Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 65.238 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zo, foutje hersteld. Ik had het verkeerde rode draadje gevolgd. Was het draadje van de ingang. Hij det het nu weer goed. Beter zelfs. Bovenop de pot zit waar ook zo'n stom nutteloos stekkertje op zit. die heb ik net nog proberen los te solderen maar dat lukte mij niet.
Het een printplaatje heeft vrij dunne baantjes en een dikke klodder soldeer tussen li en re. Die klodder heb ik wat weggehaald en de draadjes direct op de pootjes van de potmeter gesoldeerd. Dat heeft wel degelijk effect nu. Het volume gaat niet meer van tijdje niks naar eerst rechts en daarna pas stereo als ie al behoorlijk hard staat. Nu gaat ie veel beter gelijk en kun je ook een normaal volume spelen.
Ik heb de koptelefoon dus ook ertussenuit gehaald door het signaaldraadje ernaartoe (alleen de plus dus) direct op de luidsprekeruitgang te solderen. De koptelefoon doet het dus wel maar schakelt niet meer het signaal naar de speakers uit.

Hij klinkt trouwens best lekker zo. Wat vervelende dingetjes zijn er wel door opgeknapt. Het lijkt echt op de Yaqin MC100 die ik gehoord heb, maar dan wat preciezer en wat minder volume. Maar dat wat bruine kroeggeluid zit er wel in. Hij heeft ook behoorlijk meer 'ballen' dan de Yarland 34A maar wat minder finesse. Maar hij is ook nog niet helemaal ingespeeld.

Ik zou trouwens van de koptelefoonuitgang ook een extra ingang kunnen maken natuurlijk. Kwestie van een paar extra draadjes. Wel handig voor mp3 oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moborunner
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09-2022
Ben van plan om de interne kabels (print naar cinch) van mijn shanling te vervangen, wat voor kabel kan ik hier het beste voor gebruiken ?
Heb nog wel zilver met teflonmantel liggen ,maar dat is vrij dik en bedoeld voor luidspreker filters.

@JEEP nog bedankt ,de 5670 buisjes zijn een goede stap vooruit.
Het inspelen van speler en buizen duurt wel erg lang maar het klinkt steeds beter.
Het zal nog wel een paar weken duren voor ik een uitspraak kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
moborunner schreef op zondag 25 november 2007 @ 21:41:
Ben van plan om de interne kabels (print naar cinch) van mijn shanling te vervangen, wat voor kabel kan ik hier het beste voor gebruiken ?
Heb nog wel zilver met teflonmantel liggen ,maar dat is vrij dik en bedoeld voor luidspreker filters.

@JEEP nog bedankt ,de 5670 buisjes zijn een goede stap vooruit.
Het inspelen van speler en buizen duurt wel erg lang maar het klinkt steeds beter.
Het zal nog wel een paar weken duren voor ik een uitspraak kan doen.
graag gedaan. Die 5670W van GE ging imo vrij snel.

Ik was er toevallig zelf ook net naar aan het kijken. Ik heb wel wat mooie kabel gevonden.
Automatic Electric Europe heeft leuke dingen.
Machmat heeft ook nog mooie en niet te dure kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 november 2007 @ 03:46:
Hij klinkt trouwens best lekker zo. Wat vervelende dingetjes zijn er wel door opgeknapt. Het lijkt echt op de Yaqin MC100 die ik gehoord heb, maar dan wat preciezer en wat minder volume. Maar dat wat bruine kroeggeluid zit er wel in. Hij heeft ook behoorlijk meer 'ballen' dan de Yarland 34A maar wat minder finesse. Maar hij is ook nog niet helemaal ingespeeld.
Jeep je bent een prima vent maar god oh god..maar wat reageer jij precies volgens mijn verwachting. Ik Zat er namelijk al op te wachten wanneer je, in bedekte termen weliswaar, zou gaan zeggen dat hetgeen jij aanschaft altijd beter is dan wat anderen aanschaffen.

Ik krijg tenminste het gevoel of indruk dat alleen jij kennelijk in staat bent precies het goede aan te schaffen en de rest van het personen alhier maar wat doet zonder na te denken. Ik kan me soms niet aan te idee onttrekken dat de stukken die je schrijft soms 'ietswat' arrogant zijn. Maar goed ik wil ook niet te lang gaan zitten trollen maar ik baal er soms wel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op maandag 26 november 2007 @ 10:35:
[...]

Jeep je bent een prima vent maar god oh god..maar wat reageer jij precies volgens mijn verwachting. Ik Zat er namelijk al op te wachten wanneer je, in bedekte termen weliswaar, zou gaan zeggen dat hetgeen jij aanschaft altijd beter is dan wat anderen aanschaffen.

Ik krijg tenminste het gevoel of indruk dat alleen jij kennelijk in staat bent precies het goede aan te schaffen en de rest van het personen alhier maar wat doet zonder na te denken. Ik kan me soms niet aan te idee onttrekken dat de stukken die je schrijft soms 'ietswat' arrogant zijn. Maar goed ik wil ook niet te lang gaan zitten trollen maar ik baal er soms wel van.
Ach, hij bezit nou eenmaal behoorlijke kennis. Dat kleine beetje arrogantie mag hij best hebben. Steek niemand veren in z'n kont maar volg de topic op de voet. Voor mij gevoel staat "sociaal" hoog in het vandel bij hem. Althans, behulpzaam is ]eep zeker.

Hoe dichter bij het vuur, hoe warmer het is!!..Automatisch heb je dan snel het leuke spul. ;)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodes54
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-03-2022
Verwijderd schreef op maandag 26 november 2007 @ 10:35:
Ik moet ook zeggen dat ik zijn opmerking absoluut niet zo opvat. Ik zie het als een smaakverschil en vind zijn bevindingen juist in balans. Precisie en finesse zijn nou precies details waarop je een bepaalde buis of versterker uitkiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat hetgeen jij aanschaft altijd beter is dan wat anderen aanschaffen
sorry? Die interpretatie is voor jouw rekening.
Ik denk dat je mijn enthousiasme aanziet voor arrogantie. Jouw fout. Ik zeg toch ook niks van jouw lompe overbodige reacties?

Ik probeer het alleen te beschrijven wat ik hoor. Ik kan het vergelijken (met in gedachten wat ik gehoord heb), jij niet. Dus wat lul je nou? En wat ik schrijf is geen kwalitatieve beschrijving maar gewoon wat je uit de schakeling zou kunnen herleiden. Dat is geen afzeiken, afgunst of opscheppen maar gewoon verstandelijk beredeneerd (PP vs. SE).

Die KT88 is gewoon een lelijk en goedkoop prul, maar hij klinkt verbazend goed. Ik snap ook niet goed hoe er zoveel geluid uit die eigenlijk veel te kleine trafo's komt. Mag ik er ajb enthousiast over zijn? Ik heb er verdorie lang genoeg op moeten wachten, en mijn poten gebrand met solderen om het goed te krijgen.

edit: pff, ik had m al de hele dag open staan. Nu eerst ff verstuurd. Geen tijd om aan te passen, moet nu weg. Maar dit soort opmerkingen kost mij altijd erg veel energie... Ben al vroeg op vanwege keuken plaatsen.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2007 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moborunner
@ JEEP Laat je niet zo opnaaien .......

volgens mij waardeert het overgrote deel op dit forum jouw info en bevindingen wel, althans ik zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ JEEP Ga a.u.b. gewoon zo door met waar je goed mee bezig bent. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moborunner schreef op maandag 26 november 2007 @ 19:43:
@ JEEP Laat je niet zo opnaaien .......

volgens mij waardeert het overgrote deel op dit forum jouw info en bevindingen wel, althans ik zeker.
Hier ben ik het volkomen mee eens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:10

voodooless

Sound is no voodoo!

Zullen we weer gewoon ontopic verder gaan?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jedel
  • Laatst online: 23-08 22:53

jedel

Kevlar

waar kan ik het beste een MHZS CD33 bestellen? (en vooral waar niet?)

nu ook XP² workstation --> xp2200² = 3600MHz computing power bp6 (stof-vanger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ontopic! :)
Ik denk op Ebay bij de usual suspects: Leshele, On9, Richtonaudio. Mij is zeevracht qua afhandeling vorige keer prima bevallen. Alleen het wachten niet. Maar wel lekker goedkoop. Stel wel zeker dat je de goede kleur krijgt want dat is nog wel eens moeilijk voor die Chinese Ebayers.

Ik denk dat dit ook mijn volgende aankoop wordt. Ik vind alleen de knoppen niet zo handig zitten, en met sommige cd's is hij wel eens aan het klooien, maar ik sta steeds weer verbaasd hoe goed hij klinkt. En dan kun je ook nog eens zo lekker modificeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemaworst
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2022
jedel schreef op maandag 26 november 2007 @ 21:45:
waar kan ik het beste een MHZS CD33 bestellen? (en vooral waar niet?)
Ik heb mijn mhzs bij takhei55 op ebay gekocht. deze winkel reageert zeer snel op emails(binnen 12 uur). Ik had hem via boot laten komen, duurt wel wat langer(6 weken) voor je hem thuis hebt.
IK heb gevraagd aan takhei55 of hij de verzendkosten en de echte waarde van de cdspeler op de factuur wilde zetten, ivm met douaneproblemen. Dit heeft hij gedaan. Mijn pakket is niet opengemaakt door douane, dus ik denk dat ik de douane kosten heb omzeilt.
Totaal was ik 198E kwijt(incl shipping). Ik heb hem gewonnen voor 4 AUS Dollar.

Hans Dorrestijn: "Want, de worstjes van de Hema zijn niet te hard of slap...De Hemaworst, hoera hoera, zit barstens vol met sap.Baby's die nu juichen aan de moederborst...Zouden harder zuigen aan de Hemaworst"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 01:41:

Ik vind alleen de knoppen niet zo handig zitten, en met sommige cd's is hij wel eens aan het klooien,
Ik ben ervan overtuigd dat jij in staat bent om weer een "net iets betere cd speler"aan te schaffen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja, een Shanling CD100SE, maar die vind ik dan net weer ff te duur.
Wat ik trws ook een voordeel vind is dat er 5670 buisjes inzitten, die heb ik toch al liggen voor de Yarland. Die zijn imo beter dan 12AX7/ECC83 en niet zo achterlijk duur (meestal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo net een paartje 6N3PE binnen gekregen.

Heeft iemand ervaring met deze buis in de MHZS 33?

De verkoper schrijft:

These are the only Cryo treated tubes 6N3P-E and I am a reliable Source for this Audio or DAC Tube, cryo treatment reduces inherent material fractures by 300%, and
increases longevity by a factor of 8 (eight), of course it also increases sound quality and the life of your equipment!! these tubes are offered as an alternative to 6N3P-DR, and are Identical with the exception of a switch layer rather than Damper, do not be put off, these are issued with a great deal of technical Effort
the switch layer of course has been suitably 'frozen Solid', buy with confidence from an Enthusiast who wants people to be happy with their purchases!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 12:50:

Wat ik trws ook een voordeel vind is dat er 5670 buisjes inzitten, die heb ik toch al liggen voor de Yarland. Die zijn imo beter dan 12AX7/ECC83 en niet zo achterlijk duur (meestal).
welke 5670 buisjes praat jij over Jeep ? in mijn CD player Jolida jd 100 zitten standaard 12AX7 buizen van EH en deze wil ik de komende tijd gaan vervangen door (gehoormatig ) betere type's dus gaarne even een advies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
over cryotubes: het schijnt 'beter' te klinken, maar of dat echt zo is heb ik nog niet kunnen testen. Degene die ik ken van die gemodifideerde MHZS zij dat het ronder en meer gedetailleerd klonk, maar niet door ze te vergelijken met exact dezelfde non-treated buizen. Dus dat zegt mij niks.

De 6N3p-E buisjes klinken beter en veel ruimtelijker dan de Chinese, maar nog steeds erg schel en met weinig bas, net als de chinese. Ik heb gewone, 6N3p-E en 6N3p-EB gehad.
in mijn CD player Jolida jd 100 zitten standaard 12AX7 buizen van EH en deze wil ik de komende tijd gaan vervangen
In deze pdf van TubeTown staan veel beschrijvingen van het geluid van diverse normaal betaalbare buisjes.
Bij de Tubestore staan ook dergelijke beschrijvingen vermeld.
Ik wil ook nog ns de 12AX7 buisjes in mijn Jolida phonotrap vervangen door: Ei 12AX7, Tung-Sol ECC803s/12AX7 Gold Pin of JJ 803S gold pin. GE 5751 is ook nog een betaalbare optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-06 12:17
Na 3 maanden dit topic gelezen te hebben, heb ik me er ook aan eens gewaagd. Mijn baas had me wat extra geld uitbetaald, waardoor ik genoeg had om eens een gokje te wagen. Ik heb een set aurum cantus leisure Mk II bij china hifidirect besteld. En een Yarland FV34C III. met koperen luidsprekerkabels (met een onuitspreekbare naam) bij timaudio besteld. En nu is het wachten totdat de boot komt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:18
Mijn cd-speler is nu ook ready to dispatch.....met een leuk klein extraatje:) Hmmm, misschien is december toch wel een leuke maand:) Hopen dat de douane niet al te veel roet in het eten gaat gooien.

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[

[...]

In deze pdf van TubeTown staan veel beschrijvingen van het geluid van diverse normaal betaalbare buisjes.
Bij de Tubestore staan ook dergelijke beschrijvingen vermeld.

:) Jeep bedankt voor deze info , zeer interessante site's , ben op dit moment aan het bieden op een paartje Telefunken ECC83 smooth plates maar ik denk niet dat ik het haal gezien de prijzen die daar voor geboden worden.

• silitek

silitek

Tubes Only

@Viajero83

Hoe bevalt je Yaqin MC 10-L?..welke veranderingen heb je al doorgevoerd?. Ik heb deze amp ook op het oog. Wil wat buizen vervangen door Tesla E88CC goldpin goldgrid of russische 6N1P EV...

[ Voor 11% gewijzigd door silitek op 29-11-2007 15:10 ]

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 16:44:
[...]

Als je de klank wilt veranderen/verbeteren van je versterker. Kan ik je nog wel enkele tips geven. Ik heb meerdere typen buizen op deze versterker geprobeerd. Als je zo ver bent zeg het maar.

Koifarm , even een vraag : sinds enige maanden heb ik een Music Angel KT 88 in huis en ben nu bezig met het vervangen van de buizen .Zo heb ik de ECC 81 onlangs vervangen door Siemens NOS ECC 801 S buizen en dat geeft wel verbetering qua detaillering van het geluid echter als ik de versterker aanzet dan gloeien deze buizen even op is dit normaal ? tevens zit ik nog steeds met die irritante klik in mijn speakers als ik de versterker uitzet ondanks dat het volume op nul staat , wat is hier aan de hand ?

• viajero83
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-07-2019
silitek schreef op donderdag 29 november 2007 @ 11:07:
@Viajero83

Hoe bevalt je Yaqin MC 10-L?..welke veranderingen heb je al doorgevoerd?. Ik heb deze amp ook op het oog. Wil wat buizen vervangen door Tesla E88CC goldpin goldgrid of russische 6N1P EV...
De Yaqin bevalt erg goed, al kan ik daar nog niet heel goed over oordelen omdat ik nu niet echt met de juiste speakers speel. Heb nu nog oude Philips FB 815 speakers. Het laag zit redelijk goed in combinatie met de Yaqin en de MHZS 33, maar het hoog is nu niet lekker. Detail is redelijk aanwezig, maar ik mis ruimte in de muziek.
Ik heb nog geen veranderingen uitgevoerd. Ben niet zo heel technisch en ben er pas net achter dat je de zekering eenvoudig kunt vervangen bij de euro aansluiting :-)
Dus eerste aanschaf is een nieuw paar speakers. Vervolgens wil ik de bekabeling aanpakken en als het hele setje dan ingespeeld is ga ik wat meer met de versterker en de cd-speler rommelen.
Als ik dan nog geld over heb wil ik de cd speler misschien laten modificeren door Machmat.

• viajero83
Zijn er overigens meer mensen met een Yaqin MC10-L?
Voor zover ik weet heeft Bronco er één gehad en heeft Jeep ook wel luisterervaring met de MC10-L.
Welke speakers hebben jullie beluisterd met de Yaqin en hoe waren jullie ervaringen?
In eerste instantie wil ik een paar speakers rond de 600 Euro aanschaffen.
Mogelijke kandidaten:
Monitor Audio RS-1
Quad 11L2
Focal Chorus 706V
Jungson BD-2
Opera Consonance Eric 1 (Ornec 640,- incl)

Weet iemand of de Opera Consonance Eric 1 inclusief een frontje wordt gelieverd. Zonder front voor de woofer wil mn vrouw ze niet in de huiskamer hebben staan :-)
Wat ik overigens ook een mooie speaker vind is de Onix Reference 1 van av123. Deze zijn nu voor 750 in de aanbieding welke bijna afgelopen is. Dus dat wordt helaas niet wat.

Verwijderd

De Onix Ref 1 is een hele goede keuze, zeer mooie speaker - zeker voor die prijs.

Die aanbieding is inderdaad bijna voorbij, maar misschien is er wat te regelen ;)

• operatingeskimo
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-11-2020
@ AV123
Beetje gekleurd advies is dat hoor... :N

Verwijderd

operatingeskimo schreef op donderdag 29 november 2007 @ 23:41:
@ AV123
Beetje gekleurd advies is dat hoor... :N
Ik geef geen advies hoor...

Verder is het mijn bescheiden mening, iedereen moet voor zichzelf uitmaken wat hij of zij van een luidspreker vindt.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2007 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 18:00:....Graag gedaan. Indien je nog meer graniet e.d. nodig heeft geef dan maar een gil..Ik haal ze namelijk uit de 'afvalbak' van een steenfabriek!! Het bedrijf gooit hele stukken gewoon weg, echt zonde!
Ik durf het bijna niet te vragen, maar zou je voor mij twee stukken eruit kunnen vissen waar ik platen van 20X30CM uit kan halen. Ik wil die gebruiken als "onderzetter" voor mijn speakers. De verzendkosten betaal ik je natuurlijk plus een vergoeding voor de moeite...

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 23:42:
[...]

Ik geef geen advies hoor...

Verder is het mijn bescheiden mening, iedereen moet voor zichzelf uitmaken wat hij of zij van een luidspreker vindt.
Tsja, je hebt overduidelijk een commercieel belang dus ik denk dat je er goed aan doet je dan wat terughoudend op te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat als AV123 ze niet mooi vond dat ie ze ook niet zou verkopen eerlijk gezegd.
Als hij ze verkoopt lees je toch gewoon over zijn aanprijzingen heen als 'niet relevant'? Ik heb het niet eens gezien waar jullie over vallen, het enige wat me opviel is dat hij wel een uitzondering wil maken voor viajero83 als de aanbieding net afgelopen zou zijn. Dat is toch alleen maar positief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Music Angel begint al aardig ingespeeld te raken. Had het verschil met mijn NAD C320BEE minder groot geschat maar wat een ander geluid zeg. In het begin moest ik nogal wennen aan de hoeveelheid bas die hij gaf en het hoog was nog wat ongecontroleerd. Nu is dat na een week toch al flink bij gedraaid.
Het midden en hoog is zelfs lastig aanwijsbaar, iets wat een goed teken is. Het is er in volle maten maar instrumenten klinken heerlijk als 1 geluid ipv opgebouwd uit laag/midden/hoog. Een hele aparte ervaring.
Moet wel zeggen dat ik nog iets aan ruimtelijkheid mis bij sommige voor mij herkenbare opnames. Het geluid is wel vele malen dieper geworden en het gevoel van het zitten voor het podium is wel toegenomen. Alles zit ik nog wat achterin de zaal voor mijn gevoel'
De NAD gaf me het gevoel in het geluid te zitten en de MA heeft dat iets minder. Maar volgens mij komt dat nog wel, het is namelijk al iets verbeterd.
Aan vermogen niet te weinig hehehe die 2x 40W is ruim voldoende. De volumekonop komt niet verder dan 9 uur want de gevoeligheid van de Klipschen met z'n 98dB zorgt wel voor genoeg geluid.

Moet zeggen dat de Klipschen meer gecontroleerd klinken met de MA. Het hoog is beter in controle en niet te nadrukkelijk aanwezig.

Nou nog een keer een goed alternatief vinden voor die 6n2 voorbuisjes want die blauwe ledjes blijf ik minder vinden.

Ben er al wel uit dat die NAD de deur uit gaat.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

viajero83 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 22:05:
Voor zover ik weet heeft Bronco er één gehad en heeft Jeep ook wel luisterervaring met de MC10-L.
Welke speakers hebben jullie beluisterd met de Yaqin en hoe waren jullie ervaringen?
Mogelijke kandidaten:
Monitor Audio RS-1
Quad 11L2
Focal Chorus 706V
Jungson BD-2
Opera Consonance Eric 1 (Ornec 640,- incl)

Weet iemand of de Opera Consonance Eric 1 inclusief een frontje wordt gelieverd. Zonder front voor de woofer wil mn vrouw ze niet in de huiskamer hebben staan :-)
Wat ik overigens ook een mooie speaker vind is de Onix Reference 1 van av123. Deze zijn nu voor 750 in de aanbieding welke bijna afgelopen is. Dus dat wordt helaas niet wat.
Kijk/luister ook eens naar VISONIK evolution 6. Heb ze zelf ook, gehoor is relatief natuurlijk.
Ook de techniek achter deze speakers spreek mij enorm aan..

En van Nederlandse bodem....dat is het wel anders word het TE commercieel

kuch..je zoek een monitor speaker zie ik :X ..mag ik vragen waarom?

..
Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 08:47:
Mijn Music Angel begint al aardig ingespeeld te raken. Had het verschil met mijn NAD C320BEE minder groot geschat maar wat een ander geluid zeg.

Nou nog een keer een goed alternatief vinden voor die 6n2 voorbuisjes want die blauwe ledjes blijf ik minder vinden.

Ben er al wel uit dat die NAD de deur uit gaat.....
De ledjes zitten in de buizenvoet...ik heb ze definitief uitgeschakeld simpelweg draadje doorknippen ;)

[ Voor 28% gewijzigd door silitek op 30-11-2007 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viajero83
[quote]silitek schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 09:11:
[...]
Kijk/luister ook eens naar VISONIK evolution 6. Heb ze zelf ook, gehoor is relatief natuurlijk.

[...]

Visonik Evo6 ziet er goed uit! 900 euro voor een paar is echter al meer dan ik in eerste instantie uit wil geven. Met wat voor een versterker speel je nu en welke speakers heb je vergeleken?

Ik heb een kamer van ongeveer 16 m2 en heb het idee dat een monitor speaker daar meer tot z'n recht komt. Bovendien koop ik dan liever een iets duurdere monitor, want persoonlijk hecht ik meer waarde aan ruimte en detail dan aan een diepgaand laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silitek schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 09:11:
[...]

De ledjes zitten in de buizenvoet...ik heb ze definitief uitgeschakeld simpelweg draadje doorknippen ;)
En dat draadje is makkelijk te bereiken of moet je daar nog een handeling voor doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moborunner
@ HIFI-Ralph

Heb je al wat gemod aan de Shanling ?
Mijn handen jeuken maar wacht op goed advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jeep. Gisteren ben ik van mount kenia afgekomen alwaar uiteraard geen internet is (en verdomd koud was trouwens). Ik heb de reacties n.a.v. mijn laatste post gisteravond gelezen. Ik wilde me eerst bezinnen op een repliek..maar eerlijk gezegd breng ik het gewoon niet op om verhaal verder uiteen te zetten of te staven met een onderbouwing. Ik geloof niet dat het wat oplevert omdat geschreven woorden voor te veel uitleg vatbaar en te snel uit zijn verband worden gerukt.

Het is jammer dat je het meteen hebt gezien als een trap in je kl*ten in plaats van als een trap tegen je schenen. Maar goed misschien hang ik hier al te lang rond...
viajero83 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 22:05:
Mogelijke kandidaten:
Monitor Audio RS-1
Quad 11L2
Focal Chorus 706V
@viajero

Ik ben tevreden geweest met de Yaqin MC10-L. Lekker punchy en krachtig apparaat met een redelijke goede plaatsing. Ik miste echter nogal wat detail. Maar andere buizen zoals KT77 kunnen een behoorlijke upgrade zijn. Maar vraag daar meer over aan Jeep.

Wat betreft speakers zullen de Ouad's haast afvallen. Die zijn voor zover ik weet qua gevoeligheid zeer laag en ze klinken..nogal tja..duf...weinig dynamisch en best behoorlijk gekleurd.

Ik heb de focal ook beluisterd maar die vond ik nogal schel in het hoog en leek wat betreft totaalbeeld (homogeniteit) ietwat uit balans. Maar ik heb ze beluisterd op een plank tussen overige speakers bij hobo hifi (en die hebben een schakelkast van Marantz erachter zitten waar ik niet vrolijk van wordt. Bij hobo hifi klinken bijv. altijd de B&W kl*te door die schakelkast). Geen beste omstandigheden dus en verdienen mogelijk een tweede kans.

Hetgeen waar ik de laatste tijd vaak op uitkom is dynaudio en epos speakers.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik persoonlijk voorkeur heb ontwikkeld voor de Epos. ;) Behoorlijk homogeen klankbeeld, mooi dynamisch en transparant. Zeker de prijs is aardig, tussen de 650 euro (M15.2) en 800 euro (M22). Voor speakers tot 1000 euro vind ik het een overall winner.
Killer schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 00:16:
Ik durf het bijna niet te vragen, maar zou je voor mij twee stukken eruit kunnen vissen waar ik platen van 20X30CM uit kan halen. Ik wil die gebruiken als "onderzetter" voor mijn speakers. De verzendkosten betaal ik je natuurlijk plus een vergoeding voor de moeite...
Ik zal voor je kijken als ik weer terug ben uit Kenia. Ik kom erop terug. Overigens in woon ik Twello..De dingen wegen nogal wat en zijn niet echt geschikt om met de post versturen. Maar tja..jouw keus

ps. Voor betreft de MHZS cd-speler kun je ook nog kijken bij:
http://www.hi-end.on9mart.com

En voor Yaqin KT88, EL34 en300B amps kun je ook nog terecht bij ebayer ECbuy365
In de meeste gevallen win je in één keer het spul door een bod uit te brengen van bijv. 15 euro.. Zijn verzendkosten zijn namelijk belachelijk hoog.

Als je dat weer vergelijk met bijv. leshele gebeurt vaak het omgekeerde. Voortdurend blijven bieden en dus meer betalen voor de amp en dan lage verzendkosten eroverheen met als resultaat nagenoeg dezelfde kosten.
Vergelijk maar's de uiteindelijk gewonnen biedprijs met elkaar van deze twee ebayers en reken de totale kosten dan uit voor een juist beeld.

Goed ik ga weer in de zon zitten en daarna voor een aantal dagen op safari!!

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2007 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

viajero83 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 10:05:
[quote]silitek schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 09:11:
[...]

[...]

Visonik Evo6 ziet er goed uit! 900 euro voor een paar is echter al meer dan ik in eerste instantie uit wil geven. Met wat voor een versterker speel je nu en welke speakers heb je vergeleken?

Ik heb een kamer van ongeveer 16 m2 en heb het idee dat een monitor speaker daar meer tot z'n recht komt. Bovendien koop ik dan liever een iets duurdere monitor, want persoonlijk hecht ik meer waarde aan ruimte en detail dan aan een diepgaand laag.
Stuur m'n speakers heden aan met een mengyeu mini (6p1,6n3) daarachter een mooie burr brown 24bit, 192khz DAC..Norah Jones, kate melua o.a (jazz) heerlijke combinatie. Laag opbouwend goed geplaats, zang geniaal voorop met vlak daarachter de instrumenten.

Kan alleen over zuil oordelen..om het kort te houden heeft de beslissing voor deze speaker een half jaar geduurd...vele zuilen hebben de revue gepasseerd.
Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 10:25:
[...]

En dat draadje is makkelijk te bereiken of moet je daar nog een handeling voor doen?
Vrij simpel...Is wel mijn doosje maar bij jou is het zowat het zelfde.

Afbeeldingslocatie: http://aycu21.webshots.com/image/34140/2002766804139098280_rs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 10:58:
@jeep. Gisteren ben ik van mount kenia afgekomen alwaar uiteraard geen internet is (en verdomd koud was trouwens). Ik heb de reacties n.a.v. mijn laatste post gisteravond gelezen. Ik wilde me eerst bezinnen op een repliek..maar eerlijk gezegd breng ik het gewoon niet op om verhaal verder uiteen te zetten of te staven met een onderbouwing. Ik geloof niet dat het wat oplevert omdat geschreven woorden voor te veel uitleg vatbaar en te snel uit zijn verband worden gerukt.

Het is jammer dat je het meteen hebt gezien als een trap in je kl*ten in plaats van als een trap tegen je schenen. Maar goed misschien hang ik hier al te lang rond...
[...]
Ach ja dat is nou het mooie van mensen en hun meningen uitten. Af en toe zou het handig zijn als we wat meer zouden lijken op een buizenbakkie. Ander buisje er in en het klinkt heel anders:)

Kan me vinden in jouw mening, maar denk dat Jeep toch wel wat credits heeft op dit forum gezien zijn bijdrage. (wat niet wil zeggen dat jouw opmerking kant nog wal slaat!) Dat hij af en toe wat "doorslaat" in zijn enthousiasme vindt ik dan alleen maar een mooi menselijk iets.

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Balboa schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 11:51:
[...]

Ach ja dat is nou het mooie van mensen en hun meningen uitten. Af en toe zou het handig zijn als we wat meer zouden lijken op een buizenbakkie. Ander buisje er in en het klinkt heel anders:)

Kan me vinden in jouw mening, maar denk dat Jeep toch wel wat credits heeft op dit forum gezien zijn bijdrage. (wat niet wil zeggen dat jouw opmerking kant nog wal slaat!) Dat hij af en toe wat "doorslaat" in zijn enthousiasme vindt ik dan alleen maar een mooi menselijk iets.
Ben net klaar met mail en dacht kijk nog ff. Begrijp me goed (en dat moet jeep haast wel weten anders kent die me heel erg slecht) ik trek zijn kennis en kunde niet in twijfel, die is huge...Zonder twijfel heb ik daar veel gebruik van gemaakt en daar ook zeker zijn credit voor gegeven. En verder ach..
[b]silitek schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 11:29:

Vrij simpel...Is wel mijn doosje maar bij jou is het zowat het zelfde.

[afbeelding]
Lekker doosje hoor >:)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2007 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 00:55:
[...]

Tsja, je hebt overduidelijk een commercieel belang dus ik denk dat je er goed aan doet je dan wat terughoudend op te stellen.
Ben het niet helemaal met je eens. Natuurlijk heeft hij een commercieel belang, maar de manier waarop hij het brengt vind ik neutraal. En als hij aangeeft iemand extra korting te willen geven.....ach is dat niet wat we allemaal willen :P

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

offtopic: Voor de goede orde: " sociale vaardigheden " en intellect in deze topic vind ik zeer hoog en aangenaam. Bronco.b geniet van de zon en de safari , jongen jij bent 1 van de smaakmakers hiero!!..

Zelden heb ik meningsverschillen zo volwassen benaderd zien worden geld voor een ieder...Rode draad in deze is natuurlijk wederzijdse interesse buizenversterker..c.q HiFi

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silitek schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 13:46:
offtopic: Voor de goede orde: " sociale vaardigheden " en intellect in deze topic vind ik zeer hoog en aangenaam. Bronco.b geniet van de zon en de safari , jongen jij bent 1 van de smaakmakers hiero!!..

Zelden heb ik meningsverschillen zo volwassen benaderd zien worden geld voor een ieder...Rode draad in deze is natuurlijk wederzijdse interesse buizenversterker..c.q HiFi

;)
Ik zit zelf ook over een setje visoniks na te denken. De REVO 4 a 660 per setje. Maar volgens de site zijn ze net zoals jouw evolution's niet afgeschermd. Ik dacht dat dit standaard was, geeft dit geen problemen? Wat vond jij trouwens van de Revo's, ze hebben wel dezelfde tweeter en de woofers zien er hetzelfde uit. Ook de prijs verschilt volgens mij maar 70 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mee eens. Ik heb Bronco.b maar ff een mailtje gestuurd. Even goede vrienden.
Balboa schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 11:51:
[...]

Dat hij af en toe wat "doorslaat" in zijn enthousiasme vindt ik dan alleen maar een mooi menselijk iets.
Daar moest ik erg om lachen. :) Ik had die dag ook erg weinig geslapen (4u of zo). Zou wel makkelijk zijn als je er dan ff een andere kop op kon schroeven.
@2 dank je. Dat hoop ik ook tot m'n dood vol te houden :Y .

Ontopic:
nou heb ik zitten solderen aan de Relyon KT88, ging 'ie gisteren midden in de nacht ineens "Pats" op vol volume :( Gelukkig had ik een rustig stukje op staan... pff. Ik schrok me rot.
Daar zal ik toch bij de potmeter iets niet goed gesoldeerd hebben. Tenminste, dat hoop ik.

Ik zal zo nog ff foto's posten (ff shrinken en op imageshack zetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 14:22:
mee eens. Ik heb Bronco.b maar ff een mailtje gestuurd. Even goede vrienden.

[...]

Daar moest ik erg om lachen. :) Ik had die dag ook erg weinig geslapen (4u of zo). Zou wel makkelijk zijn als je er dan ff een andere kop op kon schroeven.
@2 dank je. Dat hoop ik ook tot m'n dood vol te houden :Y .

Ontopic:
nou heb ik zitten solderen aan de Relyon KT88, ging 'ie gisteren midden in de nacht ineens "Pats" op vol volume :( Gelukkig had ik een rustig stukje op staan... pff. Ik schrok me rot.
Daar zal ik toch bij de potmeter iets niet goed gesoldeerd hebben. Tenminste, dat hoop ik.

Ik zal zo nog ff foto's posten (ff shrinken en op imageshack zetten).
Heb ik ook wel eens gehad. Toen ik over stapte op een serieus setje heb ik mijn nieuwe full-range zuilen aan zo'n oud JVC torentje gehangen omdat ik mijn marantz nog niet had. Opeens kwam er toch een herrie uit. Gelukkig had hij waarschijnlijk te weinig vermogen om echt schade aan te richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 14:21:
[...]

Ik zit zelf ook over een setje visoniks na te denken. De REVO 4 a 660 per setje. Maar volgens de site zijn ze net zoals jouw evolution's niet afgeschermd. Ik dacht dat dit standaard was, geeft dit geen problemen? Wat vond jij trouwens van de Revo's, ze hebben wel dezelfde tweeter en de woofers zien er hetzelfde uit. Ook de prijs verschilt volgens mij maar 70 euro.
Revo heeft geen Phase Plug System en kast is van minder kwaliteit (geen echt houtfineer) althans volgens specificatie's....die 70euro p.st. meer zijn de Evo's wel waard.

Verder ken ik de Revo's niet de Concept7/9 daartegen wel die hebben time array als extra...
Maar 1800 tot 3000 euro p.st. vind ik net TE

Echter, tot op zekere hoogte is een wel magnetisch afgeschermde speaker ook beperkt, de voorkant van de speaker kan niet helemaal afgeschermd worden omdat dat praktisch onmogelijk is door de open spoelconstructie die de conus moet aandrijven. Als je speakers min 20cm van TV/monitor (CTR) is verwijderd en je bankpas is niet in de buurt ;) , geen problemo...dus.

De reden waarom niet afgeschermd:

Visonik Power Move Technologie verzekerd 75% meer power zonder dat de grootte toeneemt. Met de Power Move techniek kunnen de woofers haast dubbel zo ver trillen dan normaal gebruikte woofers. Dat betekent: dezelfde prestatie; maar half zo groot als een regulier woofer. Deze techniek is nieuw

Kleiner betekent ook lichter. En minder massa dat resoneert, is makkelijker te controleren. Meer controle voor een exacte klank.

Natuurkunde in het grensterrein van vandaag – is de klank van morgen.

[ Voor 18% gewijzigd door silitek op 30-11-2007 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

These are the only Cryo treated tubes 6N3P-E and I am a reliable Source for this Audio or DAC Tube, cryo treatment reduces inherent material fractures by 300%, and
increases longevity by a factor of 8 (eight), of course it also increases sound quality and the life of your equipment!! these tubes are offered as an alternative to 6N3P-DR, and are Identical with the exception of a switch layer rather than Damper, do not be put off, these are issued with a great deal of technical Effort
the switch layer of course has been suitably 'frozen Solid', buy with confidence from an Enthusiast who wants people to be happy with their purchases!

Bovenstaande buisjes in mijn MHZS CD 33 geprikt.

En........ mij kan het niet bekoren en heb er weer de GE `s in terug gezet.

Daarna de 0,22 uF condensatoren (van vlak voor de buisjes) vervangen door Pio`s van Spraque Vitamin Q.

Dit is wel een verbetering naar mijn zin. Verrassend was dat nu weer niet omdat ik al jaren pio`s gebruik.( waar mogelijk).

Maar blijf echter toch nog wel de voorkeur geven aan mijn draaitafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koifarm , even een vraag : sinds enige maanden heb ik een Music Angel KT 88 in huis en ben nu bezig met het vervangen van de buizen .Zo heb ik de ECC 81 onlangs vervangen door Siemens NOS ECC 801 S buizen en dat geeft wel verbetering qua detaillering van het geluid echter als ik de versterker aanzet dan gloeien deze buizen even op is dit normaal ? tevens zit ik nog steeds met die irritante klik in mijn speakers als ik de versterker uitzet ondanks dat het volume op nul staat , wat is hier aan de hand ?
De uitschakel klik komt vaak door het gebrek van aan ontstoor condensator van 10 nf/400VAC over de aan/uit schakelaar. Voorwat betreft de lichtshow bij het inschakelen tap ik in het donker.

Ik heb zelf ook een yaqin mc 10 l, mhzs33 en kef iq3 boxen. Als je te weinig ruimte hebt dan kun je de volgende dingen proberen. MHZS33 opampverwijderen en ombouwen tot passief filter. Kost niets aan onderdelen alleen ietwat tijd. Voedingspanning voor de buizen in de MHZS speler verhogen naar 100V. Kost 1 zenerdiode en 4 elco's (€10, aan onderdelen).En/of KT77 buizen plaatsen maar je verliest dan een stuk van het warmere geluid van de huidige combinatie.

Ik heb zelf EH 6CA7 en Mullard Ecc88 en 85 in de yaqin MC 10 L.

Maar zelf luisteren en uitproberen is de beste oplossing.

Ik luister ook nog naar een Yaqin MC100b, shanling t100se en eigenbouw dynaudio speakers.
Daarna de 0,22 uF condensatoren (van vlak voor de buisjes) vervangen door Pio`s van Spraque Vitamin Q.
De Spraque vitamin condensatoren doen het zeer goed in de MHZS speler's, deze ervaring heb ik ook. Maar als je er niet aan kunt komen of je vindt ze te duur dan gebruik ik Clarity Caps SA serie van 0,33 uF.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2007 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 19:11:

De Spraque vitamin condensatoren doen het zeer goed in de MHZS speler's, deze ervaring heb ik ook.

Maar als je er niet aan kunt komen of je vindt ze te duur dan gebruik ik Clarity Caps SA serie van 0,33 uF.
14 € per paar, daar moet toch overheen te komen zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

14 € per paar, daar moet toch overheen te komen zijn ?
Ik vind dat het wel waard. Maar er zijn ook mensen die voor € 5,- met Clarity Caps gelukkig worden. Ligt er ook aan welke sound je wilt hebben. De spraque vitamine hebben een zijde zacht hoog gebied heel erg NOS buizengeluid. Clarity Caps is veel brilliante in het hoog in vergelijking met de spraque. Ik heb beide uitgeprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem gevonden in de KT88 versterker. Er zat een echte Chinese bug in.
Afbeeldingslocatie: http://img144.imageshack.us/img144/6620/chinesekt88bugp1010783od0.jpg
Dat is pas een echte bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 01:24:
Ik heb het probleem gevonden in de KT88 versterker. Er zat een echte Chinese bug in.
[afbeelding]
Dat is pas een echte bug.
Wat is dat voor een vies beestje ;) ....Chinese mini tarantula

[ Voor 5% gewijzigd door silitek op 01-12-2007 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 21:00:
[...]

Ik vind dat het wel waard. Maar er zijn ook mensen die voor € 5,- met Clarity Caps gelukkig worden. Ligt er ook aan welke sound je wilt hebben. De spraque vitamine hebben een zijde zacht hoog gebied heel erg NOS buizengeluid. Clarity Caps is veel brilliante in het hoog in vergelijking met de spraque. Ik heb beide uitgeprobeerd.
In het filter van mijn speakers gebruik ik ook pio`s. Trompetten verliezen dat harde schelle randje.
En aangezien ik veel trompetten op mijn platen heb.............

Clarity Caps ken ik eigenlijk niet zal bij gelegenheid het eens toepassen.
Worden die niet verkocht door een vriendelijke krullenbol die op shows demonstreert met pastelkleurige luidsprekertjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moborunner
@ KOIFARM

De Ultieme T100 (se )Upgrade ?? alsmede de T200

Moet je eens kijken op WWW.LAMPIZATOR.EU ,dat zal jou wel aanspreken.

Volgens mij had jij een soortgelijk idee,maar deze knaap pakt het wel heel drasties aan.
Hij heeft zelfs de fabriek-schemas van de T100 op de site staan
Ben benieuwd wat je er van vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ KOIFARM

De Ultieme T100 (se )Upgrade ?? alsmede de T200

Moet je eens kijken op WWW.LAMPIZATOR.EU ,dat zal jou wel aanspreken.

Volgens mij had jij een soortgelijk idee,maar deze knaap pakt het wel heel drasties aan.
Hij heeft zelfs de fabriek-schemas van de T100 op de site staan
Ben benieuwd wat je er van vind
Leuke site met goede ideeen. Onze T100se zit iets anders in elkaar. Ik zal proberen de buizenuitgang zo te maken als op de site met sowter trafo's en 6n3 buizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moborunner
Verwijderd schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 19:20:
[...]

Leuke site met goede ideeen. Onze T100se zit iets anders in elkaar. Ik zal proberen de buizenuitgang zo te maken als op de site met sowter trafo's en 6n3 buizen.
Lijkt mij een uitstekend idee,hoor wel wanneer je zover bent !

Inmiddels heb ik Shanling verzocht mij een schema op te sturen,ben benieuwd of ze dat ook doen

[ Voor 12% gewijzigd door moborunner op 02-12-2007 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

@]eep..Hoe bevalt je Relyon KT88Se or A-307 Xiaohengxing is het vermogen van 2x 15 watt ruim voldoende?
Twijfel tussen de Yaqin mc 10l en de KT88 als nieuwe aanwinst... :/ ..dan de Sylvania 6SJ7GT erop!!

Denk dat de KT88se toch de winnaar is vanwege karakter type buis...en headphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
silitek schreef op zondag 02 december 2007 @ 13:13:
@]eep..Hoe bevalt je Relyon KT88Se or A-307 Xiaohengxing is het vermogen van 2x 15 watt ruim voldoende?
Twijfel tussen de Yaqin mc 10l en de KT88 als nieuwe aanwinst... :/ ..dan de Sylvania 6SJ7GT erop!!

Denk dat de KT88se toch de winnaar is vanwege karakter type buis...en headphone
Hij bevalt me wel. Het vermogen is echt wel genoeg (voor mij iig, met 92dB/W speakers). Hij klinkt ook alsof hij meer 'power' heeft. Hij heeft niet de finesse van mijn Yarland FV34A met NOS5670 en KT77 en niet de power van de MC100 of MA KT88 pushpull, maar verenigd wel een aantal goede eigenschappen. Ik vind het een erg goed compromis tussen de klank van de twee.
De Yarland blijft mijn favoriet met de meeste muziek maar de KT88 heeft echt zijn charme en weet met met filmgeluid en hardrock ed. meer te overtuigen.
De Yaqin MC10 met EL34PP zie ik alleen voordeel in als je het vermogen persé nodig hebt. Hij is zwaar (en dus erg duur in verzenden), lastig tuberollen (bias instellen), veel buizen (duur) en EL34 PP is echt het meest basic (en dus minst mooie) in buizengeluid. Al is dat natuurlijk mede een kwestie van smaak.

Silitek, wat is er bijzonder aan de Sylvania 6SJ7GT? Ik vind 6AC7 (VT112) van GE, RCA of Ken-Rad ook erg goed klinken. De 6SJ7 (VT116) versies klinken ook erg goed hoor (die heb ik allemaal). Ik vermoed dat de RCA 5693 (de rode :9) toch erg goed klinken. Let alleen wel op op Ebay want ik heb dus overduidelijke fakes gezien.

Relyon A307 KT88 SET
Voordelen:
  1. klank wat je van KT88 in SET mag verwachten
  2. hij is grotendeels hard-wired
  3. stil en nagenoeg bromvrij
  4. goede aansluitingen
  5. de buizen zijn goed verkrijgbaar en deels goedkoop
  6. makkelijk uitwisselbaar zonder bias in te hoeven stellen
  7. door het lage gewicht goedkoop te verzenden
  8. koptelefoonuitgang handig maar niet bijzonder
  9. je krijgt echt belachelijk veel waar voor je geld
Hij heeft ook wel nadelen:
  1. is niet veilig zoals hij geleverd wordt (aarding snoer niet aangesloten)
  2. er zit een klein PCB met stekkertjes in voor de koptelefoonaansluiting en voor de volumepot die het geluid verslechteren (te bypassen door solderen)
  3. klank is wat rauw (bypassen verbeterd de boel behoorlijk)
  4. potmeter is niet fijn en niet goed gelijk Li en Re (andere Alps potmeter €10)
  5. dunne interne bedrading (paar € voor (ver)zilver(de) bedrading))
  6. elektrolytische condensatoren (€10+ voor paar Clarity-caps)
  7. op de frontknop zijn 3 ingangen aangegeven, slechts 2 ingangen aanwezig (koptel als ingang?)
  8. alleen 8 Ohm
  9. koptelefoonuitgang niet echt geweldig
  10. wordt erg warm
  11. ziet er redelijk goedkoop gemaakt uit
De eerste 3 punten zijn echter met een stukje draad van 5cm en wat soldeerwerk redelijk op te lossen. Punt 4-7 is redelijk simpel en met weinig kosten wat aan te doen.

Jullie hadden nog een paar foto's te goed ter illustratie.
Afbeeldingslocatie: http://img254.imageshack.us/img254/7780/cadeautjep1010736xo6.jpg
Het pakketje: merkwaardig licht en hanteerbaar.

Afbeeldingslocatie: http://img84.imageshack.us/img84/9681/verpakkingbuizenindoospun0.jpg
Stevig en goed verpakt. De buizen zitten er al in.

Afbeeldingslocatie: http://img127.imageshack.us/img127/6767/p1010749cs8.jpg
Voor het eerst spelend

Afbeeldingslocatie: http://img248.imageshack.us/img248/1512/p1010753kz0.jpg
De trafokap is slordig gelakt. Let op de druipers rechts.

Afbeeldingslocatie: http://img248.imageshack.us/img248/8746/insidecompletep1010760ug2.jpg
Binnenkant

Afbeeldingslocatie: http://img139.imageshack.us/img139/3928/insidetubesocketsp10107fz6.jpg
onderkant sokkels zonder koptel. pcb.

Afbeeldingslocatie: http://img248.imageshack.us/img248/6677/earthleadncp1010764hm4.jpg
Aarde niet verbonden met de kast!

Afbeeldingslocatie: http://img248.imageshack.us/img248/6980/leftswitchncp1010763my6.jpg
Dit schakelaartje (Li-achter) heeft vast niet veel nut. Iig niet het schakelen tussen 4 en 8 Ohm.

Afbeeldingslocatie: http://img129.imageshack.us/img129/2559/headphonepcbp1010771np2.jpg
PCB voor de koptelefoonaansluiting.

Afbeeldingslocatie: http://img248.imageshack.us/img248/2871/powertransformerp101078je7.jpg
Van de blik onder de kap van de voedingstrafo wordt je ook niet erg blij (roest, bakwerk).

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2007 03:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

^^.....prachtige foto's en uitleg wederom [eep. Ik ben om ;) ..algemeen zit de KT88 er geweldig uit, paar schoonheidsfoutjes na dan...

Maar daar hebben we jou voor om die eruit te filteren :P ...Erg helder allemaal, hier kan ik wel wat mee!!
Trafo met een dremel-staal borsteltje opboenen...Althans zou ik doen (stofzuiger erbij houden uiteraard)
;)

[ Voor 46% gewijzigd door silitek op 03-12-2007 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmm, dat roest zou ik niks aan doen. Of een spulletje opsmeren zoals hammerite of menie zodat het niet verder gaat. Maar dat zal toch wel niet gebeuren want hij word niet echt vochtig meer als je hem even aangezet hebt.

Ik zal ook nog even wat foto's van mijn simplistiese oplossingen posten:
Afbeeldingslocatie: http://img62.imageshack.us/img62/7628/aardelnsnoeraangeslotenyh8.jpg
Aarde met stukje grijs draad verbonden
Afbeeldingslocatie: http://img413.imageshack.us/img413/2185/oplossingpotmeterenktpchz6.jpg
ik heb het pcb van de potmeter er niet af kunnen krijgen maar heb het stekkertje gepasseerd en direct op de pootjes gesoldeerd. Dat zijn 4 draadjes. De 5e (onderste op de foto) is de aarde die ook aan de andere 2 aardepootjes (nog via pcb) verbind. Ik heb de stekkertjes op het koptelefoon pcb omgewisseld (in=uit en vv).
Afbeeldingslocatie: http://img136.imageshack.us/img136/1597/oplossingkabelsspuitp10fo1.jpg
Het gele draadje dat van de uitgangstrafo (+) komt heb ik direct op de speakeruitgang gesoldeerd. Door de stekkertjes om te draaien komt het signaal dus weer van de sp-uit terug via het grijze draadje. De aarde (-) heb ik laten zitten. Als ik de speaker + eruithaal kan ik dus gewoon via de koptelefoon luisteren.
Als ik het goed heb kan dat geen kwaad omdat er een weerstand 20 Ohm over de speaker + en - is te meten.

Als ik een fout maak corrigeer me ajb.

Afbeeldingslocatie: http://img136.imageshack.us/img136/5099/oldrca6ac7p1010797id3.jpg
Dit zijn de buisjes die ik er in heb. Niet echt NOS, maar ze doen het prima. Deze hadden exact dezelfde code dus heb ik die maar gepakt. Ik heb er nog meer die er wel NOS uitzien en ook goed zijn.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2007 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas116
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-03-2015
LS,
ik ben net nieuw in dit wereldje.
Wil graag mijn eerste buizenversterker kopen, maar zie door de bomen het bos niet meer.
Kan iemand mij enige aanbevelingen geven, mijn budget is <200, of is dit naïef?

Hoop dat iemand mij kan helpen.
Ben geluid van een goedkoop iPod setje gewend, dus het zal wel een stuk beter zijn.

bvd

« 'Mijn Socket 754 APG PC « '-_-' » 4075 met 3DMark05 en 6600GT' »

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
bas116 schreef op maandag 03 december 2007 @ 21:19:
LS,
ik ben net nieuw in dit wereldje.
Wil graag mijn eerste buizenversterker kopen, maar zie door de bomen het bos niet meer.
Kan iemand mij enige aanbevelingen geven, mijn budget is <200, of is dit naïef?

Hoop dat iemand mij kan helpen.
Ben geluid van een goedkoop iPod setje gewend, dus het zal wel een stuk beter zijn.

bvd
Als je interesse hebt moet je eerst ff de startpost doorlezen. Met een budget van 200e (incl transport e.d.) zou ik geen wonderen verwachten hoor.

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wiskundig: ongelijke verzameling
of in gewoon nederlands; dat gaat niet zeker lukken. Niet zonder risico. De bovenstaande versterker heb ik voor minder maar je loopt een reele kans dat je hoger uitkomt. Het is ook wel een minimaal budget voor high end audio hoor.
Lees de startpost nog maar eens: je moet dit nooit van je laatste geld doen.
Balboa schreef hieronder:
natuurlijk de Opera Consonance CD120-10
:9 _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2007 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Heb trouwens vandaag ook m'n langverwachte pakketjes binnengekregen. Communiceren kunnen ze niet bij Ornec, maar inpakken wel. Wat een dozen en verpakkingsmateriaal man. Niet normaal, wel is alles zo netjes aangekomen!

Wat zat er in? Twee te lelijke VC-2 Schuko netsnoeren :X Ach ja als ze maar goed hun werk doen ;) Een G&W TW-J1 Headphone Amplifier/ Pre-amp\ en natuurlijk de Opera Consonance CD120-10.

Mooie speler om te zien, maar toen ik hem aanzette schrok ik oprecht. Wat een KUT geluid. Deze speler klinkt voor geen meter zo uit de doos. Erg veel hoog, geen laag, maar wel diepte!

Ik ben nu een paar uurtjes aan het luisteren en het wordt langzaamaan aangenaam. Ben bang dat het nog wel ff duurt voordat het echt op het gewenste niveau zit.

In combinatie met de Bada zit er wel muziek in hoor:)

De Bada is trouwens geheel nagekeken nadat hij een paar keer achter elkaar zo maar in de protectmode sprong. Via de PA netjes ergens kunnen brengen zodat hij helemaal nagekeken is. PA had me ook aangeraden om op den duur een modificatie te doen van 8 kritische caps te vervangen voor PIO's. Voor meer technische info moet je bij PA zijn. Daar heb ik niet veel kaas van gegeten ;)

Eigenlijk te veel om op te noemen waardoor ik echt weer moet gaan zitten om te "leren" luisteren.

Gooi binnenkort wel ff wat foto's op het forum.

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas116
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-03-2015
Balboa schreef op maandag 03 december 2007 @ 23:30:
[...]

Als je interesse hebt moet je eerst ff de startpost doorlezen. Met een budget van 200e (incl transport e.d.) zou ik geen wonderen verwachten hoor.
heb de hele startpost ook wel gelezen.
maar weet echt niet waar ik naar moet zoeken, van de Yarland weet ik dat het goede kwaliteit is. Maar die verkopen ze niet overal. Alleen Crafy (als ik nog normale verzendkosten wil)

« 'Mijn Socket 754 APG PC « '-_-' » 4075 met 3DMark05 en 6600GT' »

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
bas116 schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 10:01:
[...]

maar weet echt niet waar ik naar moet zoeken, van de Yarland weet ik dat het goede kwaliteit is. Maar die verkopen ze niet overal. Alleen Crafy (als ik nog normale verzendkosten wil)
Dan moet je hem toch echt nog een keer lezen >:)

Heb zelden een uitgebreidere startpost gezien. Er staan een aantal (web)winkels in gemeld waar je goed terecht kunt. Ook kun je de mannen van PA (www.pacificaudio.nl) inschakelen. Zij kunnen je ook goed advies geven, maar ik zou als ik jou was eerst ff verder sparen. Crafty biedt de Yarlands voor een hele faire prijs aan. Die zou ik niet meer zelf gaan importeren als ik jou was, al helemaal niet gezien de garantie die je er bij krijgt. Niet alles is even goed van kwaliteit of dusdanig afgewerkt.

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-11-2020
bas116 schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 10:01:
[...]

Op marktplaats worden ze soms aangeboden voor rond de 250,00. Goedkoper zal bij Chinese online winkels moeilijk worden. Maar bij Crafty heb je natuurlijk 100% zekerheid. Misschien heeft hij wel een demo model met wat extra korting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 20:06:
[quote]Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 16:44:
[...]

Koifarm , even een vraag : sinds enige maanden heb ik een Music Angel KT 88 in huis en ben nu bezig met het vervangen van de buizen .Zo heb ik de ECC 81 onlangs vervangen door Siemens NOS ECC 801 S buizen en dat geeft wel verbetering qua detaillering van het geluid echter als ik de versterker aanzet dan gloeien deze buizen even op is dit normaal ?
@hermankora..Nou laat ik precies hetzelfde hebben maar dan met de ECC83 buizen van Siemens! Als ik de amp aanzet lichten ze eerst even (best redelijk fel) op en verder niets..Qua klank klinken de siemens trouwens erg goed. Mooi uitgebalanceerd en het hoog loop ver door (typisch een eigenschap van siemensbuizen. De Telefunken buizen moeten helemaal het einde zijn...en voor ongeveer 30 á 40 euro te koop zijn per twee.

@jeep! Thanks for the mail! Ik was je emailadres kwijt nadat ik de boel opgeschoond hebt en ja..ik ben dom, LOMP, en famous! Overigens zag ik dat jij een set MIT gebruikte als interlink?Ik dacht dat jij een teringhekel had dat amerikaans spul? >:) Ik gebruik al jaren MIT 330HE :Y . Die geven zo'n enorm klankdiepte en wat meer body aan het aan het laag dat ik, echt waar, niet meer zonder zou willen. Met de speakerkabels probeer ik het geheel te finetunen (als ik terug ben ga ik de type 8 uitproberen van Audioquest).

Daarnaast vraag ik wel even af of het een 'eerlijke strijd' is tussen de SET KT88 en je yarland met KT77 buizen? Werk je nu met de standaard KT88 Chinese buizen? Of heb je die ook vervangen door bijv Gold Lion? Echt een mooie neutrale buis met voldoende klankdiepte en body. Matched enorm goed met de 5670 jan-buizen in de MHZS CD33 speler :) . Indien je ooit nog's aan set 5670 jan-buizen kan komen voor een prikkie hou ik me zondermeer aanbevolen. Ze zijn namelijk wat gelijkmatiger dan de RCA-buizen. Neemt niet weg dat de RCA-buizen, voor wie een MHZS speler heeft, een upgrade is.
silitek schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 13:46:
@silitek, Yeah right! Ik ben net zoals iedere l*l hier >:) . Ik ben altijd op zoek het meest goedkope antwoord om het geluid te verbeteren. Neem bijv. de KT88 SET. Als je een zogenaamde italian made (union Research) KT88 bakkie wil moet je 2500 euro leggen!!!! Tegenoverstaand de KT88 set die Jeep heeft gekocht! Goed je hebt er ff meer werk aan maar toch..Breng je chinese spul naar een techneut en je bent voor maximaal 250 bij hem klaar. Totale kosten 500 euro. U heeft 2000 euro bespaard indien je geen andere buizen koopt. Overigens strekt wel tot de aanbeveling. Koop betere buizen. De Chinezen produceren redelijke buizen maar in verhouding tot de echte buizenbouwers zijn ze flut.

@bas116..Hoi..leuk kennis te maken! Volg de adviezen van de jongens :+ (we hebben geen chicks :( hier lijkt het wel) en investeer inderdaad je laatste geld niet in buizenspul. Ookal is het zondermeer de moeite waard..Begin altijd met de basis. Amp en speakers..Welke speakers heb je nu?
Balboa schreef op maandag 03 december 2007 @ 23:48:
Mooie speler om te zien, maar toen ik hem aanzette schrok ik oprecht. Wat een KUT geluid. Deze speler klinkt voor geen meter zo uit de doos. Erg veel hoog, geen laag, maar wel diepte!

Ik ben nu een paar uurtjes aan het luisteren en het wordt langzaamaan aangenaam. Ben bang dat het nog wel ff duurt voordat het echt op het gewenste niveau zit.

Gooi binnenkort wel ff wat foto's op het forum.
@balboa..
Ik had precies hetzelfde..maar in andere prijsklasse uiteraard..de MHS cd33 klonk de eerste avond zo ruk dat ik werkelijk twijfelde of het ooit goed zo komen..Blijkbaar hebben buizen in de Cd-speler ff de tijd nodig om op gang te komen. En wederom..wip de Chinese buizen eruit (indien ze erin zitten) want dat geeft echt een stap voorwaarts.

@koifarm.

Op de site roehren-und-hoeren heb je het over dat de MHZS CD33 zou ruisen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik bijna geen ruis hoor, afhankelijk van de opnames van de cd. Zou dat te maken kunnen hebben omdat de opamp zowel filtert als het signaal versterkt? Of l*l ik uit mijn nek :? Ik ben technisch tenslotte te weinig onderlegd. :+

uhhh..ik ga weer aan de tusker bier en wens jullie veel koude dagen toe vanuit een warm Afrika _O-

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2007 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 18:51:
[...]

@koifarm.

Op de site roehren-und-hoeren heb je het over dat de MHZS CD33 zou ruisen.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik bijna geen ruis hoor.
-
Hoor ook geen ruis, heb nog navraag gedaan bij een vriend en hij hoort ook niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ bronco.b , ik ben dus (gelukkig ) niet de enige die dit heeft met die Siemens buizen , zij klinken inderdaad zeer goed met een zeer goede detaillering vooral in het hoog .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 21:04:
[...]

Hoor ook geen ruis, heb nog navraag gedaan bij een vriend en hij hoort ook niks.
Ik ben benieuwd hoe het komt. Want ruis is inderdaad niet fijn. Mogelijk dat koifarm daar meer ervaring in heeft!.
Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 21:48:
@ bronco.b , ik ben dus (gelukkig ) niet de enige die dit heeft met die Siemens buizen , zij klinken inderdaad zeer goed met een zeer goede detaillering vooral in het hoog .
Ja maar vreemd blijft wel dat de siemens eerst oplichten. Net alsof er lucht in de buizen zit maar dat lijkt me sterk. Jeep, ben jij bekend met oplichtende siemensbuizen als je ze aanzet? Bij het uitzetten gebeurt er niets, alleen met 'aanzetten'. Zeer apart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Nou ff snel dan :P
Sorry voor de slechte foto's, maar ben te lui om m'n normale camera te halen op zolder. >:)

Die groene pio's zijn er pas ingezet. Ben ze nu aan het inspelen.

En die Electron tube wordt zsm vervangen. Het is ongelofelijk hoe veel verbetering ik daar de vorige keer mee haalde. In de cdp zit een sovtek. Die schijnt wel goed te zijn, dus laten we nog maar ff zitten.

Afbeeldingslocatie: http://lh3.google.nl/ewoudenannemieke/R1Xcbhi31OI/AAAAAAAABKI/AjbxXfD9FXo/Bada_purer_3.jpg?imgmax=640

Afbeeldingslocatie: http://lh3.google.nl/ewoudenannemieke/R1Xcjhi31UI/AAAAAAAABK8/DHjfBDbg6vc/IMAGE_00291.jpg?imgmax=640

Afbeeldingslocatie: http://lh6.google.nl/ewoudenannemieke/R1XcnRi31XI/AAAAAAAABLU/v9ZyWDC5btQ/IMAGE_00295.jpg?imgmax=640

Afbeeldingslocatie: http://lh3.google.nl/ewoudenannemieke/R1Xcohi31YI/AAAAAAAABLc/Dv_gvKP0bz4/IMAGE_00297.jpg?imgmax=512

Afbeeldingslocatie: http://lh3.google.nl/ewoudenannemieke/R1Xcphi31ZI/AAAAAAAABLk/WRguAmtBRQk/IMAGE_00298.jpg?imgmax=512

Afbeeldingslocatie: http://lh6.google.nl/ewoudenannemieke/R1XctRi31cI/AAAAAAAABL8/scPpBwk_2CQ/IMAGE_00306.jpg?imgmax=640

Afbeeldingslocatie: http://lh6.google.nl/ewoudenannemieke/R1XcxRi31gI/AAAAAAAABMc/CbCcauNQhp8/IMAGE_00311.jpg?imgmax=640

Afbeeldingslocatie: http://lh3.google.nl/ewoudenannemieke/R1Xcqhi31aI/AAAAAAAABLs/IjJ1DQhn624/IMAGE_00302.jpg?imgmax=640

[ Voor 8% gewijzigd door Balboa op 05-12-2007 01:38 ]

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik weety wel een leuke voor die 6SN7
de RCA 5692 red base.
Afbeeldingslocatie: http://www.studioartnouveau.net/photo/1211rca5692-2.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2007 02:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een domme vraag misschien ...

Hoe belangrijk is het 'inspelen' van een hifi set..En hoe doe je dat het best ?
Ik heb een Opera Calaf versterker gekocht,nieuwe speakers en een cd speler..
Dank voor evt tips..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 12:24:
Een domme vraag misschien ...

Hoe belangrijk is het 'inspelen' van een hifi set..En hoe doe je dat het best ?
Ik heb een Opera Calaf versterker gekocht,nieuwe speakers en een cd speler..
Dank voor evt tips..
Het is eigenlijk helemaal niet belangrijk want het gaat n.l. vanzelf. Na een "zekere" periode van gebruik zijn de daarvoor gevoelige onderdelen gewend geraakt aan de bedrijfsspanning.
Resultaat : de uit eindelijke klank van het apparaat.
Er is ook nog wel een meer wetenschappelijke benadering van dit fenomeen maar daar laten de diverse geleerden zich zeer verschillend over uit. ( voor dat je het weet gaan de bollebozen rollend over straat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 december 2007 @ 03:09:
[...]

.

Jullie hadden nog een paar foto's te goed ter illustratie.

Afbeeldingslocatie: http://img254.imageshack.us/img254/7780/cadeautjep1010736xo6.jpg

Het pakketje: merkwaardig licht en hanteerbaar.
Dit is duidelijk met Liefde ingepakt! :+

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2007 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Lijkt me wel wat ja. Nog meer tips? Zit ook te kijken voor een mooie ECC33 buis. Schijnt ook geen verkeerde combinatie te zijn. Heb gisteren (per ongeluk ;) ) al een bieding op ebay gewonnen voor twee stuks 6h8c NOS buizen voor weinig.

Heeft iemand toevallig nog zo'n 5692 thuis liggen?

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe hard ruisen de MHZS spelers? En hoe bepaal ik dat.

Ik heb tot nu toe 5 MHZS spelers thuis gehad en allemaal ruisten boven normaal nivo. Gemeten tussen de 55 en 82 dba. Het viel mij voor het eerst op tijdens het luisteren naar clannad tijdens de rustige passsage's in de muziek hoorde ik ruis die mijn vorige sacd speler niet had. Tijdens pauze, skippen of stop hoor je niets omdat de uitgang door een relais aan massa wordt gelegd. Je kunt het alleen horen tijdens het afspelen. Ik heb toen de test cd soundrecording van Ben Liebrand gebruikt. Track 8 hiervan is voor het testen van grondruis. Tijdens het afspelen wordt geen geluid weergegeven. Deze trek is voor het testen van ruis bij cassette spelers en versterkers of cd spelers. Met het volume van de versterker op half open ruisten de MHZS spelers behoorlijk. Ik ben de ruisnivo's gaan meten zodoende de boven genoemde cijfers. Het grote verschil in waardes komt volgens mij doordat de aangeboden MHZS spelers op Ebay niet altijd eerste keuze( A kwal ) is. De fabrikant verkoopt afkeur spullen via eigen outlet aan ebay handelaren, dit is goedkoper voor hem als de apparaten verbeteren/ repareren. Veel mensen horen tijdens het afspelen de ruis niet totdat ze zelf gaan testen. Dus doe dit niet want hoor je eenmaal de ruis is de lol van je MHZS speler weg. Zoals bij mij. Ik heb een andere speler gekocht shanling T100se gelukkig ruisvrij, maar klinkt voor geen meter( standaard uit de doos ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 16:56:

Ik heb tot nu toe 5 MHZS spelers thuis gehad en allemaal ruisten boven normaal nivo. Gemeten tussen de 55 en 82 dba. Het viel mij voor het eerst op tijdens het luisteren naar clannad tijdens de rustige passsage's in de muziek hoorde ik ruis die mijn vorige sacd speler niet had. Tijdens pauze, skippen of stop hoor je niets omdat de uitgang door een relais aan massa wordt gelegd. Je kunt het alleen horen tijdens het afspelen. Ik heb toen de test cd soundrecording van Ben Liebrand gebruikt. Track 8 hiervan is voor het testen van grondruis. Tijdens het afspelen wordt geen geluid weergegeven. Deze trek is voor het testen van ruis bij cassette spelers en versterkers of cd spelers. Met het volume van de versterker op half open ruisten de MHZS spelers behoorlijk. Ik ben de ruisnivo's gaan meten zodoende de boven genoemde cijfers. Het grote verschil in waardes komt volgens mij doordat de aangeboden MHZS spelers op Ebay niet altijd eerste keuze( A kwal ) is. De fabrikant verkoopt afkeur spullen via eigen outlet aan ebay handelaren, dit is goedkoper voor hem als de apparaten verbeteren/ repareren. Veel mensen horen tijdens het afspelen de ruis niet totdat ze zelf gaan testen. Dus doe dit niet want hoor je eenmaal de ruis is de lol van je MHZS speler weg. Zoals bij mij. Ik heb een andere speler gekocht shanling T100se gelukkig ruisvrij, maar klinkt voor geen meter( standaard uit de doos ).
Heb jij een suggestie om deze ruis te elimineren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 22:31:
[...]

[...]

Ja maar vreemd blijft wel dat de siemens eerst oplichten. Net alsof er lucht in de buizen zit maar dat lijkt me sterk. Jeep, ben jij bekend met oplichtende siemensbuizen als je ze aanzet? Bij het uitzetten gebeurt er niets, alleen met 'aanzetten'. Zeer apart!
Ik heb vandaag met iemand gesproken die veel meer verstand van buizen heeft als ik en die heeft mij verteld dat het oplichten van die buizen te maken heeft met het feit dat de fabrikant in deze buizen een kleine hoeveelheid Argon , dit is een bepaald soort edelgas , heeft gedaan dat de levensduur bevordert .Dat is dan ook de reden dat deze Siemens buizen zo'n 10.000 uur meegaan !! tenminste dat geldt dan dan speciaal voor de S versie :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 16:56:

Je kunt het alleen horen tijdens het afspelen. Ik heb toen de test cd soundrecording van Ben Liebrand gebruikt. Track 8 hiervan is voor het testen van grondruis. Tijdens het afspelen wordt geen geluid weergegeven. Deze trek is voor het testen van ruis bij cassette spelers en versterkers of cd spelers. Met het volume van de versterker op half open ruisten de MHZS spelers behoorlijk. Ik ben de ruisnivo's gaan meten zodoende de boven genoemde cijfers. Het grote verschil in waardes komt volgens mij doordat de aangeboden MHZS spelers op Ebay niet altijd eerste keuze( A kwal ) is. De fabrikant verkoopt afkeur spullen via eigen outlet aan ebay handelaren, dit is goedkoper voor hem als de apparaten verbeteren/ repareren. Veel mensen horen tijdens het afspelen de ruis niet totdat ze zelf gaan testen. Dus doe dit niet want hoor je eenmaal de ruis is de lol van je MHZS speler weg.
Geinig dat ik precies dezelfde cd heb en nog een professionele test-cd voor cd-spelers. Kan toch niet laten om te horen of je gelijk hebt. Als ik weer terug ben uiteraard.
Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 19:59:
Ik heb vandaag met iemand gesproken die veel meer verstand van buizen heeft als ik en die heeft mij verteld dat het oplichten van die buizen te maken heeft met het feit dat de fabrikant in deze buizen een kleine hoeveelheid Argon , dit is een bepaald soort edelgas , heeft gedaan dat de levensduur bevordert .Dat is dan ook de reden dat deze Siemens buizen zo'n 10.000 uur meegaan !! tenminste dat geldt dan dan speciaal voor de S versie :9
Verdomd nuttig stukkie info! Bedankt!! Het oplichten van de buizen ziet er best geinig uit maar toen ik zag had ik wel ff mijn twijfels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pff, hehe. Het is me gelukt. Belachelijk tijdstip maar echt in de laatste minuut geboden!
Eindelijk een mooi bod gelukt op een stel rode RCA 5693's. In de laatste 10 seconden ging het nog ineens omhoog maar gelukkig had ik hoger ingezet. Zal mijn vrouw weer blij mee zijn :N
KT88 zijn alleen een stuk duurder.

Die rode serie van RCA, 5691, 5692 en 5693 zijn echt hele goede buizen met 10.000 uur levensduur. En ik denk dat het pakje laten vallen ook niet echt een punt is. Ze horen 100G aan te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2007 @ 04:12:
pff, hehe. Het is me gelukt. Belachelijk tijdstip maar echt in de laatste minuut geboden!
Eindelijk een mooi bod gelukt op een stel rode RCA 5693's. In de laatste 10 seconden ging het nog ineens omhoog maar gelukkig had ik hoger ingezet. Zal mijn vrouw weer blij mee zijn :N
KT88 zijn alleen een stuk duurder.

Die rode serie van RCA, 5691, 5692 en 5693 zijn echt hele goede buizen met 10.000 uur levensduur. En ik denk dat het pakje laten vallen ook niet echt een punt is. Ze horen 100G aan te kunnen.
Jeep, ga eens werken voor je geld man >:) Nee, geintje. Ik heb toevallig ook een 5692 gescoord. Je moet niet al te veel hints meer geven hoor 8)

Ben benieuwd. Als je weer eens in de buurt bent moet je maar ff langskomen (als je durft) ;)

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tomatamot schreef
Heb jij een suggestie om deze ruis te elimineren?
Het probleem komt doordat de voeding voor de DAC het analoog en digitaal gedeelte niet goed is gescheiden. Digitale stoorsignalen komen op de analoge voeding en daarmee in het analoge signaal.

Er zijn mensen die een nieuwe aparte voeding voor het analoge gedeelte hebben gebouwd met verschillende resultaten. Van opblazen van de DAC chip t/m ruisvrij geluid. Dit staat beschreven op het hififever forum in china.

Ik zelf heb een andere benadering gekozen. Ik heb in de MHZS speler een kompleet nieuw DAC board gebouwd, gekocht op ebay bij DIY-GENE, inclusief een eigen trafo/voeding. Deze heb ik ontdaan van de uitgangs opamps en aan gesloten op de buizenuitgangstrap van de MHZS speler.
Dit staat ook beschreven op hififever en roehren und hoeren.

De derde optie is helemaal een externe DAC kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2007 @ 17:43:
tomatamot schreef

[...]

Het probleem komt doordat de voeding voor de DAC het analoog en digitaal gedeelte niet goed is gescheiden. Digitale stoorsignalen komen op de analoge voeding en daarmee in het analoge signaal.

Er zijn mensen die een nieuwe aparte voeding voor het analoge gedeelte hebben gebouwd met verschillende resultaten. Van opblazen van de DAC chip t/m ruisvrij geluid. Dit staat beschreven op het hififever forum in china.

Ik zelf heb een andere benadering gekozen. Ik heb in de MHZS speler een kompleet nieuw DAC board gebouwd, gekocht op ebay bij DIY-GENE, inclusief een eigen trafo/voeding. Deze heb ik ontdaan van de uitgangs opamps en aan gesloten op de buizenuitgangstrap van de MHZS speler.
Dit staat ook beschreven op hififever en roehren und hoeren.

De derde optie is helemaal een externe DAC kopen.
Ik moet nog ergens een losse DAC hebben liggen zal deze opzoeken er tussen prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Beetle73 , ik hoor jou niet meer over Music Angel KT 88 , bevalt ie tot nog toe goed ? heb jij nog steeds de standaard buizen er in zitten of ben jij ook al aan het "tuberollen" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat komt omdat de bewitch primair staat en de Music Angel nog geen kans heeft gekregen, zit zogezegd weer in zijn doos. Laat staan dat ik aan het tuberollen ben geslagen.
Nee joh, als je iemand bent zoals ik met een veelvoud aan hobby's en dan vader bent geworden dan is het echt prioriteiten stellen en dat is dan in de spaarzame uurtjes een plaat opzetten ipv de boel ompluggen en vergelijkende tests ga houden.

Wel kan ik hetgeen Jeep heeft neergezet beamen, de Relyon heb ik als tweede setup staan op mijn Von Schweiker VR1 speakers icm met een Linn draaitafel en mhzs cd33.

De combi cd 33 Relyon is fantastisch, echter zodra ik mijn platenspeler/phono pre (mingda MC 767) gebruik zakt het geluid toch in.... weg bas. Dit probleem ik niet als ik de bewitch gebruik.

Zelf moet ik nog wel wat aan de aarde doen maar ben zoals eerder gezegd ben ik niet zo technisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 11:50:
Dat komt omdat de bewitch primair staat en de Music Angel nog geen kans heeft gekregen, zit zogezegd weer in zijn doos. Laat staan dat ik aan het tuberollen ben geslagen.
Nee joh, als je iemand bent zoals ik met een veelvoud aan hobby's en dan vader bent geworden dan is het echt prioriteiten stellen en dat is dan in de spaarzame uurtjes een plaat opzetten ipv de boel ompluggen en vergelijkende tests ga houden.

Wel kan ik hetgeen Jeep heeft neergezet beamen, de Relyon heb ik als tweede setup staan op mijn Von Schweiker VR1 speakers icm met een Linn draaitafel en mhzs cd33.

De combi cd 33 Relyon is fantastisch, echter zodra ik mijn platenspeler/phono pre (mingda MC 767) gebruik zakt het geluid toch in.... weg bas. Dit probleem ik niet als ik de bewitch gebruik.

Zelf moet ik nog wel wat aan de aarde doen maar ben zoals eerder gezegd ben ik niet zo technisch.
En dan erbij komt waarschijnlijk je Relyon KT88 mijn kant op ;) ;) ...Ben nog in de race voor een Yaqin MC 5881 A en een Ballad Melody SP6

[ Voor 3% gewijzigd door silitek op 07-12-2007 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 11:50:

Als je een keer in de buurt bent kunnen we dat hier wel even fiksen. Over die potmeter ben ik nog niet uit. Daar is iets vreemds mee (zie hieronder) en ik heb het idee dat de ingangsweerstand van de versterker te hoog is. Ik vind de potmeter iig niet fijn werken zo. Is hij bij jou ook Li+Re ongelijk?

Even wat technisch voor de electronici onder ons. Ik heb wat advies nodig.
3 dingen waar ik wat aan wil doen:
- het volume is van 7-8u (bijna) niets. Alleen lekstroom (ook niet goed).
- het volume loopt te snel op (8-9uur) en vervolgens blijft het bjina gelijk (9u-5u)
- de ingangsimpedantie is prima voor de cd-speler maar ik merk dat hij voor de phono pre de hele keten beinvloed tot aan het element.
Er zit nu een 50kOhm in. De standen die ik nu in wezen heb is: te zacht en hard tot veel te hard.
Doordat ik zoveel instellingen op de Jolida phonotrap en mijn stepup-trafo heb kan ik die makkelijk zat aanpassen.
Als ik het volume helemaal open draai gaat hij wel iets vervormen maar niet oversturen.

Wat ik eerst ga doen: ik had de tip gekregen dat de potmeter misschien wel verkeerd om logarithmisch is. Ik ga hem zometeen eens even meten op de loper. Misschien helpt omdraaien, maar ik bedenk net dat het pcb dan in de weg zit omdat de aarde Li en Re aan elkaar zitten en die krijg ik er niet (zonder geweld) af.

Nu wil ik ([http://ae-europe.nl/toebehoren.htm]hier[/url] voor €12 gewoon een goede Alps logarithmische potmeter kopen, maar dan moet ik wel weten welke: Verkrijgbaar in 10K, 50K en 100K logaritmisch. Het zou mss een idee zijn om dan een 10 kOhm te nemen.
Mijn gezonde verstand zegt me gewoon weer een 50 kOhm te nemen, maar er knaagt een idee dat ik beter de 10kOhm kan nemen.
Wat ik eigenlijk gewoon wil is dat de je de potmeter gebruikt van 7-5 uur over het hele bereik om het volume in te stellen.

Ik wil eigenlijk ook eens wat 'fatsoenlijke' kabel kopen. En wat meer spullen om eens goed te kunnen modificeren. Ze hebben bij www.jacmusic.com een handig desoldeer apparaat en hele mooie verzilverde litze kabels.
Afbeeldingslocatie: http://www.jacmusic.com/wire/images/19-Litz/Pict0757.jpg
19 AWG zilverlitze voor de grote signalen (speakeraansluiting)
Afbeeldingslocatie: http://www.jacmusic.com/wire/images/High-Flex/silver-teflon-500.JPG
AWG 24 voor de kleine ingangssignalen.
Ze zijn er in allerlei kleuren katoen. Dan heb je wel lekker ouderwetse buizenversterker bedrading die ook tegen hogere temperatuur kan :9.

Prijs valt ook nog wel mee want je hebt maar kleine stukjes nodig
Silver-Litz-TF7-White (cotton) 400V. For signal. Flexible cable, 7x0.15mm. Teflon +White Cotton. Price per meter. €2,50
Silver-Litz-TF19-White 700V. For amplifier wiring. Teflon, 19x0.2mm. Teflon + Ivory White Cotton . Price per meter €4,24
Puur zilver hebben ze ook, en 2% zilversoldeer.

AE-europe heeft als alternatief ook nog montagedraad met PTFE isolatie
Afbeeldingslocatie: http://ae-europe.nl/fotos/ea_teflon_montagedraad.jpg
Het allerbeste voor het aanleggen van de voedingspanningen in buizenversterkers. Verzilverd koper met een PTFE mantel. Het draad is verouderingsvrij, verbrandt niet tijdens het solderen en kan een mensenleven lang (en waarschjnlijk langer) mee. Natuurlijk is het kostbaarder dan regulier pvc draad, maar het aantal meters draad dat je in een versterker gebruikt is relatief gering.

Bespaar niet op die laatste paar euro's in je versterker die jaren muziek moet geven. Het strippen gaat wat minder makkelijk met een gewone pvc striptang. Een speciale PTFE stripper is natuurlijk het makkelijkst.
Omdat ook dit superieure mil spec. montagedraad voor de hobbyist slecht te verkrijgen is in Nederland heeft AE het op voorraad.
Prijs per meter AWG20 (0.597mm2): rood/blauw/zwart/roze - 1,38 euro

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2007 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand een idee hoe de Yarland FV-34AIII klinkt icm Mordaunt Short (906)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 15:57:
Nu wil ik ([http://ae-europe.nl/toebehoren.htm]hier[/url] voor €12 gewoon een goede Alps logarithmische potmeter kopen, maar dan moet ik wel weten welke: Verkrijgbaar in 10K, 50K en 100K logaritmisch. Het zou mss een idee zijn om dan een 10 kOhm te nemen.
Mijn gezonde verstand zegt me gewoon weer een 50 kOhm te nemen, maar er knaagt een idee dat ik beter de 10kOhm kan nemen.
Wat ik eigenlijk gewoon wil is dat de je de potmeter gebruikt van 7-5 uur over het hele bereik om het volume in te stellen.
Als 50K problematisch is voor je phono, dan zou 10K nog lastiger moeten zijn. Hoe hoger, hoe makkelijker het is voor je bron om je amp aan te sturen. Als je wat anders gaat nemen, zou ik dus eerder naar 100K kijken.

AE europe heeft trouwens ook zilverdraad te koop. 'T is relatief best betaalbaar. Ik heb het zelf ook gebruikt voor in mijn amp (5x0.8mm2 bij elkaar gebonden). Je kunt het samen met teflon slang (ook daar te krijgen) prima gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
voodooless schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 17:27:
ls 50K problematisch is voor je phono, dan zou 10K nog lastiger moeten zijn. Hoe hoger, hoe makkelijker het is voor je bron om je amp aan te sturen. Als je wat anders gaat nemen, zou ik dus eerder naar 100K kijken.
Ja, dat klopt. Maar andersom is ook niet goed.
Even hardop nadenken: ik heb op de phono het muizetrappetje allemaal op 0 staan. Als ik dat eerder op de Yarland deed kreeg ik het zelde geluid als speakers op de 4Ohm aansluiting: groot ongecontroleerd geluid. Als het met de Relyon KT88 nu wel goed gaat betekend dat dus dat hij een hogere weerstand heeft.
AE europe heeft trouwens ook zilverdraad te koop. 'T is relatief best betaalbaar. Ik heb het zelf ook gebruikt voor in mijn amp (5x0.8mm2 bij elkaar gebonden). Je kunt het samen met teflon slang (ook daar te krijgen) prima gebruiken :)
Klopt. Heb ik gezien. Maar door de teflon en BTW kom je toch ongeveer op dezelfde prijs als deze:
D=0.8mm /AWG20. soft, outglowed, pure silver. (4N). Double layer Cotton "Push-back" isolation,
1.8mm outside diameter. Brownisch-black. For speaker cable, or low voltage application €6.64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ik ben het!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:40
Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 17:17:
heeft iemand een idee hoe de Yarland FV-34AIII klinkt icm Mordaunt Short (906)?
Ja!.. Ik.
Ik ben zelf in het bezit van een FV-34AIII en heb 'm in de tijd meegenomen naar de audiozaak om verschillende speakers te testen. Die Mordaunt Short 906 was een van de modellen die ik erg graag op wilde horen. Het resultaat was vrij ruk! Terwijl ik er veel van had verwacht. Ook de verkoper was niet aangenaam verrast. Hij was sowieso iets sceptisch over de kleine Yarland, en het aansluiten op de 906'en was geen goed begin.
Daarna nog veel verschillende andere modellen beluisterd. En daar kwamen soms hele mooie dingen uit. Ook de verkoper werd steeds geinteresseerder :P. Ik vond de Dali Ikon '6 en de Acoustic Energy evo 3 speakers het beste klinken. De laatste heb ik uiteindelijk gekocht (300E per speaker) en nog steeds heel erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 18:29:
Ja, dat klopt. Maar andersom is ook niet goed.
Even hardop nadenken: ik heb op de phono het muizetrappetje allemaal op 0 staan. Als ik dat eerder op de Yarland deed kreeg ik het zelde geluid als speakers op de 4Ohm aansluiting: groot ongecontroleerd geluid. Als het met de Relyon KT88 nu wel goed gaat betekend dat dus dat hij een hogere weerstand heeft.
Nee, je vergelijkt nu appels met peren. Die redenatie kun je dus totaal niet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
voodooless schreef op zondag 09 december 2007 @ 14:27:
Nee, je vergelijkt nu appels met peren. Die redenatie kun je dus totaal niet maken.
En bedankt voor je goede uitleg :?

Waarom zou dat appels met peren vergelijken zijn? Het is 1 doorgaande lijn. Het lijkt er eerder op (klinkt als...) dat hij tegen een hoge impedantiedrempel op moet werken dan dat hij leeggeslurpt wordt. Als ik de weerstand van de phono verlaag gaat het wel goed. De luidsterkte gaat dan ook omhoog zonder dat het ongecontroleerd wordt.
Als jij het beter kunt beoordelen dan graag met een begruipelijke uitleg. Zo'n one-liner -wetende hoe goed begrijpend jij leest- heb ik niks aan.

Maargoed, ik neem ws toch gewoon een 50k. Eventueel kan ik dan met een weerstandje parallel wel wat corrigeren mocht ik dat nodig vinden (dat heeft wel consequenties voor de logaritmische curve, maar het is nu ook al niks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 16:29:
Waarom zou dat appels met peren vergelijken zijn? Het is 1 doorgaande lijn. Het lijkt er eerder op (klinkt als...) dat hij tegen een hoge impedantiedrempel op moet werken dan dat hij leeggeslurpt wordt.
Hoe hoger de ingangsimpedantie, hoe makkelijker de bron de amp kan aansturen. Er is dus geen drempel, sterker nog: de drempel wordt zelfs kleiner. Neem je een lagere ingangsimpedantie, dan kan de bron de amp moeilijker aansturen, en wordt ook de afhankelijkheid van je kabel flink groter. Al zou 10K nog niet voor problemen moeten zorgen en een fatsoenlijke bron.

Als je dus een andere bron op zelfde amp hebt die het wel goed doet, dan is de uigangsimpedantie van je slecht kinkende bron blijkbaar niet in orde. Lagere waarde potmeter gaat dat niet beter maken.

Zet gewoon eens een multimeter op de klemmen, dan kun je gewoon zelf meten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Voodooless, ik heb exact hetzelfde probleem.

Jeep een Jolida-pre (draaitafel weet ik niet). Ikzelf 2 pre's een Ming-da en een NAD, twee draaitafels clearaudio en Linn. Met welke combinatie ook, de versterker duikelt in performance naar beneden. Sluit ik mijn cd-speler aan dan heb ik dit probleem niet.

Op iedere andere andere versterker welke ik heb presteren de genoemde combi's naar verwachting

Mij lijkt het geen bron probleem, in zoverre, als ik gewoon bruikbare ballen krijg en ik schiet ze er niet in kan ik moeilijk de aangever de schuld geven. (ik zit net De Wedstrijden te kijken, Makaay)

Maar hé ik weet dan ook nog net een weerstand van een zekering te onderscheiden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
voodooless schreef op zondag 09 december 2007 @ 16:54:
Als je dus een andere bron op zelfde amp hebt die het wel goed doet, dan is de uigangsimpedantie van je slecht kinkende bron blijkbaar niet in orde. Lagere waarde potmeter gaat dat niet beter maken.
mi een foute conclusie. Op bijna elke andere versterker doet hij het namelijk wel goed. Vergeet niet dat er bij mij een laagohmig MC element aanhangt, via een trafo en een opamp/buis phono. Niet bepaald een alledaagse combinatie.
Zet gewoon eens een multimeter op de klemmen, dan kun je gewoon zelf meten :)
De Yarland geeft 94 kOhm (wel eerst aanzetten want ingang werkt via relais). Klopt precies met de 100K potmeter.
De KT88 geeft stoer 2.0 Ohm, net als op de luidsprekerklemmen. Dus dat snap ik niet.
Edit: moet ik wel het volume opendraaien natuurlijk. Dan is het 42 en 43 kOhm.
Ik heb de potmeter even doorgemeten en kom op het volgende grafiekje:
Afbeeldingslocatie: http://img505.imageshack.us/img505/305/verlooppotmeterrelyondr2.gif
Als ik het omreken naar dB op luisterafstand (50kOhm is 2x15W, 2x1W op luisterafstand=86 dB)
Afbeeldingslocatie: http://img505.imageshack.us/img505/5897/verlooppotmeterrelyoninfr7.gif
Dit klopt ook heel aardig met mijn luisterervaring: hij begint op dicht met luidsterkte 'zacht praten', in het begin zie je wat ongelijkheid en hij loopt heel snel op om daarna uit te vlakken.

Die Yarland begin ik nu wel een beetje te snappen. Ik heb daarmee ook niet veel aandrang om de kabels te gaan vervangen want dat ziet er gewoon goed uit. De ingang zit direct op een afgesloten relais en er gaat 1 goede kwaliteit dubbel afgeschermde kabel naar de potmeter. Daarom gaat de ingangskeuze ook zo lekker schraperig want er hoeft alleen maar een simpel stuurstroompje doorheen. Het is maar een heel simpel ding, met bijbehorend simpel snoertje.

Ik ben er nu ook achter dat je voor de FV34A niet perse gematchte buizen nodig zijn want de uitgang van de ene kant gaat direct door naar de andere kant van de dubbeltriode. Dus je moet de waarde van Li en Re gewoon optellen. Li-Re matchen is dus zo goed als overbodig.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2007 04:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk heb ik ook een beginnende stap gezet met apparatuur uit China, en een Yarland FV34CIII besteld bij Crafty, nog even wachten voordat die binnen is, en dan gaan orienteren / sparen voor een CD speler.

Bij deze wil ik Jeep bedanken, mede door zijn reacties heb ik voor de Yarland gekozen.
Ik weet nog niet welke CD Speler het gaat worden, eigenlijk wil ik rond de Euro 200,- uitgeven, misschien moet ik met dit beperkte budget, naar een gebruikt exemplaar gaan kijken.

Eigenlijk wil ik alleen door wat ik gelezen heb voor een MHZS CD33 gaan of voor een Original die in de startpost wordt genoemd, maar ik denk dat ik dan wat langer moet sparen.
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de mensen met commerciële ambities, lees aub http://gathering.tweakers.net/forum/faq/beleid#spam nog eens goed door en let erop.