Het 'Telfort Mobiel Breedband' topic

Pagina: 1 ... 9 ... 17 Laatste
Acties:
  • 104.101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg gisteren een mailtje van Telfort met een reactie op hun laatste storing omdat ik om die reden wilde opzeggen. Het schijnt dat in hun contract staat dat ze zo lang storing kunnen hebben als zij zelf willen. Dit omdat het volgens hun te maken heeft met overmacht.
Tevens geven zij ook te kennen dat in de contracten niks over volledige snelheid staat en waneer zij zouden besluiten iedereen op gprs snelheid (traagheid) te zetten dat zij daartoe gemachtigd zijn. Het is onmogelijk om een contract met hun om die reden op te zeggen. Dus waneer je een half jaar niet op normale snelheid zou kunnen werken. jammer dan.........
Inmiddels werkt het wel weer maar, voor hoe lang blijft de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14

Sorcerer8472

Mens sana?

Pavilion: da's bangmakerij. Ze kunnen helemaal niet zomaar de snelheid verlagen omdat ze adverteren met bepaalde snelheden (in ieder geval vroeger). Zelfs als ze dat niet deden dan heb jij het abonnement genomen met in je achterhoofd dat je gebruik kon maken met een bepaalde snelheid. Snelheid is één van de belangrijkste punten waarop je je keuze baseert. Het zou totale anarchie zijn als Telfort zomaar haar snelheden kon wijzigen zonder dat daar voor hen consequenties aan (kunnen) zitten.

Ook 'zo lang storing als ze willen' is bullshit: zo langzamerhand lijkt het meer op nalatigheid of incompetentie dan op overmacht met die storingen... Zo nu en dan een storing, ok, dat kan gebeuren, en zou geen reden mogen zijn tot opzeggen... maar dit is intussen al heel andere koek!

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:11

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 16:40:
Ik kreeg gisteren een mailtje van Telfort met een reactie op hun laatste storing omdat ik om die reden wilde opzeggen. Het schijnt dat in hun contract staat dat ze zo lang storing kunnen hebben als zij zelf willen. Dit omdat het volgens hun te maken heeft met overmacht.
Tevens geven zij ook te kennen dat in de contracten niks over volledige snelheid staat en waneer zij zouden besluiten iedereen op gprs snelheid (traagheid) te zetten dat zij daartoe gemachtigd zijn. Het is onmogelijk om een contract met hun om die reden op te zeggen. Dus waneer je een half jaar niet op normale snelheid zou kunnen werken. jammer dan.........
Inmiddels werkt het wel weer maar, voor hoe lang blijft de vraag.
Sorcerer8472 schreef op zondag 27 januari 2008 @ 16:46:
Pavilion: da's bangmakerij. Ze kunnen helemaal niet zomaar de snelheid verlagen omdat ze adverteren met bepaalde snelheden (in ieder geval vroeger). Zelfs als ze dat niet deden dan heb jij het abonnement genomen met in je achterhoofd dat je gebruik kon maken met een bepaalde snelheid. Snelheid is één van de belangrijkste punten waarop je je keuze baseert. Het zou totale anarchie zijn als Telfort zomaar haar snelheden kon wijzigen zonder dat daar voor hen consequenties aan (kunnen) zitten.

Ook 'zo lang storing als ze willen' is bullshit: zo langzamerhand lijkt het meer op nalatigheid of incompetentie dan op overmacht met die storingen... Zo nu en dan een storing, ok, dat kan gebeuren, en zou geen reden mogen zijn tot opzeggen... maar dit is intussen al heel andere koek!
En als je deze reactie van Telfort dan mag geloven, is het wel héél duidelijk dat het ze niets interesseert of men met chronische storingen te maken heeft... :r

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Michael Knight schreef op zondag 27 januari 2008 @ 19:07:
[...]

En als je deze reactie van Telfort dan mag geloven, is het wel héél duidelijk dat het ze niets interesseert of men met chronische storingen te maken heeft... :r
Dat kun je daaruit eventueel ook afleiden ja...
Geen "hmm, is dat vaker? even bij de TD checken", maar een "het kan niet, we mogen verdomme zo vaak storing hebben als we willen"... daarmee komt die nalatigheid wel erg dicht in de buurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShift
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-05-2023
Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 16:40:
in hun contract staat dat ze zo lang storing kunnen hebben als zij zelf willen. Dit omdat het volgens hun te maken heeft met overmacht.
Als ze het echt zo zeggen is het wel heel raar. Hoe kun je nu storing door overmacht willen. Het is óf "Er is wel storing maar het is overmacht.", óf "Het is wel storing maar we willen er niks aan doen." Ik hoop het eerste, maar ik denk het tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

BlackShift schreef op maandag 28 januari 2008 @ 08:09:
[...]

Als ze het echt zo zeggen is het wel heel raar. Hoe kun je nu storing door overmacht willen. Het is óf "Er is wel storing maar het is overmacht.", óf "Het is wel storing maar we willen er niks aan doen." Ik hoop het eerste, maar ik denk het tweede.
Bovendien mag je dat soort dingen helemaal niet zomaar in je contract zetten. Of, ja, het mag wel, maar het is niet wettig. Bij nalatigheid e.d. gaat de wet voor de voorwaarden van een bedrijf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

KPN verlaagt kosten 'roaming' drastisch lees voor
Uitgegeven: 7 februari 2008 00:15
Laatst gewijzigd: 7 februari 2008 08:28

AMSTERDAM - Telecomconcern KPN en twee andere telecomconcerns gaan veel minder geld in rekening brengen aan elkaars klanten die in het buitenland met hun telefoon of laptop gegevens downloaden.
ANP

Dit zogenoemde 'data roaming' kost bij de aanbieders vanaf 1 maart 25 cent per megabyte. Dat is vier keer minder dan de huidige laagste prijs binnen de Europese Unie, zo meldden de bedrijven donderdag.

Branchegenoten

KPN heeft de handen ineengeslagen met de branchegenoten 3 Group en Play. Inclusief de twee dochterbedrijven van KPN in Duitsland (E-Plus) en België (BASE) bestrijken de aanbieders tien Europese markten en naar eigen zeggen 60 procent van de 495 miljoen mensen die in de EU-landen wonen.

Play is actief in Polen en 3 Group in het Verenigd Koninkrijk, Italië, Ierland, Oostenrijk, Zweden en Denemarken.

Andere aanbieders

De telecombedrijven "dagen andere aanbieders in Europa uit om zich bij ons aan te sluiten en hun tarieven ook omlaag te schroeven."

"Dit zou tot aanzienlijk lagere prijzen leiden in Europa, waar gemiddeld 5,24 euro per megabyte wordt gevraagd", aldus de drie in een verklaring.

Europese Commmissie

Met de drastische prijsverlaging geven de aanbieders gehoor aan een oproep van de Europese Commissie om wat te doen aan de hoge tarieven voor het data roaming.

Eerder dwong de Europese Commissie bij telecombedrijven maximumtarieven af voor bellen in het buitenland.
bron: nu.nl

Nu ben ik benieuwd of Telfort (ook van KPN) hier ook snel in mee gaat _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Mja, Telfort en XS4all zijn de enige 2 die ik kan bedenken voor welke dit gaat gelden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShift
Michael Knight schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 14:26:
[Goedkoper data roaming]

Nu ben ik benieuwd of Telfort (ook van KPN) hier ook snel in mee gaat _/-\o_
Ik hoop van wel! Dit jaar een week of 4 in het buitenland vertoeft, 5.95 euro per megabyte! Dat is echt bizar vind ik, een website is tegenwoordig al snel 500kByte.

Op m'n nieuwe nokia N73 heb ik Nokia maps, soort tomtom/route66 maar dan alles online. Zelfs de stemmetjes 'ga nu rechts' download hij. Enorm handig juist in een stad waar je de taal niet spreekt. Maar voor de prijs van het kaartje/route downloaden kan je net zo goed een taxi nemen.

Ik had gekeken of ik in Duitsland een (prepaid) sim kon kopen voor alleen gprs/umts, maar dat was me niet gelukt, weet iemand of dat kan? (Voor het geval bovenstaand bericht niet voor Telfort geld..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Black Shift, ik zal dat binnen twee weken wel even uitzoeken. Ben zelf duitser en kom er nog erg veel. Al is het maar om boodschappen te doen en er 400 euro elke maand mee te besparen.
Lijkt me dat er wel een mogelijkheid moet bestaan om een prepaid aan te schaffen voor data verkeer. Al, is het wel zo dat men zelfs bij prepaid een fictief duits adres moet opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

400 euro? Heb je een gezin met 10 kinderen ofzo? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ik ben van plan een iPhone aan te schaffen. Echter loopt mijn Telfort abonnement nog door tot september, dus daar wilde ik eigenlijk internet bij doen. Maar ik lees nu aardig wat slechte berichten over Telfort internet.
Nu vroeg ik mij dus af, is het nog steeds huilen met de pet op? Of zit er vordering in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ik heb nooit meer meegemaakt dat het down was sinds de keren die hier vermeld zijn gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2008 @ 17:37:
Hey,

Ik ben van plan een iPhone aan te schaffen. Echter loopt mijn Telfort abonnement nog door tot september, dus daar wilde ik eigenlijk internet bij doen. Maar ik lees nu aardig wat slechte berichten over Telfort internet.
Nu vroeg ik mij dus af, is het nog steeds huilen met de pet op? Of zit er vordering in?
Problemen waren er met UMTS. iPhone heeft GPRS hier in Nederland, dus voor jou niet van toepassing, die problemen.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Sorcerer8472 schreef op zondag 09 maart 2008 @ 17:53:
Ik heb nooit meer meegemaakt dat het down was sinds de keren die hier vermeld zijn gelukkig :)
Nu je het schrijft; laatste tijd erg goed en stabiel het 3G/HSDPA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Stereotomy schreef op zondag 09 maart 2008 @ 17:58:
[...]

Problemen waren er met UMTS. iPhone heeft GPRS hier in Nederland, dus voor jou niet van toepassing, die problemen.
De GPRS was ook traag cq. down hoor, en dat was wel degelijk te merken bij bijv. het ophalen van grote hoeveelheden mail (lang vast blijven steken per mailtje e.d.).

Maargoed, het is idd lekker stabiel nu, over het algemeen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor Yes
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-09 18:56
Moet helaas constateren dat de verbinding (snelheid) de laatste dagen weer behoorlijk brak is. Langzamer dan GPRS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Telfort :')

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 19:15
hoe kom ik nu het makkelijkst van dit abbo af ? Hoe hebben jullie het opgezegd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

macmouse schreef op zondag 16 maart 2008 @ 00:49:
hoe kom ik nu het makkelijkst van dit abbo af ? Hoe hebben jullie het opgezegd ?
Keihard lopen zeuren en niet opgeven. Overigens heeft Telfort me nadat alles volgens hen 'goed was ontbonden' mij nog 5 maanden lang om 200 EUR gemaand die ik niet hoefde te betalen. Zelfs een brief gekregen van de gerechtsdeurwaarders. :')

Nadat ik echt HEEL boos ben geworden op die miep van de incassoafdeling van Telfort, is alles sinds kort pas goed gekomen. Echt, administratief, technisch, werkelijk ALLES was prut bij Telfort wat mij betreft.

Heb ook geen excuses aangeboden gekregen.

Telfort :r

[ Voor 3% gewijzigd door Stereotomy op 16-03-2008 01:09 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Bij mij werken sommige sites traag (nu.nl mobiele versie; werkt op pc wel snel) en sommige ook weer snel (tweakers.net mobiele versie, inclusief foto's en al). Apart...

Zat toch al te kijken voor een Voda-abo, probleem is alleen dat de upload daar maar 64k is terwijl ik nu 384k heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

macmouse schreef op zondag 16 maart 2008 @ 00:49:
Ik weet niet of je hier iets mee kunt, maar ik heb destijds opgezegd naar aanleiding van het programma Kassa van de Vara en heb alle kosten (alle abonnement, kosten van een modem en zelfs de kosten van de aangetekende opzegbrief) teruggekregen.
Als je op genoemde link klikt, vind je daar ook een voorbeeldbrief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor Yes
Sorcerer8472 schreef op zondag 16 maart 2008 @ 09:48:
Bij mij werken sommige sites traag (nu.nl mobiele versie; werkt op pc wel snel) en sommige ook weer snel (tweakers.net mobiele versie, inclusief foto's en al). Apart...

Zat toch al te kijken voor een Voda-abo, probleem is alleen dat de upload daar maar 64k is terwijl ik nu 384k heb...
Daar heb ik dus ook last van. De meeste sites laden ontzettend traaaaaaaaaaaaaaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:27
Laatste 2 weken ofzo is hij bij mij ook traaaaaaag

5kb/s download met HDSPA! (of hoe het ook heet :)

Soms blijven pagina's ook haken ... héél irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

maurits82 schreef op maandag 17 maart 2008 @ 22:05:
Laatste 2 weken ofzo is hij bij mij ook traaaaaaag

5kb/s download met HDSPA! (of hoe het ook heet :)

Soms blijven pagina's ook haken ... héél irritant!
Continu traag? Of zo nu en dan traag?

Heb het zelf een paar dagen niet nodig gehad, vandaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor Yes
Sorcerer8472 schreef op maandag 17 maart 2008 @ 22:17:
[...]

Bij mij zeer regelmatig traag. Is verder geen pijl op te trekken wanneer het zich voor doet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:26
ik ben wel heel blij met Telfort internet via mobiel, en dan heb ik het over de GPRS versie. Ik hoef namelijk niets te betalen :) Is al een tijdje zo, sinds januari dacht ik, ik zit vrij vaak op het internet te surfen met mijn Vario, maar mijn beltegoed blijft gewoon hetzelfde :) (dr gaat natuurlijk wel wat vanaf met SMSen enzo, maar voor internet gaat er niets af :D )

[ Voor 13% gewijzigd door maarud op 17-03-2008 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ssssst, straks lezen ze mee... :+

Ik betaal 10 euro per maand ervoor. Maarja, ik wil echt graag naar bijv. Vodafone, maar dat de upload maar 64k is bevalt me echt niet :{ Niet dat ik het vaak nodig heb, maar áls ik het nodig heb dan is het superirritant dat ik het niet heb. En om daar dan nou minimaal 20 euro p/m méér voor uit te geven, tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Heyheyhey, er staat een nieuwe tekst op de Voda-site :D :D :D
Vodafone levert een snelheid tot wel 3600 Kbps voor downloaden en 384 Kbps voor uploaden. (Afhankelijk van je toestel)
Dag-dag Telfort :W Zal het volgende week eens gaan regelen. Ben nu al blij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Mag ik vragen hoe je met die Vodafone blox gaat surfen? Gebruik je hiervoor een telefoontoestel met HSDPA of is het ook mogelijk de sim van Vodafone in de Huawei te stoppen en op die manier goedkoper mobiel te internetten via pc/laptop.

Eerlijk gezegd surf ik nooit via mijn telefoon, maar ik vroeg me zo af of het een goedkope manier is om voor laten we zeggen 7,50 plus 9,50 =17 euro op HSDPA-snelheid te surfen op een laptop :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ik surf dan via mijn telefoon. Soms ook op de laptop met het telefoon als modem. Mag in principe niet, maargoed, ze kunnen het niet zomaar checken en bovendien blijft mijn verbruik de meeste maanden <50 MB, denk niet dat ze het schokkend erg vinden dus ;)

Ik zie inderdaad dat de snelheid nu om te huilen is. Alles laadt traag... niks mee aan te vangen. Hét moment om meteen op te zeggen zonder 3 maanden opzegtermijn dus (contract is al afgelopen).

Ben het ook echt zat nu :{ Ik zou het maar eens nodig hebben onderweg, zit je met dit gekut...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor Yes
Ik hou het ook gezien bij Kwelfort. Dit is nu al de zoveelste storing. Ben nu bijna een jaar klant bij deze club. Meer dan de helft van die tijd heb ik met storingen te maken gehad tijdens mobiel internetten. De ks bellen heeft absoluut geen zin. Je wordt afgescheept met de meest onbenullige antwoorden. In mei loopt mij contract af. Kijken of april leuke aanbiedingen brengt bij andere providers :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Doctor Yes schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 08:01:
Ik hou het ook gezien bij Kwelfort. Dit is nu al de zoveelste storing. Ben nu bijna een jaar klant bij deze club. Meer dan de helft van die tijd heb ik met storingen te maken gehad tijdens mobiel internetten. De ks bellen heeft absoluut geen zin. Je wordt afgescheept met de meest onbenullige antwoorden. In mei loopt mij contract af. Kijken of april leuke aanbiedingen brengt bij andere providers :9
Tenzij je het 'the hard way' wilt doen moet je nu al opzeggen: 3 maanden opzegtermijn :')

Wat ik me wel afvraag: als ik het 'the hard way' doe, hoe lang blijft m'n contract nog doorlopen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
Niet dat je uberhaupt die 3.6mbit kan halen bij vodafone (aangezien IEDEREEN die snelheid krijg) maar zo'n 40-60kbyte/s heb je eigenlijk wel constant. Op sommige momenten kom ik rond de 150kB/ps-200kB/s maar dat word de laatste tijd wel minder.

De upload is wel echt bagger though, ~20kB/s.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ach, beter dan 5 kB/s momenteel bij Telfort... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ohja, en KPN (+ partners) die ineens heel goedkoop data aan gaat bieden zie ik nog steeds niet... In het persbericht stond dit:
Dit zogenoemde 'data roaming' kost bij de aanbieders vanaf 1 maart 25 cent per megabyte. Dat is vier keer minder dan de huidige laagste prijs binnen de Europese Unie, zo meldden de bedrijven donderdag.
Op de website staat op alle plekken dit:
Voor data verbruik binnen de EU geldt een tarief van € 11,90 per Mb.
Tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Hoe zit het inmiddels met de snelheden bij jullie? Hier (getest op GPRS) lijkt het nog steeds aan de trage kant namelijk... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Zojuist even getest voor je..

Verbinding maken ed. gaat wel super snel (staat ook HSDPA), maar de feitelijke snelheid is weer enorm teleurstellend. Zelfs het laden van het google-logo duurt enkele seconden :(

Testbestand van 10mb geeft een gemiddelde downloadsnelheid van 5.1KB.. en loopt regelmatig terug naar 3KB... echt triest dit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Alweer dagenlang zo erg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Yup, meteen maar weer een klacht gemaild naar Telfort..

Misschien compenseren ze wat met abonnementsgeld, je weet het maar nooit. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Wehehehe :P

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor Yes
Ook hier nog steeds baggersnelheid. Inmiddels al weer bijna 3 weken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Sorcerer8472 schreef op maandag 17 maart 2008 @ 22:17:
[...]

... eigenlijk bijna altijd wel.

Soms heb ik moeite om een website te openen, soms echt heel erg traag ... normaal is 5kb/s denk ik.
(werkte eerst prima, nu opeens niet meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Geachte 'Michael Knight',

Hartelijk dank voor uw e-mail aan Telfort.
Op uw vraag met betrekking tot UMTS/GPRS kunnen wij u het volgende mededelen.
Het klopt inderdaad dat er sprake is van een storing.
Het probleem is bekend en wordt aangewerkt.

Excuses voor het ongemak.

Mocht u verdere vragen hebben kunt u contact opnemen met 1200 of gaan naar telfort.nl Hoop u voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Telfort B.V. Klantenservice
Zojuist binnengekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Ik ben nu op een locatie met 5 strepen HSDPA. Topsnelheid zou je denken: 5KB/s :'( Ik verlang naar het moment dat het contractjaar erop zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Heeft er iemand toevallig al ervaringen in het buitenland?

Hoe zit het met de kwaliteit/kosten zodra je roaming het internet op gaat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

objectief2 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 20:41:
Ik ben nu op een locatie met 5 strepen HSDPA. Topsnelheid zou je denken: 5KB/s :'( Ik verlang naar het moment dat het contractjaar erop zit :)
Mja, ik ga dus opzeggen vanwege dit gedoe. Komt toch nooit meer goed bij die toko... MBO systeembeheerders die er deeltijd werken tussen het koffie drinken in:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
Ik ben blij dat ik met 'Kassa' mee kon liften toendertijd, het netwerk bij Telfort is dus nog steeds geen steek veranderd.
Ik denk dat het ook behoorlijk moeilijk word om nu onder je contract uit te komen.
Mischien een idee'tje om opnieuw dit probleem door te geven aan instantie's zoals Kassa?

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Ik ben nu bij mn ouders in een boeren gat ... nu gaat hij wel opeens weer snel. In Utrecht 2-5kb/s ... hier denk ik weer volle snelheid. (even speeddtesten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 18:32
Ik zit nu thuis in brantgum :+
Heb 1 streepje HSDPA ontvangst en haal bij www.dslreports.com met een bestand van 1 MB nu 154kbit/s dus 19,25 kilobyte/sec. Denk dat ik met 1 streepje niet mag klagen dan :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
maurits82 schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 10:41:
Ik ben nu bij mn ouders in een boeren gat ... nu gaat hij wel opeens weer snel. In Utrecht 2-5kb/s ... hier denk ik weer volle snelheid. (even speeddtesten)
Utrecht: 2-5kb/s download; 15kb/s upload
Nw-Lekkerland: 57,4 download; 6,3kb/s upload

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor Yes
Ik haal momenteel maar liefst 1,6 kB/s hier in Apeldoorn. Dat is ongeveer een derde van de GPRS snelheid. En geloof maar niet dat Kwelfort er ook maar iets aan doet |:( Tjonge jonge, wat ben ik blij als ik binnenkort van die gasten af ben *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Doctor Yes schreef op zondag 23 maart 2008 @ 23:55:
Ik haal momenteel maar liefst 1,6 kB/s hier in Apeldoorn. Dat is ongeveer een derde van de GPRS snelheid. En geloof maar niet dat Kwelfort er ook maar iets aan doet |:( Tjonge jonge, wat ben ik blij als ik binnenkort van die gasten af ben *O*
Regio Nijmegen inmiddels bijna volle snelheid @ 45.3KB :)

Je zou bijna denken, dat ze rond middernacht steeds die knop omzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Michael Knight schreef op maandag 24 maart 2008 @ 01:03:
[...]

Regio Nijmegen inmiddels bijna volle snelheid @ 45.3KB :)

Je zou bijna denken, dat ze rond middernacht steeds die knop omzetten...
Worden ze telkens door hun eigen provider gecapped vanwege te veel dataverkeer ofzo :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShift
Er zijn hier weer veel klachten over puur de snelheid. Dat maakt mij niet zoveel uit omdat ik alleen maar wat websites laad op m'n telefoon.

Wat mij echter opvalt is dat de pagina's vaak niet helemaal laden. Soms blijft het balkje minuten lang halverwege hangen, en soms stopt hij gewoon alsof hij klaar is maar dan met een halve pagina geladen. Een paar uurtjes later kan het dan wel weer perfect werken. Als ik via opera mini browse gaat het vaak wel goed (die cached/proxied alles op/door een of andere opera server).

Hebben anderen hier ook last van? Ik woon in Groningen-stad, en het lijkt erger rond prime-time (~20:00) maar dat is me niet helemaal duidelijk. Zou het helpen de telefoon te forceren op GPRS? Qua snelheid maakt het kennelijk niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor Yes
De problemen zoals jij beschrijft zijn bij mij hetzelfde. Als ik mijn toestel in GPRS mode zet gaat het surfen veel soepeler, maar dan uiteraard met lage (GPRS) snelheid. Het is natuurlijk te belachelijk voor woorden dat je met een breedband abonnement (maximaal online) je toestel in GPRS mode moet zetten om een beetje te kunnen surfen. Het enige dat je kan doen is blijven klagen bij Kwelfort, maar verwacht daar niet al te veel van. Ze zijn uitermate laks in het verhelpen van storingen en zijn er altijd als de kippen bij om te zeggen dat het aan je eigen instellingen ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Heb op dit moment geen OpenVPN-server meer draaien, maar dat zou wel een leuke test zijn: als dat goed werkt is er een goede kans dat er iets mis is met een transparant http-proxy @ Telfort ofzo.

Dat zou pas irritant zijn, want die kun je gemakkelijk uitzetten en dan is het opgelost :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShift
Ik denk ook dat het te maken heeft met proxy/firewall regels van kwelfort. Bij de eerdere storingen werkte bijv. icmp wel gewoon.

Hoe kun je zoiets omzeilen? Zelf een proxy op een niet standaard port open zetten? met ssl? Omdat de firewall/proxy alleen op port 80 filtert? Misschien dat opera mini dus zoiets doet.

M'n putty (voor symbian!) lijkt ook niet zomaar te disconnecten, maar heb nog geen echt goede testresultaten.

(PS ik vind de kwelfort benaming wel mooi, _O_ voor wie dat bedacht heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Als het echt aan een transparent proxy ligt dan mogen ze de verantwoordelijke toch wel direct ontslaan vind ik :X

Dan weet je echt niet waar je mee bezig bent :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShift
Ik belde net met de helpdesk, en de vrouw aan de telefoon had zowaar een nuttige tip. Ze adviseerde me van access point te veranderen. Ik had eerst 'internet', maar heb nu 'multimedia'. Volgens mij is dat eigenlijk voor MMS, maar web browsen gaat nu heel veel sneller en belangrijker, de pagina's laden uberhaupt!

Ik heb een paar keer heen en weer geswitched tussen de access points, en het lijkt te werken. Weet iemand nog meer access points om te proberen? Andere providers hebben hun eigen, die kunnen we niet gebruiken toch?

Volgens de vrouw aan de telefoon had mijn telefoon een lijstje met accesspoints waar ik uit kan kiezen. Volgens mij was dat niet zo en had er dus niet zoveel vertrouwen in dat het zou werken. Ik moest het inderdaad met de hand invullen nadat ik erop gegoogled had maar het werkt wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Dat is dus inderdaad ernstig :')

Prutsers... :+ Maarja, als het werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor Yes
BlackShift schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 13:50:
Ik belde net met de helpdesk, en de vrouw aan de telefoon had zowaar een nuttige tip. Ze adviseerde me van access point te veranderen. Ik had eerst 'internet', maar heb nu 'multimedia'. Volgens mij is dat eigenlijk voor MMS, maar web browsen gaat nu heel veel sneller en belangrijker, de pagina's laden uberhaupt!

Ik heb een paar keer heen en weer geswitched tussen de access points, en het lijkt te werken. Weet iemand nog meer access points om te proberen? Andere providers hebben hun eigen, die kunnen we niet gebruiken toch?

Volgens de vrouw aan de telefoon had mijn telefoon een lijstje met accesspoints waar ik uit kan kiezen. Volgens mij was dat niet zo en had er dus niet zoveel vertrouwen in dat het zou werken. Ik moest het inderdaad met de hand invullen nadat ik erop gegoogled had maar het werkt wel!
Ik heb ook al lopen experimenteren met verschillende APN toegangspunten. En soms werkt dat inderdaad maar soms ook niet. Dat is volstrekt willekeurig. Soms werkt het ook via APN internet zoals het hoort. Maar als je dan even later weer een connectie maakt werkt het weer niet :? Het is te gek voor woorden dat je als klant zulke fratsen uit moet halen. Laat Kwelfort Telfort het eindelijk maar eens oplossen |:( :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Zou tweakers.net niet eens contact kunnen opnemen met Telfort om te vragen naar de aard van de voortdurende storingen tbv een artikel nav verschillende klachten hier op het forum?

Er valt zeker te stellen, dat er iets chronisch mis is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor Yes
Nadat ik vorige week een pittige klacht in had gediend over de voortdurende storingen, heb ik nu een mailtje gekregen dat ik mijn contract per direct mag ontbinden. En dat ga ik dus doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Doctor Yes schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 16:34:
Nadat ik vorige week een pittige klacht in had gediend over de voortdurende storingen, heb ik nu een mailtje gekregen dat ik mijn contract per direct mag ontbinden. En dat ga ik dus doen :)
Ik heb nog geen antwoord op mijn mail gekregen. Die is intussen >1 week geleden gestuurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Doctor Yes schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 16:34:
En dat is wat zij het liefst hebben... laat klagende gebruikers maar weggaan :)

Jammer dat er geen organisatie is die Telfort voor dit soort dingen een schop onder de kont kan verkopen... ze zouden eens een boete krijgen voor aanhoudende storingen; moet je eens opletten hoe goed alles dan opeens werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net ff gebeld met de Kwelfort Helldesk, om te vragen of ik een Usim nodig heb om van HSDPA te kunnen genieten op m'n nieuwe telefoon..

Krijg ik te horen dat Telfort helemaal geen HSDPA levert? Heb destijds Edge en nu UMTS zonder problemen kunnen gebruiken op m'n huidige N-series Nokia..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 15:13:
Net ff gebeld met de Kwelfort Helldesk, om te vragen of ik een Usim nodig heb om van HSDPA te kunnen genieten op m'n nieuwe telefoon..

Krijg ik te horen dat Telfort helemaal geen HSDPA levert? Heb destijds Edge en nu UMTS zonder problemen kunnen gebruiken op m'n huidige N-series Nokia..
Ze leveren geen HSDPA-downloadsnelheden nee. Wel HSDPA-uploadsnelheid bij het laptopabonnement. Je zit overigens wel gewoon op het HSDPA-net van KPN maar je wordt gecapped tot 128 of 384 kbps, afhankelijk van je abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

^^ Idd, je connect met HSDPA maar ze cappen je op UMTS snelheden..

Daarover was toen het hele kassa-gebeuren... mensen hadden hogere (echte) HSDPA snelheden, maar verder vervolgens gecapped ivm zakelijke KPN-gebruikers die aan het zeuren waren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Michael Knight schreef op maandag 31 maart 2008 @ 18:28:
^^ Idd, je connect met HSDPA maar ze cappen je op UMTS snelheden..

Daarover was toen het hele kassa-gebeuren... mensen hadden hogere (echte) HSDPA snelheden, maar verder vervolgens gecapped ivm zakelijke KPN-gebruikers die aan het zeuren waren :P
Slechte smoes trouwens. Gemiddelde zakelijke KPN-gebruiker zal dat niet boeien denk ik, maargoed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ligt het er weer helemaal uit ofzo? :{

-edit-
Lijkt erop dat het even down was, nu werkt het weer...

[ Voor 46% gewijzigd door Sorcerer8472 op 01-04-2008 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Interessant nieuws al heeft het voor ons weinig gevolgen helaas, maar toch ;)

http://www.nu.nl/news/150...elfort_op_de_vingers.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

objectief2 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 07:31:
Interessant nieuws al heeft het voor ons weinig gevolgen helaas, maar toch ;)

http://www.nu.nl/news/150...elfort_op_de_vingers.html
Ik denk dat het alleen maar positief kan uitvallen voor ons..

Of ze maken een fatsoenlijk 'eigen' netwerk ipv de gecastreerde kpn-lijn die ze nu gebruiken of ze laten hun frequentie voor wat het is en er komt ruimte voor een nieuwe (mogelijk goedkopere) aanbieder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
zooooo kut. Telfort is al zooooooooo traag sinds een maand ofzo! (max 5kb/s download ongeveer). ... hdspa / umts is gewoon even snel als grps, merk het verschil echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Sinds een maand? :')

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
BlackShift schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 08:20:
Er zijn hier weer veel klachten over puur de snelheid. Dat maakt mij niet zoveel uit omdat ik alleen maar wat websites laad op m'n telefoon.

Wat mij echter opvalt is dat de pagina's vaak niet helemaal laden. Soms blijft het balkje minuten lang halverwege hangen, en soms stopt hij gewoon alsof hij klaar is maar dan met een halve pagina geladen. Een paar uurtjes later kan het dan wel weer perfect werken. Als ik via opera mini browse gaat het vaak wel goed (die cached/proxied alles op/door een of andere opera server).

Hebben anderen hier ook last van? Ik woon in Groningen-stad, en het lijkt erger rond prime-time (~20:00) maar dat is me niet helemaal duidelijk. Zou het helpen de telefoon te forceren op GPRS? Qua snelheid maakt het kennelijk niet uit.
YEP, zelfde hier. Soms laad hij helemaal niet en krijg ik een timeout.
(gebruik een Nokia E51).
De ene keer kan ik een muziekstream luisteren, andere keer niet.

Maar bij mij doet hij het eigenlijk zelden perfect. Alleen bij mn ouders rond Rdam doet hij het weer P R I M A .... Zodra ik de provincie Utrecht binnenrij is het weer afgelopen met de pret.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ik heb nu wel laatst in de bus Politiek24 gestreamed, en dat zou 491 kbps moeten zijn. Ging de hele tijd goed :+

Het is één grote vage bende :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShift
Doctor Yes schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 19:56:
[...]

Ik heb ook al lopen experimenteren met verschillende APN toegangspunten. En soms werkt dat inderdaad maar soms ook niet. Dat is volstrekt willekeurig. Soms werkt het ook via APN internet zoals het hoort. Maar als je dan even later weer een connectie maakt werkt het weer niet :?
Welke APN's gebruik je nog meer? ik ken alleen 'telfort' en 'multimedia'. Ik gebruik nu nog alleen maar die laatste voor alles, maar ik zou graag meer opties hebben, voor als ze die ook gaan throttlen...

APN betekent al 'access point name', dus 'APN toegangspunt' is een contaminatie denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor Yes
BlackShift schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 15:58:
[...]

Welke APN's gebruik je nog meer? ik ken alleen 'telfort' en 'multimedia'. Ik gebruik nu nog alleen maar die laatste voor alles, maar ik zou graag meer opties hebben, voor als ze die ook gaan throttlen...

APN betekent al 'access point name', dus 'APN toegangspunt' is een contaminatie denk ik.
De meest gebruikelijke is volgens mij 'internet' Dat is het APN dat ik het meest gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pollux33
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-02-2024
Ik heb gisteren een Telfort Mobiel Internet Onbeperkt abo aangeschaft. 64 bits XP eraf, 32 bits erop, en zowaar het apparaatje installeerde. Sindsdien heb ik geen verbinding op kunnen zetten (daarvoor ook niet btw). Ik klik op connect (GPRS modus want UMTS krijg ik login failed) en hij hangt bij "Start transmitting packet".

Ik heb een beetje lopen experimenteren met verschillende APN's maar het mocht allemaal niet baten. Heeft iemand een soortgelijke ervaring gehad en weet toevallig wat er aan de hand is? Moet ik ook bellen om te vragen of ze me willen activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Laatste paar dagen lijkt het allemaal weer lekker snel en okee, ben wel weer tevreden nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pollux33 schreef op zondag 06 april 2008 @ 10:23:
Ik heb gisteren een Telfort Mobiel Internet Onbeperkt abo aangeschaft. 64 bits XP eraf, 32 bits erop, en zowaar het apparaatje installeerde. Sindsdien heb ik geen verbinding op kunnen zetten (daarvoor ook niet btw). Ik klik op connect (GPRS modus want UMTS krijg ik login failed) en hij hangt bij "Start transmitting packet".

Ik heb een beetje lopen experimenteren met verschillende APN's maar het mocht allemaal niet baten. Heeft iemand een soortgelijke ervaring gehad en weet toevallig wat er aan de hand is? Moet ik ook bellen om te vragen of ze me willen activeren?
Ik had hetzelfde en ze moesten inderdaad mijn umts activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pollux33
Verwijderd schreef op zondag 06 april 2008 @ 17:31:
[...]

Ik had hetzelfde en ze moesten inderdaad mijn umts activeren.
Thx! Maandag eens even bellen dan. Waarom ze het niet direct activeren? De wegen van Telfort zijn ondoorgrondelijk denk ik maar... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShift
pollux33 schreef op zondag 06 april 2008 @ 19:53:
[...]
Thx! Maandag eens even bellen dan. Waarom ze het niet direct activeren? De wegen van Telfort zijn ondoorgrondelijk denk ik maar... O-)
Stel je dat eens voor bij andere branches.

In een snackbar: "1 patat met graag", "OK, dat is dan 3 euro" -- uren wachten -- "Ik had een patat met besteld, komt die nog?" "Oh, wilde u hem ook daadwerkelijk krijgen en opeten? Ik dacht dat u alleen wilde bestellen en betalen!"

(en natuurlijk: "Heeft u uw instellingen van uw vorkje wel goed staan?", "Onze patat kunt u alleen buiten eten, kijkt u eerst eens of uw bakje op dat grasveld verderop staat.", "Goh u bent de eerste die hierover klaagt!")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pollux33
BlackShift schreef op maandag 07 april 2008 @ 11:23:
[...]

Stel je dat eens voor bij andere branches.

In een snackbar: "1 patat met graag", "OK, dat is dan 3 euro" -- uren wachten -- "Ik had een patat met besteld, komt die nog?" "Oh, wilde u hem ook daadwerkelijk krijgen en opeten? Ik dacht dat u alleen wilde bestellen en betalen!"

(en natuurlijk: "Heeft u uw instellingen van uw vorkje wel goed staan?", "Onze patat kunt u alleen buiten eten, kijkt u eerst eens of uw bakje op dat grasveld verderop staat.", "Goh u bent de eerste die hierover klaagt!")
:) hahaha mooie analogie. Echter heb ik vanmorgen om tien uur gebeld. Ze zouden het eea nakijken en nu 2 uur later werkt alles. Volle snelheid met HSDPA. Ik ben tevreden (vooralsnog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:32

Boy

www.byoscoop.nl

ik had een vraag over Telfort UMTS op je mobieltje...of er ervaringen hier zijn met dit...hoe het zit met de snelheid...dit is max 128 Kb/s (dus 16 KB/s)...kun je hier een beetje fatsoenlijk mee surfen...
Hebben ze geen HSDPA mogelijkheid, aangezien ze op KPN netwerk zitten?

of moet ik een apart topic openen hierover?

edit:

@pven: sorry, had het begin gelezen en het einde en leek alleen over laptop internet te gaan...ik zal het lezen zodra ik tijd heb...in tijd van de baas vind ik niet zo netjes ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Boy op 10-04-2008 11:17 . Reden: Boyke moet meer willen lezen ipv maar gewoon reageren... ]

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Past prima in dit topic, maar lees aub ook de rest van het topic door. Datgene wat je vraagt, is al meerdere malen beantwoord. :Y)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
update:

Telfort internet overdag: 2-5kb/s
's nachts 55kb/s

upload beide 5kb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Laatst online: 10-09 14:35
pollux33 schreef op zondag 06 april 2008 @ 19:53:
[...]

Omdat dit normaliter automatisch gaat, hier kan een X aantal dagen overheen gaan.
Er moet een bepaalde waarde worden aangepast, zodat je toegang hebt tot ook het UMTS netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShift
Capa schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 12:47:
[...]
Omdat dit normaliter automatisch gaat, hier kan een X aantal dagen overheen gaan.
Er moet een bepaalde waarde worden aangepast, zodat je toegang hebt tot ook het UMTS netwerk.
Dat klopt toch niet? Als het automatisch gaat zou het een fractie van een seconde na oplevering gedaan kunnen zijn. Het lijkt er meer op dat het zolang duurt omdat ze alles met de hand moeten doen (en ze voorang verlenen als je erover klaagt).

Ik denk zelf eigenlijk dat ze het helemaal niet aanzetten totdat je klaagt. Zo kunnen ze lekker HSDPA abbonementen verkopen zonder ook maar UMTS te hoeven leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een SE K850i icm met een telfort abbo (zonder internet abbo). Heb alle instellingen van telfort ontvangen maar kan maar niet verbinden met het internet..tijdje geleden deed alles het nog goed. iemand die hetzelfde probleem heeft of misschien een oplossing voor heeft?
APN: internet
gebruikersnaam: geen
wachtwoord: geen
heb ook al geprobeerd om het ip adres in te vullen maar niks werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rainstarr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07-2021
Vreemd die berichten allemaal over trage verbindingen.

Ik heb net een speedtest gedaan op mijn tel. (N82) via http://speedtest.bbned.nl/test/meter.php
Ik haal 240,13 KB/sec (1,88 Mbit/sec) 2 verschillende tests. In de avond spits is het wel trager, maar dan nog haal ik dik boven de 50 KB/sec.

Via speedtest.nl haal ik 195 KB/sec download, 19,6 KB/sec upload, 46 con/min (ping test doet ie niet)

Mijn ANP = Internet
Verbinding is 3.5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShift
rainstarr schreef op woensdag 16 april 2008 @ 14:20:
Ik heb net een speedtest gedaan op mijn tel. (N82) via http://speedtest.bbned.nl/test/meter.php
Ik haal 240,13 KB/sec (1,88 Mbit/sec) 2 verschillende tests
Die test kan ik op mijn N73 niet doen (na een megabyteje of 2 geeft'ie een out-of-memory error).

Ik heb vanochtend getest door gewoon een 10MB file te downloaden en kijken hoe lang het duurt. Met APN 'internet' haal ik ~20kbit/s en met APN 'multimedia' haal ik 264kbit/s.

Volgens de telfort website bieden ze maximaal 384kb/s voor het 'mobiel internet' abbo, ik heb 'surf en mail' wat max 128kbit/s zou moeten zijn. Jouw enorme hoge snelheden snap ik niet, zelfs als je een 'mobiel internet' abbo hebt.

Ik heb nu m'n telefoon opnieuw opgestart om geheugen vrij te maken voor de de bbned test. Het lukt nu zowaar, maar haal maar 18kbit/s met APN 'multimedia'. Ik snap er niks meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rainstarr
Ik vind het ook redelijk vreemd, maar het is blijkbaar mogelijk via HSDPA.

Volgens mij ondersteund de N73 maximaal UMTS, dus zou je 385 Kbit kunnen halen.

De test (bbned) nu geeft me overigens 145 Kbyte/sec. maar ook dat vind ik zeer acceptabel.

Iets anders.
Ik vraag me af of Telfort het kan zien als ik Internet met een Bluetooth verbinding via mijn telefoon naar mijn Surf & Mail Internet. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Je telefoon heeft een cachegeheugen waardoor die snelheid weergegeven wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShift
Het lijkt inderdaad dat de N82 wel HSDPA heeft maar de N73 niet.. Zou wel vet zijn als surf'n'mailers ook HSDPA krijgen!

Ik heb een beetje zitten proberen en elke keer als ik een nieuwe verbinding maak (browser sluiten en openen), gaat het of heel snel tot 350 kbit/s of heel langzaam, < 20kbit/s. En dat als ik binnen 5 minuten wissel, dus het zal niet aan de plotselinge drukte op het netwerk liggen. (Zodra de verbinding er eenmaal is blijft het of snel of langzaam.)

Mijn theorie nu is dat er een load balancer zit ergens die bepaalt hoe je verbinding word opgezet en dat ik dan best vaak op de langzame/drukke server kom.
Ik vraag me af of Telfort het kan zien als ik Internet met een Bluetooth verbinding via mijn telefoon naar mijn Surf & Mail Internet.
Volgens mij is dat best wel te zien, ze kunnen bijv. http headers afvangen (voor proxy/firewall doeleinden ofzo) en dan zien dat je met firefox surft ipv met de nokia browser. Ik hoop echter dat ze hun kennelijke schaarse technische mensen voor andere dingen gebruiken dan het bespioneren van hun klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rainstarr
Als het Cache zou zijn, dan geeft die speedtest altijd het zelfde weer, en dat is niet het geval.

Verder heb ik in FF een user-agent switcher die de N82 browser nadoet. Nadeel is wel dat je niet fatsoenlijk op Google kan komen. Veel sites zijn tegenwoordig ingericht om mobiele bezoekers direct naar de mobiele pagina's door te verwijzen :)

De test nu gaf me 110 KB/sec en een 2e keer 177 KB/sec. vrij variabel dus.

Maar goed. HSDPA moet nog veel sneller kunnen. Theoretisch 450 KB/sec geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Voor ik de oorzaak bij mezelf zoek vraag ik het hier maar. Hebben jullie ook problemen om het internet op te komen? Ik kan zowel via UMTS als GPRS connecten, maar krijg vervolgens een dns-error :( Het zou me niet verbazen als dat aan Kwelfort ligt, maar graag weet ik dat even zeker voor ik zelf begin dingen te veranderen die niet nodig zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Nou, vannacht was het al onmogelijk om verbinding te krijgen met Kwelfort... en als je erop zat, kreeg je niet meer dan 5kB download.... zelfs een nieuwssite kreeg je niet binnen 1 minuut op je scherm.

Ik heb maar weer een officiele klacht ingediend via de website... ik raad je aan hetzelfde te doen; misschien zien we er nog wat van terug in de abonnementskosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Oke, ik meende hierboven positieve berichten gelezen te hebben maar wanneer je het zelf nodig hebt blijkt het weer niet te werken |:( Ik ga weer een klacht mailen via die weblink die hier ergens eerder in het topic genoemd is.
Pagina: 1 ... 9 ... 17 Laatste