[TV] Plasma of LCD aanschaffen? [Deel 2]

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste
Acties:
  • 29.802 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:09
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 22:24:
[...]

En dan zelfs nog blind zijn voor phosphor trails en hoekige pixels/lijnen.... kanjer die je d'r bent |:(
Die komen alleen voor op die belachelijke Pioneer die je hebt verkocht. Zal de koper blij mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn al een aantal lui die het hebben bevestigd dat ook Pana paneeltjes hier nog steeds last van hebben....... ooh en check die review gelijk effe van Vincent (HDTVtest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:39
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 22:24:
[...]

En dan zelfs nog blind zijn voor phosphor trails en hoekige pixels/lijnen.... kanjer die je d'r bent |:(
Nou als je die dingen niet ziet, wat is dan het probleem??
Kijk dat jij super ogen hebt, en aan de kleinste dingen kan irriteren, nou succes! |:(

Hoop ik voor je dat die sharp helemaal super goed is voor je, en niet dat je er na 2 weken erachter komt dat er een pixel stuk is ;).
Dan kan je de lol nog op!

Kijk ieder heeft zijn eigen keus en wensen, respecteer dat eens dat niet iedereen het met jou eens is. Tevens sommige personen hebben zo'n TV thuis staan, en kijken er elke dag naar.
Jij hebt effe een paar uur in een winkel gekeken, en daar trek je al je conclusies uit!

Ik kan dan alleen maar zeggen... (zie vet gedrukte letters in de quote op jou stukkie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil een lcd tv kopen. ik heb kpn tv en een xbox360. Mijn budget is 700-900 euro te besteden.
Wat is nu de beste keuze. ik kom er niet meer uit ben al 8 keer naar de media markt geweest om te kijken de ene heeft dit de ander dat.......help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 08:34:
ik wil een lcd tv kopen. ik heb kpn tv en een xbox360. Mijn budget is 700-900 euro te besteden.
Wat is nu de beste keuze. ik kom er niet meer uit ben al 8 keer naar de media markt geweest om te kijken de ene heeft dit de ander dat.......help
Toen ik bezig was met een tv uit te zoeken kwam ik uit op een Panasonic 32LX70 LCD, maar door o.a. dit topic ben ik over gegaan op een plasma 37PV70.
Waarom ik voor plasma ga > omdat een plasma iets natuurlijker oogt en wat minder scherp en "fel"(en dus ook foutjes minder scherp vertoond)
En waarom ga ik voor panasonic > Ik heb altijd hele goede ervaringen met panasonic, de prijs is goed en ze komen goed uit de test en het design bevalt mij goed (ik hou niet zo van die glimplastics) Nadeel panasonic: moeilijk leverbaar

Ow, en toen ik bij de MM aankwam durfde ik bijna geen nieuwe tv meer te kopen omdat het beeld zo enorm slecht was (dit bleek te liggen aan het brakke signaal) Ik heb nu thuis een tijdelijke leen LCD en het ziet er 100x beter uit dan bij de MM

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik denk dat je voor dat geld geen hele goede LCD gaat vinden. Misschien kan onze LCD profeet Schnutzie je er meer over vertellen...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

mphilipp schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 10:10:
[...]

Ik denk dat je voor dat geld geen hele goede LCD gaat vinden.
een 32LX70 LCD van panasonic is toch wel heel goed en kost zo'n 850,-

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Pinin schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 10:31:
[...]

een 32LX70 LCD van panasonic is toch wel heel goed en kost zo'n 850,-
Zeker! Best reviewed op Kieskeurig.
Lees de ervaringen maar, niet duur voor zo'n toptoestel! Met een 9,4 als gemiddeld (!) cijfer voor beeldkwaliteit.

http://www.kieskeurig.nl/...45E0CC125729F00352CB0.htm

[ Voor 7% gewijzigd door Ferry34 op 02-11-2007 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ferry34 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 11:28:
[...]
Zeker! Best reviewed op Kieskeurig.
Lees de ervaringen maar, niet duur voor zo'n toptoestel! Met een 9,4 als gemiddeld (!) cijfer voor beeldkwaliteit.
Kieskeurig reviews zijn natuurlijk niet erg betrouwbaar. Je kent het referentiekader niet van de mensen die wat posten. Je hebt grofweg met 2 grote categorieën mensen te maken: a)die een 20 jaar oude crt hebben ingeruild voor een flatscreen. Voor die mensen is Ministeck nog mooi! en b)mensen die praktisch blind zijn... ;) Ik heb nl nog nooit een écht mooie lcd gezien buiten de nieuwste generatie topschermen. Waar plasma dan wel (theoretisch) last mag hebben van van alles en nog wat, bij lcd valt het het meeste op. Je ziet vaak meteen dat ie de snelheid niet aankan, of de resolutie niet helemaal jofel is. Op HD ziet het er bij de nieuwe generatie wel toppie uit moet ik zeggen, maar ik betwijfel ten zeerste of een sub €1000 LCD de toets de kritiek weerstaat met een gelijk geprijsde plasma van bv Panasonic. Ik heb daar iig nog nooit storend of opvallen nare verschijnselen waargenomen bij het normale kijken. Sommige dingen vallen alleen op als je er op let en de situatie oproept én met je neus op het scherm geplakt zit.

Dat is iig mijn ervaring. Maar als jij dat scherm mooi vind, be my guest...ik zal er niets van zeggen. Persoonlijk vind ik LCD erg tegenvallen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M'n huisje is hier bijna af, dus het wordt tijd voor een nieuwe tv..
Na enig rondkijk en opzoek werk ben ik er natuurlijk nog altijd niet uit...

Ik zit een 3.5m van de tv af.. dus een 50" of toch maar een 42" ?

Ik kijk voor 70% naar series in Sd of hd via een tvix mediacenter
Ik kijk voor 30% naar Satelliet uitzendingen via een dreambox.

Ga ik voor een HD-ready of voor een Full Hd ?
Blu-ray en/of HD-dvd doen me niks maar H.264 des te meer ;-)

Wat ik zeer belangrijk vind is dat alle beeldbewerking snufjes afgezet kunnen worden.

alle suggesties zijn welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit wat met hetzelfde 'probleem'; ik ben nu ook aan het zien om n flatscreen te kopen voor ongeveer hetzelfde budget en hetzelfde doel.

Voor dat geld kan je zeker al deftige lcd-schermen kopen (zeker voor jouw gebruik en in die prijsklasse vind je niet echt veel plasmatv's).

Ik ben ook al n tijdje aant rondzien en idd de TX-32LX70F sprong eruit,
maar ook philips heeft deftige lcd's met oa de 32PFL7332 en 32PFL7562;
die gaan tot ook ongeveer n 850 euro.

Ik zelf heb nu besloten om toch net da extra meer te sparen om ook n plasma te kunnen kopen,
ook al omdat et n iets natuurlijker weergave heeft.

Het hangt natuurlijk ook af wat je eigen wensen en voorkeuren zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 20:59

ksi

Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 13:15:
Hangt van je budget af,
goede prijs kwaliteit is tegenwoordig nog steeds een hd ready 42 inch plasma denk ik.
En op 3,5 meter kan je het verschil eigenlijk niet meer zien tussen full hd en hd ready op 42 inch.

Een televisie met antiglare coating, 3 hdmi inputs en aardig wat beeldverwerking snufjes die je aan en uit kan zetten en tevens nog goed leverbaar is, is de samsung 42q91.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 13:15:

Ik zit een 3.5m van de tv af.. dus een 50" of toch maar een 42" ?

Ik kijk voor 70% naar series in Sd of hd via een tvix mediacenter
Ik kijk voor 30% naar Satelliet uitzendingen via een dreambox.

Ga ik voor een HD-ready of voor een Full Hd ?
Blu-ray en/of HD-dvd doen me niks maar H.264 des te meer ;-)

Wat ik zeer belangrijk vind is dat alle beeldbewerking snufjes afgezet kunnen worden.

alle suggesties zijn welkom
Full HD heeft bij 42" (schijnbaar) pas zin binnen de 3 meter (niet zelf getest, maar schijnt wetenschappelijk vastgesteld, op bepaalde sites zijn er grafieken die de afstand tot het scherm afzetten tegen het nog kunnen zien van extra details).

Als je niet voor BR / HD-DVD gaat maar voor h.264 dan is Full HD ook een beetje overdreven. Meeste H.264 bestanden die circuleren zijn 720p.

Ik heb zelf de panasonic th-42PV70 (HD ready Plasma). Hierop zien alle H.264 bestanden er prachtig uit. Gisteren nog zitten genieten van Heroes (H.264 van HD-DVD, 720p), echt een plaatje.

Dus de keuze voor Full HD hangt een beetje af van je budget en of je nu al future-proof wil zijn (en natuurlijk beetje de opschep factor). Ik vond het prijsverschil nog te groot met het oog op hoe vaak ik daadwerkelijk Full HD ga kijken, dan koop ik liever over een paar jaar weer een nieuwe.

De keuze tussen LCD en Plasma is volgens mij erg persoonlijk. Sommige mensen zweren bij plasma, andere bij LCD, waarbij de discussies soms hoog oplopen Ik zou zeggen ga zelf vergelijken in de winkel en maak dan een keuze.

42" vs 50". Tja, ik vind die van mij groot genoeg, maar voor echt groot gebruik ik de beamer (2,50m breed beeld :P )

Ik ben in ieder geval erg tevreden met mijn panasonic. Ik heb nog maar 2 'nadelen' gevonden. Bij lichte achtergronden (grote witte vlakken) zie je het beeld uit je ooghoeken soms wat trillen (schijnt bij Full HD Plasma minder te zijn). Maar dit zie je alleen als je er echt op gaat letten. En bij HMDI input is er een lichte overscan (is bij Full HD plasma uit te zetten). Ik stoor me hier echter niet aan. Beeldbewerking kan trouwens uitgezet worden op (mijn) panasonic.

Hoop dat dit je wat verder helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 14:01:
[...]

Full HD heeft bij 42" (schijnbaar) pas zin binnen de 3 meter (niet zelf getest, maar schijnt wetenschappelijk vastgesteld, op bepaalde sites zijn er grafieken die de afstand tot het scherm afzetten tegen het nog kunnen zien van extra details).

Als je niet voor BR / HD-DVD gaat maar voor h.264 dan is Full HD ook een beetje overdreven. Meeste H.264 bestanden die circuleren zijn 720p.

Ik heb zelf de panasonic th-42PV70 (HD ready Plasma). Hierop zien alle H.264 bestanden er prachtig uit. Gisteren nog zitten genieten van Heroes (H.264 van HD-DVD, 720p), echt een plaatje.

Dus de keuze voor Full HD hangt een beetje af van je budget en of je nu al future-proof wil zijn (en natuurlijk beetje de opschep factor). Ik vond het prijsverschil nog te groot met het oog op hoe vaak ik daadwerkelijk Full HD ga kijken, dan koop ik liever over een paar jaar weer een nieuwe.

De keuze tussen LCD en Plasma is volgens mij erg persoonlijk. Sommige mensen zweren bij plasma, andere bij LCD, waarbij de discussies soms hoog oplopen Ik zou zeggen ga zelf vergelijken in de winkel en maak dan een keuze.

42" vs 50". Tja, ik vind die van mij groot genoeg, maar voor echt groot gebruik ik de beamer (2,50m breed beeld :P )

Ik ben in ieder geval erg tevreden met mijn panasonic. Ik heb nog maar 2 'nadelen' gevonden. Bij lichte achtergronden (grote witte vlakken) zie je het beeld uit je ooghoeken soms wat trillen (schijnt bij Full HD Plasma minder te zijn). Maar dit zie je alleen als je er echt op gaat letten. En bij HMDI input is er een lichte overscan (is bij Full HD plasma uit te zetten). Ik stoor me hier echter niet aan. Beeldbewerking kan trouwens uitgezet worden op (mijn) panasonic.

Hoop dat dit je wat verder helpt.
Mijn budget is onbeperkt, maar ik geef niet graag geld uit aan dingen die ik niet gebruik :-)
Dus als mijn HD series op een tv van 2500€ even mooi zijn als op een van 5000€ dan geef ik dat geld geld liever aan iets anders uit.

Over de kijkafstand, ik had dat liever ff omgedraaid, hoe ver moet ik van een 50" gaan zitten om de meeste onvolmaaktheden op satelliet-tv niet te zien.

Mijn voorkeur gaat sowiso naar een plasma, ik ga nooit recht voor mijn tv zitten, maar altijd in een kijkhoek van 20@30° . + ik vind de Lcd schermen zeer mooi en levendig met hd/demo beelden, maar voor tv kijken gaat mijn voorkeur uit naar een plasmascherm.

Alvast bedankt voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
mphilipp schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 12:54:
[...]

Kieskeurig reviews zijn natuurlijk niet erg betrouwbaar. Je kent het referentiekader niet van de mensen die wat posten. Je hebt grofweg met 2 grote categorieën mensen te maken: a)die een 20 jaar oude crt hebben ingeruild voor een flatscreen. Voor die mensen is Ministeck nog mooi! en b)mensen die praktisch blind zijn... ;) Ik heb nl nog nooit een écht mooie lcd gezien buiten de nieuwste generatie topschermen. Waar plasma dan wel (theoretisch) last mag hebben van van alles en nog wat, bij lcd valt het het meeste op. Je ziet vaak meteen dat ie de snelheid niet aankan, of de resolutie niet helemaal jofel is. Op HD ziet het er bij de nieuwe generatie wel toppie uit moet ik zeggen, maar ik betwijfel ten zeerste of een sub €1000 LCD de toets de kritiek weerstaat met een gelijk geprijsde plasma van bv Panasonic. Ik heb daar iig nog nooit storend of opvallen nare verschijnselen waargenomen bij het normale kijken. Sommige dingen vallen alleen op als je er op let en de situatie oproept én met je neus op het scherm geplakt zit.

Dat is iig mijn ervaring. Maar als jij dat scherm mooi vind, be my guest...ik zal er niets van zeggen. Persoonlijk vind ik LCD erg tegenvallen.
Ben het met je eens, ik ben ook plasma-fan. (daarom heb ik zelf een plasma natuurlijk)
Maar deze persoon wilde nu eenmaal een lcd van hooguit €800 en dan is dit een hele goede keus.
Waarschijnlijk zn eerste hd-tv, dus dan denk ik dat die heel tevreden zal zijn.
Ieder zn voorkeur en natuurlijk zn budget ;)

Hmm, ik lees dat n hoop mensen toch voor plasma gaan...doet me goed! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ferry34 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 16:55:
Ben het met je eens, ik ben ook plasma-fan. (daarom heb ik zelf een plasma natuurlijk)
Maar deze persoon wilde nu eenmaal een lcd van hooguit €800 en dan is dit een hele goede keus.
Waarschijnlijk zn eerste hd-tv, dus dan denk ik dat die heel tevreden zal zijn.
Ieder zn voorkeur en natuurlijk zn budget ;)
Nou ja...ik ben geen fan van iets of iemand. Een jaar geleden kreeg ik bij elke flatscreen die ik zag kromme tenen. Onbegrijpelijk dat de mensen er zo blij mee waren. Korrelig beeld, artefacts alsof ze in de aanbieding waren. Kortom: dramatisch beeld. Zal ook wel komen omdat veel mensen een El Cheapo lcd kopen, die sowieso (bij de Gamma ofzo) die niet om aan te zien zijn.
Sinds mijn broer een Panasonic plasma heeft, heb ik de kans gehad om zo'n ding uitgebreid aan de tand te voelen. En ik was blij verrast. Schitterend beeld, en de artefacts waar S. het over heeft, zijn niet of nauwelijks waarneembaar bij normaal TV of DVD kijken. Precies wat Vincent in die review ook aangeeft. Bij LCD vind ik het een andere zaak. Daar hoef ik niet zoveel moeite te doen om het slechte in dat scherm naar boven te brengen. Alleen de nieuwe generatie full-hd's in de klasse van de Philips Aurea kunnen mij overtuigen. En dan nog moet je oppassen met SD materiaal en Digitenne moet je ook vergeten. Tenminste...dat is mijn visie. Anders vind ik het gewoon zonde van je geld. Met een plasma ben je dan imho veel beter af. Zelfs de HD-ready 37" die mijn broer heeft hangen (vorige gen) is gewoon helemaal top. In mijn optiek heeft dat niet eens met smaak of verwachting te maken. Hang ze naast elkaar en laat mijn DVD-pijnbank erop los en dan zal zelfs S. moeten bekennen dat die plasma gewoon een consistenter en strakker beeld geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 13:38:
Nu nog aant twijfelen tussen de TH-37PV7 en TH-37PV70 (heeft meer aansluitingen...)... :/
Volgens mij zijn de panels zelf ook iets anders.

Heb zelf nu enkele dagen de TH-42PV7f (de 37 was niet op voorraad) en ben vooralsnog erg tevreden. Als je ziet hoe snel de ontwikkelingen gaan twijfel ik om veel geld meer uit te geven voor kleine verbeteringen. Over nog geen 2 jaar zijn ze allemaal goedkoper, full hd, 4* hdmi, etc.
Enkel doen als je die aansluitingen nu gaat gebruiken, niet voor eventueel over twee jaar..

[ Voor 28% gewijzigd door bombadil op 02-11-2007 19:04 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt ook als een bus. SD materiaal is gwn niet geschikt voor LCD... Maar Native 720p en
Native 1080p zijn uitermate geschikt voor de huidige Full HD LCD''s. Dat die Aurea fantastisch beeld geeft weten we inmiddels wel. Maar ook de meeste andere merken leveren een topbeeld af :D
Tevens ziet ook 480p (Wii) er op een Sharp Aquos fantastisch uit. Ondanks de vele beeldlijnen.
De Wii op een Plasma is werkelijk een blamage... dus ook voor mij een reden om P. af te slaan.

Ik moest er voorheen ook niet aan denken om een LCD aan te schaffen. Ik piekerde er niet over :P
Ondanks dat ik van alle kanten te horen kreeg dat ik maar het beste voor LCD kon gaan, ben ik uiteindelijk toch maar gegaan voor Plasma. De gigantische terleurstelling die volgde is inmiddels bekend :9 Naja, tegen de tijd dat ik het scherm heb staan zou ik eens wat foto'tjes maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WII op een plasma een blamage ? Weer een lekker gefundeerde uitspraak

Sorry hoor maar een WII op een pana 42 py 70 ziet er gewoon goed uit .. ok mijn Ps3 ziet gelikter uit maar dat is te begrrijpen... die doet 1080P of spellen in 720P

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2007 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 22:20
Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 19:28:
WII op een plasma een blamage ? Weer een lekker gefundeerde uitspraak
Trek het je niet aan hij heeft niet eens een lcd die malle snutchz :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee! Het model dat ik zoek is dan ook nog niet uit nee :(

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 21:28:
Nee! Het model dat ik zoek is dan ook nog niet uit nee :(
En tóch weet je dat ie goed is...knap! Je bent ontmaskerd, Schnutzie...je raaskalt maar wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet helemaal.... zoals je eerder hebt kunnen lezen, heb ik een soortgelijk model in de Aquos lijn dus wel uitvoerig kunnen zien (XL2E) Jammer heh ;)

Tevens ook de LC-42XD1 van oktober 2006, waar het beeld al fantastisch op was :D

:P

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2007 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 21:45:
Niet helemaal.... zoals je eerder hebt kunnen lezen, heb ik een soortgelijk model in de Aquos lijn dus wel uitvoerig kunnen zien (XL2E) Jammer heh ;)
Gelijkwaardig is niet hetzelfde. Ook bij andere merken is de beeldkwaliteit van het ene scherm niet altijd representatief voor de andere types.

Aan je infantiele reactie te zien, lijk je te denken dat dit een soort wedstrijdje verpissen is. Prima als je dat denkt. Maar ik denk dat alleen leeftijdgenoten van je dit misschien zo opvatten. Ik zit alleen maar met mijn hoofd te schudden en hoop daadwerkelijk dat wijsheid met de jaren komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ongetwijfeld Mikie... :9

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2007 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 22:05:
Whatever bitch.. you're wrong... I win :9
Beste argument aller tijden.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 22:05:
Whatever bitch.. you're wrong... I win :9
You just proved my point... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Analoog is op een LCD niet om aan te zien. Tenminste, niet op mijn LCD televisie. Dtv is daarentegen - op mijn tv en met mijn persoonlijke voorkeur en eisen - echt heel erg goed. HDtv - en ook gamen in HD zoals PS3 - is echt super mooi. Ook nu weer met mijn persoonlijke referentiekader. Natuurlijk zal niet elke LCD (prijsklasse) een gelijkwaardig plaatje laten zien maar er zijn echt wel LCD's verkrijgbaar die dus wel goed met Dtv kunnen omgaan. En wie kijkt er nu nog analoog???

En ja, smaken verschillen nu eenmaal evenals persoonlijke wensen en behoeften...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 00:45:
Dtv is daarentegen - op mijn tv en met mijn persoonlijke voorkeur en eisen - echt heel erg goed. HDtv - en ook gamen in HD zoals PS3 - is echt super mooi. Ook nu weer met mijn persoonlijke referentiekader. Natuurlijk zal niet elke LCD (prijsklasse) een gelijkwaardig plaatje laten zien maar er zijn echt wel LCD's verkrijgbaar die dus wel goed met Dtv kunnen omgaan. En wie kijkt er nu nog analoog???
Je hebt helemaal gelijk. Analoog kijken moet je op zo'n panel gewoon niet doen. Zonde. Het liefst alleen HD, maar dat is er nog onvoldoende. Er zullen best LCD's zijn die een puik beeld geven. Maar zo langs winkels lopend waar die dingen staan, heb ik ze nog niet massaal zien staan. En wat ik dan zag heeft vrij weinig met instellingen te maken. Een half jaartje geleden liet een winkelier me vol trots the latest and greatest uit Eindhoven zien. Een (ik dacht 37" of 42") LCD; full HD, met een digitale HD TV decoder eraan. Zag er op het eerste gezicht oogverblindend uit. Helemaal top. Kostte een paar centen (€2400), maar dan had je ook wat. Alleen schakelde hij zo eens tussen de zenders en bij een crosswedstrijd gingen mijn tenen weer krom staan...het scherm kon het snelle bewegen van het opspuitende zand niet aan. Pixeltjes tellen dus.
Kan zomaar zijn dat het geen hond opvalt, maar ik hoef 'm dan niet meer... En dat is wat ik probeer aan te geven. Ik ben misschien wel net zo'n zeikers als S. alleen ik kijk meer naar dingen die me in de praktijk tegenvallen. Theoretisch is er met beide technologiën van alles mis. Maar praktisch gezien vallen een hoop dingen niet of nauwelijks op, of alleen als je er erg op let. Maar er zijn zat mensen die het pas zien als je het aanwijst... Maar pixelvelden zijn imho razend irritant en storend.

Evengoed, ik geef aan hoe ik er naar kijk. Van sommige dingen denk ik dat iedereen ze ziet, maar dat blijkt vaak niet zo te zijn. Als je het eenmaal hebt gezien, blijf je het zien. Als iemand ergens tevreden mee is, dan is dat heel mooi. Het is ook niet zo dat ik anti-LCD ben. In mijn beleving zijn alleen de allerduurste LCD's mooi genoeg. Maar goed...opinions are like assholes: everybody's got one... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 18:55:
Klopt ook als een bus. SD materiaal is gwn niet geschikt voor LCD... Maar Native 720p en
Native 1080p zijn uitermate geschikt voor de huidige Full HD LCD''s. Dat die Aurea fantastisch beeld geeft weten we inmiddels wel. Maar ook de meeste andere merken leveren een topbeeld af :D
Tevens ziet ook 480p (Wii) er op een Sharp Aquos fantastisch uit. Ondanks de vele beeldlijnen.
De Wii op een Plasma is werkelijk een blamage... dus ook voor mij een reden om P. af te slaan.

Ik moest er voorheen ook niet aan denken om een LCD aan te schaffen. Ik piekerde er niet over :P
Ondanks dat ik van alle kanten te horen kreeg dat ik maar het beste voor LCD kon gaan, ben ik uiteindelijk toch maar gegaan voor Plasma. De gigantische terleurstelling die volgde is inmiddels bekend :9 Naja, tegen de tijd dat ik het scherm heb staan zou ik eens wat foto'tjes maken ;)
Wat is er toch mis met jou?
Jouw plasma tv (die je reeds verkocht hebt) gaf, en ik citeer :

Wat nukken.... ?!? Kerel, ik was met geen enkele bron die ik er op aansloot tevreden over de beeldkwaliteit. Een regelrechte rampenplan! Waar ze in godesnaam dat scherm allemaal op testen mag Joost weten..... Het is 'n friggin' scam kan ik je vertellen

(einde citaat)

Het is overduidelijk dat jouw plasma stuk was en dat zou je zelf ook moeten begrijpen!? :?
Om daarna allerlei dingen over de beeldkwaliteit van alle plasma's te roepen is dan toch onzin?
Dus opmerkingen als een Wii op een plasma is een blamage of er zit een vertraging op een plasma icm een controller slaan natuurlijk helemaal nergens op.
Je plasma was gewoon stuk en je had deze moeten laten repareren! Hoe oud was dat ding eigenlijk, kon je er niet mee naar de winkel?
Er staat hier in Amersfoort bij Next Level gameshop een 7 jaar oude Pioneer (jij had er ook eentje) aangesloten op een xbox360 en je hebt zelden een zo mooi beeld gezien.

[ Voor 4% gewijzigd door Ferry34 op 03-11-2007 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferry, ik heb de 427XA in januari '07 aangeschaft. Al in het begin een reparateur langs laten komen voor het 'dirty screen' effect, wat mij direct enorm opviel in PGR3. Ik heb 'm een aantal dingen laten zien waarvan hij zei dat Pioneer hiervoor gedekt was (zoals ook de groene/gele lijnen) Hij vertelde mij ook doodleuk dat zo'n scherm niet bedoeld was om op te gamen. Maar goed, dat daar gelaten...

Ik met m'n consoles naar de zaak waar ik 'm gekocht heb, de boel aangesloten en direct hetzelfde geconstateerd. Ik de beste man vriendelijk bedankt en mijn conclusies getrokken.
Pas veel later ook de nieuwe Kuros lijn gecheckt, waar de symptonen niet veel anders waren. Niet iedere game had te kampen met deze ellende, vele games zagen er wel degelijk prachtig uit... alleen heel erg PC'isch.

De game 'Stranglehold' was de druppel die de emmer deed overlopen... pas op het moment dat de camera stopte met draaien, kon ik de vijanden pas lokaliseren.. ze verdwenen als het ware in de omgeving. De graphics kwamen naar mijn inziens niet goed tot hun recht op een plasma.
Ze zijn vele malen hoekiger dan die op een LCD... plus dat de lijnen wat karteliger overkomen ipv mooi rond gevormd. Check die filmpjes maar op gametrailers.

Nee, stuk was ie niet... gwn Pioneer eigen ;) Ik ga binnenkort opnieuw met m'n spul op stap... en check dan direct een Pana. En ach... misschien kom ik zelfs wel voor verrassingen te staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 13:23:
Nee, stuk was ie niet... gwn Pioneer eigen ;)
Maar dat treedt dus alleen op bij games? Ik heb ook eea aan demo's (geen games) bekeken op zo'n Kuros en dat zag er errug strak uit. Prachtige kleuren met veel diepte en dynamiek. Kan me niet voorstellen dat bv lui van het HTForum elkaar zodanig na zitten te praten dat ze een slecht scherm goed lullen. Het zijn doorgaans nogal zeurpieten ginds.
Ik ga binnenkort opnieuw met m'n spul op stap... en check dan direct een Pana. En ach... misschien kom ik zelfs wel voor verrassingen te staan :P
Ik hoop dat je met een open mind kijkt...

Ik zal voor de gein eens goed gaan kijken op de zaak in de directiekamer. Daar staat een Panasonic (of Pioneer?...iets met een P iig) met een PS3. Kijken of ik ook meteen over m'n nek ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Open mind ;)

Nu Full HD plasma's betaalbaar zijn, misschien toch een optie :p alhoewel ik sterk twijfel aan het beeld van de Wii op zo'n scherm...

Voor 'Judder' ben ik overigens zéér gevoelig.... dus de nieuwe Pana wordt het sowieso niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 16:01:
Open mind ;)

Nu Full HD plasma's betaalbaar zijn, misschien toch een optie :p alhoewel ik sterk twijfel aan het beeld van de Wii op zo'n scherm...

Voor 'Judder' ben ik overigens zéér gevoelig.... dus de nieuwe Pana wordt het sowieso niet ;)
Maar hoe heb je die Pioneer gekocht dan?
Ik bedoel: ik vertel hier altijd aan mensen dat ze de spullen die ze thuis gebruiken, mee naar de winkel moeten nemen en dan zelf gaan testen op de tv.
Waarom heb je dat niet gedaan bij die Pioneer? Als je deze hebt gekocht in die winkel omdat die daar zo'n mooi beeld gaf, weet je nu meteen dat je geen conclusies kan trekken.

Nogmaals: als die Pioneer echt zo slecht was, dan had ik daar geen genoegen mee genomen.

Het is juist de kracht van een plasma dat er geen ghosting is. Dat jij bij t gamen pas de vijand kon zien als het draaien gestopt was, geeft aan dat er iets niet goed zit met dat toestel.
Je hebt die foto's van mij gezien met forza2 met dat hekwerk op de achtergrond. Op dat moment reed ik 200 nog wat km/pu, maar je kan t gaas gewoon zien!

Hm, hoe had jij eigenlijk alles aangesloten (xbox360 ps3), en op welke resolutie had je alles ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.kieskeurig.nl/...7C2BD60E7C12572A40054C8FB

wat vinden jullie van deze? vallen binnen mijn budget. kan alleen niet de verschillen vinden.

martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Zijn er trouwens niet bladen die LCD en Plasma gewoon door elkaar testen? Als je bv een 42"tv wilt, zal je de techniek toch worst wezen? Je wilt gewoon de beste tv met beste beeld en geluid. Kan me dus goed voorstellen dat die dingen niet apart getest worden, maar gewoon in één test zitten. AMD en Intel systemen worden ook gewoon door elkaar getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 16:48:
http://www.kieskeurig.nl/...7C2BD60E7C12572A40054C8FB

wat vinden jullie van deze? vallen binnen mijn budget. kan alleen niet de verschillen vinden.

martijn
Ik had je al een antwoord gegeven in t samsungforum Martijn, maar misschien had je t nog niet gezien. Ik post t hier ook wel even

Dat is heel makkelijk. Er is geen verschil tussen deze twee modellen, alleen het uiterlijk is anders.
Samsung doet vaak meerdere uitvoeringen van 1 model zoals de R81 R82 R83 enz.
Het verschil zit meestal in de onderste rand (doorzichtig of grijs bijv) en de aan/uit-knop (groot rond of niet zichtbaar).

Kijk maar s op de site van Samsung bij lcd tv's. Kies een tv uit, kijk bij specificaties en zie de onderste 2 regels

http://www.samsung.com/nl...b.asp?page=Specifications
Je ziet design type is transparant deco
en design on is candle light.

Bij de R82 is dit weer
design type chrome deco (chromen rand)
design on centre circle (ronde aan/uitknop in het midden)

Technisch zijn die van jou gelijk dus.
Voor dat geld lijken t me mooie toestellen. Ligt er een beetje aan wat je ermee gaat doen.
Waarschijnlijk gamen met xbox360 of ps3? Zeer geschikt (zelf ben ik wild van plasma, maar voor 700 euri is dit n goed toestel).
Maar ik blijf zeggen: neem je ps3 of xbox mee naar de winkel en ga testen. Dat vinden ze in de winkel zeker goed.

[ Voor 12% gewijzigd door Ferry34 op 03-11-2007 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is de TH-42PV700F geworden.. In mijn winkel stonden de 5 Panasonics naast elkaar (3X42" & 2X 50") met daartussen een Kuro :-)

Ik heb speciaal gevraagd om eerst geen Hd beelden te draaien maar gewoon standaard tv materiaal...
Ik zie het verschil echt niet hoor..
Als je echt dichtbij gaat staan zie je een verschil tussen de Hd ready en de 1080p tv's, maar vanop 3 meter is er echt geen verschil meer..
De Pioneer was ietskes mooier, maar wat een prijsverschil... :-(
Wat me wel terug erg opviel was de slechte beeldkwaliteit van de lcd's die er binnenstonden met gewone tv uitzendingen ook die nieuwe philips was brak.. van zodra er een dvdke opstond was het verschil niet meer zichtbaar..
Foto's volgen wanneer hij in de kast staat !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferry34 schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 16:30:
[...]
Maar hoe heb je die Pioneer gekocht dan?
Ik bedoel: ik vertel hier altijd aan mensen dat ze de spullen die ze thuis gebruiken, mee naar de winkel moeten nemen en dan zelf gaan testen op de tv.
Waarom heb je dat niet gedaan bij die Pioneer? Als je deze hebt gekocht in die winkel omdat die daar zo'n mooi beeld gaf, weet je nu meteen dat je geen conclusies kan trekken.
Niet de juiste games op afgespeeld blijkbaar ;)
[...]
Het is juist de kracht van een plasma dat er geen ghosting is. Dat jij bij t gamen pas de vijand kon zien als het draaien gestopt was, geeft aan dat er iets niet goed zit met dat toestel.
Je hebt die foto's van mij gezien met forza2 met dat hekwerk op de achtergrond. Op dat moment reed ik 200 nog wat km/pu, maar je kan t gaas gewoon zien!
Jij laat plaatjes zien van een replay.... 8)7 zijn nou niet bepaald in-game beelden wel..
En met race-games heb je niet met 360-graden-om-je-as-heen-draaien te maken wel? ;)
[...]
Hm, hoe had jij eigenlijk alles aangesloten (xbox360 ps3), en op welke resolutie had je alles ingesteld?
360 » Component 720p
PS3 » HDMI 720p

Met de 'Pure Cinema' 24p uitstaan uiteraard :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 17:01:
Zijn er trouwens niet bladen die LCD en Plasma gewoon door elkaar testen? Als je bv een 42"tv wilt, zal je de techniek toch worst wezen? Je wilt gewoon de beste tv met beste beeld en geluid. Kan me dus goed voorstellen dat die dingen niet apart getest worden, maar gewoon in één test zitten. AMD en Intel systemen worden ook gewoon door elkaar getest.
Ze moeten gwn meer met consoles gaan testen die lui! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lees hoop goeie dingen over plasma. was van plan een lcd samsung aan te schaffen. heb nu een xbox360 en kpn tv. 81 cm versie trouwens. budget tot max 800euro. iemand nog tips? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 20:15:
[...]

Ze moeten gwn meer met consoles gaan testen die lui! :9
Mogen ze best doen, maar ik ben toch van mening dat het niet moet uitmaken wat je aansluit. Geloof best dat het ene apparaat HD materiaal beter weergeeft dan SD materiaal, maar niet echt dat het uitmaakt of het beelden van een computerspel zijn of beelden van een DVD, want hoe zit het anders met een HD uitzending van Gamekings ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:09
Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 20:36:
lees hoop goeie dingen over plasma. was van plan een lcd samsung aan te schaffen. heb nu een xbox360 en kpn tv. 81 cm versie trouwens. budget tot max 800euro. iemand nog tips? _/-\o_
850 euro panasonic 42 inch plasma bij de mediamarkt
fenomenaal voor die prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Om gelijk maar effe technisch binnen vallen de volgende vragen:

Heeft er iemand ervaring met de geluidsdelay per signaal?

Dwz moet je voor 720p je versterker een andere delay meegeven dan voor bv een 1080i of 1080p signaal?

En blijft de delay constant?

Zijn er tv's die meer delay geven dan andere en ligt dat dan aan de upscalingsalgoritmes?

Zit er verschil in plasma en lcd qua delay en of zijn die bekend per merk en type?

gr kees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:01
Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 01:06:
Om gelijk maar effe technisch binnen vallen de volgende vragen:
Heeft er iemand ervaring met de geluidsdelay per signaal?
Dwz moet je voor 720p je versterker een andere delay meegeven dan voor bv een 1080i of 1080p signaal?
Volgens mij is dat al enkele jaren totaal geen issue meer. Noch met mijn 2j oude Samsung budget LCD, noch met mijn nieuwe Panasonic PV70 heb ik ook maar enige delay. Getest met de audio-video sync tests uit de Digital Video Essentials DVD. Zowel afgespeeld in gewone PAL als in 1080p upscaled.
Overigens lijkt het me redelijk onhandig als je telkens als je andere content afspeelt je weer in de menu's van je versterker moet duiken om de delay aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is het wel degelijk een issue en zeker nu.
Het Signaal vanaf een blue ray speler mag dan wel 1080p zijn, maar bv 99% van de satelietontvangers zenden gewoon op 720p of lager uit. Sterker de nieuwste gaan niet verder dan 1080i

Dus als ik eerst een blue raybekijk op 1080p en daarna besluit om via de sateliet te kijken dan heb ik 720p.

Mijn vraag is dus als je op 720p kijkt heb je dan een andere delay dan op 1080p en zit er verschil tussen plasma en lcd in deze en is die delay altijd constant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun jij niet eens wat foto'tjes van je setje posten Twixie met daarop wat beelden van de PS3/360 ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jozy schreef op zondag 04 november 2007 @ 01:03:
[...]

850 euro panasonic 42 inch plasma bij de mediamarkt
fenomenaal voor die prijs
heb je toevallig een typenummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 10:51:
Het Signaal vanaf een blue ray speler mag dan wel 1080p zijn, maar bv 99% van de satelietontvangers zenden gewoon op 720p of lager uit. Sterker de nieuwste gaan niet verder dan 1080i
Ik dacht dat HDTV niet verder gaat dan 1080i. Dus het maakt niet uit, uitzenden op 1080p doen ze niet. Zal wel met bandbreedte te maken hebben. Op de kabel denk ik dat ze het bij 720p houden en digitenne kan helemaal geen HD door de ether persen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:12
Ik weet niet of het hier goed staat maar vergelijkingen tussen merken worden in de threads van de individuele merken niet echt gewaardeerd geloof ik, vandaar hier maar even.

Ik wil een LCD gaan kopen en mijn keuze is op de volgende 3 modellen uitgekomen:

Sharp 46XL2E (of XL1E, ik wacht nog op reactie van Sharp over de verschillen)
Samsung 46F86
Sony 46W3000

De eisen die ik heb: Full HD, 100hz, 1080p/24hz en rond de 46".

In principe vind ik de Sony al te duur maar ik neem hem toch mee voor het geval deze echt veel beter zou zijn dan de anderen.

Wat zou hiervan de beste keus zijn en zijn er misschien nog andere merken/modellen die ik mee moet nemen in de beslissing?

Ik zal het scherm gaan gebruiken om een PS3 en een HD-DVD speler op aan te sluiten en voornamelijk films op HD kwaliteit ermee gaan kijken. Af en toe nog gewone DVDs (maar geupscaled naar 1080P) en soms een spelletje met de PS3 spelen. Misschien in de toekomst nog een Xbox360 erbij.

Geluid loopt via een externe 7.1 set dus geluidskwaliteit van de TV is totaal onbelangrijk.

[ Voor 21% gewijzigd door LordLynx op 04-11-2007 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zal ik gaan voor de Sharp LC-46X20E ipv de XL2 ;)

De 100hz mode is ten eerste nog niet geoptimaliseerd en ten tweede is deze modus volledig overbodig voor de bronnen die je er wenst op aan te sluiten.

De XL2 heeft verder 10bit kleuren technologie aan boord ipv 8. Het verschil is niet zo heel groot trouwens tov de X20. Beide hebben uiteraard de 1080p/24hz

Je bespaart een hoop geld uit (+/- €500) door te gaan voor de X20 :)

De Sharp is verreweg de beste keus! Met zachtere kleuren (gelaatskleuren vooral) en met de hoogste responsetijd van 4ms (Bravia/Samsung hebben nog steeds 8ms) dus geen ghosting!

Succes met het maken van een keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 21:17

WiXX

Kijk uit malloot een...

Kan iemand mij vertellen of het slimmer is om een 1.366 x 768 resolutie plasma te halen of een 1024x768?

Ik ben er al achter dat Full HD niet echt nut gaat hebben, want ik zit ongeveer 2 tot 2.50 meter van mijn tv en wil een tv tussen de 37 tot 42 inch. Ik wil SD ook redelijk weergegeven hebben, en ik heb een xbox 360 (zonder HDMI).

Nu vraag ik mij af of de aspect ratio niet verneukt wordt in games bij 1.366x768 of bij 1024x768 want 1 van die 2 resoluties gaat vervormen denk ik. Nu de vraag welke van de 2? Ik heb geen zin dat de mannetjes ineens dik of smal gaan worden in shooters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
WiXX schreef op zondag 04 november 2007 @ 17:33:
Nu vraag ik mij af of de aspect ratio niet verneukt wordt in games bij 1.366x768 of bij 1024x768 want 1 van die 2 resoluties gaat vervormen denk ik. Nu de vraag welke van de 2? Ik heb geen zin dat de mannetjes ineens dik of smal gaan worden in shooters.
(Tot vervelens toe...). De TV weet zelf uiteraard ook wel dat zijn pixels niet vierkant zijn bij 1024x768. De scaler houdt daar gewoon netjes rekening mee. Dus het maakt totaal geen zier uit wat dat betreft. Wel is het uiteraard zo dat het beeld ietsje scherper zal zijn bij 1366x dan bij 1024x.
Waar het eventueel wel uitmaakt is als je een PC wil aansluiten. De resolutie bij een PC is altijd bedoeld om met vierkante pixels te werken, daarom ook dat de resoluties van TFT monitors altijd netjes overeenkomen met de fysieke maten van het scherm. Bij een plasma is het echter vaak nodig dat je niet eens 1:1 pixelmapping kunt doen, dus zelfs als je je PC instelt op bvb 1024x768 (wat dus zeker al tot platte cirkels zal leiden) dan nog gaat er gescalet worden. Je kan dan beter gewoon een 16:9 resolutie nemen, net zoals je bij het afspelen van HD-materiaal een 16:9 resolutie neemt (720p = 1280x720 of 1080p = 1920x1080).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 11:52:
Kun jij niet eens wat foto'tjes van je setje posten Twixie met daarop wat beelden van de PS3/360 ??
Ik ga nog wel eens foto's maken van mijn HT-kamer. Maar dan is het geenszins de bedoeling om al dan niet beeldkwaliteit te tonen. Dat is om diverse redenen gewoon totaal zinloos (beperkte resolutie van foto's, sluitertijd vs refreshrate scherm, etc...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 10:51:
Volgens mij is het wel degelijk een issue en zeker nu.
Dus als ik eerst een blue raybekijk op 1080p en daarna besluit om via de sateliet te kijken dan heb ik 720p.
Zoals ik al zei hebben de TVs vandaag de dag normaal geen enkele delay, niets, nada.
Dus dan doet het er toch helemaal niet toe of je nu 1080i of 720p of 1080p kijkt ?! Delay in de versterker kun je gewoon op 0 instellen.
Ik speel ook diverse bronnen (DVD-speler, PS2, PS3, XBox 360,...) af op diverse resoluties (576i, 576p, 720p, 1080i, 1080p) en heb nog nooit last gehad van audio die niet in sync is met video. De delays in mijn versterker staan gewoon op 0.

PS: moest er wel delay zijn, zou Schnutz weer een punt contra hebben ivm games waar je uiteraard geen delay wil gezien de interactiviteit.

[ Voor 7% gewijzigd door Twixie op 04-11-2007 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:12
Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 15:51:

De 100hz mode is ten eerste nog niet geoptimaliseerd en ten tweede is deze modus volledig overbodig voor de bronnen die je er wenst op aan te sluiten.
Het niet geoptimaliseerd snap ik nog wel, maar waarom zou het geen zin hebben met bluray, HD en games? 100 hz is toch rustiger voor je ogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

LordLynx schreef op zondag 04 november 2007 @ 20:41:
[...]

Het niet geoptimaliseerd snap ik nog wel, maar waarom zou het geen zin hebben met bluray, HD en games? 100 hz is toch rustiger voor je ogen?
Niet bij LCD, de verlichting brandt namelijk continu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yup... maar games draaien op 60hz en Blu-Ray bekijk je met 24hz ;) HD-DVD..... uh, tja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ja, maar het CRT 100Hz verhaal gaat niet op bij LCD, omdat alle pixels altijd continu branden. Ze doven niet uit zoals bij CRT. Daar had/heb je een knippereffect. Bij LCD gaat het om de verversingssnelheid, ik weet niet wat het nut dan van 100HZ is.

[ Voor 28% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 04-11-2007 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zit die 100hz dan in vredesnaam in al die nieuwe LCD schermen??? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Dat vraag ik me ook af. Ik denk dat het in de eerste plaats een verkoopargument is.Vroegah verkochten 100Hz CRT's als een tierelier, dus waarom niet opnieuw hetzelfde verkoopargument introduceren (ook al gaat het nu niet om die reden op)?

Maar volgens mij zit jij de hele tijd al Sharp te promoten die de 'techniek' ook in sommige van hun top-lcd's gebruiken, dus misschien kun jij ons uitleggen wat het voordeel is bij LCD tv's, want ik weet het zo niet. Dat ik het niet weet, betekent echter geenszins dat er geen voordeel kan zijn natuurlijk ;)

Misschien helpt de 100Hz wel bij ghosting ofzo, dat als je de pixels vaker gaat verversen dat ze sneller schakelen?

[ Voor 24% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 04-11-2007 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 22:38:
Waarom zit die 100hz dan in vredesnaam in al die nieuwe LCD schermen??? :9
100Hz bij CRT (en ook bij plasma) omvat eigenlijk twee zaken:
1. Het meest evidente: een snellere refresh rate, dus minder flikker
2. (Meestal) De beelden worden niet zomaar verdubbeld, maar geïnterpoleerd. Elk merk heeft hier wel zijn eigen benaming voor... bvb Motion Flow, enz... Er worden m.a.w. meer verschillende beelden getoond dan wat er uit de bron komt. In theorie kan een beeld inderdaad vloeiender met deze techniek. In de praktijk hangt het enorm af van het bronsignaal en de kwaliteit van de processor in de TV. Echte videofielen huiveren wellicht bij deze gedachte.

Bij LCD betekent 100Hz uiteraard gewoon puntje 2.
Wat 100Hz juist doet bij een 24fps of 60Hz bron hebben we wellicht het raden naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niets dus.. totaal overbodig... en dat wist ik ;) daarom ben ik ook overgestapt naar de X20E :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Nou is die 100 hz op tv's en 24 hz voor t afspelen van blu-ray enz. iets waar ik heel weinig verstand van heb, maar ik heb toch wel begrepen dat t weinig zegt wanneer toestellen 24hz kunnen afspelen.
Het gaat erom hoe deze tv's dat doen. Een hd-ready kan zowiezo 50 en 60 hz aan, meestal nog wel hoger. Als er vermeld wordt dat de tv 24 hz aankan, wil dat helemaal niet zeggen dat deze ook in 24 hz wordt afgespeeld, maar dat deze zeer waarschijnlijk wordt berekent naar een hogere hz en daar begint de ellende.
Hoe wordt dit nl gedaan? Het mooiste schijnt 24hz of een veelvoud daarvan te zijn, dus 48 of 72hz (zoals de Panasonic met 3:3 doet). Maar de tv kan t bijv gerust naar 100 hz doen en dan kloppen de frames niet en zit je nog steeds met judder.
Klopt dit een beetje wat ik hier zeg? Dat is namelijk wat ik begrepen heb.
(mijn hd-ready panasonic kan ook 1080p aan via hdmi. een leek zou denken full hd! Maar de tv scaled t natuurlijk terug naar zn eigen resolutie. Ik moet zelf nog testen of er enige beeldverbetering optreedt als ik deze optie ga gebruiken. Die termen zeggen dus niet alles!)

En over die judder: ik heb verteld dat ik het persoonlijk niet zie, behalve bij de intro van een film. Het woord Universal dat om de aarde draait. Nou lees ik op internet dat je dat soort judder zelfs in de bioscoop ziet, want zelfs in die 24hz zit n klein beetje judder!

http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=67
(lees maar onder: addertje onder het gras, over de verwerking van 24 hz door de tv zelf

http://217.115.193.93/dvd.nl/forum/showthread.php?t=54432
Hier staat iets over dat zelfs in de bios nog judder te zien is, aangezien 24hz nogal weinig is om een beeld echt vloeiend te laten lopen
Ik citeer t wel ff:
Het hangt er maar van af wat je persé wil met 24fps support. Want pure 24fps veroorzaken nog steeds een beetje judder om de simpele reden dat 24 beelden per seconde nogal weinig is om een vloeiende beweging te zien. Wie in de cinema al eens vooraan moest gaan zeten zal dat zeker al gezien hebben bij bepaalde bewegende beelden (bvb zeer goed zichtbaar bij de invliegende sterren van de Paramount generiek).
Wat Philips (en ook andere fabrikanten) doet, is om twee opeenvolgende beelden te interpoleren zodat er een nieuw tussenbeeld ontstaat dat niet in het oorspronkelijk signaal aanwezig was. Een bepaalde beweging kan dan ook vloeiender getoond worden. Enig probleem is dat je hiermee gegarandeerd ook ongewenste nevenverschijnselen krijgt.
Overigens staat dat volgens mij ook in verband met 100Hz technologie (bvb Natural Motion bij Philips) zelfs al van in de tijd met 100Hz CRTs. Bij CRTs was het zinvol van aan 100Hz de beelden te tonen voor minder flikkering, maar ipv gewoon elk beeld 2x te tonen, werd toen al deze interpolatietechniek toegepast.
Ik denk dat we het allemaal hier wel over eens zijn dat we liever NIET dat soort truuken toegepast zien. Probleem is echter dat a) dit vaak iets is wat je niet eens kunt afzetten, b) elke fabrikant zijn eigen implementatie heeft. Dus of de toegepaste techniek nu 100Hz, Natural Motion, Movie Plus, of whatever heet, die termen zeggen helemaal NIETS over de kwaliteit van de techniek.
Anyway, om een lang verhaal kort te maken: laat je niet te veel misleiden door de marketing. Uiteindelijk is het met je eigen ogen dat je moet zien of een TV een goed beeld heeft, los van alle termen uit de brochures.

(einde citaat)

Hierdoor lijkt het erop dat 100hz bij lcd er is om beelden vloeiender te laten lopen, hoe meer beelden in een seconde des te beter. Als je 1 beeld per sec zou zien, zou t heel dia-achtig eruit komen te zien, 100 per sec een stuk vloeiender. Klopt mn gedachtengang?

[ Voor 7% gewijzigd door Ferry34 op 05-11-2007 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 00:06:
Niets dus.. totaal overbodig... en dat wist ik ;) daarom ben ik ook overgestapt naar de X20E :D
Dit staat dus in de handleiding van die Sharp 42X20E

Filmmodus
Deze functie kan automatisch een bron die gebaseerd
is op filmmateriaal (d.w.z. oorspronkelijk opgenomen
met 24/25 frames/seconde, afhankelijk van de verticale
frequentie) detecteren, waarna deze geanalyseerd
wordt en elk beeld zodanig wordt weergegeven dat
een beeldkwaliteit met hoge definitie wordt verkregen.

Wat zegt dit? Bijzonder weinig denk ik.
Wat wordt er gedaan nadat t beeld is geanalyseerd en hoe wordt dit beeld dan doorgegeven?
Als er weer de 3:2 pulldown wordt gedaan, zit je nog steeds met de judder waar jij zo gevoelig voor bent.

En hang in de winkel toch je laptop eraan, want volgens de handleiding worden alleen de volgende resoluties voor een pc ondersteund
640x480
800x600
1024x768
1360x768
1280x1024
1400x1050

Ik kan t me eigenlijk niet voorstellen, zou me verbazen. Maar voor de zekerheid maar s checken, lijkt me.

[ Voor 4% gewijzigd door Ferry34 op 05-11-2007 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De XL2 die ik met Blu-Ray heb zien draaien vertoonde geen judder en liep vanzelfsprekend op de 24hz modus ;) Aagezien ze dezelfde beeldprocessor hebben, is ook de X20 hiervan gevrijwaard :D
Tja, of het moet op de disc zelf niet in orde zijn (Casino Royale bijv.) ik noem een paar bewegende koppen/auto's in de voorgrond.

Mijn laptop zal ik er never nooit niet op aansluiten... what's the use ey :p

Morgen neem ik m'n Wii mee en sluit deze aan op de TH-42PY70 om te zien wat voor 'n beeld dat nou op zal leveren... ben hééééél benieuwd.... denk dat ie 't zal moeten afleggen tegen de Sharp :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 10:32:
De XL2 die ik met Blu-Ray heb zien draaien vertoonde geen judder en liep vanzelfsprekend op de 24hz modus ;) Aagezien ze dezelfde beeldprocessor hebben, is ook de X20 hiervan gevrijwaard :D
Tja, of het moet op de disc zelf niet in orde zijn (Casino Royale bijv.) ik noem een paar bewegende koppen/auto's in de voorgrond.

Morgen neem ik m'n Wii mee en sluit deze aan op de TH-42PY70 om te zien wat voor 'n beeld dat nou op zal leveren... ben hééééél benieuwd.... denk dat ie 't zal moeten afleggen tegen de Sharp :9
Met zo'n instelling legt ie het ook af tegen die Sharp. Aangezien je nu al de Sharp beter vindt!

Lekker objectief zou ik zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:21

Cliffie

Trompetslet

Over de objectiviteit van Snutch hebben we allemaal wel bedenkingen hier :) :P

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Sharp lijkt mij geschikter voor de Wii dan de plasma ja... is dat zo vreemd dan? :9

Toch zal ik geheel objectief en met "open mind" de boel gaan vergelijken ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2007 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:17
Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 11:10:
De Sharp lijkt mij geschikter voor de Wii dan de plasma ja... is dat zo vreemd dan? :9

Grappenmaker. Ontopic:

Vrijdag de Samsung TH37-PV70 binnen, wat een subliem beeld zeg! Ongelooflijk, zeer scherm en ook op afstand erg relaxt. Nog geen minpuntjes kunnen bespeuren, misschien zodra ik met XBOX/DVD`s ga werken dat ik iets tegenkom.

Weerspiegeling valt trouwens reuze mee met dit plasma scherm, ik stoor me er totaal niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 11:10:

hier ben ik wel benieuwt naar :)
aangezien ik nog twijfel tussen die 2 schermen (plasma of LCD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 11:35:
[...]

hier ben ik wel benieuwt naar :)
aangezien ik nog twijfel tussen die 2 schermen (plasma of LCD)
Dan geef ik je het advies het zelf eens te vergelijken, aangezien snutchz al helemaal vol is van de Sharp (en hij heeft hem wel 1x gezien... oh nee dat was een ander, aangezien die X20 nog niet leverbaar is ;) )

Mijn advies is ga zelf eens kijken, want dan zie jezelf het verschil.

Ik kan je ook wel vertellen waarom je een Plasma of LCD moet nemen, alleen is dat mijn mening, en dat hoeft niet jou mening te zijn. En misschien neem ik wel genoegen met een iets minder scherp beeld, en iemand anders weer niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plasma fan-boy :9 ...en waarom eigenlijk niet voor de TH-42PY70 gegaan eigenlijk? Puur de prijs?

Zou sowieso voor Full HD zijn gegaan, aangezien 'Resident Evil 5' straks in Native 1080p is te spelen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 12:44:
[...]

Plasma fan-boy :9 ...en waarom eigenlijk niet voor de TH-42PY70 gegaan eigenlijk? Puur de prijs?
Nee, vriendinlief wilde niet groter dan 37' (helaas). Dus dat was wel ff jammer natuurlijk.
Zou sowieso voor Full HD zijn gegaan, aangezien 'Resident Evil 5' straks in Native 1080p is te spelen _/-\o_
Mja, ik kijk toch voornamelijk SD materiaal, dus Full HD was voor mij geen must-have.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
  • Laatst online: 07-02-2024
JohnStaakke schreef op maandag 05 november 2007 @ 13:01:
[...]
Nee, vriendinlief wilde niet groter dan 37' (helaas). Dus dat was wel ff jammer natuurlijk.
Haha, ik ken het probleem, mijn vriendin wilde dat ook niet. Maar......uiteindelijk net zolang doorgepraat dat er nu iig wel een 40" staat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Grappig om zo over die vriendinnen te lezen...
Mijn vrouw wou eigenlijk een 50" maar ik vond dat toch wat te groot voor 2.5m kijkafstand :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Twixie schreef op maandag 05 november 2007 @ 14:12:
Grappig om zo over die vriendinnen te lezen...
Mijn vrouw wou eigenlijk een 50" maar ik vond dat toch wat te groot voor 2.5m kijkafstand :P
Wrijf het er maar in :'( Ik heb dan wel weer een Samsung 23' LCD in de slaapkamer hangen, dat is dan wel weer vetjes 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit onderzoek is gebleken dat 'n TV op den slaapkamer 'n gezond sexleven nogal in de weg zit O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
n/m

[ Voor 97% gewijzigd door Twixie op 05-11-2007 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:13

Licko

ZVDK

ik kom er echt niet meer uit :)
vergelijken in een winkel valt ook tegen...ze krijgen niet allemaal hetzelfde signaal en vaak is er de ruimte niet om de kijkafstand uit te proberen

welk toestel raden jullie aan van rond de 700 euro, minimaal 32 inch...

of is de een vraag/verzoek dat hier niet gesteld mag worden?:P

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 14:52:
Uit onderzoek is gebleken dat 'n TV op den slaapkamer 'n gezond sexleven nogal in de weg zit O-)
Hahaha, dat ligt misschien ook aan de content! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 20:13:
[...]

[...]

Jij laat plaatjes zien van een replay.... 8)7 zijn nou niet bepaald in-game beelden wel..
En met race-games heb je niet met 360-graden-om-je-as-heen-draaien te maken wel? ;)
Vreemd: als jij iets beweert dan moet het wel waar zijn, maar als een ander iets zegt dan klopt er weer iets niet.
Ik heb nog s gekeken, maar er is bij mij geen enkel verschil in beeldkwaliteit tussen de race die ik aan t rijden ben en de beelden die je van de replay ziet. Beiden worden gewoon real-time gerendered overigens.
Je kunt ook tijdens de replay tussen camerastandpunten switchen en alles ziet er gewoon hetzelfde uit. Heb vanmiddag nog ff een paar races gedaan om te checken, maar ik zie tijdens t racen gewoon t gaas en de gaten in t gaas zitten hoor.
Jammer dat ik geen videocamera heb, anders had ik t wel gefilmd (maar dan had je me ook niet geloofd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:46
Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 20:13:
[...]
Of het ingame is of niet maakt geen zak uit. Misschien wel voor de XBOX maar niet voor het uiteindelijke signaal dat naar de TV gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 14:52:
Zo...dat is het eerste verstandige dat ik je zie tikken... :+
TV op de slaapkamer is zo'n beetje het domste dat je kunt doen. En van Spice Platinum raak je natuurlijk ook niet echt opgewonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag had ik es wat meer info gehad over het verschil tussen bvb een digi-reciver(recorder) van Telenet en deze van Indi?
Naar het schijnt is deze van Indi met een HDMI kabel en kijk je dus voledig Digitaal
Maar deze van Telenet zou met een scartkabel zijn en is dus in princiepe analoog.
Kan iemand dit dus eens goed uit de doeken doen zodat ik weet hoe het nu werkelijk ineen steekt?
Alvast bedankt voor enige uitleg _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een vraagje?
Ik ben van plan om in de maand december of januari een plasma van 50 inch aan te komen.
Mijn voorkeur gaat uit naar een Samsung
ik twijfel nog tussen een
Samsung PS50Q92 of een Samsung PS50C9H
Kan iemand me soms zeggen of er in deze maanden soms een nieuwe versie op de markt komt en dat ik beter nog efkes afwacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-08 21:29
Op plasma gebied en 50" zal er geen nieuw HD - Ready toestel op de markt komen van Samsung hoor. De PS50Q-series zijn prijs/kwaliteit goede toestellen, zeker niet voor de prijs die de toestellen thans kosten.

De eerst volgende upgrade zou een FullHD kunnen zijn van 50" die Samsung ook heeft onder de naam PS50P96FD of zoiets.
Ikzelf heb recentelijk een PS-50Q92 genomen (HD Ready) en zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is nou de beste keuze als je een TV gebruikt waar ie voor gemaakt is: TV kijken
Plasma of LCD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 21:17

WiXX

Kijk uit malloot een...

Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 19:06:
Wat is nou de beste keuze als je een TV gebruikt waar ie voor gemaakt is: TV kijken
Plasma of LCD?
Plasma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
Ikzelf ben ook uitermate tevreden van m'n Samsung plasma. Zelfs bij "gewone" kabelTV zet hij een héél mooi plaatje neer.
"Digitale TV" zal dus zeker nog een stuk beter zijn.

DVD's etc zijn haarscherp op 720p bij onze kijkafstand van > 3m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar dan heb ik er wel een 2e warmtebron bij ;)
Waarom geven Plasma's eigenlijk zoveel warmte af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 00:49:
[...]

Is dat zo dan? Denk als je even gaat temperaturen bij een LCD van dezelfde grootte, dat hij (bijna) even warm is. Aangezien een Plasma en LCD die even groot is, bijna hetzelfde verbruiken.
(tenminste een HD-ready wel, Full-HD plasma zou wel eens meer kunnen verbruiken dan een Full-HD LCD, maar dat weet ik niet zeker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 00:49:
[...]
Daar heb je toch geen last van? Tenzij je erop gaat liggen dan. Het is niet alsof ie een straalkachel is; die tijden zijn voorbij. Bovendien is het stroomverbruik (wat uiteraard gerelateerd is aan de warmteafgifte) niet constant zoals bij een LCD. Het uiteindelijke stroomverbruik bij normaal gebruik zou niet zo gek veel hoger moeten liggen als van een LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De panasonic 42py70 wordt absoluut NIET warm !!!

Zelfs na een hele dag draaien (staat "in te lopen") is de voor en achter kant niet meer dan lauw warm
een lcd wordt absoluut veel warmer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
Dat is ook weeral fel overdreven imho.
Hier staat een Samsung PS50Q92 en na een avondje TV-kijken (vb vanaf 18h30u tot 23h00) is het bovenaan "lauw" De plasma is van fabricage-datum September 2007.
Plasma's in de winkels staan mischien 24x7 op want daar heb ik bepaalde merken gevoeld die wel ECHT warm stonden!

Onze woning heeft zeer goede isolatie en elke extra warmtebron (vb langdurig koken) doet de temp met enkele tiendes stijgen. Na een avondje TV zie ik geen stijging. (woonkamer is wel bijna 60m²)

Ik heb ook ondertussen m'n verbruiksmeter ertussen gehangen om een beetje een "gemiddelde" te bekomen qua verbruik en het lag in de verwachtingen van een gemiddelde van 210W bij hetgeen WIJ kijken voor een avondje TV (all-round, veel zappen)

Je ziet duidelijk dat vb tijdens een horrorfilm er maar 160W verbruikt wordt en plots tijdens opnames met veel wit (vb reclame van waspoeder ;-) springt dat vlotjes naar > 250W

Een FullHD plasma gaat duidelijk meer verbruiken. Daar zitten dik 2x zoveel gascellen in als een HD-Ready dus stuk hoger meerverbruik is onmogelijk te vermijden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

jvanhambelgium schreef op woensdag 07 november 2007 @ 07:30:
Een FullHD plasma gaat duidelijk meer verbruiken. Daar zitten dik 2x zoveel gascellen in als een HD-Ready dus stuk hoger meerverbruik is onmogelijk te vermijden)
Die ook een stuk kleiner zijn, oppervlakte dat verlicht wordt is gewoon net zo groot, dus zo logisch is het niet dat het verbuik een stuk hoger zou liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
Verdorie, daar had ik niet aan gedacht ;-)
Inderdaad, de stuurelectronica zal zeker iets meer verbruiken, dat wel.

Mischien is het safe te stellen dat voor eenzelfde formaat een HD-READY vs FULL HD eerder een verschil van 10% ofzo gaat geven ? Zo'n dingen moet je helaas echt in een labo meten want voor elke content is het verbruik anders.

Zal eens zoeken of er al info rond te vinden is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:25
Na lang alles te hebben onderzocht, bekeken en gelezen kwam ik vorige week tot het besluit om de Panasonic TH-42PV70 Plasma TV te bestellen. Gisteravond kwam ie dan uiteindelijk binnen en wat een fantastisch beeld! Iets later de LCD van de buren ernaast gezet en al snel zag ik een jaloerse blik in hun ogen. :D

Zeker geen spijt van!

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knip... :X |:(

[ Voor 124% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2007 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 10:32:

en heb je vergeleken snutchz ?? vertel :)
Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.