Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 65.242 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06 10:19
@ Beetle

Hey ook een piccolootje! :P Wat voor arm zit daarop?

Edit: of is dat geen piccolo, maar een clearaudio?

[ Voor 29% gewijzigd door Snowman op 09-10-2007 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 17:38:
En hier dan mijn nieuwe buisjes met hun omhulsel genaamd Bewitch, ga vrijdag wel de xdse bij UPS in hoofddorp ophalen.

[afbeelding]
Wicked!!!! Ben benieuwd naar het geluid!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@snowman: het is inderdaad een clearaudio bluemotion met de satisfy arm hij bevalt prima.
Echter ik heb ook nog 3 stuks Thorens 160/166 Mk II staan, deze was ik van plan te modificeren echter ik kan een mooie (zwart) Linn Axis kopen dus de Thorens spelers gaan de deur uit.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2007 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 12:10
@Bronco, of ik ben gek of jij bent het maar op de foto zit de opamp in een voetje en kun je die er dus easy uit halen. In mijn MHZS zit de 2604 opamp ook in een gelijksoortig voetje.

Verder zou ik graag de MHZS verder willen modificeren door bijvoorbeeld de DAC te bypassen, maar helaas heb ik daar niet genoeg kennis voor. Iemand die een workshop wil geven met alle MHZS'sen op dit forum?

[ Voor 36% gewijzigd door JTB81 op 09-10-2007 19:14 ]

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowman
Schön platenspelertje hoor! Dat is een Satisfy toonarm die erop zit? Ik zit er aan te denken om mijn
Eroica om te ruilen voor een mooi MM element. Clearaudio Virtuoso ofzo. Maargoed, ik speel eerst die Eroica wel "op". Zit er net een half jaartje onder. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JTB81 schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 18:51:
@Bronco, of ik ben gek of jij bent het maar op de foto zit de opamp in een voetje en kun je die er dus easy uit halen. In mijn MHZS zit de 2604 opamp ook in een gelijksoortig voetje.

Verder zou ik graag de MHZS verder willen modificeren door bijvoorbeeld de DAC te bypassen, maar helaas heb ik daar niet genoeg kennis voor. Iemand die een workshop wil geven met alle MHZS'sen op dit forum?
Uhhh...maar die knakker op die Engelse forum heeft toch zelf een socket ingebouwd? Of is mijn Engels opeens zo slecht geworden?? Nogmaals zijn verhaal gecheckt en in zijn versie zit de opamp gesoldeerd in de plaat. Dat de foto's een socket laten zien komt omdat de foto uiteraard is gemaakt na de tweak.

En ;) haha probeer maar een gek te vinden die een MHZS tweak workshop gaat geven...

Maar goed..ik heb de speler nog niet open gemaakt. Jij wel dus... en volgens jouw bevindingen zit de opamp in een socket. Zijn er nog meer mensen die onder de kap hebben gekeken bij een CD33?? (voor alle zekerheid :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar goed..ik heb de speler nog niet open gemaakt. Jij wel dus... en volgens jouw bevindingen zit de opamp in een socket. Zijn er nog meer mensen die onder de kap hebben gekeken bij een CD33?? (voor alle zekerheid )
De opamp opa2604 zat >:) bij mij in een voetje. Eerdere modellen hebben hem nog vast gesoldeerd zitten. Het wisselen van de opamp is makkelijk maar jammer om de inspanning.
Eruit met de opamp en een passief filter plaatsen brengt het hoogste rendement.
En haha probeer maar een gek te vinden die een MHZS tweak workshop gaat geven...
Ik ben toch zeker niet gek ! Als er animo voor is wil ik wel wat organiseren.
Welke mods zijn gewenst?

Enkele die ik al heb gedaan.

- Ombouw opamp eruit, passief filter erin
- Nieuwe superclock met betere voeding
- Buizen swappen
- Netfilter verbeteren
- Voeding optimaliseren( diode,s en condensatoren)

Maar er zijn er nog veel meer mogelijk met de MHZS 33,66,88 spelers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-11-2020
@koifarm
Dus jij zegt in feite dat een opampje wisselen weinig nut heeft en het beter is om een passief filter erin te zetten?
Ik moet die speler vandaag of morgen binnen krijgen, maar ik heb wel interesse in een soort van workshop. :*) Van electronica heb ik namelijk echt de ballen verstand... en ik ben niet de enige hier op het forum }) dacht ik zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Koifarm.Vertel mij wat!! Uiteindelijk wil ik graag naar een passief filter maar ja..daarvoor moet je oftewel handig zijn of een bedrijf voor weten (machmat bouwt ze om voor 200 euri). Daarnaast wil ik de caps vervangen voor betere.

dat ik nu de opamp wil wisselen is simpel ingegeven door geldgebrek..Nou geldgebrek..ff rustig aan doen is het devies (anders worden sommige mensen ietswat boos). >:)

Maar een mod workshop lijkt me per definitie leuk...Ik hou me aanbevolen!! _/-\o_ Maar fijn dat in ieder geval de opamp vervangen kan worden.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 20:28:
Maar fijn dat in ieder geval de opamp vervangen kan worden.. :)
Ben dan toch benieuwd of jij een verbetering hoort. Wanneer zet je hem erin? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

operatingeskimo schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 20:50:
[...]

Ben dan toch benieuwd of jij een verbetering hoort. Wanneer zet je hem erin? B)
Wanneer ze binnen komen. Het is gewoon om mijn nieuwsgierigheid te bevredigen of een andere opamp daadwerkelijk beter kan klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 20:07:
Ik ben toch zeker niet gek ! Als er animo voor is wil ik wel wat organiseren.
Welke mods zijn gewenst?

Enkele die ik al heb gedaan.

- Ombouw opamp eruit, passief filter erin
- Nieuwe superclock met betere voeding
- Buizen swappen
- Netfilter verbeteren
- Voeding optimaliseren( diode,s en condensatoren)

Maar er zijn er nog veel meer mogelijk met de MHZS 33,66,88 spelers
Mijn soldeerskills zijn ok. Ik mis het technische inzicht om de aanpassingen verantwoord door te voeren, dus voor een workshop ben ik zeker te porren. En dan met name:

Passief filter ipv opamp
Superclock
Voeding optimalisatie
en daarnaast sowieso algemene onderdelen eventueel vervangen door betere exemplaren zoals bijvoorbeeld de caps.

Zou het erg relaxed vinden als je dit een keer zou willen doen, ik kan een ruimte ter beschikking stellen, helaas is dat wel in Zuid-Limburg.

@Bronco: heb in Koifarm misschien een gek gevonden, maar laat het hem maar niet horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@operatingeskimo..En de cd-speler vandaag binnen gekregen??

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2007 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:06

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 17:26:
Overigens geeft het thread (http://rockgrotto.proboar...display&thread=1174083222) veel info en nog veel kritiek op de MHZS CD33 speler! >:)

Link Datasheet OPA2604 (http://www.ortodoxism.ro/datasheets/BurrBrown/mXtutss.pdf). Overigens op de foto zie je een OPA2107. De tweaker heeft deze al veranderd in een OPA2604. Overigens heb ik nu, denk ik, zelf een antwoord gevonden op mijn vraag!
En het is nogmaal de vraag of het daadwerkelijk die OPA2604 is volgens bovenstaande thread. Als je toch gaat solderen en een passief filter gaat installeren, zou ik toch gewoon die opamp vervangen door een IC voetje. Dan kun je op dat voetje ook een opdrukprintje maken voor je passieve filter, en je kunt nog overwegen om er toch eens een andere opamp op te prikken. Ultiem flexibel dus.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 09:07:
@operatingeskimo..En de cd-speler vandaag binnen gekregen??
Ja! Staat net 10 minuten te spelen. Eerste reactie: mooie solide zware speler. Ook de afstand bediening is helemaal ok. Alles doet het. Het geluid hangt op dit moment behoorlijk naar links, maar dat zal wel goedkomen na wat inspelen. Wel hoor ik direct dat de zangeres een stuk dichterbij staat en ik hoor meer detail, meer betrokkenheid. Dat belooft wat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JTB81 schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 21:27:
[...]

@Bronco: heb in Koifarm misschien een gek gevonden, maar laat het hem maar niet horen!
Zonder gekken zou de wereld een stuk saaier zijn 7(8)7 Goed aanbod van Koifarm!!

Trouwens ik heb mij MHZS CD33 opengeschroefd maar niet om de opamp te bekijken (die overigens inderdaad keurig in een socket zit :) ) maar omdat de cd-speler totaal dood was. Geen enkel teken van leven gaf die meer :( .

Ik ben met het simpelste begonnen om te controleren, de zekering.
Snel voor 18.00 uur een nieuwe gehaald, erin gedaan en de speler werkt weer!!
Uh..leuk, zeer fijn zelfs, ik zou de speler niet meer willen missen.
Maar uhh..hoe kan het dat de zekering stuk is gegaan? En zijn er meerdere mensen die zulke ervaringen hebben?? Ik vind het nogal vreemd dat zomaar een zekering stuk gaat. Dat geeft voor mijn gevoel aan dat er iets in de speler niet goed is of ben ik nu zo voorzichtig?? :?

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2007 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bronco.b nog bedankt voor die plaat graniet. Het werkt goed onder m'n draaitafel. Ik heb zo'n meubel dat niet echt voor hifi is met een glazen bovenplaat en daar had ik de draaitafel op staan. Als je de voordeur open/dicht deed sloeg de plaat echt gemeen over. Er staat hier onderdruk in huis door de afzuiging en dan krijg je echt zo'n sonic boom op het kamerraam. DOEF!
Ik heb die plaat op 2 kleine houten schaaltjes (scharnierpunt) en 2 van die plastic inpakmateriaal zakjes met lucht die werken als een luchtveer. En dat icm de massa werkt perfect.

Die cd van van Roy Budd is ook geweldig! Doet me denken aan een Quentin Tarrantino film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
@bronco
Weet jij waarvoor die knop A-B op de afstandbediening voor dient? Ze zijn vergeten de gebruiksaanwijzing erbij te leveren! Of heb jij dat probleem ook? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

operatingeskimo schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 17:50:
@bronco
Weet jij waarvoor die knop A-B op de afstandbediening voor dient? Ze zijn vergeten de gebruiksaanwijzing erbij te leveren! Of heb jij dat probleem ook?
Wat zeg je...een gebruiksaanwijzing!!! _O- forget it..volgens mij doen ze daar niet aan (geintje)

Jij hebt er geen en ik had ook geen. Tja..de A-B knop, goeie vraag. Ik heb merkte dat de knop alleen werkte als de disc speelt. Het leek erop dat de speler dan van iedere nummer een intro gaf. Maar goed ik heb de A-B verder nooit meer gebruikt..Misschien weet koifarm het!

Je bent er inmiddels wel achter dat de 44,1, 88,2 en 176,4 mhz output in kunt stellen via het 'displayknopje' op je afstandbediening (wanneer de disc niet speelt)
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 16:43:
Bronco.b nog bedankt voor die plaat graniet. Het werkt goed onder m'n draaitafel.

Die cd van van Roy Budd is ook geweldig! Doet me denken aan een Quentin Tarrantino film.
Graag gedaan. Indien je nog meer graniet e.d. nodig heeft geef dan maar een gil..Ik haal ze namelijk uit de 'afvalbak' van een steenfabriek!! Het bedrijf gooit hele stukken gewoon weg, echt zonde!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2007 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
operatingeskimo schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 17:50:
@bronco
Weet jij waarvoor die knop A-B op de afstandbediening voor dient? Ze zijn vergeten de gebruiksaanwijzing erbij te leveren! Of heb jij dat probleem ook? ;)
*idee* O-)
het is ws A-B repeat. Dus repeat van de 1e keer dat je drukt tot de 2e keer.

Koifarm, is dat niet een beetje ingewikkeld? :?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2007 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 18:35:
[...]

*idee* O-)
het is ws A-B repeat. Dus repeat van de 1e keer dat je drukt tot de 2e keer.
Handig... :?

@bronco: Dat met die mHZ, waar is dat goed voor? (Voel me net een de***l zonder gebruiksaanwijzing....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@operatingeskimo en bronco.b bij mijn tweede speler kreeg ik wel een handleiding. Ik wil er wel een scan van maken. (je moet wel een beetje thuis zijn in Chinese karakters)

Die A-B schakeling had ik ook op mijn oude NAD cd.speler echt ontzettend handig, als gitarist/bassist gebruikte ik het vaak om muziekstukken uit te zoeken.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2007 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

operatingeskimo schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 19:15:
[...]

Handig... :?

@bronco: Dat met die mHZ, waar is dat goed voor? (Voel me net een de***l zonder gebruiksaanwijzing....
Ik heb dat A-B uitgeprobeerd en verrek jeep had gelijk!! Thanks.

Door de uitsturing te veranderen geeft de cd-speler net een iets wat andere klank. Zo viel me op dat op 44.1 de speler meer laag geeft maar minder sprankelend en detail in het hoog heeft.
En dat bijv. 176,4 minder laag geeft, veel sprankelend hoog geeft maar dan ook ielig klinkt in het hoog.

Maar goed dat is mijn beleving..
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 21:37:
@operatingeskimo en bronco.b bij mijn tweede speler kreeg ik wel een handleiding. Ik wil er wel een scan van maken. (je moet wel een beetje thuis zijn in Chinese karakters)
Desondanks dat ik geen Chinees kan lezen lijkt me een scan van de gebruiksaanwijzing gewoon leuk om te hebben!! Dus als het niet een te grote moeite is.. _/-\o_ Alvast bedankt

[ Voor 58% gewijzigd door teacher op 11-10-2007 20:47 . Reden: opgeschoond ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens ben ik van de partij .. :) ;) >:) Ik denk dat ik namens allen spreek als ik zeg: Thanks voor je hulp e.d.

[ Voor 73% gewijzigd door teacher op 11-10-2007 20:49 . Reden: opgeschoond ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Via de voorkeuren kun je direct messages aanzetten. Zo kun je alles prima regelen.
ehh? Oh ja? Hoe dan? Als je met meer mensen af wilt spreken is het regelen via PM knap ingewikkeld en onpraktisch. Maargoed, ik bemoei me er niet mee want ik heb er geen.

Jongens, even een vraag. Ik ben een flinke vis aan het uitgooien...
Wat vinden jullie van de representatie van chinese merken in de nederlandse publiciteit?
Hebben jullie welees wat gelezen of weten jullie waar je bv. Opera Consonance od Cayin producten kunt kopen. En wat vind je van de prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:25
Heb geen MHZS, maar zou het zonde vinden als de modificaties e.d. hier niet kunnen worden besproken.

Moet eerlijk zeggen dat Koifarm wat mij betreft een punt heeft mbt het openen van een apart topic op tweakers over de mhzs. Als je niet geinteresseerd bent kijk je toch niet, maar waarom nu al dicht gooien???

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil wel graag antwoord op de vraag hierboven, voordat het verzand:
Wat vinden jullie van de representatie van chinese merken in de nederlandse publiciteit?

Beetle, ik heb een stel 6ac7 buisjes besteld die in de Hifi KT88 passen ipv de 6N8p (6SJ7, 6AC7, 5693). Als je interesse hebt... (GE, RCA en KenRad). Ze waren erg niet duur trouwens.

De LP zijn ze geloof ik vergeten ofzo. Het duurt te lang. Ik had net een cc-mailtje van de platenmaatschappij/mijn vriend om ze voor hun oo te schoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 17:59:
Ik wil wel graag antwoord op de vraag hierboven, voordat het verzand:

Beetle, ik heb een stel 6ac7 buisjes besteld die in de Hifi KT88 passen ipv de 6N8p (6SJ7, 6AC7, 5693). Als je interesse hebt... (GE, RCA en KenRad). Ze waren erg niet duur trouwens.
Ik geef je antwoord. Ben ff druk..en trouwens mag jij verhandelen? Of moet tot ook op een Duitse site >:)

[ Voor 69% gewijzigd door teacher op 11-10-2007 20:54 . Reden: opgeschoond ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
da's algemeen belang toch? Die buisjes uit de oorlog (WWII) kun je voor een appel en een ei kopen, als je maar weet welke het zijn. Zul je zien dat ik ze eerder heb dan de versterker want die ligt nog steeds aan de ketting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met de Cayin A50t, dus de versie met de EL34 (en niet KT88)?

Afbeeldingslocatie: http://www.cayin.de/images_big/A-50t1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even op de vraag van Jeep terug komen.. "" Wat vinden jullie van de representatie van chinese merken in de nederlandse publiciteit ..En wat vind je van de prijs? ""

ik ben aan het proberen om Opera te kopen voor een normale prijs. Ik weet geen adres in Nederland of Belgie waar het te koop is.In Duitsland wel (tegen belachlijke prizen)..Cayin wordt wel verkocht maar echt gemakkelijk vinden is her niet... een questie van slecht adverteren ? Over de prijzen gesproken...Een ieder moet voor zich zelf uitmaken in hoeverre hij mee doet aan de race "als het maar duur is "..Ik wil best betalen voor service/garantie maar wanneer de prijs vele malen over de kop gaat voor het bij mij thuis staat,pas ik.Ik neem dan zelf het risico en ben dus nu via mijn contacten in China bezig .In hoeverre dat gaat lukken weet ik niet.Opera Consonance is niet gemakkelijk,andere merken wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:21

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Modbreak:Ok, ik heb dus het topic opgeschoond van alle posts die er niet thuis hoorden.

Voordat we over (geheel in chinese stijl) censuur beginnen:
Het verzamelen van bestellingen en gezamelijk inkopen lijkt mij een inkoopactie, die worden alweer een tijdje niet meer toegestaan hier.

Er zijn overigens prima alternatieven zoals www.samenkopen.net

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 20:44:
Even op de vraag van Jeep terug komen.. "" Wat vinden jullie van de representatie van chinese merken in de nederlandse publiciteit ..En wat vind je van de prijs? ""

ik ben aan het proberen om Opera te kopen voor een normale prijs. Ik weet geen adres in Nederland of Belgie waar het te koop is.In Duitsland wel (tegen belachlijke prizen)..Cayin wordt wel verkocht maar echt gemakkelijk vinden is her niet... een questie van slecht adverteren ? Over de prijzen gesproken...Een ieder moet voor zich zelf uitmaken in hoeverre hij mee doet aan de race "als het maar duur is "..Ik wil best betalen voor service/garantie maar wanneer de prijs vele malen over de kop gaat voor het bij mij thuis staat,pas ik.Ik neem dan zelf het risico en ben dus nu via mijn contacten in China bezig .In hoeverre dat gaat lukken weet ik niet.Opera Consonance is niet gemakkelijk,andere merken wel...
Dealer voor de Benelux zit in Frankrijk, maar reageert absoluut niet op mails oid. De vorige beneluxdealer http://www.operaudio-benelux.com/ is er al een tijdje niet meer. Weet niet waarom niet

Blijft over om het toch uit China te halen. Via Ornec bijvoorbeeld. Tip, selecteer VS als land en je krijgt prijzen in $. Kan weer een paar euro schelen met deze sterke € koers 8)

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jeep, wat betreft de Buckley plaat ik wacht rustig af een ander vraagje hebben ze ook Jazz At The Pawnshop op vinyl? De buisjes lijken mij wel interessant om te proberen gaat twee paar lukken?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2007 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Ornec gevraagd,,,,,,,geen antwoord !

ze hebben sommige dingen van Opera.Ik heb prijzen gevraagd uit de Forbidden serie en dat staat niet op hun website.
Mijn contact in China gaat dit w/e 'op het platteland' zoeken.Lukt dat niet koop ik iets anders.Wat weet ik dan weliswaar nog niet ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 21:52:
Ik heb Ornec gevraagd,,,,,,,geen antwoord !

Forbidden serie....
niet schrikken wanneer Ornec pas na twee weken antwoord geeft, dit is eeder regel dan uitzondering ;(

De "Forbidden" serie is vooralsnog zeer slecht leverbaar via de ons bekende kanalen, dit is (denk ik) een kwestie van tijd....hoeveel tijd is de vraag.
Balboa schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 21:00:
[...]

Tip, selecteer VS als land en je krijgt prijzen in $. Kan weer een paar euro schelen met deze sterke € koers 8)
dit was mij ook al opgevallen, geen problemen gehad met betalingsgedeelte en het invullen van versturen van het pakket?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2007 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

we shall see the blind man said ....Ik heb geen ervaring met Ornec of andere internetsites om eerlijk te zijn.
Mijn 'man in china' gaat dit w/e op stap maar lukt dat niet ga ik anders zoeken..Ik heb hem gevraagd om een winkel te zoeken waar men ook merken zoals Cayin etc verkoopt.Alleen moet ik dan een beetje blind kopen dus ik hoop dat iemand wilt helpen met advies.Een mooi buizenversterker lijkt me ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik stel de aankoop van de nieuwe versterker toch nog even uit tot na de (ondertussen flink uit de hand gelopen) verbouwing.
Ondertussen luister ik alweer een dik half jaar naar mijn muziek op mijn JBL Creature geluidssysteem welk ik na dit weekend inwissel voor mijn gister aangeschafte aluminium Audica MPS1 speaker system..zal vast ook wel in China gemaakt worden.
Ik heb dus ook mijn Xindak FS1 kabels nog amper beluisterd, ze liggen een beetje stof te happen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 21:26:
@Jeep, wat betreft de Buckley plaat ik wacht rustig af een ander vraagje hebben ze ook Jazz At The Pawnshop op vinyl?
/me complimenteert Beetle73 met z'n muzieksmaak.
Jazz At The Pawnshop is het mooiste album/concert van Arne Domnerus dat ik ken. Ik heb 'm helaas ook (nog?) niet op vinyl, dus ben benieuwd naar ]eep's antwoord... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Beetle
Ja die heb ik zelf. Maar JatP is altijd nogal duur. Je kunt altijd hier zoeken.
ik kan m mss wel bijbestellen hoor, maar prijs weet ik niet. De enkel LP versie zie ik wel maar de dubbel LP nr 6 wil je natuurlijk niet missen... :P

Ik had speciaal op een groter aantal buisjes geboden (3-tal, 5 en 5). Dus geen probleem.
Afbeeldingslocatie: http://i23.ebayimg.com/05/i/000/ae/44/da7e_2.JPGAfbeeldingslocatie: http://i12.ebayimg.com/01/i/000/ae/45/0122_2.JPG
Cosmetische staat is wel zichtbaar jaren '40 hoor (net geen roest) :D

@lss
je slaat de spijker op zijn kop. Dat is dus precies waar ik van baal. Ik ben even flink iemand aan het wakker schudden. Ik ben benieuwd wat het oplevert. Ik heb al een goede reaktie gehad.

Even als optie: de Shanling MC3 kun je via Ebay aardig goedkoper kopen (€635+verz bij Timaudio) en dat is een goede cd-speler, er zit een tuner in, je kunt via koptelefoon een iPod of MD-speler aansluiten, èn een aux, èn... er zit een preamplifier out op. Je kunt er dus ook een leuk stel eindblokken op aansluiten.
Afbeeldingslocatie: http://i11.ebayimg.com/01/i/000/bc/5b/7b9c_12.JPG
Zoals deze 2 X KT88 TUBE MONO BLOCK CLASS A POWER AMPLIFIERS

De importeur van Opera was volgens mij een belgische flapdrol die nog niet eens een site fatsoenlijk in de lucht kreeg. Die is nu failliet. Nu is het ondergebracht in een land waar ze alleen kunnen staken, wijnazijn maken, vrachtwagens in brand steken en frans spreken (oei, nu verraad ik welk land het is >:) ). Ik weet met wie ze in onderhandeling zijn maar of ze daar goed ondergebracht zijn? Ik durf rustig te zeggen van nee. Ik heb even gebeld met Wilbert Hifi in Utrecht (staat op de lijst met dealers), maar ze hadden geen hoge pet van op en "ze verkochten ook zeker geen chinese namaak". :P
Ik zou het toch wel prettig vinden als je andere merken die goed spul verkopen ook hier voor een beetje normale prijs kon kopen.

[ Voor 112% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2007 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-09 22:12

Mr.Qips

Meneer Kips dus

Eergister heb ik mijn Yarland 34Ciii binnengekregen. De Italiaanse winkel (zie: mijzelf ergens in het vorige topic) heb ik nooit meer antwoord van gehad, uiteindelijk heb ik hem bij Klassik Audio in West-London besteld, want ik was toch wat huiverig over dat importeren. Daar was het een showmodel, waardoor ik hem voor £159 (€230) kon krijgen inclusief verzendkosten.

Maar nu wat n00bquestions:
- Ene Tim van deze winkel (zouden er zoveel Tim's in deze business zitten? :P ) had de buisjes zonder stikkertje of wat meegestuurd, waardoor ik niet weet (en hij ook niet, mailt hij) welke buis in welk socket hoort. Ik weet wel van foto's dat de twee kleine voor horen en de rest achterin, maar maakt het erg uit welke waar staat verder?
- De twee kleine buisjes (6N3, als het goed is) geven wat blauwig licht. De linker meer dan de rechter, wat -denk ik- ook in verband staat met dat het geluid wat naar links hangt. Is dit erg, of moet hij gewoon nog worden ingespeeld?

Het geluid was iig geweldig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeep, wat bedoel je hiermee?
Dat is dus precies waar ik van baal. Ik ben even flink iemand aan het wakker schudden. Ik ben benieuwd wat het oplevert. Ik heb al een goede reaktie gehad

De Shanling heb ik meer of minder afgeschreven omdat de ruimte waat iemoet spelen te groot is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
Koifarm, mail mij even aub, mijn adres staat in mijn profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of ik een gebalanceerde voorversterker uitgang (XLR) kan aansluiten op de cinch aansluitingen van m'n buizeneindtrap zonder de boel op te blazen?
Ik wil dit doen middels een verloopkabel waarbij ik pen 1 en 3 van de xlr kortsluit en op de mantel van de tulpstekker soldeer, pen 2 komt dan op de pen van de tulpstekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Natuurlijk gaat dat. Geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@JTB81 en operatingeskimo,

Ik heb ff op de site van national semiconductor gekeken voor de opamps..Deze zijn vanaf 10-12-2007 weer in stock.

Het kan zijn dat het dus ff duurt voor ze binnen zijn en wie weet hebben ze paar liggen en deze gezonden..afwachten dus.

Via diverse sites kwam er tevens achter dat de opamps voor ongeveer 14 dollar over de toonbank gaan..Dan was het bestellen van de samples een koopie (3 stuks $11)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

14 dollar :X Bij digikey kosten ze nog steeds gewoon $5.30. Er is ook een duurdere versie, maar die is in TO-99 package, iets wat je vrijwel nooit ziet. Je kunt daar ook gewoon bestellen, maar dat loont alleen maar als je grote aantallen besteld.

Ik had de samples zelfs nog gratis :D , en binnen 3 dagen thuis.

[ Voor 24% gewijzigd door voodooless op 12-10-2007 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:04

kraats

Ik rol

voodooless schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:43:
Natuurlijk gaat dat. Geen enkel probleem.
mocht er een aparte driver de negatieve pin aansturen, dan sluit je deze kort. Lijkt me dan toch niet zo netjes. Het ligt aan het ontwerp van de output of het goed gaat. In de meeste gevallen wel, gelukkig. En wat altijd werkt is het koppelen van de apparaten met behulp van een speciaal transformatortje.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kraats schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 13:01:
[...]
mocht er een aparte driver de negatieve pin aansturen, dan sluit je deze kort. Lijkt me dan toch niet zo netjes. Het ligt aan het ontwerp van de output of het goed gaat. In de meeste gevallen wel, gelukkig. En wat altijd werkt is het koppelen van de apparaten met behulp van een speciaal transformatortje.
In de beschrijving van de voorversterker staat dat de gebalanceerde uitgang een maximale spanning afgeeft van 19 volt, normaal is dit toch zo'n 2mv?
Kan dit geen kwaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:04

kraats

Ik rol

Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 13:59:
[...]

In de beschrijving van de voorversterker staat dat de gebalanceerde uitgang een maximale spanning afgeeft van 19 volt, normaal is dit toch zo'n 2mv?
Kan dit geen kwaad?
het voordeel is dat je je voorversterker kunt regelen en dus langzaam het volume open kunt zetten om te kijken of het goed gaat.. het gaat alleen om een maximale spanning. Hier haal je trouwens vaak de helft van af als je inderdaad pin 1 en 3 met elkaar verbindt.
Ik zou het zelf gewoon proberen, maar ik houd van solderen :) Als je dat niet ziet zitten na problemen, dan kun je toch beter een aanpassingstrafootje halen. Of misschien is het met goede weerstandjes alleen wel te redden, aangezien je alleen een spanningsdeler hoeft te bouwen.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kraats schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 14:06:
[...]
het voordeel is dat je je voorversterker kunt regelen en dus langzaam het volume open kunt zetten om te kijken of het goed gaat.. het gaat alleen om een maximale spanning. Hier haal je trouwens vaak de helft van af als je inderdaad pin 1 en 3 met elkaar verbindt.
Ik zou het zelf gewoon proberen, maar ik houd van solderen :) Als je dat niet ziet zitten na problemen, dan kun je toch beter een aanpassingstrafootje halen. Of misschien is het met goede weerstandjes alleen wel te redden, aangezien je alleen een spanningsdeler hoeft te bouwen.
Bedankt voor de info, ik ga het maar gewoon proberen, mijn buizen monoblokken zijn vrij eenvoudig van opbouw dus als er iets kapot gaat is dat vrij gemakkelijk te repareren.
Ik zal je resultaat laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 08:36:
Jeep, wat bedoel je hiermee?
Dat is dus precies waar ik van baal. Ik ben even flink iemand aan het wakker schudden. Ik ben benieuwd wat het oplevert. Ik heb al een goede reaktie gehad

De Shanling heb ik meer of minder afgeschreven omdat de ruimte waat iemoet spelen te groot is..
het eerste ben ik nog mee bezig dus dat ga ik uit discretie nog niet helemaal vertellen. Dat lijkt me gewoon niet slim.

De shanling bedoel ik dus: hij heeft zelf maar een paar watt, maar je kunt hem ook als voorversterker gebruiken en er dus een zwaardere eindversterker aan hangen. Da's nog helemaal niet verkeerd als uitbreidingsoptie. En je kunt als je gewoon een rustig muziekje wilt spelen gewoon via de Shanling MC3 spelen en als je echt luid wilt spelen de eindversterker tussenkoppelen.
Bijvoorbeeld die KT88 blokken, of een Classic 8.0B Power Amplifier (of een G&W TW8SE).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok Jeep, ik wacht in spanning af en dank voor de tip !
Ik heb inmiddels nog iemand gevraagd om uit te kijken naar Opera omdat hij 2 weken gaat rondtrekken voor zaken in China..
Nu nog een paar onnozele vragen ..Kan het kwaad om een paar bruine speakers een ander kleurtje te geven ? :$ ,, ik bedoel of je speciale verf moet gebruiken
Waar ga het best heen als je chinese spullen wilt horen spelen .Het liefst in het zuiden aangezien ik over de grens woon in Belgie (als ze binnenkort geen nieuwe regereing hebben sluiten we vlaanderen aan aan Nederland )
Dank alvast weer

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2007 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 17:12:
Waar ga het best heen als je chinese spullen wilt horen spelen .Het liefst in het zuiden aangezien ik over de grens woon in Belgie (als ze binnenkort geen nieuwe regereing hebben sluiten we vlaanderen aan aan Nederland )
Dank alvast weer
Volgend weekend is er de VAD show in Veldhoven daar staan sowieso Cayin en Yarland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das een heel goed plan,,dank je wel ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 14:30:
[...]

het eerste ben ik nog mee bezig dus dat ga ik uit discretie nog niet helemaal vertellen. Dat lijkt me gewoon niet slim.

De shanling bedoel ik dus: hij heeft zelf maar een paar watt, maar je kunt hem ook als voorversterker gebruiken en er dus een zwaardere eindversterker aan hangen. Da's nog helemaal niet verkeerd als uitbreidingsoptie. En je kunt als je gewoon een rustig muziekje wilt spelen gewoon via de Shanling MC3 spelen en als je echt luid wilt spelen de eindversterker tussenkoppelen.
Bijvoorbeeld die KT88 blokken, of een Classic 8.0B Power Amplifier (of een G&W TW8SE).
Jeep, jij struint toch niet volgend jaar alle audiobeurzen e.d. af als importeur/dealer van Opera producten? O-)

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 00:37:
Ja die heb ik zelf. Maar JatP is altijd nogal duur. Je kunt altijd hier zoeken.
ik kan m mss wel bijbestellen hoor, maar prijs weet ik niet. De enkel LP versie zie ik wel maar de dubbel LP nr 6 wil je natuurlijk niet missen... :P
"Duur" is een relatief begrip... ;) $41,95 bij Top Music For Sale vind ik nog goed behapbaar. Komen nog wel flinke verzendkosten bij, maar ik laat 'm gewoon naar ons kantoor in Atlanta sturen (scheelt $10). Volgende maand komen m'n US collega's toch naar Nederland voor het company weekend. :)

]eep, bedankt voor dat linkje, en Beetle, moet ik er voor jou ook 1 bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voodooless schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 12:05:
14 dollar :X Bij digikey kosten ze nog steeds gewoon $5.30. Er is ook een duurdere versie, maar die is in TO-99 package, iets wat je vrijwel nooit ziet. Je kunt daar ook gewoon bestellen, maar dat loont alleen maar als je grote aantallen besteld.

Ik had de samples zelfs nog gratis :D , en binnen 3 dagen thuis.
Ik heb ff bij de link (http://www.diykits.com.hk/) gekeken van 'hij die kennelijk niet genoemd mag worden' (koifarm) anders heb ik tweakers op mijn nek >:) en daar zijn de LM4562 $14 dollar (welke type staat niet aangegeven). Ik krijg de samples not for free omdat ik een hotmail account gebruik. Vandaar de minimale kosten van 11 $dollar.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2007 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Balboa schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 18:36:
Jeep, jij struint toch niet volgend jaar alle audiobeurzen e.d. af als importeur/dealer van Opera producten? O-)
Euhhh, nou... je weet nooit hoe het kwartje rolt. Eerst maar eens deze VAD wat Yarlands sjouwen denk ik. Crafty vroeg het en ik kan wel (vr+ma) dus... Ik ga trouwens zelf zaterdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@afterlife heel graag, ontzettend bedankt.

Edit: Ze hebben het item niet op voorraad ze moeten het album eerst bestellen en "gemiddeld" duurt dat 17 dagen, dus dat kan nog wel eens langer duren.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2007 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 00:40:
[...]

Euhhh, nou... je weet nooit hoe het kwartje rolt. Eerst maar eens deze VAD wat Yarlands sjouwen denk ik. Crafty vroeg het en ik kan wel (vr+ma) dus... Ik ga trouwens zelf zaterdag.
Zou wel erg leuk zijn als je idd iets op kon zetten. Misschien tot op de VAD show, ik weet zelf nog niet wanneer ik ga. Maar dat ik ga staat vast.

[ Voor 3% gewijzigd door JTB81 op 13-10-2007 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 08:46:
@afterlife heel graag, ontzettend bedankt.

Edit: Ze hebben het item niet op voorraad ze moeten het album eerst bestellen en "gemiddeld" duurt dat 17 dagen, dus dat kan nog wel eens langer duren.
M'n US collega's komen pas 9 november naar Nederland, dus ze hebben een marge. Volgens mij moet dat gaan lukken, en anders gaan ze gewoon met de 'interne post' van Atlanta naar hier... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Afterlife1 :) komt het allemaal goed zou ik zeggen, waar zou ik het album op moeten halen als het in Nederland is?

Even een vraagje over het gebruik van een hoofdtelefoon met een impedantie van 45 Ohm op onderstaande versterker, wat kan ik dan verwachten?
De versterker loopt vanaf 300 tot 600 ohm.

Afbeeldingslocatie: http://media5.dropshots.com/photos/79966/20070728/b_062000.jpg

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2007 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 14:54:
@ Afterlive: komt het allemaal goed zou ik zeggen, waar zou ik het album op moeten halen als het in Nederland is?
Ik heb zojuist m'n profiel effectief om zeep geholpen door een tikfout te maken bij het wijzigen van m'n email adres, dus voorlopig ben ik even Afterlife1... ;)
Als je in de buurt van Breda woont is afhalen misschien wel handig, en anders hebben we de TPG nog. Maar ik neem wel contact met je op als ze binnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 14:54:
Even een vraagje over het gebruik van een hoofdtelefoon met een impedantie van 45 Ohm op onderstaande versterker, wat kan ik dan verwachten?
De versterker loopt vanaf 300 tot 600 ohm.
Ik denk niet echt schokkend als je voorzichtig bent met de volumeknop. Misschien dat ie eerder gaat clippen.
Date # Location Delivery Status
22-Sep-2007 Hong Kong Item posted.
22-Sep-2007 Hong Kong In transit.
24-Sep-2007 Hong Kong Processed for departure.
13-Oct-2007 Hong Kong The item will leave Hong Kong for its destination on 17-Oct-2007
Yeuhhh *O* De mijne komt er ook aan.
Zie ginds komt de stoomboot uit Honk Kong al aan <+:)
Nou nou, het zal ook tijd worden.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2007 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehehehe ]eep:

Zouden die van ons dan gezamelijk reizen :p

Date # Location Delivery Status
27-Sep-2007 Hong Kong Item posted.
27-Sep-2007 Hong Kong In transit.
29-Sep-2007 Hong Kong Processed for departure.
13-Oct-2007 Hong Kong The item will leave Hong Kong for its destination on 17-Oct-2007

Doos naast doos :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Doos naast doos
zal wel lekker naar vis ruiken dan. Luchtje heeft al lekker lang in kunnen trekken... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-09 22:12

Mr.Qips

Meneer Kips dus

Mr.Qips schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 08:26:
Eergister heb ik mijn Yarland 34Ciii binnengekregen. De Italiaanse winkel (zie: mijzelf ergens in het vorige topic) heb ik nooit meer antwoord van gehad, uiteindelijk heb ik hem bij Klassik Audio in West-London besteld, want ik was toch wat huiverig over dat importeren. Daar was het een showmodel, waardoor ik hem voor £159 (€230) kon krijgen inclusief verzendkosten.

Maar nu wat n00bquestions:
- Ene Tim van deze winkel (zouden er zoveel Tim's in deze business zitten? :P ) had de buisjes zonder stikkertje of wat meegestuurd, waardoor ik niet weet (en hij ook niet, mailt hij) welke buis in welk socket hoort. Ik weet wel van foto's dat de twee kleine voor horen en de rest achterin, maar maakt het erg uit welke waar staat verder?
- De twee kleine buisjes (6N3, als het goed is) geven wat blauwig licht. De linker meer dan de rechter, wat -denk ik- ook in verband staat met dat het geluid wat naar links hangt. Is dit erg, of moet hij gewoon nog worden ingespeeld?

Het geluid was iig geweldig :)
Kickje O-) , maar met fotootje ter verduidelijking:
Afbeeldingslocatie: http://194.126.174.78/~rottenpine/yarland34c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowman
Ik heb precies dezelfde, alleen dan geen goudgekleurde knoppen. Maar ik heb helemaal geen blauwe gloed op mijn 6n3 buizen. Ik heb ook geen idee of het normaal is. :P

Die 767 Phono van MingDa is inderdaad alleen maar MM, heb mijn bestelling laten cancellen. Nu zou PA voor me uizoeken of ze de MingDa MC2006 voor 630 euro eenmalig konden leveren. Maar daar moet ik nog bericht van krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die blauwe gloed komt door blauwe led lampjes die in de buisvoeten zijn gemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet wel van foto's dat de twee kleine voor horen en de rest achterin, maar maakt het erg uit welke waar staat verder?
Het maakt niet uit welke waar staat want als het goed is dan is het een setje gematchte buizen. Ik denk niet dat de bias namelijk instelbaar is, maar gewoon vast met een weerstandje. Laat de buizen gewoon een tijd inspelen en je hebt goed kans dat het rechttrekt (bij Hemaworst is dit nu ook gebeurd). Heb je er na een uur of 50 nog last van dan zou je de linker en de rechter 2 eens moeten verwisselen.

De voorversterkerbuisjes worden opgelicht door een blauw ledje; als het binnenwerk van het ene buisje hoger in het glas steekt dan bij de andere krijg je dus een ongelijk schijnsel. Als het geluid echt scheef blijft kun je deze ook eens verwisselen om te proberen of de balans ook omdraait.

herstel:
Afbeeldingslocatie: http://www.everyeye.it/public/immagini/11302006/yarland.jpg
als dit de binnenkant is zitten er toch 2 kleine potmetertjes in om de bias van de push-pull (of hoe heet dat) in te stellen (zodat push en pull naadloos aansluiten).
Dus je moet òf proberen de buisjes op de gok goed erin te krijgen (trial and error) òf de bias opnieuw instellen. Maar dan moet je hem wel kunnen meten...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2007 03:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope, De M1 kost €625,- en de Diva 4.2 €495,-
Alleszins redelijke prijzen dacht ik.

Grtz Mario :) :)
:)
Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 23:23:
Dat is wel mooi. Alleen kijk even naar de prijzen. Die zijn bijna hetzelfde!
Alleen nu per stuk. :z
Dus die Swans Monitor M1 kost dan €1000. Via Cattylink $500 + verzk.
Maar, desalniettemin zijn het nog steeds redelijke prijzen. Swans Diva 4.2 voor €1000 adviesprijs lijkt me nog wel redelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
offtopic:
jij reageert ook lekker vlug zeg

Jouw prijzen zijn wel redelijk, dat moet ik toegeven. Ik vind alleen je site voor zgn 'audiofielen' alleen niet erg betrouwbaar overkomen met al die autohifi en achterlijk dure spullen
offtopic:
(Kalista reference two parts set CD transport 33.600,00€).
Metronome Gaïa de luxe draaitafel (zonder arm) 30.750,00€ KOOP NU!

Nou vind je 't erg als ik de koop nog ff uitstel? 8)7

Voor Swans speakers vind ik het wel mooie prijzen. De M1 met een paar stands kost je de kop niet, maar ik vermoed dat je dan wel een heerlijk paar monitorspeakers hebt staan (past mooi bij een eikenhouten vloer ook ;)). Het rendement van de meeste speakers is alleen niet al te hoog als je een 10W buizenversterker hebt. Is er ook een mogelijkheid om de speakers ergens te beluisteren voordat je ze koopt dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan gaat mijn voorkeur toch uit naar een paar AC leisures bij PA voor 825 incl. stands. Op basis van onbekend maakt onbemind,i k ben nu eenmaal bekend met AC en niet met de Diva al vind ik de M1S wel erg mooi. Het enige waar ik tegen aan hik is het rendement van 87db, anders had ik ze denk ik al in huis.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2007 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je op zoek bent naar een monitor luidspreker, kijk dan ook eens naar de Onix Reference 1.

Afbeeldingslocatie: http://www.av123.nl/Luidsprekers/Reference/files/page2_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik jullie opinie vragen over de volgende componenten aub ? Dit is een voorstel wat ik heb gekregen voor een set bestaande uit Opera Consonance ..Incl vracht etc etc valt dit binnen mijn budget van +/- 2500 Euro

1 A120 plus ( power amplifier ) 2 X 90 wtts -
1 R50 pre-amp with tubes and remote control -
1 pair Eric 3 -
1 pair HP joplin cables -
1 pair Billie Excel analogique cables with wbt gold -

I have also Sacd/cd réf. 2.0 by the way...

Dank alvast voor het meedenken !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Onix reference 1 zou zeer interessant kunnen zijn, echter de prijs in Dollars is $499,-- per paar, en in Euro's €1198,-- . Volgens mij is de verkeerde koersconvertor gebruikt.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2007 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 19:46:
Die Onix reference 1 zou zeer interessant kunnen zijn, echter de prijs in Dollars is $499,-- per paar, en in Euro's €1198,-- . Volgens mij is de verkeerde koersconvertor gebruikt.
De Reference 1 is hier nu ook in de aanbieding voor €750,-
Dat is inclusief BTW, invoerrechten en de verzendkosten vanuit de USA naar NL.

De prijs in $ die de Amerikanen betalen is overigens excl. sales tax en verzendkosten, dus een zeer scherpe prijs :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2007 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2007 23:30 . Reden: te_flauw ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruco88
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 14:51
Ik zit al een hele tijd met het plan in mijn hoofd om een DAC aan te schaffen. Dit aangezien ik verwacht dat dit een flinke verbetering qua geluid zal geven. Ik gebruik nu de analoge jack van de onboard soundstorm van mijn abit nf7-s moederbord. Ik kwam via dit topic op de SUPER Pro DAC 707 USB en denk er over om deze via de ebaysite van diykits te bestellen.
http://www.diykits.com.hk/dac_super_pro_dac707.htm
Zou dit voor beter geluid zorgen of is de verbetering verwaarloosbaar? Ik heb verder totaal geen ervaring met DAC's en vind het erg moeilijk in te schatten. Dit vooral omdat je niet even kan luisteren of het bevalt. De prijs van het apparaat zou op 86 euro komen inclusief verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 17:42:
Mag ik jullie opinie vragen over de volgende componenten aub ? Dit is een voorstel wat ik heb gekregen voor een set bestaande uit Opera Consonance ..Incl vracht etc etc valt dit binnen mijn budget van +/- 2500 Euro

1 A120 plus ( power amplifier ) 2 X 90 wtts -
1 R50 pre-amp with tubes and remote control -
1 pair Eric 3 -
1 pair HP joplin cables -
1 pair Billie Excel analogique cables with wbt gold -

Dank alvast voor het meedenken !!
I tried to think but nothing happened! :S
Ik ken ze geen van alle, speakers zullen wel ok zijn. Ik zie er trouwens geen cd bij staan.
Ik zie het nut van lossen pre en endamp niet in.
Maar verder kan ik alleen op intuitie zeggen :N
ruco88 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 22:11:
Ik zit al een hele tijd met het plan in mijn hoofd om een DAC aan te schaffen. Dit aangezien ik verwacht dat dit een flinke verbetering qua geluid zal geven. Ik gebruik nu de analoge jack van de onboard soundstorm van mijn abit nf7-s moederbord. Ik kwam via dit topic op de SUPER Pro DAC 707 USB en denk er over om deze via de ebaysite van diykits te bestellen.
http://www.diykits.com.hk/dac_super_pro_dac707.htm
Zou dit voor beter geluid zorgen of is de verbetering verwaarloosbaar? Ik heb verder totaal geen ervaring met DAC's en vind het erg moeilijk in te schatten. Dit vooral omdat je niet even kan luisteren of het bevalt. De prijs van het apparaat zou op 86 euro komen inclusief verzenden.
Tja en wat hier over na te denken? Voor die prijs. Ik denk dat je er zeker op vooruit zult gaan zeker icm een goede stereoset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit is het voorstel voor een cd speler Jeep, Ook wil ik je/jullie even bedanken voor het meedenken.Dat is een grote hulp voor mensen zoals ik !

http://www.stereotimes.com/cdp071204.shtml

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2007 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Dat DAC'je ziet er wel leuk uit, ik mis alleen de prijs, of kijk ik verkeerd?

2.5K voor een CD-speler uit CHina vind ik toch wel weer veel geld Iss...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruco88
Het klopt dat er geen prijs bij de dac staat. Hij had hem gisteren op ebay staan voor $100. Ik ga dan ook van die prijs uit. De versie zonder usb heeft hij nog wel op ebay staan.
http://cgi.ebay.com/DAC-I...egoryZ14965QQcmdZViewItem
Van de weinige dingen die ik over de dac heb kunnen vinden ook wat negatieve dingen gevonden. Deze gingen vooral over brom op het signaal als je de adapter gebruikte. Dit heb ik uit deze thread op head-fi.
http://www.head-fi.org/forums/showthread.php?t=233668
Zou een externe geluidskaart bijvoorbeeld de m-audio audiophile usb niet een beter geluid geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Zou zomaar kunnen. Er zijn ook zat interne kaartjes die prima geluid geven. Een DAC is echter flexibeler, want je hebt geen PC nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruco88
Ik zal hem alleen voor de pc gebruiken en intern heb ik liever niet. Dit omdat ik hem ook op een laptop wil kunnen gebruiken. Heeft niemand ervaring met deze dac of een andere in ongeveer dezelfde prijsklasse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 06:17:
dit is het voorstel voor een cd speler Jeep, Ook wil ik je/jullie even bedanken voor het meedenken.Dat is een grote hulp voor mensen zoals ik !
http://www.stereotimes.com/cdp071204.shtml
dat is een hele mooie speler. Zonder twijfel.
Bedenk dat de aanschaf van een SACD een beleidsstap is: je wilt dus over gaan stappen op een nieuwe geluidsdrager en veel van je nieuwe muziek op SACD (waar nog lang niet alles op te koop is) kopen. Als je die eenmaal hebt kun je niet meer terug (kan wel, maar wat moet je dan met die sacd's).
Als cd-speler klinkt hij goed, maar niet zo goed als de Reference CD2.2 (of 2.3) denk ik. Als je je gewone cdverzameling op zijn best wilt horen en liever meer muziek koopt (cd's zijn vaker de helft goedkoper en in de opruiming) neem dan gewoon een goede CD-speler. Als je echt een stap hoger wilt kunnen, koop dan een SACD.

Ik zat nog eens te lezen over de Onyx speakers: hier op stereomojo staan er een paar tussen (hele lange pagina). Op de voorpagina staat ook een link naar een 11 kleine speaker shootout.

Nog een mooie:
ik zag dat er ook een Japanner op Ebay zit met oa die mooie rode Tri versterkers voor nette prijzen.
Joyful Japan
Afbeeldingslocatie: http://i3.ebayimg.com/04/i/000/bb/f4/be31_2.JPGAfbeeldingslocatie: http://i3.ebayimg.com/05/i/000/bb/f4/bf60_2.JPGAfbeeldingslocatie: http://i12.ebayimg.com/05/i/000/bc/1f/8a19_2.JPG
Afbeeldingslocatie: http://i9.ebayimg.com/01/i/000/bd/31/d901_2.JPG

Hij heeft ook diverse mooie elementen van Denen, Audio Technica, Shelter, Zyx, Phase Tech, Goldring, Yamamoto. En een Shelter step-up transformer. Mooi spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 15:07:
(kan wel, maar wat moet je dan met die sacd's).
In je CD-speler duwen natuurlijk ;) Verreweg de meeste SACD's zijn hybrid, en werken dus ook prima in een doodnormale CD-speler. Gewoon even op letten bij de SACD aankoop dus. Verder is de geluidsverbetering van de SACD nog steeds erg controversieel. Ondanks dat ik ook een SACD speler heb deel ik die controverse wel eigenlijk. 'T is gewoon nagenoeg onmogelijk om een verschil te horen tussen een identieke SACD en CD laag. Enige voordeel zou dan de multi kanaal versies zijn, maar daar heb ik niets aan omdat ik enkel en alleen een stereo speler heb ;)

[ Voor 36% gewijzigd door voodooless op 16-10-2007 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
:Z ehh, ja tuurlijk. De meeste zijn voor allebei geschikt. Maar je blijft vaak bijna het dubbele betalen voor SACD's omdat 'audiofielen toch geld zat hebben'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

't valt wel mee, je ziet ze alleen vrijwel nooit in de aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan de Opera Audio Consonance Reference 2.0 SACD voor 900 Eur kopen..Thuis geleverd all in maar ik moet eerlijk toegeven dat ik alleen gewone cd's bezit dus idd wellicht een ' overkill' gezien mijn vooropgestelde budget van +/- 2500

Verder zoeken lijkt me omdat ik weinig info heb gevonden over de andere componenten die mij zijn aangeboden.
Hopelijk komt er deze week meer nieuws uit China betr. de forbidden serie..Ik heb nog hoop ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@voodooless..

De LM4562NA opamps zijn binnen (en zijn tevens doorgestuurd naar JTB en operatingeskimo) en klaar voor installatie. Echter een vraagje ivm met mogelijk verkeerd monteren. Is op een of andere manier te zien hoe je de opamps moet installeren?

Ik zie dat één zijde een dipple (rondje) heeft bij een connnectorpootje en aan diezelfde zijde is ook een half rondje eruit. Dit alles lijkt nog zeer bewust...Als je begrijpt wat ik bedoel??

Is dat bij alle opamps zo? want dan ga ik ervan uit dat ik de nieuwe opamp op precies dezelfde wijze hoort te zitten. Anyway..JBT en operatingeskimo mogen de aftrap doen want al mijn audioapparatuur is ingepakt ivm met de voortzetting van de verbouwing. Jammer maar helaas!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 17:12:
De LM4562NA opamps zijn binnen (en zijn tevens doorgestuurd naar JTB en operatingeskimo) en klaar voor installatie. Echter een vraagje ivm met mogelijk verkeerd monteren. Is op een of andere manier te zien hoe je de opamps moet installeren?

Ik zie dat één zijde een dipple (rondje) heeft bij een connnectorpootje en aan diezelfde zijde is ook een half rondje eruit. Dit alles lijkt nog zeer bewust...Als je begrijpt wat ik bedoel??
Yep, of er zit een dipje, op een stipje, of beiden :) Dat is inderdaad om de richting aan te geven. Op de opamp die er nu zit zul je 't zelfde zien. Dus gewoon op de zelfde manier erin zetten als de oude :)

[ Voor 15% gewijzigd door voodooless op 17-10-2007 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voodooless schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 17:19:
[...]

Yep, of er zit een dipje, op een stipje, of beiden :) Dat is inderdaad om de richting aan te geven. Op de opamp die er nu zit zul je 't zelfde zien. Dus gewoon op de zelfde manier erin zetten als de oude :)
Dat moet helemaal goed komen!!! :*) Ben benieuwd naar de ervaringen van JBT en eskimo..aangezien ik er dus even niet aan toe kom!! And Thanks trouwens voor de tip!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 03:03:
[...]

Het maakt niet uit welke waar staat want als het goed is dan is het een setje gematchte buizen. Ik d
herstel:
[afbeelding]
als dit de binnenkant is zitten er toch 2 kleine potmetertjes in om de bias van de push-pull (of hoe heet dat) in te stellen (zodat push en pull naadloos aansluiten).
Dus je moet òf proberen de buisjes op de gok goed erin te krijgen (trial and error) òf de bias opnieuw instellen. Maar dan moet je hem wel kunnen meten...
Als ik maar uit een kanaal muziek krijg en de buizen doen het wat zou dan het probleem kunnen zijn?
Van de verkoper krijg ik dit antwoord
"it seems like that it's the resistor problem with the one channel sound, will you be able to locate which resistor's having problem?"
Aangezien techniek bij mij niet verder gaat dan het correct aansluiten van de kabels. Hoop ik dat je een advies voor mij hebt. (de versterker waar ik over praat ziet er intern ongeveer zo uit als jou afbeelding van de Yarland)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2007 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
welke versterker is dat dan? Heb je andere buizen ervoor of is het gewoon van nieuw?
Als er een contactje los zit kun je het meestal ook wel zien dat het loszit (draadje los in een gaatje dat niet volgelopen is met soldeer). Gewoon goed kijken, en evt meten over de banen met een multimeter. Als je op de printplaat meet over een weerstand heen moet ie de waarde van de weestand aangeven, is het veel meer dan zit er iets los.

Heb je de buizen er goed en ver genoeg erin gestoken? Het kan zijn dat de pinnen voor de gloeistroom net wel stroom krijgen maar die voor het zwakke muzieksignaal net niet. Ik heb het ook wel eens dat ie net niet goed pakt en dan moet je hem nog even rollend aanduwen.
En anders weer de oude buizen terug en kijken wat er gebeurt.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2007 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een Music Angel EL34B, een vriend van me heeft deze gekocht hij heeft laag rendement speakers maar wilde graag een buizenversterker en nu komt er maar uit één kanaal geluid (gelijk al bij aankomst). http://www.musicangel.ru/minil3.htm

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2007 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 23:26:
[...]

Dat moet helemaal goed komen!!! :*) Ben benieuwd naar de ervaringen van JBT en eskimo..aangezien ik er dus even niet aan toe kom!! And Thanks trouwens voor de tip!!
Eerst eens kijken of ik het er met twee linker kolenschoppen in weet te zetten... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zo, ik ben terug van de VAD show klaarzetten met Crafty. Het klinkt uiteindelijk toch goed nu. Het valt niet mee om in zo'n lastige hotelkamer het geluid goed te laten klinken. De bas rond de 100Hz was gewoon weg (bleek dat de zij en 8rwand van gipsplaat zijn). Nou weet ik niet of ik nou ineens snel doof wordt of de hektiek maar ik hoor gewoon het verschil tussen set 1 en 2 nauwelijks. Maar het klonk later toch wel goed met de speakers op de 8 Ohmpluggen van de Yarland Pro88SE. En de kleine 34C klinkt ook prima.
Crafty heeft ook een mooie cd-speler trouwens (naam ff vergeten).
Morgen neem ik mijn FV34A maar mee, ze waren hem allebei vergeten mee te nemen |:(
Dus die ene Yarland 34A daar is de mijne (vanaf morgen dan).

Afbeeldingslocatie: http://img523.imageshack.us/img523/6936/p1010603bm3.jpg
beetje lege tafel met Yarlands nog
Afbeeldingslocatie: http://img523.imageshack.us/img523/4201/p1010602ib4.jpg
De opstelling in sfeervolle verlichting
Afbeeldingslocatie: http://img523.imageshack.us/img523/888/p1010601bp1.jpg
Nu even met het licht aan. Die platen zijn vermomde diffusors. Crafty heeft wat fleeceplaids opgehangen om vervelende echo op te vangen. De gele Azumi's klinken zeker niet verkeerd voor 500 euro. De basspeakers lijken verdacht veel op die in Logitech speakers (die bevallen me ook prima) zijn alleen net 1 maatje groter. Het blijkt ook hetzelfde merk te zijn.
De blauwe Belugas zit maar 1 fullrange speaker in maar je zou het niet zeggen want hij zowel bas als hoog heel goed weer.

Er is verder toch ook wel meer Chinees spul te zien als je goed kijkt. Er zitten andere stickertjes op maar je ziet het vaak al aan het sublieme lakwerk of dikke kastfronten.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2007 01:56 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de mensen met commerciële ambities, lees aub http://gathering.tweakers.net/forum/faq/beleid#spam nog eens goed door en let erop.