[PS3/360] GOTSent, MKV naar MP4 converter

Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste
Acties:
  • 156.499 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik gedaan. Heb nu 023b4 gebruikt. Ook die geeft aan dat het beschadigde data is.
Ik heb ook een paar sample mkv'tjes met verschillende andere convertprogramma's naar mp4's omgezet en sommigen geven nu alleen geluid en geen beeld. Volgens mij is dit echt een ps3 probleem nu. Want dit heb ik nog niet eerder meegemaakt. Niet voor de 2.0 update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werkt alles prima, beter zelfs, een aantal mkv die het voorheen niet deden, werken nu wel goed. Ook op mij PS3. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NOu ik weet niet meer wat ik moet doen...
Maar heb maar 1x met succes een film geremuxed en dat was de matrix.
en voor de rest is het het ding loopt, alles lijkt goed te gaan, finished en poef alles is weg!!!

Wordt er een beetje cranky van maarja.... iemand een oplossing?? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-07 12:36
DHEL:
Ik ben ook ff druk bezig met Assasins Creed, dus ff wat minder produktief ;), maar ik zal morgen eens kijken hoe en wat.. Heb je al wel met safesync geprobeerd?

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 16:25
vandaag eens getest met een 1080p bestand: krijg zwart scherm maar wel geluid. Tijdsduur wordt correct weergegeven. Op de pc spelen de bestanden wel goed af.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er hier iemand ook problemen met FFMPEG met de laatste versie die bij de beta6 zit ?
Als je via gotsent optie safe sync gebruikt dan gebruikt hij deze en zie je plots alle dosboxen snel weggaan en direct conversion done terwijl er eigenlijk niet gebeurd is omdat FFMPEG volgende error geeft : Unknown encoder 'aac'

....

De foutmelding heb ik gevonden met manueel ffmpeg op een wav file los te laten met volgende commando :

FFmpeg.exe -f wav -i "movie.wav" -acodec aac -ac 2 -ab 224kb "movie.aac"

Pfffff. en dit op meerdere pc's :( en niet veel gevonden via google...

@PHUSEBOX : zwart beeld op ps3 en blokjes op xbox360 komt omdat het echte level 5.1 high profiles zijn... :( waarschijnlijk wordt dit pas opgelost door te wachten op een update van ps3 en xbox360 of te reencoden :(

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2007 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
djbase: ik ben er uit..
Ik ben bezig de rar aan te passen en er een goeie ffmpeg in te doen. Deze had niet de juiste AAC encoder in zich. (ik had een andere versie in de dev directory staan dan in de distributie folder).

[ Voor 23% gewijzigd door Sentry23 op 19-11-2007 09:16 ]

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxACxx
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:27
Sentry23 schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 15:57:
tiger: Met tversity neem ik aan ?
Inderdaad met Tversity alleen op 1 of ander manier na de update van tversity, krijg een unsupport data zowel van avi en mp4 files met het streamen :?

Maar ja gelukkig werkt het via een extern hd wel (geen avi) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aha dat is goe :p ik werd wijt zot :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 19:55
Ik heb problemen met de 720p van Heroes S2E07 - Na ongeveer 15 seconden hapert zowel beeld als geluid en stopt de aflevering.

Andere aflevering van Heroes ging wel goed....Iemand anders die toevallig ook deze aflevering heeft geprobeerd om te zetten en hem wel werkend heeft? Kan dit een probleem zijn met de settings van GotSent of een probleem met de release?

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
frostie: Dit lijkt een 2.0 firmware probleem: bij MP4 streaming gaat de network load na een halve minuut ongeveer naar 100% en blijft daar ook op.
Als je een copy doet, dan speelt wel alles perfect af. (als dit hetzelfde probleem is)
Ik ben nog bezig te kijken of dit met hinting of andere MTU options misschien op te lossen is, maar voor de PS3 2.0 update was dit probleem er nog niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Sentry23 op 19-11-2007 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillyBee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-03 16:44
Lijkt een probleem van MP4Box te zijn, met andere versie lijkt het wel goed te gaan. MeGUI en andere tools, zowel als apart met ffmpeg gaat wel alles goed

6th Sense - International Online Coop Gaming: www.6thSense.eu - Antec P160 case,Antec 650w Trio,Asus P5N32-E SLI Plus,C2D E6600 3300mhz,Scythe Infinity,4GB G. Skill f2-6400phu2-2gbhz DDR2-800,GF 8800GTX - Vista 64-Bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

Sentry23 schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 14:21:
Heb je 2 files < 4GB over ? (hij laat ook de originele ongesplitte staan, en die kan je inderdaad niet spelen)
Zo ja, en spelen die niet, heb je een linkje naar die file ? (nzb o.i.d.)
De split files moeten het gewoon doen, of in ieder geen melding geven dat het niet werkt. Hoogstens een zwart scherm..
<edit:> soms gaat het ook fout met tversity. Heb je ook kunnen testen met twony of nero mediahome ?</edit>
Ik heb 3 files over, 2 van 2,7 en een van 2,4 GB. Alledrie spelen deze niet, ook niet na kopieeren. Nero ben ik aan het proberen maar die krijg ik maar niet werkend.

NZB heb ik helaas niet meer.. kan de file niet meer vinden op usenet.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
billyb: welke versie van mp4box werkt wel dan ?
Verder heb ik het probleem ook met veel eerde geconverteerde file, dus dit lijkt echt niet aan GOTsent te liggen.

[ Voor 55% gewijzigd door Sentry23 op 19-11-2007 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-04 20:16

harlekein

Creator Owner

Ik heb wel series kunnen kijken via Gotsend, maar nog geen enkele HD film. Al een aantal geprobeerd en ik krijg op de PS3 bij allemaal corrupted data. Deze files zijn al gesplit trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
harlekein schreef op maandag 19 november 2007 @ 13:03:
Ik heb wel series kunnen kijken via Gotsend, maar nog geen enkele HD film. Al een aantal geprobeerd en ik krijg op de PS3 bij allemaal corrupted data. Deze files zijn al gesplit trouwens.
Heb je een link o.i.d. (kan je ook mailen)..
Ik heb nooit last met splitsen, dus ik wil graag weten wat er aan de hand is met de films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostie
Sentry23 schreef op maandag 19 november 2007 @ 11:26:
frostie: Dit lijkt een 2.0 firmware probleem: bij MP4 streaming gaat de network load na een halve minuut ongeveer naar 100% en blijft daar ook op.
Als je een copy doet, dan speelt wel alles perfect af. (als dit hetzelfde probleem is)
Ik ben nog bezig te kijken of dit met hinting of andere MTU options misschien op te lossen is, maar voor de PS3 2.0 update was dit probleem er nog niet.
Thanks! Met copy neem ik aan dat je bedoelt dat ik hem kopieer naar mij HDD In de PS3? Vanavond eens uitzoeken hoe dat moet :)

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Frostie schreef op maandag 19 november 2007 @ 13:27:
[...]

Thanks! Met copy neem ik aan dat je bedoelt dat ik hem kopieer naar mij HDD In de PS3? Vanavond eens uitzoeken hoe dat moet :)
Niet lastig.. gewoon in plaats van play, op driehoekje drukken in de mediaserver folder, en daar staat de optie 'copy' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostie
En wederom bedankt! Zal laten weten of dit het "probleem" oplost.

Begrijp onderhand wel dat FW2.0 nogal wat problemen in zich had.

*** Gekopieerd naar de PS3 en werkt als een trein! ***

[ Voor 17% gewijzigd door Frostie op 19-11-2007 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillyBee
Sentry23 schreef op maandag 19 november 2007 @ 13:00:
billyb: welke versie van mp4box werkt wel dan ?
Verder heb ik het probleem ook met veel eerde geconverteerde file, dus dit lijkt echt niet aan GOTsent te liggen.
De volgende versies produceren werkende files voor mij:
code:
1
2
3
4
C:\Program Files (x86)\megui\tools\mp4box>mp4box -version
MP4Box - GPAC version 0.4.3-DEV - compiled by Kurtnoise - Apr 23 2007
GPAC Copyright: (c) Jean Le Feuvre 2000-2005
                (c) ENST 2005-200X

en

code:
1
2
3
4
5
C:\Program Files (x86)\Yamb>mp4box -version
MP4Box - GPAC version 0.4.5-DEV (build 10 - Nov  7 2007) - compiled by Kurtnoise

GPAC Copyright: (c) Jean Le Feuvre 2000-2005
                (c) ENST 2005-200X

Ik ben overigens de afgelopen dagen hysterisch opzoek geweest naar een oplossing voor 5.1 AC3 sound. Tot nu toe overal in gefaald:
  • Geen "xxx 5.1" --> "AC3 5.1" output optie op de PS3
  • Op geen een manier een seekable VOB/TS voor elkaar gekregen, dus of 5.1 + no seek of stereo + seek
Ik kus de voeten van de persoon die het voor elkaar krijgt _/-\o_ :)

[ Voor 19% gewijzigd door BillyBee op 19-11-2007 18:00 ]

6th Sense - International Online Coop Gaming: www.6thSense.eu - Antec P160 case,Antec 650w Trio,Asus P5N32-E SLI Plus,C2D E6600 3300mhz,Scythe Infinity,4GB G. Skill f2-6400phu2-2gbhz DDR2-800,GF 8800GTX - Vista 64-Bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey!

Ja heb ik geprobeerd, zou het er soms aan kunnen liggen dat de files die in de container zitten zelf weer in container zitten of verkeerd beneoemd zijn als main video?

Kheb nu bij al mijn nieuwe mkv's die ik down dat ze niet door GotSent heen komen.
Als ik bv Yamb gebruikt klapt de versie van MP4Box er altijd uit dit is dezelfde die jij hebt gebruikt.

zou het daarin kunnen zitten anders heb je de versie van MP4box die jij gebruikt?

gree _/-\o_ t dhel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry voor mijn belabberde nederlands!
was ff bezig.

maar is er ook een proggie voor het demuxen van .ts files????

greets dhel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
@DHEL: no probs :)
Maar inderdaad, dat is een probleempje dat pas boven is gekomen, en ik ben er mee bezig dat te fixen (zie de laatste release notes bij 23b6). Sommige encoders stoppen om een compleet ondoorgrondbare reden een h264 stream in een avi, en dan in een mkv. (kijk maar met mkvinfo wat hij zegt over de videostream, waarschijnlijk staat er dan iets van MS/VFW/FOURCC .
Ik zit alleen met het probleem dat veel van die streams met de intel h264 encoder zijn gemaakt, en een heel andere header lijken te hebben..
Verder kan je altijd de mp4box.exe in de mp4box folder vervangen door een versie waar het wel goed mee gaat.
@Harlekein: Er schijnt ook een probleem gefixed te zijn in firmware 2.01 waar sommige users problemen hadden met het afspelen van files > 2 GB. Misschien dat dit de oorzaak was ?

[ Voor 12% gewijzigd door Sentry23 op 20-11-2007 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxACxx
Op de officiële PlayStation Blog heeft Eric Lempel, Director van de Sony Network Operations, laten weten dat firmware update 2.01 nu te downloaden valt naar je PlayStation 3. Deze update is bedoeld om een betere stabiliteit te garanderen.

• Stability during playing some PLAYSTATION 3 format software has been improved.

• Stability of System Software including Internet Browser and Information Board has been improved.

• Stability of the upscaler for PlayStation 2 format software has been improved. (Playability of PlayStation 2 depends on model)

• [Remote Start] feature is changed to avoid unintended power on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 08:52
Iemand al getest of 2.01 wel AC3 5.1 playback ondersteund?

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Ik ga vandaag even testen of er iets speciaals bij ffmpeg aan moet staan, of een speciale versie nodig is (voor vobs aanmaken) maar de optie zit er morgen weer in om ook direct naar vob te muxen (als je wil.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik nu al een paar dagen jouw progje en ik vindt het schitterend maar nu heb ik S4e8 gedwnl van Stargate Atlantis en daar zit het geluid niet gelijk met het beeld. Op het bronbestand is dit wel.

Kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Dexon: helaas, als je iets verder terug kijkt in deze thread zal je zien dat een klein gedeelte van de 720p bestanden geen beeld geven. Er wordt nog steeds aan gewerkt om het goed te krijgen, maar ik begin bang te worden dat het niet echt goed gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahzo maar ik heb wel beeld hé maar het geluid loopt niet gelijk met het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Ah okay, dat komt wel eens voor meestel met TV series als er errors in de AC3 decoding voor komen.
Als je safesync kiest dan is hij vaak beter gesynced. (ffmpeg gaat iets anders om met fouten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 09:46
Zo net even half seizoen Heroes HDTV omgezet, werkt goed.
Het duurde even voordat ik doorhad dat ik de rar file moest downloaden en niet de losse .exe :X
Misschien toch even met vette letters neerzetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
'k zal het er eens bij zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
OK, beta 7 is up, met een aantal nieuwe dingen. Er moet nog wat getest worden, maar als je het aandurft...:
http://www.mediafire.com/?emgw0frgtj3

1) er zit een nieuwere ffmpeg in, die je nodig hebt, dus download de hele nieuwe rar.
2) mux to vob, voor AC3 h264 file: extract de ac3/h264, pas de h264 header aan, en muxt naar vob. Zeer snel, maar met bekende nadelen dus (en werkt alleen met AC3)
3) Als je een crash hebt met de normale audio extraction en safesync moet gebruiken, kan je een double click doen op het GOT logo, om zo een register.bat file in je gotsent dir te krijgen, die je kan runnen om de DLL en AX te registreren. (en evt fourmeldingen daarvan te kunnen zien)
4) als je een chapters.txt of een (mkv name).txt in de mkv bron folder hebt staan, dan voegt hij dit als chapter information toe. (heb je nu nog niets aan behalve op PC, maar misschien, als het ondersteund wordt later wel). (op verzoek gedaan..) (er komt een chapters select box te staan als hij iets vindt)
5) laat ff weten of VOB goed werkt op PS3, (en misschien ook op 360).
ik heb een last minute wijziging gemaakt die ik niet heb kunnen testen op PS3 .
<edit:>
6) helemaal vergeten te zeggen.. tijdens conversie draaiien alle dos vensters minimized, zodat de focus van de windows niet steeds heen en weer gaat en je nog wat op de PC kan doen. (totdat de aac conversie start..)

[ Voor 8% gewijzigd door Sentry23 op 21-11-2007 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beter!!!! even testen!!!!

O ja het streamen van VOB is echt super relaxed!
Heb nu al ratatoile gedaan en Justin Timberlake Live @ MSG.
En Vob neemt ac3 en de hele mik mak netjes over.
Ik moest alleen de vob .mpg noemen en dan ondersteund windows media player het en is het makkelijk te sharen met je PS3.

Misschien een vreemde oplossing maar het werkt!!!!

Greetz DHEL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
dhel: Ok, geen probleem om dat default ook op mpg te zetten.. vandaar de test :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net met GotSent geprobeerd het omtezetten naar VOB.

Hierbij stuit ik op het rpobleem dat de PS3 het niet kan lezen als ik het mpg heb genoemd.

Mijn manier voor de convert:

1. ik neem de mkv en die gooi ik door: mkv2vob.exe >> http://www.3r1c.eu/mkv2vob/mkv2vob.rar
2. dan hernoem ik het bestand naar .mpg
3. het mediaplayer verhaal. oftewel drag and drop

misschien heb je wat aan dit proggie om te ontleden.

greetz dhel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O ja kan je ook inbouwen dat er een vinkje staat dat hij de raw files laat staan.
Ik ben een beetje lastig he! hahaha.

greetz dhel

• Sentry23
dhel: Ik zal nog ff checken met die vob mux.. er zal vast iets heel stoms fout gaan.. Heeft iemand die commandline getest van een paar pages terug en daar succes mee gehad?
Verder komt er in de update van de beta nog een vinkje voor 'delete temp files' (default aan)

Verwijderd

Ik heb het meerdere keren geprobeerd te muxen naar vob maar zonder succes. Ik heb hem op 5.1 en 2.0 ac3 gezet maar dat mocht niet baten. Ik kan hem niet afspelen op mijn PS3.

Klopt het dat je nog steeds maar 30 sec. kan streamen vanaf je pc en hij daarna verschrikkelijk begint te stotteren ? Van een USB HDD werkt het wel prima.

• Sentry23
Crazy: klopt.. ik moet mijn header adjust iets aanpassen om ook goed in een vob te werken, dus het werkt nog niet goed.
Wat betreft de mp4 streaming, dat is sinds 2.0 een probleem, en daar is nog geen oplossing voor, behalve evt dus de mp4 lokaal te kopieren voor deze af te spelen, of van een extern medium.

• BillyBee
Sentry23 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 10:59:
Crazy: klopt.. ik moet mijn header adjust iets aanpassen om ook goed in een vob te werken, dus het werkt nog niet goed.
Wat betreft de mp4 streaming, dat is sinds 2.0 een probleem, en daar is nog geen oplossing voor, behalve evt dus de mp4 lokaal te kopieren voor deze af te spelen, of van een extern medium.
Al mijn Mp4's werken perfect, zelfs sinds 2.0, maar niet als ik jouw programma gebruik (nieuwe versie nog niet geprobeerd).
Mijn methode:
mkvextract
change level to 4.1 met h264info
recode ac3 to wav met besweet
recode wav to mpa met nero-encoder
mux h264+mpa to mp4 met mp4box (met yamb)

Streamen en lokaal kopieren werkt beiden als een zonnetje.
Meest recente TVersity media streamer

• Sentry23
Goed; als ik dan toch aan de slag moet.. het enige wat uit kan maken is de header adjust. Dat stond al op het programma, maar zal blijkbaar eerder af moeten, dus zal ik, denk ik een aanpassing maken van h264info (gelukkig onder de MPL) voor een slow haeder adjust..
Neemt niet weg dat het bizar is dat het probleem pas met 2.0 te voorschijn is gekomen, alleen op de PS3, en bij lokaal afspelen niet voor problemen zorgt.

[ Voor 3% gewijzigd door Sentry23 op 22-11-2007 15:19 ]

• Bokkoman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-09 12:35
Sentry23 schreef op zondag 18 november 2007 @ 19:23:
DHEL:
Ik ben ook ff druk bezig met Assasins Creed, dus ff wat minder produktief ;), maar ik zal morgen eens kijken hoe en wat.. Heb je al wel met safesync geprobeerd?
En bevalt het spel je? Ik heb hem gister uitgespeeld, het einde is echt raadselachtig cool. Maar over sommige dingen ben ik wel beetje ontevreden (vooral het vast lopen van het spel of me hele PS3 met nieuwe firmware 2.0+), maar goed, verder cool spel :) Ik wacht met smart op deel 2.

[ Voor 7% gewijzigd door Bokkoman op 22-11-2007 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
:) Het spel bevalt goed, al had het zo veel beter kunnen zijn..
Tussen werk en coden duurt het in ieder geval wel lekker lang voordat ik uit heb ;)
Toch jammer van al die hangs, rare framerate issues en andere rare bugs..

Heeft er trouwens iemand zin om mee te helpen om h264info onder de MPL over te zetten naar een CLI applicatie ? Mijn MFC (VC++) kennis is redelijk stoffig ..

[ Voor 11% gewijzigd door Sentry23 op 23-11-2007 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willy-Jan Prijs
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09 16:43
Heb gisteren een tweetal afleveringen van Heroes omgezet van MKV naar HD-AVC met het volgend programma MKV 2 HD-AVC v1.00 For PS3 BETA beide resulteren in perfect videobeeld en 5.1 kan ac3 geluid. (PS3 op 1080p en via de optische uitgang aangesloten op de Harman Kardon geluid set + firmware 2.01 met firmware 1.93 welke ik daarvoor had kreeg ik gewoon 2.0 geluid)

Ga het nu met GOTSent proberen wish me luck =)

edit: het is me niet gelukt om het werkend te krijgen met beta7.
de PS3 geeft unsupported data aan wanneer ik naar vob mux met ac3 geluid.
met mkv 2 hd-avc krijg ik perfect beeld en 5.1 geluid alleen je moet niet gaan doorspoelen :P

[ Voor 28% gewijzigd door Willy-Jan Prijs op 24-11-2007 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik via een ander programma subtitles inbakken in de .mkv en dan converteren met Gotsent?
Zoja welk programma wan tik zit al 3 uur te zoeken en heb nog geen resultaat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willy-Jan Prijs
Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 14:10:
Kan ik via een ander programma subtitles inbakken in de .mkv en dan converteren met Gotsent?
Zoja welk programma wan tik zit al 3 uur te zoeken en heb nog geen resultaat :(
Om subtitles in te bakken (hardcoded) moet je de complete film/serie encoded worden wat lange tijd duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Willy-Jan Prijs schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 17:32:
[...]

Om subtitles in te bakken (hardcoded) moet je de complete film/serie encoded worden wat lange tijd duurt.
Nu heb ik een AVI-MUX gevonden maar telkens wanneer ik subtitles toevoeg dan duurt men film plots 4 keer langer en heb ik geen beeld, maar wel geluid :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willy-Jan Prijs
probeer eens xvid4psp. hiermee kan je subtitles hardcoded in je files zetten. Het vereist wel een volledige encode en geen recode/mux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Willy-Jan Prijs schreef op zondag 25 november 2007 @ 00:28:
probeer eens xvid4psp. hiermee kan je subtitles hardcoded in je files zetten. Het vereist wel een volledige encode en geen recode/mux.
Maar hiermee kan ik niet m'n originele resolutie behouden :(

Via AVI-MUX heb ik de subtitles erin gekregen (dus in het bestand) maar deze zijn niet hardcoded dus kan ik geen subtitles krijgen op m'n PS3 :(

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2007 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willy-Jan Prijs
Verwijderd schreef op zondag 25 november 2007 @ 12:32:
[...]

Maar hiermee kan ik niet m'n originele resolutie behouden :(

Via AVI-MUX heb ik de subtitles erin gekregen (dus in het bestand) maar deze zijn niet hardcoded dus kan ik geen subtitles krijgen op m'n PS3 :(
als het goed is kan je de resolutie 1 op 1 meenemen met xvid4psp.
zal het eens proberen hier :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij als ik kijk naar de instellingen voor de resolutie dan kan ik maximum maar 720 x 480 nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-04 20:16

harlekein

Creator Owner

Sentry23 schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 08:39:
@Harlekein: Er schijnt ook een probleem gefixed te zijn in firmware 2.01 waar sommige users problemen hadden met het afspelen van files > 2 GB. Misschien dat dit de oorzaak was ?
Ik had het niet meer getest, maar zojuist wel en het werkt nu inderdaad! Niets mis met Gotsent dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Willy-Jan Prijs schreef op zondag 25 november 2007 @ 16:37:
[...]

als het goed is kan je de resolutie 1 op 1 meenemen met xvid4psp.
zal het eens proberen hier :D
Was iets vergeten, heb het gevonden hoe ik m'n resolutie kan behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor op xbox360 werkt die beta 7 zeer goed, en de ffmpeg in deze release lijkt minder problemen te hebben met nog eventuele sync problemen zelf via safesync

tnx ;)

mja ik heb dus inderdaad ook die problemen met men PS3 sind die firmware v2 .... er zijn er veel die nietmeer gaan die ervoor wel gingen... echt bizar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
ok.. kleine update dus.. Er komt een kleine update voor beta 8 aan die via de h264info header aanpassing een mux naar vob wel goed doet.
(nog ff de h264 specs er op nagekeken, maar het zou toch echt maar 1 byte verschil mogen maken, aangezien er geen checksum o.i.d. op de header zit, dus ik snap nog niet waarom de andere aanpassing niet zou werken)
Alleen moet er dus nog een handmatige handeling worden uitgevoerd, waar ik niet zo blij mee ben, dus komt er ook een aanpassing in h264info zodat die ook automatisch kan werken.
Ik ben verder niet zo'n fan van die vob mux, aangezien dat echt alleen op PS3 werkt (niet eens op de PC) maar de optie komt er i.i.g. wel werkend in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan het even niet meer volgen.
Heb net GOTSent gedownoad en een paar mkv samples en als ik die invoer en laat converteren naar een andere map worden de bestanden weer verwijderd.
Doe ik iets fout?
ik gebruik 0.23 B6 stable versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
escape: dat lijkt alsof de laatste mux stap niet goed gaat. Kan je een keer met safesync aan proberen ?
Als dat wel gaat, wil je dan eens met beta 7 proberen, en dubbel klikken op het form, en de register.bat uitvoeren (die wordt dan aangemaakt in de gotsent dir), voordat je het normaal probeert (zonder safesync) ?

[ Voor 11% gewijzigd door Sentry23 op 26-11-2007 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sentry23 schreef op maandag 26 november 2007 @ 10:52:
escape: dat lijkt alsof de laatste mux stap niet goed gaat. Kan je een keer met safesync aan proberen ?
Als dat wel gaat, wil je dan eens met beta 7 proberen, en dubbel klikken op het form, en de register.bat uitvoeren (die wordt dan aangemaakt in de gotsent dir), voordat je het normaal probeert (zonder safesync) ?
Met Safesync gaat het prima.
Streamen met Nero gaat ook goed, alleen het beeld en geluid happert enorm tijdens het afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
escape: dit is een firmware 2.0 en 2.01 probleem. Ik heb ook nog getest met h264info om de header aan te passen, maar het probleem bleef. De enige workaround op het ogenblik heb is de file eerst naar de PS3 te kopieren.

Verder, heb je Haali en AC3filter goed geinstalleerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het complete pakket gedownload, neem aan dat die er ook in zitten?

Verder heb ik nog een vraagje, ik zag in de nieuwsgroepen veel x264 bestanden staan, die moet je eerst omzetten naar mp4 neem ik aan.
Hebben deze dan ook 5.1 geluid of alleen stereo?

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2007 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
escape: Op deze pagina staan de filters, die niet automatisch geinstalleerd worden. http://sentry23.googlepages.com/
Dit zal waarschijnlijk de oorzaak zijn van de fout.

En de x264 bestanden zijn ook meestal MKV bestanden die naar MP4 moeten worden omgezet (of binnekort dus ook werkend naar VOB), dat is de bedoeling van GOTSent ;)
Kijk anders even op dezelde pagina onder de audio options, daar staat wat meer uitleg over 2.0 / 5.1 geluid en de opties.

[ Voor 9% gewijzigd door Sentry23 op 27-11-2007 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pffff, laatste nieuwe heroes van dimension geeft weer zwart beeld op ps3 en blokjes op x360 :(

is er een manier om deze echt van level 5.1 naar 4.1 te converten zonder echt kwaliteitsverlies ? (ander proggy ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
djbase: voor zover ik weet echt niet (anders had ik daar zelf ook al zeer goed naar gekeken hoe ze dat deden ;) ), maar ik hoop dus wat meer info hier over te hebben (ik gok over 2 weken ongeveer) als ik een basic h264 analyzer/writer klaar moet hebben.z

[ Voor 17% gewijzigd door Sentry23 op 28-11-2007 12:13 ]

• Sentry23
updateje: Er is een experimental 0.23Beta8 uit, met een aantal aanpassingen:
- Werkt nu ook met h264 avi's embedded in MKV's
- vob muxing met behulp van iets aangepaste h264info.exe, maakt een mpg file aan. (voor PS3 users)

Als je de rar hebt kan je hem extracten over de normale gotsent dir.(er zit dus een extra aangepaste h264info.exe in, en aangezien deze onder de MPL is gelicenseerd is de code op verzoek te krijgen.)
(als deze stabiel werkt zal het met een paar kleine aanpassingen de final worden van 0.23)
http://www.mediafire.com/?9nymjp3rrj5

Als iemand wil laten weten of het een beetje werkt...

• Willy-Jan Prijs
Zal beta 8 proberen...
Kan het morgen na het werk pas laten weten of de mux naar vob correct werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
ok.. ik heb hier ook nog verder getest, en alles muxes lijken voor mij nu ook goed te gaan.. alleen ff inbouwen dat de split bij 4 GB dan uit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-09 22:05
Ga je eigenlijk ook nog een optie inbouwen dat je de subtitles erin kan branden? Dan moet je wel re-encoden... Maar zonder subtitles is een film in een andere taal dan Engels of Nederlands toch wel erg slecht te begrijpen...

#FFTB #CRO validator Kingstaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He Sentry, kun je nu met muxen naar vob ook de 5.1 ac3 behouden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
crazy_elmo: Bij een vobmux blijft de AC3 in de vob staan (geen transcode dus, maar gewoon 5.1 Dolby Digital voor de versterker.)
In de final komt dus nog een tabje <edit> met meerdere checkboxes, onder andere een </edit> om source files niet te deleten.
Hesr: ik denk er nog wel over na om een recode optie toe te voegen om subs er in te branden (ik hou erg van Japanse films, en al lopen er hier genoeg mensen rond die dat wel spreken lees ik het toch ook liever in de ondertitels ;) ), al ben ik ook aan het kijken of het mogelijk is om de bovenste helft van een h264 stream niet te recoden, maar alleen de onderste helft te encoden (met subs) om zo heel veel tijd te winnen, maar ik ben bang dat dit met h264 niet echt mogelijk is.

[ Voor 15% gewijzigd door Sentry23 op 30-11-2007 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Subs erin encoden is zeer goed idee... maar hetgeen je wilt doen klinkt zeer intressant maar ik vrees ook dat het onderste gedeelte enkel encoden niet mogelijk zal zijn ...

Cool, hopelijk heb je met die h264 analyser meer info ... :d

In iedergeval, alvast bedankt voor je harde werk !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi hoi,
Geweldig programma. Al heel wat mkv's omgezet naar mp4. En spelen perfect op mijn ps3. Alleen nu krijg ik steeds meet mkv's met DTS geluid erin en daar zit een probleem bij mij. Mkv's met AC3 wordt prima omgezet, maar zodra ik DTS track erin heb zitten werkt geen enkele versie van Gotsent. Het wordt wel allemaal netjes omgezet, maar de eindfile mp4 wordt niet herkend op ps3 en speelt ook niet op pc.

Wat gaat er bij mij fout?
Groetjes, Pryme

Keep up the very good work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Pryme: gaan de AC3's zonder safesync ook goed ? DTS en AC3 worden normaal namelijk op exact dezelfde manier omgezet (via ac3filter naar wav, en dan naar AAC). Misschien gaat er iets niet goed met je ac3filter ? (heb je trouwens ook al met beta 8 getest ? deze is wat ruimer in de search van de h264 header, omdat sommige intel h264 headers buiten de zoekruimte vielen).
Heb je anders een nzb'tje o.i.d. (mail/msg ff) waar ik mee kan testen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi Sentry, Alles gaat voor de rest goed ook zonder safesync. Ik vermoed nu wel dat het gaat om een specifieke mkv file met dts waar Gotsent geen leesbaar mp4 bestand van maakt. Heb namelijk ook 1 mkv met dts sound succesvol omgezet. Maar ja, ik wil natuurlijk graag deze mkv file met dts die niet lukt ook kunnen omzetten. Hoe stuur ik je een sample van deze file. Kan je zelf even checken. Zou geweldig zijn. Thnx Greets, Pryme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
pryma: <edit> ff wachten. zo te zien gaat er bij mij nu ook iets fout.. ff fixen.</edit>

toch niet.. hmm. je kan altijd een link of filenaam opsturen naar mijn mail of via tweakers

[ Voor 111% gewijzigd door Sentry23 op 02-12-2007 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sentry23: Heb je een link (torrent) van de des betreffende file verzonden naar je gmail. Hopelijk heb je hem binnen heb helaas geen nzb'tje kunnen vinden voor je. Staat een sample in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxACxx
Hoi Sentry,

Ik heb 2 mp4 samples gemaakt, 1 met aac 2ch en 1 aac 5.1ch. Die van 2ch geeft bij de info van de ps3 kbps van 158 (geluid is zacht). Die van 5.1 geeft 360 kbps, geluid is een stuk harder.

Wil dit nu zeggen dat de mp4 met aac 5.1 daadwerkelijk 6 channel output of lijkt dit alleen maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxACxx
Ter info: de Xbox 360 gaat DivX ondersteunen. Vanaf vier december kunnen de Xbox gebruikers eindelijk video's in MPEG-4 formaat met DivX en XviD ondersteuning bekijken. Dit kan afgespeeld worden tot 720p.

[ Voor 49% gewijzigd door xxACxx op 03-12-2007 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:25
xxACxx schreef op maandag 03 december 2007 @ 14:59:
Ter info: de Xbox 360 gaat DivX ondersteunen. Vanaf vier december kunnen de Xbox gebruikers eindelijk video's in MPEG-4 formaat met DivX en XviD ondersteuning bekijken. Dit kan afgespeeld worden tot 720p.
PS3 ook bij de volgende firmwareupdate :) (datum voor mij onbekend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Tiger: wel aparte bitrate trouwens.. Hij zou bij beiden rond de 224 uit moeten komen (avg bitrate), maar inderdaad de PS3 doet 6 channel input, en 6 channel output AAC, mits je de output ook op AAC zet, en je een AAC decoder in je versterker hebt. (Er is ook mee getest, en die tester kreeg ook echt multi-channel input te zien op de versterker, maar dat werd als 3.1 weergegeven op de versterker, terwijl zijn rear speakers wel netjes alles weergaven, dus dat kan aan die versterker hebben gelegen..)
De encode duurt van de audio wel ongeveer 3x zo lang dus, maar verder doet de PS3 wel een mixdown naar stereo (helaas geen dolby surround)

Verder is het goed om bij multichannel sources (ac3 en dts) in ac3filter de gain en de DRC op +8 te zetten voor Dolby Prologic output. Zo blijft je volume gemiddeld redelijk op niveau zonder te clippen.

[ Voor 9% gewijzigd door Sentry23 op 03-12-2007 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tool die ik dit jaar al ben tegenkomen, ik ga je zeker nog eens pm'n voor een donation :)

Als ik het goed begrijp is momenteel de goedkoopste manier met 5.1 support om alles in een vob te muxen als je bron met ac3 komt, ik lees hier en daar dat xbox 360 die vobs afspeelt als je ze renamed naar mpg, maar support xbox 360 ook h264 in de vob file ? heeft iemand dit al getest ?

Dit is trouwens ook een knap gebaar van MS http://blogs.msdn.com/xbo...7-video-playback-faq.aspx

Maar jammergenoeg staat er niets in over aac 5.1ch / subs support voor de fall update.

Weet iemand of je aac met 5.1 encode in de mp4 of xbox hem down sampled naar 2.0 of speelt hij ze gewoon niet af ( toekomstgericht kan ik alles dan al van 5.1 voorzien )

Groeten

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2007 04:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb een buffer underflow gevonden :)

Ik ben een file van 2 gb aan het converteren die 2:30 uur lang is. Het is MKV, en had save sync en dat tweede boxje aangeklikt (ben ff vergeten wat het was)

Ik kreeg heel vaak buffer underun zooi en daarna deed hij het gewoon weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Ortix: :) da's een bekende ja. da's de mux naar mpeg/vob (2e boxje) , en de errors komen dan in ffmpeg voor.
(de nieuwere versie heeft er trouwens minder last van dan dan de oudere versie van ffmpeg) maar die errors kan je gewoon negeren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maarja ik heb dus dat filmpje laten converteren.. maar tijdens de conversie stonder er wat files op mijn D schijf: movie.h264 van 2 gb een ac3 file van 200 mb en een movie raw file ofzo..

nu zijn die allemaal weg en heb ik alleen nog maar een video file van 3 mb met een VEEL te hoge framerate en hij is maar 10 seconde ofzo

heel raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geen reactie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
ortix: jawel, maar ff wat later ;)
Dat heb je met de mux naar vob gedaan of de normale mp4 conversie ?
(zo te horen de vobmux) ehm.. apart. debug opties komen er binnenkort aan, dus ff wachten, dan wordt het wat makkelijker te checken.
Gaat het met mp4 mux wel goed ?

[ Voor 45% gewijzigd door Sentry23 op 04-12-2007 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sentry: Al iets kunnen vinden in de mkv file die ik je aangeboden heb. Al enig idee wat
er nu fout mee gaat, ben benieuwd. Greetz, Pryme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
pryme: die is nog niet binnen :-/ zodra ik hem binnen heb en getest heb laat ik het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sentry:
Nou ik weet net helemaal precies wat je bedoeld maar ik heb alle combinaties geprobeerd die ik kon proberen. Dus sommige dingen selecteren en andere dingen weer niet.

Ik zie niet echt andere options ofzo.

Maar hij crasht gewoon de hele tijd als hij helemaal klaar is met het splitten van de files. Dan onstaat er een file van 3mb met een veel te hoge framerate.. dat is eigenlijk alles wat ik kan zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
ortix: ok.. (de manual wordt aan gewerkt trouwens ;) )
Als je mux to vob selecteerd, dan maakt hij een mpg file aan, met een AC3 file, anders een mp4 met AAC audio.
Staat die optie uit, dan kan je met de safesync optie dus nog er voor zorgen dat ac3 audio via ffmpeg wordt omgezet naar AAC in plaats van via a3filter/directshow -> wav, en dan via Nero of ffmpeg naar aac.

Als je geen Nero gebruikt, zou je deze dan willen downloaden http://www.nero.com/eng/nero-aac-codec.html en in de gotsent dir en de neroaacenc.exe/neroAacEnc_SSE.exe neer willen zetten ?

Zo ja, zou je dan alleen safesync aan kunnen zetten (mits het een AC3 source is.)

Anders, kan je even dubbel klikken op het formulier (op het GOT logo ofzo).
Er komt dan een register.bat in de gotsent dir. Als je die uitvoert registreert hij de DLL's nog een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK heb de encoders gedownload, en in de gotsent dir geplaats. Ik heb het nog een keer gerunt en dit keer krijg ik iets anders

Ik had niks geselecteerd en alles verliep goed, totdat ik de error kreeg van: AC3 filter not found.. hmmm dit zet me aan het denken :O

Wat heb ik fout gedaan?

De video file staat er iig nog wel. movie.h264, maar media player classic (cccp) kan em niet afspelen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 18:11:
OK heb de encoders gedownload, en in de gotsent dir geplaats. Ik heb het nog een keer gerunt en dit keer krijg ik iets anders

Ik had niks geselecteerd en alles verliep goed, totdat ik de error kreeg van: AC3 filter not found.. hmmm dit zet me aan het denken :O

Wat heb ik fout gedaan?

De video file staat er iig nog wel. movie.h264, maar media player classic (cccp) kan em niet afspelen :(
Je hebt MKV-split en AC3 filter niet geïnstalleerd lijkt het op. Tja dan gaat het niet werken.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gees... volgende keer luister ik niet naar andere 8)7 iemand had namenlijk gezegd dat in CCCP alles zit voor dit soort conversies

Ik dacht echt dat in de CCCP alles zat, en MKV split zit er echt bij, dat weet ik zeker. Maar AC filter zo te zien niet.

Ik krijg de error btw als hij de headers gaat aanpassen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2007 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
de download van ac3filter is via de gotsent page te vinden, en inderdaad de audio conversie zit net na de header adjust.
Wel raar dat je deze melding niet eerder kreeg trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigass Edit:

Nou het ging helemaal perfecT! _/-\o_

alleen nu wil hij niet op mn xbox afspelen... mijn xbox "ziet" de file niet eens... Leest het uberhaupt wel mp4's? Ja toch?

[ Voor 119% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2007 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
ok, ik ben net een foutje tegen gekomen bij de vob mux als de video stream niet op stream 1 zit..
Dit kan de oorzaak zijn dat de vob mux niet gaat.

Hopelijk werkt de mp4 wel goed. Ik ben namelijk niet echt bekend met xp 64, en op vista 64 gaan de diresctshow filters niet lekker, maar tot nu toe klinkt het goed hoe het gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
ortix: sharen naar mp4 op xbox moet perfect gaan (zijn er hier genoeg die het doen) alleen gaat het niet met media player sharen, maar dus wel met tversity en nero en twonky e.d.
Spelen vanaf DVD moet ook goed gaan.

@s007ren: op xbox 360 gaat 5.1 AAC volgens anderen niet werken. Je kan het altijd met een sample proberen door ff de ac3filter op 5.1 output te zetten.

[ Voor 35% gewijzigd door Sentry23 op 05-12-2007 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat het streamen van een mp4 betreft via mediaplayer naar xbox

An alternative approach is to rename all of your mp4 files to have an “.avi” file name extension. This will enable Windows Media Player 11 to import them into the library and will allow them to be played on your Xbox 360. To enable the playback of these files on the PC, you will still need to install an appropriate decoder on the PC.

Werkt prima, wat ik ook merk sinds de fall update van dinsdag is dat het streamen veel vlotter gaat.

Ik heb een 54mbs wireless netwerk met 70 % coverage op men pc en kan sinds da update perfect hd streamen zonder 1 schokje.

Groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2007 @ 12:51:
Wat het streamen van een mp4 betreft via mediaplayer naar xbox

An alternative approach is to rename all of your mp4 files to have an “.avi” file name extension. This will enable Windows Media Player 11 to import them into the library and will allow them to be played on your Xbox 360. To enable the playback of these files on the PC, you will still need to install an appropriate decoder on the PC.

Werkt prima, wat ik ook merk sinds de fall update van dinsdag is dat het streamen veel vlotter gaat.

Ik heb een 54mbs wireless netwerk met 70 % coverage op men pc en kan sinds da update perfect hd streamen zonder 1 schokje.

Groeten.
Aha dat ga ik dan ook even checken voor de PS3, dat renamen.
edit: werkt niet

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillyBee
Wou even mijn bevindingen posten voor het gebruik van H264+AC3 5.1 op de PS3.
Ik heb het eindelijk voor elkaar dat ik kan fast forward/rewind'en. Maar niet zonder hercoderen.

Mijn Methode, 720p 23.976 voorbeeld test.mkv:
  • Gebruik mkvextract om ac3 te extracten
  • Creër AVISynth Script: test.avs, inhoud: DirectShowSource("test.mkv",fps=23.976,audio=false)
  • Gebruik x264.exe, patched met optie voor --nal-hrd. Syntax:
    code:
    1

x264.exe --pass 1 --bitrate 3000 --stats test_stat.log --level 4.1 --keyint 14 --min-keyint 4 --bframes 2 --direct auto --vbv-maxrate 28000 --vbv-bufsize 14745 --subme 1 --analyse none --me hex --threads auto --thread-input --sar 1:1 --progress --no-psnr --no-ssim --output NUL test.avs
    en
    code:
    1

x264.exe --pass 2 --bitrate 3000 --stats test_stat.log --level 4.1 --keyint 14 --min-keyint 4 --bframes 2 --direct auto --vbv-maxrate 28000 --vbv-bufsize 14745 --vbv-init 1.0  --mvrange 511 --nal-hrd --b-rdo --bime --weightb --ref 3 --mixed-refs --qcomp 0.75 --ipratio 1.10 --pbratio 1.10 --partitions "all" --8x8dct --me hex --subme 6 --no-fast-pskip --no-dct-decimate --trellis 1 --aud --sar 1:1 --deadzone-intra 6 --deadzone-inter 6 --progress -o test.264 test.avs

De nadruk lijkt vooral te liggen op de parameters: --nal-hrd --aud , vergeet je deze dan wordt er geen 100% bluray compatible formaat gecreerd, en moet deze b.v. in Encore alsnog getranscode worden :P
  • Gebruik Adobe Encore CS3 om de .264 en .ac3 te muxen in een blue-ray compatible structuur. Door de recode is er geen transcoding nodig binnen Encore. (Ik heb nog niet geprobeerd of muxen met ffmpeg naar .vob en misschien remuxen naar .m2ts via TSRemux ook werkt)
  • Hernoem de grote .m2ts naar .vob en ververs de media library van Tversity
(misschien heeft iemand nog tips voor de command line parameters welke ik gebruik?)
Rechtstreeks coderen vanuit Encore werkt ook, maar je hebt dan niet zoveel codec settings in de hand en ik hoop op het volledig weg kunnen laten van de Encore stap gezien dit 'batch-processing' nogal in de weg zit :)

Als het ook werkt met muxen via ffmpeg met misschien de extra stap voor remuxen naar .m2ts, dan is het misschien interessant om deze methode te integreren in Gotsent. Ik weet dat het niet de bedoeling was om te re-coden, maar ik heb echt 1001 dingen geprobeerd maar het is me niet gelukt zonder recode :)

Ik heb in elk geval wat simpele .bat files geschreven welke het conversie proces voor zich neemt, al wat mist is de mkvextract naar ac3 en het muxen. Deze .bat files staan samen met gepatchte x264.exe in C:\tools\conversion

proc1.bat
code:
1
2
3
4
5
@REM >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
@REM >> usage: proc1.bat filetype fps bitrate outfolder
@REM >> e.g: proc1.bat mkv 23.976 3000 F:\
FOR %%i in (*.%1) do C:\tools\conversion\proc2.bat %%i %2 %3 %4

proc2.bat
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
@REM >> usage: proc2.bat filename fps bitrate outfolder
@REM >> e.g: proc2.bat test.mkv 23.976 3000 F:\
echo DirectShowSource("%1",fps=%2,audio=false) > %1.avs
echo. >> %1.avs

@REM >> first pass (Turbo)
C:\tools\conversion\x264.exe --pass 1 --bitrate %3 --stats %4%1_stat.log --level 4.1 --keyint 14 --min-keyint 4 --bframes 2 --direct auto --vbv-maxrate 28000 --vbv-bufsize 14745 --subme 1 --analyse none --me hex --threads auto --thread-input --sar 1:1 --progress --no-psnr --no-ssim --output NUL %1.avs

@REM >> second pass
C:\tools\conversion\x264.exe --pass 2 --bitrate %3 --stats %4%1_stat.log --level 4.1 --keyint 14 --min-keyint 4 --bframes 2 --direct auto --vbv-maxrate 28000 --vbv-bufsize 14745 --vbv-init 1.0  --mvrange 511 --nal-hrd --b-rdo --bime --weightb --ref 3 --mixed-refs --qcomp 0.75 --ipratio 1.10 --pbratio 1.10 --partitions "all" --8x8dct --me hex --subme 6 --no-fast-pskip --no-dct-decimate --trellis 1 --aud --sar 1:1 --deadzone-intra 6 --deadzone-inter 6 --progress -o %4%1.264 %1.avs

@REM >> Delete .avs and _stat.log files
del /f %1.avs
del /f %4%1_stat.log

Dan heb ik meerdere "profile" bestanden, welke ik kopieer en uitvoer in de map met b.v. mkv's welke ik wil omzetten, MKV_23.976_3000.bat:
code:
1
C:\tools\conversion\proc1.bat mkv 23.976 3000 F:\

[ Voor 66% gewijzigd door BillyBee op 06-12-2007 16:33 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste