[TV] Plasma of LCD aanschaffen? [Deel 2]

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste
Acties:
  • 29.801 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 22:20
jvanhambelgium schreef op woensdag 07 november 2007 @ 07:30:
Ik heb ook ondertussen m'n verbruiksmeter ertussen gehangen om een beetje een "gemiddelde" te bekomen qua verbruik en het lag in de verwachtingen van een gemiddelde van 210W bij hetgeen WIJ kijken voor een avondje TV (all-round, veel zappen)
Dit doet weer een nuttelose vraag bij mij opkomen, verbruikt een tv meer stroom als je veel zapt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:39
iceme schreef op woensdag 07 november 2007 @ 16:46:
[...]

Dit doet weer een nuttelose vraag bij mij opkomen, verbruikt een tv meer stroom als je veel zapt :P
Je wilt het zeker weten, zodat je tegen je vrouw kan zeggen dat ze beter de voetbal kan blijven kijken, want al dat zappen kost anders te veel stroom! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 12:19:
[...]

en heb je vergeleken snutchz ?? vertel :)
Die zit nu te verzinnen waarom de lcd zoveeeel beter is dan de plasma... duurdt even :*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 19:06:
Wat is nou de beste keuze als je een TV gebruikt waar ie voor gemaakt is: TV kijken
Plasma of LCD?
Ik blijf bij standpunt dat je niet zozeer moet kijken naar de gebruikte techniek, maar gewoon naar de individuele tv's. Sommige LCD's zullen mooier beeld geven dan plasma's en andersom. Natuurlijk zijn er wat vuistregels, maar sluit een bepaalde techniek niet bij voorbaat uit. Beide technieken ontwikkelen zich nog best wel snel en de slechte punten worden steeds minder. Zo zie je nu plasma's met hoge resoluties en LCD's met steeds betere responstijden, kleurweergave en minder ghosting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zweer bij géén van beide... :9 sorry jongens, nog even geduld. Test almost completed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gezien er nog niemand reageerde op mijn vraag zet ik nog eventjes het bericht

Graag had ik es wat meer info gehad over het verschil tussen bvb een digi-reciver(recorder) van Telenet en deze van Indi?
Naar het schijnt is deze van Indi met een HDMI kabel en kijk je dus voledig Digitaal
Maar deze van Telenet zou met een scartkabel zijn en is dus in princiepe analoog.
Kan iemand dit dus eens goed uit de doeken doen zodat ik weet hoe het nu werkelijk ineen steekt?
Alvast bedankt voor enige uitleg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:16

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 20:52:
gezien er nog niemand reageerde op mijn vraag zet ik nog eventjes het bericht
Ik vind het niet zo gek dat niemand reageert. Wat heeft je vraag te maken met de keuze tussen plasma en LCD? :P

Open dan een decoder topic als dat er nog niet is.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:09
DT-PiSanG schreef op woensdag 07 november 2007 @ 08:29:
Na lang alles te hebben onderzocht, bekeken en gelezen kwam ik vorige week tot het besluit om de Panasonic TH-42PV70 Plasma TV te bestellen. Gisteravond kwam ie dan uiteindelijk binnen en wat een fantastisch beeld! Iets later de LCD van de buren ernaast gezet en al snel zag ik een jaloerse blik in hun ogen. :D

Zeker geen spijt van!
Dat zal je nog wel vaker gebeuren!

Veel plezier ermee! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 20:41:
Ik zweer bij géén van beide... :9 sorry jongens, nog even geduld. Test almost completed ;)
Zozo dat duurt lang dan... Neem aan dat je dan wel een heel verslag gaat posten van al je voor- en nadelen van beide tv's.

Een simpele kreet van "De sharp vind ik beter" zou ik wel heel matig antwoord vinden (maar zou het zo van je kunnen verwachten, aangezien de rest van al jou opmerkingen ook totaal niet onderbouwd waren).

Zou zeggen, verras ons eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stimpyrulez schreef op donderdag 08 november 2007 @ 07:22:
[...]

Zozo dat duurt lang dan... Neem aan dat je dan wel een heel verslag gaat posten van al je voor- en nadelen van beide tv's.

Een simpele kreet van "De sharp vind ik beter" zou ik wel heel matig antwoord vinden (maar zou het zo van je kunnen verwachten, aangezien de rest van al jou opmerkingen ook totaal niet onderbouwd waren).

Zou zeggen, verras ons eens ;)
i agree with that ;) ben benieuwt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Panasonic TH-42PY70 is toch wel een absolute kanshebber in de strijd hoor *O*

Het beeld was ronduit fantastisch! De lijnen waren even strak als die op een Full HD Sharp, de kleuren waren net even iets zachter voor de oogjes, het zwart was mooi zwart, meer diepte, vollere kleuren, kleuren liepen schitterend in elkaar over! Mild judder in de 24hz modus, da's dan 'n beetje jammer :P Geheel weggeblazen verder wat Blu-Ray betreft!

De Wii er via component op aangesloten, toch nog met wat groene phosphor lijntjes te maken gehad :( ...misschien dat dit op langere termijn wel verdwijnt. Kweenie hoor.. verder was het beeld van de Wii wel wat korreliger dan op de Sharp.

PS3/360 zagen er best strak uit! Snelle beelden zagen er niet beter uit dan op de Sharp. Geloof het of niet, deze waren gelijk aan elkaar! Warmere kleuren, wat niet bij iedere game een pluspunt is... hardere textures, het bekende verhaal, minder storend dan op een HD Ready Plasma..

Heb de allernieuwste Samsung LCD (met 100hz) ook nog gezien... vond 't niks. Wii er op aangesloten... absolute bagger! Samsung is 't gwn niet. Punt!

Uiteraard wil ik ook dolgraag nog even de X20 testen (komt volgende week binnen)
Verwacht niet veel anders dan de XL2 trouwens ;)

Toch blijf ik erbij... Plasma is het meest fantastisch voor Cinema en LCD (OLED helemaal) voor het gamen (tot 42") :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:01
Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 15:48:
De Panasonic TH-42PY70 is toch wel een absolute kanshebber in de strijd hoor *O*
OMG 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:09
Oscar Mopperkont schreef op woensdag 07 november 2007 @ 07:50:
[...]

Die ook een stuk kleiner zijn, oppervlakte dat verlicht wordt is gewoon net zo groot, dus zo logisch is het niet dat het verbuik een stuk hoger zou liggen.
kijk maar is wat panasonic zelf opgeeft als indicatie voor de opgenomen energie van een full hd plasma! Is over de 500 watt voor een 42" en dat is ruim 2 en voor sommige modellen zelfs 3x zo hoog dan een LCD Full HD ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

jozy schreef op donderdag 08 november 2007 @ 18:02:
[...]

kijk maar is wat panasonic zelf opgeeft als indicatie voor de opgenomen energie van een full hd plasma! Is over de 500 watt voor een 42" en dat is ruim 2 en voor sommige modellen zelfs 3x zo hoog dan een LCD Full HD ;)
Maximaal verbruik, en ik gaf aan dat het aantal pixels op zich niet de verklaring is, omdat ze ook kleiner zijn. De verklaring is complexer lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twixie schreef op donderdag 08 november 2007 @ 17:59:
[...]Fijn voor je dat het scherm je zo goed bevallen is :D
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat de PY een héééééééééle verbetering is tov de PV ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2007 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 21:37:
[...]
Ik moet zeggen dat de PY een héééééééééle verbetering is tov de PV ;)
had je niet van te voren kunnen bedenken dat er grote verschillen tussen de PY en de PV mogelijk waren? Aangezien velen van hier ook al vonden dat de PY nogal mooi was...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 15:48:

Het beeld was ronduit fantastisch! De lijnen waren even strak als die op een Full HD Sharp, de kleuren waren net even iets zachter voor de oogjes, het zwart was mooi zwart, meer diepte, vollere kleuren, kleuren liepen schitterend in elkaar over! Mild judder in de 24hz modus, da's dan 'n beetje jammer :P Geheel weggeblazen verder wat Blu-Ray betreft!

PS3/360 zagen er best strak uit! Snelle beelden zagen er niet beter uit dan op de Sharp. Geloof het of niet, deze waren gelijk aan elkaar! Warmere kleuren, wat niet bij iedere game een pluspunt is... hardere textures, het bekende verhaal, minder storend dan op een HD Ready Plasma..

Heb de allernieuwste Samsung LCD (met 100hz) ook nog gezien... vond 't niks. Wii er op aangesloten... absolute bagger! Samsung is 't gwn niet. Punt!
Ben in ieder geval blij dat je een eerlijke reactie plaatst. Ook ben ik blij dat jij ook vond dat de Samsung full hd lcd helemaal niet zo'n mooi beeld gaf. Ik zag dat ook icm xbox360, maar als ik al die gasten lees dat ze t zo mooi vinden....begon bijna aan mezelf te twijfelen. Hij viel me gewoon tegen.

Knap dat de Sharp met xbox360 en ps3 ook de sneller beelden mooi konden weergeven, maar ik geloof je. Ik heb die Sharp zelf niet kunnen testen.
Probeer s bij kennisen te testen, heb je geen last van die ellendige lampen in zo'n winkel.
Ik was laatst bij Mediamarkt en heb s goed naar de full hd plasma's gekeken, maar ik zag geen verschil in beeldkwaliteit met mn hd-ready. Maar ik heb niet getest moet ik erbij zeggen, het was gewoon mijn indruk.

[ Voor 6% gewijzigd door Ferry34 op 08-11-2007 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:46
Zo kheb m'n Sony 32-D3000 LCD (high end model) omgerolen voor een Panasonic TH-42PV70 42" Plasma, nadat ik me behoorlijk ergerde aan de zwartwaardes van de LCD (ondanks goede reviews e.d.).
Deze tv heeft minder features maar ben (zo na de eerste tests) nu wel echt tevreden met het zwart en de maat staat beter.
Het probleem met die zwartwaardes was in geen enkele winkel opvallend, echt opvallen deed het thuis in een volledig donkere kamer.
In de winkel zag ik het pas toen ik lcd en plasma naast elkaar zag en dan met de juiste content erop.

Nog even over 100Hz.
100Hz en non-100Hz LCD naast elkaar is duidelijk, 100Hz is rustiger en beter, duidelijk te zien bij bijvoorbeeld een tenniswedstrijd.
Maar het verschil is echt niet zo groot als met een CRT tv, daar vond ik 100Hz een must omdat ik anders hoofdpijn kreeg.

De bijkomende "Smoothmotion" techniek vond ik niet prettig tijdens film kijken, ook op m'n sony in de standaard waarde (ipv high).
Voor games was het wel aardig overigens.
Al met al kreeg ik sterk het idee dat het beeld ietwat versneld afgespeeld werd en ik vond het irritant.
Ik heb dezelfde scene (stukje uit Eragon met een closeup van een gezicht dat verschillende gelaatsuitdrukkingen laat zien) meerdere malen afgespeeld met en zonder smooth motion, dit nadat ik het beeld zo raar vond.
De conclusie was duidelijk, beste beeld zonder SM.
Best zuur als je juist voor die 100Hz ging zoals ik en dan smooth motion waardeloos vind.

Al met al zou ik lekker voor een tv zonder 100Hz/SM gaan en je centen in je zak houden, want het prijsverschil is het niet echt waard als je het mij vraagt.
Zeker nu ik een "simpele" plasma heb en niet echt een groot verschil kan opmerken.
Maar het blijft een persoonlijke voorkeur natuurlijk.

Wat LCD/Plasma betreft, echt veel tijd om te testen heb ik niet gehad, ik moet nog gamen met m'n PS3 bijv.

Hopelijk heeft iemand er wat aan.

[ Voor 4% gewijzigd door Gman op 08-11-2007 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Gman schreef op donderdag 08 november 2007 @ 22:56:
Nog even over 100Hz.
100Hz en non-100Hz naast elkaar is duidelijk, 100Hz is rustiger en beter, duidelijk te zien bij bijvoorbeeld een tenniswedstrijd.
Maar het verschil is echt niet zo groot als met een CRT tv, daar vond ik 100Hz een must omdat ik anders hoofdpijn kreeg.
Je bedoelt bij plasma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
Nee sorry LCD, ik zag 2 lcd's naast elkaar in een winkel met stukjes sport en het was wel duidelijk te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
Oh ja HD-Ready is echt underrated tot en met.
Zelf op 42" vind ik het beeld gewoon scherp, en ik ben daar wel kritisch op omdat ik ook fotografeer en ook al 3 jaar HD content verzamel.

[ Voor 11% gewijzigd door Gman op 09-11-2007 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 12:47
Ik heb zo juist mijn 42PY70 hier staan voor een mooie prijs van 1679 bij MM :D en damn wat is hij groot ;)
Waar ik op dit moment mij wel groen en geel aan erger is het inbranden, net PS3 Firmware 2.0 gedownload met het nieuwe thema dat staat 10sec aan en ik zag de bloemetjes er al instaan.. 5min is het wel weg maar tog..
koop voor 1700 een tv en kan niet eens een HD uitzending van i-net kijken omdat er een logotje staat.
vind ik op dit moment wel erg jammer ik hoop dat het snel beter word anders denk ik dat ik mijn aankoop moet gaan herdenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Lordsauron schreef op donderdag 08 november 2007 @ 23:13:
Waar ik op dit moment mij wel groen en geel aan erger is het inbranden
Het staat er nog lang niet perpanent in. Je moet ook in het begin een beetje voorzichtig zijn met een plasma. Als je 'm een beetje fatsoenlijk inspeelt, zijn de fosfortoestandjes na 200uur helemaal lekker ingereden, en is het inbranden, of liever nagloeien, al sterk verminderd.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
mphilipp schreef op donderdag 08 november 2007 @ 23:25:
[...]

Het staat er nog lang niet perpanent in. Je moet ook in het begin een beetje voorzichtig zijn met een plasma. Als je 'm een beetje fatsoenlijk inspeelt, zijn de fosfortoestandjes na 200uur helemaal lekker ingereden, en is het inbranden, of liever nagloeien, al sterk verminderd.
ik hoop dat het na 200h wel mogelijk is om gewoon paar uur te gamen zonder na gloeien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lordsauron schreef op donderdag 08 november 2007 @ 23:13:
Ik heb zo juist mijn 42PY70 hier staan voor een mooie prijs van 1679 bij MM :D en damn wat is hij groot ;)
Waar ik op dit moment mij wel groen en geel aan erger is het inbranden, net PS3 Firmware 2.0 gedownload met het nieuwe thema dat staat 10sec aan en ik zag de bloemetjes er al instaan.. 5min is het wel weg maar tog..
koop voor 1700 een tv en kan niet eens een HD uitzending van i-net kijken omdat er een logotje staat.
vind ik op dit moment wel erg jammer ik hoop dat het snel beter word anders denk ik dat ik mijn aankoop moet gaan herdenken.
welke MM was dat? :)
ik heb ook een PS3 en wil ook dit scherm gaan halen.
hoe zijn jou ervaringen verder met het gamen op dit scherm? hou me op de hoogte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 09:38:
[...]

welke MM was dat? :)
ik heb ook een PS3 en wil ook dit scherm gaan halen.
hoe zijn jou ervaringen verder met het gamen op dit scherm? hou me op de hoogte :)
Ik werk bij mm rijswijk en daarom is deze prijs geregeld. je kan het proberen licht er net aan of je een aardige medewerker heb ;)
ervaring met gamen (de korte tijd dat ik dat heb gedaan, bang voor img retention)
afgezien het img retention ziet het er erg mooi uit, ik vind de kleuren zeer mooi en dat met heel laag contrast enzo. alles loopt soepel(warhawk). ik hoop dat het snel retention snel verdwijnd, want dan is het een geweldig mooi scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lordsauron schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 10:55:
[...]

Ik werk bij mm rijswijk en daarom is deze prijs geregeld. je kan het proberen licht er net aan of je een aardige medewerker heb ;)
ervaring met gamen (de korte tijd dat ik dat heb gedaan, bang voor img retention)
afgezien het img retention ziet het er erg mooi uit, ik vind de kleuren zeer mooi en dat met heel laag contrast enzo. alles loopt soepel(warhawk). ik hoop dat het snel retention snel verdwijnd, want dan is het een geweldig mooi scherm.
Top, ja ik ken iemand die er werkt via een collega, misschien dat hij aan die prijs kan komen :)
of anders bij correct, las ik net ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
mphilipp schreef op donderdag 08 november 2007 @ 23:25:
[...]

Ik las dat met de huidige panelen 100 uur wel genoeg is.
Gister heb ik totaal niks gemerkt van nagloeien met m'n nieuwe scherm en ik heb dingen toch 10 minuten ofzo op pauze gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gman schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 11:15:
[...]

Gister heb ik totaal niks gemerkt van nagloeien met m'n nieuwe scherm en ik heb dingen toch 10 minuten ofzo op pauze gehad.
welk scherm heb jij gman?

nm, PV70 dus :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2007 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Even een topic kaping! :P

In me nieuwe woning komt een mooie TV kast te staan. En die diep genoeg voor een oude generatie TV televisie.

Is het dan nog wel verstandig om een LCD TV te kopen? Plasma is niet echt handig er past max. 32" TV de kast is namelijk maar 85cm breed.

De TV word gebruikt voor: MCE ( heeft een HDMI aansluiting en SCART ), DVD, Xbox 360 of WII ( heb ik NOG niet aangeschaft ) en natuurlijk normale analoge TV.

Dus mijn vraag is CRT of LCD?

budget is max 800E voor de TV.

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Op een 85cm brede kast past toch wel een 37" plasma?

Als CRT past en je vind het niet lelijk, dan zou ik voor CRT gaan. Blijft toch de mooiste beeldkwaliteit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:09
Nu nog CRT kopen zou waanzin zijn imo, ook worden die tv nauwelijks meer verkocht.

Echter aangezien je meubel 85cm breed is, zou een 32" tv kopen ook lastig kunnen worden, zou een moeten zijn met hele dunne randen, maar deze zijn wel te vinden. Voor 800e kan je tegenwoordig een prima 32" lcd tvtje halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 11:34:

Als CRT past en je vind het niet lelijk, dan zou ik voor CRT gaan. Blijft toch de mooiste beeldkwaliteit hebben.
Nope dat gaat nooit en de nimmer passen....
Phyc schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 11:34:
Nu nog CRT kopen zou waanzin zijn imo, ook worden die tv nauwelijks meer verkocht.

Echter aangezien je meubel 85cm breed is, zou een 32" tv kopen ook lastig kunnen worden, zou een moeten zijn met hele dunne randen, maar deze zijn wel te vinden. Voor 800e kan je tegenwoordig een prima 32" lcd tvtje halen.
Philips 32PFL5322/10 :9~
http://www.consumer.phili...reen-flat-TV+32PFL5322-10

Helaas geen Full HD maar die zijn er bijna niet in deze maat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

LuCarD schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 11:38:
Nope dat gaat nooit en de nimmer passen....
Een 32" CRT met speakers aan de zijkant is toch ongeveer net zo breed als een 37" plasma met een speaker eronder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 11:40:
[...]

Een 32" CRT met speakers aan de zijkant is toch ongeveer net zo breed als een 37" plasma met een speaker eronder?
ahh... Ermm... Ik had gemeten met een 32" LCD. Ik heb eigenlijk nog niet gekeken naar CRT 8)7 Waarschijnlijk omdat ik persoonlijk een LCD wil, maar me vriendin twijfelt nog :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 11:34:

Oude crt blijft pal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Als je 'm nog kunt vinden is de Philips 32PW9551 ook een leuke. Kan HD aan. Is geen HD Ready, maar HD Prepared. Heeft niet echt de resolutie voor HD, maar laat toch een heel leuk plaatje zien. Volgens de laatste geruchten zwerven er nog een paar rond voor +/- €400 bij BCC. Reviews zijn lovend. Voor die prijs een hele sterke buis denk ik.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Het blijft PAL ja, maar wat doet dat er toe? LCD´s geven ook een PAL signaal weer. Maar als je doelt op resoluties, er zijn ook CRT´s die HDTV resoluties weergeven. Dat is gewoon een kwestie van een beetje zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
LuCarD schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 11:29:
Even een topic kaping! :P

In me nieuwe woning komt een mooie TV kast te staan. En die diep genoeg voor een oude generatie TV televisie.

Is het dan nog wel verstandig om een LCD TV te kopen? Plasma is niet echt handig er past max. 32" TV de kast is namelijk maar 85cm breed.

De TV word gebruikt voor: MCE ( heeft een HDMI aansluiting en SCART ), DVD, Xbox 360 of WII ( heb ik NOG niet aangeschaft ) en natuurlijk normale analoge TV.

Dus mijn vraag is CRT of LCD?

budget is max 800E voor de TV.
Een crt nu kopen is echt weggegooid geld. Je gaat de beslissing van je tv toch niet laten afhangen van een tv kast die in je woning komt te staan???
Je bent waarschijnlijk van plan er jaren naar te kijken en plezier van te hebben. Koop een hd lcd of plasma, absoluut. Dan maar een andere kast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferry34 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 16:10:
[...]Een crt nu kopen is echt weggegooid geld. Je gaat de beslissing van je tv toch niet laten afhangen van een tv kast die in je woning komt te staan???
mwoh... als je nu voor zo'n 400.- een CRT loopt en je doet daar een jaar 4 mee, dan kan je tegen die tijd ook zeer waarschijnlijk een mooie Plasma, LCD (of OLED) kopen met verbeterde specs en/of tegen lagere prijs. En dan alsnog een verse TV kast (als je die nog nodig hebt dan... ;) ).
Afhankelijk van de financien op dit moment kan de CRT best een betaalbaar alternatief zijn voor nu, als je pers se een andere tv nodig hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 16:32:
[...]
mwoh... als je nu voor zo'n 400.- een CRT loopt en je doet daar een jaar 4 mee, dan kan je tegen die tijd ook zeer waarschijnlijk een mooie Plasma, LCD (of OLED) kopen met verbeterde specs en/of tegen lagere prijs. En dan alsnog een verse TV kast (als je die nog nodig hebt dan... ;) ).
Afhankelijk van de financien op dit moment kan de CRT best een betaalbaar alternatief zijn voor nu, als je pers se een andere tv nodig hebt...
Hij heeft nu €800 en daar kan je best een leuke hd tv voor kopen. Over 4 jaar is er zoveel veranderd en verbeterd, dan kan je altijd weer wat beters kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
Ferry34 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 17:45:
[...]

Hij heeft nu €800 en daar kan je best een leuke hd tv voor kopen. Over 4 jaar is er zoveel veranderd en verbeterd, dan kan je altijd weer wat beters kopen.
1 ding is voor mij wel duidelijk, je moet nooit wachten op nieuwe hardware dat nog uit moet komen, tenzij het 1 maand is ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht op OLED O-) ..tot die tijd moet ik het doen met een bij-gebrek-aan-beter schermpie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 18:00:
Ik wacht op OLED O-) ..tot die tijd moet ik het doen met een bij-gebrek-aan-beter schermpie...
Net zoals die slimmerikken die gingen wachten op de SED schermen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh ja.. die krengen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Gman schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 11:15:
[...]
Punt is dat je vrij weinig hebt aan dat soort generieke uitspraken. Als dat bv alleen geldt voor de topschermen van Panasonic en Pioneer (die er met de G7 schermen behoorlijk last van hadden!) sta je toch weer te kijken met een ander merk.

Ik zou dus geen risico nemen; kost mij teveel geld. En na die 200u voorzichtig doen, laat ik 'm door Frank Doorhof calibreren. Dan weet ik dat alle levels goed staan en dat scheelt ook weer in de levensduur. Alleen denk ik dat ik m'n scherm naar hem toe breng. Dan kost het nl nog maar €80; als ie naar je toe komt €200, of je moet een cali-party organiseren met 4 man. In dat geval is het €130/scherm. Alle prijzen uit het hoofd...pin me er niet op vast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Gman schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 17:48:
[...]
1 ding is voor mij wel duidelijk, je moet nooit wachten op nieuwe hardware dat nog uit moet komen, tenzij het 1 maand is ofzo.
Dat doe je toch ook niet als je een HD CRT koopt om de tijd te overbruggen. Bovendien...dat rekenwonder hierboven: als ik nu €400 uit geef aan een hele goede CRT (die waarschijnlijk een beter beeld geeft dan een Plasma van €1000...), kan ik de aankoop van een full-hd plasma (of wat er dan ook geil is over een paar jaar) uitstellen.
Ik wil graag die Pana PY50 kopen, maar €1500 is toch een boel geld. Daarbij komt dat de techniek nog niet helemaal is uitontwikkeld en de schermen allemaal (welke techniek dan ook) in min of meerdere mate last van 'iets' hebben. Lees voor de gein de reviews van die Philips 32PW9551 maar eens. Een wonderschoon beeld. Geen 1080p, maar wél gewoon een retestrak beeld, met alle voordelen van een CRT. En nu €400 investeren en over 2-3 jaar een groter bedrag in een écht scherm geeft me nu een paar honderd € speelruimte. Voor bv de Onkyo 605 AV receiver die ik ook wel wil hebben...

Ik heb dan alleen een 32" ipv een 42"...kleiner scherm, maar wél een dijk van een beeld. Zwartwaarden weten we van CRT...geen issue...right up there met de duurste Kuro...en scherpte enzo is allemaal top. Ik twijfel ernstig... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
mphilipp schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 18:47:
[...]

: als ik nu €400 uit geef aan een hele goede CRT (die waarschijnlijk een beter beeld geeft dan een Plasma van €1000...),
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Lach je nou uit stommigheid?

Ter verduidelijking: ik heb het over de Philips 32PW9551. Die kan (tot op zekere hoogte) HD laten zien. En zoals bekend heeft een CRT perfecte zwartwaardes, kan ie alle kleuren zonder problemen laten zien, en heeft ie absoluut geen last van ghosting en al die beweging gerelateerde ellende die je nog steeds met de meeste flatscreens hebt. Om die kwaliteit te krijgen, kom je automatisch in de duurdere categorieën terecht. Als je dat niet geloofd, zet eens een testopstelling neer voordat je gaat lachen. Ik garandeer je dat je het ook ziet.

Ik zeg dus niet dat plasma's en/of LCD's slecht zijn. Ik zeg alleen dat een CRT niet te verslaan is door goedkope flatscreens. En aangezien deze ook HD content kan spelen, is het voor deze beeldmaat een zeer goede oplossing. Vandaar dat ik in dubio ben. Ik denk dat over 2-3 jaar alle ellende met flatscreens wel is opgelost en dat we niet meer hoeven te zeuren over judder enzo. De fabrikanten zijn dan eindelijk uitgeëxperimenteerd op ons.

[ Voor 76% gewijzigd door mphilipp op 10-11-2007 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
mphilipp schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 04:07:
[...]

Lach je nou uit stommigheid?

Ter verduidelijking: ik heb het over de Philips 32PW9551. Die kan (tot op zekere hoogte) HD laten zien. En zoals bekend heeft een CRT perfecte zwartwaardes, kan ie alle kleuren zonder problemen laten zien, en heeft ie absoluut geen last van ghosting en al die beweging gerelateerde ellende die je nog steeds met de meeste flatscreens hebt. Om die kwaliteit te krijgen, kom je automatisch in de duurdere categorieën terecht. Als je dat niet geloofd, zet eens een testopstelling neer voordat je gaat lachen. Ik garandeer je dat je het ook ziet.

Ik zeg dus niet dat plasma's en/of LCD's slecht zijn. Ik zeg alleen dat een CRT niet te verslaan is door goedkope flatscreens. En aangezien deze ook HD content kan spelen, is het voor deze beeldmaat een zeer goede oplossing. Vandaar dat ik in dubio ben. Ik denk dat over 2-3 jaar alle ellende met flatscreens wel is opgelost en dat we niet meer hoeven te zeuren over judder enzo. De fabrikanten zijn dan eindelijk uitgeëxperimenteerd op ons.
Ik heb zelf een Panasonic plasma TH50PV70

Deze heeft ongekende zwartweergave en vooral details in t zwart
absoluut geen ghosting, want dat heeft n plasma niet.
Tuurlijk, dit ding kost n paar centen, maar die 42inch kost maar rond de 1000 en dan heb je een waanzinnig toestel met een beeldkwaliteit waar zelfs die philips aurea van 4000 euri niet aan kan tippen.

Iemand die zo'n plasma icm digitale tv of nog beter: hd dvd/blu-ray heeft gezien, die weet wel beter.
No offense hoor, maar als je ff King Kong op hd-dvd bij me komt kijken dan zit je echt iedere 2 minuten van ohhh en ahhh.
Tot een jaar geleden had je wel gelijk hoor, toen waren goede plasma's gewoon duur. Nu is die panasonic TH42PV70 echt betaalbaar.
Je kan dan beter iets van 1000 uitgeven en meteen klaar zijn, dan 800 voor een crt en dan binnenkort weer iets ander moeten kopen. Bovendien zit je met de Pana meteen naar geweldig beeld te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ferry34 schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 18:14:
Iemand die zo'n plasma icm digitale tv of nog beter: hd dvd/blu-ray heeft gezien, die weet wel beter.
No offense hoor, maar als je ff King Kong op hd-dvd bij me komt kijken dan zit je echt iedere 2 minuten van ohhh en ahhh.
Ik heb voorlopig geen HD DVD of Blu-Ray. Die situatie is mij te onduidelijk, dus ik ga daar geen cent in stoppen. Straks komt er wéér wat nieuws en kunnen we wéér om. Ik heb nog 300 dvd's liggen dus voorlopig doe ik het daarme.
En ik weet hoe een plasma eruit ziet. Mijn broer heeft een Pana en ik wil er eigenlijk ook een. En een CRT heeft écht zwart. Ik weet dat een Pana er erg goed in is, maar zet er een Pioneer Kuro naast, en je ziet dat het nóg zwarter kan. Zet daar weer een goede CRT naast, en de circel is rond.

Dus nogmaals: eigenlijk wil ik wel heel graag een plasma kopen. Maar aan de andere kant twijfel ik enorm omdat het best een investering is. Ik ben een enorme zeikerd en wil de TH42PY70 of een Pioneer PDP4280. En dan nog heb je bepaalde onvolkomenheden van de plasma's: ze kunnen niet alle kleuren/grijswaarden laten zien, dus krijg je af en toe banding. Niet echt dat het heel erg is, maar het is er. Een CRT laat alle kleuren zien en heeft het zwartste zwart. Dat hoeven ze dus niet te faken door lampjes uit te zetten e.d, waardoor het zwart instabiel wordt. Ergo: er wordt mij iets teveel op de consument geëxperimenteerd. Wie weet zijn ze over 2 jaar klaar en krijg je uitondwikkelde producten die alle kleuren moeiteloos kunnen tonen en CRT-zwart kan geven.

Maar goed...ik zoe geen argument om een CRT te kopen ipv een plasma, ik wil kijken of ik de grote investering even kan uitstellen. Want in tegenstelling tot een hoop bezoekers hier zijn er mensen die niet meer bij paps en mams wonen en wat €'s nodig hebben om van te leven en andere dure dingen te kopen. Ik heb nog een paar andere dure hobbies... ;) Op zich is die €1500 geen probleem, alleen wil ik het niet over 3 jaar nóg eens uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
mphilipp schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 18:49:
[...]
Ik heb nog een paar andere dure hobbies... ;) Op zich is die €1500 geen probleem, alleen wil ik het niet over 3 jaar nóg eens uitgeven.
Ik denk dat de perfecte tv niet bestaat, tuurlijk is er altijd een betere tv de pioneer 428x serie is een goede serie maar die wordt ook weer voorbij gestreeft door de 508lx serie. Panasonics plasma zijn zeer goede tv's en zeker in de prijsklasse hebben ze geen gelijke. Ik begrijp alleen niet dat je als je nu een tv koopt, waarom je er over 3 jaar ineens een nieuwe moet kopen? als je nu tevreden bent over de tv dan ben je dat over 3 jaar toch nog steeds? Je kan altijd wel blijven wachten.

Opzich is crt tot 82" het beste als je lekker SD wilt blijven kijken, wil je groter of HD dan moet je wat anders. En je denkt wel ik heb nog DVD maar ik denk dat we eind van 2008 wel genoeg BD en HDDVD combi spelers op de markt hebben dat we met een gerust hart onze nieuwe films en series in hd kunnen gaan aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

iceme schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 20:01:
Ik begrijp alleen niet dat je als je nu een tv koopt, waarom je er over 3 jaar ineens een nieuwe moet kopen? als je nu tevreden bent over de tv dan ben je dat over 3 jaar toch nog steeds? Je kan altijd wel blijven wachten.
Dat laatste is zeker niet wat ik wil. Overigens wil ik het een noch het ander persé. Ik zag alleen dat die Philips HD prepared TV nu ineens voor een prikkie voorbij kwam.
Wat ik graag zou willen is iets waarop ik mijn DVD's in progressive scan kan afspelen en mijn XBMC gedownloade films kan laten upscalen tot 720p bijvoorbeeld. Een klein jaartje geleden (ongeveer) dacht ik aan die Philips 'HD' CRT, maar werd redelijk verrast door de kwaliteit van de Panasonic plasma van mijn broer. Dus toen dacht ik iets serieuzer na over een plasma. Voor die tijd had ik gewoon nog geen fatsoenlijke LCD of plasma gezien in de betaalbare klasse.
Maar momenteel zijn er 2 dingen die me aan het twijfelen brengen:
*Blu Ray/HD DVD ga ik niet in investeren zolang de spelers en de films te duur zijn. Bovendien lopen ze steeds te kloten met BR en moet je steeds upgraden om de laatste films te spelen. Van dat soort geintjes ben ik niet gedient.
*HD TV is nog niet echt van de grond. Ze beloven veel, maar dat hebben ze 15 jaar lang met breedbeeld ook gedaan.

Ergo: een full hd is eigenlijk overkill omdat ik het pas 'nodig' heb als dat écht serieus van de grond komt. Lees: goedkopere spelers en media.
Een HD ready plasma is goedkoper, maar nog altijd €1000. Niet veel voor een goede plasma, maar ik wil niet over 2-3 jaar dan weer een nieuwe moeten kopen omdat dán de HD toestand helemaal duidelijk is en de spelers/media betaalbaarder zijn. Dan is het naar mijn idee zinniger om nu bv die Philips 'HD' CRT TV te kopen als overbrugging. Ik kan dan toch redelijk met het HD gedoe meekomen, mijn SD spul (+/- 300 DVD's) afspelen in betere kwaliteit dan nu. Daarbij worden die plasma's steeds beter. Want nu zie je gewoon duidelijk dat de techniek nog steeds worstelt met bepaalde problemen. Over 2-3 jaar koop je denk ik een product dat écht volwassen is. Dat is iets anders als eeuwig wachten op het nieuwste. Ik heb al uitgelegd dat het geld op zich geen probleem is. Het gaat er alleen om dat ik niet graag geld weggooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor SD materiaal is CRT nog steeds ongeslagen. Plasma komt in de buurt, maar CRT is 'more forgiving' bij slechtere bronnen. Een CRT hangt alleen zo lullig aan de muur ;)

/me bezit een SD plasma en is daar overigens erg tevreden mee.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2007 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om nog even terug te komen op de TH-42PY70... 't is 'n fantastisch toestel hoor... en je krijgt er een Krups Espresso apparaat bij cadeau twv €199,00 :9

Maar........ heb gemerkt dat het zwart in dit paneel minder zwart is dan de HD Ready Pana's :o
Is me dat even een bummer. Dan was het zwart van de Sharp zelfs nog dieper!
Terwijl deze maar een contrastratio heeft van 2000:1 tov van Pana zijn 10.000:1 :?

Ook had ik het idee dat de PY70 een soort van waas over het beeld had zitten... de kleuren sprongen nou niet echt van het scherm af.. maar het diepte effect was briljant :)

Ninja Gaiden Sigma (PS3) zag er echt monsterlijk uit op Native 1080p :9~ Maar speelde ik een game op 720p (Motorstorm/PS3) dan zag het er weer een heel stuk minder uit.....

Ik voel er weinig voor straks 3 schermen naast mekaar te hebben staan, omdat ik voor iedere bron het meest perfecte beeld wens te hebben... 8)7

Dan ga ik denk ik toch maar voor de Sharp LC-42X20E, die ik volgende week uitvoerig mag gaan testen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo ik heb de knoop doorgehakt en mijn nieuw toestel is besteld
de Samsung Plasma Televisie PS-50C91H _/-\o_ HIER TE BEKIJKEN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 09:10:

Dan ga ik denk ik toch maar voor de Sharp LC-42X20E, die ik volgende week uitvoerig mag gaan testen 8)
Ik ben dan echt zéér beniewd naar jouw bevindingen met de X20E, want ik stond vorige week op het punt om er een te gaan bestellen, maar op AV forums blijkt dat het banding probleem nog steeds niet goed is verholpen met deze niewe serie, iig met de X20E, de XL2E serie schijnt er in iets mindere mate last van te hebben, maar helemaal verdwenen is het ook nog niet. Wanneer verwacht je een 42X20E binnen te krijgen? Ik heb nu 3 gegadigden: de Toshiba 42 Z3030 ( eigenlijk mijn favouriet, maar heel lastig te krijgen in traditionele winkels ), de 42 X20E én de 42PY70.

Wie had de 42PY70 nu ook alweer bij Correct gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-08 21:29
Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 22:49:
zo ik heb de knoop doorgehakt en mijn nieuw toestel is besteld
de Samsung Plasma Televisie PS-50C91H _/-\o_ HIER TE BEKIJKEN
Proficiat, je zal er geen spijt van krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 23:03:
maar op AV forums blijkt dat het banding probleem nog steeds niet goed is verholpen met deze niewe serie, iig met de X20E, de XL2E serie schijnt er in iets mindere mate last van te hebben, maar helemaal verdwenen is het ook nog niet.
Heb jij ergens een LCD of Plasma gezien die geen banding heeft dan? Dat is dan een tamelijk uniek scherm. Ze hebben het nl allemaal. Zolang ze blijven roepen hoeveel miljard kleuren ie kan laten zien, kun je aannemen dat ze banding hebben. Ze zijn nl niet in staat om alle kleuren te tonen. Heb je wel eens bij de specs van een CRT zien staan dat ie 68miljard kleuren kan weergeven en 4096 grijstonen? Nee. Waarom? Omdat die gewoon alles weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig dat 'Inaccurate Colour Presentation' in games niet zo opvalt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

mphilipp schreef op maandag 12 november 2007 @ 07:42:
[...]
Heb je wel eens bij de specs van een CRT zien staan dat ie 68miljard kleuren kan weergeven en 4096 grijstonen? Nee. Waarom? Omdat die gewoon alles weergeven.
Heb je voor dat laatste een bron? Lijkt me namelijk sterk dat de fosfors alle kleuren kunnen weergeven . Ook sRGB op wikipedia geeft aan dat de sRGB kleurruimte toespitst is op de gemiddelde kleurruimte van een CRT. Dat terwijl sommige LCD's al 95% van de AdobeRGB kunnen weergeven, wat heel wat meer is dan sRGB. Hoe het met plasma precies zit weet ik niet, wel dat ik op mijn plasma nog nooit banding heb waargenomen.

Hier nog een plaatje ter verduidelijking. Het gehele grijze gebied zijn alle zichtbare kleuren, het gekleurde deel is wat een CRT/standaard TFT kan weergeven. Deze driehoek kan een goede TFT bijna helemaal weergeven, alleen in het groene gebied wordt er een stukje ingeleverd.

[ Voor 21% gewijzigd door Gizz op 12-11-2007 14:39 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jvanhambelgium schreef op maandag 12 november 2007 @ 07:27:
[...]

Proficiat, je zal er geen spijt van krijgen!
Het doet deugd zo een positieve reactie te krijgen omtrent mijn aankoop.
Ik persoonlijk voor mij vond het de beste keuze en vond dat hij uitblonk bij de andere in dezelfde prijsklasse.
Dan nog een bevestiging krijgen dat ik er geen spijt van zal hebben zet me nog zekerder in mijn denkwijze _/-\o_ 8) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 09:10:
Om nog even terug te komen op de TH-42PY70... 't is 'n fantastisch toestel hoor... en je krijgt er een Krups Espresso apparaat bij cadeau twv €199,00 :9

Maar........ heb gemerkt dat het zwart in dit paneel minder zwart is dan de HD Ready Pana's :o
Is me dat even een bummer. Dan was het zwart van de Sharp zelfs nog dieper!
Terwijl deze maar een contrastratio heeft van 2000:1 tov van Pana zijn 10.000:1 :?

Ook had ik het idee dat de PY70 een soort van waas over het beeld had zitten... de kleuren sprongen nou niet echt van het scherm af.. maar het diepte effect was briljant :)

Ninja Gaiden Sigma (PS3) zag er echt monsterlijk uit op Native 1080p :9~ Maar speelde ik een game op 720p (Motorstorm/PS3) dan zag het er weer een heel stuk minder uit.....

Ik voel er weinig voor straks 3 schermen naast mekaar te hebben staan, omdat ik voor iedere bron het meest perfecte beeld wens te hebben... 8)7

Nou sorry hoor dude maar je loopt nou echt te zeiken om het zeiken....

Ik zit hier echt heel vaak spellen op native 1080P te spelen en ja er is een verschil met 720P maar echt niet zo erg als jij zegt hoor
En zeg nou niet dat ik het dan wel niet zal zien want ik ben zelf proffessioneel met kleuren bezig en heb alle schermen gecalibreerd !!!!

... en die (plasma-)waas zit denk ik voor je ogen :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2007 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat ook niet om het verschil tussen de resoluties.... maar om het verschil tussen 720p op 'n 'HD Ready' en 'Full HD' scherm ;) (zal goed kunnen dat jij dit ook bedoelde)

En die waas... tja, die waas zit nou eenmaal in het scherm :9
Vind het overigens wel erg jammer dat het zwart niet zo diep is, de "mild judder" onontkomelijk is en 720p er nogal gaar uitziet... :'(

Anders was ik denk ik wel direct, zonder twijfel, voor dit scherm gegaan :P

Neemt niet weg dat het een fantastische plasma TV is hoor :*)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2007 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Gizz schreef op maandag 12 november 2007 @ 14:04:
Deze driehoek kan een goede TFT bijna helemaal weergeven, alleen in het groene gebied wordt er een stukje ingeleverd.
Het gaat bij TFT niet zozeer om het uiterste bereik, maar om de gradaties. TFT´s schakelen per kleur maar in 6 bits en soms met wat trucjes in meer bits, daardoor krijg je banding, daar heeft CRT geen last van, want die kan analoog schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Gizz schreef op maandag 12 november 2007 @ 14:04:
Heb je voor dat laatste een bron?
Je kunt er natuurlijk een wetenschappelijk lulverhaal van gaan maken, maar in case je niet goed begrijpt wat ik bedoel: banding treedt gewoon op alle plasma's en lcd's op. De eerste CRT met banding moet ik nog tegenkomen. Dus afgezien van colorspacetoestanden: op een CRT zie je die banding gewoon niet en bij een flatscreen kan ik het binnen 5 minuten voor je aanwijzen.

Dus geen semi-wetenschappelijke lulkoek, maar gewoon praktisch. Je ziet het gewoon. Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

mphilipp schreef op maandag 12 november 2007 @ 17:20:
[...]
Dus geen semi-wetenschappelijke lulkoek, maar gewoon praktisch. Je ziet het gewoon. Klaar.
Het is niet semi-wetenschappelijk, kleurruimtes zijn gewoon een feit (wetenschappelijk). Zeg dan niet dat een CRT alle kleuren kan weergeven terwijl je dat niet bedoelt? Overigens zie ik op mijn CRT en plasma gewoon geen banding. Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb op www.marktplaats.nl een Philips 32" beeldbuis Pixel Plus 2 zien staan... denk dat ik die maar neem :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij wissel jij nog vaker van gedachten dan ik van een schone onderbroek ;) :9

Ben nu weer verliefd op de Toshiba 42X3030, iets mindere specs als de Z serie, maar voor een prijs van rond de 1200 euro écht een topper. Ik denk dat ik vrijdagavond maar eens even naar Correct op de Bergweg in R'dam ga, daar geven ze een mooie lezing over Full HD e.d.

Correct organiseert i.s.m. Philips, Panasonic, Loewe, Sony, Pioneer,
JVC, Samsung, B&O, Spectral meubels een unieke Platte TV-Show op
vrijdag 16, zaterdag 17 en zondag 18 november a.s.

Vrijdag organiseren wij de lezing "Waarom LCD of Plasma" Tijdens deze lezing gaan wij in op de verschillen tussen LCD en Plasma TV en waar u op moet letten als u een "platte" televisie wil aanschaffen. Daarnaast wordt er uitgelegd wat de verschillen zijn tussen alle TV-aanbieders, zoals Digitenne, UPC, Casema, Satelliet en de nieuwe HD
normen, zoals Blu-Ray en HD-DVD.

Dan moe tik er wel uitkomen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Gizz schreef op maandag 12 november 2007 @ 17:42:
[...]
Het is niet semi-wetenschappelijk, kleurruimtes zijn gewoon een feit (wetenschappelijk). Zeg dan niet dat een CRT alle kleuren kan weergeven terwijl je dat niet bedoelt? Overigens zie ik op mijn CRT en plasma gewoon geen banding. Klaar.
Dan moet je toch écht beter kijken. Klaar! Je kunt eigenwijs zijn en er een bewijs voor zoeken, maar ik bedoel gewoon dat een CRT alle kleuren die er naartoe worden gestuurd toont. Zo duidelijk? En een LCD/Plasma doet dat gewoon niet. Punt. Een bewezen feit, en een bekend fenomeen. Dat jij er nog nooit van gehoord hebt, en het niet kunt zien is niet zo belangrijk, want het bestaat gewoon.

Mijn broer zag het ook niet, totdat ik het 'm aanwees. Hij heeft een Panasonic 37" van vorig jaar. Nadat ik het 'm aangewezen had, heeft ie me hartelijk bedankt, omdat ie het in de week daarom vaker zag. Ook op de Philips Aurea (€4000) zag ik het. Als je een leuke test zoekt: pak iets waar bv een strak blauwe lucht getoond wordt. Negen op tien dat je dan banding in de lucht gaat zien. Die is nl niet strak blauw, maar een paar duizen tinten blauw. En de nieuwste Panasonic pochen dat ze maar liefst 4096 grijstinten kunnen laten zien. Daar ga je dan...dat betekent dus ook dat er niet oneindig veel gradaties van kleuren getoond kunnen worden.

Geneuzel over kleurruimtes doe ik niet aan. Als ik banding zie, weet ik wat het is. En op crt's zie je het iig niet. Nog niet overtuigd? Jammer dan... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik waardeer jouw uitleg en onderbouwingen ten zeerste, alleen jammer van jouw arrogantie manier van praten en je vreselijke zelfingenomenheid. Het zal allemaal best kloppen wat je zegt, maar de manier waarop je het zegt komt behoorlijk arrogant over. Punt ;) . Dat is mijn mening, en over mijn persoonlijke mening valt niet te twisten :)

Doet me een beetje aan Johan Derksen denken, die beweert namelijk ook altijd de waarheid in pacht te hebben, maar vaak genoeg wordt ook het tegendeel bewezen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2007 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt dat banding niet door de snelheid waarmee een dvd de software decodeerd ?
Ik zie het namelijk ook op een crt vooral bij onderwater scenes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

mphilipp schreef op maandag 12 november 2007 @ 19:23:
[...]

Dan moet je toch écht beter kijken.
Ik moet niks? Ik zie nu niks storends, dus in de praktijk heb ik geen last van het door jou genoemde fenomeen.
Je kunt eigenwijs zijn en er een bewijs voor zoeken
Wat is er mis met wat bronnen tonen? Je kunt wel gaan lopen roepen dat iets zo is, maar wat materiaal erbij tonen onderbouwt ten eerste je standpunt, en ten tweede is het gewoon interessant leesvoer als je wat dieper op de stof wil ingaan.
Dat jij er nog nooit van gehoord hebt, en het niet kunt zien is niet zo belangrijk, want het bestaat gewoon.
Wacht even, jij was net toch degene die niks wou weten van onderzoekjes maar gewoon van praktijkervaring? Mijn ervaring is dus dat ik niks zie en dat zal voor meer mensen gelden. Lijkt me relevant.
Als je een leuke test zoekt: pak iets waar bv een strak blauwe lucht getoond wordt. Negen op tien dat je dan banding in de lucht gaat zien. Die is nl niet strak blauw, maar een paar duizen tinten blauw.
Waarom niet een gradient in photoshop trekken? Dan weet je zeker dat er een vloeiend verloop inzit en dat de banding niet door compressie van de foto/film komt. En inderdaad, dan bespeur ik ook geen banding.
Geneuzel over kleurruimtes doe ik niet aan.
Vind ik apart aangezien je fotograaf bent volgens je site. Overigens pakte ik de kleurruimtes er alleen bij om aan te tonen dat een beeldscherm ongeacht de techniek gewoon nog niet alle kleuren kan laten zien. Dat kun je geneuzel noemen, maar ik kwam er alleen mee omdat jij zo onzorgvuldig was met je formulering betreffende kleurweergave.

Overigens stoor ik me zeer aan hoe je je uitdrukt en je standpunten 'onderbouwt', net als uploader26. Misschien iets om op te letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 19:30:
maar de manier waarop je het zegt komt behoorlijk arrogant over
Ik ben arrogant. Vooral als ik gelijk heb... :+

@Giz: de banding die ik bij de Panasonic heb gezien, is ook helemaal niet storend. Alleen als je erop let is het aanwezig, en dan alleen in bepaalde extreme situatie. Ik gaf het aanvankelijk alleen aan in vergelijk met een CRT die wat dat soort zaken (artefacts?) superieur is aan plasma/lcd. En daarbij ging het er niet om dat het storend is of niet, maar het feit dat flatscreens gewoon last hebben van dat soort dingen. En aangezien al dit soort grappen al meerdere malen hier in dit topic genoemd zijn, beschouw is ze als algemeen bekend. Ze zijn ook algemeen bekend. Het is niet iets dat ik zelf verzonnen heb. Ik zeg het ook niet op plasma/lcd af te kraken of een excuus te zoeken om er geen te kopen. Vandaar dat ik me niet geroepen voel om bewijs te zoeken voor iets dat ik beschouw als common knowledge. Als Pietje niet gelooft dat de aarde rond is, ga ik dat ook niet voor 'm bewijzen.

En ik ben idd fotograaf. Eentje die fotografeert en er niet over lult. Vandaar dat ik me niet druk maak om kleurruimtes. Ik schiet in RGB en publiceer de fotos in sRGB. Ik ben niet totaal ignorant over die dingen. Ik ben er alleen niet meer mee bezig dan strikt noodzakelijk. Ik fotografeer liever. Dus bespaar me je sarcasme.

En gefeliciteerd met de enige plasma zonder banding. Bel Guiness!

[ Voor 14% gewijzigd door mphilipp op 12-11-2007 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
mphilipp schreef op zondag 11 november 2007 @ 03:35:
[...]

Dat laatste is zeker niet wat ik wil. Overigens wil ik het een noch het ander persé. Ik zag alleen dat die Philips HD prepared TV nu ineens voor een prikkie voorbij kwam.
Wat ik graag zou willen is iets waarop ik mijn DVD's in progressive scan kan afspelen en mijn XBMC gedownloade films kan laten upscalen tot 720p bijvoorbeeld. Een klein jaartje geleden (ongeveer) dacht ik aan die Philips 'HD' CRT, maar werd redelijk verrast door de kwaliteit van de Panasonic plasma van mijn broer. Dus toen dacht ik iets serieuzer na over een plasma. Voor die tijd had ik gewoon nog geen fatsoenlijke LCD of plasma gezien in de betaalbare klasse.
Maar momenteel zijn er 2 dingen die me aan het twijfelen brengen:
*Blu Ray/HD DVD ga ik niet in investeren zolang de spelers en de films te duur zijn. Bovendien lopen ze steeds te kloten met BR en moet je steeds upgraden om de laatste films te spelen. Van dat soort geintjes ben ik niet gedient.
*HD TV is nog niet echt van de grond. Ze beloven veel, maar dat hebben ze 15 jaar lang met breedbeeld ook gedaan.

Ergo: een full hd is eigenlijk overkill omdat ik het pas 'nodig' heb als dat écht serieus van de grond komt. Lees: goedkopere spelers en media.
Een HD ready plasma is goedkoper, maar nog altijd €1000. Niet veel voor een goede plasma, maar ik wil niet over 2-3 jaar dan weer een nieuwe moeten kopen omdat dán de HD toestand helemaal duidelijk is en de spelers/media betaalbaarder zijn. Dan is het naar mijn idee zinniger om nu bv die Philips 'HD' CRT TV te kopen als overbrugging. Ik kan dan toch redelijk met het HD gedoe meekomen, mijn SD spul (+/- 300 DVD's) afspelen in betere kwaliteit dan nu. Daarbij worden die plasma's steeds beter. Want nu zie je gewoon duidelijk dat de techniek nog steeds worstelt met bepaalde problemen. Over 2-3 jaar koop je denk ik een product dat écht volwassen is. Dat is iets anders als eeuwig wachten op het nieuwste. Ik heb al uitgelegd dat het geld op zich geen probleem is. Het gaat er alleen om dat ik niet graag geld weggooi.
Die Philips HD prepared CRT heeft maar 576 beeldlijnen. Philips noemt m HD prepared omdat deze CRT een van de weinige CRT is die hdmi en componentenaansluiting heeft.
Maar het beeld van de apparaten die worden aangesloten wordt gewoon gedownscaled naar 576, dus t plan om je 300 dvd te gaan kijken op 720p gaat niet lukken ben ik bang.

Het viel me op dat in die test waarin de CRT behoorlijk uit de verf kwam, deze alleen werd vergeleken met lcd's.
En inderdaad, ook mn plasma is niet perfect. Zelfs ik heb soms last van banding (mn 30 inch lcd had dat ook), maar t komt heel weinig voor en voor de rest is t beeld zoveel mooier dan op een crt.
Maar t komt ook natuurlijk omdat een lcd en plasma veel groter zijn dan die oude CRT's en dan zie je ook meer dingen. Ga maar s op een halve meter van je CRT zitten, dan word je gek van die gekleurde bolletjes ;)

En ik heb s gekeken naar reviews op kieskeurig en die Philips heeft veel klachten over een uit het toestel komende irritant piepgeluid. Meerdere mensen hebben een ander toestel gekregen of laten repareren en t is nog steeds niet verholpen. Iedere tv heeft wel wat lijkt het (helaas).

Ik begrijp je reactie dat je wilt wachten tot de huidige techniek is verderontwikkeld, maar ik vraag me af of dat ooit gebeurd. De ontwikkelingen volgen elkaar heel snel op en de fabrikanten stoppen dit meteen in hun toestellen en komen daarna toch weer dingen tegen die niet helemaal goed uitontwikkeld zijn.
Ik bedoel: nu is full hd het helemaal, maar dat is gewoon n volgende stap. Er zijn al tv's met een hogere resolutie dan 1920x1080 en dan begint de ellende gewoon weer opnieuw.

Ik denk dat jij als crt liefhebber t beste af bent met die hd-ready van bijv Panasonic. So what als over een jaar of 2 alleen nog full hd's te koop zijn, je hebt dan nog steeds een tv met een verbluffend mooi beeld.
Nogmaals: ik zie in geen enkele winkel een tv met een mooier beeld dan mn hd-ready plasma. Als t wel zo zou zijn, dan koop ik die wel over 2 jaar en had ik dat wel gezegd.
Bovendien, je leeft nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ferry34 schreef op maandag 12 november 2007 @ 21:18:
Ik denk dat jij als crt liefhebber t beste af bent met die hd-ready van bijv Panasonic. So what als over een jaar of 2 alleen nog full hd's te koop zijn, je hebt dan nog steeds een tv met een verbluffend mooi beeld.
Nog maar eens: ik ben geen CRT fan. Het is allemaal een beetje een eigen leven gaan leiden lijkt het wel. Ik merkte op dat ik begon te twijfelen aangezien je met die Philips (piep is idd bekend, ook de remedie) momenteel ook rustig kunt genieten van HD achtig materiaal. Niet zo groot als op een 42", maar het kan. Ik heb indertijd een hele bos reviews bekeken (en nietszeggende schermfoto's ;) ) en men was laaiend enthousiast. Wat ik opmerkte is dat een CRT geen van de 'nadelen' - hoe mild ook - die de LCD's en plasma's hebben. Daar is nogal typisch op gereageerd. Nogmaals: ik heb nergens gezegd dat een plasma niet om aan te zien is, of dat de artefacts erg storend zijn. Maar ze zijn er, en ik verwacht dat ze binnen niet al te lange tijd opgelost zullen zijn. Vandaar dus mijn gedachtenkronkel om dan maar als overbrugging een El Cheapo HD te kopen. Er staat/stond nog helemaal niets vast, gewoon een ballonnetje...

Blijkbaar leest iedereen wat ze graag willen lezen en mijn opmerking is gezien als een soort aanval op plasma's. Fout. Ik denk dat de kans groter is dat ik een plasma koop dan dat ik die Philips CRT koop. Maar als ie voor me staat voor €300, moet ik toch even heel hard nadenken. Ik hoeft niet persé een plat scherm omdat dat momenteel hip is. En een CRT is niet ineens slecht omdat er een plasma is. Kan iemand anders aangeven op welk gebied een CRT minder zou zijn? Behalve dan het formaat; een 42" CRT zie ik persoonlijk niet zo zitten. Niet echt practisch en de benedenburen moeten dan hun plafond gaan stutten...
Want volgens mij winnen de flatscreens het alleen op resolutie; contrastratio is volgens mij hoger (wit=wit en zwart=zwart), kleurweergave is volgens mij ook natuurlijk, geen artefacts. Dus wat is ineens het probleem met CRT?

Ik moet mezelf overigens even corrigeren. Ik noemde het fenomeen banding. Dat is dus incorrect. De term is posterization of false contouring. Dit wordt vaak ten onrechte banding genoemd. Gevalletje klok/klepel zeg maar. Hier een quote uit de test van een TH42PV70 op hdtvtest.co.uk.
The second issue worth noting is the appearance of posterization or false contouring seen on certain scenes. The recently reviewed Pioneer PDP4270XD was better in this regard. They appear as steps of different colour luminances in smooth gradients. It is very difficult to isolate specific causes of posterization in our case but it is clear that poor quality of material tends to make the problem more pronounced, although this effect has also been seen on HD sources.
btw: dat je geen winkel ziet met een mooiere tv zegt natuurlijk niets. Bij een recent bezoek aan de MM in R'dam ben ik bijna huilend weggelopen. Afgezien van de Philips en Samsung flats in hun speciale nisje, stonden alle scherm zodanig ranzig afgesteld dat ik liever naar een schilderij van Bob Ross zou willen kijken.

[ Voor 5% gewijzigd door mphilipp op 12-11-2007 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
mphilipp schreef op maandag 12 november 2007 @ 19:23:
[...]

Dan moet je toch écht beter kijken. Klaar! Je kunt eigenwijs zijn en er een bewijs voor zoeken, maar ik bedoel gewoon dat een CRT alle kleuren die er naartoe worden gestuurd toont. Zo duidelijk? En een LCD/Plasma doet dat gewoon niet. Punt. Een bewezen feit, en een bekend fenomeen. Dat jij er nog nooit van gehoord hebt, en het niet kunt zien is niet zo belangrijk, want het bestaat gewoon.

Mijn broer zag het ook niet, totdat ik het 'm aanwees. Hij heeft een Panasonic 37" van vorig jaar. Nadat ik het 'm aangewezen had, heeft ie me hartelijk bedankt, omdat ie het in de week daarom vaker zag.
......
Lekker belangrijk.... Waarom zou ik banding op mijn tv willen zien, als ik het eigenlijk niet zie???

Ok dat jij het zo goed ziet, das mooi voor jou (eigenlijk niet dus ;) ). Maar er zijn heel veel mensen die nog nooit van banding hebben gehoord, en die het ook niet opvallen.
Als ik het niet zie op een Plasma/LCD, dan is dat toch mooi meegenomen. (want je broer zou wel blij zijn met jou! Ik zou mooi balen)

Ik zie het liever niet, dan wel. Aangezien dan geen enkele TV meer goed is. (behalve CRT volgens jou)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
mphilipp schreef op maandag 12 november 2007 @ 23:18:
[...]

Nog maar eens: ik ben geen CRT fan. Het is allemaal een beetje een eigen leven gaan leiden lijkt het wel. Ik merkte op dat ik begon te twijfelen aangezien je met die Philips (piep is idd bekend, ook de remedie) momenteel ook rustig kunt genieten van HD achtig materiaal. Niet zo groot als op een 42", maar het kan. Ik heb indertijd een hele bos reviews bekeken (en nietszeggende schermfoto's ;) ) en men was laaiend enthousiast. Wat ik opmerkte is dat een CRT geen van de 'nadelen' - hoe mild ook - die de LCD's en plasma's hebben. Daar is nogal typisch op gereageerd. Nogmaals: ik heb nergens gezegd dat een plasma niet om aan te zien is, of dat de artefacts erg storend zijn. Maar ze zijn er, en ik verwacht dat ze binnen niet al te lange tijd opgelost zullen zijn. Vandaar dus mijn gedachtenkronkel om dan maar als overbrugging een El Cheapo HD te kopen. Er staat/stond nog helemaal niets vast, gewoon een ballonnetje...

.....
Een nadeel van CRT vind ik juist dat er geen HD materiaal op kan. Ja kan wel, maar dan benut je het niet volledig. En aangezien dat toch wel de toekomst is, zou ik wel voor een plasma/LCD kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kijk naar digitale tv en dvd's op mijn CRT. En aangezien deze digitaal zijn zullen ze dus ook niet oneindig veel kleuren weer kunnen geven. Dus zal ik op mijn CRT vast ook last hebben van banding. Alleen niet door de tv, maar door de bron. Dus als je digitaal kijkt maakt het, wat dat banding gegedoe betreft, volgens mij geen bal uit of het CRT, LCD of Plasma is.
Maar volgens mij gaat het er in dit topic over het aanschaffen van een Plasma of een LCD. En geen CRT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

stimpyrulez schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 07:18:
Een nadeel van CRT vind ik juist dat er geen HD materiaal op kan. Ja kan wel, maar dan benut je het niet volledig. En aangezien dat toch wel de toekomst is, zou ik wel voor een plasma/LCD kunnen gaan.
Er zijn weinig CRT tv´s die een HD resolutie kunnen weergeven, maar ze zijn er wel degelijk. Het is ook niet inherent aan de techniek dat het niet zou kunnen, want mijn 10 jaar oude 17" CRT monitor was al in staat om fatsoenlijk 1600x1200 weer te geven.

Vooral in de VS zijn er volgens mij nog best wel wat CRT´s verkocht die HDTV konden weergeven. De eerste HDTV´s waren volgens mij ook CRT´s. HDTV bestaat volgens mij ook al heel wat jaartjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
Philips had al in de jaren 80 demo's draaien met HDTV ;)
Maar was z'n tijd ver ver vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

stimpyrulez schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 07:18:
Precies. Ik zei ook ' El Cheapo HD'. Op zich ziet het er prima uit op 720p. Ik denk dat ik uiteindelijk toch wel een plasma neem. Ik ga eerst even een kijksessie doen om te bepalen of het een Pana PY70 wordt of toch de Pio. Ben benieuwd of het verschil tussen de 2 echt zo dramatisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 09:56:
[...]
Er zijn weinig CRT tv´s die een HD resolutie kunnen weergeven, maar ze zijn er wel degelijk.
Volgens mij zijn de grote formaten eerder het probleem. CRT's van 42" zijn gargantuous, mochten ze al gemaakt zijn. Daar zijn de rear projection tv's en beamers voor bedacht. RPT's zijn knudde, tenzij je er recht voor zit en CRT beamers zijn fokking duur (Barco). Wel heel erg mooi, maar duur en zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
mphilipp schreef op maandag 12 november 2007 @ 23:18:
[...]
Want volgens mij winnen de flatscreens het alleen op resolutie; contrastratio is volgens mij hoger (wit=wit en zwart=zwart),
Ivm zwartwaarden. Als nog eens iemand beweert zijn TV écht zwart laat zien, dan moet hij toch echt eens zijn TV in een volledig verduisterde kamer laten spelen en dan liefst nog een volledig zwart scherm laten afspelen (of een eindgeneriek van een film is meestal ook een goede test). Er is geen enkele TV die perfect zwart toont, of het moest zijn dat hij niet in het stopcontact zit :p.

Ivm inbranden en phosphor trails: wat me bezighoudt is het feit dat beide eigenlijk het gevolg zijn van het gebruik van phosphor. Dat is bij mijn weten dezelfde fosfor die in CRTs gebruikt worden, dus waarom is het bij plasma nu ineens een probleem ? Ik vermoed dat dit komt doordat men plasma TVs veel helderder afstelt dan CRTs. Als je bij een CRT het contrast te hoog zet, krijg je enorm veel beeldvervorming (blooming, geometrie,...), waardoor je vanzelf wel inziet dat je het wat kalmer aan moet doen. Bij plasma heb je die nadelen niet, waardoor je sneller geneigd bent het contrast hoger te zetten, met alle mogelijke gevolgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

mphilipp schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 14:39:
Volgens mij zijn de grote formaten eerder het probleem. CRT's van 42" zijn gargantuous,
Dat is zeker waar, meestal kun je niet groter dan 32" krijgen en sporadisch een 34", maar je wilt niet weten wat voor bak daarachter hangt. Maar ik wil de alleen aangeven dat er wel CRT´s zijn die HDTV niet alleen kunnen binnenkrijgen, maar ook echt kunnen weergeven in volle glorie en het zou me niks verbazen als de beeldkwaliteit daarvan beter is dan bij plasma of lcd.

Hier trouwens een 34" CRT HDTV. Hij kan geen 1080p weergeven (alleen 1080i), maar 1080p is ook pas iets van de laatste jaren, want volgens mij was het vroegah niet onderdeel van de HDTV standaard (maar ik kan er natuurlijk naast zitten :P)

http://reviews.cnet.com/d...1_7-31692320.html?tag=nav

Overigens ben ik het er niet mee eens dat de zwartwaardes van een CRT zoveel beter zouden zijn dan van plasma. Het is zeker zo dat CRT geen last heeft van banding, dus ook niet in de zwartwaardes (tenzij de bron er last van heeft, denk bv aan een slecht gecodeerde DivX), maar het zwart is ook weer niet echt zwart. Het kan nooit zwarter worden dan de zwartwaarde die de TV heeft als ie uitstaat (ervaring is wel anders natuurlijk als een deel van het beeld is opgelicht), en hetzelfde geldt voor plasma. Beide kunnen zwart goed weergeven, omdat ze een pixel geen licht kunnen laten uitzenden, itt LCD waarbij de achtergrondverlichting geblokt moet worden. Een CRT beeldbuis is meestal heel donkergrijs en niet zwarter dan een plasma die uitstaat. Dus hoe diep het zwart is, is volgens mij bij plasma en CRT dus vergelijkbaar.

[ Voor 10% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 13-11-2007 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
Twixie schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 15:05:
[...]

Ivm zwartwaarden. Als nog eens iemand beweert zijn TV écht zwart laat zien, dan moet hij toch echt eens zijn TV in een volledig verduisterde kamer laten spelen en dan liefst nog een volledig zwart scherm laten afspelen (of een eindgeneriek van een film is meestal ook een goede test). Er is geen enkele TV die perfect zwart toont, of het moest zijn dat hij niet in het stopcontact zit :p.
Dit is ook de reden dat ik erg de fout in gegaan ben met het kopen van een LCD, ik ergerde me GRIJS ;) aan die zwartwaardes, ik kijk graag in een donkere kamer naar films en games (die soms nog wel met de lampen aan) en toen zag ik pas wat je in de winkel echt niet kan zien: crappy zwartwaardes.
Nou heb ik een plasma en is het niet perfect maar iig heel acceptabel (ik zal ook wel moeten :) ), zeker met een beetje licht in de kamer zie je het amper nog.
Wel heb ik er last van dat donkere stukken een beetje verdrinken in het zwart (te weinig dynamisch bereik), ik denk dat dit nog wel recht te trekken is met een betere afstemming.
Ik ben 'm nog aan het "inlopen" dus heb er niet heel veel aandacht aan besteed nog.
In de winkel deed mijn model plasma het beter dan de lcd die eronder hing op dit gebied, maar die lcd kan ook slecht ingesteld zijn. (het was in die winkel wel vrij donker bij de tv's).

[ Voor 19% gewijzigd door Gman op 13-11-2007 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zien jullie hier een topic titel [TV] Plasma, LCD of CRT aanschaffen?

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
Als ik m'n ogen dicht doe zie ik die tekst wel nagloeien :+

SED hoort er nog bij :P

[ Voor 58% gewijzigd door Gman op 13-11-2007 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 15:57:
zien jullie hier een topic titel [TV] Plasma, LCD of CRT aanschaffen?

:9
Toch verbaast t me dat er nog veel mensen zijn die een crt zo goed vinden.
Ik heb nooit een hele goede crt gehad, maar dan nog vind ik het raar, want ik heb nog nooit naar een film gekeken op een crt en spontaan tijdens een film WAUW geroepen omdat ik t beeld zo mooi vond.
Dat gebeurt me wel vaak op mn hd tv. Op n gegeven moment zag ik in de film een boot varen in de zee en ik zat echt van ohhhh wat mooi! Er gebeurde helemaal niks in die film op dat moment, gewoon een boot in de zee :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jij bent ook een overdrijvert hoor Ferry :p op 'n 50" HD ready scherm op 1,5 meter afstand.... laat me niet lachen kerel...... dat bedoelde strakke beeld gaat op die manier toch compleet verloren -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ferry34 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 22:04:
Toch verbaast t me dat er nog veel mensen zijn die een crt zo goed vinden.
Ik heb nooit een hele goede crt gehad, maar dan nog vind ik het raar, want ik heb nog nooit naar een film gekeken op een crt en spontaan tijdens een film WAUW geroepen omdat ik t beeld zo mooi vond.
Ik denk dat dat vooral door het formaat komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 22:10:
Jij bent ook een overdrijvert hoor Ferry :p op 'n 50" HD ready scherm op 1,5 meter afstand.... laat me niet lachen kerel...... dat bedoelde strakke beeld gaat op die manier toch compleet verloren -O-
1.8 meter, en t is inderdaad n heel strak beeld. Is toch allemaal hd wat ik kijk en game. (ik vind t niet eens zo heel groot meer)
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 22:19:
[...]

Ik denk dat dat vooral door het formaat komt.
zegt mn vriendin ook altijd...

[ Voor 23% gewijzigd door Ferry34 op 13-11-2007 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 17:46:
Heb op www.marktplaats.nl een Philips 32" beeldbuis Pixel Plus 2 zien staan... denk dat ik die maar neem :9
Ik vind 32" eigenlijk al groot genoeg, is die Philips Pixel Plus 2 de beste 32" LCD of zijn er nog betere zo rond de 800 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

't Gaat hier om een CRT... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 22:10:
En ik ben, in tegenstelling tot jou, natuurlijk wel in het bezit van een goede tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Gman schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 15:49:
[...]
Wel heb ik er last van dat donkere stukken een beetje verdrinken in het zwart (te weinig dynamisch bereik), ik denk dat dit nog wel recht te trekken is met een betere afstemming.
Daarvoor zou ik idd zo snel mogelijk eens testen met een PLUGE testbeeld (bvb op de DVE dvd). Dergelijk testbeeld bevat een aantal donkere testbalken op donkere achtergrond. De achtergrond is in principe zwart volgens studio levels (wat wil zeggen level 16 op schaal van 0-255). Normaal is er geen enkele videobron die values lager dan 16 gebruikt. Het PLUGE pattern heeft echter nog een donkerder balk en een lichtere balk (respectievelijk iets onder en boven de waarde 16). Bedoeling is na dat je de Brightness zodanig laag zet dat je die ene balk onder level 16 (= blacker-than-black) niet meer kunt zien t.o.v. de achtergrond (level 16 = black), terwijl je wel nog die andere balk net boven level 16 ziet. Zo ben je zeker dat je zwart zo diep als mogelijk is, terwijl je toch geen details verliest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 15:07:
[...]
Een CRT beeldbuis is meestal heel donkergrijs en niet zwarter dan een plasma die uitstaat. Dus hoe diep het zwart is, is volgens mij bij plasma en CRT dus vergelijkbaar.
Zwarter dan een TV die uitstaat ?! Een TV die uitstaat geeft in principe perfect zwart. Het ziet er niet echt zwart uit wanneer je in een goed verlichte kamer kijkt maar dat is simpelweg het omgevingslicht dat reflecteert op het scherm (het materiaal dat gebruikt wordt is nu immers niet perfect zwart). Je moet echter kijken wat het beeld is in een volledig verduisterde kamer. Enkel de minuten nadat een TV (zowel CRT als plasma) gespeeld heeft, ga je die nog heel licht zien nagloeien en is hij dan nog niet perfect zwart, niettegenstaande hij dus al uit staat.
De reden waarom plasma trouwens geen perfect zwart kan tonen, is omdat er over de cellen (pixels) constant een zekere minimale spanning moet staan. Die spanning houdt het plasma in stand zodat de pixel snel genoeg kan schakelen. Het plasma zelf geeft op dat moment al fotonen af waardoor een zeer lichte gloed ontstaat.
Waarom bij CRT perfect zwart niet mogelijk is, weet ik (nog ;p) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar wanneer kunnen we nou eens lekker van diep zwart genieten dan Twixie?
Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.