Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23
OkidokiSentry23 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 13:50:
BillyBee: Bedankt voor de infoIk ga d'r zeker naar kijken of dit een optie is om te gebruiken, en wat ik er zelf mee kan doen.
Ik ben ondertussen ontiechelijk moe van al dit gepiel met video bestanden. Ik heb vele hobbies, maar pielen met video bestanden puur en alleen om ze fatsoenlijk weer te geven op een PS3 en HDTV+AC3 Receiver, is er geen van
Wat mij betreft moet het gewoon; "binnentrekken, progje draaien, library updaten, klaar" zijn.
Iets waar GOTSent natuurlijk voor is uitgevonden
Ik hoop dat mijn bevindingen wat oplossingen bieden zodat we ook vob/m2ts h264/ac3 incl. seeken, via GOTSent kunnen realiseren
6th Sense - International Online Coop Gaming: www.6thSense.eu - Antec P160 case,Antec 650w Trio,Asus P5N32-E SLI Plus,C2D E6600 3300mhz,Scythe Infinity,4GB G. Skill f2-6400phu2-2gbhz DDR2-800,GF 8800GTX - Vista 64-Bit
Ik ben dus nog steeds bang dat tegen de tijd ik het af heb, de firmware al ge-update is om AC3 output te geven in een AAC bestand, maar goed.. wie weet
[ Voor 7% gewijzigd door Sentry23 op 06-12-2007 14:44 ]
Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23
Ik voorzie niet echt dat ze AC3 output gaan doen vanaf AAC of andere formaten, gezien ze dan waarschijnlijk AC3 Encoder rechten moeten betalen omdat het een commercieel product is, maar dat is maar natte vinger werk.Sentry23 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 14:43:Ik ben dus nog steeds bang dat tegen de tijd ik het af heb, de firmware al ge-update is om AC3 output te geven in een AAC bestand
Wat men wel al doet (en daarom voorzie ik ook geen AC3 output) is PCM output, via hdmi kun je 5.1 ontvangen maar via optical is dit alleen stereo (omdat de bandbreedte van deze link te laag is). Heb je dus een versterker met HDMI, dan ontvang je dus 5.1 PCM. (als je versterker geen AAC aan kan en je dit ook zo hebt ingesteld in PS3 audio settings)
Ik ben overigens de verschillende h264 codec settings aan het testen in MeGui, ik moet de results nog bekijken maar de volgende 2 voorbeelden schelen in elk geval enorm in coding speed op een Core2Duo 2.4ghz:
~15 fps (SA-HD-DVD fast):
1
| --pass 2 --bitrate 3000 --stats ".stats" --level 4.1 --keyint 14 --min-keyint 4 --ref 3 --mixed-refs --bframes 2 --bime --weightb --direct auto --filter -3,-2 --subme 1 --analyse p8x8,b8x8,i4x4,i8x8 --8x8dct --vbv-bufsize 9781 --vbv-maxrate 29400 --threads auto --thread-input --progress --no-psnr --no-ssim --output "output" "input" --nal-hrd --aud |
~3.8 fps (PD-PS3 Xbox360):
1
| --pass 2 --bitrate 3000 --stats ".stats" --level 4.1 --ref 3 --mixed-refs --bframes 3 --b-rdo --bime --weightb --direct auto --subme 6 --trellis 1 --analyse p8x8,b8x8,i4x4,i8x8 --8x8dct --vbv-bufsize 9000 --vbv-maxrate 25000 --me umh --merange 12 --threads auto --thread-input --progress --no-psnr --no-ssim --output "output" "input" --nal-hrd --aud |
Als die eerste variant nou weinig tot geen kwaliteits verlies geeft dan kun je op ~2 uur tijd een 40 minuten durende serie omzetten, t.o.v. ~5-6 uur voor de tweede variant.
Verder vroeg ik me ook af of deblocking niet volledig kan worden uitgeschakeld als je van een h264 source codeerd, gezien die in feite al "gedeblocked" is?
Coding speed verschil heeft waarschijnlijk te maken met de trellis parameter:
Trellis: This setting enables Trellis Quantization, also called "Rate Distortion Quantization". Basically Trellis will perform an additional quantization step. It will keep some data that would have been removed otherwise. At the same time it will remove data that would have been kept otherwise. The effect of Trellis is highly subjective and it causes a significant slowdown of the encoding process! Whether Trellis will improve the visual quality or even hurt the quality depends on your personal preferences and on the video itself. If you use Quantizer Mode (CQ or CRF) then you should keep Trellis disabled, as it can cause unpredictable results with those modes! In "Two Pass" mode Trellis improves the visual quality in most cases. So if quality is more important than encoding speed, Trellis should be used for "Two Pass" mode. Furthermore the DCT Decimation should be turned off when Trellis is on. There are three settings for Trellis Quantization available:
[ Voor 70% gewijzigd door BillyBee op 06-12-2007 18:20 ]
6th Sense - International Online Coop Gaming: www.6thSense.eu - Antec P160 case,Antec 650w Trio,Asus P5N32-E SLI Plus,C2D E6600 3300mhz,Scythe Infinity,4GB G. Skill f2-6400phu2-2gbhz DDR2-800,GF 8800GTX - Vista 64-Bit
Uiteraard even Zune als default player de-vinken1Step One
Download Zune if you do not have Windows Media Player 11 or Windows Media Connect.
2Step Two
Install Zune.
3Step Three
Select the media you wish to share with your 360 during the setup process. You can share video, picture or music files.
4Step Four
Click on the 360 console followed by "Allow."
Sharing Media with Your 360 if You've Already Installed Zune
Steps
1Step One
Open Zune and look for the "Options" tab.
2Step Two
Click on "Library" and then "Media Sharing."
3Step Three
Select "Share My Media."
4Step Four
Choose the media that you want to share with your 360 and then click "OK."
Zo zou het leuk zijn als ik via de command line de input file kon opgeven, met alle parameters. Nog leuker had 't geweest als ik gewoon de bron code kon downloaden, dan had ik 't er zelf wel ingezet... Is het misschien mogelijk om te zien in welke volgorde, en met welke parameters alle hulpprogramma's worden uitgevoerd?
Overigens ben ik wel hardstikke blij met dit programma. Ik had de hoop al bijna opgegeven dat ik mkv's kon omzetten naar een formaat wat ik op me 360 kon bekijken, zonder eerst te hoeven transcoden. Geniaal, dit progje! Thanks!
Verwijderd
Ten eerste, bedankt voor je programma.
Ten tweede, omdat ik een linux gebruiker ben is het lastig voor mij om GOTSent te gebruiken. Ik moet het namelijk in een virtualizatieprogramma draaien, wat tijd, moeite en processorkracht vraagt. Zou je misschien mij wat info kunnen geven zodat ik zelf een command-line scriptje in elkaar kan zetten?
Specifiek wil ik graag het volgende weten:
- Welke opties je gebruikt voor mkvmerge.
- Waarom een h264 header adjust nodig is en wat er precies gebeurt (zodat ik een gelijkwaardig alternatief voor h264info kan zoeken).
- Waarom men naar vob zou muxen.
- Welke opties je gebruikt voor ffmpeg.
- Op welke manier het geluid behandeld moet worden (welke opties, welk formaat, etc.)
- Welk programma je gebruikt voor het mergen naar mp4, (incl. eventuele opties).
Sander
Muxen werkt alleen goed met Adobe Encore. Niet met FFMpeg en ook niet als TSRemux na-af wordt gebruikt. Elecard Xmuxer Pro werkt ook voor geen meter, op een of andere manier muxt ie zo traag dat het zeker 20 uur duurt voor de file bij elkaar is gemuxed... don't ask me how
Tot nu toe is Adobe Encore de enige manier om een 100% werkende (incl. seeking) m2ts te krijgen. De recode opzichzelf is dus niet de reden waarom seeking niet goed werkt, het zal hem dus hoofdzakelijk in de muxing zitten. Ik heb nog geen andere .m2ts muxer kunnen vinden.
Dan zal ik eens moeten gaan uitzoeken hoe die mux precies in elkaar zit, maar dat is allicht sneller dan recoden..
avirulence: mail maar ff, dat gaat daar makkelijker
remenic: ik zal eens kijken wat we kunnen doen.. op zich moeten command line options wel eenvoudig er in kunnen. Open source is ook altijd nog mogelijk, al moet ik daarvoor de code wel heel erg opschonen
[ Voor 23% gewijzigd door Sentry23 op 07-12-2007 09:39 ]
Een soort "Prepare" mode, voor .m2ts:
Per folder of Per file, de audio extracten naar destination folder, de video via een avisynth script omzetten met x264.exe waarbij in de GotSent config je kan kiezen voor 1pass of 2pass, en wat dan de encoding parameters zijn. Maar misschien ook wat presets voor bv zwarte balken toe te voegen aan sources die niet netjes 16:9 zijn. Sommige 1080p releases zijn bv 1920x800, sommige 720p releases zijn bv 1280x544 etc.
Voorbeeld lijn voor AVISynthscript:
1
| Lanczos4Resize(1920,800).Addborders(0,140,0,140) |
De recoded .264 en extracted .ac3 zouden dan moeten verschijnen in de opgegeven destination folder.
De gebruiker kan hierna zelf de tracks met elkaar muxen, zolang er geen directe .m2ts muxing zit in GotSent.
Wanneer er wel .m2ts muxing beschikbaar is, dan kan de bovenstaande methode blijven bestaan met als toevoeging dat hij automatisch naar .m2ts wordt gemuxed, maar ook een alternatieve mode waar je de video niet hercodeerd en gewoon de extracted tracks muxed in een .m2ts.
Het voordeel van de mogelijkheid om te recoden is dat je meteen hd-dvd/bluray compatible content kunt creëeren, als je dat zou willen. Wil je dat niet, dan remuxed ie alleen.
Ahja, code opschonen, een bekend probleemSentry23 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 09:32:
remenic: ik zal eens kijken wat we kunnen doen.. op zich moeten command line options wel eenvoudig er in kunnen. Open source is ook altijd nog mogelijk, al moet ik daarvoor de code wel heel erg opschonenIk zal eens kijken..
* Remenic Gaat snel weer wat mkv'tjes omzetten
Verwijderd
ik heb geprobeerd om 'em naar .avi te hernoemen maar nee..
Waar zou het aan kunnen liggen?
Verwijderd
Maar ik heb deze thread dus in mn bookmarks staan en ik zag niet dat er een 17de pagina was
Maargoed, ik ga ff tversity proberen en daarna zune.
Heeft iemand nog mischien ervaring met winamp remote van Orb?
EDIT: heb nog even rond gekeken, en er staat bij de config : DirectStream.. dat staat gewoon aan, maar ik zie duidelijk dat hij mn file aan het transcoden is. Soms hapert het, en moet 'ie bufferen.
Heb ook de decoder veranderd van DScaler naar ffdshow. Goede zet?
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2007 17:16 ]
Stream je 'm vanaf WMP11 naar je 360, of doe je het vanaf usb / dvd ? Welke melding geeft je 360 als je m probeert te openen?Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 16:27:
nou dat mux gebeuren ging perfect, maar hij wil gewoon NIET op de xbox afspelen (ja tis een 360).
ik heb geprobeerd om 'em naar .avi te hernoemen maar nee..
Waar zou het aan kunnen liggen?
Iemand enig idee hoe dat komt? In VLC spelen ze prima af, en met 720p heeft de 360 geen problemen. Is dit een beperking van de 360?
Als het onduidelijk is wat ik bedoel kan ik eventueel een filmpje maken ervan...
Verwijderd
Ik heb 'et met alles geprobeerd (behalve zune)
Dus met tversity, (zonder transcode dus)
Winamp Remote,
en WMP 11.
Wat er dus gebeurd is dat mijn xbox de file niet kan vinden, ik kan em dus niet eens openen omdat hij er niet is.
Alsof er geen video in de map staat.
Mijn buffalo linktheater wil em ook niet afspelen. Dat ding zecht "Encrypted MPEG File."
Idea's?
Ah dat had ik ook in 't begin. Ik heb toen 3 dingen gedaan (weet niet of ze alle 3 nodig zijn):Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 21:31:
@ remenic:
Winamp Remote,
en WMP 11.
Wat er dus gebeurd is dat mijn xbox de file niet kan vinden, ik kan em dus niet eens openen omdat hij er niet is.
Mijn buffalo linktheater wil em ook niet afspelen. Dat ding zecht "Encrypted MPEG File."
Idea's?
- Installeer vista codec pack (ook als je XP gebruikt...) Wellicht dat 't installeren van de vista codec pack overbodig is, als je met WMP11 de .mp4's al kan openen.
- In WMP11, doe bestand, openen, kies de mkv... hij zal nu misschien vragen of ie mp4's altijd moet openen ofzo, zeg hier ja op.
- Ga naar http://owlet.spaces.live....48B90C1DDF5D401!297.entry . Hier staat de inhoud van een .reg file, die heb ik opgeslagen en geimporteerd.
Kijk nu of het bestand in je library verschijnt in WMP11. Zo ja, dan zou hij nu ook op de 360 te zien moeten zijn.
Je library moet je overigens wel sharen. Maar ik neem aan dat je dat al wel gedaan hebt.
Waarom gebruik je niet gewoon de Zune software? Ik had precies hetzelfde probleem. Heb ook de REG edit gedaan zodat WMP mp4's herkent en streamed (helaas werkt het niet altijd). Daarna gewoon Zune geïnstalleerd en alles werkt nu prima...Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 21:31:
@ remenic:
Winamp Remote,
en WMP 11.
Idea's?
Verwijderd
ik heb allebei de filters geinstalleerd en ik heb versie 0.23 van GotSent..
ik heb een sample gebruikt (een .mkv bestand) die kies ik dus en ik heb audio op AC3 gezet en dan mux to vob gedaan, hij converteert en alles doet het goed, ik krijg een bestandje, maar mijn pc speelt hem niet af en mijn PS3 ook niet
help aub?
Verwijderd
WMP import de files netjes in de library, de mkv en de mp4. Alleen wat raar is dat de mp4 file een out_ prefix heeft.. heel raar.
Maargoed, hij speelt normaal af op wmp, zonder een of ander probleem.
Maar op de xbox is gewoon niks te bekennen
Alles is goed geshared, want als ik een andere file in de "Transformers" map stop, dan staat ie er ook gewoon, maar transformers zelf is nergens te bekennen. Strange.
Ik heb dat regedit ding gedaan, zonder success. Hij is wel gewoon geimport, maar ik krijg geen thumbnail te zien in de explorer zelf, wel in wmp11. Ik draai btw op xp x64
EDIT:
Ik heb een paar dingen opgemerkt. Mn filetype is : mp4_auto_file... en mijn video heet eigenlijk Transformer>>>s<<<.mp4 inplaats van out_Transformer>>>geen "s"<<< wat dus mijn wmp11 weergeeft.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2007 09:24 ]
Verwijderd
Alleen heeft het nu geen zwarte balken meer en is het uitgerekt :\...
In het origineel, zijn er 2 zwarte balkjes, en de film zelf is 1280 bij 544, eigenlijk zijn het de screenshots die 1280 bij 544 zijn maar ik neem aan dat de film dat ook is.
Maar als ik het in een editting software stop, dan is het oppeens 960 bij 544 ... vreemd. En nu, na de convertie met gotsend, is het ook oppeens 960 bij 544 geworden, waardoor mn film uitgerekt is. Er horen gewoon zwarte balken te zijn maar die zijn weg. Ik neem aan dat het komt door een verkeerde instelling bij de filters? Ik denk niet dat gotsend zoeits doet.
Maargoed, hoe kan ik het muxen ZONDER die zwarte balken te verliezen?
Verwijderd
Ik ben samen met nog een paar anderen op een ander forum al een paar maanden bezig om avchd met x264 werkend te krijgen.
http://www.redkawa.com/forums/showthread.php?t=881
Encore CS3 of Sonic Scenarist zijn de enigste 2 programmas die goed werken op het moment, en dat werkt alleen doormiddel van een volledige reencode.
Elecard is bezig met hun Muxer compatible te krijgen voor blu-ray ts muxing en dat zou dan moeten werken in tsremux.
BillyBee, bij de laatste commando's ben je --sar 1:1 vergeten, Als je die bij de eerste erbij zet werkt het prima met encore cs3 en een snelle encode ook nog
Hier is trouwens nog een korte uitleg over het gebruik van deblock filter in AVC video.
http://forum.doom9.org/showthread.php?p=810932
Volgens de mainconcept website zijn de beste resultaten met -1,-1
Verder wat ik ook nog geprobeerd heb is VC1 encoded video's die al 1280x720 zijn in wmv formaat.
Met ASF2VC1 kun je dan de elementry stream opslaan als.vc1 Deze is dan te laden in Elecard Xmuxer, en output naar TSmuxer maakt een Blu-ray output zonder errors.De m2ts die dan gemaakt wordt werkt niet als je em zo wilt afspelen vanaf bv usb stick.Maar als je de complete uitvoer van tsremux brand op een dvd als avchd dan werkt het wel!!
Ik krijg alleen het geluid nog niet werkend...
edit: video speelt trouwens ook niet lekker af, fps probleem
Is het misschien mogelijk code te schrijven in de batch bestanden die automatish de resize doen??
Met mkvinfo kun je bijvoorbeeld de info opslaan als text bestand (mkvinfo film.mkv -o output.txt ) en dan is het vast mogelijk te zoeken naar Pixel width en Pixel height string en deze te gebruiken in jou batch bestanden om het zo nog makkelijker te maken.
greetz,
lance
BillyBee schreef op donderdag 06 december 2007 @ 14:48:
[...]
Ik voorzie niet echt dat ze AC3 output gaan doen vanaf AAC of andere formaten, gezien ze dan waarschijnlijk AC3 Encoder rechten moeten betalen omdat het een commercieel product is, maar dat is maar natte vinger werk.
Wat men wel al doet (en daarom voorzie ik ook geen AC3 output) is PCM output, via hdmi kun je 5.1 ontvangen maar via optical is dit alleen stereo (omdat de bandbreedte van deze link te laag is). Heb je dus een versterker met HDMI, dan ontvang je dus 5.1 PCM. (als je versterker geen AAC aan kan en je dit ook zo hebt ingesteld in PS3 audio settings)
Ik ben overigens de verschillende h264 codec settings aan het testen in MeGui, ik moet de results nog bekijken maar de volgende 2 voorbeelden schelen in elk geval enorm in coding speed op een Core2Duo 2.4ghz:
~15 fps (SA-HD-DVD fast):code:
1 --pass 2 --bitrate 3000 --stats ".stats" --level 4.1 --keyint 14 --min-keyint 4 --ref 3 --mixed-refs --bframes 2 --bime --weightb --direct auto --filter -3,-2 --subme 1 --analyse p8x8,b8x8,i4x4,i8x8 --8x8dct --vbv-bufsize 9781 --vbv-maxrate 29400 --threads auto --thread-input --progress --no-psnr --no-ssim --output "output" "input" --nal-hrd --aud
~3.8 fps (PD-PS3 Xbox360):code:
1 --pass 2 --bitrate 3000 --stats ".stats" --level 4.1 --ref 3 --mixed-refs --bframes 3 --b-rdo --bime --weightb --direct auto --subme 6 --trellis 1 --analyse p8x8,b8x8,i4x4,i8x8 --8x8dct --vbv-bufsize 9000 --vbv-maxrate 25000 --me umh --merange 12 --threads auto --thread-input --progress --no-psnr --no-ssim --output "output" "input" --nal-hrd --aud
Als die eerste variant nou weinig tot geen kwaliteits verlies geeft dan kun je op ~2 uur tijd een 40 minuten durende serie omzetten, t.o.v. ~5-6 uur voor de tweede variant.
Verder vroeg ik me ook af of deblocking niet volledig kan worden uitgeschakeld als je van een h264 source codeerd, gezien die in feite al "gedeblocked" is?
Coding speed verschil heeft waarschijnlijk te maken met de trellis parameter:
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2007 14:48 ]
OS is Vista x64. Op de laptop staat Vista x86, ligt het daaraan?
Edit:
Was iets te lui geweest. Oplossing al gevonden in deze tread.. Ik had een map verwijderd omdat de GOTSent map dubbel was. Op de een of andere manier was de register het daar niet mee eens. Maar goed, we gaan weer door met deze fijne tool
Edit 2:
GoTSent liep hierna ineens vast bij het extracting audio stream.Eerste Dos scherm was klaar en hij deed niets meer. Toen de Nero bestanden verwijderd en nu doet ie het wel weer. In 2 minuten klaar, heerlijk als het weer werkt!
[ Voor 49% gewijzigd door m4yall op 09-12-2007 15:57 ]
Ik heb een trailer gedownload van The Simpsons, in 1080p h264 mp4 formaat. Dit speelt vlekkeloos af op me 360. Nu wil ik graag onderzoeken wat het verschil is tussen deze gedownloadde mp4, en een gegenereerde mp4 mbv GOTSent. Iemand enig idee met welke tooltjes ik dit zou kunnen analyseren?
Blijkbaar is 't geen hardware limitatie van de 360...
Edit:
typo's gefixt.
[ Voor 14% gewijzigd door Remenic op 09-12-2007 18:57 ]
Verwijderd
ik heb nu anders gehandeld sinds GotSent voor geen meter werkt (wel het converten maar niet werkt op me PS3)
kheb nu gwn het .MKV bestand via convertxtodvd geconverteert naar DVD met menu etc en daarna gebrand, shit doet het gwn, alleen je moet geluk hebben dat het minder dan 4.7GB wordt..
kwaliteit is wel super maar kdenk niet optimaal wat het zou kunnen en moeten, maar tis een goede methode voor de mensen die het snel willen hebben gedaan + werkend.
(en kan je iets duidelijker zijn met wat niet werkt ?)
Verder is DVD resolutie denk ik niet een optie voor HD bestanden.
Die eerste zijn namelijk een op Hi Profile 4.1 level encoded AVC files, en die zullen dus bijna altijd zonder problemen werken.
Het probleem zit in enkele opties die in de AVC stream zitten die niet onder het 4.1 profile vallen. Dit is niet echt makkelijk te analyzeren. Je kan meestal wel makkelijk de MKV header bekijken voor de x264 encoding parameters.
Verder is de MP4 het probleem niet, alleen de AVC (h264) stream uit de bron MKV, en die wordt (op 1 byte na) 1 op 1 in de MP4 gezet.
[ Voor 45% gewijzigd door Sentry23 op 10-12-2007 09:35 ]
Thanks voor de info. Informatie ophalen en verwerken met .batch files is niet zo heel handig, vandaar mijn vraag aan Sentry om de boel in GotSent in te bouwenVerwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 11:13:
Hey allemaal, kwam hier terrecht op zoek naar encoding met de hrd patched x264.
Ik ben samen met nog een paar anderen op een ander forum al een paar maanden bezig om avchd met x264 werkend te krijgen.
http://www.redkawa.com/forums/showthread.php?t=881
BillyBee, bij de laatste commando's ben je --sar 1:1 vergeten, Als je die bij de eerste erbij zet werkt het prima met encore cs3 en een snelle encode ook nogbedankt hiervoor!!
...
Is het misschien mogelijk code te schrijven in de batch bestanden die automatish de resize doen??
Met mkvinfo kun je bijvoorbeeld de info opslaan als text bestand (mkvinfo film.mkv -o output.txt ) en dan is het vast mogelijk te zoeken naar Pixel width en Pixel height string en deze te gebruiken in jou batch bestanden om het zo nog makkelijker te maken.
greetz,
lance
[...]
De huidige parameters die ik gebruik voor 720p zijn de volgende:
Pass1, ~21fps
1
| x264.exe --pass 1 --bitrate 3000 --stats test_stat.log --nal-hrd --aud --level 4.1 --bframes 3 --direct auto --subme 1 --analyse none --vbv-maxrate 25000 --vbv-bufsize 9000 --me dia --threads auto --thread-input --sar 1:1 --progress --no-psnr --no-ssim --output NUL test.avs |
Pass2, ~9fps
1
| x264.exe --pass 2 --bitrate 3000 --stats test_stat.log --nal-hrd --aud --level 4.1 --ref 3 --mixed-refs --bframes 3 --bime --weightb --direct auto --analyse p8x8,b8x8,i4x4,i8x8 --8x8dct --vbv-bufsize 9000 --vbv-maxrate 25000 --me umh --trellis 1 --threads auto --thread-input --sar 1:1 --progress --no-psnr --no-ssim --output test.264 test.avs |
Als je in de 2e pass --me umh --trellis 1 weghaald dan krijg je een veel snellere encode, ongeveer 15fps maar de kwaliteit lijkt dan ook minder
Toevoeging van --subme 6 --b-rdo verlaagt de codering zelfs tot ~4 fps, maar gebruikt dan wel RDO, ook voor B-frames. Ik heb geen idee wat dit aan de kwaliteit doet, maar 4fps was voor mijn gevoel gewoon te laag
[ Voor 25% gewijzigd door BillyBee op 10-12-2007 10:00 ]
Eerst de final 0.23 afmaken, dan kan ik dit wel voor 0.24 gaan inbouwen. Ik moet toch nog in de detail x264 in duiken om te kijken of er een warning kan komen als de encoding niet compatible is met PS3/360.
[ Voor 5% gewijzigd door Sentry23 op 10-12-2007 11:25 ]
Thanks, kan niet wachten op je volgende buildsSentry23 schreef op maandag 10 december 2007 @ 11:24:
BillyBee: Ik zal er binnenkort naar kijken wat er precies voor nodig is.. op zich lijkt dit wel mee te vallen (ik parse die text van mkvinfo toch al).
Eerst de final 0.23 afmaken, dan kan ik dit wel voor 0.24 gaan inbouwen. Ik moet toch nog in de detail x264 in duiken om te kijken of er een warning kan komen als de encoding niet compatible is met PS3/360.
Verwijderd
Ey Bill hoe zet jij audio 5.1 640kbps om naar 448 om te kunnen muxen met Encore??
Ik gebruik nu zelf Foobar2000 + EncWav2Ac3 maar misschien dat het makkelijker kan, i krijg het met gotsent nie voorelkaar maar dat komt miss omdat ik ac3filter niet geinstalleerd heb?
Als ik iets naar AC3 wil omzetten dan gebruik ik gewoon MEGui.
Ik heb het gebruikt om van AAC 5.1 in mp4 (incl video), AC3 audio te maken.
Misschien werkt dit ook voor mkv ac3 --> ac3?
Als het niet standaard werkt zou je een .avs kunnen maken met audio=true ipv audio=false en die .avs in laden bij het audio gedeelte van MEGui.
@Sentry, misschien is het een idee om in gotsent checks en warnings toe te voegen als bv ac3filter of haali media splitter niet geinstalleerd is?
[ Voor 13% gewijzigd door BillyBee op 11-12-2007 08:17 ]
http://forum.doom9.org/showthread.php?p=906946
http://www.homecinema-fr.com/forum/viewtopic.php?t=29842614 (gaar Engelse vertaling)
http://alkasar.online.fr/mkv2ts.html
Vooral die laatste lijkt interessant. Schijnbaar gebruikt mkv2ts graphedit om filters op een bepaalde manier te verbinden om de remux uit te voeren.
Zou moeten werken voor iedere mkv met h264 welke niet gebruik maakt van h264 features die de PS3 niet ondersteund. (mkv2ts ondersteund level veranderen naar 4.1 (met h264info), bij manueel graphedit gebruiken moet de 264 dus nog wel worden aangepast met h264info).
Zonodig kan er met TSRemux de .ts worden omgezet naar .m2ts
Ik heb nog geen tests uitgevoerd, misschien vanavond of morgen, maar misschien dat iemand hier al wat mee kan.
Als het goed werkt is het misschien een idee om de methode te gebruiken in GotSent, zodat we tenminste folders kunnen selecteren en dus mass-muxen
Voor de installatie van mkv2ts moet er een .bat bestandje worden uitgevoerd:
- aller dans le répertoire mkv2ts\tools\fitler-mkv2ts et lancer _elecard_filter.bat (pour installer les filtres utilisés par mkv2ts)
[ Voor 98% gewijzigd door BillyBee op 12-12-2007 11:33 ]
Ik ga testen! Kun je de bestanden die eruit komen dan ook afspelen op de pc itt vob?BillyBee schreef op woensdag 12 december 2007 @ 10:57:
Nog wat tooltjes en guides gevonden:
http://forum.doom9.org/showthread.php?p=906946
http://www.homecinema-fr.com/forum/viewtopic.php?t=29842614 (gaar Engelse vertaling)
http://alkasar.online.fr/mkv2ts.html
Vooral die laatste lijkt interessant. Schijnbaar gebruikt mkv2ts graphedit om filters op een bepaalde manier te verbinden om de remux uit te voeren.
Zou moeten werken voor iedere mkv met h264 welke niet gebruik maakt van h264 features die de PS3 niet ondersteund. (mkv2ts ondersteund level veranderen naar 4.1 (met h264info), bij manueel graphedit gebruiken moet de 264 dus nog wel worden aangepast met h264info).
Zonodig kan er met TSRemux de .ts worden omgezet naar .m2ts
Ik heb nog geen tests uitgevoerd, misschien vanavond of morgen, maar misschien dat iemand hier al wat mee kan.
Als het goed werkt is het misschien een idee om de methode te gebruiken in GotSent, zodat we tenminste folders kunnen selecteren en dus mass-muxen
Voor de installatie van mkv2ts moet er een .bat bestandje worden uitgevoerd:
[...]
#FFTB #CRO validator Kingstaker
Verder doe ik dus in code nogal wat wat je met graphedit normaal doet voor audio conversie, maar als er andere zaken in graphedit gebeuren (directshow chains) is dat ook zo in te bouwen in code:)
anyway, ik zit ff voor werk wat ver weg, dus ik kom vrijdag pas weer aan goed antwoorden toe..
Verwijderd
ik heb net 2 movies gemuxed allebei werken goed(op de x360)
ik heb net de film 300 gemuxed met subtitle(srt) conversion done mp4 bestand in orde...alleen de x360 zegt dat ie het niet kent ...maar de andere 2 films werken wel goed
edit
oke ..nu werkt ie wel dus :P(300) film is nu in 3delen...(split 4gb aangevinkt) en heb safe sync gebruikt..
alleen de ondertiteling doet het nog steeds niet
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2007 20:57 ]
Verwijderd
Nu heb ik een MKV met DTS sound als bron en die wil NIET spelen op men XBOX 360 na deze omgezet te hebben als volgt.
1ste maal: DTS aangevinked en 2.0 Stereo (standaard in ac3filter) - FPS 23.976
2de maal: AC3 aangevinked en 2.0 Stereo (standaard in ac3filter) - FPS 23.976
Speelt wel op de PC met WMP11 maar speelt niet op de Xbox360 (krijg telkens error code)
heb deze proberen te streamen en af te spelen vanaf externe HD (file is 6.2GB groot btw, misschien dat het daar aan ligt) Externe HD is met MacDrive geformateerd ivm grote bestanden.
Enig idee aub ?
Verwijderd
alleen de subtitles werken niet bij me, wat ik ook doe
Verwijderd
Ivm subtitles hou ik me niet mee bezig, dus kan ik je er ook niet mee helpen... sorry
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2007 19:15 ]
genc: subs worden wel in de file gezet, maar werken dus nog niet op de 360 en PS3, maar zitten wel alvast in MP4 default subs formaat in de file, zodat het in de toekomst kan gaan werken..
(ik weet het,, je hebt er nog helemaal niets aan op het ogenblik , maar ik blijf optimistisch)
Verder zou je streaming files voor de 360 wel groter kunnen maken dan 4GB, maar als je ze via DVD of externe disk speelt dan moeten ze gesplit worden)
Ik wil hier even op in gaan door te zeggen dat ik problemen heb gehad met 't streamen van > 4GB mp4's naar me 360. De 360 zegt gewoon dat 't formaat niet ondersteund wordt. Nadat ik m splits werkt 't wel gewoon. Ik heb 't maar bij 1 film geprobeerd, dus 't kan toeval geweest zijn...Sentry23 schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 10:44:
back.. (maar druk)
genc: subs worden wel in de file gezet, maar werken dus nog niet op de 360 en PS3, maar zitten wel alvast in MP4 default subs formaat in de file, zodat het in de toekomst kan gaan werken..
(ik weet het,, je hebt er nog helemaal niets aan op het ogenblik , maar ik blijf optimistisch)
Verder zou je streaming files voor de 360 wel groter kunnen maken dan 4GB, maar als je ze via DVD of externe disk speelt dan moeten ze gesplit worden)
Verwijderd
Zou erg handig zijn dan hoef ik sommige files niet meer in 3 te splitsen voor me 360 als de file bijv. 8.5 Gb is
Verwijderd
dank je wel voor gotsent
edit: en als we nou de filmpjes splitsen dan werken de subs toch niet
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2007 19:25 ]
<edit> ok, ik heb niet veel slaap gehad dus ik begreep het even verkeerd
Op 4GB kan ik ook heel eenvoudig een split maken (4.5 lijkt me nog steeds lastig om af te spelen), maar hou er rekening mee dat ik dit eerst deed, en dat het gevolg voor mij bij veel films van 4.5 GB was dat je precies bij de laatste 15 minuten (vol in de ontknoping) in eens het volgende deel moest selecteren. Maar voor grotere files kan het makkelijk zijn.</edit>
[ Voor 53% gewijzigd door Sentry23 op 14-12-2007 20:13 ]
Ik begrijp niet waarom fast forward bij deze sample het wel doet en die met ffmpg gemaakte niet... Misschien dat je de sample wil analyseren of iemand anders zodat we een goed werkende vob kunnen maken?
Hier is de link: http://rapidshare.com/files/76620000/VTS_01_1.rar.html
Verwijderd
heb gotsent geprobeerd en is idd geconverteed naar mp4 maar als ik het stream naar mijn xbox360 via wmp11 dan krijg ik blokkerig beeld.
iemand oplossing?
Waarschijnlijk is het een 1080p filmpje. Op de xbox krijg je hierdoor blokkerige beelden en op de ps3 geen beeld maar wel geluid. Sommige 720p filmpjes met grotere resolutie dan 1280*720 krijg je t zelfde probleem. Hiervoor is helaas nog geen oplossing voor....Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 16:47:
hoi gasten,
heb gotsent geprobeerd en is idd geconverteed naar mp4 maar als ik het stream naar mijn xbox360 via wmp11 dan krijg ik blokkerig beeld.
iemand oplossing?

Verwijderd
maar als het een wmv is lukt het wel?
Is het niet van MP4 naar hdwmv te brengen dan??
Verwijderd
Maar als ik em met iets anders open, zoals wmp, wordt er oppeens gezegd dat hij maar 960. Dus ik denk zo van, okee geen probleem. Ik gebruik gotsent en wat gebeurd er, dat filmpje word opgerekt in de hoogte.
Dus ik verander de brightness van de video en het blijkt dat er gewoon 2 zwarte balken vastzitten aan de film.
Wat ik dus denk is dat gotsent de zwarte balken weghaalt en de film oprekt om de plaats daarvan in te nemen.
Daardoor word ook mn lcd tv (16:9) gevuld in plaats van een cinematic effect met 2 zwarte balken.
Ik heb nu een video met waanzinnige kwaliteit, alleen zijn alle poppetjes 2 meter 50.
Dat kan ik misschien wel aanpassen in de AVC header door de aspect ratio te fixen.
Heb je een sample file voor me ?
Verder klopt het dat Nero AAC en ... (ben het even kwijt en zit op mijn werk) niet werken onder Vista x64?
Series gaan verder nog steeds zonder problemen! (met uitzondering van de series van de groep Dimension natuurlijk, dat ze het eens hetzelfde doen als ctu ofzo...)
Verwijderd
http://www.mediafire.com/?2pwjm9wxbss Dit is een sample.m4yall schreef op maandag 17 december 2007 @ 11:46:
Ik heb op Vista X64 toch nog enkele probleempjes. Ik heb de film Fantastic 4 rise of the silver surfer in 720p mkv gedownload. Als ik deze mux tot VOB doe, dan krijg ik geen geluid op de PS3. Doe ik safesync dan split GoTsent perfect, het eerste deel wordt goed omgezet, alleen telkens loopt FFMPEG vast bij het tweede deel. Ligt dit aan het bestand (iets in het tweede deel corrupt ofzo) of aan Vista X64?
Verder klopt het dat Nero AAC en ... (ben het even kwijt en zit op mijn werk) niet werken onder Vista x64?
Series gaan verder nog steeds zonder problemen! (met uitzondering van de series van de groep Dimension natuurlijk, dat ze het eens hetzelfde doen als ctu ofzo...)
Hopenlijk kan je het fixen
Verder zou ffmpeg gewoon op vista 64 moeten werken, maar je kan altijd een andere (nieuwere?) versie van ffmpeg er in stoppen om te zien wat daar mee gebeurt. (ik heb geen vista 64 om mee te testen namelijk)
Ortix: thanx. ik heb ff weer wat tests te doen zo te zien..
others: Ik zag dat de nieuwe PS3 firmware update er aan zit te komen met divx/wmv(vc1) support (geen divx 3.11 maar dat was te verwachten, gezien het feit dat dat een 'ietwat aangepaste' versie van de MS mpeg4 encoder was, waar nogal wat copyright issues bij spelen.) Er schijnt alleen een beperking van 2GB op de files te zitten, en daar kan ik denk ik wel heel eenvoudig een splitter voor inbakken. Is dat de moeite waard om te doen ?
[ Voor 27% gewijzigd door Sentry23 op 17-12-2007 16:45 ]
Morgen misschien update 2.10 met DivX en VC-1 ondersteuning!Video
- DivX y VC-1 WMV are now compatible. *
- The system is now compatible with the Profile 1.1 Blu-ray Disc. **
- A [BD data tool] option has been added ***
*
- To play VC-1 (WMV) files you will need to select the option [Activate WMA reproduction], available in the Settings > System Settings
- It's not possible to play copyrighted files or files compressed with DivX 3.11
- It's not possible to play files bigger then 2GB
**
- Now you have several additional features, like the simultaneous reproduction of the videos in the Blu-ray Disc compatible with the 1.1 Profile. The available features vary depending on the disc.
Stores the management data used by the Blu-ray Disc.
Dit is wel erg jammer: 'It's not possible to play files bigger then 2GB'... Misschien in een andere container?
Wat is nou eigenlijk beter? H264 was volgens mij beter dan VC-1, maar hoeveel beter/slechter is H264 tov DivX HD?
Edit: zag dat Sentry zijn bericht net heeft geupdate, ook toevallig
[ Voor 4% gewijzigd door blu-fox op 17-12-2007 16:51 ]
Na nog een keer proberen klopt het inderdaad dat er een melding kwam bij mux to vobSentry23 schreef op maandag 17 december 2007 @ 16:41:
my4all: wat betreft de mux to vob.. apart. dat is echt recht toe recht aan ac3/avc muxen. Alleen als het geluid DTS is kan het zijn dat er geen geluid in zit, maar daar zou een melding van moeten komen. (dat moet er nog in.. DTS -> AC3). Wat geeft de PS3 aan als je op select drukt tijdens het spelen ?
Verder zou ffmpeg gewoon op vista 64 moeten werken, maar je kan altijd een andere (nieuwere?) versie van ffmpeg er in stoppen om te zien wat daar mee gebeurt. (ik heb geen vista 64 om mee te testen namelijk)
Verwijderd
Ik ben bezig met het schrijven van een bash script om de conversie van mijn eigen mkv files te doen (zijn er wat veel, dus geen zin om in windows aan het klikken te gaan, en het moet ook gewoon automagisch kunnen), en ik doe ergens iets fout (files werken niet op m'n Xbox).
Het zou erg fijn zijn als ik jouw stappen na zou kunnen lopen (aangezien de gebruikte tools nagenoeg identiek zijn aan wat ik op mijn Debian server heb), zodat ik hierop verder kan klussen aan mijn script.
Het resultaat komt uiteraard dan ook hier te staan als ik het aan de praat heb.
Ik weet wel heel zeker dat die werkt.
Zou je je AC3filter settings eens kunnen bekijken, en kijken of je Nero gebruikt (dan is het identiek aan mijn conversie) ? Soms kan het rare effecten geven als er iets fout staat.
(Nero is eigenlijk alleen nodig als je een oude ffmpeg gebruikt, en de output op 24 bit zet. ffmpeg zou op 16 bit altijd goed moeten werken)
Mijn settings voor Ac3filter zijn voor 5.1 sources:
Main tab:
Output format: Dolby prologic 2, PCM 24 bit.
Gain: +8
DRC: enabled, +8
Mixer tab: enabled: auto matrix, normalize matrix, voice control, expand stereo.
Duke_templar: stuur maar ff een mailtje, dan kan ik makkelijker wat zken uitleggen.
<edit>command line control komt er trouwens ook zeer binnenkort aan</edit>
hesr: h264 > VC1 > divx/xvid ongeveer.. (AVC/h264 is dus de beste) (ik wil hier geen flamewar over starten
Andere containers dan AVI worden volgens mij op PS3 niet ondersteund voor divx/xvid maar ik ga vandaag eerst eens een set disks door de PS3 heen halen om te zien wat het precies wel en niet doet, en daarna een hele quick en dirty 2 GB split inbakken.
[ Voor 3% gewijzigd door Sentry23 op 18-12-2007 09:37 ]
Ik ga het vanavond meteen proberen! Ik gebruik geen Nero want GoTsent loopt dan vast. Ik zal ook eens op zoek gaan naar een nieuwe FFmpeg (kan die wel 24bit?). Maar als ik geen nieuwe versie kan vinden dan wordt het dus:Sentry23 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 09:33:
my4all: Crank met DTS zou erg goed geluid moeten geven in een MP4.
Ik weet wel heel zeker dat die werkt.
Zou je je AC3filter settings eens kunnen bekijken, en kijken of je Nero gebruikt (dan is het identiek aan mijn conversie) ? Soms kan het rare effecten geven als er iets fout staat.
(Nero is eigenlijk alleen nodig als je een oude ffmpeg gebruikt, en de output op 24 bit zet. ffmpeg zou op 16 bit altijd goed moeten werken)
Mijn settings voor Ac3filter zijn voor 5.1 sources:
Main tab:
Output format: Dolby prologic 2, PCM 24 bit.
Mixer tab: enabled: auto matrix, normalize matrix, voice control, expand stereo.
Main tab:
Output format: Dolby prologic 2, PCM 16 bit.
Dan zou ik Crank gewoon moeten hebben. Mijn instellingen (uit mijn hoofd) waren:
Main Window: AC3filter aangeklikt + safesync
Output format Dolby Prologic II, PCM weet ik niet, denk dat het gewoon op 16bit stond.
Gain +5
DRC: geen idee.
Werkt dit niet, zal ik Crank even op mijn externe harddisk zetten en proberen te converteren op mijn laptop, daar is Vista 32bit op geinstalleerd met Nero. Het gaat alleen ongeveer één keer zo langzaam
Persoonlijk heb ik bijna nooit last met sync issues, alleen heel soms bij tv series, films eigenlijk nooit.
Probeer eerst even zonder safesync dan.
Top! Ga het proberen. Ik dacht dat een van de 2 aangevinkt moest zijnSentry23 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 12:21:
my4all: als je safesync gebruikt dan gebruikt hij alleen FFmpeg, geen ac3filter.
Persoonlijk heb ik bijna nooit last met sync issues, alleen heel soms bij tv series, films eigenlijk nooit.
Probeer eerst even zonder safesync dan.

furfoot: sweet.. 't wordt druk met checken dus vandaag.. Maar als ik het goed begrepen heb werkt AC3 in divx ook gewoon.
[ Voor 20% gewijzigd door Sentry23 op 18-12-2007 14:16 ]
Verwijderd
Sentry wil je deze vob (duur 1 min.) willen analyseren waarom fastforward het bij deze wel goed doet?Sentry23 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 15:10:
Ik heb vanavond een test avond, dus hopelijk weet ik morgen meer(ik ben er gister niet aan toe gekomen)
http://rapidshare.com/files/76620000/VTS_01_1.rar.html
Verwijderd
Dat is zeker mooi :):) Kan niet wachtenSentry23 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 15:10:
ortix: Ik heb vanavond een test avond, dus hopelijk weet ik morgen meer(ik ben er gister niet aan toe gekomen)
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Hmmm, raar, deed het eerst via uShare (Linux). Heb net op jouw advies een sample op USB stick gezet en dan werkt het wel. Is dat logisch of ondersteund die XboX meer als ie rechtstreeks is aangesloten dan via aan uPnP server?Sentry23 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 15:56:
red nalie: waarmee share je de file ? En heb je al geprobeerd om een sample op USB stick o.i.d. te zetten om te zien of je die zo wel kan afspelen om te zien of het geen server probleem is ?
Instellingen main:
Audio: DTS
Instellingen AC3 filter:
Dolby Prologic II, 16Bit
Gain en DRC beide op +8
VistaX64:
Het splitten gaat goed, worden twee ongeveer even grote bestanden van gemaakt. Vervolgens komt het extract audio stream naar voren. Dit gaat een periode goed. Bij Fantastic4 gaat het goed totdat het eerste deal een bestand movie.h264 heeft gemaakt van 1,75GB. Daarna gebeurd niets meer. Bij Crank gebeurt ongeveer hetzelfde maar daar houd het na 2,3GB op.
Doordat ik niet verder kwam, de gesplitte files op de externe HDD gezet en op mijn laptop aangesloten met OS Vista 32, waar beta6 van Gotsent op loopt met Nero AAC e.d.. Instellingen exact hetzelfde gehouden (maar wel nero dus) en hij doet het als een zonnetje! Nu staan de films dus in MP4 op de externe HDD .
Gisteren had ik niet meer de tijd om het volledig te testen op de PS3, maar het geluid lijkt goed te zijn. PS3 gaf 2 kanaals audio aan, maar ik heb nog geen spraakscenes gehad e.d.alleen wat intro muziek van Fantastic4.
Crank was al een keer omgezet, maar met safesync. Toen kreeg ik alleen maar rare piepjes e.d. over mijn luidsprekers en geen spraak. Nu is safesync uit en de intromuziek klonk in ieder geval goed!
Het lijkt dus gewoon te liggen aan het verschil Vista 32 en 64 bit. Series omzetten zal dus gewoon gebeuren op de pc en films op de laptop. Beetje omslachtig, maar zolang het werkt, blijft GoTsent ideaal.
Kan er al getest worden?
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
sorcerer: wat betreft 32 bit.. alle apps/filters zijn gewoon 32 bit apps, dus wat er op 64 bit fout gaat ..
Een beetje een raadsel voor mij. Ik dacht ook dat dat gewoon compatible moest zijn.
en. back to work..
[ Voor 4% gewijzigd door Sentry23 op 20-12-2007 20:44 ]
Verwijderd
Ik heb met GotSent een mkv omgezet naar vob. De vob werkt op de PS3, maar als ik de film stop, en hem later weer wil starten, dan gaat dat niet. Alleen opnieuw starten vanaf begin werkt. Ook werkt doorspoelen niet.
Dit alles werkt wel bij een vob die gemaakt is met mkv2vob.
PSN: Shiver23
@hesr,hesr schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 20:18:
Sentry,
Ik heb met GotSent een mkv omgezet naar vob. De vob werkt op de PS3, maar als ik de film stop, en hem later weer wil starten, dan gaat dat niet. Alleen opnieuw starten vanaf begin werkt. Ook werkt doorspoelen niet.
Dit alles werkt wel bij een vob die gemaakt is met mkv2vob.
Heb een aantal samples gemaakt met mkv2vob maar krijg hetzelfde probleem met doorspoelen...
Verwijderd
Ik probeer me er ook een beetje in te verdiepen, heb net een week de ps3 binnen, en download altijd veel van nieuwsgroepen (maar wie niet
Ik heb wel veel last van bestanden die vast slaan, en niet door kunnen spoelen.
Heb ook problemen met de 3 m2ts bestanden van King Kong, die vastslaan bij het doorspoelen.(van het begin af spelen ze gewoon goed.) Ik weet niet of dit de zelfde is als hesr
Laatst heb ik een Surf'sup gedownload, daar was ik zelf over te spreken.
Het waren twee mappen (BDMV and CERTIFICATE ) en branden als udf 2.5 on DVD5.
De ps3 ziet het als een soort dvd, dus ook met skippen naar volgende scene, en met ac3 audio, wat voor de meeste van ons nog steeds gebruikt word.
Misschien kan/kunnen je/jullie hierwat mee.
Enig idee met werk progie dit gedaan is
Info NFO bestand:
Complete name : Surfs.Up.2007.720p.AVCHD.PS3
Format : BluRay Video
Format/Family : MPEG-2
File size : 4.34 GiB
Subs : Dutch(hardcoded)
Video
Codec : AVC
Bit rate : 6000 Kbps
Bit rate mode : VBR
Codec/Info : MPEG-4 AVC
Codec profile : High@L4.1
Width : 1280 pixels
Height : 720 pixels
Aspect ratio : 16/9
Audio
Codec : AC3
Bit rate : 448 Kbps
Bit rate mode : CBR
Channel(s) : 6 channels
Channel positions : Front: L C R, Rear: L R, Subwoofer
Sampling rate : 48 KHz
Burn BDMV and CERTIFICATE directory as udf 2.5 on DVD5
Ik bewaar mijn films ook altijd.
Groet DJ
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2007 20:35 ]
Ja is dezelfde, heb het zelf gepost.Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 20:31:
Ik heb wel veel last van bestanden die vast slaan, en niet door kunnen spoelen.
Heb ook problemen met de 3 m2ts bestanden van King Kong, die vastslaan bij het doorspoelen.(van het begin af spelen ze gewoon goed.) Ik weet niet of dit de zelfde is als hesr
Het muxen stopt gewoon op een gegeven moment, zonder dat hij klaar is. Als ik gewoon mux met ffmpeg heb ik dat probleem niet.
Iemand een idee hoe dat komt, en waarom het in GotSent wel werkt (maar dan niet goed op de PS3)?
Edit: Ohja, ik gebruik Vista.
[ Voor 4% gewijzigd door blu-fox op 22-12-2007 23:49 ]
Verwijderd
Maar waarom neemt hij de subs niet mee die wel in de mkv zitten?
Als het niet met Godsent lukt met welk programma dan?
Want ik heb gisteren een film omgezet van mkv naar Mp4 met het programma MeGui maar dat duurde 16 uur en dat is echt te lang om nog leuk te vinden.
Mijn vraag is dus, of het nog mogelijk word om de ondertiteling erin te krijgen met GodSent of dat ik het weer op de oude manier moet doen en dus maar een snellere computer moet kopen want nu heb ik een P4 3,2 gig met 3 gb geheugen.
Helaas leest de ps3 de sub niet bij het afspelen in een mp4, dus ps3 ondersteund nog geen subtitles...of je moet de sub erin branden en dat duurt inderdaad veel langer. Hopelijk komt Sony met een update die sub wel ondersteund. Vandaar dat Sentry alvast een optie heeft ingebouwd..
Verwijderd
Wij hebben al een update gekregen rond 5 december en kunnen nu gelukkig mp4 en divx afspelen maar we zitten ook met der subs die er niet appart bij genomen worden.
Verwijderd
Ik ben zelf even op onderzoek uitgegaan en wat blijkt: AviDemux doet precies hetzelfde.. als ik mn video open in avidemux dan is 'ie gewoon uitgerekt... idee?Sentry23 schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 09:14:
ortix: daar was ik mee o.a. mee bezigIk kan de verhouding redelijk goed zetten, maar ik moet ook de code aanpassen om aspect ratio goed uit te lezen. (het lijkt erop alsof die niet goed gezet was, en dan beeldvullend komt, terwijl de PC dit weer lijkt te negeren.)
Run-Time error: '-2147221008 (800401f0)
Automation error
Coinitialize has not been called.
Helaas gebeurd dit elke keer, ook bij andere films... enig idee?
Hmmja, maar heb voor de zekerheid Haali en AC3filter ff opnieuw geinstalleerd, verder niks nodig toch?Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2007 @ 22:35:
Heb je alle codecs geinstalleerd?
EDIT: en na herinstallatie van beide progsels werkt het allemaal weer
Overigens een perfecte tool Sentry! Wellicht ooit eens een queue optie?
[ Voor 22% gewijzigd door S1W op 26-12-2007 23:52 ]
Verwijderd
Je kan toch een hele folder selecteren met meerdere bestanden... Queue optie zit er dus eigenlijk al in.S1W schreef op woensdag 26 december 2007 @ 23:13:
[...]
Hmmja, maar heb voor de zekerheid Haali en AC3filter ff opnieuw geinstalleerd, verder niks nodig toch?
EDIT: en na herinstallatie van beide progsels werkt het allemaal weer
Overigens een perfecte tool Sentry! Wellicht ooit eens een queue optie?
JeemigVerwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 10:43:
[...]
Je kan toch een hele folder selecteren met meerdere bestanden... Queue optie zit er dus eigenlijk al in.
Alleen gaat het dan goed als ik een film met gewoon stereo naar een 5.1 profiel laat omzetten door AC3 filter? Heb namelijk 5.1 films en 2.0 door elkaar staan, en wil het 5.1 signaal sowieso wel meenemen...
I did some research and 1080p files work on ps3 if:
- number of reference is 4 AND number of bframes is 0
OR
- number or reference frames is lower or equal to 3
its related to the number of refrence and bframes. Too many reference frames puts it over the 4.1 level limit and the ps3 only plays upto level 4.1 even with level spoofing...
[ Voor 25% gewijzigd door xxACxx op 27-12-2007 14:57 ]
Edit 1:
Okee ze waren verwijderd en norton had ze als protected files nog staan
Edit 2:
Okee, ik heb dus een video file in mkv en die omgezet via dat GotSent.
Daarna de file gerenamed naar .avi (van *.h264 die ik trouwens elke keer via mijn norton protected files moet terug halen omdat hij hem na het encoden van mijn harde schijf afgooit) zodat ik hem kon toevoegen in mijn xbox media library zodat hij gestreamed kan worden en mijn 360 hem ziet. Xbox 360 aangezet en als ik de file aan click dan zegt hij mooi dat hij de codec niet support.
Kan het zijn dat de codec die voor de film is gebruikt niet door de 360 gelezen kan worden omdat, dat mkv een soort container is wat dus ook een codec kan bevatten wat de 360 niet kan lezen?
Of doe ik iets anders fout?
Edit 3:
Ik deed iets anders fout, namelijk eigenwijs zijn en denken dat ik de laatste versie van ac3filter en haali al had terwijl dit niet zo was. Deze blijken dus redelijk belangrijk te zijn

Edit 4:
Het werkt allemaal prima, maar ik heb dus ook het probleem dat de aspect ratio niet meer klopt en dat het geluid beduidend zachter is, maar dat valt volgens mij op te lossen door een +10 db boost te geven via Ac3filter (nog niet getest). Helaas kan ik geen simpele optie vinden voor het aspect ratio probleem, hopelijk heeft iemand anders ideeën.
[ Voor 74% gewijzigd door WiXX op 27-12-2007 22:35 ]