(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Ik verwacht dat het in beide gevallen wel zou kunnen, gezien hoeveel moeite ze hebben het netwerk überhaupt werkend te houden zullen ze daar wel niet zo op letten. Tenminste, ik hoop dat ze hun prioriteiten zo leggen..
Paar uur geleden heb ik nog even naar een 300 kbps stream gekeken, en heb vanochtend lekker nieuws zitten lezen. Ging op normale snelheid, niks gemerkt verder. Ook niet uitgebreid geprobeerd trouwens.Doctor Yes schreef op zondag 23 december 2007 @ 12:22:
De snelheid is hier de hele ochtend een drama. Is dat bij jullie ook het geval?
Hmm. Snelheid is bij mij nu gelukkig ook weer normaal. Begon me vanmorgen toch wel zorgen te maken. hopelijk was het een tijdelijk dip.Sorcerer8472 schreef op zondag 23 december 2007 @ 13:40:
[...]
Paar uur geleden heb ik nog even naar een 300 kbps stream gekeken, en heb vanochtend lekker nieuws zitten lezen. Ging op normale snelheid, niks gemerkt verder. Ook niet uitgebreid geprobeerd trouwens.
I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*
Kan iemand dat hertesten + bevestigen?
Ook hier momenteel weer baggersnelheid.Puf schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 03:18:
Hier in Utrecht is het weer slaknet. Vandaag overdag haalde ik af en toe wel goede snelheden (60kB) maar nu blijf ik steeds op de 4kB hangen. De afgelopen dagen is de snelheid van met name HSDPA nogal instabiel. Af en aan traag en snel.

KPN Zakelijk abonnement speedtest uitvoeren: full speed
Telfort consumentenabonnement speedtest uitvoeren tegelijkertijd, op de zelfde plek: baggersnelheid
En aangezien beide van het KPN netwerk gebruik maken, en toen waarschijnlijk zelfs van dezelfde mast, is het logisch aan te nemen dat niet de maximale bandbreedte het probleem is, maar wat schunnige praktijken van Telfort's kant.
Alors.
Een virtueel netwerk is bij definitie niet geheel apart. De hele infrastructuur is gelijk. Ga me niet vertellen dat ze niet wat settings kunnen kopieren van de KPN-kant, en na maaaaaanden het nog niet voor mekaar hebben om fatsoenlijk UMTS aan te bieden?Sorcerer8472 schreef op woensdag 26 december 2007 @ 13:49:
Telfort heeft een apart virtueel netwerk via KPN. De kans is groot dat daar technisch iets niet helemaal lekker zit. Aannemen dat het allemaal expres bagger is, vind ik redelijk paranoïde gedrag.
Alors.
[ Voor 4% gewijzigd door Puf op 27-12-2007 02:03 ]
Dat betekent dat ze:
1) Totaal incompetent zijn
of
2) Van bovenaf geïnstrueerd zijn mensen aan het lijntje te houden.
Het feit dat ik mijn abonenment kostenloos mocht opzeggen vanwege deze wanprestatie zegt al veel over de ernst van het probleem, en dat ze zelf wel weten dat ze een groot probleem hebben/hadden. En het schrijven van artikelen erover, hoe Telfort baggerslecht met hun klanten omgaat op websites helpt ook.
[ Voor 14% gewijzigd door Stereotomy op 26-12-2007 15:42 ]
Alors.
Als je er geen verstand over hebt, bijv. omdat het je werk niet is (en het mijne wel, hoewel ik het niet bij gsm-operators doe), laat je er dan niet over uit...Stereotomy schreef op woensdag 26 december 2007 @ 14:34:
[...]
Een virtueel netwerk is bij definitie niet geheel apart. De hele infrastructuur is gelijk. Ga me niet vertellen dat ze niet wat settings kunnen kopieren van de KPN-kant, en na maaaaaanden het nog niet voor mekaar hebben om fatsoenlijk UMTS aan te bieden?
Feit dat de network-operators niet zo slim zijn, óf moeten werken met bagger-apparatuur/software lijkt me intussen wel duidelijk.
Download: 7.356 kbps (919,5 KB/s)
Upload: 558 kbps (69,8 KB/s)
(edit: dit is in Amsterdam Z-O, Amstel Business Park)
Hele nette snelheden. Lijkt me dat de snelheidsproblemen vooral lokaal zijn?
Telfort faalt wel compleet met dat Mijn Telfort op hun site. Ik log zo nu en dan weer eens in, maar het ligt er eigenlijk altijd uit, ook nu weer ("Wegens een technisch probleem is de online rekening niet beschikbaar. Probeer het later nog eens.", "Dit onderdeel van de site is momenteel niet beschikbaar. Onze excuses voor het ongemak. Probeer het later nog eens..", "Er is een technische fout opgetreden. Neem contact op met de klantenservice van Telfort"). Haal het dan gewoon van je site af.
[ Voor 69% gewijzigd door Dreamvoid op 27-12-2007 13:36 ]
Op welke lokatie zit jij dan? Hier in Apeldoorn is het nog steeds zwaar k*t met de snelheid. Zo'n 3 KB/s. Online rekening werkt bij mij overigens welDreamvoid schreef op donderdag 27 december 2007 @ 11:56:
Even een testje met mijn SE w950i icm Telfort, goedkoopste internet abo van €9,50/maand ("Maximaal Online"):
Hele nette snelheden. Lijkt me dat de snelheidsproblemen vooral lokaal zijn?
Telfort faalt wel compleet met dat Mijn Telfort op hun site. Ik log zo nu en dan weer eens in, maar het ligt er eigenlijk altijd uit, ook nu weer ("Wegens een technisch probleem is de online rekening niet beschikbaar. Probeer het later nog eens.", "Dit onderdeel van de site is momenteel niet beschikbaar. Onze excuses voor het ongemak. Probeer het later nog eens..", "Er is een technische fout opgetreden. Neem contact op met de klantenservice van Telfort"). Haal het dan gewoon van je site af.
Verwijderd
Dat is het mooie van vlan's dat je over dezelfde infrastructuur meerdere lan's kan hosten, met hun o.a. eigen firewall-rules en packet-shapers. Dus als Telfort maar voor een bepaalde bandbreedte voor hun vlan betalen is het niet zo heel gek dat er verschillen zijn tussen het vlan van kpn en dat van telfort.Stereotomy schreef op woensdag 26 december 2007 @ 14:34:
[...]
Een virtueel netwerk is bij definitie niet geheel apart. De hele infrastructuur is gelijk. Ga me niet vertellen dat ze niet wat settings kunnen kopieren van de KPN-kant, en na maaaaaanden het nog niet voor mekaar hebben om fatsoenlijk UMTS aan te bieden?
Ik doe hier hetzelfde, per afdeling is er een vlan, met naar de buitenwereld verschillende firewall-regels en bandbreedte beperking.
Verwijderd
Ik was met de kerstdagen in de omgeving Apeldoorn - Deventer en inderdaad... waardeloos! Ik heb gisteren dan ook mijn hele The Phone House-pakket retour gestuurd!Doctor Yes schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 10:20:
Intussen is de snelheid via UMTS hier al bijna twee weken bagger. Ongeveer de helft van de snelheid vergeleken bij GPRS. En dat is toch vreemd. Klantenservice helpt mij ook niet echt verder. Ben ik nou echt de enige met snelheidsproblemen![]()
![]()
Ik begreep dat er 'soms' een firmware update uitgevoerd moet worden op de dongle. En blijft de dongle dan nog wel compatible met windows xp?
Ik sta nl. op het punt een nieuw OS te kopen..
Waar ik wel last van had eind vorig jaar was dat de voicemaildienst zo'n 24 uur eruit heeft gelegen...

Ik kan nu trouwens wel bellen tijdens een HSDPA-verbinding, jeuj. Duurt alleen soms lang voordat er iets gebeurt, maar het werkt wel weer

Dat lukt bij KS-medewerkers idd alleen als je dreigt met opzegging + klacht tegen KS-medewerk(st)erDoctor Yes schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 10:07:
Blijkbaar heb ik hier dus te maken met een regionaal probleem waardoor de snelheid slecht is. Maar ja probeer dat Telfort maar eens aan het verstand te brengen
Hoe zijn jullie ervaringen met het Huawei modem onder windows Vista?
Ik begreep dat er 'soms' een firmware update uitgevoerd moet worden op de dongle. En blijft de dongle dan nog wel compatible met windows xp?
Ik sta nl. op het punt een nieuw OS te kopen dit weekend
Aangezien ik geen reacties kreeg, heb ik toch maar een nieuw OS aangeschaft op de gok.Michael Knight schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 14:22:
Er zijn vast wel mensen die onder Vista draaien hier?
Hoe zijn jullie ervaringen met het Huawei modem onder windows Vista?
Ik sta nl. op het punt een nieuw OS te kopen dit weekend
Updaten van de Huawei dongle kostte nog best veel tijd vond ik (3 updates, handleiding van 21 blz)
Het valt me wel op, dat de snelheden met de nieuwe firmware veel stabieler zijn. EIgenlijk constant de max die geboden wordt. En af en toe wat flinke pieken
Euh je snap dat dit bullshit is hey ?Dreamvoid schreef op donderdag 27 december 2007 @ 11:56:
Even een testje met mijn SE w950i icm Telfort, goedkoopste internet abo van €9,50/maand ("Maximaal Online"):
(edit: dit is in Amsterdam Z-O, Amstel Business Park)
Dik 7mbit halen met een UMTS telefoon, knap hoor

Laat me raden, Opera Mini

[ Voor 3% gewijzigd door SirNobax op 06-01-2008 23:42 ]
Pentaxiaan
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
Krijg ook geen verbinding meer met UMTS (Apeldoorn). Ach ja het ging ook al twee dagen goedflitspaal.nl schreef op maandag 07 januari 2008 @ 12:13:
Zijn er op dit moment meer mensen die problemen hebben om contact te leggen met het UMTS/HSDPA netwerk van Telfort? Vanochtend vroeg werkte het prima. Nu sinds 1 1/2 uur ( regio Amsterdam ) kom ik met geen mogelijkheid meer op het netwerk.
Edit: werkt nu wel weer.
Is een Telfort belbundel vergelijkbaar met t-mobile flex en vodafone basis, dus dat je alles uit 1 bundel betaald, of is het net als t-mobile relax, alleen bellen met je abonnementsbundel en de rest komt er nog bij?
Verwijderd
Ben op wintersport geweest afgelopen weken en heb de modem meegenomen voor noodgevallen (ok, gebruik is astronomisch duur), maar heb een lokaal simkaartje gekocht om te kunnen internetten via mijn telefoon (over GPRS (of bij geluk EDGE)). Heb voor de gein de simkaart ook in de modem gedaan en je raad het al sim-lock.
MAAAAAAR, na een firmware upgrade. Kaartje er nogmaals in gedaan en....... HET WERKTE. Lekker lek die simlock.

Gewoon SIM password verwijderen, instellingen goedzetten en klaar.
[ Voor 14% gewijzigd door SirNobax op 11-01-2008 22:29 ]
Pentaxiaan
Je brengt me op een idee...Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 17:00:
Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd geen problemen meer ondervind, en de snelheid is ook lekker.
Ben op wintersport geweest afgelopen weken en heb de modem meegenomen voor noodgevallen (ok, gebruik is astronomisch duur), maar heb een lokaal simkaartje gekocht om te kunnen internetten via mijn telefoon (over GPRS (of bij geluk EDGE)). Heb voor de gein de simkaart ook in de modem gedaan en je raad het al sim-lock.![]()
MAAAAAAR, na een firmware upgrade. Kaartje er nogmaals in gedaan en....... HET WERKTE. Lekker lek die simlock.
In Frankrijk moet ik altijd naar die muffe internetcafe`s waar óf de verbinding brak is óf de airco... even mail checken ed. is dus niet te doen met 45 graden..
Een lokaal simkaartje zou dan de oplossing zijn
De Huawei dongle is, zoals SirNobax al zei, simlockvrij...waarschijnlijk stond er in jouw geval iets anders ingesteld
Telfort ---- Telsell....huh

Wehehehehe. Dus die netwerkproblemen zijn nog steeds niet opgelost eigenlijk?
[/ramptoerist]
Alors.
Dan is het een KPN-probleem...Doctor Yes schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 08:31:
Ondertussen ligt het UMTS netwerk er al weer een paar uurtjes uit. Krijg vrolijk een melding "geen netwerk toegang" Kan dus ook niet bellen als het toestel in dual mode staat. Dus maar weer over op het GPRS netwerk.
Telfort ---- Telsell....huh![]()
![]()
EDGE --> UMTS
Een 'gepaste oplossing' voor mijn EDGE phone was het kopen van een nieuwe UMTS-phone (wat ik helemaal niet wilde) tegen een idioot tarief. Wehehe.
[ Voor 8% gewijzigd door Stereotomy op 14-01-2008 13:34 ]
Alors.
idd. Maar ik kan er nu alweer een tijdje op.Mini Poeper schreef op maandag 14 januari 2008 @ 12:40:
Jup, net gebeld... ligt er inderdaad uit -> STORING
ook 3G/HSDPA?Sorcerer8472 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 13:50:
[...]
idd. Maar ik kan er nu alweer een tijdje op.
Verwijderd
Simkaart
U heeft geen aangepaste simkaart nodig om gebruik te kunnen maken van UMTS. U heeft wel een UMTS-toestel nodig en een internetbundel of -abonnement van Telfort.
maar op een aantal forum lees ik dat je een speciale usim nodig heb voor umts van Telfort.
Hoe zit dit nou?
Alleen als je een SIM van de eerste generatie hebt (dus echt uit 1999 of ouder ofzo) heb je een nieuwe nodigMini Poeper schreef op maandag 14 januari 2008 @ 18:16:
Niet nodig bij Telfort
Geeft Opera dan altijd een positievere snelheid op dan?SirNobax schreef op zondag 06 januari 2008 @ 23:40:
[...]
Euh je snap dat dit bullshit is hey ?
Dik 7mbit halen met een UMTS telefoon, knap hoor.
Laat me raden, Opera Mini.
Is hierbij dan nog verschil tussen Mini en Mobile?
Ik heb een hele tijd Mobile gedraaid, errûg fijne browser. Enige nadeel van de browser was/is dat het niet automatisch WMP start voor streamings.
Opera Mini gebruikt een proxy bij Opera zelf. En die download natuurlijk wel op volle LAN snelheid, en dat is precies wat de speedtester aan het meten is.Mini Poeper schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 16:06:
[...]
Geeft Opera dan altijd een positievere snelheid op dan?
Is hierbij dan nog verschil tussen Mini en Mobile?
Ik heb een hele tijd Mobile gedraaid, errûg fijne browser. Enige nadeel van de browser was/is dat het niet automatisch WMP start voor streamings.

Alors.
Ok, op die manier om de pagina's er gunstig eruit te laten zien?Stereotomy schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 16:59:
[...]
Opera Mini gebruikt een proxy bij Opera zelf. En die download natuurlijk wel op volle LAN snelheid, en dat is precies wat de speedtester aan het meten is.![]()
Hoe zit dat dan met Opera Mobile?
Gaat nog steeds langzaam!
Gewoon op GPRS 38 kbit/sec, op UMTS/HSDPA (wel bereik, krijg 3G en H in beeld) is dit precies hetzelfde!
Als ik Wifi aanzet, dan kom ik boven de 1000 kb/sec uit. Verifieer ik dit met m'n notebook aan 't zelfde netwerk (maar dan aan utp-kabel) dan krijg ik wel iets hogere waardes. Vergelijkbaar met speedtest.nl
Net nog ff gebeld naar Telfort: ze bevestigden mij wel dat er een UMTS storing is en dat men nu niet boven de GPRS snelheid kan komen.
[ Voor 47% gewijzigd door Mini Poeper op 15-01-2008 17:43 ]
Alors.
Net even online geweest en de snelheid kwam niet boven de 113Kbps.... een krappe 10KB dus..
UMTS/HSDPA netwerk doet het iig wel!
wat een ellende
...less is more
Telefoon geprobeerd uit en weer aan te zetten? (met name als het nog een oude Siemens is)funk-e schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 11:25:
gprs ligt hier er al 3 dagen uit!
wat een ellende
Ja mensen, het gaat weer snel... straks maar weer even mailen en een maandje abonnementsgeld incasseren
Ik hoor `s ochtends namelijk aantrekkelijke reclames van Vodafone met mobiel internet voor 15 euro exclusief btw.... dan kan telfort niet achterblijven natuurlijk
Ik wens je succesSorcerer8472 schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 15:58:
Download: 4,7 kByte/s... Upload: 13,6 kByte/s ...
Ja mensen, het gaat weer snel... straks maar weer even mailen en een maandje abonnementsgeld incasseren

Oh? Dan moet ik ook es checken. Gebruik het zelf ook zakelijk nl.Michael Knight schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 19:45:
Zal de prijs van het Mobiel Breedband abonnement nog snel (terug) omlaag gaan?
Ik hoor `s ochtends namelijk aantrekkelijke reclames van Vodafone met mobiel internet voor 15 euro exclusief btw.... dan kan telfort niet achterblijven natuurlijk
Ik merkte dat het later op de vrijdagmiddag (na de spits) weer sneller werd, alsof het echt een capaciteitsprobleem qua download is dus!

Vertel je bevindingen...
En nu? Ik heb vanochtend nog mail opgehaald op m'n mobiel en nu werkt het ook nog.Doctor Yes schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 10:20:
Ja hoor....ook hier ligt de hele boel er weer uitZelfs geen GPRS. Wat een ontzettende verassing
Wij vinden het vervelend dat het internet niet naar wens werkt.
Er is in uw woonplaats geen storing. Op ons netwerk staat alles goed ingesteld en op uw postcode is voldoende dekking. Wij kunnen echter geen dekking binnenshuis garanderen.
Het kan zijn dat uw modem niet goed geinstalleerd is. U moet bijvoorbeeld bij het installeren kiezen voor een inbelverbinding (bij verbindingstype) in plaats van breedband. Ook kan het zijn dat uw modem verbinding maakt met GPRS. Om dit te voorkomen, kiest u voor 3G-only in plaats van 3G-preferred.
Nu zit ik me nog steeds te verwonderen over de vraag of ze nou daadwerkelijk niet doorhebben dat niemand op zulke momenten kan internetten. Of dat ze bewust de boel misleiden. Dat laatste zou zeer kwalijk zijn, en dan nog steeds na zoveel maanden telkens opnieuw. Voorlopig hou ik het om mijn innnerlijke kalmte te bewaren maar erop dat ze echt werkelijk nergens iets vanaf weten. Zeker die help-van-de-wal-in-de-sloot-deskmedewerkers niet
En het ze niet opvalt dat het wel erg vaak gebeurt
Eergisteren, gisteren en vandaag gebeld...Sorcerer8472 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 15:32:
objectief2: ik denk dat die helpdeskers als domme mutsen in een systeempje kijken, "oh" denken, en jou dat mailtje sturen...
En het ze niet opvalt dat het wel erg vaak gebeurt
Ze vertelden me dat er inderdaad een storing was in het UMTS/HSDPA gedeelte. Wat moet ik daar nu mee? Ik wil gewoon acceptabele snelheid!
Verwijderd
Volgende probleem is Exchange met de applicatie Mail for Exchange. Vlak na opstarten van de telefoon werkt de verbinding wel en ontvangen van email (push mail) werkt goed. Als echter geprobeerd wordt een mailtje te versturen dan valt de exchange-verbinding ineens weg en komt niet meer terug, ondanks verschillende pogingen (geklooid met access points, handmatige sync, volledig opnieuw instellen). Pas na een reboot werkt het weer even met vervolgens steeds hetzelfde probleem.
Tot slot roamt het toestel volgens Mail for Exchange. Hierdoor moet sync while roaming aangezet worden, wat ik liever niet wil om hoge kosten in het buitenland te voorkomen.
Er is nog een oude sim-kaart van O2 in gebruik. Zou daar een deel van de problemen vandaan kunnen komen?
Wat betreft activeren UMTS: kan inderdaad even duren bij Telfort. Heb zelf ook een O2-kaart, denk niet dat dat een probleem is, maar misschien is de jouwe net nog wat ouder dan de mijne...
Ik heb een Telfort simkaart in m'n PDA, het toestel heeft altijd een driehoek in beeld; roaming dus.Sorcerer8472 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 23:35:
Alleen je laatste probleem kan ik verklaren: je roamt op het KPN-netwerk, dus tenzij je een nieuwe SIM-kaart opvraagt bij Telfort...
Kan ik nu door aanvraag van andere sim dit wegkrijgen?
Ik kan in 't toestel instellen of het op GPRS, UMTS of HSDPA moet kúnnen. Als ik alles aangevinkt heb geeft 'ie, bij bereik, respectievelijk een G en een 3G aan. Als ik online ga, dan komt dit zelfde icoontje, in het klein, ernaast in beeld: GG en 3G3GWat betreft activeren UMTS: kan inderdaad even duren bij Telfort. Heb zelf ook een O2-kaart, denk niet dat dat een probleem is, maar misschien is de jouwe net nog wat ouder dan de mijne...
De 3G3G verandert bij binnenhalen van data vaak HH aan.
Net snelheden gemeten van 812 kbit/sec en 915 kbit/sec: UMTS/HSDPA doet 't weer!
Ter vergelijk heb ik pc bij m'n ouders (tussen Arnhem/Nijmegen) mee laten testen (1 Mb abonnement) en dit gaat ongeveer even snel.
Update 18:00: ben nu weer thuis (Tilburg), snelheid is weer gezakt naar ongeveer 40 kbit/sec.

Zou dit regio gebonden zijn? Overigens geeft toestel wel 3G/H aan...
[ Voor 7% gewijzigd door Mini Poeper op 20-01-2008 18:33 ]
Verwijderd
Het kan toch zeker niet zo zijn dat ze deze storing dadelijk zomaar een maand kunnen aanhouden. Ik gebruik deze verbinding namelijk i.p.v. een adsl verbinding. Het dus geen alternatief en kan nu al een week mijn eigen site niet op. Andere lichtere site's lukt natuurlijk wel via gprs maar, wel verdomme traag. Voorals frustrerend dat de klantenservice erg weinig van dit product af weet. Ik neem het hun niet kwalijk maar telfort in het algemeen wel.
Mijn Huawei e220 geeft wel aan hsdpa verbinding te hebben maar de ddadwerkelijke verbinding is net zo traag als die van het vorige bericht in dit topic.
De vorige keer hebben ze er in ieder geval aandacht aan besteed..Stereotomy schreef op zondag 20 januari 2008 @ 21:55:
Vara Kassa maar weer eens inschakelen?
http://kassa.vara.nl/port...ialoog&cat=616&frm=321031
Wel verstandig om dit via het contactforumlier op de gewone site te doen zoals de vorige keer (toen ging het daadwerkelijk lopen)... het forum trekt te weinig mensen
Verwijderd
Alors.
Hier nog een Telfort klant met slechte verbinding. Vanuit Rotterdam laad ik mijn websites nu al bijna 2 weken met een knappe 4kb per seconde. Omgerekend dus al bijna 15 euro uitgegeven voor een verbinding waarvan ik denk "waar had ik mijn 56k6 nou ook alweer gelaten". Huilen met de pet op.Stereotomy schreef op zondag 20 januari 2008 @ 21:55:
Vara Kassa maar weer eens inschakelen?
http://kassa.vara.nl/port...ialoog&cat=616&frm=321031
Edit: mooie is dat het modem wel gewoon op HSDPA netwerk zit (althans, zegt ie)
[ Voor 7% gewijzigd door futura op 21-01-2008 11:46 ]
Verwijderd

Iets lagere u/l, hogere ping, maar wel ongelimiteerd .... maar bovenal het werkt.
En het kost nog eens 10 Euro minder.
Ach .... ik heb van Telfort een HSDPA modem cadeau gekregen, ... dus ik vind ze eigenlijk allemaal wel lief daar
Pentaxiaan
Mijn Vodafone abonnement verloopt en ik wil een nieuw sim-only abonnement. Met mobiel internet van Telfort schijnt nog het een en ander mis te zijn (als ik het hier allemaal goed lees), maar hoe zit het met "normaal" bellen? Ik vind € 24,70 voor 400 minuten bellen, 30 SMSjes en onbeperkt internet heel goedkoop (ook al doet dat internet het dus niet fantastisch), maar vraag me wel af waarom het dan zo goedkoop is. Voor iets vergelijkbaars betaal ik bij Vodafone sowieso 10 euro per maand meer.
Kortom: hoe zijn jullie ervaringen in het algemeen met Telfort? Men maakt tegenwoordig gebruik van het KPN netwerk begreep ik, dus de dekking is geen probleem lijkt mij.
Jij zoek het 'mobiele data abonnement' topicposttoast schreef op maandag 21 januari 2008 @ 21:00:
Misschien niet het juiste topic, maar ik kan geen ander topic vinden waarin dit besproken wordt:
Mijn Vodafone abonnement verloopt en ik wil een nieuw sim-only abonnement. Met mobiel internet van Telfort schijnt nog het een en ander mis te zijn (als ik het hier allemaal goed lees), maar hoe zit het met "normaal" bellen? Ik vind € 24,70 voor 400 minuten bellen, 30 SMSjes en onbeperkt internet heel goedkoop (ook al doet dat internet het dus niet fantastisch), maar vraag me wel af waarom het dan zo goedkoop is. Voor iets vergelijkbaars betaal ik bij Vodafone sowieso 10 euro per maand meer.
Kortom: hoe zijn jullie ervaringen in het algemeen met Telfort? Men maakt tegenwoordig gebruik van het KPN netwerk begreep ik, dus de dekking is geen probleem lijkt mij.
Ervaringen met Telfort kun je in dit topic genoeg lezen... ze maken idd gebruik van het KPN netwerk en dat is te merken..
[ Voor 9% gewijzigd door Michael Knight op 22-01-2008 17:07 ]
Verwijderd
Intussen heeft The Phone House Telfort Mobiel Breedband vervangen door Vodafone Mobiel Internet (zie de website van TPH). Ik heb mijn Telfort abonnement opgezegd en stap binnenkort over naar Vodafone Mobiel Internet.objectief2 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 19:01:
Die lui van Phonehouse doen alsof ze van niks weten. Ik weet nog van de beginperiode toen er ook zulke problemen waren. De dame van de Phonehouse verzekerde me dat ze binnenkort met de actie zouden stoppen....en zie daar er worden nog steeds slachtoffers gelokt
Voor posttoast: Over het gewone spraakabonnement van Telfort was en ben ik tevreden. Geen enkel probleem! Maar omdat Telfort ons niet tegemoet wilde komen en vol bleef houden, dat er nooit sprake is geweest van HSDPA (leugens dus!), heb ik al mijn abonnementen bij Telfort (lees: KPN!!!) opgezegd.
Mijn spraakabonnementen ga ik dit jaar onderbrengen bij Vodafone en/of T-mobile. Met de KPN-kliek wil ik niks meer te maken hebben!
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2008 19:10 ]
Hier nog 1Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 19:04:
[...]
Intussen heeft The Phone House Telfort Mobiel Breedband vervangen door Vodafone Mobiel Internet (zie de website van TPH). Ik heb mijn Telfort abonnement opgezegd en stap binnenkort over naar Vodafone Mobiel Internet.
Voor posttoast: Over het gewone spraakabonnement van Telfort was en ben ik tevreden. Geen enkel probleem! Maar omdat Telfort ons niet tegemoet wilde komen en vol bleef houden, dat er nooit sprake is geweest van HSDPA (leugens dus!), heb ik al mijn abonnementen bij Telfort (lees: KPN!!!) opgezegd.
Mijn spraakabonnementen ga ik dit jaar onderbrengen bij Vodafone en/of T-mobile. Met de KPN-kliek wil ik niks meer te maken hebben!
Volgende maand gaat mn nieuwe abootje in
Verwijderd
Internet-roaming op het KPN-netwerk is van tijdelijke aard. Op termijn zou dit niet meer het geval moeten zijn voor Telfort-klanten.Sorcerer8472 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 23:35:
Alleen je laatste probleem kan ik verklaren: je roamt op het KPN-netwerk, dus tenzij je een nieuwe SIM-kaart opvraagt bij Telfort...
Telfort had de fout gemaakt om UMTS niet te activeren. Wel vreemd dat dat niet gewoon standaard aanstaat denk ik dan. Ze hebben de "desbetreffende afdeling" gevraagd dit alsnog te doen.Sorcerer8472 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 23:35:
Wat betreft activeren UMTS: kan inderdaad even duren bij Telfort. Heb zelf ook een O2-kaart, denk niet dat dat een probleem is, maar misschien is de jouwe net nog wat ouder dan de mijne...
Da's niet waar: je SIM-kaart is en zal altijd een Telfort-simkaart blijven, ook al is er een ander 'home'-netwerk cq. andere voorkeursnetwerken ingesteld. Op je MDA zul je dus altijd dat vervelende roaming-driehoekje blijven zien (Windows Mobile) en kun je geen onderscheid maken tussen buitenland en Nederland (bijv. voor automatisch ophalen mail)...Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 00:36:
[...]
Internet-roaming op het KPN-netwerk is van tijdelijke aard. Op termijn zou dit niet meer het geval moeten zijn voor Telfort-klanten.
Verwijderd
Dit was trouwens de email van Telfort:
Alleen het datagebruik wordt dus als roaming gezien.Momenteel wordt het gebruik van Internet nog als roaming op het KPN netwerk gezien.
In de toekomst willen wij dit uiteraard gaan aanpassen. Echter, het is onbekend wanneer dit zal gebeuren.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2008 05:30 ]
Dat mag ook wel, ze hebben de verkoop van die Telfort abo's nog redelijk lang weten te rekken namelijk.Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 19:04:
[...]
Intussen heeft The Phone House Telfort Mobiel Breedband vervangen door Vodafone Mobiel Internet (zie de website van TPH). Ik heb mijn Telfort abonnement opgezegd en stap binnenkort over naar Vodafone Mobiel Internet.
Voor mezelf ben ik er nog niet uit. Ik vind het namelijk wel makkelijk dat ik, ondanks dat mijn abo officieel doorloopt tot november, ik gewoon mijn Mobiel Breedband bij Telfort kan opzeggen omdat ik hem heb afgesloten toen ze hun Voorwaarden nog niet goed op orde hadden. Als ik het niet meer nodig heb (en dat is misschien al op korte termijn) dan zeg ik het ook mooi op.
Overigens werkt in Rotterdam de HSDPA weer dus ik ben weer (even) tevreden. 40kb/sec werkt een stuk lekkerder dan een tiende van die snelheid, wat ze gisteren nog doorgaven. Toch vreemd allemaal, en al helemaal niet klantvriendelijk. Als ze mij gewoon een sms oid. sturen met de boodschap dat ze bezig zijn met de apparatuur dan heb ik tenminste nog IETS begrip, maar dat zomaar dichtknijpen van de verbinding zonder aankondiging is echt zwaar knudde. En hoeveel moeite kost't nou om al je klanten even op de hoogte te stellen van het feit dat in sommige gebieden de dekking even wat minder is?
Dat kan per definitie nietVerwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 04:27:
Alleen het datagebruik wordt dus als roaming gezien.
Verwijderd
GSM: Telfort
UMTS: KPN roaming
En ja, het kan dus dat het roaming icoon alleen aan gaat wanneer je een data verbinding hebt. Op mijn toestel stond het roaming icoon altijd aan sinds Telfort en KPN samen zijn overigens.
Dat is tevens ook de reden waarom sommige mensen (nog) geen UMTS hebben terwijl ze daar wel om gevraagd hebben. Telfort moet dan namelijk jouw SIM ook aanmelden bij het KPN netwerk en dat blijkt in de praktijk wel eens fout te gaan.
Ik heb nu een Option card met Vodafone Nationaal Super aansluiting. De tarieven zijn behoorlijk verlaagd begin dit jaar. Ik gebruik het nu als standaard verbinding overal waar ik ben, inclusief thuis. Netwerk is stabiel, tot op heden 1 korte storing gehad van een uur 2 maandjes geleden; na het bellen van de Vodafone Support desk, was het snel gefixt en bleek een regionale UMTS storing te zijn.
Door de wijze waarop Telfort met haar klanten omgaat, heb ik ook mijn telefoon aansluiting opgezegd en ben ik overgestapt naar Simyo, voor mij nog goedkoper ook
Nee, het is allemaal roaming. UMTS is roaming (maar gedeactiveerd voor sommige klanten) en GSM is roaming... Je kunt een GSM-netwerk niet meerdere ID's geven en de ID van een simkaart niet zomaar veranderen (naar mijn weten; van UMTS weet ik het niet zeker).Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 09:16:
UMTS netwerk wordt door KPN "gedeeld" naar de Telfort klanten. Als je abonnee bij Telfort bent, heb je te maken met:
GSM: Telfort
UMTS: KPN roaming
En ja, het kan dus dat het roaming icoon alleen aan gaat wanneer je een data verbinding hebt. Op mijn toestel stond het roaming icoon altijd aan sinds Telfort en KPN samen zijn overigens.
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 14:19:
[...]
Nee, het is allemaal roaming. UMTS is roaming (maar gedeactiveerd voor sommige klanten) en GSM is roaming... Je kunt een GSM-netwerk niet meerdere ID's geven en de ID van een simkaart niet zomaar veranderen (naar mijn weten; van UMTS weet ik het niet zeker).

Verwijderd
Dat klopt. Een GSM netwerk kan maar 1 netwerk ID hebben. Echter bestaat zowel het Telfort als het KPN GSM netwerk nog en hebben beide netwerken roaming aanstaan. (klanten van KPN hebben roaming op Telfort en v.v.) Telfort heeft nooit een UMTS netwerk gehad, alleen GPRS/Edge. Edge is inmiddels al geruime tijd offline en GPRS wordt ook niet meer gebruikt. Dit is allemaal van KPN nu.Sorcerer8472 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 14:19:
[...]
Nee, het is allemaal roaming. UMTS is roaming (maar gedeactiveerd voor sommige klanten) en GSM is roaming... Je kunt een GSM-netwerk niet meerdere ID's geven en de ID van een simkaart niet zomaar veranderen (naar mijn weten; van UMTS weet ik het niet zeker).