Scartkabel...?

Ik heb de "sharpness" op 0 staan, misschien helpt dat?kmf schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 11:19:
De afgelopen paar dagen heb ik pas goed gebruik gemaakt van mijn nieuwe samsung 42q92. Is het vreemd als ik vind dat het beeld te scherp, mooi en gedetailleerd is?
Als ik nu een dvd kijkt, dan is het beeld zo scherp en loopt het zo soepel dat het "vreemd" aanvoel. Net als sommige soaps dat veel scherper beeld is dan normale tv en daarmee "goedkoper" aanvoel.
Ik bedoel: als je vroeger tv kijkt, dan zie je dat de belichting en camerawerk van de meeste hogere budget series softer is. Zap je dan per ongeluk naar "neighbours" of zo'n andere soap, dan zijn deze veel scherper omdat ze met goedkopere verlichting, makeup en camera werken.
Dat gevoel heb ik nu ook met de plasmatv en DVD. De kleuren zijn heel intens (terwijl ik kijk op contrast 45) en het beeld is heel scherp (alle putjes van de huid is zichtbaar) en beweegt heel vloeiend, waardoor ik constant het gevoel heb dat ik naar zo'n goedkope soap zit te kijken.
Wel eens een gewone DVD gezien op de Aurea...Anoniem: 231322 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 19:33:
[...]
Hoezo sorry Snutchz..? Ik deel die mening volkomen met jeJuist omdat de laatste LCD schermen goed te pruimen zijn, kan ik overstappen
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Valt best mee. Samsung, Panasonic en Pioneer hebben ze. Dan heb je ze van goedkoop tot duâh. De enige LCD die op dat nivo mee kan is nog altijd duurder dan een goede Pioneer.duncanvdlinden schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 22:38:
Full HD plasma is eigenlijk best of both worlds. Echter is de keuze daar wat beperkter in, en dan zelfs nog kan een hele goede TFT beter beeld geven, puur omdat die al wat verder doorontwikkeld zijn, beter te finetunen zijn.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Anoniem: 231322
Gewone DVD's kijken doe ik op m'n laptopmphilipp schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 23:38:
[...]
Wel eens een gewone DVD gezien op de Aurea...LCD's zijn imho nog steeds niet zo goed. Tenminste...als ik €4000 uit de poeplat moet trekken om een LCD te kunnen kopen die dan nét zo'n leuk plaatje oplevert als een Pioneer van €2500, trek ik de conclusie dat LCD er nog niet is. En dan heb je nog zo'n ADHD lichtje van Philips ook...om gek van te worden...
Dan koop je er toch lekker eentjeAnoniem: 231322 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 00:12:
[...]
Gewone DVD's kijken doe ik op m'n laptopEn nogmaals, die nieuwe Bravia/Aquos schermen zijn gewoonweg om je vingers bij af te likken zo lekker
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Lekker handig...koop je een duur scherm, ga je een DVD op een 17" scherm (of hoe groot is die lap?) kijken. Beetje de wereld op z'n kop, niet? Komt mij meer over als iemand die heel graag wil dat een LCD beter is, dan een reële keuze.Anoniem: 231322 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 00:12:
[...]
Gewone DVD's kijken doe ik op m'n laptopEn nogmaals, die nieuwe Bravia/Aquos schermen zijn gewoonweg om je vingers bij af te likken zo lekker
zonder mensen die irrationeel veel geld willen uitgeven aan nieuwe, dure technologie zullen de prijzen niet dalen, dus laat hem maar lekker. Het is vrij duidelijk dat hij inderdaad hoopt op een vorm van bevestiging voor zijn "keuze"mphilipp schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 01:23:
[...]
Lekker handig...koop je een duur scherm, ga je een DVD op een 17" scherm (of hoe groot is die lap?) kijken. Beetje de wereld op z'n kop, niet? Komt mij meer over als iemand die heel graag wil dat een LCD beter is, dan een reële keuze.
Gewone DVD's zijn toch dingen waar je het de komende tijd mee zult moeten doen. Of je moet gokken dat BR of HD DVD gaat winnen en dus een dure speler kopen. HD TV duurt nog zeker tot volgend jaar, maar ik verwacht voorlopig geen wonderen, ook niet op de sat. Momenteel enkele demokanalen waar je kunt laten zien aan iedereen hoe wonderschoon HD wel niet is. En daar blijft het dan bij. Film1 en Discover (of NG?) is HD, hoera! Dus...voorlopig zit je nog voor 75% op SD materiaal op je LCD, wat er dus niet uitziet. Of je moet heel veel gamen, maar ook daar heb ik nog niet echt conclusive gehoord dat een LCD dan écht heel veel beter zou zijn. Volgens mij een tie at best.
Klinkt dus als een heel verstandige beslissing om nu een hele dure LCD te kopen...
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Dit heb ik inmiddels kunnen ervaren inderdaad.duncanvdlinden schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 22:38:
Alleen wanner het HD martialen betrefd is een HD ready TFT al veel meer in zijn ellement tegenover een HD ready plasma, daar komt de plasma horizontale beeldlijnen voor tekort.
Ik vind het eigenlijk wel verwonderlijk dat dat de reden zou zijn. Het beeld moet namelijk naar een net zo groot beeld opgeschaald worden en in beide gevallen moet je gaan extrapoleren. Het is een stuk makkelijker om dan meer dan minder pixels te hebben. Heel simpel voorbeeld, het is makkelijker om van 2 lijnen naar 4 te gaan dan naar 3, en dat is niet alleen omdat je met een exact veelvoud te maken hebt. Verder is het ook niet zo dat fullhd plasma´s minder goed zijn in sd weergave dan hun hd-ready broertjes.duncanvdlinden schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 22:38:
Een 1024x768 HD ready plasma komt altijd mooier over met SD martrialen, dit komt omdat de resolutie lager is, met gewoon tvkijken is het dus niet verwonderlijk dat plasma beter eruit ziet.
Dat is absoluut geen wet en ik denk dat veel mensen die een plasma hebben die ook niet met je eens zullen zijn. Staar je niet blind op specs, maar kijk naar de realiteit. Verder heeft een HD-ready plasma ook genoeg beeldlijnen voor HD-signalen, anders mag ie het logo ook niet dragen.Alleen wanner het HD martialen betrefd is een HD ready TFT al veel meer in zijn ellement tegenover een HD ready plasma, daar komt de plasma horizontale beeldlijnen voor tekort.
Ik ben het met je eens dat het niet absoluut is of plasma of LCD beter is, geef je ogen gewoon de kost en sluit bij voorbaat niet een techniek uit.Full HD plasma is eigenlijk best of both worlds. Echter is de keuze daar wat beperkter in, en dan zelfs nog kan een hele goede TFT beter beeld geven, puur omdat die al wat verder doorontwikkeld zijn, beter te finetunen zijn.
[ Voor 15% gewijzigd door JohnStaakke op 29-10-2007 13:02 ]
Je ziet 1 iets over het hoofd. Scaling bij TVs moet nagenoeg in real-time gebeuren. Hoe meer pixels de TV heeft, hoe meer pixels de TV bij scaling moet berekenen, en dus hoe meer CPU power vereist is. Of omgekeerd: met eenzelfde CPU kun je bij lagere resoluties betere algoritmes toepassen omdat je per pixel nu eenmaal meer CPU tijd hebt.Oscar Mopperkont schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 09:14:
[...]
Ik vind het eigenlijk wel verwonderlijk dat dat de reden zou zijn. Het beeld moet namelijk naar een net zo groot beeld opgeschaald worden en in beide gevallen moet je gaan extrapoleren. Het is een stuk makkelijker om dan meer dan minder pixels te hebben. Heel simpel voorbeeld, het is makkelijker om van 2 lijnen naar 4 te gaan dan naar 3, en dat is niet alleen omdat je met een exact veelvoud te maken hebt. Verder is het ook niet zo dat fullhd plasma´s minder goed zijn in sd weergave dan hun hd-ready broertjes.
[ Voor 10% gewijzigd door Twixie op 29-10-2007 13:14 ]
Is natuurlijk niet helemaal eerlijk om de Aurea te gaan vergelijken, omdat 1500 euro van de prijs van dit toestel voor rekening komt van het Ambilight Spectra.mphilipp schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 23:38:
[...]
Wel eens een gewone DVD gezien op de Aurea...LCD's zijn imho nog steeds niet zo goed. Tenminste...als ik €4000 uit de poeplat moet trekken om een LCD te kunnen kopen die dan nét zo'n leuk plaatje oplevert als een Pioneer van €2500, trek ik de conclusie dat LCD er nog niet is. En dan heb je nog zo'n ADHD lichtje van Philips ook...om gek van te worden...
Ja...und? Het is toch zogenaamd de beste en meest geweldige scherm? En dat ADHD lampie hadden ze wat mij betreft wel achterwege mogen laten... En €1500 voor zo'n domme gadget is wel heel erg overpriced. Voor een paar tientjes heb je een knipperbol van Philips die hetzelfde doet. Alleen die in de TV doet het op basis van beeldinfo. Kan ook nooit duur zijn. Ergo: de tv is overpriced voor wat ie kan.LordLynx schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 12:02:
Is natuurlijk niet helemaal eerlijk om de Aurea te gaan vergelijken, omdat 1500 euro van de prijs van dit toestel voor rekening komt van het Ambilight Spectra.
[ Voor 9% gewijzigd door mphilipp op 30-10-2007 12:56 ]
En hoe denk je dat de backlight bij 90% van de LCD TVs werkt ? Idioot.Anoniem: 231322 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 13:07:
Neon fosfor buisjes flikkeren nou eenmaal... is jammer, maar zo is 't
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 231322 op 30-10-2007 14:01 ]
nofi hoor, maar kan je misschien wat minder denigrerend doen tegenover mensen die een plasma prefereren? Ik begin me hier lichtelijk aan te ergeren en dat gebeurt mij echt niet vaakAnoniem: 231322 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 13:59:
Dat zeg je goed
Beeldflikkering percentage Plasma: 100%
Beeldflikkering percentage LCD : 90%
Geen beeldflikkering percentage LCD: 10%
10% = Aurea/Aquos
Kijk naar de luchten op een plasma Twixie..... één en al flikkering
Kijk naar de schone luchten van een LCD » wat een verademing
Ik vind trouwens dat Twixie een tijdelijke ban verdient voor het uitschelden van mede forumleden
Anoniem: 139638
ExcuusDenMan schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 14:22:
[...]
nofi hoor, maar kan je misschien wat minder denigrerend doen tegenover mensen die een plasma prefereren? Ik begin me hier lichtelijk aan te ergeren en dat gebeurt mij echt niet vaakVoor zowel LCD als plasma is wat te zeggen, maar ook beide schermen hebben zo hun nadelen. Je doet alsof alleen de grootste noobs plasma's kopen terwijl ook deze schermen zich bewezen hebben. Tuurlijk is LCD prima en worden ze ook beter, maar dat geldt net zo goed voor plasma.
imo bekijk je alles wel door een hele roze bril. Het is je goed recht om door te sparen en een Aurea of Aquos LCD te kopen, maar je hoeft niet keer op keer te verkondigen dat een Aurea/Aquos superieur is aan welk plasma scherm dan ook.
Just my 2 cents
Als je daar dan eens mee kapt? Net zoals dat Twixie wel wat subtieler mag reageren?Anoniem: 231322 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 14:39:
ExcuusIk deed 't om Twixie wat te plagen...
Dus als ik het goed begrijp heb je momenteel zelfs zelf nog helemaal geen LCD TV gekochtAnoniem: 231322 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 14:39:
[...]
Maar wat twixie al zei, ik ben mijzelf van alles aan het wijs maken om de keus van plasma naar LCD te rechtvaardigenen daar zou hij best wel eens gelijk in kunnen hebben.
Ben ook wel een beetje angstig voor het idee dat de LCD mij straks op heel wat vlakken zal teleurstellen...
Sorry hoor maar mijn geduld raakte een beetje op. Was eigenlijk van plan van hem te ignoren, maar toen hij met die belachelijke vergelijking van plasma met TL-lampen afkwam om te kappen op het flikkeren van plasma, was voor mij effen de maat vol, vooral omdat LCDs in wezen eigenlijk een soort platte TL-lamp gebruiken als backlight. Dus vond het echt wel een idiote opmerking.Twynn schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 14:49:
[...]
Als je daar dan eens mee kapt? Net zoals dat Twixie wel wat subtieler mag reageren?
Dat zal best. Maar zie jij een plasmascherm flikkeren? Ik heb dat nog niet gezien. Als ze flikkeren, doen ze het heel subtiel, want als ik achter een PC (CRT) monitor zit die op minder dan 75Hz staat, krijg ik accuut pijn aan mijn ogen. Ik kan daar niet tegen. Als een plasma knippert/flikkert, doet ie het niet op de manier als een CRT, en is het heel erg subtiel en waarschijnlijk alleen onder bepaalde omstandigheden op te roepen.Anoniem: 231322 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 13:07:
Neon fosfor buisjes flikkeren nou eenmaal... is jammer, maar zo is 't
Zie de reacties erop. In verdediging van Schnutz, zijn er idd nog plasma's die flikkeren. Om te beginnen al door de manier waarop ze werken (zie ook de Panasonic thread). Het is niet voor niets dat ook daar 100Hz technologie belangrijk is. En mijn Panasonic PV70 flikkert zelfs bij 100Hz nog in heldere oppervlakken. Geen idee hoe het komt, misschien omdat die TV veel groter is en ik veel dichter zit dan mijn oude 100Hz CRT...mphilipp schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 18:49:
[...]
Dat zal best. Maar zie jij een plasmascherm flikkeren? Ik heb dat nog niet gezien. Als ze flikkeren, doen ze het heel subtiel, want als ik achter een PC (CRT) monitor zit die op minder dan 75Hz staat, krijg ik accuut pijn aan mijn ogen. Ik kan daar niet tegen. Als een plasma knippert/flikkert, doet ie het niet op de manier als een CRT, en is het heel erg subtiel en waarschijnlijk alleen onder bepaalde omstandigheden op te roepen.
Dat verklaart niet waarom FullHD plasma's net zo goed met SD materiaal omgaan als de andere plasma's. Verder is het pixelverschil niet zo heel groot, dat is 1024x768 tegenover 1366x768 (meest gangbare resolutie bij LCD), zo'n 30% dus. Een 30% snellere proc is echt niet zo duur en daarbij is het verschil er al jaren en in al die jaren tijd zijn de prijzen van scalers echt wel hard genoeg gedaald omdat verschil te overbruggen, als dat het probleem al zou zijn. Denk echt dat het komt doordat plasma een betere kleurweergave heeft (het hogere kleuraantal brengt trouwens mee dat je voor een plasma meer rekenkracht nodig hebt, omdat je meer kleurinfo moet gebruiken) en de snellere responstijd.Twixie schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 13:02:
[...]
Je ziet 1 iets over het hoofd. Scaling bij TVs moet nagenoeg in real-time gebeuren. Hoe meer pixels de TV heeft, hoe meer pixels de TV bij scaling moet berekenen, en dus hoe meer CPU power vereist is. Of omgekeerd: met eenzelfde CPU kun je bij lagere resoluties betere algoritmes toepassen omdat je per pixel nu eenmaal meer CPU tijd hebt.
PS: hieruit kun je ook afleiden dat naarmate de tijd vordert FullHD steeds beter overweg zal kunnen met gewoon SD materiaal. Met een goede upscaling DVD-speler kun je vandaag overigens al zeer goede DVD-kwaliteit krijgen op een FullHD TV.
Ik heb het nog niet gezien. Ik weet niet welk model m'n broer precies heeft, maar ik heb er oa een calibratie/test DVD op los gelaten en ik enig geknipper is me niet opgevallen. En het is een Pana plasma van vorig jaar. Misschien een instelling. Zelf Pioneers doen het op bepaalde settings helemaal niet lekker. Als je de juiste setting hebt gevonden en getweaked, is het beeld grandioos hoor.Twixie schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 19:04:
Zie de reacties erop. In verdediging van Schnutz, zijn er idd nog plasma's die flikkeren. Om te beginnen al door de manier waarop ze werken (zie ook de Panasonic thread). Het is niet voor niets dat ook daar 100Hz technologie belangrijk is. En mijn Panasonic PV70 flikkert zelfs bij 100Hz nog in heldere oppervlakken. Geen idee hoe het komt, misschien omdat die TV veel groter is en ik veel dichter zit dan mijn oude 100Hz CRT...
Dus alle beweringen die je hebt gedaan over de sharp zijn niet uit eigen ervaring? OMGAnoniem: 231322 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 14:39:
[...]
Ben ook wel een beetje angstig voor het idee dat de LCD mij straks op heel wat vlakken zal teleurstellen...![]()
We zullen zien
Toch is er een groot verschil tussen "werkend gezien" en echt thuis hebben staan.Anoniem: 231322 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 23:17:
En heb de XL2 werkend gezien met Blu-Ray/PS3 Ninja Gaiden Sigma (PS3) Native 1080p, Bioshock XBOX360 (720p) en Resident Evil 4 (Wii)
Dusssssssssssss......
[ Voor 5% gewijzigd door Ferry34 op 31-10-2007 00:13 ]
Een heel simpel voorbeeld is gewoon een wit scherm. Elke calibratie-DVD zal wel dergelijk testscherm hebben. Of bvb ook het introscherm van de XBox 360.mphilipp schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 19:56:
[...]
Ik heb het nog niet gezien. Ik weet niet welk model m'n broer precies heeft, maar ik heb er oa een calibratie/test DVD op los gelaten en ik enig geknipper is me niet opgevallen.
Helemaal waar, maar heb ik dan ook al eerder gemeld dat ik hier wat huiverig voor ben, wanneerFerry34 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 00:11:
[...]
Toch is er een groot verschil tussen "werkend gezien" en echt thuis hebben staan.
Pas als je m uren lang gebruikt, gaan er dingen opvallen die je eerst niet zag.
Ik had een Pioneer PDP-427XA staan...Ferry34 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 00:11:
[...]
zij hadden thuis helemaal geen hd scherm en dan is alles mooi en geweldig natuurlijk. Wat voor tv heb jij nu eigenlijk?
Dat is datgene wat ik bedoel met "flikkeren"... polarisatie dus, even onthoudenFerry34 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 00:11:
[...]
Flikkeren doet mn scherm niet, maar heb wel lichtjes last van polarisatie (soort van lichte ruis).
Ikzelf ben ook een ontzettende miereneuker wat dat betreftFerry34 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 00:11:
[...]
Het zit ook n beetje in mijn aard. Als ik in een winkel sta dan kijk ik naar de mooie beeldkwaliteit, kijk ik op mn eigen scherm dan zit ik te zoeken naar foutjes
Gewoon realistisch kijken. Er zal nl nooit een scherm gemaakt worden wat 100% voldoet. Maar dingen die je noemt zijn sterk overdreven en absoluut geen reëel probleem. Dat flikkeren is me idd nog nooit opgevallen. Je zult écht een scherm puur wit moeten hebben en alleen een calibratie dvd heeft dat. Zelfs een BBC docu over Antarctica geeft je geen beeld puur wit. Dus leer gewoon realistisch te kijken en ga niet met een vergrootglas bovenop het scherm zitten.Anoniem: 231322 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 09:08:
Ikzelf ben ook een ontzettende miereneuker wat dat betreftMaar ik zie dan ook alles! In feite zou uiteindelijk niets aan mijn verwachtingen kunnen voldoen. Moet mijzelf er maar op trainen om hier zo min mogelijk aan toe te geven
Maar ook dat is maar heel persoonlijk. Zwart niet diep genoeg? Tja, voor sommigen is het heel belangrijk, maar ik zou er persoonlijk niet eens zo'n groot probleem mee hebben. Kleuren vlak.. Tja, welke kleuren en verzadiging vind je mooi?mphilipp schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 09:41:
Kijk, als je nou zegt dat scherm xyz een slechte geometrie heeft, het zwart niet diep genoeg is of de kleuren vlak, zijn dat reële dingen.
Anoniem: 110871
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 110871 op 31-10-2007 10:45 ]
Anoniem: 237381
Ik heb het niet over smaak. Zwartwaarde en kleurweergave zijn hele objectieve en meetbare zaken. De kritische kijker kan dat opvallen bij het kijken naar een gewone DVD. Andere zaken (en daar doelde ik specifiek op) moet je met specifieke testbeelden oproepen en dan moet je ook nog eens goed kijken, en soms heel dicht op het scherm zitten.Twynn schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 09:51:
[...]
Maar ook dat is maar heel persoonlijk. Zwart niet diep genoeg? Tja, voor sommigen is het heel belangrijk, maar ik zou er persoonlijk niet eens zo'n groot probleem mee hebben. Kleuren vlak.. Tja, welke kleuren en verzadiging vind je mooi?
Die Newton ook hè?Anoniem: 237381 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 10:56:
Men wist mij namelijk te vertellen dat een plasma niet liggend mag vervoerd worden omdat je dan riskeert dat de glasplaat barst...
't klopt dat dit prima meetbaar is, maar dan nog blijft het een persoonlijke voorkeur. Voor sommige mensen (meestal vrouwelijk geslachtmphilipp schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 11:01:
[...]
Ik heb het niet over smaak. Zwartwaarde en kleurweergave zijn hele objectieve en meetbare zaken. De kritische kijker kan dat opvallen bij het kijken naar een gewone DVD. Andere zaken (en daar doelde ik specifiek op) moet je met specifieke testbeelden oproepen en dan moet je ook nog eens goed kijken, en soms heel dicht op het scherm zitten.
Anoniem: 87302
Mischien wel goed voor de TS: Plasmas mogen niet plat vervoerd worden (tenzij je een gokker bent)mphilipp schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 11:03:
[...]
Die Newton ook hè?![]()
Natuursteen vervoert men ook liggend, maar dan nat, zodat ie een beetje kan flexen. Dat is er voor een ingespannen glasplaat niet bij. En dan al die verkeersdrempels...beter maar laten bezorgen denk ik...
Minste reflectie LCD. Beste TV beeld (analoog/digitaal) plasma. Beste beeld voor DVD's ook plasma. Aan jou de keuze.JohnStaakke schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 13:07:
Aangezien dit topic nu opeens levend is, even een snelle vraag;
Ik heb een serre met lichtinval van boven, kortom er staat vooral s`ochtends licht op de (nieuw aan te schaffen) televisie. Waar kan ik beter voor gaan, een LCD of een Plasma? Wat geeft het minste reflectie?
Hou nou eens op met je manisch eenzijdige getrol. Moderator: Doe er wat aan!Anoniem: 231322 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 13:14:
Beste beeld XBOX360/PS3 » LCD Sharp Aquos X20/Sony Bravia W3000
Oke, mijn voorkeur ging ook al licht naar de Plasma. Ik denk dat ik voor de Panasonic TH-37PV70 ga, die schijnt goed te zijn.Anoniem: 87302 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 13:10:
[...]
Minste reflectie LCD. Beste TV beeld (analoog/digitaal) plasma. Beste beeld voor DVD's ook plasma. Aan jou de keuze.
Pardon?JPS schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 13:25:
[...]
Hou nou eens op met je manisch eenzijdige getrol. Moderator: Doe er wat aan!
En dat is nou juist iets wat ik niet zou doen. Het lijkt me niet slim om blind op aanraden van een paar mensen (die ook allemaal bevooroordeeld zijn) een product uit te zoeken. Dit is nou werkelijk altijd het probleem bij de 'wat moet ik kopen' vragen. Ga gewoon zelf eens kijken in een zaak waar meerdere schermen hangen, dan zul je zien dat je allereerst gewoon zelf je keuze kunt maken en ten tweede dat de keuze best van andere dingen af kan hangen.JohnStaakke schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 13:43:
Oke, mijn voorkeur ging ook al licht naar de Plasma. Ik denk dat ik voor de Panasonic TH-37PV70 ga, die schijnt goed te zijn.
[ Voor 45% gewijzigd door Twynn op 31-10-2007 13:51 ]
Ik ben vergeten te vermelden dat ik al meerdere malen rond heb gekeken voor televisies, zowel voor LCD als Plasma`s. Waarbij ik ook meerdere malen met verkopers heb gepraat over wat het beste zou zijn in ons geval. Deze waren verdeeld; de ene was lyrisch over LCD, terwijl een ander juist all-in op Plasma ging.Twynn schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 13:48:
[...]
Pardon?
Waarom mag er wel gezegd worden dat een plasma het beste beeld geeft, en waarom niet bij een lcd?
Verder: Als je het niet met reacties eens bent, hebben we nog altijd topicreports.
[...]
En dat is nou juist iets wat ik niet zou doen. Het lijkt me niet slim om blind op aanraden van een paar mensen (die ook allemaal bevooroordeeld zijn) een product uit te zoeken. Dit is nou werkelijk altijd het probleem bij de 'wat moet ik kopen' vragen. Ga gewoon zelf eens kijken in een zaak waar meerdere schermen hangen, dan zul je zien dat je allereerst gewoon zelf je keuze kunt maken en ten tweede dat de keuze best van andere dingen af kan hangen.
[ Voor 3% gewijzigd door JohnStaakke op 31-10-2007 14:12 ]
Daar gaat het niet om. Deze persoon blijft voortdurend -te pas en te onpas- dezelfde mening verkondigen op dit forum. Zoals ook in de niet onderbouwde post waarop ik weer reageer. Dit is al een tijdje gaande en ik vind dat het vooral de inhoudelijke discussie blijft verstoren en veel ergernis bij mij (en ik denk ook anderen) oplevert. Persoon kan beter wat vaker zijn mond houden, of iets inhoudelijks toevoegen, in plaats van zo opdringerig te zijn. Ik denk dat hij niet alleen mij daarmee een plezier zal doen.Twynn schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 13:48:
Pardon?
Waarom mag er wel gezegd worden dat een plasma het beste beeld geeft, en waarom niet bij een lcd?
Twynn schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 13:48:
[...]
Pardon?
Verder: Als je het niet met reacties eens bent, hebben we nog altijd topicreports.
Dat valt bij de nieuwe generatie LCD's wel mee hoor. Daarbij zijn de zwartwaarden al zo goed dat het echt niet meer grijs te noemen is.Anoniem: 87302 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 13:52:
aanvulling op mijn post. Beste beeld voor Wii/XBOX/PS3 Plasma
Verschil bij Full HD content vind ik al minder maar mijn voorkeur gaat uit naar plasma. Vooral als ik naar donkere films als Se7en in HD kwaliteit kijk. Kan niet wennen aan dat grijze beeld van de vele LCD's.
Ja, en zo doen vele anderen. Sterker nog: De vraag was wat het minste reflecties geeft. Het antwoord daarop is simpelweg LCD. Maar daarovereen komt toch weer meteen het advies om toch maar een plasma te kopen.JPS schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 14:17:
Daar gaat het niet om. Deze persoon blijft voortdurend -te pas en te onpas- dezelfde mening verkondigen op dit forum.
Wat is dan inhoudelijk het verschil tussen de reacties erboven? Iemand raad een plasma aan (zonder diezelfde beargumentatie) en dan is het opeens wel goed?Zoals ook in de niet onderbouwde post waarop ik weer reageer. Dit is al een tijdje gaande en ik vind dat het vooral de inhoudelijke discussie blijft verstoren en veel ergernis bij mij (en ik denk ook anderen) oplevert. Persoon kan beter wat vaker zijn mond houden, of iets inhoudelijks toevoegen, in plaats van zo opdringerig te zijn. Ik denk dat hij niet alleen mij daarmee een plezier zal doen.
ehmmm.....okay....... en wat heeft dat met de keuze tussen lcd of plasma te maken?Anoniem: 231322 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 15:01:
Alleen ontbreekt wel het bioscoop gevoel enorm... alhoewel, ik ben laatst naar een bioscoop geweest waar ze digitale films vertoondenCool was dat! Dat kwam dan meer in de buurt
Net even met Panasonic gebeld, volgens de persoon die ik sprak wordt 24p op 72Hz weergeven, dus 3:3 pulldown.Anoniem: 167279 schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 13:12:
[...]
Spinaze de PY70 heeft wel 24p ondersteuning staat zelfs op de pagina van Panasonic. De vraag is alleen of het dan intern naar 60hz wordt gezet of dat ie het in 72hz (3:3) weergeeft.
Omdat het beeld van een LCD plastischer is dan dat van een Plasma en daarom verder afligt van een bioscoop ervaringCoolsnarf schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 15:12:
[...]
ehmmm.....okay....... en wat heeft dat met de keuze tussen lcd of plasma te maken?
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 01-11-2007 12:14 ]
Waarschijnlijk zegt ie dat omdat tegenover het nadeel van reflecties een paar grote voordelen staan: kleurweergave, zwartweergave, kijkhoek en reactiesnelheid bijvoorbeeld... Bovendien zijn er dus plasma's met ontspiegelde glasplaat.Twynn schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 15:04:
Ja, en zo doen vele anderen. Sterker nog: De vraag was wat het minste reflecties geeft. Het antwoord daarop is simpelweg LCD. Maar daarovereen komt toch weer meteen het advies om toch maar een plasma te kopen.
Uiteraard, maar ik merk wel op dat een bepaald persoon de laatste tijd veel niet onderbouwde uitspraken doet; en toegeeft dat dat vooral is om een voorgenomen koop te rechvaardigen.Iedereen mag z'n eigen mening hebben.
Het verschil is dat veel van die mensen het ding zelf hebben en uit ervaring kunnen spreken. Bovendien zijn de voordelen van plasma (en dan vooral de panasonics) al enorm uitvoerig besproken en ik heb maar weinig daarvan weerlegd zien worden. Dat die mensen die toestellen blijven aanraden is dus niet heel onlogisch, ze zijn gezien de topics op gathering, reacties op vergelijkingssites en een hele berg reviews met daarin ook een hoop metingen van kleurweergave etc ook gewoon erg goed, en zeker voor de prijs.Wat is dan inhoudelijk het verschil tussen de reacties erboven? Iemand raad een plasma aan (zonder diezelfde beargumentatie) en dan is het opeens wel goed?
Er zijn hier op het forum net zo goed mensen die iedere keer een 37pv70 of 42pv70 etc aanraden. Is dat dan niet opdringerig?
Inderdaad mogelijk, ligt er maar net aan in hoeverre je de voordelen van LCD (hogere resolutie, minder reflectie dan een standaard plasma) boven de nadelen tov plasma stelt.Er staan twee opmerkingen in de laatste reply die haaks op elkaar staan, namelijk dat voor de xbox360/ps3/etc bepaalde lcd's het beste zouden zijn, en twee posts later zou opeens plasma het beste zijn. Onmogelijk, maar toch kan het voor beide posters wel de waarheid zijn. Het is immers in hun ogen het beste beeld.
Uiteraard de manier, maar ik kan me vaag herinneren dat iemand gisteravond compleet doordraaide en als een gek begon te posten, en als daar dan ook nog eens geen argumentatie in te vinden is dan wordt zo'n mening al wat minder waard.Sta gewoon open voor de mening van anderen ook al wil dat niet zeggen dat je het ook met ze eens bent. En probeer mensen met argumenten te overtuigen of laat ze argumenten geven zodat je daar een reactie op kunt geven. Dus in plaats van in de aanval te gaan gewoon opheldering vragen.
Tja, volgens de informatie die ik erover kan vinden (bv pioneer words to know), is dit wel pulldown. 3:3 om de volgende reden:Oscar Mopperkont schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 16:41:
Mocht je een apparaat hebben dat de beelden in 24 frames kan aanleveren heb ik liever dat je tv het kan weergeven in 24 beeldjes of een veelvoud ervan, maar dan is er geen sprake meer van pulldown (hoewel dat volgens Sikkek 3:3 pulldown zou heetten, maar volgens mij is dat dus niet zo).
[ Voor 5% gewijzigd door Sikkek op 31-10-2007 16:59 . Reden: Pioneer URL toegevoegd ]
Tja, ik vind het zelf nogal vreemd om het eerste pulldown te noemen omdat er niks omlaag getrokken wordt. Maar goed dat is hoe je het beestje wilt noemen.Sikkek schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 16:51:
Ik vind het belangrijk dat een TV de beelden zo correct mogelijk toont, dus heb ik lieven 3:3 dan 3:2 pulldown.
[ Voor 7% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 31-10-2007 17:12 ]
De term pulldown komt uit de celluloid film wereld: het is het naar beneden trekken van een frame aan de perforatie die aan de zijkanten van de film zit...Oscar Mopperkont schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 17:09:
Tja, ik vind het zelf nogal vreemd om het eerste pulldown te noemen omdat er niks omlaag getrokken wordt. Maar goed dat is hoe je het beestje wilt noemen.
Inderdaad: op Blu-ray staan de beelden in 24p, op HD-DVD ook maar dan 'gewrapped' in 60i....Geen pulldown is interessant als je de beelden in 24fps aangeleverd krijgt en ze in 24 fps (of een veelvoud ervan) kan weergeven, maar is dat misschien bij Blu-Ray dan?
Mijn expert-dealer vraagt 1799 euro voor dit toestel maar wilt wel het verschil terugbetalen als ik het toestel goedkoper vind. Welke vestiging heeft jouw expert?Anoniem: 231322 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 12:08:
Wachten! Absoluut wachten!Bij Expert is binnen twee weken de LC-42X20E te krijgen voor €1599
Mooi contrast, fijne kleuren, 4ms response, 24p, Blacklight TFT en een lijst om je vingers bij af te likken zo mooi
Vandaar... Nederland. België kent toch alleen maar nadelen...
Anoniem: 238542
Waarom twijfel je, en waarom heb je een voorkeur voor plasma? Hoe meer informatie je geeft, hoe beter mensen kunnen helpen.Anoniem: 238542 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 19:40:
Nu twijfel ik aangezien er ook niet veel reviews van deze panasonic te vinden zijn en ik toch wel een voorkeur heb voor een plasma televisie.
Oh.. dat is bijna hetzelfde als tv of dvdtje kijken op vrijdag avondAnoniem: 231322 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 23:17:
En heb de XL2 werkend gezien met Blu-Ray/PS3 Ninja Gaiden Sigma (PS3) Native 1080p, Bioshock XBOX360 (720p) en Resident Evil 4 (Wii)
Dusssssssssssss......
[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 231322 op 01-11-2007 13:05 ]
Die dig. tuner is hier in nl alleen voor digitenne zover ik weet, er zit geen dig. kabel tuner in. Een groot nadeel van digitenne vind ik het beperkte zenderaanbod en matige kwal.Anoniem: 238542 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 19:40:
De philips ziet er mij n vrij deftige lcd tv uit met zeer veel mogelijkheden (dig. tuner, 2xhdmi, AV,..),
terwijl de panasonic dan mss n iets natuurlijker beeld weergeeft maar minder mogelijkheden heeft (1xhdmi, geen dig tuner,...).
[ Voor 6% gewijzigd door Pinin op 31-10-2007 22:51 ]
www.casarodriguillo.com
Ik verwacht dat dat juist wel mee zal vallen. Digitale tuner is inderdaad alleen voor digitenne en kun je nog altijd los aansluiten. Je wilt geen pc aansluiten dus vga input heb je ook niet nodig (en anders kan dat nog via hdmi). Enige probleem is inderdaad dat je maar 1 hdmi input hebt, maar daar kun je in de toekomst nog altijd een hdmi switch voor zoeken, of misschien heb je tegen die tijd wel een ht-reciever met hdmi in- en outputs.Anoniem: 238542 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 20:01:
Ik heb een lichte voorkeur voor de panasonic maar ik vrees dat hij in de toekomst minder gaat voldoen? Met de philips zit je dan wel weer goed met de verschillende aansluitingen...
Anoniem: 131470
Vanwege de glasplaat geeft een Plasma meer reflectie dan een LCD, maar er zijn ook Plasma's met een anti-glare coating, zoals bijvoorbeeld de Panasonic 42PV700, 42PY70 en 42PY700. Persoonlijk heb ik een hekel aan die glimmende schermen die je tegenwoordig over maar weer terug vindt (bv. notebooks en PSP). Maar vanwege het naar mijn mening betere beeld van een Plasma heb ik gekozen voor een Plasma met een anti-glare coating. Helaas is hij nog niet leverbaar en moet ik dus nog even wachten.JohnStaakke schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 13:07:
Aangezien dit topic nu opeens levend is, even een snelle vraag;
Ik heb een serre met lichtinval van boven, kortom er staat vooral s`ochtends licht op de (nieuw aan te schaffen) televisie. Waar kan ik beter voor gaan, een LCD of een Plasma? Wat geeft het minste reflectie?
Bedankt voor je antwoordAnoniem: 131470 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 09:40:
[...]
Vanwege de glasplaat geeft een Plasma meer reflectie dan een LCD, maar er zijn ook Plasma's met een anti-glare coating, zoals bijvoorbeeld de Panasonic 42PV700, 42PY70 en 42PY700. Persoonlijk heb ik een hekel aan die glimmende schermen die je tegenwoordig over maar weer terug vindt (bv. notebooks en PSP). Maar vanwege het naar mijn mening betere beeld van een Plasma heb ik gekozen voor een Plasma met een anti-glare coating. Helaas is hij nog niet leverbaar en moet ik dus nog even wachten.
Een boute uitspraak voor iemand die geen van deze twee toestellen in zijn bezit heeft en waarbij de enige "ervaring" bestaat uit het feit dat hij "de toestellen werkend in een winkel" heb zien staan.Anoniem: 231322 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 13:14:
Beste beeld XBOX360/PS3 » LCD Sharp Aquos X20/Sony Bravia W3000
Ok, thx voor de informatie.Twynn schreef op donderdag 01 november 2007 @ 08:36:
[...]
Ik verwacht dat dat juist wel mee zal vallen. Digitale tuner is inderdaad alleen voor digitenne en kun je nog altijd los aansluiten. Je wilt geen pc aansluiten dus vga input heb je ook niet nodig (en anders kan dat nog via hdmi). Enige probleem is inderdaad dat je maar 1 hdmi input hebt, maar daar kun je in de toekomst nog altijd een hdmi switch voor zoeken, of misschien heb je tegen die tijd wel een ht-reciever met hdmi in- en outputs.
Ik verwacht dat je met de plasma ook voor de toekomst geen verkeerde keuze zou maken, maar probeer gewoon eens een winkel te vinden die beide modellen heeft en waar je ook kunt zien wat de tv's doen met een gewoon sd signaal en waar je met wat instellingen kunt spelen.
Agree, ik heb bijde toestellen ook in de winkel gezien met mijn eigen ps3 en was zeker niet onder de indruk van zo wel de sony als de sharp,(sharp was dan nog wel de beste van de 2) panasonic daar in tegen zag er echter perfect uit.Ferry34 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 13:33:
[...]
Een boute uitspraak voor iemand die geen van deze twee toestellen in zijn bezit heeft en waarbij de enige "ervaring" bestaat uit het feit dat hij "de toestellen werkend in een winkel" heb zien staan.
[ Voor 14% gewijzigd door PaulX op 01-11-2007 16:18 . Reden: toevoeging informatie ]
ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)
Pardon? Ik heb op beide toestellen alle consoles aangesloten gehadFerry34 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 13:33:
[...]
Een boute uitspraak voor iemand die geen van deze twee toestellen in zijn bezit heeft en waarbij de enige "ervaring" bestaat uit het feit dat hij "de toestellen werkend in een winkel" heb zien staan.
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 231322 op 01-11-2007 17:53 ]
Met Blu-Ray misschien... welke games heb jij er op afgespeeld dan? ik heb zo'n beetje de gehele middag staan testen namelijk. Graag hoor ik jouw verhaal!Lordsauron schreef op donderdag 01 november 2007 @ 14:27:
[...]
Agree, ik heb bijde toestellen ook in de winkel gezien met mijn eigen ps3 en was zeker niet onder de indruk van zo wel de sony als de sharp,(sharp was dan nog wel de beste van de 2) panasonic daar in tegen zag er echter perfect uit.
Ah, dank!Lordsauron schreef op donderdag 01 november 2007 @ 14:27:
[...]
Agree, ik heb bijde toestellen ook in de winkel gezien met mijn eigen ps3 en was zeker niet onder de indruk van zo wel de sony als de sharp,(sharp was dan nog wel de beste van de 2) panasonic daar in tegen zag er echter perfect uit.
[ Voor 16% gewijzigd door Ferry34 op 01-11-2007 21:44 ]
Tenzij de winkel me heeft genaaid door de PV7 op een veel slechter signaal aan te sluitne dan de PV70: ik vond het verschil in beeldkwaliteit aanzienlijk.Anoniem: 238542 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 13:38:
[...]
Nu nog aant twijfelen tussen de TH-37PV7 en TH-37PV70 (heeft meer aansluitingen...)...
Ik heb precies, maar dan ook precies hetzelfde. Zou relax zijn hoe andere tweakers tegen dit "probleem" aankijken want ik ben het ook ff kwijt.DenMan schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 18:37:
Oke, nu snap ik het allemaal ff niet meer
Ik ben me nu zo'n maandje aan het orienteren op het gebied van TV's. Vier weken geleden was ik er nog vrijwel zeker van dat ik een Samsung LCD TV ging aanschaffen, maar na talloze reviews gelezen te hebben, en talloze posts hier op GoT (waarvoor dank) zie ik de bomen door het bos niet meer.
De Samsungs hebben zoals vaker gezegd een prima prijs/kwaliteit verhouding, Sony heeft nu een leuke actie met de PS3, en de Bravia's zijn ook prima TV's maar weer een stuk duurder. Was ik eerst nog aan het twijfelen tussen deze TV's, komt plasma ook nog eens om de hoek kijken met het prima SD wat ze kunnen laten zien, en ik hoor tig argumenten van gebruikers dat het ook goed is voor gamen.
Wat ga ik met de TV doen? In de volgende volgorde van veel naar weinig:
1. TV kijken, digitaal via Casema
2. Gamen, ik wil het beste beeld op m'n XBOX 360, en later hoop ik ook op m'n PS3, als ik die heb.
3. Films kijken. Ik ben gek van films en heb een aardige collectie DVD's. Ook dit moet er dus prettig uit zien.
Ik dacht eruit te zijn... ik kon voor een mooie prijs een Bravia 40W2000 krijgen. Prima TV, maar verhalen over witte vlekken op het beeld, en wat me het meest tegenstond: Geen 1080P op component, en laat dat nou net de manier zijn waarop m'n XBOX is aangesloten
Ik weet niet of het veel verschilt van 1080i, maar ik koop deze TV voor de toekomst en als ik nu al achter de feiten aanloopDie viel dus min of meer af. Vandaag ben ik bij de BCC gaan kijken en daar vond ik de 40W3000 toch wel erg mooi, alleen die is weer 2500 Euro, nogal boven m'n budget
Samsung viel ook wel af, vond het beeld toch iets minder van die LCD TV's.
De Panasonic TH42PY70 had een schitterend beeld, maar ook 2000 Euro, en ik zit met het "probleem" dat ik maar 3,5 meter van m'n TV af zit. Is dat niet veel te weinig voor een scherm van 107cm? Voor films en games zal het prima zijn, maar voor digitale TV? Overigens heb ik nu 82cm, en ik wil er zeker op vooruitgaan qua grootte.
En alsof dat nog niet genoeg keuzeproblemen waren, lees ik daarnet ook nog hier in dit topic dat voor DVD's (blueray zelfs) en PS3 (dus ook XBOX
) gewoon HD beter is dan Full HD? In dat geval zou ik voor ongeveer 1200 Euro een hardstikke goede TV hebben aan de TH42PV70? En wat heeft Full HD dan nog voor nut?
Zoals gezegd: ik snap het ff niet meer. Zoveel keuzes, zoveel factoren, zoveel verhalen. Ik dacht dat een TV uitkiezen vrij makkelijk was maar het valt me nog zwaar tegen
En dan zelfs nog blind zijn voor phosphor trails en hoekige pixels/lijnen.... kanjer die je d'r bentFerry34 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 21:42:
[...]
Ah, dank!
Ik had overigens dezelfde ervaring met full hd lcd's van Samsung en de plasma van Panasonic. Ook ik vond de plasma mooier, maar ik heb alleen getest met een xbox360. Ik was benieuwd of de ps3 een andere uitslag zou hebben.
(en snutchz: ik ben bij 2 winkels in Amersfoort geweest. 1,5 uur bij Axxo en ruim 2 uur bij de Harendse Smit. Daarvoor had ik 2,5 jaar ervaring op een 30 inch lcd en nu enkele maanden op mn plasma. Gamen doe ik 3 uur per dag)
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq