[TV] Plasma of LCD aanschaffen? [Deel 2]

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste
Acties:
  • 29.799 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Twixie schreef op woensdag 14 november 2007 @ 16:03:
Zwarter dan een TV die uitstaat ?! Een TV die uitstaat geeft in principe perfect zwart. Het ziet er niet echt zwart uit wanneer je in een goed verlichte kamer kijkt maar dat is simpelweg het omgevingslicht dat reflecteert op het scherm (het materiaal dat gebruikt wordt is nu immers niet perfect zwart). Je moet echter kijken wat het beeld is in een volledig verduisterde kamer. Enkel de minuten nadat een TV (zowel CRT als plasma) gespeeld heeft, ga je die nog heel licht zien nagloeien en is hij dan nog niet perfect zwart, niettegenstaande hij dus al uit staat.
De reden waarom plasma trouwens geen perfect zwart kan tonen, is omdat er over de cellen (pixels) constant een zekere minimale spanning moet staan. Die spanning houdt het plasma in stand zodat de pixel snel genoeg kan schakelen. Het plasma zelf geeft op dat moment al fotonen af waardoor een zeer lichte gloed ontstaat.
Waarom bij CRT perfect zwart niet mogelijk is, weet ik (nog ;p) niet.
Tja, in een volledig verduisterde kamer is een wit doek ook zwart ;) Maar de meeste mensen kijken niet in volledige verduisterde kamers tv en als ik naar mijn tv kijk, dan zie ik gewoon dat er voor de beeldbuis geen goed zwart materiaal gebruikt is. Dat is bij een plasma volgens mij donkerder. Verder ben ik ook trouwens wel benieuwd hoe het komt dat CRT niet zwarter is dan dat het nu is. Als ik tv trouwens uitzet, dan is het beeld in eerste instantie lichter dan erna. Dus lijkt wel alsof CRT op de één of andere manier toch iets van een minimale nagloei heeft. Mag jij uitzoeken hoe dat zit :P

Dat plasmacellen niet geheel uit konden staan wist ik niet, maar weet wel dat ook voor plasma geldt dat het zwart steeds zwarter wordt. Verklaart meteen weer hoe dat dan kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:09
Snutchz schreef op woensdag 14 november 2007 @ 15:23:
Niet als ik de verkopers van vandaag mag geloven....... _O-
Je doelt op dit bericht?
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 15:16:
Jazeker, dat kan behoorlijk verkeerd aflopen.... de glasplaat staat in feite onder spanning en kan dus barsten... daarom altijd rechtop (minste weerstand) vervoeren die krengen ;)

Ben trouwens vandaag bij maar liefst twee electronica speciaal zaken geweest die de nieuwe Pana plasma's niet meer verkopen omdat ze vinden dat er met de coating is gerotzooit _O-

"Ja het spijt ons, de coating is dusdanig lelijk dat wij hebben besloten deze toestellen niet in ons assortiment meer op te nemen"

"Hoezo dat dan? Mensen op diverse forums/fora zijn juist zeer te spreken, zo niet lyrisch over de nieuwe Panasonic plasma's!"

"Nee helaas, wij zullen ze niet meer te koop aanbieden. De witwaardes zijn lelijk, de ondertiteling is eerder geel dan wit.... er zit een lelijke matte waas overheen"

"Dus ik kan beter voor de PV kiezen wat dat betreft?"

"Die heeft precies hetzelfde jongeman.."

Ik wist niet wat ik hoorde! 7(8)7
Er wordt dus geadviseerd om de PV te kopen en dat is dus precies degene die ik heb.

Vreemd dat jij zit te trollen, want je weet allang dat ik de TH50PV70, maar aangezien jij alle feiten verdraait, begin ik me toch wel af te vragen wat er waar is van wat jij allemaal beweerd.
Heb je eigenlijk ooit wel een pioneer plasma gehad? Want heel veel mensen zijn diep onder de indruk van plasma en Pioneer in t bijzonder, maar die van jou kon geen enkel goed beeld tonen.
Toch heb je niet geprobeerd deze in de winkel te ruilen of te laten repareren...
Ook heb je en een xbox360 en een ps3 en een wii en een psp en een laptop en dat voor een student zonder werk.

Ook zit je eerst de plasma's onderuit te halen, want de samsung full hd lcd waren t beste. Daarna werd het de Sharp, maar in de winkel vond je de Panasonic full hd plasma toch erg mooi. Daarna wilde je de Philips CRT.
Plasma's zouden een korte levensduur hebben, een vertraging hebben op de controller van een gameconsole, de xbox zou geen 1080p doen enz enz

Je bent niet geloofwaardig, ik geloof er helemaal niks meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferry Ferry Ferry....

De PV heeft ten eerste precies hetzelfde als de PY (lees de conversatie nog 'ns door ;) )
De Samsung Full HD heb ik nooit wat gevonden, de Sharp vond ik altijd al cool, de Pana doet het goed op Native 1080p, dat CRT verhaal was een dolletje en mijn Pioneer was waarschijnlijk zo gaar als boter :P

Dat ik al aardig wat bezit voor iemand van 14 jr. heeft een aantal redenen: rijke pa, oom die mij heeft geholpen met een patent/octrooi dingetje (2-pack kauwgom fabrikant) en Erfenis (Oma die is overleden)

Ben ik nou nog geloofwaardig of haak je nu helemaal af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 22:15:
Ferry Ferry Ferry....

De PV heeft ten eerste precies hetzelfde als de PY (lees de conversatie nog 'ns door ;) )
De Samsung Full HD heb ik nooit wat gevonden, de Sharp vond ik altijd al cool, de Pana doet het goed op Native 1080p, dat CRT verhaal was een dolletje en mijn Pioneer was waarschijnlijk zo gaar als boter :P

Dat ik al aardig wat bezit voor iemand van 14 jr. heeft een aantal redenen: rijke pa, oom die mij heeft geholpen met een patent/octrooi dingetje (2-pack kauwgom fabrikant) en Erfenis (Oma die is overleden)

oh ik lees t nu:zelfs de meest geprezen plasma vinden ze slecht? Hahaha, ik geloof er idd helemaal niets van nee. Octrooi? lol. Koop n scherm of doe t niet, maar hou alstjeblieft op met die onzin. We proberen hier elkaar te helpen met ervaringen en oplossingen van onze hd-tv's waarvan jij er geeneen van in bezit heb en waarschijnlijk nooit hebt gehad.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Het laatste. Als je toch genoeg poen hebt, waarom gedraag je je dan als een krentenkakker en loop je zó vreselijk te zeikstralen over niet terzake doende details? Je zoekt gewoon redenen om niet te hoeven kopen. Je wil helemaal niets kopen, je wilt zeuren. Volgens mij heb je helemaal niets, of een stoornis die je dwingt mensen te vervelen met je gezeur.

Zo...en nu reageer ik alleen nog maar als je in de fik staat...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Verwijderd

Genoeg poen is wat overdreven.... heb natuurlijk ook al een hoop uitgegeven. Plus dat er een deel is weggezet waar ik pas bij kan op mijn 21e ;)

Dat gezeur ligt nou eenmaal in mijn aard... :p Ik ben kritisch en wil een degelijk scherm op de kop tikken als 't even kan. Helaas is dat nog niet mogelijk en zou ik het dus moeten doen met een bij-gebrek-aan-beter-scherm waar ik weer lekker op kan kankeren :9

Ik zet de voor- en nadelen op een rijtje voor mensen die op het punt staan tot koop over te gaan.
Aan al die rooskleurige en verbloemde praatjes van lui die al eigenaar zijn van zo'n product, hebben zij ook niks....en is maar moeilijk objectief te noemen :|

Dat een bepaald scherm een EISA award heeft ontvangen zegt natuurlijk geen drol... *kuch* Bravia *kuch* ....

Onlangs zijn de BAFTA awards uitgereikt, waarbij in de games categorie, Crackdown (XBOX360) maar liefst 4 keer was genomineerd, waarvan twee zijn verzilverd... wie de game kent zal hier ook vraagtekens bij zetten ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2007 12:44 ]

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

En van wie heb je je praatjes mogen krijgen? Of zijn die misschien wel helemaal van jezelf? ;)

• Cpt-Cholo
  • Laatst online: 15:37

Cpt-Cholo

I did it again...

Ik ga volgende week achter de sharp x20e

Heb de 42" nu gevonden voor 1600 euro. De 46" kost daar 1800 euro. Ik lig wat te twijfelen (weegschaal ;)) Wat zouden jullie doen? Is die 200 euro die extra 10cm waard, wetende dat de 52" 2700 euro is?

Verwijderd

Ligt eraan hoe ver je er vanaf zit... ;)

Verwijderd

Ik zou als ik jou was écht even wat reviews en gebruikerservaringen van de X20 gaan lezen:

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=605801

http://www.kieskeurig.nl/...x20&pcode=tv_lcd&gq=42x20

Écht niet positief. Nu zal elk model en type wel iets hebben, want geen ene TV is perfect, maa rik ben uiteindelijk toch maar voor de Toshiba 42X3030 gegaan, mede door de positieve reviews op die sites. zaterdag wordt ie bezorgt voor 1334 euro, dus ik ben beniewd :9

Verwijderd

voor zover ik weet is 1599.- gewoon de adviesprijs voor de 42X20 dus dat lijkt me niet echt schokkend die prijs. Ik heb hem hier net binnengekregen dus binnenkort maar eens wat vergelijken. Kijken of het een beetje bevalt. Hebben hier ook bijna alle andere modellen staan en moet zeggen dat Sharp altijd wel hoge ogen gooit qua beeldkwaliteit.

Verwijderd

Voor als je tóch die X20 wilt, bij Modern wordt ie voor 1549 compleet thuisbezorgd, en op voorrraad. Scheelt toch 50 euro :)

http://www.modern.nl/wink...rodId2=LCD%20televisie%20|SHARP%20|LC%2042X20E

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:55
Ik hoop dat ik deze vraag hier mag stellen, ik weet anders niet waar het wel thuis hoort :)

Ik ben van plan om mij een Plasma aan te kopen met een beelddiagonaal van 127cm en ik zit ik er 3.8 meter vandaan.
Zelf ben ik een filmfanaat (DVD-matriaal), hou van tv kijken maar niet van gamen.

De tv’s waar tussen ik twijfel zijn de volgende toestellen en hebben zo beiden hun voor en nadelen, vindt ze beiden even goed :)

Het gaat om de Panasonic TH-50PV70 of de Samsung PS50Q92.

Hierbij heb ik nog een vraag ivm met een review die ik vond op
http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-PS50Q97HDX
Is de Samsung PS50Q97HDX misschien een UK-model dat niet voor de markt in Nederland/België bedoeld is?

Op http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-PS50Q97HDX/Design.php
is er op de Q97 een Optical Out te zien, die niet op de Q91 zit?

Gaat het hier wel om het zelfde toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:04
Graag ontopic.

Overigens begin ik het een tamelijk vervelend topic te vinden. Enkele mensen vatten het allemaal vééél te persoonlijk op of willen per se hun mening keihard doordrukken. Kom op, het gaat maar om een TV, niet om een geloof 8)7 En daarnaast, wat andere mensen vinden en denken is toch totaal oninteressant met TV's, het gaat er om wat jezelf mooi vindt.

Vanaf nu af aan gooi ik elke post waarbij op de man wordt gespeeld rücksichtlos weg.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij deze een persoonlijke ervaring in het kader van plasma vs. LCD

Aanvankelijk een Sony 40T3500 Full HD LCD televisie gekocht bij Mediamarkt. Dit ter vervanging van een tien jaar oude 4:3 CRT van Philips. Ik was in de showroom met name onder de indruk van het haarscherpe beeld en de mooie (maar ook harde) Sony kleuren. Het lagere energieverbruik, in vergelijking met een Full HD plasma was een extra overweging om voor LCD te gaan.

Thuis bleek de kijkervaring minder. Tegenvallend waren de zichtbare ruis in SD signalen, ook met een digitaal signaal, en de minder natuurlijke weergave van met name gezichten. Ik merkte ook dat mijn ogen mooite hadden met de scherpe aftekening van contouren. Daarnaast leek het toestel last te hebben van motion blurring, zo kwamen kentekenplaten van in het beeld draaiende auto's heel onnatuurlijk en streperig over. Idem voor witte aftiteling op donkere achtergrond bij programma's als De Wereld Draait Door.

Ik heb het toestel na drie dagen teruggebracht en een Panasonic 37PV70 (Plasma, HD ready) gekocht. Ik ben daarover heel erg tevreden. De kleuren ogen natuurlijker, bewegende beelden zijn super, en de ruis in slechtere kwaliteit signalen is nauwelijks te zien. Al met lijkt het veel meer op het oude CRT kijken wat ik gewend was. De weergave van DVD's is subliem.

Voor mijzelf heb ik de conclusie getrokken dat bij mijn standaard kijkgedrag (50% tv, 30% dvd, en 20% gaming) de voordelen van een Full HD LCD vooralsnog niet echt uit de verf komen. Uiteraard is dat gebaseerd op 1 ervaring, en is het mogelijk dat de duurdere Sony schermen (bv. 40X3500) minder last hebben van bovengenoemde zaken. Maar ik ben er met de keus voor een aanzienlijk goedkoper HD ready plasma scherm qua beeldkwaliteit op vooruit gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 09:56:
Bij deze een persoonlijke ervaring in het kader van plasma vs. LCD

Aanvankelijk een Sony 40T3500 Full HD LCD televisie gekocht bij Mediamarkt. Dit ter vervanging van een tien jaar oude 4:3 CRT van Philips. Ik was in de showroom met name onder de indruk van het haarscherpe beeld en de mooie (maar ook harde) Sony kleuren. Het lagere energieverbruik, in vergelijking met een Full HD plasma was een extra overweging om voor LCD te gaan.

Thuis bleek de kijkervaring minder. Tegenvallend waren de zichtbare ruis in SD signalen, ook met een digitaal signaal, en de minder natuurlijke weergave van met name gezichten. Ik merkte ook dat mijn ogen mooite hadden met de scherpe aftekening van contouren. Daarnaast leek het toestel last te hebben van motion blurring, zo kwamen kentekenplaten van in het beeld draaiende auto's heel onnatuurlijk en streperig over. Idem voor witte aftiteling op donkere achtergrond bij programma's als De Wereld Draait Door.

Ik heb het toestel na drie dagen teruggebracht en een Panasonic 37PV70 (Plasma, HD ready) gekocht. Ik ben daarover heel erg tevreden. De kleuren ogen natuurlijker, bewegende beelden zijn super, en de ruis in slechtere kwaliteit signalen is nauwelijks te zien. Al met lijkt het veel meer op het oude CRT kijken wat ik gewend was. De weergave van DVD's is subliem.

Voor mijzelf heb ik de conclusie getrokken dat bij mijn standaard kijkgedrag (50% tv, 30% dvd, en 20% gaming) de voordelen van een Full HD LCD vooralsnog niet echt uit de verf komen. Uiteraard is dat gebaseerd op 1 ervaring, en is het mogelijk dat de duurdere Sony schermen (bv. 40X3500) minder last hebben van bovengenoemde zaken. Maar ik ben er met de keus voor een aanzienlijk goedkoper HD ready plasma scherm qua beeldkwaliteit op vooruit gegaan.
Die ervaringen hebben veel meer mensen inderdaad!
Veel plezier met je toestel, goeie keus d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook maar weer overgestapt op plasma ;) 8)7 Jullie zullen wel denken... wat een eikel is 't toch ook :P

Ik word een beetje schijtziek van Sharp die maar geen toestellen kan leveren :( Dat wordt dan januari pas... en daar kan ik niet op wachten :9

Dus wordt het de TH-42PY70 :*)

Geheel happy ben ik niet... maar kan 'm volgend jaar altijd weer inleveren O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

onze huidige tv heeft net de geest gegeven en we zoeken dus een nieuwe..

de verkopers raden ons lcd aan boven plasma, omdat plasma maar 'n jaar of 6 zou meegaan. Weet iemand hier iets van?
de philips LCD 42PLF7862 leek ons wel wat, of krijgt deze slechte kritiek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 18:56:
de verkopers raden ons lcd aan boven plasma, omdat plasma maar 'n jaar of 6 zou meegaan. Weet iemand hier iets van?
Oude info. Klopt al lang niet meer.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dacht ik al..
en m'n ouders me maar niet willen geloven, ha!

de Philips 42PFL7862D heeft blijkbaar 'n oudere chip of zo zitten (pixel plus 2HD of zo), hoeveel verschil zou dit uitmaken?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2007 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 19:35:
dacht ik al..
en m'n ouders me maar niet willen geloven, ha!
Dan moeten ze zelf gaan kijken. Als ze een LCD mooier vinden, moeten ze er vooral een kopen. Vergeet niet dat iedereen anders is; er zijn tenenkrommend slechte LCD's en plasma's waar mensen met heel veel plezier naar kijken. Niet iedereen is op de hoogte van de nadelen van bepaalde schermen en ziet dus ook niet wat er mis is met het beeld.

Ik ga morgen de finale test doen tussen een TH42PY70 en een PDP480XA. De mooiste mag mee naar huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan wordt 't de Kuro ;) onovertroffen! Heb 'm vandaag weer gezien in al z'n pracht! Maar veels te duur voor mij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 20:55:
[...]

Ik ga morgen de finale test doen tussen een TH42PY70 en een PDP480XA. De mooiste mag mee naar huis.
Dat heb ik vandaag gedaan tussen de TH50PV70 en de PDP4280XA.

Ik met mn Xbox 360 naar de electronica zaak. Aan de Pioneer gehangen, wat een tijdje duurde omdat ik hem eerst op component moest instellen in het menu. Maar dan eindelijk, GAMEN ON!

Bij het opstarten van mn 360 totaal geen flikkering waar genomen of andere vage strepen.

Ik ben daarna begonnen met Gears of War. Het zag er allemaal super vet uit. Vooral gelet op de geel/groenen strepen bij snel draaien in Gears of War. Als je weet dat het er is en je let erop zie je het. Maar storend is het zeker niet. Het is dus ook alleen bij witte vlakken.

Toen Project Gotham Racing 4 erin gedaan en heb ik het helemaal niet gezien! Hoe snel ik een bocht ook maakte, het bleef er gewoon super strak uitzien. De gebouwen zien er op mn gare CRT onscherp uit. Maar nu was het ook een levensecht gebouw. :D
Het enige wat me opviel was als ik de race begon, dat je alle rijders bij de start ziet staan dat er wat karteltjes omheen waren (heb jij daar last van Ferry?). Maar dat was ook echt het enige! Voorderest wat het SMULLEN :9~

Nog even Halo 3 gedaan, wat er natuurlijk ook super vet uitzag. Geen vage dingen bij gezien. Geen kartels of strepen, gewoon rete strak beeld.

Ik had genoeg gezien en heb mn 360 toen maar aan de TH50PV70 gehangen. Wat dus gewoon Plug & Play was.
De Pioneer heeft dan misschien wel een iets beter contrast, maar is het een wereld van verschil? NEE!
Ook hier weer totaal geen flikkering bij het opstarten van mijn 360.
Gears of War er weer ingestopt en het zelfde stuk weer opgestart. Het zelfde verhaal als bij de Pioneer, misschien ietsies pietsies meer groen en gele strepen, maar het scherm is ook weer een maat groter. Maar ook hierbij is het niet storend. Toen ik even bezig was met gamen snap ik gelijk de mensen die zeggen:
"Op het begin is 42" groot maar volgende keer zal toch wel een 50" nemen."
Het is gewoon een stuk vetter om op zo'n scherm te gamen en natuurlijk voor film. Bij dit formaat krijg je echt het bioscoop effect.
Toen PGR 4 nog even gedaan wat er ook geweldig uitziet op zon scherm (vooral met regen :9 ), behalve de karteltjes voor de race.En op dit scherm lijken de gebouwen helemaal BIGGGG!

Daarna nog even ge-halo-ed en toen was ik weer dik 3,5 uur verder! :|

En ohjah, lag tussen controller en beeld schijnt voor te komen. Heb er alleen geen reet van gemerkt. Het schijnt ook zo'n 1 milli seconde te zijn. Lekker interessant dus.

Nog even de kwaliteit van de zenders bekeken (analoge signaal) wat er gewoon netjes uitzag (beter dan LCD). Ik zit zon 2 / 2,5 meter van de tv wat dus iets te dichtbij is voor een 50". Maar goed, even geduld hebben tot de HD zenders komen.

Ik heb dus mn keuze kunnen maken en wordt dus de TH50PV70, voornamelijk om het beeldformaat. Waardoor je nog meer in de game/film zit.

Zal hem volgende maand gaan aanschaffen en kan nu echt niet meer wachten!

Zal tegen die tijd wel wat foto's posten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2007 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 21:59:
[...]

Dat heb ik vandaag gedaan tussen de TH50PV70 en de PDP4280XA.

Ik met mn Xbox 360 naar de electronica zaak. Aan de Pioneer gehangen, wat een tijdje duurde omdat ik hem eerst op component moest instellen in het menu. Maar dan eindelijk, GAMEN ON!

Bij het opstarten van mn 360 totaal geen flikkering waar genomen of andere vage strepen.

Ik ben daarna begonnen met Gears of War. Het zag er allemaal super vet uit. Vooral gelet op de geel/groenen strepen bij snel draaien in Gears of War. Als je weet dat het er is en je let erop zie je het. Maar storend is het zeker niet. Het is dus ook alleen bij witte vlakken.

Toen Project Gotham Racing 4 erin gedaan en heb ik het helemaal niet gezien! Hoe snel ik een bocht ook maakte, het bleef er gewoon super strak uitzien. De gebouwen zien er op mn gare CRT onscherp uit. Maar nu was het ook een levensecht gebouw. :D
Het enige wat me opviel was als ik de race begon, dat je alle rijders bij de start ziet staan dat er wat karteltjes omheen waren (heb jij daar last van Ferry?). Maar dat was ook echt het enige! Voorderest wat het SMULLEN :9~

Nog even Halo 3 gedaan, wat er natuurlijk ook super vet uitzag. Geen vage dingen bij gezien. Geen kartels of strepen, gewoon rete strak beeld.

Ik had genoeg gezien en heb mn 360 toen maar aan de TH50PV70 gehangen. Wat dus gewoon Plug & Play was.
De Pioneer heeft dan misschien wel een iets beter contrast, maar is het een wereld van verschil? NEE!
Ook hier weer totaal geen flikkering bij het opstarten van mijn 360.
Gears of War er weer ingestopt en het zelfde stuk weer opgestart. Het zelfde verhaal als bij de Pioneer, misschien ietsies pietsies meer groen en gele strepen, maar het scherm is ook weer een maat groter. Maar ook hierbij is het niet storend. Toen ik even bezig was met gamen snap ik gelijk de mensen die zeggen:
"Op het begin is 42" groot maar volgende keer zal toch wel een 50" nemen."
Het is gewoon een stuk vetter om op zo'n scherm te gamen en natuurlijk voor film. Bij dit formaat krijg je echt het bioscoop effect.
Toen PGR 4 nog even gedaan wat er ook geweldig uitziet op zon scherm (vooral met regen :9 ), behalve de karteltjes voor de race.En op dit scherm lijken de gebouwen helemaal BIGGGG!

Daarna nog even ge-halo-ed en toen was ik weer dik 3,5 uur verder! :|

En ohjah, lag tussen controller en beeld schijnt voor te komen. Heb er alleen geen reet van gemerkt. Het schijnt ook zo'n 1 milli seconde te zijn. Lekker interessant dus.

Nog even de kwaliteit van de zenders bekeken (analoge signaal) wat er gewoon netjes uitzag (beter dan LCD). Ik zit zon 2 / 2,5 meter van de tv wat dus iets te dichtbij is voor een 50". Maar goed, even geduld hebben tot de HD zenders komen.

Ik heb dus mn keuze kunnen maken en wordt dus de TH50PV70, voornamelijk om het beeldformaat. Waardoor je nog meer in de game/film zit.

Zal hem volgende maand gaan aanschaffen en kan nu echt niet meer wachten!

Zal tegen die tijd wel wat foto's posten.
Ik zal snel gaan kijken of ik die karteltjes ook zie bij de start, was me in ieder geval niet opgevallen nog. Die gebouwen zijn cool, ik zit geregeld tijdens de race ernaar te kijken, vooral die oude gebouwen met zuilen enz!
Ja, je wordt echt gegrepen door dat formaat hoor. Gamen en films worden echt een belevenins, wacht maar tot je t ook nog in surround hoort!
(dat halo3, ik vind er geen xxx aan zeg. gears of war vind ik veel mooier. heb net call of duty4 binnen, ga nu ff kijken)

Digitale tv is wel een must hoor op zo'n kleine afstand. Ik kijk zelf nooit tv, maar t analoge signaal zit vol ruis en dat zie je.
Er zit wel n overscan op icm dvi-hdmi, maar dat is op te lossen met je videokaart. Ik hoor van verschillende kanten dat de PY dit niet heeft en een nog scherper beeld zou hebben. Ik heb t verschil nog niet kunnen zien, maar misschien moet je die ook nog s bekijken of ligt die boven t budget?
Veel plezier en maak foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:55
Ik heb de Samsung PS-50Q91HX besteld nadat ik deze in de winkel uitvoerig heb vergeleken met de Panasonic TH50PV70.

De Samsung PS-50Q91HX was 300 Euro voordeliger, heeft een 3de Hdmi en een hoofdtelefoonaansluiting wat dus de Panasonic TH-50PV70 niet heeft.
En het plaatje v/d Samsung PS-50Q91HX is gewoon :9~ :9~

Ik hoop alleen dat ik het scherm niet te groot heb gekozen voor mijn kijkafstand van 3.8 meter .

Alleen wil ik graag weten wat het verschil is tussen Samsung PS50Q97HDX en de PS-50Q91HX :?
Moris schreef op donderdag 15 november 2007 @ 20:38:
Ik hoop dat ik deze vraag hier mag stellen, ik weet anders niet waar het wel thuis hoort :)

Ik ben van plan om mij een Plasma aan te kopen met een beelddiagonaal van 127cm en ik zit ik er 3.8 meter vandaan.
Zelf ben ik een filmfanaat (DVD-matriaal), hou van tv kijken maar niet van gamen.

De tv’s waar tussen ik twijfel zijn de volgende toestellen en hebben zo beiden hun voor en nadelen, vindt ze beiden even goed :)

Het gaat om de Panasonic TH-50PV70 of de Samsung PS50Q92.

Hierbij heb ik nog een vraag ivm met een review die ik vond op
http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-PS50Q97HDX
Is de Samsung PS50Q97HDX misschien een UK-model dat niet voor de markt in Nederland/België bedoeld is?

Op http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-PS50Q97HDX/Design.php
is er op de Q97 een Optical Out te zien, die niet op de Q91 zit?

Gaat het hier wel om het zelfde toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ferry34 schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 01:39:
[...]
Er zit wel n overscan op icm dvi-hdmi, maar dat is op te lossen met je videokaart. Ik hoor van verschillende kanten dat de PY dit niet heeft en een nog scherper beeld zou hebben. Ik heb t verschil nog niet kunnen zien, maar misschien moet je die ook nog s bekijken of ligt die boven t budget?
Veel plezier en maak foto's!
De PY heeft geen overscan als je 'm op 1:1 pixelmapping zet. Zolang je 'm dus een full hd plaatje aanbiedt, raak je geen pixel kwijt.
Ik lees in de reviews dat ie (tov de Pio) inderdaad iets scherper is, en ook een beter schaduwdetail heeft. Want die geweldige zwartwaardes van de Kuro komen natuurlijk ergens vandaan. Die Pio's kun je ook wel wat meer schaduwdetail geven, maar dan offer je een beetje contrast op. Het zou met niets verbazen als de twee bij gelijke afstelling (dus afgesteld op schaduwdetail) praktisch dezelfde contrastwaarden hebben.
Volgens mij zit er gewoon niet erg veel tussen en is het maar nét of je die extra €400 wilt uitgeven. Ik weet het niet. Als ik vanmiddag van mijn stoel val van die Pio, neem ik 'm misschien wel. Ik heb 'm meer meegenomen in de test omdat ik het zelf wel eens wil zien, maar uitgaande van mijn ervaringen met de Pana van mijn broer denk ik toch dat het de PY70 wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou je me nu dan eindelijk als buddy willen toevoegen aangezien we straks hetzelfde scherm hebben staan...? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 10:14:
Zou je me nu dan eindelijk als buddy willen toevoegen aangezien we straks hetzelfde scherm hebben staan...? B)
Over my rotting corpse... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zet je de 42py70 eigenlijk op 1:1 pixelmapping ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

mphilipp schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 10:02:
Ik lees in de reviews dat ie (tov de Pio) inderdaad iets scherper is,
Scherper kan toch alleen als je meer pixels hebt? Aangezien een pixel een 'haast' oneindige scherpte heeft, omdat er geen bleeding is bij plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
mphilipp schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 10:02:
[...]

De PY heeft geen overscan als je 'm op 1:1 pixelmapping zet. Zolang je 'm dus een full hd plaatje aanbiedt, raak je geen pixel kwijt.
Ik lees in de reviews dat ie (tov de Pio) inderdaad iets scherper is, en ook een beter schaduwdetail heeft. Want die geweldige zwartwaardes van de Kuro komen natuurlijk ergens vandaan. Die Pio's kun je ook wel wat meer schaduwdetail geven, maar dan offer je een beetje contrast op. Het zou met niets verbazen als de twee bij gelijke afstelling (dus afgesteld op schaduwdetail) praktisch dezelfde contrastwaarden hebben.
Volgens mij zit er gewoon niet erg veel tussen en is het maar nét of je die extra €400 wilt uitgeven. Ik weet het niet. Als ik vanmiddag van mijn stoel val van die Pio, neem ik 'm misschien wel. Ik heb 'm meer meegenomen in de test omdat ik het zelf wel eens wil zien, maar uitgaande van mijn ervaringen met de Pana van mijn broer denk ik toch dat het de PY70 wordt.
Duidelijk.
Ik zal s kijken of ik beide toestellen s naast elkaar kan zien.
Overigens denk ik (hoop ik) dat de PY juist iets scherper is doordat de PV een overscan heeft en de PY niet. Het beeld wordt toch 5% gerekt en dat is niet goed voor de scherpte.
Calibratie en overscan wordt pas begin 2008 (die vent heeft t nogal druk geloof ik) en dan kan ik er iets meer over zeggen.
Ach, en anders moet dit scherm maar naar de huiskamer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 18:11:
*placeholder voor toekomstige OP, zit nogal krap in mijn tijd. Verwacht de komende dagen wat.*
Komt ie nog?
Want de dagen worden weken en de weken worden maanden... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Oscar Mopperkont schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 11:13:
[...]
Scherper kan toch alleen als je meer pixels hebt? Aangezien een pixel een 'haast' oneindige scherpte heeft, omdat er geen bleeding is bij plasma.
Precies daarom...de 42" Pio is 1024x768 en de Pana is 1920x1080. Op zich logisch dat ie scherper is, maar dat is geen garantie. Het ging mij overigens om dat meer schaduwdetail. Ook dat heeft wellicht te maken met iets meer pukkeltjes, maar toch...de Pio blijft duurder. Contrast kan overigens de illusie geven dat iets scherper is. Een standaard truuk met foto's die niet helemaal scherp zijn: draai eens flink aan de contrast knop of black/white levels en dan lijkt de foto veel scherper. Ook extra saturation wil helpen.

Ik neem vanmiddag een paar DVD's mee als een soort ultieme test. Trilogy van The Cure (HD gefilmd overigens) als 'blacker than black' test. Calle 54 als test voor kleurweergave en The Fifth Element (Superbit) voor de kick eigenlijk. The Cure is perfect als test voor zwart en schaduwdetail: die gasten zijn in het zwart gekleed, zwart geverfde haren, zwarte gitaren en het is donker. Als je dán nog detail ziet, is het goed. Jammer dat je de winkel niet even kunt verduisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ferry34 schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 11:18:
Calibratie en overscan wordt pas begin 2008 (die vent heeft t nogal druk geloof ik) en dan kan ik er iets meer over zeggen.
Ik kijk het even aan wat calibratie betreft. Die Pana's zijn uit de doos als behoorlijk goed. Ik weet niet of het opzienbarend veel gaat schelen als ik 'm dan nog een keer laat afstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

mphilipp schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 20:55:
[...]
Wat is er uit gekomen? Ben benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Pana natuurlijk *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Tuurlijk. Ik vond het verschil met de Pio niet echt heel erg wereldschokkend. Bovendien hadden ze alleen de duurste 42" staan, en die zou me €2600 lichter maken. Nou...daar moet ik nog een paar uurtjes voor werken, dus dan doen we maar niet.
Prima ding, en met een goede afstelling komt ie aardig in de buurt van de Pio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar zijn de fabrieksinstellingen van de Pana's niet al bijna perfect dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:12

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Hier nog een ervaring met de overstap van LCD naar Plasma:

Ik heb in Sept 2006 een Sony 32V2000 LCD gekocht. Niet direct de minste, hij kwam er in de testen altijd erg goed uit. Het ding gaf ook een prima beeld: mooie kleuren, scherp. Ik had er een digitale Samsung decoder aanhangen met scart, prima beeld, geen ruis of wat dan ook. DVD's keek ik via HDMI. Dat was helemaal smullen. Echter, na verloop van tijd gaan je toch bepaalde dingen opvallen. Zo was zwart nooit helemaal zwart, en zag je soms ook vreemde kleuren in donkere gebieden, het leek soms wel of er paarse vlekken in zaten. En ondanks dat de kijkhoek iets van 178 graden was, moest je er eigenlijk toch recht voor zitten om het mooiste beeld te krijgen. Tevens merkte ik dat er ook ghosting was. Met name bij snelle scene's (tennis, Formule 1) zag je dit. Het beeld was dan duidelijk niet scherp meer.

Affijn, ondertussen waren m'n ouders in de zomer van 2007 ook maar eens op zoek gegaan voor een vervanger van hun oude 4:3 CRT tv voor een platte. Nu is m'n vader zeer kritisch dus heeft ie alle vakbladen, reviews, testverlagen, forums enz enz gelezen. Uiteindelijk is hij terecht gekomen bij de Pioneer 428XD. Werkelijk een pracht toestel. Dus op zijn aanraden heb ik eens naar de 4280XA gekeken. Feitelijk hetzelfde toestel, maar dan zonder lichtsensor, digitale decoder, USB ingang en nog wat functies die ik toch niet nodig had. Ik heb in de winkel de 4280XA vergeleken met een Panasonic 42PV700, maar de 4280XA won het duidelijk. Deze heb ik dus maar meteen besteld. (ook nog even vergeleken met de nieuwe Sony 40V3000, maar ook dat was een groot verschil). Het verschil met LCD is erg groot. Zeker na de 200 uur inspelen is het overduidelijk dat plasma veel meer op de oude CRT lijkt dan LCD. De kleuren zijn echt sprankelend en zwart is zwart, ongeacht de hoek waarmee je naar de TV kijkt. Ik heb nu ook een HD decoder, en zelfs de SD uitzendingen zijn nu ongelofelijk scherp. En ondanks dat de TV "slechts" HD-Ready is zijn de HD beelden werkelend verbluffend. Onderzoek heeft ook uitgewezen dat je het verschil tussen Full-HD en HD-Ready op een paar meter afstand al niet meer ziet. Dat kan best kloppen, want ondanks dat Pioneer nu een 508 Full-HD heeft, komt de 428 er beter uit in de test qua scherpte en kleur.

De 4280XA en 428XD staan trouwens in een Duits audio/videomagazine als "Referenzklasse". En dat hebben ze naar mijn mening inderdaad verdiend. Toegegeven, € 2000 is niet weinig voor een TV, maar als je veel TV kijkt is het het geld absoluut waard. Ik heb zeker geen spijt dat ik overgestapt ben. Ik geniet nu 110% van m'n DVD's :)

Voor meer info, zie ook Nieuwe revolutionaire Pioneer : G8 series

[ Voor 5% gewijzigd door Microkid op 18-11-2007 10:36 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 22:33:
Maar zijn de fabrieksinstellingen van de Pana's niet al bijna perfect dan?
Bijna, maar niet helemaal. In de test op hdtv.co.uk zei die meneer dat ie 'm nog een beetje heeft kunnen tweaken. Je kunt niet veel aanpassen (ook niet in het service menu), maar de kleurfouten die erin zitten, vallen vrijwel niemand op. Hij kreeg de grayscale op orde en de RGB tracking vrijwel 100%. Maar de aanpassingen die hij moest doen waren minimaal. Vandaar dat ik zelf even wat testtoestanden draai om te zien hoe het is, en dan beslis ik wel of ik €200 wil uitgeven aan een calibratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren even naar Mediamarkt geweest om een LCD tv te zoeken die binnen ons budget (<950 euro) past.

De keuze is gewoonweg gigantisch! En de verschillen meestal miniem. Dus we waren naar 32" LCD's aan het lonken en uiteindelijk kwam een Samsung (880 euro) er als beste uit.

We gingen nog even verder met onze zoektocht en we zagen plotseling 40" Plasma TV's staan... Onze mond viel toch even open van verbazing... je wordt letterlijk in het beeld meegezogen, willen of niet!

Maar nu had ik een probleem waar ik nooit mee had rekening gehouden. De keuze LCD was zooo vanzelfsprekend... Dat ik nu toch twijfel een Plasma-scherm te kopen.

Na wat lectuur over inbranden, meer energieverbruik,... etc viel me vooral op dat de kleuren realistischer zijn bij een plasma tv, MAAR dat het optimale van een plasma slechts bovenkomt bij > 40".

Nu heb ik dus 2 vragen:
- Een LCD-scherm heeft met 1368 x 720 pixels (+-) een HD-ready label.
De meerderheid van de Plasma-schermen heeft een resolutie van 1024x768. Vormt dit geen nadeel dat de pixels groter zullen zijn? Of moet je daar verder van je beeld afzitten? (we zullen maar 2-3 m van het beeld verwijderd zijn)

- In de prijsklasse tot 950 euro vind je 37" LCD's en 37-40" Plasma's... Waar gaat jullie ervaring best naartoe, LCD of plasma dan? Want je zit op de grens... (Natuurlijk ga ik ze nog eens gaan bekijken, maar na een tijdje zie je gewoon overal sterretjes :p )

PS: wat me ook opviel op sommige schermen was dat de kleuren "overdreven" levendig waren, huidskleur was gewoon bijna oranje.. Ik neem aan dat dit aan een slechte instelling ligt? Indien wel, is het echt moeilijk objectief te vergelijken.. (Samsung & Philips kwamen trouwens meestal als beste boven..)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2007 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 13:15:
Gisteren even naar Mediamarkt geweest om een LCD tv te zoeken die binnen ons budget (<950 euro) past.

De keuze is gewoonweg gigantisch! En de verschillen meestal miniem. Dus we waren naar 32" LCD's aan het lonken en uiteindelijk kwam een Samsung (880 euro) er als beste uit.

We gingen nog even verder met onze zoektocht en we zagen plotseling 40" Plasma TV's staan... Onze mond viel toch even open van verbazing... je wordt letterlijk in het beeld meegezogen, willen of niet!

Maar nu had ik een probleem waar ik nooit mee had rekening gehouden. De keuze LCD was zooo vanzelfsprekend... Dat ik nu toch twijfel een Plasma-scherm te kopen.

Na wat lectuur over inbranden, meer energieverbruik,... etc viel me vooral op dat de kleuren realistischer zijn bij een plasma tv, MAAR dat het optimale van een plasma slechts bovenkomt bij > 40".

Nu heb ik dus 2 vragen:
De meerderheid van de Plasma-schermen heeft een resolutie van 1024x768. Vormt dit geen nadeel dat de pixels groter zullen zijn? Of moet je daar verder van je beeld afzitten? (we zullen maar 2-3 m van het beeld verwijderd zijn)

- In de prijsklasse tot 950 euro vind je 37" LCD's en 37-40" Plasma's... Waar gaat jullie ervaring best naartoe, LCD of plasma dan? Want je zit op de grens... (Natuurlijk ga ik ze nog eens gaan bekijken, maar na een tijdje zie je gewoon overal sterretjes :p )

PS: wat me ook opviel op sommige schermen was dat de kleuren "overdreven" levendig waren, huidskleur was gewoon bijna oranje.. Ik neem aan dat dit aan een slechte instelling ligt? Indien wel, is het echt moeilijk objectief te vergelijken.. (Samsung & Philips kwamen trouwens meestal als beste boven..)
Als het een samsung scherm is, dan is de kans groot dat ze het beeld op "dynamic" hebben gezet. Dan worden de kleuren wel heel fel inderdaad.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan mn TH50PV70 ook aan mn PC aantesluiten. Om zo HD films af te spelen. Heeft iemand hier misschien ervaring mee?
Kloppen de verhoudingen dan ook of wordt het nou 5% uitgerekt wat ik in de post van Ferry lees.
Zoja, is dit dan te veranderen? En wat moeten de specs van mn PC aan voldoen om vloeiend de film af te laten spelen?

BVD :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag had ik dit nog geweten:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 18:02:
Graag had ik dit nog geweten:

Dat is niet echt een wereldschokkend groot verschil, maar ga gewoon eens kijken in de winkel. Ga 2 meter van een plasma staan en kijk of je de pixels kunt zien (lijkt me niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar dat is toch waarop ze HD ready en Full HD bepalen, niet? Gevoelsmatig voelt dat dan als een achterstand tov HD-ready toestellen... Is maar een gok..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 14:05
Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 18:44:
Maar dat is toch waarop ze HD ready en Full HD bepalen, niet? Gevoelsmatig voelt dat dan als een achterstand tov HD-ready toestellen... Is maar een gok..
Dat wordt o.a. bepaald door het aantal beeldlijnen. Om 720p weer te kunnen geven heb je dus minimaal 720 beeldlijnen nodig. Dat hebben zowel de LCD's als de plasmaschermen.

Het verschil zit hem in de breedte van de pixels. Die zijn op een plasmascherm rechthoekig, en op een lcd vierkant.

Als je in een winkel gaat kijken zul je zien dat hd-materiaal er ook prima uitziet op plasmaschermen, zeker net zo scherp als op lcd.

Persoonlijk vond ik het bij full-hd (dus 1080p materiaal) wel een verschil op een afstandje van een paar meter waarbij de lcd qua detail in het voordeel was. Maar dat kan dus tegelijkertijd ook weer een nadeel zijn als je veel normaal materiaal (dus tv-signaal, dvd's etc) gaat kijken.

[ Voor 6% gewijzigd door Twynn op 18-11-2007 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Oscar Mopperkont schreef op zondag 18 november 2007 @ 18:06:
[...]

Dat is niet echt een wereldschokkend groot verschil, maar ga gewoon eens kijken in de winkel. Ga 2 meter van een plasma staan en kijk of je de pixels kunt zien (lijkt me niet).
Zie mijn reactie een paar posts hierboven. Dat verschil ga je niet zien. Je kan beter een goede HD-ready kopen dan een full-hd waar je momenteel toch niets aan hebt, aangezien er amper HP uitzendingen zijn.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:27
Of je hebt een collectie Blu-rays en HD-DVD's en HD uitzendingen op je pc staan;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euh.. er verschijnen steeds meer Native 1080p PS3 games..... dus halen die Full HD TV *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 19:52:
Euh.. er verschijnen steeds meer Native 1080p PS3 games..... dus halen die Full HD TV
Misschien speelt niet iedereen spelletjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een vreselijk gemis lijkt me dat... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 21:51:
Wat een vreselijk gemis lijkt me dat... :9
Ik kijk liever ter ontspanning lekker onderuitgezakt op de bank met een biertje in de hand naar een goede dvd.
En met hd films wacht ik nog wel even totdat de strijd tussen blueray en hddvd een winnaar heeft opgeleverd. Dus full hd hoef ik voorlopig ook niet

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2007 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 14:33:
Ik ben van plan mn TH50PV70 ook aan mn PC aantesluiten. Om zo HD films af te spelen. Heeft iemand hier misschien ervaring mee?
Kloppen de verhoudingen dan ook of wordt het nou 5% uitgerekt wat ik in de post van Ferry lees.
Zoja, is dit dan te veranderen? En wat moeten de specs van mn PC aan voldoen om vloeiend de film af te laten spelen?

BVD :D
Ik heb mn pc op deze tv aangesloten en de hd films zn adembenemend mooi. Ik zei t over de overscan omdat je hierdoor de instellingen in je videokaart moet bijstellen, omdat anders n stuk vd taakbalk uit beeld valt. Bovendien is t gewoon onnodig n overscan te hebben op n digitale uitgang. De PY heeft dit bijv niet en schijnt nog scherper te zijn, dus ga ik kijken wat er gebeurt als ik de overscan eruit haal. nogmaals: beeld is heel mooi, test t zelf maar in de winkel met n laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar draait HD DVD zonder judder (de achtergrond beelden in dit geval) op de PV/PY dan? In dat geval zou ik misschien weer beter kunnen overstappen op de Add-on van MS ipv de PS3/Blu-Ray te gebruiken voor films :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 12:23:
[...]

Komt ie nog?
M'n studie wil niet meewerken. :( . Dus als iemand tijd heeft een fatsoenlijke OP te maken, dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op zondag 18 november 2007 @ 21:41:
[...]

Misschien speelt niet iedereen spelletjes...
Zoals ik, ik kan m'n tijd veel beter besteden 8)
En een filmpje op z'n tijd moet ook kunnen
Is de 37PV70 (plasma) nog steeds de beste keuze als je 'm vnl. gebruikt voor gewoon TV kijken?
Of zijn er inmiddels betere plasma's zo rond de 1000 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 november 2007 @ 18:34:
[...]

M'n studie wil niet meewerken. :( . Dus als iemand tijd heeft een fatsoenlijke OP te maken, dan hoor ik dat graag.
Is niet erg, als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat ;)
Snutchz misschien? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Overbodig en offtopic

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2007 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Modbreak:reactie op overbodig & offtopic

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2007 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 12:23:
[...]

Komt ie nog?
Ach, gewoon slikken en weer doorgaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pfff ik dacht er eindelijk te zijn met mn keuze, de 42py70, maar in de winkel kon ie me nog steeds niet echt overtuigen (alleen de demo's gekeken hoor, niets aangesloten).
De demo's waren in 1080i kwaliteit, maar ik kon het verschil tussen hd-ready en full hd tv's nauwelijks zien bij 40". Verschil zal je neem ik aan vooral bij ronde vormen met groot kleurcontrast zien (bv rondingen in games)
Nu zag ik dat er ook voor de prijs van full hd's ook 50" plasma's te koop zijn, wat voor gamen natuurlijk ook retevet is. Qua specs en reviews op kieskeurig viel mn oog ook weer op de Philips 50PFP5532D (€1500), maar er zullen vast nog meer vergelijkbare toestellen zijn. Zitafstand is zo'n 3.0 meter, vuistregel is: hoe groter hoe vetter? (vooral voor films en games)

beamer is ook nog steeds een optie, maar financieel trek ik t niet om een full hd beamer te kopen (moet dan ook nog scherm + bluray/ps3 bij) en juist bij zo'n grootte lijkt me full hd wél een vereiste (anders vergooi je je geld weer met ps3 en bluray kwaliteit die je niet benut). Heb wel een perfecte rechthoekige kamer die nagenoeg helemaal verduisterd kan worden, scherm komt nog eens voor t raam te hangen ook, dus is er nog minder licht.

Voorlopig heb ik dus nog écht geen idee wat ik nu wil, terwijl ik nu toch ook echt wel zo'n apparaat in huis wil hebben. Budget is zo'n €1500 / 1700. Energie boeit me niet zo, huisgenoot betaald toch de helft }) en de verwarming kan dan een standje lager. Geluid gaat via de 5.1, dus zal me een wordt wezen als t niet klinkt. Ik ga er vooral mee gamen: 60% vd tijd; 30% films, 10% tv uitzendingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt-Cholo

Cpt-Cholo

I did it again...

ok, zoals gezegd, vallen de eerste nadelen op aan de sharps en ben ik zoals velen van jullie op mijn tweede keus gevallen, de 42PY70.

In het eerste geval viel mij wel op dat deze in Belgie niet te krijgen was. Dit komt omdat alhoewel deze voor de BENELUX bestemd was, door populariteit alleen in nederland verdeeld is en wij (belgen) het duitse model 42PZ70 gekregen hebben.

Ik ga deze TV waarschijnlijk dit weekend halen bij BestMedia in Belgie. Ze hebben er echter ook uitzonderlijk de PY (waarschijnlijk door vestigingen in Nederland).

Weet iemand of er verschillen zijn tussen de PZ en PY buiten de markt? Want de 42PY70 kost 1576 euro en de 42PZ70EA 1620 euro. Dan heb ik geen reden om 44 euro meer te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Cpt-Cholo schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 15:41:
Weet iemand of er verschillen zijn tussen de PZ en PY buiten de markt? Want de 42PY70 kost 1576 euro en de 42PZ70EA 1620 euro. Dan heb ik geen reden om 44 euro meer te betalen.
Misschien garantiegeneuzel; hij komt immers niet via de officiele importeur/distributeur. Ik heb 'm officieel en heb dus 2 jaar aan huis garantie. Met de PZ heb je ook wel garantie, maar mag je 'm opsturen als ie stuque is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies... liever wat meer betalen en zeer goede service hebben dan via zo'n louchy internet aanbieder iets bestellen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt-Cholo

Cpt-Cholo

I did it again...

Misschien garantiegeneuzel; hij komt immers niet via de officiele importeur/distributeur. Ik heb 'm officieel en heb dus 2 jaar aan huis garantie. Met de PZ heb je ook wel garantie, maar mag je 'm opsturen als ie stuque is...
Goed punt. Daar moet je voor 44 euro niet over twijfelen.
Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 17:33:
Precies... liever wat meer betalen en zeer goede service hebben dan via zo'n louchy internet aanbieder iets bestellen :9
Ah je bent niet alleen een deskundige in plasma's/LCD's, maar ook in louche winkels? Als je in België weet waar ze voor een "normale prijs" te koop zijn, mag je het me altijd zeggen. Liefst een winkel met louchescore onder de 2/5 aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ieder voor zich niet..? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Microkid schreef op zondag 18 november 2007 @ 10:26:
Hier nog een ervaring met de overstap van LCD naar Plasma:

Ik heb in Sept 2006 een Sony 32V2000 LCD gekocht. Niet direct de minste, hij kwam er in de testen altijd erg goed uit. Het ding gaf ook een prima beeld: mooie kleuren, scherp. Ik had er een digitale Samsung decoder aanhangen met scart, prima beeld, geen ruis of wat dan ook. DVD's keek ik via HDMI. Dat was helemaal smullen. Echter, na verloop van tijd gaan je toch bepaalde dingen opvallen. Zo was zwart nooit helemaal zwart, en zag je soms ook vreemde kleuren in donkere gebieden, het leek soms wel of er paarse vlekken in zaten. En ondanks dat de kijkhoek iets van 178 graden was, moest je er eigenlijk toch recht voor zitten om het mooiste beeld te krijgen. Tevens merkte ik dat er ook ghosting was. Met name bij snelle scene's (tennis, Formule 1) zag je dit. Het beeld was dan duidelijk niet scherp meer.

Affijn, ondertussen waren m'n ouders in de zomer van 2007 ook maar eens op zoek gegaan voor een vervanger van hun oude 4:3 CRT tv voor een platte. Nu is m'n vader zeer kritisch dus heeft ie alle vakbladen, reviews, testverlagen, forums enz enz gelezen. Uiteindelijk is hij terecht gekomen bij de Pioneer 428XD. Werkelijk een pracht toestel. Dus op zijn aanraden heb ik eens naar de 4280XA gekeken. Feitelijk hetzelfde toestel, maar dan zonder lichtsensor, digitale decoder, USB ingang en nog wat functies die ik toch niet nodig had. Ik heb in de winkel de 4280XA vergeleken met een Panasonic 42PV700, maar de 4280XA won het duidelijk. Deze heb ik dus maar meteen besteld. (ook nog even vergeleken met de nieuwe Sony 40V3000, maar ook dat was een groot verschil). Het verschil met LCD is erg groot. Zeker na de 200 uur inspelen is het overduidelijk dat plasma veel meer op de oude CRT lijkt dan LCD. De kleuren zijn echt sprankelend en zwart is zwart, ongeacht de hoek waarmee je naar de TV kijkt. Ik heb nu ook een HD decoder, en zelfs de SD uitzendingen zijn nu ongelofelijk scherp. En ondanks dat de TV "slechts" HD-Ready is zijn de HD beelden werkelend verbluffend. Onderzoek heeft ook uitgewezen dat je het verschil tussen Full-HD en HD-Ready op een paar meter afstand al niet meer ziet. Dat kan best kloppen, want ondanks dat Pioneer nu een 508 Full-HD heeft, komt de 428 er beter uit in de test qua scherpte en kleur.

De 4280XA en 428XD staan trouwens in een Duits audio/videomagazine als "Referenzklasse". En dat hebben ze naar mijn mening inderdaad verdiend. Toegegeven, € 2000 is niet weinig voor een TV, maar als je veel TV kijkt is het het geld absoluut waard. Ik heb zeker geen spijt dat ik overgestapt ben. Ik geniet nu 110% van m'n DVD's :)

Voor meer info, zie ook Nieuwe revolutionaire Pioneer : G8 series
2000 Euro voor ne 4280XA ??? I wish maar zal wel een typfout zijn zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'Omzet lcd-tv's schiet omhoog'

New York - De verkopen van lcd-tv's zijn in het derde kwartaal van dit jaar omhoog geschoten ten opzichte van dezelfde drie maanden in 2006.
Die van plasma-tv's moesten daarentegen een stapje terug doen.
Plasma was tot voor kort de overheersende technologie wat grote platte beeldschermen betreft.
Het afgelopen kwartaal gaf de omzet van plasmaschermen echter een daling met 19% naar $ 3,8 miljard te zien, hoewel het aantal toestellen dat in de fabriek van de band rolde met 2% toenam.
Bij de lcd-tv's, die in steeds grotere formaten beschikbaar zijn, viel op beide fronten progressie te noteren. De omzet steeg wereldwijd met 48% naar $ 17,5 miljard, terwijl het aantal verkochte apparaten een plus van 86% te zien gaf.
Zowel bij plasma als lcd wijst dit op prijsverlagingen.
Samsung bleef wat omzet betreft de grootste producent van lcd-tv's, gevolgd door Sony en Sharp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 10:38:
[...]
2000 Euro voor ne 4280XA ??? I wish maar zal wel een typfout zijn zeker
Nee hoor. http://www.kieskeurig.nl/...EB494C125730D00468EA2.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Samen met een vriend hebben wij bijna een jaar lang alle discussies op de diverse forums gevolgd. Plasma of LCD, Full HD of geen Full HD, digitale ontvanger of niet enzenz... Gek werd ik ervan!

Uiteindelijk is mijn maat voor een Full HD LCD (Samsung 40/87 serie) gegaan en ik voor een plasma, en kies je voor een Plasma dan ga je voor een Panasonic (leuke prijs) of een Pioneer (veel te duur). In eerste instantie ben ik niet voor een Full HD gegaan omdat ik in de diverse winkels geen verschil zag. Uiteindelijk ben ik toch overstag gegaan en heb ik gekozen voor de Full HD plasma van Panasonic th-42-py-70 (1550 euro!!!!! dus weet je onderhandelingsruimte).

Het maken van de keuze voelde als een bijzonder lastige bevalling! Ik gebruik de TV het meest om gewoon TV te kijken dus ik heb een Samsung digitale ontvanger erbij gekocht. Daarnaast kijk ik natuurlijk veel DVD films (hdmi), heb ik een Xbox 360 en een Wii.

Net als na een lastige bevalling was ik na het installeren van de apparatuur werkelijk in een euforische stemming!! Wat een beeld! Echt Perfect!!
Een dag later ben ik bij mijn maat gaan kijken naar zijn Full HD Samsung ook aangesloten met digitale Samsung ontvanger. Mensen geloof mij het verschil is GROOT!!!! De kleuren bij het kijken van TV-zenders bij een plasma zijn VEEL zachter mooier en subtieler.Bewegende beelden worden veel beter weergegeven op een plasma scherm. Achtergronden bij een LCD zijn vaak wat blur.

Zelfs bij de X-box 360 zie je dat de full HD Plasma het beter aankan! ook de Wii komt iets beter tot zijn recht.
Dus voor iedereen die niet te veel technische details wil lezen maar gewoon een advies wil van een ervaringsdeskundige (zo durf ik mij ondertussen wel te noemen;) die gewoon haarscherp TV wilt kijken en een spelcomputer erop aan wilt sluiten:
Ga voor een Full HD Plasma!!!!

Persoonlijk vond ik het design van Samsung veel mooier dan van Panasonic.De Pana PV 70 vind ik er goedkoop uitzien bijvoorbeeld door het dun plastic bedieningspaneel onder het scherm. Dit is Panasonic waarschijnlijk ook opgevallen en het nieuwe design van de Full HD toestellen zijn dan ook aanzienlijk verbeterd! Het bedieningspaneel zit nu netjes aan de zijkant. Het zijn kleine details die er uiteindelijk ook toe doen!
Ook vind ik 42 inc net dat kleine beetje extra geven dan een 40 inc. Ik zit op 2.5 meter afstand. In het begin is het groot maar je went er snel aan!

Voor iedereen die er nog niet uit is... Succes me je keuze en ik hoop dat dit bericht je keuze eenvoudiger heeft gemaakt!

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2007 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 13:09:
Full HD plasma van Panasonic th-42-py-70 (1550 euro!!!!! dus weet je onderhandelingsruimte)
Maar dat is omdat jullie beide tegelijk een scherm hebben gekocht toch..? Want €1550 is idd géén geld! Ik heb er uiteindelijk €1699 voor moeten betalen :9 en dat vond ik al een goede deal met €300 korting ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We hebben het scherm apart gekocht. Ik heb een vriend werken bij een mediazaak. ;) Ik heb de Pana 42-py-70 ook voor 1999 bij een "discounter" zien staan. Veel te duur dus! !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja is dan ook gwn een adviesprijs... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psies... gewoon 1550 hoor bij foka in rotjeknor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:08
Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 01:23:
pfff ik dacht er eindelijk te zijn met mn keuze, de 42py70, maar in de winkel kon ie me nog steeds niet echt overtuigen (alleen de demo's gekeken hoor, niets aangesloten).
De demo's waren in 1080i kwaliteit, maar ik kon het verschil tussen hd-ready en full hd tv's nauwelijks zien bij 40". Verschil zal je neem ik aan vooral bij ronde vormen met groot kleurcontrast zien (bv rondingen in games)
Nu zag ik dat er ook voor de prijs van full hd's ook 50" plasma's te koop zijn, wat voor gamen natuurlijk ook retevet is. Qua specs en reviews op kieskeurig viel mn oog ook weer op de Philips 50PFP5532D (€1500), maar er zullen vast nog meer vergelijkbare toestellen zijn. Zitafstand is zo'n 3.0 meter, vuistregel is: hoe groter hoe vetter? (vooral voor films en games)

beamer is ook nog steeds een optie, maar financieel trek ik t niet om een full hd beamer te kopen (moet dan ook nog scherm + bluray/ps3 bij) en juist bij zo'n grootte lijkt me full hd wél een vereiste (anders vergooi je je geld weer met ps3 en bluray kwaliteit die je niet benut). Heb wel een perfecte rechthoekige kamer die nagenoeg helemaal verduisterd kan worden, scherm komt nog eens voor t raam te hangen ook, dus is er nog minder licht.

Voorlopig heb ik dus nog écht geen idee wat ik nu wil, terwijl ik nu toch ook echt wel zo'n apparaat in huis wil hebben. Budget is zo'n €1500 / 1700. Energie boeit me niet zo, huisgenoot betaald toch de helft }) en de verwarming kan dan een standje lager. Geluid gaat via de 5.1, dus zal me een wordt wezen als t niet klinkt. Ik ga er vooral mee gamen: 60% vd tijd; 30% films, 10% tv uitzendingen.
Goh, dat is eigenlijk exact dezelfde ervaring als die ik vanmiddag had :/ Ik ben vanmiddag naar de MediaMarkt en BCC geweest, redelijk overtuigd dat ik de Panasonic 50PY70 wilde hebben... kom ik thuis, ben ik er redelijk van overtuigd dat ik terug bij af ben :P Ik zag werkelijk geen tot minimale verschillen tussen alle tv's. Zelfs alle LCD schermen vond ik er prachtig uitzien! Er draaide dan ook een blue ray demo met allemaal rustige beelden... dus tja, dat ziet er overal goed op uit.

Verschil tussen Full HD schermen en HD ready zie ik gewoonweg ook niet, ook niet van 1 meter afstand. Dat maakt voor mij niks meer uit. De Philips plasma vond ik er bijvoorbeeld ook prima uitzien! En daar lees je hier maar weinig over.

Dus tja, ik heb eigenlijk geen idee meer welke ik wil kopen :P Alleen dat het een 50 inch Plasma wordt met een budget van 2000 euro, niet veel meer. Pff.... 8)7

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Full HD demo's zijn er dan ook maar amper..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 20:18:
Full HD demo's zijn er dan ook maar amper..... ;)
Daar heb je ook geen reet aan. Die laten alleen maar mooie dingen zien. Je moet zelf eea aan bekend materiaal meenemen om af te spelen. Je hebt 0,0 aan het bekijken van een 'oeeee---aahhhh' demo die helemaal is toegespitst op de sterke kanten van een display. Je moet een test draaien waarvan jij zelf goed weet hoe 't eruit moet zien en die alle pijnpunten van zo'n display afgaat. Pas dan kun je zien of een scherm goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

't Gaat erom dat 'n hele hoop mensen beweren geen verschil te kunnen zien tussen een HD Ready en Full HD scherm in de winkel.... wat komt omdat Full HD schermen ook vaak dezelfde footage laten zien als hun kleine broertjes (720p) ;)

Plus dat Blu-Ray demo's ook vaak draaien op 720p ipv Native 1080p :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:04
Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 07:51:
't Gaat erom dat 'n hele hoop mensen beweren geen verschil te kunnen zien tussen een HD Ready en Full HD scherm in de winkel.... wat komt omdat Full HD schermen ook vaak dezelfde footage laten zien als hun kleine broertjes (720p) ;)

Ik word een beetje moe van dit soort reacties van jou. Je doet aannames en brengt dit als ware het de absolute waarheid. Verwar jouw wereldbeeld niet met iets lijkend op 'universele waarheid'.
Mensen delen hier hun ervaringen, het is tamelijk onbeschoft dit te bagatelliseren met opmerkingen als 'een hoop mensen beweren..' en dan een zogenaamde verklaring geven die zou moeten aantonen dat die mensen er naast zitten. En dit dan nog eens af te maken met de ;) smiley

Ik geef je dit mee omdat mensen in het algemeen eigenwijs overkomende jongentjes niet serieus nemen. Doe er je voordeel mee :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Gisteren vastbesloten naar de winkel om met een 42 inch PZ70 naar huis te gaan. Staat er een hd ready Kuro 42 inch naast. En dan ben je even stil. Wat een verschil in zwart en wit weergave in het voordeel van de Kuro. (Discovery HD als bron)

Nog met de instellingen gespeeld van de Pana. Wit kun je wel wat witter krijgen, maar blijft grauw. (Powersave stond uit.)

Prijsverschil tussen de beide tv's is natuurlijk enorm. Moet er dus nog even een paar nachtjes over slapen. :'(

Over 1 ding ben ik nu wel definitief uit. Ik zie het verschil niet tussen Full-HD en HD-ready. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abbadon schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 11:32:
[...]

Ik word een beetje moe van dit soort reacties van jou. Je doet aannames en brengt dit als ware het de absolute waarheid. Verwar jouw wereldbeeld niet met iets lijkend op 'universele waarheid'.
Mensen delen hier hun ervaringen, het is tamelijk onbeschoft dit te bagatelliseren met opmerkingen als 'een hoop mensen beweren..' en dan een zogenaamde verklaring geven die zou moeten aantonen dat die mensen er naast zitten. En dit dan nog eens af te maken met de ;) smiley

Ik geef je dit mee omdat mensen in het algemeen eigenwijs overkomende jongentjes niet serieus nemen. Doe er je voordeel mee :)
Abbadon schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 11:32:
[...]

Ik word een beetje moe van dit soort reacties van jou.
Zo te zien word jij behoorlijk moe van jezelf... ;)
Azqi schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 12:34:

Over 1 ding ben ik nu wel definitief uit. Ik zie het verschil niet tussen Full-HD en HD-ready. :+
Check dan maar 'ns effekes m'n vorige poske polleke... :+

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2007 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 07:51:
nou ja, dus niet dus waar ik was (BBC Delft). Daar was het gewoon 1080i, dus wel gewoon de Full HD resolutie. En daarbij kon ik het verschil dus nauwelijks zien, behalve bij een paar blaadjes van een kleine boom. Maar of dat nou doorslag gaf zo'n pak geld meer neer te tellen....

Toch eens kijken of ik niet achter die Philips plasma van 50" (5532?) aan kan gaan, voor zon 1400/1500 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 20:14:
[...]

nou ja, dus niet dus waar ik was (BBC Delft). Daar was het gewoon 1080i, dus wel gewoon de Full HD resolutie.
:o wat is dit voor nonsens..? _O-

Modbreak:Je was gewaarschuwd. Je gaat maar even een weekje afkoelen.

[ Voor 12% gewijzigd door Abbadon op 25-11-2007 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 22:20
Gefeliciteerd je hebt je nu verder verlaagt door iemand uit te lachen! :r die misschien niet zo in de materie zit zoals jij dat doet en niet het verschil weet tussen 1080i en 1080p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Azqi schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 12:34:
Nog met de instellingen gespeeld van de Pana. Wit kun je wel wat witter krijgen, maar blijft grauw. (Powersave stond uit.)

Prijsverschil tussen de beide tv's is natuurlijk enorm. Moet er dus nog even een paar nachtjes over slapen. :'(
Zet 2 willekeurige schermen naast elkaar en dan zie je elk detail dat niet helemaal lekker is. Maar nu ik 'm thuis heb staan, zie ik dat het met zwartweergave best goed zit. Wat zeg ik...het is gewoon helemaal top. Tuurlijk, een Kuro is misschien nóg zwarter, maar dat zie je alleen als ie er naast staat. Het verschil is misschien groot, maar dat wil nog niet zeggen dat de Panasonic geen mooi zwart laat zien. Ik denk zelfs dat de Pio iets tè zwart is, wat resulteert in het makkelijker dichtlopen van scenes met veel zwart. De Panasonic is daar iets beter in (schaduwdetail). Kijk voor de gein eens 'Trilogy' van The Cure of het concert van Diana Krall en dan weet je ook niet wat je ziet op een Panasonic.

Wat wél weer naar is, is dat ik dat gele niet goed eruit krijg. Op koel of normaal zijn de kleuren te blauw en op warm is het over de gehele linie een stuk beter, maar nog wel iets te geel. Ik heb me dus al ingeschreven voor een ISF tour. Dan zijn de kleuren en grayscale helemaal 100% en denk ik dat de Panasonic zonder gène de 'next best' naast de Pioneer genoemd kan worden. Als ie bij je thuis staat heb je geen moment spijt kan ik je garanderen. En de koffie smaakt ook zeer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat je niet gek maken door de specs. Maar vertrouw op wat je ziet. Een plasma is gewoon beter voor SD materiaal. Sterker nog, SD materiaal zal het beste worden weergegeven op een SD plasma met een resolutie van 852*480(!). Die dingen worden al 2 jaar niet meer gemaakt. En toch gebruikt van de doorsnee platte beeldbuis-tv-koper 90% het ding om alleen SD materiaal te bekijken.Nog geen 2% van de huishoudens heeft een HDDVD-BluRay speler en minder dan 10% heeft een PS3 of een XBOX 360.

Dan zit je dan met je 9.000 euro kostende 50 inch Pioneer Full HD scherm en het beeld is met SD niet eens zo goed als een 3 jaar oude plasma die toen 2.000 was en nu voor 600 euro in de winkel zou liggen.

Het gaat niet alleen om specs, ook niet als het om HD materiaal gaat. Een BluRay film ziet er ook waanzinning uit op een 720p scherm. Sterker nog, ook op een 480p plasma scherm ziet dat er fantastisch uit en als je verder dan 1 a 2 meter van het scherm staat dan zie je niet eens of je het op een 480p of een 1080p scherm bekijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iceme schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 21:03:
[...]

Gefeliciteerd je hebt je nu verder verlaagt door iemand uit te lachen! :r die misschien niet zo in de materie zit zoals jij dat doet en niet het verschil weet tussen 1080i en 1080p
Ja nog even hey... 8)7
mphilipp schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 22:40:
[...]

Ik heb me dus al ingeschreven voor een ISF tour. Dan zijn de kleuren en grayscale helemaal 100% En de koffie smaakt ook zeer goed.
Ik betwijfel of dat er uit gecalibreerd kan worden... :p hoor 't dan ook graag van je als het zover is... kan ik het altijd nog overwegen.. ikzelf vind het niet zo heel erg hinderlijk verder.

Jij kunt onmogelijk de Krups al binnen hebben.. :9 Heb 'm donderdag op de post gedaan... ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 23:27:
Ik betwijfel of dat er uit gecalibreerd kan worden
Ach...wie let er nou op jouw oordeel... Als Frank Doorhof (Mr.ISF) zegt dat het kan, dan hecht ik meer waarde aan zijn oordeel. Het is immers zijn dagelijkse werk.
Jij kunt onmogelijk de Krups al binnen hebben.
Hmm...is dat zo...? Hoe weet jij dat? Wie zou me er dan een hebben opgestuurd vraag ik me af.... Sinterklaas? Geloof jij daar nog in?

Iemand moet jou de oren eens wassen. Of je vingertjes breken, zodat je niet meer van die irritante smileys overal achter kan plakken. Je bent een heel naar mannetje, weet je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

mphilipp schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 22:40:
[...]

Zet 2 willekeurige schermen naast elkaar en dan zie je elk detail dat niet helemaal lekker is. Maar nu ik 'm thuis heb staan, zie ik dat het met zwartweergave best goed zit. Wat zeg ik...het is gewoon helemaal top. Tuurlijk, een Kuro is misschien nóg zwarter, maar dat zie je alleen als ie er naast staat. Het verschil is misschien groot, maar dat wil nog niet zeggen dat de Panasonic geen mooi zwart laat zien. Ik denk zelfs dat de Pio iets tè zwart is, wat resulteert in het makkelijker dichtlopen van scenes met veel zwart. De Panasonic is daar iets beter in (schaduwdetail). Kijk voor de gein eens 'Trilogy' van The Cure of het concert van Diana Krall en dan weet je ook niet wat je ziet op een Panasonic.
Thx voor de input. Ik ga het meenemen in mijn overwegingen. Een PY70 met een calibratie(200 euro via ISF tour) is nog altijd stukken goedkoper dan een Kuro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kura
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-06-2024

Kura

90% grind 10% sleep

Iemand moet jou de oren eens wassen. Of je vingertjes breken, zodat je niet meer van die irritante smileys overal achter kan plakken. Je bent een heel naar mannetje, weet je dat?
Quoted for truth...

Ima grip and sip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op zondag 25 november 2007 @ 01:02:
[...]

Ach...wie let er nou op jouw oordeel... Als Frank Doorhof (Mr.ISF) zegt dat het kan, dan hecht ik meer waarde aan zijn oordeel. Het is immers zijn dagelijkse werk.
Als Frank 't zegt... ;) Ben uitermate benieuwd! Enneh...gelieve niet m'n vingertjes te breken opdat ik mijn fantastische videospelletjes niet meer uit kan spelen :9

Nogmaals, jij kunt dat Krups apparaat onmogelijk al binnnen hebben... nog een Senseo'tje dan maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zondag 25 november 2007 @ 08:34:
Nogmaals, jij kunt dat Krups apparaat onmogelijk al binnnen hebben... nog een Senseo'tje dan maar?
Maar waarom dan? Alleen maar omdat jij hem nog niet binnen hebt? Geweldig...ik kan me écht niet voorstellen dat ik zó irritant was 30 jaar geleden...
Anywayz...ik neem nog een kopje. Ristretto deze keer dan maar.

Loop even naar je pappie toe en vraag of ie je een pak billenkoek geeft. Misschien helpt dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 11:09

Smarron

The bend

Ik heb destijds een ISF-calibratie uit laten voeren door Frank. Die gast weet echt wel waar hij over praat en ik zou ook veel waarde aan zijn mening (gebaseerd op keiharde praktijkervaring) hechten. Het is geen god ofzo, maar 1 van de weinigen in Nederland die echt verstand van zaken heeft op gebied van ISF-calibraties. Ik meen ook de enige in Nederland die certificaten in bezit heeft.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 22:42:
Sterker nog, SD materiaal zal het beste worden weergegeven op een SD plasma met een resolutie van 852*480(!).
Daar ben ik het niet mee eens. PAL SD materiaal heeft 576 beeldlijnen, er zal dus geschaald moeten worden. Alleen als het makkelijker zou zijn om van 576 naar 480 te gaan dan van 576 naar 768 zou je volgens mij gelijk hebben. De beste weergave bereik je door een paneel te hebben dat de resolutie heeft van het materiaal, dan hoeft er niet geschaald te worden. Maar als er wel geschaal moet worden, kun je het beste een veelvoud hebben of anders zoveel mogelijk pixels. Dat Full-HD panelen kennelijk moeite hebben met SD materiaal, komt door slechte tuners en niet door de resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Oscar Mopperkont schreef op zondag 25 november 2007 @ 11:11:
[...]
Dat Full-HD panelen kennelijk moeite hebben met SD materiaal, komt door slechte tuners en niet door de resolutie.
Klopt. Iedereen pakt die ellendige Samsung digitale decoders omdat ze lekker gratis zijn. Ik kijk nu al een jaar of 2 op Dreamboxen (eerst dBox II, later een Dreambox 500 en nu een 7025) en het beeld is perfect. Retestrak en helemaal niets op aan te merken. Het enige moment waarop het slecht is, is als er oude beelden getoond worden. Elke beeldfout wordt immers 10x opgeblazen op zo'n groot scherm.
Investeer die paar centen in een fatsoenlijke decoder en je hebt gewoon een prima beeld. Storingen en vastlopers heb ik écht nooit. Als er een probleem is, is het 99 van de 100 keer Casema die (weer) aan het klooien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voois
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-02 22:15
En wat is dan nu de beste volgens jullie?

tot 30"
30-37"
37"-42"
46"-50"

In de budgetten:
500-1000
1000-1500
1500-2000
2000-3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1080i is, behalve dat om en om steeds de helft van de lijnen wordt weergegeven, toch nog steeds de 1920x1080 resolutie (full hd)? Dus sowieso een groter aantal pixels in totaal dan 720p?
Nu weet ik dat Snutch niet al te serieus genomen moet worden, maar ik zit er hier toch niet naast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Laatst online: 11-09 22:20
Verwijderd schreef op maandag 26 november 2007 @ 01:10:
[...]

1080i is, behalve dat om en om steeds de helft van de lijnen wordt weergegeven, toch nog steeds de 1920x1080 resolutie (full hd)? Dus sowieso een groter aantal pixels in totaal dan 720p?
Nu weet ik dat Snutch niet al te serieus genomen moet worden, maar ik zit er hier toch niet naast?
Hier zijn de meningen over verdeeld, 1080i staat voor interlaced, dit betekend dat de 1080 lijnen worden geswitch, 1080i draait op 60hz dat betekend dat 60 maal per seconde wordt gewisseld tussen de even en oneven lijnen, eigenlijk zoals we ondertussen al 50 jaar tv kijken. Bij 720p word het beeld 60 maal per seconde volledig ververst dus zowel de even als oneven lijnen.

Wat betekend dit nou in de praktijk (ik begeef me op glad ijs nu want hier zijn de mening over verdeeld) Het menselijk ook zou instaat zijn iets van 25hz te zien. Dus bij een wisseling van boven de 25hz zouden wij eigenlijk niet meer zien dat constant de helft van het beeld zichtbaar is dus 1080i is een mooie oplossing om tot 1080 lijnen te komen als je niet genoeg bandbreedte hebt. Ik ben ook van mening dat feitelijk een 1080i signaal meer informatie bevat dan een 720p signaal, maar er zijn ook mensen die zeggen dat 1080i eigenlijk 540p op 30hz is dus minder informatie.

Het probleem is dat feitelijk 1080i een goede oplossing is alleen omdat plasma en lcd schermen niet i zijn maar P (Progressive) moet er een interne conversie plaatsvinden in de tv zelf en hoe goed dit bebeurd ligt weer aan de kwaliteit van de TV en natuurlijk de bron dus als je beelden hebt dan kan het voorkomen dat je interlaced artifecten krijgt.

Dus is 1080i beter als 720p, dit ligt aan de scaler en de bron.

De fullHD term is trouwens een sony marketing term, er is op dit moment geen echt fullHD standaarden , de enige echt hd standaarden zijn 720p en 1080i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 11:09

Smarron

The bend

Het is wel een full HD resolutie, maar het is geen full HD. Dat is alleen 1080p, 1080i is HD-ready.

Ik vind 720p persoonlijk ook mooier dan 1080i.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.