Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 65.178 views sinds 30-01-2008

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07 10:53
Chaoss schreef op donderdag 27 december 2007 @ 21:54:
[...]

hebje daar altijd mee te maken? of geld het vanaf een bepaald gewicht of bedrag? als ik bv cd's bestel via amazon.com betaal ik nooit extra oid :P moet zeggen dat ik niet echt bekend met duurdere/grotere aankopen in het buitenland
Er was vroeger een soort vrijstelling tot een bepaald bedrag...geloof €10. Als je daar onder zat hoef je geen btw en douanerechten te betalen. Zal inmiddels wel wat meer zijn. Daarbij komt dat cd's in enveloppen verstuurd worden met "gewone"post. Die wordt vrijwel nooit gecontroleerd. Eigenlijk alleen de pakketpost.

Reken dus veiligheidshalve zo'n 25% bij de bestelling + vrachtkosten, dan zit je altijd goed en kan het alleen maar meevallen.

Handtekening

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Als je het als gift aan laat merken, en ik meen (don't shoot me) tot 45E , betaal je geen invoerheffing.
maar veel mensen lieten gift op hun pakket zetten, tot complete laptops aan toe (die dus duidelijk >45E zijn).

Ze controleren steekproefsgewijs, en kijken of het wat waard is... en schatten dat zelf in. Dat is iig mijn ervaring :)

i3 + moederbord + geheugen kopen?

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:45

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

mjah wel een aardig gokje van 23% dan :P en die verzendkosten kunnen ook nogal opopen bij Ornec, het meeste spul is nogal aan het gewicht je zit zo op 220,- verzendkosten, Dus bij sommige producten is het dan al goedkoper om bij Pacific Audio in NL te bestellen.

Neem bv de G&W set: TW A1 + TW A8 (pre amp + power amp) kost bij PA 935,- set kost bij ornec incl verzendkosten: 841,- zou er 23% bijkomen zitje al over de prijs van PA.

Maar neem je een set van Classic: 8.0B + 9.0 kost bij PA 920,- set kost bij Ornec incl verzendkosten 584,- dit is dus wel een erg groot verschil, zelfs al komt er 23% bij komje op 683,- is dus nog steeds flink goedkoper dan in NL kopen.

Heeft PA overigens ook een bezoekadres/showroom? zag op de site dat ze in purmerend zitten.

[ Voor 37% gewijzigd door Chaoss op 27-12-2007 22:36 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Balboa
FreddyFish schreef op donderdag 27 december 2007 @ 22:11:
Zucht mijn bestelling bij Ornec staat nu al weer een week op Processing. Weet iemand of dat betekent dat de producten op voorraad zijn? Ik dacht dat het apart vermeld werd als er een product niet op voorraad was, dus dan snap ik niet waarom ze het niet gewoon verzenden..

Ik probeer Ornec te bereiken, maar mijn 2 mails hebben ze niet beantwoord, en ik kon ze vandaag ook niet via skype bereiken. Misschien hebben ze nog een 3e kerstdag ofzo :(
Processing........dat ze er mee bezig zijn misschien 8)7 Ornec is alleen een soort tussenpersoon volgens mij. Hebben zelf niet of nauwelijks voorraad en ze moeten vaak wachten op de verschillende artikelen. Duurde bij mij gewoon 3 weken dat processing.....take it easy dus >:)

Mails beantwoorden ze niet.....bellen heeft de meeste kans van slagen, maar ik zou "gewoon" wachten.

Handtekening

• Balboa
Boudewijn schreef op donderdag 27 december 2007 @ 22:17:
Als je het als gift aan laat merken, en ik meen (don't shoot me) tot 45E , betaal je geen invoerheffing.
maar veel mensen lieten gift op hun pakket zetten, tot complete laptops aan toe (die dus duidelijk >45E zijn).

Ze controleren steekproefsgewijs, en kijken of het wat waard is... en schatten dat zelf in. Dat is iig mijn ervaring :)
Juist als je het als gift laat merken zal het er tussen uit gehaald worden. Daar rappen ze echt niet meer in. Veelal gebeurt het bij TNT en briefpost steekproefsgewijs. Bij DHL, FEDDEX en UPS e.d. zeker niet. Daar gaat alles pakje voor pakje. Begrijp ook niet goed waarom het bij de TNT vaak goed gaat.........was toch een oud staatsbedrijf |:(

Handtekening

• XunFar
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

Weet er iemand toevallig ook of ze daar ook dit moois namaken:

Afbeeldingslocatie: http://tms.plala.jp/jpeg/audio/mcintosh_c42_001s.jpg
Mcintosh is zo mooi he. Maar o zo vreselijk duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Balboa schreef op donderdag 27 december 2007 @ 22:22:
[...]

Juist als je het als gift laat merken zal het er tussen uit gehaald worden. Daar rappen ze echt niet meer in. Veelal gebeurt het bij TNT en briefpost steekproefsgewijs. Bij DHL, FEDDEX en UPS e.d. zeker niet. Daar gaat alles pakje voor pakje. Begrijp ook niet goed waarom het bij de TNT vaak goed gaat.........was toch een oud staatsbedrijf |:(
ik heb hier een doos buizen staan , en een hele doosm et electro meuk (250E, buizen waren duurder) als gift.
Compleet gefileerd door de chinezen, de TNT heeft de doos opnieuw moeten plakken (ja vol TNT tape, de chinese douane zijn lompe boeren oid), maar nog steeds gift en 0.0E bijbetaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreddyFish schreef op donderdag 27 december 2007 @ 22:11:
Zucht mijn bestelling bij Ornec staat nu al weer een week op Processing. Weet iemand of dat betekent dat de producten op voorraad zijn? Ik dacht dat het apart vermeld werd als er een product niet op voorraad was, dus dan snap ik niet waarom ze het niet gewoon verzenden..

Ik probeer Ornec te bereiken, maar mijn 2 mails hebben ze niet beantwoord, en ik kon ze vandaag ook niet via skype bereiken. Misschien hebben ze nog een 3e kerstdag ofzo :(
Zolang jij nog geen trackingnumber hebt is het dus nog NIET verzonden , ik heb in het verleden zowel bij Cattylink alswel 9onmart een cd speler en een versterker besteld en kreeg altijd netjes een trackingnumber door toen het verzonden werd .Ik heb wel invoerrechten en belasting moeten betalen in beide gevallen dus hou daar wel rekening mee , de cd speler werd bezorgd door TNT en daar kwam nog eens € 102 bovenop , de versterker werd afgeleverd door UPS en daar moest ik meteen aan de deur nog eens € 57 bijbetalen dus .......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 12:57:
Hallo allemaal, ik had graag van jullie vernomen welke datum jullie voorkeur geniet voor de workshop.
Als je geen voorkeur hebt geef dan alle data op.
Ik had de workshop geplant op 26 jan of 27 jan of 2 feb of 3 feb, laat mij jullie voorkeuren weten.

Ronny
Ik ben van de partij en heb ff een mail gestuurd hierover!

@boudewijn..Helaas ik heb 4 maal 6SN7 nodig. Ik geloof dat ik maar's die russische 6H8C ga bestellen. Het lijkt me wel wat.

@Digitalmind...Ik ben niet tot weinig technisch onderlegt en mogelijk dat je dus voor een technisch onderbouwing van het correct gebruik van fase moet gaan googl'en maar ik weet wel dat als de fase niet goed is aangesloten er een stuk minder diepte in het geluid zit en de plaatsing minder precies is.

Mogelijk dat je een leuk artikel op kunt snorren want in feite klinkt het verhaal van jou verdomd plausibel maar zo is dat met veel zaken als het technisch bekijkt...maar in het oren werkt het kennelijk anders. Zie alleen alleen al de voodoo rond kabels (en toch hoor je verschillen).

@Jeep..nee we gaan het niet over kabels hebben ;) Ik heb vandaag wel mijn nieuwe powerchord binnen gekregen. Daar je iemand gewoon mee doodslaan, zo lomp dat ie is. Ik ben benieuwd en uhh.gezien dat het een klein pakket is geen invoerrechten e.d. hoeven te betalen. :)

en mocht iemand nog Chinese KT88 buizen (4 stuks) nodig hebben mail me maar.

By the way voor iedereen die een MHZS Speler heeft. Zoals je misschien weet zit er een Burr Brown DAC in de speler. In plaats van een eigen speciaal ontworpen dac van MHZS zelf.
De zogenaamde Burr Brown 1742KE DAC.

Technische info over deze dac kun je vinden op:
http://focus.ti.com/docs/...m1742.html#topsidemarking
en eventueel nog een PDF met technische info
http://focus.ti.com/lit/ds/symlink/pcm1742.pdf

De dac wordt veelal toegepast in zowel goedkopere als duurdere dvd-spelers (zie datasheet). Not very high-end ofzo.. >:)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2007 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 12:34:
@boudewijn..Helaas ik heb 4 maal 6SN7 nodig. Ik geloof dat ik maar's die russische 6H8C ga bestellen. Het lijkt me wel wat.
waar wil je die gaan scoren, ik heb mogelijkerwijs ook nog interesse in een paar ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@boudewijn..Met dank aan silitek

http://www.tubeworks.nl/subpage4.html

De 6H8C kosten 8,95 p/st.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Hmm vind ik vrij duur.
Ik heb ze van ebay, mil spec met datasheet.
Datasheet heeft als jaartal 1938 of 1958 (onduidelijk gedrukt, maar een ziet eruit als 38, ander is een 3 of 5).
Stuk minder voor betaald.

Mischien samen een zooitje van het internet af laten komen? :)
offtopic:
Bronco, zet je DM eens aan... ik heb wat voor je.

[ Voor 10% gewijzigd door Boudewijn op 28-12-2007 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dm? Het is toch niet zo iets als MSN'en, iseequen en meer van dat geneuzel }) . Zo'n hekel aan. Mail me maar.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2007 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Een dm is een berichtje op tweakers dat je naar elkander kunt sturen. Direct message.
Hoor je afaik als forum user toch wel te kennen.

Nee niet via ebay, ander handeltje.
Ik heb je MSN-ding toegevoegd.

[ Voor 20% gewijzigd door Boudewijn op 28-12-2007 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DM staat nu aan binnen tweakers.

[ Voor 186% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2007 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

offtopic:
dat zie je boven in beeld :)

Weet iemand hier nog wat leuke gelijkrichtbuizen uit China die beetje makkelijk te gebruiken zijn?
Originele AZ1's zijn wel mooi.

Wel die met mesh anode natuurlijk :).
Maar goed die maken ze niet meer.
Iemand leuke alternatiefjes? (bij voorkeur met een normale socket waarvoor niet je halve kast gesloopt moet worden, maar een octal oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben hier vrij nieuw (afgelopen week). Met belangstelling lees ik over goedkope buizenbakken uit China.

Ik heb een Audio Innovations Classic 25 (zelfbouw). Deze is vergelijkbaar met de vroegere Audio Innovations 700. Ik vind hem op zich goed klinken maar mis strak laag en heb last van scherpe klanken in het mid (ss-en vooral). Mijn speakers zijn Epos ES-11. Cd-speler Meridian 206B.

- Geeft 1 van de Chinese versterkers mij meer (strak) laag en zachtere ss-en ? En hoe vergelijkt deze zich wat betreft diepte en plaatsing ?

- Heeft er al iemand luisterervaringen met de Beluga-luidspreker van "Crafty" ?

Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 07:21

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op zondag 30 december 2007 @ 05:37:
Hallo,

Ik ben hier vrij nieuw (afgelopen week). Met belangstelling lees ik over goedkope buizenbakken uit China.

Ik heb een Audio Innovations Classic 25 (zelfbouw). Deze is vergelijkbaar met de vroegere Audio Innovations 700. Ik vind hem op zich goed klinken maar mis strak laag en heb last van scherpe klanken in het mid (ss-en vooral). Mijn speakers zijn Epos ES-11. Cd-speler Meridian 206B.

- Geeft 1 van de Chinese versterkers mij meer (strak) laag en zachtere ss-en ? En hoe vergelijkt deze zich wat betreft diepte en plaatsing ?

Ik hoor het graag.
Welkom op GoT Pether..welke buis setting bezit je Audio Innovation?. Aangezien gehoor relatief is kunnen wij geen passend advies geven. Persoonlijk ben ik zeer onder de indruk van m'n Yaqin MC 5881 a bak. De orginele Shuguang tubes doen het fantastisch. De voorbuizen ECC81 , ECC82 zijn in het algemeen zeer gewaardeerd.

Het laag is donker en hoog zijdezacht...middensigment vlak achter de stemmen die mooi voorop staan.

Modificatie heeft deze bak "naar mijn inziens" nog niet nodig. Bron is een DENON met een Burr brown 1756 DAC. Over kabels gaan we het niet hebben :P ..maar er zijn een stel Van den Hul D102 MKIII Hybrid interlinks onderweg. Ben benieuwd of dat nog wat extra's brengt. ;)

By the way" @]eep... Op marktplaats staat een een set van 4 NOS (New Old Stock) buizen type 6P3S.
Deze buizen zijn het Russische equivalent voor de 6L6 en de 5881. Kan ik deze ongeziens gebruiken voor tubes-rolling??...

Offtopic: een ieder een prettige en veilig jaarwisseling gewenst...uitkijken met vuurwerk enzo

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hey Pether, welkom.
Het is dus ongeveer de AI 500 maar dan zonder phono-trap? Dus 2 ECC82 en 83 en 4 EL34. zie hier
De klank zal dan wel ongeveer hetzelfde zijn als mijn oude AI 500. Het laag is niet erg strak, maar ik vraag me af of het met een andere wel strakker wordt. Het kan ook heel goed zijn dat je buizen gewoon oud zijn. Dan heb je dat ook en daarbij een wollig en flodderig geluid.
De versterkers die ik heb (SET) geven goede ss een hebben een zeer goede plaatsing en ruimtelijkheid. Beter dan de AI.

De beluga klinkt prima met een goede plaatsing. Hij kan geen bakken vermogen aan maar dat hoeft ook niet. Het is heerlijk rustig luisteren. Totaal geen luistermoeheid. Beetje 'engels' geluid.

@Silitek
Over de 6n3C: kijk bij Machmat
Je kunt ook zelf even de eigenschappen vergelijken: klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 22:07:
@ Chaos: het is een beetje een gok, er zijn periodes dat de douane wat vaker controleerd echter dit geven ze niet van te voren aan :-), maar calculeer het zeker mee zodat je een meevaller hebt als het niet zo is.
Ja dat klopt maar dan geef je dus niet aan. Helaas geeft DHL standaard aan...dus ze draaien je er wel even in zullen we maar zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alvast een goede jaarwisseling gewenst! Tot in het nieuwe jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Verwijderd schreef op zondag 30 december 2007 @ 05:37:
Hallo,

Ik hoor het graag.
Heb je je valves al eens gemeten en\of vervangen?
Kan heel erg veel schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op zondag 30 december 2007 @ 14:50:
@Silitek
Over de 6n3C: kijk bij Machmat
Je kunt ook zelf even de eigenschappen vergelijken: klik
Dank je wel ]eep zeer welkom deze info gelijk heb je kan het ook zelf uitzoeken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat ik niet wat uitgebreider was maar ik had ff geen tijd vanmiddag.

Boudewijn: ik zeg er niks meer over, maar volgende keer snap je wel wat ik bedoel denk ik.

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2007 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Kerel, ik wil het niet op de spits drijven oid, maar ik was niet van plan op enigerlij wijze te zuigen.
Wat ik wilde doen is een discussie opzetten om te kijken op welke punten je een Chinees model met een 'gewoon' model kunt vergelijken. Als je dat doet kun je namelijk kijken of de Chinese modellen net zo goed \beter\slechter zijn dan de westerse.

C'est tout, dat moet je niet als een ad hominem aanval zien.
Verder wil ik er geen woorden meer aan vuil maken.

[ Voor 13% gewijzigd door Boudewijn op 31-12-2007 04:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jeep...off-topic. Beetje overdreven van ze..

@bronco.b: niet reageren als je het hele verhaal niet kent...

t.

[ Voor 192% gewijzigd door teacher op 31-12-2007 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-08 16:46
Nou m,n YAOIN MC-5881A is vanmorgen al aangekomen bij DHL amsterdam volgens DHL tracking,
wordt het de zelfde dag dan nog geleverd ? pakket is gisteren verzonden door ecbuy365.
zou wel super snel zijn dan. :

December 30, 2007 22:44 Hong Kong - Hub - Hong Kong Vertrokken van DHL vestiging in Hong Kong - Hub - Hong Kong

December 31, 2007 09:44 Amsterdam - Netherlands, The Bij de DHL vestiging gearriveerd in Amsterdam - Netherlands, The

December 31, 2007 09:48 Amsterdam - Netherlands, The Afgehandeld voor inklaring om Amsterdam - Netherlands, The
Edit: yess ik heb hem binnen, en hij staat nu te spelen. klinkt nu al goed, geen last van een brom of zo ;) extra kosten DHL 59 euro.

[ Voor 64% gewijzigd door dirk38 op 02-01-2008 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor jullie reacties. Aan mijn buizen ligt het niet. Ze zijn vrij nieuw, en de versterker is mede doordat ik niet helemaal tevreden ben over het geluid, niet zoveel gebruikt. Ik heb hem zelf gemodificeerd met Blackgates, Auricaps en andere eindbuizen. Het geluid werd juist scherper.

Op een Engels forum waar mij verteld werd, dat mijn speakers en versterker een mismatch waren (wel allebei goede producten), kreeg ik de tip te gaan luisteren naar (oude) Audio Notes (J), speakers. Er zijn weinig dealers van te vinden. en ze staan ook bekend vanwege een vlak beeld. Ze hebben wel een hoog rendement en veel laag. Iemand ervaring met deze speakers ?

Misschien is die Beluga wel iets voor mij. Hoe is die in het laag, en ruimtelijkheid ?

@jeep: welke SET heb je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dirk38 schreef op maandag 31 december 2007 @ 11:38:
Nou m,n YAOIN MC-5881A is vanmorgen al aangekomen bij DHL amsterdam volgens DHL tracking,
wordt het de zelfde dag dan nog geleverd ? pakket is gisteren verzonden door ecbuy365.
zou wel super snel zijn dan. :9
Forget it! Zeker niet vandaag en mogelijk pas de 2e (als ze niet moeilijk doen bij de douane).

succes ermee!!

ps.via de website van DHL kun je allemaal uitstekend bij houden wanneer je het pakket binnen gaat komen. Je ziet meteen wanneer die in aflever route zit. Ik denk dat de 2e of 3e het pakket al binnen zal zijn en da's vlot!!

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2007 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht, eens even kijken wat het kost om een Shanling cd speler te bestellen bij Ornec. De cd speler zelf is niet zeer prijzig maar de verzendkosten wel (relatief gezien); is het niet veel interessanter om een 'group buy' te plaatsen? Want meerdere producten in één verzending, dat drukt de verzendkosten aanzienlijk. Zijn er nog meer mensen die een bestelling willen plaatsen bij Ornec, maar tegen de verzendkosten aanhikken?

Overigens kijk ik speciaal naar de Shanling CD-T-80, wie heeft daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dirk38 schreef op maandag 31 december 2007 @ 11:38:
zou wel super snel zijn dan. :

December 30, 2007 22:44 Hong Kong - Hub - Hong Kong Vertrokken van DHL vestiging in Hong Kong - Hub - Hong Kong

December 31, 2007 09:44 Amsterdam - Netherlands, The Bij de DHL vestiging gearriveerd in Amsterdam - Netherlands, The

December 31, 2007 09:48 Amsterdam - Netherlands, The Afgehandeld voor inklaring om Amsterdam - Netherlands, The

nouja als het er v/d week dan maar is, komt er ook nog bericht als het bezorgt wordt ?.
Contact DHL wanneer je het kan afhalen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
om te kijken op welke punten je een Chinees model met een 'gewoon' model kunt vergelijken.
Geen idee. Wat bedoel je nu specifiek? Netfilter? Of een willekeurig chinees apparaat?

Ik ben erg tevreden met het G&W netfilter omdat het precies doet wat ik ervan verwacht voor weinig geld. Die fasecheck heeft volgens mij niet echt veel meerwaarde. Je kunt ook gewoon ff een spanningzoekertje gebruiken als je het belangrijk vind. Ik kan zelf met mijn apparaten niet echt verschil in polariteit merken. Behalve met de afwasmachine. :P Die vertikt het ten ene male als ik de stekker verkeerd om in het stopcontact steek. Alles wat ik wilde melden is dat er dus blijkbaar echt apparaten zijn waarbij het uitmaakt. Alleen mijn afwasmachine is niet echt muzikaal te noemen.
Verwijderd schreef op maandag 31 december 2007 @ 11:44:
Dank voor jullie reacties. Aan mijn buizen ligt het niet. Ze zijn vrij nieuw, en de versterker is mede doordat ik niet helemaal tevreden ben over het geluid, niet zoveel gebruikt. Ik heb hem zelf gemodificeerd met Blackgates, Auricaps en andere eindbuizen. Het geluid werd juist scherper.
Misschien heb je dan juist een verkeerde mix van componenten gemaakt. Humble home made hifi (capacitor test) zegt ook: het is net als met kruiden in je eten: elk onderdeel klinkt anders en je moet het op smaak maken.
Wat voor merk en type EL34 zitten er in? Er zijn er ook die het geluid minder schel maken zoals EH 6CA7.
Op een Engels forum waar mij verteld werd, dat mijn speakers en versterker een mismatch waren (wel allebei goede producten), ...
Misschien is die Beluga wel iets voor mij. Hoe is die in het laag, en ruimtelijkheid ?
Lijkt me stug. De Audio Innovations zijn gewoon mooie en neutraal klinkende versterkers. Je hebt de klank ws teveel naar analytisch getuned met je componenten.
@jeep: welke SET heb je ?
Audio Note Oto SE (EL84) Yarland FV34A (KT77^=EL34) en Relyon KT88.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2007 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 december 2007 @ 15:39:
Ik dacht, eens even kijken wat het kost om een Shanling cd speler te bestellen bij Ornec. De cd speler zelf is niet zeer prijzig maar de verzendkosten wel (relatief gezien); is het niet veel interessanter om een 'group buy' te plaatsen? Want meerdere producten in één verzending, dat drukt de verzendkosten aanzienlijk. Zijn er nog meer mensen die een bestelling willen plaatsen bij Ornec, maar tegen de verzendkosten aanhikken?

Overigens kijk ik speciaal naar de Shanling CD-T-80, wie heeft daar ervaring mee?
Groupbuys of powerbuys hebben we recentelijk nog over gehad. Levert geen winst op, prijzen gaan allemaal per kilo en daarbij doet Ornec, volgens diverse berichten alhier, (lees het laatste tien pagina maar's door) zijn werk niet meer goed. Weinig communiceren, verrekte sloom leveren maar wel alvast ff je geld van de bankrek. trekken.

Bedenkt eer ge begint. Er zijn wel vele goede berichten over Pacific audio en met name over timaudio (zie startpost). Hopelijk beantwoord dat je vraag over gezamelijk shoppen? voor ervaringen met de CD-T 80 of muzikale afwasmachines >:) moet je bij iemand anders wezen. Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antwan46
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-10-2020
[quote]Verwijderd schreef op maandag 31 december 2007 @ 16:37:

Even offtoppic, maar wel belangrijk voor jeep

====> Ik kan zelf met mijn apparaten niet echt verschil in polariteit merken.

Behalve met de afwasmachine. :P

Die vertikt het ten ene male als ik de stekker verkeerd om in het stopcontact steek. Alles wat ik wilde melden is dat er dus blijkbaar echt apparaten zijn waarbij het uitmaakt. Alleen mijn afwasmachine is niet echt muzikaal te noemen.

Als ik jouw was zou ik de stekker met de 3 draadjes maar even naar je afwasmachine door meten.
En dan vooral aan de binnenkant van die machiene.
Als de aarddraad daar verkeerd zit, of in de stekker en je hebt nog een oude meterkast, kan die machine gewoon z'n werk doen.
Bij een een goede machine geen probleem, maar de veiligheid is wel weg.
En dat kan op den duur wel problemen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Verwijderd schreef op maandag 31 december 2007 @ 16:37:
[...]

Geen idee. Wat bedoel je nu specifiek? Netfilter? Of een willekeurig chinees apparaat?

Ik ben erg tevreden met het G&W netfilter omdat het precies doet wat ik ervan verwacht voor weinig geld. Die fasecheck heeft volgens mij niet echt veel meerwaarde. Je kunt ook gewoon ff een spanningzoekertje gebruiken als je het belangrijk vind. Ik kan zelf met mijn apparaten niet echt verschil in polariteit merken. Behalve met de afwasmachine. :P Die vertikt het ten ene male als ik de stekker verkeerd om in het stopcontact steek. Alles wat ik wilde melden is dat er dus blijkbaar echt apparaten zijn waarbij het uitmaakt. Alleen mijn afwasmachine is niet echt muzikaal te noemen.

[...]

Misschien heb je dan juist een verkeerde mix van componenten gemaakt. Humble home made hifi (capacitor test) zegt ook: het is net als met kruiden in je eten: elk onderdeel klinkt anders en je moet het op smaak maken.
Wat voor merk en type EL34 zitten er in? Er zijn er ook die het geluid minder schel maken zoals EH 6CA7.

[...]

Lijkt me stug. De Audio Innovations zijn gewoon mooie en neutraal klinkende versterkers. Je hebt de klank ws teveel naar analytisch getuned met je componenten.

[...]

offtopic:
Zonder de olie op de golven te droppen ,maar historische curiositeit:

De U-type radio's(afaik) maar iig all american five hebben wel belang bij een goede polariteit. Daar is het echt heel nuttig voor om je voeding goed te polariseren.

Daar hangt nml 1 kant van de trafo aan het chassis. Verkeerde fase == netspanning op je kast. Beetje linke dingen waren dat. Ze waren wel bekleed met isolatie materiaal, maar je kon wel bij de metalen schroeven komen vanaf buiten.

Over netfilters: wat wil je precies dat zo'n ding doet, en hoe meet je de kwaliteit van wat hij doet. Als je die 2 'metrics' hebt, kun je Chinese modellen naast de westerse leggen en gewoon afstrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 december 2007 @ 16:37:

Toen ik hem kocht: Sovtek. Nu: Golden Dragon. Tijdens modificatie: De Jong Systems EL 34. Ze klinken allemaal te scherp. De Auricaps heb ik er weer uitgehaald.[...]

Zou best kunnen. Maar zowel Epos als Audio Innovations (veel buizenbakken eigenlijk), leggen nadruk op het midden. Dat versterkt elkaar natuurlijk. Bovendien is mijn akoestiek vrij hard.
[...]

Dat is een aardig rijtje. Welke bevalt je het best ? Welke speakers heb je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen op dit forum de beste wensen.

Mijn audiopad is nu ontdaan van opamps. Shanling CD-T100se opamploos met symmetrische SRPP buizen uitgang met 5 V rmss uitgangssignaal naar Hypex UCD180st zonder opampbuffer en ontkoppel condensator (zie hier voor de mod ). En de muziek komt weer tot leven. Het beste uit China met het beste uit Nederland. Nu alleen nog goede luidsprekers uitzoeken. Sinds ik mijn Dynaudio zuilen ingewisseld heb voor KEF boekenplank luidsprekers mis ik een boel. ( Plaatsing en zang ). Misschien bouw ik wel weer Dynaudio boekenplank model want ik ben al 10 jaar verknocht aan de Dynaudio sound.
Of heeft iemand van jullie ervarigen met chinesche luidsprekers die de Dynaudio evenaren of overtreffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 31 december 2007 @ 21:42:

Toen ik hem kocht: Sovtek. Nu: Golden Dragon. Tijdens modificatie: De Jong Systems EL 34. Ze klinken allemaal te scherp. De Auricaps heb ik er weer uitgehaald.

Zou best kunnen. Maar zowel Epos als Audio Innovations (veel buizenbakken eigenlijk), leggen nadruk op het midden. Dat versterkt elkaar natuurlijk. Bovendien is mijn akoestiek vrij hard

Dat is een aardig rijtje. Welke bevalt je het best ? Welke speakers heb je ?
offtopic:
je ver*** de quotes een beetje.

Ik heb geen idee wat Ed de Jong gebruikt om zijn stickers op te plakken maar hij maakt ze zeker niet zelf. Ik weet dat hij graag Golden Dragons gebruikt. Maar dat zijn in feite chinese buizen en die leggen de nadruk op mid-hoog. Met andere buizen zou je heel wat kunnen doen. Je hebt 3 buizen achter elkaar (ECC82>ECC83>EL34) dus je kunt hiermee aardig wat aan de sound doen.
Ik denk dat deze PDF van TAD je heel wat informatie geeft. Het beschrijft het karakter van diverse ECC82 en 83 vv-buisjes en EL34's. Je moet alleen tot en met de EH 6CA7 lezen.
Audio Innovations leggen nadruk op het midden
Niet mijn ervaring. Ik ben met LS3/5a's van een Mission Cyrus naar de AI 500 gegaan en ik kreeg juist een heerlijke bas - voor zover je dat zo kunt noemen met die kleine speakertjes. Ik heb ze ingeruild voor Reference3A Master Controls. Zelfde geluid met 'iets' meer bas en 'iets' gemakkelijker aan te sturen.

Harde akoustiek kun je ook wat aan doen met een strategisch geplaatst kleed op de vloer en schilderijen iod op te hangen. Ik heb een ikea poster met schuimrubber erachter opgehangen en de flutterecho is nu weg.

De audio Note is duidelijk de mindere. Maar misschien dat er eindbuizen vervangen moeten worden. De yarland is de meest fijnzinnige maar mist diepe bas. De KT88 heeft echt een ander karakter: lekker vol en dynamisch en mist het hele precieze van de Yarland. Maar het is moeilijk kiezen tussen de 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:07

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 14:32:
Mijn audiopad is nu ontdaan van opamps. Shanling CD-T100se opamploos met symmetrische SRPP buizen uitgang met 5 V rmss uitgangssignaal naar Hypex UCD180st zonder opampbuffer en ontkoppel condensator (zie hier voor de mod ). En de muziek komt weer tot leven.
Als je de UcD opamploos gebalanceerd aansluit let er dan op dat de belasting van de twee inputs verre van gelijk is, en ook nog eens is de ingangsimpedantie behoorlijk laag. Dat kan misschien voor de uitgangstrap van je CD-speler niet zo'n feest zijn. En zorg dat je kabels niet al te lang worden!

[ Voor 3% gewijzigd door voodooless op 01-01-2008 18:09 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voodooless, dat klopt de weerstand gemeten op de sym. - ingang is ongeveer 2K maar de wisselstroomweerstand is wel hoger. De door mij gebruikte SRPP trappen kunnen makkelijk tot 8 Ohm sturen. Bij een lagere impedantie moet ik alleen de weerstanden( instelling van de trap aanpassen). Ik heb hier een rekernmodel voor en ben momenteel bezig om dit te optimaliseren. Tot nu toe ben ik zeer te vreden over het resultaat. En het klopt als ik hem a symmetrisch aansluit ( RCA ) heb ik geen last van de impedantie verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

In dat geval wens ik je veel luisterplezier :) Misschien kun je hier nog wat tips vinden!

[ Voor 52% gewijzigd door voodooless op 02-01-2008 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onderstaande buizen gekocht via www.tubeworks.nl

Afbeeldingslocatie: http://www.gstube.com/photo/591.jpg

Hopelijk is het wat :9 . Ze zien er robuuster uit dan de Tung sol 6SN7's maar dat zegt uiteraard niets. Ik laat nog wel weten hoe ze klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 15:54:
Onderstaande buizen gekocht via www.tubeworks.nl

[afbeelding]

Hopelijk is het wat :9 . Ze zien er robuuster uit dan de Tung sol 6SN7's maar dat zegt uiteraard niets. Ik laat nog wel weten hoe ze klinken.
Zien er nieuw uit...wel NOS?

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viajero83
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-07-2019
Sinds enkele maanden heb ik al veel plezier mogen beleven van de MHZS 33 CD speler.
Het enige vervelende is dat ik de cd speler niet met de remote control kan bedienen.
Als ik afstandbediening voor een camera houd zie ik wel dat er een infrarood signaal uitgaat, maar de cd speler reageert op geen enkele druk op de knopjes van de afstandbediening.
Is er nog iets anders dat ik kan controleren om te constateren wat het probleem is?
Als ik de ontvanger op de cd speler wil controleren kan ik dan gemakkelijk het loopwerk loshalen zonder iets te slopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Hoelang duurt het bij een (reeds ingespeeld) buizenversterker voordat de buizen warm genoeg zijn om een goed geluid af te geven? (dit is nl een van de dingen waar ik tegenaan zit te hikken) en hoeveel speeluren gaan buizen ongeveer mee?

En is de opwarm tijd van een hybride versterker (dus buizen in het voorversterkerdeel) even lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:56

mace

Sapere Aude

Ik vraag me overigens af of ondertussen die spelers niet net zo duur dan wel duurder zijn geworden dan gelijkwaardige spelers die hier wel verkrijgbaar zijn door al die mods.

Ik bedoel, mods zijn heel erg leuk en vaak ook zinvol, maar als je bijvoorbeeld voor 200 euro verspijkert aan een CD speler van 1000, kan je dan niet beter meteen een speler van 1200 kopen?

Just a thought. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

verschil is datje voor 500,- al een cd-speler bij pacific Audi koopt :) en bij ornec nog veel minder...

maargoed vraag me wel af of die nog duurdere cd-spelers het gled nog wel waard zijn... het lijkt me dat de gluidswkaliteit vooral door de versterker en luidsreakers bepaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 21:59:
Hoelang duurt het bij een (reeds ingespeeld) buizenversterker voordat de buizen warm genoeg zijn om een goed geluid af te geven? (dit is nl een van de dingen waar ik tegenaan zit te hikken) en hoeveel speeluren gaan buizen ongeveer mee?

En is de opwarm tijd van een hybride versterker (dus buizen in het voorversterkerdeel) even lang?
ik weet het niet precies maar ik schat ongeveer zo'n 10 a 15 minuten voordat ie volledig tot zijn recht komt.Wat de levensduur van buizen betreft is dit afhankelijk van het type buis die jij wilt gaan gebruiken , sommige gaan zelfs zo'n 10,000 uur mee ( Telefunken , Siemens ) met name de S versie hiervan . Wat betreft de opwarmtijd van een hybride versterker geldt volgens mij hetzelfde omdat hier in de voorversterker ook buizen zitten .Ik heb voordat ik ben overgeschakeld op een buizenversterker ongeveer 3 jaar een hybride versterker gebruikt van Kora type Explorer sb 150 en daar is het mij eerlijk gezegd nooit zo erg opgevallen wat betreft die opwarmtijd .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@balboa..Ik heb deze foto van het internet geplukt en ja het zijn NOS buizen. De fabriek is in 1986 opgedoekt. Mogelijk dat de buizen uit de laatste serie zijn. Ze komen morgen binnen. Mmhh..nu ik meer en meer info vind twijfel ik aan de NOS

overigens is dit een coole site http://www.gstube.com/catalog/?bl=1 Je kunt daar rechtstreeks russische buizen kopen. Ook een metal 6H8C (Zie cataloges) voor 19 dollar p/st die op een amerikaanse site zo'n 80 dollar kost!! (http://thetubestore.com/russian6sn7.html) Tel uit je winst..

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2008 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Chaoss schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 22:55:
verschil is datje voor 500,- al een cd-speler bij pacific Audi koopt :) en bij ornec nog veel minder...

maargoed vraag me wel af of die nog duurdere cd-spelers het gled nog wel waard zijn... het lijkt me dat de gluidswkaliteit vooral door de versterker en luidsreakers bepaald worden.
Ik zei ook bijvoorbeeld 1000 euro hé. ;)

Maar ik heb zelf naar een aantal mooie CD spelers geluisterd laatst, waaronder een Primare CD-21 en een CD-31, en een Musical Fidelity A5, allemaal geen misselijke spelers.

Ik weet nog niet welke ik beter vind, maar ik merkte echt wel verschil tussen de CD21 en de 31 en de A5. Die laatste twee staan gewoon nog een stap hoger qua plaatsing, controle en detail.

Dus duurdere CD spelers zijn tot op zekere hoogte zeker zinvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemaworst
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2022
Ik ben sinds gisteren de trotse eigenaar van een Thorens TD 160(niet uit china, maar uit Soest via markplaats. Wel voor de "chinese" prijs van 40E). Prachtig apparaat.
Nu moet ik hem nog aansluiten aan mijn Yaqin 300B. Ik denk er over om de Yaqin MS12B te kopen.
Dat is een voorversterker met phonotrap. Wat mijn verbaast is dat er een volumeknop opzit.
Kan ik de Yaqin MS12B aansluiten op de Yaqin 300b? Ik wil graag het volume regelen op de 300b versterker.
Of is de Yaqin MS12B overkill en heb ik een andere apparaat nodig?

Voor de tussentijd heb ik net voor 25E een goedkope voorversterker gekocht bij Radio Piet, komt vast ook uit china

[ Voor 24% gewijzigd door hemaworst op 03-01-2008 14:05 ]

Hans Dorrestijn: "Want, de worstjes van de Hema zijn niet te hard of slap...De Hemaworst, hoera hoera, zit barstens vol met sap.Baby's die nu juichen aan de moederborst...Zouden harder zuigen aan de Hemaworst"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moborunner
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09-2022
viajero83 schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 21:47:
Sinds enkele maanden heb ik al veel plezier mogen beleven van de MHZS 33 CD speler.
Het enige vervelende is dat ik de cd speler niet met de remote control kan bedienen.
Als ik afstandbediening voor een camera houd zie ik wel dat er een infrarood signaal uitgaat, maar de cd speler reageert op geen enkele druk op de knopjes van de afstandbediening.
Is er nog iets anders dat ik kan controleren om te constateren wat het probleem is?
Als ik de ontvanger op de cd speler wil controleren kan ik dan gemakkelijk het loopwerk loshalen zonder iets te slopen?
Batterijen ? ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemaworst
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2022
viajero83 schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 21:47:
Ik zie dat je in Ede woont, net als ik. Je kan je speler ff meenemen naar mij toe, dan kunnen we kijken of het aan de afstandbediening ligt.

[ Voor 41% gewijzigd door hemaworst op 03-01-2008 11:01 ]

Hans Dorrestijn: "Want, de worstjes van de Hema zijn niet te hard of slap...De Hemaworst, hoera hoera, zit barstens vol met sap.Baby's die nu juichen aan de moederborst...Zouden harder zuigen aan de Hemaworst"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orbit
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 18:36
Even een oude koe uit de sloot halen:

Zoals sommigen zich mischien kunnen herinneren heb ik een poosje geleden besteld bij Ornec en een van de toestellen was DOA.

Dit heeft enorm veel tijd gevraagd maar na 2 maand had ik dan toch een nieuw toestel in huis, kosteloos.

Het had natuurlijk allemaal veel sneller moeten gaan maar al bij al ben ik toch tevreden van het resultaat. De setup is ondertussen netjes ingespeeld en het geheel laat m'n zelfbouw full rage speakers echt schitteren!

Conclusie, de DOA garantie van Ornec is een feit, je moet enkel wel geduldig zijn en niet bang zijn om dagelijks te telefoneren.

Voor de volledigheid, het ging om de volgende toestellen:

Original A8S
Classic 10.0
Classic 8.0b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
Hoe is de kwaliteit van de MHZS CD33 cd speler zonder al die mods die ik in diverse forums lees ?.en hoe is de laser optiek welke vrij goedkoop uitgevoerd zou zijn.
zit er over te denken deze ook aan te kopen via Ebay,nu ik ben gegrepen door het Hongkong virus voor naast m,n gisteren net binnen gekregen YAOIN 5881A buizenvesterker, welke zeker niet vekeerd klinkt alleen toch vrij warm wordt.
kan m,n hand nauwlijks op het trafo paket houden zonder deze te verbranden is dit normaal ? zal terzijner tijd de gloeispanning eens nameten. ook ruikt de vesterker nogal als deze een tijd heeft aangestaan hoop wel dat dit overgaat na een tijdje, veder nog geen spijt van m,n aankoop.
luisterde tot nu toe nog naar een 18 jaar oude JVC installatie waar ik nu nog de tuner en cd speler van gebruik met een paar Wharfedale Diamond 8.2 boekenplank speakers.

Edit: toch maar even open geschroefd en de gloeispanning nagemeten, is 6,6V dus dat lijkt me wel in orde. heb dus maar zoals het op dit forum voorgesteld wordt een van de 2 500ohm weerstanden losgehaald.
http://www.diyaudio.com/forums/showthread/t-97618.html.
lijkt nu wel wat koeler, geluid is in ieder geval niet veranderd. zal morgen de vesterker een paar uur aanlaten kijken of het wat geholpen heeft.... ja het heeft geholpen trafo paket wordt nu nog maar hand warm, het warmst in het midden na een uur of 3 aanstaan. verbruik ligt rond de 210 watt gemeten met m,n energie meter. zal eerdaags eens kijken of ik die andere mods ook kan uitvoeren. heb een leuk adresje gevonden vlak in de buurt.
http://www.ae-europe.nl/condensatoren.htm
wat vinden jullie van deze Auricaps condensator's?.

[ Voor 32% gewijzigd door dirk38 op 04-01-2008 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

dirk38 schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 16:11:
Hoe is de kwaliteit van de MHZS CD33 cd speler zonder al die mods die ik in diverse forums lees ?.en hoe is de laser optiek welke vrij goedkoop uitgevoerd zou zijn.
zit er over te denken deze ook aan te kopen via Ebay,nu ik ben gegrepen door het Hongkong virus voor naast m,n gisteren net binnen gekregen YAOIN 5881A buizenvesterker, welke zeker niet vekeerd klinkt alleen toch vrij warm wordt.
kan m,n hand nauwlijks op het trafo paket houden zonder deze te verbranden is dit normaal ? zal terzijner tijd de gloeispanning eens nameten. ook ruikt de vesterker nogal als deze een tijd heeft aangestaan hoop wel dat dit overgaat na een tijdje, veder nog geen spijt van m,n aankoop.
luisterde tot nu toe nog naar een 18 jaar oude JVC installatie waar ik nu nog de tuner en cd speler van gebruik met een paar Wharfedale Diamond 8.2 boekenplank speakers.
Ja, de Yaqin MC5881a word warm...Maar dat je traffo's of/dat de amp ruikt is niet normaal. Althans ik heb dat gelukkig niet. Lijkt me dat je een controle ruststroom eens na moet meten!!
Wel het afkoel tikken na uitzetten amp is duidelijk aanwezig

Over de MHZS CD33 heb ik ook zo'n me twijfels of dat in mijn geval een aanwinst is. Verder heb ik een setje Tung-Sol 6L6GC STR voor deze amp in de bestelling. Hoe dat "sound" laat ik nog horen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orbit schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 16:08:
Even een oude koe uit de sloot halen:

Zoals sommigen zich mischien kunnen herinneren heb ik een poosje geleden besteld bij Ornec en een van de toestellen was DOA.

Dit heeft enorm veel tijd gevraagd maar na 2 maand had ik dan toch een nieuw toestel in huis, kosteloos.

Het had natuurlijk allemaal veel sneller moeten gaan maar al bij al ben ik toch tevreden van het resultaat. De setup is ondertussen netjes ingespeeld en het geheel laat m'n zelfbouw full rage speakers echt schitteren!

Conclusie, de DOA garantie van Ornec is een feit, je moet enkel wel geduldig zijn en niet bang zijn om dagelijks te telefoneren.

Voor de volledigheid, het ging om de volgende toestellen:

Original A8S
Classic 10.0
Classic 8.0b
Mooi! bevallen ze 100%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

zijn hier mensen die ervaring hebben met de Bada DC-222 amp? dit is een van de versterkers die pacific audio me aan rade, lijkt me opzich een leuke hybride versterker echter lijkt de THD van 0,5% me wat aan de matige kant? beetje klasse ab versterker zit wel onder de 0,1% lijkt me?

als volledige buizenverstekrer rade PA mij de Meixing MingDa MC368B-90 aan, een wat sterkere buizenamp zodat de meeste zuilenspekaers fatosnelijk aan te sturen zijn... deze amp heeft wel een afstandbediening (een van mijn eisen) maar volgens mij kunje daar alleen maar het volume mee besturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@dirk38..

Dat met die trafo lijkt me niet fris. Zo heet dat jij bijna je vingers verbrand kan echt niet. Warm okee maar heet is niet goed. Ik raad je aan minimaal de tip van silitek te volgen danwel het apparaat te laten controleren door iemand die er verstand van heeft. Voor je verder van huis bent en het geheel doorbrand (of je huis) })

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2008 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]dirk38 schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 16:11:

waarom een MHZS cd speler ? , koop een Jolida CD speler bij Cattylink ! , ik heb deze speler bijna 3 jaar geleden hier gekocht en voordat deze speler werd verstuurd heeft ie eerst een burn in test gehad van 48 uur !! .Tot op heden geniet ik nog elke dag van deze speler en ik durf rustig te stellen dat er in Europa geen ENKELE speler onder de € 1000 te koop is die hieraan kan tippen .... het enige wat ik tot nog gedaan heb is de buizen 12AX7 van EH vervangen door die van Mullard en dit gaf met name in het middengebied een hoorbare verbetering .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Even over cd spelers rond de 1000.- Ik vindt de Astin Trew 3000 erg fraai. Het is een buizen cd speler. Erg mooi als je op zoek bent naar een fijne combinatie van detail en betrokkenheid bij de muziek. (wie het beter kan uitdrukken: ga je gang)

:) De AT3000 valt wat buiten het topic, hij wordt in ieder geval wel in China gemaakt :)

Groet Roland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim_heijt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 07:26
Chaoss schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 16:51:
zijn hier mensen die ervaring hebben met de Bada DC-222 amp? dit is een van de versterkers die pacific audio me aan rade, lijkt me opzich een leuke hybride versterker echter lijkt de THD van 0,5% me wat aan de matige kant? beetje klasse ab versterker zit wel onder de 0,1% lijkt me?

als volledige buizenverstekrer rade PA mij de Meixing MingDa MC368B-90 aan, een wat sterkere buizenamp zodat de meeste zuilenspekaers fatosnelijk aan te sturen zijn... deze amp heeft wel een afstandbediening (een van mijn eisen) maar volgens mij kunje daar alleen maar het volume mee besturen?
Ik kreeg dus precies hetzelfde advies. Mij werd ook de Bada hybride aangeraden en werd me verteld beter te zijn als de Classic 6.10 en G&W 2006. Dit terwijl de output rates op 8 en 4ohm lager zijn in de specificaties. Zouden ze een overschot aan die Bada DC-222 hebben bij pacific audio???

Het rare is ook dat de amp zo'n 100euro duurder is als de bovengenoemde Classic en G&W bij hun, terwijl bij Ornec de Bada juist de goedkoopste is van het drietal.

Om het verhaal wat completer te maken, ik ben op zoek naar een geschikte amp (nu NAD C352, 2x80watt aan 8 en 4ohm) voor mijn mooie Dynaudio Contour S1.4's (85db 4ohm). Niet veel buizen weten op deze speakers een beetje body te geven denk ik persoonlijk, gezien de lage gevoeligheid. Pacific was dit met mij eens en zei dat de Bada 222 zeer mooi klonk op Dynaudio.

Nu moet het wel heel toevallig zijn als jij ook Dynaudio speakers zou hebben, anders zitten ze volgens mij gewoon iedereen deze versterker aan te smeren (goede quantum kortingen bedongen in China?). Mij leek hun advies eerlijk en oprecht, echter nu begin ik toch te twijfelen hieraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
tim_heijt schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 23:12:
[...]

Ik kreeg dus precies hetzelfde advies. Mij werd ook de Bada hybride aangeraden en werd me verteld beter te zijn als de Classic 6.10 en G&W 2006. Dit terwijl de output rates op 8 en 4ohm lager zijn in de specificaties. Zouden ze een overschot aan die Bada DC-222 hebben bij pacific audio???

Het rare is ook dat de amp zo'n 100euro duurder is als de bovengenoemde Classic en G&W bij hun, terwijl bij Ornec de Bada juist de goedkoopste is van het drietal.

Om het verhaal wat completer te maken, ik ben op zoek naar een geschikte amp (nu NAD C352, 2x80watt aan 8 en 4ohm) voor mijn mooie Dynaudio Contour S1.4's (85db 4ohm). Niet veel buizen weten op deze speakers een beetje body te geven denk ik persoonlijk, gezien de lage gevoeligheid. Pacific was dit met mij eens en zei dat de Bada 222 zeer mooi klonk op Dynaudio.

Nu moet het wel heel toevallig zijn als jij ook Dynaudio speakers zou hebben, anders zitten ze volgens mij gewoon iedereen deze versterker aan te smeren (goede quantum kortingen bedongen in China?). Mij leek hun advies eerlijk en oprecht, echter nu begin ik toch te twijfelen hieraan.
PA heeft niet of nauwelijks voorraad. Dat zou dus geen reden hoeven te zijn. Ik heb zelf ook een Bada bij hun gekocht. De Bada Purer 3.8SE. Dit na volle tevredenheid overigens. Ik heb hun ook om advies gevraagd en zij gaven mij een aantal opties (niet alleen bada) Heb uiteindelijk zelf voor de Bada gekozen. Ik heb net even een foto van het binnenwerk gezien van die DC222. Lijkt enigszins op de 3.8Se, maar deze is mono opgebouwd en heeft een 6sn7 buis.

De Classic en G&W zijn trouwens geen hybride modellen. 1 op 1 vergelijken gaat dus een beetje moeilijk. Het lijkt mij een mooie versterker voor de prijs, maar er zal ongetwijfeld meer op de markt zijn in die range.

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Neej ik heb geen Dynaudio speakers, kheb kwa hifi niets noemenswaardigs in huis probeer dus echt een nieuwe set samen te stellen.... PA gaf ook al aan dat ze dan niet echt een specifiek advies kunnen geven... maar adhv mijn omschrijving raden ze mij een Hybride versterker aan (ivm iets warmere sound) en ze noemden daarbij specifiek Bada of een iets krachtigere buizenamp.

overigens twijfel ik neit aan de kennis en eerlijkheid van PA, ik begrijp ook we dat gepast advies geven erg moeilijk is.

al met al kom ik er niet verder mee, waar begin je met een nieuwe hifi set? versterker of speakers?

Buizenamp valt denk ik wel af, ik wil qua aanschaf van de versterker eigenlijk onder de 750,- blijven, en ik wil een amp die met remote aan/uit te zetten is, volume control en liefst ook input selectie... volgens mij vallen alle buizenamps dan al af of ze zijn flink duurder.

hybride lijkt een goeie middenweg... maar is de Xindak XA6900 dan geen betere optie? die specs lijken iig beter dna die van de Bada dc222

[ Voor 47% gewijzigd door Chaoss op 04-01-2008 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 20:17:

waarom een MHZS cd speler ? , koop een Jolida CD speler bij Cattylink ! , ik heb deze speler bijna 3 jaar geleden hier gekocht en voordat deze speler werd verstuurd heeft ie eerst een burn in test gehad van 48 uur !! .Tot op heden geniet ik nog elke dag van deze speler en ik durf rustig te stellen dat er in Europa geen ENKELE speler onder de € 1000 te koop is die hieraan kan tippen
Bbrrr...Ik ben geen liefhebber van bovenstaande uitspraak. Dat kun je namelijk NOOIT zeggen dat iets het beste is of niet kan tippen aan...

Smaak, matching, eigen gehoor spelen daarin namelijk een te belangrijke rol maar dat hoef ik je ook niet te vertellen! Maar zo te merken ben je dus zeer tevreden met je jolida speler. Dat kan zeer goed.

@jeep..Hee jeep wat ben je stil! Is er iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodes54
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-03-2022
Wat me opvalt is dat (bijna) niemand een losse DA converter in huis heeft. Er zijn een aantal zeer goede en nog betaalbare DA converters op de markt vandaag de dag waar bijna geen cd speler aan kan tippen. Het enige wat je nog nodig hebt is een degelijk loopwerk (een MHZS speler voldoet waarschijnlijk prima) en hoef je niet meer met je soldeerbout te pielen...
Als ik zo vrij mag zijn wil ik twee niet chinese DA converters aankaarten die rond de 1000 Euro te koop zijn.
Ik heb een uitgebreidde luistertest gedaan met een Lavry DA10, Benchmark DAC1 en de DA converter van de gebruikte cd speler, in dit geval mijn gemodde Marantz CD-63MKII SE.
Het eerste wat opvalt is dat zowel de Lavry als de Benchmark een ongelooflijke verbetering geven ten opzichte van de Marantz DA. Alsof je een gordijn voor de speakers wegtrekt. En dat terwijl de DA van de Marantz best goed presteert ten opzichte van andere cd spelers.
Tussen de Lavry en Benchmark zijn ook duidelijk verschillen te horen waarbij het vooral op smaak aankomt. De Benchmark is duidelijk transparanter, een ongelooflijk strak laag en het beste stereobeeld en diepte wat ik ooit gehoord uit een DA converter. De Benchmark klinkt wel harder dan de Lavry maar verliest daarbij niet de muzikaliteit. De Lavry daarintegen is warmer maar dat gaat ten koste van het strakke laag. Ook het stereobeeld en diepte zijn minder. Wel een lekkere converter om naar te luisteren trouwens.
Uiteidelijk heb ik voor de Benchmark DAC1 gekozen vanwege zijn ongelooflijke strakke geluid en uitmuntende stereobeeld. Hij klinkt dan wel wat hard maar dat wordt door een buizen amp keurig gecompenseerd. Voor een kleine 1000 Euro krijg je een top DA converter met 3 digitale inputs (optisch en coaxiaal SP/DIF en AES/EBU) en 2 analoge outputs (tulp en gebalanceerd XLR), twee hoofdtelefoonaansluitingen en een passieve volume regeling.

Wie hem eens wil beluisteren op mijn set is van harte welkom. Natuurlijk mag je ook je eigen cd spelert meenemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Nofi, maar waarom vertel je dat hier?
Klinkt hardstikke mooi enzo... maar het is zoals je zegt niet Chinees :P.

Ik zit btw wel over een chinese dac te denken, maar voorlopig heb ik een arcam delta110 preamp tussen DIY buizenbak en pc\cd-speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodes54
De reden dat ik het post is eigenlijk omdat ik lees dat veel mensen een hoop tijd (en geld) stoppen in het modificeren van hun cd speler omdat ze niet tevreden zijn over het geluid, dus ik wilde eigenlijk een andere oplossing aankaarten.
Met een externe DA kun je bijna elke chinese cd speler in huis halen, gezien de goede loopwerken die worden gebruikt.

Overigens ben ik wel benieuwd naar de chinese DAC's die op de markt zijn, zoals de Xindak DAC5. Eens kijken of ik er één op zicht kan krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door rhodes54 op 04-01-2008 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Hmm ja zou ik ook wel willen.
Heb nml wel interesse, maar om mijn huidige setup te vervangen voor 1000E terwijl ik niet weet in hoeverre ik er hoorbaar (!) op vooruit ga vind ik niet leuk..

* Boudewijn is ook maar arme student natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodes54
Boudewijn schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 11:19:
Hmm ja zou ik ook wel willen.
Heb nml wel interesse, maar om mijn huidige setup te vervangen voor 1000E terwijl ik niet weet in hoeverre ik er hoorbaar (!) op vooruit ga vind ik niet leuk..
Als je echt geïnteresseerd bent dan zou je eens contact op kunnen nemen met de importeur in nederland: Helios. Daar heb ik hem ook vandaan. Vaak kun je spullen enkele dagen op zicht krijgen en ze bieden de garantie dat je je geld terugkrijgt mocht hij toch niet bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ja ik weet, maar dat is dan weer de niet-chinese prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 09:47:
@jeep..Hee jeep wat ben je stil! Is er iets?
offtopic:
ja, ik ben het huis van mijn moeder aan het leeghalen zodat het verkocht kan worden. 60 jaar aan troep uitzoeken.
Ik heb wel mijn oude Vectrex gevonden, in prima staat!

En onze oude Telefunken Concertino uit '54 die het nog prima doet (in 1x raak gegoogled)
Afbeeldingslocatie: http://www.jvanschaikconsultancy.nl/radiomuseum/telefunken/concertino%2055%20front.JPG
Dit is dus de reden dat ik altijd al wist dat buizen goed klinken: dat deed deze ook. Daar maakte ik altijd mijn huiswerk bij.
Orbit schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 16:08:
Even een oude koe uit de sloot halen: ... besteld bij Ornec en een van de toestellen was DOA.

Gefeliciteerd met je nieuwe koe. ;)
rhodes54 schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 10:51:
Wat me opvalt is dat (bijna) niemand een losse DA converter in huis heeft. Er zijn een aantal zeer goede en nog betaalbare DA converters op de markt vandaag de dag waar bijna geen cd speler aan kan tippen. Het enige wat je nog nodig hebt is een degelijk loopwerk (een MHZS speler voldoet waarschijnlijk prima) en hoef je niet meer met je soldeerbout te pielen...
Tel de kosten eens op? Ik heb mijn MHZS voor €210 hier. En er zit een prima basis in met buizenuitgangstrap. Met een klein beetje knutselen (wat ik graag doe) zit je op het niveau van >€1000 spelers. Als je dan €1000 extra uit wilt geven omdat je niet kunt of wilt solderen dan lijkt me het antwoord op je vraag wel duidelijk.
Moet ik wel even een voorbehoud maken natuurlijk: ik weet niet hoe ze klinken t.o.v. elkaar.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2008 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

offtopic:
Ouch, klote voor je. Zeker geen buizen daar gevonden? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jeep..dat kan een reden zijn...

Trouwens zou jij je CD-speler gaan tweaken met een passief filter? Ik heb een aantal pro en cons gehoord waardoor ik twijfel. Zo neemt bij een Passief filter de uitgangimpedantie toe. En dit zou ik niet moeten willen volgens iemand..uhh..waarom ben ik ff vergeten :? Echter de lineariteit van het geluid neemt door het gebruik van passief filter toe en dat is weer goed.

Maar ik hoorde ook weer dat veel opamps zowel een passief als en actief deel hebben. Beste van beide werelden dus. Dus...levert een passief filter per definitie nou verbetering op? En zo ja...wat is dan het verschil...Koifarm, machmat en klanten van machmat zijn er allemaal tevreden over...Echter soms vraag ik me af of de speler nog wel beter kan spelen.

Overigens hoorde ik dat de ruis van MHZS CD-speler ook te maken kan hebben met slechte aarding in de printplaat! Ik moet zeggen dat ik de ruis zeer miniem vind.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2008 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
Zit er eigenlijk nog verschil tussen de MHZS CD33E en de MHZS CD33 dus zonder E.
zo van de foto,s af te zien, zijn het de zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dirk38 schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 17:41:
Zit er eigenlijk nog verschil tussen de MHZS CD33E en de MHZS CD33 dus zonder E.
zo van de foto,s af te zien, zijn het de zelfde.
Is er een cd33 versie dan? Bij mijn weten bestaat er alleen maar de CD33E. Kan me niet voorstellen dat er verschil in zit. Check via ebay wel dat je 220V volt versie hebt en niet gaat bieden op een 110V versie (om logische redenen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zijn jullie ervaringen met de Shanling T100SE? Gaat de bestelling bij Ornec, eenvoudig? Staat op hun site nu voor circa 730 euro.,lijkt me een aardige prijs.
Degene die er modificaties aan heeft uitgevoerd, is dit zelf te doen, of zijn er personen, die dat evt zouden kunnen uitvoeren? Het gaat mij om een maximale buizen geluid (zelf voorversterker, en 300B SE bakken).

mvgr,

300b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

zijn hier mensen die een Bada of Xindak hybride verstereker in huis hebben? ervaringen graag :) zijn op internet maar weinig reviews te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 18:06:
[...]

Is er een cd33 versie dan? Bij mijn weten bestaat er alleen maar de CD33E. Kan me niet voorstellen dat er verschil in zit. Check via ebay wel dat je 220V volt versie hebt en niet gaat bieden op een 110V versie (om logische redenen).
Nee man, 110 is beter! Dan werkt hij 2x zo goed. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tim Heijt 3 jan.

Je had het over eventueel je dynaudio's aan te sturen met een buizenbak en de dan te verwachtte tekorten aan power. Een paar topics terug heb ik al eens melding gemaakt van mijn aanschaf van de meixing m.c. 368-b 90.
Buiten de fantastische geluidskwaliteit viel me onmiddelijk op wat een kracht en power deze versterker had op mijn ensemble monitors. Toegegeven dat het rendement iets beter is dan de dynaudio, was voor mij het vergelijk met de vorige versterker (geintergr. classe 2x120 schone watts aan de haak) in het voordeel van de meixing.
Mocht je misschien je dyn's eens uit willen testen op mijn versterker dan ben je welkom, ik woon wel in Eindhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 03:04:
Tim Heijt 3 jan.

Je had het over eventueel je dynaudio's aan te sturen met een buizenbak en de dan te verwachtte tekorten aan power. Een paar topics terug heb ik al eens melding gemaakt van mijn aanschaf van de meixing m.c. 368-b 90.
Buiten de fantastische geluidskwaliteit viel me onmiddelijk op wat een kracht en power deze versterker had op mijn ensemble monitors. Toegegeven dat het rendement iets beter is dan de dynaudio, was voor mij het vergelijk met de vorige versterker (geintergr. classe 2x120 schone watts aan de haak) in het voordeel van de meixing.
Mocht je misschien je dyn's eens uit willen testen op mijn versterker dan ben je welkom, ik woon wel in Eindhoven.
Maar de MC 368B90 is ook een vrij krachtige buizenamp 70watt in pentode, en 40 watt in triode, lijkt me datje daar aardig wat speakers wel fatsonelijk mee aan kunt sturen zonder datje hele gevoelige speakers nodig hebt.

merk je overigens iets dat de THD 1% is? vraag me af hoe dat in het geluid naar voren komt, collega van mij zweert bij klasse a amps zodra een amp een hogere THD heeft dan 0,02% ist voor hem geen goeie amp meer :?

kun jij bevestigen dat de remote van deze buizenamp alleen volume control heeft??

[ Voor 14% gewijzigd door Chaoss op 06-01-2008 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moborunner
Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 21:04:
Hoe zijn jullie ervaringen met de Shanling T100SE? Gaat de bestelling bij Ornec, eenvoudig? Staat op hun site nu voor circa 730 euro.,lijkt me een aardige prijs.
Degene die er modificaties aan heeft uitgevoerd, is dit zelf te doen, of zijn er personen, die dat evt zouden kunnen uitvoeren? Het gaat mij om een maximale buizen geluid (zelf voorversterker, en 300B SE bakken).

mvgr,

300b
In dit forum is al de nodige aandacht besteed aan mods voor de shanling door JEEP
Kijk ook eens op www.roehren-und-hoeren.de bij modifications.
Of je dat zelf kunt doen....,lees eerst de forums er maar op na en oordeel zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moborunner
moborunner schreef op zondag 06 januari 2008 @ 19:40:
[...]

In dit forum is al de nodige aandacht besteed aan mods voor de shanling door JEEP
Kijk ook eens op www.roehren-und-hoeren.de bij modifications.
Of je dat zelf kunt doen....,lees eerst de forums er maar op na en oordeel zelf.
Sorry JEEP, Ik bedoelde natuurlijk KOIFARM (Our most famous Modder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Moborunner,

Nou, gekeken, maar zelf doen.., net mn frituurpan aangezet, sloegen mn stoppen door...., dus zelf modden??? Maar goed, ik moet de T100SE zowiezo nog gaan bestellen, eerst aar eens kijken of dat allemaal zo makkelijk gaat, maar ik vind de buitenkant alleen al erg fraai.

gr.

300b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Chaoss schreef op zondag 06 januari 2008 @ 00:44:
zijn hier mensen die een Bada of Xindak hybride verstereker in huis hebben? ervaringen graag :) zijn op internet maar weinig reviews te vinden
Zou zeggen....lees het topic nog eens goed door of gebruik de search. ;)

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
  • Laatst online: 12-07 16:11
Ik wil aan mijn Denon surround bak nog een eindversterker (of twee) hangen om zo de controle over mijn front speakers bij stereo te verbeteren. Het type Denon dat ik heb is een AVR 3806, is er met de classic 8.0B een verbetering merkbaar naar jullie mening of zou ik dan toch naar iets anders moeten uitwijken (UcD of iets dergelijks). Ik ben bang dat UcD te klinisch gaat klinken, het moet wel muziek blijven.

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Antw. chaoss 6 jan. betr. meixing mc 368-B90

Van de thd 1% merk ik alszodanig niets, het geluid is zeer open en helder in alle volumestanden (draai overigens alleen in triode, heb nooit behoefte gehad aan meer power terwijl ik wel op redelijk volume draai). Misschien uit het zich in het feit dat de classe versterker die ik voorheen had soms een net iets strakker plaatje neerzette maar de "stage" beleving, het er echt bijzijn gevoel geeft me zoveel meer luistervreugde met de meixing dat ik die thd waarde weinig tot niet interessant vind.

De remote is inderdaad alleen volumeregeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer al 1,5 uur mijn reply af te krijgen maar wis hem iedere keer per abuis. 8)7 8)7
Ik kom net terug van vakantie, dus hier maar wat links voor de nieuwe namen op dit forum verder kom ik toch niet.

Dac's

http://www.lampizator.eu/..._CD_DAC_championship.html

http://www.audiodesignguide.com/DAC_final/DacFinal.html

http://www.audiodesignguide.com/DAC_final/DacFinal.html

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...eName=STRK:MEWA:IT&ih=013

http://www.diykits.com.hk/

http://www.hififever.com/forum/viewtopic.php?t=1739

MHZS spelers

http://www.hififever.com/forum/viewtopic.php?t=1573

http://www.hififever.com/forum/viewtopic.php?t=952

http://www.roehren-und-hoeren.de/phpBB/viewtopic.php?t=4178

Shanling CD100se

http://www.hififever.com/forum/viewtopic.php?t=1738

Ideale buizenversterker voor Dynaudio of andere laagrendement luidsprekers.

http://www.hififever.com/forum/viewtopic.php?t=1772

Bovenstaande mods op mijn naam is geen reklame want je kunt die mods niet bij mij bestellen. Ze zijn bedoeld om het zelf modden aan audio apparatuur te stimuleren. En om te laten zien dat je met weinig geld iets unieks( wat vaak duur is ) zelf kunt maken. Verder stimuleert het modden van apparatuur dat je meer/beter gaat luisteren en daardoor de muziek maar ook de apparatuur meer gaat waarderen en veel meer plezier er aan beleeft.

Hoe klinkt de shanling CD100se?

Afbeeldingslocatie: http://www.ict-net.net/setupucd2.jpg

Ik vond hem saai en futloos( prijs € 720 bij leshelemart incl. alles ), De MHZS spelers ( € 200,- )klonken veel mooier.( maar hebben andere nadelen )
Hij ziet er perfect uit en de 2 DAC's zijn ook zeer goed maar daarachter gaat het fout, het audiosignaal gaat door 12 opamps, weerstanden condensatoren en dan door een buizenbuffer die niets laat horen van de buizenklank. Daarom heb ik hem gemodificeerd. En met het resultaat ben ik zeer tevreden. Nu alleen nog nieuwe Dynaudio boxen bouwen.

Bronco.B schreef
@jeep..dat kan een reden zijn...

Trouwens zou jij je CD-speler gaan tweaken met een passief filter? Ik heb een aantal pro en cons gehoord waardoor ik twijfel. Zo neemt bij een Passief filter de uitgangimpedantie toe. En dit zou ik niet moeten willen volgens iemand..uhh..waarom ben ik ff vergeten Echter de lineariteit van het geluid neemt door het gebruik van passief filter toe en dat is weer goed.

Maar ik hoorde ook weer dat veel opamps zowel een passief als en actief deel hebben. Beste van beide werelden dus. Dus...levert een passief filter per definitie nou verbetering op? En zo ja...wat is dan het verschil...Koifarm, machmat en klanten van machmat zijn er allemaal tevreden over...Echter soms vraag ik me af of de speler nog wel beter kan spelen.

Overigens hoorde ik dat de ruis van MHZS CD-speler ook te maken kan hebben met slechte aarding in de printplaat! Ik moet zeggen dat ik de ruis zeer miniem vind.
Jouw verhaal klinkt heel technisch. ;)
Maar luisteren is de beste methode en niet je iets laten aanpraten.
Dus gewoon zelf ombouwen en als het niet bevalt weer terug bouwen. Kost niets tot weinig en geeft veel plezier.

Elk onderdeel in de analoge audio weg doet iets met het geluid, behalve datgene wat het moet doen verzwakken ( weerstand ), filteren ( condensator ), versterken ( opamps, buizen ) doen de onderdelen ook dingen die ze niet moeten doen zoals ruisen, vervormen, faseverdraaien. Daarom is mijn filosofie
_/-\o_ minder is meer _/-\o_ . Door het gebruik van enkele goed gekozen onderdelen de best mogelijke klank te verkrijgen.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2008 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim_heijt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 07:26
Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 03:04:
Tim Heijt 3 jan.

Ik zei niet dat het niet kon / gaat. Het is enkel veeeeel moeilijker een krachtig genoege buizen amp t vinden voor de 85db dynaudio speakers (contour s1.4). Daarnaast zou ik graag gebruik maken van je aanbod en stel ik het zeer op prijs, echter zijn de speakers zo'n 30kg per stuk (met stand) en heb ik op dit moment geen geschikt vervoer.
Ik heb de speakers al eens op een Leben CS-600 (2x32watt) gehoord (met 6L6GC buizen). Hier was ik niet echt over te spreken. Vooral het laag was gewoon niet mijn smaak. Totaal geen punch, terwijl dit zeker in de contours zit. Wel was de bas die aanwezig was / te horen was, zeer gedetailleerd.

Link Leben CS-600: http://www.lebenhifi.com/products/cs600.html

Ook heb ik de Dyn's op 2x mono Advance Acoustic 400watt gehoord en dit was gewoonweg smullen. Voor de prijs naar mijn idee zeer veel kwaliteit. De mono blokken zijn zo'n 800euro per stuk. Advance Acoustic is voor de mensen die het niet kennen, een Frans merk met Chinese makelij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tim_heijt schreef op maandag 07 januari 2008 @ 22:38:
[...]

Ik zei niet dat het niet kon / gaat. Het is enkel veeeeel moeilijker een krachtig genoege buizen amp t vinden voor de 85db dynaudio speakers (contour s1.4). Daarnaast zou ik graag gebruik maken van je aanbod en stel ik het zeer op prijs, echter zijn de speakers zo'n 30kg per stuk (met stand) en heb ik op dit moment geen geschikt vervoer.
Ik heb de speakers al eens op een Leben CS-600 (2x32watt) gehoord (met 6L6GC buizen). Hier was ik niet echt over te spreken. Vooral het laag was gewoon niet mijn smaak. Totaal geen punch, terwijl dit zeker in de contours zit. Wel was de bas die aanwezig was / te horen was, zeer gedetailleerd.

Link Leben CS-600: http://www.lebenhifi.com/products/cs600.html

Ook heb ik de Dyn's op 2x mono Advance Acoustic 400watt gehoord en dit was gewoonweg smullen. Voor de prijs naar mijn idee zeer veel kwaliteit. De mono blokken zijn zo'n 800euro per stuk. Advance Acoustic is voor de mensen die het niet kennen, een Frans merk met Chinese makelij.
Sleep je dynaudio's mee naar de workshop en beluister ze op de UCD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Hé Jeep, nog bedankt voor die tip van die 5692 buis. Gouden tip! Wat een buis, ongelofelijk. Alles valt mooi op z'n plek. Stemmen klinken natuurgetrouw, wat meer "gevoel" in he geluid, meer punch en strakker laag en ietsiepietsie afname qua diepte heb ik het idee. Maar over het algemeen is dit een grotere vooruitgang dan de 6H8C die op hun beurt al weer beter waren dan de standaard 6sn7gt buis.

Niet Chinees, maar heb wel m'n Nordost Blue Heavens verkocht. Heb nu een kabel van 7 meter nodig. Dit is eigenlijk alleen nodig aan 1 kant, zou het mogelijk zijn om de andere kant iest korter te doen (3.5m)?? Of krijg je dan fase problemen oid?

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Die 3.5m verschil zal geen hoorbaar fase probleem opleveren hoor :) Het is meer van belang dat je recht voor je speakers zit.
(ook amper meetbaar wss.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens zou jij je CD-speler gaan tweaken met een passief filter?
ik wel. Ik heb het gehoord en was er zeer over te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@balboa. Dus als ik het goed begrijp is de 5692 buis een directe vervanger van de 6SN7GT en de 6H8C?

Het betreft neem ik aan een amerikaanse buis en waar heb je die vandaan, als ik vragen mag? Ik heb nu de Russische 6H8C in de amp zitten en aan het inspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 16:25:Ik heb een aantal pro en cons gehoord waardoor ik twijfel. Zo neemt bij een Passief filter de uitgangimpedantie toe. En dit zou ik niet moeten willen volgens iemand..uhh..waarom ben ik ff vergeten :? Echter de lineariteit van het geluid neemt door het gebruik van passief filter toe en dat is weer goed.

Geheel passief, dus van DAC direct naar de output, kan vrijwel nooit. Voor IV conversie zijn er verschillende mogelijkheden, en allemaal hebben ze hun eigen voor en nadelen. Een samenvatting kun je hier vinden. In het geval van een weerstand als IV zul je er altijd een buffer achter moeten zetten, daar kan een passief filter tussen zitten, maar je kunt ook de zelf buffer laten filteren (in dat geval dus actief). Dat kan een buis zijn, maar natuurlijk ook een transistor trap of natuurlijk een opamp.

[ Voor 11% gewijzigd door voodooless op 08-01-2008 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 09:01:
@balboa. Dus als ik het goed begrijp is de 5692 buis een directe vervanger van de 6SN7GT en de 6H8C?

Het betreft neem ik aan een amerikaanse buis en waar heb je die vandaan, als ik vragen mag? Ik heb nu de Russische 6H8C in de amp zitten en aan het inspelen.
Ja, die kun je er zo inprikken. Bij mijn weten zijn er nog een aantal "gelijken".

6SN7(G)(T)(A)(B), 8SN7, 12SN7, ECC32, ECC33, 5692, VT231, CV181, CV925, CV1986, CV1988, CV2821, CV3627, 1633, 6042, 6180, 33S30B

De Ecc33 schijnt ook erg mooi te zijn en de 6sn7w metal base van Sylvania schijnt ook er g mooi te zijn. Maar ook zo goed al onbetaalbaar. Een paar keer per Ebay gevolgd, maar die krengen gaan voor meer dan €100 p/s weg. Die 5692 heb ik ook via Ebay. Inclusief verzendkosten +/- €60,-

5692 - 275 Volts maximum & maximum 1.75 Watts per section
6SN7GT/WGT -- 300 Volts maximum & maximum 3.5 Watts per section
6SN7GTA/GTB - 450 Volts maximum & maximum 5.0 Watts per section

Using the general audio application of 250 plate volts, a bias of 8 volts results in 9ma of current and a plate dissipation of 2.25 Watts, we find:

5692 - runs 43 % over maximum rating – It isn’t a 10,000 hour tube when you run it this HOT!
6SN7GT - runs 64% of maximum – coasting and liking it
6SN7GTA/GTB - runs 45% of maximum – Hardly turned on, may outlast you.

When in doubt check with the manufacturer of your equipment. If they provide a schematic with component values and voltages, it's easy to use Ohm’s law to calculate the current and dissipation.
There really is no reason for manufacturers not to provide this information.

6SN7W Sylvania (Mislabeled by me as the 6SN7WGT), black plates – Tied for second and came in first if your system sounds a little laid back, especially some single ended amplifiers – Excellent low level detail resolution, very immediate sounding with a lot of Slam. There are three types of these tubes, two large bottle types, one has a metal ring and one smaller bottle with s smaller plate structure. The smaller one has better low level detail and the larger ones have more slam.

5692, RCA Red Base, very warm sweet sound, great on voices and jazz

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Die Sylvania's, de 12SN7 dan heb ik nog een stel liggen :)
NOS.

DM me maar bij interesse :)

Btw: ik geloof verhalen van 1 specifieke toko nooit echt. Dit klinkt een beetje teveel als schilderen met woorden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Heb deel 6 maar eens geopend trouwens.
Vandaag zou mijn 300b bakkie uit China op de boot moeten gaan volgens de hongkong post.

Hij is 24 dec gepost... wat is er in de tussentijd gedaan?
Douane?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de mensen met commerciële ambities, lees aub http://gathering.tweakers.net/forum/faq/beleid#spam nog eens goed door en let erop.