Dat is wel een practische site! Ik haal max 318kbps (gemiddeld zo'n 200), meer had ik ook niet verwacht want ik heb geen HSDPA telefoon. 0.7 sec latency. Het 'again' linkje doet het alleen niet: "Web: Unsupported content type".Krypt schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 10:03:
Ik gebruik zelf altijd: http://text.dslreports.com/mspeed
Werkt aardig.. ik download 400k ongeveer met 692kbit
Verder blijkt mijn ip volgens hun van raketnet.nl te zijn, maar dat is een adsl/inbel provider? weet iemand hoe dat zit?
[ Voor 36% gewijzigd door BlackShift op 19-06-2008 11:41 ]
ja, deze site werkt dus wel goed...Krypt schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 10:03:
Ik gebruik zelf altijd: http://text.dslreports.com/mspeed
Werkt aardig.. ik download 400k ongeveer met 692kbit
ik krijg alleen een melding : "unstable/too fast a result (2.171s) please choose a larger file"
Ik heb 1 MB gekozen, maar dat geeft het bovenstaande resultaat...blijkbaar dus iets van 500 kb/s?
ow wacht, ik zal IE es proberen ipv opera..misschien een caching probleem?
Edit: via IE: kbit/s, 0.311 s latency, 13.842 tijd nodig om 1 mb te dl-en
[ Voor 6% gewijzigd door Boy op 19-06-2008 13:53 ]
Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl
Oftewel, moet mijn account nog 'geactiveerd' worden voor snellere dataverbindingen?
EDIT: Ok, nog eens gezocht op de Telfort website, antwoord op mijn eigen vraag:
"Alléén als u een internetbundel heeft, heeft u toegang tot UMTS"
Even wachten nog dus!
[ Voor 15% gewijzigd door faethon op 25-06-2008 14:04 ]
joa, maar bij mij was het zelfs toen m'n bundel inging, nog steeds het trage GPRS. 1 x gebeld: hier staat alles goed...2e x gebeld: nee inderdaad, ik zie het, het staat nog niet ingeschakeld...faethon schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 13:40:
Ik heb nu nog een sim-only abbonement van Telfort zonder databundel. Ik kan wel via GPRS een dataverbinding opzetten, maar krijg nooit de snelheid van 3G of HPDSA (heb een Touch Diamond). Nu gaat binnenkort mijn verlenging in met daarin een databundel (Surf&Mail voor 7 euro (aktieprijs) per maand). Kan ik vanaf dat moment dan wel de 3G of HPDSA snelheden verwachten? Of blijft het dan GPRS.
Oftewel, moet mijn account nog 'geactiveerd' worden voor snellere dataverbindingen?
Even wachten nog dus!
ik ga ervan uit dat je genaait wordt aangezien ik dit voorval eerder heb gelezen in dit topic.
(ps: hoe bevalt de diamond? Ik heb de Touch dual sinds paar maanden, bevalt mij goed, maar zag dat deze weer wat mooiere graphics had...)
[ Voor 6% gewijzigd door Boy op 25-06-2008 14:47 ]
Als mijn nieuwe abonnement ingaat meteen even checken dus. Bedankt voor de tip! Ik heb overigens niet echt te klagen over Telfort, voor mij zijn ze met een SIM only aanbieding toch nog wel de goedkoopste (of ik kijk niet ver genoegBoy schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 14:46:
[...]
joa, maar bij mij was het zelfs toen m'n bundel inging, nog steeds het trage GPRS. 1 x gebeld: hier staat alles goed...2e x gebeld: nee inderdaad, ik zie het, het staat nog niet ingeschakeld...
ik ga ervan uit dat je genaait wordt aangezien ik dit voorval eerder heb gelezen in dit topic.
edit:
(ps: hoe bevalt de diamond? Ik heb de Touch dual sinds paar maanden, bevalt mij goed, maar zag dat deze weer wat mooiere graphics had...)
De Diamond is super. Scherm is heerlijk scherp (640x480!!!) Ben er erg blij mee. Er zitten nog wat haakjes en oogjes aan, en ja, ook ik heb het ding al een aantal keer geflashed, maar dat vind ik als tweaker eigenlijk alleen maar lekker
Ik wilde maddox style vanuit m'n bed mijn computer uitzetten (fan is stuk), moest ik eerst helemaal m'n telefoon rebooten naar GPRS! (arme ik
Ik vond op een gegeven moment wel een 3G netwerk genaamd 'NL 18' waar ik niet op mocht. Weet iemand wat dat is? Het verdween toen ik weer KPN zag, dus misschien is dat wat je ziet als een KPN UMTS mast gereboot wordt, voordat alle KPN instellingen geladen zijn. Ofzoiets.
Ik heb geen internetbundel, maar sinds vandaag (althans, ik merkte het vanmiddag) staat er 3G in mijn display, dus blijkbaar krijgt iedereen toegangfaethon schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 13:40:
Even wachten nog dus!
Ja, ik heb sinds vandaag ook continu een 3G verbinding (althans icoontje in beeld), en als ik een verbinding maak wordt het zelfs een H van HSDPA!! En dat terwijl mijn bundel nog in moet gaan! Telfort is toch echt een prima provider! Goede prijzen (in ieder geval voor sim only) en nu ook nog eens een goed en snel netwerk!Huub17 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 18:13:
[...]
Ik heb geen internetbundel, maar sinds vandaag (althans, ik merkte het vanmiddag) staat er 3G in mijn display, dus blijkbaar krijgt iedereen toegang. Even getest met buienradar (ik ga geen 5 euro/MB betalen voor een snelheidstestje
), toen gaf mijn telefoon zelfs '3.5G' aan, die wel weer verdween toen de pagina een paar seconden geladen was, HSDPA werkt dus ook.
Het lukt mij niet om de uitgaande mail aan de praat te krijgen. Ik zit bij telfort en gebruik de volgende instellingen:
-Mailadres: Sneezzer@mijnmailserver.nl
-Gebruikersnaam: "leeg"
-Wachtwoord: "leeg"
-Server uitgaande mail: smtp.telfortmail.nl
-Toegangspunt: Internet
-Beveiligde poorten: uit
-Poort: 8080
De instellingen heb ik van de telfort site gehaald en zouden juist moeten zijn, ik krijg echter de melding: "kan geen verbinding leggen met server"
Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC
heb je ook de functie "uitgaande server vereist bevestiging" uitgezet? (zo heet het op m'n HTC Touch Dual (windows mobile) )Sneezzer schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 09:40:
Ik heb een nokia 6120c (symbian S60).
Het lukt mij niet om de uitgaande mail aan de praat te krijgen. Ik zit bij telfort en gebruik de volgende instellingen:
-Mailadres: Sneezzer@mijnmailserver.nl
-Gebruikersnaam: "leeg"
-Wachtwoord: "leeg"
-Server uitgaande mail: smtp.telfortmail.nl
-Toegangspunt: Internet
-Beveiligde poorten: uit
De instellingen heb ik van de telfort site gehaald en zouden juist moeten zijn, ik krijg echter de melding: "kan geen verbinding leggen met server"
http://mobilepakistan.wor...ail-settings-for-symbian/Sneezzer schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 11:31:
Hmm een dergelijke instelling heb ik niet in mijn menu. Ik heb enkel het bovenstaande lijstje.
staat iets van security, die op niets zetten?
Hmm, ik zie geen instellingen die ik zou moeten wijzigen.Boy schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 12:01:
[...]
http://mobilepakistan.wor...ail-settings-for-symbian/
staat iets van security, die op niets zetten?
Is er iemand met een symbian gsm die het wel heeft werken?
Is het niet gewoon de standaardpoort 25?Sneezzer schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 09:40:
Nee, tenminste niet als ik de site van telfort moet geloven. (gewoon 25 proberen heeft trouwens ook niet geholpen)
Ik kan geen poort 8080 op de site van Telfort vinden behalve voor proxy doeleinden, maar ik heb het net geprobeerd met mijn Nokia E51, smtp.telfortmail.nl met 'standaardpoort' (neem aan dat dit 25 is), deze mail kwam gewoon aan. Kreeg overigens wel een prompt voor gebruiker/pass, maar even die van mijn de inkomende mailserver gepakt, maar ik weet niet of dit van invloed is geweest, of dat ie alles slikt.Sneezzer schreef op maandag 14 juli 2008 @ 13:11:
Nee, tenminste niet als ik de site van telfort moet geloven. (gewoon 25 proberen heeft trouwens ook niet geholpen)
Edit: blijkbaar ziet Google niet alles, nu zie ik ook deze pagina, heb erg het idee dat ze proxy bedoelen en wat anders er hebben neergezet

[ Voor 13% gewijzigd door Huub17 op 14-07-2008 23:24 ]
Gebruik je een telfort mail adres? of een andere inkomende mailserver?Huub17 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 23:22:
[...]
Ik kan geen poort 8080 op de site van Telfort vinden behalve voor proxy doeleinden, maar ik heb het net geprobeerd met mijn Nokia E51, smtp.telfortmail.nl met 'standaardpoort' (neem aan dat dit 25 is), deze mail kwam gewoon aan. Kreeg overigens wel een prompt voor gebruiker/pass, maar even die van mijn de inkomende mailserver gepakt, maar ik weet niet of dit van invloed is geweest, of dat ie alles slikt.
Edit: blijkbaar ziet Google niet alles, nu zie ik ook deze pagina, heb erg het idee dat ze proxy bedoelen en wat anders er hebben neergezet
Ik heb mijn poort nu ook op 25 gezet.
Zou je misschien je relevante instellingen hier neer willen zetten?
[ Voor 5% gewijzigd door Sneezzer op 15-07-2008 12:56 ]
Ik gebruik een ander adres dan Telfort (heb er geen bij hen). Alle instellingen onder het kopje "Uitgaande mail" zijn:Sneezzer schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 12:55:
Gebruik je een telfort mail adres? of een andere inkomende mailserver?
Ik heb mijn poort nu ook op 25 gezet.
Zou je misschien je relevante instellingen hier neer willen zetten?
Mijn e-mail adres: <mailadres>
Gebruikersnaam: gebruikersnaam horende bij inkomende post
Wachtwoord: ook horende bij inkomende
Server uitg. mail: smtp.telfortmail.nl
Toegangspunt in gebr.: Altijd vragen
Beveiliging (poorten): uit
Poort: standaard
Mocht het niet lukken, misschien eens kijken of je een telnetachtig programma kunt vinden voor Symbian en hiermee verbinding proberen te maken?
Helaas, het heeft mij niet geholpen. Ik heb maar een storing gemeld bij telfort.Huub17 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 14:10:
[...]
Ik gebruik een ander adres dan Telfort (heb er geen bij hen). Alle instellingen onder het kopje "Uitgaande mail" zijn:
Mocht het niet lukken, misschien eens kijken of je een telnetachtig programma kunt vinden voor Symbian en hiermee verbinding proberen te maken?
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
Bij UMTS, HSDPA, 3G enz... kan ik me er nog iets bij voorstellen. Relatief nieuw, extra apparatuur, etc. Maar GPRS? Dat zit gewoon bij het GSM netwerk in, bestaat al jaren en gebruik ik en klanten al vele jaren. Dit geeft mij het gevoel dat bij KPN nu maar wat wordt aangeklooid.
Nu kan mijn gevoel gekleurd worden door alle wijzigingen van iets meer dan een jaar.
- Telfort -> KPN netwerk migratie. Paf, verbinding eruit in een gesprek. WTF? Stoppen bij benzine station om te kijken wat er is. Belletje rinkelde heel snel; de migratie. Telefoon uit en aan, maar helaas. Dat duurde een flink aantal uren.
- KPN netwerk dekking. Tsja, we (eigen bedrijf) hadden dus bewust Telfort genomen, omdat de dekking daarvan het beste bleek op een aantal plaatsen waar we vaak zijn. Met KPN netwerk kun je op een aantal van die plekken vrijwel niet bellen/gebeld worden. Tenzij je op de juiste plek buiten gaat staan; alleen naar buiten gaan is dus zelfs niet altijd voldoende!
- Afronding van de migratie betekende het 'uitzetten' van het Telfort netwerk. Einde EDGE als dataverbinding dus. Balen, want de dekking was goed en het verschil in snelheid met GPRS was ook duidelijk te merken.
- Bijkomend punt, nadat EDGE niet meer werkt is dat GPRS nu over KPN netwerk moet. Ja, en, Telfort/KPN, waar is mijn nieuwe SIM nu? Denken jullie wel na daar? Of zijn jullie echt een stel klunzen die lekker aan het aanklooien zijn? Voel de frustratie...
Standaard gebruikt de mobiel geen vreemd netwerk voor data om ongewenste roaming kosten te voorkomen. Dat werkte dus niet meer, want je zit altijd op een vreemd netwerk volgens de SIM. Voor de e-mail, adressen, etc. dus maar data tijdens roaming toestaan. Leuk als je enige tijd in de buurt van een landgrens vertoeft en die zender van die buitenlandse provider een beter signaal geeft - OK, vooruit, nog maar even aanzien hoe het allemaal loopt. Kan alleen maar beter worden tenslotte. Alleen heb ik echt het idee dat het niet beter wordt, maar eerder slechter. In de afgelopen maanden heb ik steeds vaker gehad dat GPRS gewoonweg niet werkt. Geen IP, geen DNS, geen IP dataverkeer mogelijk of gewoon weg zoals nu weer, helemaal geen GPRS verbinding mogelijk.
En dat advies ook maar uitbrengen naar de klanten. Voor hen is KPN waarschijnlijk niet eens interessant als mobiel data aanbieder gezien de roaming kosten, maar belangrijker voor een aantal van hen is de kwaliteit van de dataverbinding.
snap je frustatie...als oplossing voor het niet per ongeluk roamen in het buitenland (ik ga wel eens naar Belgie of Duitsland) heb ik ingesteld dat ik handmatig het netwerk kies en daar KPN gekozen. Op het moment dat die verbinding er niet meer is, dan moet ik handmatig een andere kiezen. Ik gooi dan de internetverbinding weg en selecteer het buitenlandse netwerk. Ben ik weer in nederland, even de automatische instellingen ophalen van Telfort ...The Lord schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 10:38:
Ligt het nu aan mijn perceptie of zijn er gewoon meer storingen met GPRS de laatste tijd?
Bij UMTS, HSDPA, 3G enz... kan ik me er nog iets bij voorstellen. Relatief nieuw, extra apparatuur, etc. Maar GPRS? Dat zit gewoon bij het GSM netwerk in, bestaat al jaren en gebruik ik en klanten al vele jaren. Dit geeft mij het gevoel dat bij KPN nu maar wat wordt aangeklooid.
Nu kan mijn gevoel gekleurd worden door alle wijzigingen van iets meer dan een jaar.That's it. Binnenkort maar eens kijken welke aanbieder we beter kunnen gaan gebruiken.
- Telfort -> KPN netwerk migratie. Paf, verbinding eruit in een gesprek. WTF? Stoppen bij benzine station om te kijken wat er is. Belletje rinkelde heel snel; de migratie. Telefoon uit en aan, maar helaas. Dat duurde een flink aantal uren.
- KPN netwerk dekking. Tsja, we (eigen bedrijf) hadden dus bewust Telfort genomen, omdat de dekking daarvan het beste bleek op een aantal plaatsen waar we vaak zijn. Met KPN netwerk kun je op een aantal van die plekken vrijwel niet bellen/gebeld worden. Tenzij je op de juiste plek buiten gaat staan; alleen naar buiten gaan is dus zelfs niet altijd voldoende!
- Afronding van de migratie betekende het 'uitzetten' van het Telfort netwerk. Einde EDGE als dataverbinding dus. Balen, want de dekking was goed en het verschil in snelheid met GPRS was ook duidelijk te merken.
- Bijkomend punt, nadat EDGE niet meer werkt is dat GPRS nu over KPN netwerk moet. Ja, en, Telfort/KPN, waar is mijn nieuwe SIM nu? Denken jullie wel na daar? Of zijn jullie echt een stel klunzen die lekker aan het aanklooien zijn? Voel de frustratie...
Standaard gebruikt de mobiel geen vreemd netwerk voor data om ongewenste roaming kosten te voorkomen. Dat werkte dus niet meer, want je zit altijd op een vreemd netwerk volgens de SIM. Voor de e-mail, adressen, etc. dus maar data tijdens roaming toestaan. Leuk als je enige tijd in de buurt van een landgrens vertoeft en die zender van die buitenlandse provider een beter signaal geeft- OK, vooruit, nog maar even aanzien hoe het allemaal loopt. Kan alleen maar beter worden tenslotte. Alleen heb ik echt het idee dat het niet beter wordt, maar eerder slechter. In de afgelopen maanden heb ik steeds vaker gehad dat GPRS gewoonweg niet werkt. Geen IP, geen DNS, geen IP dataverkeer mogelijk of gewoon weg zoals nu weer, helemaal geen GPRS verbinding mogelijk.
En dat advies ook maar uitbrengen naar de klanten. Voor hen is KPN waarschijnlijk niet eens interessant als mobiel data aanbieder gezien de roaming kosten, maar belangrijker voor een aantal van hen is de kwaliteit van de dataverbinding.
tis wel even wat gedoe, maar dit is mijn work around voor het Telfort-KPN roaming probleem...
Ik ga ook nog eens shoppen bij Vodafone, en evt. ontbinden omdat de storingen echt té vaak/veel zijn...
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Ik heb bijna nooit storing...deze was de eerste in maanden...Sorcerer8472 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 15:20:
Mja, vannacht rond 2 a 3 uur lag het er ook al uit. Heeft tot circa 12 uur vandaag geduurd...
Ik ga ook nog eens shoppen bij Vodafone, en evt. ontbinden omdat de storingen echt té vaak/veel zijn...
Hoe heb ik nog iets aan dat modem als ik een prepaid oplossing, bijv. Vodafone 9,95 250MB datalimiet, wil gebruiken?
Ik weet zeker dat het modem unlocked is want inloggen met die Vodafone simcard ging verder prima. Kan het netwerk ook zien.
Deze is alleen nog niet helemaal volledig, dus hier nog een kleine toevoeging voor andere zoekende.
Je kan via "Add/Remove" (beter bekend als Synaptic) "gnome-ppp" installeren. Deze levert een GUI in het internet menu waar je de meeste instelling ook kan doen. Wel moet je de config file nog aanpassen zoals in de hiervoor beschreven post. Maar na dit zelf te hebben gedaan kreeg ik mijn verbinding niet aan de praat via de command line. Wel kreeg ik hem aan de praat via de GUI door wachtwoord en username in te vullen (ppp) en te verbinden. In princiepen zou dit het zelfde moeten zijn als in de command line, maar om een een of andere reden werkte dit dus niet.
Hopelijk helpt dit nog een paar zielen
Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work
Klopt dit? verder blijf je gewoon telefonisch bereikbaar terwijl je online aan het surfen bent?
Volgens mij is het officieel 128kbps en alleen 380 voor 'internet unlimited' (3x zo duur). Ik ben daar echter nooit op gecapped, haalde meestal 380kbps (als het uberhaupt werkte). Laatst claimde mensen hier zelfs HSDPA snelheid te halen.Chutney schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 15:57:
Als ik het dus goed begrijp, wanneer ik het 7 euro Surf and Mail Unlimited abbo afsluit bij telfort. Krijg ik de snelheid van UMTS @ 384Kbit ter beschikking met een FUP?
Klopt dit? verder blijf je gewoon telefonisch bereikbaar terwijl je online aan het surfen bent?
Ik was ook altijd bereikbaar terwijl ik een data verbing had. In deze thread staan wel wat klachten dat mensen geen smsjes konden krijgen, maar dat werkte bij mij wel altijd.
Er is in dit topic gepraat over de FUP, maar niemand lijkt te weten hoeveel data 'teveel' is.
Let wel: je mag dus eigenlijk je telefoon niet als modem gebruiken met surf'n'mail. Er is hier afaik geen melding gemaakt dat mensen die dat toch deden zijn afgesloten.
Als laatste: Ik zou het niet doen. Het werkt heel vaak niet of kut, je moet de bellen om op 3G netwerk te komen en de KS kan je meestal niet echt helpen. Goedkoop is duurkoop. Het is wel gaaf, als je een beetje goede telefoon hebt, bijv. google maps.
Ik moet zeggen dat ik totaal geen last heb. 2 x eens (in maanden tijd) geen verbinding gehad...voor de rest lekker snel eigenlijk..Heb wel moeten bellen om het op 3G te krijgen...dat is wel zo..2 x zelfs (1e keer zeiden ze dat het allemaal goed stond...)BlackShift schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 12:55:
[...]
Als laatste: Ik zou het niet doen. Het werkt heel vaak niet of kut, je moet de bellen om op 3G netwerk te komen en de KS kan je meestal niet echt helpen. Goedkoop is duurkoop. Het is wel gaaf, als je een beetje goede telefoon hebt, bijv. google maps.
Er staat hier op GoT een topic met instellingen voor Vodafone internet op een PDA/Smartphone...de instellingen die daar genoemd staan, heb ik overgenomen en werken perfect.objectief2 schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 10:48:
Misschien dat iemand hier het antwoord op mijn vraag weet. Mijn abo bij (de laatste tijd nog slechts af en toe) Kwelfort loopt begin september af. Nu heb ik al een Vodafone-sim in mijn Huawei-usbmodem gehad, maar met verbinden krijg ik foutmeldingen.
Hoe heb ik nog iets aan dat modem als ik een prepaid oplossing, bijv. Vodafone 9,95 250MB datalimiet, wil gebruiken?
Ik weet zeker dat het modem unlocked is want inloggen met die Vodafone simcard ging verder prima. Kan het netwerk ook zien.
Wel even de Vodafone connect software downloaden en alles handmatig intikken..
Ik kan de specifieke instellingen niet voor je opzoeken nu, omdat ik online op vakantie zit
Succes!
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Misschien zat er bij mij ook het probleem in dat ik eerst die Blox voor 9,50 per maand moet aanzetten op mijn mobiele toestel en dan pas de sim in de Huawei moet plaatsen. Wellicht kun je daar nog iets over vertellen hoe je dat gedaan hebt

[ Voor 46% gewijzigd door objectief2 op 25-07-2008 22:55 ]
Nu heb ik sinds een paar uur prepaid Telfort. Na alle gedoe met Telfort zit ik te kijken waar ik naar toe zal gaan. Wil graag Vodafone maar die is gewoon s-t-u-k-k-e-n duurder (10 tot 20 euro per maand) dan Telfort en Tmobile. T-Mobile is qua prijs een goed alternatief maar ik heb daar ook niet de beste ervaringen mee.
Nu zie ik echter dat Telfort een Super Sim Only heeft: 500 min + 300 sms + 768/384 Kbit onbeperkt internet voor 29,95 !? Dat is echt veel goedkoper dan Vodafone en ook een stuk goedkoper dan T-mobile. Iemand al ervaringen met dit abonnement?

(Artikel stond vrijdag op de site van de Telegraaf.)IPhone-bezitters zonder internet
Abonnees van telecomaanbieder Telfort die gebruik maken van een iPhone kunnen al sinds dinsdagochtend geen gebruik meer maken van mobiel internet als GPRS en UMTS. Het probleem ligt hoogstwaarschijnlijk aan een verandering in het datanetwerk van de provider.
Op het forum van de Nederlandse iPhone-site iPhoneclub.nl regent het klachten van boze gebruikers. Helpdeskmedewerkers die van niets weten of de instellingen van de iPhone de schuld geven zijn aan de orde van de dag.
Het probleem lijkt alle iPhone-gebruikers met een Telfort-abonnement te treffen. De manier waarop de iPhone internetpagina's ophaalt is momenteel niet meer compatibel met het netwerk. Inmiddels zegt de aanbieder op de hoogte te zijn van het probleem, maar een oplossing lijkt nog niet in zicht. Saillant detail is dat Telfort op haar website adverteert met de slogan 'Jouw iPhone & onze super sim only 500.'
Een woordvoerdster van het bedrijf wilde op moment van publicatie nog niet reageren.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
De telfort kastje naar de muurservice! Ik heb nu vodafone, en dat is stukke beter. Die KS kon ook niet een probleem wat ik met het netwerk had oplossen, maar wist er in ieder geval vanaf en gaf mij (of de instellingen) iig niet de schuld.Helpdeskmedewerkers die van niets weten of de instellingen van de iPhone de schuld geven zijn aan de orde van de dag.
(Fwiw, de meeste http requests werden beantwoord met "Bad answer from origin server", uitzetten van proxy bleek te helpen.)
edit: hmm..nu weer retesnel...
[ Voor 14% gewijzigd door Boy op 06-08-2008 15:08 ]
Had er ook even last van in het buitenland. Beter nog: daar kon ik me soms niet eens aanmelden op een buitenlands netwerk (duurde heel lang, waarna telefoon het opgaf, 1 netwerk gaf zelfs aan dat het verboden was; deed het later wel weer). Was later in de week verholpen. Heb het idee dat de hele verbinding die ze hebben met de buitenwereld soms even weg/traag was, en dat dat ook de reden was dat ik niet kon aanmelden.Boy schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 13:59:
ik heb nu weer last van extreme traagheid, maanden niet meer gehad...nog verder mensen? (maastricht)
edit: hmm..nu weer retesnel...
Maargoed, ik zat soms inderdaad dus een minuut lang mail op te halen, om er vervolgens achter te komen dat er geen nieuwe mail was
WHAHAHA, herkenbaar! verslavend he, zo mobiel internet...Sorcerer8472 schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 10:43:
[...]
Maargoed, ik zat soms inderdaad dus een minuut lang mail op te halen, om er vervolgens achter te komen dat er geen nieuwe mail was
Het mailen werkt bij mij nog altijd niet, binnen halen lukt goed maar versturen gaat niet....Huub17 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 14:10:
[...]
Ik gebruik een ander adres dan Telfort (heb er geen bij hen). Alle instellingen onder het kopje "Uitgaande mail" zijn:
Iemand die nog een suggestie heeft?
Edit: Ik heb zowel de standaard poort gebruikt als 8080 (zoals op de telfort site staat), maar krijg de melding " kan geen verbinding maken met de server"
[ Voor 9% gewijzigd door Sneezzer op 11-08-2008 14:56 ]
Je uitgaande mailserver is van telfort, je inkomende mailserver van je email provider. Je kan dus niet je login/password van je inkomende mailserver gebruiken voor je uitgaande. De telfort server kent die gegevens namelijk niet. Je moet daar je uitgaande login/password invullen, maar over het algemeen is dat niet nodig. Ik weet niet of dat bij telfort wel/niet nodig is, maar ik denk ook van niet (ik zou ook niet weten wat die dan zouden zijn).Huub17 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 14:10:
Of heb je ook een telfort email account? Dan nog denk ik dat het niet zo werkt, het zou me verbazen als telfort de boel zo goed geintegreerd heeft.. Misschien mag je van telfort mobiel internet niet extern op andere mailservers inloggen dan hun eigen (dat doen de meeste providers tegenwoordig).. Maar dan zou je zeggen dat dat
inderdaad iets als smtp.telfortmail.nl zou moeten zijn. Misschien gewoon smtp.telfort.nl?
je gebruikt een gebruikersnaam en wachtwoord voor uitgaand? Dat moet uitgeschakeld zijn, zodat er geen verificatie nodig is...anders gaat het misSneezzer schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 14:39:
[...]
Het mailen werkt bij mij nog altijd niet, binnen halen lukt goed maar versturen gaat niet....
Iemand die nog een suggestie heeft?
Edit: Ik heb zowel de standaard poort gebruikt als 8080 (zoals op de telfort site staat), maar krijg de melding " kan geen verbinding maken met de server"
Vraag me af vanaf wanneer ze gaan klagen, en of het heel incidenteel bekijken van een klein stukje streaming video een probleem is... (mijn gemiddelde verbruik is ~25 MB per maand, hoogste ooit was 150 ofzo).
...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren
Maar weet nou iemand wat de FUP voor Surf&Mail is?
Ook nooit problemen...Sorcerer8472 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 18:38:
Ik snap niet wat jullie nou klagen over mail. smtp.telfortmail.nl en het werkt, altijd gewoon (geen authenticatie)

[ Voor 4% gewijzigd door Mini Poeper op 15-08-2008 04:45 ]
Ergens kwam ik ook tegen dat je geen gebruik mocht maken van push-mail. Ook even gevraagd en daar kwam dit antwoord op: Ja dat mag ook!
Al met al interessant en ik denk dat ik Telfort eens ga proberen aangezien ze toch over het KPN netwerk gaan zal het met de (bel)ontvangst wel goedkomen neem ik aan!
Wilde het net testen met Telfort maar daar krijg ik even geen data verbinding via GPRS, op UMTS kan ik gewoon bellen en internetten tegelijk..
Het werkt bij mij nu ook. Telfort had mij niet gemigreerd (geen idee wat ze bedoelen, ik zit er al 5 jaar bij)....Sorcerer8472 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 18:38:
Ik snap niet wat jullie nou klagen over mail. smtp.telfortmail.nl en het werkt, altijd gewoon (geen authenticatie)
Maar weet nou iemand wat de FUP voor Surf&Mail is?
Vind het zo zonde om het toestel niet te gebruiken, dus nu zal ik een mobiel internet aanbieder moeten vinden voor 2 maanden..
[ Voor 3% gewijzigd door Trebbors op 19-08-2008 09:23 ]
Als ik 3g dekking heb is dit meestal met zeer weinig ontvangst maar nu heb ik dus wel 3g.
Speedtest zegt nu:
download: 1911.5KByte/sec 15292kbps
upload: 168.4 Kbyte/sec 1347kbps
connecties: 791 Conn/min
ping test: 27.0 ms
Ik weet dat deze waarden niet kunnen kloppen, dat haal ik thuis nog niet met de kabel? Ik heb een k850i zonder WIFI. Maar nu gaat het toch echt snel volgens mij, heb even een foto gedownload van 600kb en dat duurde maar 5 seconden of zo, nog minder zelfs heb er nog een gedownload van 550kb.
Dus het kan wel echt snel. De tweakers.net frontpage duurt nu zelfs maar 2 seconden of zo.
Maar de belangrijkste vraag is eigenlijk: Hoe zit het met streaming media. Ik weet dat niet mag maar het heeft wel gewerkt bij mij. Op tunein.fm kun je radio luisteren. Eerst werkte dat prima maar sinds kort valt na 10 seconden bij mij het signaal weg, telkens opnieuw. Ligt dit aan mijn toestel of aan telfort? Dus als iemand dat even kan testen voor mij? Stream Radio538, SlamFM of 3FM vallen allemaal weg na een paar seconden.
Moet zeker ook weer gebeld worden voor activatie van 384 naar 768? Hier is het nog strak 384 namelijk..
Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB
Ik haal er wel redelijk hoge snelheden mee, iig duidelijk hoger dan 384 kbps. Alleen merk ik steeds vaker weer dat het een tijdje niet werkt, en nu had ik gisteren in België wéér problemen met op het Belgisch netwerk komen (alleen verbinding maken met BASE gaat redelijk snel, alle andere gaan heel traag - volgens mij expres zodat je op de voor hen goedkope KPN-partner komt).Soepster schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 18:06:
Ik ben ook heel benieuwd of je daarmee werkelijk de 70-96 kilobyte /seconde mee haalt, iemand ervaringen?
Toch maar naar Vodafone langzaamaan? ...
Verwijderd
Anders gezegd, ik wil een Samsung Omnia bestellen met "goedkoop" "onbeperkt" internet, wat zijn nu de snelheden van telfort surf en mail? Ik zie dit namelijk bij de algemene voorwaarde staan:
Surf & mail unlimited bundel biedt toegang tot internet met een maximale snelheid van 128 kbit/s en is uitsluitend bedoeld voor mailen, surfen en chatten voor gebruik onderweg op een mobiele telefoon.
Aangezien 128 kbit/s wel heel erg weinig is (16kB/s...), dan komen we weer terecht bij de oude modem snelheden. Iemand?
Michael Knight schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 13:07:
Zo... sinds wanneer biedt Telfort 768kbps aan? (zie website)
Moet zeker ook weer gebeld worden voor activatie van 384 naar 768? Hier is het nog strak 384 namelijk..
Ik haal hier 117.4 KByte/sec (939 kbps)Soepster schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 18:06:
Ik ben ook heel benieuwd of je daarmee werkelijk de 70-96 kilobyte /seconde mee haalt, iemand ervaringen?
Internet op je mobiel Surf en Mail
[ Voor 4% gewijzigd door Gaitman op 01-09-2008 10:49 ]
Grootste nadeel van Telfort is de beperking van streaming media. Ik weet niet zeker of dit aan mijn telefoon ligt of aan Telfort. Feit is dat een stream van tunein.fm er mee kapt na enkele seconden. Krijg binnenkort een andere telefoon dan zal ik het nog eens proberen.
Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website
Met 384 kon ik altijd nét filmpjes op youtube streamen... dus met 768 moet dat helemaal lukken.Righteye schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:45:
Zit ook heftig te dubben over Surf & Mail, ben vooral benieuwd naar streaming. Met 784 moet dat toch wel kunnen d8 ik zo ? Iemand recente ervaringen of iemand die het wil testen ?
Qua snelheid moet het geen probleem zijn. De vraag is alleen of telfort het streamen afkapt zoals bij mij bij tunein.fm radiostreams gebeurd. Ik heb al meerdere malen gevraagd of iemand anders het ook kan testen want het kan best aan mijn telefoon liggen.Michael Knight schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:59:
[...]
Met 384 kon ik altijd nét filmpjes op youtube streamen... dus met 768 moet dat helemaal lukken.
Youtube kan ik alleen afspelen via m.vtap.com dat werkt prima. Maar youtube is ook niet echt streaming media (vind ik) omdat de filmpjes kort zijn. Een tv zender bekijken is meer streamen.
tunein.fm kan ik niet voor je testen (zit momenteel op mijn werk), maar bijvoorbeeld nederland.fm werkt altijd perfectwiene schreef op woensdag 03 september 2008 @ 10:05:
[...]
Qua snelheid moet het geen probleem zijn. De vraag is alleen of telfort het streamen afkapt zoals bij mij bij tunein.fm radiostreams gebeurd. Ik heb al meerdere malen gevraagd of iemand anders het ook kan testen want het kan best aan mijn telefoon liggen.
Youtube kan ik alleen afspelen via m.vtap.com dat werkt prima. Maar youtube is ook niet echt streaming media (vind ik) omdat de filmpjes kort zijn. Een tv zender bekijken is meer streamen.
Ik heb btw Telfort Internet Unlimited (weet niet of dat uitmaakt).
Telfort unlimited mag het volgens mij gewoon mee, deze bundel is ook juist voor laptops dacht ik. Streams van tunein.fm zijn op de meeste normale mobiele telefoons af te spelen vandaar dat ik die als voorbeeld gaf. Nederland.fm kom ik niet op met mijn telefoon op het moment, heb even geen umts ontvangst. Maar als ik de site open op de computer lijkt het me windows mediaplayer wat dus niet werkt op een mobiel.Michael Knight schreef op woensdag 03 september 2008 @ 10:29:
[...]
tunein.fm kan ik niet voor je testen (zit momenteel op mijn werk), maar bijvoorbeeld nederland.fm werkt altijd perfect
Ik heb btw Telfort Internet Unlimited (weet niet of dat uitmaakt).
Verwijderd
Nou, op bij mij(n nog steeds niet beëindigde contract) is het nog steeds 384kbps..
Telfort netwerk = 100% KPN netwerk. In de handleiding van Telfort sim staat ook als je mobiel niet zo snel automatisch een netwerk vind, kies dan manueel voor NL KPN (3G) [op je statusscherm komt wel telfort te staan, btw].Chutney schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 17:56:
Doet nu iedereen 768kbits @ telfort surf en mail? Hoe is het met de beschikbaarheid van de 3G en de dekking via Telfort... loopt dat niet gewoon via KPN?
KPN heeft de hoogste UMTS dekking van alle providers, dus als je met Telfort/KPN slecht bereik hebt dan heb je gewoon pech/problemen met je GSM antenne.
Als ik m'n telefoon aan m'n pc koppel dan haal ik over het 3g-netwerk zo'n 100-130kb/s
(gem. 108kb/s bij downloaden 10mb.bin van goeie server).
Bedoel je 108Kilobit of KiloByte? Ik hoop het laaste, dan is het tenminste de moeite om Telfort surf en mail te nemen
Nog een laatste vraag, hoe lang zit je er aan verbonden? Direct voor een heel jaar?
Ik moet echt vaak opnieuw proberen verbinding te maken, maar als ik het 2 (of soms 3) keer probeer, dan lukt het altijd wel. Via UMTS lijkt het vaker/sneller te lukken dan via GPRS.Chutney schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 19:47:
Thx voor de info, 3G is ook gewoon beschikbaar 99% (bewijze van) van de tijd? Want ik lees hier af en toe dat i-net het wel of niet doet.. via Telfort mobiel. Vandaar ook mijn vraag.
Bedoel je 108Kilobit of KiloByte? Ik hoop het laaste, dan is het tenminste de moeite om Telfort surf en mail te nemen
Nog een laatste vraag, hoe lang zit je er aan verbonden? Direct voor een heel jaar?
Verwijderd
Ik woon in Zwolle btw.
Als ik nu de settings op de Telfort website bekijk dan zie ik dat er een proxyserver moet worden ingesteld nl. 193.113.200.195 op poort 8080. Voor de APN 'Internet' is geen username en wachtwoord nodig.
Mijn settings zijn echter zonder proxyserver en als username voor de APN 'internet' heb ik telfortnl en een mij onbekend wachtwoord.
Het werkt allemaal prima dus ik verander liever niets, wil ook niet via een proxy browsen. Maar kan ik nu een dikke rekening verwachten?
Als ik weer een jaar bij Telfort blijf, betaal ik 19,95 per maand en krijg je een zonnebril met speakers.. No Wai!

Misschien leuk om te weten..
Ik ben al jaren klant en bij mij is het ook 768k nu...Chutney schreef op woensdag 10 september 2008 @ 11:49:
Het zal waarschijnlijk alleen voor nieuwe klanten zijn of je moet er om vragen bij de klantenservice.
Maar toch erg lastig dat verbinding maken zo moeilijk blijft. Ben ik de enige die daar last van heeft?
Ik moet soms ook meerdere keren verbinden, voordat er daadwerkelijk data door de pijpleiding komt..Sorcerer8472 schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 10:28:
[...]
Ik ben al jaren klant en bij mij is het ook 768k nu...
Maar toch erg lastig dat verbinding maken zo moeilijk blijft. Ben ik de enige die daar last van heeft?
Hier idem.Michael Knight schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 19:42:
[...]
Ik moet soms ook meerdere keren verbinden, voordat er daadwerkelijk data door de pijpleiding komt..
Mijn uitgaande e-mail gaat via smtp.telfortmail.nl.
Maar als ik op mijn mobiel niet via g3 verbinding heb maar met een wifi-hotspot in het buitenland moet ik dan een andere smtp server invoeren om e-mails te versturen?
Alvast dank...
Ja.Casio fx-100 schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 09:52:
Vraag over uitgaande e-mail en instellingen.
Mijn uitgaande e-mail gaat via smtp.telfortmail.nl.
Maar als ik op mijn mobiel niet via g3 verbinding heb maar met een wifi-hotspot in het buitenland moet ik dan een andere smtp server invoeren om e-mails te versturen?
Alvast dank...
Ik heb ook geen proxy instellingen, en dezelfde 'standaard' instellingen via het netwerk op mijn Diamond ontvangen. Zal wel goed zijn lijkt me!Polster schreef op woensdag 10 september 2008 @ 23:25:
Heb sinds een aantal weken nu ook Surf & Mail unlimited. Maar zit nu te twijfelen of mijn settings wel goed zijn. Haal een goede snelheid soms meer dan 768 kbits en alles werkt. Settings stonden op mijn nieuwe Touch Diamond gelijk werkend na eerste boot (gedownload via netwerk of stond al op mijn SIM?).
Als ik nu de settings op de Telfort website bekijk dan zie ik dat er een proxyserver moet worden ingesteld nl. 193.113.200.195 op poort 8080. Voor de APN 'Internet' is geen username en wachtwoord nodig.
Mijn settings zijn echter zonder proxyserver en als username voor de APN 'internet' heb ik telfortnl en een mij onbekend wachtwoord.
Het werkt allemaal prima dus ik verander liever niets, wil ook niet via een proxy browsen. Maar kan ik nu een dikke rekening verwachten?
Wow, die 1473 kbit is wel erg hoog! Ik dacht dat de snelheid werd beperkt tot 768kbit.... Krijg je structureel dit soort snelheden?Polster schreef op donderdag 18 september 2008 @ 12:30:
Nog even terugkomend op de proxy. Als ik de proxy aanzet dan haal ik op dslreports.com/mspeed 468kbit/sec. Zonder proxy 1473kbit/sec. Nogal een verschil!
Kent iemand anders misschien nog een betrouwbare mobiele snelheidstest?
UMTS is toch HSDPA? Of ben ik nu gek?Polster schreef op donderdag 25 september 2008 @ 12:09:
Ja volgens die speedtest haal ik consequent 1300 a 1400 kbit/sec. Maar ik vertrouw die test niet helemaal meer. Toen ik laatst mijn HTC Diamond als modem voor mijn computer gebruikte downloadde ik een test bestand met ongeveer 600 kbit/sec. Vreemd genoeg krijg ik wel telkens een H verbinden volgens mijn telefoon wat zou betekenen dat ik HSDPA snelheid heb. Ik dacht dat surf en mail tot umts (3g) snelheid ging.
Kent iemand anders misschien nog een betrouwbare mobiele snelheidstest?
Wat zijn deze standaard telfort instellingen? Misschien helpt het voor ons ookwiene schreef op donderdag 25 september 2008 @ 13:47:
Ik had een beetje hetzelfde met mijn Touch pro, ook de standaardinstellingen en super snelle snelheden mits umts ontvangst. Echter had ik wel vaak connectie problemen waardoor ik nu de standaard telfort instellingen heb aangemaakt. De oude staan er nog in dus als het niet bevalt kan ik altijd terug gaan. Connectieproblemen zijn wel voorbij nu.
Moet ik een USIM aanvragen voor mobiel internet op UMTS snelheid?
Die kun je gewoon op telfort.nl opvragen bij "mijn telfort", ik heb wel touch diamond moeten pakken omdat de touch pro er nog niet instaat, bovendien moet je het handmatig erin zetten. Als het niet lukt vraag nog maar een keer heb nu even geen tijd om op mijn telfort te gaan.Chutney schreef op donderdag 25 september 2008 @ 18:39:
[...]
Wat zijn deze standaard telfort instellingen? Misschien helpt het voor ons ook
Ik heb in ieder geval een proxy in moeten stellen maar zonder werkt het volgens mij ook.
Hmm, die vind ik ook erg vreemd...ik heb geen idee of ik aan de 50 mb kom, maar ik vind het vrij weinig...Diamond AT schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 16:51:
had net een post geplaatst en kwam deze topic tegen. Ik heb eind vorige week dus een brief gekregen van Telfort met een waarschuwing. Iets over dat ik rond de 250mb aan data heb gesyncd en dat dit niet meer mag zijn dan 50mb. Ik heb zelf een surf en mail unlimeted voor de actieprijs van 7 euro per maand. Is een limiet van 50 mb niet een beetje overdreven????
vandaag wel weer flink problemen met verbinding...erg traag als het er al is...
[ Voor 6% gewijzigd door Boy op 07-10-2008 11:41 ]

Verwijderd
Kan iemand me iets wijs maken?