Toon posts:

Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 65.264 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GaMeOvEr schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 13:08:
Kan dit topic niet beter gerenamed worden naar "Het grote buizen-hifi spul uit china" ofzo? Het gaat echt zo goed als nergens anders meer over dan buizenspul...
_/-\o_

kunnen we nu weer gewoon verder....

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2007 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Who cares wat ik gehoord heb.
Het wil dus zeggen dat je geen zgn "ervaringsexpert" bent.
Ik staaf mijn argumenten aan wat ik hoor, en wat we samen op de meetings gehoord hebben. Dat is geen mening als feit brengen, dat is eerlijk onderzoeken. In de verslagen zeg ik eerlijk tot welke conclusie we met zijn allen gekomen zijn en wat anderen zeggen net zo goed als mijn eigen mening.

Als jij vantevoren een zelfde CD-speler koopt zònder buizen, dan is het natuurlijk onbestaanbaar om vervolgens luidkeels te gaan verkondigen dat die beter klinkt dan die mèt buizen.
Voor mij is het buizengeluid gewoon geen heilzaam middel, en daarom vind ik ook niet dat het in een CD-speler wat te zoeken heeft.
Waarom heb je het over "het buizengeluid"? Buizen versterken alleen een signaal. Het zijn elektronische onderdelen. Ze voegen geen klank (informatie) toe, houden alleen wat achter. Net als alle onderdelen die stroom geleiden of trillen of wat dan ook. Het is geen hullie/zullie, zwart/wit, ja/nee. Het is het ene doolhof of het andere voor de elektronen. Het is de vraag waar ze het beste uitkomen.
kan alleen maar inhouden dat die wat doen met het geluid wat ik persoonlijk niet wil: iets.
Jij gaat uit van een verkeerde stelling: namelijk dat transistors niets met het geluid doen en buizen wel. Jij draait het argument om. Als een buizenversterker beter klinkt dan wil dat zeggen dat die minder met het geluid doet dan een transistorversterker (uitgaande dat de beste weergaveketen de meeste informatie behoud). Van speakers vind je het dus wel normaal en acceptabel dat die het geluid veranderd? Welcome to physics. Zoals Machmat op zijn site heeft staan (en een waarheid als een koe): designing is the art of making compromises!

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2007 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06 10:19
Nou, ik heb de gok genomen en zo'n Mingda 767 Phono besteld! Ik las dat er mensen waren die een irritante brom in dat apparaat hadden, maar die berichten zijn al meer dan een jaar oud. En dit model is ook al een keer door de fabrikant zelf aangepast. Nu hopen dat er leuk geluid uitkomt in combinatie met een low ouput Eroica. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-10 19:13

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 19:40:
Ik bijvoorbeeld. Het wil dus zeggen dat je geen zgn "ervaringsexpert" bent. Dat maakt verder niet uit maar dan moet je niet je mening als waarheid vberkondigen.
Dat doe ik nergens...
Jij gaat uit van een verkeerde vooronderstelling: namelijk dat transistors niets met het geluid doen.
Die veronderstelling heb ik helemaal niet, en volgens mij hebben we het daar ook al ooit uitgebreid over gehad, dus daar ga ik helemaal niet verder op in.
Ze voegen geen klank (informatie) toe, houden alleen wat achter
Natuurlijk voegen ze wat toe, net als iedere andere versterker.
Als een buizenversterker beter klinkt dan wil dat zeggen dat die minder met het geluid doet dan een transistorversterker.
Simpel gezegd: dat is bullshit die je nooit hard kunt maken, alleen al omdat beter klinken puur subjectief is en dus niet gekoppeld kan worden aan "minder doen aan".
Van speakers vind je het dus wel normaal en acceptabel dat die het geluid veranderd? Welcome to physics.
Zeker niet. Ook daar zoek ik naar de meest perfecte reproductie (binnen beperkt budget). Natuurlijk is het bij speakers nog veel laster van bij de andere onderdelen.
Opvallend dat het smaakargument meestal gebruikt wordt door mensen die het niet hebben. ;) Ik zeg niet dat jij geen smaak hebt maar je gebruikt wel een heel gevaarlijk argument ;)
'T argument zou in jou ogen net zo valide moeten zijn als: "ga maar luisteren" ;)

'T probleem met beter klinken is ook altijd de subjectiviteit. Die probeer ik te vermijden. Ik wil het gewoon horen "zoals het is", en niet zoals het het beste klinkt. 'T is misschien een vreemde mening, maar uit mijn ervaring is "zoals het is", altijd nog voor mij persoonlijk het best klinkende geweest. Zo simpel is het gewoon :)

[ Voor 14% gewijzigd door voodooless op 05-10-2007 20:12 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:03
Tja. Je kunt je mening wel blijven nuanceren
en bijschaven, maar dan reageert er ook geen
hond meer op he. :+

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-11-2020
voodooless schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 19:18:

Heel simpel: alles wat veel te duur is :+
LOL :) Dus is het ook logisch dat je Chinese buizenversterkers niet terugvindt in dergelijke bladen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Nee, veel te goedkoop! 8-) Ik vond het al
opvallend dat hifi.nl een berichtje over Crafty
als nieuwe importeur van Yarland plaatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik schaaf niets bij. Mijn mening is al sinds deel 1 ruimschoots bekend. Dat ]eep dat vergeten is of simpelweg negeerd is niet mijn probleem. Ik ga niet iedere keer opnieuw uitleggen hoe het bij mij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Dat bedoelde ik ook hoor; niet bijschaven is
goed voor een levendige discussie. Wat heeft
een forum voor nut als je het niet met elkaar
oneens mag zijn? ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Gluten Parody op 05-10-2007 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

operatingeskimo schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 19:50:
LOL :) Dus is het ook logisch dat je Chinese buizenversterkers niet terugvindt in dergelijke bladen ;) .
'T is ook hier weer heel simpel: Die Chinezen verdienen nog veel te weinig en zijn niet bekend genoeg voor mooie advertenties en dik betaalde reviews. Ik denk dat ze hoofdzakelijk leven van internet verkopen.

Nu langzaam krijgen we echter de importeurs zoals Crafty die de stap wagen om het spul echt commercieel goed aan de man te brengen. Voor de Chinesen misschien een doorbraak. We hebben in ieder geval nog niet het laatste van hun gezien, en ik denk ook dat de tijdschriften er straks ook niet omheen kunnen.
Gluten Parody schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 19:56:
Wat heeft een forum voor nut als je het niet met elkaar oneens mag zijn? ;)
Precies :)

[ Voor 12% gewijzigd door voodooless op 05-10-2007 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ze hoofdzakelijk leven van internet verkopen.
Dat zijn alleen de knoeiers. De echte fabrikanten hebben allang echte verkoopkanalen, of zijn daarnaar op zoek, en zijn de agenturen zoals Ornec buitenspel aan het zetten.
'T probleem met beter klinken is ook altijd de subjectiviteit. Die probeer ik te vermijden. Ik wil het gewoon horen "zoals het is", en niet zoals het het beste klinkt.
Je kunt het niet horen zoals het is.

Ik snap hier echt he-le-maal niks van. Je probeert de subjectiviteit te vermijden door gewoon maar niet te luisteren ofzo? The proof of the pudding is in the eating. En het genieten ook.

[ Voor 182% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2007 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er wel weer lekker leven in de brouwerij!! >:)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2007 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moi mien jong! Uit grun? Ik kom ook uut grun..mor woon in twellooo

Neen nog veel noordelijker, uit Denemarken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 19:59:
De echte fabrikanten hebben allang echte verkoopkanalen, of zijn daarnaar op zoek, en zijn de agenturen zoals Ornec buitenspel aan het zetten.
Lees gewoon even alles van mijn post aub, je weet wel, 2e alinea enzo...
het verschil is dus dat je het ene al gevonden hebt en naar het andere nog zoekt? Volgens mij gebruik jij "transistors zijn beter" als dogma zodat je daar niet meer hoeft te zoeken.
Ik begrijp niet dat jij je zo druk kan maken over mijn mening eigenlijk... Is het zo moeilijk te accepteren dat er mensen zijn die liever geen buizenspul kopen :? En zoeken kan ik nog zat, want de wereld van de transistor is heel groot, en ook daar zijn er veel dingen die ik never nooit zou kopen, om de zelfde reden dat ik niet en dergelijke buizenamp zou kopen.

Geinig verhaaltje: Een tijdje geleden is er iemand bij geweest met en UcD met buizenvoortrap. We hebben de amps vergeleken met elkaar. Wat blijkt: ze klonken identiek :D En waarom was dat zo: de voortrap heel anders opgebouwd dat conventioneel gedaan wordt, waardoor vervorming vrijwel net zo laag is als een opamp trapje ;) Kijk, dat zou ik wel kopen, ware het niet dat het veel duurder, en inefficiënter is, en ook nog eens veel meer plaats inneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
offtopic:
ik word zo moe van dat filosofisch gezever he?

Je 2e alinea staat niets belangrijks in. Achterhaald. Opera, Cayin, Jolida, Aurum Cantus, Jungson allemaal afgeschermd. De echte mooie spullen zijn al niet meer via HK te koop alleen via veel te dure importeurs/profiteurs.

[ Voor 125% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2007 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 20:17:
Moi mien jong! Uit grun? Ik kom ook uut grun..mor woon in twellooo

Neen nog veel noordelijker, uit Denemarken
hahahaha _O- _O- _O- Die is goed!! Bijna mijn koffie op het scherm gesputterd. Tja..uit het hoge noorden wordt dan een breed begrip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 20:20:
ik word zo moe van dat filosofisch gezever he? We zitten onderhand ik het verkeerde forum bijna. Het zou onderhand beter passen in levensbeschouwing of t cafe.
Nou zoek een kroeg op en neem het alles ff lekker door maar stop met dit gedoe.

Buizen, transistoren, mosfet(hadden we het nog niet over gehad). Who the..cares.

Het enige dat ik weet is dat ik met een buizenamp datgene kan doen wat voodoo niet wil, iets..Door het swappen van buizen heb ik niet 1 amp maar meerdere want het zit hem alleen maar in details. In de basis spelen beide soorten amps goed. Dus verschil in details is, denk ik, ook het enige dat je kun horen want buizen vervormen echt veel meer dan trans..en trans hebben geen 'energiereserve' en klinken mijn oren te lineair dan wel 'te doods'.

Er is trouwens nog iets leuks op TV?

Jeep: Onderstaande is echt te flauw..Het draait om meningen wel of niet 'wetenschappelijk' aangetoond.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2007 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
offtopic:
het was leuk hier voordat voodooless en gameover kwamen binnenvallen...
gewoon een constatering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 20:20:
Je 2e alinea staat niets belangrijks in. Achterhaald. Opera, Cayin, Jolida, Aurum Cantus, Jungson allemaal afgeschermd.
Misschien een beetje achterhaald, maar voor een deel van de markt is het nog steeds geldig, en een ander deel heeft het al doorgemaakt, en zolang deze producten geen gemeengoed zijn geworden in de winkels hier in europa hebben ze nog een heel lange weg te gaan.

En deze was ik nog vergeten:
weer zo'n ongefundeerde veronderstelling. Dat zijn alleen de knoeiers
Wil je hier nu zeggen dat de eerste zin betrekking heeft op de 2e :?

[ Voor 16% gewijzigd door voodooless op 05-10-2007 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 20:32:
offtopic:
het was leuk hier voordat voodooless en gameover kwamen binnenvallen...
gewoon een constatering...
Kan zijn, maar voodooless blijft in ieder geval inhoudelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 19:59:

weer zo'n ongefundeerde veronderstelling. Dat zijn alleen de knoeiers. De echte fabrikanten hebben allang echte verkoopkanalen, of zijn daarnaar op zoek, en zijn de agenturen zoals Ornec buitenspel aan het zetten.
Dat klopt. Kijk maar eens naar de nieuwe aanwinst van de bekende Nederlandse importeur Audio Classics (clearaudio, lavardin), Classic. http://www.classicaudio.nl/ Eigelijk valt Classic nu onder de high :P end (kijk maar naar de prijs van de 16.0 en hetzelfde geldt voor merken als Cayin, Shanling en Opera. Distributeurs zoals Cattylink of Chinees high end zijn van oudsher gewone hifi winkels die daarnaast via het internet zijn gaan verkopen en het is niet de vraag of, maar wanneer zij door de grotere merken buitenspel gezet gaan worden. Ik hoop dat dat nog lekker lang op zich laat wachten maar die kant gaat het op nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
*O* Lekker druk op het forum!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
*zucht*
.... Dat zijn alleen de knoeiers.
operatingeskimo schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 20:40:
Kijk maar eens naar de nieuwe aanwinst van de bekende Nederlandse importeur Audio Classics (clearaudio, lavardin), Classic. http://www.classicaudio.nl/ Eigelijk valt Classic nu onder de high :P end (kijk maar naar de prijs van de 16.0 en hetzelfde geldt voor merken als Cayin, Shanling en Opera.
Oh ja die was ik alweer vergeten. Die is eer al jaren. Exact hetzelfde. Zakkenvullers die echt helemaal niks voor het merk doen (mijn ongefundeerde mening). Dat was de versterker waardoor ik op het spoor kwam.
Obscuur en nog nooit wat van gehoord. Blijkt ook uit het feit dat je dacht dat het nieuw was terwijl de site al jaren ongewijzigd is.

last update 20-10-2004
need I say more?

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2007 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 21:06:
*zucht*
.... Dat zijn alleen de knoeiers.
Dat snap ik. 'T was ook een retorische vraag om een punt te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
punt? welk punt?

Je zou er als moderator beter aan doen alle OT rotzooi hier ff op te schonen. Ik heb mijn eigen rotzooi al weggeedit.

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2007 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Snowman schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 19:49:
Nou, ik heb de gok genomen en zo'n Mingda 767 Phono besteld! Ik las dat er mensen waren die een irritante brom in dat apparaat hadden, maar die berichten zijn al meer dan een jaar oud. En dit model is ook al een keer door de fabrikant zelf aangepast. Nu hopen dat er leuk geluid uitkomt in combinatie met een low ouput Eroica. :P
Ik hoop het ook! Ik had al eens de mening van de experts op RuH gevraagd maar werd totaal niet serieus genomen. :| Ik heb geen idee wat ze ermee gedaan hebben, maar klachten over brom zullen ze toch wel aangepakt hebben zou je denken.
Een alternatief is de Dussun Mju 3 zonder 1 buis. Maar die was ook alweer niet goed (vlgs RuH).

Mijn Jolida JD9 produceert een goed geluid met opamps en 12AX7 buizen erna. Maar toch mis ik nog wat diepte tov mijn oude MF XLP. Basweergave is wel veel beter en meer lineair, vooral merkbaar in de lage tonen. En de dynamiek is stukken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowman
Die Jolida was ook 1 van mijn keuzes, lijkt mij ook een mooi apparaat. Toch maar uiteindelijk voor de MingDa gegaan. Aangezien die nu verkrijgbaar is via Pacific Audio. Betaal je wel iets meer, maar die 2 jaar garantie maakt een hoop goed. En als ik inderdaad een defecte krijg, dan kan ik dat ding zo terugsturen zonder gemor. (hoop ik :P) Als ik hem binnen heb, zal ik mijn verslag even doen. (met foto's) Maargoed ik ga er gewoon vanuit dat het ding goed is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-10 18:30
Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 17:45:

Of de MHZS, een 211/845 buizenversterker en AC Leisure 2SE met stands.
AUB geen leisure 2SE, die zijn qua geluid aardig, maar er is voor dat budget een beter geluid te behalen. Ga minimaal voor de 3SE, het verschil in sound is toch wel groot. (ik heb ze beiden gehoord en de 3SE gehad). Bepaal eerst voor jezelf of je een monitor-mens bent. Klinkt stom, maar ik hou wel van wat fundament en dus heb ik uiteindelijk gekozen voor de Melody's van AC. Zo gek duur zijn die niet en je houd nog makkelijk €1000,- euro over voor een MHZS CD33 met andere buisjes en een leuke buizenamp.

Trouwens de Leisure series op internet zijn vrij prijzig, zeker als je de stands erbij wil.

@ Voodooless, is die LM opamp plug en play op de MHZS?

[ Voor 9% gewijzigd door JTB81 op 05-10-2007 21:57 ]

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

]eep en Voodooless, kunnen jullie dit via DM of zo uitvechten? Al dat gehak op de mening van de ander doet geen goed aan de inhoud en sfeer van dit topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 10:25
Jezus wat een gezever hier zeg. Meer voer voor psychologen dan voor muziek liefhebbers. Zullen we het gewoon weer over audio hebben in plaats van dat narcistische schoolplein gedoe!?!

Start anders lekker ergens ff een klaagforum om elkaar daar in af te zeiken!

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

JTB81 schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 21:55:
@ Voodooless, is die LM opamp plug en play op de MHZS?
Ja, is geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmmhhh. als het plug and play is..is het een easy optie om die te vervangen. Echter volgens mij was die behoorlijk aan de prijs toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 22:33:
mmmhhh. als het plug and play is..is het een easy optie om die te vervangen. Echter volgens mij was die behoorlijk aan de prijs toch?
Nee, totaal niet, dat is het mooie :) Ongeveer 5 tot 6 euro. Probleem is de verkrijgbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JTB81 schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 21:55:
AUB geen leisure 2SE, die zijn qua geluid aardig, maar er is voor dat budget een beter geluid te behalen. Ga minimaal voor de 3SE, het verschil in sound is toch wel groot. (ik heb ze beiden gehoord en de 3SE gehad). Bepaal eerst voor jezelf of je een monitor-mens bent. Klinkt stom, maar ik hou wel van wat fundament en dus heb ik uiteindelijk gekozen voor de Melody's van AC. Zo gek duur zijn die niet en je houd nog makkelijk €1000,- euro over voor een MHZS CD33 met andere buisjes en een leuke buizenamp.

Trouwens de Leisure series op internet zijn vrij prijzig, zeker als je de stands erbij wilt.
De 3SE kun je wel willen maar die is gewoon niet te koop.
Monitors klinken anders dan vloerstaanders, daar ben ik het wel mee eens. Maar de 2SE klinkt weldegelijk goed. Ik vind ze erg goed voor het geld. En de stands zijn eigenlijk een koopje. Voor dat geld heb je net een paar van die lelijke target stands.
Ik wil niemand op de tenen trappen maar ik vond de Moon-Rivers een beetje tegenvallen in de bas (en de plaatsing vgl met mijn duurdere Ref3A speakers). Het onderste gedeelte resoneerde ook wat waardoor het wollig klinkt. Zeker als je monitors gewend bent zoals de LS3/5a's. Die zijn toch wel redelijk boven alle twijfel verheven en ik vind de L2SE beter.

Ben ik dan een monitor-mens? Ik denk het wel, maar ik vond de Dali Icons ook erg lekker klinken (op de midden-hoge tonen na).

Als goed advies kan ik vooral geven: ga toch even wat rondkijken in de betere winkels. Laat ze maar proberen je over te halen. Dan weet je ook wat je wel of niet mooi vind (mon/vloerst, buis/trans, bron).
Als ik je een raad mag geven over de verdeling van je budget zou ik zeggen:
cd €400-600
Verst €600-400
LS €1400
kabels €100-200 (maar niet hierdaar uit de winkel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het de moeite om Consonance Eric-3 te gaan beluisteren ? Ik krijg die namelijk aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voodooless schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 23:17:
[...]

Nee, totaal niet, dat is het mooie :) Ongeveer 5 tot 6 euro. Probleem is de verkrijgbaarheid.
Heb je tips met betrekking tot de verkrijgbaarheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 08:39:
Heb je tips met betrekking tot de verkrijgbaarheid?
Ik heb nog wel enkele exemplaren liggen, moet even kijken of ik er kwijt kan. Heb er een tijdje geleden een berg besteld in Amerika in verband met een groupbuy ;) Eentje kan ik er vast nog wel missen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf ben ik ook wel geinteresseerd in een plug play optie (2stuks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gronig
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-12-2022
Mede dankzij tips hier ben ik er uit: een paar AC Leisure 5´s. Maar dat was deel 1. Nu nog het verzenden. Prijs incl. verzenden is ongeveer 600 euro. Hoe kan ik dit (aanschaf en verzendkosten) nu zo op de factuur/box laten zetten dat ik bij de douane zo min mogelijk risico loop maar ook niet teveel betaal. Leverancier zei volgende:

´As we will declare very low value, as low as 100USD, you do not need to pay a lot duty/tax. normally no more than 50 euros
..........
and please do not worry, the custom would not open the box unless for security check. As we have sold many product into the Holland´.

maar dat lijkt me nogal risicovol.

Wie heeft ervaring en tips dit beste aan te pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 10:11:
Zelf ben ik ook wel geinteresseerd in een plug play optie (2stuks)
me 3, mocht je er nog kwijt willen, zo niet dan ga ik wel even het net af struinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik nu tips geven hoe de belasting te ontduiken? 8)

Ze gaan bij de douane ook op het gewicht af en schatten in of de factuur realistisch is. Een zwaar pakket van 10 euro geloven ze natuurljk niet. Dan gaan ze zelf kijken en daarna op internet ed wat het zou moeten kosten (als ze zin hebben, of als de chef staat te kijken) en krijg je een aanslag adhv de 'werkelijke' waarde. De douane is de laatste tijd vooral alert op spullen uit China ivm de grote hoeveelheid namaak iPods en zo.

Als je maar niet met DHL stuurt want als zij geen faktuur zien gaan zij aan het schatten en dan ben je helemaal klaar...
Ik zou zeggen stuur nou maar gewoon op en draag je verlies als een man. Als je mazzel hebt dan betaal je niks. Maar daarom heet dat ook mazzel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan niets aan de post van Jeep toevoegen, alleen benadrukken dat je gewoon rekening moet houden met een 25% extra kostenpost. Want de kansen zijn op dit moment bijzonder klein dat je mazzel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:56

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik weet uit ervaring (ebay aankopen) dat _alles_ uit china goed bekeken wordt ivm namaak.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Tja, jongens zoveel LM's heb ik helaas niet meer, ik moet er zelf ook nog wat hebben namelijk ;)

Je zou kunnen kijken of je samples kunt bestellen bij National. Kost helemaal niets.

[ Voor 31% gewijzigd door voodooless op 06-10-2007 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gronig
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-12-2022
Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 10:32:
Ik zou zeggen stuur nou maar gewoon op en draag je verlies als een man. Als je mazzel hebt dan betaal je niks. Maar daarom heet dat ook mazzel.
Ik zie het niet als verlies hoor. Die 25% heb ik wel ingecalculeerd. Wil alleen niet dat mijn pakket tijden bij de douane staat.

Ik wil gewoon weten welke prijs nog realistisch is zonder er uitgepikt te worden en of op de bon de verzendkosten apart weergegeven moeten worden. Kan natuurlijk ook gewoon de 600 euro er op laten zetten maar iets minder zou meegenomen zijn :). Als ik de leverancier zijn gang laat gaan ben ik, als ik jullie zo hoor, echt de klos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
gronig schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 11:11:
[...]

Ik zie het niet als verlies hoor. Die 25% heb ik wel ingecalculeerd. Wil alleen niet dat mijn pakket tijden bij de douane staat.

Ik wil gewoon weten welke prijs nog realistisch is zonder er uitgepikt te worden en of op de bon de verzendkosten apart weergegeven moeten worden. Kan natuurlijk ook gewoon de 600 euro er op laten zetten maar iets minder zou meegenomen zijn :). Als ik de leverancier zijn gang laat gaan ben ik, als ik jullie zo hoor, echt de klos.
Je moet op de bon inderdaad de verzendkosten apart laten vermelden anders loop je het risico dat ze zelf (met een hark) gaan schatten. De verzender zet dit er lang niet altijd op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowman
Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 10:40:
kan niets aan de post van Jeep toevoegen, alleen benadrukken dat je gewoon rekening moet houden met een 25% extra kostenpost. Want de kansen zijn op dit moment bijzonder klein dat je mazzel hebt.
Ik was even rond aan het neuzen in het vorige china hifi topic, en ik zag dat jij ook een Mingda 767 Phono had binnen gekregen! :) Hoe bevalt hij, geen nare brom in dat ding? En hoe speelt hij op MC? En is dat het nieuwe 2006 model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lss: als je nou iets van €238 (een niet zo afgerond bedrag) op de bon laat zetten en de verzendkosten er duidelijk bij laat zetten (de echte verzendkosten, zoals operatingeskimo al zegt) dan komt het wel goed denk ik.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2007 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
voodooless schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 11:02:
Tja, jongens zoveel LM's heb ik helaas niet meer, ik moet er zelf ook nog wat hebben namelijk ;)

Je zou kunnen kijken of je samples kunt bestellen bij National. Kost helemaal niets.
maakt het nog of het de LM4562MA of de LM4562NA is, daarvan zijn namelijk van beide samples te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 16:06:
Voodooless? Mag die waarschuwing weg? Ik heb al mijn posts al opgeschoond, Gameover weet het nu ook wel en jij had ook al moeten weten lijkt me.
Waarom altijd weer die zelfcencuur, erg jammer, want van mij mag alles gewoon blijven staan. Die topic waarschuwing is niet van mij, dus ik laat hem maar effe staan voorlopig
JTB81 schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 16:34:
maakt het nog of het de LM4562MA of de LM4562NA is, daarvan zijn namelijk van beide samples te bestellen?
Nogal ja. Dat zijn verschillende packages, namelijk SMD, en DIP. Voor de MHZS heb je denk ik de DIP versie (NA) nodig. Check dan eerst effe zou ik zeggen. Als het zo'n ding is:

Afbeeldingslocatie: http://www.national.com/images/pkg/n08e.jpg

Dan is het een DIP versie. Die is ook het meest makkelijk te vervangen. Ik weet wel niet of de MHZS een IC voetje heeft, anders zul je toch even moeten solderen. Op de foto's die hier en daar te zien zijn lijkt het erop dat er een voetje is, maar helemaal zeker ben ik er niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt ook voor de Shanling MC3 gaan schreef Jeep...

Het is een heel mooi ding moet ik zeggen,erg trendy .Nu ben ik niet belast met veel hifi kennis
maar ik betwijfel of de Shanling het redt om een kamer van ca 60m2 te 'vullen' ?
Ik heb vandaag mijn contact in Shanhgai gevraagd om prijzen te vragen voor de Forbidden City - Tristan ,de Forbidden City - Orfeo of de Forbidden City-Ping..Nu maar zien wat ie mee komt ...

Lukt dat niet ga ik een mooie buizen versterker uitzoeken.Ik heb mijn best gedaan om zo veel mogelijk te lezen,zowel hier als op een Deense forum waar men uitgebreidt het thema China made hifi bespreekt..

Ik kan voordelig 2 speakers kopen met name de Opera Audio Consonance Eric-3 ..(voor omgerekent in Euros 650 )Om die te horen spelen moet ik wel erg ver rijden dus ik hoop dat iemand me kan vertellen of deze speakers ueberhaupt deugen voor ik ga rijden,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er det Minhembio? Er det ingen Norsk?
maar ik betwijfel of de Shanling het redt om een kamer van ca 60m2 te 'vullen'
Klopt. Of je moet grote hoornluidsprekers hebben. Ik ben erg benieuwd of je de Forbidden City serie kunt kopen daar.
Ze staan trouwens ook op de voorkant van de Stereo, heb je dat gezien?

Afbeeldingslocatie: http://www.stereo.de/st/aktuell/cover/title_2007_10.jpg
Opera Audio Consonance Eric-3 ..(voor omgerekent in Euros 650 )Om die te horen spelen moet ik wel erg ver rijden dus ik hoop dat iemand me kan vertellen of deze speakers ueberhaupt deugen voor ik ga rijden,
Wat ik uit recensies had gelezen en onthouden ijn die Eric speakers zeker de moeite waard.

[ Voor 116% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2007 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
Sorry, maar ik vind die waarschuwing belachelijk. Misschien goed bedoeld maar toch. Net zoiets als die waarschuwingen op sigaretten pakjes. Gaan we straks bekeuringen uitdelen? :|

Yes! :) Mijn MZHS33 is in Nederland aangekomen. Hopen dat ie snel de douane doorkomt. Ik heb trouwens mijn ShengyaA10CS verkocht en meteen maar een Classic 16.6 met 6550 tubes besteld.

[ Voor 35% gewijzigd door operatingeskimo op 06-10-2007 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voodooless schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 09:33:
[...]

Ik heb nog wel enkele exemplaren liggen, moet even kijken of ik er kwijt kan. Heb er een tijdje geleden een berg besteld in Amerika in verband met een groupbuy ;) Eentje kan ik er vast nog wel missen denk ik.
Tja...geldt er misschien ook zoiets wie het eerst vroeg wie het eerst maalt >:) . Ik vroeg om een tip maar kreeg je aanbod maar goed inmiddels heb ik er drie besteld, de LM4562NA, op basis van de indrukken van Voodooless. Nu maar hopen dat ik de NA versie moet hebben.

En ja dus..ik heb meteen voor jullie, JTB81 en Beetle, er één besteld. Totale kosten voor alle drie de opamps 11 dollar Totaal (als hotmail client you don't get it for free!!).

Dus een sample bestellen is niet meer nodig. Enkel nog je adres..Mijn alternative publieke emailadres is bronco.b@hotmail.com. Stuur daar svp je adresgegevens heen en ik stuur de opamp op. Uiteraard voodooless bedankt voor deze tip!! Laten we hopen dat ik op basis van jouw info de goede versie hebt besteld!! (ik had even nog geen zin de speler open te schroeven).

Voodoo...kan die tekst weg believers or non believers..it's al the same..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2007 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het schoot me zomaar te binnen (en ga er ajb niet over doorzeuren) maar leg me nou eens uit wat het verschil eigenlijk precies is tussen opampjes prikken en buisjes rollen?
Ongeveer hetzelfde als vroeger nozems die met kleine transistorradiotjes liepen te tetteren en nu dudes met hun mobiel met ingebouwde MP3 speler die precies even irritant zijn ;)
Kun je gelijk zien hoe relatieve onzin 'believers en non-believers' is!
Als een opamp 'iets' met het geluid doet dan bla bla...wil ik er geen. Als je zo doorredeneert kun je beter de artiesten live bij je thuis uitnodigen 8)

/me mompelt iets van als je dus ergens in gelooft mag je er hier niet meer over spreken?

Kleine moeite groot plezier natuurlijk. De opamps buiten werking stellen is wat lastiger.

Leuk dat jullie je spullen allemaal binnenkrijgen. Mijn versterker ligt op de boot te verroesten in afwachting van vertrek uit HK. Ik heb wel nog een 5-tal RCA buisjes binnengekregen. Ze gingen best wel hard aan jullie op. Maargoed, ik doe het graag.

Wat ik ook in de Stereoplay las vandaag: in de Quadral Phonologue Pico zit een ribbontweeter van het merk Aurum. Wat zou dat er toch voor een zijn? ;) (een G2 schat ik).
Afbeeldingslocatie: http://www.quadral.com/img_all/produkte/phonologue_baendchen.jpg
Quadral zegt dan heel trots:
Und die lupenreine Obertonwiedergabe ist eine der Stärke des neuen quadral Bändchenhochtöners.
Oftewel: zie, liegen doen ze allemaal. Waarom is het dan bij MHZS iets bijzonders? Ik vind het wel best. Ik ga er toch nniet op af.

Het speakertje ziet er trouwens mooi uit ook.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2007 02:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Blobber mompelt iets van believers en clean ;)
De opampjes in mijn dacje zijn helaas smd exemplaren en daar ga ik niet aan lopen prutsen.

[ Voor 50% gewijzigd door blobber op 07-10-2007 02:30 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeep "" Ze staan trouwens ook op de voorkant van de Stereo, heb je dat gezien?

Yep, ik heb het blad gelezen..Ik kocht het in Duitsland.Ik heb trouwens een prijsopgave voor :

: The price for the forbidden City (Calaf) Amplifier is 23300 RMB, and the cost for Forbidden City Turnadot is 12300 RMB :

Dat zijn prijzen van een winkel in Shanghai maar als je doorrekent kom je met deze mensen niet verder.Het is dan ook een winkel waar expats winkelen.Ik ben aan het proberen om op het "platteland" waar geen bleekscheten komen zaken te doen.Dat schijnt enorm te schelen.Kan wel duren vrees ik.

Over de speakers (eric-3) heb ik ook goede dingen gevonden op het net dus ik ga asap luisteren en hou indien ik die koop meer geld over voor een goede versterker en cd-speler ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 01:59:
het schoot me zomaar te binnen (en ga er ajb niet over doorzeuren) maar leg me nou eens uit wat het verschil eigenlijk precies is tussen opampjes prikken en buisjes rollen?
Ongeveer hetzelfde als vroeger nozems die met kleine transistorradiotjes liepen te tetteren en nu dudes met hun mobiel met ingebouwde MP3 speler die precies even irritant zijn ;)
Als een opamp 'iets' met het geluid doet dan bla bla...wil ik er geen.

Kleine moeite groot plezier natuurlijk. De opamps buiten werking stellen is wat lastiger.

Leuk dat jullie je spullen allemaal binnenkrijgen. Mijn versterker ligt op de boot te verroesten in afwachting van vertrek uit HK. Ik heb wel nog een 5-tal RCA buisjes binnengekregen. Ze gingen best wel hard aan jullie op. Maargoed, ik doe het graag.
Als het plug and play is om de opamp te vervangen ben ik gewoon nieuwsgierig en uiteraard geldt hetzelfde voor het vervangen voor het opamp hetzelfde als voor tuberollen. Beide doen iets met het geluid. De standaardbuizen vervangen voor de RCA leverde een beter geluidsbeeld en wiet weet ook de opamp.

En voor de RCA's (en JAN trouwens) heb ik je meerdere malen bedankt en dat deed en doe ik graag. Zou het beste resultaat willen dan moet ik naar machmat. Maar daar simpelweg ff het geld niet meer voor. Dus dan maar een easy tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

leg me nou eens uit wat het verschil eigenlijk precies is tussen opampjes prikken en buisjes rollen?

...

Als een opamp 'iets' met het geluid doet dan bla bla...wil ik er geen. Als je zo doorredeneert kun je beter de artiesten live bij je thuis uitnodigen 8)
In zekere zin heb je helemaal gelijk ]eep :) We swappen het ene voor het andere om zo "betere" geluid te krijgen. Punt van de opampjes is alleen dat ze ook daadwerkelijk betere specs hebben. Dat buisswappen is relatief willekeurig, en het resultaat is dus dat de beoordeling derhalve puur gedaan kan worden door er naar te luisteren.

/me mompelt iets van als je dus ergens in gelooft mag je er hier niet meer over spreken?

Waar zie je dat staan?

Wat ik ook in de Stereoplay las vandaag: in de Quadral Phonologue Pico zit een ribbontweeter van het merk Aurum. Wat zou dat er toch voor een zijn? ;) (een G2 schat ik).
[afbeelding]

[...]

Oftewel: zie, liegen doen ze allemaal. Waarom is het dan bij MHZS iets bijzonders? Ik vind het wel best. Ik ga er toch nniet op af.
Zo what?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

leg me nou eens uit wat het verschil eigenlijk precies is tussen opampjes prikken en buisjes rollen?

...

In zekere zin heb je helemaal gelijk ]eep :) We swappen het ene voor het andere om zo "betere" geluid te krijgen. Punt van de opampjes is alleen dat ze ook daadwerkelijk betere specs hebben. Dat buisswappen is relatief willekeurig, en het resultaat is dus dat de beoordeling derhalve puur gedaan kan worden door er naar te luisteren, en je hebt dus effectief geen idee wat er nu precies anders is t.o.v de vorige buis. Voor de mensen die dat niets uit maakt is dat niet erg. Ik persoonlijk zou dat nogal irritant vinden. Ik zou het in ieder geval even nameten.

En misschien is dat laatste ook wel een keer erg leuk om te doen, ik ben namelijk wel benieuwd hoe die verschillende buizen zich uiten in metingen. Ik durf nu eigenlijk al te zeggen dat die verschillen groter gaan zijn dat het swappen van de opamp, maar hoe groot die dan zijn heb ik geen idee van. Meten kun je relatief eenvoudig zelf doen. Je hebt er alleen een PC met relatief degelijke geluidskaart voor nodig (dus geen onboard meuk), en het programma RMAA. Hiermee kun je wat audiotracks genereren die je op CD brandt, en vervolgens kun je met RMAA je CD-speler opmeten.
Waar zie je dat staan :? Jij was degene die dingen ZELF weggedit heeft, niet iemand anders.
[afbeelding]

[...]

So what? Aurum is OEM van Quadral. Ze produceren het ding gewoon in opdracht, en Quadral mag daar hun logo op zetten. Er staat nergens dat ze het ding zelf ontwikkeld hebben. Vermoedelijk zullen nog wat specs een beetje ander zijn dan de eigen units van Aurum zelf. Feit alleen al dat er in het artikel staat dat de tweeter van Aurum is laat al zien dat er niet geheimzinnig wordt gedaan. Dat is toch echt heel wat anders dan claimen dat je iets zelf ontwikkeld hebt, om er vervolgens een standaard BB DAC'je in te duwen en er een dikke vette metalen behuizing overheen te plakken zodat niemand kan zien wat er nu echt in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voodooless schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 10:24:
[...]

In zekere zin heb je helemaal gelijk ]eep :) We swappen het ene voor het andere om zo "betere" geluid te krijgen. Punt van de opampjes is alleen dat ze ook daadwerkelijk betere specs hebben. Dat buisswappen is relatief willekeurig, en het resultaat is dus dat de beoordeling derhalve puur gedaan kan worden door er naar te luisteren, en je hebt dus effectief geen idee wat er nu precies anders is t.o.v de vorige buis. Voor de mensen die dat niets uit maakt is dat niet erg. Ik persoonlijk zou dat nogal irritant vinden. Ik zou het in ieder geval even nameten.

Dat is toch echt heel wat anders dan claimen dat je iets zelf ontwikkeld hebt, om er vervolgens een standaard BB DAC'je in te duwen en er een dikke vette metalen behuizing overheen te plakken zodat niemand kan zien wat er nu echt in zit.
Kunnen het Dac verhaal droppen? Er is voldoende over gezegd. Het is niet netjes maar het zal heus wel vaker gebeuren.

Verder is het swappen van buizen en opamps inderdaad hetzelfde. Alleen met buizen ligt dat wat moeilijker maar willekeur is het zeker niet. Iedere fabrikant heeft zijn karaktereigenschappen waar ze behoorlijk consistent in zijn. Hetzelfde geldt ook de opamps. Ik zal derhalve ook niet willen spreken van betere specs maar van andere specs.

Trouwens waarom was dit topic in begin van de ochtend gesloten en nu weer open..? Werd het allemaal zo vervelend?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2007 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 21:31
Anti azie buizen mensen moeten maar even de andere kant op kijken :)

Ben nu deze set van La Audio (c-22/p-22) aan het inspelen.

Eerste indruk is goed maar ik ga pas echt uitspraken doen als t spul al een tijdje gespeeld heeft.

Mechanisch is het alvast top, ziet er goed uit ook onder de kap, mooie zware kwaliteit.

Geen aan/uitzet plop etc....

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~skiffer/PIC_0026.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Geen idee waarom het een tijdje gesloten was. Ik vind helemaal niets vervelend.

Wat betreft je opamp verhaal "andere specs i.p.v betere specs": Dat is maar net waar je naar opzoek bent natuurlijk, net als met buizen. Ik zoek gewoon naar spul met betere specs, en in mijn ervaring klinken die ook gewoon beter. Anderen zweren weer bij heel andere opamps... Je kunt het wat dat betreft net zo bond maken als het swappen van opamps.

@hervaz: ziet er fantastisch uit zoals altijd. Wat ik alleen zo jammer vind is die lelijke typografie die er altijd op dit soort dingen wordt toegepast. 'T is net geen comic sans, maar ver ervanaf zit het niet. Van mij mag dat allemaal wel wat subtieler.

[ Voor 22% gewijzigd door voodooless op 07-10-2007 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@verhaz..lekker hoor. Ik heb geen moeite met het opschrift. Zijn het trouwens EL34 buizen?

@voodooless..kijk da's antwoord waar mee kan leven. ;) Ben benieuwd of ik de juiste opamps hebt besteld en deze makkelijk in de speler kan drukken. Zal wel zien..

Trouwens koifarm is zo tevreden over zijn Yaqin MC100-B amp dat hij hem te koop aanbied op Marktplaats (overigens rept hij met geen woord over de blackgate elco's die in de amp zitten, vreemd. Is toch een uniek sellingpoint).

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2007 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LA audio... uit Taiwan. :?

Ziet er mooi uit. Maar EL34 monoblokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 21:31
@voodooless : Het design, ja like it or hate it, ziet er irl beter uit dan op de foto, maar het is niet anders.

Ik vind zelf de wat industriële look (bv die leben 40 watter) of meer klassiek ook mooier.

@Jeep : Eindbuizen zijn inderdaad EL34

Verder de preamp met 2x ecc82 en 2x ecc83

Op de blokjes staat per stuk 2x el34 en 2x ecc82.

Niet echt onvindbare buisjes. ;)

Vond hier nog een grappige review:

http://www.positive-feedback.com/Issue30/laaudio.htm

Waarom mono's weet ik ook niet. (leuke mono voor een center maybe?)

[ Voor 5% gewijzigd door hervaz op 07-10-2007 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tss, dat Ebay is soms :X als het voor de verkoper *O* is. Ik wou nog een paar leuke 2C51 buisjes kopen maar in de laatste paar minuten gaan het ineens van 6 naar 26 $.

En een stel van 3 Western Electric 396A gaat al naar €71, een redelijk ongelijk paartje van 3 naar €24.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Tja, that's ebay for ya. Als ik iets wil hebben zet ik de wekker, en ga ik de allerlaatste minuut pas kijken. Dan wordt het namelijk pas spannend en heb je kans. Alles wat je eerder doet heeft alleen maar tot resultaat dat de de prijs opdrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@? volgens mij heeft iemand nog een vraag gesteld over de MingDa phono-pre en een brom. Ja er zit een brom in echter het lijkt vrij makkelijk te verhelpen, ik moet het nog even nakijken.

Kijk net op de track / trace site van UPS en zowel de XDSE KT88 en mijn GE 6550 buizen zijn Out For Delivery. Dus ik zal alvast maar wat geld in huis halen om de BTW en invoerrechten te kunnen betalen

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2007 09:49 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een kort vraagje: waarvoor dienen die opamps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowman
Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 09:42:
@? volgens mij heeft iemand nog een vraag gesteld over de MingDa phono-pre en een brom. Ja er zit een brom in echter het lijkt vrij makkelijk te verhelpen, ik moet het nog even nakijken.
Ja ik. :P Is dat het nieuwe model wat je hebt? En bromt hij over mm of mc, of beide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bronco schreef:
Trouwens koifarm is zo tevreden over zijn Yaqin MC100-B amp dat hij hem te koop aanbied op Marktplaats (overigens rept hij met geen woord over de blackgate elco's die in de amp zitten, vreemd. Is toch een uniek sellingpoint).
Dit is mijn vierde mc100b en ik bestel gewoon weer een nieuwe. Op deze manier bekostig ik mijn audiohobby en help mensen die zelf niet durfen te importeren uit china en/of geen kennis genoeg hebben om een defekt product te herstellen. Het gebeurt namelijk vaak dat door vervoer vanuit china buizen producten defekt raken.

Jeep, ik heb nog wel een paar gematchte bendix 2c51 buizen over( komen niet uit china >:) ). Heb je belangstelling stuur een mail.

De beste opamp in het analoge gedeelte is volgens velen de OPA 627 deze is via een adapter en 2 opa 627 ook te gebruiken in de MHzs spelers. Prijs +/- € 60,-. Maar ik vind het beter om de opamp eruit te halen en het filteren van het analoge signaal passief te doen samen met een paar old school ontkoppel condensatoren. Voordeel klink duidelijk beter en is goedkoper.

Mrchiau schreef:
Even een kort vraagje: waarvoor dienen die opamps?
In de meeste cd spelers filteren ze de hogere frequenties veroorzaakt door het sampelen van de DAC uit het audiosignaal en zorgen ervoor dat het uitgangs signaal word gebufferd zodat varieerende belastingen van het uitgangssignaal het geluid niet beinvloeden. Verder kunnen ze het audiosignaal versterken.

Afbeeldingslocatie: http://www.ict-net.net/setup.jpg

Alles uit china

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2007 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben afgelopen weekend op Hifi-Brussels geweest, wat mij daar opviel was het grote aantal exposanten dat met buizenversterkers voor de dag kwam.
Niet de voor ons bekende Chinese versterkers, maar de gerenommeerde merken die volgens mij een graantje willen meepikken van de door de Chinezen aangewakkerde buizenmarkt.
Over de prijzen van die apparaten zullen we het maar niet hebben:prijzen van10-15 duizend eurootjes voor een eindtrap waren heel normaal.
Het enige Chinese merk dat ik daar gezien heb was Vincent, maar dat wordt dan ook vertegenwoordigd door het Duitse TAC.
Wel een aantal versterkers gezien met een verdacht Chinees uiterlijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voodooless schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 18:51:
Tja, that's ebay for ya. Als ik iets wil hebben zet ik de wekker, en ga ik de allerlaatste minuut pas kijken. Dan wordt het namelijk pas spannend en heb je kans. Alles wat je eerder doet heeft alleen maar tot resultaat dat de de prijs opdrijft.
Het is helemaal niet nodig om de wekker te zetten, er bestaan nl. zogenaamde bied-robot programmaatjes, daarmee stel je de maximum biedprijs in en het aantal seconden voor het einde van veiling waarop het bod moet worden afgegeven.Werkt heel makkelijk.Je moet alleen niet tekort voor het eind gaan zitten.Een seconde of 6-7 werkt het beste.zie www.bidrobot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke speakers zijn dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Snowman: ik heb alleen een MM element, kun je mij het verschil vertellen tussen het oude en nieuwe model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 12:17:
Het is helemaal niet nodig om de wekker te zetten, er bestaan nl. zogenaamde bied-robot programmaatjes, daarmee stel je de maximum biedprijs in en het aantal seconden voor het einde van veiling waarop het bod moet worden afgegeven.Werkt heel makkelijk.Je moet alleen niet tekort voor het eind gaan zitten.Een seconde of 6-7 werkt het beste.zie www.bidrobot.com
Die zijn er zeker, maar what's the fun in that? 't is nog steeds veel leuker om het zelf te doen ;) , heb je meteen meer controle. Toch een goede tip :)

Misschien nog even een aanvulling op het opamp verhaal: het signaal uit de DAC bevat zoals al gezegt flink wat HF, en de opamps gaan dat filteren. Probleem is nu echter dat de opamps dat vaak niet zo leuk vinden, omdat de signalen te hoogfrequent zijn. De eenvoudigste oplossing ligt dan natuurlijk voor de hand: passief filteren. Een andere oplossing is het kiezen van een geschikte opamp, ook een combinatie van de twee is mogelijk. Een andere mogelijkheid is een discrete schakeling die specifiek voor deze toepassing zeer breedbandig gemaakt is. Heb je een DAC chip met stroomuitgang dan wordt het geheel nog een keer ingewikkelder, want dan moet de stroom eerst in spanning omgezet worden. Ook hier zijn de drie bovenstaande varianten weer beschikbaar: passief d.m.v. een weerstand, actief met een opamp, of discreet. Ook hier zijn de meeste opamps in hun nadeel. Speciaal hiervoor ontwikkeld zijn echter de current feedback opamps, die ook veel voor video toepassingen gebruikt worden, maar ook bijvoorbeeld in ADSL modems. Deze zijn zeer breedbandig, en zijn veel beter in staat om stroom/spanningsconversie te doen van de conventionele voltage feedback opamps. Helaas zie je ze vrijwel nooit terug in de ontwerpen. Ze zijn meestal ook niet zo goedkoop, en lastiger toe te passen. Ik heb zelf dergelijke opamps in gebruik in mijn Magic Boat, en dat bevalt zeer goed. De door mij aangehaalde LM is trouwens gewoon een voltage feedback opamp, en voor deze toepassing prima geschikt. Maar alle toepassingen hebben hun voor en nadelen, en het blijft altijd een compromis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemaworst
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2022
Zo,
weer terug uit portugal heerlijk uitgerust.
Van het weekend mijn Yaqin 300B opgehaald van zijn logeerpartij bij mijn vader. Hij is flink ingespeeld.
Mijn vader is helemaal om. Ik ga voor hem ook een buizenversterker kopen. Mijn vader heeft hem flink ingespeeld, minstens 5 uur per dag aangestaan.

EN: het naar links verschuiven van het geluidsbeeld is helemaal weg!!! _/-\o_ _/-\o_
@jeep, ik probeer je te bellen, maar je neemt niet op.

[ Voor 8% gewijzigd door hemaworst op 08-10-2007 13:04 ]

Hans Dorrestijn: "Want, de worstjes van de Hema zijn niet te hard of slap...De Hemaworst, hoera hoera, zit barstens vol met sap.Baby's die nu juichen aan de moederborst...Zouden harder zuigen aan de Hemaworst"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.ict-net.net/iq3.jpg

De speakers op de foto zijn van KEF IQ3. made in china. Belachelijk goedkoop hier in Nederland. Er zijn veel betere maar die zijn minimaal 4 tot 5 x duurder. Deze serie (IQ1 of IQ3) zijn bij 5 audiobladen afgelopen jaar verkozen tot beste luidsprekers in de prijs/kwaliteit verhouding. Dus niet de best klinkende. Maar voor het geld dat ze kosten zijn ze de top. d:)b

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2007 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowman
Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 12:42:
@ Snowman: ik heb alleen een MM element, kun je mij het verschil vertellen tussen het oude en nieuwe model?
Nou hij heeft uiterlijk wat wijzingen gekregen en er zijn wat dingen aagepast op de printplaat. Maar het kan best zijn dat jij die ook hebt. :) Hoe hard bromt ie trouwens op MM? Dan vrees ik dat ie op MC al helmaal luid bromt. Hoe schakel je hem eigenlijk over op MC, via een knop ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
en zijn veel beter in staat om stoom/spanningsconversie te doen
en ik vond buizen als zo'n oude techniek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 15:15:
en ik vond buizen als zo'n oude techniek ;)
Zo zie je maar weer, het kan altijd nog ouder :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk! na 8 weken wachten is eindelijk mijn voorversterker binnen!
En er zit een massief ijzeren afstandbediening bij :-)
Ben al aan het inspelen...alleen de EL34 buis heeft een blauwe gloed, is dit erg? of lekt deze buis en moet ik hem binnenkort vervangen?
Afbeeldingslocatie: http://www.maartenvandruten.com/meixing01.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.maartenvandruten.com/meixing02.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:*) mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dank jewel...hier nog wat kiekjes dan :-)
Afbeeldingslocatie: http://www.maartenvandruten.com/meixing3.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.maartenvandruten.com/meixing4.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.maartenvandruten.com/meixing5.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• operatingeskimo
Enne...hoe klink het op 't eerste gezicht? Hele fraaie set hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
erg mooi setje. Ziet erg mooi uit (niet zo kermisachtig als die Meixing eerst) en zal ook wel erg fraai klinken: 40W SET.

Je hebt ook wel talent voor fotograferen aan die eerste foto te zien. Kompliment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 21:25:
Eindelijk! na 8 weken wachten is eindelijk mijn voorversterker binnen!
En er zit een massief ijzeren afstandbediening bij :-)
Ben al aan het inspelen...alleen de EL34 buis heeft een blauwe gloed, is dit erg? of lekt deze buis en moet ik hem binnenkort vervangen?
als die EL34 buis echt een flinke blauwe gloed geeft zou ik geen risico nemen en deze vervangen. Mogelijk dat deze te oud is of defect en dus 'gaten' slaat in het keerrooster...

Een lichtelijk blauwe gloed is geen probleem maar een flinke blauwe gloed wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Heeft iemand hier ervaring met de Beauty Deity 5 van JungSun?
Wat is het klankbeeld? Enigzins vergelijkbaar / compatible met Infinity?

Ik heb momenteel 3 Infinity Overture 1's @front in mijn woonkamer, maar wil eigenlijk mijn LR front's vervangen door iets 'oogbaarders'... de OVTR1 center kan/mag wel blijven :)
Ik vind de BD5's echt prachtspeakers, maar ze moeten natuurlijk ook ergens naar klinken in m'n 5.1 set.

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kopen bij Pacific Audio. Lees de voorwaarden, die zijn namelijk heel prettig. Vind je het toch niks, koop je ze niet.
Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 21:25:
Die gloed die ik op de eerste foto zie is volkomen normaal. Maar vervangen moet je toch })

Ik zie net een paar KT88 op ebay:
VINTAGE GENALEX GEC KT88 POWER AMP TUBES,TUBES MEASURE VERY STRONG OVER 90% ON MY B&K TESTER, ALSO TESTED IN MY RISSON GUITAR HEAD, AMAZING SOUND, MOST OF THE LETTERING IS GONE YOU CAN EASLY MAKE OUT KT88 6908 Z MADE IN UK ON BOTH TUBES!,THESE ARE THE OLD BLUE LABEL TUBES WHICH HAVE COME OFF, 3 GETTERS, BROWN BASES
kan ik eigenlijk niet laten lopen voor de prijs. Uurtje voor die tijd lijkt het een leuke prijs, vlak voor het eind ineens verdubbeld *zucht*

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2007 03:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Snowman: niet

Goede vraag er zit één ingang en één uitgang op + een aan/uitknop dat is het.
Jij hebt hem toch gekocht bij Pacific Audio? Daar staat dat een MC element wel mogelijk is. Misschien daar een berichtje heen sturen hoe dat zit.

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2007 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowman
Kan dat ding dan wel MC aan? of moet je hem openschroeven en een switch omhalen ofzo? Vrij wazig allemaal. Nouja, ik zie wel als ik hem heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
vlgs mij kan hij helemaal geen MC, zelfs de schakelaar is verdwenen op de nieuwe versie. De oude versie was zgn MM/MC maar de schakelaar deed niks.
kijk ook hier

maar dat merk je vanzelf hoe hard hij gaat. Als de afsluiting maar een beetje klopt dan is het ws wel werkbaar. Of je moet een trafo ervoor schakelen zoals ik heb.

Mocht het niet naar je zin zijn met MC maar verder wel goed werken laat het me weten of we mss kunnen ruilen. Ik heb geen MC nodig maar heb wel goede instelmogelijkheden met mijn Jolida.
Ergens staan die 6N3 buisjes als versterking mij wel aan.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2007 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is bromvrij er was tijdens het vervoer wat los gaan zitten en dat is nu weer helemaal opgelost:
Zojuist lees ik dat mijn ouders niet thuis waren voor de 2de keer dus de XDSE KT88 is weer niet afgegeven K.

Maar ja ondertussen ben ik mijn 6550 buizen aan het installeren kijken of dat wat klinkt, dan komt de shoot out met de XDSE wel dit weekend.
Zal zo even een foto posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 17:03:
Zojuist lees ik dat mijn ouders niet thuis waren voor de 2de keer dus de XDSE KT88 is weer niet afgegeven K.
_O- _O- Het zit je ook niet mee hé. Houdt moed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voodooless schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 19:19:

[...]

Nogal ja. Dat zijn verschillende packages, namelijk SMD, en DIP. Voor de MHZS heb je denk ik de DIP versie (NA) nodig. Check dan eerst effe zou ik zeggen. Als het zo'n ding is:

[afbeelding]

Dan is het een DIP versie. Die is ook het meest makkelijk te vervangen. Ik weet wel niet of de MHZS een IC voetje heeft, anders zul je toch even moeten solderen. Op de foto's die hier en daar te zien zijn lijkt het erop dat er een voetje is, maar helemaal zeker ben ik er niet van.
@voodooless..nog even terug komen op de opamp..Zie foto..we hebben het dan hier over toch?
Dit is volgens mij in een DIP versie opamp en kan dus zo eruit gehaald worden, toch? :S En vervangen worden door de nieuwe.

Mijn technisch verstand gaat namelijk niet verder dan een band plakken (met moeite)

Want als de tweede foto de opamp is, dan moet er dus gesoldeerd worden..

Overigens geeft het thread (http://rockgrotto.proboar...display&thread=1174083222) veel info en nog veel kritiek op de MHZS CD33 speler! >:)

Afbeeldingslocatie: http://i157.photobucket.com/albums/t69/pinkfloyd2007_bucket/DSCF7687.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i157.photobucket.com/albums/t69/pinkfloyd2007_bucket/DSCF7706.jpg

Link Datasheet OPA2604 (http://www.ortodoxism.ro/datasheets/BurrBrown/mXtutss.pdf). Overigens op de foto zie je een OPA2107. De tweaker heeft deze al veranderd in een OPA2604. Overigens heb ik nu, denk ik, zelf een antwoord gevonden op mijn vraag!

Want de tweaker geeft aan:
'One solitary opamp onboard and that happens to be the Burr Brown OPA2604, again...... plenty of scope for opamp rolling here though a dip 8 socket will have to be soldered in position first as the 2604 is soldered to the board.

Damn..voor jan l*l die opamps besteld...Ik zal nu moeten kijken of iemand kan vinden die dus een Socket kan solderen...Dus operatingeskimo, JTB81 wat willen doen met de bestelde Opamp?

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2007 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk net dat de buizen in de MHZS 33 cd speler niet voor elk kanaal 1 buis hebben, maar dat beide kanalen door beide buizen gaan. Dit verklaard waarom ik het geluidsbeeld iets smal vond.( minder kanaalscheiding). Heeft iemand hier een MHZS 66 of 88 speler. Ik ben namelijk benieuwt of die het zelfde heeft. Dit is makelijk te controleren, 1 buis verwijderen als er dan 1 kanaal nog speelt dan heb je echt 1 buis per kanaal.( Betere oplossing). Wie schept er duidelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hier dan mijn nieuwe buisjes met hun omhulsel genaamd Bewitch, ga vrijdag wel de xdse bij UPS in hoofddorp ophalen.

Afbeeldingslocatie: http://media5.dropshots.com/photos/79966/20071009/b_165353.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2007 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowman
Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 15:03:
vlgs mij kan hij helemaal geen MC, zelfs de schakelaar is verdwenen op de nieuwe versie. De oude versie was zgn MM/MC maar de schakelaar deed niks.
kijk ook hier

maar dat merk je vanzelf hoe hard hij gaat. Als de afsluiting maar een beetje klopt dan is het ws wel werkbaar. Of je moet een trafo ervoor schakelen zoals ik heb.

Mocht het niet naar je zin zijn met MC maar verder wel goed werken laat het me weten of we mss kunnen ruilen. Ik heb geen MC nodig maar heb wel goede instelmogelijkheden met mijn Jolida.
Ergens staan die 6N3 buisjes als versterking mij wel aan.
Nou ik heb PA even gemailed, dus ik wacht nog even op het antwoord. :) Jammer dat die Jolida zilver is en dat de buisjes aan de binnenkant zitten, anders had ik wel interesse. :P (of ik moet hem zwart spuiten. :P ) Oog wil ook wat. ;)
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de mensen met commerciële ambities, lees aub http://gathering.tweakers.net/forum/faq/beleid#spam nog eens goed door en let erop.