[TV] Plasma of LCD aanschaffen? [Deel 2]

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste
Acties:
  • 29.738 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231322

Scartkabel...? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Een 1024x768 HD ready plasma komt altijd mooier over met SD martrialen, dit komt omdat de resolutie lager is, met gewoon tvkijken is het dus niet verwonderlijk dat plasma beter eruit ziet.
Verder heeft plasma vaak een glossy finisch, dit geeft altijd een soort door het raam kijk idee aan het beeld, waardoor het er op het eerste oog gelikter uitziet. Echter heb je wel wat meer reflectie, en bij het snel op en neer bewegen van je hoofd kun je rood en groenen effecten rond witte letters bijvoorbeeld krijgt. Heeft dus voordelen en nadelen. Maar deze keuze heb je tegenwoordig ook in TFT vorm.

Alleen wanner het HD martialen betrefd is een HD ready TFT al veel meer in zijn ellement tegenover een HD ready plasma, daar komt de plasma horizontale beeldlijnen voor tekort.

Full HD plasma is eigenlijk best of both worlds. Echter is de keuze daar wat beperkter in, en dan zelfs nog kan een hele goede TFT beter beeld geven, puur omdat die al wat verder doorontwikkeld zijn, beter te finetunen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:36
kmf schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 11:19:
De afgelopen paar dagen heb ik pas goed gebruik gemaakt van mijn nieuwe samsung 42q92. Is het vreemd als ik vind dat het beeld te scherp, mooi en gedetailleerd is?
Als ik nu een dvd kijkt, dan is het beeld zo scherp en loopt het zo soepel dat het "vreemd" aanvoel. Net als sommige soaps dat veel scherper beeld is dan normale tv en daarmee "goedkoper" aanvoel.

Ik bedoel: als je vroeger tv kijkt, dan zie je dat de belichting en camerawerk van de meeste hogere budget series softer is. Zap je dan per ongeluk naar "neighbours" of zo'n andere soap, dan zijn deze veel scherper omdat ze met goedkopere verlichting, makeup en camera werken.

Dat gevoel heb ik nu ook met de plasmatv en DVD. De kleuren zijn heel intens (terwijl ik kijk op contrast 45) en het beeld is heel scherp (alle putjes van de huid is zichtbaar) en beweegt heel vloeiend, waardoor ik constant het gevoel heb dat ik naar zo'n goedkope soap zit te kijken.
Ik heb de "sharpness" op 0 staan, misschien helpt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:08

d0s

sssst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-07 23:00

mphilipp

Romanes eunt domus

Anoniem: 231322 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 19:33:
[...]
Hoezo sorry Snutchz..? Ik deel die mening volkomen met je ;) Juist omdat de laatste LCD schermen goed te pruimen zijn, kan ik overstappen :D
Wel eens een gewone DVD gezien op de Aurea... :X LCD's zijn imho nog steeds niet zo goed. Tenminste...als ik €4000 uit de poeplat moet trekken om een LCD te kunnen kopen die dan nét zo'n leuk plaatje oplevert als een Pioneer van €2500, trek ik de conclusie dat LCD er nog niet is. En dan heb je nog zo'n ADHD lichtje van Philips ook...om gek van te worden... 8)7

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

duncanvdlinden schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 22:38:
Full HD plasma is eigenlijk best of both worlds. Echter is de keuze daar wat beperkter in, en dan zelfs nog kan een hele goede TFT beter beeld geven, puur omdat die al wat verder doorontwikkeld zijn, beter te finetunen zijn.
Valt best mee. Samsung, Panasonic en Pioneer hebben ze. Dan heb je ze van goedkoop tot duâh. De enige LCD die op dat nivo mee kan is nog altijd duurder dan een goede Pioneer.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mphilipp schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 23:38:
[...]

Wel eens een gewone DVD gezien op de Aurea... :X LCD's zijn imho nog steeds niet zo goed. Tenminste...als ik €4000 uit de poeplat moet trekken om een LCD te kunnen kopen die dan nét zo'n leuk plaatje oplevert als een Pioneer van €2500, trek ik de conclusie dat LCD er nog niet is. En dan heb je nog zo'n ADHD lichtje van Philips ook...om gek van te worden... 8)7
Gewone DVD's kijken doe ik op m'n laptop ;) En nogmaals, die nieuwe Bravia/Aquos schermen zijn gewoonweg om je vingers bij af te likken zo lekker :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Anoniem: 231322 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 00:12:
[...]

Gewone DVD's kijken doe ik op m'n laptop ;) En nogmaals, die nieuwe Bravia/Aquos schermen zijn gewoonweg om je vingers bij af te likken zo lekker :9
Dan koop je er toch lekker eentje :O

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Anoniem: 231322 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 00:12:
[...]
Lekker handig...koop je een duur scherm, ga je een DVD op een 17" scherm (of hoe groot is die lap?) kijken. Beetje de wereld op z'n kop, niet? Komt mij meer over als iemand die heel graag wil dat een LCD beter is, dan een reële keuze.

Gewone DVD's zijn toch dingen waar je het de komende tijd mee zult moeten doen. Of je moet gokken dat BR of HD DVD gaat winnen en dus een dure speler kopen. HD TV duurt nog zeker tot volgend jaar, maar ik verwacht voorlopig geen wonderen, ook niet op de sat. Momenteel enkele demokanalen waar je kunt laten zien aan iedereen hoe wonderschoon HD wel niet is. En daar blijft het dan bij. Film1 en Discover (of NG?) is HD, hoera! Dus...voorlopig zit je nog voor 75% op SD materiaal op je LCD, wat er dus niet uitziet. Of je moet heel veel gamen, maar ook daar heb ik nog niet echt conclusive gehoord dat een LCD dan écht heel veel beter zou zijn. Volgens mij een tie at best.

Klinkt dus als een heel verstandige beslissing om nu een hele dure LCD te kopen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

mphilipp schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 01:23:
[...]

Lekker handig...koop je een duur scherm, ga je een DVD op een 17" scherm (of hoe groot is die lap?) kijken. Beetje de wereld op z'n kop, niet? Komt mij meer over als iemand die heel graag wil dat een LCD beter is, dan een reële keuze.

Gewone DVD's zijn toch dingen waar je het de komende tijd mee zult moeten doen. Of je moet gokken dat BR of HD DVD gaat winnen en dus een dure speler kopen. HD TV duurt nog zeker tot volgend jaar, maar ik verwacht voorlopig geen wonderen, ook niet op de sat. Momenteel enkele demokanalen waar je kunt laten zien aan iedereen hoe wonderschoon HD wel niet is. En daar blijft het dan bij. Film1 en Discover (of NG?) is HD, hoera! Dus...voorlopig zit je nog voor 75% op SD materiaal op je LCD, wat er dus niet uitziet. Of je moet heel veel gamen, maar ook daar heb ik nog niet echt conclusive gehoord dat een LCD dan écht heel veel beter zou zijn. Volgens mij een tie at best.

Klinkt dus als een heel verstandige beslissing om nu een hele dure LCD te kopen... 8)7
zonder mensen die irrationeel veel geld willen uitgeven aan nieuwe, dure technologie zullen de prijzen niet dalen, dus laat hem maar lekker. Het is vrij duidelijk dat hij inderdaad hoopt op een vorm van bevestiging voor zijn "keuze" :)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Haha.. lolz. Ik schaf zo'n scherm puur voor het gamen aan ;) Wii, XBOX360 en PS3. Blu-Ray is voor mij momenteel de standaard. En zo'n grote filmkijker ben ik nou ook weer niet. De wat artistiekere films (en vaak de betere) kijk ik op DVD, waar het mij gaat om de inhoud van de film.

Om impact te kunnen creëren met bijv. 'n oorverdovende blockbuster (de wat meer inhoudloze films) zie ik die dus wel graag op een groot scherm met surround ed. Capisce?

Mensen die SD materiaal willen blijven kijken, moeten simpelweg gaan voor een last-gen beeldbuis. Krijg je nog steeds het beste resultaat op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 11:09
Alleen wanner het HD martialen betrefd is een HD ready TFT al veel meer in zijn ellement tegenover een HD ready plasma, daar komt de plasma horizontale beeldlijnen voor tekort.
Dit heb ik inmiddels kunnen ervaren inderdaad.
Afgelopen weekend heb ik in Duitsland de nieuwe full HD lcd van panasonic (de 37") naast de 37" plasma zien spelen, en de lcd won het op dat vlak overduidelijk.

Helaas heb ik niet kunnen zien hoe het ging als er gewoon sd-materiaal werd aangeboden (te weinig tijd).
Wat me wel erg opviel was dat bij de plasma duidelijk de rgb-cellen zichtbaar waren (kijkafstand van een paar meter). Zou de lcd er niet naast staan dan was het waarschijnlijk ook niet opgevallen.

Ik was in ieder geval wel onder de indruk van de lcd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yup, het beeld van de nieuwe LCD's is mooi strak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Een 1024x768 HD ready plasma komt altijd mooier over met SD martrialen, dit komt omdat de resolutie lager is, met gewoon tvkijken is het dus niet verwonderlijk dat plasma beter eruit ziet.
Ik vind het eigenlijk wel verwonderlijk dat dat de reden zou zijn. Het beeld moet namelijk naar een net zo groot beeld opgeschaald worden en in beide gevallen moet je gaan extrapoleren. Het is een stuk makkelijker om dan meer dan minder pixels te hebben. Heel simpel voorbeeld, het is makkelijker om van 2 lijnen naar 4 te gaan dan naar 3, en dat is niet alleen omdat je met een exact veelvoud te maken hebt. Verder is het ook niet zo dat fullhd plasma´s minder goed zijn in sd weergave dan hun hd-ready broertjes.

De beter weergave van plasma komt denk ik doordat plasma een groter kleurenspectrum heeft en een snellere responstijd.
Dat is absoluut geen wet en ik denk dat veel mensen die een plasma hebben die ook niet met je eens zullen zijn. Staar je niet blind op specs, maar kijk naar de realiteit. Verder heeft een HD-ready plasma ook genoeg beeldlijnen voor HD-signalen, anders mag ie het logo ook niet dragen.
Ik ben het met je eens dat het niet absoluut is of plasma of LCD beter is, geef je ogen gewoon de kost en sluit bij voorbaat niet een techniek uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

't Is jammer dat TFT niet in de wat grotere betaalbare schermen te krijgen is... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt-Cholo
  • Laatst online: 30-06 12:32

Cpt-Cholo

I did it again...

Ook een dikke bedankt van mij voor de vele info's in dit topic. Ik hou zowel van de nieuwe plasmas panasonic (py70) als de sharpjes (x20e). Beide zijn echter nog niet makkelijk te krijgen in archaïsch België. Daarom de oudere modelletjes nog eens onder de loep genomen en in een winkel de Sharp 42xd1e voor 1400 euro gevonden. Deze heeft wat minder contrast, geen 24p en heeft volgens sommigen last van geluid uit de voeding, maar zou geen betere alternatieven kennen in het prijssegmlent (8maanden geleden).

Wat zouden jullie doen in mijn plaats, wachten tot 42x20e bij een der lokale tvboeren staat of de xd1 pakke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wachten! Absoluut wachten! ;) Bij Expert is binnen twee weken de LC-42X20E te krijgen voor €1599 :D

Mooi contrast, fijne kleuren, 4ms response, 24p, Blacklight TFT en een lijst om je vingers bij af te likken zo mooi :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt-Cholo

Cpt-Cholo

I did it again...

Ik had geen idee dat die winkel waar ik vroeger woonde(blankenberge) zo goedkoop was. Ben er nog nooit binnen geweest omdat de kleinere zaken normaal altijd te duur zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-07 22:03
Hey jongens, even een vraagje. Ik ben aan het rondkijken voor een TV in de woonkamer.
We hebben een serre met lichtinval van bovenaf, waardoor de kamer verlicht is. Hier komt ook de TV te staan; het moet natuurlijk wel zo zijn dat er dan goed beeld komt, ook bij een lichtinval van bovenaf.

Wat raden jullie mij aan? Enige vereisten:

Mag maximaal 37' zijn (vriendinlief vind groter onzinnig :X 8)7 )
Budget is rond de 1100 euro

[ Voor 15% gewijzigd door JohnStaakke op 29-10-2007 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:16
Oscar Mopperkont schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 09:14:
[...]
Ik vind het eigenlijk wel verwonderlijk dat dat de reden zou zijn. Het beeld moet namelijk naar een net zo groot beeld opgeschaald worden en in beide gevallen moet je gaan extrapoleren. Het is een stuk makkelijker om dan meer dan minder pixels te hebben. Heel simpel voorbeeld, het is makkelijker om van 2 lijnen naar 4 te gaan dan naar 3, en dat is niet alleen omdat je met een exact veelvoud te maken hebt. Verder is het ook niet zo dat fullhd plasma´s minder goed zijn in sd weergave dan hun hd-ready broertjes.
Je ziet 1 iets over het hoofd. Scaling bij TVs moet nagenoeg in real-time gebeuren. Hoe meer pixels de TV heeft, hoe meer pixels de TV bij scaling moet berekenen, en dus hoe meer CPU power vereist is. Of omgekeerd: met eenzelfde CPU kun je bij lagere resoluties betere algoritmes toepassen omdat je per pixel nu eenmaal meer CPU tijd hebt.
PS: hieruit kun je ook afleiden dat naarmate de tijd vordert FullHD steeds beter overweg zal kunnen met gewoon SD materiaal. Met een goede upscaling DVD-speler kun je vandaag overigens al zeer goede DVD-kwaliteit krijgen op een FullHD TV.

[ Voor 10% gewijzigd door Twixie op 29-10-2007 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-07 13:18
mphilipp schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 23:38:
[...]

Is natuurlijk niet helemaal eerlijk om de Aurea te gaan vergelijken, omdat 1500 euro van de prijs van dit toestel voor rekening komt van het Ambilight Spectra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aurea heeft prachtig beeld! Geheel trillingvrij ;) Kun je van de huidige plasma's nog niet zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

LordLynx schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 12:02:
Is natuurlijk niet helemaal eerlijk om de Aurea te gaan vergelijken, omdat 1500 euro van de prijs van dit toestel voor rekening komt van het Ambilight Spectra.
Ja...und? Het is toch zogenaamd de beste en meest geweldige scherm? En dat ADHD lampie hadden ze wat mij betreft wel achterwege mogen laten... En €1500 voor zo'n domme gadget is wel heel erg overpriced. Voor een paar tientjes heb je een knipperbol van Philips die hetzelfde doet. Alleen die in de TV doet het op basis van beeldinfo. Kan ook nooit duur zijn. Ergo: de tv is overpriced voor wat ie kan.

En een plasma trillen? Schutzie...ga eens een keer naar een goede plasma kijken. Ik garandeer je dat je je bedenkt. Of ga naar een oogarts. Misschien ligt het aan je ogen.

[ Voor 9% gewijzigd door mphilipp op 30-10-2007 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Neon fosfor buisjes flikkeren nou eenmaal... is jammer, maar zo is 't ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Anoniem: 231322 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 13:07:
En hoe denk je dat de backlight bij 90% van de LCD TVs werkt ? Idioot.

De flikker bij plasma heeft daar niets mee te maken, maar wel met het feit dat het beeld op een vergelijkbare manier opgebouwd wordt als bij CRT. Namelijk: op gelijk welk moment wordt er slechts 1 subpixel aangestuurd, op dat moment zijn alle andere subpixels traag aan het uitdoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
Eh? Laten we het hier wel even gezellig houden?
Iedereen mag z'n eigen mening hebben. Dat iemand lcd beter vind of juist plasma mag toch geen probleem zijn. Dus laat iedeen wel even in z'n waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat zeg je goed ;)

Beeldflikkering percentage Plasma: 100%
Beeldflikkering percentage LCD : 90%

Geen beeldflikkering percentage LCD: 10%

10% = Aurea/Aquos *O*

Kijk naar de luchten op een plasma Twixie..... één en al flikkering
Kijk naar de schone luchten van een LCD » wat een verademing :D

Ik vind trouwens dat Twixie een tijdelijke ban verdient voor het uitschelden van mede forumleden :(

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 231322 op 30-10-2007 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:03
Anoniem: 231322 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 13:59:
Dat zeg je goed ;)

Beeldflikkering percentage Plasma: 100%
Beeldflikkering percentage LCD : 90%

Geen beeldflikkering percentage LCD: 10%

10% = Aurea/Aquos *O*

Kijk naar de luchten op een plasma Twixie..... één en al flikkering
Kijk naar de schone luchten van een LCD » wat een verademing :D

Ik vind trouwens dat Twixie een tijdelijke ban verdient voor het uitschelden van mede forumleden :(
nofi hoor, maar kan je misschien wat minder denigrerend doen tegenover mensen die een plasma prefereren? Ik begin me hier lichtelijk aan te ergeren en dat gebeurt mij echt niet vaak :/ Voor zowel LCD als plasma is wat te zeggen, maar ook beide schermen hebben zo hun nadelen. Je doet alsof alleen de grootste noobs plasma's kopen terwijl ook deze schermen zich bewezen hebben. Tuurlijk is LCD prima en worden ze ook beter, maar dat geldt net zo goed voor plasma.

imo bekijk je alles wel door een hele roze bril. Het is je goed recht om door te sparen en een Aurea of Aquos LCD te kopen, maar je hoeft niet keer op keer te verkondigen dat een Aurea/Aquos superieur is aan welk plasma scherm dan ook.

Just my 2 cents :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139638

hoe zit t trouwens met het aantal kleuren op zowel LCD als Plasma?

Ik dacht dat de Sharp X20E 8 bit had?
Als ik mn laptop beeldscherm van 32 naar 16 bit verander, zie ik duidelijk dat er kleuren missen wanneer een bepaald vlak van kleur verloopt. Is dit aantal bit direct vergelijkbaar met LCD en Plasma?

Hoeveel bit heeft de Pana PY70 bv?
En is er een maximum aantal bit dat door een hmdi 1.3 kabel kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DenMan schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 14:22:
[...]

nofi hoor, maar kan je misschien wat minder denigrerend doen tegenover mensen die een plasma prefereren? Ik begin me hier lichtelijk aan te ergeren en dat gebeurt mij echt niet vaak :/ Voor zowel LCD als plasma is wat te zeggen, maar ook beide schermen hebben zo hun nadelen. Je doet alsof alleen de grootste noobs plasma's kopen terwijl ook deze schermen zich bewezen hebben. Tuurlijk is LCD prima en worden ze ook beter, maar dat geldt net zo goed voor plasma.

imo bekijk je alles wel door een hele roze bril. Het is je goed recht om door te sparen en een Aurea of Aquos LCD te kopen, maar je hoeft niet keer op keer te verkondigen dat een Aurea/Aquos superieur is aan welk plasma scherm dan ook.

Just my 2 cents :)
Excuus ;) Ik deed 't om Twixie wat te plagen...

Trouwens vind ik dat beide schermen zo hun voordelen hebben hoor! Ik zou graag een scherm willen zien waarin het goede van beide zou zitten :9

Maar wat twixie al zei, ik ben mijzelf van alles aan het wijs maken om de keus van plasma naar LCD te rechtvaardigen :P en daar zou hij best wel eens gelijk in kunnen hebben.
Ben ook wel een beetje angstig voor het idee dat de LCD mij straks op heel wat vlakken zal teleurstellen... :/

We zullen zien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
Anoniem: 231322 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 14:39:
Excuus ;) Ik deed 't om Twixie wat te plagen...
Als je daar dan eens mee kapt? Net zoals dat Twixie wel wat subtieler mag reageren?

't is heel simpel: Beide systemen heben voor- en nadelen. Accepteer dat en als je gaat vergelijken in een winkel zul je dat ook zien. Maar accepteer ook dat iemand anders een andere keuze maakt. Ik zie in dit topic nogal wat plasma-aanhangers die hun systeem helemaal perfect vinden en dit zo hard mogelijk verkondigen (iets wat tweakers eigen is, denk ook aan bijv. amd/intel of windows/linux discussies) maar bedenk dan dat dit een eigen mening is, niet persee de juiste.

En mocht je mensen willen overtuigen, kom dan ook met echte argumenten (al zullen aanhangers van een bepaald systeem die toch nooit overtuigend vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
[...]
Maar wat twixie al zei, ik ben mijzelf van alles aan het wijs maken om de keus van plasma naar LCD te rechtvaardigen :P en daar zou hij best wel eens gelijk in kunnen hebben.
Ben ook wel een beetje angstig voor het idee dat de LCD mij straks op heel wat vlakken zal teleurstellen... :/
Dus als ik het goed begrijp heb je momenteel zelfs zelf nog helemaal geen LCD TV gekocht 8)7 .
Als er iemand een ban verdient, ben jij het wel, want je bent al enkele weken regelrecht aan het trollen. Vooral als je met argumenten afkomt die er totaal niets mee te maken hebben (bvb je vergelijking van plasma met fluorescentie-lampen).

Anyway, effen de strijdbijl begravend.
Gelijk welke TV je koopt, vroeg of laat merk je wel iets dat minder goed is eraan. Plasma heeft zijn sterke en zwakke punten. LCD idem dito. Ik denk dus wel dat eens je een LCD TV zult staan hebben je óók wel dingen zult ontdekken die niet zo fantastisch zijn. Echter, daar waar waar vroeger de nadelen nog sterk zichtbaar en storend waren (bvb inbranden bij plasma, slecht zwart bij LCD, etc) zijn die nadelen vandaag de dag veel subtieler en merk je ze vaak pas eens je het toestel al een tijd staan hebt. Maar, tenzij je een perfectionist bent, gaan ze dus ook veel minder storend zijn dan. Bvb, een van de nadelen van mijn Panasonic plasma is de zichtbare flikker bij heldere oppervlakken. Ook is er een zeker vorm van image retention die zichtbaar is in een donkere kamer (bvb PS2 opstarten en je ziet na het verschijnen van het PS2 logo nog gewoon het logo nalichten op een zwart scherm).

Het is alleen zonde dat jij hier openlijk plasma komt afschijten gewoon omdat je een slechte ervaring had met je Pioneer. Ik zou dan net hetzelfde kunnen doen ivm LCD omwille van mijn slechte ervaring met een Samsung LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Twynn schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 14:49:
[...]
Als je daar dan eens mee kapt? Net zoals dat Twixie wel wat subtieler mag reageren?
Sorry hoor maar mijn geduld raakte een beetje op. Was eigenlijk van plan van hem te ignoren, maar toen hij met die belachelijke vergelijking van plasma met TL-lampen afkwam om te kappen op het flikkeren van plasma, was voor mij effen de maat vol, vooral omdat LCDs in wezen eigenlijk een soort platte TL-lamp gebruiken als backlight. Dus vond het echt wel een idiote opmerking.

Anyway, zoals ik al zei, strijdbijl is begraven. Ik denk dat het tweakers publiek inderdaad zelf wel intelligent genoeg is om het verschil te maken tussen gefundeerde argumenten en cafépraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Anoniem: 231322 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 13:07:
Dat zal best. Maar zie jij een plasmascherm flikkeren? Ik heb dat nog niet gezien. Als ze flikkeren, doen ze het heel subtiel, want als ik achter een PC (CRT) monitor zit die op minder dan 75Hz staat, krijg ik accuut pijn aan mijn ogen. Ik kan daar niet tegen. Als een plasma knippert/flikkert, doet ie het niet op de manier als een CRT, en is het heel erg subtiel en waarschijnlijk alleen onder bepaalde omstandigheden op te roepen.

Je kunt natuurlijk allerlei dingen opnoemen die een plasma niet goed doet, maar of het reële problemen zijn die het kijkplezier vergallen is vraag 2. Ik heb het dan voor het gemak over een goed scherm, zoals een Kuros of de PY serie van Panasonic. Zo'n Aurea is idd erg mooi, maar heeft toch nog een paar probleempjes die mij direct opvielen zelfs in het voorbijgaan. Dus niet op mijn knietjes voor het scherm met mijn neus tegen het glas gedrukt, want dat is niet reëel. Ik kan van een LCD meer realistische problemen opnoemen dan van een plasma. En hoewel ik er zelf geen heb, kijk ik regelmatig bij mijn broer naar een Panasonic en dat is gewoon een retestrak beeld. Behalve wat banding in extreme situaties geeft ie gewoon een perfect beeld. En ik ben écht een zeikerd. Een LCD uit de klasse van de Aurea kan de concurrentie best aan, maar dan moet je écht SD materiaal uit je hoofd zetten en alleen HD kijken. Anders is het gewoon nog steeds geen gezicht. Beeldvullende artefacts. En dat is geen mening, dat is gewoon een feit. Die artefacts zie ik dus niet bij een plasma.

Dus...wat is nou jouw probleem met een plasma, en hoe ben je tot die conclusie gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
mphilipp schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 18:49:
[...]
Dat zal best. Maar zie jij een plasmascherm flikkeren? Ik heb dat nog niet gezien. Als ze flikkeren, doen ze het heel subtiel, want als ik achter een PC (CRT) monitor zit die op minder dan 75Hz staat, krijg ik accuut pijn aan mijn ogen. Ik kan daar niet tegen. Als een plasma knippert/flikkert, doet ie het niet op de manier als een CRT, en is het heel erg subtiel en waarschijnlijk alleen onder bepaalde omstandigheden op te roepen.
Zie de reacties erop. In verdediging van Schnutz, zijn er idd nog plasma's die flikkeren. Om te beginnen al door de manier waarop ze werken (zie ook de Panasonic thread). Het is niet voor niets dat ook daar 100Hz technologie belangrijk is. En mijn Panasonic PV70 flikkert zelfs bij 100Hz nog in heldere oppervlakken. Geen idee hoe het komt, misschien omdat die TV veel groter is en ik veel dichter zit dan mijn oude 100Hz CRT...
Maar hoedanook had het dus niets te maken met neon fosfor buisjes (cfr TL-lampen) dus was zijn opmerking nogal dom, vooral omdat uitgerekend LCD backlights juist wél dit soort licht gebruiken, in afwachting van LED backlights.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Twixie schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 13:02:
[...]

Je ziet 1 iets over het hoofd. Scaling bij TVs moet nagenoeg in real-time gebeuren. Hoe meer pixels de TV heeft, hoe meer pixels de TV bij scaling moet berekenen, en dus hoe meer CPU power vereist is. Of omgekeerd: met eenzelfde CPU kun je bij lagere resoluties betere algoritmes toepassen omdat je per pixel nu eenmaal meer CPU tijd hebt.
PS: hieruit kun je ook afleiden dat naarmate de tijd vordert FullHD steeds beter overweg zal kunnen met gewoon SD materiaal. Met een goede upscaling DVD-speler kun je vandaag overigens al zeer goede DVD-kwaliteit krijgen op een FullHD TV.
Dat verklaart niet waarom FullHD plasma's net zo goed met SD materiaal omgaan als de andere plasma's. Verder is het pixelverschil niet zo heel groot, dat is 1024x768 tegenover 1366x768 (meest gangbare resolutie bij LCD), zo'n 30% dus. Een 30% snellere proc is echt niet zo duur en daarbij is het verschil er al jaren en in al die jaren tijd zijn de prijzen van scalers echt wel hard genoeg gedaald omdat verschil te overbruggen, als dat het probleem al zou zijn. Denk echt dat het komt doordat plasma een betere kleurweergave heeft (het hogere kleuraantal brengt trouwens mee dat je voor een plasma meer rekenkracht nodig hebt, omdat je meer kleurinfo moet gebruiken) en de snellere responstijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Twixie schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 19:04:
Zie de reacties erop. In verdediging van Schnutz, zijn er idd nog plasma's die flikkeren. Om te beginnen al door de manier waarop ze werken (zie ook de Panasonic thread). Het is niet voor niets dat ook daar 100Hz technologie belangrijk is. En mijn Panasonic PV70 flikkert zelfs bij 100Hz nog in heldere oppervlakken. Geen idee hoe het komt, misschien omdat die TV veel groter is en ik veel dichter zit dan mijn oude 100Hz CRT...
Ik heb het nog niet gezien. Ik weet niet welk model m'n broer precies heeft, maar ik heb er oa een calibratie/test DVD op los gelaten en ik enig geknipper is me niet opgevallen. En het is een Pana plasma van vorig jaar. Misschien een instelling. Zelf Pioneers doen het op bepaalde settings helemaal niet lekker. Als je de juiste setting hebt gevonden en getweaked, is het beeld grandioos hoor.

Maar goed...misschien mis ik iets. Ik zal er eens expliciet op letten. Maar ik vrees dat het ofwel een kwaal is die inmiddels achterhaald is of iets dat zo subtiel is dat het nauwelijks opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mja, zelfs de nieuwe Kuros hebben 't nog hoor... plus dat die groene/blauwe/gele ellende nog steeds aanwezig is. Zag met de Blu-Ray 'Casino Royale' dat beelden met voorbijrijdende auto's/bewegende koppen in de voorgrond nog steeds niet lekker liepen :? (wat op de Aurea een stuk soepeler leek te lopen gek genoeg)

Wat aangeeft dat het gwn nog steeds niet goed is (na gvd 8 generaties!) Worden jullie daar nou ook niet moedeloos van? Gelukkig dat dat "dirty screen" effect is verholpen door Pioneer...

Gewoon-heel-erg-jammer-toch-wel :(

Welk scherm er in mijn beleving ontzettend goed uitzag (en dat kwam niet door het prijskaartje dat er aan hing) was die gigantische Full HD Plasma van Panasonic bij de Media Markt :)

Ondanks de 285 cm, nog zo'n fantastisch beeld te kunnen weergeven! Maar dan moet het gvd wel bijna 80.000 euro kosten |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-07 02:00
[...]

We zullen zien :D
Dus alle beweringen die je hebt gedaan over de sharp zijn niet uit eigen ervaring? OMG :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En heb de XL2 werkend gezien met Blu-Ray/PS3 Ninja Gaiden Sigma (PS3) Native 1080p, Bioshock XBOX360 (720p) en Resident Evil 4 (Wii)

Dusssssssssssss......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Ik voorzie een ban van deze of gene, en ik kan niet zeggen dat ik dat erg vind.

En ondertussen gaat hier gewoon m'n Panasonic plasma aan...

Veel wil ik zeker niet meer toevoegen aan de flamewar hierboven, maar er zullen best betere tv's zijn dan de TH37-pv45 maar wat ik ook op dat ding gooi aan beeld het verbaasd me telkens weer wat ie er nog uit weet te bakken en dat was met m'n LCD-tv wel anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tijden zijn inmiddels zwaar veranderd kerel... ik ben ook ooit begonnen met een plasma. Iedereen zal er straks aan moeten geloven. LCD fuseert met OLED, Plasma verdwijnt, Philips 3d TV wordt een flop en de holographical-gloom SDT doet z'n intrede ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Anoniem: 231322 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 23:17:
En heb de XL2 werkend gezien met Blu-Ray/PS3 Ninja Gaiden Sigma (PS3) Native 1080p, Bioshock XBOX360 (720p) en Resident Evil 4 (Wii)

Dusssssssssssss......
Toch is er een groot verschil tussen "werkend gezien" en echt thuis hebben staan.
Pas als je m uren lang gebruikt, gaan er dingen opvallen die je eerst niet zag.

Als mensen thuis naar mn vorige scherm keken, de 30 inch lcd, dan was het ohhh en ahhh wat mooi! Maar ik zag dingen in t beeld die me irriteerde, onscherpte bij bewegingen, een dode pixel, geen mooie zwartweergave.
(zij hadden thuis helemaal geen hd scherm en dan is alles mooi en geweldig natuurlijk. Wat voor tv heb jij nu eigenlijk?)

Mijn Panasonic plasma TH50PV70 geeft een vele malen mooier beeld, echt ongelooflijk, maar die ellendige overscan op hdmi irriteert me nu ook. Nu krijg ik waarschijnlijk geen beeldverbetering wanneer ik de xbox Elite met hdmi koop, omdat de overscan op componenten en hdmi gelijk zal zijn. En dat deze via VGA een lagere resolutie weer kan geven dan de native reso van het scherm irriteert me ook, anders had ik misschien hierop wel n 1:1 kunnen krijgen en had ik mn xbox360 mn dvd's kunnen laten upscalen. Nu heeft dat geen zin.
En ik heb wat moeten vogelen om mn pc via dvi-hdmi goed werkend te krijgen door die overscan, kon mn taakbalk helemaal niet meer zien! Nu heb ik t voor elkaar, maar de resolutie is nu aangepast aan de overscan en dat is toch jammer.
De nieuwe 1080p schermen doen wel 1:1 zonder overscan op hdmi en dan denk ik: hadden ze bij dit scherm ook wel kunnen doen. Ik ga kijken of dit met een calibratie eruit kan laten halen.

Flikkeren doet mn scherm niet, maar heb wel lichtjes last van polarisatie (soort van lichte ruis). Maar dat zie ik overigens in ieder ander scherm dat in de winkels hangt hoor!
Het zit ook n beetje in mijn aard. Als ik in een winkel sta dan kijk ik naar de mooie beeldkwaliteit, kijk ik op mn eigen scherm dan zit ik te zoeken naar foutjes |:(

[ Voor 5% gewijzigd door Ferry34 op 31-10-2007 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
mphilipp schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 19:56:
[...]
Ik heb het nog niet gezien. Ik weet niet welk model m'n broer precies heeft, maar ik heb er oa een calibratie/test DVD op los gelaten en ik enig geknipper is me niet opgevallen.
Een heel simpel voorbeeld is gewoon een wit scherm. Elke calibratie-DVD zal wel dergelijk testscherm hebben. Of bvb ook het introscherm van de XBox 360.
Bij het bekijken van een DVD e.d. is het me echter nog niet opgevallen. Het is in elk geval niet zeer storend om de eenvoudige reden dat het enkel bij grote felle oppervlakken is. Misschien ook dat het op termijn verdwijnt, alhoewel me dat ten zeerste zou verbazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
Modbreak:En inmiddels weer wat replies weggegooid..

Kunnen we het nu ontopic houden? De materie is interessant genoeg om een topic over te hebben maar als het op deze manier door gaat is het gewoon einde verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ferry34 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 00:11:
[...]
Toch is er een groot verschil tussen "werkend gezien" en echt thuis hebben staan.
Pas als je m uren lang gebruikt, gaan er dingen opvallen die je eerst niet zag.
Helemaal waar, maar heb ik dan ook al eerder gemeld dat ik hier wat huiverig voor ben, wanneer
ik het scherm wat langer heb kunnen aanschouwen ;)
[...]
zij hadden thuis helemaal geen hd scherm en dan is alles mooi en geweldig natuurlijk. Wat voor tv heb jij nu eigenlijk?
Ik had een Pioneer PDP-427XA staan...
[...]
Flikkeren doet mn scherm niet, maar heb wel lichtjes last van polarisatie (soort van lichte ruis).
Dat is datgene wat ik bedoel met "flikkeren"... polarisatie dus, even onthouden ;)
[...]
Het zit ook n beetje in mijn aard. Als ik in een winkel sta dan kijk ik naar de mooie beeldkwaliteit, kijk ik op mn eigen scherm dan zit ik te zoeken naar foutjes |:(
Ikzelf ben ook een ontzettende miereneuker wat dat betreft :P Maar ik zie dan ook alles! In feite zou uiteindelijk niets aan mijn verwachtingen kunnen voldoen. Moet mijzelf er maar op trainen om hier zo min mogelijk aan toe te geven O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Anoniem: 231322 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 09:08:
Ikzelf ben ook een ontzettende miereneuker wat dat betreft :P Maar ik zie dan ook alles! In feite zou uiteindelijk niets aan mijn verwachtingen kunnen voldoen. Moet mijzelf er maar op trainen om hier zo min mogelijk aan toe te geven O-)
Gewoon realistisch kijken. Er zal nl nooit een scherm gemaakt worden wat 100% voldoet. Maar dingen die je noemt zijn sterk overdreven en absoluut geen reëel probleem. Dat flikkeren is me idd nog nooit opgevallen. Je zult écht een scherm puur wit moeten hebben en alleen een calibratie dvd heeft dat. Zelfs een BBC docu over Antarctica geeft je geen beeld puur wit. Dus leer gewoon realistisch te kijken en ga niet met een vergrootglas bovenop het scherm zitten.

Dat is de reden waarom meerdere mensen je commentaren irritant beginnen te vinden: ze gaan nl nergens over. Kijk, als je nou zegt dat scherm xyz een slechte geometrie heeft, het zwart niet diep genoeg is of de kleuren vlak, zijn dat reële dingen. Maar jij noemt dingen waarvoor je a)moeite moet doen om ze te produceren en b)moeite moet doen om ze te zien.

Je bent dus geen zeikerd...was je dat maar. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
mphilipp schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 09:41:
Kijk, als je nou zegt dat scherm xyz een slechte geometrie heeft, het zwart niet diep genoeg is of de kleuren vlak, zijn dat reële dingen.
Maar ook dat is maar heel persoonlijk. Zwart niet diep genoeg? Tja, voor sommigen is het heel belangrijk, maar ik zou er persoonlijk niet eens zo'n groot probleem mee hebben. Kleuren vlak.. Tja, welke kleuren en verzadiging vind je mooi?

Wat wel zo is, is dat dit soort dingen heel erg op kunnen vallen op het moment dat je meerdere schermen naast elkaar ziet. Maar op het moment dat je zo'n ding in de huiskamer hebt staan is het opeens al een veel kleiner probleem (je referentie is dan opeens weg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110871

Precies dat is het verschil tussen "normaal" kijken "onderzoekend"kijken.
Ik ben ook kritisch vwb de beeldkwaliteit (al sinds ik laserdiscs keek) maar ik vindt de beeld kwaliteit van de nieuwe plasma's nog altijd "beter" dan hun lcd tegenhangers. Ik heb echt heel lang gezocht /vergeleken testen gelezen en schermen bekeken en wat voor MIJ (let wel dit is altijd persoonlijk) belangrijk was vindt ik meer terug in plasma dan in lcd.

Dus ik zou zeggen koop een mooi scherm wat voor JOUW het beste is wat je op dit moment kunt krijgen/betalen prop een film in de gleuf van je dvd/blu-ray/hd-dvd schenk een lekker whiskey/baco/pilsje/cola in en ga GENIETEN want 100% perfect wordt het namelijk NOOIT !!!!!!

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 110871 op 31-10-2007 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237381

Heb vorig weekend maar eens rondgereden.
En meteen eentje meegenomen...

Het is dus een Panasonic TH-50PV7 geworden. Bij foka aan 1279,- :) Mooie prijs dacht ik zo!
En, voor mijn behoeften, een meer dan behoorlijke beeld kwaliteit. De PV 70 vond ik niet overtuigend genoeg voor het grote prijsverschil.

Het was wel een belevenis om die in de wagen te krijgen. Men wist mij namelijk te vertellen dat een plasma niet liggend mag vervoerd worden omdat je dan riskeert dat de glasplaat barst...
Had ik tot op heden nooit gehoord, maar misschien nuttig voor anderen om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Twynn schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 09:51:
[...]
Maar ook dat is maar heel persoonlijk. Zwart niet diep genoeg? Tja, voor sommigen is het heel belangrijk, maar ik zou er persoonlijk niet eens zo'n groot probleem mee hebben. Kleuren vlak.. Tja, welke kleuren en verzadiging vind je mooi?
Ik heb het niet over smaak. Zwartwaarde en kleurweergave zijn hele objectieve en meetbare zaken. De kritische kijker kan dat opvallen bij het kijken naar een gewone DVD. Andere zaken (en daar doelde ik specifiek op) moet je met specifieke testbeelden oproepen en dan moet je ook nog eens goed kijken, en soms heel dicht op het scherm zitten.

Ik snap wel wat je bedoelt, maar je moet geen dingen door elkaar halen. Dat het gebrek aan zwart een gemiddelde kijker niet opvalt, wil niet zeggen dat het scherm goed is. Maar dat neemt niet weg dat je objectief gezien best iets kunt opmerken over de zwartweergave of kleurverzadiging van een scherm. Ik heb het meer over zeuren over dingen die je met de beste wil van de wereld niet zult zien bij het normale kijken. En tenzij je elke dag een uurtje naar testbeelden van DVE kijkt, is het onzinnig te gaan mieren over fosfortrailt, als je die alleen maar kunt zien als je met je neus tegen het scherm gedrukt staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Anoniem: 237381 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 10:56:
Men wist mij namelijk te vertellen dat een plasma niet liggend mag vervoerd worden omdat je dan riskeert dat de glasplaat barst...
Die Newton ook hè? :+
Natuursteen vervoert men ook liggend, maar dan nat, zodat ie een beetje kan flexen. Dat is er voor een ingespannen glasplaat niet bij. En dan al die verkeersdrempels...beter maar laten bezorgen denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
mphilipp schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 11:01:
[...]

Ik heb het niet over smaak. Zwartwaarde en kleurweergave zijn hele objectieve en meetbare zaken. De kritische kijker kan dat opvallen bij het kijken naar een gewone DVD. Andere zaken (en daar doelde ik specifiek op) moet je met specifieke testbeelden oproepen en dan moet je ook nog eens goed kijken, en soms heel dicht op het scherm zitten.
't klopt dat dit prima meetbaar is, maar dan nog blijft het een persoonlijke voorkeur. Voor sommige mensen (meestal vrouwelijk geslacht ;)) is het design van een tv bijvoorbeeld vele malen belangrijker dan een goede zwartwaarde, realistische kleuren, een goed contrast, een scherp beeld of wat voor geluid er uit het ding komt. En dat is dus ook precies wat ik bedoel. Hoeveel waarde hecht je aan bepaalde zaken?
En dus kan het best zo zijn dat sommige modellen/systemen gewoon niet goed zijn voor sommige mensen hoe leuk die specificaties dan ook zijn.

En verder heb je wel gelijk dat sommige 'problemen' gewoon geneuzel in de marge is. Maar is dat ook niet iets wat tweakers eigen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit is toch wel hét Tweakers forum.... toch? Niet..? Ah gelukkig, toch wel! Zucht... hmmmm.. *;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

mphilipp schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 11:03:
[...]

Die Newton ook hè? :+
Natuursteen vervoert men ook liggend, maar dan nat, zodat ie een beetje kan flexen. Dat is er voor een ingespannen glasplaat niet bij. En dan al die verkeersdrempels...beter maar laten bezorgen denk ik...
Mischien wel goed voor de TS: Plasmas mogen niet plat vervoerd worden (tenzij je een gokker bent)

Anoniem: 87302 in "[TV] Plasma of LCD aanschaffen?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Aangezien dit topic nu opeens levend is, even een snelle vraag;

Ik heb een serre met lichtinval van boven, kortom er staat vooral s`ochtends licht op de (nieuw aan te schaffen) televisie. Waar kan ik beter voor gaan, een LCD of een Plasma? Wat geeft het minste reflectie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JohnStaakke schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 13:07:

Ik heb een serre met lichtinval van boven, kortom er staat vooral s`ochtends licht op de (nieuw aan te schaffen) televisie. Waar kan ik beter voor gaan, een LCD of een Plasma? Wat geeft het minste reflectie?
Minste reflectie LCD. Beste TV beeld (analoog/digitaal) plasma. Beste beeld voor DVD's ook plasma. Aan jou de keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste beeld XBOX360/PS3 » LCD Sharp Aquos X20/Sony Bravia W3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Anoniem: 231322 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 13:14:
Hou nou eens op met je manisch eenzijdige getrol. Moderator: Doe er wat aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Anoniem: 87302 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 13:10:
[...]

Minste reflectie LCD. Beste TV beeld (analoog/digitaal) plasma. Beste beeld voor DVD's ook plasma. Aan jou de keuze.
Oke, mijn voorkeur ging ook al licht naar de Plasma. Ik denk dat ik voor de Panasonic TH-37PV70 ga, die schijnt goed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
JPS schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 13:25:
[...]

Hou nou eens op met je manisch eenzijdige getrol. Moderator: Doe er wat aan!
Pardon?
Waarom mag er wel gezegd worden dat een plasma het beste beeld geeft, en waarom niet bij een lcd?

Verder: Als je het niet met reacties eens bent, hebben we nog altijd topicreports.
JohnStaakke schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 13:43:
Oke, mijn voorkeur ging ook al licht naar de Plasma. Ik denk dat ik voor de Panasonic TH-37PV70 ga, die schijnt goed te zijn.
En dat is nou juist iets wat ik niet zou doen. Het lijkt me niet slim om blind op aanraden van een paar mensen (die ook allemaal bevooroordeeld zijn) een product uit te zoeken. Dit is nou werkelijk altijd het probleem bij de 'wat moet ik kopen' vragen. Ga gewoon zelf eens kijken in een zaak waar meerdere schermen hangen, dan zul je zien dat je allereerst gewoon zelf je keuze kunt maken en ten tweede dat de keuze best van andere dingen af kan hangen.

[ Voor 45% gewijzigd door Twynn op 31-10-2007 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aanvulling op mijn post. Beste beeld voor Wii/XBOX/PS3 Plasma
Verschil bij Full HD content vind ik al minder maar mijn voorkeur gaat uit naar plasma. Vooral als ik naar donkere films als Se7en in HD kwaliteit kijk. Kan niet wennen aan dat grijze beeld van de vele LCD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Twynn schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 13:48:
[...]

Pardon?
Waarom mag er wel gezegd worden dat een plasma het beste beeld geeft, en waarom niet bij een lcd?

Verder: Als je het niet met reacties eens bent, hebben we nog altijd topicreports.

[...]

En dat is nou juist iets wat ik niet zou doen. Het lijkt me niet slim om blind op aanraden van een paar mensen (die ook allemaal bevooroordeeld zijn) een product uit te zoeken. Dit is nou werkelijk altijd het probleem bij de 'wat moet ik kopen' vragen. Ga gewoon zelf eens kijken in een zaak waar meerdere schermen hangen, dan zul je zien dat je allereerst gewoon zelf je keuze kunt maken en ten tweede dat de keuze best van andere dingen af kan hangen.
Ik ben vergeten te vermelden dat ik al meerdere malen rond heb gekeken voor televisies, zowel voor LCD als Plasma`s. Waarbij ik ook meerdere malen met verkopers heb gepraat over wat het beste zou zijn in ons geval. Deze waren verdeeld; de ene was lyrisch over LCD, terwijl een ander juist all-in op Plasma ging.

Ikzelf vond van de Panasonic de helderheid goed, en de verzadiging. Er waren een paar LCD`s die in dezelfde kwaliteit weergaven, maar die zaten qua prijs ietsjes hoger (niet dat ik me daar blind op staar, maar toch). Verder zag het ontwerp er wel mooi uit en kon ik alleen de Panasonic vinden die 37'' Plasma was.

Vandaar mijn vraag hier, of iemand nog aanvullende tips had en wat hij/zij eventueel zou kiezen.
Ik hoop dat het zo wat opgehelderd is :)

PS Alleen jammer dat die Panasonic zo schaars te verkrijgen is, bijna overal in bestelling of niet te krijgen :(

[ Voor 3% gewijzigd door JohnStaakke op 31-10-2007 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Pardon?
Daar gaat het niet om. Deze persoon blijft voortdurend -te pas en te onpas- dezelfde mening verkondigen op dit forum. Zoals ook in de niet onderbouwde post waarop ik weer reageer. Dit is al een tijdje gaande en ik vind dat het vooral de inhoudelijke discussie blijft verstoren en veel ergernis bij mij (en ik denk ook anderen) oplevert. Persoon kan beter wat vaker zijn mond houden, of iets inhoudelijks toevoegen, in plaats van zo opdringerig te zijn. Ik denk dat hij niet alleen mij daarmee een plezier zal doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Pardon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
  • Laatst online: 07-02-2024
Anoniem: 87302 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 13:52:
aanvulling op mijn post. Beste beeld voor Wii/XBOX/PS3 Plasma
Verschil bij Full HD content vind ik al minder maar mijn voorkeur gaat uit naar plasma. Vooral als ik naar donkere films als Se7en in HD kwaliteit kijk. Kan niet wennen aan dat grijze beeld van de vele LCD's.
Dat valt bij de nieuwe generatie LCD's wel mee hoor. Daarbij zijn de zwartwaarden al zo goed dat het echt niet meer grijs te noemen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alleen ontbreekt wel het bioscoop gevoel enorm... alhoewel, ik ben laatst naar een bioscoop geweest waar ze digitale films vertoonden :9 Cool was dat! Dat kwam dan meer in de buurt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
Nou, ik zal er nog een keer snel op ingaan. En hierna weer gewoon ontopic!
JPS schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 14:17:
Daar gaat het niet om. Deze persoon blijft voortdurend -te pas en te onpas- dezelfde mening verkondigen op dit forum.
Ja, en zo doen vele anderen. Sterker nog: De vraag was wat het minste reflecties geeft. Het antwoord daarop is simpelweg LCD. Maar daarovereen komt toch weer meteen het advies om toch maar een plasma te kopen.

Iedereen mag z'n eigen mening hebben.
Zoals ook in de niet onderbouwde post waarop ik weer reageer. Dit is al een tijdje gaande en ik vind dat het vooral de inhoudelijke discussie blijft verstoren en veel ergernis bij mij (en ik denk ook anderen) oplevert. Persoon kan beter wat vaker zijn mond houden, of iets inhoudelijks toevoegen, in plaats van zo opdringerig te zijn. Ik denk dat hij niet alleen mij daarmee een plezier zal doen.
Wat is dan inhoudelijk het verschil tussen de reacties erboven? Iemand raad een plasma aan (zonder diezelfde beargumentatie) en dan is het opeens wel goed?

Er zijn hier op het forum net zo goed mensen die iedere keer een 37pv70 of 42pv70 etc aanraden. Is dat dan niet opdringerig?

Er staan twee opmerkingen in de laatste reply die haaks op elkaar staan, namelijk dat voor de xbox360/ps3/etc bepaalde lcd's het beste zouden zijn, en twee posts later zou opeens plasma het beste zijn. Onmogelijk, maar toch kan het voor beide posters wel de waarheid zijn. Het is immers in hun ogen het beste beeld.

Sta gewoon open voor de mening van anderen ook al wil dat niet zeggen dat je het ook met ze eens bent. En probeer mensen met argumenten te overtuigen of laat ze argumenten geven zodat je daar een reactie op kunt geven. Dus in plaats van in de aanval te gaan gewoon opheldering vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
  • Laatst online: 07-02-2024
Anoniem: 231322 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 15:01:
Alleen ontbreekt wel het bioscoop gevoel enorm... alhoewel, ik ben laatst naar een bioscoop geweest waar ze digitale films vertoonden :9 Cool was dat! Dat kwam dan meer in de buurt ;)
ehmmm.....okay....... en wat heeft dat met de keuze tussen lcd of plasma te maken? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:32
Anoniem: 167279 schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 13:12:
[...]

Spinaze de PY70 heeft wel 24p ondersteuning staat zelfs op de pagina van Panasonic. De vraag is alleen of het dan intern naar 60hz wordt gezet of dat ie het in 72hz (3:3) weergeeft.
Net even met Panasonic gebeld, volgens de persoon die ik sprak wordt 24p op 72Hz weergeven, dus 3:3 pulldown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Edit knop?

[ Voor 78% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 01-11-2007 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Coolsnarf schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 15:12:
[...]

ehmmm.....okay....... en wat heeft dat met de keuze tussen lcd of plasma te maken? :?
Omdat het beeld van een LCD plastischer is dan dat van een Plasma en daarom verder afligt van een bioscoop ervaring ;) Aan de andere kant is het zo dat, de weinige bioscopen in Nederland die digitaal een film projecteren, het beeld weer iets dichter bij dat van een LCD zit...

Dus de bioscoop ervaring in de toekomst zal meer tussen het beeld van een Plasma/LCD schommelen dan nu het geval is lijkt me...

Anyway, momenteel zouden filmliefhebbers dus gwn voor Plasma moeten gaan :+

In reactie tot hierboven:
En dat is positief mag ik aannemen?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 01-11-2007 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Iedereen vindt die pulldown erg belangrijk, maar weten de meeste wel waar ze het over hebben? Vaak heb ik het idee namelijk van niet. Voor de mensen die er trouwens meer over willen weten, dit is wel een nuttig artikel:

http://www.dvdfile.com/ne...tion_a_z/3_2_pulldown.htm

Ik zou in ieder geval niet weten waar ik pulldownfuncties in mijn tv voor nodig heb, want als het goed is kunnen alle apparaten die je op je tv aansluit de boel in een normale framerate aanvoeren. Mocht je een apparaat hebben dat de beelden in 24 frames kan aanleveren heb ik liever dat je tv het kan weergeven in 24 beeldjes of een veelvoud ervan, maar dan is er geen sprake meer van pulldown (hoewel dat volgens Sikkek 3:3 pulldown zou heetten, maar volgens mij is dat dus niet zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Twynn schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 15:04:

Ja, en zo doen vele anderen. Sterker nog: De vraag was wat het minste reflecties geeft. Het antwoord daarop is simpelweg LCD. Maar daarovereen komt toch weer meteen het advies om toch maar een plasma te kopen.
Waarschijnlijk zegt ie dat omdat tegenover het nadeel van reflecties een paar grote voordelen staan: kleurweergave, zwartweergave, kijkhoek en reactiesnelheid bijvoorbeeld... Bovendien zijn er dus plasma's met ontspiegelde glasplaat.
Iedereen mag z'n eigen mening hebben.
Uiteraard, maar ik merk wel op dat een bepaald persoon de laatste tijd veel niet onderbouwde uitspraken doet; en toegeeft dat dat vooral is om een voorgenomen koop te rechvaardigen.
Wat is dan inhoudelijk het verschil tussen de reacties erboven? Iemand raad een plasma aan (zonder diezelfde beargumentatie) en dan is het opeens wel goed?

Er zijn hier op het forum net zo goed mensen die iedere keer een 37pv70 of 42pv70 etc aanraden. Is dat dan niet opdringerig?
Het verschil is dat veel van die mensen het ding zelf hebben en uit ervaring kunnen spreken. Bovendien zijn de voordelen van plasma (en dan vooral de panasonics) al enorm uitvoerig besproken en ik heb maar weinig daarvan weerlegd zien worden. Dat die mensen die toestellen blijven aanraden is dus niet heel onlogisch, ze zijn gezien de topics op gathering, reacties op vergelijkingssites en een hele berg reviews met daarin ook een hoop metingen van kleurweergave etc ook gewoon erg goed, en zeker voor de prijs.
Er staan twee opmerkingen in de laatste reply die haaks op elkaar staan, namelijk dat voor de xbox360/ps3/etc bepaalde lcd's het beste zouden zijn, en twee posts later zou opeens plasma het beste zijn. Onmogelijk, maar toch kan het voor beide posters wel de waarheid zijn. Het is immers in hun ogen het beste beeld.
Inderdaad mogelijk, ligt er maar net aan in hoeverre je de voordelen van LCD (hogere resolutie, minder reflectie dan een standaard plasma) boven de nadelen tov plasma stelt.
Sta gewoon open voor de mening van anderen ook al wil dat niet zeggen dat je het ook met ze eens bent. En probeer mensen met argumenten te overtuigen of laat ze argumenten geven zodat je daar een reactie op kunt geven. Dus in plaats van in de aanval te gaan gewoon opheldering vragen.
Uiteraard de manier, maar ik kan me vaag herinneren dat iemand gisteravond compleet doordraaide en als een gek begon te posten, en als daar dan ook nog eens geen argumentatie in te vinden is dan wordt zo'n mening al wat minder waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
Oscar Mopperkont schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 16:41:
Mocht je een apparaat hebben dat de beelden in 24 frames kan aanleveren heb ik liever dat je tv het kan weergeven in 24 beeldjes of een veelvoud ervan, maar dan is er geen sprake meer van pulldown (hoewel dat volgens Sikkek 3:3 pulldown zou heetten, maar volgens mij is dat dus niet zo).
Tja, volgens de informatie die ik erover kan vinden (bv pioneer words to know), is dit wel pulldown. 3:3 om de volgende reden:
Stel input 24p, de volgende frames komen binnen:
1234
de TV toont dan:
111 222 333 444
met dus als uiteindelijke frequentie 72Hz (24* 6/2)

Bij 3:2 pulldown zou het volgende gebeuren:
111 22 333 44
met dus als frequentie 60 Hz (24 * 5/2)

Omdat hier dus het ene frame langer wordt getoond dan het andere, kun je last hebben van judder (niet iedereen is hier even gevoelig voor, je kan het ook voornamelijk zien bij camerabeelden die een trage constante pan van links naar recht o.i.d. hebben)

Ik vind het belangrijk dat een TV de beelden zo correct mogelijk toont, dus heb ik lieven 3:3 dan 3:2 pulldown.

[ Voor 5% gewijzigd door Sikkek op 31-10-2007 16:59 . Reden: Pioneer URL toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou dat merkte ik dus heel erg bij de HD DVD add-on van de 360 op een 427XA :(
Blu-Ray daarentegen speelde wel mooi vloeiend z'n beeldjes af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Sikkek schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 16:51:
Ik vind het belangrijk dat een TV de beelden zo correct mogelijk toont, dus heb ik lieven 3:3 dan 3:2 pulldown.
Tja, ik vind het zelf nogal vreemd om het eerste pulldown te noemen omdat er niks omlaag getrokken wordt. Maar goed dat is hoe je het beestje wilt noemen.

Belangrijker is de vraag wanneer dit optreedt. Je hebt het nodig als je van de ene framerate naar de ander gaat en wanneer gebeurt dat eigenlijk? Want dvd-spelers en digitale kabel-tv en satelieten spugen volgens mij alles in 25 of 30 beelden per seconde uit, omdat dat gewoon de PAL danwel NTSC standaard is. Welke apparaten zijn in staat om beelden in 24 fps naar de tv te sturen? Aan 3:2 pulldown op je tv heb je namelijk niks, omdat je weergave apparaat altijd goed in staat is om de boel in een normale 25/30 fps uit te spugen. Geen pulldown is interessant als je de beelden in 24fps aangeleverd krijgt en ze in 24 fps (of een veelvoud ervan) kan weergeven, maar is dat misschien bij Blu-Ray dan? Op DVD´s staan de beelden ook in 24fps, maar kun je het er ook zo uitkrijgen?

[ Voor 7% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 31-10-2007 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
Oscar Mopperkont schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 17:09:

Tja, ik vind het zelf nogal vreemd om het eerste pulldown te noemen omdat er niks omlaag getrokken wordt. Maar goed dat is hoe je het beestje wilt noemen.
De term pulldown komt uit de celluloid film wereld: het is het naar beneden trekken van een frame aan de perforatie die aan de zijkanten van de film zit...
Geen pulldown is interessant als je de beelden in 24fps aangeleverd krijgt en ze in 24 fps (of een veelvoud ervan) kan weergeven, maar is dat misschien bij Blu-Ray dan?
Inderdaad: op Blu-ray staan de beelden in 24p, op HD-DVD ook maar dan 'gewrapped' in 60i....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt-Cholo

Cpt-Cholo

I did it again...

Anoniem: 231322 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 12:08:
Wachten! Absoluut wachten! ;) Bij Expert is binnen twee weken de LC-42X20E te krijgen voor €1599 :D

Mooi contrast, fijne kleuren, 4ms response, 24p, Blacklight TFT en een lijst om je vingers bij af te likken zo mooi :9~
Mijn expert-dealer vraagt 1799 euro voor dit toestel maar wilt wel het verschil terugbetalen als ik het toestel goedkoper vind. Welke vestiging heeft jouw expert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Groningen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt-Cholo

Cpt-Cholo

I did it again...

Vandaar... Nederland. België kent toch alleen maar nadelen...

offtopic
Miljaar zit jij hier eigelijk 24/24 elk topic te checken? Je bent alom tegenwoordig :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238542

Om terug het dilemma tussen LCD en plasma wa te doen 'opflakkeren' :

ik ben wat aan het twijfelen tussen de aankoop van enerzijds een philips LCD 32PFL7562 en anderzijds een Panasonic Plasma TH-37V7F.

De philips ziet er mij n vrij deftige lcd tv uit met zeer veel mogelijkheden (dig. tuner, 2xhdmi, AV,..),
terwijl de panasonic dan mss n iets natuurlijker beeld weergeeft maar minder mogelijkheden heeft (1xhdmi, geen dig tuner,...).

Nu twijfel ik aangezien er ook niet veel reviews van deze panasonic te vinden zijn en ik toch wel een voorkeur heb voor een plasma televisie.
Ik voorzie tot n budget van 850 euro, dus deze tv's liggen in dit gebied (en duurdere plasma's behoren niet tot de mogelijkheid)

Wat zijn jullie bedenkingen, bevindingen hieromtrent?

Alvast merci!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
Anoniem: 238542 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 19:40:
Nu twijfel ik aangezien er ook niet veel reviews van deze panasonic te vinden zijn en ik toch wel een voorkeur heb voor een plasma televisie.
Waarom twijfel je, en waarom heb je een voorkeur voor plasma? Hoe meer informatie je geeft, hoe beter mensen kunnen helpen.

En waarom 32" lcd en 37" plasma? Grootte niet zo belangrijk?

Wat is je voornaamste doel van de tv? Gewoon TV kijken? (dus sd materiaal)? Wel/niet digitaal?
Of juist films/hd materiaal/games/pc etc...
Dat zijn allemaal dingen die best wel van invloed kunnen zijn op de keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoals gezegd heb ik een voorkeur voor plasma voor de natuurlijker weergave van de kleuren en de diepere (zwart) kleuren.

De grootte is idd niet zo heel belangrijk, het is natuurlijk altijd toffer als het scherm groter is maar ik heb dan liever n kwalititief beter scherm dat kleiner is dan n groot scherm met n bedenkelijke kwaliteit.

Ik heb de panasonic in Mediamarkt zien spelen en daar speelde ie prachtig (maar daar durf ik nie al te veel op voort gaan).
Ik bezie het vooral ook voor n aankoop naar de toekomst toe; voorlopig heb ik enkel n Xbox360 (dvd's en gamen) + analoog signaal (=> goed beeld op de panasonic ??).

Ik heb een lichte voorkeur voor de panasonic maar ik vrees dat hij in de toekomst minder gaat voldoen? Met de philips zit je dan wel weer goed met de verschillende aansluitingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Laatst online: 09-07 02:00
Anoniem: 231322 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 23:17:

Dusssssssssssss......
Oh.. dat is bijna hetzelfde als tv of dvdtje kijken op vrijdag avond :+ Een tv beoordelen op 1 soort bron (lees games) is alleen goed als je hem ook alleen daarvoor gebruikt. Zeggen dat andere producten minder zijn dan deze sharp op basis van een demo met dit soort matriaal vind ik gewoon onjuist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt :) Gebruik 'm alleen voor games :9

..en een klein beetje blu-ray op z'n tijd :P

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 231322 op 01-11-2007 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Anoniem: 238542 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 19:40:
De philips ziet er mij n vrij deftige lcd tv uit met zeer veel mogelijkheden (dig. tuner, 2xhdmi, AV,..),
terwijl de panasonic dan mss n iets natuurlijker beeld weergeeft maar minder mogelijkheden heeft (1xhdmi, geen dig tuner,...).
Die dig. tuner is hier in nl alleen voor digitenne zover ik weet, er zit geen dig. kabel tuner in. Een groot nadeel van digitenne vind ik het beperkte zenderaanbod en matige kwal.

[ Voor 6% gewijzigd door Pinin op 31-10-2007 22:51 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
Anoniem: 238542 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 20:01:
Ik heb een lichte voorkeur voor de panasonic maar ik vrees dat hij in de toekomst minder gaat voldoen? Met de philips zit je dan wel weer goed met de verschillende aansluitingen...
Ik verwacht dat dat juist wel mee zal vallen. Digitale tuner is inderdaad alleen voor digitenne en kun je nog altijd los aansluiten. Je wilt geen pc aansluiten dus vga input heb je ook niet nodig (en anders kan dat nog via hdmi). Enige probleem is inderdaad dat je maar 1 hdmi input hebt, maar daar kun je in de toekomst nog altijd een hdmi switch voor zoeken, of misschien heb je tegen die tijd wel een ht-reciever met hdmi in- en outputs.

Ik verwacht dat je met de plasma ook voor de toekomst geen verkeerde keuze zou maken, maar probeer gewoon eens een winkel te vinden die beide modellen heeft en waar je ook kunt zien wat de tv's doen met een gewoon sd signaal en waar je met wat instellingen kunt spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131470

JohnStaakke schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 13:07:

Vanwege de glasplaat geeft een Plasma meer reflectie dan een LCD, maar er zijn ook Plasma's met een anti-glare coating, zoals bijvoorbeeld de Panasonic 42PV700, 42PY70 en 42PY700. Persoonlijk heb ik een hekel aan die glimmende schermen die je tegenwoordig over maar weer terug vindt (bv. notebooks en PSP). Maar vanwege het naar mijn mening betere beeld van een Plasma heb ik gekozen voor een Plasma met een anti-glare coating. Helaas is hij nog niet leverbaar en moet ik dus nog even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Anoniem: 131470 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 09:40:
[...]

Vanwege de glasplaat geeft een Plasma meer reflectie dan een LCD, maar er zijn ook Plasma's met een anti-glare coating, zoals bijvoorbeeld de Panasonic 42PV700, 42PY70 en 42PY700. Persoonlijk heb ik een hekel aan die glimmende schermen die je tegenwoordig over maar weer terug vindt (bv. notebooks en PSP). Maar vanwege het naar mijn mening betere beeld van een Plasma heb ik gekozen voor een Plasma met een anti-glare coating. Helaas is hij nog niet leverbaar en moet ik dus nog even wachten.
Bedankt voor je antwoord :Y
Heeft de 37PV70 ook zo`n anti-glare coating eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Anoniem: 231322 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 13:14:
Een boute uitspraak voor iemand die geen van deze twee toestellen in zijn bezit heeft en waarbij de enige "ervaring" bestaat uit het feit dat hij "de toestellen werkend in een winkel" heb zien staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Twynn schreef op donderdag 01 november 2007 @ 08:36:
[...]

Ik verwacht dat dat juist wel mee zal vallen. Digitale tuner is inderdaad alleen voor digitenne en kun je nog altijd los aansluiten. Je wilt geen pc aansluiten dus vga input heb je ook niet nodig (en anders kan dat nog via hdmi). Enige probleem is inderdaad dat je maar 1 hdmi input hebt, maar daar kun je in de toekomst nog altijd een hdmi switch voor zoeken, of misschien heb je tegen die tijd wel een ht-reciever met hdmi in- en outputs.

Ik verwacht dat je met de plasma ook voor de toekomst geen verkeerde keuze zou maken, maar probeer gewoon eens een winkel te vinden die beide modellen heeft en waar je ook kunt zien wat de tv's doen met een gewoon sd signaal en waar je met wat instellingen kunt spelen.
Ok, thx voor de informatie. :)

Kga toch voor de panasonic gaan, ik heb definitief beslist (anders kun je oneindig blijven vergelijken).
Nu nog aant twijfelen tussen de TH-37PV7 en TH-37PV70 (heeft meer aansluitingen...)... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-07 12:18
Ferry34 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 13:33:
[...]

Een boute uitspraak voor iemand die geen van deze twee toestellen in zijn bezit heeft en waarbij de enige "ervaring" bestaat uit het feit dat hij "de toestellen werkend in een winkel" heb zien staan.
Agree, ik heb bijde toestellen ook in de winkel gezien met mijn eigen ps3 en was zeker niet onder de indruk van zo wel de sony als de sharp,(sharp was dan nog wel de beste van de 2) panasonic daar in tegen zag er echter perfect uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulX
  • Laatst online: 01-07 15:18

PaulX

Beyond your imagination...

LCD tegenover Plasma wordt naar mijn mening pas echt interessant bij 120Hz verversingsfrequentie en paneel contrast ratio's hoger dan 5.000:1. (niet dynamisch)
Het is helaas nog wel even geduld hebben maar binnenkort zullen er LCD-toestellen op de markt gaan komen met bovenstaande specificaties en 1080p/24 @ 5:5 pulldown & xvYCC (1,8x meer kleuren dan sRGB) kleurenspectrum ondersteuning. :9
Plasma schermen hebben tot nu toe nog altijd veel hogere contrast ratio's dan LCD, maar met de toekomstige OLED schermen zal daar hoogstwaarschijnlijk definitief een einde aan komen.
Tevens verbruiken Plasma schermen over het algemeen altijd meer energie. Alleen de levensduur van OLED panelen is nog vrij kort, voor de rest heeft 't alleen maar voordelen bovenop LCD technologie en is nog energiebewuster zoals te lezen in het wikipedia artikel.

[ Voor 14% gewijzigd door PaulX op 01-11-2007 16:18 . Reden: toevoeging informatie ]

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ferry34 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 13:33:
[...]

Pardon? Ik heb op beide toestellen alle consoles aangesloten gehad ;) Nou ja, ipv de X20 de XL1 .. maar het verschil hiertussen is minimaal... dusssss Ferry

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 231322 op 01-11-2007 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lordsauron schreef op donderdag 01 november 2007 @ 14:27:
[...]

Agree, ik heb bijde toestellen ook in de winkel gezien met mijn eigen ps3 en was zeker niet onder de indruk van zo wel de sony als de sharp,(sharp was dan nog wel de beste van de 2) panasonic daar in tegen zag er echter perfect uit.
Met Blu-Ray misschien... welke games heb jij er op afgespeeld dan? ik heb zo'n beetje de gehele middag staan testen namelijk. Graag hoor ik jouw verhaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Lordsauron schreef op donderdag 01 november 2007 @ 14:27:
[...]

Ah, dank!
Ik had overigens dezelfde ervaring met full hd lcd's van Samsung en de plasma van Panasonic. Ook ik vond de plasma mooier, maar ik heb alleen getest met een xbox360. Ik was benieuwd of de ps3 een andere uitslag zou hebben. ;)

(en snutchz: ik ben bij 2 winkels in Amersfoort geweest. 1,5 uur bij Axxo en ruim 2 uur bij de Harendse Smit. Daarvoor had ik 2,5 jaar ervaring op een 30 inch lcd en nu enkele maanden op mn plasma. Gamen doe ik 3 uur per dag)

[ Voor 16% gewijzigd door Ferry34 op 01-11-2007 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-07 16:06
Anoniem: 238542 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 13:38:
[...]
Nu nog aant twijfelen tussen de TH-37PV7 en TH-37PV70 (heeft meer aansluitingen...)... :/
Tenzij de winkel me heeft genaaid door de PV7 op een veel slechter signaal aan te sluitne dan de PV70: ik vond het verschil in beeldkwaliteit aanzienlijk.
Los daarvan vind ik de VGA aansluiting stiekum toch wel leuk en ook qua uiterlijk is de PV7 in vergelijking met de PV70 wel erg budget...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-06 09:18

WiXX

Kijk uit malloot een...

DenMan schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 18:37:
Oke, nu snap ik het allemaal ff niet meer :P

Ik ben me nu zo'n maandje aan het orienteren op het gebied van TV's. Vier weken geleden was ik er nog vrijwel zeker van dat ik een Samsung LCD TV ging aanschaffen, maar na talloze reviews gelezen te hebben, en talloze posts hier op GoT (waarvoor dank ;)) zie ik de bomen door het bos niet meer.

De Samsungs hebben zoals vaker gezegd een prima prijs/kwaliteit verhouding, Sony heeft nu een leuke actie met de PS3, en de Bravia's zijn ook prima TV's maar weer een stuk duurder. Was ik eerst nog aan het twijfelen tussen deze TV's, komt plasma ook nog eens om de hoek kijken met het prima SD wat ze kunnen laten zien, en ik hoor tig argumenten van gebruikers dat het ook goed is voor gamen.

Wat ga ik met de TV doen? In de volgende volgorde van veel naar weinig:

1. TV kijken, digitaal via Casema
2. Gamen, ik wil het beste beeld op m'n XBOX 360, en later hoop ik ook op m'n PS3, als ik die heb.
3. Films kijken. Ik ben gek van films en heb een aardige collectie DVD's. Ook dit moet er dus prettig uit zien.

Ik dacht eruit te zijn... ik kon voor een mooie prijs een Bravia 40W2000 krijgen. Prima TV, maar verhalen over witte vlekken op het beeld, en wat me het meest tegenstond: Geen 1080P op component, en laat dat nou net de manier zijn waarop m'n XBOX is aangesloten :(
Ik weet niet of het veel verschilt van 1080i, maar ik koop deze TV voor de toekomst en als ik nu al achter de feiten aanloop :/ Die viel dus min of meer af. Vandaag ben ik bij de BCC gaan kijken en daar vond ik de 40W3000 toch wel erg mooi, alleen die is weer 2500 Euro, nogal boven m'n budget :(
Samsung viel ook wel af, vond het beeld toch iets minder van die LCD TV's.

De Panasonic TH42PY70 had een schitterend beeld, maar ook 2000 Euro, en ik zit met het "probleem" dat ik maar 3,5 meter van m'n TV af zit. Is dat niet veel te weinig voor een scherm van 107cm? Voor films en games zal het prima zijn, maar voor digitale TV? Overigens heb ik nu 82cm, en ik wil er zeker op vooruitgaan qua grootte.

En alsof dat nog niet genoeg keuzeproblemen waren, lees ik daarnet ook nog hier in dit topic dat voor DVD's (blueray zelfs :?) en PS3 (dus ook XBOX :?) gewoon HD beter is dan Full HD? In dat geval zou ik voor ongeveer 1200 Euro een hardstikke goede TV hebben aan de TH42PV70? En wat heeft Full HD dan nog voor nut?

Zoals gezegd: ik snap het ff niet meer. Zoveel keuzes, zoveel factoren, zoveel verhalen. Ik dacht dat een TV uitkiezen vrij makkelijk was maar het valt me nog zwaar tegen :P
Ik heb precies, maar dan ook precies hetzelfde. Zou relax zijn hoe andere tweakers tegen dit "probleem" aankijken want ik ben het ook ff kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ferry34 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 21:42:
[...]

Ah, dank!
Ik had overigens dezelfde ervaring met full hd lcd's van Samsung en de plasma van Panasonic. Ook ik vond de plasma mooier, maar ik heb alleen getest met een xbox360. Ik was benieuwd of de ps3 een andere uitslag zou hebben. ;)

(en snutchz: ik ben bij 2 winkels in Amersfoort geweest. 1,5 uur bij Axxo en ruim 2 uur bij de Harendse Smit. Daarvoor had ik 2,5 jaar ervaring op een 30 inch lcd en nu enkele maanden op mn plasma. Gamen doe ik 3 uur per dag)
En dan zelfs nog blind zijn voor phosphor trails en hoekige pixels/lijnen.... kanjer die je d'r bent |:(
Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.