Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 65.241 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe werkt dat met die diffusors? Kun je er zelf een afbeelding op laten zetten? En wat betreft plaatsing? Zelf ga ik volgend jaar verhuizen naar een woning waar ik nu al regelmatig kom en ik vind het geluid daar altijd hard terug komen (je kunt er bijvoorbeeld niet prettig telefoneren als er twee mensen aan het praten zijn). Aangezien onze inrichting iets anders zal dit wel beter worden maar misschien kunnen die diffusors meehelpen mits ik ze de juiste WAF mee kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop voor ]eep dat hij al die vette vingers weer van zijn versterker af kan krijgen :S Heb hem nu van dichtbij gezien vandaag, maar sommige mensen kijken met hun vingers zag ik al......

Ik stond idd versteld van de combinatie tussen de Yarland FV34CIII en de paars blauwe Beluga hoornluidspreker. Wat ]eep al zei: je hoort dus niet dat het een breedbander is.

En qua volume doet de kleine yarland ook niet onder voor de grote. Tenminste zoals ik het daar kon horen.

Nu nog een dagje voor Crafty en dan kijken wat het heeft opgelevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-11-2020
Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 18:58:
Ik stond idd versteld van de combinatie tussen de Yarland FV34CIII en de paars blauwe Beluga hoornluidspreker. Wat ]eep al zei: je hoort dus niet dat het een breedbander is.
Sterker nog, breedbanders kunnen dingen laten horen die gefilterede 2-weg of 3-weg niet kunnen... Bij een goeie breedbander is het middengebied ongeevenaard.
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vrouw zij het ook al dat mensen er gelijk aanzaten. Dat onbeschofte gedrag zie je vreemd genoeg ook alleen maar in Nederland lijkt het. Ik zag mensen nog rustig draden (soort van frontdoek) van een stel luidsprekers van €40k opzijschuiven als een vliegengordijn! Echt achterlijk.
En dat bij de (met voorsprong) beste weergave van de show
Maargoed, ik ben overtuigd genoeg van de degelijkheid van de Yarland om me niet bezorgd te maken.

Even over die set: Sonore Soundsystems “line array” bezit 12 mid-laag units en tevens een unieke schakeling die zorgt voor een optimale afstraling (niet de fase maar de intensiteit van de speakers). Voor het hoog wordt er gebruik gemaakt van 12 ribbon-tweeters
Afbeeldingslocatie: http://img220.imageshack.us/img220/690/p1010607sonorelf3.jpg
Dit was de highlite van de show. Ik was echt onder de indruk. Zo natuurlijk en gemakkelijk en snel. Zelfs de kododrums waren spectaculair terwijl je zou denken dat lage tonen een zwak punt zouden zijn. Gewoon van cd en over transistorversterkers.

De deceptie van de show was voor mij von Schweiker met Kronzilla en Pluto draaitafel. Oh wat waren ze geweldig en wat hadden ze al veel prijzen gewonnen... en oh wat ging het hard en overdimensionaal (en wat een klotemuziek). En het liep nog dicht ook. En dat voor een setje van 1,4 ton €. Dan mag je toch wel wat verwachten.
Afbeeldingslocatie: http://img152.imageshack.us/img152/3017/p1010612vonschweikertkrnx4.jpg
De grootste tegenvaller.

De glasvolle 2e plaats vond ik wel de nieuwe referentiespeaker van Johan Ketelaar. Erg mooi. Wat een rust en mooi strak en ruimtelijk.

Verder zeker nog wel een paar leuke dingen tegengekomen en vaak niet waar je ze verwacht. En opvallend veel buizenversterkers en erg veel draaitafels. Nou sta ik wel weer erg snel in de gang als het geluid me niet bevalt (zoals bij Linn akurate) want de eerste indruk is vaak al de juiste. Maar ook daar heb ik wel even snel rondgekeken.
Linn was heel wijs bezig met een (ws heel duur) wifi multiroomsysteem met musicserver of NAS. In de andere hoek van het complex stond Sonos met een draadloos multiroom systeem wat fantastisch werkt (hebben ze bij Hobo ook trws, en die wifi speciaalwinkel in Arnhem) met een supermooie AB. Kun je gewoon vanaf je pc via een draadloos systeem je lossles audio versturen naar verschillende ruimtes (allemaal aparte streams) en aan het ontvangende eind desnoods gewoon je eigen super DAC aansluiten aan je stereo (er zit ook een dac in).

Ultrasone koptelefoons zijn echt een tip. Die klinken heel erg goed en natuurlijk. Er zit een speciaal projectiesysteem in en dat klinkt erg natuurlijk, net of het voor je staat. En ze zijn goedkoper dan Sennheiser ea.

Deze Volent speakers uit Hong Kong klonken ook zeer goed. Zijn alleen niet goedkoop.
Afbeeldingslocatie: http://www.6moons.com/showcase/volent/new_4.JPG
De VL3 liep op deze buizenversterker: BAT VK-75SE Two Channel Fully Balanced Tube Power Amplifier
Afbeeldingslocatie: http://www.hometheaterhifi.com/volume_7_4/images/balanced-audio-technology-vk-75-se-main-photo.jpg
Die 6C33 buizen ben ik wel opvallend vaak tegengekomen voor zo'n apart type..
Afbeeldingslocatie: http://audiostereo.lukarnet.com/gfx/890000/896632_2.jpg

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2007 03:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:23
Cool! Misschien ga ik ook nog even kijken en handjes schudden.
Daar zijn die dealerkaarten per slot van rekening voor, en ik wil
de Azumi's erg graag horen.

[ Voor 5% gewijzigd door Gluten Parody op 21-10-2007 02:22 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betreft sonos, dat is idd een supersysteem. Hang er een evt. een servertje aan, als je niet voortdurend je pc aan wil hebben staan, pomp de schijf vol en je kunt iedere ruimte (waar de sonos is opgesteld) beluisteren. De AB is ronduit fantastisch, soort van groot uitgevallen Ipod met kleurenscherm waarmee je zo'n beetje alles kunt bedienen voor iedere individuele ruimte..

Sonos kent veel meer mogelijkheden dan de squezebox en is ook eenvoudiger bedienbaar. Relatief gezien kost het systeem geen godsvermogen..

Wordt ook verkocht bij Versnel hifi....alwaar ik sinds afgelopen zaterdag een bijbaan heb 8) ...en ik verplicht setjes moet samenstellen en beluisteren zodat ik gedegen advies kan geven aan klanten.. :)

Wat wil ik nog meer.... B-)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2007 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Waarom een hele server? Een netwerkschijfje van
Lacie of Buffalo voldoet ook als fileserveerster. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fivepack
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-08 09:22
Snel nog even een post van mij, en dan weer terug naar de muziek.

Na lang wikken en wegen tussen de Cayin A88 en de Shuguang sg502 is het toch de Cayin geworden via Timaudio.
En ik moet zeggen dat hij inderdaad snel en netjes op alle mails heeft gereageerd en mee heeft gedacht in het verzend proces.
Ben wel benieuwd of ik nog een aanslag krijg van de douane, want de versterker is verzonden op 16 oktober en ik had hem afgelopen vrijdag al in huis staan! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He Jeep,

Ik zit niet elke dag op het forum, dus traag antwoord,
Wat betreft de andere artikelen.
Dat staat nou eenmaal op een webshop.
Ik ben op dit moment een dealernet aan het opzetten.
Dus ergens beluisteren is op dit moment moeilijk.
Dus als er geïnteresseerde dealers zijn, haha.

Grtz Mario
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 15:08:
offtopic:
jij reageert ook lekker vlug zeg

Jouw prijzen zijn wel redelijk, dat moet ik toegeven. Ik vind alleen je site voor zgn 'audiofielen' alleen niet erg betrouwbaar overkomen met al die autohifi en achterlijk dure spullen
offtopic:
(Kalista reference two parts set CD transport 33.600,00€).
Metronome Gaïa de luxe draaitafel (zonder arm) 30.750,00€ KOOP NU!

Nou vind je 't erg als ik de koop nog ff uitstel? 8)7

Voor Swans speakers vind ik het wel mooie prijzen. De M1 met een paar stands kost je de kop niet, maar ik vermoed dat je dan wel een heerlijk paar monitorspeakers hebt staan (past mooi bij een eikenhouten vloer ook ;)). Het rendement van de meeste speakers is alleen niet al te hoog als je een 10W buizenversterker hebt. Is er ook een mogelijkheid om de speakers ergens te beluisteren voordat je ze koopt dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gluten Parody schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 15:47:
Waarom een hele server? Een netwerkschijfje van
Lacie of Buffalo voldoet ook als fileserveerster. ;)
Kan uiteraard ook. Heb je helemaal gelijk in!! Sonos blijft een mooi en handig systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is chinese Hi Fi nu echt zoveel beter dan de westerse tegenhangers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:06

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 20:36:
Lees alle 5 de delen van dit topic "effe" door, dan kun je je daar zelf een beeld van vormen ;)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, totaal niet. Voor de prijs wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucanier
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-03 11:32
Deze speakers hebben we maar eens gekocht om te proberen de triangle celius Esw € 2250.00
Ze klinken geweldig, echt iets voor een buizenversterker. 91 DB
ps let niet op de speakerkabels, deze zijn nu vervangen voor monstercable, en uiteraard met wat meer llengte :P
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/img25/1193085764-150.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/img25/1193085297-080.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Bucanier op 22-10-2007 23:22 ]

alle goed komt langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier, maar heb veel gelezen betreffende de chinese apparatuur, mijn interesse gaat met name uit naar de goedkope buizenversterkers nu een vraag van mij heeft er iemand ervaring met bijvoorbeeld de Yarland FV34CIII in een akoestisch gezien dramatische ruimte, wij hebben een vierkante woonkomer met harde wanden, vloer en plafond ik draai nu stereo op een Marantz 7.1 receiver en moet alle bass en treble er in gooien om een beetje aanhoorbare klank te krijgen.

Ik heb Mordaunt Short 914 speakers met een rendement van 89dB, over deze speakers ben ik zeer te vreden, en wil deze dan ook behouden en weer een stereo set gaan samenstellen voor niet al te veel geld.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties betreffende de klank van de Yarland in een harde woonkamer.

Ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FV34C in een akoestisch dramatische ruimte... Waar heb ik dat meer gehoord?... Oh ja op de VAD. :D Klok toch goed hoor.
Je kunt je speakers beter diagonaal opstellen om staande golven te vermijden, en wat dingen aan de muur hangen, kleed op de vloer... Verder heb je bij een buizenversterker bijna nooit klankregeling (omdat dat juist het geluid verpest, èn) omdat je het gewoon niet nodig hebt. Ook bij laag volume klinkt het al vol en gedetailleerd.

Als je problemen hebt in die ruimte moet je eens wat gaan doen aan akoestiekaanpassingen, dit zijn vaak de gedkoopste tweaks die het meest helpen. Als je met een versterker moet gaan zwengelen aan de bas en de treble dan wordt het nooit meer wat met die versterker.
Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 21:48:
[...]
Nee, totaal niet. Voor de prijs wel.
:D _/-\o_

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2007 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 00:33:

Je kunt je speakers beter diagonaal opstellen om staande golven te vermijden,
klopt, is ook mijn ervaring met mijn kamer van 4 bij 4,5m. Toen ik wat ging experimenteren met de opstelling van de set, ging het laag er bij de diagonale opstelling enorm op vooruit. Geen gebonk meer.

Of daarmee je woonkamer WAF-technisch nog ok is, is wellicht de vraag. Ik heb het geluk een kamer voor uitsluitend de muziek beschikbaar te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
Over tweaks gesproken... Ik heb op de VAD een eigen cd laten wassen en de de randen laten slijpen door audiowinkel De Groef. Daar hadden ze speciale machines voor staan, niet goedkoop trouwens. Zou een opmerkelijke verbetering moeten geven. :? En wat denk je? Het gaf een opmerkelijke verbetering :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

zeer interessant topic dit (ben nog bezig met lezen :D ) Khad al vaker gehoord dat in china kwalitatief goed spul gemaakt wordt als je weet welke merken/typen je moet hebben... in de SP wordt aangeraden "ga luisteren" maar goed dat lijkt me wat lastig :D

maargoed op ervaringen afgaan van anderen is 1 ding, maar dan bestellen inc hina is een tweede daar ben ik toch ietwat huiverig voor!

voor er wel eens inkoopacteis via dit topic gedaan?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

operatingeskimo schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 08:39:
Over tweaks gesproken... Ik heb op de VAD een eigen cd laten wassen en de de randen laten slijpen door audiowinkel De Groef. Daar hadden ze speciale machines voor staan, niet goedkoop trouwens. Zou een opmerkelijke verbetering moeten geven. :? En wat denk je? Het gaf een opmerkelijke verbetering :Y
Kun je beschrijven wat die 'opmerkelijke verbetering' precies inhoudt? Beter laag, midden, hoog, dynamiek, etc. of gewoon alles? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linchpin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:44
Chaoss schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 14:53:in de SP wordt aangeraden "ga luisteren" maar goed dat lijkt me wat lastig :D
Er zijn ook reguliere audiozaken die Chinese apparatuur in hun assortiment hebben, De Hifiwinkel in Eindhoven bijvoorbeeld heeft wel e.e.a. staan volgens mij. En zo zullen er nog wel meer zaken zijn in Nederland. Alleen denk ik dat je daar niet de scherpe prijzen zult krijgen die je op het internet wel vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een lijst met winkels die chinees hifi verkopen in Nederland en Belgie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 19:02:
Heeft iemand een lijst met winkels die chinees hifi verkopen in Nederland en Belgie ?
ben ik ook wel benieuwd naar! alhoewel ik betwijfel of die er hier in de buurt eits zit... goeie Audiozaken zijn niet dik gezaaid in Friesland, weet 1 adresje in Heerenveen maar de laatste keer dat ik daar was hadden ze volgens mij geen chineese merken staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 17:44:

Kun je beschrijven wat die 'opmerkelijke verbetering' precies inhoudt? Beter laag, midden, hoog, dynamiek, etc. of gewoon alles? :)
Verbeteringen in de diepte zoals 2e stemmen die beter verstaanbaar zijn, 2e stemmen die we nog niet eerder gehoord hadden. Maar ook gitaar licks en riffs die ik beter kan "volgen" en nu pas hoor wat ze echt spelen. Ook in het laag hoor ik (electronische) instrumenten die daarvoor echt niet te horen waren. Al met al kan ik het omschrijven met het welbekende gordijn(doekje) voor de speakers weggehaald wordt.
Ik kan alleen niet zeggen of de verbeteringen nu toe te schijven zijn aan het geslepen randje of door het wassen van de cd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ik ben het!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:00
Ik ben zelf in het bezit van de Yarland FV34CIII ... Als je in de buurt woont (leiden).. ben ik bereid 'm ff ter beschikking te stellen.. Moet het wel - tijdtechnisch - goed passen. Kan je kijken of de versterker doet wat je wil op jou speakers en ruimte.
Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 23:52:
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier, maar heb veel gelezen betreffende de chinese apparatuur, mijn interesse gaat met name uit naar de goedkope buizenversterkers nu een vraag van mij heeft er iemand ervaring met bijvoorbeeld de Yarland FV34CIII in een akoestisch gezien dramatische ruimte, wij hebben een vierkante woonkomer met harde wanden, vloer en plafond ik draai nu stereo op een Marantz 7.1 receiver en moet alle bass en treble er in gooien om een beetje aanhoorbare klank te krijgen.

Ik heb Mordaunt Short 914 speakers met een rendement van 89dB, over deze speakers ben ik zeer te vreden, en wil deze dan ook behouden en weer een stereo set gaan samenstellen voor niet al te veel geld.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties betreffende de klank van de Yarland in een harde woonkamer.

Ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
operatingeskimo schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 23:35:
Verbeteringen in de diepte zoals 2e stemmen die beter verstaanbaar zijn, 2e stemmen die we nog niet eerder gehoord hadden. Maar ook gitaar licks en riffs die ik beter kan "volgen" en nu pas hoor wat ze echt spelen. Ook in het laag hoor ik (electronische) instrumenten die daarvoor echt niet te horen waren. Al met al kan ik het omschrijven met het welbekende gordijn(doekje) voor de speakers weggehaald wordt.
Ik kan alleen niet zeggen of de verbeteringen nu toe te schijven zijn aan het geslepen randje of door het wassen van de cd. ;)
Hou het er maar op dat de foutcorrectie minder hard hoeft te werken. Het kan zijn dat reflecties via de zijkant en krassen met het juiste signaal van de putjes interfereren. Een cd is net een spiegelpaleis. Des te meer reden om je cd's te rippen en lossless op een server te zetten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het! schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 01:32:
Ik ben zelf in het bezit van de Yarland FV34CIII ... Als je in de buurt woont (leiden).. ben ik bereid 'm ff ter beschikking te stellen.. Moet het wel - tijdtechnisch - goed passen. Kan je kijken of de versterker doet wat je wil op jou speakers en ruimte.

[...]
Bedankt voor het mooie aanbod, ik zit zelf ook nogal krap in m'n tijd, en wat Jeep schreef dat het mooi klinkt bij lage volumes dat sprak mij al aan, ik heb ooit jaren geleden een Buizen Amp gehoord op hele grote Martin Logan Speakers en was daar zeer van onder de indruk, ( ook op een heel laag volume ) de versterker was verschrikkelijk duur, en was dan ook zeer verbaasd dat er nu veel moois te koop is voor een prijs die haalbaar is voor mij.

Een collega wil begin volgend jaar waarschijnlijk m'n Marantz set overnemen, dus nog even afwachten, nogmaals bedankt voor het aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodes54
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-03-2022
Hallo Hi-Fi liefhebbers,
Ik heb de afgelopen weken met veel plezier de chinese Hi-Fi topics doorgeworsteld en inmiddels het besluit genomen om na jaren van trouwe dienst eindelijk van mijn Marantz PM-80 overstappen op buizen. Ik ben er nog niet helemaal uit maar het wordt of de Yarland PRO200-SE, de Yaqin MS-300B of ik ga gelijk en stap hoger en neem de Ming Da MC-2A3 met 2 MC-3008A of MC-300C monoblokken. De laatste set zou ik het liefst hebben maar ik moet het eerst eens worden met de leverancier over de prijs.
Ik hoor graag of jullie de Ming Da MC-2A3 in combi met de monoblokken een goede keus vinden.

Momenteel ziet mijn set er nog zo uit:
Marantz CD63, MKII
Benchmark DAC1
Marantz PM-80
Mordaunt Short Avant 908i speakers
Audioquest Optilink-3 Optische interlink
Audioquest Cheetah (72v DBS) interlink
Van Den Hul Clearwater speakerkabel (bi-wired)

Omdat de chinezen ook goede bekabeling leveren vraag ik mij af of ik mijn Clearwater eventueel zou kunnen vervangen voor een goedkopere en betere chinees.
Hebben jullie goede ervaringen met bepaalde kabels of kan ik het beter bij mijn Clearwater houden?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

[ Voor 5% gewijzigd door rhodes54 op 24-10-2007 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemaworst
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2022
Ik heb de Yarland Pro200 en de Yaqin 300b(die heb ik) allebei beluisterd.
Allebei klinken ze erg goed, ik heb ze niet naast elkaar geluisterd, dus vergelijken is een beetje moeilijk.
Wel in de Yarland Pro200 de reden geweest dat ik zeker wist een 300b te willen.
Daarna heb ik de Yaqin 300b naast een Yaqin kt88 beluisterd.
Ik ging naar huis met de Yaqin 300b. Heb hem nu zo'n maand thuis staan en ben er nog elke dag blij mee _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Mocht je die monoblokken kopen, dan zou ik wel eens graag willen komen luisteren :9 ben erg benieuwd of dat beter klinkt dan mijn Yaqin 300b

PS: tering wat gaat zo'n boot langzaam zeg, wacht nu al 35 dagen op mijn MHZS CD33. :(

[ Voor 7% gewijzigd door hemaworst op 24-10-2007 20:29 ]

Hans Dorrestijn: "Want, de worstjes van de Hema zijn niet te hard of slap...De Hemaworst, hoera hoera, zit barstens vol met sap.Baby's die nu juichen aan de moederborst...Zouden harder zuigen aan de Hemaworst"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hemaworst schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 20:26:
Ik heb de Yarland Pro200 en de Yaqin 300b(die heb ik) allebei beluisterd.
Allebei klinken ze erg goed, ik heb ze niet naast elkaar geluisterd, dus vergelijken is een beetje moeilijk.
Wel in de Yarland Pro200 de reden geweest dat ik zeker wist een 300b te willen.
Daarna heb ik de Yaqin 300b naast een Yaqin kt88 beluisterd.
Ik ging naar huis met de Yaqin 300b. Heb hem nu zo'n maand thuis staan en ben er nog elke dag blij mee _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Mocht je die monoblokken kopen, dan zou ik wel eens graag willen komen luisteren :9 ben erg benieuwd of dat beter klinkt dan mijn Yaqin 300b

PS: tering wat gaat zo'n boot langzaam zeg, wacht nu al 35 dagen op mijn MHZS CD33. :(
Geduld is een schone zaak zullen we maar zeggen!! Trouwens of een nieuwe opamp een verbetering brengt is de vraag. Ik heb de nieuwe opamp geplaatst maar helaas nog niet gehoord met mijn eigen set. Recensie volgt nog. Ik denk dat de meeste winst nog te behalen is met een passief filter...maar goed die moet ik wel eerst laten bouwen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vrij off-topic vraag:

In jullie zoektoch naar Hi-Fi en andere electronische producten vroeg ik me af ook jullie ook LCD-monitoren zijn tegengekomen in deze webshops, aangezien ik even aan het rondkijken ben naar prijzen als deze, zoja welke? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag aan de experts...
Ik kan redelijk voordelig deze versterker kopen :

http://www.opera-consonan...ducts/calaf-black&red.htm

Mijn vraag aan jullie is of ik onnozel dure speakers moet kopen om hiermee mooi muziek te maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parklife
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:57
Hallo! Sander hier, tevens mijn eerste post!

Ik heb pas de Yarland FV34CIII besteld! (bij Crafty) Hopelijk is hij morgen in huis, (heb met gemengde gevoelens me Bocama Lafayette ervoor moeten verkopen)

Even een beetje algemene vraag: Heeft iemand nog tips betreft het aansluiten, inspelen van deze versterker? er komt voorlopig alleen een CD spelert op en marantz 2235 als voorversterker voor me 6200, (heb nog geen phono trap, iemand hier misschien ook tips over?)

(gaat even uitvogelen hoe hij pics kan plaatsen)

Parklife

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sander, je hebt geen voorversterker nodig.
Voor de rest speakers, cd speler, stroom aansluiten en aanzetten, klaar is Klara.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetle, voor z'n draaitafel heeft 'ie wel een phono prepre nodig, en die zit in die Marantz ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Afterlife: Vergeef me maar ik lees niets over een platenspeler.

Quote Parklife. "komt voorlopig alleen een cd-speler op"

Klopt, als hij zijn Marantz 6200 platenspeler wil aansluiten heb je inderdaad een pre nodig ik vraag mij wel af dit op deze manier kan, heb er zelf geen ervaring mee.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2007 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees de rest van die regel ook nog 's? Ik neem aan dat die 6200 een draaitafel is, en dat 'ie de Marantz gaat gebruiken omdat 'ie nog geen phono trap heeft. Maar ik kan me vergissen natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parklife
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:57
Klopt, even duidelijker.

Ik ben van plan die marantz 6200 turntable, tijdelijk via een 2235 versterker/tuner aan te sluiten op de yarland.

Aangezien me Marantz versterker op marktplaats staat (beetje opruimen) ben ik opzoek naar een betaalbaare, goede phono trap.

Over die CD speler, deze versterker heeft een cd en aux,. vandaar, k snap de misverstand.

(ik weet niet waar ik dit moet vragen, misschien nieuw topic? ben best nieuw, maar oftopic,. ik zot met me audio spullen in een klote hoek van de huiskamer, zonder randaarde!!! even woonkamer omgooien lukt niet ivm WAF, iemand een oplossing?)

Parklife

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
je kunt gewoon via je oude versterker phono-in>tape-out op de yarland aansluiten. En de cd op de andere. Dat is natuurlijk een beetje een omweg. Een losse phonotrap zal wel een stuk beter klinken. Als je tenminste een beetje een goede koopt (niet de basic dingen zoals een NAD PP maar van >€200).

Je kunt natuurlijk ook gewoon randaarde aanleggen naar de andere kant. Gewoon kijken waar de dichtstbijzijnde groen/gele draad is en dan een draad doortrekken over de plafondpotten heen. Of een aardedraad aan een cv-leiding vastmaken (meestal geaard). Dat kon bij ons thuis omdat ik zeker weet dat die geaard is. Maar het is wel prutsen en geen werk van een echte tweaker.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2007 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ik zou niet op een CV leiding aarden, dat is compleet niet betrouwbaar ;)
offtopic:
(en mensen niet audiofiel verantwoord he, het is geen zilver.... :+)

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 15:47
Boudewijn schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 18:13:
ik zou niet op een CV leiding aarden, dat is compleet niet betrouwbaar ;)
offtopic:
(en mensen niet audiofiel verantwoord he, het is geen zilver.... :+)
Het gaat niet om het betrouwbaar zijn, maar meer om het gevaar. Zoek maar eens op got en je vind daar veel topics met info over.
Ik zou idd een wand contact doos met aarde zoeken en daar een aardedraad van daan trekken. Of nog netter een extra aarde draad door de bestaande buis trekken, maar dat is wel wat meer werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

voor de mensen die al chineese hifi in huis hebben een paar vraagjes, hoe hebben jullie dit aangeschaft?

- via www.ornec.com? lijkt me eeen betrouwbare webwinkel, gaat via Engeland lijkt me minder risicovol dan rechstreeks in china oid bestellen, als ik de prijzen zo bekijk zijn die heel erg scherp? of komen hier ook nog belastingen ed bij?

- rechstreeks bij een leverancier in China? is dat NOG goedkoper? lijkt me wat risicovoller?

- anders? via een winkel in NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 09:05:
voor de mensen die al chineese hifi in huis hebben een paar vraagjes, hoe hebben jullie dit aangeschaft?

- via www.ornec.com? lijkt me eeen betrouwbare webwinkel, gaat via Engeland lijkt me minder risicovol dan rechstreeks in china oid bestellen, als ik de prijzen zo bekijk zijn die heel erg scherp? of komen hier ook nog belastingen ed bij?

- rechstreeks bij een leverancier in China? is dat NOG goedkoper? lijkt me wat risicovoller?

- anders? via een winkel in NL?
Voordat je iedereen op je nek krijgt. Lees eerst ff de boel door voordat je vragen stelt. Zelfs al in de startpost worden je vragen voldoende beantwoord anders gewoon de posts lezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 09:31:
[...]

Voordat je iedereen op je nek krijgt. Lees eerst ff de boel door voordat je vragen stelt. Zelfs al in de startpost worden je vragen voldoende beantwoord anders gewoon de posts lezen...
damn ben dit topic nu al een paar dagen aan het doornemen had het "waar te koop" gedeelte in de SP dus helemaal gemist. ga ff wat dingetjes doornemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:05:
[...]

damn ben dit topic nu al een paar dagen aan het doornemen had het "waar te koop" gedeelte in de SP dus helemaal gemist. ga ff wat dingetjes doornemen
shit happens!! Succes met lezen e.d. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodes54
Inmiddels is de aankoop gedaan en het wordt de Ming Da MC-2A3 met 2 MC-3008A monoblokken.
Helaas wel 4 tot 6 weken levertijd maar dat is het wachten vast dubbel en dwars waard! Ik watertand nu al... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nou, dat wordt dan heeeeel lang wachten
ik dacht 1st van, ach, wat is nou 6 weken. Maar het is wel lang hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
Als je pech hebt duurt het 2 maanden.... })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sterker, ik heb op mijn cd 33 bijna 11 weken gewacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 20:25:
sterker, ik heb op mijn cd 33 bijna 11 weken gewacht.
My too!! en dat was best frustrerend >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodes54
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 18:26:
nou, dat wordt dan heeeeel lang wachten
ik dacht 1st van, ach, wat is nou 6 weken. Maar het is wel lang hoor.
Ik hoop dat ik de set voor de kerst in huis heb. Zal vast mooi ogen naast de kerstboom! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik zie weer wat nieuws op Ornec... hoewel?
Afbeeldingslocatie: http://www.ornec.com/productim/100752-M.jpg
Met als omschrijving: Based on FV-34CIII and superior! It gives 5W more output and more balanced and nicer sound. The layout is more reasonable and total quality more reliable.
Beetje triest eigenlijk. Eerst Yarland uitknijpen en als ze dat niet meer lukt, hup dan kopieer je hun model en laat je hem ergens anders maken. Maar natuurlijk véél beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@voodooless

De LM4562NA opamp zit nu al enkele dagen in de MHZS CD33 speler en vind dat de smering afneemt en de articulatie is toegenomen door de nieuwe opamp. Al met al een kleine maar wel goeie verbetering. Ik ben dan ook zeer benieuwd naar wat een passief filter nog kan betekenen.

@Jeep...Wie weet is het waar....en is ie zelfs beter })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:25
hij is in ieder geval mooier:)

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind hem veel mooier en de prijs is erg vriendelijk. Hoe zou dit qua vermogen matchen met mijn Aurum Cantus set van 88 dB? Anders durf ik het wel aan, hij is netjes hard-wired en tube-rolling is ook erg makkelijk. Maar ik twijfel dus over het vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
Geef mij dat houten frontje maar. Dat zwarte glasfiber ziet er plastic uit.

@bronco
Ik heb zelf niks kunnen ontdekken wat bereft de opamp, maar dat wijd ik ook aan de diverse veranderingen in m'n setje waardoor ik niet meer kan zeggen wat nou waardoor veroorzaakt werd :S

@Jeep
Hoe is't met de buisjes? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo ff doen. T was n beetje druk van de week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jeep, al enig zicht op je versterker? Onderhand begin ik behoorlijk geinteresseerd te raken in de buisjes. Heb je al iets vernomen over het album Grace?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeep, kun jij als Yarland eigenaar iets zeggen over het vermogen in combinatie met mijn speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 12:34:
Jeep, kun jij als Yarland eigenaar iets zeggen over het vermogen in combinatie met mijn speakers?
Ik ben ook Yarland eigenaar en ik denk dat het met die speakers mooi zal klinken maar dat je ook kans hebt dat het laag wat achterblijft. Het is maar net hoe zwaar je daaraan tilt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey eskimo!

bedankt voor je antwoord. Hoezo blijft het laag achter? Omdat er te weinig vermogen is om dat op hogere volumes te blijven leveren? Aan de andere kant heb ik aan laag geen tekort, dus misschien zou het wel een goed kunnen uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
Je hebt vooral bij lage maar ook bij hogere volumes gewoon minder laag. Ik heb naast de Yarland FV34AIII ook een 300B parallel geschakelde buizenbak en die geeft met het grotere vermogen een veel vollere bas.
Maar als je geen tekort hebt of misschien zelfs een overschot dan heb je misschien wel een super match ^)

[ Voor 3% gewijzigd door operatingeskimo op 29-10-2007 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

operatingeskimo schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 15:08:
Je hebt vooral bij lage maar ook bij hogere volumes gewoon minder laag. Ik heb naast de Yarland FV34AIII ook een 300B parallel geschakelde buizenbak en die geeft met het grotere vermogen een veel vollere bas.
Maar als je geen tekort hebt of misschien zelfs een overschot dan heb je misschien wel een super match ^)
Ja het kriebelt wel, vind de looks erg leuk en het lijkt me een prima buizenbak om mee te starten. Is er aan dat laag eventueel nog iets te doen met andere buizen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnym
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 14:21
heeft iemand ervaring met speakers uit china en dan met name surround setjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 15:30:
[...]

Ja het kriebelt wel, vind de looks erg leuk en het lijkt me een prima buizenbak om mee te starten. Is er aan dat laag eventueel nog iets te doen met andere buizen?
Ja daar is wel wat aan te doen met andere vv buisjes en vooral de KT77 als ev buizen. Maar de bas blijft altijd iets achter (de diepe bas). Ik mijn versterker gehoord op de Moon Rivers (toch? van Beetle), en dat ging best wel goed. Ok, je hebt niet vermogen over maar het was zeker geen mismatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
  • Laatst online: 16-09 12:10
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 18:50:
[...]

Ja daar is wel wat aan te doen met andere vv buisjes en vooral de KT77 als ev buizen. Maar de bas blijft altijd iets achter (de diepe bas). Ik mijn versterker gehoord op de Moon Rivers (toch? van Beetle), en dat ging best wel goed. Ok, je hebt niet vermogen over maar het was zeker geen mismatch.
maar er zitten toch el84 buisjes in of vergis ik me nu heel grof? of zijn die uitwisselbaar met kt77 buisjes?

[ Voor 32% gewijzigd door JTB81 op 29-10-2007 20:21 ]

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ehhh, nou weet ik het even niet precies meer welke versterker we nu bedoelen. De FV34AIII heeft EL34 buizen die te vervangen zijn door KT77, de FV34CII heeft EL84 die alleen andere EL84 lust.

Crafty heeft een leuk verslag gemaakt van de VAD show.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
Ik ga waarschijnlijk toch voor een buizenamp met wat meer power. Ik vind de opera consonance serie erg mooi, maar eigenlijk net iets te duur voor mijn eerste buizen-avontuur. Het moet eigenlijk iets op basis van KT88 buizen worden ivm de power en de sound. Ik zit voornamelijk met het design in de weg. Zo vind ik de Yaqin's erg lelijk. En de Music Angel's weer een stuk mooier. Melody's, Bewitched en Opera Consonance vind ik echt mooi, maar net iets te prijzig. Het geheel mag maximaal € 400,- kosten. Iemand tips of ervaring met bijvoorbeeld Music Angel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
JTB81 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 18:29:
Het geheel mag maximaal € 400,- kosten.
Dat wordt lastig als je het hebt over KT88 incl verzendkosten en eventuele kosten die banken en Paypal in rekening brengen voor wisselkoersen. Die laatste zijn belachelijk hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Music Angel is een maandje geleden voor iets meer dan 500€ binnengekomen. En dan heb ik niet de volle mep aan invoerrechten hoeven te betalen, anders zou ik tegen de €600,-- voor de Music Angel KT88 hebben gezeten.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2007 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
ik zal inclusief invoerrechten onder de € 500 blijven denk ik zo. Wat zijn jou ervaringen met je Music Angel? En dan met name prijs kwaliteit en klank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 15:47
JTB81 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 18:29:
Ik ga waarschijnlijk toch voor een buizenamp met wat meer power. Ik vind de opera consonance serie erg mooi, maar eigenlijk net iets te duur voor mijn eerste buizen-avontuur. Het moet eigenlijk iets op basis van KT88 buizen worden ivm de power en de sound. Ik zit voornamelijk met het design in de weg. Zo vind ik de Yaqin's erg lelijk. En de Music Angel's weer een stuk mooier. Melody's, Bewitched en Opera Consonance vind ik echt mooi, maar net iets te prijzig. Het geheel mag maximaal € 400,- kosten. Iemand tips of ervaring met bijvoorbeeld Music Angel?
Ik ben een beetje voor het zelfde aan het kijken. In idergeval iets rond dat bedrag.
Ik zie wel allemaal leuke versterkers op e-bay voorbij komen maar ik tweifel een beetje over de kwalitijd en zo.

Kijk dit soort dingen vind ik er wel leuk uitzien:
http://cgi.ebay.nl/Audior...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Maar is het ook wat, er wordt binnen dit topic wel over wat verschillende merken gesproken maar vind een keuze maken toch wel erg lastig. En dan heb je nog een hele hoop "noname" replica's van de yarland series.

Maar ik moet zoizo nog een aantal maanden wachten met bestellen omdat ik verloopig geen geld heb. Dus tot die tijd ga ik mij eerst maar eens wat meer verdiepen in dit soort versterkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JTB81 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 21:48:
ik zal inclusief invoerrechten onder de € 500 blijven denk ik zo. Wat zijn jou ervaringen met je Music Angel? En dan met name prijs kwaliteit en klank.
Ik moet bekennen dat ik er nog niet aan toe ben gekomen om de MA versterker aan een uitgebreide test te onderwerpen. Dit komt omdat ik de Bewitch een week eerder binnen heb gekregen en deze op mijn hoofd speakers heb aangesloten. De bedoeling is dat ik ze beide binnekort ga neer zetten en een shoot-out zal uiteindelijk bepalen welke er in mijn nieuwe woonkamer komt te staan.

Maar voor dat geld zal het nooit een miskoop zijn, uiteraard heb ik hem kort getest dit om te zien of het geen DOA was. Tijdens deze korte test beviel de versterker mij wel maar ditzelfde gaat ook op voor de Bewitch.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2007 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
kippy schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 23:34:
[...]

Ik ben een beetje voor het zelfde aan het kijken. In idergeval iets rond dat bedrag.
Ik zie wel allemaal leuke versterkers op e-bay voorbij komen maar ik tweifel een beetje over de kwalitijd en zo.

Maar is het ook wat, er wordt binnen dit topic wel over wat verschillende merken gesproken maar vind een keuze maken toch wel erg lastig. En dan heb je nog een hele hoop "noname" replica's van de yarland series.

Maar ik moet zoizo nog een aantal maanden wachten met bestellen omdat ik verloopig geen geld heb. Dus tot die tijd ga ik mij eerst maar eens wat meer verdiepen in dit soort versterkers.
Die Audioromy ziet er zeker leuk uit, maar dat zijn volgens mij geen standaard buizen die je kunt wisselen met anderen. Ik ga vanavond bieden op de Music Angel KT88 die ebayer leshele aanbied. Dit even ter info mocht iemand daar ook op willen bieden dan zitten we elkaar niet in de weg. Zou zonde zijn.

@ Beetle

Bewitch is zeker ook een heel mooie versterker, vind em helaas net iets te duur. Jammer dat je de MA nog niet helemaal getest hebt. Mocht het zover zijn dan horen wij hier dat natuurlijk graag met zijn allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kippy schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 23:34:

Die FU29 heb ik op de VAD show ook in een Cayin gezien. En die klonk wel erg goed. Daar zaten NOS RCA buizen in! (die zaten er standaard in, jaaaa ja). Maar die buizen is wel degelijk goed aan te komen en voor weinig geld. Op Ebay staan namelijk GU29 buizen te koop die ook erg goed zijn (zeggen ze) voor erg weinig geld. Ik heb het even opgezocht: €15 voor 4 stuks! En 1 oude RCA voor een paar euro (daar heb je natuurlijk niks aan, maar ze zijn er dus wel)
Afbeeldingslocatie: http://i20.ebayimg.com/03/i/000/bf/f0/9ed4_1.JPG

Dus de buizen zijn geen probleem; het zijn goede buizen en er zijn er meer te koop.

Er staat op Ebay ook een oudere Spark versterker (is dus een oude Cayin Spark, €875 vanuit Duitsland) met dezelfde buizen:
Afbeeldingslocatie: http://i20.ebayimg.com/01/i/000/b0/85/dabb_3.JPG

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2007 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
Hey Jeep,

wat vind je van die FU29 buizen t.o.v. KT88 en EL34 buizen? De prijs van de Music Angel is namelijk stevig aan het stijgen, dus dat gaat het niet worden en die Audioromy ziet er zeker leuk uit. En EL34 kun je vervangen door KT77 toch?

[ Voor 9% gewijzigd door JTB81 op 31-10-2007 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnym
:'( niemand ervaring met speakers uit China?
zijn er winkels in nederland die ze verkopen tegen schappelijke prijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Rhodes,

Ik heb een paar Meixing mc 300c eindversterkers met een mc7r voorversterker. Ben zeer tevreden over deze combinatie.
Als je in de buurt woont kun je eens komen luisteren.
rhodes54 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 12:47:
Hallo Hi-Fi liefhebbers,
Ik heb de afgelopen weken met veel plezier de chinese Hi-Fi topics doorgeworsteld en inmiddels het besluit genomen om na jaren van trouwe dienst eindelijk van mijn Marantz PM-80 overstappen op buizen. Ik ben er nog niet helemaal uit maar het wordt of de Yarland PRO200-SE, de Yaqin MS-300B of ik ga gelijk en stap hoger en neem de Ming Da MC-2A3 met 2 MC-3008A of MC-300C monoblokken. De laatste set zou ik het liefst hebben maar ik moet het eerst eens worden met de leverancier over de prijs.
Ik hoor graag of jullie de Ming Da MC-2A3 in combi met de monoblokken een goede keus vinden.

Momenteel ziet mijn set er nog zo uit:
Marantz CD63, MKII
Benchmark DAC1
Marantz PM-80
Mordaunt Short Avant 908i speakers
Audioquest Optilink-3 Optische interlink
Audioquest Cheetah (72v DBS) interlink
Van Den Hul Clearwater speakerkabel (bi-wired)

Omdat de chinezen ook goede bekabeling leveren vraag ik mij af of ik mijn Clearwater eventueel zou kunnen vervangen voor een goedkopere en betere chinees.
Hebben jullie goede ervaringen met bepaalde kabels of kan ik het beter bij mijn Clearwater houden?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
ronnym schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 14:01:
Niet huilen jongetje, bij Pacific Audio kun je luidsprekers van Aurum Cantus kopen.
Verder komen zowal alle budget- en middenklasseluidsprekers uit China tegenwoordig
dus je hebt al vrij snel beet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat Ronnym net iets anders bedoeld dan de AC Speakers, althans als ik hoor over "surround setjes" krijg ik meestal de rillingen het roept bij mij associaties op met dit soort dingen:
Afbeeldingslocatie: http://static.marktplaza.nl/images/medium/75/2924575.jpg

Maar misschien bedoelt hij wel iets zoals deze persoon heeft:
http://my.hifi.nl/index.php?user=1194

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2007 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnym
juist ja ik wil geen melkpakjes maar gewoon goede speakers voor een mooie surround opstelling.
Vroeg me af of deze dus ook verkrijgbaar zijn via China.
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 15:27:
Ik denk dat Ronnym net iets anders bedoeld dan de AC Speakers, althans als ik hoor over "surround setjes" krijg ik meestal de rillingen het roept bij mij associaties op met die kleine pakjes van JVC, Sony enz....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnym
Aangezien apparatuur van china redelijk goedkoop zijn hoopte ik dat de speakers ook prijstechnisch interressant zouden zijn maar bij pacificaudio vindt ik het nogal prijzig.
Gluten Parody schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 15:04:
[...]

Niet huilen jongetje, bij Pacific Audio kun je luidsprekers van Aurum Cantus kopen.
Verder komen zowal alle budget- en middenklasseluidsprekers uit China tegenwoordig
dus je hebt al vrij snel beet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodes54
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 14:25:
Hallo Rhodes,

Ik heb een paar Meixing mc 300c eindversterkers met een mc7r voorversterker. Ben zeer tevreden over deze combinatie.
Als je in de buurt woont kun je eens komen luisteren.
Hoi Hifi-Ralph,

Bedankt voor je aanbod maar ik heb de set inmiddels mogen beluisteren. Welliswaar niet exact de MC-2A3 met de MC3008's maar wel dezelfde blokken met de gemodificeerde MC7R ervoor. Dat klonk zeker erg overtuigend. Natuurlijk is het altijd afwachten hoe de set zal klinken in mijn huis met mijn speakers maar ik heb er wel vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ronnym schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 15:44:
Aangezien apparatuur van china redelijk goedkoop zijn hoopte ik dat de speakers ook prijstechnisch interressant zouden zijn maar bij pacificaudio vindt ik het nogal prijzig.

[...]
Dat is het nu net, ik vind de AC speakers vwb prijs/kwaliteit ontzettend interessant.

Geef ons anders wat info over wat voor jou een "surroundsetje" is :? .

Vorige week was ik bij een toko en daar gingen met het grootste gemak speakers van €3 á 4000,-- p/stuk over de toonbank, in surround opstelling. Die zullen een AC surround opstelling wel een "surroundsetje" noemen. Alles is dus relatief net welke insteek je hebt.

Nog even terugkomend op de prijs/kwaliteit van Aurum Cantus
Kijk hier bijvoorbeeld maar eens wat je voor de losse AC onderdelen moet betalen http://www.partsexpress.com .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Pacific audio is soms ook vrij prijzig, ik wilde er eerst een voorversterker/eindversterker combo bestellen. Maar bij ornec kom ik inclusief verzendkosten/invoerrechten en alles veel goedkoper uit. Maar volgens mij bieden ze die xindak kabels wel redelijk goedkoop aan. Je zou even moeten vergelijken.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2007 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

operatingeskimo schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 11:28:
Geef mij dat houten frontje maar. Dat zwarte glasfiber ziet er plastic uit.

@bronco
Ik heb zelf niks kunnen ontdekken wat bereft de opamp, maar dat wijd ik ook aan de diverse veranderingen in m'n setje waardoor ik niet meer kan zeggen wat nou waardoor veroorzaakt werd :S

@Jeep
Hoe is't met de buisjes? ;)
overigens klinken de JAN buizen van Jeep ook super, wat gelijkmatiger dan de RCA buizen. Zeker in combinatie met de nieuwe opamp!! Thanks Jeep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
Ja bedankt Jeep, ook voor het chocolaatje... d:)b <+:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LOL
dat was voor het w88
75% Venezuela cacao is immers voor fijnproevers :9

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2007 04:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Wat noem jij prijzig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnym
Laat ik het zo zeggen dat ik voor rond de € 3000,- een surroundset wil kopen met een goede receiver.
Dat moet toch wel lukken? Ik kan en wil geen duizenden euro's aan goede set uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ronnym schreef op donderdag 01 november 2007 @ 12:45:
Laat ik het zo zeggen dat ik voor rond de € 3000,- een surroundset wil kopen met een goede receiver.
Dat moet toch wel lukken? Ik kan en wil geen duizenden euro's aan goede set uitgeven.

[...]
3000 euro is toch duizenden euro's? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnym
ehhh ja maar geen duizenden euri per speaker
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 13:40:
[...]

3000 euro is toch duizenden euro's? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ronnym schreef op donderdag 01 november 2007 @ 15:04:
ehhh ja maar geen duizenden euri per speaker

[...]
Die Aurum Cantus kost toch niet zoveel (de instapper(s) dan)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JTB81 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 13:23:
wat vind je van die FU29 buizen t.o.v. KT88 en EL34 buizen? De prijs van de Music Angel is namelijk stevig aan het stijgen, dus dat gaat het niet worden en die Audioromy ziet er zeker leuk uit.
En EL34 kun je vervangen door KT77 toch?
Het schijnen erg mooie buizen te zijn. Het zijn alleen wel dubbeltriodes, dus verwacht geen geen definitie op SET niveau. Voor de rest klinken ze erg goed. Al heb ik die Cayin niet echt kunnen luisteren. Ik heb op de VAD dus wel heel erg veel bijna dezelfde buizen gezien maar dan zonder de anodeaansluiting bovenop (6C33). Dat zal toch vast niet zijn omdat ze zo slecht klinken.
ronnym schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 14:01:
Je kunt bij Pacific Audio ook andere bestellen dan wat ze hebben staan hoor. Je kunt met Aurum Cantus heel goed een surroundopstelling maken. Maar dan moet je dus niet de Leisure SE versies nemen maar de gewone Leisure 2. Die zijn goedkoper en zijn er ook speciaal voor surrounds met frontfiring bassport.
En met Jungson kun je helemaal goedkoop surround neerzetten met leuke surrounds en actieve woofer. Beauty Deity 6 front stel: €900, Oriental pearl sub €300, OP surround center +2 surrounds €200. Dat zijn toch erg leuke prijzen.

Of de Onix Rocket serie. $1500 voor een hele set bij AV123 (+ heel veel verzendkosten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar speakers van ca 1300 voor mijn Opera Consonance Calaf..Wie speelt er met chinese speakers en kan iets over de kwaliteit vertellen ? Dit advies kreeg ik van aurum cantus .....If you are living in China, I suggest you choosing AC-782 Classic 2005 loudspeaker. If not, I suggest you choosing V8F or V6F loudspeaker...
Nu heb ik wat gezocht maar vrees dat deze te duur worden in ieder geval als ik ze bij bijv. in Nederland koop..Zijn er alternatieven aub ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 19:42:
Ik ben op zoek naar speakers van ca 1300 voor mijn Opera Consonance Calaf..Wie speelt er met chinese speakers en kan iets over de kwaliteit vertellen ? Dit advies kreeg ik van aurum cantus .....If you are living in China, I suggest you choosing AC-782 Classic 2005 loudspeaker. If not, I suggest you choosing V8F or V6F loudspeaker...
Nu heb ik wat gezocht maar vrees dat deze te duur worden in ieder geval als ik ze bij bijv. in Nederland koop..Zijn er alternatieven aub ?
Voor iets meer als 1300 pleuro zijn de Melody 103 een aanrader. Ik heb ze thuis staan en ze gaan niet meer weg voorlopig. Of ik moet al ergens een paar Totem Forrest's vandaan zien te slepen voor een leuke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnym
heb je die prijzen van de website van pasific audio? ik kan ze daar namelijk niet vinden.
Trouwens dit zijn wel schappelijke prijzen.
Zie je wel dat het mogelijk is. :P :P
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 17:54:
[...]

Je kunt bij Pacific Audio ook andere bestellen dan wat ze hebben staan hoor. Je kunt met Aurum Cantus heel goed een surroundopstelling maken. Maar dan moet je dus niet de Leisure SE versies nemen maar de gewone Leisure 2. Die zijn goedkoper en zijn er ook speciaal voor surrounds met frontfiring bassport.
En met Jungson kun je helemaal goedkoop surround neerzetten met leuke surrounds en actieve woofer. Beauty Deity 6 front stel: €900, Oriental pearl sub €300, OP surround center +2 surrounds €200. Dat zijn toch erg leuke prijzen.

Of de Onix Rocket serie. $1500 voor een hele set bij AV123 (+ heel veel verzendkosten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 17:54:
[...]
Zeer mooie speakers voor ongelooflijk lage prijs.

Gelukkig is er al een tijdje een importeur/dealer in Nederland 8)

De set van 2 paar Onix Rocket RS450 en een RSC200 Signature center speaker kost momenteel
slechts €1950,- inclusief BTW, invoerrechten en verzendkosten uit de USA.

Onix Rocket RS450
Afbeeldingslocatie: http://www.av123.nl/Luidsprekers/Rocket/RS450/files/page16_1.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.av123.nl/Luidsprekers/Rocket/RS450/files/page16_2.jpg

Onix Rocket RSC200 Signature
Afbeeldingslocatie: http://www.av123.nl/Luidsprekers/Rocket/RSC200/files/page18_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.av123.nl/Luidsprekers/Rocket/RSC200/files/page18_2.jpg

Dan heb je echt een topset qua geluid en afwerking voor onder de €2000,- euro 8)
(en vanuit voorraad leverbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 19:42:
Ik raad de Onix Reference 1 aan.
Waar heb je de Calaf gekocht? Lijkt me een erg mooie versterker :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor je tips over de speakers,ik hoop dat meer mensen iets te vertellen hebben,,,, Aurum Cantus antwoord gewoon op mails en geeft advies,das heel aardig..Aangezien ik uit Skandinavie kom heb ik ook Dynaudio gevraagd om advies maar van hun kreeg ik een snotantwoord..

Ik heb mijn Calaf via het internet gekocht,,Ornec,Ny Sound etc mogen/kunnen niet leveren dus das een heel gedoe om er aan te komen..Ik heb vrienden in Shanghai en Hong Kong die bezig zijn om een passende cd speler te zoeken maar dat duurt nogal lang. geduld dus !
Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de mensen met commerciële ambities, lees aub http://gathering.tweakers.net/forum/faq/beleid#spam nog eens goed door en let erop.