[TV] Plasma of LCD aanschaffen? [Deel 2]

Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste
Acties:
  • 29.736 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:13
Ik heb zeker een Panasonic plasma staan, de TH50PV70. Ik zal s wat foto's posten.
Als je iets ziet wat niet scherp is, dan kan ik je nu al verzekeren dat t in t echt haarscherpl is. Helaas heb ik zo'n digitale fototoestel van 65 euri ;)

Ik heb de tv niet in mn huiskamer staan, maar in mn entertainmentroom ( :) ) waar ik mn pc, xbox360 enz heb staan. Surround sound etc etc, kijkafstand is 1.8mtr en dat is perfect voor gaming en films.

http://www.putfile.com/ferry34/images/154846

Nogmaals: ik vind t jammer dat Schnutz een brakke plasma heeft gehad, maar de problemen die hij heeft gehad zijn niet normaal voor een plasma. Pioneer heeft zowiezo veel problemen gehad, dus waarom die zo hoog staan aangeschreven is me een raadsel.
Ik lees deze forums ruim 2 jaar, maar ik heb nog nooit ook maar iemand horen vertellen over een vertraging tussen controller en het plasmascherm, ook niet op de engelstalige sites.
Ik was ook n lcd-fan hoor, totdat ik de plasma's zelf ging testen om t met mn eigen ogen te zien.

En kijk maar s op t samsung tv forum over de lcd-problemen, dat is ook schrikken hoor. Ik heb, zoals ik al vaker gezegd heb, 2.5 jaar gamingervaring op een 30 inch lcd en die haalt t gewoon niet bij deze plasma. Lcd is heel scherp, totdat t beeld gaat bewegen. En ik kreeg n dode pixel in mn lcd-scherm en ik kan je meteen vertellen dat je je er kapot aan ergert.
Gewoon zelf testen in de winkel en kopen wat je zelf t mooiste vindt. Een ander kan natuurlijk nooit zeggen wat jij mooi vindt! Ik (!) vond deze plasma het mooiste beeld geven icm mn xbox360.

Kijk maar ff naar de foto's, krijg je n idee hoe ik game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231322

Hey Ferry, ik denk dat Panasonic sowieso velen malen geschikter is om op te gamen. Al is het alleen maar omdat in die schermen de vieze vlekken ontbreken. Maar zit je er niet veels te dicht op :o Of doe je eigenlijk alleen maar race games? ;) Geeft dat scherm niet bijzonder veel warmte af?

Ik ga hoe dan ook voor de Sharp LC-42X20E :D (heb ik een goed gevoel bij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Anoniem: 231322 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 23:11:
Hey Ferry, ik denk dat Panasonic sowieso velen malen geschikter is om op te gamen. Al is het alleen maar omdat in die schermen de vieze vlekken ontbreken. Maar zit je er niet veels te dicht op :o Of doe je eigenlijk alleen maar race games? ;) Geeft dat scherm niet bijzonder veel warmte af?

Ik ga hoe dan ook voor de Sharp LC-42X20E :D (heb ik een goed gevoel bij)
voor gaming en films is t perfect, voor tv kijken is t te dichtbij. Laat ff weten hoe die sharp is (foto's!).
is die full hd op alle ingangen? moet je checken! is er overscan op hdmi? kan die 24Hz blu-ray spelen? ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-07 16:06
Ferry34 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 00:50:
[...]
is die full hd op alle ingangen? moet je checken! is er overscan op hdmi? kan die 24p blu-ray spelen? ben benieuwd!
Jeez, allemaal dingen die ik me niet heb afgevraagd toen ik mijn Panasonic PV70 kocht. Volgens mij ook niet echt toegankelijke informatie. Hoop dat ik nu geen kat in de zak heb gekocht. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Laatst online: 12:18
Titusvh schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 10:14:
[...]

Jeez, allemaal dingen die ik me niet heb afgevraagd toen ik mijn Panasonic PV70 kocht. Volgens mij ook niet echt toegankelijke informatie. Hoop dat ik nu geen kat in de zak heb gekocht. :(
PV = sowieso geen FullHD dus daar hoef je je geen zorgen over te maken ;)

[edit]Spelling(somige mensen)

[ Voor 8% gewijzigd door Lordsauron op 23-10-2007 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:25

mphilipp

Romanes eunt domus

Lordsauron schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 10:52:
[...]
PV = zo i zo geen FullHD dus daar hoef je je geen zorgen over te maken ;)
Wat is zo i zo? Je bedoelt sowieso. Een Duits woord... ;)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
Gister met mijn collega's afgesproken dat ik met mijn PS3 ff mijn 2/3 eindfinalisten tv's kom testen.
dus paar fullHD demo's gedownload en geïnstalleerd ;)
paar foto's van mijn Digicam afgehaald.

wat ik zeker ga testen:
verschil tussen PY70 > PY700 = het zelfde paneel, maar tog zie ik verschil.
verschil tussen PY70 > LC-42Xl2E / LC-42X20
en omdat iedereen zo kwijld over de LC-46HD1E dan die waarschijnlijk ook wel

mensen nog wat tip's om goed te kunnen zien of het wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
mphilipp schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 10:58:
[...]

Wat is zo i zo? Je bedoelt sowieso. Een Duits woord... ;)
hey je snapte wat ik bedoel, dus wat is het probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Lordsauron schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 11:00:
[...]
hey je snapte wat ik bedoel, dus wat is het probleem
Ik heb er geen probleem mee dat jij dingen fout schrijft. Aan je reactie te zien wil je dat liever blijven doen, dus vergeet dat ik het gezegd heb. ;)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237381

Ik ben op zoek naar een Plasma TV (na wat opzoekwerk is mijn keuze zowat beperkt tot een plasma van Panasonic) hoofdzakelijk voor Home cinema.

Heeft er hier iemand een TH50PV7 staan en wat zijn de bevindingen? Heeft die hetzelfde panel als de TH50PV70? Een van de verschillen in specs die ik zo meteen zie, is het verschil in "steps of gradation": 2048 voor de 7 en 3,072 voor de 70. Maar er is ook een serieus prijsverschil en ik wil er niet teveel geld aan uitgeven. Anders wordt het waarschijnlijk een 42" (TH42PV70)

Ik heb al de TH42PV7 bekeken en die valt echt goed mee, maar niks garandeert dat de 50" vergelijkbare resultaten geeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Titusvh schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 10:14:
[...]

Je hebt zowiezo geen kat in de zak gekocht, de 42 inch is zo'n beetje de meest geprezen plasma die er is met een fantastische beeldkwaliteit :)

Ik heb op mn 50 inch helaas n behoorlijke overscan op de hdmi, maar dat heb ik wel kunnen oplossen via de instellingen van mn videokaart. Het aparte aan mijn toestel is dat de vga-ingang een lagere resolutie heeft dan de native reso van het scherm! Dat heeft de 42 inch niet, dus is t verschil tussen de vga en dvi-hdmi minder groot en heb je dus geen probleem!
Je hebt zowiezo geen full hd, dus is t mogelijk niet weergeven daarvan op vga of componenten ook geen probleem voor jou.
Die 24p weergave bij blu-ray of hd-dvd. Sommige mensen vallen werkelijk alles op, maar ik merk er niks van als ik een hd-dvd zit te kijken hoor. Werkelijk adembenemend!

Nogmaals: wees niet bang, jou scherm is een geweldige koop! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139638

Lordsauron schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 10:59:
(...)
wat ik zeker ga testen:
Ben benieuwd naar je bevindingen, voor mij wordt t vrijwel zeker óf de PY70 óf de 42/46 X20E. Ik denk dat ik halverwege november mn aankoop ga doen (ben nog weg voor die tijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
Anoniem: 139638 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 13:00:
[...]

Ben benieuwd naar je bevindingen, voor mij wordt t vrijwel zeker óf de PY70 óf de 42/46 X20E. Ik denk dat ik halverwege november mn aankoop ga doen (ben nog weg voor die tijd).
voor mij ook 99% zeker de PY70 maar de XL2E is ook wel heeel erg mooi, (de kast van de X20 == Droool)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236311

Robin4 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 21:49:
Waarom heeft dit topic geen hoofdpagina met allerlei belangrijke weetjes?Schilt je al namelijk al veel zoekwerk. Wat paar van de topic afstruinen kost zo al paar dagen lees plezier.
Zou ik persoonlijk ook een heel strak plan vinden.

Kan iemand mij nu overigens eindelijk uit de doeken doen vanaf welke grootte van een scherm het eigenlijk zin heeft om in de Full HD hype te stappen? Dat moet toch uit te rekenen zijn? Als ik met mijn 6 Megapixel Spiegelreflex op 6 Mega pixel een foto schiet en afdruk op 10x15 cm ziet het er precies zo uit als ik dezelfde foto met dezelfde camera met 3 Megapixel heb gemaakt. Nogal logisch omdat het uitvoer formaat 10x15 gewoon te klein is om het verschil te zien. Zo moet het dus in die televisie wereld ook zijn. Alleen ben ik in nevelen gehuld vanaf welke grootte scherm het verschil tussen 720p en 1080p echt relevant wordt (wat dan natuurlijk ook weer met kijk afstand te maken heeft). Iemand al ergens een leuk formuletje gevonden dat kijk afstand neemt en dan verteld vanaf welke grootte 1080p echt waarneembaar superieur wordt aan 720p?
Daarbij opgeteld het beperkte aanbod aan HD TV en het feit dat Blu Ray en HD DVD nog behoorlijk aan de prijs is...

Ik ben voor een "samenvatting" topic waar ff de belangrijkste feitjes op een rijtje komen.

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 236311 op 23-10-2007 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236311 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 13:19:
[...]

Kan iemand mij nu overigens eindelijk uit de doeken doen vanaf welke grootte van een scherm het eigenlijk zin heeft om in de Full HD hype te stappen? Dat moet toch uit te rekenen zijn? ....
Hier kan je zo een grafiek vinden:
http://www.carltonbale.com/2006/11/1080p-does-matter/

Voor de rest ook een heel interessant artikel trouwens.

Ik ben er ondertussen dus uit dat ik geen FullHD nodig heb (ook al omwille van de prijs)

Maar ik wil graag weten of die Panasonic TH-50PV7F de moeite waard is. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Anoniem: 237381 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 13:47:
Ik ben er ondertussen dus uit dat ik geen FullHD nodig heb (ook al omwille van de prijs)
Daarom zou ik heel even geduld hebben. Die prijzen gaan erg hard omlaag, en tenzij je over 2 jaar wéér een rug wilt uitgeven, zou ik nog een maandje of wat wachten. Niet met de folder in de hand sterven natuurlijk, maar er wordt toch heel stellig beweerd dat HD volgend jaar écht de lucht in gaat. Maar ja...dat hebben ze 20 jaar weten vol te houden met breedbeeld... ;)

Evengoed: je koopt zo'n scherm niet voor 2-3 jaar (denk ik dan). Ik in elk geval niet. Ik wil ergens volgend jaar eentje kopen, maar dan wél een full-hd. Die nieuwe Pana's zijn niet zo gruwelijk duur en ik vermoed dat er tegen de kerst een offensief komt en dan kun je een mooie 42" Pana full hd voor €1200 kopen. Mark my words... En dan komen OS nog volgend jaar...ook altijd goed voor allerlei acties. In deze periode zit je gewoon op een kantelpunt; de markt gaat naar full-hd. Ik vind zelf die dingen iets te duur om na 2 jaar alweer af te schrijven. Mijn huidige TV kostte 8 jaar geleden ook omgerekend iets van €1200 en ik zou aan een mooie flatscreen toch wel minimaal 5 jaar plezier willen beleven. Geen idee hoe lang ze in de praktijk mee gaan (tegenwoordig gaan dingen toch wel eerder stuk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mphilipp schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 14:10:
[...]

Daarom zou ik heel even geduld hebben. Die prijzen gaan erg hard omlaag, en tenzij je over 2 jaar wéér een rug wilt uitgeven, zou ik nog een maandje of wat wachten. Niet met de folder in de hand sterven natuurlijk, maar er wordt toch heel stellig beweerd dat HD volgend jaar écht de lucht in gaat. Maar ja...dat hebben ze 20 jaar weten vol te houden met breedbeeld... ;)

Evengoed: je koopt zo'n scherm niet voor 2-3 jaar (denk ik dan). Ik in elk geval niet. Ik wil ergens volgend jaar eentje kopen, maar dan wél een full-hd. Die nieuwe Pana's zijn niet zo gruwelijk duur en ik vermoed dat er tegen de kerst een offensief komt en dan kun je een mooie 42" Pana full hd voor €1200 kopen. Mark my words... En dan komen OS nog volgend jaar...ook altijd goed voor allerlei acties. In deze periode zit je gewoon op een kantelpunt; de markt gaat naar full-hd. Ik vind zelf die dingen iets te duur om na 2 jaar alweer af te schrijven. Mijn huidige TV kostte 8 jaar geleden ook omgerekend iets van €1200 en ik zou aan een mooie flatscreen toch wel minimaal 5 jaar plezier willen beleven. Geen idee hoe lang ze in de praktijk mee gaan (tegenwoordig gaan dingen toch wel eerder stuk).
Het zal wel aan mij liggen, maar wat is "OS"?

Op zich stoort het mij niet om binnen een jaar of 2 een nieuwe te kopen. Dat is ook een van de redenen dat ik er nu niet teveel geld wil aan uitgeven.
De "oude" vind dan wel een 2nd life in een andere kamer...

Maar een (paar) maand zou ik nog wel kunnen wachten als dat de moeite loont...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Anoniem: 237381 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 14:42:
[...]
Het zal wel aan mij liggen, maar wat is "OS"?
Olympische Spelen...sorry.
Op zich stoort het mij niet om binnen een jaar of 2 een nieuwe te kopen. Dat is ook een van de redenen dat ik er nu niet teveel geld wil aan uitgeven.
Tsjaa...het is maar wat je niet teveel geld vindt. Ik vind €1000 voor een TV die ik over 2 jaar weer voor een ander moet inruilen veel geld. Maar ik kan niet in jouw portemonnee kijken. Het is best veel geld voor een TV, ook al zijn een hoop flatscreen in die prijsklasse. Een paar jaar geleden kocht je daar een van de duurste CRT's voor... Maar ik ben een ouwe lul natuurlijk... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ha ja, niet echt mijn ding, vandaar...
mphilipp schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 14:49:
Tsjaa...het is maar wat je niet teveel geld vindt. Ik vind €1000 voor een TV die ik over 2 jaar weer voor een ander moet inruilen veel geld. Maar ik kan niet in jouw portemonnee kijken. Het is best veel geld voor een TV, ook al zijn een hoop flatscreen in die prijsklasse. Een paar jaar geleden kocht je daar een van de duurste CRT's voor... Maar ik ben een ouwe lul natuurlijk... ;)
Het is niet dat ik geld teveel heb. Ik bedoelde gewoon dat de "topmodellen" in eenzelfde grootte nog een factor duurder zijn. Tot bvb 2000€ en meer voor een 42" en dat ik daar de meerwaarde (voor mezelf) niet echt van inzie.

En als jij een ouwe lul bent, wat ben ik dan? :? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

De 1080p transitie is toch allang ingezet :? , voor rond 1500 heb je al een 40/42" full hd.
Met zo'n scherm kun je echt wel een tijdje doen lijkt me, waarom zou zo'n scherm over 2 jaar ingeruild moeten worden :?.

Wat wel interessant is, als je behoorlijk zeker wilt zijn dat je een TV hebt die alle belangrijke zaken van de komende jaren zal ondersteunen is het nieuwe HD ready logo:

EICTA introduceert HD Ready 1080p norm Duidelijkheid voor consumenten over Full HD TV's

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ferry34 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 00:50:
[...]

voor gaming en films is t perfect, voor tv kijken is t te dichtbij. Laat ff weten hoe die sharp is (foto's!).
is die full hd op alle ingangen? moet je checken! is er overscan op hdmi? kan die 24p blu-ray spelen? ben benieuwd!
Full HD is alleen van toepassing op de PS3 via HDMI ;) De 360 sluit ik aan via component op 720p en de Wii gaat via component op 480p (tot op heden max.)

Ga d'r niet vanuit dat er sprake is van overscan :o en ja, de X20E speelt Blu-Ray af op 24p 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Anoniem: 237381 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 15:36:
Het is niet dat ik geld teveel heb. Ik bedoelde gewoon dat de "topmodellen" in eenzelfde grootte nog een factor duurder zijn. Tot bvb 2000€ en meer voor een 42" en dat ik daar de meerwaarde (voor mezelf) niet echt van inzie.
Er is al een Full HD 42" van Panasonic voor €1575. En die is tegen het einde van het jaar wel dichter naar de €1300 toe gekropen schat ik. Dat vind ik dan niet zo'n enorme meerprijs tegenover de HD-Ready schermen. Maar misschien liggen de prijzen in België wat hoger.
En als jij een ouwe lul bent, wat ben ik dan? :? :P
Een fossiel? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Help!!!! schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 15:43:
Wat wel interessant is, als je behoorlijk zeker wilt zijn dat je een TV hebt die alle belangrijke zaken van de komende jaren zal ondersteunen is het nieuwe HD ready logo:
Ik dacht dat het HD-Ready logo was bedoeld voor TV's die wel met HD overweg konden, maar niet full-hd, dus geen 1080p, en dat full-hd schermen 'gewoo' het HD logo droegen. Als ik het stukje goed begrijp is 'HD-Ready 1080p' een all-singing-all-dancing-Full-HD scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Anoniem: 231322 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 15:54:
[...]

Full HD is alleen van toepassing op de PS3 via HDMI ;) De 360 sluit ik aan via component op 720p en de Wii gaat via component op 480p (tot op heden max.)

Ga d'r niet vanuit dat er sprake is van overscan :o en ja, de X20E speelt Blu-Ray af op 24p 8)
Ik zie dat t een nieuw model is. Ga m wel testen in de winkel voordat je m koopt!

Je hebt overigens maar 1 componenteningang, dus zal je moeten wisselen of een switch ofzo moeten aanschaffen.
Full hd is ps3 op hdmi, maar check nou ff eerst hoe de overscan is anders moet je dat weer opheffen als je je pc erop aansluit. En je moet natuurlijk je Wii erop aansluiten, want de tv zal behoorlijk moeten gaan scalen (van 480p naar de 1080p van t scherm). Dan weet je zeker dat t goed is!
Ziet er uit als n mooie tv, maar vergeet niet te vergelijken met andere tv's als je toch in de winkel ben.
Dus ps3 xbox en wii meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
mphilipp schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 16:35:
[...]

Ik dacht dat het HD-Ready logo was bedoeld voor TV's die wel met HD overweg konden, maar niet full-hd, dus geen 1080p, en dat full-hd schermen 'gewoo' het HD logo droegen. Als ik het stukje goed begrijp is 'HD-Ready 1080p' een all-singing-all-dancing-Full-HD scherm?
Dit is goed nieuws, eindelijk duidelijkheid!

Er was tot nu toe alleen een hd-ready standaard, waarin de eisen stonden waaraan een hd-ready toestel moest voldoen zoals minimaal 720 horizontale beeldlijnen, zowel componenten alsook een dvi of hdmi ingang.
Maar voor full hd was geen standaard. Zo kon de philips hun vorige toestellen full hd noemen, omdat deze wel 1920x1080 beeldlijnen hadden, maar als je er een ps3 op aansloot met 1080p kreeg je geen beeld omdat de tv een max input aankon van 1920x1080 interlaced!
Nu is dit dus veranderd.
En nu is dus ook de oversan-issue opgelost. Het is natuurlijk raar en irritant dat er overscan wordt toegepast op een digitale ingang als hdmi, waardoor je je bureaublad niet helemaal kon zien. Je startknop viel bijna helemaal weg. Andere toestellen hadden dit niet en dat was heel verwarrend.

(kan je meteen kijken bij die sharp Schnutz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Lordsauron schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 10:59:
Gister met mijn collega's afgesproken dat ik met mijn PS3 ff mijn 2/3 eindfinalisten tv's kom testen.
dus paar fullHD demo's gedownload en geïnstalleerd ;)
paar foto's van mijn Digicam afgehaald.

wat ik zeker ga testen:
en omdat iedereen zo kwijld over de LC-46HD1E dan die waarschijnlijk ook wel

mensen nog wat tip's om goed te kunnen zien of het wat is.
Speel een blu-ray af en kijk of het beeld vloeiend gaat.
Speel een snelle racegame en maak snelle draaien (hairpinbocht) en kijk of de omgeving vloeiend voorbijgaat, zonder haperingen.
Ga volgas in een racegame en kijk naar ghosting (lantarenpalen of bomen die snel voorbij komen)
Hoe ga je tv kijken? Digitaal of analoog? Kijk daarnaar in de winkel. Al moet je eigenlijk altijd digitaal nemen en dan t liefst hd digitaal.
Ga op dezelfde afstand kijken als dat je thuis zou doen. Zit je thuis met meerdere mensen tv/film te kijken? Check dan de kijkhoek, blijf niet recht voor t toestel staan maar ook s schuin.
Neem de tijd, tis n hoop geld en geniet ervan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Snutchz Ferry... Snutchz ipv Schnutz ;) Ben eigenlijk niet van plan om m'n laptop erop aan te sluiten eerlijk gezegd. Alleen de drie current-gen consoles :D

Wat het downscalen van de Wii betreft; op de Tokyo Game Show draaide Metroid Prime 3/Super Mario Galaxy op de Sharp LC-42XD1 wat er al fantastisch uit zag! De X20 zal hier ook wel geen enkel probleem mee hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
Zo ik ben terug van de MediaMarkt en er is een hoop duidelijk geworden

modellen die ik "getest" heb.
Sharp
LC-42XL2E
Wat valt die tegen zeg damn.
dit was mijn favoriet van de sharp's tot dat ik mijn ps3 aan sloot.
als er ook maar iets van beweging was zag het er niet uit heel traag zeg maar.
waneer de 100hz uit stond was het al wat beter maar een game haperde nog wel een beetje
deze vald voor mij echt af, waarom als ik tog de 100hz uit moet zetten kan ik net zo goed de X20 nemen.
LC-52X20
Deze was echt 100% beter met de game, ondanks de Backlight bleed maar dat is gewoon om dat 52" echt te groot is voor LCD, maar alles zag er verder goed uit contrast was best goed, getest door een foto te pakken van een boom gedeeltelijk in de avond zon, waardoor je dus veel schaduw heb en veel licht (gemaakt met EOS 400D) waneer ik deze op dit scherm liet zien zag ik in de schaduw toch nog gewoon detail van bladeren enzo.
LC-46HD1E
Deze is vergelijkbaar met de X20 gek genoeg maar de extra functies zijn wel erg handig, maar ik vind het prijs kaartje buiten mijn budget.

Samsung (model nummer ff kwijt was 100hz ding, LCD)
Een scherm wat echt gericht is op games, kleuren zijn echt zwaar overtrokken en "onecht" waneer ik de boven beschreven foto liet zien zag ik allen zwart, en ik denk dat dit ook is wat je in games niet zo erg is want daardoor was het avond rood erg rood wat als je snel kijkt de foto erg mooi maakt, verder is de heldere toplaag ook weer voor zorgen dat de kleuren er echt uit springen. ik zou deze TV nooit nemen voor wat ik er mee wil, maar zou ik hem als computer scherm gebruiken zou ik hem overwegen.

Pioneer(HDready van 4000 euro, Plasma)
ver buiten mijn budget, maar het is wel pioneer erg mooi met een BR'tje (32bit). buiten mijn budget maar zeer mooie tv.

Panasonic
TH-42PY70 / TH-42PY700
Deze is het moeilijkst te beschrijven, wat een tv zeg
na wat navragen bij wat collega's zijn beide panelen echt het zelfde, allen de PY70 hangt wat dichter bij de TL-lamp en dat vertekent tog de kleuren wat.
contrast was erg mooi en diepe kleuren, de boven beschreven foto was zo als ik hem graag zie met gewoon beeld in de schaduw gedeelte.
in-game was hij mooi vloeiend of het nu een 720P of een 1080P game was.
inbranden heb ik niet echt gemerkt maar goed het showmodel draait ook al een tijdje al weer 8uur per dag en altijd afwisselende belden.
maar 3 collega's hebben deze plasma zelf of bij familie neer gezet en allemaal zeggen ze dat inbranden meer img retention is geworden, iets waar de LCD tegenwoordig ook last van hebben.

voor mij is een hoop duidelijk geworden maar keuze is nog steeds tussen 2/3 schermen.
Sharp LC-42X20
Panasonic TH-42PY70/700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die Sharp is zo wreed :D Alleen nog nergens te krijgen :( Op die XL2E heb ik al een blu-ray bekeken en dat zag er verbazingwekkend goed uit ;) Heb alle vertrouwen in de X20E!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
Anoniem: 231322 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 21:46:
Die Sharp is zo wreed :D Alleen nog nergens te krijgen :( Op die XL2E heb ik al een blu-ray bekeken en dat zag er verbazingwekkend goed uit ;) Heb alle vertrouwen in de X20E!
dat zal best het is in iedergeval geen game scherm, wil je wel gamen dan moet je 100hz uit zetten en dan kan je dus beter het geld in je zak steken en de X20E kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lordsauron, hoezo twijfel je tussen de PY70 en 700?
Ik heb de PY70 nog nooit werkend gezien, maar gezien zn specs en prijs zou ik voor deze gaan. Contrastratio is hoger: 10.000:1 t.o.v. de 5.000:1 van de PY700.
De PY70 ondersteunt dus 24 fps.
Prijs is iets van 200 euro lager ofzo, dus ik zie zo snel even geen voordelen van de py700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
Anoniem: 139638 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 21:50:
Lordsauron, hoezo twijfel je tussen de PY70 en 700?
Ik heb de PY70 nog nooit werkend gezien, maar gezien zn specs en prijs zou ik voor deze gaan. Contrastratio is lager (?): 1:10.000 t.o.v. de 1:5.000 van de PY700.
De PY70 ondersteunt dus 24 fps.
Prijs is iets van 200 euro lager ofzo, dus ik zie zo snel even geen voordelen van de py700.
nee de contrast ratio van bijde = 1:10.000
py70 idd 24fps

en de prijs is idd lager, maar (en ik denk dat het aan het licht van de Mediamarkt ligt) het lijkt of het ene paneel helderder is dan de andere, py70 hangt op oog hoogte (net onder een TL) en de andere staat net iets boven de grond
verder zijn de panelen idd het zelfde
als je ze wil zien dan moet je ff langs mediamarkt rijswijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

X20E is wree-heed Lordsauron... lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zag vandaag een Full HD plasma (285 cm) van Panasonic bij de MM voor €79.999,00 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

voor de PY700 op de site van panasonic en in MM cruquius zag ik toch echt 5.000 : 1 staan:

http://www.panasonic.nl/Products_Info.asp?M=4066|603|602|601|4|1

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 139638 op 23-10-2007 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:40
Ja als je paar reacties terug had gekeken had je gezien dat ik een 42pv70 heb staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die ook met die groene fosfor-trails kampt... ;) Heb ik zojuist van iemand hier op het forum vernomen :) Plasma heeft nog steeds last van groene fosfor-trails!! Vooral bij het gamen is dit zeer goed zichtbaar! Of je ze nou ziet of niet... ze bestaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Hier ook een noob vraag;

In hoeverre is het een vooruitgang/ achteruitgang als je van een gewone CRT-tv overstapt naar een LCD/ Plasma terwijl je TV blijft kijken via de analoge kabel? (Edit 50-50 TV en DVD)

Ver heb ik een tweetal toestellen op het oog (uit de Saturnfolder); de Philips 32PFL5322 LCD (€599) en de Panasonic Plasma TX 37 PV 7 (€799) (online weinig over te vinden). Zijn dat veilige keuzes?

Edit 2: mn TV loopt op zn laatste loodjes dus vervanging is noodzakelijk :/

[ Voor 49% gewijzigd door bombadil op 23-10-2007 23:22 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen plasma/LCD kopen om TV op te kijken... is het momenteel gwn nog niet waard ;) Misschien volgend jaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
bombadil schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 23:13:
Hier ook een noob vraag;

In hoeverre is het een vooruitgang/ achteruitgang als je van een gewone CRT-tv overstapt naar een LCD/ Plasma terwijl je TV blijft kijken via de analoge kabel? (Edit 50-50 TV en DVD)

Ver heb ik een tweetal toestellen op het oog (uit de Saturnfolder); de Philips 32PFL5322 LCD (€599) en de Panasonic Plasma TX 37 PV 7 (€799) (online weinig over te vinden). Zijn dat veilige keuzes?

Edit 2: mn TV loopt op zn laatste loodjes dus vervanging is noodzakelijk :/
Geen philips that's all i have 2 say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Omdat die wel erg snel aan vervanging toe zijn... snel defect enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
Anoniem: 231322 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 23:54:
Omdat die wel erg snel aan vervanging toe zijn... snel defect enzo
onder anderen. ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Anoniem: 231322 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 22:31:
Die ook met die groene fosfor-trails kampt... ;) Heb ik zojuist van iemand hier op het forum vernomen :) Plasma heeft nog steeds last van groene fosfor-trails!! Vooral bij het gamen is dit zeer goed zichtbaar! Of je ze nou ziet of niet... ze bestaan!
Ik vind t zo''n flauwekul, dit soort dingen. Ik doe werkelijk niets anders dan gamen op n plasma en ik heb ze nog nooit gezien. Ik speel racegames, gears of war, forza2 enz (ik heb iets van 16 xbox360 games) en t is er gewoon niet!
Waarschijnlijk kan je ze wel oproepen door de instellingen van je tv heel raar te zetten (100% contrast, 100% sharpness, 100% color bijv), dan gaan gamen en dit opnemen en op you-tube zetten. Iedereen kan wel wat roepen.
Ik zie ze niet, ik zie alleen verbluffende beeldkwaliteit. Kijk ff naar die foto''s die ik gelinkt heb, zie je daar fosfortrails? :X

(die Sharp heeft trouwens geen 100hz zag ik, is dat wel verstandig?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
Ferry34 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 00:14:
[...]

Ik vind t zo''n flauwekul, dit soort dingen. Ik doe werkelijk niets anders dan gamen op n plasma en ik heb ze nog nooit gezien. Ik speel racegames, gears of war, forza2 enz (ik heb iets van 16 xbox360 games) en t is er gewoon niet!
Waarschijnlijk kan je ze wel oproepen door de instellingen van je tv heel raar te zetten (100% contrast, 100% sharpness, 100% color bijv), dan gaan gamen en dit opnemen en op you-tube zetten.
Ik zie ze niet, ik zie alleen verbluffende beeldkwaliteit. Kijk ff naar die foto''s die ik gelinkt heb, zie je daar fosfortrails? :X

(die Sharp heeft trouwens geen 100hz zag ik, is dat wel verstandig?)
Zoals ik al zij. ik moest de 100hz uit zetten op de XL om dat ding ook maar een beetje zichtbaar te maken op de PS3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Precies... hoor eigenlijk niet zo heel veel goeds over dat 100Hz gebeuren. Tijdens het gamen of met het afspelen van een Blu-Ray is deze 'mode' compleet overbodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-07 21:27
Anoniem: 131470 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 21:58:
Robin4, heb je dit topic al doorgelezen?
Ja ik heb het net even doorgelezen, maar word door al dat door elkaar gelul er niet echt wijzer op.

Waarom heeft dit topic geen hoofdpagina met allerlei belangrijke weetjes?Schilt je al namelijk al veel zoekwerk. Wat paar van de topic afstruinen kost zo al paar dagen lees plezier.

Ik wil namelijk ook een Platte tv aanschaffen. Een LCD of plasma weet ik eigenlijk niet.
Ik vind het wel handig als het scherm ongeveer 42 inch is. Kwa stroom verbruik zeker geen 300 watt, maar liefst even zo weinig mogelijk Zo tegen de 200 watt is echt maximaal. Daarnaast heb ik een playstation 3 en een nintendo wii die ik er graag erop aan wil sluiten.
Ik zit eigenlijk de hele tijd met me ogen op de LCD FULLHD tv te kijken, maar klopt het dat die het meeste onzuinig zijn. Wat me wel opvalt is dat een Full HD toch naar mijn mening beter oogt.

Kan iemand me wat adviezen geven. Verder wil ik heel erg lang met de tv doen.

Samenvatting:

LCD of Plasma scherm van 42 inch
Word geplaats op me slaapkamer :X verlopige afstand 1,5 - 2meter.
Word later gebruikt in de woon kamer ( als ik op me eigen ga wonen)
PS3 word erop aangesloten voor games en Blue-ray af te spelen dit liefst op 24P
Nintendo Wii komt erop met component aansluiting dit moet 720P volgens mij kunnen
Word ook gebruikt voor DVD en tv kijken.
Ben wel kritisch op het stroom verbruik, maar hoeft niet te extreem te worden, dus wel een beetje acceptable tot het verbruik van een breedbeeld tv)
TV hoef ik niet perse morgen al te hebben, wil wel iets waar ik echt naar uitkijk.
levensduur hoop ik toch op 10 jaar. Dus verlopig daarna geen nieuwe meer.

Ik ben op technisch gebied een beetje lichte noob, maar weet wel ongeveer een beetje wat mogelijk is en ben niet op me achterhoofd gevallen.

Budget is verlopig tussen de 1500 en 2000 euro (al moet er flink voor gespaard worden :+ )
Verder weet ik het niet meer. 8)7

[ Voor 82% gewijzigd door Robin4 op 24-10-2007 19:27 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Anoniem: 231322 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 22:31:
Zeer goed zichtbaar is overdreven, als je er idd oplet valt het op, ben je gewoon aan het gamen valt het nauwelijks op. Echt maar heel af en toe. Het is iig nog altijd minder hinderlijk dan de nadelen van LCD met gamen vind ik. :)
Ferry34 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 00:14:
[...]

Waarschijnlijk kan je ze wel oproepen door de instellingen van je tv heel raar te zetten (100% contrast, 100% sharpness, 100% color bijv), dan gaan gamen en dit opnemen en op you-tube zetten. Iedereen kan wel wat roepen.
Sorry omdat jij het niet ziet is het er niet? Ik heb mijn tv echt niet vreemd staan, en ik heb hem ook al heel wat uren draaien maar helaas wel nog aanwezig, zou wel steeds minder worden als je meer uur er op hebt zitten. En zoals ik al hierboven zei, het valt op als je er op let maar last hebben heb ik er niet echt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:57
Ik ben me ook een beetje aan het orienteren op een plasma-tv. Maar wat ik even niet kan bevatten is dat een breedbeeld (16:9) plasma een resolutie heeft van 1024x768 (4:3). Wordt de boel dan uitgerekt?
En dat terwijl er ook schermen staan met bijvoorbeeld een resolutie van 1920x1080 (wat wel weer een breedbeeldverhouding is).
Wie kan me daar wat helderheid over verschaffen.

Een verkoper van de MM kwam met zo'n onduidelijk verhaal, dat ik mijn heil hier maar probeer te zoeken.

@Snutchz:
Probeer de edit-knop Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif eens :)

[ Voor 12% gewijzigd door Master FX op 24-10-2007 20:29 ]

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sharp is tha solution :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

...bedoeld voor Albinoraptor overigens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Master FX schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 20:23:
Ik ben me ook een beetje aan het orienteren op een plasma-tv. Maar wat ik even niet kan bevatten is dat een breedbeeld (16:9) plasma een resolutie heeft van 1024x768 (4:3). Wordt de boel dan uitgerekt?
En dat terwijl er ook schermen staan met bijvoorbeeld een resolutie van 1920x1080 (wat wel weer een breedbeeldverhouding is).
Wie kan me daar wat helderheid over verschaffen.

Een verkoper van de MM kwam met zo'n onduidelijk verhaal, dat ik mijn heil hier maar probeer te zoeken.
Nee hoor heb je helemaal geen last van. :) Alles ziet er uit zoals het uit moet zien.

En Snutchz ik blijf lekker bij mijn Panasonic, je kan zeggen wat je wil maar dat ding is top zeker als je prijs / kwaliteit gaat bekijken. Enigste waar ik hem voor zou inruilen op dit moments is een mooie Pioneer. :) Straks als de technologie weer stukken verder is (2-3 jaar) ga ik wel weer eens kijken of ik nieuwe tv nodig heb. Ga nu echt niet even switchen. :)

En had een vriend die helemaal lyrisch was van LCD tot dat hij bij mij langs kwam. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Albinoraptor op 24-10-2007 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAPWare
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-07 15:29
Master FX schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 20:23:
Nee. Het beeld ziet er gewoon normaal uit.

De pixels van een plasma zijn niet vierkant maar rechthoekig. Hierdoor heeft het scherm toch een 16:9 formaat (de pixels zijn langer dan ze hoog zijn).

Bij het verwerken van het ingangssignaal zal de TV het aangeboden beeld verdelen (scalen) over de 1024x768 rechthoekige pixels. De scaler houdt er rekening mee dat de pixels niet vierkant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:57
Maar waarom hebben andere breedbeeld-tv's dan wel een echte 16:9 breedbeeld verhouding... Is dat dan alleen bij de Full HD's

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237611

Beste forum-mensen,

de afgelopen uren heb ik de moeite genomen om erg veel pagina's door te lezen op dit forum, en ik ben een stuk wijzer geworden van al jullie posts. Bedankt!

Ook ik ben sinds gisteren gestart met een grote speurtocht naar een nieuwe platte tv; en geconfronteerd met erg veel info. Misschien kunnen jullie helpen in het advies:

- tv komt in de woonkamer met een kijkafstand van 5 meter (ik kan niet anders!) Ik zoek dus een redelijk groot scherm in diameter (ik start vanaf 40 inch), deze wordt ook aan de muur bevestigd.
- tv gaat gebruikt worden voor DVD's en gewoon TV gebruikt; de DVD's speel ik af vanaf mijn PC. Voor de TV kan ik nog kiezen voor digitaal via kabel, of digitenne van kpn (ik neig sterk naar digitaal kabel van casema)
- geen gebruik van spelcomputers zoals PS3 of XBOX
- budget van maximaal 1500 euro (ben nie zo rijk)
- over een klein tijdje wellicht de stap naar een echte DVD-speler (blue-ray etc)
- geluid wordt naar de stereo/surround geleid, komt niet uit tv.
- qua vormgeving voorkeur voor helemaal zwart met pianolak (zoals de meeste samsungs), maar ik kijk ook naar andere modellen

Bij mij ook de keuze tussen Plasma of LCD. Gezien al het leeswerk wat ik gedaan heb, komt mijn keuze uit bij een plasmascherm, gezien waar ik het voor wil gebruiken (TV + DVD).

Full-HD of HD ready, daar loop ik erg over te twijfelen. Gezien het budget neig ik naar HD ready, maar gezien de toekomst wellicht ook kijken naar wat voor toestellen met full-HD er nu zijn; dit hangt af van in hoeverre full-HD er echt toe gaat doen in NL.

Gezien al het bovenstaande en alles op dit forum, kom ik uit op plasmaschermen van Panasonic of Samsung. Binnen mijn budget zijn er twee schermen met full-HD met 42 inch:

Plasma met full-HD:

1 Panasonic TH 42 PZ 70 E
2 Panasonic TH 42 PY 70

iemand met deze schermen ervaring? Ik ga proberen ze in de winkel te bewonderen. Voor de prijs van 1500 á 1560 misschien geen slechte keus; heb ik wel full-HD.

Plasma met HD ready

Verder kijk ik nu eigenlijk voornamelijk naar een plasmascherm met HD ready, en welke een zo groot mogelijk formaat heeft (42 inch of 50 inch), binnen mijn budget. Wie o wie weet welke Panasonic of Samsung het beste bij mij past? Als ik op kieskeurig.nl zoek krijg ik een aardige waslijst bij beide merken nl.

Dank alvast voor reacties/tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Master FX schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 21:42:
Maar waarom hebben andere breedbeeld-tv's dan wel een echte 16:9 breedbeeld verhouding... Is dat dan alleen bij de Full HD's
Zoals anderen al zeiden: helemaal niets van aantrekken en gewoon naar het beeld kijken en zien of het je aanstaat. Die resolutie is m.i. enkel belangrijk als je ook van plan bent hem te gebruiken als PC monitor.
Trouwens, resoluties zijn ook niet altijd wat ze schijnen te zijn. Zo gebruikt Panasonic een 'subpixel controller' wat eigenlijk wil zeggen dat alles gescaled wordt naar de resolutie van de SUBpixels. Dus bvb 3072x768. Uiteraard kan elke subpixel welliswaar maar of rood, of groen, of blauw tonen, maar dergelijk proces levert nog altijd een hogere resolutie op dan gewoon alles naar full-color 1024x768 scalen.
En als je die 3072x768 niet pikt, dan moet je eigenlijk ook niet pikken dat je digitale camera 8 megapixel is, want dat zijn ook geen full-color pixels ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Nu online
Anoniem: 237611 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 22:01:
- tv komt in de woonkamer met een kijkafstand van 5 meter (ik kan niet anders!)
...
Full-HD of HD ready, daar loop ik erg over te twijfelen.
...
1 Panasonic TH 42 PZ 70 E
2 Panasonic TH 42 PY 70
Op 5m afstand ga je zelfs met een 50" TV geen verschil zien tussen HD-Ready en FullHD, dus voor jou is FullHD gewoon weggegooid geld.
Ga de TVs gewoon in de winkel gaan bekijken met JOUW materiaal (dus geen HD-demo's e.d. van de winkel zelf) en kijk welke op 5m afstand er het best uitziet. Nog niet ideaal, aangezien licht in de winkel ook totaal anders is dan bij jou thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Nu online
Anoniem: 231322 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 22:03:
Ik zag vandaag een Full HD plasma (285 cm) van Panasonic bij de MM voor €79.999,00 :9
Afzetters! In België is hij €6000 goedkoper !! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Robin4 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 19:13:
[...]

Ja ik heb het net even doorgelezen, maar word door al dat door elkaar gelul er niet echt wijzer op.

Ik wil namelijk ook een Platte tv aanschaffen. Een LCD of plasma weet ik eigenlijk niet.
Ik vind het wel handig als het scherm ongeveer 42 inch is. Kwa stroom verbruik zeker geen 300 watt, maar liefst even zo weinig mogelijk Zo tegen de 200 watt is echt maximaal. Daarnaast heb ik een playstation 3 en een nintendo wii die ik er graag erop aan wil sluiten.
Ik zit eigenlijk de hele tijd met me ogen op de LCD FULLHD tv te kijken, maar klopt het dat die het meeste onzuinig zijn. Wat me wel opvalt is dat een Full HD toch naar mijn mening beter oogt.

Kan iemand me wat adviezen geven. Verder wil ik heel erg lang met de tv doen.

Samenvatting:

LCD of Plasma scherm van 42 inch
Word later gebruikt in de woon kamer ( als ik op me eigen ga wonen)
PS3 word erop aangesloten voor games en Blue-ray af te spelen dit liefst op 24P
Nintendo Wii komt erop met component aansluiting dit moet 720P volgens mij kunnen
Word ook gebruikt voor DVD en tv kijken.
Ben wel kritisch op het stroom verbruik, maar hoeft niet te extreem te worden, dus wel een beetje acceptable tot het verbruik van een breedbeeld tv)
TV hoef ik niet perse morgen al te hebben, wil wel iets waar ik echt naar uitkijk.

Ik ben op technisch gebied een beetje lichte noob, maar weet wel ongeveer een beetje wat mogelijk is en ben niet op me achterhoofd gevallen.

Budget is verlopig tussen de 1500 en 2000 euro (al moet er flink voor gespaard worden :+ )
Verder weet ik het niet meer. 8)7
Krijg het idee dat ik erg slecht word geholpen op dit forum. Lees ik alles eens goed door, dan is het nog niet goed |:( :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131470

Robin4 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 14:18:
[...]
Krijg het idee dat ik erg slecht word geholpen op dit forum. Lees ik alles eens goed door, dan is het nog niet goed |:( :+
Ik ben ook pas klaar met het doorlezen van het hele topic. Volgens mij staan al je vragen al beantwoord in dit en het vorige topic
Ik wist ook niet precies of ik nou LCD of Plasma wilde. Na het doorlezen van o.a. dit Topic ben ik tot de conclusie gekomen dat het de Panasonic 42PV70 of 42PV700 moet gaan worden. Plasma dus.
Voor die kijkafstand zou ik voor een Plasma gaan.
Even voor je gegoogled. De max resolutie van de Wii is 480p. Standard Definition (SD) dus. Beste keuze zou dus Plasma zijn omdat die vergevingsgezinder is voor SD dan LCD schermen. Hetzelfde geldt voor DVD en TV. Dit is allemaal SD die op een Plasma beter worden weergegeven dan een LCD. Dit verschil merk je zeker als je zo'n kleine kijkafstand hebt als jij.
Voor de High Definition sources, zoals PS3 en Blue-Ray schijnt een HDReady Plasma volgens somige een beter resultaat te geven dan een FullHD Plasma.
Ik zou eerlijk gezegd zeker geen 10 jaar doen met een flatscreen die nu op de markt zijn. Kijk eens naar een Panasonic 42PV70. Daar is iedereen behoorlijk enthousiast over en kost rond de 1000 euro. Je kan er misschien geen 10 jaar mee doen, omdat hij niet misschien fullHD is, maar je houdt wel 500 tot 1000 euro in je zak.
Kwa stroom verbruik zeker geen 300 watt, maar liefst even zo weinig mogelijk Zo tegen de 200 watt is echt maximaal
Wat stroomverbruik betreft heb ik geen idee, dat interesseerd mij namelijk niet zo. Ik weet wel dat dit in het topic besproken is. Ik heb het alleen niet in me opgenomen.

Zoals eerder aangegeven staan alle antwoorden die ik je gegeven heb gewoon in het Topic. Dat is ook waar ik mijn kennis vandaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-07 14:59
Robin4 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 14:18:
[...]

als je het hele topic gelezen hebt, dan kan je je eigen vragen beantwoorden ;-)

Maar kijk naar welke 50" hd-ready je het mooist vind.
In principe de pana en de samsung. Dat moet wel lukken met je budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaguya
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-03 15:31
We gaan binnekort een HD-Ready aanschaffen van 37". Na wat rondgekeken te hebben zijn er nog twee over gebleven:
Toshiba 37c3000 LCD of de immens populaire Panasonic TH 37PV70 Plasma

Ze hebben beiden zeer positieve reviews op oa kieskeurig.nl, maar op Ciao-Shopping staat dat de Toshiba standaard een analoge en een digitale tv-ontvanger heeft, terwijl de Pana alleen een analoge ontvanger, daardoor neig ik meer naar de Toshiba.

Alleen lees ik o.a. in dit topic dat een Plasma beter omgaat met een analoog signaal, is dat ook de reden dat de meeste mensen voor de Panasonic gaan? En heeft de Toshiba idd standaard een digitale ontvanger?

http://www.ciao-shopping....PDP__751961#productdetail
http://www.ciao-shopping....FT_actieve_matrix__793057

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Innemee
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-11-2022
Lordsauron schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 20:06:
Zo ik ben terug van de MediaMarkt en er is een hoop duidelijk geworden

LC-46HD1E
Deze is vergelijkbaar met de X20 gek genoeg maar de extra functies zijn wel erg handig, maar ik vind het prijs kaartje buiten mijn budget.
Beste Lordsauron, in welke media markt kan ik de 46hd1e bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:35
Oke, nu snap ik het allemaal ff niet meer :P

Ik ben me nu zo'n maandje aan het orienteren op het gebied van TV's. Vier weken geleden was ik er nog vrijwel zeker van dat ik een Samsung LCD TV ging aanschaffen, maar na talloze reviews gelezen te hebben, en talloze posts hier op GoT (waarvoor dank ;)) zie ik de bomen door het bos niet meer.

De Samsungs hebben zoals vaker gezegd een prima prijs/kwaliteit verhouding, Sony heeft nu een leuke actie met de PS3, en de Bravia's zijn ook prima TV's maar weer een stuk duurder. Was ik eerst nog aan het twijfelen tussen deze TV's, komt plasma ook nog eens om de hoek kijken met het prima SD wat ze kunnen laten zien, en ik hoor tig argumenten van gebruikers dat het ook goed is voor gamen.

Wat ga ik met de TV doen? In de volgende volgorde van veel naar weinig:

1. TV kijken, digitaal via Casema
2. Gamen, ik wil het beste beeld op m'n XBOX 360, en later hoop ik ook op m'n PS3, als ik die heb.
3. Films kijken. Ik ben gek van films en heb een aardige collectie DVD's. Ook dit moet er dus prettig uit zien.

Ik dacht eruit te zijn... ik kon voor een mooie prijs een Bravia 40W2000 krijgen. Prima TV, maar verhalen over witte vlekken op het beeld, en wat me het meest tegenstond: Geen 1080P op component, en laat dat nou net de manier zijn waarop m'n XBOX is aangesloten :(
Ik weet niet of het veel verschilt van 1080i, maar ik koop deze TV voor de toekomst en als ik nu al achter de feiten aanloop :/ Die viel dus min of meer af. Vandaag ben ik bij de BCC gaan kijken en daar vond ik de 40W3000 toch wel erg mooi, alleen die is weer 2500 Euro, nogal boven m'n budget :(
Samsung viel ook wel af, vond het beeld toch iets minder van die LCD TV's.

De Panasonic TH42PY70 had een schitterend beeld, maar ook 2000 Euro, en ik zit met het "probleem" dat ik maar 3,5 meter van m'n TV af zit. Is dat niet veel te weinig voor een scherm van 107cm? Voor films en games zal het prima zijn, maar voor digitale TV? Overigens heb ik nu 82cm, en ik wil er zeker op vooruitgaan qua grootte.

En alsof dat nog niet genoeg keuzeproblemen waren, lees ik daarnet ook nog hier in dit topic dat voor DVD's (blueray zelfs :?) en PS3 (dus ook XBOX :?) gewoon HD beter is dan Full HD? In dat geval zou ik voor ongeveer 1200 Euro een hardstikke goede TV hebben aan de TH42PV70? En wat heeft Full HD dan nog voor nut?

Zoals gezegd: ik snap het ff niet meer. Zoveel keuzes, zoveel factoren, zoveel verhalen. Ik dacht dat een TV uitkiezen vrij makkelijk was maar het valt me nog zwaar tegen :P

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Anoniem: 131470 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 15:22:
[...]

Ik ben ook pas klaar met het doorlezen van het hele topic. Volgens mij staan al je vragen al beantwoord in dit en het vorige topic
Ik wist ook niet precies of ik nou LCD of Plasma wilde. Na het doorlezen van o.a. dit Topic ben ik tot de conclusie gekomen dat het de Panasonic 42PV70 of 42PV700 moet gaan worden. Plasma dus.

[...]

Voor die kijkafstand zou ik voor een Plasma gaan.

[...]

Even voor je gegoogled. De max resolutie van de Wii is 480p. Standard Definition (SD) dus. Beste keuze zou dus Plasma zijn omdat die vergevingsgezinder is voor SD dan LCD schermen. Hetzelfde geldt voor DVD en TV. Dit is allemaal SD die op een Plasma beter worden weergegeven dan een LCD. Dit verschil merk je zeker als je zo'n kleine kijkafstand hebt als jij.
Voor de High Definition sources, zoals PS3 en Blue-Ray schijnt een HDReady Plasma volgens somige een beter resultaat te geven dan een FullHD Plasma.

[...]

Ik zou eerlijk gezegd zeker geen 10 jaar doen met een flatscreen die nu op de markt zijn. Kijk eens naar een Panasonic 42PV70. Daar is iedereen behoorlijk enthousiast over en kost rond de 1000 euro. Je kan er misschien geen 10 jaar mee doen, omdat hij niet misschien fullHD is, maar je houdt wel 500 tot 1000 euro in je zak.

[...]

Wat stroomverbruik betreft heb ik geen idee, dat interesseerd mij namelijk niet zo. Ik weet wel dat dit in het topic besproken is. Ik heb het alleen niet in me opgenomen.

Zoals eerder aangegeven staan alle antwoorden die ik je gegeven heb gewoon in het Topic. Dat is ook waar ik mijn kennis vandaan heb.
Bedankt voor je reactie. Maar volgens mij zit ik echt tussen wal en schip.
Conclusie zou zijn dat ik beter een plasma kan nemen
Maar ik wil een redelijk zuinige tv hebben. :+

Btw had ik deel 1 nog niet gelezen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
  • Laatst online: 13-06-2022
Robin4 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 19:41:
[...]

Bedankt voor je reactie. Maar volgens mij zit ik echt tussen wal en schip.
Conclusie zou zijn dat ik beter een plasma kan nemen
Maar ik wil een redelijk zuinige tv hebben. :+

Btw had ik deel 1 nog niet gelezen. :?
Je kunt prima een plasma nemen aangezien het gemiddeld verbuik daarvan niet veel verschilt van het verbuik van een LCD-tv met gelijke diameter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Twixie schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 11:31:
[...]

Op 5m afstand ga je zelfs met een 50" TV geen verschil zien tussen HD-Ready en FullHD, dus voor jou is FullHD gewoon weggegooid geld.
Ga de TVs gewoon in de winkel gaan bekijken met JOUW materiaal (dus geen HD-demo's e.d. van de winkel zelf) en kijk welke op 5m afstand er het best uitziet. Nog niet ideaal, aangezien licht in de winkel ook totaal anders is dan bij jou thuis.
Inderdaad, op zo'n afstand is full hd weggegooid geld. Maar ook omdat hij alleen tv en dvd''s wil gaan kijken, kan hij beter een hd-ready kopen dan n full hd.
De resolutie van dvd en digitale tv liggen dichterbij de resolutie van een hd-ready en zal t beeld op een hd-ready mooier zijn dan op de full hd.
Zelf kijken in de winkel en dan idd niet naar blu-ray is het beste advies. Op 5 meter zou ik zeker niet kleiner gaan dan 50 inch, maar dat is mijn mening.

[ Voor 3% gewijzigd door Ferry34 op 26-10-2007 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwoe
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-07 07:30
Klein beetje of topic, maar toch:

Alle zaken als judder, 24fps, kwaliteit SD content worden toch medebepaald door je decoder?
Als je dus een externe decoder aan je tv hangt of zelfs nog beter, een goede htpc, dan worden dit soort zaken toch via de externe bron geregeld, zaker als je je htpc via hdmi aansluit.

Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Nu online
mwoe schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 08:52:
Alle zaken als judder, 24fps, kwaliteit SD content worden toch medebepaald door je decoder?
Als je dus een externe decoder aan je tv hangt of zelfs nog beter, een goede htpc, dan worden dit soort zaken toch via de externe bron geregeld, zaker als je je htpc via hdmi aansluit.
Gedeeltelijk.
Als je TV geen 24Hz ondersteunt, dan kan zelfs het duurste apparaat enkel 50 of 60Hz naar de TV sturen. Het is echter nagenoeg onmogelijk om 24Hz naar 50 of 60Hz om te zetten zonder judder te introduceren (zal hier effen niet in detail op ingaan omdat het niet simpel uit te leggen is). De gebruikelijkste manier is gewoon 3:2 pulldown en het is net dat wat de judder veroorzaakt.
Ivm kwaliteit van het beeld is het antwoord ja, op voorwaarde dat de TV een signaal kan accepteren op zijn native resolutie die hij via 1:1 mapping kan tonen, en je decoder ook die resolutie kan genereren. Bij FullHD TVs zit je hier meestal goed aangezien die meestal native 1920x1080 zijn qua resolutie en ze een 1080p signaal unscaled kunnen weergeven. De meeste decoders kunnen ook 1080p genereren. Zit je echter met een HD-Ready van bvb 1366x768, dan is het al veel moeilijker. Dit is immers geen standaard resolutie en niet alle decoders kunnen die genereren. En zelfs als ze ze kunnen genereren zijn er bijna geen TVs die dergelijke resolutie via HDMI accepteren. De grootste kans heb je via de VGA ingang. Bij veel TVs kan je daar wél hun native resolutie op aansturen. Vergeet echter ook niet dat bij veel TVs de pixels niet vierkant zijn, wat opnieuw problemen kan veroorzaken zeker in combinatie met een HTPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
  • Laatst online: 13-06-2022
Iemand toevallig de laatste consumentengids gelezen?

Echt te erg weer. Alhoewel ik sowieso vind dat ze beter kunnen stoppen technisch geavanceerde apparaten op een haast kinderlijke manier te testen stonden er nu wel weer wat domme fouten in.

Ik heb er ook een topic over gestart op hun eigen forum, alhoewel ik weet dat ze het zelf waarschijnlijk niet te lezen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja, maar de helderheid neemt bij een plasma wel af, bij LCD blijft ie constant ;)
De responsetijd van plasma tot LCD is nu vrijwel gelijk (Bravia/Aquos/Aurea)
In de panelen van Sharp oa zit tegenwoordig een andere lamp (blacklight) wat duidelijk zorgt voor een veel dieper zwart, wat behoorlijk in de buurt komt van dat zwart in een plasma.

LCD loopt nog wel achter wat betreft kleur en contrast :( volgende generatie misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Nu online
Anoniem: 231322 schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 21:44:
Tja, maar de helderheid neemt bij een plasma wel af, bij LCD blijft ie constant ;)
Hoe vaak ga je die onzin nog verkondigen. Die helderheid neemt zo traag af dat je over 10j wellicht nog steeds niet doorhebt dat dat aan het gebeuren is. En zelfs al is de helderheid na 30.000 uur gehalveerd, dan nog is hij zeker nog helder genoeg om een mooi beeld te genereren (zet gewoon helderheid een beetje hoger en hij is terug net zo helder als day 1, tenzij je natuurlijk vanaf day 1 helderheid maximaal zette, maar dan zal je zwart allesbehalve zwart geweest zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daar vergis je je wezenlijk in eigenwijze Twixie :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131470

Twixie schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 19:43:
Vergeet echter ook niet dat bij veel TVs de pixels niet vierkant zijn, wat opnieuw problemen kan veroorzaken zeker in combinatie met een HTPC.
Ik ben van plan eerst een Plasma aan te schaffen en later een HTPC te bouwen. Wat zijn de problemen van Plasma ten opzichte van een HTPC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210534

Mag ik iedereen er even aan herinneren dat elke lichtbron vanzelf minder wordt na verloop van tijd. Ook LCD .. Alleen het jammere is daarvan dat deze gewoon *plop* zegt en zwart wordt. De Plasma schermen doven na ongeveer 50000 uur na die periode zit een Pioneer op de helft van zijn lichtopbrengst. Dan praten we ongeveer over 20 jaar 8 uur per dag kijken. Een beetjke overtrokken dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt.. alhoewel 'n Plasma maar 30.000 uur meegaat officieel ;) en wanneer deze op de helft zit van z'n levensduur, is het beeld inmiddels al verpieterd :p

De lamp van een LCD kun je gwn laten vervangen. Maar tegen die tijd is het scherm al zwaar verouderd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik ga me steeds meer afvragen wat nu concreet het grote verschil is tussen die Panasonic schermen en de Kuros van Pioneer. Soms zegt men dat de Panasonic nét zo mooi of weer nét ietsje mooier/beter is dan de Pion, dan weer zegt men dat de Kuros superieur is.

Ik wilde eigenlijk gaan voor de Panasonic TH-PY70. Het is een full-hd, met een goede contrastratio, hdmi 1.3 en 24hz weergave. Redelijk toekomstzeker denk ik dan.
Toch even bij de lokale boer binnengelopen en me vergaapt aan zo'n Pioneer Kuros scherm. Ziet er errug mooi uit. Iedereen roemt het zwarter dan zwart en de kleuren. Alleen zie ik dan weer dat de PDP-4280XA welliswaar 1080P (ook op 24Hz) kan weergeven, maar het scherm 1024x768 is. Helaas hebben ze nergens die twee schermen pal naast elkaar hangen. En dan nog hebben ze natuurlijk altijd verschillende dingen erop draaien. En als ze een beetje brak zijn afgesteld, zie je er ook niets van in zo'n TL verlichte Media Markt ofzo...

Mijn broer heeft een Panasonic van de vorige generatie en dat ziet er erg puik uit. Ook qua prijs vind ik de Panasonic interessanter (€2000 voor de Pio en €1600 voor de Pana). Is het verschil tussen de Pio en de Pana die €400 waard? Op zich is het best een boel geld en ook al komen die dingen rond de kerst in de aanbieding, denk ik dat de Pio altijd wel dat zelfde prijsverschil blijft houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Nu online
Anoniem: 231322 schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 12:28:
Daar vergis je je wezenlijk in eigenwijze Twixie
...
Klopt.. alhoewel 'n Plasma maar 30.000 uur meegaat officieel ;) en wanneer deze op de helft zit van z'n levensduur, is het beeld inmiddels al verpieterd :p
Jammer dat we hier op tweakers geen ignore lists kunnen opstellen, want je begint me eerlijk gezegd stillekesaan behoorlijk te enerveren, en ik geraak normaal helemaal niet snel geërgerd.
Feit is dat je hier maar met de meest belachelijke argumenten blijft afkomen om toch maar je overstap van plasma naar lcd te blijven goedpraten. Die keuze was je volste recht, maar kom daarom aub niet af met de meest absurde argumenten contra plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
Anoniem: 231322 schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 12:28:

De lamp van een LCD kun je gwn laten vervangen. Maar tegen die tijd is het scherm al zwaar verouderd :)
Panasonic, de merknaam waaronder Matsushita Electronics zijn producten verkoopt, stelt dat zijn nieuwste 1080p-plasma-tv een levensduur van ongeveer 42 jaar heeft als er ongeveer zes uur per dag tv gekeken wordt.

Volgens de fabrikant zouden de plasmaschermen met een resolutie van 1080p, de zogenaamde full hd-resolutie, ongeveer 100.000 uur kijkplezier moeten bieden. Aangezien een tv niet dagelijks, 24 uur per dag, ingeschakeld is - wat nog steeds een levensduur van ruim elf jaar zou betekenen - wordt uitgegaan van een gemiddelde van 42 jaar kijkgenot als het apparaat zes en een half uur per dag aan staat. Wanneer echter uitgegaan wordt van twee uur tv-kijken per dag, lijkt het waarschijnlijk dat het probleem eerder zal zijn dat er geen content meer aangeleverd zal worden via een hdmi-verbinding, of dat de tv de geest geeft, dan dat het plasmascherm afgetakeld is. Wie genoegen neemt met een 720p-model, moet het overigens met 'slechts' 60.000 kijkuren stellen voor de helderheid met de helft afgenomen is. De vermindering van de helderheid tot 50 procent is immers voor Panasonic de maatstaf om de levensduur van een plasmascherm te bepalen.

nu weet ik dat 100.000h wat erg is.. maar laten we de 60.000 nemen .. is tog nog dubbel de hoeveel heid die jij zegt dat hij heeft.
waar haal jij het verschil van 30.000 vandaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaguya
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-03 15:31
Bij Apollo in Almere hebben ze een aanbieding:
http://www.apollo-almere.nl/advertenties/weekaktie.pdf

40" Bravia voor 888, helaas staat er verder niets bij, weet iemand misschien welk model ze bedoelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236311

Anoniem: 237381 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 13:47:
[...]

Hier kan je zo een grafiek vinden:
http://www.carltonbale.com/2006/11/1080p-does-matter/

Voor de rest ook een heel interessant artikel trouwens.

Gaaf, precies wat ik zocht. En het bevestigd mijn vermoeden: moeders wil geen groter scherm dan 37 inch en we gaan niet dichter bij als 3 meter (bijna 10 voet). 720p is dus meer dan genoeg. En nu gaan sparen voor de 1080p beamer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

van de week bij BCC Hoofddorp zag ik een Pioneer plasma staan, type is me even ontgaan, maar enorme last van inbranding door de Philips demo. Was wel een ouder model, want dit was het laatste showroom model dat de deur uit ging voor lagere prijs, maar dat ding kon je volgens mij net zo goed bij t grofvuil zetten...
In alle 4 de hoeken was het Philips logo zichtbaar... Bij andere plasma's kon ik het niet direct inbranding vinden, maar er moet dus nog steeds weldegelijk goed op gelet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Anoniem: 139638 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 02:39:
In alle 4 de hoeken was het Philips logo zichtbaar... Bij andere plasma's kon ik het niet direct inbranding vinden, maar er moet dus nog steeds weldegelijk goed op gelet worden.
Pioneer is een van de laatsten die daar last van hadden. Onbegrijpelijk voor de prijs de je mag neertellen. Maar sinds de Kuro is dat ook weer verleden tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

De afgelopen paar dagen heb ik pas goed gebruik gemaakt van mijn nieuwe samsung 42q92. Is het vreemd als ik vind dat het beeld te scherp, mooi en gedetailleerd is?
Als ik nu een dvd kijkt, dan is het beeld zo scherp en loopt het zo soepel dat het "vreemd" aanvoel. Net als sommige soaps dat veel scherper beeld is dan normale tv en daarmee "goedkoper" aanvoel.

Ik bedoel: als je vroeger tv kijkt, dan zie je dat de belichting en camerawerk van de meeste hogere budget series softer is. Zap je dan per ongeluk naar "neighbours" of zo'n andere soap, dan zijn deze veel scherper omdat ze met goedkopere verlichting, makeup en camera werken.

Dat gevoel heb ik nu ook met de plasmatv en DVD. De kleuren zijn heel intens (terwijl ik kijk op contrast 45) en het beeld is heel scherp (alle putjes van de huid is zichtbaar) en beweegt heel vloeiend, waardoor ik constant het gevoel heb dat ik naar zo'n goedkope soap zit te kijken.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Best maf eigenlijk... de kleuren van de nieuwe Sharp Aquos LCD zijn natuurlijker dan die van de nieuwe Plasma van Samsung :9 Waar of niet Twixie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Twixie schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 19:15:
[...]

Jammer dat we hier op tweakers geen ignore lists kunnen opstellen, want je begint me eerlijk gezegd stillekesaan behoorlijk te enerveren, en ik geraak normaal helemaal niet snel geërgerd.
Feit is dat je hier maar met de meest belachelijke argumenten blijft afkomen om toch maar je overstap van plasma naar lcd te blijven goedpraten. Die keuze was je volste recht, maar kom daarom aub niet af met de meest absurde argumenten contra plasma.
Ik zal beter onderzoek doen voordat ik hier mijn prietpraat kom verkondigen Twixie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Anoniem: 231322 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 12:42:
[...]

Ik zal beter onderzoek doen voordat ik hier mijn prietpraat kom verkondigen Twixie ;)
Ik begin me nu ook al behoorlijk te irriteren aan je posts nu Schnutchz.

Dit forum is er om te discusseren en elkaar te helpen, maar jij plaatst hier de grootst mogelijke nonsens op een manier alsof het feiten zijn.
De hele discussie over veel korter een plasma mee zou gaan in vergelijking met een lcd bijvoorbeeld.
Heb jij al n plasma van 20 jaar oud gezien dan? Of een lcd-tv van die leeftijd?
Neen, dus kan je ook helemaal niet zeggen hoe t beeld daarvan is.

Het is heel spijtig dat jouw pioneer plasma zo'n verschrikkelijk slecht exemplaar was, maar om daarom nu lcd de hemel in te prijzen lijkt me niet goed. Ook omdat je nog helemaal geen ander exemplaar gekocht hebt en je dus niet uit ervaring kan spreken.

Beide soorten tv's hebben hun voor- en hun nadelen en het ligt er gewoon aan waarvoor je het scherm wilt gaan gebruiken en wat je persoonlijke voorkeur is.
Dus om nu ineens te vertellen dat de Sharp natuurlijkere kleuren zou hebben of dat deze over 20 jaar nog steeds zo'n mooi beeld zou geven, lijkt me zeer voorbarig.

Nogmaals: je kunt gerust je mening geven, maar verkondig geen onzin op een manier alsof t feiten zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231322 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 12:40:
Best maf eigenlijk... de kleuren van de nieuwe Sharp Aquos LCD zijn natuurlijker dan die van de nieuwe Plasma van Samsung :9 Waar of niet Twixie?
Dit is een feit hoor ;)

Maar goed, ik heb al eerder genoemd dat ook een LCD een 'bij-gebrek-aan-beter-scherm' genoemd mag worden. Dat al die grote merken ieder jaar weer met een ietsjepietsje beter scherm aan komen zetten is gewoonweg zielig te noemen. Dat consumenten daar graag intrappen is misschien wel even triest. Maar we kunnen zo moeilijk anders toch? Een bepaalde prijs die wij voor onze passie moeten betalen zeg maar. Een dubbele betaling zelfs achteraf gezien :/

Maar ik dwaal wat af... excuses.

Ik zal het gehalte van het afgeven proberen te halveren ok ;)
Dat zal ingaan nadat ik dit nog even kwijt moet:

Die 100Htz mode is toch wel een lachertje niet? Zo ook die 24p overigens (die wel helpt bij het afspelen van Blu-Ray) maar dat is allemaal onderling afgesproken, zodat wij weer meer moeten dokken!! Ofniet dan :?

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:35
Anoniem: 231322 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 15:28:
[...]

Dit is een feit hoor ;)

Maar goed, ik heb al eerder genoemd dat ook een LCD een 'bij-gebrek-aan-beter-scherm' genoemd mag worden. Dat al die grote merken ieder jaar weer met een ietsjepietsje beter scherm aan komen zetten is gewoonweg zielig te noemen. Dat consumenten daar graag intrappen is misschien wel even triest. Maar we kunnen zo moeilijk anders toch? Een bepaalde prijs die wij voor onze passie moeten betalen zeg maar. Een dubbele betaling zelfs achteraf gezien :/

Maar ik dwaal wat af... excuses.

Ik zal het gehalte van het afgeven proberen te halveren ok ;)
Dat zal ingaan nadat ik dit nog even kwijt moet:

Die 100Htz mode is toch wel een lachertje niet? Zo ook die 24p overigens (die wel helpt bij het afspelen van Blu-Ray) maar dat is allemaal onderling afgesproken, zodat wij weer meer moeten dokken!! Ofniet dan :?

;)
Waarom wacht jij niet gewoon met het aanschaffen van een LCD als je het toch allemaal nog niet goed genoeg vindt? Ik ga binnenkort een mooie plasma aanschaffen, je mag m'n oude CRT wel voor een zacht prijsje overnemen :+

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat 24p zou inderdaad al vanaf begins af aan bekend moeten zijn bij de fabricanten. Lijkt me sterk ze ze pas zijn gaan produceren na klachten van consumenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Exactly my point! En zo gaat het al jaren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DenMan schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 16:58:
[...]

Waarom wacht jij niet gewoon met het aanschaffen van een LCD als je het toch allemaal nog niet goed genoeg vindt? Ik ga binnenkort een mooie plasma aanschaffen, je mag m'n oude CRT wel voor een zacht prijsje overnemen :+
Nee bedankt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Anoniem: 139638 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 17:23:
dat 24p zou inderdaad al vanaf begins af aan bekend moeten zijn bij de fabricanten. Lijkt me sterk ze ze pas zijn gaan produceren na klachten van consumenten.
Wat dacht jij dan? Al die dingen zijn al lang bekend, maar de mensen moeten toch upgraden? Ze hebben miljarden in R&D zitten; ze hebben toch niet zitten slapen? Het heeft ook deels met productiekosten te maken. Een productielijn ombouwen voor nieuwe panelen doe je ook niet graag. En dan het stukje marketing. Iedereen 'wil' toch een flatscreen? Ik was altijd heel erg sceptisch en heb ook min of meer medelijden met mensen die zo nodig de eerste moesten zijn. Die hebben dus veel te veel betaald voor inferieure schermen. En dan vooral LCD's (sorry schnutz ;) ). Ik heb pas nu bij de Philips Aurea een mooie LCD gezien. Wat daarvoor en daaronder zit, is gewoon köt. Ik kan dat desgewenst ook gewoon laten zien met een paar leuke demo DVD's. Plasma is nu wél top. Ik heb een Panasonic van de vorige generatie behoorlijk op de pijnbank gelegd en ik was onder de indruk. Een CRT is op bepaalde punten welliswaar beter, maar die heb je niet in 42". Of je moet naar projectieTV gaan, en dat is helemaal bagger. Een CRT projector is ook een optie, maar dat kost behoorlijk wat centjes en je moet de boel verduisteren. Dus ik ben helemaal in het plasma kamp. Zeker nu er de eerste 2 jaar niet massaal full hd spul te krijgen is. En dan heb je met LCD een probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Anoniem: 139638 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 17:23:
Mee eens! Gelukkig is dat bij die nieuwe 1080p hd-ready standaard al beter geregeld, daarbij wordt t n must wanneer dat logo bij n toestel gevoerd mag worden. Al mag t nog wel dat de tv de 24hz intern omrekent naar 50hz waardoor t alsnog niet helemaal vloeiend vertoond wordt :(

Ik vind t idd vreemd dat de hd-tv's de 24p niet goed kunnen afspelen, aangezien veel mensen zo'n tv kopen om er blu-ray of hd-dvd's op te gaan kijken.
Ikzelf heb er gelukkig geen last van, t valt me gewoon niet op tijdens een film. Alleen bij t begin, dan zie je zo'n beginfilmpje van bijvoorbeeld Universal. Dan zie je de letters in t groot om de aarde draaien en dan zie ik hele kleine schokjes, maar bij de film zie ik t weer niet gelukkig.
Ik ben er niet gevoelig voor ;)

Maar ik vind t net zo raar dat je vaak zwarte balken ziet bij n film, terwijl je n breedbeeldtv hebt.
Dat is weer omdat t bioscoopscherm n andere verhouding heeft dan 14:9. Het zal wel n reden hebben waarom, maar t is mij niet duidelijk.

En dan die irri overscan op hdmi, ook iets waar ze wel snel verbetering in mogen brengen.
Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mphilipp schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 17:40:
[...]

Wat dacht jij dan? Al die dingen zijn al lang bekend, maar de mensen moeten toch upgraden? Ze hebben miljarden in R&D zitten; ze hebben toch niet zitten slapen? Het heeft ook deels met productiekosten te maken. Een productielijn ombouwen voor nieuwe panelen doe je ook niet graag. En dan het stukje marketing. Iedereen 'wil' toch een flatscreen? Ik was altijd heel erg sceptisch en heb ook min of meer medelijden met mensen die zo nodig de eerste moesten zijn. Die hebben dus veel te veel betaald voor inferieure schermen. En dan vooral LCD's (sorry schnutz ;) ). Ik heb pas nu bij de Philips Aurea een mooie LCD gezien. Wat daarvoor en daaronder zit, is gewoon köt. Ik kan dat desgewenst ook gewoon laten zien met een paar leuke demo DVD's. Plasma is nu wél top. Ik heb een Panasonic van de vorige generatie behoorlijk op de pijnbank gelegd en ik was onder de indruk. Een CRT is op bepaalde punten welliswaar beter, maar die heb je niet in 42". Of je moet naar projectieTV gaan, en dat is helemaal bagger. Een CRT projector is ook een optie, maar dat kost behoorlijk wat centjes en je moet de boel verduisteren. Dus ik ben helemaal in het plasma kamp. Zeker nu er de eerste 2 jaar niet massaal full hd spul te krijgen is. En dan heb je met LCD een probleem...
Hoezo sorry Snutchz..? Ik deel die mening volkomen met je ;) Juist omdat de laatste LCD schermen goed te pruimen zijn, kan ik overstappen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beeld in de bios is vaak Panorama heh Ferry ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mphilipp schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 17:40:
[...]
Plasma is nu wél top. Ik heb een Panasonic van de vorige generatie behoorlijk op de pijnbank gelegd en ik was onder de indruk.
maar onlangs zijn pas de eerste betaalbare 1920x1080 plasma beeldschermen verschenen, ik had juist t idee dat hier nog veel aan verder ontwikkeld kon worden (bv wit is ook niet echt fel wit). Gewicht en stroomverbruik zou ook nog flink aan gewerkt kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Van het stroomverbruik van een 42inch 1080p plasma stond ik ook te kijken,

Panasonic geeft op:
Energieverbruik 494 Watt
Normaal energieverbruik (verondersteld bij normaal kijkgedrag) 349 Watt

Samsung LE46M86BD
Energieverbruik (maximaal) 260W

Groter en zuiniger scherm, is het ook echt zo dat een Plasma zoveel gebruikt,
of valt dat tijdens het gebruik wel mee?

Dat bij bepaalde beelden een plasma zuiniger is als een TFT?
want anders zou je dit verschil toch wel aardig terug kunnen zien op de stroomrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:53

d0s

sssst

Ik heb sinds gisteren mijn Panasonic PV70 icm met UPC digital. Heb sindsdien al heel wat bezoek gehad (nieuwe huiskamer) en iedereen (lees: mensen met een LCD) zijn werkelijk verbaasd over de beeldkwaliteit. Ik heb iig geen spijt dat ik een Plasma heb genomen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Allemaal mensen met oude LCD schermen wel te verstaan... ja en die zijn nou eenmaal ruk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:53

d0s

sssst

Anoniem: 231322 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 21:57:
Allemaal mensen met oude LCD schermen wel te verstaan... ja en die zijn nou eenmaak ruk ;)
Nee hoor, ook een iemand met een nieuwe Philips ;)
Maargoed, het beeld is zelfs nog beter dan ik verwacht had (een goede scartkabel deed wel wonderen) en tot nu toe is iedereen echt enorm positief over het beeld.
Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.