Waarom heet deze topicreeks eigenlijk vX.0? Beetje overbodig, die .0 lijkt me?
Viel me gewoon op
Viel me gewoon op
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Oxi op 03-12-2007 00:03 . Reden: Klopt Fairy, ik zat er even naast. :) ]
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
Ehh net andersom toch, wat je nu noemt is toch frontfocus?Oxi schreef op zondag 02 december 2007 @ 22:35:
Backfocus is dat je lens (of body) te kort scherpstelt en dus het focusvlak voor je onderwerp ligt.
Ongeacht of het zo is, het is duidelijk te zien dat er een bolling in het papier zit en daarom klopt de test gewoon niet, want ook aan de rechterkant zie je hetzelfde en is toch het midden in focus.Nomad schreef op zondag 02 december 2007 @ 22:21:
Kijk nou eens naar deze foto: klik
Dan zie je toch gewoon dat hij links back-focus heeft en rechts niet?
Dit heb ik vaker gezien en toen overlegd met konijnenberg. Die gaven aan dat een element scheef kan zitten en dit kan veroorzaken wanneer de sensor van de body wel goed zit.
Volgens mij is dat hier ook gewoon aan de hand. Dan kan het best zijn dat hij in het midden goed focust, maar duidelijk links dus niet
[ Voor 59% gewijzigd door Fairy op 02-12-2007 22:38 ]
Verwijderd
@Zjerre:Oxi schreef op zondag 02 december 2007 @ 22:35:
Backfocus is dat je lens (of body) te kort scherpstelt en dus het focusvlak voor achter je onderwerp ligt.
Ik heb (nog) geen ervaring met de Canon maar het kleine prijsverschil van 190 euro (na cashback) lijkt me toch heel goed besteed.Verwijderd schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 13:18:
Ik zit alleen behoorlijk te twijfelen tussen de Sigma 70-300mm F/4.0-5.6 APO DG Macro en de Canon EF 70-300mm F/4-5.6 IS USM.
Ze blijven nu met aanbiedingen schieten, nu is er een bundel met de volgende lens:EmJeej schreef op donderdag 29 november 2007 @ 10:27:
Ik ben vanplan om de 400D te kopen van Canon en ben lekker aan het lezen in de topics hierover.
Dit wordt mijn eerste spiegelreflex camera en zit te kijken naar de bundels en welke lens.
Nu zit er in 1 bundel de volgende lens:
CANON Objectief EF 55-200mm f/4.5-5.6 II USM
http://www.pixmania.nl/nl...tief-ef-55-200mm-f-4.html
Echter staat deze niet in dit topic, heeft iemand ervaring met deze lens ?
Nogmaals ik ben een beginner.
Jah Man Jah
[ Voor 73% gewijzigd door Fairy op 03-12-2007 14:37 ]
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
Die zin snap ik niet. Bedoel je dat je 70-200 niet zo denderend isOxi schreef op maandag 03 december 2007 @ 13:35:
55-200, zonder twijfel. Mijn 70-200/4L kreeg er (in scherpte) kriebels van.
Verwijderd
als hij tussen de tamron en de canon moet kiezen neemt ie de 55-200 omdat ie haast zo scherp is? of omdat de tamrom zo belabberd isFairy schreef op maandag 03 december 2007 @ 14:37:
[...]
Die zin snap ik niet. Bedoel je dat je 70-200 niet zo denderend is
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2007 15:04 ]
Verwijderd
Die is juist wel denderend en hij krijgt juist de kriebels van de 55-200 omdat deze in scherpte haast gelijk is aan de 55-200 70-200 die toch echt een ander prijskaartje heeft. Net als dat de 18-55IS erg dicht in de buurt van de 17-55 komt.Fairy schreef op maandag 03 december 2007 @ 14:37:
[...]
Die zin snap ik niet. Bedoel je dat je 70-200 niet zo denderend is
Is dat lawaai bij focussen een algemene feature van Tamron? Mijn 17-50/2.8 is een leuk ding, maar hij maakt flink wat geluid (zo'n vervelende hoge jank). Dat viel me toch tegen aan het ding..neographikal schreef op maandag 03 december 2007 @ 10:26:
[...] ook omdat 'ie minder lawaai produceert bij het focussen. Ik heb de Tamron gehad, leuk ding voor het geld, maar verre van geweldig.[...]
[ Voor 13% gewijzigd door Tarin op 03-12-2007 15:18 ]
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Verwijderd
Om het nog effe makkelijker te maken nog een keer 55-200 tikken ipv 70-200, maar ik snap emVerwijderd schreef op maandag 03 december 2007 @ 15:11:
[...]
Die is juist wel denderend en hij krijgt juist de kriebels van de 55-200 omdat deze in scherpte haast gelijk is aan de 55-200 die toch echt een ander prijskaartje heeft. Net als dat de 18-55IS erg dicht in de buurt van de 17-55 komt.
Verwijderd
Bedankt, dit heeft mij het laatste duwtje gegeven. Ik vond bij Photography-on-the.net de foto's ook een stuk scherper en mooier en bij alle review sites komt de Canon als erg goed uit de bus. Heb hem daarom net besteld bij Cameranu.nlTwister336 schreef op maandag 03 december 2007 @ 02:46:
[...]
Ik heb (nog) geen ervaring met de Canon maar het kleine prijsverschil van 190 euro (na cashback) lijkt me toch heel goed besteed.
Ik gebruik al 10 maanden de Sigma 70-300 maar dat is toch een typische mooi-weer lens. Zeker de helft van de foto's die ik met deze lens heb genomen zijn wazig door bewegingsonscherpte.
Zelfs de hoogste ISO stand (1600) volstaat vaak niet om voldoende lage sluitertijden te bekomen.
Ik ben dan ook van plan om deze te vervangen door een Canon 70-200/F4 IS of Canon 70-300/F4-5.6 IS.
Ik kan de vergelijking maken mijn superzoom compact (FZ7) die ongeveer hetzelfde telebereik heeft (432 vs. 480mm) maar wel IS heeft. En dat is een wereld van verschil. Zelfs op 1/40s zijn de meeste telefoto's nog scherp. Met de Sigma moet ik minstens 1/400s gebruiken om scherpe foto's te krijgen.
Maar in ideale omstandigheden (veel licht dus) kun je wel heel mooie foto's maken met deze lens.
Hopenlijk komt er niet meteen een prijsverhoging van de lenzen. Vaak is dat wel zo bij sigma na een vaak minimale update.neographikal schreef op maandag 03 december 2007 @ 18:47:
http://www.dpreview.com/news/0712/07120301sigmateles.asp
Zo snel een update van beide lenzen, misschien dat er toch structureel wat mis was?
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Nee, het geeft het daadwerkelijke focusvlak aan, gezien vanuit het perspectief van de camera/fotograaf, en niet vanuit het onderwerp.Fairy schreef op zondag 02 december 2007 @ 22:36:
[...]
Ehh net andersom toch, wat je nu noemt is toch frontfocus?
Komt die binnenkort, anders ga ik hem misschien wel halen ipv de canonneographikal schreef op maandag 03 december 2007 @ 18:47:
http://www.dpreview.com/news/0712/07120301sigmateles.asp
Zo snel een update van beide lenzen, misschien dat er toch structureel wat mis was?
Zit een scherpstelmotor in de lens dus je kunt gewoon vanaf overal scherpstellen, anders zou het een saaie aangelegenheid wordenF4T4L_3RR0R schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 16:11:
Vraag:
Kan je met een EF 50mm f/1.8 automatisch scherpstellen op een onderwerp?
Ik weet dat dit een lens met een vaste brandpuntafstand is, waarmee ik dus niet kan zoomen, dus ik zal wat heen en weer moeten lopen. Maar moet ik ook heen en weer lopen om iets scherp in beeld te krijgen? Met andere woorden: zit ik gebonden aan een punt of afstand qua scherpstelling?
Verwijderd
Wanneer je de AF (Autofocus) inschakeld, kun je gewoon automatisch scherpstellen. Wanneer je echter eerst scherpstelt en daarna zelf van plaats wisselt (bijvoorbeeld voor of achteruit loopt), dien je natuurlijk opnieuw scherp te stellen.F4T4L_3RR0R schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 16:11:
Vraag:
Ik weet dat dit een lens met een vaste brandpuntafstand is, waarmee ik dus niet kan zoomen, dus ik zal wat heen en weer moeten lopen. Maar moet ik ook heen en weer lopen om iets scherp in beeld te krijgen? Met andere woorden: zit ik gebonden aan een punt of afstand qua scherpstelling?
[ Voor 4% gewijzigd door JochemvL op 06-12-2007 00:01 ]
[ Voor 15% gewijzigd door Aham brahmasmi op 06-12-2007 01:03 ]
Hierop inhakend, ik ben binnenkort de gelukkige bezitter van deze geweldige lens voor mijn eos 400dF4T4L_3RR0R schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 16:11:
Vraag:
canon eos 400d, canon 18-55 kitlens, sigma f4-5.6 70-300mm, canon f1.8 50mm II, canon f4-L 70-200
Dat is juist een voordeel.Aham brahmasmi schreef op donderdag 06 december 2007 @ 00:54:
Nadeel van de Tamron: de zoomring is wat te lang, waardoor je de lens lastig vast kunt pakken om hem van de body te halen
{signature}
UV filter voor de EF 50 F/1.8 is volstrekte onzin. UV heeft geen effect op een dSLR en het front element ligt zo ver naar achteren dat je die niet raakt. Ik denk dat de kans groter is dat je de filterdraad kapot draait dan dat je front element beschadigt.PsychoHellDude schreef op donderdag 06 december 2007 @ 08:09:
Hierop inhakend, ik ben binnenkort de gelukkige bezitter van deze geweldige lens voor mijn eos 400dEergister besteld met daarbij een HOYA filterset 58mm, uv, polarisatie en warmte
en natuurlijk een verloopring van 52mm --> 58mm (welke natuurlijk niet op voorraad is... wachtende)
De reden voor de verloopring is dat ik de std. kitlens 18-55 en de sigma 70-300, 58 mm is en de filters voor elke lens wil gebruiken.
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
canon eos 400d, canon 18-55 kitlens, sigma f4-5.6 70-300mm, canon f1.8 50mm II, canon f4-L 70-200
Bij konijn hebben ze hem vastJochemvL schreef op donderdag 06 december 2007 @ 11:52:
Bedankt voor de reactie, natuurlijk weet ik het nu nog niet, maar ik denk dat ik maar eens wat winkels af ga. Alleen in Utrecht ben ik al rond geweest en ze hebben nergens de tamron (kunnen ze natuurlijk wel bestellen...). Weet iemand een shop in de buurt van Utrecht waar ze deze lens hebben? Dan kan ik ze ook vergelijken op 'gevoel '
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Ja dat zal vast, maar dat is nou niet echt in de buurt
Valt wel mee toch? 1,5 uur.JochemvL schreef op donderdag 06 december 2007 @ 12:04:
[...]
Ja dat zal vast, maar dat is nou niet echt in de buurt
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Ow? niks van gemerkt hoor de afgelopen maanden....ja 1x emt een cheap-ass filter.wilmocs schreef op donderdag 06 december 2007 @ 11:43:
uv filter op een 50mm 1.8 veroorzaakt zelfs flare!
Den Haag, Mediamarkt.JochemvL schreef op donderdag 06 december 2007 @ 11:52:
Bedankt voor de reactie, natuurlijk weet ik het nu nog niet, maar ik denk dat ik maar eens wat winkels af ga. Alleen in Utrecht ben ik al rond geweest en ze hebben nergens de tamron (kunnen ze natuurlijk wel bestellen...). Weet iemand een shop in de buurt van Utrecht waar ze deze lens hebben? Dan kan ik ze ook vergelijken op 'gevoel '
Verwijderd
True. maar toch...BugBoy schreef op donderdag 06 december 2007 @ 11:37:
[...]
UV filter voor de EF 50 F/1.8 is volstrekte onzin. UV heeft geen effect op een dSLR en het front element ligt zo ver naar achteren dat je die niet raakt. Ik denk dat de kans groter is dat je de filterdraad kapot draait dan dat je front element beschadigt.
Daarom wil ik ook op de 50mm het filter erop laten, werd mij ook bij verschijdene foto zaken aangeraden...Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2007 @ 12:58:
[...]
True. maar toch...
Is veel makkelijker schoonhouden. Ik heb mijn primepjes allemaal met filter, zonder dop. Scheelt weer een werkstap met dop erafhalen en ergens kwijt kunnen, terwijl die dop er in de tas op een of andere manier toch afgaat.
PsychoHellDude schreef op donderdag 06 december 2007 @ 13:04:
werd mij ook bij verschijdene foto zaken aangeraden...
[ Voor 9% gewijzigd door Fairy op 06-12-2007 13:54 ]
Een polafilter op 50mm (crop) gaat wel redelijk werken, maar is nog wat effectiever op groothoek. Maar waarom een "warm" filter? Dit kun je toch gewoon in de nabewerking (digitaal) doen? En het is sowieso een rotwerk om het UV-filter eraf te moeten schroeven en te verwisselen met een warm (haze?) filter.PsychoHellDude schreef op donderdag 06 december 2007 @ 11:48:
oei! dat zijn toch wel fijne details om te horen!
wat is jullie mening dan met het polarisatie filter icm 50mm ??
[ Voor 12% gewijzigd door Aham brahmasmi op 06-12-2007 14:42 ]
Ik heb al jaren de CG-570 duo lader en de laatste tijd heb ik hetzelfde fenomeen. Accu in lader en no-time is de accu vol (je ziet de knipper frequentie heel snel door de verschillende mogelijkheden gaan). Dan is het een kwestie van accu's er weer afhalen, nogmaals plaatsen en dan laden ze wel "langzaam" op. Blijkbaar schuur ik de contacten dan schoon? In de camera heb ik nooit contact problemen, zal dus wel aan de lader liggen. Die ligt ook altijd maar stof te happen op de kamervloer. Bij gebrek aan contactspray zal ik de gum maar eens hanteren.Fairy schreef op donderdag 06 december 2007 @ 13:53:
Tja, niet over objectieven, maar wel over Canon, even een tipje.
Mijn accu's voor de 20D en 5D wilden in 1 van de 2 laders ineens niet meer opladen. De camera zei dat ze leeg was en de lader was in 5 seconden klaar met opladen.
Ik dacht dat het nooit de contacten konden zijn omdat ze over het metaal heen schoven (dus als een glijbeweging maken.
Nu was ik al aan het overwegen om een nieuwe dubbellader (CAPS400) te kopen, maar die kost ook dik 120 euro, dus toch maar eens de contactspray gepakt en de lader (en accucontacten) eens flink in de 'was' gezet.
Warempel de lader is nu bezig en knippert nog steeds maar 1 keer (accu leeg, druk met opladen).
* Fairy is weer heel blij en heeft weer wat centjes uitgespaard
We handig dus als je in de ziektewet loopt en te ziek bent om wat te doen maar wel gaat nadenken over die kleine dingetjes waar je anders geen tijd voor hebt
This footer is intentionally left blank
true, ding kost geen hol.....neographikal schreef op donderdag 06 december 2007 @ 13:06:
Ik heb op ál m'n lenzen filters behalve op de 50/1.8 toen ik die had. Dat ding heeft bijna geen risico op beschadiging (frontelement wat diep wegligt) en een fatsoenlijk filter kost een kwart van de lens op zijn minst.
Kapot == vervangen, 't ding is imo een filter niet waard
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
Ehhm, het frontelement lijkt een stuk groter, ik wist niet dat je foto's daar beter van werdenabrakadaver schreef op donderdag 06 december 2007 @ 15:10:
hey, hij ziet er ook een stuk cooler uit met een filter erop... lijkt 't frontelement een stuk groter!
Ja cool, van 52 naar 77 stepupringen gebruiken en daar een filter op... wat een leuk zichtFairy schreef op donderdag 06 december 2007 @ 15:17:
[...]
Ehhm, het frontelement lijkt een stuk groter, ik wist niet dat je foto's daar beter van werden![]()
Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......
Ze hadden hem iig bij die winkel op het rijtje bij de witte ballon. De lijnmarkt is dat geloof ik, weet alleen niet meer hoe die winkel heet. Ik heb er mijn 18-50 2.8 Sigma gekochtJochemvL schreef op donderdag 06 december 2007 @ 11:52:
En dan raar opkijken dat je last krijgt van vignettering en rare flares buitenJivecar schreef op donderdag 06 december 2007 @ 15:33:
[...]
Ja cool, van 52 naar 77 stepupringen gebruiken en daar een filter op... wat een leuk zicht
[ Voor 29% gewijzigd door Fairy op 06-12-2007 15:53 ]
Precies zo ja, staat heel leuk als verlengstuk van de penis maar meer ook nietHerrick schreef op donderdag 06 december 2007 @ 15:59:
Dit idee dusNuttig niet, grappig (voor een keer) wel.
[afbeelding]
Sinds wanneer hebben wij zo'n dure camera's omdat de foto's er beter van worden?Fairy schreef op donderdag 06 december 2007 @ 15:17:
[...]
Ehhm, het frontelement lijkt een stuk groter, ik wist niet dat je foto's daar beter van werden![]()
Krijg je daar nu ook nog een foto uit?Herrick schreef op donderdag 06 december 2007 @ 15:59:
Dit idee dusNuttig niet, grappig (voor een keer) wel.
[afbeelding]
Verwijderd
Neo geeft z'n glas altijd bier te drinken en daar kan een 17-50 of Canon 17-55 iets minder tegen dan een 17-40JochemvL schreef op donderdag 06 december 2007 @ 21:24:
Nou vandaag even opstap geweest in Utrecht en ja hoor, bij de mediamarkt hadden ze de Tamron liggen. Voelde opzich niet slecht aan, jammer genoeg niet op mijn cam gehad... Maar toch even gevoeldDaarna naar een 17-40 gezocht en die uiteindelijk ook gevonden. Op de lijnmarkt zitten 2 zaakjes de gene het dichtst bij de Tivoli heeft ook wat duurder glas liggen dus daar hadden ze em. Ik heb de lens daar vergeleken met de EF-S 18-55 F/2.8 IS, de kitlens en sigma 17-50 F/2.8. Ik vond de 18-55 F/2.8 redelijk zwaar, kitlens was natuurlijk al geen optie, maar om te vergelijken was het leuk en de Sigma is ook een leuke lens maar komt uit reviews toch wat minder goed dan de Tamron en de Canon.
De man daar raden mij de Canon aan vanwege de bouw, AF, Contrast, FF mogelijkheden. Natuurlijk met hetzelfde verhaal, zolang ik de 2.8, extra 10mm van de Tamron niet hard nodig zou hebben en het budget heb. Ook wel niet heel veel verder gekomen behalve dat de 17-40 mij een beter gevoel gaf dan de Tamron (ook dan de 18-55 btw).
Neo hoe bevalt de lens bij partypics, mis je de stop en de mm?
Shit, heb ik een 5D en een berg dikke L lenzen voor de katse kut gekocht omdat jij zei dat mijn foto's er beter van zouden wordenabrakadaver schreef op donderdag 06 december 2007 @ 19:28:
[...]
Sinds wanneer hebben wij zo'n dure camera's omdat de foto's er beter van worden?
't gaat er gewoon om wie de langste/dikste heeft hoor
[ Voor 19% gewijzigd door Fairy op 06-12-2007 23:09 ]
Ok, fijn:)Aham brahmasmi schreef op donderdag 06 december 2007 @ 14:41:
[...]
Een polafilter op 50mm (crop) gaat wel redelijk werken, maar is nog wat effectiever op groothoek. Maar waarom een "warm" filter? Dit kun je toch gewoon in de nabewerking (digitaal) doen? En het is sowieso een rotwerk om het UV-filter eraf te moeten schroeven en te verwisselen met een warm (haze?) filter.
lol, ja ze waren meteen into de canon 70-200 is enz. het punt wat ze maakten (omdat ik de lensdop ook kwijt ben....ja, dat snap ik, dat ze je dat bij verscheidene fotozaken aanraden, wat was nog meer essentieel dat ze je konden verkopen?
Dus jij gebruikt het filter nu ipv een lensdop? Succes met de krassen op je filter die ontstaan in je tas, zal lekker wat flares geven. Lensdoppen zitten bij mij op de filters als de lenzen in de tas zitten.PsychoHellDude schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 07:23:
[...]
lol, ja ze waren meteen into de canon 70-200 is enz. het punt wat ze maakten (omdat ik de lensdop ook kwijt ben....) en ik een polarisatie filter wou raden ze me die filter set van hoya aan. een lensdop kost ook al 10 euries..... in verhouding kon je dan beter een uv filter er std. op hebben.
Verwijderd
Ik heb daar werkelijk geen schijntje last van, terwijl ik dit nu al 5 jaar zo gebruik. Doppen raak je om de haverklap kwijt en met een beetje uv filter krijg je niet dusdanige krassen dat je deze moet vernieuwen. Een filter op een 50mm1.8 is een groot deel van de prijs, maar die reken ik in het gebruiksgemak waarmee ik die lens zo kan schoonmaken en beschermen tegen ongewenste vloeistoffen (bier). (hoewel ik die 1.8 eigenlijk nooit meer gebruik nu met mijn takumars 1.4 en 2.0)ajhaverkamp schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 09:09:
[...]
Dus jij gebruikt het filter nu ipv een lensdop? Succes met de krassen op je filter die ontstaan in je tas, zal lekker wat flares geven. Lensdoppen zitten bij mij op de filters als de lenzen in de tas zitten.
Wens ik je veel succes als je bier over de 50mm giet....kan dr nog zo'n goede filter opzitten, dat ding blijft alles behalve 'water' dicht.Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 09:17:
[...]
IEen filter op een 50mm1.8 is een groot deel van de prijs, maar die reken ik in het gebruiksgemak waarmee ik die lens zo kan schoonmaken en beschermen tegen ongewenste vloeistoffen (bier).
Gebruiken jullie die zonnekappen altijd en overal? Of enkel voor buiten als het zonnig is?abrakadaver schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 09:24:
Tijdens vervoer doe ik meestal wel effe de lensdoppen erop, maar als ik aan 't werk ben laat ik de zonnekappen op de lens zitten en doe ik alleen de achterdop erop. Gaan zo de tas in en 't frontelement lijdt er niks mee (zonder filters).
Ik gebruik m'n zonnekappen eigenlijk altijd en overal, binnen en buiten, rain or shine, en op m'n walkaround (17-85 IS USM) zit ie er ook gewoon standaard op. Hij past inclusief de kap ook nog gewoon in de fototas, dus hoef ik er niet over na te denken. Op m'n tele (70-300 IS USM) heb ik de kap achterstevoren zitten zodat hij makkelijker in de tas past, maar zodra ik 'm gebruik gaat de kap er op. Alleen voor m'n 50mm gebruik ik nooit een kap, weet eigenlijk niet waarom.Fire69 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 10:36:
[...]
Gebruiken jullie die zonnekappen altijd en overal? Of enkel voor buiten als het zonnig is?
7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq