Vandaag krijg ik mijn aurum cantus leisure mk2 boxen in huis. Yammie, helaas moet ik nog wachten op mijn yarland versterker met boxen. Ik veronderstel dat het niet ergs slim is om mijn aurum cantus boxen te testen op de versterker van mijn logitech z680 surroundset? Ander optie is een oud samsung stereo setje (dat hier ergens nog in een kast staat) om hem aan te sluiten. Toch maar even wachten zeker?
Waarom wachten. Je gaat echt niets slopen hoor. Gewoon aansluiten en alvast genieten
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
ga je dan geen problemen krijgen met weerstand verschillen en dergelijke (hoewel ik geloof dat de aurum cantus geschikt is voor 4 en 8 Ohm)? Dus boxen opblazen is er niet bij?
Verwijderd
@trunksmd..Nope..er kan echt niets verkeerd gaan.. De speakers zijn 8 ohm en kunnen dus 4 ohm versterkers aan. Ik zou het knap vinden als je ze opblaast. Tenzij je ze aansluit op een stopcontact..ik geloof niet dat ze 230 volt aankunnen.
Ik heb de boxen aangesloten op de mijn logitech z 680i versterker. en... het verschil is al indrukwekkend (en dat te bedenken op een onnozele logitech versterker). de tranen springen spontaan in me ogen (trunks pinkt een traantje weg). alleen jammer dat de subwoofer van de logitech af en toe teveel meedoet. (ff terugdraaien dus) En wat een mooie boxen zeg. Ik ben zeer benieuwd hoe dat is als ik mijn yarland versterker thuis krijg. Dan snap ik pas echt jullie meningen. Zoals jullie merken ben ik duidelijk nog niet veel gewend op hifi gebied.
Misschien moet ik beter alle andere logitech boxen meteen afkoppelen en de woofer uitzetten. (ik hoop dat er voor het moment dan genoeg lage tonen overblijven).
Misschien moet ik beter alle andere logitech boxen meteen afkoppelen en de woofer uitzetten. (ik hoop dat er voor het moment dan genoeg lage tonen overblijven).
Verwijderd
gewoon de sub loskoppelen en eventueel je instellingen veranderen zodat de versterker in stereo gaat spelen en ik zou het zeer vreemd vinden wanneer de speakers onvoldoende laag weergeeft. Surround sucks anyway..satalietspeakers met een sub is altijd een drama. Leuk voor een filmpje maar muziek hoor er niet doorTrunksmd schreef op donderdag 20 december 2007 @ 13:45:
Ik heb de boxen aangesloten op de mijn logitech z 680i versterker. en... het verschil is al indrukwekkend (en dat te bedenken op een onnozele logitech versterker). de tranen springen spontaan in me ogen (trunks pinkt een traantje weg). alleen jammer dat de subwoofer van de logitech af en toe teveel meedoet. (ff terugdraaien dus) En wat een mooie boxen zeg. Ik ben zeer benieuwd hoe dat is als ik mijn yarland versterker thuis krijg. Dan snap ik pas echt jullie meningen. Zoals jullie merken ben ik duidelijk nog niet veel gewend op hifi gebied.
Gefeliciteerd met je aanschaf. Per definitie ga je erop vooruit. Ben benieuwd hoe klinkt in combinatie met de yarland.
zoals je gemerkt heb kan het prima, het is zelfs veilig omdat de logitech versterker het bassignaal aktief uitfiltert onder de 150-200Hz. Je hebt dus alleen geen bas uit de AC zo. Maar wel minder een basgat dan met de satellietjes. De Logitech vesterker is trouwens helemaal niet slecht hoor. Die in mijn Z550 doet het prima. Het enige wat er slecht aan is, is de flodderbas van de sjonniesub.Trunksmd schreef op donderdag 20 december 2007 @ 10:35:
Vandaag krijg ik mijn aurum cantus leisure mk2 boxen in huis. ... Ik veronderstel dat het niet ergs slim is om mijn aurum cantus boxen te testen op de versterker van mijn logitech z680 surroundset?
Ik heb het zelfs andersom geprobeerd: de satellietjes zò op de buizenversterker (het zijn gewoon Tangband 3" fullrange speakers van 12W/25W max). Dat ging prima. Bijna geen bas door gebrek aan kastvolume/transmissiellijn maar het klonk prima verder. Alleen de hoge tonen worden wat ruw. Dat klinkt mooier met alleen de losse tweeter van mijn gewone speakers erbij.
Ik heb gelijk even gevraagd aan Apple1917 of hij ook de G&W 03D kan leveren want ik zag dat hij een wat simpeler G&W powerfilter wel heeft.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2007 15:19 ]
dank voor jullie comentaar. Ik heb wel 1 groot nadeel van de aurum cantus speakers gevonden (reeds eerder besproken hier). Alle muziek, die ik heb, die ook maar enigzins van mindere kwaliteit is, wordt door deze speakers verschrikkelijk hard afgestraft. Dan lijkt het of je naar een slechte kwaliteit internetuitzending of radiozender luistert. Maar als het goed is...ik kan niet wachten totdat ik mijn versterker heb.
Effe correctie: speakers zijn niet geschikt voor een impedantie, en versterkers hebben geen impedantie. 't is juist precies andersomTrunksmd schreef op donderdag 20 december 2007 @ 11:38:
ga je dan geen problemen krijgen met weerstand verschillen en dergelijke (hoewel ik geloof dat de aurum cantus geschikt is voor 4 en 8 Ohm)? Dus boxen opblazen is er niet bij?
Verwijderd
Behalve dat ie eerder (bij minder vermogen) klipt.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2007 16:40 ]
Dat hoeft niet, ligt helemaal aan de versterker.Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2007 @ 16:38:
Behalve dat ie eerder (bij minder vermogen) klipt.
Verwijderd
Een 4 ohm uitgang levert toch minder spanning en meer stroom bij hetzelfde vermogen?
Als je hier een 8 ohm speaker opaan sluit, dan loopt ie eerder tegen zijn voedingsspanning aan. De stroom zal minder zijn zodat ie meerspanning nodig heeft.
ff een simpel voorbeeld: een versterker die bij 4 watt klipt aan 4 ohm en een voedingsspanning van 4 volt heeft - die zal bij een 8 ohm speaker klippen bij 4 volt. En dat komt overeen met 1/2 ampere stroom die dan geleverd wordt. Dat doet ie dus bij 4x1/2 = 2 watt
Als je hier een 8 ohm speaker opaan sluit, dan loopt ie eerder tegen zijn voedingsspanning aan. De stroom zal minder zijn zodat ie meerspanning nodig heeft.
ff een simpel voorbeeld: een versterker die bij 4 watt klipt aan 4 ohm en een voedingsspanning van 4 volt heeft - die zal bij een 8 ohm speaker klippen bij 4 volt. En dat komt overeen met 1/2 ampere stroom die dan geleverd wordt. Dat doet ie dus bij 4x1/2 = 2 watt
Zeker, echter is dat wel afhankelijk van de voeding. Als die niet zat stroom kan leveren, dan kan het best zo zijn dat ie aan 4 ohm minder vermogen kan leveren dan aan 8.Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2007 @ 16:51:
Een 4 ohm uitgang levert toch minder spanning en meer stroom bij hetzelfde vermogen?
Update!
De Yaqin MC 5881 A is binnen !! Afgelopen maandag middag op ebay geklikt en een uur geleden al binnen! Niet normaal hoe snel dat gaat vanuit HongKong. Moest wel nog € 59,09 afrekenen aan de deur. Alles is betaald en van Michael dus geen "naheffing" meer gehad. Totaal € 255,- + €59,09. Ik denk al met al heel netjes.
Probleem nu is dat ik nog geen speakers heb. Nu zit er op de Yaqin wel een schakelaar om hem op hoofdtelefoon te zetten. Kan ik de amp ook inspelen door hem op hoofdtelefoon te zetten en er dan een koptelefoon aan te hangen?
Ik wil hem namelijk wel een beetje inspelen zodat ik hem eens mee kan nemen voor luistersessies.
In Eindhoven zitten namelijk vlak bij elkaar twee hifizaken, eens fijn tegen elkaar uitspelen die gasten!
De Yaqin MC 5881 A is binnen !! Afgelopen maandag middag op ebay geklikt en een uur geleden al binnen! Niet normaal hoe snel dat gaat vanuit HongKong. Moest wel nog € 59,09 afrekenen aan de deur. Alles is betaald en van Michael dus geen "naheffing" meer gehad. Totaal € 255,- + €59,09. Ik denk al met al heel netjes.
Probleem nu is dat ik nog geen speakers heb. Nu zit er op de Yaqin wel een schakelaar om hem op hoofdtelefoon te zetten. Kan ik de amp ook inspelen door hem op hoofdtelefoon te zetten en er dan een koptelefoon aan te hangen?
Ik wil hem namelijk wel een beetje inspelen zodat ik hem eens mee kan nemen voor luistersessies.
In Eindhoven zitten namelijk vlak bij elkaar twee hifizaken, eens fijn tegen elkaar uitspelen die gasten!
Kamperen; alles wat je thuis laat is meegenomen!
Gefeliciteerd en wat een snelle leveringBazer schreef op donderdag 20 december 2007 @ 19:19:
Update!
De Yaqin MC 5881 A is binnen !! Afgelopen maandag middag op ebay geklikt en een uur geleden al binnen! Niet normaal hoe snel dat gaat vanuit HongKong. Moest wel nog € 59,09 afrekenen aan de deur. Alles is betaald en van Michael dus geen "naheffing" meer gehad. Totaal € 255,- + €59,09. Ik denk al met al heel netjes.![]()
Succes met je strooptocht
Tubes....It's what make music music!
Verwijderd
Hmmm, als ik jullie berichten lees en zie dat jullie een powerbuy willen organiseren bij Ornec, dan ben ik toch verplicht om jullie te waarschuwen. Ik heb zelf een G&W TW-2006 bij Ornec besteld op 22 oktober 2007. In het bericht wat ik van Ornec heb ontvangen werd mij verteld dat deze maximaal 15 dagen later geleverd zou worden.
3 dagen na de bestelling stuurt Ornec mij een mailtje en vragen zij mij naar mijn telefoonnummer voor een veilige aflevering? Het zal wel, dus stuur ik een mailtje terug met mijn nummer en wacht een paar dagen af. Een week na de bestelling stuur ik een mail met de vraag wanneer de versterker ongeveer verscheept wordt (ik ben wat ongeduldig omdat ik de versterker graag wil hebben :-) ).
Affijn, op 8 november krijg ik weer een bericht dat zijn mijn telefoonnummer nodig hebben en stuur ik nogmaals mijn telefoonnummer omdat ik niets heb vernomen en ik stuur deze zowel naar Ornec als Knoxed (tevens verschillende adressen) (Knoxed regelt de betalingen via Visa) (Ik stuur deze mails via mijn vaste mail en mijn hotmail).
Na weer een week gewacht te hebben besluit ik maar eens om te gaan bellen en bel ik naar alle nummers die op hun website staan (Amerika, Frankrijk en UK). In het begin gaan de nummers nog wel over (maar er neemt niemand op en ja ik heb rekening gehouden met de tijdverschillen).
Een paar dagen later zijn de lijnen van Amerika en the UK compleet dood? Zowel Ornec als Knoxed reageren niet meer op mijn mails en uiteindelijk besluit ik maar om via Visa actie te ondernemen.
Gelukkig belooft Visa om dit uit te zoeken en weer een paar weken later ontvang ik een bericht dat ik het bedrag volledig krijg teruggestort. Nu 2 maanden later geen versterker en niets wijzer geworden.
3 dagen na de bestelling stuurt Ornec mij een mailtje en vragen zij mij naar mijn telefoonnummer voor een veilige aflevering? Het zal wel, dus stuur ik een mailtje terug met mijn nummer en wacht een paar dagen af. Een week na de bestelling stuur ik een mail met de vraag wanneer de versterker ongeveer verscheept wordt (ik ben wat ongeduldig omdat ik de versterker graag wil hebben :-) ).
Affijn, op 8 november krijg ik weer een bericht dat zijn mijn telefoonnummer nodig hebben en stuur ik nogmaals mijn telefoonnummer omdat ik niets heb vernomen en ik stuur deze zowel naar Ornec als Knoxed (tevens verschillende adressen) (Knoxed regelt de betalingen via Visa) (Ik stuur deze mails via mijn vaste mail en mijn hotmail).
Na weer een week gewacht te hebben besluit ik maar eens om te gaan bellen en bel ik naar alle nummers die op hun website staan (Amerika, Frankrijk en UK). In het begin gaan de nummers nog wel over (maar er neemt niemand op en ja ik heb rekening gehouden met de tijdverschillen).
Een paar dagen later zijn de lijnen van Amerika en the UK compleet dood? Zowel Ornec als Knoxed reageren niet meer op mijn mails en uiteindelijk besluit ik maar om via Visa actie te ondernemen.
Gelukkig belooft Visa om dit uit te zoeken en weer een paar weken later ontvang ik een bericht dat ik het bedrag volledig krijg teruggestort. Nu 2 maanden later geen versterker en niets wijzer geworden.
hmmm. De serienummers waren weggeveild op de plaatjes achterop de aurum cantus speakers. Ik wil liever niet weten hoe chinahighendhifi aan zijn spullen komt. Want dit vind ik toch verdacht.
[ Voor 3% gewijzigd door Trunksmd op 20-12-2007 20:45 ]
Ga je ze om opheldering vragen?Trunksmd schreef op donderdag 20 december 2007 @ 20:43:
hmmm. De serienummers waren weggeveild op de plaatjes achterop de aurum cantus speakers. Ik wil liever niet weten hoe chinahighendhifi aan zijn spullen komt. Want dit vind ik toch verdacht.
Zoals ik al zei, ik wil het niet weten. Ik ben tevreden mijn product.
Exact, je schiet er ook niks mee op. Geniet van je nieuwe aanwinst als de rest dik in orde is.Trunksmd schreef op donderdag 20 december 2007 @ 21:46:
Zoals ik al zei, ik wil het niet weten. Ik ben tevreden mijn product.
Heb rond die tijd ook zaken gedaan met Ornec. Ook ik moest langer wachten dan beloofd. Na het sturen van een aantal emails waarop ik geen antwoord kreeg (uiterst onbeschoft) besloot ik ze te bellen. Binnen een paar minuten wist ik dat ze nog wachtte op de cdp en dat ze die de week daarop verwachtte. Dan vraag ik me af waarom ze dat niet ff via de een mail konden doen. Heb het idee dat ze die niet lezen want daarin had ik het ook al over een refund via visa. Ze raken wel hun account kwijt op die manier!Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2007 @ 20:17:
Hmmm, als ik jullie berichten lees en zie dat jullie een powerbuy willen organiseren bij Ornec, dan ben ik toch verplicht om jullie te waarschuwen. Ik heb zelf een G&W TW-2006 bij Ornec besteld op 22 oktober 2007. In het bericht wat ik van Ornec heb ontvangen werd mij verteld dat deze maximaal 15 dagen later geleverd zou worden.
Uiteindelijk, na 7 weken, stond ineens de TNT op de stoep terwijl de order nog op ready to dispatch stond

Dus als je bestelt......neem de tijd
Handtekening
Verwijderd
Bekijk het maar. Ik weet genoeg..Gewoon niet doen dus
@jeep als je iets leuks kunt regelen via appeltje..dan is dat eventueel nog een uitkomst.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2007 22:20 ]
Ik heb gisteren ook een order geplaatst bij Ornec en nu lees ik dat er misschien plannen zijn om een powerbuy te organiseren. Beetje pijnlijk, maar ach, mag de pret niet drukken over een paar weekjes(/maandjes?
) als mn spulletjes binnen zijn 
Ik heb het volgende besteld:
- G&W TW-2006X integrated amplifier
- G&W TW-03E power filter plant (EU Special Edition)
- Von Masoch AN-1 RCA Interconnects 1 Meter
- Von Masoch SC-1 Speaker Cable 2.5 Meter
Op de website staat overigens dat de interconnects per paar geleverd worden? Dat zou dus betekenen dat twee van die mooie kabels maar 16 euro samen kosten? Dat is wel echt spotgoedkoop.
Ik hoop dat ik lekker veel verschil ga horen met mijn Sony surround receiver van 200 euro. Kan eigenlijk ook niet anders. Kan ik eindelijk eens ervaren waar m'n JBL Northridge E90 zuilspeakers echt toe in staat zijn. Ik lees er wel best goede dingen over op internet, maar mij vallen ze toch wel een beetje tegen. Ik kan niet wachten
Ik houd jullie op de hoogte over de vorderingen bij Ornec. Ik had ze op hun Skype-nummer gebeld en er werd direct opgenomen en ik werd ook vriendelijk te woord gestaan. Dus ik heb er wel wat vertrouwen in.

Ik heb het volgende besteld:
- G&W TW-2006X integrated amplifier
- G&W TW-03E power filter plant (EU Special Edition)
- Von Masoch AN-1 RCA Interconnects 1 Meter
- Von Masoch SC-1 Speaker Cable 2.5 Meter
Op de website staat overigens dat de interconnects per paar geleverd worden? Dat zou dus betekenen dat twee van die mooie kabels maar 16 euro samen kosten? Dat is wel echt spotgoedkoop.
Ik hoop dat ik lekker veel verschil ga horen met mijn Sony surround receiver van 200 euro. Kan eigenlijk ook niet anders. Kan ik eindelijk eens ervaren waar m'n JBL Northridge E90 zuilspeakers echt toe in staat zijn. Ik lees er wel best goede dingen over op internet, maar mij vallen ze toch wel een beetje tegen. Ik kan niet wachten
Ik houd jullie op de hoogte over de vorderingen bij Ornec. Ik had ze op hun Skype-nummer gebeld en er werd direct opgenomen en ik werd ook vriendelijk te woord gestaan. Dus ik heb er wel wat vertrouwen in.
Buccanier was ook al niet zo lovend meer over Ornec de laatste tijd.Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2007 @ 22:19:
Bekijk het maar. Ik weet genoeg..Gewoon niet doen dusHet is me veels te onzeker.
@jeep als je iets leuks kunt regelen via appeltje..dan is dat eventueel nog een uitkomst.
Ik kreeg van appeltje een weinig hoopgevend antwoord.
Nog even voor ieder met een nieuwe aanwinst: van harte! en vergeef me mijn stilte, het is geen gebrek aan enthousiasme hoor, ik was alleen ff op wat anders gefocustfor about the socket,our supplier said that is euro model only,so i can't find it in our market,thanks.
En die kerstfoto is ook top!
Verwijderd
Jeep,
Ik had mede door jouw info een Yarland FC34CIII besteld bij Crafty, maar door wat verwarring is toch de A geleverd ipv de C, na overleg met Crafty ( is heel netjes afgehandeld door Crafty, dat mag ook wel eens verteld worden. ) heb ik besloten de A te houden, en heb er tot op heden nog geen moment spijt van.
Heb nog niet veel tijd gehad om veel te luiteren, maar komende week wat meer tijd.
Heb jij nog tips voor mij welke CD speler er goed bij zou matchen, ik lees hier veel over de MHZS en Original types, ik dacht zelf aan de Original A8S maar weet niet precies waar die het beste aan te schaffen is, ik dacht in eerste instantie aan Ornec, maar na de laatste paar postings krijg ik daar een ander idee over.
Ik had mede door jouw info een Yarland FC34CIII besteld bij Crafty, maar door wat verwarring is toch de A geleverd ipv de C, na overleg met Crafty ( is heel netjes afgehandeld door Crafty, dat mag ook wel eens verteld worden. ) heb ik besloten de A te houden, en heb er tot op heden nog geen moment spijt van.
Heb nog niet veel tijd gehad om veel te luiteren, maar komende week wat meer tijd.
Heb jij nog tips voor mij welke CD speler er goed bij zou matchen, ik lees hier veel over de MHZS en Original types, ik dacht zelf aan de Original A8S maar weet niet precies waar die het beste aan te schaffen is, ik dacht in eerste instantie aan Ornec, maar na de laatste paar postings krijg ik daar een ander idee over.
Ik zie dat vaak op ebay bij de speakers staan, dat de serienummers verwijderd zullen worden. Het kan zo zijn dat het dan geen matched pair is of dat het te maken heeft met de garantie. Ik heb mijn AC's via de importeur en heb garantie op basis van de serienummers.Trunksmd schreef op donderdag 20 december 2007 @ 20:43:
Heeft dat zin? Ja, bij mij heeft 1 van de woofers het begeven en ik heb netjes nieuwe gekregen, hoefde de oude niet terug te sturen.
www.tweakers.net/gallery/107938/sys
Voor de mensen die eens zelf aan de slag willen met buizen bouwen is misschien de nieuwe Elektuur audio special 2007 wel leuk. Daar staan twee mooie ontwerpen in (en een derde die minder bruikbaar is). Natuurlijk ook ander mooi spul
Buisjes kun je natuurlijk altijd nog uit China halen
Ik denk dat je aan de FV34A echt geen slechte hebt hoor. Ok, je mist wat diepe bas, maar de definitie is super. Tzt andere buizen erin dan trekt de bas ook weer wat op. Ik moet nog de koppelcondensatoren krijgen, dus mss dat het dan nog beter wordt.Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 08:56:
Heb nog niet veel tijd gehad om veel te luisteren, maar komende week wat meer tijd.
Ik heb net de MHZS gewonnen voor €210. Mogelijk komt daar nog BTW bij. Maar dat is gewoon onverslaanbaar in prijs. Plus dat je hem goed en heel simpel kunt modificeren.
Welke ik ook veel zie is de Shanling CD-S100 met dat ronde kijkglaasje. Maar dat zie je er dan ook aan af. De binnenkant stelt niet veel voor. Het is ook maar een budgetmodel natuurlijk.
Je zou evt naar de Shanling CD-T80 kunnen kijken, die is ook erg mooi, en nog redelijk te betalen (ook met 6N3P buizenuitgangstrap).
Als je Ornec niks lijkt kun je ook bij Tim-Audio kijken (zie startpost) of zijn Ebay-store: Timaudio.com op ebay heet Absolutely Hi-Ends
En jij dacht dat je daar niet voor betaalde?JTB81 schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 09:16:
[...]
Ik zie dat vaak op ebay bij de speakers staan, dat de serienummers verwijderd zullen worden. Het kan zo zijn dat het dan geen matched pair is of dat het te maken heeft met de garantie. Ik heb mijn AC's via de importeur en heb garantie op basis van de serienummers.
Heeft dat zin? Ja, bij mij heeft 1 van de woofers het begeven en ik heb netjes nieuwe gekregen, hoefde de oude niet terug te sturen.
Ik denk dat de serienummers weggemaakt zijn omdat AC steeds strenger kijkt naar grijze import. Met het serienummer zou de shop in HK te achterhalen zijn en dan krijgt die shop problemen (geen levering meer ofzo).
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2007 15:23 ]
@]eep
Kun je misschien wat nuttige links naar informatie over tube-rolling in de startpost zetten?
Ik ben namelijk erg benieuwd wat ik allemaal kan uitproberen in mijn mc-5881A en tot nu toe snap ik nog niet echt wat alle nummers/namen/e.d. inhouden.
Ik begrijp wel dat die 5581 een "soort" EL34 is en dan zou ik dus ook de buizen kunnen plaatsen die jij in de F34A hebt gestopt (startpost). Of heb ik het nu al fout?
Als anderen goeie links hebben dan mogen die ook geplaatst worden natuurlijk
Kun je misschien wat nuttige links naar informatie over tube-rolling in de startpost zetten?
Ik ben namelijk erg benieuwd wat ik allemaal kan uitproberen in mijn mc-5881A en tot nu toe snap ik nog niet echt wat alle nummers/namen/e.d. inhouden.
Ik begrijp wel dat die 5581 een "soort" EL34 is en dan zou ik dus ook de buizen kunnen plaatsen die jij in de F34A hebt gestopt (startpost). Of heb ik het nu al fout?
Kamperen; alles wat je thuis laat is meegenomen!
Deze had ik op de korrel Russian 6P3S-E ( 6П3С-Е ) een fantastische buis..tenminste volgens een aantal reviews. En hou me te goede zit zelf nog in een leerfase...Bazer schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 17:13:
@]eep
Wat ik wel weet is dat de buisvoet zelfde als EL34/KT66 is...maar zou ze niet erin prikken.
moppel iets van een 6p1/EL84 actie
Verder heb ik gelezen dat de standaard Shuguang buizen zo slecht nog niet zijn
En of er auto-bias aan boord is?..denk het zelf wel.
Edit: Herstel type buis
http://www.tubeworks.nl/subpage4.html
[ Voor 13% gewijzigd door silitek op 21-12-2007 20:13 ]
Verwijderd
@silitek..hee die site kende ik nog niet. Best een geinige site..Thanks!
Trouwens ik heb een foto gevonden van het binnenwerk gevonden van de G&W TW-03E power filter (Jeep moet de foto helemaal bekend voorkomen omdat ie toen zijn powerbuy had via de site dvd.nl

Ik moet zeggen dat de binnenkant ziet er niet spectaculair uit. Het geheel is serie geschakeld i.p.v. parallel en ook de filtering ziet er miniem uit. Niet echt bijzonder op het eerste gezicht. Wel is het handig dat de filter een fase-checker heeft.
Jeep...merkt jij nou verschil zonder of met filter? En zo ja welke verbetering merk jij nou?
Ps. nog een foto van de functie en effects van de filter:
Trouwens ik heb een foto gevonden van het binnenwerk gevonden van de G&W TW-03E power filter (Jeep moet de foto helemaal bekend voorkomen omdat ie toen zijn powerbuy had via de site dvd.nl
Ik moet zeggen dat de binnenkant ziet er niet spectaculair uit. Het geheel is serie geschakeld i.p.v. parallel en ook de filtering ziet er miniem uit. Niet echt bijzonder op het eerste gezicht. Wel is het handig dat de filter een fase-checker heeft.
Jeep...merkt jij nou verschil zonder of met filter? En zo ja welke verbetering merk jij nou?
Ps. nog een foto van de functie en effects van de filter:
[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2007 20:37 ]
Nou ik heb net ook een mc-5881A gewonnen bij ecbuy, nou maar hopen dat ik hem net zo snel in huis heb. ben benieuwd.
Verwijderd
Bij Ecbuy is winnen zo verdomd makkelijk. Zelfs de MC100-B van yaqin gaat voor relatief weinig geld over de toonbank.
@silitek...Overigens heb je ook gezien dat ze bij tubeworks voor verdomd zacht prijsje een stappenpotmeter hebben e.d.?
@silitek...Overigens heb je ook gezien dat ze bij tubeworks voor verdomd zacht prijsje een stappenpotmeter hebben e.d.?
Ja, gezien..fijn dat ik ook eindelijk eens een steentje kan bijdragenVerwijderd schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 20:56:
Bij Ecbuy is winnen zo verdomd makkelijk. Zelfs de MC100-B van yaqin gaat voor relatief weinig geld over de toonbank.
wat is de lol van een fasechecker in zo'n filter?
als in: who cares welk van de 2 polen de fase is (op audiogebied dan, qua 230V voeding).
als in: who cares welk van de 2 polen de fase is (op audiogebied dan, qua 230V voeding).
[ Voor 48% gewijzigd door Boudewijn op 21-12-2007 22:21 ]
Ik kom niet zo vaak op dvd.nl. Lopen van die rare zweverige types rond en aan de andere kant ergere types dan Voodooless (geintje
) Het powerfilter doet precies wat het moet doen: rotzooi uit het lichtnet halen en dat doet hij bij mij prima. Dus geen ploppen van halogeenverlichting meer en ook de fluctuaties (dan gaan de lampen hoog laag hoog) merk ik verder niks meer van.
Geluid is in ieder geval niet slechter geworden, maar om nou te zeggen dat het beter is geworden kan ik niks over zeggen. Ik heb de G&W en Yarland immers tegelijk in gebruik genomen. Ik heb wel het idee dat het geluid rustiger is geworden (dan bedoel ik dus niet minder dynamiek). Rustigere achtergrond, preciezer. Maar ik gooi dat zelf eigenlijk op psychoakoustiek.
De polariteit is geen poolhilariteit maar heeft wel degelijk zin. Sommige aparaten doen het stukken slechter als je ze verkeerd om aansluit. Ik heb dat met een collega installateur/elektronicus van de TD gecheckt en het is echt zo. Bijvoorbeeld onze vaatwasser vertikt het te werken als de stekker verkeerd om zit. Raar maar waar. De klank kan ook veranderen (ligt aan de opbouw van het apparaat natuurlijk). Fase moet aan fase en de nul aan de nul.
Over de 5881, het is weliswaar een 'soort' EL34 maar de werkspanningen zijn totaal anders en dus zijn ze niet uitwisselbaar.
Tubestore
Machmat
Ik denk dat je Tung-Sols ook in de peiling moet houden.
Tubeworks is idd interessant. Gevoel voor humor hebben ze wel iig.
Ik heb het plaatje bewust niet hier geplaatst want dan is de grap weg.
Beetle73 is vanmiddag even langs geweest om zijn plaat op te halen (ja eindelijk) en we hebben gelijk de KT88's onder handen genomen. Aarde verbinden was natuurlijk zo gebeurd.
Ik had een paar Alps potmeters besteld. 1 van 50K en 1 van 100K. Bleek hij niet door hetzelfde gat te passen, en het nokje ernaast zat ook anders.
Kon ik hals over kop nog een boortje gaan halen.

Maar nu zit het wèl goed. Die van Beetle ging een stuk beter en sneller omdat ik mijne als proefkonijn gebruikt had. Aansluitingen zitten ook logisch dus dat was niet zo'n punt (in-loper-aarde). Aangesloten en met de 100K pot deed hij het prima. Ik ga nu zo mijn versterker met 50K pot proberen. Eens kijken of hij nog signaal lekt.
Oh ja, wat heel grappig was... Beetle keek eens naar de barcodenummers op de trafo's: als dat serienummers zijn dan hebben de dus 4 opeenvolgende trafo's! Over toevallig gesproken!
Edit: hmm, precies goed uitgekozen: de 50K pot heeft nu dezelfde karakter als de Yarland. Pas op 12 uur heeft ie volle luistersterkte en daarvoor loopt ie mooi langzaam op.
Met 100K loopt ie sneller op. Ik denk dat de potmeter dus echt wel verkeerd om gesoldeerd was.
Geluid is in ieder geval niet slechter geworden, maar om nou te zeggen dat het beter is geworden kan ik niks over zeggen. Ik heb de G&W en Yarland immers tegelijk in gebruik genomen. Ik heb wel het idee dat het geluid rustiger is geworden (dan bedoel ik dus niet minder dynamiek). Rustigere achtergrond, preciezer. Maar ik gooi dat zelf eigenlijk op psychoakoustiek.
De polariteit is geen poolhilariteit maar heeft wel degelijk zin. Sommige aparaten doen het stukken slechter als je ze verkeerd om aansluit. Ik heb dat met een collega installateur/elektronicus van de TD gecheckt en het is echt zo. Bijvoorbeeld onze vaatwasser vertikt het te werken als de stekker verkeerd om zit. Raar maar waar. De klank kan ook veranderen (ligt aan de opbouw van het apparaat natuurlijk). Fase moet aan fase en de nul aan de nul.
Over de 5881, het is weliswaar een 'soort' EL34 maar de werkspanningen zijn totaal anders en dus zijn ze niet uitwisselbaar.
Tubestore
Machmat
Ik denk dat je Tung-Sols ook in de peiling moet houden.
Tubeworks is idd interessant. Gevoel voor humor hebben ze wel iig.
klik hier...Op de volgende pagina vindt u een van de opmerkelijkste redenen van het verschil tussen man en vrouw. Zou dit de verklaring zijn waarom mannen vaak zo'n grote passie t.o.v. apparatuur kunnen voelen???? ;-)
Ik heb het plaatje bewust niet hier geplaatst want dan is de grap weg.
Beetle73 is vanmiddag even langs geweest om zijn plaat op te halen (ja eindelijk) en we hebben gelijk de KT88's onder handen genomen. Aarde verbinden was natuurlijk zo gebeurd.
Ik had een paar Alps potmeters besteld. 1 van 50K en 1 van 100K. Bleek hij niet door hetzelfde gat te passen, en het nokje ernaast zat ook anders.

Maar nu zit het wèl goed. Die van Beetle ging een stuk beter en sneller omdat ik mijne als proefkonijn gebruikt had. Aansluitingen zitten ook logisch dus dat was niet zo'n punt (in-loper-aarde). Aangesloten en met de 100K pot deed hij het prima. Ik ga nu zo mijn versterker met 50K pot proberen. Eens kijken of hij nog signaal lekt.
Oh ja, wat heel grappig was... Beetle keek eens naar de barcodenummers op de trafo's: als dat serienummers zijn dan hebben de dus 4 opeenvolgende trafo's! Over toevallig gesproken!
Edit: hmm, precies goed uitgekozen: de 50K pot heeft nu dezelfde karakter als de Yarland. Pas op 12 uur heeft ie volle luistersterkte en daarvoor loopt ie mooi langzaam op.
Met 100K loopt ie sneller op. Ik denk dat de potmeter dus echt wel verkeerd om gesoldeerd was.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2007 01:14 ]
Helemaal in stijl die chinese kerstboom !!!
AhumVerwijderd schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 23:53:
Ik kom niet zo vaak op dvd.nl. Lopen van die rare zweverige types rond en aan de andere kant ergere types dan Voodooless (geintje)
Dat zei ik je tochIk denk dat de potmeter dus echt wel verkeerd om gesoldeerd was.
Verwijderd
@boudewijn. Zoals Jeep ook al aangeeft maakt de fase wel degelijk uit. Het vervelende is wel dat het met goede voedingen slechter te controleren is. Of het nou psychosound is of niet. Ik kan absoluut het verschil horen. Met name plaatsing en rust (overigens jeep..rust in het beeld door het gebruik van een netfilter verwar ik gelukkig niet minder dynamiek)
nemen toe.
Ik weet niet of je ook wel's geprobeerd hebt? Gewoon een keer doen en dan ben ik benieuwd wat jij van het resultaat vindt. Omdat het checken met een multimeter nogal wat werk is, is een fasechecker in de netfilter een stuk makkelijker!!
@Jeep. Fijn hoor..die kaart. Weet ik tenminste wat de kerstman bij jou kan halen!
@Trunksmd...Zeg in welke plaats woon jij? Indien het in de buurt van Apeldoorn is..is het dan mogelijk, als je buizenbak binnen is, om een keer bij jou de aurum cantus speakers te beluisteren? Ik heb die leisure speakers nog nooit gehoord en ben verdomd benieuwd hoe zou klinken.
Of evt. iemand anders die de aurum cantus leisure (bookshelf) speakers heeft en in de buurt van deventer/apeldoorn/zutphen woont.
Ik weet niet of je ook wel's geprobeerd hebt? Gewoon een keer doen en dan ben ik benieuwd wat jij van het resultaat vindt. Omdat het checken met een multimeter nogal wat werk is, is een fasechecker in de netfilter een stuk makkelijker!!
@Jeep. Fijn hoor..die kaart. Weet ik tenminste wat de kerstman bij jou kan halen!
@Trunksmd...Zeg in welke plaats woon jij? Indien het in de buurt van Apeldoorn is..is het dan mogelijk, als je buizenbak binnen is, om een keer bij jou de aurum cantus speakers te beluisteren? Ik heb die leisure speakers nog nooit gehoord en ben verdomd benieuwd hoe zou klinken.
Of evt. iemand anders die de aurum cantus leisure (bookshelf) speakers heeft en in de buurt van deventer/apeldoorn/zutphen woont.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2007 11:40 ]
Verwijderd
Moborunner schreef
Ik ben momenteel nieuwe eindversterkers aan het bouwen. Dus ditmaal geen chinesche buizenamp maar Hypex UCD400 gemodificeerd zonder opamp maar met BUIZEN. Mijn Yaqin MC100B is voor de liefhebber.
Laat alle massa aansluitingen uitkomen bij pin 9. Dus de min van de hoogspanning, gloeispanning en het signaal.Bedankt, ik heb de print op de bedrading na klaar.
Zit alleen nog met de massa, waar sluit ik die op aan (samen met de audio -)
De print is geisoleerd tov het chassis.
Ik ben momenteel nieuwe eindversterkers aan het bouwen. Dus ditmaal geen chinesche buizenamp maar Hypex UCD400 gemodificeerd zonder opamp maar met BUIZEN. Mijn Yaqin MC100B is voor de liefhebber.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2007 11:45 ]
Vandaag de speler getest (massa volgens schema van jou,zonder pin 9 te gebruiken) speelt als een nieuwe shanling .....inderdaad een Major Upgrade.Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 11:40:
Moborunner schreef
[...]
Laat alle massa aansluitingen uitkomen bij pin 9. Dus de min van de hoogspanning, gloeispanning en het signaal.
Heb ook de 6.3 v lijn dubbel gebruikt,per buis apart
Moet ik alsnog pin 9 gebruiken ?
Nu nog de ongebruikte buizensectie modden......... ..,staat een beetje zielig die dode buisjes.
Is er in het voedingsgedeelte nog iets te verbeteren?
Bedankt en bedankt
Zo, eindelijk na weken overwerken weer tijd om naar mijn cd's te luisteren.
Helaas merk ik nu dat mijn MHZS CD33 heel zacht ruist. Je hoort het niet als er muziek is, maar in hele rustige stukken is de ruis wel hoorbaar. Het vervelende is dat als je het eenmaal opvalt, het moeilijk is om er niet op te letten/het te horen. Voor de rest klinkt de speler echt geweldig, maar dit is een beetje jammer.
Nu lees ik op Hifi Fever dat er mensen zijn die het hebben verholpen. Nu ben ik zo onhandig als de pest, weet iemand een adres in Nederland waar ik het kan laten verhelpen?
@koifarm: wat wil je voor de yaqin kt88 hebben, mijn vader wil graag een buizenversterker. Ik heb hem bij Bronco.B beluisterd en ik denk dat hij wel bij mijn vader past. kaiton@mk-it.nl
Helaas merk ik nu dat mijn MHZS CD33 heel zacht ruist. Je hoort het niet als er muziek is, maar in hele rustige stukken is de ruis wel hoorbaar. Het vervelende is dat als je het eenmaal opvalt, het moeilijk is om er niet op te letten/het te horen. Voor de rest klinkt de speler echt geweldig, maar dit is een beetje jammer.
Nu lees ik op Hifi Fever dat er mensen zijn die het hebben verholpen. Nu ben ik zo onhandig als de pest, weet iemand een adres in Nederland waar ik het kan laten verhelpen?
@koifarm: wat wil je voor de yaqin kt88 hebben, mijn vader wil graag een buizenversterker. Ik heb hem bij Bronco.B beluisterd en ik denk dat hij wel bij mijn vader past. kaiton@mk-it.nl
[ Voor 8% gewijzigd door hemaworst op 22-12-2007 18:22 ]
Hans Dorrestijn: "Want, de worstjes van de Hema zijn niet te hard of slap...De Hemaworst, hoera hoera, zit barstens vol met sap.Baby's die nu juichen aan de moederborst...Zouden harder zuigen aan de Hemaworst"
hemaworst, als het goed is krijg ik er ook binnenkort (ehh, binnen 2 maanden als alles meezit?) ook een. Kunnen we het samen doen. Desnoods zoals in 'ik soldeer en jij kijkt of het goed gaat'.
Verwijderd
@ Hemaworst: dat "jij soldeert en ik kijk of het goed gaat" van Jeep beviel mij zeer goed ;-).
@ Jeep, nog ontzettend bedankt voor je hulp, buisjes en natuurlijk ook voor het regelen van J. Buckley - Grace.
Alles vandaag weer aangesloten en het klinkt top, al ben ik nog steeds niet tevreden over het volume icm met mijn platenspeler, al is het wel vooruit gegaan sinds ik de voorversterker (0.7) aansluiting gebruik van de Yaqin en niet de 0.25 uitgang.
@ Jeep, nog ontzettend bedankt voor je hulp, buisjes en natuurlijk ook voor het regelen van J. Buckley - Grace.
Alles vandaag weer aangesloten en het klinkt top, al ben ik nog steeds niet tevreden over het volume icm met mijn platenspeler, al is het wel vooruit gegaan sinds ik de voorversterker (0.7) aansluiting gebruik van de Yaqin en niet de 0.25 uitgang.
Stop the presses.Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 11:40:
Ik ben momenteel nieuwe eindversterkers aan het bouwen. Dus ditmaal geen chinesche buizenamp maar Hypex UCD400 gemodificeerd zonder opamp maar met BUIZEN.
Je gaat ipv de opamp een buis gebruiken op de UcD?
Heb je daar meer informatie over? Website, forum? Of heb je het zelf bedacht?
Ik ben erg benieuwd.
Verwijderd
@jeep..of in een trio..jij soldeert, hemaworst..kijk of het goed gaat en ik doe de nacontrole...
En in het nieuwe jaar wil ik nieuwe afspraak maken met Koifarm voor het beluisteren van zijn MHZS cd-speler met passieve upamp en het ombouwen van de mijne
En ik ben benieuwd zijn overige apparatuur en projecten. Want hij bouwt en mod nogal wat af zeg!
En in het nieuwe jaar wil ik nieuwe afspraak maken met Koifarm voor het beluisteren van zijn MHZS cd-speler met passieve upamp en het ombouwen van de mijne
Verwijderd
Moborunner schreef,
Ik ga deze kerst een symmetrische uitgang op de shanling bouwen hiervoor ben je 4 buizen nodig.
Tegelijk ga ik de 6N6P buizen uitproberen heb er 12 gekocht op ebay.Deze mod zal ik dan ook beschrijven.
Van de buizenvoeding van de shanling heb ik alleen de gelijkrichter van de anodespanning en de 4 dioden van de gloeispanning vervangen voor scottydiodes, zie voor type diodes de mods aan de MHZS speler http://www.roehren-und-hoeren.de/phpBB/viewtopic.php?t=4178
MaCe1337 schreef,
Sinds de goede resultaten met mijn shanling t100se speler is het idee concreet geworden en zal ik deze kerstvakantie gebruiken om het te realiseren. Ik heb al meerdere jaren UCD versterkers van Hypex en het geluid is mij gaan vervelen. Vandaar mijn interresse voor de chinesche buizenaudio.Als deze mod de moeite waard is zal ik hem beschrijven.
bronco.b schreef,
Ik had jullie gewaarschuwt om niet te gaan luisteren naar de ruis van de MHZS spelers
.
Nu het leed is geschied zijn er 2 mogelijkheden. 1 Andere CD speler kopen, 2 nieuwe DAC inbouwen . Externe DAC is geen optie omdat de digitale uitgang zeer slecht vann kwaliteit is.
Lees ook hier
http://www.hififever.com/...73c741cae73bf42e96536e4ee
http://www.hififever.com/forum/viewtopic.php?t=1573
http://www.hififever.com/forum/viewtopic.php?t=952
In Januari is iedereen van harte welkom die iets te modden heeft. Afspraak maken buiten dit forum om.
.
Welk type buis heb je gebruikt? Pin9 zorgt voor extra afscherming tussen de beide helften van de buis.Moet ik alsnog pin 9 gebruiken ?
Nu nog de ongebruikte buizensectie modden......... ..,staat een beetje zielig die dode buisjes.
Is er in het voedingsgedeelte nog iets te verbeteren?
Ik ga deze kerst een symmetrische uitgang op de shanling bouwen hiervoor ben je 4 buizen nodig.
Tegelijk ga ik de 6N6P buizen uitproberen heb er 12 gekocht op ebay.Deze mod zal ik dan ook beschrijven.
Van de buizenvoeding van de shanling heb ik alleen de gelijkrichter van de anodespanning en de 4 dioden van de gloeispanning vervangen voor scottydiodes, zie voor type diodes de mods aan de MHZS speler http://www.roehren-und-hoeren.de/phpBB/viewtopic.php?t=4178
MaCe1337 schreef,
Het was al heel lang een idee van mij om de UCD modules te modificeren met een buizentrap.Je gaat ipv de opamp een buis gebruiken op de UcD?
Heb je daar meer informatie over? Website, forum? Of heb je het zelf bedacht?
Sinds de goede resultaten met mijn shanling t100se speler is het idee concreet geworden en zal ik deze kerstvakantie gebruiken om het te realiseren. Ik heb al meerdere jaren UCD versterkers van Hypex en het geluid is mij gaan vervelen. Vandaar mijn interresse voor de chinesche buizenaudio.Als deze mod de moeite waard is zal ik hem beschrijven.
bronco.b schreef,
Mijn MHZS speler staat al in limburg. Maar de passief ombouw is makkelijk uit te voeren en als hij niet bevalt ( wat ik mij niet kan voorstellen ) kun je hem zo weer terug bouwen op aktief filteren.En in het nieuwe jaar wil ik nieuwe afspraak maken met Koifarm voor het beluisteren van zijn MHZS cd-speler met passieve upamp en het ombouwen van de mijne En ik ben benieuwd zijn overige apparatuur en projecten. Want hij bouwt en mod nogal wat af zeg!
Ik had jullie gewaarschuwt om niet te gaan luisteren naar de ruis van de MHZS spelers

Nu het leed is geschied zijn er 2 mogelijkheden. 1 Andere CD speler kopen, 2 nieuwe DAC inbouwen . Externe DAC is geen optie omdat de digitale uitgang zeer slecht vann kwaliteit is.
Lees ook hier
http://www.hififever.com/...73c741cae73bf42e96536e4ee
http://www.hififever.com/forum/viewtopic.php?t=1573
http://www.hififever.com/forum/viewtopic.php?t=952
In Januari is iedereen van harte welkom die iets te modden heeft. Afspraak maken buiten dit forum om.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2007 13:32 ]
^^...dus ruis is serieus aanwezig met de MHZS speler. Hou dan nog maar ff m'n DENON DAC aan
...
[quote]Verwijderd schreef op zondag 23 december 2007 @ 13:10:
Moborunner schreef,
[...]
Welk type buis heb je gebruikt? Pin9 zorgt voor extra afscherming tussen de beide helften van de buis.
Ik heb de 5670 gebruikt omdat ik die net had aangeschaft, verder heb ik de massa gescheiden per buis aangelegd alsmede de voedingsspanningen 190 en 6.3V.
Heb pin 5 en 9 na jouw reply per buis doorverbonden volgens mij veranderd er niets.
Wel heb ik bij het inlezen van een CD een plop(je) uit beide speakers,kan niet vinden waar dit weg komt,heb jij een idee ?
heb auricaps gebruilkt in de uitgang 10uf 400V ,ga ik nog vervangen voor Clarity caps.
Uiteidelijk wil ik net als jij voor symmetries gaan, zou graag dan 4 buisjes van je overnemen.
Moborunner schreef,
[...]
Welk type buis heb je gebruikt? Pin9 zorgt voor extra afscherming tussen de beide helften van de buis.
Ik heb de 5670 gebruikt omdat ik die net had aangeschaft, verder heb ik de massa gescheiden per buis aangelegd alsmede de voedingsspanningen 190 en 6.3V.
Heb pin 5 en 9 na jouw reply per buis doorverbonden volgens mij veranderd er niets.
Wel heb ik bij het inlezen van een CD een plop(je) uit beide speakers,kan niet vinden waar dit weg komt,heb jij een idee ?
heb auricaps gebruilkt in de uitgang 10uf 400V ,ga ik nog vervangen voor Clarity caps.
Uiteidelijk wil ik net als jij voor symmetries gaan, zou graag dan 4 buisjes van je overnemen.
Verwijderd
Moborunner ik denk dat de clarity caps niet zoveel veranderen aan het geluid maar luisteren is belangrijker als lezen. Probeer toch eens PIO typen vind ik zelf het mooist. ik ga in de symmetrische uitgang van de shanling 4 Jensen PIO condensatoren gebruiken.
Als de 6N6P buizen een succes zijn dan zijn er 4 voor jouw. Zijn goedkope buizen € 2,50 per stuk.
Ik dacht dat je ECC99 gebruikte dan is pin 9 voor de massa. Bij de 5670 is dit anders daar is pin 1 en 9 voor de gloeispanning en pin 5 is de afscherming tussen de beide helften. deze pin 5 is dan ideaal als centraal massa punt.
De geluiden die je hoort met opspinnen van de CD werden normaal onderdrukt door een relais die de uitgang aan massa schakelt. Deze kun je alsnog toevoegen.
Verder goed gedaan. Door deze mod is de shanling in mijn ogen een van de besten geworden.
Als de 6N6P buizen een succes zijn dan zijn er 4 voor jouw. Zijn goedkope buizen € 2,50 per stuk.
Ik dacht dat je ECC99 gebruikte dan is pin 9 voor de massa. Bij de 5670 is dit anders daar is pin 1 en 9 voor de gloeispanning en pin 5 is de afscherming tussen de beide helften. deze pin 5 is dan ideaal als centraal massa punt.
De geluiden die je hoort met opspinnen van de CD werden normaal onderdrukt door een relais die de uitgang aan massa schakelt. Deze kun je alsnog toevoegen.
Verder goed gedaan. Door deze mod is de shanling in mijn ogen een van de besten geworden.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2007 18:20 ]
Misschien een domme vraag vanaf mijn kant, maar aangezien ik toch nieuwschierig ben geworden naar buizen versterkers: zijn er buizenversterkers met meerdere "input" mogelijkheden/aansluitingen?
Op veel buizenversterkers zie ik alleen een cd en Aux aansluiting. terwijl ik graag een cd-speler, platenspeler en t op de versterker wil aansluiten.... of klinkt dat heel belachelijk een tv op buizenversterker aansluiten?
of moet ik gaan zoeken naar een combi van een "gewone" pre-amp en een buizen eind-amp?
Op veel buizenversterkers zie ik alleen een cd en Aux aansluiting. terwijl ik graag een cd-speler, platenspeler en t op de versterker wil aansluiten.... of klinkt dat heel belachelijk een tv op buizenversterker aansluiten?
of moet ik gaan zoeken naar een combi van een "gewone" pre-amp en een buizen eind-amp?
[ Voor 9% gewijzigd door Chaoss op 23-12-2007 20:15 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
een buizen versterker met Line en Phono trap is erg duur. Zijn er wel, maar de vraag is of je dat het geld waard vind. Als je platenspeler een Line uitgang heeft is het geen probleem. En tv er aan hangen is mogelijk, maar of het echt nut heeft....Chaoss schreef op zondag 23 december 2007 @ 20:13:
Misschien een domme vraag vanaf mijn kant, maar aangezien ik toch nieuwschierig ben geworden naar buizen versterkers: zijn er buizenversterkers met meerdere "input" mogelijkheden/aansluitingen?
Nou, op woensdagavond 19 december mijn order geplaatst bij Ornec (zie mijn post een stukje terug), en de volgende dag via internet het geld overgemaakt. Paar daagjes later staat mijn order al weer op Processing, ipv op Accepted. Ik heb in vorige delen van dit draadje gelezen dat dan vrij snel wordt overgegaan op het verzenden, dus wie weet wordt het een snelle levering voor Ornec! 
Ik heb ook gelezen dat het bij sommigen wel 2 maanden duurde voordat ze hun spullen binnen hadden, maar ik kan het toch niet helpen te hopen dat het volgende week zover is!
Ik kan op de site van Ornec geen verdere uitleg vinden van de verschillende order statussen, maar weten jullie misschien of het inderdaad zo is dat er dan gewoonlijk redelijk snel geleverd gaat worden?
Ik heb ook gelezen dat het bij sommigen wel 2 maanden duurde voordat ze hun spullen binnen hadden, maar ik kan het toch niet helpen te hopen dat het volgende week zover is!
Ik kan op de site van Ornec geen verdere uitleg vinden van de verschillende order statussen, maar weten jullie misschien of het inderdaad zo is dat er dan gewoonlijk redelijk snel geleverd gaat worden?
Verwijderd
@chaoss..de MC100-B en de 5881 van Yaqin beschikken beide over 4 lijningangen. Om de draaitafel aan te sluiten heb je wel een phono-pre-ampje nodig. Ook zijn er modellen van andere merken die beschikken over meerdere lijningangen. Gewoon even goed zoeken.
En een TV aansluiten..uhhh..ik zou het jammer vinden om daar de buizen voor te laten branden. Maar da's mijn mening en het ligt er ook aan om welke redenen je een buizen-amp wilt.
Edit: Tuurlijk voor decoders met digitale radio is een ingang op de amp wel zo prettig (zie onderstaande bijdragen).
En een TV aansluiten..uhhh..ik zou het jammer vinden om daar de buizen voor te laten branden. Maar da's mijn mening en het ligt er ook aan om welke redenen je een buizen-amp wilt.
Edit: Tuurlijk voor decoders met digitale radio is een ingang op de amp wel zo prettig (zie onderstaande bijdragen).
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2007 14:51 ]
^^..wist niet eens dat een TV een out had.
..wat ook kan, althans zo heb ik het een reciever aansluiten. Mijn Topfield 7700 HCSI HDTV reciever hangt aan de 5881...Zo luister ik b.v heden top 4000 (radio10gold)
Digitaal uit de lucht zo de huiskamer in.
En TV kijken is ook een feestje.....
En TV kijken is ook een feestje.....
yup mijn tc (samsung LCD) heeft een line out, maar ook de UPC digitale decoder heeft een line out! dus ik kan het geluid al op 2 manieren "exporteren".
En of het nut heeft? jah de standaard speakers van zon lcd stellen helemaal neits voor... ok vrij logisch bij gebrek aan klankkast
heb het geluid van de tv nu via een cheap ass sony hifi setje lopen dat is al een hele verbetering. Daarnaast hebje via UPC erg leuke radio zenders via de digitale decoder lopen, prima kwaliteit dus nog een reden omdat af te spelen via een echt hifi set.
maar misschien is het idd ietwat overdone om een buizen amp te nemen.... aaargh iets met bomen/bos enzo
combi van een classic 9.0 of 10.0 pre-amp + 8.0 power amp lijkt me ook een goeie combi.
btw ik heb een platenspeler met line-out vrij simpel ding, dus kheb geen phono trap nodig oid.
En of het nut heeft? jah de standaard speakers van zon lcd stellen helemaal neits voor... ok vrij logisch bij gebrek aan klankkast
maar misschien is het idd ietwat overdone om een buizen amp te nemen.... aaargh iets met bomen/bos enzo
btw ik heb een platenspeler met line-out vrij simpel ding, dus kheb geen phono trap nodig oid.
[ Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 24-12-2007 12:24 ]
Natuurlijk is dat niet raar. Ik vind het een beetje raar dat er op die buizenversterkers zo weinig ingangen zitten. Ik moet nu ook steeds de phono en de satelliet ompluggen. Ik kijk dus ook gewoon tv via de buizenversterker. Alleen met een goede film of met Herman den Blijker want die is altijd zo slecht opgenomen dat ik er niks van versta (of is dat door het Rotterdams?). Via de speakers geen last van. Ik vind daar niks raar aan, tv was toch vroeger ook 1 en al lampen?Chaoss schreef op zondag 23 december 2007 @ 20:13:
Ik ga zelf wat gouden tulpchassis vrouwtjes kopen om wat ingangen bij te maken. Zelfs op de Yarland is dat goed te doen, je moet alleen per ingang een extra relais plaatsen, extra draadje erheen voor het stuurstroompje en natuurlijk de ingangskeuzeschakelaar vervangen voor 1 met meer posities.
Op de Relyon KT88 zit al een positie extra
Ik heb trouwens op Ebay ook al een kitje gezien voor een passieve voorversterker voor weinig geld: eenvoudig alu kastje met een ingangskeuzeschakelaar, potmeter, 5 paar gouden cinchplugsockets en een paar mooie massieve alu knoppen. De volumepot kun je natuurlijk bypassen en gewoon in de versterker houden.
Ik kan m even niet meer vinden maar het kwam uit Taiwan of China en koste maar €50.
Als je nog niks hebt kun je natuurlijk ook kijken hoeveel ingangen er oppzitten vóór je iets koopt.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2007 14:08 ]
jah ben nu internet wat aan het doorzoeken (ornec site etc), maar het valt niet mee
ook de meeste transistor versterkers hebben niet bijster veel aansluitingen. De classic 9.0 tube pre amp heeft 4 ingangen: cd, tape, tuner en aux... die ingangen staan jammer genoeg nergens gespecificeerd dus ik vraag me af of er daadwerkelijk verschil tussen die ingangen is (kwa gevoeligheid oid) of dat ze ze zomaar een naam gegeven hebben..?
Zo ook de G&W TW-A1.1SE 4 ingangen: CD, aux1, aux2 en tape... maar ook daar zijn geen specs van te vinden.
maar misschien moet ik voor mijn toepassing eerder gaan kijken naar een Dussun D9 of v6i amp.
ook de meeste transistor versterkers hebben niet bijster veel aansluitingen. De classic 9.0 tube pre amp heeft 4 ingangen: cd, tape, tuner en aux... die ingangen staan jammer genoeg nergens gespecificeerd dus ik vraag me af of er daadwerkelijk verschil tussen die ingangen is (kwa gevoeligheid oid) of dat ze ze zomaar een naam gegeven hebben..?
Zo ook de G&W TW-A1.1SE 4 ingangen: CD, aux1, aux2 en tape... maar ook daar zijn geen specs van te vinden.
maar misschien moet ik voor mijn toepassing eerder gaan kijken naar een Dussun D9 of v6i amp.
[ Voor 18% gewijzigd door Chaoss op 24-12-2007 15:01 ]
Verwijderd
Chaoss , deze kit gebruiken met 6 ingangen en AB
http://cgi.ebay.nl/6way-M...egoryZ14980QQcmdZViewItem
DIY gene is een betrouwbaar adres, ik heb al veel bij hem gekocht.
http://cgi.ebay.nl/6way-M...egoryZ14980QQcmdZViewItem
DIY gene is een betrouwbaar adres, ik heb al veel bij hem gekocht.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2007 18:11 ]
Mijn voor en eind versterker hebben geen XLR aansluiting, heeft het voor mij dan nog zin om op symmetries over te gaan ,natuurlijk wil ik alle buizen gaan gebruiken maar.....Verwijderd schreef op zondag 23 december 2007 @ 18:18:
Moborunner ik denk dat de clarity caps niet zoveel veranderen aan het geluid maar luisteren is belangrijker als lezen. Probeer toch eens PIO typen vind ik zelf het mooist. ik ga in de symmetrische uitgang van de shanling 4 Jensen PIO condensatoren gebruiken.
Verwijderd
De voordelen van de symmetrische uitgang gebruik je dan niet. Via een verloop xlr naar tulp kun je hem wel aansluiten op jouw apparatuur.Mijn voor en eind versterker hebben geen XLR aansluiting, heeft het voor mij dan nog zin om op symmetries over te gaan ,natuurlijk wil ik alle buizen gaan gebruiken maar.....
Je gebruikt dan wel de vier buizen. Een andere optie is met dezelfde schakeling een hoofdtelefoonversterker te bouwen, dit moet prima willen.
Hoofdtelefoon gebruik ik toch niet,gebruik van de 4 buizen vind ik wel belangrijk.Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 11:53:
[...]
De voordelen van de symmetrische uitgang gebruik je dan niet. Via een verloop xlr naar tulp kun je hem wel aansluiten op jouw apparatuur.
Je gebruikt dan wel de vier buizen. Een andere optie is met dezelfde schakeling een hoofdtelefoonversterker te bouwen, dit moet prima willen.
Heb je mijn mail al ontvangen voor de WS in januari?
Verwijderd
Nou ik heb even met volle interesse de TT gelezen en vind het allemaal erg intressant...
Nou stel ik mischien een vreselijk domme vraag maar zijn er geen 5/6/7 kanaals buizenversterkers?..
Of is dat pure onzin, dat het voordeel van buizen alleen bij muziek van toepassing is ?
//ohja, nou zie ik her en der ook koptelefoonversterkers.. ik neem aan dat je hier geen 5 euro koptelefoons hangt
, zijn daar ook weer goede chineze fabrikanten voor?
Nou stel ik mischien een vreselijk domme vraag maar zijn er geen 5/6/7 kanaals buizenversterkers?..
Of is dat pure onzin, dat het voordeel van buizen alleen bij muziek van toepassing is ?
//ohja, nou zie ik her en der ook koptelefoonversterkers.. ik neem aan dat je hier geen 5 euro koptelefoons hangt
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2007 15:54 ]
Dat heb je goed gezien. Surround bouwt op een hele andere manier een illusie van 3D-geluid. Het zou een beetje onnodig en oneconomisch zijn, 300W verstoken om 10W surround te maken.Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 15:45:
Met stereo zit je voor de speakers en probeer je voorbij de lijn van de speakers in de diepte te kijken. Daar heb je dus zeer goede versterkers voor nodig (vooral correcte fase is belangrijk).
Met surround ga je middenin het geluid zitten en heb je meer aan dynamiek en dempingsfactor.
De hp-amps? Ja, zoek maar eens op Head-fi naar Bada of G&W. Timaudio heeft die ook.//ohja, nou zie ik her en der ook koptelefoonversterkers.. ik neem aan dat je hier geen 5 euro koptelefoons hangt, zijn daar ook weer goede chineze fabrikanten voor?
Daar sluit je natuurlijk een topklasse hp op aan zoalsvan Beyerdynamic, Grado, AKG of Sennheiser
Verwijderd
Of stax headphones. Via Ornec zijn deze namelijk in verhouding tot de winkelprijs namelijk voor de helft van de prijs!! Alsnog veel geld maar toch..
Zeg Jeep in hoeverre ben je bekend met Russische buizen. Op de website waar silitek mee aan kwam (www.tubeworks.nl) zie ik dat ze een Russische 6SN7 buis (resp. de 6H8C) verkopen.
Zou dat iets kunnen zijn?
De prijs is namelijk best okee
Zeg Jeep in hoeverre ben je bekend met Russische buizen. Op de website waar silitek mee aan kwam (www.tubeworks.nl) zie ik dat ze een Russische 6SN7 buis (resp. de 6H8C) verkopen.
Zou dat iets kunnen zijn?
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2007 18:03 ]
Verwijderd
Als je googlet op 'audio schakelaar' vind je tientallen links naar kastjes die het aantal aansluitingen ver(drie)dubbelen. Vanaf 10 euro. Met vergulde cinch duurder. Met afstandbediening vanaf 40 euro.
...hoef je niet in je versterker te zagen.
...hoef je niet in je versterker te zagen.
over die Russische buizen: er zijn hele mooie bij zoals de c29 en 6H30, EL84. Maar dat zegt eigenlijk weinig over andere types. Ik vind de russische 6n3p nml niet zo mooi als oude amerikaanse NOS.
Als je even hierkijkt zie je dat russische 6H8C best de moeite waard kunnen zijn (als ze tenminste dezelfde zijn). Ik zou het zeker proberen voor die prijs.
Als je even hierkijkt zie je dat russische 6H8C best de moeite waard kunnen zijn (als ze tenminste dezelfde zijn). Ik zou het zeker proberen voor die prijs.
This is a NOS Russian 6SN7-GT tube, metal base with black "T" plates. Another common name for Russian 6SN7 tubes is 6H8C tube.
We brought these tubes in on a whim because of their amazing build quality. The responses we’ve had back from some of our customers have been outstanding with many claiming this is the best 6SN7 they’ve ever heard! Incredible sound stage and presence.
Verwijderd
Zou ik een oude buizenradio (bvb philips) uit elkaar kunnen halen, en hier een leuke kleine versterker van kunnen maken?.. of is de kwaliteit van het spul wat daar in zit bedroevend?.. het trekt me wel om er eens mee bezig te gaan..
Verwijderd
ik heb nu Mordaunt short speakers icm marantz versterker/cd speler
nu leek het me leuk om eens te proberen hoe de MS klinkt met een Yarland buizenamp. Zou het mogelijk zijn mn speakers zowel op de yarland als de marantz aan te sluiten en dan de yarlan gebruiken voor cd, en de marantz voor dvd, tv radio etc?
speakers hebben Biwire aansluiting overigens
nu leek het me leuk om eens te proberen hoe de MS klinkt met een Yarland buizenamp. Zou het mogelijk zijn mn speakers zowel op de yarland als de marantz aan te sluiten en dan de yarlan gebruiken voor cd, en de marantz voor dvd, tv radio etc?
Fronts aan 2 verschillende versterkers hangen lijkt me niet zo goed idee.....Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2007 @ 16:14:
ik heb nu Mordaunt short speakers icm marantz versterker/cd speler
[ Voor 4% gewijzigd door silitek op 26-12-2007 17:20 ]
spul is prima, maar doe dat nou aub net niet.Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2007 @ 15:23:
Zou ik een oude buizenradio (bvb philips) uit elkaar kunnen halen, en hier een leuke kleine versterker van kunnen maken?.. of is de kwaliteit van het spul wat daar in zit bedroevend?.. het trekt me wel om er eens mee bezig te gaan..
dood en doodzonde
Neem gewoon die buizenradio en lap hem netjes op
btw: niet echt chinees? Welk model heb je btw, sommige zijn echt leuk geld waard namelijk.
Heb hier nog een 6H8C liggen van OTK NOS. Gebruik er nu zelf 1 en moet zeggen dat het een hele vooruitgang is tov de standaard 6sn7 buis die in de Bada zat. Een RCA 5692 is nog onderweg en zal binnenkort arriveren;)Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 17:58:
Zou dat iets kunnen zijn?De prijs is namelijk best okee
Als je interesse hebt kun je die OTK wel eens proberen. Of heb je er meer dan 1 nodig?
Handtekening
Ik heb hier wat 6H8C's liggen uit de 50s , met leuke datasheet er bij. Ook NOS sovjet spul, klinkt beter dan de gold pinned EHX die ik hiervoor had (dus oko een 6sn7).
Verwijderd
Wie heeft er ervaring met de cd spelers van Original ?
Is het mogelijk ook in deze speler de buizen te wisselen/vervangen door betere?
Ik heb een Orginal CD-A8T cdspeler op het oog maar twijfel nog, wie kan me helpen.
Ik heb een Orginal CD-A8T cdspeler op het oog maar twijfel nog, wie kan me helpen.
Verwijderd
Die philips plano dingen hebben wij er sowieso nog 1 van in de schuur staan, maar ik ga er proberen 1 van de rommelmarkt te scoren.. op marktplaats ligt de waarde nou ook niet bepaald hoog van die dingen.Boudewijn schreef op woensdag 26 december 2007 @ 17:51:
[...]
spul is prima, maar doe dat nou aub net niet.
dood en doodzonde
Neem gewoon die buizenradio en lap hem netjes opVeel mooier.
btw: niet echt chinees? Welk model heb je btw, sommige zijn echt leuk geld waard namelijk.
Nog even een vraagje over die fasechecker in die stekkerdoos. Die lampjes reageren alleen op de stekker die van de doos naar de wcd gaan, maar de stekkers van je apparatuur kun je hiermee dus niet checken of die goed zitten. Of zit ik er nu helemaal naast?
Handtekening
Verwijderd
Heeft iemand van jullie verstand van wat oudere platenspelers? Ik heb een oude Lenco staan en als ik een plaat draai dan hoor ik het geluid uit de naald komen. Het is een vrij zwaar model (Lenco B52 uit 1975).
sowieso waarom zou je dat willen?Balboa schreef op woensdag 26 december 2007 @ 21:06:
Nog even een vraagje over die fasechecker in die stekkerdoos. Die lampjes reageren alleen op de stekker die van de doos naar de wcd gaan, maar de stekkers van je apparatuur kun je hiermee dus niet checken of die goed zitten. Of zit ik er nu helemaal naast?
over die radio's, die niet nee. maar er zijn erbij waar je een leuke versterker voor kunt kopen (en nee dan geen goedkope chinese
Je kunt de buizen natuurlijk wisselen. Wat ik gelezen heb is het alleen niet de superspeler waar hij naar uitziet. Ze worden vaak weer verkocht. Je kunt er vast weer aan verbeteren, maar dan moet je eerst maar eens flink googlen.Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2007 @ 20:16:
Klopt. Je kunt met een spanningzoeker zien waar de fase op staat en daarna moet je dus alle stekkers op dezelfde manier erin doen. Oftewel: heel erg veel schiet je er niet mee op.Balboa schreef op woensdag 26 december 2007 @ 21:06:
Oude draaitafels zijn vaak een ramp voor je platen. En in 1975 waren er bar weinig draaitafels die echt de moeite waard zijn. En dan nog kost restaureren veel moeite. Met een leuke Pro-ject (evt 2e hands) ben je veel veel veel beter af.Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2007 @ 21:37:
Heeft iemand van jullie verstand van wat oudere platenspelers? Ik heb een oude Lenco staan en als ik een plaat draai dan hoor ik het geluid uit de naald komen. Het is een vrij zwaar model (Lenco B52 uit 1975).
Ik kan niet zeggen dat je 'bijdrage' erg nuttig is. Het antwoord staat hiervoor al beschreven.Boudewijn schreef op woensdag 26 december 2007 @ 21:47:
sowieso waarom zou je dat willen?
ik kan niet zeggen dat je antwoord erg nuttig is. de bullshit staat hierboven al beschreven.
Ik vind het prima dat je je mening hier verkondigt over je 'correcte' fase, maar onderbouw het aub.
Tijd voor wat vitamine Breem? Kom op zeg, ik probeer nog steeds een serieus antwoord te krijgen waarom het zo zou zijn... maar ik een 'bijdrage' ipv een redenering met technische basis.De polariteit is geen poolhilariteit maar heeft wel degelijk zin. Sommige aparaten doen het stukken slechter als je ze verkeerd om aansluit. Ik heb dat met een collega installateur/elektronicus van de TD gecheckt en het is echt zo. Bijvoorbeeld onze vaatwasser vertikt het te werken als de stekker verkeerd om zit. Raar maar waar. De klank kan ook veranderen (ligt aan de opbouw van het apparaat natuurlijk). Fase moet aan fase en de nul aan de nul.
Ik vind het prima dat je je mening hier verkondigt over je 'correcte' fase, maar onderbouw het aub.
Verwijderd
Hallo allemaal, ik had graag van jullie vernomen welke datum jullie voorkeur geniet voor de workshop.
Als je geen voorkeur hebt geef dan alle data op.
Ik had de workshop geplant op 26 jan of 27 jan of 2 feb of 3 feb, laat mij jullie voorkeuren weten.
Laat het mij weten via de email geen verdere afspraken via dit forum
Deze dag kan ik de volgende dingen behandelen:
- typen/ merken onderdelen
- Schema lezen
- Modden CD spelers
- Modden versterkers
- Soldeertechniek
- Meten en ruststroominstellen
Indien je zelf hebt neem soldeerbout, kniptang, onderdelen, multimeter mee.
Ronny
Als je geen voorkeur hebt geef dan alle data op.
Ik had de workshop geplant op 26 jan of 27 jan of 2 feb of 3 feb, laat mij jullie voorkeuren weten.
Laat het mij weten via de email geen verdere afspraken via dit forum
Deze dag kan ik de volgende dingen behandelen:
- typen/ merken onderdelen
- Schema lezen
- Modden CD spelers
- Modden versterkers
- Soldeertechniek
- Meten en ruststroominstellen
Indien je zelf hebt neem soldeerbout, kniptang, onderdelen, multimeter mee.
Ronny
Verwijderd
Ik had de Original CDP ooit. Zeer degelijk gebouwd en wat er uit komt qua geluid is erg goed. De cd tray is muisstil. Trefwoorden die bij mij opkomen zijn: goede plaatsing, nauwkeuring en zuiver. (ik heb misschien niet de juiste kernwoorden gebruikt die gangbaar zijn in de audio wereld, maar ach, tis een goede speler)Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2007 @ 20:16:
Voor versterking heb ik de Dussun v6i gebruikt.
Verwijderd
Boudewijn, een onderbouwing hoef je op dit forum niet te verwachten. Als een autoriteit zoals jeep het zegt, dan moet het wel waar zijn. Helemaal als ie eindigt met "het is echt zo".
Je kunt beter nuttig bijdragen aan dit forum door te melden welk buisje je nu weer voor een spotprijsje via ebay hebt gekocht. Daar zit namelijk iedereen op te wachten.
Je kunt beter nuttig bijdragen aan dit forum door te melden welk buisje je nu weer voor een spotprijsje via ebay hebt gekocht. Daar zit namelijk iedereen op te wachten.
Zonder een ware oorlog te ontketenen -- Ik ben ook zeer geintereseerd in een goede uitleg waarom 'correcte' fase van belang zou zijn. Het enige dat ik (als afstudeerder HBO Elektrotechniek) kan bedenken is lekstroom, maar dit is van dusdanig kleine aard dat het totaal geen invloed zal hebben.Boudewijn schreef op donderdag 27 december 2007 @ 02:33:
ik kan niet zeggen dat je antwoord erg nuttig is. de bullshit staat hierboven al beschreven.
[...]
Tijd voor wat vitamine Breem? Kom op zeg, ik probeer nog steeds een serieus antwoord te krijgen waarom het zo zou zijn... maar ik een 'bijdrage' ipv een redenering met technische basis.
Buiten dat om, de diodebrug/gelijkrichter in de voeding zal het een worst wezen welke kant de fase is.... Misschien zie ik iets over het hoofd, dus vandaar, graag uitleg als het kan.
Ik besef dat deze discussie totaal niet het doel is van dit leuke topic, misschien dat het ergens anders kan, of toch vlug hier er tussen door?
[ Voor 11% gewijzigd door digitalmind op 27-12-2007 15:55 ]
Ik neem aan dat dit een geniale vorm van sarcasme is?Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 15:03:
Boudewijn, een onderbouwing hoef je op dit forum niet te verwachten. Als een autoriteit zoals jeep het zegt, dan moet het wel waar zijn. Helemaal als ie eindigt met "het is echt zo".
Als het niet zo is ga ik er niet op in
De reden waarom ik het hier over die 'fase checker' heb, is : waarop ga je nou de kwaliteit van zo'n ding beoordelen... tov een westerse. Ben ik benieuwd naar hoor
Lijkt me niet dat die nog gebruikt worden toch?Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 23:30:
over die Russische buizen: er zijn hele mooie bij zoals de c29 en 6H30, EL84. Maar dat zegt eigenlijk weinig over andere types. Ik vind de russische 6n3p nml niet zo mooi als oude amerikaanse NOS.
[...]
[afbeelding]
[...]
Al zou het er wel vet uit zien dan van binnen met die buizen
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
ik heb hier 2 6H8C's liggen, en die worden nog gebruikt hoor 
Zijn prima dingen, wil er wel evt een ruilen tegen een gewone 6SN7?
Ik had het misschien anders moeten formuleren.Boudewijn schreef op donderdag 27 december 2007 @ 17:34:
ik heb hier 2 6H8C's liggen, en die worden nog gebruikt hoor
Of ze nog gebruikt worden in aparatuur die nu nog verkocht wordt. En zoja, welke?
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pff alleen high-end audio spul voor zover ik weet.
verder worden buizen over het algemeen niet echt ergens meer gebruikt (op nixies enzo na, maar dat is ook puur voor de fans).
verder worden buizen over het algemeen niet echt ergens meer gebruikt (op nixies enzo na, maar dat is ook puur voor de fans).
boudewijn ga ergens anders zitten onrust stoken. Overal waar ik jouw naam voorbij zie komen is het binnen de korste keren ontaard in een rotsfeer.
Ik ga het niet uitleggen omdat dit niets oplevert. Je denkt toch niet dat ik daar uren aan ga besteden om het uit te zoeken speciaal voor jou? Iets wat ik zelf al weet, alleen niet goed uit kan leggen? Zoek het ff lekker zelf op. Ik heb het wel eerst nagevraagd bij mensen die het kunnen weten, jaaaren geleden. En toevallig vertrouw ik die iets meer dan jij met je eeuwige gezeur.
We zouden het hier niet over kabels ed hebben. Klààr! Ja?
Ik ga het niet uitleggen omdat dit niets oplevert. Je denkt toch niet dat ik daar uren aan ga besteden om het uit te zoeken speciaal voor jou? Iets wat ik zelf al weet, alleen niet goed uit kan leggen? Zoek het ff lekker zelf op. Ik heb het wel eerst nagevraagd bij mensen die het kunnen weten, jaaaren geleden. En toevallig vertrouw ik die iets meer dan jij met je eeuwige gezeur.
We zouden het hier niet over kabels ed hebben. Klààr! Ja?
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2007 01:36 ]
beetje offtopic:
bij een bestelling bij Ornec dan hebje toch niet nog eens te maken met (import) belasting bij de douane?
dus behalve de verzendkosten (kheb gezien dat die zo oplopen tot 150-250 euro) zijn er geen bijkomende ksoten.
bij een bestelling bij Ornec dan hebje toch niet nog eens te maken met (import) belasting bij de douane?
dus behalve de verzendkosten (kheb gezien dat die zo oplopen tot 150-250 euro) zijn er geen bijkomende ksoten.
Verwijderd
@ Jeep, wat zie ik ,heb jij die Audionote nog steeds staan ???Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 03:17:
zo, ik heb ook maar even een een toepasselijke kerstfoto gemaakt.
[afbeelding]
Van harte aan allemaal.
Wat dacht je van 19% btw en ongeveer 4% invoerrechten....Chaoss schreef op donderdag 27 december 2007 @ 19:23:
beetje offtopic:
ja klopt. Ik wil er wel vanaf, maar niet voor niks. En 't is nou eenmaal een dure versterker.Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 19:54:
@ Jeep, wat zie ik ,heb jij die Audionote nog steeds staan ???
hebje daar altijd mee te maken? of geld het vanaf een bepaald gewicht of bedrag? als ik bv cd's bestel via amazon.com betaal ik nooit extra oidoperatingeskimo schreef op donderdag 27 december 2007 @ 20:39:
[...]
Wat dacht je van 19% btw en ongeveer 4% invoerrechten....
Ik heb tot nu toe nog nooit pech gehad met dat soort dingen, ook niet uit china (ook in rusland, maleisie en taiwan spullen gekocht).
Gaat dus ook vaak genoeg goed
Gaat dus ook vaak genoeg goed
Verwijderd
@ Chaos: het is een beetje een gok, er zijn periodes dat de douane wat vaker controleerd echter dit geven ze niet van te voren aan :-), maar calculeer het zeker mee zodat je een meevaller hebt als het niet zo is.
Zucht mijn bestelling bij Ornec staat nu al weer een week op Processing. Weet iemand of dat betekent dat de producten op voorraad zijn? Ik dacht dat het apart vermeld werd als er een product niet op voorraad was, dus dan snap ik niet waarom ze het niet gewoon verzenden..
Ik probeer Ornec te bereiken, maar mijn 2 mails hebben ze niet beantwoord, en ik kon ze vandaag ook niet via skype bereiken. Misschien hebben ze nog een 3e kerstdag ofzo
Ik probeer Ornec te bereiken, maar mijn 2 mails hebben ze niet beantwoord, en ik kon ze vandaag ook niet via skype bereiken. Misschien hebben ze nog een 3e kerstdag ofzo
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor de mensen met commerciële ambities, lees aub http://gathering.tweakers.net/forum/faq/beleid#spam nog eens goed door en let erop.
Voor de mensen met commerciële ambities, lees aub http://gathering.tweakers.net/forum/faq/beleid#spam nog eens goed door en let erop.