[PS3/360] GOTSent, MKV naar MP4 converter

Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste
Acties:
  • 155.987 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkoman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-05 08:10
Sentry23 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 21:07:
bokkoman: Hij zou het gewoon moeten doen, ik draai hem ook met Nero.. werkt de oude er nog wel mee en staan de namen goed ? (neroAacEnc_SSE2.exe of neroAacEnc.exe). Alleen als je safe sync aan zet gebruikt hij altijd ffmpeg.
Ja de namen zijn goed. Het is wel betreft files met een MP3 bestand. 'Safe sync' staat ook uit, toch gebruikt hij ffmpeg om de audio te converten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-02 09:35
Ah, vandaar. MP3 gaat direct via ffmpeg. Daar kan ik nog wel een optie voor maken trouwens, maar het scheelt zo veel in tijd en zo weinig in kwaliteit dat ik dat niet echt de moeite vond eerlijk gezegd. Als je het echt graag wil hebben kan ik het er wel in doen met een selectie box.

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
djbase: avinaptics is prima, maar eerste kB of een clip van 1MB is nog beter :)

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkoman
Sentry23 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 23:03:
Ah, vandaar. MP3 gaat direct via ffmpeg. Daar kan ik nog wel een optie voor maken trouwens, maar het scheelt zo veel in tijd en zo weinig in kwaliteit dat ik dat niet echt de moeite vond eerlijk gezegd. Als je het echt graag wil hebben kan ik het er wel in doen met een selectie box.
Het maakt mij opzich niet heel veel uit, alhoewel ik net een MP3 had die allemaal backstep errors kreeg ofzo, ik weet niet wat dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238649

hallo allemaal,
ik zit toch met een probleem, ik heb dus een Band of Brothers aflevering geconverteerd en gebrand (gesplitst in twee delen) en geprobeerd om het af te spelen op mijn Playstation 3. Ik kreeg echter alleen maar geluid te horen maar geen beeld. 8)7 Weet iemand waardoor dit zou kunnen komen? Op mijn computer doet hij het namelijk wel(zij het wat schokkerig maar dat ligt aan mijn Computer).

thnx, _/-\o_
grt.

Edit: BTW die Band of Brothers alflevering was 1080p. Ik heb hiervoor een 720p National Geographic documentaire omgezet en (met succes) afgespeeld op mijn Playstation 3.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 238649 op 02-11-2007 16:45 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkoman
Anoniem: 238649 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 16:43:
hallo allemaal,
ik zit toch met een probleem, ik heb dus een Band of Brothers aflevering geconverteerd en gebrand (gesplitst in twee delen) en geprobeerd om het af te spelen op mijn Playstation 3. Ik kreeg echter alleen maar geluid te horen maar geen beeld. 8)7 Weet iemand waardoor dit zou kunnen komen? Op mijn computer doet hij het namelijk wel(zij het wat schokkerig maar dat ligt aan mijn Computer).

thnx, _/-\o_
grt.

Edit: BTW die Band of Brothers alflevering was 1080p. Ik heb hiervoor een 720p National Geographic documentaire omgezet en (met succes) afgespeeld op mijn Playstation 3.
Zoals je zelf al zegt, het is 1080p, dat wordt helaas nog niet ondersteund door dit programmatje. Dit blijft nog een raadsel maar Sentry probeert het uit te vogelen. Dus geduld en misschien komt er nog een versie waardoor het wel werkt. Tot nu zou je het alleen nog even met 720p videos moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
wat betreft 1080p is nhet eigenlijk voor iedereen die dit soort tools maakt een raadsel waar het aan ligt.
Zelfs zelf 1080p maken wil wel regelmatig fout gaan.
Tot nu toe lijkt het aan het aantal ref frames of de deblocking features te liggen.
Zodra ik er achter ben horen jullie het als eerste :)
Als ik een oplossing heb zal dat ook direct in een beta gestopt worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237857

@sentry23... pfff al men 1080p's geven zwart beeld na conversie op ps3, dus ik vind geen geschikte kandidaat :( alle voorlopig toch nog niet. Zwart beeld en wel geluid op ps3, en blokjes en geluid op de xbox360...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
over de 1080p MP4 files in de PSN store: dit zijn zo te zien allemaal main profile level 4.0 files, geen high profile bestanden.. zoeken we nog even verder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en is er een manier om een level high@5.1 snel en goed te converten naar een level high@4 ?

Voor die geplitte 720p films die niet werken op men xbox360 is echt wel raar, als ik een sample heb, gaat dit steeds, de 7gb grote file werkt niet, maar als ik deze zoals ik ook ervoor zei in 2 stukken snij werkt enkel de laatste, als ik eerst met mkvextract een stuk uit de h264 stream knip, t'is eender waar en <4gb werkt dit stuk op de xbox360, echter als ik bevoorbeeld met mp4box een stuk knip uit die gesplitte mp4's werkt enkel het bestand waar het EINDE van de file in zit... Heel raar, de xbox360 checkt precies het einde van dat bestand, en mp4box zal deze niet correct afsluiten bij een split. (de gesplitte files werken altijd wel op pc en ps3)

Iemand enig idee ? staan er speciale codes op het einde van een mp4 bestand ? zoals een stuk header die vanachter staat in die bestand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een mogelijke oplossing gevonden voor men probleem die hierboven was vermeld
Als ik met Mkvmerge (gui voor mkvtoolnix) een vb 7gb file split en 4gb en de rest, dus ik bekom 2mkv's die net onder de 4gb limiet van FAT32 valt, als ik deze beide apart invoer in gotsent dan bekom ik 2 stukken die WEL afspelen op de xbox360.

Sentry moest je tijd hebben zou je dan een optie kunnen maken om de MKV's te splitsen voor men de rest van de conversie doet In de plaats van dat je op het laatste de MP4 split ? of gewoon deze functie voor een xbox360 inbouwen ? Denk er wel aan als je de mkv op voorhand split, dat men dan 2x de conversie moet doen voor stuk 1 en 2, spreekt voor zich maar ik kan het maar effe melden ;)

Ahja, als je met MKVmerge (mkvtoolnix) de file split, dan werkt de 2de file in media player NIET, toch neemt gotsent die aan, convert die naar een .mp4 en dan werkt 2de file wel perfect.

Nog iets... als de MKV zelf al subs hebt, haalt je programma dit eruit, maar steekt deze er nietmeer opnieuw in de bekomen mp4 ? wat hij in een vorige versie wel deed dacht ik, nu laat hem gewoon movie.ass staan in de output dit samen met de bekomen mp4

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
@djbase: bedankt voor het uitzoeken, en ik zal een speciale 360 split optie maken.

De subs die je noemt (ass formaat) werken nog niet (ssa en srt wel) , en dit wil ik nog steeds in de final 0.23 krijgen.
Eventueel zou je ze met een extern programma kunnen converteren naar .srt en dan naast de mkv neer zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06:03

Nitai

Live the life you love.

@djbase en Sentry23: Is het dan gewoon mogelijk om een srt file erbij te zetten en je de subs bij je omgezette mp4 op de Xbox360 kan afspelen? Ik had het namelijk geprobeerd, maar de subs nam hij niet mee op de Xbox360.

Ik weet eigenlijk niet of ik de avs bestand en srt bestand ook had meegekopieerd met het mp4 bestand op de 360. Of ondersteunt de 360 sowieso geen subs als deze er los bij staan?

Edit: ik las dit net op je pagina Sentry23
Reminder: these are text subtitles, added in the MP4 as defined by the MP4 standard. However, these are not supported yet on PS3 and Xbox 360. These subtitles are not encoded in the video stream, but in the MP4.
Dus ondertiteling werkt sowieso niet op de PS3 en 360? Dit is dus puur alleen voor het afspelen op de pc, of als je ondertiteling wilt, dan moet je dat hardcoded in de film zelf stoppen en dat moet je dan werkelijk encoden (en dus met een ander programma doen, wat vervolgens veel tijd kost).

[ Voor 41% gewijzigd door Nitai op 06-11-2007 12:25 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Nitai: Correct. Zolang dit (TTXT subtitles) niet door Sony of MS ondersteund wordt werkt het niet op een PS3 of 360.
Het punt was nu dat er een aantal updates aan staan te komen (voor PS3 en 360) , en aangezien de MP4 standaard toch dit formaat beschrijft is de kans groot dat het in de toekomst wel gaat werken, en dat het zonde zou zijn als je dan nog een keer de subs er bij moet zetten.
Andere opties worden alleen nog onderzocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

idd, hopelijke sub support in de toekomst ;)

ik vind het toch maar gek ze voor de xbox360 dat je ze echt eerst moet splitten in MKV vorm en dat het dan werkt, in de plaats van in MP4 op't laatste te splitsen.

Heeft een .mp4 of mkv een speciale header op het einde ? of iets dat einde aangeeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
@djbase: tijdens de mp4 split indexeert zoekt hij een keyframes (vandaar dat mp4 split zo lang duurt) en daarna split hij op een keyframe
Voor MKV split moet ik uitzoeken hoe het precies gaat in de techniek, maar de code is zo klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-Cript
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-03 17:43
ik heb de volgende uitdaging
met de GotSent 23b3 versie
decodeert ie de hele film (of ik het nu met een 128 Mb bestand probeer of met een 6 GB film)
krijg ik in de map waar de film komt te staan het videobestand
echter nadat hij de audio gecodeerd heeft,
is alles weg

bij Super heb ik dit verschijnsel ook bij grote bestanden en dan vanaf 1280:720
staat de film van 6 GB echter dan rond de 22 GB en dan in een keer is super weg en ook de film weg.

bij Gotsent render ik een filmpje van 74 mb naar een partitie met 71 GB vrij en na een paar seconden..
klaar en weg is de film....

weeeeirtd

tijdens het coderen van hetzelfde filmpje krijg ik nu de foutmelding (welke ik niet eerder had)
Runtime error -2147221008 (800401f0)
Automation error
CoInitialize has not been called

audio staat op AC3 (en zelfde foutmelding op 2.0, 2.1,5,1)

anyone an idea

niets bijzonders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Heb je met beta4 al met safe sync geprobeert ? Het lijkt op een directshow foutje.
(dit is ff een workaround. Ik wil graag de oorzaak van de fout boven krijgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-Cript
waar kan ik de beta4 vinden?

niets bijzonders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Hier: http://sentry23.googlepages.com/GOTSent_023b4.exe

(moet eigenlijk al een final worden, vandaar nog niets op de site)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-Cript
Hi Sentry,

de final beta 4 met safesync aan zorgt er voor dat de films die net crashte nu wel volledig goed "afgebouwd" worden/zijn..

thx 4 de support

niets bijzonders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-Cript
en ook de film van 6 GB is zonder problemen geconverted,
en als een zonnetje draait ie

ps Sentry,als je de 23b4 opstart dan zie je bovenaan het scherm nog 0.23b2 staan

niets bijzonders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
S-Cript: bedankt voor de header tip, dit was al meer mensen opgevallen trouwens :)
Er gaat ergens dus iets fout in de conversie via directshow.. (je kan nu geen DTS files converteren)

Draai je misschien op Vista ? dan moet GOTSent namelijk een keer onder admin rechten draaiien om de extra DLL's te kunnen registreren (evt kan dat ook met de hand gebeuren via 'regsvr32 [path naar gotsent]\fsfwrap.dll' en hetzelfde voor de wavdest.ax .)

Eerder in deze thread staat een manier om met graphedit te kijken of alle filters verder goed aanwezig zijn. Zou je dat eens kunnen doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxACxx
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-03 20:38
Beetje off topic maar toch wil ik jullie hiervan op de hoogte brengen :)

Er is een Sony PS3 firmware video codecs Petition die die we kunnen tekenen.

Misschien dat hierdoor eindelijk bij Sony doordringt dat de PS3 meer codecs moet ondersteunen zodat er niet meer geconverteerd hoeft te worden. Dit zal ons erg veel tijd besparen en de PS3 een echt multimedia computer maken die ze belooft hadden!

(We Sony Playstation 3 owners wish to have more video format playable on the ps3.
Such as Divx ,Avi ,Xvid . If these could please be put in to a firmware it would be great for us the consumers.
Thank you

Sincerely, )

Link to Sony PS3 firmware video codecs Petition :

http://www.petitiononline.com/sonyps39/petition.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Eens kijken wat er verder in de 2.0 firmware zit.. Er staat net op threespeech een press release, maar daar wordt met geen woord gerept over video formaten en enhancements.. Subs in MP4, h264 5.1 high profile support en mpeg4 asp would be neat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-Cript
Sentry: sorry voor het late antwoord,

nee ik draai geen Vista ,gewoon xp pro..
graphedit ga ik nu fff uitzoeken

geen foutmeldingen met graphedit gekregen (wanneer ik de tut van pag 1 volg)

[ Voor 26% gewijzigd door S-Cript op 08-11-2007 00:06 ]

niets bijzonders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-04 20:16

harlekein

Creator Owner

Kan iemand GOTSent 0.22.rar ergens uploaden? De download link is kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxACxx
Ik heb dit ergens gelezen Sentry:

'Firmware 2.0 added these 2 fantastic features PS3 can play interlaced AVC ts and output 5.1 audio from xmb'

Wil dit nu zeggen dat we 5.1 audio in een mp4 bestand kunnen afspelen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Tiger: Ik zit tot nu toe de hele dag op werk, dus ik heb het nog niet kunnen testen, maar ik zal zo eens een testje doen :) (ik heb helaas geen early access op firmwares)
Als het werkt hoor je het direct.
(edit: je kan het ook zo zelf testen, als je Nero gebruikt, door de AC3filter settings op 5.1 formaat te zetten. Het duurt alleen even, en ik al een andere quality setting gaan gebruiken als het werkt)

[ Voor 44% gewijzigd door Sentry23 op 08-11-2007 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235941

Even een klein testje gedaan met de nieuwe 2.0 firmware.
Helaas nog steeds geen ondersteuning voor losse srt bestanden in de mp4 en tot nu toe geen nieuwe videoformaten die hij af kan spelen.
Dus voor subs is conversie helaas nog steeds nodig. Hardcoded dan wel te verstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-05 19:49
No more reencoding for me. Firmware 2.0 added 2 major things
1) Ability to play AVC (h264) ts files interlaced
2) output 5.1 audio from networked files and xmb.

Thank you Sony

These are from a R5000HD moded dishnetwork receiver (transport streams 1440x1080 AVC level 4.0 interlaced with AC3 5.1 audio)
As far as the audio, I get 5.1 output from ts (mpg and h264) and mpg files with AC3.
:D
Als dit echt zo is dan koop ik echt zsm een PS3 (hoewel ik geen hdtv heb :+ )
Maar dit is dus geen mp4 maar ts en mpg...

#FFTB #CRO validator Kingstaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eigenlijk een stom vraagske, wat is beter aan neroaacenc dan fmpeg ?

Want meeste tv-rips geconvert naar mp4 met neroaacenc zijn vrij stil ten opzichte van ffmpeg, en bij neroaac klinkt het soms holler, alsof de stem van een persoon komt die verder weg staat...

???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillyBee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-03 16:44
Erg gaaf programma, mijn dank!

Firmware 2.0 maakt het inderdaad mogelijk om 5.1 ac3 af te spelen.
Ik gebruikte namelijk files die ik met mkvextract had gesplitst, met mkvinfo de stream op 4.1 gezet en daarna weer muxed naar een vob file. Werkt perfect! PS3 herkent de avc en de 5.1 ac3.

Ik vroeg mij al af waarom er met GotSent werd ge-recode naar AAC. Lijkt me dat je die stap nu kunt weglaten en 1:1 DTS en AC3 kunt overzetten? (Ik heb geen tests gedaan met MP4 als filecontainer)

[ Voor 5% gewijzigd door BillyBee op 08-11-2007 20:47 ]

6th Sense - International Online Coop Gaming: www.6thSense.eu - Antec P160 case,Antec 650w Trio,Asus P5N32-E SLI Plus,C2D E6600 3300mhz,Scythe Infinity,4GB G. Skill f2-6400phu2-2gbhz DDR2-800,GF 8800GTX - Vista 64-Bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
BillyBee schreef op donderdag 08 november 2007 @ 20:47:
Erg gaaf programma, mijn dank!

Firmware 2.0 maakt het inderdaad mogelijk om 5.1 ac3 af te spelen.
Ik gebruikte namelijk files die ik met mkvextract had gesplitst, met mkvinfo de stream op 4.1 gezet en daarna weer muxed naar een vob file. Werkt perfect! PS3 herkent de avc en de 5.1 ac3.

Ik vroeg mij al af waarom er met GotSent werd ge-recode naar AAC. Lijkt me dat je die stap nu kunt weglaten en 1:1 DTS en AC3 kunt overzetten? (Ik heb geen tests gedaan met MP4 als filecontainer)
Stuurt de PS3 de ac3 dan ook wel door over de spdif? Dacht dat dat niet werkte...
En welke bitrate is die ac3 dan? Werkt 448 alleen of werkt 640 ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
ok. ff wat antwoorden :)
1) MP4 kan gewoon volgens de standaard geen AC3/DTS bevatten. Vandaar de recode. AVCHD of m2ts zou misschien kunnen helpen maar de documentatie van die formaten is 'minder dan je zou verwachten'.
Waarme mux je naar een vob trouwens ? ffmpeg ? of iets anders ?(bouw ik het zo in :) )
(edit: in de v0.1 tree zat al een experimental mux to vob via ffmpeg, en dat heb ik net weer getest en dat gaat nog steeds niet goed)

2) Als je ffmpeg beter vind klinken dan ffmpeg, prima, vandaar de keus :) Maar testen laten toch echt zien dan nero een betere encode doet dan ffmpeg. (en een stuk sneller). Verder kan je met ac3filter een hele hoop tweaken, ook volumes. Als je een 5.1 systeem hebt is Dolby Prologic een uitkomst voor surround, zet hem anders op 2.0 en speel met de voice expansion options e.d.

3) 5.1 in AAC leest een PS3 wel, maar hij output 2.0... (geen matrix encode ofsow.. gewoon 2 kanalen van de 6 laten horen)

[ Voor 7% gewijzigd door Sentry23 op 08-11-2007 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillyBee
Ik gebruik eerst mkvinfo om de videostream om te zetten naar level 4.1, daarna gebruik ik inderdaad ffmpeg, build van Oktober. Wat gaat er bij jou precies mis dan? Enige probleem wat ik op dit moment heb is forward/backward gaat niet lekker in de player van de PS3.

Dit is de guide die ik gebruikt heb:
I have done some tests of getting the ac3 (Dolby digital) and h.264 (AVC) to play in ps3 without re-encode ac3 to aac. I found a solution.
Step by step.

1.mvkextact audio and video.
2.change the level of h.264 to 4.1 if needed with h264info
3. mux audio and video together with the latest ffmpeg.
ffmpeg -r 23.976 -f h264 -i input.h264 -f ac3 -i input.ac3 -vcodec copy -acodec copy -f vob output.vob

Put this in to the folder for streaming (I use Tversity), it is shown as mpeg-2 in xmb.
Play it and it works great. Press info and you see that it is dolby digital and avc

Fast forward do not seems to work but the files can now be bigger than 4GB.

Maybe there can be a profile in redkawa for this
Over het al dan niet doorgeven van AC3 naar decoder heb ik geen idee van, ik kan dat niet testen. Wel kan ik zien dat de PS3 sinds 2.0 firmware de stream wel als zodanig herkent (ac3 5.1)`
448 bitrate werkt inderdaad, hoger heb ik nog niet gezien/getest.

6th Sense - International Online Coop Gaming: www.6thSense.eu - Antec P160 case,Antec 650w Trio,Asus P5N32-E SLI Plus,C2D E6600 3300mhz,Scythe Infinity,4GB G. Skill f2-6400phu2-2gbhz DDR2-800,GF 8800GTX - Vista 64-Bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
BillyBee: Thanks voor de input. Dat is bijna hetzelfde als wat ik doe, maar ik zal nog eens testen met een andere FFmpeg versie, en met de -f specificatie (die had ik niet gebruikt).
Ik krijg een non-supported error message. Kan je anders een NZB oid opsturen van een bestand dat het bij jou wel doet ? Dan weet ik zeker dat ik iets fout doe namelijk :)

Dan kan ik daarna namelijk ook eens kijken wat er gebeurt als er in die vob een sub komt, en hoe de output van de AC3 gaat (als bitstream of net als 5.1 AAC, als 2 kanalen van de 6).

(edit: brainwave.. volgens mij kan de optical helemaal de bandbreedte van 6 decoded AAC kanalen niet aan (net als de PCM mode op Blu-Ray). Eens kijken wat er gebeurt als ik de output op AAC enable (pakt mijn versterker alleen niet dacht ik), en een goede AC3/DTS test doe om te checken wel kanalen wel/niet worden doorgegeven.)

[ Voor 23% gewijzigd door Sentry23 op 09-11-2007 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxACxx
[quote]BillyBee schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 00:22:
Ik gebruik eerst mkvinfo om de videostream om te zetten naar level 4.1, daarna gebruik ik inderdaad ffmpeg, build van Oktober. Wat gaat er bij jou precies mis dan? Enige probleem wat ik op dit moment heb is forward/backward gaat niet lekker in de player van de PS3.

[...]

Kun je voor ffmpeg, build van Oktober een link plaatsen? Ik wou ook een test uitvoeren: heb als eerst mkv extract, daarna video file met mkvinfo naar level 4.1 omgezet. Om de video en audio ac3 te muxen wou ik mkv merge gebruiken. Helaas weigert mkv merg de video (dit komt waarschijnlijk omdat ik t om heb gezet naar 4.1?). Zelf heb ik ffmpeg alleen hiermee kan ik alleen een audio bestand bewerken.

Moet ik verder bij de output .vob vermelden wanneer ik de bestanden samen voeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillyBee
@Sentry:
Feature request voor je programma;
Zou je (pretty please) een optie kunnen inbouwen voor "Behouden .ac3 file na conversie"?
Dit zou betekenen dat ik alle ac3 files van geconverteerde videos ergens op een dvdtje kan gooien zodat als er fatsoenlijke en 100% werkende (incl forward/reverse) methoden uit zijn, ik de ac3 stream in elk geval nog apart heb en niet alle mkv's moet bewaren :)

Verder, heb je die ac3 in mp4 ook geprobeerd met firmware 2.0?
Ik probeer vandaag in elk geval een vobje voor je online te gooien.

@Tiger:
Link naar compiled ffmpeg:
http://ffdshow.faireal.net/mirror/ffmpeg/
Het zou die van November zijn, ik was mis met October (waarschijnlijk was dat een build van ffdshow :))

[ Voor 19% gewijzigd door BillyBee op 09-11-2007 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
tiger: de parts (de AC3 en de h264) moet je mergen (via de eerder genoemde commandline) met ffmpeg, niet met mkvmerge, want dan krijg je weer een mkv en ben je weer terug bij af :)

Verder zal ik vanavond dus testen met een setje ac3->5.1 AAC encoded geluid om te zien of ik echt kanalen mis, en om het verschil te testen met een surround encoded clip, en dus of de vobs het nu wel doen.

<edit>
en verder kan ik natuurlijk een ac3 altijd niet deleten.. 'k maak er wel een advanced tabje bij, ook om een cache drive in te kunnen stellen (als je met meerder drives werkt, gaat het een stuk sneller).

Er kan alleen nooit een AC3 in een MP4 file zitten. Ik kan het wel proberen, maar dit gaat tegen alle standaarden in.
</edit>

[ Voor 30% gewijzigd door Sentry23 op 09-11-2007 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillyBee
Helemaal tegek, mijn dank!

Erg gaaf om een frontend te hebben die al deze taakjes op zich neemt. _/-\o_
Cachedrive is helemaal top, ga ik veel profijt van hebben.

Ik ben niet zo into de container-formaten, als AC3 in MP4 absoluut tegen de standaarden is dan zal het wel niet gaan. Ben benieuwd naar je bevindingen om toch 5.1 werkend te krijgen, gezien de vob methode met ac3 toch het vervelende side-effect heeft dat je niet fatsoenlijk kunt spoelen...
Of daar moet een oplossing voor gevonden zijn/worden.

Een batch converter optie zou helemaal top zijn, maar het is maar hoever je wilt gaan.
Mocht een batch converter optie te ver voor je gaan, zou het handig zijn dat er parameters kunnen worden gegeven aan het programma zodat het bv via een batch bestand toch alsnog als batch converter kan worden gebruikt :)

Een mens moet toch kunnen dromen he :)

[ Voor 30% gewijzigd door BillyBee op 09-11-2007 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Batch conversie.. Je bedoelt meerdere bestanden ?
Is de folder optie geen optie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillyBee
Sentry23 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 12:11:
Batch conversie.. Je bedoelt meerdere bestanden ?
Is de folder optie geen optie ?
Inderdaad, meerdere bestanden.
Folder Optie... * BillyBee krabt over hoofd... Ok, net gekeken; over het hoofd gezien.
Folder Optie is zeker een goede optie, en eigenlijk voldoende, andere batch-methoden zijn dan eigenlijk niet nodig, thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
BillyBee schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 00:22:

[...]

Over het al dan niet doorgeven van AC3 naar decoder heb ik geen idee van, ik kan dat niet testen. Wel kan ik zien dat de PS3 sinds 2.0 firmware de stream wel als zodanig herkent (ac3 5.1)`
448 bitrate werkt inderdaad, hoger heb ik nog niet gezien/getest.
Het schijnt dat forward/backward wel goed gaat in een m2ts of ps container.
http://forum.doom9.org/showthread.php?t=129675&page=3
http://forum.doom9.org/showthread.php?t=120627&page=17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

amaai... veel nieuws op een dag ;)

Als je mkvinfo gebruikt om videostreamen om te zetten naar 4.1 reencode hij deze of fopt hij gewoon de stream ? want echte level 5's spelen dan toch niet af op ps3 en blokjes op de x360

@sentry : dat van nero dacht ik ook... blijkbaar zijn die ac3 files zo onzuiver dat ze beter met ffmpeg werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillyBee
@Hesr:

De container blijft hetzelfde of de extensie nu vob, m2ts of ps is (zo ver ik weet).
Het probleem zit hem waarschijnlijk in TVersity.
a) deze herkent de .ps en .m2ts extensies niet, vandaar dat .vob gebruikt wordt
b) deze lijkt het probleem te zijn voor de fast forwarding. Ik zal spoedig eens kijken wat er gebeurd als het gebrand wordt of gekopieerd wordt naar de PS3. Alhoewel ik niet weet hoe ik ze moet afspelen als ze op de ps3 staan (nog nooit gebruikt)

Misschien dat iemand anders andere tools gebruikt en het op een andere manier werkend krijgt via TVersity?

[ Voor 10% gewijzigd door BillyBee op 09-11-2007 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
ff kleine aanvulling:vob is een program stream (ps) .ts is een transport stream.
m2ts is een nieuwer soort transport stream waar ik ook mee aan het knutselen ben om het zelf te muxen. Alleen, alweer, documentatie lijkt heel lastig te zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxACxx
ik heb met succes een aantal vob files gemaakt _/-\o_

Mijn bevindingen: de ps3 speelt ac3 5.1 48khz 655kbps goed af (deze cijfers stonden bij de info toen ik t afspeelde)
Geluid is super! :)

Helaas werkt fastforward niet goed (audio out of sync ) ook nadat ik het op de hd van de ps3 had gekopieerd. Langzaam vooruitspoelen werkt wel goed

Een vob van 8gb hoefde ik trouwens niet te splitten, de ps3 had hier geen problemen mee. Ik gebruikte TVsernity om te streamen.

.
Bestaat er misschien een mogelijkheid om srt subs in een vob toe te voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04:41

Sorcerer8472

Mens sana?

Tiger, ik weet niet of het kan op de PS3, maar helpt het niet als je ffwd't en dan eerst op pauze ramt, en dáárna pas op play? Dat helpt bij andere pc-apps die ik heb wel namelijk...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
okay.. dit wordt vaag, om 1 of andere reden krijg ik de vobs niet werkend..
nouja, nog ff testen met een andere ffmpeg, maar ik zal de optie inbouwen :)

edit: ik zal verder nog kijken naar idx/sub subtitles opties in een vob, maar kan iemand dit ook op een 360 testen ? (Microsoft heeft me ook, net zo als Sony, nog niet gesponsord *hint*).

[ Voor 38% gewijzigd door Sentry23 op 09-11-2007 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillyBee
@Sentry:
Vaag dat je de vobs niet aan de gang krijgt. Ik heb alleen 40minuten+ mkv content zodoende vind ik het wat problematisch je een vobje toe te sturen, lijkt me ook niet dat je daar wat aan zult hebben. Waarschijnlijk toch de ffmpeg versie dan?

Als vob niet hetzelfde is als m2ts of ps, dan vraag ik me af wat er mogelijk is wanneer we een echte m2ts/ps creëren en deze simpelweg naar .vob hernoemen zodat tversity deze tenminste herkent en aanbied aan de ps3, ik zal er mogelijk mee experimenteren.

Over het niet kunnen fastforwarden. Dit lijkt een probleem te zijn met ffmpeg (misschien parameters?)
Dat ontrek ik uit deze post: http://forum.doom9.org/showthread.php?p=1063066#post1063066
I tried doing the ffmpeg way for multiplexing, but it seems that ffmpeg only sets the timestamp for very first frame of the video
Jij nog ideëen? Gezien jouw muxing wel zorgt voor audio sync?

[ Voor 28% gewijzigd door BillyBee op 10-11-2007 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
het verschil tussen m2ts en vob ps zit in de frame grootte, verder is het zo goed als hetzelfde..
Ik vraag me ook echt af wat er fout gaat hier, want dat maakt testen een heel stuk lastiger.

Verder wat er fout gaat bij muxen en syncen lijkt inderdaad of een probleem met references in de stream, maar laat ik eerst maar ff concentreren op de 0.23 final :) (al is dat op dit moment op een vrijdag avond redelijk lastig... p.s. sponsoring naast Sony en Microsoft mag ook door Absolut of Finlandia gedaan worden ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillyBee
:)

Van de FFMpeg documentatie:
http://ffmpeg.mplayerhq.hu/ffmpeg-doc.html
`-vsync parameter'
Video sync method. Video will be stretched/squeezed to match the timestamps, it is done by duplicating and dropping frames. With -map you can select from which stream the timestamps should be taken. You can leave either video or audio unchanged and sync the remaining stream(s) to the unchanged one.
`-async samples_per_second'
Audio sync method. "Stretches/squeezes" the audio stream to match the timestamps, the parameter is the maximum samples per second by which the audio is changed. -async 1 is a special case where only the start of the audio stream is corrected without any later correction.
`-copyts'
Copy timestamps from input to output.
Geen idee of we hier wat mee kunnen?
Het bold gedeelte lijkt de problemen te onderbouwen; geen sync meer na start; zodoende problemen bij fast forward?

Update:
Hmm.. -async 50 en -copyts geprobeerd maar maakt geen verschil

Update2:
Nou begrijp ik er niets meer van. Elke MKV die ik nu omzet met gotsent (Met/zonder SafeSync, met/zonder NeroAACcoder) vertoont de volgende defecten bij streamen naar PS3 via Tversity:
Na ongeveer 30 seconden, vliegt mn netwerk throughput naar 100% en begint het beeld en audio te schokken.
Vooruit/Achteruit spoelen geeft hetzelfde resultaat, beeld en audio schokken en 100% netwerk throughput.

Als ik in PS3 Video9 de MKV passthrough gebruik met 160kbps AAC stereo, dan is er geen enkel probleem. Ook na 30 seconden, ook na spoelen. Netwerk throughput schommelt van 0-25%, behalve bij het spoelen vliegt het naar 100% enz.

Eigen gemaakte mp4's d.m.v. splitten met mkvextract, h264 level 4.1 maken met h264info, ac3 decoderen naar wav (2channel en 5.1channel) met besweet en omzetten naar AAC met neroAACEncoder, dan mp4 maken via YAMB werkt nu ook naar behoren, zoals de PS3 Video9 methode.

[ Voor 42% gewijzigd door BillyBee op 10-11-2007 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
da's heel raar. gaan alle nu fout bij jou ? En is het geen bandbreedte probleem ? (hogere bitrate audio enzo.)
Er zitten eigenlijk bijna geen stappen in de conversie die anders zijn dan de rest... (helemaal als je safesync gebruikt. )
Als je ze lokaal kopieert of een andere media server gebruikt, werkt het dan wel ?

[ Voor 5% gewijzigd door Sentry23 op 10-11-2007 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxACxx
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 23:24:
Tiger, ik weet niet of het kan op de PS3, maar helpt het niet als je ffwd't en dan eerst op pauze ramt, en dáárna pas op play? Dat helpt bij andere pc-apps die ik heb wel namelijk...
Helaas werkt het niet Sorcerer, video slaat helemaal vast.
Om het daarna weer werkend te krijgen moet ik de vob opnieuw van begin af aan spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
goed...de nadruk blijft in ieder geval op mp4 liggen, ook voor de 360 users. (heel raar als PS3 gebruiker, maar na de atari/amiga oorlog heb ik het een beetje gehad met platform wars ;) )
Er komt wel weer een vob optie in binnenkort, om het wat makkelijker te maken voor mensen die vobs willen, en wat betere manuals. ehm.. of in ieder geval een manual.

Verder zal binnenkort de final van 0.23 komen met deze opties (ik heb iets met 23 vandaar dat ik deze versie echt goed wil hebben) maar zal er meer experimental spul in komen om users wat meer dingen te laten doen (aanpassen van command line opties e.d.). (ik stoor me heel erg aan die h264info.exe die ontzettend lang doet om 1 byte te schrijven.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
kleine update voor 360 split problemen: Kan iemand eens proberen deze versie van mp4box te gebruiken ? (zou ook een stuk sneller moeten zijn, maar hij geeft op vista bij het afsluiten een error, maar je kan het dos venster dan met de hand nog sluiten)
http://ffdshow.faireal.net/mirror/gpac/dev/MP4Box.7z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Nog een verzoekje.. iets lastiger.. heeft iemand met een PS3 een versterker die AAC decoding doet ?
Het lijkt er op alsof 5.1 AAC audio direct naar buiten wordt gestuurd als de audio output bij de optical output op AAC staat bij een 5.1 source (bij HDMI waarschijnlijk ook), maar mijn versterker kan geen AAC decoding aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxACxx
Sentry23 schreef op zondag 11 november 2007 @ 22:18:
Nog een verzoekje.. iets lastiger.. heeft iemand met een PS3 een versterker die AAC decoding doet ?
Het lijkt er op alsof 5.1 AAC audio direct naar buiten wordt gestuurd als de audio output bij de optical output op AAC staat bij een 5.1 source (bij HDMI waarschijnlijk ook), maar mijn versterker kan geen AAC decoding aan.
Ik heb helaas geen versterker maar wel een HDMI aansluiting...

Kleine update: eerder had ik gezegd dat een vob file die groter dan 4gb afspeelt op de PS3.
Dit klopt allen op 1 of ander manier wanneer ik op de HD kopieer dan slaat de Ps3 niet de gehele vob maar ongeveer de helft op. Ik kwam erachter toen een film na 40 min stopte. Volledige film duurt
1 uur en 10 min...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@sentry23, die mp4box.7z waar je de link van geeft, doet gewoon niet bij mij, getest op een windows xp pro (mce)

ik zal anders is proberen met die mp4box 0.4.5 dev unit

dus gotsent begint maar kan zelfs niet de .Mp4 gegenereerde audio koppelen aan de h264 file... laat staan splitten

Is die h264info dan veel beter ?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 237857 op 12-11-2007 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
@djbase: die split is een bekende fout bij mp4box, dus een andere dev versie kan het eventueel ook doen.
Wat betreft h264info, 1 plaats van 1 byte te schrijven schrijft die te totale stream nogmaals. Niet echt vel beter dus, maar veel langzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
kleine update nog voor de 360 owners: hopelijk zit deze week de mkv split optie er nog in. Misschien is dit ook nog eens sneller dan de redelijk trage mp4 split optie en dus ook nog aardig voor PS3 users.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@senytry : ik heb geprobeerd met die 0.4.5 dev kit mp4box, maar deze doet het ook niet
kan het zijn dat die link naar die vorige mp4box enkel onder vista werkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
@dj. misschien, maar bij mij op XP werkt hij redelijk. Maar ondertussen ben ik in ieder geval bezig met een mkv split als workaround, zodat ook de oude mp4box goed werkt.
(eerst een split naar een speciale sub folder in de destination, dan de conversie in die folder op alle files, en dan een move naar de destination folder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillyBee
5.1 AAC optie staat nu bij mij hoog op de wish-list.

De meegeleverde mp4box versie is de boosdoener op Vista64 dat mn mp4's aan het schokken waren als een gek incl. audio. Andere versie werkte daarentegen wel goed. Ik draaide eerste Windows Server 2008 RC0, daarop werkte de meegeleverde mp4box wel goed, maar afgelopen week ben ik terug overgeschakeld naar Vista64 en vanaf toen werkten de converts met meegeleverde mp4box niet meer goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
@billy: deze week komt in ieder geval nog een aanpassing voor de quality settings.
Je kan al zo 5.1 AAC encodes maken, alleen is de bitrate 'een beetje hoog' te noemen.
Gewoon 5.1 selecteren in AC3filter, in plaats van Dolby of Stereo.
(bitrates kwamen bij een HQ encode met Nero uit op ongeveer 1Mbps..)

P.s. welke versie werkt wel goed dan van Mp4box ? In de oude zat dacht ik gewoon de 4.4 stable versie.

[ Voor 14% gewijzigd door Sentry23 op 13-11-2007 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5.1AAC werkt dus op ps3 in een standaard mp4 sinds de update ?

@sentry : die mp4box.7z uitgepakt naar mp4box.exe die jij gaf werkt bij mij enkel onder vista, en niet onder xp, daar doet ie NIETS, maar ik heb gezien dat het de ook de 0.4.5 is, in ieder geval ik heb dan op nenn andere pc met vista die conversie gedaan met die mp4box die waar je de link van gaf en helaas had dit hetzelfde resultaat als met de andere mp4box'n (v0.4.4 en 0.4.5 dev voor xp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coretx
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-12-2023
Is het mogelijk om ergens donaties te doen t.b.v GOTSent ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

coretx schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 16:33:
Is het mogelijk om ergens donaties te doen t.b.v GOTSent ?!
On an unrelated note, some people have asked about donations to show their appreciation.. Well, you can always send amazon email gift certificates to my mail address
Dit dus.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Anoniem: 237857 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 16:21:
5.1AAC werkt dus op ps3 in een standaard mp4 sinds de update ?

@sentry : die mp4box.7z uitgepakt naar mp4box.exe die jij gaf werkt bij mij enkel onder vista, en niet onder xp, daar doet ie NIETS, maar ik heb gezien dat het de ook de 0.4.5 is, in ieder geval ik heb dan op nenn andere pc met vista die conversie gedaan met die mp4box die waar je de link van gaf en helaas had dit hetzelfde resultaat als met de andere mp4box'n (v0.4.4 en 0.4.5 dev voor xp)
5.1 AAC is confirmed op PS3 :) Volgens mij is het zelfs mogelijk meerdere 5.1 AAC streams er in te plakken, aangezien je bij de audio opties bij stereo AAC de mogelijkheden (left+right) (left) en (right) hebt, and als je die drukt op een 5.1 AAC een 1'tje in het scherm ziet. kwaliteit lijkt erg goed, maar de output is een mixdown naar stereo (geen realtime AC3 conversie helaas), OF direct AAC output via de optical of HDMI interface. (ik heb nog niet kunnen testen op mogelijke surround encoding in de stereo, of de AAC stream echt kunnen bevestigen aangezien ik geen AAC decoder in mijn TV of versterker heb).

Verder zal ik gewoon uitgaan van de stable mp4box om dus een mkv split te gaan gebruiken voor de 360.

@coretx: er is altijd een mogelijkheid om Amazon gift certifcates te sturen via de mail, maar ik zal ook wel een PayPal link toevoegen.. :)
Een snail-mail adres voor Vodka en/of Whiskey lijkt me niet al te produktief ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
ff een vraagje voor de 360 gebruikers: werkt 5.1 op de 360 ?
Anyway, als ik nu op avg 300 kbps 5.1 encode in AAC is het geluid bijzonder goed, en dat lijkt mij ook meer dan genoeg voor stereo sources.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxACxx
DivX TECHNOLOGY COMES TO PLAYSTATION 3

It has been announced that DivX® video technology will be integrated into the PS3.

Kevin Hell, CEO of DivX commented, “We are excited to work with Sony Computer Entertainment to bring DivX to PS3. Our technology will expand the multimedia functionality of PS3 by enabling users to enjoy access to the broad library of content in the DivX digital media format.”

Hopelijk ondersteund de ps3 hiermee ac3 en subtitles...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkoman
xxACxx schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 21:25:
DivX TECHNOLOGY COMES TO PLAYSTATION 3

It has been announced that DivX® video technology will be integrated into the PS3.

Kevin Hell, CEO of DivX commented, “We are excited to work with Sony Computer Entertainment to bring DivX to PS3. Our technology will expand the multimedia functionality of PS3 by enabling users to enjoy access to the broad library of content in the DivX digital media format.”

Hopelijk ondersteund de ps3 hiermee ac3 en subtitles...
En hopelijk ook high/advanced profiles voor xvid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Lijkt me wel dat zowel Sony als DivX hier een paradepaartje van willen maken, door ook divx HD te ondersteunen. Maar goed, de meeste HD spullen zullen nog steeds in mkv uitkomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik zou het niet weten of aac 5.1 of x360 werkt... officieel ni... daarom dat iederen 5.1 naar wmv convert... en er is nog steeds geen grote update gekomen die hier iets aan veranderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
@djbase: stuur ff een mailtje naar me, dan kan ik een test versie van de MKV split versie opsturen om te zien of dat op 360 goed gaat, dan kan ik het op de PS3 gaan testen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@sentry : spammailtje verstuurd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
PS3 werkt, en 't is een lekker snelle split ook :)
<edit:> 360 nu dus ook :)
tijd om een release te gaan maken. </edit>

[ Voor 41% gewijzigd door Sentry23 op 15-11-2007 09:27 ]

• Sentry23
Beta 6 is available for download.
Lees ff goed wat er bij staat, want de split gaat nu met mkvmerge (een heel stuk sneller trouwens), en die stond eerst nog niet in de mkvtoolnix directory van GOTSent.

Al bedacht ik me net dat de oude split check er niet uit is, die op het einde netjes de grootte van de MP4 checkt en split als dat nodig is, dus als je geen mkvmerge hebt, dan gaat het wel goed, maar een stukje langzamer.

Verder kunnen PS3 gebruikers nu dus ook 5.1 selecteren in Ac3filter om de stream in 5.1 AAC te encoden als ze Nero gebruiken. Dit heeft (tot nu toe) voor mensen zonder AAC decoder in de versterker weinig nut, maar je behoudt tenminste je surround files.

[ Voor 62% gewijzigd door Sentry23 op 15-11-2007 16:07 ]

• xxACxx
Misschien een domme vraag Sentry 8)7 maar bedoel je met AAC decoder in de versterker
een home theater set?

• Sentry23
Tiger: De meeste versterkers kunnen digitale signalen in PCM, AC3 en DTS formaat decoderen (nou ja, voor zover je dat bij PCM zo kan noemen) naar een formaat dat overeenkomt met de originele geluiden.
Sommige (vooral hele dure) versterkers kunnen ook MP3 en AAC omzetten.
Ik hoop dus eigenlijk dat Sony binnenkort nog zo slim is om intern een AAC 5.1 -> AC3 conversie te doen om zo wat meer versterkers te ondersteunen.

Als je in de PS3 audio output options van Toslink kijkt, dan kan je daar AAC selecteren als output formaat. Je versterker krijgt dan dus het ruwe AAC kanaal voor z'n kiezen, en in mijn geval wordt het dan akelig stil.

even een 'leuk voorbeeldje' opgezocht: http://nhthifi.com/2006/products/ht/controller.html

daar wil ik best wel even mee gaan testen..

(excuus voor de blondjes uitleg, maar ik denk dat deze vraag vaker zal komen ;) )

[ Voor 14% gewijzigd door Sentry23 op 15-11-2007 16:59 ]

Sentry23 schreef op donderdag 15 november 2007 @ 15:38:
Beta 6 is available for download.
Lees ff goed wat er bij staat, want de split gaat nu met mkvmerge (een heel stuk sneller trouwens), en die stond eerst nog niet in de mkvtoolnix directory van GOTSent.

Al bedacht ik me net dat de oude split check er niet uit is, die op het einde netjes de grootte van de MP4 checkt en split als dat nodig is, dus als je geen mkvmerge hebt, dan gaat het wel goed, maar een stukje langzamer.

Verder kunnen PS3 gebruikers nu dus ook 5.1 selecteren in Ac3filter om de stream in 5.1 AAC te encoden als ze Nero gebruiken. Dit heeft (tot nu toe) voor mensen zonder AAC decoder in de versterker weinig nut, maar je behoudt tenminste je surround files.
Bedankt maar weer voor een stukje topwerk. Super.

• blu-fox
Kun je ook gewoon de AC3 niet omzetten met GOTSent, maar gewoon muxen in een ts samen met de h264? Schijnt dat AC3 ook werkt, kun je dan ook meteen doorsturen naar je receiver.

• BillyBee
hesr schreef op donderdag 15 november 2007 @ 17:57:
Kun je ook gewoon de AC3 niet omzetten met GOTSent, maar gewoon muxen in een ts samen met de h264? Schijnt dat AC3 ook werkt, kun je dan ook meteen doorsturen naar je receiver.
Werkt goed, behalve dat je niet meer kunt fast forwarden. Ik heb net zelf een Logitech Z5500 aangeschaft met TOSLink enz, maar ik heb dus ook stereo wanneer ik aac5.1 ga afspelen, gezien de logitech geen AAC kan decoderen :)

Het lijkt er op het moment op dat we moeten kiezen tussen OF 5.1 AC3 sound maar niet fastforwarden, OF Stereo sound maar wel fastforwarden :)

• blu-fox
BillyBee schreef op donderdag 15 november 2007 @ 18:04:
[...]
Werkt goed, behalve dat je niet meer kunt fast forwarden. Ik heb net zelf een Logitech Z5500 aangeschaft met TOSLink enz, maar ik heb dus ook stereo wanneer ik aac5.1 ga afspelen, gezien de logitech geen AAC kan decoderen :)

Het lijkt er op het moment op dat we moeten kiezen tussen OF 5.1 AC3 sound maar niet fastforwarden, OF Stereo sound maar wel fastforwarden :)
Ik stem voor 5.1 AC3 :9~
Werkt DTS eigenlijk ook? Zou al helemaal mooi zijn :P

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-05 18:59

FaceDown

Storende factor.

Ik lees leuke dingen over je progje maar het is me eigenlijk nog nooit gelukt om een film te recoderen. Ik heb nu beta6 gedownload (rar file) en proberen te coderen met de 'standaard' settings, split aan dus en ik selecteer 'MP3' (AC3 nog niet mogelijk denk ik?). De file die ik probeer te recoden is halcyon-transformers.720p-x264.mkv

Na een tijdje krijg ik de volgende error:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.adriaans4/gotsent_err.JPG

-edit-

Ik zie nu als ik die neroAacEnc_SSE2.exe vanuit windows explorer run krijg ik ook bovenstaande error. :?

-edit2-

Ik heb nu hier http://www.nero.com/eng/down-ndaudio.php de nieuwe nero encoders gedownload (en neroAacEnc_SSE.exe gerenamed naar neroAacEnc_SSE2.exe) en ik ga het nog eens proberen.

[ Voor 42% gewijzigd door FaceDown op 15-11-2007 20:03 ]

Groetjes, FaceDown.

• Sentry23
TS komt nog als keuze optie (ook dus met AC3 include)
(geduld.. ;) )

@facedown: je hoeft nix te slecteren in de radioboxes (die geven de source audio aan), alleen als de detectie fout gaat kan je het aanpassen.
Als Nero plat gaat kan het zijn dat je geen SSE2 ondersteund ?
(de gewone werkt ook als je dus neroAacEnc.exe alleen in de dir hebt staan).
Eigenlijk is het ook een foutje van mij, want volgens mij mag ik die hele file niet re-distribueren.. ehmmm

[ Voor 3% gewijzigd door Sentry23 op 15-11-2007 20:35 ]

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Bedankt voor de info, het recoden lijkt goed te gaan nu, maar als ik de bestanden probeer af te spelen op de PS3 (via Tversity media server) dan krijg ik 'de data zijn beschadigd'.

Als mediaspeler blijkt de PS3 nog behoorlijk waardeloos :( ik kan bluray en dvd kijken maar that's it. Wordt tijd dat er eens wat meer formaten ondersteund worden. Mijn omgebouwde xbox is echt 10x beter nog.

Volgens mij had ik die checkbox gewijzigd.. ik ga het nu nog 1 keer proberen, laat je wel weten wat het resultaat is. Net wel een kleine sample file van dezelfde film gerecode en dat ging wel goed, is ook af te spelen op de PS3.

[ Voor 22% gewijzigd door FaceDown op 15-11-2007 21:05 ]

Groetjes, FaceDown.

• Sentry23
ok.. tversity geeft wel eens fouten, maar als je dan een copy doet werkt het wel..
(beetje vaag probleem, vooral na de 2.0 update doet hij dat..)

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Ik heb het nog eens geprobeerd maar ik krijg 'de data zijn beschadigd' (kunnen ze dat nou echt niet fatsoenlijk vertalen trouwens) via tversity, en dezelde melding als ik eerst kopieer.
Blijkbaar werken kleine files dus wel maar hele films van 8GB niet. Ik kan dus helaas niet zoveel met je programma.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
facedown: Daar zit de split functie dus voor in :)
Als dat vinkje aan staat worden films voor de PS3 en 360 in stukken van max 4 GB gehakt, omdat beide systemen geen grotere MP4 bestanden willen/kunnen spelen (bij de 360 vanaf de lokale harde schijf, die kan de grotere bestanden wel streamen).
(er staat in het begin van dit forum wat meer over geschreven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Kan die dat ook niet automatisch detecteren? Of is dat niet wenselijk?

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Shiver: By default staat autosplit aan, en split GOTSent altijd als een file > 4Gb is. Voor sommige gebruikers (Apple-TV, Netgear media extender en dergelijke) is dit ongewenst/niet nodig, en daarom kan je het uit zetten.

In de praktijk hoef je eigenlijk maar 1 x AC3filter op je voorkeur te zetten, daarna is het voor PS3 en 360 users niets meer dan de file selecteren en op convert klikken. (en als er iets mis gaat met geluid, safesync aan zetten).

[ Voor 37% gewijzigd door Sentry23 op 16-11-2007 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Sentry23 schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 09:12:
facedown: Daar zit de split functie dus voor in :)
Als dat vinkje aan staat worden films voor de PS3 en 360 in stukken van max 4 GB gehakt, omdat beide systemen geen grotere MP4 bestanden willen/kunnen spelen (bij de 360 vanaf de lokale harde schijf, die kan de grotere bestanden wel streamen).
(er staat in het begin van dit forum wat meer over geschreven).
Die split heb ik dus ook gebruikt, maar het resultaat is een file die niet af te spelen is.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Heb je 2 files < 4GB over ? (hij laat ook de originele ongesplitte staan, en die kan je inderdaad niet spelen)
Zo ja, en spelen die niet, heb je een linkje naar die file ? (nzb o.i.d.)
De split files moeten het gewoon doen, of in ieder geen melding geven dat het niet werkt. Hoogstens een zwart scherm..
<edit:> soms gaat het ook fout met tversity. Heb je ook kunnen testen met twony of nero mediahome ?</edit>

[ Voor 15% gewijzigd door Sentry23 op 16-11-2007 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxACxx
Info: ik probeerde gisterenavond om een avi/ divx bestand te streamen en af te spelen en wat denk je?
Ps3 speelde gewoon af :Y bij de info stond mpeg2 vermeld. Maar ja helaas had hij problemen met fastforward... }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
tiger: Met tversity neem ik aan ? (dat klinkt namelijk exact als de transcoding die in tversity ;) )
(dan gaat terugspoelen prima, maar voor vooruit spoelen moet je de stream ff op pauze zetten zodat hij wat meer kan transcoden )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Of de 023b6 versie werkt niet helemaal naar behoren of het ligt aan de ps3 zelf. Na de 2.0 update bedoel ik dan. Ook ik kan nu, zowel kleine als grote bestanden na conversie niet meer afspelen op de ps3. Geeft aan dat de data zijn beschadigd. Zowel met Tversity als Nero media home geprobeerd.
Zelfs de mp4 als Udf gebrand en proberen af te spelen, maar dat werkt ook niet.
Grote bestanden worden netjes gesplit, dus daar ligt het niet aan. Voorheen kon ik alles perfect afspelen. Nog meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Aai en ron: ik zal kijken hoe of wat er aan de hand is. Het enige dat anders kan zijn dat de nieuwe split het niet goed doet met mkvsplit, maar als je die weer weghaalt gebruikt hij de oude mp4box split.
Kan je dat eens proberen ?

Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste