[TV] Plasma of LCD aanschaffen? [Deel 2]

Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste
Acties:
  • 29.735 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:31
Ja, ga ze in de winkels bekijken. Echt, je eigen ogen zijn de beste adviseurs :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139638

Probleem is dat ik ze nog niet in de winkels ben tegengekomen, MediaMarkt kom ik slechts af en toe, BCC heeft ze niet. Zijn namelijk nogal nieuwe types volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231322

Anoniem: 139638 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 23:35:
Ik zit te twijfelen tussen de LCD Sharp LC-42X20E (50Hz) (of LC-42XL2E, 100Hz) en de panasonic TH-42PY70 (plasma, maar geen 24p).

De nieuwe Philips (9632/9732) tv's vind ik (persoonlijk) niet mooi van uiterlijk, dus die vallen af. Sony te duur, Samsung niets boeiends.

Wat ik er vooral mee wil doen is xboxen en bluray + dvd kijken over PS3. Formaat is 40 of 42", niet anders (kijkafstand = 3 m). Budget 1800 eu max. Iemand suggesties?
Definitely gaan voor de Sharp LC-42X20E ;) Die heb ik ook in de bestelling staan. En ben van plan hetzelfde er op aan te sluiten als jij! Adviesprijs €1800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-07 11:09
Ik zou dan zeker niet voor de Panasonic gaan. Bij fel verlichte egale oppervlakken zie je zeer duidelijk flikkering, zelfs al is het 100Hz.
echt helemaal GEEN last van op mijn Panasonic TH42PV70...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Twixie heeft nog een oud model staan... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-07 21:35
@spinaze34

Volgens de website van Panasonic heeft de TH-42PY70 wel 24P ondersteuning. Check hier maar even naast de foto van de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent_Smith
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-07 10:54
Welke keus zou de betere zijn: Toshiba 42Z3030D of Panasonic TH42PY70?

ga de tv gebruiken voor DIgitale TV en XBOX360.

kwa prijs zijn ze gelijk ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Waar komt trouwens het verhaal vandaan dat LCD beter geschikt zou zijn voor gaming dan plasma? Enige goede reden die ik daarvoor kan bedenken is dat je geen kans hebt op inbranden van bepaalde delen van beeld die stilstaan. Verder lijkt plasma vanwege zijn superieure responstijd meer geschikt, aangezien veel games toch vrij snelle beelden bevatten. Dat de resolutie van LCD vaak hoger is, maakt alleen uit als je dicht genoeg op het scherm zit, maar dat is met console gaming vaak juist niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 13:04:
Waar komt trouwens het verhaal vandaan dat LCD beter geschikt zou zijn voor gaming dan plasma? Enige goede reden die ik daarvoor kan bedenken is dat je geen kans hebt op inbranden van bepaalde delen van beeld die stilstaan. Verder lijkt plasma vanwege zijn superieure responstijd meer geschikt, aangezien veel games toch vrij snelle beelden bevatten. Dat de resolutie van LCD vaak hoger is, maakt alleen uit als je dicht genoeg op het scherm zit, maar dat is met console gaming vaak juist niet het geval.
Kartelrandjes, harde textures, ongewenste vegen, reaktietijd tussen controller handelingen en aktie op het scherm ;) Nuff said...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Anoniem: 231322 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 13:22:
Kartelrandjes, harde textures, ongewenste vegen, reaktietijd tussen controller handelingen en aktie op het scherm ;) Nuff said...
Je pleit hier dus ook voor plasma, of hoe moet ik het zien, heb mijn glazen bol namelijk thuis laten liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee nee.. ik pleit voor LCD als het op gamen aankomt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Grappig. Aangezien in vrijwel alle dingen die je noemt plasma techiek in het voordeel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Anoniem: 231322 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 14:09:
Nee nee.. ik pleit voor LCD als het op gamen aankomt ;)
Kun je het dan toelichten?

Kartelrandjes komen er alleen als je een slechte scaler hebt, danwel een lage resolutie. Scalers zijn volgens mij niet anders bij een plasma, dus dan is het de resolutie. Die is weliswaar vaak (ietsjes) lager, maar dat verschil zie je alleen als je echt heel dichtbij zit.

Harde textures: LCD heeft meestal juist een wat "harder" beeld omdat de lichtopbrengst groter is en het kleurenpallet kleiner.

Ongewenste vegen: Dat is een gevolg van een slechte reactietijd. Naast de zwartwaarden juist het punt waar plasma op uitblinkt.

Reaktietijd tussen controller handelingen en aktie op het scherm: Wat heeft dat met plasma of lcd techniek te maken? Wat is er inherent aan het gebruik van een plasma dat er vertraging zou zitten in je beelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
  • Laatst online: 09-07 21:35
Ik kan het mis hebben, maar volgens mij staat er een knipoog achter Snutchz' opmerking...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

LeechGuy schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 16:12:
Ik kan het mis hebben, maar volgens mij staat er een knipoog achter Snutchz' opmerking...
Klopt, maar we waren al dik aan het knipogen, dus dan is de knipoog op een gegeven moment moeilijk nog te interpreteren, maar wellicht heb je gelijk dat hij de knipoog ironisch bedoeld. Ik merk het wel weer aan zijn reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De nieuwe LCD schermen hebben vrijwel geen last meer van ghosting (3-4ms). Die vervelende vegen worden juist veroorzaakt door het fosfor wanneer lichte verticale lijnen bewegen (voornamelijk blauw+geel=groen) Niet iedereen neemt ze waar lijkt het wel... Plasma is niet voor niets op het laatst nog vervangen op de WCG 2007.. Ik merkte het heel erg bij Burnout Revenge (360) en Ninja Gaiden Sigma (PS3) waarbij iedere milisec. telt ;)

Plus dat ik geen beeldgeflikker in mij game wil hebben, maar mooi egaal strakke vlakken :9
Ook worden sommige kleuren behoorlijk vaal/grauw., wat de sfeer niet ten goede komt.
Ook zie je de textures veel de goed, zodat je kunt zien hoe een game is opgebouwd. Tevens lopen lijnen veel hoekiger.

Vergelijk het met een aquarel (LCD) en een schilderij uit het Pointilisme tijdperk (Plasma)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:32

mphilipp

Romanes eunt domus

Anoniem: 231322 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 17:13:
Vergelijk het met een aquarel (LCD) en een schilderij uit het Pointilisme tijdperk (Plasma)
Het zal inderdaad wel alleen voor games gelden, maar met DVD's en TV vind ik nog altijd plasma de winnaar. De allernieuwste LCD's zien er al weer een stuk beter uit, maar voor zover ik heb kunnen vaststellen alleen op HD. Bij iets minder materiaal ziet het er alsnog niet uit. Maar dan nog vind ik die Aurea te duur, en als je er een Panasonic TH-42PY700 naast zet weet ik zo net nog niet of die Aurea het wint. Wat prijs betreft zeker niet. De Pana kost minder dan de helft...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Laatst online: 13:05
Niet goed opgelet in de fysica les. Blauw + Geel = Groen geldt enkel voor subtractieve kleursamenstelling, zoals met het mengen van verf. Bij additieve kleursamenstelling (i.e. licht combineren) zoals bij TVs is Groen een van de drie basiskleuren en kun je dus zeker niet verkrijgen door Blauw + Geel. Geel is Rood + Groen. Dus Blauw + Geel = Wit ;).
Bewijs: fotoke rechtsboven op http://en.wikipedia.org/wiki/Additive_color .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
brtk schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 10:59:
[...]
echt helemaal GEEN last van op mijn Panasonic TH42PV70...
Anoniem: 231322 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 11:56:
Twixie heeft nog een oud model staan... ;)
Het zou ook kunnen zijn dat het iets is dat alleen in de beginperiode opvalt. Gisteren viel het me namelijk op dat ik tijdens een film met ineens een nagenoeg volledig wit oppervlak, de flikkering NIET meer zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jawel hoor.... want gele en blauw vegen kom je ook tegen in een plasma ;) Geel bij geheel witte lijnen en blauw in zwarte gedeeltes. Die juist opvallen als je snel met je ogen er overheen gaat ;)

Deze gele en blauwe ellende samen vormen groen! Eigenwijze Twixie :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee uiteraard klopt daar geen hol van... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rood en magenta ben ik trouwens nog niet tegengekomen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 231322 op 19-10-2007 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-06 09:18

WiXX

Kijk uit malloot een...

Hallo mensen, ik vroeg me af of een van jullie mij kon helpen.

Ik ben laatst in een winkel gaan kijken voor plasma of lcd tv's en dan vooral degene die fullhd zijn en dan kom zit je al meteen te kijken naar schermen gelijk of groter dan 37 inch.

Ik wil graag een FullHD omdat ik het eigenlijk alleen maar gebruik voor me xbox 360, nu betekent het wel dat de tv dus 1080p over component moet kunnen weergeven en nu weet ik dat niet alle tv's dat doen. Samsung blijkt het wel te kunnen.

Nu heb ik ook eens goed zitten kijken en het viel me op dat plasma (hier was het een Panasonic 42 inch Vierra) echt veel betere kleuren heeft en vooral veel scherper is vanaf dichtbij dan een lcd scherm. Nu zit ik nogal redelijk dichtbij het scherm, maar dat vind ik alleen maar prima, want als ik game kruip ik altijd zowat in me scherm.

Nu is mijn vraag dus, zijn er plasma's tv's die FullHD zijn en 1080p over component accepteren en maximale groote hebben van 42 inch? Zoja welke zijn dat en zijn dat tv's die een beetje goed zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Anoniem: 231322 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 17:47:
Deze gele en blauwe ellende samen vormen groen! Eigenwijze Twixie :9
Als er iemand eigenwijs is, ben jij het wel. Als jij de wetten van de fysica wil herschrijven, doe je het maar... Maar als je te lui bent om effen op die wikipedia link te gaan kijken, zul je ook wel te lui zijn om de Snutchz Fysica te schrijven :p.

[ Voor 18% gewijzigd door Twixie op 19-10-2007 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je hebt mijn verdere berichtjes niet gelezen luie Twixie... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1080p via XBOX360 gaat alleen via HDMI ;) Dan heb je dus de Elite staan als het goed is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiXX

WiXX

Kijk uit malloot een...

Anoniem: 231322 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 19:57:
1080p via XBOX360 gaat alleen via HDMI ;) Dan heb je dus de Elite staan als het goed is...
Is dat zo? Ik dacht dat het dingetje gewoon 1080p kon weergeven, maar dat alleen heel veel tv's het signaal niet nemen maar dat onder andere Samsung tv's dat dus wel kunnen.

Ik heb niet de elite xbox staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236649

Vinden jullie DEZE PLASMA een goede Keuze?
Mijn hoofdbedoeling is enkel tv kijken en DVD misschien af en toe een pc aansluiten
maar nooit geen games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26457

Anoniem: 236649 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 21:01:
Mijn hoofdbedoeling is enkel tv kijken en DVD misschien af en toe een pc aansluiten
maar nooit geen games.
Voor voornamelijk TV kijken is plasma iig de beste keus... of dat die Samsung moet zijn...tja, in de winkel anders een en ander vergelijken is misschien handig, hoewel de specs niet verkeerd lijken te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WiXX schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 20:15:
[...]

Is dat zo? Ik dacht dat het dingetje gewoon 1080p kon weergeven, maar dat alleen heel veel tv's het signaal niet nemen maar dat onder andere Samsung tv's dat dus wel kunnen.

Ik heb niet de elite xbox staan.
Dan kun je 1080p wel shaken ;) Dus dan zijn er drie opties:

1. Je houdt de huidige 360 en koopt een HD Ready scherm
2. Oude eruit, Elite er voor terug...
3. Je koopt 'n Full HD scherm en later daarbij nog eens de PS3 :D

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236649 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 21:01:
maar nooit geen games.
De kleuren van een Samsung plasma zijn nog steeds wat fel/onnatuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236649

Anoniem: 231322 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 21:13:
[...]

De kleuren van een Samsung plasma zijn nog steeds wat fel/onnatuurlijk...
Ik zag hem naast een LG en een Panasonic staan.
Van die LG gaan we maar niet praten, maar die Panasonic kon toch niet aan die Samsung tippen aldus mijn persoonlijke voorkeur :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-07 15:06
Anoniem: 231322 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 19:57:
Hoe kom je daarbij? 1080p via xbox gaat via hdmi, vga en componenten.

En inderdaad: plasma is voor gaming het mooiste. Ik had ze allebei hier thuis, de 30 inch lcd 2 jaar op gegamed en nu een 50 inch plasma alleen voor t gamen en de plasma wint t grandioos.

Vaak hoor je mensen zeggen dat hun lcd het beste is, maar meestal is de lcd hun eerste hd toestel en als je van een crt bakbeest naar een hd lcd gaat dan is het helemaal geweldig. Veel mensen hebben ook een lcd, omdat tot een jaar of 1-2 de plasma's niet te betalen waren en de meeste mensen dus een lcd kochten.
Maar als je weer wat verder bent en je gaat s kritisch kijken en echt vergelijken, dan blijkt dat plasma gewoon mooier is.

In de felle winkel met alles op blu-ray zie je t verschil niet zo, maar gewoon in je eigen huis komt de plasma helemaal tot zn recht.
Ach, als iedereen maar gelukkig is met zn tv toch? :)

[ Voor 59% gewijzigd door Ferry34 op 20-10-2007 02:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1080p via vga...? Hold the phone sir... we hebben een primeur :lol: Nee, gaat alleen via HDMI. Vandaar dat ook de Elite op de markt is verschenen. Via component/vga is toch gewoon fake :S Daardoor krijg je toch belachelijke beeldkwaliteit? 1080p Behoor je gwn zonder ruis af te kunnen spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167279

Anoniem: 139638 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 23:35:
Ik zit te twijfelen tussen de LCD Sharp LC-42X20E (50Hz) (of LC-42XL2E, 100Hz) en de panasonic TH-42PY70 (plasma, maar geen 24p).
Spinaze de PY70 heeft wel 24p ondersteuning staat zelfs op de pagina van Panasonic. De vraag is alleen of het dan intern naar 60hz wordt gezet of dat ie het in 72hz (3:3) weergeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is dat mogelijk? Intern naar 60Htz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiXX

WiXX

Kijk uit malloot een...

Anoniem: 231322 schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 10:19:
1080p via vga...? Hold the phone sir... we hebben een primeur :lol: Nee, gaat alleen via HDMI. Vandaar dat ook de Elite op de markt is verschenen. Via component/vga is toch gewoon fake :S Daardoor krijg je toch belachelijke beeldkwaliteit? 1080p Behoor je gwn zonder ruis af te kunnen spelen ;)
Ik was ook in de veronderstelling dat via component 1080p gewoon te halen was met de xbox en dat alleen heel veel merken het signaal niet pakken met component maar dat er sommige zijn die het wel kunnen. En waarom zou een analoog signaal ineens verschrikkelijke ruis bevatten? Ik denk dat het verschil tussen de Elite en de normale xbox niet eens met het blote oog te zien valt. Als ik op 720p niet eens ruis zie, waarom zou het bij 1080p dan ineens zo erg ruizen dat het opvalt?

Desnoods gooi je er gold plated kabels tussen.

Edit: Zomaar een artikel van internet http://www.engadgethd.com...-via-component-1080p-vga/

Niet alleen de titel bekijken, maar ook wat er onder het artikel staat. Dan bedoel ik dat VGA en component "vergelijkings model"

[ Voor 11% gewijzigd door WiXX op 20-10-2007 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Anoniem: 231322 schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 10:19:
Het is gewoon niet waar hoor, wat je zegt.
De xbox360 doet al zeker een jaar 1080p over zowel vga, componenten alsook hdmi.
Eén van de redenen dat de Elite is verschenen is omdat er nog heel veel tv's zijn die alleen 1080p accepteren over hdmi. De Samsungs kunnen als een van de weinigen 1080p aan over zowel vga, componenten en de hdmi.
Kwaliteitsverschil ligt aan de tv zelf. Heb van mensen gelezen dat op de Sony bravia geen enkel verschil was te zien, bij andere tv's is er wel verschil te zien en dat ligt natuurlijk aan de kwaliteit van de ingangen en hoe dit verwerkt wordt.
Ruis heb ik nog nooit gezien op mn hd-ready plasma, dus zal dat op 1080p niet anders zijn.
Belachelijke beeldkwaliteit is zowiezo een boute uitspraak.
Nou is full hd nog een beetje gehyped, want er zijn op dit moment genoeg hd-ready tv's die een mooier beeld hebben dan n full hd. Games op xbox360 en ps3 worden op 720p gerendered, waardoor de xbox er op mijn tv er zo geweldig uitziet. Ik heb een hd-ready 50inch plasma en de beeldkwaliteit is ongelooflijk goed. Ik heb nog geen full hd lcd gezien die hieraan kan tippen.

http://www.xbox.com/en-US...erupdate-completelist.htm
Kijk maar naar de datum hoe lang dit al kan.

[ Voor 14% gewijzigd door Ferry34 op 20-10-2007 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-07 02:00
Anoniem: 167279 schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 13:12:
[...]

Spinaze de PY70 heeft wel 24p ondersteuning staat zelfs op de pagina van Panasonic. De vraag is alleen of het dan intern naar 60hz wordt gezet of dat ie het in 72hz (3:3) weergeeft.
Boeit dat echt iets? als het op 1 hrz wordt afgespeeld en het ziet er lekker smooth uit zonder stotteren is het toch ook goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ferry34 schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 15:38:
[...]

Het is gewoon niet waar hoor, wat je zegt.
De xbox360 doet al zeker een jaar 1080p over zowel vga, componenten alsook hdmi.
Eén van de redenen dat de Elite is verschenen is omdat er nog heel veel tv's zijn die alleen 1080p accepteren over hdmi. De Samsungs kunnen als een van de weinigen 1080p aan over zowel vga, componenten en de hdmi.
Kwaliteitsverschil ligt aan de tv zelf. Heb van mensen gelezen dat op de Sony bravia geen enkel verschil was te zien, bij andere tv's is er wel verschil te zien en dat ligt natuurlijk aan de kwaliteit van de ingangen en hoe dit verwerkt wordt.
Ruis heb ik nog nooit gezien op mn hd-ready plasma, dus zal dat op 1080p niet anders zijn.
Belachelijke beeldkwaliteit is zowiezo een boute uitspraak.
Nou is full hd nog een beetje gehyped, want er zijn op dit moment genoeg hd-ready tv's die een mooier beeld hebben dan n full hd. Games op xbox360 en ps3 worden op 720p gerendered, waardoor de xbox er op mijn tv er zo geweldig uitziet. Ik heb een hd-ready 50inch plasma en de beeldkwaliteit is ongelooflijk goed. Ik heb nog geen full hd lcd gezien die hieraan kan tippen.

http://www.xbox.com/en-US...erupdate-completelist.htm
Kijk maar naar de datum hoe lang dit al kan.
toon volledige bericht
D'r bestaan twee games die werkelijk 1080p zijn voor de XBOX360........

En 1080p over VGA is een lachertje... echt :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WiXX schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 14:05:
[...]

Ik was ook in de veronderstelling dat via component 1080p gewoon te halen was met de xbox en dat alleen heel veel merken het signaal niet pakken met component maar dat er sommige zijn die het wel kunnen. En waarom zou een analoog signaal ineens verschrikkelijke ruis bevatten? Ik denk dat het verschil tussen de Elite en de normale xbox niet eens met het blote oog te zien valt. Als ik op 720p niet eens ruis zie, waarom zou het bij 1080p dan ineens zo erg ruizen dat het opvalt?

Desnoods gooi je er gold plated kabels tussen.

Edit: Zomaar een artikel van internet http://www.engadgethd.com...-via-component-1080p-vga/

Niet alleen de titel bekijken, maar ook wat er onder het artikel staat. Dan bedoel ik dat VGA en component "vergelijkings model"
Geen ruis ruis dan heh ;) Maar analoog brengt altijd ruis met zich mee... HDMI = digitaal (en dus zonder enige ruis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiXX

WiXX

Kijk uit malloot een...

Anoniem: 231322 schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 16:21:
[...]

Geen ruis ruis dan heh ;) Maar analoog brengt altijd ruis met zich mee... HDMI = digitaal (en dus zonder enige ruis)
Dat snap ik ook, tis alleen of je de ruis kunt zien met het oog of dat je het moet meten met apparatuur.

Ik was niet van plan om met apparatuur te gaan kijken naar me scherm dus als ik met mijn ogen geen ruis zie, dan is er na mijn idee geen ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

D'r bestaan twee games die werkelijk 1080p zijn voor de XBOX360........
iig niet volgens de gameverpakkingen, sinds ongeveer de zomer is vrijwel iedere game met 1080p uitgebracht. Sowieso gaat 1080p over ook over component, met de oude versie van de xbox, dit heb ik met mn eigen xbox werken gezien op een Samsung LCD. De sony W2000 pakte deze niet over component, de Samsung (type weet ik niet) dus wel.

Vandaag in mediamarkt rondgeslenterd, Philips 9632 vond ik bij grotere formaten wel mooi (bij kleine formaten is de dikke rand zo overheersend), dus dat is ook weer een optie. (± €1800 op internet)

PY700 vond ik niet mooi, PY70 stond er niet, maar die heeft wel 2x zo hoge contrastratio, dus is mogelijk wel mooier. (±€1600)

Sharp was gewoon goed en mooi, alleen jammer dat t demomateriaal van mediamarkt zo slecht is, zodat ik niet optimale van alle apparaten kon zien.(±€1500)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139638 schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 17:36:
[/quote]D'r bestaan twee games die werkelijk 1080p zijn voor de XBOX360........
[quote]

iig niet volgens de gameverpakkingen, sinds ongeveer de zomer is vrijwel iedere game met 1080p uitgebracht. Sowieso gaat 1080p over ook over component, met de oude versie van de xbox, dit heb ik met mn eigen xbox werken gezien op een Samsung LCD. De sony W2000 pakte deze niet over component, de Samsung (type weet ik niet) dus wel.

Sharp was gewoon goed en mooi, alleen jammer dat t demomateriaal van mediamarkt zo slecht is, zodat ik niet optimale van alle apparaten kon zien.(±€1600)
Is allemaal geupscaled kerel (fake 1080p dus ;)) en 1080p gebeurt over HDMI. D'r staat zo ontzettend veel gelul op het internet, daar word je gwn misselijk van :r Microsoft kan me wat :Z

Sharp is idd de allerbeste keus als je voor LCD wilt gaan :D
De kleuren zijn mooier, het beeld is scherper en de responsetijd is sneller (4ms)

LC-42XL2E en LC-42X20E komen er binnenkort aan *O*
Of had Media Markt ze al staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mediamarkt had de 52" X20E staan, andere type nog niet (MM Cruquius/haarlemmermeer)

grootste verschil tussen de X20E en de XL2E is de 100Hz? Prijs ligt nog wel zo'n 400 a 500 euro uit elkaar, 42 X20E staat nu zelfs al voor 1450 a 1500 te koop

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 139638 op 20-10-2007 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26457

--knip-- fout topic |:(

[ Voor 127% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 20-10-2007 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139638 schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 17:51:
Mediamarkt had de 52" X20E staan, andere type nog niet (MM Cruquius/haarlemmermeer)

grootste verschil tussen de X20E en de XL2E is de 100Hz? Prijs ligt nog wel zo'n 400 a 500 euro uit elkaar, 42 X20E staat nu zelfs al voor 1450 a 1500 te koop
Is dat zo..? Dan ga ik mij die zeer binnenkort maar eens aanschaffen :D

Echt een topscherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Anoniem: 231322 schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 17:46:
[...]

Is allemaal geupscaled kerel (fake 1080p dus ;)) en 1080p gebeurt over HDMI. D'r staat zo ontzettend veel gelul op het internet, daar word je gwn misselijk van :r
Alleen die laatste zin van je klopt. (waarschijnlijk zijn al die tv's die 1080p aangeven in t beeld wanneer ze zijn aangesloten op xbox360 met componenten of vga stuk):x
De games zijn geupscaled ja(zoals ik al had gezegd), ook op hdmi en net als bij ps3.
Je doet net alsof microsoft de boel bedondert omdat er geupscaled wordt, maar t is niet hun schuld dat de games op 720p worden berekend, net als bij de ps3 volgens mij. Wanneer je de hd-dvd speler aansluit heb je wel helemaal 1080p. Maar de consument wilde nu 1080p ondersteuning. Maar of je nu n Elite neemt of n premium, t is beide 1080p. Bovendien heeft de premium tegenwoordig ook hdmi hoor.

[ Voor 26% gewijzigd door Ferry34 op 21-10-2007 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De PS3 kent inmiddels 24 titels die draaien op Native 1080p ;)
Mijn Pioneer PDP-427XA gaf ook altijd 1080p aan wanneer ik Blu-Ray afspeelde..... zegt dus helemaal niets :9

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 231322 op 21-10-2007 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-07 13:21
ik weet dat iedereen die overweeg een nieuwe tv te kopen met dit idee kampt maar ik ga het tog nog een keer zeggen
ik wil een nieuwe tv voor Games(ps3), computer(series enzo)
ik heb mijn keuze beperkt naar 2 modellen
Sharp LC-42XL2E
Panasonic TH-42PY70 (Plasma)
nu hoor ik overal lcd = voor games en zo maar plasma is beter kleuren maar ik zit met dat inbranden.
waneer brand een nieuwe generatie plasma in is dat na een uur het zelfde beeld dan is het nog wel te doen liever 2 uur natuurlijk. of is het al na 15min, ik denk op dit moment dat mijn keuze puur daar op neer komt bijde tv's zijn echt fantastisch mooi en voor mij goede prijze

heeft iemand advies voor mij, ik en overal al geweest en de ene zegt dit en de ander zegt dat. maar als je zoekt naar het inbranden krijg je nergens goed andwoord op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik zelf heb een 42pv70 en ik speel er eigenlijk alleen maar games op en dan ook lang 3 uur lang Forza achter elkaar. En dan is er wel iets van image retention maar geen inbranding want het is echt na 10 min weg. :) Oftewel Temporary Image Retention.

Snutchz zal wel weer heel wat anders komen vertellen, dus heb je er vast nog neits aan. :P
Ik ben iig erg blij dat ik voor plasma ben gegaan voor gamen, heb pas nog op de Loewe lcd van mijn pa gespeeld en nou ik wist het wel. :)

Temporary Image Retention kan trouwens ook op lcd voor komen. Komt zelfs voor bij CRT tv's.

[ Voor 12% gewijzigd door Albinoraptor op 21-10-2007 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
Albinoraptor schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 12:38:
Ik zelf heb een 42pv70 en ik speel er eigenlijk alleen maar games op en dan ook lang 3 uur lang Forza achter elkaar. En dan is er wel iets van image retention maar geen inbranding want het is echt na 10 min weg. :) Oftewel Temporary Image Retention.

Snutchz zal wel weer heel wat anders komen vertellen, dus heb je er vast nog neits aan. :P
Ik ben iig erg blij dat ik voor plasma ben gegaan voor gamen, heb pas nog op de Loewe lcd van mijn pa gespeeld en nou ik wist het wel. :)

Temporary Image Retention kan trouwens ook op lcd voor komen. Komt zelfs voor bij CRT tv's.
thanx voor je snelle antwoord, ik speel nu op een crt en heb nog nooit inbranding gehad.
wat ik allen niet snap = Image retention, ofwel lichte inbranding, ik ga dan automatisch denken het is niet als een mensen huid of zo als het beschadigt "repareert" het scherm zich niet meer.
is plasma dan zo dat hij eigenlijk alleen maar "kapotter" gaat iedere minuut dat hij aan staat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar een plasma scherm gaat soms wel 10 jaar mee hoor. Alleen worden de kleurtjes steeds valer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
uhmm zo te lezen een voorstander van lcd :)
op dit moment ben ik er nog niet uit of lcd of plasma, kan jij vertellen waarom jij lcd "fanboy" ben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
Anoniem: 231322 schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 12:53:
Maar een plasma scherm gaat soms wel 10 jaar mee hoor. Alleen worden de kleurtjes steeds valer..
dus bij plasma worden de kleuren steeds valer.. en gaan ze steeds meer richting lcd kleuren met de tijd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kijk, games met een Unreal Engine, zien er nog wel goed uit... maar als je naar games kijkt met een wat cartoony uiterlijk, dan breekt dat je op. Dat ligt aan het aantal puntjes in zo'n HD plasma scherm. Ga je voor Plasma en wil je er veel op gamen » ga voor Full HD (Dan zal het ongetwijfeld prachtig zijn) Maar je zit nog steeds met die vertraging tussen controller en scherm :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
Anoniem: 231322 schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 12:57:
Kijk, games met een Unreal Engine, zien er nog wel goed uit... maar als je naar games kijkt met een wat cartoony uiterlijk, dan breekt dat je op. Dat ligt aan het aantal puntjes in zo'n HD plasma scherm. Ga je voor Plasma en wil je er veel op gamen » ga voor Full HD (Dan zal het ongetwijfeld prachtig zijn) Maar je zit nog steeds met die vertraging tussen controller en scherm :(
PY70 = fullHD dus dat zit wel goed.
hoe bedoel je vertraging tussen controller en scherm... LCD heeft tragere resonce tijd(ook als is de sharp 4ms 100hz) en de plasma 0ms ;) of bedoel je wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lordsauron schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 12:55:
[...]

dus bij plasma worden de kleuren steeds valer.. en gaan ze steeds meer richting lcd kleuren met de tijd ?
De kleuren van een LCD zijn sowieso scherper/harder (en dus ook onnatuurlijker) wat voor games een uitkomst is ;)

De kleuren blijven behouden. Het is alleen de lamp in de LCD die dan vervangen zou kunnen worden.
Alhoewel, tegen die tijd zijn waarschijnlijk dat soort lampen niet eens meer te krijgen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lordsauron schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 13:00:
[...]

PY70 = fullHD dus dat zit wel goed.
hoe bedoel je vertraging tussen controller en scherm... LCD heeft tragere resonce tijd(ook als is de sharp 4ms 100hz) en de plasma 0ms ;) of bedoel je wat anders?
Ik bedoel dat wanneer je bijv. je pookje naar links stuurt er een aantal ms tussen zitten voordat je mannetje ook naar links gaat... bij games waar je heel snel en direct moet reageren, levert dat dus irritaties op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
Anoniem: 231322 schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 13:04:
[...]

Ik bedoel dat wanneer je bijv. je pookje naar links stuurt er een aantal ms tussen zitten voordat je mannetje ook naar links gaat... bij games waar je heel snel en direct moet reageren, levert dat dus irritaties op ;)
heb je het nou over lcd of plasma? want ik ben het ff kwijd ;)
volgens mij zou plasma geen vertraging moeten hebben en lcd juist wel als is dat ook verwaarloos baar(Gamen op mijn computer met 8ms scherm heb ik ook geen last maar ok;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het heeft dus niets met beeldverversing te maken ;) Maar met de snelheid van informatieoverdracht.
Plasma is dan wat games betreft in het nadeel.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 231322 op 21-10-2007 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
Anoniem: 231322 schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 13:08:
Het heeft dus niets met beeldverversing te maken ;) Maar met de snelheid van informatieoverdracht.
aaahhh now i get it ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De reden waarom ik mijn Pioneer plasma heb weggedaan is omdat ten eerste de resolutie veels te laag was, er vieze vlekken in de coating zaten, mij irriteerde aan groene vegen en omdat dat kreng zo ontzettend veel warmte afgaf. Ik heb al mijn gamespul op een nogal goed geisoleerde zolder staan.... vandaar :9 LCD is voor mij de beste oplossing.

Ik zou als ik jou was gwn voor plasma gaan. Want daar kun je het meeste op aan sluiten met goed beeld als resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Anoniem: 231322 schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 13:08:
Waar haal je die informatie vandaan? Want dan moet dat iets zijn wat inherent is aan de plasmatechniek, maar die vertraging zit niet in het scherm zelf, want plasma kan snel genoeg schakelen. Het beeld moet eerst geschaald worden, maar dat gebeurt evenzeer bij LCD. Dus dan zou dat dus ook daar moeten optreden. Kun je misschien uitleggen waarom er bij plasma een grotere vertraging zit tussen binnenkomst signaal en weergave dan bij LCD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
Oscar Mopperkont schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 13:25:
[...]

Waar haal je die informatie vandaan? Want dan moet dat iets zijn wat inherent is aan de plasmatechniek, maar die vertraging zit niet in het scherm zelf, want plasma kan snel genoeg schakelen. Het beeld moet eerst geschaald worden, maar dat gebeurt evenzeer bij LCD. Dus dan zou dat dus ook daar moeten optreden. Kun je misschien uitleggen waarom er bij plasma een grotere vertraging zit tussen binnenkomst signaal en weergave dan bij LCD?
:X ik wou het ook vraagen maar wou niet smart ass klinken ;) (omdat ik al vast wel stomme vragen stel)

[ Voor 3% gewijzigd door Lordsauron op 21-10-2007 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen idee hoe dat precies zit... ik heb het iig zelf kunnen ervaren ;) ook al is het heel minimaal en misschien zelfs wel verwerpelijk. Blaim it on Pioneer ;)

Misschien dat Panasonic het niet heeft..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
De kleuren worden helemaal niet valer. De helderheid van de cellen vermindert gewoon, dus alles gaan gewoon wat minder fel schijnen. Als je echter van in 't begin de helderheid niet helemaal openstaan hebt, kun je dus na al die jaren nog altijd hetzelfde beeld als in dag 1 krijgen door dan gewoon de helderheid en contrast op te schroeven.
Dit geldt overigens evenzeer voor CRT tv's en geen haan die daar toen naar kraaide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
ik neem dinsdag mijn ps3 mee naar de mm en dan kan ik daar uit gebreid bijde toestellen nog even testen. dus de vertraging kan ik dan zelf ervaren/ of niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe lang hoop jij nog met je Pana te kunnen doen Twixie..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Anoniem: 231322 schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 13:30:
Geen idee hoe dat precies zit... ik heb het iig zelf kunnen ervaren ;) ook al is het heel minimaal en misschien zelfs wel verwerpelijk. Blaim it on Pioneer ;)

Misschien dat Panasonic het niet heeft..?
Dan is het denk ik iets van Pioneer, want ik kan me niet voorstellen dat het inherent is aan de plasmatechniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
Oscar Mopperkont schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 13:48:
[...]

Dan is het denk ik iets van Pioneer, want ik kan me niet voorstellen dat het inherent is aan de plasmatechniek.
tog raar. ik hoor overal dat pioneer ownd in plasmas ze zijn best hier en daar, maar onderhand hoor ik steeds meer problemen mee komen, inbranden, vertraging.. ligt het nou aan mij of klinkt dit als puure marketing van pioneer's kant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Ik denk echt dat je gewoon n brak scherm had Schnutz, want van vertraging is geen sprake.
Ook de forsfortrails heb ik echt nog nooit gezien en ik heb echt geprobeerd ze op te roepen door heel snel rond te draaien in Gears of War en ik werd misselijk, maar er was niets te zien.

Maar men moet gewoon die xbox meenemen naar de winkel en daar verschillende uitproberen, heb ik ook gedaan en de plasma icm xbox360 was verreweg het mooist. Ik wilde eigenlijk de full hd lcd van Samsung kopen, maar deze Panasonic was vele malen mooier!
Aansluiting met pc 1:1 beeld is met lcd wel beter.

Over de vraag op inbranden. Ik game zo'n 3 uur per dag en heb geen inbrandprobleem. Panasonic heeft dit probleem zowiezo niet.
Full hd plasma heb ik nog niet getest helaas, weet niet hoe dat eruit ziet met de xbox360.
Zelf testen dus en kopen wat jij zelf het mooiste vindt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Lordsauron schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 13:57:
[...]

tog raar. ik hoor overal dat pioneer ownd in plasmas ze zijn best hier en daar, maar onderhand hoor ik steeds meer problemen mee komen, inbranden, vertraging.. ligt het nou aan mij of klinkt dit als puure marketing van pioneer's kant?
We hebben het nu alleen over vertraging, waar 1 persoon met 1 model last van had. Dus weet niet of het voor alle pioneers geldt. Maar wellicht wordt het beeld daar wel heel erg bewerkt ofzo, geen idee hoe dat zit. Verder heeft pioneer echt wel mooie schermen, maar wel erg prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ferry34 schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 14:06:
Ik denk echt dat je gewoon n brak scherm had Schnutz, want van vertraging is geen sprake.
Ook de forsfortrails heb ik echt nog nooit gezien en ik heb echt geprobeerd ze op te roepen door heel snel rond te draaien in Gears of War en ik werd misselijk, maar er was niets te zien.
Bij Gears of War had ik er ook geen last van ;) Wel bij:

The Darkness/Burnout Revenge/Condemned (360) Resistance:Fall of Man (PS3) Resident Evil 4 en Super Paper Mario (Wii)

Ben blij dat ik 'm kwijt ben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-07 02:00
Ik denk dat je de helderheid van de plasmacellen bedoeld met kleuren heeft het niks te maken, de halveringstijd zoals panasonic het opgeeft is 60.000 uur, laten we veilig gaan zitten en zetten het op 50000 uur, dan gaan we uit van een situatie waarbij 6.5 uur per dag tv wordt gekeken of gegamed dus van 17.30 tot 00.00 we 50000 delen door 6.5 uur komen we op 7692 dagen, dat delen we dan door door 365 en we hebben het dan in jaren op 21

Ik denk dat er al eerder wat anders in de tv kapot gaat dan de halveringstijd van de plasmacellen zijn bereikt. O-) en zo niet nou dan heb je best een goede tv gekocht van 21 jaar voor een tv is tegenwoordig toch wel bijzonder ik zou niet eens willen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Anoniem: 231322 schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 14:43:
[...]

Bij Gears of War had ik er ook geen last van ;) Wel bij:

The Darkness/Burnout Revenge/Condemned (360) Resistance:Fall of Man (PS3) Resident Evil 4 en Super Paper Mario (Wii)

Ben blij dat ik 'm kwijt ben :D
Als het dus per spel scheelt dan ligt het dus aan je xdoos of aan de spellen en niet aan de tv of heeft jouw plasma een soort magische chip aan boord die herkent wel spel je speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, maar in Gears of War zitten bijna geen witte vlakken enzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Wat ik anders hoor dat Plasma beter is in games in de zin dat het minder ghosting heeft.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Denk maar niet dat het beeld duidelijk is wanneer het beeld van links naar rechts beweegt hoor ;) Zoals op een TFT scherm bedoel ik dan... Ik heb onlangs de PS3 aangesloten op de nieuwe Bravia (W3000) en die was even snel als een Pioneer plasma.... volgens mij maakt het geen drol meer uit.

Zeker niet bij de nieuwe Sharp met zijn 4ms ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Plasma heeft wel meer diepte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Anoniem: 231322 schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 17:09:
Nee, maar in Gears of War zitten bijna geen witte vlakken enzo ;)
Juist ja... het verhaal wordt echt steeds geloofwaardiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee ik sta hier gezellig een potje te liegen kerel :S Kom op zeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Anoniem: 231322 schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 18:42:
Nee ik sta hier gezellig een potje te liegen kerel :S Kom op zeg ;)
Nee, ik geloof ook niet dat je liegt, maar je verhaal is wel heel erg warrig.

Je hebt een pioneer plasma gehad, die een vertraging heeft tussen binnenkomen beelden en weergeven beelden. De vertraging treed alleen op als je je xbox360 aansluit en alleen bij bepaalde spellen die een bepaald kleurpatroon hebben. Dat is toch een wazig verhaal? De vertraging kan toch alleen voortkomen uit de beeldbewerking die plaatsvind voordat de beelden worden weergegeven en dat gebeurt digitaal. Waarom zou dat trager gaan bij bepaalde kleuren, elke kleur gebruikt net zoveel bits en als de beeldverwerking te traag is, dan is dat de hele tijd zo, dus het beeld moet steeds verder gaan achterlopen of hij moet ineens met een hapering vooruit springen. Ik denk dus dat de verklaring eerder is dat je xbox moeite heeft met de besturing bij bepaalde spellen en dat het los staat van je plasma.

Maar goed, ik kan gewoon iets over het hoofd zien, dus misschien kun je me een logische verklaring geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De vertraging was bij iedere game hetzelfde ;) Ongeacht wat voor een console er ook op aangesloten zat... De groene lijnen (die bijv. zichtbaar waren als verticale lijnen bewogen, ik noem een muurrand bijv.) zaten vrijwel in iedere game. Bij de hierboven genoemde games waren ze het meest zichtbaar.

That's it. Ik heb zelfs mijn 360 meegenomen en aangesloten op het showmodel in de zaak waar ik hem gekocht had. Dat scherm kampte met hetzelfde probleem.. Ligt gwn aan het Pioneer scherm dus. De nieuwe G8 serie heeft precies hetzelfde (wat ik ondervond toen ik mijn PS3 er op aan mocht sluiten) In een andere zaak overigens.

Hoe het precies met Panasonic zit, weet ik eigenlijk niet. Kan ook zijn dat bij veel mensen die groene ongein niet eens opvalt. De vieze vlekken in de coating was velen bijv. ook niet opgevallen, tot op het moment dat ik hen er van bewust maakte.

Ik wil volgende week graag de nieuwe Samsung Plasma checken :D Benieuwd wat dat oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Anoniem: 231322 schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 20:20:
De vertraging was bij iedere game hetzelfde ;) Ongeacht wat voor een console er ook op aangesloten zat...
Ok, had verkeerd gelezen, dacht dat het 'geen last bij GoW' over de vertraging ging, maar dat ging over fosfortrails. Weer wat onduidelijkheid uit de wereld :)

Maar ik denk dat het inderdaad iets is wat alleen bij pioneer optreedt. Die moeten maar eens snellere beeldverwerkingschips gaan gebruiken dan :)

Had je dan trouwens ook geen last van niet-synchroon geluid als je hem op de home cinema had aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yup ;) Had ik ook last van...

[ Voor 65% gewijzigd door Anoniem: 231322 op 21-10-2007 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Nou van vertraging heb ik toch echt geen last. Bij geen van mijn game consoles. :)
En ik ben nog al een freak op dat soort dingen, ook met pc's kleinste dingen erger ik me aan als ik vertraging waar neem maar daar heb ik dus echt geen last van.

Over de forfor trailers daar in tegen...
90% valt het niet op dus dat moeten mensen toch echt zelf checken. Mensen die hier hebben zitten gamen hebben het nog nooit gemeld toen ik vroeg of ze iets opviel. Waren wel erg onder indruk allemaal van kwaliteit.

Maar over de fosfor trails ik heb er alleen last van als ik echt er op let, maar als ik gewoon aan het gamen ben, dus ook GoW enz heb ik er weinig last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En jij hebt een Panasonic staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
Ben ik ook wel benieuwd naar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131470

Na het lezen van Deel 1 en Deel 2 van dit topic nijg ik richting een panasonic plasma. Ik vraag me alleen af of ik gebruik ga maken van een break-in dvd. Hebben jullie, hiervan gebruik gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Anoniem: 131470 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 15:45:
Na het lezen van Deel 1 en Deel 2 van dit topic nijg ik richting een panasonic plasma. Ik vraag me alleen af of ik gebruik ga maken van een break-in dvd. Hebben jullie, hiervan gebruik gemaakt?
Neen, al had ik hem wel gedownload. Zolang je je contrast niet belachelijk hoog zet, is er m.i. weinig kans op inbranden, of je moet hem echt 10u aan stuk met een constant wit logo laten staan of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Nu online
Ik ben ook een nieuwe TV aan het uitzoeken :)
Ik twijfel alleen tussen HD-ready en FullHD. FullHD is wel klaar voor de toekomst maar ik hoor ook dat gewone digitale TV & DVD's er op een HD-ready scherm er beter uit ziet dan op een FullHD scherm. Wat is jullie ervaring hiermee?

Als het een FullHD scherm gaat worden, is het deze Samsung LE37M86B

Als het een HD-ready scherm gaat worden is het deze Samsung LE37R82B

Wat adviseren jullie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In jouw geval HD Ready ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Nu online
En waarom? is Full-HD niet beter als ik kijk naar de toekomst :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Flappie schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 20:55:
Als het een FullHD scherm gaat worden, is het deze Samsung LE37M86B
Als het een HD-ready scherm gaat worden is het deze Samsung LE37R82B
Flappie, als je dit topic doorleest blijkt dat veruit de meeste voorstanders zijn voor Plasma en dan met name die van Panasonic. Wat zijn jou beweegredenen om voor een Samsung LCD te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-07 21:27
Waarom heeft dit topic geen hoofdpagina met allerlei belangrijke weetjes?Schilt je al namelijk al veel zoekwerk. Wat paar van de topic afstruinen kost zo al paar dagen lees plezier.

Ik wil namelijk ook een Platte tv aanschaffen. Een LCD of plasma weet ik eigenlijk niet.
Ik vind het wel handig als het scherm ongeveer 42 inch is. Kwa stroom verbruik zeker geen 300 watt, maar liefst even zo weinig mogelijk Zo tegen de 200 watt is echt maximaal. Daarnaast heb ik een playstation 3 en een nintendo wii die ik er graag erop aan wil sluiten.
Ik zit eigenlijk de hele tijd met me ogen op de LCD FULLHD tv te kijken, maar klopt het dat die het meeste onzuinig zijn. Wat me wel opvalt is dat een Full HD toch naar mijn mening beter oogt.

Kan iemand me wat adviezen geven. Verder wil ik heel erg lang met de tv doen.

[ Voor 10% gewijzigd door Robin4 op 22-10-2007 21:53 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Na 3 jaar (Hitachi) komt er eindelijk weer eens een 32 inch Plasma op de markt.
852*480 SD resolutie. Maar reken maar dat dat superscherp eruit ziet op een 32 inch plasma hoor. Fabrikant is LG.

Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2007/10/lg-32pc5rv.jpg

http://www.newswire.co.kr/read_sub.php?id=290725

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 22-10-2007 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Robin4, heb je dit topic al doorgelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Nu online
Anoniem: 131470 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 21:36:
[...]

Flappie, als je dit topic doorleest blijkt dat veruit de meeste voorstanders zijn voor Plasma en dan met name die van Panasonic. Wat zijn jou beweegredenen om voor een Samsung LCD te gaan?
Mja Samsung geeft gewoon een mooi beeld? Daarom dus :)
Maar is het nu zo dat een normale uitzending (kijk met een digitale Samsung ontvanger) er slechter uitziet op een FullHD scherm dan op een HD-ready scherm? Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.