[LCD TV] Philips de recente modellen (deel 2) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 72.356 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het zelf niet geprobeerd ,maar op de zelfde manier als nu volgens mij. Zoek maar eens op zo'n type antenne en je ziet dat ze een coaxaanluiting hebben.

[ Voor 151% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2007 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Met de modellen die DVB-T onboard hebben kan je zonder extra's NL 1, 2 en 3 ontvangen. Wel de kabel eruit gooien en een DVB-T antenne of iets dergelijks gebruiken.

Wil je het volledige pakket ontvangen dan ben je aangewezen op een smartcard van Digitenne of KPN digitale televisie.
Deze kaart schuif je dan weer in een andere kaart. In mijn geval is het de TechniSat TechniCAM CX.
De CAM stop je vervolgens in de tv en die zet je weer aan zodat hij 'm kan detecteren. In het menu komt dan ook een menu optie erbij. Ik dacht dat het common interface was.

Uiteraard moet je ipv van de antennekabel van de CAI eruit mikken en daar een andere voor zien te versieren. In mijn geval heb ik een coax kabel afgepeld en de kern een cm. 10 uit laten steken en deze gewoon buiten gehangen. Wonderbaarlijk werkte dit bij mij.

Wat ik nog niet geprobeerd heb is om de CAI kabel en de antenne voor de DVB-T te bundelen en kijken of je én de CAI én de DVB-T zenders kan ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik krijg er geen digitale zender in. Bij de digitale signaaltest krijgt ik 'slecht' maar wel een halve balk.

Overigens had ik een probleem met de afstandbediening. Soms gingen spontaan al de gordijnen dicht hier. En vanavond deed hij altijd 2 zenders tegelijk als ik P+ deed (sloeg er 1 over). Ook menu bediening was lastig want hij deed altijd meerdere stapjes ipv 1. Nieuwe batterijen deed wonderen. De meegeleverde batterijen zijn dus erg snel leeg (4 weken). Hoe houden jullie batterijen het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 20:49:

-> ik heb dezelfde test ook gedaan op de nieuwste Pioneer Kuro schermen, en daar was het resultaat uitstekend (weliswaar was deze LX508 met zijn bijna 6000 euro prijs veel duurder dan de Philips).

ps: ik ga dezelfde testen ook nog doen op schermen van Sony (X3500, van zodra beschikbaar in de winkel), Panasonic en Samsung (F86 en F96, van zodra beschikbaar in de winkel).
Hallo Vowani,

Ik heb de Samsung F96 (LE52F96BDX/XEC) op zicht, en heb 'm uitgebreid bekeken. Erg mooi, toch vraag ik mij af of de Pioneer Kuro het nog beter doet. Het zwart van de Samsung is prachtig, maar het is soms ook weer wat ondiep. Ik heb alleen DVD's bekeken, via S video input. Verder vraag ik mij af of ik tevens op DVI formaat kan aansluiten en wat dat oplevert. Weet je een plek waar de Kuro LX508 reeds te testen is?

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friander
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-04-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 19:07:
"Over de DVP5980. Heb het ding aangesloten via HDMI, maar heb de lipsync feature niet nodig gehad! Geluid liep coaxiaal naar de receiver, en beeld dus via HDMI, werkte perfect"

Direct van de DVD speler naar de receiver?? Hoe kan dat nou, de DVD speler weet toch niet hoe lang de delay is in de TV, of mis ik iets?
Ik kan nergens in de specificaties op de Philips site iets vinden over audio delay functies op dit model. Weet je zeker dat het erop zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enigmauser
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:07
heb eergisteren nog een 32pfl9236D/10 gevonden bij BCC te Utrecht MET de onderhand beruchte "digital audio in" :)

Thuis aangesloten zoals eerder in dit topic beschreven (beeld = SCART, wordt component als ik mijn goede kabel binnen heb | geluid = digital out DVD ---> digital in TV .......... digital out TV ---> digital in surround receiver .... en "digital in" via TV menu op ext2 gezet, wat bij mij dus de scart is). En tada .... lip-synced beeld met Dolby Digital en DTS (beide getest) 8)

Heb nog wat meer uitgezocht en volgens mij zijn de 32pfl9236D/10 modellen vanaf +- week 40 ZONDER de "digital audio in" ... mijn model is uit week 36 en uit week 35 had het ook hoorde ik net via witgoedonline.nl (11:30). Deze shop heeft dus nog één staan met zeker een "digital audio in" dus sla je slag zsm voor de liefhebbers .....

Overigens kan je bij de 32pfl9236D/10 checken of de aansluiting erop zit zonder de doos te openen aangezien je de top eraf kan schuiven bij Philips nadat je twee klemmetjes aan de zijnkant weghaald. Je beschadigd hiermee dus 100% niet de verpakking .... iets waar de meeste verkopers niet happig op zijn natuurlijk (ik zou zelf ook geen open doos moeten)

Thanks allen (Chiron/UltraSub) voor de info. Ben inmiddels erg aan het genieten van de 32pfl9236D/10 .... echt een TOP TV waarbij ik persoonlijk vind dat AmbiLight absoluut de film (en zelf TV) 'experience' verhoogt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enigmauser
friander schreef op donderdag 01 november 2007 @ 11:27:
[...]

Ik kan nergens in de specificaties op de Philips site iets vinden over audio delay functies op dit model. Weet je zeker dat het erop zit?
De ene film heeft lip-sync delay sterker dan de andere dus test maar eens met een paar films 'just to be sure' ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens een reactie die ik heb mogen ontvangen (ruim vertaalt) "de 32PFL9632/10 'n model waar slechts 1 versie van bestaat. In de gebruikershandleiding word er gesproken over een digitale audio ingang omdat de gebruikershandleiding schijnbaar dus ook word geleverd bij de 32PFL9732/10 en waar die ingang wel aanwezig schijnt te zijn".

Dus als je een digi IN versie heb, lijkt het mij inderdaad dat je een andere versie heb en dat verklaart ook de AB. Lijkt erop dat Philips een tussentijdse modificatie heeft toepast op het model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enigmauser
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 12:40:
Volgens een reactie die ik heb mogen ontvangen (ruim vertaalt) "de 32PFL9632/10 'n model waar slechts 1 versie van bestaat. In de gebruikershandleiding word er gesproken over een digitale audio ingang omdat de gebruikershandleiding schijnbaar dus ook word geleverd bij de 32PFL9732/10 en waar die ingang wel aanwezig schijnt te zijn".

Dus als je een digi IN versie heb, lijkt het mij inderdaad dat je een andere versie heb en dat verklaart ook de AB. Lijkt erop dat Philips een tussentijdse modificatie heeft toepast op het model.
Yep, de prijs gaat omhoog (zie kieskeurig veelal) en de features verminderen ... lekker dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
friander schreef op donderdag 01 november 2007 @ 11:27:
[...]

200%
Aanpasbaar tot 200ms delay zo te zien.
Enigmauser schreef op donderdag 01 november 2007 @ 13:11:
[...]

Yep, de prijs gaat omhoog (zie kieskeurig veelal) en de features verminderen ... lekker dan :?
Wow, heb ik ff mazzel dat het er op zat bij mij. Niet te geloven dat ze dat gaan schrappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gister mijn 37PFL9732 binnen.. en ik moet zeggen, wat een scherm!
Erg mooi beeld, ambilight is echt een beleving om over het design nog maar
te zwijgen! Digitale TV wil ik er binnenkort wel op hebben, eerst nog opzoek
naar een decoder, dit moet eigelijk wel één van Philips worden zodat ik hem
met de bijbehorende afstandsbediening kan bedienen, verder heb ik de
Philips DVP 5980 DVD speler op het oog! Enig nadeel is dat ik er geen Digitaal
IN op heb zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:20
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 15:16:
Philips DVP 5980 DVD speler op het ook! Enig nadeel is dat ik er geen Digitaal
IN op heb zitten!
vaag, ik heb de mijne vorig weekend aangeschaft, met digital-in. stond waarschijnlijk al een tijdje in 't magazijn dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:50

Xtremelead

powered by E-MU

Sinds gister mijn htpc via dvi-hdmi aangesloten op mijn 37pfl7662 scherm.
Alles gaat prima op full hd. Wel moet ik de native 1080 in het menu activeren.
Echter....als ik de pc reboot, of een andere input kies voor bv xbox/digitenne (scart) moet ik telkens weer die optie in het menu aanzetten.
Ook als de tv uit is geweest, staat native 1080 weer uit.

Is dit normaal?
Gaat dit wel goed als ik de htpc aansluit dmv een normale hdmi kabel (waarmee een signaaltje iod wordt meegestuurd :? ) ?

Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 15:01

PaulX

Beyond your imagination...

Weet iemand misschien hoe de PFL9632D/PFL9732D-serie omgaat met een native 1080p/24 (24fps) signaal vanuit bijvoorbeeld een 24p geschikte blu-ray speler?
Aangezien deze serie 100Hz verversingstechnologie aan boord heeft, zou het kunnen zijn dat het de
4:4 'pulldown' methode toepast (dus hetzelfde frame 4 keer per seconde getoond) waardoor het uitkomt op 96Hz.
Dit staat helaas niet in de handleiding, is waarschijnlijk TE technisch ofzo. :?

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:07
Vandaag een pioneer RCS-LX60D home cinema set met HD opgehaald. Erg mooi spul, zometeen ff checken of'ie ook xvid ipv divx snapt.

Alleen jammer dat de HDMI kabel van 15 meter die wij hier hebben helaas niet goed genoeg is voor 1080P. (1080i werkt prima). Morgen maar ff contact opnemen met de winkel om die om te ruilen voor een betere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
PaulX schreef op donderdag 01 november 2007 @ 16:28:
Weet iemand misschien hoe de PFL9632D/PFL9732D-serie omgaat met een native 1080p/24 (24fps) signaal vanuit bijvoorbeeld een 24p geschikte blu-ray speler?
Aangezien deze serie 100Hz verversingstechnologie aan boord heeft, zou het kunnen zijn dat het de
4:4 'pulldown' methode toepast (dus hetzelfde frame 4 keer per seconde getoond) waardoor het uitkomt op 96Hz.
Dit staat helaas niet in de handleiding, is waarschijnlijk TE technisch ofzo. :?
Bij de AUREA die ik heb kan je idd 24hz 1080p materiaal aanbieden. Volgens mij is de hele 96, 97 en 99 serie voorzien in deze optie. Als je in het menu de 'blu-ray' optie koppel aan de besbetreffende aansluiting dat word er idd 96hz beeld gegeven. Ten minste zo lijkt het. Het geheel is een heel erg vloeiend beeld. Persoonlijk vindt ik dat helemaal gewelding. Maar wil je het filmeffect hebben, het naar mijn mening super irritante gebibber/geflikker dus, dan zet je de HD natural motion uit en schokt het beeld er lekker op los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
eeehmm: werkt teletekst via HDMI ook?

wij kijken nu satelliet via een HDD recorder die weer via HDMI op de TV is aangesloten. Nu zegt de TV dat het geen teletekst uitzending is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DFC-Neo schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 18:30:
Hi

Hier thuis willen we graag een lcd aanschaffen. We hebben ons oog laten vallen op deze drie modellen:

42PFL7762D/12
pixel plus 2
Digital Natural Motion
7500:1
500 cd/m²
€1300-1400

42PFL7862D/10
pixel plus 2
clear lcd
HD Natural Motion
8000:1
550 cd/m²
€1600-1700

47PFL7642D/12
Pixel Plus HD
500 cd/m²
5000:1
€1600-1700

Is er een merkbaar (duidelijk) verschil tussen de pixel plus HD en pixel plus 2?
Ik zie dat de 47 inch een duidelijk lager contrast heeft en geen clear lcd, Natural Motion.
Ik weet alleen nog niet hoe duidelijk het verschil in beeldkwaliteit. Hoe is jullie ervaring met deze schermen en beeldtechnieken?

Martin
Weet je zeker dat je voor een grote 42 of 47 inch wilt gaan? Ik heb een week de 42PFL7962D/10 (met ambilight) thuis gehad, maar vond deze, qua beeld, tegen vallen. Ik zit circa 2.80 meter van de TV af en heb de 42 inch in kunnen ruilen voor een 37PFL9632D/10. Deze 37 inch was net zo duur als de 42PFL7862D/10, maar heeft een betere techniek in huis. Een wereld van verschil, mooi analoog beeld, prima digitaal beeld (UPC) en, wat ik ook wel waardeer is de optie automatisch formaat. Deze optie zorgt er bij het zappen voor dat je altijd een schermvullend beeld hebt waarbij de ondertiteling goed in beeld blijft. Met de 42PFL7862D/10 moest ik het beeld nog wel eens bijstellen. Achteraf zeer blij met deze omruil.
Mocht je toch voor 42 inch willen gaan, dan is volgens mij 42PFL7862D/10 de betere van de drie, dit is een Cineos (net als de matchline bij CTR).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen jammer dat de HDMI kabel van 15 meter die wij hier hebben helaas niet goed genoeg is voor 1080P. (1080i werkt prima). Morgen maar ff contact opnemen met de winkel om die om te ruilen voor een betere.
[/quote]

dit las ik in een ander draadje:
Let goed op met kabels. Hoewel digitaal kan er zeker wel signaal verlies optreden. Zoals met de meeste digitale audio en visuele signalen, is er een methode bedacht om de informatie van a naar b te transporten, met in het achterhoofd dat er ook wel eens wat verkeerd mag gaan zonder dat dan de andere kant in de problemen raakt.

Digitale audio en video signalen over verbindings kabels tussen bronnen en afspelers zijn één richtings verkeerd, wat betekend dat een pakketje informatie maar één keer verstuurd wordt.

Vaak wordt er nog wel aan error corectie gedaan (CRC), maar dit is beperkt al er veel uitval is en in veel gevallen wordt de niet valide waarde of gemiddeld of op 0 gesteld. (hangt een beetje van de DAC/intepretors af aan de ontvangende kant).

Wat heeft dit voor gevolgen. Een HDMI/DVI kabel moet met 165 MHZ de enorme hoeveelheid data over 12 paralelle draden synchroon zien over te brengen naar de andere kant. Als de kabel niet van een zeer goede kwaliteit is en alle draden met precies dezelfde lengte en weerstand, kun je er donder op zeggen dat bij 15 meter kabel met beperkte afscherming er bitjes verloren zullen gaan.

Hoe hoger de resolutie des te meer informatie (MHZ) er verstuurd moet worden.
Zo kan het beeld bij 800x600 nog pima overkomen, echter als je 1280x720 wil doorsturen kan je de volgende artifacten gaan zien, die naarmate het signaal verslechterd meer aanwezig zullen zijn:

Kabel net niet goed: Blauwe waas en pixel op donkeren stukken.
Kable slecht: steeds meer donkere kleuren worden ingevuld met primaire kleuren. b.. fel groene pixels dansend door het beeld.

Ikzelf dacht ook eerst: digitaal signaal, moet toch altijd goed gaan -> Ik had een 15 meter kabel en die was voor een resolutie van 1280x720 niet goed. Ik heb het nu bij 10 meter kabel gehouden, echter deze redt geen full HD resolutie (1920x1080p) zonder problemen.

Waarschijnlijk ga je met 15 m HDMI kabel geen geen full HD redden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
mwoagh, 1080i lukt al wel, ik reken er een beetje op dat met een betere kabel 1080p ook wel gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog even een andere vraag, heeft iemand ook garantie bijgekocht bij 1 van deze modellen? Mokio bied een soort van garantie verzekering aan van 3 jaar voor 205 euro. Ik heb niet alles uitgepluist maar een nadeel wat er nu al aan zit is een eigen risico van 10%. Is het dus nog de moeite waard om dit erbij te nemen of kan ik beter maar genoegen nemen met de standaard fabrieksgarantie van 2 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Jurgh schreef op donderdag 01 november 2007 @ 22:11:
Waarom zou je in godsnaam een 15 meter kabel willen hebben. Of je hebt een enorme grote woonkamer of je afspeelaparaat staat aan de andere kant van de kamer, of waar je tv staat ;-)

Mij is duidelijk geworden dat je als je 1080p wil gaan doen je niet meer dan 5m moet overbruggen. Het klopt idd dat 1280x720 er 'schoner' uitziet dat wanneer ik mijn pc instel op 1920x1080 op 50hz (niet interlaced)

Maar dat komt puur door de goedkope kabel die ik nog had liggen. Een goede HDMI / DVI kabel is dus wel degelijk essentieel voor de kwaliteit ALS je langere afstanden wil overbruggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 22:15:
Hier nog even een andere vraag, heeft iemand ook garantie bijgekocht bij 1 van deze modellen? Mokio bied een soort van garantie verzekering aan van 3 jaar voor 205 euro. Ik heb niet alles uitgepluist maar een nadeel wat er nu al aan zit is een eigen risico van 10%. Is het dus nog de moeite waard om dit erbij te nemen of kan ik beter maar genoegen nemen met de standaard fabrieksgarantie van 2 jaar?
Die 10%, is dat 10% van de reparatiekosten, of 10% van de prijs van de TV?
pascalbulsing schreef op donderdag 01 november 2007 @ 23:47:
Waarom zou je in godsnaam een 15 meter kabel willen hebben. Of je hebt een enorme grote woonkamer of je afspeelaparaat staat aan de andere kant van de kamer, of waar je tv staat ;-)
De videobronnen staat aan de andere kant van de kamer. We hebben een kabel van 13 meter nodig (dus dat wordt 15 meter).

Een kabeltje van 1,5 meter werkt prima op 1080p. Bij de kabel van 15 meter werkt 1080i prima, maar bij 1080p krijgen we niks te zien (heel af en toe knippert het beeld en krijgen we een vervormd beel te zien). Ik ga ervan uit dat de kabel niet goed genoeg is afgeschermd. Een betere kabel zou mischien wel kunnen gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 00:19:
[...]

Die 10%, is dat 10% van de reparatiekosten, of 10% van de prijs van de TV?

[...]
Dit is het exacte antwoord wat ik van Mokio kreeg:
Betreft de verlengde fabrieksgarantie kunt u ervoor kiezen om deze te verlengen tot 3 jaar (inclusief de fabrieksgarantie) voor €130,50 of tot 5 jaar (inclusief de fabrieksgarantie) voor €205,50.
Bij een LCD scherm geldt dat de eventuele transport en/of voorrijkosten zijn afgekocht maar het eigen risico niet en dit kan ook niet afgekocht worden.
Hiervoor geldt een eigen risico van 10% met een minimum van €50,-
Voor meer informatie verwijs ik u door naar de website van de verzekeringsmaatschappij Actua, dit is www.actua.nl
Op de site van actua kom je dan dit ongeveer tegen:
Op apparatuur zit vaak maar een beperkte fabrieksgarantie. Gaat uw apparatuur stuk na de fabrieksgarantie, dan zijn de kosten vaak voor u.

Met een garantieverzekering van Actua kunt u de fabrieksgarantie verlengen. Daarnaast biedt onze garantieverzekering ook dekking bij externe onheilen en diefstal.
Gaat uw apparatuur defect door bijvoorbeeld vallen of stoten, dan wordt dit door Actua vergoed.

Heeft u een garantieverzekering afgesloten, dan betaalt u geen kosten voor te vervangen onderdelen. Ook betaalt u geen kosten voor de reparatie. Het kan per dealer verschillen of u de kosten eerst voor moet schieten of dat alles direct wordt vergoed. Moet u de kosten eerst voorschieten, dan krijgt u de kosten vervolgens terug van Actua. Alles wordt voor u vergoed na aftrek van het eventuele eigen risico en afschrijving. Raadpleeg hiervoor ook de polisvoorwaarden.
Uiteindelijk denk ik dus dat die 10% van de reparatiekosten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik zou het denk ik niet doen en wel om de volgende redenen: De meeste electronica gaat binnen een heel korte termijn (3 maand) of pas na jaaaren kapot. Je koopt in je leven regelmatig een nieuwe TV. Ongetwijfeld zal je er één of twee moeten laten repareren. Die reparaties kan je makkelijk betalen van het geld dat je uitspaart door nooit een verzekering te nemen (je verzekert als het ware bij jezelf. Alle geld wat je uitspaart op verzekeringen op je apparatuur stop je in een potje en daar betaal je de reparaties van. Je houdt dan naar mijn mening, door de jaren heen, geld over in dat potje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt inderdaad een punt betreft de reparaties ja, maar had je ook gelezen dat het niet alleen om garantie gaat maar ook diefstal/zelf toegebrachte schade? En als toevoeging, ik ben niet iemand die om de zoveel tijd als er iets nieuws is een ander model koop. Het gaat hier meestal wat langer mee dus die 5 jaar haal ik waarschijnlijk wel.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2007 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 09:40:
Je hebt inderdaad een punt betreft de reparaties ja, maar had je ook gelezen dat het niet alleen om garantie gaat maar ook diefstal/zelf toegebrachte schade? En als toevoeging, ik ben niet iemand die om de zoveel tijd als er iets nieuws is een ander model koop. Het gaat hier meestal wat langer mee dus die 5 jaar haal ik waarschijnlijk wel.
ik heb de garantie bij m'n 37pfl9732 uitgebreid tot 5jaar. Vond 1 jaar toch wel erg weinig gezien de aanschafprijs. Dan ga ik het risico niet lopen. Na onderhandelen voor 150 euro kunnen uitbreiden, daar ga ik op dat bedrag dan ook niet moeilijk meer over doen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 04:11

Kirpeknots

Wazzup!

Gisteren mijn 32PFL9632D gehaald en aangesloten.

Mijn eerste dingen die opvallen.
Prachtig beeld!
Makkelijke installatie en bediening.

Ik moet nog een beetje wennen aan ambilight. Maar het ziet er mooi uit.

Digitenne starterkig (voor SOny bravia) er in gejopt. Het ziet er een stuk beter uit dan met de topfield op mijn CRT.

Minder:
De mijne heeft geen digitale ingang. En ik heb dus een PS/2, niet-hdmi dvd-speler een een goede home-cinema. Ik ga nu kijken of ik mijn dvd-speler voor een hdmi versie kan vervangen zo dat ik niet én op de receiver... én op de TV hoef te schakelen. De PS/2 zal dan, qua audio, analoog aangesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo philips gebruikers
ook wij hebben last van piep en brom.
de brom zit links voor de tv .spec incombinatie met hdmi is deze brom in het bijzonder goed te horen .bij zwart beeld is deze brom goed aanwezig bv tijdens het zappen met de samsung hd decoder of de zwarte menu beelden van de playstation3.wij hebben nu al 3x deze tv kunnen omruilen maar allemaal dezelfde brom?van philips krijg ik geen response.zij zeggen dat de klacht niet bekend is.
maar dat is natuurlijk onzin zie andere gebruikers.graag meer reactie van jullie betreft deze brom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bureno schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 09:53:
[...]

ik heb de garantie bij m'n 37pfl9732 uitgebreid tot 5jaar. Vond 1 jaar toch wel erg weinig gezien de aanschafprijs. Dan ga ik het risico niet lopen. Na onderhandelen voor 150 euro kunnen uitbreiden, daar ga ik op dat bedrag dan ook niet moeilijk meer over doen :X
Zit standaard al 2 jaar fabrieksgarantie op dat model. Het is nu alleen de vraag of die 200 euro het waard is om de "garantie" 3 jaar uit te breiden + diefstal/schade. Ik vind het zelf wel aanlokkelijk alleen ben er uiteraard nog niet 100% zeker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 10:03:
hallo philips gebruikers
ook wij hebben last van piep en brom.
de brom zit links voor de tv .spec incombinatie met hdmi is deze brom in het bijzonder goed te horen .bij zwart beeld is deze brom goed aanwezig bv tijdens het zappen met de samsung hd decoder of de zwarte menu beelden van de playstation3.wij hebben nu al 3x deze tv kunnen omruilen maar allemaal dezelfde brom?van philips krijg ik geen response.zij zeggen dat de klacht niet bekend is.
maar dat is natuurlijk onzin zie andere gebruikers.graag meer reactie van jullie betreft deze brom.
Soms heb ik het idee dat Philips het moeilijk problemen toegeeft. Ik heb het topic over de oude 9731 ook een tijdje gevolgd en toen wist ook niemand bij philips van een vlekkerig scherm af tot er zoveel klachten waren dat ze het niet meer konden ontkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 10:05:
[...]

Zit standaard al 2 jaar fabrieksgarantie op dat model. Het is nu alleen de vraag of die 200 euro het waard is om de "garantie" 3 jaar uit te breiden + diefstal/schade. Ik vind het zelf wel aanlokkelijk alleen ben er uiteraard nog niet 100% zeker van.
Verkoper heeft me verzekerd dat er slechts 1 jaar garantie op zit! Ik zal 'ns in de papieren kijken die erbij zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik bij Mokio kijk zie ik:

Fabrieksgarantie: 2 Jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 10:48:
Als ik bij Mokio kijk zie ik:

Fabrieksgarantie: 2 Jaar
dat zegt op zich niet zo veel lijkt me; hier bijvoorbeeld http://www.hermeselectron...64/philips-37pfl9732d-10/ staat dan weer Fabrieksgarantie (in maanden): 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond schreef op donderdag 01 november 2007 @ 21:56:
eeehmm: werkt teletekst via HDMI ook?

wij kijken nu satelliet via een HDD recorder die weer via HDMI op de TV is aangesloten. Nu zegt de TV dat het geen teletekst uitzending is.
Nee, het doorgeven van teletekst data in niet opgenomen in de HDMI specificatie. Er komt dus geen data de teletekst decoder binnen om te decoderen. Als de receiver/ recorder een teletekst functie heeft moet het wel mogelijk zijn de txt-decoder van één van die apparaten te gebruiken en zodoende het teletekst beeld door te geven aan een TV via de HDMI kabel.

Hetgeen je omschrijft is derhalve normaal en te verwachten bij ieder combinatie van apparaten die je met HDMI aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Owkee, da's goed om te weten, bedankt.
Als we dan teletekst willen gaan gebruiken, zal ik de TV dus moeten omschakelen naar een svideo/composiet aansluiting (dan moeten we de sat ontvanger ook maar even los aansluiten).

Dat wordt nog een heel feest, het lukt me nu al niet om die hoerige logitech harmony 895 te programmeren :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtremelead
  • Laatst online: 19:50

Xtremelead

powered by E-MU

Xtremelead schreef op donderdag 01 november 2007 @ 15:31:
Sinds gister mijn htpc via dvi-hdmi aangesloten op mijn 37pfl7662 scherm.
Alles gaat prima op full hd. Wel moet ik de native 1080 in het menu activeren.
Echter....als ik de pc reboot, of een andere input kies voor bv xbox/digitenne (scart) moet ik telkens weer die optie in het menu aanzetten.
Ook als de tv uit is geweest, staat native 1080 weer uit.

Is dit normaal?
Gaat dit wel goed als ik de htpc aansluit dmv een normale hdmi kabel (waarmee een signaaltje iod wordt meegestuurd :? ) ?
ben ik de enige die telkens menu->pijltje omhoog->pijltje naar rechts->pijltje omhoog->pijltje naar rechts->pijltje naar rechts->pijltje omlaag->ok->menu op de afstandbediening moet drukken als ik iets in hd wil kijken? Komt het door de dvi-hmdi kabel, of hebben jullie ook een lamme duim?

Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb intussen beslist om mijn budget op te trekken en toch voor de 37PFL9732 te gaan.
Deze staat sinds 31/10 in onze living te pronken 8)

Eerst en vooral: ik vind de tv super! En ben eigenlijk wel blij dat ik voor de surround ambilight gegaan ben... _/-\o_

Nu heb ik wel 2 probleempjes, hopelijk kan iemand me helpen om ze te verhelpen, of kan iemand er toch enige uitleg bij geven:

1) de klok staat 2u verkeerd op de tv (te vroeg) en ik kan dit niet aanpassen! Dit hangt blijkbaar enkel van je land-instelling af en die staat goed (België). Verder kan ik alleen kiezen om de klok al dan niet te tonen. Iemand enig idee?

2) de tv heeft bij de installatie van de zenders 11 digitale zenders gevonden. 2 tv-zenders die geen beeld geven en 9 radio-zenders waar geen klank uit komt. Enig idee hoe het komt dat hij de zenders vindt op de kabel, maar bij het afstemmen op deze zenders de melding komt 'geen uitzending'. Ik vraag me af of dit de gewone radiozenders zijn die op de kabel zitten in België, of zijn dit effectief digitale zenders die hij op één of andere manier detecteert maar niet kan uitzenden omdat hij het signaal niet kan decoderen?

Vooral bij het 1e probleem kan ik niet geloven dat dit niet aangepast kan worden!
Het 2e is misschien gewoon logisch. Al hebben mijn ouders een goedkoop Philips model, waarbij ze tussen de bronnen gewoon 'radio' kunnen selecteren en dan de radiozenders van de kabel kunnen beluisteren...

Bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friander
[quote]UltraSub schreef op donderdag 01 november 2007 @ 13:18:
[...]
200%

[...]

Inderdaad, ik heb het gevonden in de gebruiksaanwijzing online. Daarvoor had ik philips gebeld en de medewerker vertelde mij dat het er niet op zat. Toen ik hem vroeg welke modellen het wel hadden gaf hij mij als antwoord dat ik maar in de winkel moest gaan vragen :(
Prima service weer (not)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friander
friander schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 15:48:
[quote]UltraSub schreef op donderdag 01 november 2007 @ 13:18:
[...]
200%

[...]

Inderdaad, ik heb het gevonden in de gebruiksaanwijzing online. Daarvoor had ik philips gebeld en de medewerker vertelde mij dat het er niet op zat. Toen ik hem vroeg welke modellen het wel hadden gaf hij mij als antwoord dat ik maar in de winkel moest gaan vragen :(
Prima service weer (not)
Deze reply ging over over de DVP5980, of dat model audio delay heeft. Sorry voor de verwarring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier staat sinds vandaag een 32PFL9632D. Geen spijt van de maat, zitten er 2,5 tot 3 meter vanaf en 37 inch is gewoon te groot voor onze kamer.

Alles is perfect, geen piep, geen slechte pixels, alleen....ook bij onze tv is een (zachte) brom aanwezig. Voor zover ik inmiddels begrepen heb lijken er 2 soorten brom te zijn bij deze tv's. Een via de HDMI ingang, en een die bij de meeste (?) toestellen altijd aanwezig lijkt en zich afhankelijk van de achtergrond meer of minder laat horen.
De vraag is nu: wat is toelaatbaar/normaal? Het lijkt gewoon een voedingsbrom, maar dan af en toe tegen het hinderlijke aan. We hebben 2 weken de mogeijkheid om 'm om te ruilen, maar als ik het zo lees is de kans groot dat ook een nieuwe dit kwaaltje heeft, en we er misschien zelfs wel op achteruit gaan qua (de ook bekende) piep of bad pixels...Zijn er uberhaupt wel uitvoeringen van dit type die helemaal stil zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De brom is bij ons als er zelfs niets is aangesloten op de tv. Het komt vanuit de linkerspeaker, of daar vlakbij. Bij het volume op 0 is dit duidelijk te horen als een constante brom, (voeding, slechte aarde ?) bij het switchen van kanaal of beeld, veranderd de brom van toon, waarna deze weer de constante brom wordt voor de verandering aan kanaal of beeld. Als het geluid maar hard genoeg gezet wordt hoor je het niet, tenzij er een langdurige stilte is. Datum van de afspraak met de monteur staat al vast.
De garantie was bij ons 1 jaar. Wij hebben ook een verlenging van 5 jaar genomen :$ 120 euro :$ Altijd een praatje maken met de verkoper ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 16:28:
De brom is bij ons als er zelfs niets is aangesloten op de tv. Het komt vanuit de linkerspeaker, of daar vlakbij. Bij het volume op 0 is dit duidelijk te horen als een constante brom, (voeding, slechte aarde ?) bij het switchen van kanaal of beeld, veranderd de brom van toon, waarna deze weer de constante brom wordt voor de verandering aan kanaal of beeld. Als het geluid maar hard genoeg gezet wordt hoor je het niet, tenzij er een langdurige stilte is. Datum van de afspraak met de monteur staat al vast.
De garantie was bij ons 1 jaar. Wij hebben ook een verlenging van 5 jaar genomen :$ 120 euro :$ Altijd een praatje maken met de verkoper ;)
hallo bij ons hetzelfde maar alleen met de hdmi bv casema samsung hd decoder en de playstation3.
met component of analoog signaal geen brom te horen.ik denk dat het de hdmi 1.3v moet zijn in combinatie met hdmi 1.1of1.2 kabels bv profigold kabels.
graag meer reacties van gebruikers met de 32pfl9632

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Daarnet ff een rare ervaring met de delay in het beeld t.o.v. het geluid: We hebben onze satelliet ontvanger op dit moment via scart aangesloten op een HD recorder, welke weer met hdmi op de tv is aangesloten en digitaal coax op de AV receiver.

Delay was eigenlijk nauwelijks merkbaar (als je het geluid van de TV harder zette, leek het een hele flauwe echo, dus er was wel delay, maar niet storend). Behalve dan daarnet met sterren dansen op het ijs, op SBS6. Heel raar: je ziet reclame en dan is er niks aan het handje en dan zie je de snufferd van die Joling en hoppa: meteen een enorme vertraging in het beeld! :D Alsof het de TV heel veel moeite kost om die kerel weer te geven :+

Binnenkort toch maar even de boel anders aansluiten.
Nu loop ik wel tegen het probleem aan dat er volgens mij maar 1 HDMI aansluiting "display synchronized" is en we 2 apparaten via HDMI gaan aansluiten, die ik toch wel beide graag "synchronized" wil weergeven.*

Tweede probleem is dan natuurlijk daarbij ook dat de delay dus blijkbaar niet constant is! Je kan het dus niet ondervangen door ergens een vaste vertraging in te stellen, want geeft dus niet constant het gewenste resultaat. Het zal dus echt door de TV geregeld moeten worden.

*Edit:
Ik had het plaatje niet goed begrepen. Die tekst staat inderdaad onder de HDMI1 aansluiting, met een pijltje naar de digi-out. Ik dacht dat ze daarmee bedoelden dat de digi-out was gesynched met HDMI1, maar alle aansluitingen zijn gesynched, ze hadden alleen niet genoeg ruimte om die tekst te printen :P
Nu maar hopen dat ik niet hetzelfde probleem krijg als anderen, dat dolby digital blijkbaar wordt omgezet naar PCM. Ik verwacht het niet, DVD's zijn volgens mij niet gecrippled met HDCP, dus hopelijk gaat het meerkanaals geluid zonder problemen door de TV :)

[ Voor 19% gewijzigd door Raymond op 02-11-2007 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Voor de mensen die via een PC HD content willen kijken en dat dan ook nog via een ATI 2x00 kaart doen heb ik dé oplossing gevonden om toch DD en DTS gesynced op je radio te krijgen door gebruik te maken van SPDIF op je pc of moederbord.

De ATI HD 2x00 serie heeft de mogelijkheid om met de bijgeleverde HDMI connector toch audio uit te sturen. Alleen is het me na vele uren ploeteren niet gelukt om PowerDVD zo te laten werken dat hij DD en DTS over de HDMI gooide. En daar zit bij onze ook tv's het probleem. Wanneer de tv audio en video tegelijk binnenkrijg gaat het geluid via de DIGITAL OUT er als PCM uit. Ook al wordt er DD of DTS aangeboden.

Omdat ik de DIGITAL IN aan de HDMI aansluiting heb gekoppeld dacht ik dit probleem getackeld te hebben maar jammer genoeg kom ik de DIGITAL IN wel koppelen aan de HDMI ingang, maar werkt het niet omdat de tv verwacht dat er via de HDMI geluid binnenkomt. Je hoort dus dan helemaal niets omdat ik het geluid niet via de HDMI kabel laat lopen maar seperaat via de DIGITAL IN.

En daar zit het 'm juist. Ondanks dat er geen geluid op de HDMI kabel staat, ik gebruik immers de SPDIF van mijn MB, blijf de tv hardnekkig de audio uit de HDMI kabel halen omdat er blijkbaar toch een signaal te zijn.
Ik kwam eigenlijk op het idee om een foute (dus niet ATI) HDMI > DVI converter te kopen en te kijken wat de tv dan deed. En wat ik eigenlijk verwachtte. Als er GEEN audio op de HDMI aansluiting wordt aangeboden dan kan je wel de DIGITAL IN gebruiken. En als je de DIGITAL OUT dan weer doorlust naar de radio heb je 100% gesynced DD of DTS geluid en ben je af van dat HDCP geleuter.

Heb vanavond The Transformers in 1080P zitten kijken via de PC. Nog even zitten spelen met de HD Natural Motion om het 'echte' film effect te krijgen maar ik heb het toch maar snel weer aan gezet.
In alle gevallen een super mooi beeld en pas met dit soort content het beeld zoals je op dit soort tv's moet kijken. Jammer is wel dat je toch wel tegen de 32-bits kleuren aan blijf lopen. Er treed namelijk toch wel iets van banding op bij sommige beelden. Of dit nou de tv of de PC is blijft mij even onduidelijk.

Als je Blu-ray of HD-DVD ga kijken via je PC wel je resolutie op 1920 x 1080 zetten (duh) maar belangrijker nog is de refreshrate op 24hz te zetten. Ook de bewuste HDMI ingang even koppelen aan de Blu-ray optie in het menu.
Op deze manier heb ik totaal geen last van schokjes om de 2 of 3 beelden en loopt het, met HD Natural Motion aan of uit, vloeiend zoals een normale tv-uitzending doet.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
pascalbulsing schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 23:42:
Heb vanavond The Transformers in 1080P zitten kijken via de PC. Nog even zitten spelen met de HD Natural Motion om het 'echte' film effect te krijgen maar ik heb het toch maar snel weer aan gezet.
In alle gevallen een super mooi beeld en pas met dit soort content het beeld zoals je op dit soort tv's moet kijken. Jammer is wel dat je toch wel tegen de 32-bits kleuren aan blijf lopen. Er treed namelijk toch wel iets van banding op bij sommige beelden. Of dit nou de tv of de PC is blijft mij even onduidelijk.
Over films in HD: Ik heb gemerkt dat 1080P lang niet altijd goeie kwaliteit garandeerd in gedownloadde films. De resolutie kan dan wel hoog zijn, maar soms is de film dan zo gecomprimeerd, dat je alsnog banding en blokkerigheid krijgt, vanwege die compressie. 1080p films van 4GB zijn gewoon niet goed, om een voorbeeldje te geven. De hoogste kwaliteit die ik totnutoe heb gezien is een rip van Casino Royale, 720P, maar wel iets van bijna 8GB groot. Helemaal niks geen last van banding. Echt super. Een goeie 1080P rip moet dan zeker 15-17GB zijn om dezelfde kwaliteit te halen.
Ik download dus liever een 720P rip van 8GB, ipv een 1080p rip van dezelfde grootte (en zeker als de 1080P rip kleiner is) (lengte van de film is natuurlijk gelijk in mijn voorbeeldje :) )

Ik weet natuurlijk niet hoe groot de film is die jij hebt gekeken, dus mischien heb je wel gewoon een hele goeie rip. Maar mocht dat niet zo zijn, download eens een sample die bij een rip zit van een film die wel heel groot is en kijk dan eens hoe dat eruit ziet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 23:56:
[...]

Over films in HD: Ik heb gemerkt dat 1080P lang niet altijd goeie kwaliteit garandeerd in gedownloadde films. De resolutie kan dan wel hoog zijn, maar soms is de film dan zo gecomprimeerd, dat je alsnog banding en blokkerigheid krijgt, vanwege die compressie [...]
Hang heel erg af van de encode(dee(r)der) idd :P
(iLL)

voor 1080p is een bitrate van rond de 10.000 kbps (10 mbps) wel minimaal; Geen enkele backup van < DVD-9 is eigenlijk de moeite waard, behoudens korte, donkere of heel statische films natuurlijk, en logischerwijs ook van de gebruikte matrix.
("Prestige")

Goede 1080p kan je beter kopen, of beter nog: bestellen in de VS, want dan krijg je er vaak beter geluid bij (DTS-MA heb ik in Nederland nog werkelijk nergens gezien).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2007 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 00:02:
[...]

Hang heel erg af van de encode(dee(r)der) idd :P
(iLL)

voor 1080p is een bitrate van rond de 10.000 kbps (10 mbps) wel minimaal; Geen enkele backup van < DVD-9 is eigenlijk de moeite waard, behoudens korte, donkere of heel statische films natuurlijk, en logischerwijs ook van de gebruikte matrix.
("Prestige")

Goede 1080p kan je beter kopen, of beter nog: bestellen in de VS, want dan krijg je er vaak beter geluid bij (DTS-MA heb ik in Nederland nog werkelijk nergens gezien).
Beter is om de films gewoon te downloaden. Ik download enkel nog maar HD-DVD en Blu-ray iso of images.Dus niet de omgezette shit van 3 to 10Gb. Net zoals bij MP'3 die ik bijna nooit binnenhaal. Enkel de complete 1:1 cd's haal ik binnen. Jammer is dat er niet zo veel als dvd's of gecomprimeerde HD content is. De ISO's zijn wel een ruk van gemiddeld 30 gb, maar het beeld is er dan ook naar. Duurt ff met binnenhalen, soms 3 tot 4 uur maar dan heb je ook wat.

Begin van de week heb ik Déjà Vu zitten kijken (op Blu-ray dacht ik) met NL subs, maar dat was een ISO van bijna 50 Gb... En die was super om te zien qua kwaliteit. Ook het geluid was super Dolby Digital Plus 640Kb/s

Jammere is dat de nieuwe DD en DTS formaten niet over de SPDIF kunnen. Ik heb me laten vertellen dat domweg de bandbreedte te beperkt is voor deze streams van data. Maar DTS en DD die op vele HD-DVD en Blu-ray staan voldoen voor mij voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pascalbulsing schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 10:23:
[...]
Jammere is dat de nieuwe DD en DTS formaten niet over de SPDIF kunnen. Ik heb me laten vertellen dat domweg de bandbreedte te beperkt is voor deze streams van data. Maar DTS en DD die op vele HD-DVD en Blu-ray staan voldoen voor mij voorlopig.
Voor mij voldoet dat dus niet, en eigenlijk heb ik ook liever DTS-MA ipv 640 kbps DD-HD; Aangezien ik hier toch een audio/video-setup heb die dat allemaal aankan. Vanaar dat ik een voorkeur heb voor VS versies.

Overigens "ouderwetse Dolby Digital" kon ook al 640 kbps. DD-HD voegt alleen aan paar kanalen toe (max 7.1 ipv max 5.1). Dus het is helemaal geen stap vooruit met DD-HD. Pas bij DTS-MA ga je echt geluid van de nieuwe generatie horen. Ik kan je vertellen; Dat is echt :9~ :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 15:01

PaulX

Beyond your imagination...

Maar er zijn toch gewoon al films op blu-ray verkrijgbaar in Nederland met DTS-HD MA audio? :?
Als ik zo kijk bij bijvoorbeeld www.rodisc.nl en je zoekt op X-Men The Last Stand en Fantastic Four, dan zie ik toch echt staan dat deze blu-ray schijfjes voorzien zijn van zo'n audio spoor en met Nederlandse ondertiteling.

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In hoeverre zie je op de 42pfl9732/9632 het verschil in upscalen naar 1080i of 1080p. Ik zit te wikken over een home cinema setje maar de DVD speler kan maximaal upscalen op 1080i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Voor video vind ik het eigenlijk niet zoveel uitmaken.

Voor stilstaande beelden juist wel (denk aan het bekijken van foto's, of het aansluiten van een PC om de TV als grote monitor te gebruiken). Dus voor je DVD speler zou het mij niet uitmaken.

Daarbij komt nog dat je je moet afvragen welk apparaat beter upscaled: Je DVD speler, of je TV. Mischien is het juist wel beter om helemaal geen hoge resolutie uit de DVD speler te laten komen, maar gewoon de DVD resolutie progressive naar de TV te sturen en dan de TV het upscalen laten afhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even over de brom (en dan bedoel ik de zoemtoon die permanent aanwezig is):
Heb gisteren de tv omgeruild - prima service bij MM - maar ook de nieuwe had dezelfde kwaal, en daarbij nog meer, dus weer snel de vorige terug gehaald. Heb er hier en op oa kieskeurig nu al zoveel over gelezen dat ik het als normaal beschouw...

De kast waar de tv op staat lijkt e.e.a. overigens ook nog wat te versterken. Daarbij heb ik gisteren ook eens aandachtig naar de vorige buis-tv en andere dingen in de huiskamer geluisterd:
de 5 jaar oude tv had een fluittoon, van de Sony hdd recorder hoor ik duidelijk een fan lopen, de pc staat zachtjes te zoemen, de vaatwasser bromt, de cv zoemt, tikt en borrelt af en toe, de naaldhakjes van de buurvrouw zijn soms ook duidelijk hoorbaar enz enz. Kortom ik maak er me niet meer druk om en geniet gewoon van de nieuwe aanwinst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Over HDMI-CEC, icm onze 37PFL9732D: Ik heb het aangezet en ook op onze HDD-recorder ingeschakeld.
Er valt weinig te bedienen: Als ik een DVD in de HDD-recorder stop en laat afspelen, gaat de TV niet automatisch aan (staat in de TV handleiding van wel). Als ik lang op de uit-knop van de TV druk, gaat inderdaad wel de HDD recorder uit.
Dat was het wel zo'n beetje (stop/play knoppen enz werken niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Raymond schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 15:23:
Over HDMI-CEC, icm onze 37PFL9732D: Ik heb het aangezet en ook op onze HDD-recorder ingeschakeld.
Er valt weinig te bedienen: Als ik een DVD in de HDD-recorder stop en laat afspelen, gaat de TV niet automatisch aan (staat in de TV handleiding van wel). Als ik lang op de uit-knop van de TV druk, gaat inderdaad wel de HDD recorder uit.
Stond deze optie gewoon in het menu of heb je in het servicemenu deze mogelijkheid aangezet ?
Ik zien 'm bij mijn 9900D wel staan maar durf 'm eigenlijk niet aan te zetten.
De laatste keer dat ik iets aan zette in het servicemenu (MPEG4) kreeg ik de tv niet meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik heb het in het servicemenu aangezet. Daarna verschijnt het in het menu zoals dat in de nieuwe handleidingen staat (paragraaf 7.2.2 in de nieuwe handleiding, in onze gedrukte gaat 7.2.2 over scart oid).

En ik heb hetzelfde als vele anderen met meerkanaals geluid over HDMI: Als ik een home cinemaset aansluit op de digi-out van de TV, is het geen meerkanaals geluid meer. Ik ga het trucje om het geluid aan te sluiten op de digi-in (die wij gelukkig wel hebben) binnenkort wel uitproberen. Wel jammer: geluid gaat dan 2x naar de TV (via digi-coax en via HDMI), maar als het niet anders kan, moet het maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg tevreden over de 47 inch 9632. Uiteindelijk met 6 defecte pixels de TV omgeruild. Wat schetst mijn verbazing, een enorme verticale lijn, teveel pixels om te tellen...

Hoe kan dit nou door de controle van philips komen???
Ik vrees dat het weer een retourtje eindhoven nijmegen gaat worden.

Service plattetv.nl trouwens top!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Raymond schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 12:38:
Daarbij komt nog dat je je moet afvragen welk apparaat beter upscaled: Je DVD speler, of je TV. Mischien is het juist wel beter om helemaal geen hoge resolutie uit de DVD speler te laten komen, maar gewoon de DVD resolutie progressive naar de TV te sturen en dan de TV het upscalen laten afhandelen.
Daar kan ik je wel antwoord op geven. De TV is minder goed dan een speler van 100 euro ;)
Ik heb deze week een Philips DVP5980 gekocht, die doet upscaling van SD materiaal naar 1080p. Het beeld is er met sprongen op vooruit gegaan. En dan te bedenken dat de Harman Kardon DVD22 waar ik eerst dvd's mee keek, zeker geen crap spelertje is. Heb nu met de 5980 snaarstrak beeldje :)

/edit
Ook op de gespecialiseerde fora is met het er redelijk over eens dat de tijd voorbij is dat een scaler 1000'en euros moest kosten om beter te zijn als een tv. De meeste spelers van rond de 100 euro zijn al beter dan de tv's.

[ Voor 12% gewijzigd door UltraSub op 03-11-2007 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben misschien een nitwit maar ik heb toch een vraag. Ik heb een aurea en een playstation. Ik wil graag dvd beeldvullend kijken. Dit lijkt bij somige dvd's niet mogelijk. Weet iemand of je dit kunt wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-X
  • Laatst online: 03-10-2024
Mijn Aurea komt ook binnen 14 dagen :P .

Nu wil ik hem aan de muur ophangen en vraag mij af of ik (na het ophangen van de TV) met de standaard meegeleverde muurbeugel nog makkelijk bij de kabels achter de TV kan komen.

Ik kan mij n.l. voorstellen dat ik er nog wel eens een extra HDMI stekker wil bijprikken. Zou er zwaar tegenop zien als ik daarvoor steeds de TV van de muur zou moeten halen.. :/

Is er een Aurea bezitter die de TV ook op de standaard beugel heeft hangen en zijn ervaring kan delen?

K8N Neo2-54G, 2 x CMX512 3200XL, XFX 6800GT, Antec Sonata met 380 True Power Voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 21:59:
Ik ben misschien een nitwit maar ik heb toch een vraag. Ik heb een aurea en een playstation. Ik wil graag dvd beeldvullend kijken. Dit lijkt bij somige dvd's niet mogelijk. Weet iemand of je dit kunt wijzigen?
Er zijn verschillende beeldverhoudingen, als je TV dezelfde beeldverhouding heeft als je bronmateriaal, kan je het beeldvullend bekijken.

Voorbeeldje: Een ouderwetse 4:3 uitzending, beeldvullend op een ouwe TV, bij een breedbeeld tv krijg je zwarte balken links en rechts (veel mensen blazen dan het beeld op, zodat je van die lekkere brede hoofden krijgt).

Ander voorbeeldje: breedbeeld (16:9) uitzending, op je ouwe 4:3 TV krijg je balken boven en onder, op je breedbeeld TV past het precies.

Situatie waar jij mee zit: cinema verhouding (2.35:1): op je ouwe 4:3 TV krijg je enorme balken boven en onder (eigenlijk is zo'n beetje 2/3 van je beeld zwart) en zelfs op je breedbeeld tv krijg je balken boven en onder. Je kan het beeld oprekken op je beeld gevuld te krijgen, maar mooier wordt het er niet op: alles wordt "smaller". Lange slungelige mensen enzo. Heel lelijk. Of je moet het hele beeld opblazen, waardoor er links en rechts wat van het beeld wordt afgesneden. Ook niet optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
Raymond schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 18:07:
En ik heb hetzelfde als vele anderen met meerkanaals geluid over HDMI: Als ik een home cinemaset aansluit op de digi-out van de TV, is het geen meerkanaals geluid meer. Ik ga het trucje om het geluid aan te sluiten op de digi-in (die wij gelukkig wel hebben) binnenkort wel uitproberen. Wel jammer: geluid gaat dan 2x naar de TV (via digi-coax en via HDMI), maar als het niet anders kan, moet het maar.
Binnenkort hoop ik een ps3 te hebben. Deze wil ik dan ook gaan gebruiken om dvd's upscaled mee af te spelen. Ik vrees in dat geval ook voor lipsync, of meerkanaals geluid dat pcm wordt...
Zowel m'n receiver als de ps3 hebben optical, de 37pfl9732 heeft coax in+uit... Wil ik dit dus in 5.1 lip-synced werkend krijgen zal ik dus 2 optical<->coaxial converters ertussen moeten zetten... Erg jammer dat 1 simpel optical kabeltje tussen de PS3 en receiver niet goed zal werken :(
Maar eerst eens goed testen als de ps3 er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand al geprobeert de remote control van de aurea te gebruiken met andere (merken) apparaten?
ps3 of zo?? volgens de beschrijving moet dit redelijk makkelijk te doen zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Wat ik heb gezien is dat de delay heel erg verschilt (heb ik hierboven ook al ergens getiept). Met het kijken van een DVD is bij ons de delay heel klein (nauwelijks merkbaar). En met DVD kijken zal die delay ook wel constant zijn, dus met een beetje mazzel kan je dan de TV omzeilen (helemaal als je een delay op je PS3 of receiver kan instellen)

Maar die kastjes zijn niet zo heel duur dus het is te overzien, die investering.

En er zijn ook mensen bij wie meerkanaals geluid over HDMI wèl werkt, dus mischien heb je mazzel met je PS3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
Dan hoop ik inderdaad dat via hdmi het signaal goed wordt doorgeven. Op m'n receiver kan geen delay ingesteld worden, voor zover ik weet op de ps3 ook niet.
Nu nog een PS3 zien te bemachtigen dinsdag bij Bart... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt Ultrasub. Een complete home cinema set leek me gewoon een harmonieuzer geheel dan losse componenten maar er is atijd wel iets dat niet goed is aan zo'n set (aantal/soort connecties, DVD speler, speakers). Ik ga nu toch maar voor de losse componenten. Ik zat ook aan die DVP5980 te denken na de positieve recensies en dan met een Onkyo TX-SR605E reciever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 13:05
Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 22:33:
iemand al geprobeert de remote control van de aurea te gebruiken met andere (merken) apparaten?
ps3 of zo?? volgens de beschrijving moet dit redelijk makkelijk te doen zijn..
PS3 kan sowieso niet want die wordt via Bluetooth bediend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 04:11

Kirpeknots

Wazzup!

Ik heb vrijdag mijn prachtige 32PFL9632D binnen gekregen. Wat een mooi ding.

Ik heb mijn Yamaha DVD-S550 (Die nu via component is aangesloten) verkocht via marktplaats en een Philips DVP-5980/12 besteld zo dat ik helemaal op HDMI over ga.

Mijn homecinema heb ik via de digital out aangesloten. Kan ik mijn playstation 2 ook met de digitale geluidsuitgang direct op deze TV aansluiten?

Wat me wel opvalt is dat er een andere zapper bij zit dan in de handleiding beschreven staat. Ik heb de RC4401 er bij gekregen.

Ik vraag me af of de volume knoppen van deze zapper programeerbaar zijn (Home cinema) en of ik mijn home cinema onder een knop kan krijgen. Dan kan de Pronto ook de deur uit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees veel over aansluitingen en geluid, maar ik heb een bose lifestyle 28 aangsloten met
een optische kabel naar mijn hd decoder en ik heb altijd super geluid.
Het geluis van de tv intresseerd mij niet echt want ik gebruik het geluid toch niet van de tv :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Maar daarom kan je geluid nog wel voorlopen op het beeld. Vaak valt het niet op, maar soms wel en dan is het heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou dat bedoel ik alleen te zeggen. Ik heb nergens bij geen geluidsproblemen bij welke
aansluiting dan ook. Heeft dat misschien met scart te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke DVD-recorder heb je? Zelf heb ik een Sony DVD-recorder (Aangesloten met scart op een oude tv). Volgens de handleiding moet deze enkele CEC functies aankunnen. De klantenservice van Sony heeft aangegeven dat deze CEC functies brand-specific zijn. (Wat ik overigens sterk betwijfel, maar goed). Beide apparaten moeten dezelfde CEC functies hebben om eea te laten werken. Als je een recorder hebt die niet over een specifieke functie beschikt waar de TV wel over beschikt (of vice versa), dan zal het uiteraard niet werken.
pascalbulsing schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 16:42:
[...]

[...]

De laatste keer dat ik iets aan zette in het servicemenu (MPEG4) kreeg ik de tv niet meer aan.
De TV zal in dat geval druk bezig zijn geweest te zoeken naar het MPEG4 board. Daar dit niet in de 9900D zit zal dit idd een probleem hebben gegeven. Voor CEC is geen extra hardware nodig, er moet volgens mij dan ook geen probleem ontstaan als je het aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 15:23:
Nou dat bedoel ik alleen te zeggen. Ik heb nergens bij geen geluidsproblemen bij welke
aansluiting dan ook. Heeft dat misschien met scart te maken?
ik heb dvd en digibox beide via scart aangesloten momenteel. Als ik zowel het geluid van de tv als het geluid van de receiver aanzet hoor ik zo'n mooie "echo" waardoor je merkt dat er vertraging in zit. Echter niet zo erg dat het irritant wordt tijdens het kijken.
Overigens is bij mijn tv het geluid op 0 niet hetzelfde als mute; bij geluid op 0 is er nog een brom te horen door de speakers van de tv. Tijdens mute is deze weg, alleen zie je dan constant dat icoontje linksboven in beeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Van pioneer, maakt deel uit van de set RCS-LX60D, de speler zelf heeft als typenummer DVR-LX60D :
http://www.pioneer.nl/nl/.../501/DVR-LX60D/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond schreef op zondag 04 november 2007 @ 19:32:
[...]

Van pioneer, maakt deel uit van de set RCS-LX60D, de speler zelf heeft als typenummer DVR-LX60D :
http://www.pioneer.nl/nl/.../501/DVR-LX60D/index.html
Ik kan in de handleiding van dit apparaat niets vinden over de functie "one touch play". Overigens ook niet over "system stand-by". Heb ik er overheen gegeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik denk het niet :)
In de handleiding staan wel meer dingen niet vermeld: Ik kan er ook niet in vinden wat de maximale resolutie van de component output is (is dat 1080i of 1080p?)

Ik heb er gewoon even mee gespeeld en ik heb gemerkt dat er maar 1 ding werkt via HDMI-CEC: het uitschakelen van de recorder met de AB van de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond schreef op zondag 04 november 2007 @ 21:09:
Ik denk het niet :)
In de handleiding staan wel meer dingen niet vermeld: Ik kan er ook niet in vinden wat de maximale resolutie van de component output is (is dat 1080i of 1080p?)

Ik heb er gewoon even mee gespeeld en ik heb gemerkt dat er maar 1 ding werkt via HDMI-CEC: het uitschakelen van de recorder met de AB van de TV.
mijn xbox360 doet 1080P via component op een 37PFL9632 dus dat werkt prima.

Wel jammer dat ik via component out van mijn pc maar max. 1080i kan uitsturen.

Via de DVI uitgang krijg ik wel 1080P uitgestuurd.

Zal wel een manko van de nvidia videokaart zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Het is mooi dat het op de TV werkt, nu nog uitvogelen of het ook op de speler werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
1080p werkt iig over component voor de 360.
* UltraSub happy 'bout that ;)
Um, aangezet?
Heb het al eerder gevraagd hier;
1. Hoe kom ik in het servicemenu
2. Zijn er manuals van het servicemenu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Servicemenu staat ergens in dit topic (één of andere cijfercode)
Er is een servicemanual, geen idee hoe je eraan komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarface0
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-01-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 17:43:
[...]

hallo bij ons hetzelfde maar alleen met de hdmi bv casema samsung hd decoder en de playstation3.
met component of analoog signaal geen brom te horen.ik denk dat het de hdmi 1.3v moet zijn in combinatie met hdmi 1.1of1.2 kabels bv profigold kabels.
graag meer reacties van gebruikers met de 32pfl9632
Ik heb de 37PFL9732/D10 i.c.m. de Casema Samsung HD Decoder. Ik heb hem aangesloten via HDMI (lijkt mij de beste oplossing/aansluiting).
Als ik ga "kanalen schakelen" met de Samsung HD Decoder, dan krijg ik een halve seconde een zwart beeld te zien. Niks spannends, maar ik hoor dus dan wel een brom tijdens dit zwarte beeld. Als ik weer beeld krijg dan is de brom ook gelijk weg.
Ik zal eens proberen of het bij mij ook weg is als ik het op component aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 12:21
Wij krijgen morgen de Philips 42PFL7762.
Full HD tv van 42" (107cm). Alleen nu is het zo dat mijn dvd speler van Yamaha geen HDMI aansluiting heeft. Wel component.

Mijn vraag is: is het verschil tussen component en hdmi bij een dvd dermate groot dat het de overstap naar een nieuwe dvd speler (waarschijnlijk dan direct een blu-ray speler) rechtvaardigd?

Hoe zit het trouwens met de vertraging van het beeld bij deze Philips LCD tv's? Want ik wil het geluid namelijk via mijn 5.1 versterker laten lopen. Ik ben namelijk een beetje bang dat het beeld gaat achterlopen op het geluid.

PvOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
pieter87 schreef op maandag 05 november 2007 @ 09:49:
Wij krijgen morgen de Philips 42PFL7762.
Full HD tv van 42" (107cm). Alleen nu is het zo dat mijn dvd speler van Yamaha geen HDMI aansluiting heeft. Wel component.

Mijn vraag is: is het verschil tussen component en hdmi bij een dvd dermate groot dat het de overstap naar een nieuwe dvd speler (waarschijnlijk dan direct een blu-ray speler) rechtvaardigd?
In mijn ogen niet. Component is perfect in staat HD weer te geven. Dus SD DVD is geen enkel probleem imo. Zelfs niet als je een upscaling dvd speler zou hebben.
Hoe zit het trouwens met de vertraging van het beeld bij deze Philips LCD tv's? Want ik wil het geluid namelijk via mijn 5.1 versterker laten lopen. Ik ben namelijk een beetje bang dat het beeld gaat achterlopen op het geluid.
* UltraSub zucht...
Of je leest even dit topic. Het zou al genoeg zijn als je de laatste 4-5 pagina's even leest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter87
Bedankt voor je info!

Over dat geluid: mijn versterker heeft nu heel iets delay bij een gewone tv. Je hoort namelijk een kleine echo. Hopelijk heffen tv en versterker elkaar straks op. Naja, gewoon afwachten dan maar.
(nog 1 nachtje slapen O+ )

Helaas heeft onze digitale schotel receiver geen component maar alleen scart. Bij de 7762 zit helaas geen componentaansluiting in de scart :'( Ben benieuwd of dat veel scheelt aan kwaliteit.
Je kunt niet alles hebben he ;)

PvOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_007
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-07 23:16
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 13:22:
En jawel hoor... een bromtoon bij onze 32PFL9632D/10. We merkten het gisterenavond met het volume op 0. Alle aansluitingen los gemaakt,(scart, coax) en dan nog steeds aanwezig en duidelijk hoorbaar. Intensitiet veranderd bij verschillende kanalen, en beelden. Het geluid komt gezien vanaf de achterzijde van de tv, van rechts. De monteur maar besteld :(
Vorige week 32pfl9632 gekocht en hetzelfde probleem, brom links voor uit de luidspreker.
geluid digitaal via receiver is wel goed.
Het valt het meeste op bij de HDMI aansluitingen (o.a. samsung HD en DVD speler)
Als ik de tv mute is de brom weg, geluid op 1 en hij is weer terug.
Het is alleen uit de linker luidspreker, rechts is er niks aan de hand
Woensdag komt er een monteur langs voor reparatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 15:16:
Philips DVP 5980 DVD speler op het oog! Enig nadeel is dat ik er geen Digitaal
IN op heb zitten!
Update:

Over de piep gesproken: ik hoorde net een hele zachte pieptoon aan de linkerkant
als de tv uitstaat, maar dit is op geen enkele manier storend te noemen, zoals eerder
in dit topic genoemd werd maakt elk apparaat geluid (voeding/koeling)
Xbox 360 aangesloten via component op de tv & digtale optisch uit naar de receiver,
geen enkele last van achterlopend geluid o.i.d.(waarschijnlijk omdat de xbox al het
rekenwerk doet qua beeld.. en de tv het alleen hoeft weer te geven)
de DVD speler nog niet vervangen (DVP5980), ben erg benieuwd hoe dit gaat worden
qua geluid, maar vrees dat het geluid gedowngrade gaat worden naar PCM! Receiver
maakt hier wel weer 5.1 van, maar zal nooit zo mooi worden dan de originele kwaliteit!

Al met al, nog geen seconde spijt gehad van deze prachtige TV _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
ff een vraagje: Een toslink aansluiting op een apparaat is toch zo'n optische aansluiting met een "klepje"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarface0
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-01-2022
hans_007 schreef op maandag 05 november 2007 @ 11:58:
[...]

Vorige week 32pfl9632 gekocht en hetzelfde probleem, brom links voor uit de luidspreker.
geluid digitaal via receiver is wel goed.
Het valt het meeste op bij de HDMI aansluitingen (o.a. samsung HD en DVD speler)
Als ik de tv mute is de brom weg, geluid op 1 en hij is weer terug.
Het is alleen uit de linker luidspreker, rechts is er niks aan de hand
Woensdag komt er een monteur langs voor reparatie
Ik heb het ook met een 37PFL9732/D10, ik heb zojuist de winkel gebeld en ik had eerder gelezen dat het kan liggen aan de HDMI kabel. Ik heb er nu een 1.2 op zitten, ik haal straks na mijn werk een HDMI 1.3 kabel op en dan ga ik even kijken/luisteren of dit het probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
You gotta be kidding me. HDMI is toch HDMI? Er zit toch 0.0 verschil in kabel tussen 1.2 en 1.3??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
electrisch zijn ze hetzelfde, hoewel voor 1.3 anders getest wordt (let op dat er verschil is tussen het hdmi-protocol en de testmethoden voor de hdmi-kabel, maar dat ze beide een vrijwel gelijke nummering hebben, om het verwarrend te houden):
http://www.bluejeanscable...es/hdmi-spec-versions.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben mij aan het oriënteren op een niewe tv. Nu viel mijn oog op de 42PFL7862D/10. Full HD, 100Hz enz enz. Redelijk future proof toch voor 1500/1600 euro?

Maar nu komt het. Zijn er hier Tweakers die deze tv in gebruik hebben, en zo ja, hoe gaat hij om met SD materiaal. Ik kijk zelf via UPC Digital TV, en ik heb nu een wat oudere Sony 32inch ( de 32U2000 ), maar ik vindt de beeldkwaliteit daarvan, en dan met name de voetbalwedstrijden via Sport 1, niet echt heel erg geweldig. Het gras bij snelle bewegingen is net een grote kom met erwtensoep :9

Ik zou graag, indien mogelijk, wat gebruikerservaringen willen horen van mede Tweakers. Natuurlijk ga ik in de toekomst ook HD materiaal bekijken ( Sony PS3 Blu-Ray ), maar ik ben erg beniewd naar het gewone digitale tv kijken met deze tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_007
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-07 23:16
Scarface0 schreef op maandag 05 november 2007 @ 13:17:
[...]

Ik heb het ook met een 37PFL9732/D10, ik heb zojuist de winkel gebeld en ik had eerder gelezen dat het kan liggen aan de HDMI kabel. Ik heb er nu een 1.2 op zitten, ik haal straks na mijn werk een HDMI 1.3 kabel op en dan mag ik even kijken/luisteren of dit het probleem oplost.
Het is dus niet alleen bij HDMI bronnen, ook gewoon via analoog of bij scart.
Maar via HDMI is het het beste waar te nemen.
Het is een constante brom,en als het beeld veranderd(voornamelijk donker) wordt het harder.
Ook hoor je bij het zappen via de Samsung HD decoder tussen de kanalen door een soort digitale ruis.
Het heeft volgens dus mij niks met de HDMI kabel te maken.
Je hoort het het beste als je het geluid van de tv heel zacht hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je leest toch veel mensen die last hebben van een 'brommend' geluid bij de .../9732/9632, is dit nu zo bij alle types van philips (32-42-47inch) of niet? zijn er bv mensen met een 9900 die hier ook last van hebben??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooldoor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-10-2021
sinds een weekje ongever de 26PFL3312 aangeschaft en ben er erg blij mee, nu heb ik mijn xbox 360 hierop aangesloten via de scart aansluiting, dat is geen HD maar zou het veel verschil uitmaken als ik een component kabel haal en dan op 720p of 1080i ga spelen?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wimploo-1839/hero/2913117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik heb het verschil gezien met een xbox tussen scart en component op een 37" full hd tv: da's enorm.
Het verschil met een WII is ook zichtbaar, maar minder omdat een WII niet zo hoog gaat (576p oid is het hoogst mogelijke).

Het verschil was vooral duidelijk met tekst: met component is dat gewoon gestoken scherp leesbaar, met composiet of scart was dat practisch onleesbaar.

Die paar tientjes voor zo'n kabel is volgens mij een prima investering (en op een 26" zou ik liever voor 720P dan voor 1080i kiezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooldoor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-10-2021
ok dan ga ik zo even naar de shop :D

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wimploo-1839/hero/2913117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter87
Ik zit me nog een beetje te verdiepen in de brochures van Philips.
Nu staat er bij de 42PFL7862 een tekentje met de tekst " Full HD 1080P".
Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/catalog/feature/logo/F400004783.jpg
Bij de 42PFL7762 staat eenzelfde tekentje maar dan staat er nog de tekst DISPLAY onder dus "Full HD 1080p DISPLAY".
Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/catalog/feature/logo/F300009682.jpg
Zit hier nog verschil tussen of is het een slordigheidje van Philips?

Ook de tekst is wat anders:

42PFL7862:
Het Full HD-scherm heeft een breedbeeldresolutie van 1920 x 1080p. Dit is de hoogste resolutie van HD-bronnen voor de best mogelijke beeldkwaliteit. Het scherm is volledig toekomstbestendig omdat het 1080p-signalen van alle bronnen ondersteunt, waaronder de recentste bronnen zoals Blu-ray en geavanceerde HD-gameconsoles. De signaalverwerking is uitgebreid bijgewerkt om deze veel hogere signaalkwaliteit en resolutie te ondersteunen. Het scherm geeft heldere, trillingsvrije Progressive Scan-beelden met verbluffende kleuren.
42PFL7762:
Dit beeldscherm heeft een resolutie die wordt aangeduid als Full HD. De geavanceerde LCD-schermtechnologie zorgt voor een volledige High Definition breedbeeldresolutie van 1080 progressieve lijnen, elk met 1920 pixels. Hierdoor hebt u de beschikking over de best mogelijke beeldkwaliteit voor HD-invoersignalen met maximaal 1080 lijnen. Het scherm geeft heldere, trillingsvrije Progressive Scan-beelden met verbluffende kleuren. De levendige en scherpe beelden staan garant voor een verbeterde kijkervaring.
Is alleen de tekst anders of zit er ook daadwerkelijk verschil tussen deze tv's met de weergave van 1080p beelden?

PvOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik heb de handleiding ff gechecked, volgens mij accepteren beide TV's een 1080P signaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter87
Ja ze accepteren het allebei. Alleen geeft de 7762 geen 1920*1080p weer bij een computersignaal aldus de brochure (maar ik heb gelezen dat die niet altijd klopt).

Hoop toch niet dat de 7762 wel het 1080p signaal accepteert maar maximaal 1080i kan weergeven.
Maar zal toch niet? Aangezien het scherm als Full HD wordt aangegeven.

PvOutput

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.