Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 65.240 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnym
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 14:21
ziet er heel goed uit. Kijk dit bedoel ik nou!!!
Heb ik het goed gezien dat hier geen subwoofer bij zit?
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 23:10:
[...]

Zeer mooie speakers voor ongelooflijk lage prijs.

Gelukkig is er al een tijdje een importeur/dealer in Nederland 8)

De set van 2 paar Onix Rocket RS450 en een RSC200 Signature center speaker kost momenteel
slechts €1950,- inclusief BTW, invoerrechten en verzendkosten uit de USA.

Onix Rocket RS450
[afbeelding][afbeelding]

Onix Rocket RSC200 Signature
[afbeelding]
[afbeelding]

Dan heb je echt een topset qua geluid en afwerking voor onder de €2000,- euro 8)
(en vanuit voorraad leverbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een dilemma. Er zijn een aantal interessante buizenversterkers te koop in het verre Oosten. Ze moeten aleen wel matchen met mijn Aurum Cantus Melody's (88dB aan 8 Ohm). De kanshebbers zijn:

Audioromy 828 met FU29 buizen
-mooi
-met 30 watt klasse a voldoende power
-helaas nix over te vinden op internet qua bouwkwaliteit en sound
-relatief goedkoop

Music Angel EL34
-zeer mooi
-wederom voldoende power
-de sound van EL34 buizen vinden veel mensen niet spannend
-weinig over de sound en bouwkwaliteit te vinden

Yaqin MC100B
-niet echt mooi
-goede bouwkwaliteit (wordt niet warm, overbemeten voeding)
-ben bang dat de KT88 te bonkerig gaat klinken icm mijn speakers

Wie o wie kan mij helpen? Ik hou van strak laag daarom denk ik dat de kleine Yarlands afvallen, ik denk ook dat die power tekort komen op mijn speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ronnym schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 09:13:
ziet er heel goed uit. Kijk dit bedoel ik nou!!!
Heb ik het goed gezien dat hier geen subwoofer bij zit?

[...]
Klopt, op dit moment zit er nog geen subwoofer in het assortiment :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnym
zit dat er nog aan te komen?
Wil pas over een jaar een systeem aanschaffen dus kan nog wel wachten.
Ben nu bezig met een te kopen en als dat doorgaat dan komt er zoiets er gelijk in te staan.
Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 10:32:
[...]

Klopt, op dit moment zit er nog geen subwoofer in het assortiment :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ronnym schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 10:56:
zit dat er nog aan te komen?
Wil pas over een jaar een systeem aanschaffen dus kan nog wel wachten.
Ben nu bezig met een te kopen en als dat doorgaat dan komt er zoiets er gelijk in te staan.

[...]
Het zit er wel aan te komen, maar ik verwacht niet dat het binnen enkele maanden gaat gebeuren.

Je hoeft natuurlijk niet zowel de speakers als subwoofer tegelijk te kopen, of van hetzelfde merk.

Stuur anders even een e-mail met je wensen e.d., dan komen we er wel uit en blijft het hier een beetje on-topic :)

info@av123.nl

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2007 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnym
je hoor nog van mij
alvast bedankt
Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 11:15:
[...]

Het zit er wel aan te komen, maar ik verwacht niet dat het binnen enkele maanden gaat gebeuren.

Je hoeft natuurlijk niet zowel de speakers als subwoofer tegelijk te kopen, of van hetzelfde merk.

Stuur anders even een e-mail met je wensen e.d., dan komen we er wel uit en blijft het hier een beetje on-topic :)

info@av123.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 09:52:

Ik zou daar niet op voorhand vanuit gaan en, als je die mogelijkheid hebt, eens naar een mooie el34 versterker gaan luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodes54
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-03-2022
Wie van jullie gebruikt er een Chinese Phono Preamp?
Ik heb nu nog de Musical Fidelity X-LPS V3, die ik met veel plezier gebruik. Over het algemene klankbeeld ben ik tevreden maar ik heb het idee dat ik wat dynamiek mis.

Hebben jullie chinese tips die ik zeker moet beluisteren? De Meixing MC-Phono of Dussun iu3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rhodes54 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 16:17:
Ik heb nu nog de Musical Fidelity X-LPS V3, die ik met veel plezier gebruik. Over het algemene klankbeeld ben ik tevreden maar ik heb het idee dat ik wat dynamiek mis.

Hebben jullie chinese tips die ik zeker moet beluisteren? De Meixing MC-Phono of Dussun iu3?
Maar waarom denk je dat het gebrek aan dynamiek aan de Phono pre ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JTB81.1 Ik heb nog wel een nieuwe MC100B staan. Met hier op EH kt88 en 6SN7 en 5751 buizen. Speelt super strak en hard. Als je wilt luisteren eventueel met je eigen speakers stuur maar een mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 12:10
Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 18:11:
JTB81.1 Ik heb nog wel een nieuwe MC100B staan. Met hier op EH kt88 en 6SN7 en 5751 buizen. Speelt super strak en hard. Als je wilt luisteren eventueel met je eigen speakers stuur maar een mail.
Hey Koifarm,

bedankt voor het aanbod, maar ik weet waar je huis woont, haha. En dat is een beetje heel erg uit de richting. Ik woon namelijk zeer - zeer zuiderlijk. Ik weet sowieso nog niet precies wat ik wil merk ik. Ik ben nu ook aan het denken om een paar mono-transistor eindversterkers te kopen en die dan uiteindelijk te combineren met een goede voorversterker. Strakke power en buizen.

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JTB81 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 19:53:
[...]

Voor iets meer als 1300 pleuro zijn de Melody 103 een aanrader. Ik heb ze thuis staan en ze gaan niet meer weg voorlopig. Of ik moet al ergens een paar Totem Forrest's vandaan zien te slepen voor een leuke prijs.
Ik kan aan een set totem forrest's komen! Ik zal a.s. donderdag even navraag gaan doen wat betreft prijs. We hebben namelijk nog een zeer goed uitziende set staan. Trouwens de Epos 22 klinken ook zeer goed. Mooi evenwichtig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een dilemma. Er zijn een aantal interessante buizenversterkers te koop in het verre Oosten. Ze moeten aleen wel matchen met mijn Aurum Cantus Melody's (88dB aan 8 Ohm). De kanshebbers zijn:

Yaqin MC100B
-niet echt mooi
In mijn optiek is de Yaqin niet bonkerig..EL34 amps daarentegen wel. En door buizen te swappen kun je dat geluid 'fine tunen' dat jij wil. Ik heb ook een stel 88db speakers i.c.m. de Yaqin KT88 amp. Dat gaat prima (tenminste als het gaat om het db en watts verhaal en bla bla).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 18:41:
[...]

Ik kan aan een set totem forrest's komen! Ik zal a.s. donderdag even navraag gaan doen wat betreft prijs. We hebben namelijk nog een zeer goed uitziende set staan. Trouwens de Epos 22 klinken ook zeer goed. Mooi evenwichtig....
Kijk aan, ik ben zeer benieuwd, maar meestal moeten ze tweedehands toch nog richting de € 2000,- kosten en dan haak ik even af.

Wat betreft de buizenamp zit ik zwaar in dubio. Ik lees op diverse fora dat de KT88 een "floppy" bass heeft.En dat moet ik niet hebben. Ik houd van een stevige maar zeker strakke bas. Dat hoort ook bij het snelle karakter van mijn speakers.

[ Voor 20% gewijzigd door JTB81 op 02-11-2007 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JTB81 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 19:07:
[...]

Kijk aan, ik ben zeer benieuwd, maar meestal moeten ze tweedehands toch nog richting de € 2000,- kosten en dan haak ik even af.

Wat betreft de buizenamp zit ik zwaar in dubio. Ik lees op diverse fora dat de KT88 een "floppy" bass heeft.En dat moet ik niet hebben. Ik houd van een stevige maar zeker strakke bas. Dat hoort ook bij het snelle karakter van mijn speakers.
Waarom dan buizen?

Een KT88 kan best strak klinken, het kan per merk en model verschillen 'hoe strak' het klinkt.
Ik ken KT88 versterkers (heb er zelf een gehad) die een behoorlijke 'cone control' hebben, maar ook die daar weer wat minder in zijn (maar weer andere sterke punten hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 19:18:
[...]

Waarom dan buizen?

Een KT88 kan best strak klinken, het kan per merk en model verschillen 'hoe strak' het klinkt.
Ik ken KT88 versterkers (heb er zelf een gehad) die een behoorlijke 'cone control' hebben, maar ook die daar weer wat minder in zijn (maar weer andere sterke punten hebben).
Buizen vanwege het mooie hoog en middengebied. En de goede plaatsing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JTB81 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 19:23:
[...]

Buizen vanwege het mooie hoog en middengebied. En de goede plaatsing.
Mee eens, het kan ERG goed klinken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
toch een mooi gevoel als we het zo eens zijn niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JTB81 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 20:21:
toch een mooi gevoel als we het zo eens zijn niet?
Ik slaap er een stuk makkelijker door ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-11-2020
@JBT
Is deze Ming Da niks voor je? De prijs bij deze winkel is incl belastingen en dus is die niet te duur.
http://www.china-highend-hifi.com/prod0112341323.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
Hey kijk aan, dat is een mooie link, dank je. Dat is een zeer schappelijke prijs. Ken alleen de eindbuizen niet zo, maar dat gaan we wel lezen. Dank u!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

staat dezelfde Mingda niet bij Pacific Audio voor EUR 299 te koop? Heb je ook nog NL garantie en wordt thuis bezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ronnym schreef op donderdag 01 november 2007 @ 22:33:
heb je die prijzen van de website van pasific audio? ik kan ze daar namelijk niet vinden.
Trouwens dit zijn wel schappelijke prijzen.
Zie je wel dat het mogelijk is. :P :P
prijzen van Jungson zijn van belves.de.

-mooi
-relatief goedkoop

Music Angel EL34
-zeer mooi
-wederom voldoende power

Yaqin MC100B
-niet echt mooi

Wie o wie kan mij helpen? Ik hou van strak laag daarom denk ik dat de kleine Yarlands afvallen, ik denk ook dat die power tekort komen op mijn speakers.
Je zult aan 20W echt wel wel voldoende hebben. Ik zou de Audioromy wel durven overwegen. Liever dan een Music angel. Waarom zou de MC100 gaan bonken? Hij heeft geen slappe bas of teveel bas hoor. En je kunt meer doen met de plaatsing in de kamer.

Stom trouwens, ik ben vanmiddag eens aan het schuiven geweest met mijn speakers. Ik had er een aardig tijdje over gedaan om ze goed te krijgen staan voor mijn oude versterker (AN) die behoorlijk veel bas heeft. Dus zo ver als het kan de kamer in.
Nou heb ik wat lenigere bas met de Yarland, maar ik was nog niet op het lumineuze idee gekomen om mijn speakers wat dichter bij de achterwand te zetten. |:(
Het helpt wel behoorlijk. Nu heb ik behoorlijk wat meer slam. Al gaat het iets ten koste van de ruimtelijkheid (maarja, cd klinkt toch al plat, bij mij dan).

Uhm, ik had de XLP v1 en hetzelfde probleem. Ik heb nu de Jolida JD9 en die is zeker een stuk dynamischer, en ook de bas is veel strakker en gelijkmatiger. De ruimtelijkheid is wel wat minder (minder diep maar ook meer naar voren) maar het ding heeft nog zoveel potentieel voor upgrades. Ook met MC klinkt ie veel beter, en superveel gain en stil.
De Dussun is geloof ik vooral met MC goed, met MM minder. De Yaqin is niet verkeerd, en de dure Meixing is ook ok, de goedkope echter niet.

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2007 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou je willen aanraden om eens naar een phono preamp van ys-audio uit Hong kong uit te kijken, Ik heb er zelf al jaren een en ben er zeer tevreden over.
www.ys-audio.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotoklaasje
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 23:17
Na een succesvol zelfbouwspeaker projectje ben ik al een poosje aan het kijken naar een nieuwe versterker, Het budget daarvoor zal zo rond de 400 euro liggen. Nu heb ik al uitgebreid gekeken naar de budet modellen van cambridge audio, NAD, en rotel, daar kun je voor die prijs best een mooie versterker kopen. Maar wat ik me nu dus afvroeg. Is er veel verschil tussen deze westerse instappers (bv een NAD C325) en een chinese G&W TW-2006X, die bij pacificaudio voor ongeveer evenveel te koop is als de NAD bij de RAF. Ik heb natuurlijk alle chinese HIFI draadjes doorgelezen, en wat enthousiaste reacties gezien over de G&W, maar is deze werkelijk een stap beter? In dat geval zou ik de 2 maanden wachttijd zeker wel overwegen, zo niet dan ga ik liever voor het gemak van een westers apparaat.

ik hoop dat iemand me kan helpen!

http://www.klaasje.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemaworst
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2022
fotoklaasje schreef op zondag 04 november 2007 @ 14:08:
Na een succesvol zelfbouwspeaker projectje ben ik al een poosje aan het kijken naar een nieuwe versterker, Het budget daarvoor zal zo rond de 400 euro liggen. Nu heb ik al uitgebreid gekeken naar de budet modellen van cambridge audio, NAD, en rotel, daar kun je voor die prijs best een mooie versterker kopen. Maar wat ik me nu dus afvroeg. Is er veel verschil tussen deze westerse instappers (bv een NAD C325) en een chinese G&W TW-2006X, die bij pacificaudio voor ongeveer evenveel te koop is als de NAD bij de RAF. Ik heb natuurlijk alle chinese HIFI draadjes doorgelezen, en wat enthousiaste reacties gezien over de G&W, maar is deze werkelijk een stap beter? In dat geval zou ik de 2 maanden wachttijd zeker wel overwegen, zo niet dan ga ik liever voor het gemak van een westers apparaat.

Ik heb in januari dit jaar een cambridge 640 stereoset gekocht(CD+versterker). Ik heb ook de chinese alternatieven die je noemt beluisterd. De Chinese klonk een stuk beter dan de cambridge.
Toch ben ik uit eindelijk gegaan voor een buizenversterker(yaqin 300b)
mijn cambridge is trouwens te koop ;)

Hans Dorrestijn: "Want, de worstjes van de Hema zijn niet te hard of slap...De Hemaworst, hoera hoera, zit barstens vol met sap.Baby's die nu juichen aan de moederborst...Zouden harder zuigen aan de Hemaworst"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
Jeep schreef:
[...]

Je zult aan 20W echt wel wel voldoende hebben. Ik zou de Audioromy wel durven overwegen. Liever dan een Music angel. Waarom zou de MC100 gaan bonken? Hij heeft geen slappe bas of teveel bas hoor. En je kunt meer doen met de plaatsing in de kamer.
Bedankt voor je antwoord! Waarom geen Music Angel? En als de Music Angel nu een KT88 was ipv de EL34, dan nog steeds liever de Audioromy?

[ Voor 3% gewijzigd door JTB81 op 04-11-2007 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
fotoklaasje schreef op zondag 04 november 2007 @ 14:08:

/me to the rescue
ik ben ook ooit eens begonnen met een dergelijk budget versterker. Van de amps die je noemt zou ik de Rotel nemen. Maar de G&W en de Classic zijn echt 3, 4 stappen beter.

Als ik het even naar mijn eigen apparatengeschiedenis vertaal zit je dan op 'beter dan een mission Cyrus'. Ik ben daarna geupgrade naar een Audio Innovations 500 en daarna Audio Note Oto SE en nu dus de Yarland FV34A. En die kun je dus ook van dat budget betalen :)

Als je persé een 'gewone' versterker zoekt dan vonden wij de Classic 6.10 erg lekker klinken maar ik vind de bouwkwaliteit net wat minder mooi dan de G&W. Die klinkt iets minder warm en muzikaal maar eerder strak en neutraal (afstandelijk). Maar hij is echt gebouwd als een tank. Super!
Maar lees de startpost maar eens of het verslag in een eerdere draad (5 aug 2007).

Wat voor zelfbouwprojectje was dat? Heeft hij een beetje fatsoenlijk rendement? Dan kun je best een buizenversterker proberen namelijk.
Sinds de VAD begint het bij mij namelijk ook ineens (weer) te kruipen. Ik heb lang geleden (1985) als eens wat simpels gemaakt (mono transmissielijntje) en ben er nooit mee verder gegaan omdat ik de drives best duur vond (en stel dat het niks wordt is dat jammer van de investering). Maar ondertussen heb ik de houtbewerkingsmachines en de drives zijn ook niet al te duur ben ik nu dus achter. Ik heb hele mooie bandtweeters gezien van $30-75 bij PE. En je kunt alles zo online berekenen (daar zat ik vroeger ook tegenaan te hikken). Nu is een filter en baspoortje zo uitgerekend.
JTB81 schreef op zondag 04 november 2007 @ 18:43:
[...]

Bedankt voor je antwoord! Waarom geen Music Angel? En als de Music Angel nu een KT88 was ipv de EL34, dan nog steeds liever de Audioromy?
De music Angels zitten niet zo netjes in elkaar en zijn soms onveilig door niet verbonden aardedraad. Ik vind de knoppen er ook wat goedkoop uitzien.
De FU29 van de Audioromy schijnen superbuizen te zijn, maar ik kan ook niet veel van de bouwkwaliteit van de Audioromy vinden. Ik denk dat het vlgb met de Music Angel is of beter. Als ze een goed ontwerp hebben genomen zit je wel goed. Ik ben geen elektronicaexpert dus ik kan niet veel over het ontwerp zeggen helaas.
Kt88 is wel veel beter dan de EL34, maar de FU29 is nog beter.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2007 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotoklaasje
bedankt voor je reply! ik heb tony Gee's hatt MK-III gemaakt. Die zijn niet zo heel gevoellig, dus ik denk dat een buizenversterker voor mij afvalt (bovendien, ik ben student, en ik heb nog nooit een buizen versterker gehoord. Ik probeer wel of ik dat wat vind als ik het geld iets beter kan missen ;) )

bedankt voor je link naat die luistersessie, die had ik nog niet gevonden. Het word bij deze in elk geval een chinese versterker. Nu nog kiezen tussen de G&W en de classic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fotoklaasje schreef op maandag 05 november 2007 @ 11:34:
[...]

bedankt voor je reply! ik heb tony Gee's hatt MK-III gemaakt. Die zijn niet zo heel gevoellig, dus ik denk dat een buizenversterker voor mij afvalt (bovendien, ik ben student, en ik heb nog nooit een buizen versterker gehoord. Ik probeer wel of ik dat wat vind als ik het geld iets beter kan missen ;) )

bedankt voor je link naat die luistersessie, die had ik nog niet gevonden. Het word bij deze in elk geval een chinese versterker. Nu nog kiezen tussen de G&W en de classic ;)
Classic 8.0B + 10.0 :9~

Ziet er ook van binnen mooi uit die 8.0b
Afbeeldingslocatie: http://bilder.minhembio.com/bild/index.php?pic_id=52071.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom de 10.0 en niet de 9.0, die lijkt mij veel mooier en is maar een fractie duurder. Neemt alleen meer plaats in door die losse powersupply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:18
Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 12:20:
[...]

Classic 8.0B + 10.0 :9~

Ziet er ook van binnen mooi uit die 8.0b
[afbeelding]
Heb je deze combi nou zelf al gekocht? Zo ja, hoe wat en waar?

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodes54
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-03-2022
Uhm, ik had de XLP v1 en hetzelfde probleem. Ik heb nu de Jolida JD9 en die is zeker een stuk dynamischer, en ook de bas is veel strakker en gelijkmatiger. De ruimtelijkheid is wel wat minder (minder diep maar ook meer naar voren) maar het ding heeft nog zoveel potentieel voor upgrades. Ook met MC klinkt ie veel beter, en superveel gain en stil.
De Dussun is geloof ik vooral met MC goed, met MM minder. De Yaqin is niet verkeerd, en de dure Meixing is ook ok, de goedkope echter niet.
Bedankt voor je antwoord. Ik heb inderdaad mijn element/naald gehoord met een andere pre (weet even niet meer welke) en het leek dat hij meer dynamisch was. Heb ik het dus toch écht gehoord, het is alweer even geleden namelijk.
Ik ga proberen of ik de Ming Da MC-Phono kan beluisteren. Eenmaal ingespeeld (ruim 100 tot 150 uur) zou hij erg goed klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 14:45:
Waarom de 10.0 en niet de 9.0, die lijkt mij veel mooier en is maar een fractie duurder. Neemt alleen meer plaats in door die losse powersupply.
Volgens mij was die met buizen... Ik hou niet van buizen :P
Balboa schreef op maandag 05 november 2007 @ 14:47:
[...]

Heb je deze combi nou zelf al gekocht? Zo ja, hoe wat en waar?
Ben er mee bezig. Bij ornec kost deze power amp 170 euro excl. alle kosten. Een 10.0+8.0B is met verzendkosten iets van 460 euro. Goedkoper vind je het volgens mij niet.

Maar ik zit er over te denken om 2x de 8.0B te nemen met de 10.0 zover dit mogelijk is. Ik hoop deze maand te bestellen.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2007 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
Ik zou de buizensound op zich niet erg vinden in de voorversterker. Maar ik lees dan bijvoorbeeld op de site van Ornec dat iemand schrijft dat alle (input)kanalen op elkaar storen. Dat vind ik dan niet positief, ook al ga ik maar 1 set inputs gebruiken. Verder heeft de 9.0 een aparte voeding wat de kwaliteit natuurlijk ten goede komt.

Zie hieronder de feedback op de site van Ornec:

First off, this pre-amp SOUNDS fabulous. Warm, open, lush with lots of headroom to feed to amplifier of choice good clean signal at all volumes UNLESS you\'re running multiple inputs. There is significant, distorted cross-talk between inputs/channels so if you\'re running two or more sources at once, NOISE results. The only way I\'ve got past that is to disconnect all but a primary source. This is a real pain in the arse and makes what could have so easily been a truly wonderful pre-amp somewhat of a disappointment. Maybe it is because I had to have mine especially made for Aussie 240V, I don\'t know, and I encourage other users to contact me with their experiences. I would happily give this thing a glowing review but for the unacceptible crosstalk, and probably would have paid more for it too.

[ Voor 56% gewijzigd door JTB81 op 05-11-2007 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulie72
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-04 17:37
Ik zou zeggen terugsturen dat apparaat dit mag namelijk niet in het ontwerp zitten.

Wij hebben meerdere uitgeleverd zonder problemen.

Dit even ter informatie.

Mini PC I5-10400 dual monitor, HP Microserver Freenas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-mooi
-relatief goedkoop

Music Angel EL34
-zeer mooi
-wederom voldoende power

Yaqin MC100B
-niet echt mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste JTB81.1 , ik gebruik al enige weken de Music Angel KT 88 en deze versterker levert op mij speakers ( Canton Karat M 50 ) meer dan voldoende vermogen .Deze speakers hebben een gevoeligheid van 87 db bij 3 ohm .Op dit moment ben ik nog aan het "finetunen" met de buizen van deze versterker , de voorbuizen zijn reeds vervangen door kwalitatief betere en de volgende stap zal zijn om de KT 88's te vervangen .

vrgr

Herman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
Paulie72 schreef op maandag 05 november 2007 @ 19:35:
Ik zou zeggen terugsturen dat apparaat dit mag namelijk niet in het ontwerp zitten.

Wij hebben meerdere uitgeleverd zonder problemen.

Dit even ter informatie.
Dat is goed om te weten! En "wij" zijn?

Is iemand bekend met de G&W TW-A1.1SE pre-amp? Deze heeft volgens mij betere cijfers dan de Classic 10.0 en kost ongeveer hetzelfde. Ik heb aan Ornec de vraag gestuurd of ze qua kleur en breedte bij elkaar passen.

@Herman

dank je voor het delen van je ervaring. Ik ben nog steeds grof aan het twijfelen wat ik nu wil. Maar goed ik heb een aardige sound, dus ik heb geen haast. Het zou een soort van kerstcadeau voor mezelf moeten worden. Niet echt vervelend toch?

[ Voor 19% gewijzigd door JTB81 op 05-11-2007 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
JTB81 schreef op maandag 05 november 2007 @ 21:11:
[...]

Dat is goed om te weten! En "wij" zijn?

Is iemand bekend met de G&W TW-A1.1SE pre-amp? Deze heeft volgens mij betere cijfers dan de Classic 10.0 en kost ongeveer hetzelfde. Ik heb aan Ornec de vraag gestuurd of ze qua kleur en breedte bij elkaar passen.
Zij zijn PA (Pacific Audio). Ik had deze vraag ook al bij hun voorgelegd en zij hadden er nog niet van gehoord. Mocht je bij hen deze versterker kopen dan heb je sowieso garantie. Mocht het probleem zich dus wel voordoen dan kun je makkelijk ruilen. Ik heb uiteindelijk besloten om toch voor de Bada Purer 3.8SE te gaan. Heb al een tijdje geleden besteld en als het goed is komt hij één dezer dagen (eindelijk) bij mij thuis aan. Ben benieuwd.

Toch blijf ik die 8.0b een erg mooi dingetje vinden, zeker voor de centen!

[ Voor 50% gewijzigd door Balboa op 05-11-2007 21:31 ]

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Putifar
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-09 08:44
Balboa schreef op maandag 05 november 2007 @ 21:25:
[...]
Toch blijf ik die 8.0b een erg mooi dingetje vinden, zeker voor de centen!
Ik ben zeer benieuwd naar hoe die 8.0b zich verhoudt tot bijvoorbeeld een Rotel RB-1080 of zo'n RB-1072 klasse D eindversterker. Ik speel nu met een RSX-1056 receiver van Rotel en denk aan een eindversterker upgrade (en luidspreker upgrade en kabel upgrade en .... :9~ ). Kun je daar iets over zeggen? (of iemand anders natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Putifar schreef op maandag 05 november 2007 @ 23:06:
[...]

Ik ben zeer benieuwd naar hoe die 8.0b zich verhoudt tot bijvoorbeeld een Rotel RB-1080 of zo'n RB-1072 klasse D eindversterker. Ik speel nu met een RSX-1056 receiver van Rotel en denk aan een eindversterker upgrade (en luidspreker upgrade en kabel upgrade en .... :9~ ). Kun je daar iets over zeggen? (of iemand anders natuurlijk)
Ik heb laatst een aantal dynaudio Audience 72SE gehoord die verdomd mooi ruimtelijk, transparant en tikkie gekleurd klonken (maar niet te gekleurd);

En diverse kef modellen waaronder de iQ7 en iQ9. De Kef's stelden enorm teleur. Zeer direct (over-dynamisch haast), weinig ruimtelijk en vreemde (geen) plaatsing;

De epos M22 klonken ook zeer goed. Mooi rustig zonder laidback over te komen, een transparant hoog en strak laag.

Voor zover een korte impressie van de speakers die mij de afgelopen tijd zijn opgevallen (for what it's worth).

En wat betreft interlinks heb ik set Audioquest king cobra gehoord die enorm ruimtelijk klinken. Het was echter in mijn set een beetje te ruimtelijk maar dat komt doordat mijn set van zichzelf (inmiddels) ruimtelijk klinkt. Indien je een gebrek aan ruimtelijk hebt is dit een leuke optie.

Overigens heb ik de gold Lion KT88 in de amp gedrukt. Ze klinken mooi neutraal en rustig. Een mooie combi, vind ik, met de 12AX7 van EH die wat fel en vol klinken.
Overigens de powertrafo's brommen met de nieuwe KT88 buizen veel minder en meten superstabiel. Het was iedere keer maar afwachten wat voor waardes ik kreeg met de Chinese buizen. 'T was net roulette.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2007 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 09:52:
[...]

Ik moet bekennen dat ik er nog niet aan toe ben gekomen om de MA versterker aan een uitgebreide test te onderwerpen. Dit komt omdat ik de Bewitch een week eerder binnen heb gekregen en deze op mijn hoofd speakers heb aangesloten. De bedoeling is dat ik ze beide binnekort ga neer zetten en een shoot-out zal uiteindelijk bepalen welke er in mijn nieuwe woonkamer komt te staan.

Maar voor dat geld zal het nooit een miskoop zijn, uiteraard heb ik hem kort getest dit om te zien of het geen DOA was. Tijdens deze korte test beviel de versterker mij wel maar ditzelfde gaat ook op voor de Bewitch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Beetle73 , ik heb een aantal vragen over de Music Angel KT 88 zoals , welke voorbuizen zitten er bij jou in ? Chinesche of Amerikaanse zoals in mijn geval , als jij de MA uitzet hoor je dan ook een irritante klik in de speakers ondanks dat het volume op nul staat ? .Ik heb de MA gekocht via Ebay van Leshele uit Hongkong voor een heel leuke prijs toen en het is de uitvoering met zilveren voedingen .Wat betreft die klik die ik hoor is daar wat aan te doen ? en/of heeft het iets met aarding te maken ?
vrgr

Herman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
fotoklaasje schreef op maandag 05 november 2007 @ 11:34:
[...]

Ben benieuwd welke het van de twee gaat worden. Lijkt mij een moeilijke keuze want ze hebben beide zeer goede recencies. Maar een buizen versterker (Yarland??)hoeft echt niet af te vallen hoor!! Een buizen versterker met vier EL34 buizen heeft echt zat vermogen om die Hatt's aan te kunnen! Leuke site trouwens die van Tony Gee, ik volg die al jaren en heb zelf de Solo 103 gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
Iemand enig idee hoe lang het normaal duurt voordat je een reactie van Ornec krijgt op een vraag?

Verder ben ik aan het kijken voor een Classic 9.0 en 8.0B combi, maar ik kan nergens een vergelijking tussen de sound van de 9.0 en de 10.0 vinden. Denk overigens wel dat de externe voeding van de 9.0 een goede zaak is. Of denken jullie, laat dat classic duo vallen en koop voor dat geld een andere geïntegreerde amp? (een tweedehands Electrocompaniet bijvoorbeeld)

[ Voor 5% gewijzigd door JTB81 op 06-11-2007 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
JTB81 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 20:42:
Iemand enig idee hoe lang het normaal duurt voordat je een reactie van Ornec krijgt op een vraag?
Wat dat betreft moet je Ornec niet te serieus nemen; van hen kun je niet echt op aan. Op dat gebied vind ik Timaudio, Chinese hi-end en Cattylink betrouwbaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
operatingeskimo schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 21:42:
[...]

Wat dat betreft moet je Ornec niet te serieus nemen; van hen kun je niet echt op aan. Op dat gebied vind ik Timaudio, Chinese hi-end en Cattylink betrouwbaarder.
Duurt vaak te lang, das waar. Tot nu toe wel altijd geleverd gekregen dat wat ik besteld heb en binnen een redelijke periode. Maar mail beantwoorden zou idd sneller moeten.

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemaworst
_/-\o_ De boot <+:) is aangekomen!!!!
Date # Location Delivery Status
15-Sep-2007 Hong Kong Item posted.
15-Sep-2007 Hong Kong In transit.
17-Sep-2007 Hong Kong Processed for departure.
22-Sep-2007 Hong Kong The item left Hong Kong for its destination on 27-Sep-2007
22-Sep-2007 Hong Kong The item left Hong Kong for its destination on 27-Sep-2007
6-Nov-2007 Netherlands Arrived and is being processed.
6-Nov-2007 Netherlands Pending customs inspection.
SPANNEND!! Ik hoop dat ik hem(MHZS CD33) snel krijg, dan zal ik mijn bevindingen posten

Hans Dorrestijn: "Want, de worstjes van de Hema zijn niet te hard of slap...De Hemaworst, hoera hoera, zit barstens vol met sap.Baby's die nu juichen aan de moederborst...Zouden harder zuigen aan de Hemaworst"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotoklaasje
operatingeskimo schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 20:23:
[...]

Ben benieuwd welke het van de twee gaat worden. Lijkt mij een moeilijke keuze want ze hebben beide zeer goede recencies. Maar een buizen versterker (Yarland??)hoeft echt niet af te vallen hoor!! Een buizen versterker met vier EL34 buizen heeft echt zat vermogen om die Hatt's aan te kunnen! Leuke site trouwens die van Tony Gee, ik volg die al jaren en heb zelf de Solo 103 gebouwd.
Ik denk dat het de G&W gaat worden, vooral vanwege de positieve opmerkingen over de bouwkwaliteit. Je hebt me nu toch nieuwschierig gemaakt naar de yarland, ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe buizen klinken... Maar ik durf de buizen gok nog steeds niet zo heel goed te nemen.

offtopic:
die site van tony Gee is idd erg leuk. Mijn volgende bouw projectje worden cyburgs needles (op google vind je hem zo) om eens te experimenteren met TL speakers. Zit namelijk al een hele poos te denken om een tl sub te maken bij mijn hatts, en dit is wel een leuke manier om dat eens te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
hemaworst schreef op woensdag 07 november 2007 @ 11:34:
_/-\o_ De boot <+:) is aangekomen!!!!

[...]

SPANNEND!! Ik hoop dat ik hem(MHZS CD33) snel krijg, dan zal ik mijn bevindingen posten
Hoop dat mijn Bada ook op deze boot zit of misschien wel een eerdere. Nu zo veel mensen nieuwe spullen binnenkrijgen binnenkort kunnen we wellicht weer ergens afspreken.

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Balboa schreef op woensdag 07 november 2007 @ 16:19:
[...]

Hoop dat mijn Bada ook op deze boot zit of misschien wel een eerdere. Nu zo veel mensen nieuwe spullen binnenkrijgen binnenkort kunnen we wellicht weer ergens afspreken.
strak plan en uhhh. juich niet te vroeg..ik moest toen de zending op pending stond nog zeker 1 week tot anderhalf wachten..ze zijn niet zo vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
fotoklaasje schreef op woensdag 07 november 2007 @ 11:40:
Ik denk dat het de G&W gaat worden, vooral vanwege de positieve opmerkingen over de bouwkwaliteit. Je hebt me nu toch nieuwschierig gemaakt naar de yarland, ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe buizen klinken... Maar ik durf de buizen gok nog steeds niet zo heel goed te nemen.

offtopic:
die site van tony Gee is idd erg leuk. Mijn volgende bouw projectje worden cyburgs needles (op google vind je hem zo) om eens te experimenteren met TL speakers. Zit namelijk al een hele poos te denken om een tl sub te maken bij mijn hatts, en dit is wel een leuke manier om dat eens te bekijken.
Ede is niet ver van Nijmegen hoor. Je mag zo langskomen.

offtopic:
Echte mannen maken hun eigen ontwerp toch? Maar HHH is idd een leuke site. Leuke ontwerpen ook. En klasse uitgevoerd ook. Alleen een beetje jammer dat de ontwerpjes soms zo afgekeken zijn van bekende ontwerpen.

Ik ben trouwens even met een experimentje bezig... ik heb 2 satellietjes van mijn Logitech 550 zo op de versterker aangesloten (10W buizen dus weinig kans op clippen). Ik dacht dat ze niet tegen bas konden maar het zijn gewoon kleine 3" 12W fullrange speakertjes (88dB/W). Dus maar gewoon aangesloten.
De unit welke Logitech gebruikt is een speciaal voor hen ontwikkelde (door Tangband) 3" unit. Hij heeft echter wel een aantal broertjes die wel vrij verkrijgbaar zijn (bijv. de W3-871S).
de specs
Dat zal dan wel heel erg shit klinken... niet dus. :D
Ok, er zitten nadelen aan: het klinkt niet superfris en ik hoor wat slissende s-jes in het hoog. Maar er toch een hint bas in en de ruimtelijkheid is heel ok.
Omdat mijn Ref3A biwire aansluitingen hebben heb ik ook even met de tweeters erbij aangesloten gespeeld (dus fullrange met tweeter die op 4k inkomt 1e orde). Beetje schel (tweeter heeft 5dB meer, +8dB van 7-10kHz), maar nu wel met nog meer ruimtedetails.
Dit was best wel een erg goedkoop en leuk experimentje. Dit gaat vast een hele lange staart krijgen...

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2007 03:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag op de site van Crafty dat er nu meerder types Yarland te koop zijn, mede door dit forum is mijn interesse gewekt door deze voor mij betaalbare buizen versterkers.
Jaren geleden ben ik onder de indruk geraakt van een Audio Innovations 500, maar die was ver boven mijn budget, en heb daarna nooit meer naar buizen amps gekeken ( geluisterd ).

Nu heb ik een vraag, zou iemand van jullie het verschil of overeenkomst betreffende klank kunnen aangeven tussen de Audio Inn.500 en een Yarland FV34CIII.

Omdat ik Euro 299,- een mooie prijs vind, ging mijn interesse eigenlijk uit naar de FV34CIII, maar misschien moet ik wel Euro 100,- meer uitgeven voor de FV34AIII, kan iemand mij uitleggen wat precies het verschil is, mijn kennis gaat niet verder dan dat ik in de specs. gelezen heb dat het vermogen wat hoger is van de 34A t.o.v. de 34C en dat de afmetingen en gewicht behoorlijk verschillen. Ik heb een stel vloestaande speakers met een rendement van 89dB.
Het verschil in de typen buizen zegt mij helaas niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:47
Ik heb de laatste tijd hier een beetje rond zitten kijken en ook op ornec.com, en ik heb mijn oog laten vallen op de G&W TW-2006X versterker. Het blijft veel geld, dus daarom wil ik er goed zeker van zijn dat ik ook echt verschil ga horen. Ik hoop dus dat jullie me daarin een beetje kunnen helpen.

Ik heb mijn stereosetup (Northridge E90 zuilspeakers) aangesloten op een Sony STR-DG510 receiver. Dit is een surroundreceiver van 250 euro, niet erg duur dus. Ik denk daarom zelf dat ik het verschil met zo'n kwaliteits-stereoversterker heel goed ga merken.

En dan nog iets wat misschien hier niet zo thuishoort. De receiver is aangesloten aan de PC met een toslink-kabel. Als geluidskaart gebruik ik een HDA X-Plosion 7.1 DTS. Deze is vooral gericht op het digitale gedeelte, zal ik dan nog meer winst kunnen behalen met zeg een M-Audio Audiophile 2496 kaart ofzo? Deze heeft RCA-uitgangen, dus kan ik er gelijk direct zo'n interconnectkabel tussen hangen van Von Masoch.

En ik zat ook te kijken naar speakerkabels. Ik zag daar bijvoorbeeld de Von Masoch SC-1 op de site staan, die is lekker goedkoop en krijgt goede recensies. Alleen is me nog niet 100% duidelijk of ik daar nou 1 speaker, of 2 speakers mee kan aansluiten. Op de site staat bij Unit: 1 pair. Bedoelen ze dan ook echt consequent 1 paar (=2), of 1 kabel, waar dus maar 1 speaker mee is aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:10

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 17:00:
Dit was best wel een erg goedkoop en leuk experimentje. Dit gaat vast een hele lange staart krijgen...
Die dingen zijn zeker niet verkeerd. Een andere tip zijn deze. Ze zijn zeer veelzijdig en klinken voor het geld helemaal niet slecht. Klinken leuk in bijvoorbeeld een simpele TL.

[ Voor 3% gewijzigd door voodooless op 08-11-2007 21:09 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemaworst
_/-\o_ JOEPIE mijn MHZS CD33 is binnen _/-\o_ . Hij heeft zegmaar 1 dag bij de douane gestaan. Doos is niet opengemaakt door douane. De chinezen hebben hem heel erg mooi ingepakt. Hopelijk geen naheffing. Zou wel mooi zijn, dan heb ik voor 196E een mooie CD speler.

Wat een mooi apparaat is het zeg. Mooi dik aliminium front(1 cm dik). Mooie dikke afstandbediening.
Net aangesloten....Hij doet het :*) 20 seconden countdowntimer, grappig.
Geluid: prachtig, heel ruimtelijk, veel beter dan mijn Cambridge 640C. Wel nog flink last van scherpe S klanken, wellicht gaat dat weg na inspelen?
Mijn vrouw merkt op dat ze geluiden hoort op Janine Jansen 4 jaargetijden die haar eerst niet opvielen.
Ik ben erg tevreden. Wel in het weekend vaak wisselen met mijn Cambridge om te horen wat de verschillen nu echt zijn ,zodat ik zeker weet dat ik het niet allemaal in mijn hoofd verzin.

En er zit een supermooie handleiding bij, jammer dat ik geen chinees kan, haha :+ .

@jeep: had je nog wat buisjes over die ik kan overkopen?

[ Voor 7% gewijzigd door hemaworst op 08-11-2007 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
voodooless schreef op donderdag 08 november 2007 @ 19:18:
Die dingen zijn zeker niet verkeerd. Een andere tip zijn deze. Ze zijn zeer veelzijdig en klinken voor het geld helemaal niet slecht. Klinken leuk in bijvoorbeeld een simpele TL.
Welke bedoel je? Ik krijg een intropagina...

Ik heb je gezien op zelfbouwaudio. Het wordt ws een combi met de neo's. Ik had al wat leuke dingen gevonden op PE. Kost even een investering, maar vooral een goede ruimte om te kunnen werken.
Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 17:31:
Jaren geleden ben ik onder de indruk geraakt van een Audio Innovations 500, maar die was ver boven mijn budget, en heb daarna nooit meer naar buizen amps gekeken ( geluisterd ).

Nu heb ik een vraag, zou iemand van jullie het verschil of overeenkomst betreffende klank kunnen aangeven tussen de Audio Inn.500 en een Yarland FV34CIII.

Omdat ik Euro 299,- een mooie prijs vind, ging mijn interesse eigenlijk uit naar de FV34CIII, maar misschien moet ik wel Euro 100,- meer uitgeven voor de FV34AIII, kan iemand mij uitleggen wat precies het verschil is, mijn kennis gaat niet verder dan dat ik in de specs. gelezen heb dat het vermogen wat hoger is van de 34A t.o.v. de 34C en dat de afmetingen en gewicht behoorlijk verschillen. Ik heb een stel vloestaande speakers met een rendement van 89dB.
Ik heb (schreef ik hierboven net) dat ik ook een AI 500 heb gehad. De 34C zal nog iets beter klinken, al is het vermogen ws net voldoende (10W) met jouw speakers. De AI 500 heeft wel meer vermogen (25W). Ik vind de 34A echter veel en veel beter klinken dan de AI 500.
Doordat de 34A maar 1 buis per kanaal heeft (SET) klinkt hij veel preciezer met veel ruimtelijk detail. De 34C heeft andere buisjes die mooier klinken maar doordat ze 2 aan 2 werken per knaal is de ruimtelijkheid minder precies.
hemaworst schreef op donderdag 08 november 2007 @ 19:23:
_/-\o_ JOEPIE mijn MHZS CD33 is binnen _/-\o_ .

Geluid: prachtig, heel ruimtelijk, veel beter dan mijn Cambridge 640C. Wel nog flink last van scherpe S klanken, wellicht gaat dat weg na inspelen?

had je nog wat buisjes over die ik kan overkopen?
Lekker! Geen gezeur hoop ik.
Hij moet echt nog even inspelen.
Ik heb van beide een setje voor je overgehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
_/-\o_ JOEPIE mijn MHZS CD33 is binnen _/-\o_ . Hij heeft zegmaar 1 dag bij de douane gestaan. Doos is niet opengemaakt door douane. De chinezen hebben hem heel erg mooi ingepakt. Hopelijk geen naheffing. Zou wel mooi zijn, dan heb ik voor 196E een mooie CD speler.
Ik heb tot op heden geen naheffing gehad op de CD33 dus een goeie kans dat je ook geluk hebt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippevk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 10:52
Laatst heb ik Crafty gebeld over de azumi speakers. Hij vertelde dat er moeilijk tegen de vraag op te zagen was en dat de productie is verplaatst naar china (meende fabriek van voormalig werknemer van audiopro) wat er voor zal zorgen dat de afwerking misschien wel nog beter zou zijn. De huidige voorraad is dus op. Dus aangezien we het hier gaan hebben over een chineese speaker:
Heeft er iemand real-life ervaring mee, en wat zijn de pro's/tegens. Misschien een vergelijk met een andere (mainstream :X ) luidspreker (ben me uiteraard bewust van het feit van smaak/zelf luisteren, maar dat is zoals gemeld wat lastig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 20:23:
Welke bedoel je? Ik krijg een intropagina...
Check de link nog maar eens ;) Prutsers HomePage sessionId zat blijkbaar in de weg.
Ik heb je gezien op zelfbouwaudio. Het wordt ws een combi met de neo's. Ik had al wat leuke dingen gevonden op PE. Kost even een investering, maar vooral een goede ruimte om te kunnen werken.
Tja, 't is een groot project, ligt nu weer even stil. Tussen door wil ik ook nog een monitor maken, en verder aan mijn pre-amp. En natuurlijk nog een redelijk normaal leven volgen ;)

[ Voor 45% gewijzigd door voodooless op 08-11-2007 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeep bedankt voor je reactie, helemaal te gek dat je voor zo'n leuk bedrag een amp. kan aanschaffen die beter klinkt dan de AI500 waar ik al zo van onder de indruk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voodooless schreef op donderdag 08 november 2007 @ 21:10:
En natuurlijk nog een redelijk normaal leven volgen ;)
Leven? :O

Jan (is een actief lurker maar kan inkoppers niet laten gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een mooi apparaat is het zeg. Mooi dik aliminium front(1 cm dik). Mooie dikke afstandbediening.
Net aangesloten....Hij doet het :*) 20 seconden countdowntimer, grappig.
Mijn vrouw merkt op dat ze geluiden hoort op Janine Jansen 4 jaargetijden die haar eerst niet opvielen.
Ik ben erg tevreden. Wel in het weekend vaak wisselen met mijn Cambridge om te horen wat de verschillen nu echt zijn ,zodat ik zeker weet dat ik het niet allemaal in mijn hoofd verzin.

En er zit een supermooie handleiding bij, jammer dat ik geen chinees kan, haha :+ .

@jeep: had je nog wat buisjes over die ik kan overkopen?
veel plezier ermee en uh..zou je een scan willen maken van de gebruiksaanwijzing en deze willen mailen, als het niet te veel gevraagd is? :) Just for the fun of it!! Overigens de JAN buizen van Jeep klinken tot nu toe het mooist in de speler. Mooi evenwichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemaworst
Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 14:10:
[...]

veel plezier ermee en uh..zou je een scan willen maken van de gebruiksaanwijzing en deze willen mailen, als het niet te veel gevraagd is? :) Just for the fun of it!! Overigens de JAN buizen van Jeep klinken tot nu toe het mooist in de speler. Mooi evenwichtig
Ik zal de handleiding maandag naar mijn werk meenemen en inscannen. Dan krijg je het via email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
hemaworst schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 14:57:
[...]

Ik zal de handleiding maandag naar mijn werk meenemen en inscannen. Dan krijg je het via email.
Daar heb ik ook interesse in... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 20:04:
Beste Beetle73 , ik heb een aantal vragen over de Music Angel KT 88 zoals , welke voorbuizen zitten er bij jou in ? Chinesche of Amerikaanse zoals in mijn geval , als jij de MA uitzet hoor je dan ook een irritante klik in de speakers ondanks dat het volume op nul staat ? .Ik heb de MA gekocht via Ebay van Leshele uit Hongkong voor een heel leuke prijs toen en het is de uitvoering met zilveren voedingen .Wat betreft die klik die ik hoor is daar wat aan te doen ? en/of heeft het iets met aarding te maken ?
vrgr

Herman
Herman, ook ik heb de versie met zilveren buizen, zelf heb ik geen last van die bewuste klik. Zelfs niet als het volume aanstaat. Vwb chinese/amerikaanse buizen ga ik ervan uit dat het Chinese buizen. Puur omdat dit goedkoper zal zijn voor onze Chinese vrienden. Echter zeker weten doe ik het niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2007 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 15:47
Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 17:31:
Ik zag op de site van Crafty dat er nu meerder types Yarland te koop zijn, mede door dit forum is mijn interesse gewekt door deze voor mij betaalbare buizen versterkers.

Ik heb de zelfde vraag. Wat is dus het grootste verschil en is het de 100 euro waard? Dingen die ik zie zijn 2 watt meer vermogen en minder buizen dus goedkoper te upgreaden. Maar weet imand het verschil in geluid? Of andere verschillen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 16:53:
[...]

strak plan en uhhh. juich niet te vroeg..ik moest toen de zending op pending stond nog zeker 1 week tot anderhalf wachten..ze zijn niet zo vlot.
Date # Location Delivery Status
22-Sep-2007 Hong Kong Item posted.
22-Sep-2007 Hong Kong In transit.
24-Sep-2007 Hong Kong Processed for departure.
13-Oct-2007 Hong Kong The item left Hong Kong for its destination on 17-Oct-2007

Zie mijn bestelling. Hier is veel meer geduld voor nodig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kippy schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 15:33:
[...]

Ik heb de zelfde vraag. Wat is dus het grootste verschil en is het de 100 euro waard? Dingen die ik zie zijn 2 watt meer vermogen en minder buizen dus goedkoper te upgreaden. Maar weet imand het verschil in geluid? Of andere verschillen
imo dus wel
je mist wat diepe bas (<70Hz) waardoor de klankkleur wat lichter wordt maar daar krijg je veel meer preciezie voor terug. Die 2 watt verschil hoor je niet terug, dat is puur spec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
Dus de Yarland FV34AIII heeft iets minder bass maar meer detail in het geluid.
En de Yarland FV34CIII heeft iets meer bass maar heeft iets minder detail in het geluid.

Klopt dat?, want je bericht is ook andersom te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kippy schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 18:33:
En de Yarland FV34CIII heeft iets meer bass maar heeft iets minder detail in het geluid.

Hoi Roland / Crafty hier.

Het verschil zit hem in de ruimtelijkheid. De hoeveelheid detail ontloopt elkaar niet zo veel. De FV34CIII heeft idd iets meer bas tov de FV34AIII. De 34A is iets ruimtelijker.

Over mijn Azumi en Beluga speakers. Ik ben bezig deze te laten bouwen door Wavecor in China. Nu ik Yarland erbij doe heb ik te weinig tijd om zelf nog de luidsprekers te bouwen. Wavecor is opgezet door een Ex Vifa/Peerless medewerker.

Ik ben bezig met een aantal dealers in NL voor de Yarland versterkers. Meer hierover begin december. Eind volgende week zijn de Yarlands hopelijk al bij een aantal dealers in Belgie te beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
kippy schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 18:33:

De A ziet er vind ik ook mooier uit, is een volwassen versterker. De C is meer een "junior" versterker. Klein en geinig. Tsja, dat is toch ook niet geheel onbelangerijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
operatingeskimo schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 20:03:
[...]

De A ziet er vind ik ook mooier uit, is een volwassen versterker. De C is meer een "junior" versterker. Klein en geinig. Tsja, dat is toch ook niet geheel onbelangerijk?
Ja ok, maar daar hecht ik wat minder waarde aan. Het gaat erom dat die 100 euro extra het waard zou zijn.
Maar vind het wel lastig zo want ik kan geen ruimtelijkheid inschatten.
Maarja eerst maar eens er verder over nadenken en geld opzij leggen, ben nog steeds student dus echt veel heb ik nu ook niet te besteden. En dan is 100 euro extra toch al behoorlijk, dus dan is het kijken of ik het de 100 euro extra waard vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:47
Kan iemand mij misschien vertellen of ik op mijn JBL Northridge E90 zuilspeakers veel verschil ga horen tussen mijn budget Sony STR-DG510 surround receiver en een G&W TW-2006X versterker? De speakers waren niet al te duur, ik vraag me dus af of er toch nog (veel) winst te behalen valt met een kwalitatief betere versterker?

En nog een ander vraagje, deze wat makkelijker. Als ik 1x speaker kabel bestel op ornec.com, krijg ik dan kabels om 2 speakers aan te sluiten, of voor 1 speaker? Op de site staat bij die kabels 'Unit: 1 pair', maar dat geeft mij een beetje twijfel. Bedoelen ze dan ook echt 1 pair = 1 paar = 2, of 1 kabel?

Deze vragen weerhouden me op dit moment nog even van het bestellen. Als ik antwoord krijg zou ik t op prijs stellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Een paar zijn er altijd twee. Bij onzekerheid kun je natuurlijk altijd mailen!

Wat betreft de versterker... Gezien de redelijk zwakke voedingen die de meeste Sony receivers hebben denk ik dat de G&W zeker een toevoeging kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat ga je vast wel merken. Een betere versterker heeft meer grip op je speakers en dat hoor je altijd terug. Zeker op dat niveau. Van een receivertje naar een versterker met een echte flinke voeding...

Nog even over buisjes (ja nog ff...)
Ik zou bijna op een paar buisjes geboden hebben voor de HiFi KT88. Daar zitten 6N8p vvbuizen vglb 6SJ7 in. De 5693 is een premiumbuis en de rode serie van RCA is helemaal een speciale. Die kosten in de shop $29/st. Rode JAN of RCA zijn allemaal hetzelfde.
Kijk eens goed naar het plaatje.
Afbeeldingslocatie: http://www.jasonselectronics.com/ebay/635-8.jpg
Ter vergelijking een paar echte:
Afbeeldingslocatie: http://www.tube-tester.com/pic/eby/L127.jpg
Hint: let op de nummers op de doosjes en de glans van de verf, niet echt de dikke doffe glans van 50 jaar geleden gemoffelde buizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
Heb jij ook een Hifi KT88 dan Jeep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
op dezelfde boot die 17 oktober vertrok :z <+:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moborunner
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09-2022
Hoi allemaal,

Ben net terug uit shanghai en heb daar inderdaad de Shanling T100 se kunnen kopen.
De prijzen zijn daar al opgelopen, maar toch nog een redelijke 7000 rmb betaald.
Vandaag de boel opgewarmt ,en speelt fantasties.

Graag nog een advies voor het vervangen van de 6N3P buisjes, welke kan ik het beste nemen ,de 5670 of de 396A ?
En wie kan die leveren ?

HIFI-RALF ,heb jij misschien wat info ??
zit op jouw speler naast de display een of twee ledjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
moborunner schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 15:56:
Hoi allemaal,

Ben net terug uit shanghai en heb daar inderdaad de Shanling T100 se kunnen kopen.
De prijzen zijn daar al opgelopen, maar toch nog een redelijke 7000 rmb betaald.

Graag nog een advies voor het vervangen van de 6N3P buisjes, welke kan ik het beste nemen ,de 5670 of de 396A ?
En wie kan die leveren ?
Hoeveel is 7000RMB dan?

De WE 396A zijn volgens mij veel te duur. Klinken naar verluid nogal rond. De beste schijnen Bendix 2C51 te zijn maar die zijn achterlijk duur. Ik heb nog wel n aantal 5670 van RCA of GE (daar kan ik nog wel wat meer van vinden, ik heb er nu nog maar 2). Die zijn echt goed.
Anders moet je Koifarm eens vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moborunner ik heb ook een shanling T100 se.( € 720) Hieronder enkele klank kleuren van verschillende buizen. Vind het een echte highendspeler maar ik mis in mijn zet het vollere geluid van de MHZS speler. Ben nog zoekende voor de ideale buizen. Heb een paar bendix 2c51 liggen.

Bendix 2c51 = neutraal, goede detailering en goede strakke bas.

WE 396A = Meer middentonen, geschikt voor vocale liefhebbers.

GE 5670 = Ronde tonen maar minder detail als de WE 396 A

Wat ik niet mis is de ruis van de MHZS speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippevk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 10:52
philippevk schreef op donderdag 08 november 2007 @ 20:45:
Laatst heb ik Crafty gebeld over de azumi speakers. Hij vertelde dat er moeilijk tegen de vraag op te zagen was en dat de productie is verplaatst naar china (meende fabriek van voormalig werknemer van audiopro) wat er voor zal zorgen dat de afwerking misschien wel nog beter zou zijn. De huidige voorraad is dus op. Dus aangezien we het hier gaan hebben over een chineese speaker:
Heeft er iemand real-life ervaring mee, en wat zijn de pro's/tegens. Misschien een vergelijk met een andere (mainstream :X ) luidspreker (ben me uiteraard bewust van het feit van smaak/zelf luisteren, maar dat is zoals gemeld wat lastig).
Klein schopje;
Crafty zelf heeft al antwoord geven op de opmerking van het bouwen. Maar heeft iemand ervaring met de azumi, en zo ja wat zijn die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
uhm, ik zou de Bendix toch kopen? :/
philippevk schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 22:35:
[...]

Klein schopje;
Crafty zelf heeft al antwoord geven op de opmerking van het bouwen. Maar heeft iemand ervaring met de azumi, en zo ja wat zijn die.
Ik heb ze dus op de VAD gehoord, ik vind ze goed klinken. Een nadeel is wel de belastbaarheid. Verder is de ruimtelijkheid mooi en klinken ze strak en neutraal. Er zit best bas in maar geen overdonderende bas. De hele toon is droog beleefd en wat stroef. Het is een beetje moeilijk om dat geluid goed te omschrijven zonder de onterechte bijsmaak van die woorden. Het is namelijk gewoon een prima luidspreker.

Een andere optie is bv een Focal-JM-lab 706.

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2007 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moborunner
Iedereen bedankt voor de reactie op mijn "buisjes vraag"

JEEP- de 5670 heb ik in Shanghai op de Shanling beluisterd en ze klinken (veel) mooier dan de 6N3P
de 6N is nogal vlak van klank.
Laat me even weten hoe we dat regelen met jouw buisjes.

Heeft iemand ook een NL handleiding van de Shanling, ik gebruik nu de Tube output ,maar de Direct output wat doet die precies ? (buiten de buizen om ,of zo?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moborunner
KOIFARM , je woont toevallig toch niet in de buurt van groningen?
lijkt me handig voor uitwisslen van ervaringen (luistersessie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

moborunner schreef op zondag 11 november 2007 @ 10:15:ik gebruik nu de Tube output ,maar de Direct output wat doet die precies ? (buiten de buizen om ,of zo?)
Jij hebt hem gekocht. Ik neem aan dat je dat van te voren geresearched hebt ;) Maar inderdaad, i.p.v buizen krijg je dan een transistor output stage. Zeker het proberen waard lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moborunner
voodooless schreef op zondag 11 november 2007 @ 10:28:
[ ...]

Jij hebt hem gekocht. Ik neem aan dat je dat van te voren geresearched hebt ;) Maar inderdaad, i.p.v buizen krijg je dan een transistor output stage. Zeker het proberen waard lijkt me :)
Wel geresearched...niets gevonden...lag ook voor de hand, beluisterd verschil is niet erg groot.
eerst andere buizen erin.

[ Voor 26% gewijzigd door moborunner op 11-11-2007 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

moborunner schreef op zondag 11 november 2007 @ 10:37:
Wel geresearched ...niets gevonden
Vreemd... Zoek op google naar het ding, en in de eerste link is al meteen te vinden hoe het in elkaar zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De tweede uitgang op de shanling speler is zonder de buizen. En het klopt met de orginele buizen klingt de uitgang zonder buizen bijna precies het zelfde als met de buizen. Deze kun je dan mooi als referentie gebruiken als je van buizen wisseld. Ja ik woon in de buurt van groningen ( 60 km afstand ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moborunner
Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 17:30:
De tweede uitgang op de shanling speler is zonder de buizen. En het klopt met de orginele buizen klingt de uitgang zonder buizen bijna precies het zelfde als met de buizen. Deze kun je dan mooi als referentie gebruiken als je van buizen wisseld. Ja ik woon in de buurt van groningen ( 60 km afstand ).
Wat zijn jouw ervaringen met de Bendix buizen?, dit omdat je zelf nog zoekende bent.
Trouwens mijn Shanling is volgens de doos 220V, wat is jouw mening hierover.
Geinteresseerd in luisteren,mail me dan even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Moborunner,

Mijn T100se heeft maar 1 ledje naast de display. Ik gebruik alleen de digitale uitgang, ik vind de buizenuitgang minder mooi klinken, wat wolliger...
Er zitten nog steeds de originele buizen in, misschien dat het met andere buizen beter klinkt.

groeten, Ralph
moborunner schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 15:56:
Hoi allemaal,

En wie kan die leveren ?

HIFI-RALF ,heb jij misschien wat info ??
zit op jouw speler naast de display een of twee ledjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn jouw ervaringen met de Bendix buizen?, dit omdat je zelf nog zoekende bent.
Trouwens mijn Shanling is volgens de doos 220V, wat is jouw mening hierover.
Geinteresseerd in luisteren,mail me dan even
Zie mijn eerdere beschrijving betreffende de Bendix buizen.

Maar mijn voorkeur gaat naar een niet zo strak een iets warmere/vollere laag, eigenlijk het EL34 geluid. Sinds ik mijn El34 vervangen heb door een KT88 versterker en mijn MHZS player door de shanling. Mis ik het donkere laag en de zangstemmen zijn te dun.

Het 220V verhaal boeit mij niet. Als de ingangsspanning 240V zou zijn dan levert de trafo secundair ook 10% meer spanning, maar de spanningstabilisatoren brengen dit terug naar de gewenste spanningen. Ze worden alleen iets warmer. De elco's in het voedings gedeelte hebben genoeg ingebouwde spannings reserve.

Ik heb een audioromy met FU29 buizen besteld, ben benieuwd hoe deze klinken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2007 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 15:23:
[...]

Herman, ook ik heb de versie met zilveren buizen, zelf heb ik geen last van die bewuste klik. Zelfs niet als het volume aanstaat. Vwb chinese/amerikaanse buizen ga ik ervan uit dat het Chinese buizen. Puur omdat dit goedkoper zal zijn voor onze Chinese vrienden. Echter zeker weten doe ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zilveren buizen ? de voedingen bedoel je neem ik aan , in mijn MA zaten de 12AT7 van GE 6201 ! en de 12AU7 zijn van Chinesche makelij ??weet ik niet zeker want het opschrift op die buizen is niet of nauwelijks te lezen .De 12AU7 ( ECC82 ) heb ik inmiddels vervangen door de EH balanced versie.Op dit moment zijn de 12AT7 vervangen door de Philips JAN 12AT7WC maar hier ben ik niet zo onder de indruk van en ben dan ook van plan om deze te vervangen door de Telefunken of Siemens ECC 801 s versie.Wat die schakelklik betreft vind ik het vreemd dat jij daar geen last van hebt ,dit geldt trouwens alleen bij het uitschakelen dus niet bij het inschakelen dus ik weet het niet meer .......Is dit trouwens door een techneut of bedrijf evt te verhelpen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moborunner
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 12:18:
Hallo Moborunner,

Mijn T100se heeft maar 1 ledje naast de display. Ik gebruik alleen de digitale uitgang, ik vind de buizenuitgang minder mooi klinken, wat wolliger...
Er zitten nog steeds de originele buizen in, misschien dat het met andere buizen beter klinkt.

groeten, Ralph

[...]
Vreemd,ik hoor nauwelijks verschil,probeer ook maar eens andere buizen dat geeft wel een hoorbare verbetering (zelf geconstateerd in shanghai met de 5670.
Wat die 2 ledjes betreft, de fotos zijn dan van een T100 ,de sacd uitvoering daar is dat tweede ledje voor, behhorlijk verwarrend want de specs van de export versie zijun ook anders dan de locale versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil de cd speler Orfeo van Opera Consonance bestellen in China maar de 'usual suspects' zoals Ornec,ny sound,cattylink etc kunnen/mogen niet leveren.Heeft iemand een tip waar ik terecht kan ?
Dank alvast,,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 21:15:
Ik wil de cd speler Orfeo van Opera Consonance bestellen in China maar de 'usual suspects' zoals Ornec,ny sound,cattylink etc kunnen/mogen niet leveren.Heeft iemand een tip waar ik terecht kan ?
Dank alvast,,,,
Heb je contact met ze gezocht? Vaak leveren ze veel meer dan ze op hun webside's vermelden. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moborunner
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 17:10:
[...]

Zie mijn eerdere beschrijving betreffende de Bendix buizen.

Maar mijn voorkeur gaat naar een niet zo strak een iets warmere/vollere laag, eigenlijk het EL34 geluid. Sinds ik mijn El34 vervangen heb door een KT88 versterker en mijn MHZS player door de shanling. Mis ik het donkere laag en de zangstemmen zijn te dun.

Het 220V verhaal boeit mij niet. Als de ingangsspanning 240V zou zijn dan levert de trafo secundair ook 10% meer spanning, maar de spanningstabilisatoren brengen dit terug naar de gewenste spanningen. Ze worden alleen iets warmer. De elco's in het voedings gedeelte hebben genoeg ingebouwde spannings reserve.

Ik heb een audioromy met FU29 buizen besteld, ben benieuwd hoe deze klinken.
OK ,met die 220V zit het dus wel goed.
Zoek ook een wat warmer geluid ,geen van de door jou geteste buizen voldoet daar blijkbaar aan.
Welke komt volgens jou het meest in de buurt?
Wil ook niet te lang wachten met nieuwe buizen aanschaffen.
Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de mensen met commerciële ambities, lees aub http://gathering.tweakers.net/forum/faq/beleid#spam nog eens goed door en let erop.