Kan best zijn dat alles nu werkt (dat lees ik hier ook), maar ten tijde van het schrijven van die klacht niet
Tjongejongejonge...blijkt toch niet alles goed te gaan na NOG een keer bellen (a 20 ct/m)...belachelijk dat je moet opdraaien voor de kosten dat hun fouten maken...
ik zou nu binnen zo'n 24 tot 48 uur op het 3G netwerk moeten kunnen (heb nu alleen GPRS)...
krijg je toch een beetje kriebels van he...zo'n hufters bij de helpdesk die je gewoon bouncen...kheb zelf ook bij een helpdesk gewerkt en om me heen toch wel wat van dat soort collega's gehad, gelukkig veel niet, dus je moet gewoon paar keer bellen om een goede eraan te krijgen...
ik zou nu binnen zo'n 24 tot 48 uur op het 3G netwerk moeten kunnen (heb nu alleen GPRS)...
krijg je toch een beetje kriebels van he...zo'n hufters bij de helpdesk die je gewoon bouncen...kheb zelf ook bij een helpdesk gewerkt en om me heen toch wel wat van dat soort collega's gehad, gelukkig veel niet, dus je moet gewoon paar keer bellen om een goede eraan te krijgen...
Klopt... toevallig werd ik laatst verkeerd doorverbonden, maar kreeg ik daardoor iemand aan de lijn, die me hartstikke vriendelijk weer verder hielpBoy schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 15:46:
Tjongejongejonge...blijkt toch niet alles goed te gaan na NOG een keer bellen (a 20 ct/m)...belachelijk dat je moet opdraaien voor de kosten dat hun fouten maken...
Die 48 uur zijn gewoon twee werkdagen, dus reken maar op dinsdag dan
[ Voor 4% gewijzigd door Michael Knight op 03-05-2008 16:37 ]
hmm..gisterenmiddag kreeg ik de sms van Telfort dat m'n probleem opgelost is, 's avonds was ik opeens (eerder lukte het niet) op het 3G netwerk, nu ook, 2 tot 3 streepjes bereik, maar speedtest.nl krijgt de eerste test niet eens afgerond (ik test alleen de download snelheid)...
lijkt ook allemaal niet echt sneller te gaan...eventraag eigenlijk... (soms verandert m'n 3G logo naar een H (van hsdpa?) )
lijkt ook allemaal niet echt sneller te gaan...eventraag eigenlijk... (soms verandert m'n 3G logo naar een H (van hsdpa?) )
hmm, heb m'n toegangspunt van internet weer op multimedia gezet..webpagina opent even en dan krijg ik een melding dat er door onbekende oorzaak geen verbinding gemaakt kan worden...
Klopt..Boy schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 08:49:
hmm..gisterenmiddag kreeg ik de sms van Telfort dat m'n probleem opgelost is, 's avonds was ik opeens (eerder lukte het niet) op het 3G netwerk, nu ook, 2 tot 3 streepjes bereik, maar speedtest.nl krijgt de eerste test niet eens afgerond (ik test alleen de download snelheid)...
lol m'n speedtest (via opera mini browser deed ie het wel) gaf ie 636 kb/s aan...
en nog een test gaf 115 kb/s aan...
Bij mij werkt het vandaag juist alleen maar met 'multimedia', met 'internet' krijg ik niks.. (ook geen fout, blijft gewoon minuten lang wachten). Volgens mij is het locatie afhankelijk. Je moet wel echt je verbinding stoppen voordat je een nieuwe opent (gaat bij mij vanzelf als ik browser etc. sluit).Boy schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 14:34:
hmm, heb m'n toegangspunt van internet weer op multimedia gezet..webpagina opent even en dan krijg ik een melding dat er door onbekende oorzaak geen verbinding gemaakt kan worden...
waar vind ik het e-mail adres van telfort? geen zin in 20 ct / m te betalen en niet verder geholpen te worden...
Via het vragenformulier op de website doen... dan krijg je een incidentnummer/ticketnummer, waarmee je altijd terug kunt verwijzen naar je oude klachten.. ze nemen niet bepaald de moeite om te antwoorden als het probleem bij hen ligt namelijk..
Reacties krijg ik altijd terug van: customerservice@telfortmail.nl
Maar zoals ik al zei, vai de site doen werkt beter... en telefonisch heb je nog altijd het meeste succes als je een boze toon kunt aannemen (maar wel netjes blijft
)
Maar zoals ik al zei, vai de site doen werkt beter... en telefonisch heb je nog altijd het meeste succes als je een boze toon kunt aannemen (maar wel netjes blijft
Jep, maar hier kan je niks aan vastknopen, opera mini gaat via een proxy dus je hebt keurig de snelheid van de opera server gemeten en niets van telfortBoy schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 15:03:
lol m'n speedtest (via opera mini browser deed ie het wel) gaf ie 636 kb/s aan...
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
hm, nog wat beter zoeken dan...vond het nietMichael Knight schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 17:45:
Via het vragenformulier op de website doen... dan krijg je een incidentnummer/ticketnummer, waarmee je altijd terug kunt verwijzen naar je oude klachten.. ze nemen niet bepaald de moeite om te antwoorden als het probleem bij hen ligt namelijk..
Maar zoals ik al zei, vai de site doen werkt beter... en telefonisch heb je nog altijd het meeste succes als je een boze toon kunt aannemen (maar wel netjes blijft)
had vanavond super snel internet voor het eerst!
Aangezien ik Telfort Mobiel Breedband de komende tijd bijna dagelijks gebruik vroeg ik me af of en welke datalimiet tegenwoordig door Telfort wordt aangehouden. Ik gok dat het minstens 1 GB zal zijn, maar misschien heeft er iemand recent een waarschuwing gehad met daarin het FUP/getal. Bij voorbaat dank.
ik ben ook wel benieuwd naar die voor surf en mail 'unlimited'. Ik vond daar 1GB al wel weinig, ik zet nl. al m'n muziek etc. ook gewoon via internet erop. Veel makkelijker dan via kabeltje of bluetooth want je kan het namelijk onderweg doen. Voor 'mobiel breedband' verwacht ik toch minstens een paar dozijn GBs.objectief2 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 21:30:
Aangezien ik Telfort Mobiel Breedband de komende tijd bijna dagelijks gebruik vroeg ik me af of en welke datalimiet tegenwoordig door Telfort wordt aangehouden. Ik gok dat het minstens 1 GB zal zijn, maar misschien heeft er iemand recent een waarschuwing gehad met daarin het FUP/getal. Bij voorbaat dank.
Ik heb recent een weekje op de camping gezeten. Volgens mij heb ik daarbij ongeveer alle telfort regels gebroken. Via Bluetooth heb ik redelijk veel zitten Internetten (User Agent emulatie op Nokia ;-)), DI-fm geluisterd, Red Alert gedownload via de Newsgroups (vrienden kwamen langs en we wilden even old-school spelen. Volgens de DU-meter, die een melding geeft na elke 100 MB, kwam ik daar dagelijks vrij dik overheen.objectief2 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 21:30:
Ben benieuwd of Telfort me zal herinneren aan de FUP of Streaming regels
Ik zit ook vrij gemakkelijk op 100MB per dag hoor
Vandaar dat ik maar even een mail heb gestuurd naar Telfort met hoe ze de regels tegenwoordig hanteren voor hun 'unlimited' internet. Ik heb aangegeven dat je geen excessieve dingen hoeft te doen om gemakkelijk aan 3GB te komen per maand. Ik laat het hier even weten als ik antwoord heb
Ik ook, op de hoge veluwen bij Nunspeet. Gewoon geen UMTS daar! Gelukkig wel GPRS, maar nokia/google maps werkt toch wat langzamer dan. Volgens http://145.7.218.175/covcheck/ lijkt er ook een gat te zitten bij de veluwe, maar ik was toch verbaast dat dat nog voorkomt in Nederland.rainstarr schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 09:34:
Ik heb recent een weekje op de camping gezeten.
KPN heeft op delen van de Veluwe gewoon geen UMTS-dekking. Delen van Limburg (de dunbevolkte delen) zijn ook nog niet bedekt. Jammer, maarja...BlackShift schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 11:38:
[...]
Ik ook, op de hoge veluwen bij Nunspeet. Gewoon geen UMTS daar! Gelukkig wel GPRS, maar nokia/google maps werkt toch wat langzamer dan. Volgens http://145.7.218.175/covcheck/ lijkt er ook een gat te zitten bij de veluwe, maar ik was toch verbaast dat dat nog voorkomt in Nederland.
2GB. Is eerder in het topic terug te vinden... eerst gaven ze 'onbeperkt' aan. Nu is het een FUP met 2GB oid..objectief2 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 21:30:
Oh? Ik zit met een Surf en Mail (€10,- p/m)... en kom daar ook wel eens aan
Dan heb je geluk.. ik weet nog dat SirNobax(?) meteen nadat hij de eerste keer over de 2 GB ging een 'waarschuwing/notificatie' kreeg van Telfort..
Zeker geluk ja. We zien wel. Misschien is er een onderweg.
Ik krijg hier in Maastricht geen verbinding...nog ergens last hiervan?
Hier dezelfde (inmiddels) bekende foutmelding. Maar weer eens een klacht sturen hier dus
Verwijderd
Geen verbinding (GPRS) in Zoetermeer.
Edit: Sinds 5 minuten weer verbinding.
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2008 10:10 ]
Afgelopen weekend een brief van Telfort ontvangen... gaan ze niet akkoord met de opzegging.
Hele 'lulverhaal van eind oktober (wij hebben nooit HSDPA aangeboden, + ontwijken van klachten omtrent aanhouden van storingen)' weer..
Het is goed met ze... incasso is geblokkeerd
Hele 'lulverhaal van eind oktober (wij hebben nooit HSDPA aangeboden, + ontwijken van klachten omtrent aanhouden van storingen)' weer..
Het is goed met ze... incasso is geblokkeerd

Let wel even goed op of ze je niet bij het BKR in Tiel opgeven als wanbetaler. Hoe onterecht ook, kunnen ze dat doen. Als je bezwaar aantekent, dan zullen ze je waarschijnlijk weer uit hun systeem halen.
Succes!
Succes!
Probleem had ik ook, ook UMTS werkte niet (omg. Utrecht). Paar uurtjes later toen ik het weer probeerde werkte alles weer...Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 10:01:
Geen verbinding (GPRS) in Zoetermeer.
Verwijderd
Vraagje tussendoor is het ook mogelijk simkaart van Telfort Mobiel Internet Onbeperk voor laptop, te gebruiken voor pda ? Of krijg ik dan ineens torenhoge rekeningen (mb gebruik)
Als je zorgt, dat je de instellingen van 'Telfort Mobile Connect' invoert op je PDA (en dus niet het gewone GPRS-inbellen etc) moet dat gewoon werkenVerwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 03:27:
Vraagje tussendoor is het ook mogelijk simkaart van Telfort Mobiel Internet Onbeperk voor laptop, te gebruiken voor pda ? Of krijg ik dan ineens torenhoge rekeningen (mb gebruik)
Ik lees hier veel klachten. Ik heb Celtel mobiel breedband met USB dongle gebruikt in Afrika en dat werkte volgens mij een stúk beter! Misschien niet zo snel (3G) maar wel onbeperkt en het werkte altijd en overal waar Celtel dekking is. En dat is in iedere stad in ieder geval zo.
Ach datzelfde geldt voor Vodafone en T-mobile. Werkt als een tiet.Leolinedance schreef op zondag 25 mei 2008 @ 04:31:
Ik lees hier veel klachten. Ik heb Celtel mobiel breedband met USB dongle gebruikt in Afrika en dat werkte volgens mij een stúk beter! Misschien niet zo snel (3G) maar wel onbeperkt en het werkte altijd en overal waar Celtel dekking is. En dat is in iedere stad in ieder geval zo.
Even btw, duurd dat opstarten van jullie pc's met dat Huawei E220 geval eraan vast ook zo lang?
Eerst ging het goed, maar nu ik een paar keer dat ding erin en eruit heb gehad duren mijn boot-tijden ruim 2-5 minuten. (Met nota bene een Q6600

Als ik hem voor het booten eruit haal, dan is hij in ~30-45 seconden (o.i.d.) al klaar, maar dan werkt dat ding niet

Jup, thats me, ik had 3.3GB gedownload. Gelijk een dreigbrief binnengekregen dat ik de volgende keer mag gaan betalen.Michael Knight schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 17:01:
Dan heb je geluk.. ik weet nog dat SirNobax(?) meteen nadat hij de eerste keer over de 2 GB ging een 'waarschuwing/notificatie' kreeg van Telfort..

Naja, nu haal ik diezelfde hoeveelheid bij Vodafone er in 2-3 dagen uit, nog nooit wat van gehoord.
Same voor T-Mobile, maar dat gaat allemaal wat trager met 128kbps. (daar ben je gewoon een paar minuten bezig om nieuwe virus definities binnen te hebben, en dan kan je verder ook niets anders doen op het internet

[ Voor 30% gewijzigd door SirNobax op 25-05-2008 11:54 ]
Pentaxiaan
Ik wilde nog even laten weten welke reactie ik had gehad op mijn vraag over al dan niet gehanteerde datalimieten. Ik heb zwart op wit per mail antwoord gekregen dat er geen getal wordt gehanteerd, maar alleen bij zeer excessief gebruik eerst een brief komt en daarna pas andere maatregelen. Mei-juni gebruik ik dan maar om te zien hoe ver ik kan geen met dat 'unlimited'
Storingsvrij weekje gehad trouwens sinds maandag
Mijn laptop start ook langzamer op met die dongle aangesloten; ik wacht meestal tot ik in windows zit en sluit `m dan pas aanSirNobax schreef op zondag 25 mei 2008 @ 11:45:
[...]
Ach datzelfde geldt voor Vodafone en T-mobile. Werkt als een tiet.
Even btw, duurd dat opstarten van jullie pc's met dat Huawei E220 geval eraan vast ook zo lang?
Eerst ging het goed, maar nu ik een paar keer dat ding erin en eruit heb gehad duren mijn boot-tijden ruim 2-5 minuten. (Met nota bene een Q6600).
Als ik hem voor het booten eruit haal, dan is hij in ~30-45 seconden (o.i.d.) al klaar, maar dan werkt dat ding niet.
En Vodafone werkt idd als een tiet.. nul komma nul problemen gehad met een prepaid-kaartje in de usb dongle (wel even juiste instellingen op moeten zoeken)
Fijn. Ik krijg geen sms meer als ik op UMTS van KPN hang... Handig aangezien ik nood-sms daarop moet kunnen ontvangen. Kreeg net de zooi weer binnen toen ik naar GSM floepte vanwege mindere dekking, 3 smsjes van gisteren...
Pffffff.....
Pffffff.....

Het is alweer tijden rustig op dit topic, maar even wat aanwakkeren:
Als ik 's ochtends naar m'n werk ga (lopen.. stomme arriva), dan werkt m'n internet vaak niet meteen (~8:30), dan moet ik eerst even van access point heen en weer wisselen of iets dergelijks. Heeft iemand anders ook zoiets? Verder werkt het idd dus al maanden gewoon goed.
Als ik 's ochtends naar m'n werk ga (lopen.. stomme arriva), dan werkt m'n internet vaak niet meteen (~8:30), dan moet ik eerst even van access point heen en weer wisselen of iets dergelijks. Heeft iemand anders ook zoiets? Verder werkt het idd dus al maanden gewoon goed.
Heb je het over Telfort/KPN GPRS? Zit namelijk met het zelfde probleem sinds zondag oid..BlackShift schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 09:10:
Het is alweer tijden rustig op dit topic, maar even wat aanwakkeren:
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
Sorry, UMTS bedoelde ik. GPRS test ik niet zo vaak meer, als ik eerst 2x UMTS en dan GPRS moet proberen ben ik al op m'n werk (moet tussendoor rebooten).Demon Hunter schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 09:12:
[...]
Heb je het over Telfort/KPN GPRS? Zit namelijk met het zelfde probleem sinds zondag oid..
Dat irriteert me zo, internet op mobiel moet direct en meteen snel werken zodat je snel iets kunt opzoeken, anders heeft het niet zoveel zin. M'n telefoon (N73) is ook al zo traag zodat ik nu haast niet meer internet.
Idem hier : sinds zaterdagavond problemen met UMTS/GPRS.
Eerst af en toe verbinding, en sinds zondag überhaupt geen verbinding meer.
Ondertussen 3 keer m'n TyTN2 geflashed (ik dacht dat het aan m'n telfoon lag aangezien op de Telfort site niets stond....) maar nu begrijp ik dat het dus gewoon een landelijke storing is....
Grmbl. Heeft iemand hier 't telefoonnummer van de Telfort helpdesk op de site kunnen vinden ? Ik zie 'm namelijk nergens staan.
Eerst af en toe verbinding, en sinds zondag überhaupt geen verbinding meer.
Ondertussen 3 keer m'n TyTN2 geflashed (ik dacht dat het aan m'n telfoon lag aangezien op de Telfort site niets stond....) maar nu begrijp ik dat het dus gewoon een landelijke storing is....
Grmbl. Heeft iemand hier 't telefoonnummer van de Telfort helpdesk op de site kunnen vinden ? Ik zie 'm namelijk nergens staan.
Ik heb ook hetzelfde probleem sinds afgelopen weekend en dacht dus ook dat het aan mijn toestel lag 

Toevallig gister een sms ontvangen van Telfort dat het nummer van de klantenservice per 14 juli wijzigd in 0900-9596 (30 cent pm), is nu nog 1200MarcelG schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 10:32:
Heeft iemand hier 't telefoonnummer van de Telfort helpdesk op de site kunnen vinden ? Ik zie 'm namelijk nergens staan.
thanks! meteen even bellen.
Well?? Als je meer weet, laat het hier ff weten, ben benieuwd!MarcelG schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 11:46:
thanks! meteen even bellen.
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
Nou, meer dan "we geven het door aan de technische dienst, en binnen 2 dagen krijgt u een reactie" heb ik niet losgekregen....De dame in kwestie wist van toeten noch blazen ; ik had niet anders verwacht.
Ik heb vanmiddag even 5 minuten een verbinding gehad.
Sindsdien weer verstoken van UMTS/GPRS....
Ik heb vanmiddag even 5 minuten een verbinding gehad.
Sindsdien weer verstoken van UMTS/GPRS....
Zo nu en dan gebruik ik het om mail te checken (niet vaak nodig gehad), alleen maandagmiddag even geen verbinding kunnen krijgen (irritant, was dringend
), maar daarna geen problemen meer gehad.

Heb ook last van de storing, sinds afgelopen weekend. Af en toe even verbinding, maar dit is maar van korte duur.
Telfort helpdesk medewerkster kon me vertellen dat er na (geplande) werkzaamheden door KPN een algemene storing was opgetreden. Er werd in ieder geval hard aan gewerkt om 't op te lossen...........
Telfort helpdesk medewerkster kon me vertellen dat er na (geplande) werkzaamheden door KPN een algemene storing was opgetreden. Er werd in ieder geval hard aan gewerkt om 't op te lossen...........
Hier is alles weer opgelost sinds gisteravond ; net nog met 314 kbps Journaal24 zitten kijken
.
Natuurlijk nog geen afmelding van het probleem ontvangen van Telfort....dat komt volgende week wel.
Natuurlijk nog geen afmelding van het probleem ontvangen van Telfort....dat komt volgende week wel.
Vriendin van mij.... -> AFGESLOTEN!
Heeft 1 brief gehad met waarschuwing te hoog gebruik...
KLantenservice gebeld, die zei dat ze 3 brieven had gekregen met waarschuwingen, nu dus afgesloten... Ze moest maar een klachtenbrief sturen!
Ik bel net voor haar even voor uitleg van die klantenservice; Vertellen ze mij dat er fraude mee is gepleegd, of ze die vriendin even zelf aan de lijn mogen hebben en doorverbonden zal worden...
Ze zit nu op haar werk dus even geen tijd... Ben Benieuwd!!
KLantenservice gebeld, die zei dat ze 3 brieven had gekregen met waarschuwingen, nu dus afgesloten... Ze moest maar een klachtenbrief sturen!
Ik bel net voor haar even voor uitleg van die klantenservice; Vertellen ze mij dat er fraude mee is gepleegd, of ze die vriendin even zelf aan de lijn mogen hebben en doorverbonden zal worden...
Ze zit nu op haar werk dus even geen tijd... Ben Benieuwd!!
Alles klokie?!
Fraude? Ook voice afgesloten? Ook niet meer bereikbaar als je haar belt? Lekker.. 
Wel knap, ik kwam gisteravond helemaal niet online, GPRS-verbinding kon gewoon niet worden opgebouwd...

Wel knap, ik kwam gisteravond helemaal niet online, GPRS-verbinding kon gewoon niet worden opgebouwd...
Weet je ook hoeveel 'te hoog' volgens die brief was? (Ongeacht of die vriendin nu wel of niet zoveel verbruikt had.) Jij en haar succes met de afhandeling ervan in ieder geval!ReVu schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 17:32:
Vriendin van mij.... -> AFGESLOTEN!
Vandaag is het weer bal met Telfort mobiel.
Daarnet nog 10 minuten kunnen genieten van UMTS internet. Nu zit ik alweer een kwartier tegen foutmeldingen aan te kijken "A connection to the remote computer could not be established." bla bla bla.
Ik word er echt ontzettend ziek van. Straks de klanten"service" maar WEER eens bellen.
Zodra mijn contract aflootp bij Telfort ben ik absoluut bij ze weg.
Daarnet nog 10 minuten kunnen genieten van UMTS internet. Nu zit ik alweer een kwartier tegen foutmeldingen aan te kijken "A connection to the remote computer could not be established." bla bla bla.
Ik word er echt ontzettend ziek van. Straks de klanten"service" maar WEER eens bellen.
Zodra mijn contract aflootp bij Telfort ben ik absoluut bij ze weg.
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
Ik had vanmorgen ook problemen met GPRS van Telfort. Het valt me nu pas op dat als ik op www.telfort.nl kijk Surf&mail vandaag ineens een snelheid heeft van 768kbps? Zelf krijg ik, met een 3G/UMTS geschikt toestel, in een UMTS-geschikt gebied) geen 3G-verbinding maar enkel GPRS. Zou er een upgrade aan de gang zijn wat die storingen veroorzaakt?
Inmiddels werkt GPRS weer, maar ik ga toch een achter die UMTS/3G-snelheid aan...
Inmiddels werkt GPRS weer, maar ik ga toch een achter die UMTS/3G-snelheid aan...
[ Voor 3% gewijzigd door sander85 op 16-06-2008 10:25 ]
Verwijderd
Klopt wat betreft die 768kbps. Ik had vorige week mijn HTC Touch Diamond binnen i.c.m. een Surf & Mail en er stond bij 'max 128kbps' . Nadat ik op internet ging op mijn HTC bleek dat het internetsander85 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 10:24:
Ik had vanmorgen ook problemen met GPRS van Telfort. Het valt me nu pas op dat als ik op www.telfort.nl kijk Surf&mail vandaag ineens een snelheid heeft van 768kbps? Zelf krijg ik, met een 3G/UMTS geschikt toestel, in een UMTS-geschikt gebied) geen 3G-verbinding maar enkel GPRS. Zou er een upgrade aan de gang zijn wat die storingen veroorzaakt?
opvallend snel ging. Heb voor de zekerheid gecheckt of de WiFi verbinding uit stond (en ja hij stond uit) en heb toen een speedtest gedaan (www.speedtest.net) , deze had 550kbps gemeten , verder stond er boven in het menu 3G wanneer er geen dataverkeer aanwezig was, maar wanneer ik dan connect met een site veranderde dat 3G ineens in H ( stond ook bij HSDPA). Dus ik denk inderdaad dat telfort 'surf & mail' omhoog heeft geschroefd.
Ik mat afgelopen vrijdag al hogere waarden, maar ik dacht dat dat een uitzondering was. Nu momenteel een downloadsnelheid van 173KB/sec. Gaat de goeie kant op, en een prima compensatie voor het geleden leed zullen we maar zeggen
Hoe kan ik dit meten met alleen m'n telefoon? (HTC TyTN2?)
www.speedtest.nl wellicht?MarcelG schreef op maandag 16 juni 2008 @ 15:21:
Welk USB modem is het beste trouwens? Volgens deze pagina zijn er 2 USB modems: http://shop.telfort.nl/mobiel-internet-modem/
De huwei heeft de meeste recensies maar werkt niet onder linux
Verwijderd
Vraagje: ik heb een Nokia E51, Telfort sim-only abo met surf&mail onbeperkt. Nu heb ik het volgende gemerkt: als ik bij Netwerk instel: dual mode, dan gaat internet traag (geen 3G in beeld), maar alles werkt. Stel ik het netwerk in op UMTS, dan krijg ik een 3g-logootje in beeld, heb prima snel internet, maar ik kan niet meer gebeld worden! Dus mijn telefoon/sim doen het wel op het UMTS-netwerk, maar toch word ik naar GPRS gestuurd, terwijl 3G dus gewoon beschikbaar is. Tips, iemand?
Als je in het vorige deel kijkt, staat er een handleiding om `m ook in Linux aan de praat te krijgen!GrooV schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 18:23:
Welk USB modem is het beste trouwens? Volgens deze pagina zijn er 2 USB modems: http://shop.telfort.nl/mobiel-internet-modem/
Ik probeer meestal http://speedtest.bbned.nl/test/meter.php maar die download wel 2MB en dat past vaak niet in het geheugen van m'n Nokia N73 (maar soms wel).MarcelG schreef op maandag 16 juni 2008 @ 15:21:
ik probeer speedtest.nl en mordax.nl, maar speedtest laat nooit resultaten zien en mordax laad nog niet eens de java apps om te testen...kweet niet wat ik fout heb in m'n systeem...BlackShift schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 09:29:
[...]
Ik probeer meestal http://speedtest.bbned.nl/test/meter.php maar die download wel 2MB en dat past vaak niet in het geheugen van m'n Nokia N73 (maar soms wel).
iemand een idee?