Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 65.149 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-07 19:18

voodooless

Sound is no voodoo!

Anoniem: 13443 schreef op zondag 09 december 2007 @ 21:31:
mi een foute conclusie. Op bijna elke andere versterker doet hij het namelijk wel goed. Vergeet niet dat er bij mij een laagohmig MC element aanhangt, via een trafo en een opamp/buis phono. Niet bepaald een alledaagse combinatie.
Wat maakt dat element nu uit voor de uitgangsimpedantie van je phono. Zoals je zegt: er zit buis trafo en opamp tussen. De laatste in de keten zorgt voor de uitgangsimpedantie
De KT88 geeft stoer 2.0 Ohm, net als op de luidsprekerklemmen. Dus dat snap ik niet.
Edit: moet ik wel het volume opendraaien natuurlijk. Dan is het 42 en 43 kOhm.
Als dat het geval is heb je hem verkeerd aangesloten. Ingangsimpedantie zou namelijk met een potmeter constant moeten zijn. De loper hoort namelijk vast te zitten aan de kant van de amp. Dit is dan ook meteen de rede dat het niet klinkt... Je phono pre met 2 Ohm belasten vind ie zeer zeker niet leuk.

[ Voor 4% gewijzigd door voodooless op 10-12-2007 10:29 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235262

Afbeeldingslocatie: http://www.ict-net.net/t100se2.jpg

Ik heb de modificatie voor de shanling t100se klaar. Hij klinkt weer als een buizenspeler. Op het volgende adres heb ik de mod beschreven.http://www.hififever.com/forum/viewtopic.php?p=12876

Wat een verschil met de standaard buizen uitgang. Extreem diep en strak laag en zijde zacht hoog zelfs zonder PIO condensatoren. Speelt met veel meer gemak als de standaard oplossing.

Ik heb alle opamps in het analoge pad van de buizentrap verwijderd. Heb een nieuwe buizen trap met JJ ECC99 gebouwd. Heeft niet meer als € 50,- aan materiaal gekost. Het schema is makkelijk te wijzigen voor andere buizen zoals 6H6P, 2c51, 6N3, ECC85, ECC88 enz. Juiste pin aansluiten en I/V weerstand van 47 Ohm aanpassen aan de versterking van de gebruikte buis.

Afbeeldingslocatie: http://www.ict-net.net/t100semod2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 11:28
Beste allemaal,

Ik denk er over om ook een buizenversterker te kopen, alleen twijfel ik nog wat.
Omdat het spul uit china moet komen tegen hoge verzendkosten, koop ik liever in een keer iets goeds. Bij mijn weten is de 300b een beetje de buis. Daarom dacht ik aan de Yaqin 300b.
Alleen, daar zijn nog wat onduidelijkheden:

- ik heb geen hele uitgebreide en overtuigende reviews gevonden.

- Over de Audioromy icm 845 wordt gezegd dat ie vergelijkbaar klinkt met een versterker van $40.000. Dat klint verleidelijk en ik kan me niet voorstellen dat de Yaqin 300b dat ook vergelijkbaar is met een zo dure versterker. Toch heeft ie beter papieren met zn 300b buizen. Moet ik dan toch proberen zo'n 845 setje te bemachtigen?

- De variabele kosten. Ik vind het prima om eenmalig e300 neer te tellen, maar als ik jaarlijks alle buizen moet vervangen, kan ik beter een simpel buizen ampje nemen met buisjes van een paar euro, want de 300b's zijn volgens mij vrij duur.

Ben benieuwd hoe jullie daarover denken :)

[ Voor 4% gewijzigd door ernst op 11-12-2007 13:15 ]

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239648

ernst schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 13:13:
Beste allemaal,

Ik denk er over om ook een buizenversterker te kopen, alleen twijfel ik nog wat.
Omdat het spul uit china moet komen tegen hoge verzendkosten, koop ik liever in een keer iets goeds. Bij mijn weten is de 300b een beetje de buis. Daarom dacht ik aan de Yaqin 300b.

- Over de Audioromy icm 845 wordt gezegd dat ie vergelijkbaar klinkt met een versterker van $40.000. Dat klint verleidelijk en ik kan me niet voorstellen dat de Yaqin 300b dat ook vergelijkbaar is met een zo dure versterker. Toch heeft ie beter papieren met zn 300b buizen. Moet ik dan toch proberen zo'n 845 setje te bemachtigen?

- De variabele kosten. Ik vind het prima om eenmalig e300 neer te tellen, maar als ik jaarlijks alle buizen moet vervangen, kan ik beter een simpel buizen ampje nemen met buisjes van een paar euro, want de 300b's zijn volgens mij vrij duur.

Ben benieuwd hoe jullie daarover denken :)
Heb je wel eens een buizen versterker gehoord?
Wat voor luidsprekers ga je aansturen?
Is het niet verstandig om eerst hier eens wat buizen bakken te beluisteren?
Luisteren is verstandiger dan reclame boodschappen lezen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13443

Topicstarter
ernst schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 13:13:

De 845 heeft een wat ander karakter dan een 300B. De 300B is onovertroffen in de midrange, de 845 heeft wat meer dynamiek en bas. De 300B is jazz, de 845 is meer rock 'n roll.

We (bronco.b, Hemaworst en ik zei de gek) hebben hem zelf gehoord en hij klinkt zeker wel goed.
Zie ook hier voor metingen.
Nee,... hij wordt vergeleken met de Audio Note Ongaku omdat er dezelfde buizen inzitten. Niet omdat hij even goed klinkt.
The ONGAKU is the most famous and
best-reviewed amplifier in history and
has been declared the best amplifier in
the world in England, the USA, France and
Italy. This is the amplifier that inspired the
worldwide single-ended movement. The ONGAKU
was introduced in 1988 and from that day onward the
world of audio changed forever.

Ik vind het nogal gewaagd (om niet te zeggen manisch (8> ) om die vergelijking te trekken. Een versterker die hij, jij en ik nooit gehoord hebben. Het enige is dat er ook 845 buizen inzitten (soms). Maar ik weet wel zeker dat de kwaliteit van de onderdelen en de opbouw van Audioromy mijlenver verschillen. Laat je niet gekmaken: Audioromy is geen A-merk, eerder een C-merk.

Ga eerst eens na hoeveel vermogen je nodig hebt. Of vertel wat voor speakers je hebt (met rendement en impedantie) en wat voor kamer je speelt (opp. en aan/bekleding). Heb je een stel Apogee ribbonspeakers, een megawoonkamer met wandtapijten, verlaagd plafond en kniedikke karpetten dan zul je aan 8W denk ik niet genoeg hebben (aan geen enkele SET trouwens). Heb je een normale kamer met speakers van => 89dB@2,83V dan lukt het wel.

Als je denkt perse een 845 of 211 te willen of vanwege het vermogen nodig te hebben kun je beter kijken naar een Yarland FV66 of een Red Dragon. Desnoods een Ming-da. Maar iig geen Mr Lieung 845. Normaal gesproken kun je ook met een 300B toe zoals de Yarland Pro200SE, de Yaqin (dat is wel een goede basis) of andere.
300B gaan echt heel lang mee. Bij regelmatig normaal gebruik zeker een jaar of 3, waarschijnlijk meer dan 5. En als je de buizen vervangt klinkt hij weer als nieuw. Of beter (als je betere buizen neemt).
Lifetime of cathodes: The lifetime of a tube is determined by the lifetime of its cathode emission. And the life of the of a cathode is dependent on the cathode temperature, the degree of vacuum in the tube, and purity of the materials in the cathode.
The world record for lifetime of a power tube is held by a large transmitting tetrode with a thoriated filament. It was in service in a Los Angeles radio station's transmitter for 10 years, for a total of more than 80,000 hours. When finally taken out of service, it was still functioning adequately. (The station saved it as a spare.) By comparison, a typical oxide-cathode glass power tube, such as an EL34, will last about 1500-2000 hours; and a tube with an oxide-coated filament, such as an SV300B, will last about 4000-10,000 hours. This is dependent on all the factors listed above, so different customers will observe different lifetimes.
(vetgedrukt van mij)
De hele pdf met achtergrondinfo vind je hier. Ik heb deze ook bij de startpost geplaatst.

Ik was wat lang bezig met dit te schrijven. Bovenstaande advies van Tomatenmod sta ik helemaal achter. Je kunt het in een goede audiozaak eens proberen maar je kunt natuurlijk ook iemand hier die een beetje in de buurt woont vragen. Bij mij ben je welkom om te komen luisteren.
Dat je in Malawi woont is een grap neem ik aan? (met Ockhams razor in het achterhoofd).

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 11-12-2007 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
Anoniem: 239648 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 14:50:
[...]

Heb je wel eens een buizen versterker gehoord?
Wat voor luidsprekers ga je aansturen?
Is het niet verstandig om eerst hier eens wat buizen bakken te beluisteren?
Luisteren is verstandiger dan reclame boodschappen lezen. ;)
Ja, dat zou wel eens een goed idee kunnen zijn. Eerst eens even klinken of dat uberhaupt bevalt, een buizenversterker. Ik denk dat ik ga proberen deze week even ergens te gaan luisteren.
Aan de andere kant, zo'n 300b, kan ik toch wel weer kwijt voor een euro of 600 op marktplaats? Dan kan ik natuurlijk ook gewoon de gok wagen : ))

Ik heb nog wel wat reacties gevonden, die me aan het twijfelen maakte aangezien ik nog wel eens 'loudness' aanzet op mijn versterker. (een ouwe Marantz). Bovendien luister ik bijna geen klassiek. Eerder 'sky radio', cafe del mar en ook wel dance.

"Met de 300B kom je het dichtst bij "de waarheid", de 845 klinkt wat 'donkerder' en 'groter"

"Het geluid klinkt krachtig en dynamisch. Een beetje ruiger. Het hele geluid lijkt wat lager te liggen. Baslijnen klinken wat voller, stemmen hebben wat meer body. De muzikanten staan wat meer naar voren op het podium. Ze zijn ook niet meer kleine punten maar lijken wat groter. Alsof het versterkt wordt in een zaal. De ruimtelijkheid is heel erg goed, maar wel wat anders; het lijkt alsof er nu wel muren staan waar het geluid binnen blijft. Hij is ook niet helemaal stil, er zit een kleine brom in (nothing serious though). Het geeft een enorm livegevoel, Johnny Cash lijkt echt zijn laatste uit te blazen. Maar dan in een heel ander soort ruimte als de MS300. Mij doet het denken aan een bruin cafe waar live muziek wordt gespeeld, zo'n groot bruin amerikaans roadcafe. Helemaal rock en roll. Ik kan me helemaal voorstellen waarom bronco.b deze de voorkeur geeft. Het past gewoon helemaal bij het soort muziek waar hij van houdt en zijn herrinneringen aan prettige tijden in het cafe."
(300B vs kt88)

"En ja..doe mij maar een bruin café waar een bandje in de hoek staat te spelen. Ik hou meer van de live experience i.p.v. concertzalen en inderdaad heeft muziekkeuze er veel mee te maken. Ik draai niet echt veel scheurende gitarenrock maar luister nog immer naar rustige muziek dat electronische versterkt is (bijv. coldplay, ookal is dat wel een slecht voorbeeld maar het maakt wel duidelijk wat ik bedoel). Voor meer de akoestische muziek en veel stemmen doet de 300B het beduidend beter. Het blijft een kwestie van smaak en de keus voor de KT88 is nog steeds een juiste, denk ik."

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
Hmm, ik had even over dat " probably sounds as good" heen gelezen. Dat verhaal valt dan af. Je typering van 'jazzy' klinkt dan wel weer heel aantrekkelijk. Zo te horen lijkt de 300b een beetje saaie brave misschien wel emotieloze buis. Ik kijk dan nu, naast de 300b ook naar de Kt88.
Vermogen zal niet zo'n heel groot probleem zijn. Op dit moment heb ik twee eltax montor 3 tjes, met een rendament van 89db, maar op termijn moet daar wat anders voor komen. Verder zit ik de komende jaren nog op kamers, dus heel groot zal het nooit zijn ;)
Dat pfdje klinkt interessant, dat zal ik ook nog even wat beter gaan lezen. En dank je voor de uitnodiging. Ik moet nog even kijken of het zo ver komt. Zal ook afhankelijk zijn van mijn ervaringen in de winkel met buizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ernst schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 16:31:
Je typering van 'jazzy' klinkt dan wel weer heel aantrekkelijk. Zo te horen lijkt de 300b een beetje saaie brave misschien wel emotieloze buis.
Juist het omgekeerde! De buis is juist erg goed in het overbrengen van emotie. Stemmen vallen juist in de midrange waar deze buis zo goed in is.
Ik kijk dan nu, naast de 300b ook naar de Kt88.
Vermogen zal niet zo'n heel groot probleem zijn. Op dit moment heb ik twee eltax montor 3 tjes, met een rendament van 89db, maar op termijn moet daar wat anders voor komen. Verder zit ik de komende jaren nog op kamers, dus heel groot zal het nooit zijn ;)
Dat pfdje klinkt interessant, dat zal ik ook nog even wat beter gaan lezen. En dank je voor de uitnodiging. Ik moet nog even kijken of het zo ver komt. Zal ook afhankelijk zijn van mijn ervaringen in de winkel met buizen.
KT88 (tetrode) is een heel ander type buis dan de 300B (direct verhitte triode). Die is gemaakt om veel vermogen te geven, minder om de zuiverheid.
Ik ga er dus vanuit dat om en nabij de 10W wel voldoende is. Maar ik raad je aan wel budget te houden voor betere speakers. Om nou direct een 300B versterker te kopen als je bijna met niks begint. Dan ben je voor je leven verpest (verwend). Je moet als student ook nog wat houden om naar uit te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-07 17:52
Die 300b is echt een topper hoor. Moet eerlijk zeggen dat ik nog geen KT88 heb gehoord, maar dat terzijde. Speel nu met een hybride (6SN7 buis met transistor), ook dit bevalt heel goed maar is wel anders. Wat Jeep zegt over de midrange klopt als een bus! Ben bang dat je dit nauwelijks kunt evenaren met iets anders. Waar je wel op moet letten is dat je speakers voldoende gevoeligheid moeten hebben. Dit heeft mij een beetje de das omgedaan. Er komt op termijn zeker nog een keer een 300b versterker, maar nu vind ik het aantrekkelijk ook nog andere zaken te ontdekken. De Bada brengt bij mij wat meer levendigheid in het geheel en veroorzaakt geen problemen met de lage gevoeligheid van mijn speakers.

Qua afwerking en gebruikte onderdelen ken ik alleen de Yarland Pro 200Se en eerlijk is eerlijk,.......hier blinkt deze versterker niet in uit. Wat ook een factor is dat ze standaard worden geleverd met flut 300b buizen. Als je naar de prijs kwaliteitsverhouding kijkt is dit ook niet zo gek, maar houd het wel in je achterhoofd. (ik heb de nodige technische problemen gehad, deels door een eigen fout, en beschik niet over de kennis om het zelf te verhelpen, dan wordt audio ineens weer een stuk duurder :'( ) Voordeel is wel dat ik nu mensen ken die wel over de technische kennis beschikken en het goed kunnen repareren ;)
Zo heeft Rob Spigt van Machinator www.machinator.nl mijn Bada voorzien van een paar pio's. Het is echt een gedegen "knutselaar" met liefde voor het vak. Kan hem een ieder aanraden!

Kortom, als je van jazz houdt en singer songwriter e.d. dan zou ik voor de 300b gaan. Wil je meer power dan kan de kt88 een goede keuze zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door Balboa op 11-12-2007 18:34 ]

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemaworst
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2022
Ik heb de Yaqin met 300B buizen. Ik vind hem erg mooi afgewerkt.
Het is wel een enorm bakbeest, je moet er van houden/wennen.
Over de klank is genoeg te lezen op het forum. Mocht je eens willen komen luisteren dan ben je welkom. Je kan ze dan horen icm MHZS cd33 en Dali Ikon 6 speakers.
Ik heb nog wel de originele chines buizen erin zitten, deze ga ik volgend jaar eens vervangen.
Als je snel bent dan kan je ook nog het verschil komen luisteren met een Camebridge 640A transitstor versterker, ik heb hem bijna verkocht.

oh, je woont ergens ver weg, of heb ik het mis?

[ Voor 33% gewijzigd door hemaworst op 11-12-2007 18:59 ]

Hans Dorrestijn: "Want, de worstjes van de Hema zijn niet te hard of slap...De Hemaworst, hoera hoera, zit barstens vol met sap.Baby's die nu juichen aan de moederborst...Zouden harder zuigen aan de Hemaworst"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219813

ernst schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 16:31:
[...]

Hmm, ik had even over dat " probably sounds as good" heen gelezen. Dat verhaal valt dan af. Je typering van 'jazzy' klinkt dan wel weer heel aantrekkelijk. Zo te horen lijkt de 300b een beetje saaie brave misschien wel emotieloze buis. Ik kijk dan nu, naast de 300b ook naar de Kt88.
@ernst. Nou dat van die 300B buizen zoals je nu omschrijft is wel erg kort door de bocht maar....ja.....ik vond de buis zeer zuiver en daardoor saai klinken door o.a. gebrek aan dynamiek. Sorry maar zo denk ik erover. De KT88 buis daarentegen klinkt zuiver maar minder dan de 300B maar daar staat tegenover dat de buis levendig en dynamisch klinkt zonder teveel in te moeten boeten aan plaatsing en diepte. Dat is namelijk bij een 300B buis onovertroffen.
Anoniem: 13443 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 16:03:
[...]

De 845 heeft een wat ander karakter dan een 300B. De 300B is onovertroffen in de midrange, de 845 heeft wat meer dynamiek en bas. De 300B is jazz, de 845 is meer rock 'n roll.

We (bronco.b, Hemaworst en ik zei de gek) hebben hem zelf gehoord en hij klinkt zeker wel goed.
Zie ook hier voor metingen.

Ik vind het nogal gewaagd (om niet te zeggen manisch (8> ) om die vergelijking te trekken. Een versterker die hij, jij en ik nooit gehoord hebben. Het enige is dat er ook 845 buizen inzitten (soms). Maar ik weet wel zeker dat de kwaliteit van de onderdelen en de opbouw van Audioromy mijlenver verschillen. Laat je niet gekmaken: Audioromy is geen A-merk, eerder een C-merk.

Ga eerst eens na hoeveel vermogen je nodig hebt. Of vertel wat voor speakers je hebt (met rendement en impedantie) en wat voor kamer je speelt (opp. en aan/bekleding). Heb je een stel Apogee ribbonspeakers, een megawoonkamer met wandtapijten, verlaagd plafond en kniedikke karpetten dan zul je aan 8W denk ik niet genoeg hebben (aan geen enkele SET trouwens). Heb je een normale kamer met speakers van => 89dB@2,83V dan lukt het wel.
@ernst..Ik, bronco.b. heb inmiddels van Union Research een 845 buizenamp gehoord en poeh zeg..die combineert de kracht van KT88 buizen met ongelofelijke zuiverheid van 300B. Overigens wat de Australiër zegt is voor zijn rekening niet de mijne. Maar de 300B jazzy en de 845 meer R&R. :S
Die vat ik niet.

Ik ben het ook niet eens met de 'heiligverklaring' van de 300B buis. _/-\o_ . In de startpost door Jeep maar goed..hij geeft ook keurig aan dat het zijn mening is ;) . Wel staat buiten kijf dat een SET het zuiverst is.
Kijk trouwens ook eens op de onderstaande site. Hayen zijn kritiek op de 300B kan ik me namelijk helemaal in vinden alsook in zijn verhaal van de 845 buis. Dat is gewoon een mooie buis met een behoorlijk vermogen.

Overigens moet eerlijk bekennen dat ik een pleiter >:) ben van de KT88 buis. En wederom ben ik eens met dhr. Hayen van Quality hifi. Die gozer en ik zitten op dezelfde brainwave en zoals hij de KT88 buis beschrijft is helemaal kloppend. Ik denk er precies zo over!!

http://www.qualityhifi.nl...nkende_buizen_deel_7.html
Anoniem: 13443 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 17:35:
[...]

Juist het omgekeerde! De buis is juist erg goed in het overbrengen van emotie. Stemmen vallen juist in de midrange waar deze buis zo goed in is.

[...]

KT88 (tetrode) is een heel ander type buis dan de 300B (direct verhitte triode). Die is gemaakt om veel vermogen te geven, minder om de zuiverheid.
Ik ga er dus vanuit dat om en nabij de 10W wel voldoende is. Maar ik raad je aan wel budget te houden voor betere speakers. Om nou direct een 300B versterker te kopen als je bijna met niks begint. Dan ben je voor je leven verpest (verwend). Je moet als student ook nog wat houden om naar uit te kijken.
@jeep..Ik denk juist precies het omgekeerde. De 300B buis is zuiver, natuurgetrouw maar komt niet levendig of dynamisch over. Where's the live experience man???
Muziek zowel onversterkt als versterkt komt bij mij altijd zuiver en dynamisch over. Een dynamiek die de 300B buizen, in mijn ogen, absoluut niet hebben.

Wat betreft het andere. Audioromy is inderdaad een C-merk! ik zou er niet snel aan beginnen en ik ben het met je eens dat er iets te wensen moet blijven. Als je meteen op de 18e met accuphase begint wat ligt er dan nog in het verschiet? Weinig meer..denk ik..

[ Voor 74% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 11-12-2007 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223060

@ Jeep, ik overweeg om in de toekomst ook een 300b versterker aan te schaffen echter, vraag ik mij af of mijn luidsprekers met een rendement van 87db hier eigenlijk wel geschikt voor zijn.Op dit moment gebruik ik al een aantal maanden een Music Angel KT 88 maar heb toch de indruk dat deze versterker ,ondanks dat ie in de Triode stand staat en 2x 30 watt levert , teveel vermogen geeft .Bij het afspelen van CD's komt de volumeknop vaak niet verder dan 9 of 10 uur dus power genoeg zou ik zeggen.Wat mij tevens ook is opgevallen op deze Topic dat ik (nog) niemand gehoord heb die een Jolida JD 100 CD speler gebruikt en wat daar de ervaringen mee zijn tot nog toe .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223060 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 20:47:
@ Jeep, ik overweeg om in de toekomst ook een 300b versterker aan te schaffen echter, vraag ik mij af of mijn luidsprekers met een rendement van 87db hier eigenlijk wel geschikt voor zijn.Op dit moment gebruik ik al een aantal maanden een Music Angel KT 88 maar heb toch de indruk dat deze versterker ,ondanks dat ie in de Triode stand staat en 2x 30 watt levert , teveel vermogen geeft .Bij het afspelen van CD's komt de volumeknop vaak niet verder dan 9 of 10 uur dus power genoeg zou ik zeggen.Wat mij tevens ook is opgevallen op deze Topic dat ik (nog) niemand gehoord heb die een Jolida JD 100 CD speler gebruikt en wat daar de ervaringen mee zijn tot nog toe .
Sorry, als ik me er tegenaan bemoei maar met 87db gevoeligheid is te laag voor een 300B buis. Ik heb het geprobeerd en de muziek blijft als het ware hangen in de speaker. Met de Dali Ikon 6 ging het een stuk beter. Maar je KT88 geeft teveel vermogen? Word je tegen de achtermuur gedrukt? Of blaast ie je bril van de neus _O- . Nee geintje maar verklaar je eens nader wat je precies bedoelt..en uh..je hebt wel als voordeel dat de amp niet gaat clippen vanwege het hoge vermogen.

Back to you jeep!!

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 11-12-2007 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219813 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 21:00:
[...]

Sorry, als ik me er tegenaan bemoei maar met 87db gevoeligheid is te laag voor een 300B buis. Ik heb het geprobeerd en de muziek blijft als het ware hangen in de speaker. Met de Dali Ikon 6 ging het een stuk beter. Maar je KT88 geeft teveel vermogen? Word je tegen de achtermuur gedrukt? Of blaast ie je bril van de neus _O- . Nee geintje maar verklaar je eens nader wat je precies bedoelt..en uh..je hebt wel als voordeel dat de amp niet gaat clippen vanwege het hoge vermogen.

Back to you jeep!!
Wat ik bedoel is het volgende : ik stel meer eisen aan detaillering van het geluid dan aan "power" dus vandaar mijn vraag over een 300B versterker omdat deze ,met name in het middengebied, zeer goed presteert heb ik begrepen .Aangezien ik hoofdzakelijk naar klassieke muziek luister is dit voor mij zeer belangrijk .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223060 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 21:25:
[...]

Wat ik bedoel is het volgende : ik stel meer eisen aan detaillering van het geluid dan aan "power" dus vandaar mijn vraag over een 300B versterker omdat deze ,met name in het middengebied, zeer goed presteert heb ik begrepen .Aangezien ik hoofdzakelijk naar klassieke muziek luister is dit voor mij zeer belangrijk .
Het lijkt mij verstandiger om eerst eens naar een mooie hoog rendement [ 97 Db of hoger ] speaker uit te kijken. Dan kan je daarna zelfs met een 2A3 tje uit de voeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Anoniem: 223060 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 21:25:
[...]

Zoals ik al vaker heb aangegeven, niet aan beginnen met zulke laag rendement speakers! Zonde van je geld. Dan weet je zeker dat je kort na je investering in de 300b opnieuw in de buidel moet tasten voor een nieuwe speaker.

Ik vond klassiek erg goed op de 300b, maar ja das mijn bescheiden mening. :P

Maar ja meten is weten, dus ga eens ergens luisteren zou ik zeggen. Er zijn met enige regelmaat "bijeenkomsten" geweest waar mensen hun spullen naar toe hebben gesleurd.

Wat betreft die levendigheid of dynamiek kan ik me vinden in de mening van Bronco.b.

[ Voor 6% gewijzigd door Balboa op 11-12-2007 21:45 ]

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Zeg ]eep, heb je inmiddels die potmeter al correct aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
voodooless schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 22:07:
Zeg ]eep, heb je inmiddels die potmeter al correct aangesloten?
nope. Zo lukt het niet want de aarde li en re zitten aan elkaar door het printplaatje en die krijg ik er niet af.
Eerst een echte kopen. Hij begint nu al te kraken en als ik tegen de zijkant aantik verschuift de balans. Echt een goedkope potmeter. Maar verder is er niks mis met het geluid hoor.

Ik kan me nou weer niet vinden in het verhaal van bronco.b over gebrek aan dynamiek. Ik denk dat het ook erg aan de combinatie speakers/amp ligt. Ik heb alleen echt opgelet met mijn eigen speakers en ik vond helemaal geen gebrek aan dynamiek. Met de Dali's ook niet. De Yarland pro200SE op de Dali's blies ook behoorlijk hoor. Als het om de bas gaat is op de 300B de bas wat losser. Maar ik vind het veel natuurlijker klinken dan de strakke bas van een transistoramp.

Dat stukje op Quality Hifi vind ik ook nogal gekleurd hoor. Je moet wel bedenken dat die Hay zijn eigen winkel (met bijbehorende agenda) heeft. Zijn Cayin 829B versterker kost ook maar €4000.
De KT88 vind ik nog steeds een beetje korrelig klinken. Als ik naar mijn KT88 luister vind ik de typering van de eindbuis toch op onderdelen nogal uit de lucht gegrepen: "gloed, detaillering en articulatie". Wat is dat? "gloed", kleuring?
Dat de 300B de 'King of triodes' genoemd wordt is niet mijn idee hoor. Ik vind dat dat hij de 300B heel subtiel neersabelt:
In een single ended versterker vind ik de 300B echter in het laag mager klinken en heeft deze buis ook in het midden net wat te weinig ’borstkas’.
Dit buistype komt mijns inziens het beste tot zijn recht in een push-pull klasse A versterker.
is precies de typering van de TJ buizen.

Laten we het maar op smaak houden dan.

@ernst:
volgens mij ben je beter af met een minder dure versterker (Yaqin heeft ook een leuke EL34 SET) KT77 erin ipv de EL34 en dan heb je een heel mooie SET met mooie 6SN7 voorbuizen, 3 ingangen en AB (cq rammelaar ;)). Hij is er ook gewoon in zwart hoor, 't is maar een voorbeeldlink.
En dan een mooi setje speakers zoals de Aurum Cantus Leisure 2 gewone versie. Daar zit niet al te diepe maar strakke bas in en een weergaloos hoog en midden. In een kleine kamer trek je dat wel.
Kan allemaal per zeevracht (de ultieme geduldstest) en dat is toch een stuk voordeliger.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 12-12-2007 03:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Anoniem: 235262 schreef op maandag 10 december 2007 @ 23:32:
[afbeelding]

Ik heb de modificatie voor de shanling t100se klaar. Hij klinkt weer als een buizenspeler. Op het volgende adres heb ik de mod beschreven.http://www.hififever.com/forum/viewtopic.php?p=12876

Wat een verschil met de standaard buizen uitgang. Extreem diep en strak laag en zijde zacht hoog zelfs zonder PIO condensatoren. Speelt met veel meer gemak als de standaard oplossing.

Ik heb alle opamps in het analoge pad van de buizentrap verwijderd. Heb een nieuwe buizen trap met JJ ECC99 gebouwd. Heeft niet meer als € 50,- aan materiaal gekost. Het schema is makkelijk te wijzigen voor andere buizen zoals 6H6P, 2c51, 6N3, ECC85, ECC88 enz. Juiste pin aansluiten en I/V weerstand van 47 Ohm aanpassen aan de versterking van de gebruikte buis.

[afbeelding]
Echt knap hoe je dat iedere keer doet. Zitten er nog meer mods aan te komen?

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Anoniem: 13443 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 23:31:
nope. Zo lukt het niet want de aarde li en re zitten aan elkaar door het printplaatje en die krijg ik er niet af.
Eerst een echte kopen. Hij begint nu al te kraken en als ik tegen de zijkant aantik verschuift de balans. Echt een goedkope potmeter. Maar verder is er niks mis met het geluid hoor.
Met alle respect voor je amp, maar dit zegt toch wel iets over de kwaliteitscontrole die er soms wordt toegepast in China (en vast ook wel ergens anders). 'T ding is simpelweg fout in elkaar gezet en dat vind ik toch eigenlijk wel een trieste zaak.

Ik denk dat je nog wel eens heel extra verrast kunt worden kwa geluid als er een mooie, correct aangesloten potmeter in zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Balboa schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 21:43:
[...]

Zoals ik al vaker heb aangegeven, niet aan beginnen met zulke laag rendement speakers! Zonde van je geld. Dan weet je zeker dat je kort na je investering in de 300b opnieuw in de buidel moet tasten voor een nieuwe speaker.

Ik vond klassiek erg goed op de 300b, maar ja das mijn bescheiden mening. :P

Maar ja meten is weten, dus ga eens ergens luisteren zou ik zeggen. Er zijn met enige regelmaat "bijeenkomsten" geweest waar mensen hun spullen naar toe hebben gesleurd.

Wat betreft die levendigheid of dynamiek kan ik me vinden in de mening van Bronco.b.
@hermankora...Als het om klassiek gaat..zou ik (en denk vele met mij) absoluut een 300B amp aan kunnen bevelen vanwege de enorm goede 'imaging' (plaasting, diepte, pinpoint, etc.) Dat is bij een 300B zeer goed. Het laag is wat minder aanwezig (iets slapper zoals jeep treffend aangeeft) maar met klassieke muziek is dat ietswat minder van belang naar mijn mening.

@balboa. Ik heb me wezenloos gezocht naar een betaalbare speaker die minimaal 91db is en in feite zijn die zeer lastig te verkrijgen. De meeste zitten voor zover ik heb kunnen vinden tussen de 84 (echt te laag) en 89 db. Welke speaker is volgens jou dan 97db! en heeft een kostprijs van onder 700 euro per stuk?
Anoniem: 13443 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 23:31:

Dat stukje op Quality Hifi vind ik ook nogal gekleurd hoor. Je moet wel bedenken dat die Hay zijn eigen winkel (met bijbehorende agenda) heeft. Zijn Cayin 829B versterker kost ook maar €4000.
De KT88 vind ik nog steeds een beetje korrelig klinken. Als ik naar mijn KT88 luister vind ik de typering van de eindbuis toch op onderdelen nogal uit de lucht gegrepen: "gloed, detaillering en articulatie". Wat is dat? "gloed", kleuring?
Dat de 300B de 'King of triodes' genoemd wordt is niet mijn idee hoor. Ik vind dat dat hij de 300B heel subtiel neersabelt:

Laten we het maar op smaak houden dan.
@jeep. Uiteraard is het allemaal smaak en mmhh..gloed.. _O- Ja die is leuk. Wat hij daar nu precies mee bedoelt is mij ook onduidelijk. Maar in feite is jouw woord 'korrelig' dat ook (ookal is je bedoeling duidelijk hoor ;) ). Edit: Ik denk dat je 300B buizen o.a. kunt vergelijken met FMJ serie van Arcam qua klank. Ik verwar mogelijk gebrek aan dynamiek met neutraliteit. De arcam FMJ kan me namelijk ook niet geheel bekoren (overigens kost FMJ serie wel 2500 euro en klinkt de MS-300B van Yaqin beter en kost vele malen minder).

Maar ik vind wel (als je alle delen leest) dat hij voldoende alternatieven aanbiedt zonder voor eigen parochie te preken. Uiteraard dient zijn verhaal ook een commercieel belang. En aan jou dezelfde vraag welke speakers kennen een rendement van 90db en hoger?
Afgezien van de Focal speakers 807die ik overigens niet geheel aan de verwachting vond voldoen. De plaatsing was rommelig, het hoog wat hard en metallig en het middengebied wat naar achteren geplaatst. Ookal moet ik eerlijk bekennen dat ik het gehoord heb op een marantzset en laat die nu de neiging hebben om het middengebied wat naar achteren te plaatsen. Dus dat was geen lekkere combi.

@koifarm..knap hoe je het steeds weer aan durft je spelers te modificeren. Ik wil zeker het resultaat wel's horen.

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 12-12-2007 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219813 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 10:14:
[...]

@balboa. Ik heb me wezenloos gezocht naar een betaalbare speaker die minimaal 91db is en in feite zijn die zeer lastig te verkrijgen. De meeste zitten voor zover ik heb kunnen vinden tussen de 84 (echt te laag) en 89 db. Welke speaker is volgens jou dan 97db! en heeft een kostprijs van onder 700 euro per stuk?

[...]
Kijk en luister eens naar Klipsch:
http://www.kieskeurig.nl/overview2/klipsch/speaker.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 08-07 10:34

silitek

Tubes Only

Ja, dan wel de RF serrie...de F zou ik niet doen. ;)
Kogel is door de kerk.... niemand geraakt overgens paar dagen staat m'n nieuwe speeltje hier ;)

Afbeeldingslocatie: http://aycu35.webshots.com/image/36194/2002462271969590581_rs.jpg

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148184

hey silitek, die buizenbak heb ik toevallig gistermorgen binnegekregen.
als test even snel aangesloten met el cheapo tulpplugjes en een losse ouwe pioneer dvd speler.
eerste paar minuten viel vooral op dat het nogal dof klonk, maar na een uurtje was dat compleet weg.
een paar cd'tjes gedraaid, waaronder celine dion " deux" en clanad, en even later iets hardere muziek van heart live cd. wat toen vooral opviel was dat de zang echt in het midden van de kamer kwam en de instrumenten een stuk erachter.
vandaag ook wat epica geluisterd, maar dat klonk nog niet echt geweldig, de bas was nog een beetje rommelig en wollig, maar haar stem daarentegen klonk echt geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Epica is ook niet echt goed opgenomen, dus dat zal ook nooit echt wat worden. Within Temptation ea netzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Anoniem: 148184 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 16:46:
hey silitek, die buizenbak heb ik toevallig gistermorgen binnegekregen.
als test even snel aangesloten met el cheapo tulpplugjes en een losse ouwe pioneer dvd speler.
eerste paar minuten viel vooral op dat het nogal dof klonk, maar na een uurtje was dat compleet weg.
een paar cd'tjes gedraaid, waaronder celine dion " deux" en clanad, en even later iets hardere muziek van heart live cd. wat toen vooral opviel was dat de zang echt in het midden van de kamer kwam en de instrumenten een stuk erachter.
vandaag ook wat epica geluisterd, maar dat klonk nog niet echt geweldig, de bas was nog een beetje rommelig en wollig, maar haar stem daarentegen klonk echt geweldig.
Bedenk wel dat je bak nog los moet komen...Draai maar eens Norah Jones, kate melua (jazz)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]Anoniem: 13443 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 23:31:
[...]

.

Wat bedoel jij eigenlijk hiermee : de KT 88 vind ik een beetje korrelig klinken ? welke KT 88 buizen heb jij tot nog toe gehoord Jeep ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ik ben het!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-07 22:36
Anoniem: 219813 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 10:14:
... dezelfde vraag welke speakers kennen een rendement van 90db en hoger?
De Acoustic Energy Aegis Evo 3 (90.5db) :P
Ook nog speaker van het jaar geweest ergens begin 2000 nog wat in zijn prijsklasse.
http://www.superfi.co.uk/...einfo.cfm/Product_ID/1278

Ik heb ze in het zwart, zijn echt mooi icm die witte conussen.
300E per stuk, als je goed zoekt. Anders 400E.

[ Voor 5% gewijzigd door Ik ben het! op 12-12-2007 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wat bedoel ik met korrelig klinken... ik denk daarbij aan een foto van zeer lichtgevoelige film. Daar zie je ook dat korrelige. Je kunt alles wel goed zien maar het geeft een beetje andere sfeer. Een 100iso film geeft veel minder korrel en ziet er dus gladder uit (en kan meer detail hebben).
Wat minder microdetail zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Balboa schreef,
Echt knap hoe je dat iedere keer doet. Zitten er nog meer mods aan te komen?
Ja,ik ben mijn yaqin MC100b versterker aan het modificeren. De buizen heb ik al gewisseld voor EH kt88, EH 6sn7 en EH5751 goldpin. Nu ben ik met het binnen leven van de versterker bezig. Voeding upgraden, Condensators in het audio pad wijzigen en buisvoeten vervangen.

Verder zijn heel veel van mijn mods toepasbaar op andere merken.

Zoals gelijkrichtdioden vervangen voor scotty types, Voedingscondensatoren vervangen voor grotere waarden en andere merken, Passief ( opamploos ) maken van analoge uitgangstrappen, verhogen voedingspanning van buizen, Cd spelers/dacs zonder buizen voorzien van buizenuitgang. Temperatuur gestabiliseerde oscilator in Cd spelers toevoegen.

Maar wil je zelf iets verbeteren vraag het mij.

Bronco.B schreef
@koifarm..knap hoe je het steeds weer aan durft je spelers te modificeren. Ik wil zeker het resultaat wel's horen.
Komt er een keer een luistersessie dan zal ik proberen van de partij te zijn. Of anders in het nieuwe jaar tijdens een workshop bij mij thuis.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 235262 op 12-12-2007 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@silitek...Wat voor Yaqin heb je eigenlijk aangeschaft? Op de site van yaqin zie ik jouw type niet staan en wat zijn die 'rare' buisjes met die blauwe dingetjes erin? Die ken ik absoluut niet

Trouwens ik kan geen chocola maken van de website van Yaqin zelf (www.yaqin.cn/en/products_hf.html).

Zoals bijv. de zin 'The main sound channel selects for use and imports the special-purpose volume electric potential device . Set up the function of the earphone especially, may connect and use the earphone to listen to the gallbladder machine'.

Galbladder machine :? Ik luister toch naar een amp? Toch niet naar een galblaas?
Anoniem: 235262 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 20:05:

Ja,ik ben mijn yaqin MC100b versterker aan het modificeren. Nu ben ik met het binnen leven van de versterker bezig. Voeding upgraden, Condensators in het audio pad wijzigen en buisvoeten vervangen.

Zoals gelijkrichtdioden vervangen voor scotty types, Voedingscondensatoren vervangen voor grotere waarden en andere merken, Passief ( opamploos ) maken van analoge uitgangstrappen, verhogen voedingspanning van buizen, Cd spelers/dacs zonder buizen voorzien van buizenuitgang. Temperatuur gestabiliseerde oscilator in Cd spelers toevoegen.

Maar wil je zelf iets verbeteren vraag het mij.

Bronco.B schreef

Komt er een keer een luistersessie dan zal ik proberen van de partij te zijn. Of anders in het nieuwe jaar tijdens een workshop bij mij thuis.
Lijkt me een goed plan. Wie gaat er weer's iets organiseren!!! En die workshop komt er zeker. Eerst weer geld verdienen. De reis in Kenia slokte nogal wat geld op.
Trouwens ziet de Yaqin MC100-B er van binnen een beetje goed uit (geaard, goed gesoldeerd, etc.) Of het is toch meer zoals de KT88 amp van Jeep? Beetje een rommel
(mag ik dat zeggen jeep? :P . Je gaf zelf aan dat er die wel wat verbetering kon gebruiken)

[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 12-12-2007 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou ja, rommel... het nodigt gewoon heel erg uit om te gaan modden omdat het allemaal zo lekker simpel in elkaar zit.

Over de Yaqin 5881:
je kunt natuurlijk ook even op de engelse site kijken: http://www.yaqin.co.uk/mc5881a.htm
Afbeeldingslocatie: http://www.yaqin.co.uk/images/YQ-MC5881a_10.jpg
5881 zijn serieuze buizen. Die 6N6 zijn VU-meters, ongeveer zoals je vroeger dat katteoog op een buizenradio had voor de afstemming, dit is een langerekte versie.
binnenkant:
Afbeeldingslocatie: http://hi-end.on9mart.com/products/amplifiers/integ_amp/AI-YQ-MC5881a/YQ-MC5881a_08.jpg

Ik heb het schema ook alvast voor je gevonden. :)
schema Yaqin 5881

Ik hoop dat ie ondertussen verbeterd is. Ander heb je nog wat te doen aan modificaties. -O-

[ Voor 89% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 13-12-2007 01:16 ]

Anoniem: 13443 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 23:14:
Nou ja, rommel... het nodigt gewoon heel erg uit om te gaan modden omdat het allemaal zo lekker simpel in elkaar zit.

schema Yaqin 5881

Ik hoop dat ie ondertussen verbeterd is. Ander heb je nog wat te doen aan modificaties. -O-
Over schema`s gesproken.
Kan jij aan het schema van Yaqin MS-12B komen? Ik kan het niet vinden. Speel tot volle tevredenheid met deze v.v. en er zit n.l. ook een geweldige phonotrap in.

• silitek

silitek

Tubes Only

^^..IDD ]eep. De 6L6GC is een goede buis. Al sinds 1936 een van de langste actieve geproduceerde buis. Ik heb ze mogen aanschouwen weleens waar van JJ. De VU is leuk, nolstagie gevoel.
Voor modificatie een prachtige bak om in te (laten) werken... :+

Verder hoop ik dat de "hum" niet aanwezig is en dat de ruststroom goed is onder de 7.0v i.i.g Maar goed, merk ik wel als het een bakoven is...Als Yaqin dat voor elkaar heeft ben ik al tevreden ;)

Edit: Dat schema had ik al gevonden ;)

[ Voor 4% gewijzigd door silitek op 13-12-2007 09:26 ]

• Balboa

Over de Yaqin 5881:
je kunt natuurlijk ook even op de engelse site kijken: http://www.yaqin.co.uk/mc5881a.htm
[afbeelding]
5881 zijn serieuze buizen. Die 6N6 zijn VU-meters, ongeveer zoals je vroeger dat katteoog op een buizenradio had voor de afstemming, dit is een langerekte versie.
binnenkant:
[afbeelding]

schema Yaqin 5881

Heb het stukje gelezen. Mooi dat zo’n man geholpen wordt. Maar de problemen die ze bespreken zijn wellicht toch wel tekenend voor de huidige Chinese audio die via ebay e.d. worden aangeboden. Soms vraag ik me af waarom het toch nog zulk fraai geluid kan weergeven als je beseft wat voor een rommel er in zit en hoe het verwerkt is.

Sommige dingen zijn zelf ronduit gevaarlijk als ze niet verholpen worden. Maar kun je van iedereen die zo’n ding koopt verwachten dat ze zelf ook "tweakert" zijn? Vind van niet.

En waar zijn die VU meters goed voor? Ik heb nog zo'n oude buizenradio met zo'n katteoog en vond dat vroeger magistraal, maar vraag me in deze opstelling af van de meerwaarde.

Handtekening

Over de Yaqin 5881:
[afbeelding]
Modden klinkt positiever, da's waar. Maar goed 6N6 zijn dus een soort van VU meters. Didn't know that. da's best geinig. En ik heb wel's positieve recensies gelezen over de 5881 buizen. Ze moeten o.a. mooi detailrijk zijn en vrij neutraal.

Trouwens ik heb wel eens geprobeerd een schema om te snorren voor de MC100-B maar niet gevonden. Mocht iemand toevalligerwijs er een tegen komen hou ik me aanbevolen.

En inderdaad..hebben de 6N6 buizen nog een functie of is het just for the show (wat overigens okee is want zo'n katteoog was inderdaad leuk om te zien!!)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 13-12-2007 09:41 ]

• silitek

silitek

Tubes Only

Balboa schreef op donderdag 13 december 2007 @ 09:33:
[...]

Heb het stukje gelezen. Mooi dat zo’n man geholpen wordt. Maar de problemen die ze bespreken zijn wellicht toch wel tekenend voor de huidige Chinese audio die via ebay e.d. worden aangeboden. Soms vraag ik me af waarom het toch nog zulk fraai geluid kan weergeven als je beseft wat voor een rommel er in zit en hoe het verwerkt is.

Sommige dingen zijn zelf ronduit gevaarlijk als ze niet verholpen worden. Maar kun je van iedereen die zo’n ding koopt verwachten dat ze zelf ook "tweakert" zijn? Vind van niet.

En waar zijn die VU meters goed voor? Ik heb nog zo'n oude buizenradio met zo'n katteoog en vond dat vroeger magistraal, maar vraag me in deze opstelling af van de meerwaarde.
Nou, "rommel" ben ik het niet mee eens. Amp bezit wel degelijk proffesionele compenenten weleens waar standaard. Dat het niet goed verwerkt is ten tweede...

Hier een stuk tekst van de huidige eigenaar...mischien zijn de hiaten al eruit gefilterd (nog niet gevraagd). Lijkt me niet onwaarschijnlijk.
Daarom ga ik hem ook halen..en neem m'n speakers/kabels en CD's mee..
Ben nogal sceptisch wil graag zien en horen voordat ik iets aankoop :)

Wat de VU meter betreft is een optisch aspect...ziet er zo uit:
http://www.youtube.com/watch?v=isyuvByz2UQ

Eigenlijk zo:
http://cgi.ebay.nl/YAQIN-...geNameZWD1VQQcmdZViewItem

Een artikel:
http://koti.mbnet.fi/sili...n/ga/peakmtr/peakmtr.html

Technische Eigenschaften/ Bauweise :

Der hier angebotene MC 5881 A ist einem MC 240 von McIntosh sehr ähnlich. Er ist Ausgangsseitig mit 4x 5881A(6L6GC) Röhren bestückt, welche im linearen Gegentaktbetrieb arbeiten. In der Vorstufe finden sich pro Kanal jeweils eine 12AX7 und 12AU7 Röhre. Die beiden üppig dimensionierten Ausgangsübertrager besitzen einen 4 und 8 Ohm Abgriff, so dass entsprechende Lautsprecher im optimalen Wirkungsgrad betrieben werden können. Die vergoldeten massiven Lautsprecheranschlüsse, welche auch Bananenstecker tauglich sind, können mit Kabeln bis ca. 6mm2 Querschnitt bestückt werden. Es sind 4 vergoldete Chincheingänge für CD, Tape, Tuner, DVD und ein schaltbarer Klinke 6,3mm Kopfhörerausgang vorhanden. Der Verstärker ist sehr solide gebaut, was sich in dem Gewicht von 18 Kg widerspiegelt. Die Frontplatte ist aus massivem gebürstetem Aluminium. Das Chassis ist aus Stahl. Die Oberflächenveredelung besteht aus hochglanzpoliertem Chrom. Die Röhrensockel sind die besseren Keramikversionen. Der Schaltungsaufbau im Inneren ist sauber und aufgeräumt. Die verbauten Komponenten sind professioneller Industriestandart. Bemerkenswert ist auch die Kanalpegelanzeige über jeweils ein "magisches Auge" (auf den Bildern die beiden vorderen Röhren). Ein wirklich schönes Detail, welches einige Leser vielleicht noch von Röhrenradios kennen. Dort wurde es zur Senderfeldstärkenanzeige verwendet. Was auch von den Konstrukteuren gut gelöst wurde, ist der Netzschalter auf der linken Seite. Da ist er gut erreichbar, stört aber nicht das aufgeräumte Design der Frontseite.

[ Voor 4% gewijzigd door silitek op 13-12-2007 12:23 ]

• Balboa
silitek schreef op donderdag 13 december 2007 @ 11:05:
[...]

Nou, "rommel" ben ik het niet mee eens. Amp bezit wel degelijk proffesionele compenenten weleens waar standaard. Dat het niet goed verwerkt is ten tweede...
Zeg ook niet dat het rommel is, maar echt niet alle gebruikte onderdelen zijn "hifi" waardig. In de yarland gebruikte ze potmeters waar de technicus hier in nederland tranen van in z'n ogen kreeg om het maar zo te zeggen. Ook andere onderdelen waren gewoon niet goed. Daarom blijf ik bij mijn standpunt dat gezien de prijs je ook niet veel meer mag/kan verwachten, maar dat somminge dingen gewoon weg gevaarlijk zijn. Als ze bij sommige apparaten iets meer degelijke onderdelen en verwerking zouden toepassen schiet de kwaliteit omhoog.

Handtekening

• silitek

silitek

Tubes Only

Balboa schreef op donderdag 13 december 2007 @ 13:54:
[...]

Zeg ook niet dat het rommel is, maar echt niet alle gebruikte onderdelen zijn "hifi" waardig. In de yarland gebruikte ze potmeters waar de technicus hier in nederland tranen van in z'n ogen kreeg om het maar zo te zeggen. Ook andere onderdelen waren gewoon niet goed. Daarom blijf ik bij mijn standpunt dat gezien de prijs je ook niet veel meer mag/kan verwachten, maar dat somminge dingen gewoon weg gevaarlijk zijn. Als ze bij sommige apparaten iets meer degelijke onderdelen en verwerking zouden toepassen schiet de kwaliteit omhoog.
Snap wat je bedoeld :) ...

@silitek...Die 6N6 buisjes en dat youtube filmpje _O- Lachen man..leuk gezicht zulke buisjes!!!

[ Voor 70% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 13-12-2007 14:35 ]

Topicstarter
Als je dan toch youtube aan het kijken bent. Ik vond deze van een restauratie van een radio uit 1939, ook met zo'n 'magic eye'. Vooral het verhaal eromheen vind ik geweldig.

Bronco.b hier het schema voor de mc100b.

http://www.ict-net.net/100B2.jpg

@Koifarm, ik weet niet waar jij woont maar ik zou het zeer op prijs stellen als jij eens een keer mijn Music Angel KT88 "onderhanden" wilt nemen of is het misschien toch handig om die workshop af te wachten ?

Topicstarter
even een vraag voor electronici
ik heb hier een cap waar ik geen uF waarde uit kan halen. Ik heb wel opgezocht wat het is maar welke capaciteit hij heeft kan ik er niet met zekerheid uit opmaken.
Afbeeldingslocatie: http://www.made-in-china.com/image/2f1j00GMCEvBtgvQlqM/Metallized-Polypropylene-Film-Capacitors-MPP-CBB21-.jpg
Product Description
CBB21 Metallized Polypropylene Film Capacitor MPP

Features:
Very low loss at high frequency
High dv/dt ability and suitable for high current High isulation resistance
Long life due to self-healing effect
Widely used in high frequency DC, AC and pulse circuits
Rated Voltage 100/160V, 250V, 400V, 630V
Capacitance Range 0. 0033--6. 8μF
Capacitance Tolerance +/-5%(J), +/-10%(K), +/-20%(M)
Voltage proof 1. 6UR(5s)
Trademark: Elecsound
Model: CBB21
Origin: China

Ik kan wel zien wat er opstaat maar ik snap de aanduiding niet. Dit staat er op:
CBB21
630V224J
Hij is 15x12x9mm (gemeten)
En dit is de datasheet pdf
is het dan 0,224μF 630V 5%?
Afbeeldingslocatie: http://img235.imageshack.us/img235/3751/hardwiring1channelbp101ah3.th.jpg
klik voor grote versie
Hij zit tussen de anode van de 6SJ7 penthode vv-buis en de controlgrid van de KT88. Dus in de signaalweg en ik wil hem daarom graag vervangen.

Er zitten ook nog 2 paar MKPx2 1.0uF in, 1 zit tussen de anode van de 6SJ7 en de aardestang en de andere zit tussen de screengrid (pin 6) en de aardestang; dus niet in de signaalweg? Gewoon laten maar?
Die RIFA (goede kwaliteit elektrolyt toch?) zit tussen de kathode (pin 8 ) van de KT88 en de aardestang. Vervangen of ook niks aan doen? Ik weet het niet zo goed.
Koifarm wat denk jij?

Die cbb21 heb je bijna goed. Hij is 224J= 220000 pf = 220 nf = 0,22 uf en geschikt voor 630 volt.

Deze vervangen voor een iets hogere waarde 0,33 uf. Het type condensator is afhankelijk van het geluid wat je wilt veranderen. Olie condensatoren vindt ik zelf mooi om hun midengebied en het afgeronde hoog, vaak onschreven als zijde zacht. De goedkoopster zijn Spraque vitamine serie.

Afbeeldingslocatie: http://www.ict-net.net/vita.jpg

Van de polyester condensatoren zou ik de SA serie van Clarity Caps adviseren. Hier geld ook zelf luisteren en horen of dit past bij jouw wensen. Super zijn Jensen condensatoren maar jammer genoeg ook heel duur.Vanaf € 30,- tot € 300,-.

Afbeeldingslocatie: http://www.ict-net.net/cap2.jpg

Vervang eerst alleen met de ccb21 condensator. Deze heeft de meeste invloed op het audio signaal.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 235262 op 13-12-2007 21:28 ]

@koifarm! Thanks man! Super dat je een schema hebt. Hoe ben je daar aan gekomen?

Overigens hoe wordt er in zijn algemeenheid gedacht over de chinese kabels? Rich Ton biedt namelijk nogal het een en ander aan voor een spotprijs..maar ja mag je dan iets verwachten of is het allemaal flauwekul.

Topicstarter
Kabels zijn sowieso flauwekul. Niet de kabels zelf maar de hocus pocus eromheen. Ik zat bij AE te kijken wat ik moet hebben voor potmeter, maar je kunt ook heel simpel zelf kabels maken met Eichman Bullitplugs (€6 ex BTW), met zilverkabel of wat je wilt. Ben je ook heel goedkoop uit.

Ik weet dat de van Masoch kabels van Ornec echt prima zijn, maar dat is van die kabels van Rijke Tonnie zonder beschrijving moeilijk te zeggen. Ze zien er wel goed uit. Ik zie er soms wel mooie pluggen aan zitten van WBT en ik zag Tara-labs voorbijkomen. Iets beter nog dan Oehlbach Germany.

over die MiT ic-kabels; die heb ik al weet ik hoe lang. Dat zijn mijn eerste echte ic-kabels nog bedoeld om mijn NAD cd-speler wat op te peppen. Ik ben er niet echt weg van maar voor de cd-speler vind ik ze nog goed genoeg. Ze zitten nu op de plek met laagste prioriteit.

@Koifarm, maakt het Voltage nog wat uit? Het is toch audiosignaal wat van de ene naar de andere buis gaat? Dan kan ik toch ook 0.39uF 100V gebruiken? Machmat heeft ook wel VQ 330nF/300V maar die zijn €13,50 ;(
Ik kan natuurlijk ook Auricaps gebruiken.

[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 14-12-2007 02:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13443 schreef op donderdag 13 december 2007 @ 23:21:
Kabels zijn sowieso flauwekul. Niet de kabels zelf maar de hocus pocus eromheen. Ik zat bij AE te kijken wat ik moet hebben voor potmeter, maar je kunt ook heel simpel zelf kabels maken met Eichman Bullitplugs (€6 ex BTW), met zilverkabel of wat je wilt. Ben je ook heel goedkoop uit.

Ik weet dat de van Masoch kabels van Ornec echt prima zijn, maar dat is van die kabels van Rijke Tonnie zonder beschrijving moeilijk te zeggen. Ze zien er wel goed uit.
Rijke tonnie..die houden we erin! Maar goed de kabels zien er inderdaad wel goed afgewerkt uit. Overigens biedt tonnie ook oelh bachger kabels aan. Dus mogelijk zijn de andere kabels van een zelfde kwaliteit.

Trouwens Leshele heeft het spelletje inmiddels aardig door..Hij biedt steeds minder 'biedingen' aan en ze beginnen steevast met een veel hogere basisprijs. Uiteraard neemt het 'nu kopen' optie toe. Het zal wel niet meer lang duren en zal het el cheapo gebeuren van China steeds minder worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@koifarm! Thanks man! Super dat je een schema hebt. Hoe ben je daar aan gekomen?
Het schema van de Yaqin MC100B komt van leshele. Als je daar de versterker koopt kun je het schema zo opvragen. Ik heb al 5 stuks bij hem gekocht. Hoef bij hem niet te bieden spreek via mail prijs met hem af. Heb ondertussen een grote verzameling schema's van Yaqin apparatuur.

Wat betreft de kabels ben ik eens met de stelling dat het verschil tussen de CD en versterker bijna niet hoorbaar is of je moet zeer slechte kabels hebben. Tussen een draaitafel en de voorsterker is het duidelijk wel merkbaar of je een goede kabel hebt of niet.Omdat het hier om een relatief klein signaal gaat.
@Koifarm, maakt het Voltage nog wat uit? Het is toch audiosignaal wat van de ene naar de andere buis gaat? Dan kan ik toch ook 0.39uF 100V gebruiken? Machmat heeft ook wel VQ 330nF/300V maar die zijn €13,50
Ik kan natuurlijk ook Auricaps gebruiken.
Gebruik altijd condensatoren met een hogere spanning als je anode spanning. Dit omdat tijdens het in en uitschakelen toch de maximale anode spanning als verschil tussen de voor en eindversterkertrap aanwezig kan zijn.
€13,50 voor Spraque condensatoren is een nette prijs. Auricaps zijn overgewaardeerd. Clarity caps zijn( klinken) beter en goedkoper. Maar de echte buizenliefhebber gaat voor olie condensatoren.

Maar ik kan het niet genoeg zeggen, zelf proberen en luisteren. Niemand heeft voor jouw de pasklare oplossing voor de beste sound.

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 235262 op 14-12-2007 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Op en neer naar Düsseldorf gevlogen voor m'n amp. Tref daar een op een klein flatje als allereerst een set Infinity kappa 9 speakers. ;) ...erg fijn voor de beneden buren

k heb hier te maken met een liefhebber blijkbaar.

Maar goed, bakkie koffie en onder het genot van een stukje muziek,...kwam de doos boven water.
De jongen had enkele nieuwe amp waaronder wat mengyeu's
Verder heb ik m'n speakers maar in de auto laten liggen. Geen zin om 3hoog te sjouwen en op een nieuwe amp totaal geen referentie..dus.

De doos...
Afbeeldingslocatie: http://aycu38.webshots.com/image/35517/2000058456937058792_rs.jpg

Boekje..duitse toevoeging en gele dopjes :?
Afbeeldingslocatie: http://aycu28.webshots.com/image/34627/2000036046100376386_rs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu40.webshots.com/image/35959/2000039394823975696_rs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu08.webshots.com/image/35007/2000074942004780344_rs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu08.webshots.com/image/34767/2000006600080454056_rs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu27.webshots.com/image/35626/2000086848005267143_rs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu40.webshots.com/image/37079/2000011792060305068_rs.jpg

In volle bedrijf...VU meters leuke toegevoegde waarde. Beetje lichtorgel effect en links/rechts gescheiden..
Spul maar eens inspelen ... ;)

edit:
Bij het aanzetten geen brom... _/-\o_ Das al een plus. T.z.t. de organen maar eens onder loep nemen. Kijken of Yaqin het goed voor elkaar heeft inmiddels. Eerste induk niet verkeerd. Hoog nog niet daar..kan ook niet na 15min. Je voelt wel het vermogen dat aanwezig is...

Uitzetten knisperen de buisjes nog even heerlijk na. Geweldig dat nieuw spul >:)

[ Voor 9% gewijzigd door silitek op 14-12-2007 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Die dopjes zijn om je rca connectoren af te doppen. Zat de ticket in de prijs van de amp ;) ?

Veel plezier ermee!! Ben benieuwd naar je bevindingen.

[ Voor 25% gewijzigd door Balboa op 15-12-2007 00:49 ]

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 12:39
Ik zie Hem op Ebay voor ongeveer 250 euro met verzekerde verzending. is dit mogelijk of leveren ze met zwaar verlies. weet niet wat de rieele verzendkosten zijn van uit hong kong naar nederland.
bestel wel vaker dingen uit hong kong via Ebay en tot nu toe is het altijd aangekomen, maar dit lijkt me wel heel goedkoop. adertje onder het gras ?
lijkt me wel leuk voor dat bedrag wat te experimiteren met dat ding.

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...eName=STRK:MEWA:IT&ih=004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moborunner
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09-2022
@ KOIFARM

Geweldig de Shanling mod !

Je hebt de sowters niet toegepast ,is deze mod gelijkwaardig of puur kostenplaatje ?
Waarom heeft de ECC99 jouw voorkeur?
Kan hier alleen buisvoetjes krijgen met een piipje in het midden (wel vergulde contacten en van pertinax) is dit OK
Kun jij me eventueel helpen bij het modden (ben bang dat ik de boel opblaas)
Sorry voor de vele vragen,maar ik ben helaas (nog)geen elektronicus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dirk38 schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 13:16:
Ik zie Hem op Ebay voor ongeveer 250 euro met verzekerde verzending. is dit mogelijk of leveren ze met zwaar verlies. weet niet wat de rieele verzendkosten zijn van uit hong kong naar nederland.
bestel wel vaker dingen uit hong kong via Ebay en tot nu toe is het altijd aangekomen, maar dit lijkt me wel heel goedkoop. adertje onder het gras ?

Nou, wat let je?

Die Apple baas is Oke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Reg. datum: 09 april 2005
--------------------------------------------------------------------------------
@ KOIFARM

Geweldig de Shanling mod !

Je hebt de sowters niet toegepast ,is deze mod gelijkwaardig of puur kostenplaatje ?
Waarom heeft de ECC99 jouw voorkeur?
Kan hier alleen buisvoetjes krijgen met een piipje in het midden (wel vergulde contacten en van pertinax) is dit OK
Kun jij me eventueel helpen bij het modden (ben bang dat ik de boel opblaas)
Sorry voor de vele vragen,maar ik ben helaas (nog)geen elektronicus
De sowters heb ik niet toegepast omdat deze niets toevoegen/verbeteren t.o.v. I/V weerstands conversie behalve dan de behoorlijke kosten.

De ECC99 had ik liggen van vorige voorversterker projekten en ben zeer gecharmeerd van zijn sound. Maar het schema is zeer simpel aantepassen voor andere typen buizen. Mogelijk ga ik meerdere typen uit proberen.

Als je er mee bezig wilt en de materialen hebt stuur maar een mail of reageer op een van de andere forums met de topic over de shanling mod. Kan ook tijdens de workshop in het nieuwe jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moborunner
Anoniem: 235262 schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 14:49:
[...]

De sowters heb ik niet toegepast omdat deze niets toevoegen/verbeteren t.o.v. I/V weerstands conversie behalve dan de behoorlijke kosten.

De ECC99 had ik liggen van vorige voorversterker projekten en ben zeer gecharmeerd van zijn sound. Maar het schema is zeer simpel aantepassen voor andere typen buizen. Mogelijk ga ik meerdere typen uit proberen.

Als je er mee bezig wilt en de materialen hebt stuur maar een mail of reageer op een van de andere forums met de topic over de shanling mod. Kan ook tijdens de workshop in het nieuwe jaar.
Had al zo.n vermoeden met de sowters.
Waarom niet het tube-board genomen ,dan kun je volgens mij de originele bekabeling gebruiken.
Forums ? bedoel je Roehren.. zijn er dan nog meer?

Wanneer is de workshop gepland , wil zowiezo meedoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Kun je proberen!!..denk dat je dat bedrag maal2 moet doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Vandaag twee Russische OTK 6H8C buisjes binnen gekregen. Eentje staat nu lekker in te spelen.......
Wacht nog op een 5692 RCA en wellicht ben ik ook de "gelukkige" winnaar van drie mooie Sylvania 6SN7W tube US army NOS. Schijnen ook wel de moeite waard te zijn.

Probleem is alleen dat ik er maar telkens 1 tegelijk kan gebruiken >:)

Als alles binnen is ben ik op de toekomst voorbereid :9

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-06 06:46

MadMan

What the....

Ff lichtelijk offtopic, in de startpost staat een vergelijk van buizen met auto's. De laatste vergeleken buis word vergeleken met een jaguar db9. Die bestaat niet, het is óf een aston martin db9 óf de daar een beetje (veel) op lijkende nieuwe jaguar xk.
De jag.
De aston martin.
De aston martin was er eerder dan de jag en is ook wel bekend uit de James Bond film. Beide hebben een ontieglijk mooi geluid btw :P

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
tja, wat zal ik zeggen? Hij was zo snel weg dat ik het naamplaatje niet meer goed kon lezen? Of gewoon dat het een stomme vergissing van mij was?
Bedankt, en aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja Dirk zo te zien is Bas N. je te vlug afgeweest. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb weer's 'per ongeluk' iets gewonnen op ebay (ik dacht dat ze wel zouden overbieden).

Ik heb een powerchord gewonnen voor GBP 0,99. Inclusief verzending kost de kabel minder dan 50 euro. Normaal wordt er er tussen de GBP 5 a 10 geboden voor de kabel

Afbeeldingslocatie: http://i21.ebayimg.com/06/i/000/bc/99/27f9_10.JPG

Via rijke tonnie. Ben benieuwd of het iets is. >:)

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 16-12-2007 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Moborunner kijk ook hier voor de mods

http://www.hififever.com/forum/viewforum.php?f=5

De orginele print moet teveel aan worden gewijzigd, zonde van de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 12:39
Ze staat te kust en te keur op E bay
hier kan je hem gewoon kopen voor omgerekend ongeveer 240 euro inc verzekerd verzenden via DHL binnen 10 dagen thuis. hoe zit het trouwens met de invoer rechten.
en als ik hem via de landpost bestel, hoe groot is de kans dat ik dan nog invoer kosten moet bij betalen ? heb al verschillende keren wat gekocht via e bay uit hong kong. maar nog nooit invoer kosten betaald, al ging het hier om bedragen beneden de 50 euro.
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...&refwidgettype=osi_widget
Anoniem: 239648 schreef op zondag 16 december 2007 @ 07:55:
[...]

Tja Dirk zo te zien is Bas N. je te vlug afgeweest. :)

[ Voor 18% gewijzigd door dirk38 op 16-12-2007 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dirk38 schreef op zondag 16 december 2007 @ 15:30:
ze staat te kust en te keur op E bay
hier kan je hem gewoon kopen voor omgerekend ongeveer 240 euro inc verzekerd verzenden via DHL binnen 10 dagen thuis. hoe zit het trouwens met de invoer rechten.
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...&refwidgettype=osi_widget

[...]
Welkom in de chinese audiowereld en ja te kust en te keur worden ze aangeboden. Ik heb twee keer zaken gedaan met ecbuy365 en hij levert snel zijn spullen. Maar het is ook wel een rat want de shippingsfees die hij hanteert kloppen niet helemaal.

Beide keren moest ik zo'n GBP 2 á 3 pond bijbetalen i.v.m. dat de actuele shippingkosten toch iets hoger bleken te zijn. Verder heb ik nog ff in 'zijn winkel' gekeken en wat is het toch een rat >:) .

Via de 'nu kopen' optie is de kosten opbouw voor 5881 als volgt 29,00 als startbod voor item + 115 voor shipping + 18 voor verzekering = 162

Via 'de veiling' is de kostenopbouw voor de 5881: 9,99 voor item + 128 voor shipping en 25 voor verzekering = 162,99.

Via de 'nu kopen' versie ben je een pond goedkoper uit en uiteraard komt daar nog de nodige invoerrechten en BTW bij. Totale kosten * 1,23 (4% invoerrechten en 19% voor BTW). Dus 230 euro * 1,23 = 282 euro.

Zoals ik al zei Michael (van ecbuy365) is ietswat een rat maar hij levert snel en goed verpakt. Er zijn geen addertjes onder het gras. Spullen maken kost in China niet zoveel (lees o.a. de zaterdagkrant van Volkskrant van j.l. maar) en getuige dat dit deel 5 over chinese audio zegt ook wel wat. Probeer maar's in europa en/of de VS een buizen-amp te vinden voor de minder dan 300 euro!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DHL=dokken
BTW over invoerrechten, kosten 'geschat' door DHL
Dikke kans dat je dus over de €100 BTW betaalt en als je DHL om de rest terugvraagt moet je eerst €40 behandelingskosten betalen.
oftewel DHL=kl00+3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Of te wel kost je zo'n 500 eurie..Al is het de Yaqin MC 5881a wel waard. Voor mijn gevoel laat de amp tot nu toe nergens een steek vallen. Nog te kort voor een review maar "kippevel" momenten zijn aanwezig ;)

Edit: Alvast 2 foto's ;)

Afbeeldingslocatie: http://aycu24.webshots.com/image/36783/2000573162454351981_rs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu17.webshots.com/image/35856/2000562528705831915_rs.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door silitek op 16-12-2007 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13443 schreef op zondag 16 december 2007 @ 16:27:
DHL=dokken
Dikke kans dat je dus over de €100 BTW betaalt en als je DHL om de rest terugvraagt moet je eerst €40 behandelingskosten betalen.
oftewel DHL=kl00+3
silitek schreef op zondag 16 december 2007 @ 16:57:
Of te wel kost je zo'n 500 eurie..Al is het de Yaqin MC 5881 wel waard. ;)
Nou nou heren. Da's toch echt overdreven. Een ding is zeker als het via DHL gaat ben je altijd verzekerd van invoer en BTW heffing. Bij TNT wil het nog wel's voorkomen dat je dat namelijk niet betaald. Hoe dat komt is mij een raadsel :S

Maar als de verzender de kosten van het item en vervoer goed op de bon en doos zet (en dat doet ecbuy365). Dan rolt die makkelijk door de douane en vind er geen schatting plaats van het goed.

Overigens rekende DHL geen kosten voor de administratief afhandelen van het douanegedoe. Terwijl die fli**ers van TNT mij 20 euro lieten betalen. En de track and trace van DHL is super (als je daar iets om geeft).

ps.@silitek..de amp ziet er wel cool uit. Daar kun je niets van zeggen!!

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 16-12-2007 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Anoniem: 219813 schreef op zondag 16 december 2007 @ 12:11:
Ik heb weer's 'per ongeluk' iets gewonnen op ebay (ik dacht dat ze wel zouden overbieden).

Ik heb een powerchord gewonnen voor GBP 0,99. Inclusief verzending kost de kabel minder dan 50 euro. Normaal wordt er er tussen de GBP 5 a 10 geboden voor de kabel

[afbeelding]

Via rijke tonnie. Ben benieuwd of het iets is. >:)
Leuk he dat ebay-en. Zo enorm verslavend en man wat wordt je er "hebberig" van. (althans dat gevoel heb ik) Moet echt oppassen dat je niet al te veel meegaat in de sleur van de biedingen. Ongemerkt lopen die ineens zo hard op. Toch een mooi systeem................. Geen SYLVANIA JAN -CHS-6SN7W gewonnen trouwens:( Wat lipe die bieding ineens hard op. Binnen een uur +100 euro bijna!

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
moet je soms de laatste minuut zien!
Ebay is idd erg verslavend (letterlijk, net als poker, gokken of drugs).

Ik had bij apple17 op een MHZS geboden maar $65 vind ik dan net teveel voor n herkansing (ga liever opnieuw bieden zonder tegenbiedingen) . Stom dat ik me in de eerste plaats al heb laten meeslepen.
$65 is natuurlijk niet veel, maar er komen de toch al hogere verzendkosten natuurlijk nog bij. Mij was een kabel beloofd omdat ik klaagde over de verkeerde kleur (zwart ipv alu), daarom ging ik er op in. En ik heb mijn cd-speler eerst maar eens te koop gezet.

Wat ik ook zo vreemd vond is dat een setje mooie AC Leisure 2SE zonder biedingen erdoor geglipt is. De openingbid was maar GBP100 en 98GBP verzenden (sea)+35 insurance. Dat was toch niet duur.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 16-12-2007 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...eName=STRK:MEWN:IT&ih=017

ik heb deze unit gekocht. eens kijken of het wat is, en evt wat meer gaan kopen om hier door te verkopen.
van sommige dingen ga ik echt huilen (onafgeschermde kabel, potmeters enzo gewoon aan de voorkant ipv met asje, blikken cinch delen) , maar de prijs was erg vriendelijk (shipping was dan wel weer duur).

Deze chinees wilde btw niet meerdere items voor een leukere prijs shippen, maar telkens de volle shipping-mep hebben. Anders had ik er meteen 3-5 gekocht.

Weet iemand een toko daar die het wel doet?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Deze chinees wilde btw niet meerdere items voor een leukere prijs shippen, maar telkens de volle shipping-mep hebben. Anders had ik er meteen 3-5 gekocht.
logisch; het is namelijk zijn winst+de reeele shipping. Meerdere items zijn namelijk niet in 1x te verschepen, dan moet je een hele pallet sturen.
van sommige dingen ga ik echt huilen (onafgeschermde kabel, potmeters enzo gewoon aan de voorkant ipv met asje, blikken cinch delen), maar de prijs was erg vriendelijk.
die interne bedrading is toch hardstikke mooi?
Afbeeldingslocatie: http://www.jacmusic.com/wire/images/old-amplifiers/1-sm.JPG
Click the first image to see a beautiful example of 1920's style wiring. This amplifier is fully original. Did we loose this art of wiring our equipment?

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 17-12-2007 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ja klopt, daarom beetje gek dat hij zijn winst in de shipping steekt (ook wel heel logisch).
ik koop 'hifi' niet vintage ;)

nou ja die wiring oplappen is het werk niet.
wat zou ik hier evt in NL nog voor kunnen krijgen?

wil nu vooral even kijken of het een beetje koosjer is, en hoe het klinkt.

heb jij enig idee wat een pallet shippen kost?

btw2: ik denk dat mijn DIY KT88PP bak iets meer doet, zowel qua vermogen als qua kwaliteit (hij is bijna af). Kost ook paar centen meer :) feit is wel dat dat stuk degelijker eruit ziet dan hier... bijvoorbeeld die balans potjes onderaan de buisvoeten. Hoezo mechanische stress? :X

[ Voor 36% gewijzigd door Boudewijn op 17-12-2007 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224050

Anoniem: 13443 schreef op zondag 16 december 2007 @ 23:44:

Wat ik ook zo vreemd vond is dat een setje mooie AC Leisure 2SE zonder biedingen erdoor geglipt is. De openingbid was maar GBP100 en 98GBP verzenden (sea)+35 insurance. Dat was toch niet duur.
@ Jeep: ik heb er ook naar gekeken maar het verhaal was iets minder mooi dan ook ik in eerste intantie dacht. Uit ervaring weet ik dat artikelen zwaarder dan 20Kg niet per seamail verstuurd worden, dus de adv. goed gelezen en inderdaad heel veel landen zijn uitgesloten van sea dus deze moeten airmail betalen 216 GBP. Op zich hou je evengoed een mooie prijs over.

Vandaar dat ik de Leisure 2 heb gekocht deze kwamen net iets onder die 20Kg en mogen dus wel per boot worden verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazer
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Bazer

En nou?

Nou, zojuist de knoop doorgehakt en de Yaqin MC 5881A bij ecbuy365 op ebay besteld.
totaal uitgegeven tot nu toe: GBP 182 (ongeveer € 255,- excl. invoerrechten en btw)
Ik houd jullie op de hoogte.

Ik denk niet dat ik er een buil aan zal vallen.

Helaas zal ik wel aan andere speakers moeten >:) . Heb nu oude MFB speakers van Philips.
De ruimte die ik vol wil gaan spelen is ongeveer 30 m² en de speakers mogen niet te groot zijn (max een meter hoog ofzo, goede monitor speakers is ook een optie)
Heeft iemand een idee welke een optie zouden kunnen zijn?

(nu maar even bidden dat ie bromvrij is....)

Kamperen; alles wat je thuis laat is meegenomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bazer schreef op maandag 17 december 2007 @ 14:07:
Ik denk niet dat ik er een buil aan zal vallen.

Helaas zal ik wel aan andere speakers moeten >:) . Heb nu oude MFB speakers van Philips.
De ruimte die ik vol wil gaan spelen is ongeveer 30 m² en de speakers mogen niet te groot zijn (max een meter hoog ofzo, goede monitor speakers is ook een optie)
Heeft iemand een idee welke een optie zouden kunnen zijn?

(nu maar even bidden dat ie bromvrij is....)
Dat denk ik ook niet. Desnoods ergens wat veranderen, je weet de weg lijkt me.

Andere speakers zou wel aan te raden zijn ja. Zou anders een beetje jammer zijn.
Wat voor speakers? Tja, er zijn al diverse langsgekomen. De beperking die je opgeeft heeft eigenlijk iedereeen wel die ook nog wat daglicht of vrouwelijk gezelschap in de kamer wil.
Dali, Focal, AE, Epos, Aurum Cantus zat om op te noemen. Als je rendement maar >87dB/W is, liefst tegen de 90 of meer.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 17-12-2007 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@bazer..or my personal favourite. Epos speakers (wel even opletten op typenummer en gevoeligheid)

ps. en al een bericht gehad van Michael van ECbuy dat de transportkosten toch iets hoger uitvallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moborunner
Anoniem: 235262 schreef op zondag 16 december 2007 @ 13:53:
Moborunner kijk ook hier voor de mods

http://www.hififever.com/forum/viewforum.php?f=5

De orginele print moet teveel aan worden gewijzigd, zonde van de tijd.
Wat ik bedoelde was waarom je voor het headphone board gekozen hebt.
Wat is een goede keus voor de MKP Qua merk? is dit erg krities

Zou je een bedradings tekening kunnen geven voor de aansluitingen op de buisvoet,dan kom ik er denk ik wel uit,(de bedrading gezien op de soldeerpennen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13443 schreef op zondag 16 december 2007 @ 23:44:

Ik had bij apple17 op een MHZS geboden maar $65 vind ik dan net teveel voor n herkansing (ga liever opnieuw bieden zonder tegenbiedingen) . Stom dat ik me in de eerste plaats al heb laten meeslepen.
$65 is natuurlijk niet veel. Mij was een kabel beloofd omdat ik klaagde over de verkeerde kleur (zwart ipv alu).
@jeep. Begrijp ik het goed als ik zeg dat je wel de bid hebt gewonnen maar appeltje niet de goede had? En jullie overeen zijn gekomen de 'koop' niet door te laten gaan, toch? Het lijkt me dat met de a.s kerstdagen voor de deur nu je absoluut je slag kunt slaan als er bids zijn die op deze dagen aflopen!!! Misschien dat je dan voor een appel en ei een MHZS spelertje op de koop kunt tikken.

Trouwens voor mij is de MHZS CD33 product of the Year. Ik heb daar misschien nog wel meer plezier van dan van de amp. Dat ding klinkt voor het geld echt super. Een aanwinst in bijna iedere set.

En uhh...ik heb die bid van de 2SE ook gezien ;) . Zelfs met airmail was het nog een koopie. Als ik het geld had liggen had ik het absoluut gedaan. :Y

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 18-12-2007 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Heb nog niet de tijd gehad om het hele verhaal te lezen, maar het lijkt me wel een mooi stukje.

http://www.avguide.com/ne...e-guangzhou-hi-fi-show/1/

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nee, de KT88 was andere kleur dan op de productbeschrijving en ik wilde perse een silver. Plus dat hij in principe een onveilig product verkoopt. Hij zegde me toen een kabel toe.
Ik wacht dus even op een mooi moment voor de MHZS (wèl in silver).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazer
  • Niet online

Bazer

En nou?

Anoniem: 219813 schreef op maandag 17 december 2007 @ 16:37:
@bazer..or my personal favourite. Epos speakers (wel even opletten op typenummer en gevoeligheid)

ps. en al een bericht gehad van Michael van ECbuy dat de transportkosten toch iets hoger uitvallen?
Helaas nog niks gehoord... Zal wel snel komen verwacht ik. Heb in ieder geval een mailtje vanaf mijn ebay account naar hem gestuurd. Er staat volgens mij toch duidelijk in de voorwaarden van ebay dat het niet de bedoeling is nog met "naheffingen" te komen. Eens zien als ik ga dreigen met een email aan ebay en het annuleren van de order of hij dan nog steeds extra transportkosten gaat vragen.

Epos zal ik eens naar kijken, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219813 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 09:28:
[...]

@jeep. Begrijp ik het goed als ik zeg dat je wel de bid hebt gewonnen maar appeltje niet de goede had?

En jullie overeen zijn gekomen de 'koop' niet door te laten gaan, toch?

Misschien dat je dan voor een appel en ei een MHZS spelertje op de koop kunt tikken.
Merkwaardig ik heb ( met de zelfde Boot bezorgd ) een zwarte besteld en kreeg achteraf te horen dat hij alleen alu frontjes in huis had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Offtopic:

Bij deze voor een ieder een prettig kerst en een goede jaarwisseling gewenst..
voor u alle mij zelfgemaakte kerstkaart ;)

Afbeeldingslocatie: http://aycu04.webshots.com/image/35723/2003418412373971698_rs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@silitek. Cool man! And the same to you..best wishes!!

@Bazer...Epos is een engels merk (uiteraard) en ik heb de Epos op Arcam, Cyrus, NAD, Denon en Densen gehoord en met ieder merk hoor ik wel verschillen maar wat je ook achter Epos hangt, er komt per definitie muziek uit en geen geluiden. Zodra ik mijn rijbewijs heb gooi ik mijn KT88 amp van Yaqin in de kofferbak voor een luisterst bij versnel hifi want ik ben benieuwd hoe ze zullen klinken op een KT88 amp. Maar de verwachting is dat ze het goed zullen doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 18-12-2007 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat ik bedoelde was waarom je voor het headphone board gekozen hebt.
Wat is een goede keus voor de MKP Qua merk? is dit erg krities
Ik gebruik geen hoofdtelefoon omdat dan het voelbare geluid ontbreekt. Je weet wel klappen in het middenrif van de bas en kippevel van het hoog. Verder wou ik de orginele tube output intakt laten voor vergelijking.

De keuze's van uitgangs MKP condensatoren is qua merk minder invloedrijk als een keuze voor een papier in olie type. Ik kan je niet zeggen welke jij het mooiste vind. Zelf proberen. De onderstaande link zegt misschien iets meer over condensator typen al is deze bespreking gemaakt voor luidspreker filters.

http://www.humblehomemadehifi.com/Cap.html

Voor wat betreft de aansluitingen op het buisvoetje gewoon het schema volgen. Van onderen gezien zit pin1 links en lopen de pinnummers op met de klok mee tot pin 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13443 schreef op zondag 16 december 2007 @ 16:27:
DHL=dokken
oftewel DHL=kl00+3
UPS = ook dokken ! ik moest bij aflevering van mijn MA KT 88 € 57,00 betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Anoniem: 239648 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 14:11:
[...]

Merkwaardig ik heb ( met de zelfde Boot bezorgd ) een zwarte besteld en kreeg achteraf te horen dat hij alleen alu frontjes in huis had.
Kan het mis hebben, maar volgens mij doelen jullie niet op hetzelfde ;) Jeep heeft het over z'n kt88 ampje en jij over een MHZS cdp.

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jawel hoor! We hebben het over verschillende dingen maar wel over dezelfde kaa-uu-tee-smoes. :+
Maar idd, de amp zie ik ook niet meer aangeboden worden in zilver.
Wat mij wel opviel: achter de KT88 buizen zit een kleine doorvoer voor een kabeltje dat er niet zit. Dat is dus voor de 6N13P met anodekap bedoeld. Gewoon exact hetzelfde doosje :)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 18-12-2007 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazer
  • Niet online

Bazer

En nou?

@ Silitek: Mooie foto! Goed bezig.

@ bronco.b: Heb zojuist een email van Michael (ecbuy365) ontvangen dat er een pakket naar mij onderweg is. Geen melding van extra kosten :) Op ebay had ik wel op "direct kopen" geclickt en meteen betaald via paypal nog voordat ik een mailtje van hem ontving. Misschien dat dat scheelt?
Ik zit al bij de voordeur :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bazer schreef op woensdag 19 december 2007 @ 11:04:
@ Silitek: Mooie foto! Goed bezig.

@ bronco.b: Heb zojuist een email van Michael (ecbuy365) ontvangen dat er een pakket naar mij onderweg is. Geen melding van extra kosten :) Op ebay had ik wel op "direct kopen" geclickt en meteen betaald via paypal nog voordat ik een mailtje van hem ontving. Misschien dat dat scheelt?
Wees maar gerust dat hij dat echt wel vantevoren berekend heeft hoor.
Ik zit al bij de voordeur :9
Zou je denken dat dat helpt? *O* -O- :z

Nou, ik heb maar weer geboden op de MHZS van Apple1917. Hopelijk dat er niemand op het laatste moment gaat bieden want ik kan er vanavond niet naar blijven kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@jeep. Bij rijke tonnie loopt op 21-12 om 07.00 uur een MHZS cd33 (black) bieding af. Overigens tonnie is iets goedkoper met verzenden. Scheelt zo'n 30 euro wanneer je boel doorrekent.

@Bazer...mmmhhh die rat liet mij tot twee maal aan toe GBP 3 bijbetalen. Ik heb er toen ook melding van gemaakt bij ebay en ook tegen michael gezegd dat het niet businesslike is om zo op te treden. Maar goed hij is relatief gezien wel goedkoop! Zelfs de koopoptie is aantrekkelijk. Overigens ik had ook via paypal, nadat ik de bieding had gewonnen betaald, meteen betaald maar werd achteraf wel geconfronteerd met een nabetaling.

Overigens bij Ornec zag ik een mingda KT88 PP amp staan. Als je die besteld ben je minder dan 600 euro kwijt (incl verzending) Mooie prijs voor amp en ik geloof dat mingda best wel bekend staat als een goeie buizen-amp.

[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 19-12-2007 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja klopt, maar ik zou er een kabel bijkrijgen. In mijn berekening scheelde het trouwens maar €15?
140 GBP tegen 151 GBP
Vond ik wel redelijk voor een kabel erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194366

Kunnen we niet een keer een Ornec powerbuy organiseren? Dat zal toch flink moeten schelen in de verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ik wil wel meedoen op zich, maar vind er weinig spannends tussen zitten.

De EHX KT88's bijv zijn mi. nogal overpriced (sorry hoor, maar dat is geen leuke prijs meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@jeep.

Jeetje dat was wel ff spannend op ebay..ik heb de bieding in de laatste minuut in de gaten gehouden en verdomd die gozer wint een gewoon een cd voor GBP 0,99 cent (da's 1,39 euro). Waarschijnlijk de meest el cheapo binnengesleepte cd-speler ooit! 8)

gefeliciteerd jeep!!

@boudewijn. Bedoel je gewoon 'kale tube'? Die moet je inderdaad niet via Ornec bestellen. Very overpriced indeed. :Y

@qinq..Ik doe mee, als je wil 'powerbuyen', voor de G&W TW-03E power filter plant (EU Special Edition) met de Schuko stopcontacten :). Echter ik denk niet dat ze commercieel genoeg denken om leuke kortingen te willen geven.

Off topic: Houdt overigens wel rekening met de waarschuwing die tweakers alhier heeft geplaats.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 19-12-2007 22:24 ]

• moborunner
Anoniem: 235262 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 19:17:
[...]

Ik gebruik geen hoofdtelefoon omdat dan het voelbare geluid ontbreekt. Je weet wel klappen in het middenrif van de bas en kippevel van het hoog. Verder wou ik de orginele tube output intakt laten voor vergelijking.

De keuze's van uitgangs MKP condensatoren is qua merk minder invloedrijk als een keuze voor een papier in olie type. Ik kan je niet zeggen welke jij het mooiste vind. Zelf proberen. De onderstaande link zegt misschien iets meer over condensator typen al is deze bespreking gemaakt voor luidspreker filters.

http://www.humblehomemadehifi.com/Cap.html

Voor wat betreft de aansluitingen op het buisvoetje gewoon het schema volgen. Van onderen gezien zit pin1 links en lopen de pinnummers op met de klok mee tot pin 9.
Bedankt, ik heb de print op de bedrading na klaar.
Zit alleen nog met de massa, waar sluit ik die op aan (samen met de audio -)
De print is geisoleerd tov het chassis.

• moborunner
Anoniem: 194366 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 21:45:
Kunnen we niet een keer een Ornec powerbuy organiseren? Dat zal toch flink moeten schelen in de verzendkosten.
Ben ook in voor een evetuele powerbuy (ook o.a een powersupply)

Topicstarter
Anoniem: 194366 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 21:45:
Nee hoor. De verzendkosten scheelt niks. Ik heb vorig jaar meegedaan maar op een powerfilter is 5% niks. Hoop gedoe en georganiseer voor 3 knaken... en de verzendkosten gaan toch per kilo. Die 21kg grens van Ornec moet je echt niet naar kijken want in mijn geval alleen maar last mee gehad (DHL).
Anoniem: 219813 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 22:14:
@jeep.

Jeetje dat was wel ff spannend op ebay..ik heb de bieding in de laatste minuut in de gaten gehouden en verdomd die gozer wint een gewoon een cd voor GBP 0,99 cent (da's 1,39 euro). Waarschijnlijk de meest el cheapo binnengesleepte cd-speler ooit! 8)

gefeliciteerd jeep!!
...
Off topic: Houdt overigens wel rekening met de waarschuwing die tweakers alhier heeft geplaats.
Ja zeg!. Ik had een hoger maximumbod maar gelukkig koopt niemand een cd-speler voor onder een boom zonder naalden (tegen die tijd). :*)
GBP 150,99 x1.39 is een leuke prijs. Hopelijk gaat de rest dan ook goed net als vorige keer.

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 20-12-2007 01:02 ]

• dikke man
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:28
moborunner schreef op donderdag 20 december 2007 @ 00:04:
[...]

Ben ook in voor een evetuele powerbuy (ook o.a een powersupply)
me too, de G&W TW-03E power filter plant (EU edition) en een zwik kabels.
Wellicht kunnen de jongens van Pacific Audio ook iets "leuks" doen met de prijs wanner er geïnventariseerd is wie er wat wil hebben.
Voor een aantal artikelen zijn hun prijzen reeds naar beneden toe bijgesteld.
Weet wel dat ik mijn toekomstige versterker daar ga kopen, met het oog op hun service, de aan huis bezorging en het feit dat de dollarkoers inmiddels dusdanig ver is weggezakt dat er, rekening houdend met de invoer, BTW en opslagkosten door de transporteur (jammerlijk nauwelijks meer te omzeilen), een steeds kleiner voordeel te behalen valt mijn inkoop/invoer van een aantal items!!!
Zeer groot inkopen en verschepen via zeecontainer is het meest rendabel, echter is dat in het verleden ook nooit doorgegaan/gelukt; wellicht door het lastiger organiseren.

[ Voor 6% gewijzigd door dikke man op 20-12-2007 01:15 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de mensen met commerciële ambities, lees aub http://gathering.tweakers.net/forum/faq/beleid#spam nog eens goed door en let erop.