en dat was ook precies wat ik zei. Bij 1080i worden alle pixels, zei het om en om, van een 1920x1080 beeldscherm gebruikt.Smarron schreef op maandag 26 november 2007 @ 10:41:
Het is wel een full HD resolutie, maar het is geen full HD.
En dat bevestigt je vraag dan ook (althans, als ik ook gelijk heb
).
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Verwijderd
Ja daar ben ik nu ook wel benieuwd naarVoois schreef op zondag 25 november 2007 @ 20:22:
En wat is dan nu de beste volgens jullie?
tot 30"
30-37"
37"-42"
46"-50"
In de budgetten:
500-1000
1000-1500
1500-2000
2000-3000
Snutchz, jij weet vast wel wat de beste modellen zijn, zowel voor plasma als lcd
Ik waardeer je toegevoegde waarde hier enorm Snutchz...
Verwijderd
Snutchz is door de mod op "vakantie" gestuurd. Mod bedanktVerwijderd schreef op maandag 26 november 2007 @ 15:16:
Ja daar ben ik nu ook wel benieuwd naar
Snutchz, jij weet vast wel wat de beste modellen zijn, zowel voor plasma als lcd
Ik waardeer je toegevoegde waarde hier enorm Snutchz...
Verwijderd
Kunnen we niet nog een ticket voor hem kopen? Extra weekje vakantie?Verwijderd schreef op maandag 26 november 2007 @ 15:32:
[...]
Snutchz is door de mod op "vakantie" gestuurd. Mod bedankt
Ja bedankt...hij loopt nou op htforum te janken dat wij hem een zeur vinden...Verwijderd schreef op maandag 26 november 2007 @ 15:32:
[...]
Snutchz is door de mod op "vakantie" gestuurd. Mod bedankt
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Dan ben ik benieuwd hoe lang het duurt voordat hij daar een zeur wordt genoemd. Maar goed, het modje heeft het werk gedaan. Nu gaan we weer over op de inhoud van het topic.
Verwijderd
Ja maar nu is de vraag van Voois nog steeds niet beantwoordt, wat zijn de beste modellen?
Die is dan ook niet te beantwoorden, zoals wel duidelijk is geworden in deze topic.Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 00:15:
Ja maar nu is de vraag van Voois nog steeds niet beantwoordt, wat zijn de beste modellen?
Wat voor spul wordt er bekeken, hoe vaak, welke afstand, etc, etc hebben allemaal invloed.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
En vooral...hoe kritisch ben je zelf? Veel mensen zien bepaalde dingen toch niet, dus die kunnen beter hun geld in de zak houden. Toch? Als ik zie hoeveel mensen vol trots hun Gamma LCD-TV laten zien die gemaakt lijkt te zijn van MiniSteck...kmf schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 00:37:
[...]
Die is dan ook niet te beantwoorden, zoals wel duidelijk is geworden in deze topic.
Wat voor spul wordt er bekeken, hoe vaak, welke afstand, etc, etc hebben allemaal invloed.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Verwijderd
Ik hoorde dat de Consumentenbond onlangs weer een tv test heeft gedaan. Wie weet wat daar de uitkomst van was?mphilipp schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 00:39:
[...]
En vooral...hoe kritisch ben je zelf? Veel mensen zien bepaalde dingen toch niet, dus die kunnen beter hun geld in de zak houden. Toch? Als ik zie hoeveel mensen vol trots hun Gamma LCD-TV laten zien die gemaakt lijkt te zijn van MiniSteck...
Same as always: goedkope shit is het best. Het is consumentenbond.Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 07:19:
[...]
Ik hoorde dat de Consumentenbond onlangs weer een tv test heeft gedaan. Wie weet wat daar de uitkomst van was?
Ik denk dat de vraag wel degelijk te beantwoorden is. Alleen zijn er meerdere antwoorden....
Kritisch of niet, vermogend of niet, blind of niet. Er is ongetwijfeld een mooie TOP 5 samen te stellen.
Kritisch of niet, vermogend of niet, blind of niet. Er is ongetwijfeld een mooie TOP 5 samen te stellen.
Dan kan je aan de hand van dit topic een mooi opzetje maken toch?Voois schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 09:09:
Ik denk dat de vraag wel degelijk te beantwoorden is. Alleen zijn er meerdere antwoorden....
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Dat is nu juist de bedoeling. Alleen denk ik dat andere dat beter kunnen dan ik aan gezien ik er de ballen verstand van heb. Wellicht dat jij het kunt?Dan kan je aan de hand van dit topic een mooi opzetje maken toch?
Verwijderd
Kom, kom, niet zo bescheiden he. Volgens mijn kun je het zelf vast beter dan dat je denkt...Voois schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 10:08:
Dat is nu juist de bedoeling. Alleen denk ik dat andere dat beter kunnen dan ik aan gezien ik er de ballen verstand van heb. Wellicht dat jij het kunt?
Als jij nou eens begint zijn anderen vast wel bereid om de lijst aan te vullen of aan te passen. En gezamelijk komen we dan misschien wel tot een mooie lijst.
Nou vooruit een klein voorzetje dan:Kom, kom, niet zo bescheiden he. Volgens mijn kun je het zelf vast beter dan dat je denkt...
Als jij nou eens begint zijn anderen vast wel bereid om de lijst aan te vullen of aan te passen. En gezamelijk komen we dan misschien wel tot een mooie lijst.
Diagonaal | LCD/Plasma | Merk | Model | FullHD/ HDReady | Prijs | Ranking |
<30 | Geen idee | |||||
30-37 | P | Panasonic | TH-37PV70 | HDR | € 915,00 | 1 |
42-46 | P | Panasonic | TH-42PV70 | HDR | € 995,00 | 1 |
42-46 | L | Samsung | LE40R86B | HDR | € 1050,00 | 2 |
42-46 | L | Samsung | LE46F86B | FHD | € 2000,00 | 1 |
...ff nog in een tabelletje knallen...
Zo nu zijn jullie aan de beurt!
[ Voor 69% gewijzigd door Voois op 27-11-2007 11:02 ]
Waar letten jullie (diegene die een Plasma hebben gekocht) op in de winkel bij het beoordelen? Ik ben nu een paar keer langs een paar zaken geweest en ik zie werkelijk door de bomen het bos niet meer. Ik heb gekeken naar de Samsung Q91, C91, Panasonic PV70, PY70, etc... ze zien er allemaal goed uit als je naar dat beeld kijkt!
Hebben jullie misschien tips waar ik op moet letten, of ervaringen wat jullie over de streep heeft getrokken?
Hebben jullie misschien tips waar ik op moet letten, of ervaringen wat jullie over de streep heeft getrokken?
iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB
Vergeet niet dat LCD en Plasma progressieve schermen zijn van nature. Dus elk interlaced signaal wordt eerst gedeïnterlaced. Wanneer het originele materiaal film is (dat progressive is) dat vervolgens omgezet werd naar een interlaced signaal, kan een goede de-interlacer dit detecteren en perfect de originele progressive frames terug reconstrueren. Of maw, je ziet dan totaal geen verschil tussen 1080i en 1080p.Verwijderd schreef op maandag 26 november 2007 @ 12:35:
[...]
en dat was ook precies wat ik zei. Bij 1080i worden alle pixels, zei het om en om, van een 1920x1080 beeldscherm gebruikt.
Is het bronmateriaal video (dwz interlaced), dan is elk opeenvolgend field afkomstig van een ander beeld, en moet de deinterlacer wél de helft van de pixels erbij verzinnen.
Panasonic TH-37PV70FA of Samsung LE-37M86BD ?
Ik heb alleen de Samsung in real life gezien en was onder de indruk (in combinatie met PS3), ik was benieuwd of mensen beide TV's in het echt hebben gezien en op basis van hun ervaringen (of technische kennis) iets kunnen roepen wat mijn keuze makkelijker maakt.
Ik heb alleen de Samsung in real life gezien en was onder de indruk (in combinatie met PS3), ik was benieuwd of mensen beide TV's in het echt hebben gezien en op basis van hun ervaringen (of technische kennis) iets kunnen roepen wat mijn keuze makkelijker maakt.
Geniet maar tweak met mate
Voor 80,- meer zou ik sowieso voor 42 inch gaan...
OK, point taken, voor dat kleine bedrag kun je grotere TV krijgen, maar heb je toevallig ook een antwoord op de vraag of je liever voor de Samsung LCD zou gaan of voor de Panasonic Plasma?Voois schreef op woensdag 28 november 2007 @ 12:36:
Voor 80,- meer zou ik sowieso voor 42 inch gaan...
Mijn gebruik: Xbox360, HD-DVD, gewoon DVD en digitale TV. De woonkamer is 30m2 dus ik zal ongeveer 3/3,5 meter van mijn TV zitten.
zit met hetzelfde dilemma, maar overal waar ik kijk gaat de voorkeur toch naar plasma uit.
De Panasonic TH-42PV70 zou een top ding moeten zijn voor iets minder dan 1000,-
Kantekening: de nieuwe samsungs hebben de functie dat zwart echt zwart is en of de vergelijking dan nog opgaat dat Plasma mooier zou zijn dan LCD weet ik ook niet.
In de winkel vond ik de Samsung een stuk helderder (lichter) maar de Plasma's waren qua kleuren toch een stuk mooier/echter. De samsungs lijken gephotoshopt beeld te geven, een beetje nep maar wel mooi.
De Panasonic TH-42PV70 zou een top ding moeten zijn voor iets minder dan 1000,-
Kantekening: de nieuwe samsungs hebben de functie dat zwart echt zwart is en of de vergelijking dan nog opgaat dat Plasma mooier zou zijn dan LCD weet ik ook niet.
In de winkel vond ik de Samsung een stuk helderder (lichter) maar de Plasma's waren qua kleuren toch een stuk mooier/echter. De samsungs lijken gephotoshopt beeld te geven, een beetje nep maar wel mooi.
Verwijderd
Ik zit ook nog te twijfelen of k voor de 50pv70 van panasonic ga of de 50c91 van samsung.. Zo op het eerste gezicht kan ik er niet veel verschil in zien. En het design van de C91 vind ik ook een stuk mooier. En het kost me een stuk minder geld 
Wat is eigenlijk het panel contrast van de C91?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2007 15:50 ]
En het is niet zoals zo´n beetje altijd het geval is, gewoon een verkooppraatje van Samsung? Overigens zijn de zwartwaardes van LCD bij sommige LCD´s al een tijdje gewoon goed. Volgens mij tijdje geleden nog een test gelezen waarin een Sony LCD het qua zwartwaarde won van een plasma. Maar weet niet of dat ook meebrengt dat ze goed zijn in het weergeven van grijstinten, anders heb je nog dat een zwartvlak geen detail heeft.Voois schreef op woensdag 28 november 2007 @ 14:31:
Geef je helemaal gelijk. Dus een BESTE keuze maken is onmogelijk. Er is dus eigenlijk alleen een minst slechte en dat is altijd degene die beter is dan die van je buurman...Oscar Mopperkont schreef op woensdag 28 november 2007 @ 15:47:
[...]
En het is niet zoals zo´n beetje altijd het geval is, gewoon een verkooppraatje van Samsung? Overigens zijn de zwartwaardes van LCD bij sommige LCD´s al een tijdje gewoon goed. Volgens mij tijdje geleden nog een test gelezen waarin een Sony LCD het qua zwartwaarde won van een plasma. Maar weet niet of dat ook meebrengt dat ze goed zijn in het weergeven van grijstinten, anders heb je nog dat een zwartvlak geen detail heeft.
Verwijderd
Het contrast = 1500/1 van de PS-50C91HVerwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 15:42:
Ik zit ook nog te twijfelen of k voor de 50pv70 van panasonic ga of de 50c91 van samsung.. Zo op het eerste gezicht kan ik er niet veel verschil in zien. En het design van de C91 vind ik ook een stuk mooier. En het kost me een stuk minder geld
Ikzelf heb hem in mijn bezit en ik kan je verzekeren ik zou hem momenteel met geen enkel ander toestel willen ruilen
Het is voor mij dus inderdaad een Panasonic 42PZ70 geworden. Vond de meerprijs voor de Kuro echt te gortig. Heb bij de 2e keer kijken de Kuro ook uit gelaten en dan is het wit en zwart opeens goed genoegAzqi schreef op zondag 25 november 2007 @ 01:33:
[...]
Thx voor de input. Ik ga het meenemen in mijn overwegingen. Een PY70 met een calibratie(200 euro via ISF tour) is nog altijd stukken goedkoper dan een Kuro.
Staat sinds vandaag te draaien en tot zover ben ik erg tevreden. PS3 weergave ziet er erg mooi uit en de analoge SD weergave is zeer behoorlijk te noemen.(Pas nieuwe kabels gekocht, scheelde enorm) Nu nog even wachten op digitale tv.
Klopt. Als ik Diana Krall in Paris op zet, zie je ook écht een paar hele mooie zwartpartijen. Dat die Kuro 'beter' is, wil niet zeggen dat de Pana 'slecht' is in zwart. Hij is er zeker goed in. De Kuro is wat contrastrijker (misschien wel iets tè), maar de Panasonic is zeker niet slecht.Azqi schreef op woensdag 28 november 2007 @ 19:30:
[...]
Het is voor mij dus inderdaad een Panasonic 42PZ70 geworden. Vond de meerprijs voor de Kuro echt te gortig. Heb bij de 2e keer kijken de Kuro ook uit gelaten en dan is het wit en zwart opeens goed genoeg
Waarom zou ik voor de Panasonic 42PZ70 gaan en niet de 200,- duurdere Panasonic 42PZ700 ?
Update: ik wil een goede keuze maken tussen de Panasonic TH-42PV70 of Samsung LE-40M86BD ?RJ schreef op woensdag 28 november 2007 @ 11:47:
Panasonic TH-37PV70FA of Samsung LE-37M86BD ?
Uit de test in What Hifi komt de Panasonic beter uit de bus maar hij mist wel S-video en composite ingang. De Samsung is onder de LCD's volgens de test (op de bravia na) wel een erg goede alleen niet zo goed als de Panasonic. Samsung heeft wel FullHD en de Panasonic niet. Kortom; allebei zijn goede kanten en slechte kanten.
Wat zouden jullie doen? op basis van jullie ervaringen?
Gaan kijken naar beide schermen, en op basis van wat je dan ziet en wat je budget is een keuze maken.. Jij bent namelijk de enige die die keuze goed kan maken. Ik weet dat hier waaschijnlijk veel mensen plasma gaan roepen (omdat dat voor hen schijnbaar de goede keuze was vanwege de eigenschappen die zij belangrijk vinden, maar dat hoeft niet per definitie voor jou te gelden!)RJ schreef op donderdag 29 november 2007 @ 12:32:
Maar het hangt er wel vanaf wat je er voornamelijk mee wilt gaan afspelen e.d.
Gaan kijken doe ik zeker, en heb de Samsung (weliswaar in de 37") gezien. De plasma wil ik ook nog graag gaan bekijken.Twynn schreef op donderdag 29 november 2007 @ 12:59:
[...]
Maar het hangt er wel vanaf wat je er voornamelijk mee wilt gaan afspelen e.d.
Gekeken naar de specs; en wetende dat ik voornamelijk (digitaal) TV en (gewone) DVD ga kijken + gamen op Xbox360, hebben jullie dan nog tips waar ik op moet letten? Ik begreep dat ghosting bij de Samsung duidelijker merkbaar is dan op de Panasonic, maar het feit dat je bij de Samsung FullHD krijgt is met oog de toekomst (HD-DVD icm XBOX) ook erg interessant.
Als iemand nog een beargumenteerde reden heeft waarom hij/zij de ene boven de ander zou kiezen; graag!
Ik neem aan dat je weet dat die PV70 een plasma TV is ? Je moet dus blijkbaar kiezen tussen een plasma en een LCD. Dus nogal fundamentele keuze.RJ schreef op donderdag 29 november 2007 @ 12:32:
[...]
Update: ik wil een goede keuze maken tussen de Panasonic TH-42PV70 of Samsung LE-40M86BD ?
Uit de test in What Hifi komt de Panasonic beter uit de bus maar hij mist wel S-video en composite ingang. De Samsung is onder de LCD's volgens de test (op de bravia na) wel een erg goede alleen niet zo goed als de Panasonic. Samsung heeft wel FullHD en de Panasonic niet. Kortom; allebei zijn goede kanten en slechte kanten.
Het ontbreken van S-Video en Composite zou ik sowieso negeren :
1) dergelijke signalen zien er op de meeste platte TVs sowieso vrij slecht uit.
2) als je het toch persé moet hebben, kun je nog altijd via een van de SCART-ingangen werken. Een verloopstukje van S-Video en/of Composite naar SCART kost werkelijk geen geld.
Ik denk dat beide TVs eigenlijk best wel goed zijn in hun prijsklasse. Wil je voornamelijk naar TV en DVDs kijken, dan zou ik voor de PV70 gaan. Ga je voornamelijk gamen (en dan nog in HD) dan zou ik voor de M86 gaan.
Ik weet dat de PV70 een plasma is en de Samsung een LCD, daarom ook in dit topic. Mag ik opmaken uit je reactie dat je met allebei ervaring hebt? En specifieker: waarom is de Samsung beter voor gamen dan de Panasonic?Twixie schreef op donderdag 29 november 2007 @ 13:34:
[...]
Ik neem aan dat je weet dat die PV70 een plasma TV is ? Je moet dus blijkbaar kiezen tussen een plasma en een LCD. Dus nogal fundamentele keuze.
Het ontbreken van S-Video en Composite zou ik sowieso negeren :
1) dergelijke signalen zien er op de meeste platte TVs sowieso vrij slecht uit.
2) als je het toch persé moet hebben, kun je nog altijd via een van de SCART-ingangen werken. Een verloopstukje van S-Video en/of Composite naar SCART kost werkelijk geen geld.
Ik denk dat beide TVs eigenlijk best wel goed zijn in hun prijsklasse. Wil je voornamelijk naar TV en DVDs kijken, dan zou ik voor de PV70 gaan. Ga je voornamelijk gamen (en dan nog in HD) dan zou ik voor de M86 gaan.
Ik ga voornamelijk DVD/TV kijken en als twee pas gamen, maar aangezien de Samsung wel full-HD is neig ik (met oog op de toekomst (HD-DVD) naar deze. De Panasonic kan ook 1080p signaal verwerken maar ik neem aan dat het downscalen daarvan wel kwaliteitsverlies met zich meebrengt? Omdat deze uit de (in mijn ogen) betrouwbare tests en in reviews als ' beter' wordt ervaren ben ik echt in dubio.
Uit diverse topics en discussies heb ik op gemaakt dat het verschil tussen 720p en 1080p zou gering is, zeker als je verder dan 2mtr van het scherm zit dat het geen meerwaarde zou zijn...
Verwijderd
...mede afhankelijk van je scherm grootte uiteraard. Hoe groter het scherm, hoe verder weg je kan zitten om het verschil nog te zien.Voois schreef op donderdag 29 november 2007 @ 22:39:
Uit diverse topics en discussies heb ik op gemaakt dat het verschil tussen 720p en 1080p zou gering is, zeker als je verder dan 2mtr van het scherm zit dat het geen meerwaarde zou zijn...
Ik zou durven stellen dat 1080 op een 42" LCD/plasma totaal geen zin heeft bij normaal gebruik (dus NIET met kijkafstanden van 70cm !!!!!!)
Vanaf 50" ZOU je 1080 kunnen overwegen, doch zit je iets meer als 3m afstand van scherm moet je al deftig kunnen kijken om veel verschil te zien tussen 720p en 1080p
Ik heb een 50" en kijk vanaf 3.5m afstand. 720p gescalede DVD's zien er hééél mooi uit !
Ook gewone kabelTV is prima (wat op een soortgelijk 1080 scherm wel eens zou kunnen tegenslagen tenzij een duurdere)
Voor de rest zal een 1080 scherm meer electriticeit verbruiken, warmer worden etc
Ik ben in ieder geval tevreden!
Note: bij het bekijken van film is geluid van even groot belang en zelfs van groter belang dan beeld! (zeker aangaande de 720p <> 1080i/p discussies)
Als je een pak eurietjes kan uitsparen door "maar" een 720p scherm te kopen moet je mischien eens zien of je het kan besteden aan een leuke HT set ! Ipv het geluid door de meestal brakke onboard speakers te pompen...
Vanaf 50" ZOU je 1080 kunnen overwegen, doch zit je iets meer als 3m afstand van scherm moet je al deftig kunnen kijken om veel verschil te zien tussen 720p en 1080p
Ik heb een 50" en kijk vanaf 3.5m afstand. 720p gescalede DVD's zien er hééél mooi uit !
Ook gewone kabelTV is prima (wat op een soortgelijk 1080 scherm wel eens zou kunnen tegenslagen tenzij een duurdere)
Voor de rest zal een 1080 scherm meer electriticeit verbruiken, warmer worden etc
Ik ben in ieder geval tevreden!
Note: bij het bekijken van film is geluid van even groot belang en zelfs van groter belang dan beeld! (zeker aangaande de 720p <> 1080i/p discussies)
Als je een pak eurietjes kan uitsparen door "maar" een 720p scherm te kopen moet je mischien eens zien of je het kan besteden aan een leuke HT set ! Ipv het geluid door de meestal brakke onboard speakers te pompen...
Wellicht een beetje offtopic maar uitgaande van de TH-42PV70 of TH-42PV700 welke HT zou je dan adviseren? Wellicht ook nog een HD tuner erbij??jvanhambelgium schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 08:49:
[ Voor 4% gewijzigd door Voois op 30-11-2007 09:24 ]
Het is net wat Twynn zei. Ik kan je wel gaan vertellen dat ik de Panasonic plasma icm de xbox360 n stuk mooier vond dan de Samsung en dat ik de Pana dan ook heb gekocht, maar het gaat er natuurlijk om wat jij vindt.RJ schreef op donderdag 29 november 2007 @ 13:22:
[...]
Gaan kijken doe ik zeker, en heb de Samsung (weliswaar in de 37") gezien. De plasma wil ik ook nog graag gaan bekijken.
Gekeken naar de specs; en wetende dat ik voornamelijk (digitaal) TV en (gewone) DVD ga kijken + gamen op Xbox360, hebben jullie dan nog tips waar ik op moet letten? Ik begreep dat ghosting bij de Samsung duidelijker merkbaar is dan op de Panasonic, maar het feit dat je bij de Samsung FullHD krijgt is met oog de toekomst (HD-DVD icm XBOX) ook erg interessant.
Als iemand nog een beargumenteerde reden heeft waarom hij/zij de ene boven de ander zou kiezen; graag!
Je moet hetvolgende doen: ga naar de winkel met content die jij zelf thuis hebt en waarvoor je de tv gaat gebruiken. Dus neem je xbox360 mee en bijv je dvd-speler en ga maar s kijken.
Dan, en alleen dan, kun je een goede keuze maken.
Let op de kleuren, ghosting, details in het zwart. Gewoon wat jij belangrijk vindt in een tv.
Full hd vs hd-ready. Moeilijk. Ik heb een hd-ready plasma en ook de HD-DVD speler add on en t beeld is adembenemend. Ik heb nog steeds geen scherm gezien met n duidelijk mooier beeld, ook niet op de full hd plasma's en zeker niet op een lcd full hd.
Maar nogmaals: misschien vind jij van wel en moet je t zelf gaan bekijken. Zeker niet alleen naar specs kijken.
Ik wilde zelf eerst ook het liefst een full HD scherm maar ik ben hier op teruggekomen. 1080P full HD is overrated imho. Ik ben al diverse keren naar winkels geweest om me te oriënteren, maar ik zie simpelweg het verschil niet terug in beeldkwaliteit. Zelfs niet bij 50 inch schermen van 1 meter afstand. Full HD kun je daarom beter zien als een leuke feature, maar het zou geen vereiste moeten zijn bij een nieuwe tv.
iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB
Voordeel van Full HD is dan wel weer volgens mij dat je geen last hebt dat je PC beeld niet fatsoenlijk wordt weergegeven (volgens mij). Of heb ik dat verkeerd (overscan was dat volgens mij)BackSlash schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 10:52:
Ik wilde zelf eerst ook het liefst een full HD scherm maar ik ben hier op teruggekomen. 1080P full HD is overrated imho. Ik ben al diverse keren naar winkels geweest om me te oriënteren, maar ik zie simpelweg het verschil niet terug in beeldkwaliteit. Zelfs niet bij 50 inch schermen van 1 meter afstand. Full HD kun je daarom beter zien als een leuke feature, maar het zou geen vereiste moeten zijn bij een nieuwe tv.
Die overscan valt gewoon te corrigeren met de laatste drivers van ATI en Nvidiastimpyrulez schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 11:44:
[...]
Voordeel van Full HD is dan wel weer volgens mij dat je geen last hebt dat je PC beeld niet fatsoenlijk wordt weergegeven (volgens mij). Of heb ik dat verkeerd (overscan was dat volgens mij)
Das beters, dat wist ik niet.d0s schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 13:46:
[...]
Die overscan valt gewoon te corrigeren met de laatste drivers van ATI en Nvidia
Ik ben ook erg tevreden met mijn HD-Ready 42" (42PV70)
HD-Ready valt me erg mee idd.
TV Signaal heb ik er nog niet op aangesloten, pas na dit weekend als de oude tv is verkocht, maar ging me toch om PS3/PC gebruik.
TV Signaal heb ik er nog niet op aangesloten, pas na dit weekend als de oude tv is verkocht, maar ging me toch om PS3/PC gebruik.
HD-ready valt mee? Wat bedoel je daarmee?Gman schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 15:27:
Ik ben ook erg tevreden met mijn HD-Ready 42" (42PV70)
De testen zijn zeer positief over de 42PV70 en de testen zijn over de 40M86B toch een stuk minder positief maar ik heb het idee dat meer mensen die hebben, ik vraag me dan af waarom ze de LCD hebben verkozen boven de plasma?
Hij zal 720p "high definition" materiaal bedoelen dat uit z'n PS3 zal komen...
[ Voor 9% gewijzigd door jvanhambelgium op 30-11-2007 19:25 ]
Dat heeft een paar redenen. Allereerst kopen veel mensen een hd tv voor hun xbox360 of ps3 en in de winkel of op de beurzen zijn deze altijd aangesloten op een lcd.RJ schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 17:36:
[...]
HD-ready valt mee? Wat bedoel je daarmee?
De testen zijn zeer positief over de 42PV70 en de testen zijn over de 40M86B toch een stuk minder positief maar ik heb het idee dat meer mensen die hebben, ik vraag me dan af waarom ze de LCD hebben verkozen boven de plasma?
Dit komt omdat een lcd beter presteert in een fel verlichte winkel.
Ten tweede hebben samsung en microsoft natuurlijk een deal, waardoor ook al die demopods zijn voorzien van een lcd en dus ziet iedereen n xbox icm een lcd.
Ten derde is een lcd veel makkelijker te vervoeren voor die winkels en naar die beurzen toe.
Ook was (!) het zo dat een lcd veel goedkoper was dan een plasma.
HIerdoor is het ook zo dat voor heel veel mensen een lcdtv, hun eerste hd tv is en in vergelijking met hun oude crt toestel, is t dan allemaal fantastisch.
Helaas kijken mensen vaak bij t kiezen voor een tv helemaal niet naar plasma, ook door de vooroordelen van plasma. (terwijl plasma juist voor gamers en filmliefhebbers geweldig is)
Maar lcd heeft ook zn nadelen en je ziet de laatste tijd veel mensen overstappen naar plasma.
Misschien ook omdat er nu ook full hd plasma's zijn, maar ik kan hoe vaak en hoe veel ik ook vergelijk, echt geen verschil zien in beeldkwaliteit tussen hd-ready en full hd.
Ik heb nog steeds geen enkel scherm gezien die een mooier beeld geeft dan mn eigen hd-ready plasma.
Het zijn ook hele subtiele dingen, zoals iets meer detaillering. Maar vaak vallen dat soort zaken niet op als je zomaar een film opzet. Ik heb zo'n afstel DVD (van Burosch) en die heeft naast de obligate testbeelden ook een aantal foto's en filmpjes om specifieke zaken te laten zien. Vervolgens weet je waar je op moet letten en zie je bepaalde dingen veel eerder.Ferry34 schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 12:37:
Misschien ook omdat er nu ook full hd plasma's zijn, maar ik kan hoe vaak en hoe veel ik ook vergelijk, echt geen verschil zien in beeldkwaliteit tussen hd-ready en full hd.
Maar uiteindelijk moet het verschil zichtbaar zijn bij het normale kijken. Je zet immers niet zo vaak een testbeeld op...
Verwijderd
En ik heb nog geen enkel scherm gezien die een mooier beeld geeft dan mijn eigen LOEWE Individual Compose 46" Full-HD LCD. Simpelweg omdat er over smaak niet valt te twisten.Ferry34 schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 12:37:
[...]Ik heb nog steeds geen enkel scherm gezien die een mooier beeld geeft dan mn eigen hd-ready plasma.
Precies wat ik enkele posts daarvoor ook zei ja. Deze opmerking maakte ik om duidelijk te maken dat resolutie maar n klein deel is vd beeldkwaliteit.Verwijderd schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 19:22:
[...]
En ik heb nog geen enkel scherm gezien die een mooier beeld geeft dan mijn eigen LOEWE Individual Compose 46" Full-HD LCD. Simpelweg omdat er over smaak niet valt te twisten.
Verwijderd
Wat hadden jullie eerder gekozen?
de: Samsung PS 50Q92H (plasma) (je ziet de specs als je erop klikt!)
OF:
Phillips: 47PFL7642D/12 (lcd)
Het wordt gebruikt voor o.a.
- Analoge tv
- Af-en toe Xbox360
- (turkse tv) via sataliet (scart, NTSC was dat geloof ik)
- Kijkafstand 2,5/3 meter
Wat is nu slimmer? om de hdready/plasma/50'' te nemen of fullhd/lcd/47''
OF:
- Analoge tv
- Af-en toe Xbox360
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2007 14:48 ]
Dat én het simpele feit dat iedereen andere eisen stelt en/of meer/minder kritisch is. Die Loewe's zijn inderdaad errug lekker. Net zo goed als de CRT's die ze 'vroegâh' maakten. Altijd nét ietsje beter dan de rest. Er zit toch een Sharp panel in?Verwijderd schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 19:22:
[...]
En ik heb nog geen enkel scherm gezien die een mooier beeld geeft dan mijn eigen LOEWE Individual Compose 46" Full-HD LCD. Simpelweg omdat er over smaak niet valt te twisten.
De huidige top-full hd LCD's hebben een hoop LCD-problemen overwonnen. Alleen blijft het nog steeds een probleem(pje) dat ze minder vergevingsgezind zijn bij bronnen van wat mindere kwaliteit. Gewone DVD's willen wel eens wat artefacts hebben, en over analoge tv hebben we het maar liever niet als je zo'n scherm hebt. Met een HD bron zijn ze denk ik net zo mooi als de huidige top-plasma's. Verder is het gewoon ook een kwestie van voorkeur. Ze hebben elk hun eigen karakteristieken en dat moet je bevallen of niet. Plasma geeft doorgaans nog het meest de beleving van de ouderwetse beeldbuis qua kleurweergave enzo. Een LCD is wat cleaner, wat harder.
Je eigen ogen zijn uiteindelijk de beste scheidsrechter. Toch?
Verwijderd
Eigenlijk staat je antwoord al in de post van boven mij. Als je weinig HD spul kijkt, en dat doe jij omdat je aangeeft dat je voornamelijk analoge tv kijkt, lijkt het me verstandiger om die Plasma te kopen.Verwijderd schreef op zondag 02 december 2007 @ 14:48:
Wat hadden jullie eerder gekozen?
OF:
- Analoge tv
- Af-en toe Xbox360
Een Full HD LCD is gewoon minder geschikt voor analoog SD materiaal. Ik kan het weten, heb zelf een Toshiba Full HD LCD, maar ik overweeg om over te gaan stappen naar een HD ready Plasma, simpelweg omdat ik ook voor het merendeel analoge tv kijk. Goed, ik heb wel HDTV via UPC en dat ziet er wel goed uit natuurlijk, maar dat zijn maar 4 kanalen. De Xbox360 op 1080P is wél heel erg lekker trouwens.
Maar als jij zoals je aangeeft vrij veel analoge tv kijkt, en af en toe op je X360 een spelletje speelt en weinig tot geen HD materiaal gaat bekijken, ben je mijns inziens beter af met een Plasma.
Ik zou zeggen, doe er je voordeel mee en ga niet met de Full HD hype mee zoals ik ( helaas ) wel heb gedaan.
Je kunt rustig met de Full-HD hype meegaan en tóch een plasma kopen. Ik weet namelijk zo net nog niet of het één of het ander mooier is met full-hd spul. Hooguit wat beeldkarakteristiek betreft, en dat is subjectief.Verwijderd schreef op zondag 02 december 2007 @ 23:09:
Ik zou zeggen, doe er je voordeel mee en ga niet met de Full HD hype mee zoals ik ( helaas ) wel heb gedaan.
Daarnaast is een LCD nog altijd een tikje trager, waardoor een pan over bv een voetbalveld ineens niet meer zo strak is. Het gras wordt dan een groene blur. En het zwart wordt kunstmatig zwart gemaakt door bv wat ledjes achter het panel uit te zetten. Dat veroorzaakt inconsistent zwart. Ook niet echt fijn.
Ik denk dat LCD heel wat te bieden heeft voor de toekomst, maar zover is het nog niet. Tot die tijd zet ik mijn geld op plasma. Die heeft gewoon momenteel veel minder nadelen dan LCD. Zeker met het materiaal dat ons de komende 2-3 jaar tot onze beschikking staat.
Zijn er dan al LCDs op de markt die LED gebruiken als backlight ? Ik dacht van niet (maar ik kan natuurlijk ook gewoon hopeloos achter zijnmphilipp schreef op zondag 02 december 2007 @ 23:17:
[...]
En het zwart wordt kunstmatig zwart gemaakt door bv wat ledjes achter het panel uit te zetten. Dat veroorzaakt inconsistent zwart. Ook niet echt fijn.
Ik vermoed eerder dat je doelt op het dynamic contrast dat idd gelijkaardig werkt. Daar wordt in een donkere scene de hele backlight minder fel gezet, maar zoiets valt meestal behoorlijk hard op. Ik vermoed bovendien dat ze het nooit echt goed kunnen krijgen omdat het omgevingslicht ook een rol speelt.
Ja de Samsung F96 versie die er is vanaf 50".... Zie samsung site.Twixie schreef op maandag 03 december 2007 @ 14:09:
[...]
Zijn er dan al LCDs op de markt die LED gebruiken als backlight ? Ik dacht van niet (maar ik kan natuurlijk ook gewoon hopeloos achter zijn).
Ik vermoed eerder dat je doelt op het dynamic contrast dat idd gelijkaardig werkt. Daar wordt in een donkere scene de hele backlight minder fel gezet, maar zoiets valt meestal behoorlijk hard op. Ik vermoed bovendien dat ze het nooit echt goed kunnen krijgen omdat het omgevingslicht ook een rol speelt.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Ik meende dat ze het met LED's doen tegenwoordig. Kan zijn dat ik heb mis heb, maar daar gaat het ook niet om. Punt is dat ze de verlichting plaatselijk uit kunnen zetten (of dimmen). Het idee is dat zwart zwarter moet lijken, maar die vlieger gaat maar ten dele op. Het zwart wordt er ook inconsistent van.Twixie schreef op maandag 03 december 2007 @ 14:09:
[...]
Zijn er dan al LCDs op de markt die LED gebruiken als backlight ? Ik dacht van niet (maar ik kan natuurlijk ook gewoon hopeloos achter zijn).
Verwijderd
Hmm, je hebt gelijkVerwijderd schreef op zondag 02 december 2007 @ 23:09:
[...]
Eigenlijk staat je antwoord al in de post van boven mij. Als je weinig HD spul kijkt, en dat doe jij omdat je aangeeft dat je voornamelijk analoge tv kijkt, lijkt het me verstandiger om die Plasma te kopen.
Een Full HD LCD is gewoon minder geschikt voor analoog SD materiaal. Ik kan het weten, heb zelf een Toshiba Full HD LCD, maar ik overweeg om over te gaan stappen naar een HD ready Plasma, simpelweg omdat ik ook voor het merendeel analoge tv kijk. Goed, ik heb wel HDTV via UPC en dat ziet er wel goed uit natuurlijk, maar dat zijn maar 4 kanalen. De Xbox360 op 1080P is wél heel erg lekker trouwens.
Maar als jij zoals je aangeeft vrij veel analoge tv kijkt, en af en toe op je X360 een spelletje speelt en weinig tot geen HD materiaal gaat bekijken, ben je mijns inziens beter af met een Plasma.
Dan ga ik wel voor de samsung TV!
Zo slecht is het toch niet? voor 3,5m afstand en analoge tvSPECIFICATIES SAMSUNG
HDTV H/Ready
Zichtbare beelddiagonaal 50"
Beeldverhouding 16:9
Resolutie (horizontaal x verticaal) 1365 x 768
Luminantie 1300 Cd/m²
Kijkhoek over 175° (H/V)
Real Motion Studio (Smart Frame Plus, Silhouette Editor) O
Movie Plus O
GELUID
Uitgangsvermogen 15W x 2
Surround SRS TruSurround XT
Digital Noise Reduction O
DIVERS
DNI (DNIe demo on/off) O
Filter Bright Ultra FilterBright
Dynamic Contrast (Dark) 15.000:1
Dynamic Contrast (Bright) 550:1
Teletekst 1000 pagina's
Anti Burn-in Technology O
Power Saving (Hot key) O
Picture-In-Picture O (1 tuner)
Clock & On/Off Timer O
Plug & Play O
Auto Power Off (15Min after No Signal) O
Still Picture O
Game mode O
AANSLUITINGEN ACHTERAAN
HDMI (Anynet+) 2 (ja)
Digitaal (HDMI-HDCP/DVI-compatible)
Scart 2
Component (Y/PB/PR) 1
Video-ingang -
S-video-ingang -
PC-ingang (D-sub) 1
Audio-uitgang
Digital Audio (Optical) 1
AANSLUITINGEN ZIJKANT
HDMI 1
Composiet (AV) 1
S-video 1
Koptelefoon 1 H/Ready,
Lumin
Nee, jouw Full HD LCD TV is minder geschikt voor SD materiaal, dat betekent geenszins dat "een" Full HDTV minder geschikt zou zijn voor SD materiaal. Ik zou in ieder geval geen enkele reden kunnen bedenken waarom dat dan zou zijn, maar misschien kun jij me helpen?Verwijderd schreef op zondag 02 december 2007 @ 23:09:
Een Full HD LCD is gewoon minder geschikt voor analoog SD materiaal. Ik kan het weten, heb zelf een Toshiba Full HD LCD, maar ik overweeg om over te gaan stappen naar een HD ready Plasma, simpelweg omdat ik ook voor het merendeel analoge tv kijk.
Lijkt een beetje reclame voor de Panasonic TH42PV70 maar ik heb m ook sinds een paar dagen. Zit op zo'n 2,5 meter afstand en heel erg tevreden. Heb veel consumer en professionele reviews gelezen en overal alleen maar goed. Heb nu zelf het een en ander uitgetest en het ziet er allemaal super uit. Zowel Xbox als Wii op aangesloten en het is allemaal perfect. TV kijken doe ik via een mediabox van UPC en ook dat ziet er heel goed uit. Ben blij dat ik nu toch voor een plasma ben gegaan en niet voor een LCD.
Pura Vida
Hier ook ongeveer 2,5meter, ook een xbox(360), uiteraard een Wii en normaal TV kijken gaat eveneens via de mediabox van UPC. Het enige verschil is dat mijn 42" plasma van LG is.Maverick2001 schreef op maandag 03 december 2007 @ 20:33:
Lijkt een beetje reclame voor de Panasonic TH42PV70 maar ik heb m ook sinds een paar dagen. Zit op zo'n 2,5 meter afstand en heel erg tevreden. Heb veel consumer en professionele reviews gelezen en overal alleen maar goed. Heb nu zelf het een en ander uitgetest en het ziet er allemaal super uit. Zowel Xbox als Wii op aangesloten en het is allemaal perfect. TV kijken doe ik via een mediabox van UPC en ook dat ziet er heel goed uit. Ben blij dat ik nu toch voor een plasma ben gegaan en niet voor een LCD.
Ik ben er ook echt blij mee. Ik heb nu bij 3 vrienden LCD (32", 37" en 40") mee mogen maken, maar ik was echt blij weer thuis te zijn en te kunnen genieten! Het grappige was de 1e reactie van de eigenaar van de 40": "Hee, hoort dat beeld zo? Ziet er niet zo mooi uit he?"

Het punt dat ik eigenlijk wou maken is dat ze momenteel nog geenszins de backlight PLAATSELIJK kunnen dimmen. Ze doen het namelijk over het hele scherm, waardoor het nog des te harder opvalt (was een van de dingen die ik direct afgezet heb op mijn Samsung LCD). Trouwens, zelfs met LED backlight gaan ze het nog niet plaatselijk dimmen, denk ik, want dan zouden ze het scherm ahw moeten compartimenteren.mphilipp schreef op maandag 03 december 2007 @ 19:51:
[...]
Ik meende dat ze het met LED's doen tegenwoordig. Kan zijn dat ik heb mis heb, maar daar gaat het ook niet om. Punt is dat ze de verlichting plaatselijk uit kunnen zetten (of dimmen). Het idee is dat zwart zwarter moet lijken, maar die vlieger gaat maar ten dele op. Het zwart wordt er ook inconsistent van.
(Of het zou moeten zijn dat je denkt dat dan 1 pixel = 1 LED backlight wat natuurlijk al helemaal niet zo is).
Ohhh...dat dog ik...Weer eens iets te snel gelezen zeker...Twixie schreef op maandag 03 december 2007 @ 22:51:
[...]
Het punt dat ik eigenlijk wou maken is dat ze momenteel nog geenszins de backlight PLAATSELIJK kunnen dimmen.
Ik heb nu 2 dagen zitten lezen en ik kom der gewoon niet meer uit
Wil graag een 40/42" model tv hebben. Nu zit ik echt met een dilemma. Ik wil ongeveer 1500 euro uitgeven aan de tv. Maar heb geen idee wat nu te kopen, dan wel LCD dan wel plasma.
We hebben thuis reeds een Sony 32D3000 LCD en ik moet zeggen het beeld is zeker niet slecht ( ben wel dik 2 uur in de weer geweest met instellingen en test dvd's om de zaak af te stellen ) maar goed der mist soms wel iets. Maar een straf om der naar te kijken is het zeker niet. 1080p HD films zien der geweldig uit, en DigiTV via de kabel is ook goed hoor. Maar ik mis een beetje de kleur soms die ik alleen bij HD materiaal soms terug zie.
Nu is mijn dilemma het volgende, ik zal de tv voornamelijk gebruiken voor HD content wat mijn ouders dus niet doen
En zal voornamelijk via de pc worden voorzien van beeld. En omdat ik erg van de kleur ben leun ik toch richting plasma. Al is mijn persoonlijk ervaring dat als je ziet wat je uit een TV kunt halen door je eens fatsoenlijk te verdiepen in de service menu's dat je elk toestel naar een hoger niveau kunt tillen.
En het gaan kijken naar een TV voor de verkoop, daar hecht ik persoonlijk niet zo erg veel waarde aan om zo de beeldkwaliteit te checken. Zijn maar enkele zaken die zich echt de moeite nemen en TV echt af te stellen voor in de showroom. En meestal is dat een model TV dat voor 80% van de mensen hier niet gelijk in aanmerking komt qua prijs.
Maar als nog iemand een tip heeft waar ik eens naar zou moeten kijken om een keuze kracht bij te zetten.
We hebben thuis reeds een Sony 32D3000 LCD en ik moet zeggen het beeld is zeker niet slecht ( ben wel dik 2 uur in de weer geweest met instellingen en test dvd's om de zaak af te stellen ) maar goed der mist soms wel iets. Maar een straf om der naar te kijken is het zeker niet. 1080p HD films zien der geweldig uit, en DigiTV via de kabel is ook goed hoor. Maar ik mis een beetje de kleur soms die ik alleen bij HD materiaal soms terug zie.
Nu is mijn dilemma het volgende, ik zal de tv voornamelijk gebruiken voor HD content wat mijn ouders dus niet doen
En het gaan kijken naar een TV voor de verkoop, daar hecht ik persoonlijk niet zo erg veel waarde aan om zo de beeldkwaliteit te checken. Zijn maar enkele zaken die zich echt de moeite nemen en TV echt af te stellen voor in de showroom. En meestal is dat een model TV dat voor 80% van de mensen hier niet gelijk in aanmerking komt qua prijs.
Maar als nog iemand een tip heeft waar ik eens naar zou moeten kijken om een keuze kracht bij te zetten.
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Verwijderd
O mijn God, ik kom er ook niet uit 
Weet iemand een:
- hd-ready tv(geen full-hd)
- Plasma
- minimaal 46" (iig zo groot mogelijk, 40" lijkt me zo standaard)
- ongeveer 1600 euro maximaal
Ik kwam op de: Samsung PS 50Q92H uit maar daar kan ik geen review's van vinden en ook heb ik een LG 50-PC51 gevonden met 100hz. /edit: ik zie dat de sony KDL-46W2000 ook voor een interesant prijsje op het net staat, maar deze heeft dan weer FULL-HD. Ik heb dus geeeen idee wat ik zou moeten kopen
Zijn er verder nog andere mogelijkheden en/of andere kwalitatieve tv's
Weet iemand een:
- Plasma
Ik kwam op de: Samsung PS 50Q92H uit maar daar kan ik geen review's van vinden en ook heb ik een LG 50-PC51 gevonden met 100hz. /edit: ik zie dat de sony KDL-46W2000 ook voor een interesant prijsje op het net staat, maar deze heeft dan weer FULL-HD. Ik heb dus geeeen idee wat ik zou moeten kopen
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2007 16:24 ]
Ja. De Panasonic TH50PV70.Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 16:17:
Weet iemand een:
- Plasma
edit: sorry niet gekeken naar je budget, deze is iets duurder (1750)
[ Voor 3% gewijzigd door d0s op 04-12-2007 17:17 ]
Verwijderd
Die panasonic heeft dan weer geen digitale tuner (ik weet niet of dat wel nodig is in de toekomst), maar dat heeft de LG en de Samsung ook niet.
Maar voorderest ziet het er wel goed uit
ik ga er even over nadenken.
Nog mensen met tips?
Maar voorderest ziet het er wel goed uit
Nog mensen met tips?
Verwijderd
http://www.kieskeurig.nl/...C5C32C12572F2004AF135.htmVerwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 16:17:
Weet iemand een:
- Plasma
(...)
Ja, diverse winkels bezoeken en kijkenApoca schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 00:16:
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Meestal als er een digitune in zit, is het voor DBV-T (digitenne). Of je dat wilt is vraag 2. Sony heeft dacht ik wél weer bij een aantal modellen een DVB-C (kabeltuner) zitten die werken bij bv Casema. Of ze ook HD geschikt zijn weet ik niet. Iets om uit te zoeken, anders heb je er over een jaartje ofzo geen reet meer aan. Sowieso zweer ik bij Dreambox. De rest is speelgoedVerwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 17:48:
Die panasonic heeft dan weer geen digitale tuner
Verwijderd
Kijk, daar hebben we iets aanmphilipp schreef op zondag 02 december 2007 @ 23:17:
[...]
Daarnaast is een LCD nog altijd een tikje trager, waardoor een pan over bv een voetbalveld ineens niet meer zo strak is. Het gras wordt dan een groene blur. En het zwart wordt kunstmatig zwart gemaakt door bv wat ledjes achter het panel uit te zetten. Dat veroorzaakt inconsistent zwart. Ook niet echt fijn.
Ik denk dat LCD heel wat te bieden heeft voor de toekomst, maar zover is het nog niet. Tot die tijd zet ik mijn geld op plasma. Die heeft gewoon momenteel veel minder nadelen dan LCD. Zeker met het materiaal dat ons de komende 2-3 jaar tot onze beschikking staat.
Jammer dat er geen kleinere plasma's zijn, 37" is net iets te groot als je er 2 meter vanaf zit...
Ik heb momenteel een Philips 37PF5321 LCD TV, die ik gebruik voor mijn xbox 360, af en toe surfen en de PC als mediacenter gebruiken, en DVD's kijken. TV kijken doe ik nooit. Ik wil nu overstappen op een grotere TV, in de grootte 46/47 of 50 inch.
Bij de volgende indeling van belang voor de beeldkwaliteit:
1 - xbox 360
2 - PC beeld
3 - dvd's
...wat is dan de betere keuze, LCD of Plasma?
Voor de PC en xbox 360 lijkt het mij overigens beter om voor full hd te gaan.
Kijkafstand 3-3,5 meter.
Bij de volgende indeling van belang voor de beeldkwaliteit:
1 - xbox 360
2 - PC beeld
3 - dvd's
...wat is dan de betere keuze, LCD of Plasma?
Voor de PC en xbox 360 lijkt het mij overigens beter om voor full hd te gaan.
Kijkafstand 3-3,5 meter.
Verwijderd
vrij waarschijnlijk wordt t voor mij nu weer een beamer. Maar nu weer de kwestie 720p of 1080p beamer? Schermsize wordt rond de 100".
720p beamer kost rond de €1000,-; 1080p rond de €2500,-
is dat t waard?
Voornamelijk bedoelt om te xboxen, later ook nog blu-ray via PS3. Maar voorlopig nog dvd'tjes
720p beamer kost rond de €1000,-; 1080p rond de €2500,-
is dat t waard?
Voornamelijk bedoelt om te xboxen, later ook nog blu-ray via PS3. Maar voorlopig nog dvd'tjes
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2007 17:23 ]
Waarom moet het per se hd-ready zijn en niet full-hd? Je bent één van de weinigen die dat ziet als een nadeel.Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 16:17:
Weet iemand een:
Verwijderd
Ik vind dat jij één van de weinigen bent dat zegt dat full-hd beter beeld geeft dan op een hd-ready op ANALOOG.Oscar Mopperkont schreef op woensdag 05 december 2007 @ 18:10:
[...]
Waarom moet het per se hd-ready zijn en niet full-hd? Je bent één van de weinigen die dat ziet als een nadeel.
Dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat nog niemand een reden heeft gegeven waarom een Full-HD minder goed zou zijn in weergave van analoge/ sd signalen.
Maar goed, ik heb deze discussie al een paar keer aan proberen te zwengelen en er komt weinig los. Dan neem ik maar aan dat er kennelijk geen goede redenen zijn waarom een Full-HD per se minder goed zou zijn in de weergave van analoog SD materiaal (zeg er maar ff SD bij, want HD kan gewoon via een analoog signaal binnenkomen). Als ik een plaatje van 640x480 fullscreen weergeef op een notebook met een resolutie van 1400x1050 of 1024x768 dan zie ik geen verschil om eerlijk te zijn. Dus waarom zou dat anders zijn bij bewegende beelden op een tv?
Maar goed, ik heb deze discussie al een paar keer aan proberen te zwengelen en er komt weinig los. Dan neem ik maar aan dat er kennelijk geen goede redenen zijn waarom een Full-HD per se minder goed zou zijn in de weergave van analoog SD materiaal (zeg er maar ff SD bij, want HD kan gewoon via een analoog signaal binnenkomen). Als ik een plaatje van 640x480 fullscreen weergeef op een notebook met een resolutie van 1400x1050 of 1024x768 dan zie ik geen verschil om eerlijk te zijn. Dus waarom zou dat anders zijn bij bewegende beelden op een tv?
[ Voor 65% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 05-12-2007 19:43 ]
Verwijderd
Ik ben een enorme Panasonic fan (Panasonic plasma + Panasonic HD videocamera in mijn bezit) maar sinds vandaag adviseer ik niemand meer om een Panasonic plasma te kopen.
Alle Panasonic plasma's kunnen 24fps BluRay movies niet goed weergeven......
Ik was geschokt toe ik hierachter kwam maar de waarheid moet verteld worden. Het schijnt dat alleen de nieuwe Kuro's van Pioneer dit wel behoorlijk kunnen doen zonder 3:2 pulldown judder zoals bij de Pana's. Buyer beware!
Alle Panasonic plasma's kunnen 24fps BluRay movies niet goed weergeven......
Ik was geschokt toe ik hierachter kwam maar de waarheid moet verteld worden. Het schijnt dat alleen de nieuwe Kuro's van Pioneer dit wel behoorlijk kunnen doen zonder 3:2 pulldown judder zoals bij de Pana's. Buyer beware!
Verwijderd
Hmm, ik was net van plan een panasonic plasma te kopen.
Maar ik heb geen PS3 en/of bluray player (wel in de toekomst een HD-DVD
)
Is het nog wel slim om de PanasonicTH50PV70 te kopen?
Maar ik heb geen PS3 en/of bluray player (wel in de toekomst een HD-DVD
Is het nog wel slim om de PanasonicTH50PV70 te kopen?
Verwijderd
Overigens moet ik even nuanceren, de meeste mensen kunnen judder niet zienVerwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 20:05:
Hmm, ik was net van plan een panasonic plasma te kopen.
Maar ik heb geen PS3 en/of bluray player (wel in de toekomst een HD-DVD)
Is het nog wel slim om de PanasonicTH50V70 te kopen?
Verwijderd
judder
en 't is idd onbegrijpelijk dat velen het verschil niet tussen 35 en 60 frames kunnen zien

Verwijderd
huh? Sorry hoor maar kan het iets duidelijker? zover ik het begrijp is dat blu ray 35 fps geeft ipv 60fps? maar ik heb geen BR maar wel HDDVD. maakt het dan nog wel uit? of heb ik het verkeerd begrepen?
ik denk dat het judder verhaal een beetje overdreven is 3:2 pull down 5:5 pulldown heb ik ook al ergens gezien, ga toch gewoon film kijken en hou op te zeuren als het beeld even een schokje geeft. Ik durf te wedden dat mijn moeder dat niet ziet, en en zei is een gemiddelde consument voor goede ondersteuning 24fps wachten op de py80 denk ik
Verwijderd
Maar het is niet af en toe een schokje.. iedere seconde mist gwn een aantal frames! Zo werkt die 24p modus op de PY70 namelijk

Kijk, dit hoor je gelukkig vakerMaverick2001 schreef op maandag 03 december 2007 @ 20:33:
Wel een vraagje voor plasma-bezitters: hebben jullie nog iets gedaan om te zorgen dat de plasma niet inbrand? lees hier en daar dingen over DVD's die je kunt downloaden en moet laten draaien om te zorgen dat inbranden niet voor kan komen?
Het 'inspelen' betekent niets anders dan dat je voorzichtig moet zijn met wat je draait tijdens de eerste 200 uur. Er wordt hier en daar geroepen dat je de helderheid/contrast wat moet terugdraaien, maar dat blijkt niet echt te helpen. Frank van de ISF calibraties (je zou 'm een autoriteit op het afstellen van tv's kunnen noemen, een HT specialist) zegt dat het weinig uitmaakt. Het duurt dan alleen langer. Je moet snappen wat het 'inspelen' betekent.RJ schreef op woensdag 05 december 2007 @ 22:31:
[...]
Wel een vraagje voor plasma-bezitters: hebben jullie nog iets gedaan om te zorgen dat de plasma niet inbrand? lees hier en daar dingen over DVD's die je kunt downloaden en moet laten draaien om te zorgen dat inbranden niet voor kan komen?
De eerste 200u moet je de fosforcellen (heet dat zo?) een beetje laten 'wennen' aan het afspelen. Net zoals met beeldbuizen, gloeit fosfor na, en kan inbranden ontstaan. Wat je moet voorkomen in die eerste 200u is hele avonden kijken naar min of meer hetzelfde beeld of hele avonden met hetzelfde logo in beeld. Frank vind zelf een ruis het beste (tv op een niet getuned kanaal zetten, dus sneeuw), maar er is ook een 'Plasma breakin dvd' te downloaden. Wat die doet is gewoon kleurvlakken laten zien, die verlopen van wit naar rood naar blauw naar groen en zo verder. Op die manier 'slijt' het fosfor over het gehele scherm gelijkmatig in. Ik draai dat ding zo af en toe tussendoor. Ik kijk dus ook gewoon tv en draai een dvd.
Het is dus net als het inrijden van een auto/motor. Je mag best volgas, maar dan niet te lang. Afwisselend rijden is dan gewoon het beste. Gaat dus ook op voor een plasma. Hele avonden gamen is dus ook niet handy...
Verwijderd
Wanneer je veel verschillende games zoals ik op zo'n scherm speelt, is er ook niets aan het handje kan ik je vertellen
Maar fijn om te weten dat de waardes naar beneden draaien geen pré is om het scherm niet te laten inbranden
Dan zet ik alles maar eens terug op 50% en ga ik lekker met Ninja Gaiden Sigma (PS3) aan de slag!
Kijk! Een antwoord van formaat! Thanks!mphilipp schreef op woensdag 05 december 2007 @ 23:58:
[...]
Het 'inspelen' betekent niets anders dan dat je voorzichtig moet zijn met wat je draait tijdens de eerste 200 uur. Er wordt hier en daar geroepen dat je de helderheid/contrast wat moet terugdraaien, maar dat blijkt niet echt te helpen. Frank van de ISF calibraties (je zou 'm een autoriteit op het afstellen van tv's kunnen noemen, een HT specialist) zegt dat het weinig uitmaakt. Het duurt dan alleen langer. Je moet snappen wat het 'inspelen' betekent.
De eerste 200u moet je de fosforcellen (heet dat zo?) een beetje laten 'wennen' aan het afspelen. Net zoals met beeldbuizen, gloeit fosfor na, en kan inbranden ontstaan. Wat je moet voorkomen in die eerste 200u is hele avonden kijken naar min of meer hetzelfde beeld of hele avonden met hetzelfde logo in beeld. Frank vind zelf een ruis het beste (tv op een niet getuned kanaal zetten, dus sneeuw), maar er is ook een 'Plasma breakin dvd' te downloaden. Wat die doet is gewoon kleurvlakken laten zien, die verlopen van wit naar rood naar blauw naar groen en zo verder. Op die manier 'slijt' het fosfor over het gehele scherm gelijkmatig in. Ik draai dat ding zo af en toe tussendoor. Ik kijk dus ook gewoon tv en draai een dvd.
Het is dus net als het inrijden van een auto/motor. Je mag best volgas, maar dan niet te lang. Afwisselend rijden is dan gewoon het beste. Gaat dus ook op voor een plasma. Hele avonden gamen is dus ook niet handy...
Ik heb na het bezoek aan de winkel besloten voor een Panasonic 42PV70 maar voordat ik hem ga kopen etc wilde ik dit wel even weten.
Wat gebeurd er dan als je film in 60hz afdraait heb je dan hetzelfde effect?Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 22:29:
Maar het is niet af en toe een schokje.. iedere seconde mist gwn een aantal frames! Zo werkt die 24p modus op de PY70 namelijk
Ik vraag me af waar die 35 ineens vandaan komt ?!Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 20:26:
judderen 't is idd onbegrijpelijk dat velen het verschil niet tussen 35 en 60 frames kunnen zien
Mag je ook eens uitleggen. Er gaan bij mijn weten helemaal geen frames verloren. Alleen worden ze niet in de originele timing getoond.Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 22:29:
Dat inspelen van je plasma vond ik zelf wat overbodig. Staat dat ding 200 uur niets te doen .... je wil hem toch gebruiken
Bij mij zie (Samsung PS42Q92) ik wel dat bv het SBS logo of de HUD van een game "ingebrand" zijn, maar als ik dan een andere game of tv zender pak is daar niets meer van te zien. Zal misschien anders worden als je hem dagen achtereen op een vast testbeeld laat staan, maar dan tart je het lot ook 
Vind die vergelijking met een nieuwe auto hierboven een mooie ... heb dat ook aangehouden ... volgens mijn dealer was inrijden niet meer nodig met de huidige auto's
Vind die vergelijking met een nieuwe auto hierboven een mooie ... heb dat ook aangehouden ... volgens mijn dealer was inrijden niet meer nodig met de huidige auto's
Dan is het wellicht eerder image retention ipv burn-in.[TAG]Speedy schreef op donderdag 06 december 2007 @ 14:52:
Bij mij zie (Samsung PS42Q92) ik wel dat bv het SBS logo of de HUD van een game "ingebrand" zijn, maar als ik dan een andere game of tv zender pak is daar niets meer van te zien. Z
Ik kijk bvb altijd DVD via de PS3. Die toont eerst uiteraard de XMB. Wanneer ik bijna direct daarna een DVD afspeel, dan begint dat steeds met enkele seconden een compleet zwart beeld. In een volledig verduisterde kamer kan ik op dat zwart beeld vrij goed die XMB herkennen. Idem met de full-screen backgrounds van gedownloade demo's. Als ik die een paar seconden laat staan, dan een DVD opstart, dan herken ik die background nog deels in het zwart scherm.
Er is dus een woord voor (wist niets anders dan "ingebrand"), maar dat is inderdaad precies wat ik bedoelde
Verwijderd
Om maar een voorbeeld te geven Twixie.. ik had er ook 40 neer kunnen zettenTwixie schreef op donderdag 06 december 2007 @ 14:33:
[...]
Ik vraag me af waar die 35 ineens vandaan komt ?!
[...]
Mag je ook eens uitleggen. Er gaan bij mijn weten helemaal geen frames verloren. Alleen worden ze niet in de originele timing getoond.
En als je op de achtergronden let of je bekijkt beelden die vanuit een helikopter zijn geschoten, dan zie je gwn dat het niet vloeiend loopt... d'r ontbreken dus frames. Lijkt mij glashelder
Verwijderd
zag vandaag in BCC Delft een Samsung Plasma, 50" voor € 1400,-
Beeld zag er wel prima uit, maar thuisgekomen kan ik hier nergens iets van op internet vinden, ook niet op de samsung site zelf
type nummer wel genoteerd: PS50c77
Weet iemand iets meer van dit model?
Beeld zag er wel prima uit, maar thuisgekomen kan ik hier nergens iets van op internet vinden, ook niet op de samsung site zelf
type nummer wel genoteerd: PS50c77
Weet iemand iets meer van dit model?
Geluid en beeld zijn verschillende streams, dus het is niet omdat met het beeld 'geknoeid' wordt dat er iets in het geluid te horen zal zijn.Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2007 @ 17:00:
[...]
En als je op de achtergronden let of je bekijkt beelden die vanuit een helikopter zijn geschoten, dan zie je gwn dat het niet vloeiend loopt... d'r ontbreken dus frames. Lijkt mij glashelderMochten ze niet in de originele timing worden getoond, dan zal je ervaren dat het geluid niet synchroon loopt met het beeld... loopt het wel synchroon, dan zou je haperingen in het geluid moeten horen... wat niet het geval is. Toch?
En als je zou denken dat het geluid dan niet meer in sync zou zijn: die verschillen zijn gewoon te klein om enige synchronizatie-problemen te hebben. We spreken over nog geen honderste seconde dat elk even frame te laat komt (en waardoor elk oneven frame 50% langer in beeld is dan elk even frame - wat de judder veroorzaakt).
Edit: het is eigenlijk vrij simpel. 24fps = 12345678 en dat zo 3 keer per seconde, dus 24 beeldjes per seconde. Een 24fps bron (bvb BluRay) afgespeeld als 60hz is : 11122333445556677788 en dat zo 3 keer per seconde. Je ziet dus zo al op het zicht dat elk oneven frame de helft langer in beeld blijft (namelijk gedurende 3/60" ipv 2/60" voor de even frames). Als je het op een blaadje papier tekent, ga je ook zien dat elk even frame in 60Hz eigenlijk een fractie te laat komt in vergelijking met 24fps. Namelijk, in 24fps komt ze op 1/24", terwijl in 60fps komt ze pas na 3/60"=1/20". Het verschil tussen 1/20" en 1/24" (namelijk 0.0083333" dus minder dan 1/100") is de tijd dat elk even frame 'te laat' komt.
[ Voor 43% gewijzigd door Twixie op 06-12-2007 19:06 ]
Verwijderd
Maar als het zo weinig scheelt aan milliseconden.. hoe kan dan in vredesnaam het oog/brein dit waarnemen?
Als je een synchronisatie-probleem waarneemt tussen geluid en beeld, ligt de oorzaak elders (bvb trage processing snelheid van de display, verkeerd ingestelde amp/speakers, etc...).Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2007 @ 19:01:
Maar als het zo weinig scheelt aan milliseconden.. hoe kan dan in vredesnaam het oog/brein dit waarnemen?
Als je het over de judder hebt: dat heeft niets met geluid te maken, zelfs zonder geluid kun je die zien en is dus gewoon omdat de helft van de frames 50% langer duren dan de andere helft.
Vergelijk het met stappen waarbij je met je linkerbeen een grotere stap neemt dan met je rechterbeen
[ Voor 8% gewijzigd door Twixie op 06-12-2007 19:08 ]
Verwijderd
Het geluid even weggelaten uiteraard.. dus puur visueel gezien... hoe kan het brein/oog -3:2 pulldown- judder waarnemen als 't feitelijk maar heel weinig scheelt? Gekeken naar het feit dat het oog maar 30 frames per seconde kan handelen...
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2007 19:11 ]
Nogmaals, het is niet het feit dat die even frames minder dan 1/100" te laat komen dat je ziet. Het is het feit dat uiteindelijk de oneven frames 50% langer in beeld zijn dan de even frames (namelijk 0.05" tegenover 0.0333"). 50% is best wel veel. Nogmaals: wandel eens vooruit terwijl je met linkerbeen 50% grotere stappen maakt dan met je rechterbeenVerwijderd schreef op donderdag 06 december 2007 @ 19:09:
Het geluid even weggelaten uiteraard.. dus puur visueel gezien... hoe kan het brein/oog -3:2 pulldown- judder waarnemen als 't feitelijk maar heel weinig scheelt?
Bovendien is het zo dat je er echt wel moet op letten en weten hoe het eruit ziet. Eens je dat weet, valt het rapper op.
Dit topic is gesloten.