Als er sprake is van een beperking, is die juist precies andersom: een full HD lcd paneel is altijd 1080P. Het spannende is juist of de electronica van de TV wel een 1080P input signaal accepteert. Bij de vorige serie was dat juist niet het geval: Philips had in elke folder ed. gezet dat het een 1080P paneel/TV was, maar als je dan in de handleiding ging graven kwam je erachter dat er niet hoger dan 1080i geaccepteerd werd.
Ah bedankt! Zoiets had ik namelijk eerder gelezen (weet zo niet meer waar) dus ik was bang dat de 7762 dat misschien ook zou hebben aangezien de beschrijvingen niet overeen kwamen.Raymond schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:29:
Als er sprake is van een beperking, is die juist precies andersom: een full HD lcd paneel is altijd 1080P. Het spannende is juist of de electronica van de TV wel een 1080P input signaal accepteert. Bij de vorige serie was dat juist niet het geval: Philips had in elke folder ed. gezet dat het een 1080P paneel/TV was, maar als je dan in de handleiding ging graven kwam je erachter dat er niet hoger dan 1080i geaccepteerd werd.
Dus ik kan straks ook Full HD 1080p beeld kijken!
Voor mensen die goedkoop een blu-ray speler willen kopen:
morgenavond heeft de Bart Smit tijdens de koopavond (van 17 tot 21 uur) een kortingsactie: alles 15% korting. Dus ook de PS3!!
339 euro dus voor de 40gb versie.
Verwijderd
Hee kenners,
Ik weet dat Philips in september de nieuwe modellen heeft geintroduceerd. Kan ik hieruit ook concluderen dat de nieuwe pas volgend jaar uitkomen?
Weet iemand een goede site die mij op de hoogte kan houden hiervan.
Bij het vorige type 42pf9631 volgens mij kwam hij ook ergens halverwege uit.
bvd.
Ik weet dat Philips in september de nieuwe modellen heeft geintroduceerd. Kan ik hieruit ook concluderen dat de nieuwe pas volgend jaar uitkomen?
bvd.
Verwijderd
Hmm die 7762 is ook best interessant. Is het die 300 euro extra voor de 7862 écht waard vraag ik me af. Ok de 7862 heeft een 100Mhz scherm en nog wat andere snufjes. Twijfels. Nou ja, ik ga woensdag in de winkel kijken en vragen stellen.pieter87 schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:36:
[...]
Ah bedankt! Zoiets had ik namelijk eerder gelezen (weet zo niet meer waar) dus ik was bang dat de 7762 dat misschien ook zou hebben aangezien de beschrijvingen niet overeen kwamen.
Dus ik kan straks ook Full HD 1080p beeld kijken!![]()
Voor mensen die goedkoop een blu-ray speler willen kopen:
morgenavond heeft de Bart Smit tijdens de koopavond (van 17 tot 21 uur) een kortingsactie: alles 15% korting. Dus ook de PS3!!![]()
339 euro dus voor de 40gb versie.
Die 300 euro's kan ik ook best bij een PS3 leggen natuurlijk
Ik krijg ook binnen 2 weken de 37PFL9732
. Ik had de 9731 hiervoor maar na lang zeiken en brieven schrijven en reparaties aan dat verrot slechte scherm geven ze mij eindelijk het nieuwste model. Ik kan niet wachten tot hij er staat!
oi :P
Tja gewoon goed vergelijken. Pa zag de 7762 bij de lokale expert in de aanbieding. En hij wou perse Philips hebben. Vandaar dat het deze is geworden. Hij moet em tenslotte betalen.Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 18:29:
[...]
Hmm die 7762 is ook best interessant. Is het die 300 euro extra voor de 7862 écht waard vraag ik me af. Ok de 7862 heeft een 100Mhz scherm en nog wat andere snufjes. Twijfels. Nou ja, ik ga woensdag in de winkel kijken en vragen stellen.
Die 300 euro's kan ik ook best bij een PS3 leggen natuurlijk
Ja, ik vraag me inderdaad ook af wat nu helemaal het idee is achter de modus instelling...pieter87 schreef op maandag 05 november 2007 @ 19:52:
Wat ik me nog wel afvraag: wat is het verschil tussen de HD- en de PC-modus?
De 7762 kan namelijk geen 1920*1080 resolutie aan als je de PC-modus selecteert. Betekent dit dat ik een HTPC nooit op volledige HD resolutie kan gebruiken?
Als je bijvoorbeeld gewoon een blu-ray speler hebt aangesloten op de HDMI aansluiting van de TV,
wat kan de TV het dan 'schelen' waar het 1080p signaal vandaan komt? (Sja de verwerking van het signaal zal dan wel anders zijn per modus, maar waarom precies?)
ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)
Verwijderd
Ik heb net een philips 37pfl 9632 aangeschaft samen met een opio dvd speler. Zeer tevreden alleen valt me een ding op. Bij de tekst van de ondertiteling lijkt het net of er kleine stukjes wegvallen of langs de lijnen staan. Het is goed te lezen maar is daardoor niet haarscherp.Is dit normaal voor lcd televisies of is er iets anders mis?
Verwijderd
Welke kabel gebruik je? Is het anders als je de DVD speler anders aansluit? (BV. scart ipv HDMI) Welke resoluties en/ of output heb je ingesteld op de speler? Welke beeldopties het je aanstaan op de TV? (active control, PP etc. etc.)Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 21:26:
Ik heb net een philips 37pfl 9632 aangeschaft samen met een opio dvd speler. Zeer tevreden alleen valt me een ding op. Bij de tekst van de ondertiteling lijkt het net of er kleine stukjes wegvallen of langs de lijnen staan. Het is goed te lezen maar is daardoor niet haarscherp.Is dit normaal voor lcd televisies of is er iets anders mis?
Gebeurd hetzelfde als je "gewoon" TV kijkt? Wat is de kijkafstand?
Heb je daarnaast een iets duidelijkere omschrijving van wat je waarneemt?
Het verschil zit in de overscan. Bij de PC modus staat overscan uit en werkt de TV als een LCD monitor. Bij een andere modus staat overscan aan en wordt het beeld dus iets opgeblazen. Ik zou het wel raar vinden als overscan niet uitkan bij hogere resoluties, want dan is het juist het fijnst als het uitkan.PaulX schreef op maandag 05 november 2007 @ 20:58:
[...]
Ja, ik vraag me inderdaad ook af wat nu helemaal het idee is achter de modus instelling...![]()
Als je bijvoorbeeld gewoon een blu-ray speler hebt aangesloten op de HDMI aansluiting van de TV,
wat kan de TV het dan 'schelen' waar het 1080p signaal vandaan komt? (Sja de verwerking van het signaal zal dan wel anders zijn per modus, maar waarom precies?)
Je zou denken dat het onzin is dat er überhaupt overscan plaatsvindt, maar ik heb gemerkt dat dat niet zo is. Als ik overscan uitzet bij beeld vanaf de HDD recorder, krijgen we zwarte balken rond het beeld. Het is dus blijkbaar gebruikelijk dat er overscan wordt toegepast. Wat het nut ervan is, of wat de achterliggende gedachte is, weet ik ook niet.
Verwijderd
Om er voor te zorgen dat bij oude TV's het beeld altijd geheel gevult was, werd altijd de rand van het beeld er door de TV "afgeknipt" . Dit omdat het in die tijd nog niet mogelijk was het productieproces zo te krijgen dat ieder beeldbuis exact aan een standaard voldeed. (Wel bijna, maar niet zo exact als nu).Raymond schreef op maandag 05 november 2007 @ 21:44:
[...]
Het verschil zit in de overscan. Bij de PC modus staat overscan uit en werkt de TV als een LCD monitor. Bij een andere modus staat overscan aan en wordt het beeld dus iets opgeblazen. Ik zou het wel raar vinden als overscan niet uitkan bij hogere resoluties, want dan is het juist het fijnst als het uitkan.
Je zou denken dat het onzin is dat er überhaupt overscan plaatsvindt, maar ik heb gemerkt dat dat niet zo is. Als ik overscan uitzet bij beeld vanaf de HDD recorder, krijgen we zwarte balken rond het beeld. Het is dus blijkbaar gebruikelijk dat er overscan wordt toegepast. Wat het nut ervan is, of wat de achterliggende gedachte is, weet ik ook niet.
Dit heeft er to geleid dat de rand van een beeld tegenwoordig voornamelijk bestaat uit rommel, er wordt geen aandacht aan besteed. (Met een HDD recorder heb ik zo 's een vrolijk fluoriserent randje gekregen)
Bij PC's is er historisch gezien geen sprake van overscan. Als je op een TV overscan niet uit kan zetten en je sluit een PC aan, mis je bv. de rand van je bureaublad.
Het zal nog wel even duren voordat het fenomeen verdwijnt. Mensen zijn nogal gehecht aan de zenderlogo's bovenin beeld.
Gisteren dus een 1.3 HDMI kabel geleend en aangesloten, ik heb sterk het idee dat de brom/ruis niet minder wordt. In ieder geval is het nog steeds hoorbaar.hans_007 schreef op maandag 05 november 2007 @ 14:38:
[...]
Het is dus niet alleen bij HDMI bronnen, ook gewoon via analoog of bij scart.
Maar via HDMI is het het beste waar te nemen.
Het is een constante brom,en als het beeld veranderd(voornamelijk donker) wordt het harder.
Ook hoor je bij het zappen via de Samsung HD decoder tussen de kanalen door een soort digitale ruis.
Het heeft volgens dus mij niks met de HDMI kabel te maken.
Je hoort het het beste als je het geluid van de tv heel zacht hebt staan.
Wat ik me nu dus afvraag, gebeurt dit alleen i.c.m. de Samsung HD decoder?
Heeft iemand dit ook met bijv. een Playstation 3 of BluRay speler?
Als dit nu alleen optreed bij de Samsung HD decoder, dan ga je toch denken dat het aan de combinatie Samsung HD decoder + 37PF9732/D10 moet zijn. Wat mij dus opvalt is dat ik het krijg bij het zappen, dus als er even een zwart scherm optreedt. Ik heb ook het idee dat het optreed als je op de afstandbediening klikt op de knop MENU. Dan krijg je zo'n blauw instelscherm.
Iemand ideeen/ervaringen?
Verwijderd
Ik had geen brom, maar wel problemen met de HDMI kabel.
De samsung bleef hangen en ging niet aan. Ik heb toen een update van de tv gedaan
en toen was het probleem opgelost
De samsung bleef hangen en ging niet aan. Ik heb toen een update van de tv gedaan
en toen was het probleem opgelost
Dit betekent dus dat ik wel gewoon een HTPC aan kan sluiten voor het afspelen van 1080p films?Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 22:26:
[...]
Om er voor te zorgen dat bij oude TV's het beeld altijd geheel gevult was, werd altijd de rand van het beeld er door de TV "afgeknipt" . Dit omdat het in die tijd nog niet mogelijk was het productieproces zo te krijgen dat ieder beeldbuis exact aan een standaard voldeed. (Wel bijna, maar niet zo exact als nu).
Dit heeft er to geleid dat de rand van een beeld tegenwoordig voornamelijk bestaat uit rommel, er wordt geen aandacht aan besteed. (Met een HDD recorder heb ik zo 's een vrolijk fluoriserent randje gekregen)
Bij PC's is er historisch gezien geen sprake van overscan. Als je op een TV overscan niet uit kan zetten en je sluit een PC aan, mis je bv. de rand van je bureaublad.
Het zal nog wel even duren voordat het fenomeen verdwijnt. Mensen zijn nogal gehecht aan de zenderlogo's bovenin beeld.
Of krijg je dan geen goed beeld als je de tv op de video modus laat staan? (trillingen, vage lijnen, etc?)
Dus: is de pc modus alleen voor als je je LCD tv gebruikt als monitor (bv powerpoint presentaties, foto's weergeven, gamen) of heeft het ook te maken met andere mankementen in het beeld mocht je een 1080p film willen afspelen via je pc?
Het is niet alleen bij de Samsung HD decoder, ik heb ook een pioneer dvd speler via HDMI aangesloten (DV-400V-S) en deze stoort ook.Scarface0 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 08:34:
[...]
Gisteren dus een 1.3 HDMI kabel geleend en aangesloten, ik heb sterk het idee dat de brom/ruis niet minder wordt. In ieder geval is het nog steeds hoorbaar.
Als dit nu alleen optreed bij de Samsung HD decoder, dan ga je toch denken dat het aan de combinatie Samsung HD decoder + 37PF9732/D10 moet zijn. Wat mij dus opvalt is dat ik het krijg bij het zappen, dus als er even een zwart scherm optreedt. Ik heb ook het idee dat het optreed als je op de afstandbediening klikt op de knop MENU. Dan krijg je zo'n blauw instelscherm.
Het geluid word harder als er er even een zwart beeld in de film zit of als je in een menu zit.
Maar via analoog is het ook te horen alleen een heel stuk zachter,en als het geluid bijna uit is.
Verwijderd
richjan.Scarface0 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 08:34:
[...]
Gisteren dus een 1.3 HDMI kabel geleend en aangesloten, ik heb sterk het idee dat de brom/ruis niet minder wordt. In ieder geval is het nog steeds hoorbaar.
nee ook bij de playstation 3 met donker beeld bij games en in het menu hoor je de zelfde brom.ik heb al 3x de tv omgeruild en wacht nu op de 4e hopelijk is deze goed.bij de 3e had ik brom en een rode pixel.het is omdat dit het beste is wat je nu kan krijgen anders had ik een ander merk gekocht.
Verwijderd
Niemand?Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 18:13:
Hee kenners,
bvd.![]()
Verwijderd
Nou omdat niemand het weet en philips laat niets uitlekken van te voren, dus een site is er niet.
En het zal wel niet al volgend jaar zijn ( dit laatste van een philips medewerker) Ze zijn net een maand in de winkels, dus ik vraag mij af wat je nu wilt.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2007 13:20 ]
Mischien omdat je het al eerder gevraagd hebt en antwoord hebt gekregen?
Maar goed, ik ben de kwaadste niet: Er komt zo'n beetje iedere 2 maand één of meer nieuwe modellen uit. Die zijn mischien wel beter dan de huidige modellen. Dus als ik jou was, zou ik gewoon altijd op de nieuwe modellen blijven wachten en er dan nooit eentje kopen, want het volgende model is toch beter en goedkoper

Verwijderd
Raymond schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 13:44:
[...]
Maar goed, ik ben de kwaadste niet: Er komt zo'n beetje iedere 2 maand één of meer nieuwe modellen uit. Die zijn mischien wel beter dan de huidige modellen. Dus als ik jou was, zou ik gewoon altijd op de nieuwe modellen blijven wachten en er dan nooit eentje kopen, want het volgende model is toch beter en goedkoper
Haha, ik ben in het bezit van de 42pfl9632 zoals eerder aangegeven. Ik wilde voor de Aurea gaan maar tja toch wel erg duur. Ik kan hem nu nieuw kopen voor 3100 Euro maar ja blijft een hoop centen.Raymond schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 13:44:
[...]
Ik mag geloven volgens berichten dat Philips in 2008 de nieuwe 3d schermen gaat introduceren. Nu zijn ze er al voor de horeca en ondernemers ed. maar 10000 Euro is ook net 2 euro te duur.
Het lijkt er dus op (mag ik de conclusie trekken) dat deze TV een HDMI probleem heeft met geluid. Ik had even gehoopt dat het aan mijn Samsung HD Decoder lag.Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 10:21:
[...]
richjan.
nee ook bij de playstation 3 met donker beeld bij games en in het menu hoor je de zelfde brom.ik heb al 3x de tv omgeruild en wacht nu op de 4e hopelijk is deze goed.bij de 3e had ik brom en een rode pixel.het is omdat dit het beste is wat je nu kan krijgen anders had ik een ander merk gekocht.
Ik heb gisteren nog even naar de softwareversie gekeken op de tv en op de site van Philips, maar ik heb de laatste versie. Dus ik hoop dat Philips een nieuwe firmware gaat uitbrengen die dit oplost.
Ik heb het in ieder geval niet als ik analoog kijk en gaat zappen.
Bij mij is het ook te horen bij analoog, alleen heel zacht.Scarface0 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 13:03:
[...]
Het lijkt er dus op (mag ik de conclusie trekken) dat deze TV een HDMI probleem heeft met geluid. Ik had even gehoopt dat het aan mijn Samsung HD Decoder lag.
Ik heb gisteren nog even naar de softwareversie gekeken op de tv en op de site van Philips, maar ik heb de laatste versie. Dus ik hoop dat Philips een nieuwe firmware gaat uitbrengen die dit oplost.
Ik heb het in ieder geval niet als ik analoog kijk en gaat zappen.
Met het volume op 0 hoor je het het beste, het geluid van het tv programma is dan uit.
Als ik dan op mute druk is het weg.
Het is alleen te horen via de linker luidspreker.
Maar bij HDMI is het dus veel irritanter en beter te horen met name bij het zappen en bij donkere beelden.
Ik heb vorige week mijn 32pfl9632 binnen gekregen.
Na 2 dagen viel mij inderdaad ook de brom op. Ook heb ik last van de hoge piep. Deze was vanochtend duidelijk hoorbaar dat ik in het donker de stille huiskamer binnen kwam (ca 4m vanaf de tv). Dit terwijl de TV uit stond.
Een brom kan duiden op een slechte voeding. Slechte componenten of helemaal slecht. Ik ben van mening dat dit niet verholpen kan worden. (afgezien van omruilen) Een monteur kan hier volgens mij niets mee. De brom is bij mij al slecht hoorbaar als ik het volume onder de '10' breng. Lager uiteraard alleen maar duidelijker. Bij 'mute' is de brom ineens weg. Ik heb alle apparaten los gekoppeld en nog is de brom hoorbaar.
Die hoge piep kan opzich wel verholpen worden met een weerstandje (lees ik zo hier en daar).
Ik moet wel zeggen dat ik echt zwaar onder de indruk ben van het beeld. Perfecte kwaliteit, alhoewel ik vind dat de details in donkere scenes niet heel erg hoog zijn. Ook de speakers zijn in mijn mening voor een TV speaker ruim voldoende.
Het ambilight is mij persoonlijk een klein beetje tegen gevallen. Ik vond het te duidelijk aanwezig, en in onze kamer komt het niet goed tot uitting. De kijkhoek van de philips vind ik echt grandioos!
Ik heb de TV helaas weg gedaan. (binnen 7 dagen gewoon retour geld terug of ander toestel.)
Omdat ik te veel problemen lees over brommen en piepjes, heb ik besloten voor de sony KDL-32-D3000 te gaan. Heel jammer van de piepjes en de brommetjes in deze toestellen. Anders had ik hem mooi gehouden! Zelfs me vriendin vond het een mooi beeld. Nu op naar het sony forum met alle DVB-C toeters en bellen... :-D
Na 2 dagen viel mij inderdaad ook de brom op. Ook heb ik last van de hoge piep. Deze was vanochtend duidelijk hoorbaar dat ik in het donker de stille huiskamer binnen kwam (ca 4m vanaf de tv). Dit terwijl de TV uit stond.
Een brom kan duiden op een slechte voeding. Slechte componenten of helemaal slecht. Ik ben van mening dat dit niet verholpen kan worden. (afgezien van omruilen) Een monteur kan hier volgens mij niets mee. De brom is bij mij al slecht hoorbaar als ik het volume onder de '10' breng. Lager uiteraard alleen maar duidelijker. Bij 'mute' is de brom ineens weg. Ik heb alle apparaten los gekoppeld en nog is de brom hoorbaar.
Die hoge piep kan opzich wel verholpen worden met een weerstandje (lees ik zo hier en daar).
Ik moet wel zeggen dat ik echt zwaar onder de indruk ben van het beeld. Perfecte kwaliteit, alhoewel ik vind dat de details in donkere scenes niet heel erg hoog zijn. Ook de speakers zijn in mijn mening voor een TV speaker ruim voldoende.
Het ambilight is mij persoonlijk een klein beetje tegen gevallen. Ik vond het te duidelijk aanwezig, en in onze kamer komt het niet goed tot uitting. De kijkhoek van de philips vind ik echt grandioos!
Ik heb de TV helaas weg gedaan. (binnen 7 dagen gewoon retour geld terug of ander toestel.)
Omdat ik te veel problemen lees over brommen en piepjes, heb ik besloten voor de sony KDL-32-D3000 te gaan. Heel jammer van de piepjes en de brommetjes in deze toestellen. Anders had ik hem mooi gehouden! Zelfs me vriendin vond het een mooi beeld. Nu op naar het sony forum met alle DVB-C toeters en bellen... :-D
[ Voor 9% gewijzigd door edterbak op 07-11-2007 13:53 ]
Verwijderd
Het kan altijd zo zijn dat er een serie componenten van een fabrikant, of een van de toeleveranciers, niet voldoet aan de gestelde eisen. Dit geldt niet in het bijzonder voor Philips. Over het algemeen zal, indien iets dergelijks bekent wordt een bepaalde maatregel worden genomen. Ik ben het dan ook niet geheel met je eens, een monteur zal in zo'n geval in opdracht van de fabrikant een voorgeschreven reparatie uitvoeren. Waarschijnlijk vervanging van het onderdeel waar het om gaat.edterbak schreef op woensdag 07 november 2007 @ 13:48:
[...]
[...]
Om er achter te komen of er met een bepaalde serie iets mis is, is het over het algemeen van belang dat een aanzienlijke hoeveelheid klanten aangeeft een product te hebben, die allen binnen een bepaalde periode zijn gemaakt, met eenzelfde probleem.
Ik kan me goed voorstellen dat je de Tv hebt omgeruild, maar als koper van het product heb je veel meer invloed op dit proces dan je misschien zou denken.
Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 16:53:
[...]
Het kan altijd zo zijn dat er een serie componenten van een fabrikant, of een van de toeleveranciers, niet voldoet aan de gestelde eisen. Dit geldt niet in het bijzonder voor Philips. Over het algemeen zal, indien iets dergelijks bekent wordt een bepaalde maatregel worden genomen. Ik ben het dan ook niet geheel met je eens, een monteur zal in zo'n geval in opdracht van de fabrikant een voorgeschreven reparatie uitvoeren. Waarschijnlijk vervanging van het onderdeel waar het om gaat.
Om er achter te komen of er met een bepaalde serie iets mis is, is het over het algemeen van belang dat een aanzienlijke hoeveelheid klanten aangeeft een product te hebben, die allen binnen een bepaalde periode zijn gemaakt, met eenzelfde probleem.
Ik kan me goed voorstellen dat je de Tv hebt omgeruild, maar als koper van het product heb je veel meer invloed op dit proces dan je misschien zou denken.
Verwijderd
Ik ben sinds een paar weken ook de gelukkige bezitter van een Philips 37PFL9632D en zeer tevreden.
Hier geen piep of brom, heb tot op heden alleen de DvD-speler en de UPC-box via SCART aangesloten. Wel zie ik bij sommige uitzendingen (als de camera heen en weer gaat) transparante verticale banen op het scherm zitten. Het lijkt net alsof de cameraman zijn lens niet goed schoon heeft. Vooral met voetbal valt dit op. Is dit een kwestie van het beeld instellen? En zo ja welke opties? Ik heb er al een paar geprobeerd, maar nog niet ontdekt wat de ideale instelling zou zijn. Iemand ervaring?
Yep me too...Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 22:53:
Ik ben sinds een paar weken ook de gelukkige bezitter van een Philips 37PFL9632D en zeer tevreden.Hier geen piep of brom, heb tot op heden alleen de DvD-speler en de UPC-box via SCART aangesloten. Wel zie ik bij sommige uitzendingen (als de camera heen en weer gaat) transparante verticale banen op het scherm zitten. Het lijkt net alsof de cameraman zijn lens niet goed schoon heeft. Vooral met voetbal valt dit op. Is dit een kwestie van het beeld instellen? En zo ja welke opties? Ik heb er al een paar geprobeerd, maar nog niet ontdekt wat de ideale instelling zou zijn. Iemand ervaring?
Heb 'm samen met een defecte pixel (paars !) retour laten gaan naar de reparatieservice, maar die hebben er niets aan gedaan.
Bij mij lopen de banen ook vertikaal en dan in de vorm van een bol of oog. Ik de hoeken heb ik er dus geen last van. Volgens ESK valt dit binnen de norm...
Zal MM, waar de tv vandaan kwam, maar weer bellen dat ik een beter toestel wil. Op aanraden van MM heb ik de tv aangeboden juist voor reparatie aangeboden omdat de ze AUREA niet meer op voorraad hadden en dit waarschijnlijk sneller ging...
Vooral b9ij egale kleuren, zoals voetbal en zachte luchten of muren ziet je de banen. Zeer storend en als je het weer ga je er alleen maar meer op zitten letten en dan lijkt het of het nóg ergers is.
Voorals als je vanaf de zijkant naar de tv kijk zie je het heel erg.
Ik heb vandaag een email gestuurd naar Philips, ben benieuwd wat de reactie is. Ik laat het weten.
Verwijderd
Kan je een foto sturen. Ik weet niet precies wat jullie bedoelen!Scarface0 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 09:10:
Ik heb vandaag een email gestuurd naar Philips, ben benieuwd wat de reactie is. Ik laat het weten.
Verwijderd
Ik wil binnenkort een 52 inch lcd aanschaffen en denk aan de Philips 52PFL9632D of de Sony KDL-52X3500
Ik ben alle specificaties aan het onderzoeken en vergelijken. Er is echter erg weinig te vinden over beide toestelen (reviews/tests/vergelijkingen).
Ook in dit forum wordt eigenlijk niet over het 52 inch model gesproken.
een van de vragen die ik heb is bijv: Kan de Philips daadwerkelijk 24P verwerken, of gebeurd dit dmv rekenkundige truukjes (Sony lijkt het signaal wel zonder rekenkundige truukjes door te kunnen voeren).
Wat zijn nu echt de "merkbare"verschillen tussen deze Philips en de sony KDL-52X3500 (behalve het 10 en 14 bit panel)
Ik zal het toestel gebruiken voor SD kabel (digitale tuner), SKY+ HD, xbox 360 elite, blue ray, PC, WII en waarschijnlijk in de nabije toekomst ook wel een PS3
Zijn er mensen die dit Philips model hebben en hun ervaring hier willen delen.
Zijn er mensen die een test/review weten te vinden (zowel van de Philips als de Sony).
Alvast bedankt
Remco
Ik ben alle specificaties aan het onderzoeken en vergelijken. Er is echter erg weinig te vinden over beide toestelen (reviews/tests/vergelijkingen).
Ook in dit forum wordt eigenlijk niet over het 52 inch model gesproken.
een van de vragen die ik heb is bijv: Kan de Philips daadwerkelijk 24P verwerken, of gebeurd dit dmv rekenkundige truukjes (Sony lijkt het signaal wel zonder rekenkundige truukjes door te kunnen voeren).
Wat zijn nu echt de "merkbare"verschillen tussen deze Philips en de sony KDL-52X3500 (behalve het 10 en 14 bit panel)
Ik zal het toestel gebruiken voor SD kabel (digitale tuner), SKY+ HD, xbox 360 elite, blue ray, PC, WII en waarschijnlijk in de nabije toekomst ook wel een PS3
Zijn er mensen die dit Philips model hebben en hun ervaring hier willen delen.
Zijn er mensen die een test/review weten te vinden (zowel van de Philips als de Sony).
Alvast bedankt
Remco
Je kunt het met me oneens zijn, en dat mag. Echter ik heb geen zin om dit traject in te gaan. Ik heb er de tijd niet voor en zin niet in. Dat ik dit zou moeten doen valt me eigenlijk ook wel een beetje tegen.Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 16:53:
[...]
Het kan altijd zo zijn dat er een serie componenten van een fabrikant, of een van de toeleveranciers, niet voldoet aan de gestelde eisen. Dit geldt niet in het bijzonder voor Philips. Over het algemeen zal, indien iets dergelijks bekent wordt een bepaalde maatregel worden genomen. Ik ben het dan ook niet geheel met je eens, een monteur zal in zo'n geval in opdracht van de fabrikant een voorgeschreven reparatie uitvoeren. Waarschijnlijk vervanging van het onderdeel waar het om gaat.
Mijn beslissing is voornamelijk voort gekomen uit het contact dat ik heb gehad met de philips service lijn.
Op dit forum zijn diverse mensen die het zelfde probleem melden en ook contact hebben gehad met philips. Dit vertelde ik ook, maar dit is allemaal onbekend bij hun, en er werd dus ook vrolijk gezegd dat het probleem dat ik had onbekend was.
Daarna informeerde ik zeer duidelijk en direct wat philips een acceptabele situatie (voor de klant) vind als het om piepjes/brommetjes gaat. Hierop gaf de beste man continue zo een ontwijkend (diplomatiek) antwoord, dat hij mij dus niet een gerust gevoel heeft gegeven. Mijn angst dat ik met een toestel 'opgescheept' kom te zitten die bromt/piept en waar ik dus ontevreden over ben, en dat philips hierop zegt dat ze er niks aan gaan doen omdat het niet erg genoeg is, heeft de man niet weg kunnen nemen. Het is een flinke investering waar ik minimaal 5 jaar mee door moet, dus wil ik deze zekerheid.
Dat ik nu voor een ander merk heb gekozen komt omdat de ambilight me tegen valt in ons huisje. Het komt niet goed tot uitting, maar dat ligt aan de situatie hier. Ik heb nu dus opnieuw een afweging gemaakt tussen alle goede toestellen, en nu is mijn voorkeur naar een ingebouwde DVB-C tuner gegaan. Helaas geen philips meer daardoor..
Interessant om te weten.Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 23:29:
[...]
Kan het chassis gewoon aan hoor. Let er op dat er meerdere versies zijn. De /82 versie heeft alle faceliteiten voor 1080p@ 100 Hz aan boord.
(waar heb jij de info trouwens gevonden? Ik heb nog nooit een fabrikant gezien die zo weinig info geeft als NXP doet.)
Klopt het dan dat de PFL9632/9732D-serie voorzien is van een TV520/82 chassis?
Hoe wordt hiermee uiteindelijk een 1080p/24 signaal getoond of verstuurd naar het lcd-paneel?
ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)
Verwijderd
Vandaar dat ik ook aangaf te begrijpen dat dat je de TV hebt omgeruild. Het lijkt me dat als je een boel geldt uitgeeftaan een, je geen zin hebt in een boel sores maar gewoon wilt genieten.edterbak schreef op donderdag 08 november 2007 @ 10:40:
[...]
Je kunt het met me oneens zijn, en dat mag. Echter ik heb geen zin om dit traject in te gaan. Ik heb er de tijd niet voor en zin niet in. Dat ik dit zou moeten doen valt me eigenlijk ook wel een beetje tegen.
Mijn beslissing is voornamelijk voort gekomen uit het contact dat ik heb gehad met de philips service lijn.
Op dit forum zijn diverse mensen die het zelfde probleem melden en ook contact hebben gehad met philips. Dit vertelde ik ook, maar dit is allemaal onbekend bij hun, en er werd dus ook vrolijk gezegd dat het probleem dat ik had onbekend was.
Daarna informeerde ik zeer duidelijk en direct wat philips een acceptabele situatie (voor de klant) vind als het om piepjes/brommetjes gaat. Hierop gaf de beste man continue zo een ontwijkend (diplomatiek) antwoord, dat hij mij dus niet een gerust gevoel heeft gegeven. Mijn angst dat ik met een toestel 'opgescheept' kom te zitten die bromt/piept en waar ik dus ontevreden over ben, en dat philips hierop zegt dat ze er niks aan gaan doen omdat het niet erg genoeg is, heeft de man niet weg kunnen nemen. Het is een flinke investering waar ik minimaal 5 jaar mee door moet, dus wil ik deze zekerheid.
[...]
De opmerking was in zijn algemeenheid bedoeld, niet persoonlijk. Ik heb een redelijke klantenservice ervaring. Het is telefonisch zo goed als ondoenlijk om vast te stellen of een bijgeluid dat een apparaat produceerd wel of niet binnen de/ een norm valt. Laat staan een omschrijving hiervan vergelijken met een norm die een fabrikant heeft vastgesteld.
Er zijn welliswaar redelijk veel klachten over brommen/ piepen van bepaalde TV's, echter, niemand hier kan vaststellen hoe de hoeveelheid klachten zich verhoudt tot het aantal verkochtte apparaten.
Of een probleem wordt onderkent als echt probleem heeft o.a. te maken met de hoeveelheid klachten die bij een klantenservice binnenkomen. Uit ervaring weet ik dat nog geen 10% van de mensen die klaagt op een forum of vergelijkingssite dit ook doet bij de klantenservice van een fabrikant. Het gros van de mensen die dit wel doet presteerd het meestal om dit te doen zonder het aanleveren van enige vorm van zinvolle informatie. Zolang er niet veel klachten zijn zal iets logischerwijs worden gezien als een probleem van een individuele TV, niet als een structureel probleem van een bepaalde serie.
Duidelijk en uitgebreid klagen helpt!
Nogmaals, het is niet persoonlijk bedoeld.
Het gaat om de bromtoon die optreed wanneer er een zwart beeld wordt getoond, bijv. van het schakelen/zappen via de digitale decoder (er verschijnt dat een seconde een zwart beeld bij het schakkelen) welke via HDMI is aangesloten op de TV.Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 09:21:
[...]
Kan je een foto sturen. Ik weet niet precies wat jullie bedoelen!
Hier iig geen last van een bromtoon, en al helemaal niet gerelateerd aan een hdmi verbinding (47pfl9732). Wel last van een piep in standby, maar niets ernstigs. Hoor het doorgaans niet.
Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 12:43:
[...]
Er zijn welliswaar redelijk veel klachten over brommen/ piepen van bepaalde TV's, echter, niemand hier kan vaststellen hoe de hoeveelheid klachten zich verhoudt tot het aantal verkochtte apparaten.
Nogmaals, het is niet persoonlijk bedoeld.
Betreffende je opmerking dat het heel moeilijk is om wat duidelijkheid te krijgen. Dit is wel een goed punt. Kan daarom iemand misschien een POLL maken op de StartPost? tweakers heeft deze optie, maar ik weet niet hoe.
- Heb een 9632/9732 en ben 100% tevreden. Geen storingen
- Heb een 9632/9732 en hoor een hoge piep (wel of niet storend)
- Heb een 9632/9732 en hoor een brom (wel of niet storend)
- Heb een 9632/9732 en hoor een piep + brom.
- Whatever
Heb gisteren een 37PFL9632 gekocht. Voor 1799,- bij Expert. Bij mij geen enkele brom te horen, het blijft muisstil. Ik heb er geen digitale in opzitten.
Ik heb hem thuis aangesloten op digitenne en dat was schrikken. Het beeld leek op een videofilm uit de jaren 80. Zelfgebrande DVD's laten qua beeld ook te wensen over. Ik heb er de 5980 van Philips bijgekocht en een goede HDMI kabel.
Toen heb ik Digitenne eraf gegooid en de TV laten zoeken naar free to air kanalen. Er werden er 45 gevonden waarvan NEd 1,2 en 3 te bekijken waren. Haarscherp beeld!! Alleen voetbal laat nog iets te wensen over.
Heeft iemand nog suggesties over de instellingen bij het bekijken van voetbalwedstrijden. Ik had af en toe iets van een stroboscoop effect.
Ik heb hem thuis aangesloten op digitenne en dat was schrikken. Het beeld leek op een videofilm uit de jaren 80. Zelfgebrande DVD's laten qua beeld ook te wensen over. Ik heb er de 5980 van Philips bijgekocht en een goede HDMI kabel.
Toen heb ik Digitenne eraf gegooid en de TV laten zoeken naar free to air kanalen. Er werden er 45 gevonden waarvan NEd 1,2 en 3 te bekijken waren. Haarscherp beeld!! Alleen voetbal laat nog iets te wensen over.
Heeft iemand nog suggesties over de instellingen bij het bekijken van voetbalwedstrijden. Ik had af en toe iets van een stroboscoop effect.
Vanmiddag de 42PFL9900D bij de MM in R'dam centrum om mogen ruilen voor een nieuwe. Inmiddels de 3e nu. En nu met de 3e weer helemaal tevreden. Ook de 1e was helemaal goed (wk 37), maar was helaas na 1 week al defect. Ging niet meer aan.
Zoals een aantal post hierboven te lezen is, had ik bij mijn 2e toestel last van een dode pixel en last van vertical banen in het scherm. Het volgende viel mij op:
UIt het serienummer van de tv kan je opmaken wanneer hij gemaakt is. Deze 3e is van week 39 en misschien is het suggestie, maar het beeld (of display) van dit toestel is beter dan de tv die ik als 2e had. Gek genoeg was deze dan ook van week 40.
In het servicemenu gekeken naar welk display er in zat, maar ik denk te menen dat er verschillende displays worden gebruikt. Graag zou ik van een aantal van jullie willen weten die de 42" hebben 97, 96 en 99 serie hebben, om je tekst die je kan vinden in het service menu te posten.
Nogmaal, het kan suggestie zijn, maar ik dacht dat in het vorige toestel er een andere omschrijving stond bij het display type.
Mijn type is:
097 LCD LPL WU5 SLB1 DF 42
Service menu oproepen ? achter elkaar intikken op de ab 0 - 6 - 2 - 5 - 9 - 6 - i+
Options > Display > Screen
Zoals een aantal post hierboven te lezen is, had ik bij mijn 2e toestel last van een dode pixel en last van vertical banen in het scherm. Het volgende viel mij op:
UIt het serienummer van de tv kan je opmaken wanneer hij gemaakt is. Deze 3e is van week 39 en misschien is het suggestie, maar het beeld (of display) van dit toestel is beter dan de tv die ik als 2e had. Gek genoeg was deze dan ook van week 40.
In het servicemenu gekeken naar welk display er in zat, maar ik denk te menen dat er verschillende displays worden gebruikt. Graag zou ik van een aantal van jullie willen weten die de 42" hebben 97, 96 en 99 serie hebben, om je tekst die je kan vinden in het service menu te posten.
Nogmaal, het kan suggestie zijn, maar ik dacht dat in het vorige toestel er een andere omschrijving stond bij het display type.
Mijn type is:
097 LCD LPL WU5 SLB1 DF 42
Service menu oproepen ? achter elkaar intikken op de ab 0 - 6 - 2 - 5 - 9 - 6 - i+
Options > Display > Screen
Verwijderd
Dit een optie voor je
http://poll.dezeserver.nl/
http://poll.dezeserver.nl/
edterbak schreef op donderdag 08 november 2007 @ 13:51:
[...]
......Betreffende je opmerking dat het heel moeilijk is om wat duidelijkheid te krijgen. Dit is wel een goed punt. Kan daarom iemand misschien een POLL maken op de StartPost? tweakers heeft deze optie, maar ik weet niet hoe.
- Heb een 9632/9732 en ben 100% tevreden. Geen storingen
- Heb een 9632/9732 en hoor een hoge piep (wel of niet storend)
- Heb een 9632/9732 en hoor een brom (wel of niet storend)
- Heb een 9632/9732 en hoor een piep + brom.
- Whatever
Verwijderd
Hoi. Ik heb een 26PF5321 flat tv van Philips. Ik wil op mijn xbox 360 een spel spelen wat alleen maar op 60hz kan. Als ik dit op mijn xbox verander wordt het beeld super onduidelijk. Weet iemand hoe ik dit handmatig op mijn tv aan kan passen, in de gebruiksaanwijzig kan ik er niks over vinden namelijk! Bedankt!
Verwijderd
Welke kabel gebruik je? De TV bezit geen instelling hiervoor. De oplossing is over het algemeen de scartkabel met RGB-ondersteunig te gebruiken. Dat is een officieel accessoire voor de XboX 360.Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 10:57:
Hoi. Ik heb een 26PF5321 flat tv van Philips. Ik wil op mijn xbox 360 een spel spelen wat alleen maar op 60hz kan. Als ik dit op mijn xbox verander wordt het beeld super onduidelijk. Weet iemand hoe ik dit handmatig op mijn tv aan kan passen, in de gebruiksaanwijzig kan ik er niks over vinden namelijk! Bedankt!
Verwijderd
Als ik de scart met RGB ondersteuning gebruik doet ie het ook niet op 60hz.
[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2007 12:26 ]
Woensdag is er een monteur van Technorep (reparatie bedrijf voor Philips) voor mijn tv geweest (32pfl9632) en heeft de bromtoon ook geconstateerd.
Vandaag telefoontje gehad van Technorep dat philips binnen nu en ongeveer 2 weken met een software update voor dit probleem komt.
De nieuwe software zou versie 000.064.014.010 krijgen en daarmee zou dit probleem opgelost moeten zijn.
Vandaag telefoontje gehad van Technorep dat philips binnen nu en ongeveer 2 weken met een software update voor dit probleem komt.
De nieuwe software zou versie 000.064.014.010 krijgen en daarmee zou dit probleem opgelost moeten zijn.
Dat is erg goed om te horen
AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
Verwijderd
Als je zeker weet dat je die kabel hebt, dus niet het standaard scart verloopblokje waar het gele, rode en witte stekkertje ingaan, dan zou ik contact opnemen met Philips hierover. Zorg wel dat je duidelijk omschrijft wat het probeem is en exact omschrijft welke kabel je hebt.Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 12:12:
Als ik de scart met RGB ondersteuning gebruik doet ie het ook niet op 60hz.
Het antwoord dat ik gaf is het standaard antwoord, als je evenveel informatie doorgeeft als je net hebt gedaan, zal je hetzelfde antwoord wederom krijgen.
Dat is erg goed nieuws, ik hoop dat het dan ook beschikbaar is voor mijn tv, de 37PFL9732/d10hans_007 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 12:24:
Woensdag is er een monteur van Technorep (reparatie bedrijf voor Philips) voor mijn tv geweest (32pfl9632) en heeft de bromtoon ook geconstateerd.
Verwijderd
Weet je of deze update komt na aanleiding van het bezoek van Technorep, of heeft philips zelf actie ondernomen. En is deze update alleen gericht op dit "probleem"
hans_007 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 12:24:
Ze hebben van Technorep alleen gemeld dat dit het probleem van het brommen uit de linker luidspreker oplost.Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 15:37:
Weet je of deze update komt na aanleiding van het bezoek van Technorep, of heeft philips zelf actie ondernomen. En is deze update alleen gericht op dit "probleem"
[...]
Van andere problemen hebben ze niks gezegd.
Ook niet of dit van hen komt of dat Philips actie heeft ondernomen.
Ik heb verder ook geen problemen met het toestel, behalve dat via digital out uit van de tv het geluid van mijn dvd speler of hd ontvanger die via HDMI zijn aangesloten naar mijn versterker, wordt doorgestuurt als PCM i.p.v. Dolby D of DTS.
Als ik ze rechtstreeks op de versterker aansluit heb ik wel Dolby D of DTS
Mijn tv heeft geen digitale ingang om dit te omzeilen
Ik zag wel in het service menu dat ik deze aan of uit kon zetten.
Misschien een kwestie van een connector op de print aan de achterkant solderen?
Verwijderd
Zijn er mensen in dit topic die een 42PFL9732 gekocht hebben bij een van de webwinkels als redcoon of progress? Ik vraag me nl af of ze idd ook leveren voor die prijzen aangezien het volgens de winkel niet mogelijk zou moeten zijn. Tuurlijk een sales praatje maar ik zie ook mensen voorbij komen in deze post die idd slechte ervaringen hebben.
Dan geef je toch antwoord op je eigen vraag met je laatste regel.Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 18:57:
Zijn er mensen in dit topic die een 42PFL9732 gekocht hebben bij een van de webwinkels als redcoon of progress? Ik vraag me nl af of ze idd ook leveren voor die prijzen aangezien het volgens de winkel niet mogelijk zou moeten zijn. Tuurlijk een sales praatje maar ik zie ook mensen voorbij komen in deze post die idd slechte ervaringen hebben.
In mijn ogen denk ik ook niet dat het kan voor die prijs, maar dat is dus mijn mening.
Het gaat toch om een smak geld en je wilt ook nog bij ze kunnen aankloppen als er iets achteraf nog mis is. Vervolgens zelf de knoop doorhakken.
Spreek overigens niet uit ervaring met 1 van die webshops.
Edit:
Redcoon
Progress
[ Voor 17% gewijzigd door LightTwi op 09-11-2007 19:19 ]
Tsjah, wat ik zie in dit topic, is dat er een servicebureau van philips wordt ingeschakeld bij problemen (ongeacht waar de TV is gekocht). Dus wat dat betreft zou het niet uit mogen maken.LightTwi schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 19:10:
[...]
Het gaat toch om een smak geld en je wilt ook nog bij ze kunnen aankloppen als er iets achteraf nog mis is.
Ik was vandaag in een shop waar de Aurea en de 42 inch 9732 naast elkaar stonden te spelen met als bron een philips promofilm, welke ik nog niet kende. Erg mooi beeld moet ik zeggen.
Voordeel was dat de Aurea hier niet op een aparte stand hing, maar echt tussen de andere tv's, waardoor je beter kon vergelijken.
De grootste verassing was echter de tv welke hier pal onder stond te spelen met dezelfde input... De 47pfl5522. Een hd ready tv, maar kon het verschil in beeldkwaliteit niet zien, ook niet van heel dichtbij.
Voordeel was dat de Aurea hier niet op een aparte stand hing, maar echt tussen de andere tv's, waardoor je beter kon vergelijken.
De grootste verassing was echter de tv welke hier pal onder stond te spelen met dezelfde input... De 47pfl5522. Een hd ready tv, maar kon het verschil in beeldkwaliteit niet zien, ook niet van heel dichtbij.
Ik heb mijn TV bij redcoon vandaan dus je kan hem er gewoon kopen voor de prijs die op de website staat.Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 18:57:
oi :P
Verwijderd
Helaas moet ik opnieuw een probleempje met mijn Aurea melden, morgen maar Philips bellen.
Een deel van het ambilight wil niet helemaal mee werken en kleurt dan paars. Afhankelijk van de lichtsterkte van het beeld veel paars, als in het voorbeeld, of donker op het moment dat bijvoorbeeld het hele beeld zwart is. Het brandt niet altijd op zon moment paars maar knippert af en toe ook met de juiste kleur.

Langszaam begin ik het jammer te vinden dat ik toch niet voor de goedkopere 42pfl9632 ben gegaan.
De prijs is nu toch wat hoog voor de "storingen" die ik er mee heb.
En dan te bedenken dat nu juist overal beweert wordt dat de levensduur van leds 35 jaar is, zo oud is mijn tv toch nog niet
Dit wordt overigens reparatie 2, na nummer 3 kan ik eventueel als nog mijn aankoop terug draaien uit ontevredenheid. Dus wie weet.....
Een deel van het ambilight wil niet helemaal mee werken en kleurt dan paars. Afhankelijk van de lichtsterkte van het beeld veel paars, als in het voorbeeld, of donker op het moment dat bijvoorbeeld het hele beeld zwart is. Het brandt niet altijd op zon moment paars maar knippert af en toe ook met de juiste kleur.

Langszaam begin ik het jammer te vinden dat ik toch niet voor de goedkopere 42pfl9632 ben gegaan.
En dan te bedenken dat nu juist overal beweert wordt dat de levensduur van leds 35 jaar is, zo oud is mijn tv toch nog niet
Dit wordt overigens reparatie 2, na nummer 3 kan ik eventueel als nog mijn aankoop terug draaien uit ontevredenheid. Dus wie weet.....
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2007 23:39 ]
Waarom laat je je toestel dan niet omruilen voor een ander exemplaar ? WIj hebben ook de AUREA en zijn inmiddels het 3e toestel bezig. Weet niet waar je 'm gekocht heb, maar wij hebben 'm bij de MM gekocht. Niets dan lof en ben super tevreden over de service over omruilen e.d...Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 23:31:
Helaas moet ik opnieuw een probleempje met mijn Aurea melden, morgen maar Philips bellen.
[afbeelding]
Zelf als deze ons weer niet bevalt kunnen we binnen 14 dgn omruilen voor een andere. Als er weer iets aan de hand is met het toestel gaan we voor de 47PFL9742. Zelfde als 9732, maar dan met MPEG4 board voor DVB-T. Handig voor als KPN overgaat op MPEG4. (duh...)
Verwijderd
Slechte zaak van Philips dat ze het topmodel zo op de markt zetten(waarschijnlijk zo van de lopende band de doos in) zonder uitvoerig te testen en dan presenteren als de Lexus onder de tv's.pascalbulsing schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 10:31:
[...]
Waarom laat je je toestel dan niet omruilen voor een ander exemplaar ? WIj hebben ook de AUREA en zijn inmiddels het 3e toestel bezig. Weet niet waar je 'm gekocht heb, maar wij hebben 'm bij de MM gekocht. Niets dan lof en ben super tevreden over de service over omruilen e.d...
Even ter verduidelijking.Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 10:48:
[...]
Slechte zaak van Philips dat ze het topmodel zo op de markt zetten(waarschijnlijk zo van de lopende band de doos in) zonder uitvoerig te testen en dan presenteren als de Lexus onder de tv's.
Het 1e toestel was qua display 100% maar wilde na 1 week niet meer aan.
Het 2e toestel was functioneel in orde, maar had 1 dode pixel in het midden van het beeld en banen in het beeld. Bij normaal tv kijken niet te zien, maar bij voetbal o.i.d zag je het wel. Viel wel binnen de marges volgens ESK, maar was voor mij toch reden om om te ruilen.
Het 3e toestel is die nu aan de muur hangt. Werkt, geen dode pixel en een egaal beeld zonder banen.
Ze presenteren het als het topmodel, maar het is het absoluut niet. Ik had meer extra's of opties verwacht die de 'normale' serie niet zou hebben. Denk bijvoorbeeld aan een mooier geanimeerd menu, bluetooth verbinding, Wireless enz. enz. Op die manier zou je je kunnen onderscheiden van de rest. Het enige verschil is de spectral ambilight, 2x12 microspeakers en 2 kleine subwoofertjes
en de luxere a.b. Technisch zal het ongetwijfeld het zelfde als de andere types zijn.
Hoop alleen wel dat en misschien betere onderdelen of een beter display in zit. Dat zou het enorme prijsverschil nog enigsinds kunnen verklaren.
Heb een paar post terug al gevraag of mensen hun display type willen posten, maar heb nog geen reacties gezien. Qua display zal er geen verschil zijn denk ik.
Het prijsverschil zit 'm voor mij in de servicelijn die je kan bellen en de vervangservice. Vraag je me nu achteraf of ik het weer zou doen ? Zou me 2x achter m'n oren krabben. Wat ik dan weer een pluspuntje vind is dat het een min of meer exclusief toestel is. Volgens eigen zeggen verkoop MM gemiddeld een 1 per 2 weken. Maar of dat nou het prijsverschil rechtvaardigd. Absoluut niet !
Zou ik 'm nu weg willen doen... Dat ook weer niet. Dat spectral ambilight vind ik echt wat toevoegen aan het geheel.
[ Voor 13% gewijzigd door bulsing op 10-11-2007 13:20 ]
Verwijderd
Vreemd!!...Op mijn 37PFL9632 werkt ineens HDMI 2 ingang niet meer!!
Heb al een keer oude firmware erin gedaan...geen resultaat...nu weer de laatste...maakt ook niet uit.
Vanrmogen deed ie het nog...heb aan HDMI 2 de ps3 hangen...
Dacht eerst die is kapot, maar als ik die in HDMI 3 duw heb ik wel beeld...
Heb mijn pc die eerst aan 3 hing nu geprobeerd op ingang 2, maar krijg dan ook geen signaal.
Erg vreemd....
Wordt de eerste keer in mijn leven dat er iets gerepareerd moet worden???
Of heeft nog iemand tips?
Edit 2: Als ik mijn dvd speler in HDMI 2 doe krijg ik wel beeld en geluid!!... Very strange indeed.
Kijken wat er gebeurd als ik nu mijn pc in 1 duw.
Edit 3: Als ik mijn pc via component aansluit werken allebei de HDMI ingangen 1 en 2, zodra ik er 3 apparaten aanhang doet ingang 3 niks.
Vreemd...want ik heb toch vanaf afgelopen donderdag 3 apparaten aan de 3 HDMi ingangen gehad en toen werkten ze alle 3!!
Philips bug???
Heb al een keer oude firmware erin gedaan...geen resultaat...nu weer de laatste...maakt ook niet uit.
Heb mijn pc die eerst aan 3 hing nu geprobeerd op ingang 2, maar krijg dan ook geen signaal.
Erg vreemd....
Wordt de eerste keer in mijn leven dat er iets gerepareerd moet worden???
Edit 2: Als ik mijn dvd speler in HDMI 2 doe krijg ik wel beeld en geluid!!... Very strange indeed.
Edit 3: Als ik mijn pc via component aansluit werken allebei de HDMI ingangen 1 en 2, zodra ik er 3 apparaten aanhang doet ingang 3 niks.
Vreemd...want ik heb toch vanaf afgelopen donderdag 3 apparaten aan de 3 HDMi ingangen gehad en toen werkten ze alle 3!!
Philips bug???
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2007 13:56 ]
Verwijderd
Dit lijkt mij inderdaad een bug, het lijkt of of aansluitingen gedeeld worden c.q. een conflict met elkaar hebben. Iets wat je vroeger veel bij PC's zag.Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 13:34:
Erg vreemd....
Wordt de eerste keer in mijn leven dat er iets gerepareerd moet worden???![]()
Philips bug???
Hallo mensen,
Ik ben de trotse eigenaar van een Philips 32PFL5322 en heb het volgende probleem.
Sinds kort heb ik m'n Xbox 360 aangesloten op HDMI en zie net dat het geluid alleen op stereo doorkomt. Ik kan dus op m'n tv alleen switchen tussen Mono en Spatial sound.
HDMI geeft volgens mij pure digitale signalen door, dus hoe kan het dan zijn dat m'n tv het geluid ziet als mono?
Ik heb m'n Xbox 360 op Digital Stereo ingesteld en heb geen flauw idee wat ik nou fout doe.
Iemand hier ervaringen mee?
p.s. toen m'n X360 aangesloten was via component had ik hiefr geen problemen mee.
Alvast bedankt!
Ik ben de trotse eigenaar van een Philips 32PFL5322 en heb het volgende probleem.
Sinds kort heb ik m'n Xbox 360 aangesloten op HDMI en zie net dat het geluid alleen op stereo doorkomt. Ik kan dus op m'n tv alleen switchen tussen Mono en Spatial sound.
HDMI geeft volgens mij pure digitale signalen door, dus hoe kan het dan zijn dat m'n tv het geluid ziet als mono?
Ik heb m'n Xbox 360 op Digital Stereo ingesteld en heb geen flauw idee wat ik nou fout doe.
p.s. toen m'n X360 aangesloten was via component had ik hiefr geen problemen mee.
Alvast bedankt!
Lees ff een paar bladzijdes terug. Is uitvoerig besprokenJobbie schreef op zondag 11 november 2007 @ 11:21:
Hallo mensen,
Alvast bedankt!

Zoek en u zult vinden
Herstel:
Ik ging er gemakshalve vanuit dat het om de 9xx2 serie ging en niet om de 5322..
Mijn excuses.
Zal ongetwijfeld met dat fijne
[ Voor 9% gewijzigd door bulsing op 11-11-2007 21:17 ]
Niet helemaal: Hij heeft het over mono vs stereo op de TV, waar het een aantal pagina's terug over ging was het doorgeven van meerkanaals geluid over HDMI naar een externe bron via de digital out.
Ik heb in het Sony topic dezelfde vraag gesteld i.v.m eventuele fanboys
Ik twijfel ontzettend tussen de Philips 42PFL9732 en de Sony KDL 40W3000. De Philips is iets goedkoper en heeft 100Hz, Amiblight Surround en een mooiere omlijsting, bij de Sony krijg je een PS3 t.w.v. €599, ook niet verkeerd.
Een PS3 heb ik sowieso nodig om Bluray, CD, DVD etc. af te spelen dus die koop ik dan los, naast de Philips.
Het gaat dus niet echt om de prijs, de keuze ligt puur aan het type toestel, ik kom er niet uit. Wat zeggen jullie?
Ik twijfel ontzettend tussen de Philips 42PFL9732 en de Sony KDL 40W3000. De Philips is iets goedkoper en heeft 100Hz, Amiblight Surround en een mooiere omlijsting, bij de Sony krijg je een PS3 t.w.v. €599, ook niet verkeerd.
Een PS3 heb ik sowieso nodig om Bluray, CD, DVD etc. af te spelen dus die koop ik dan los, naast de Philips.
Het gaat dus niet echt om de prijs, de keuze ligt puur aan het type toestel, ik kom er niet uit. Wat zeggen jullie?
AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
Ik zat met ongeveer hetzelfde, alleen wilde ik ook een Sony 100Hz (dus de 40W3500).KhaZ schreef op maandag 12 november 2007 @ 11:17:
Ik heb in het Sony topic dezelfde vraag gesteld i.v.m eventuele fanboys
Echter toen ik ze naast elkaar zag in de winkel was mijn beslissing snel gemaakt, de Sony heeft veels te grote "rouwranden" aan de zijkanten. Bij de Philips zijn deze veel smaller, waardoor de TV dus ook mooi smal is.
In mijn geval heb ik de Philips gekozen en komt die Playstation 3 er ook nog voor de kerst.
Verwijderd
Ik ben zelf nog niet echt duidelijke reviews tegen gekomen behalve enkele ervaringen van kieskeurig.
Hoe lang heeft iedereen overigens op hun tv moeten wachten? Vooral bij de 37PFL9732 schijnen diverse winkels geen voorraad te hebben en behoorlijk lang op een nieuwe voorraad te moeten wachten. De mijne staat tot nu toe geplanned op week 47 ( volgende week dus ).
Hoe lang heeft iedereen overigens op hun tv moeten wachten? Vooral bij de 37PFL9732 schijnen diverse winkels geen voorraad te hebben en behoorlijk lang op een nieuwe voorraad te moeten wachten. De mijne staat tot nu toe geplanned op week 47 ( volgende week dus ).
Ik had hem maandag besteld en zaterdag (dus 5 dagen later) was deze binnen bij de winkel. Zaterdagmiddag stond hij al te spelen bij mij thuis.Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 14:10:
Ik ben zelf nog niet echt duidelijke reviews tegen gekomen behalve enkele ervaringen van kieskeurig.
Verwijderd
Mag ik vragen welk model je hebt besteld, en waar voor hoeveel? Ik heb wel een aantal winkels gezien die hem nogwel hadden maar hiervoor wel de hoofdprijs vroegen. Zelf heb ik hem bij mokio besteld.
Verwijderd
Kan je testen of er verschil is als de apparaten die ook met HDMI aangesloten zijn, maar die niet worden gebruikt, aan of uit staan? Indien het apparaat dat je wil gebruiken het alleen doet als de andere aangesloten apparaten aan staan, is het service.Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 13:34:
Erg vreemd....
Wordt de eerste keer in mijn leven dat er iets gerepareerd moet worden???![]()
Philips bug???
Er bestaat geen noodzakelijk verband tussen stereo en digitaal of mono en analoog. Als er alleen een digitaal mono signaal is zal het mono blijven.Jobbie schreef op zondag 11 november 2007 @ 11:21:
Hallo mensen,
Alvast bedankt!
Het is echter aannemelijk dat de xbox minstens stereo signalen zal versturen.
Welke andere instellingsmogelijkheden voor het geluid heeft de XboX nog meer? Ik zou hier in ieder geval mee spelen.
Daarnaast, als je audio signalen wil verzenden via HDMI is het vaak nodig dit apart in te stellen bij de HDMI opties van een bron apparaat, naast het uitzetten van andere audio uitgangen. Vaak is dit apart geregeld.
Ik kan overigens geen verband bedenken tussen hetgeen je aangeeft en HDCP.
Als laatste, de opstellling bestaat uit 3 onderdelen, Xbox, Tv en de HDMI kabel. Ga dus ook na of het probleem eventueel wordt veroorzaakt door een van de andere componenten.
Verwijderd
Volgens mij heeft de laatste generatie SSB deze niet meer, bij vorige versies zat deze volgens mij op de scart erbij. De 9732 serie heeft zowel de oude als nieuwe SSB...hans_007 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 15:58:
[...]
Ze hebben van Technorep alleen gemeld dat dit het probleem van het brommen uit de linker luidspreker oplost.
Van andere problemen hebben ze niks gezegd.
Ook niet of dit van hen komt of dat Philips actie heeft ondernomen.
Ik heb verder ook geen problemen met het toestel, behalve dat via digital out uit van de tv het geluid van mijn dvd speler of hd ontvanger die via HDMI zijn aangesloten naar mijn versterker, wordt doorgestuurt als PCM i.p.v. Dolby D of DTS.
Als ik ze rechtstreeks op de versterker aansluit heb ik wel Dolby D of DTS
Mijn tv heeft geen digitale ingang om dit te omzeilen
Ik zag wel in het service menu dat ik deze aan of uit kon zetten.
Misschien een kwestie van een connector op de print aan de achterkant solderen?
Verwijderd
Exact hetzelfde binnenwerk dan de 9732, dus ook hetzelfde panel. Het enige verschil is de Ambi unit die eraan hangt en de speakers. Daarmee zit er dus ook een iets andere voeding in. SSB is echter hetzelfde. Dus alles wat extra is = software.pascalbulsing schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 13:14:
[...]
Even ter verduidelijking.
Het 1e toestel was qua display 100% maar wilde na 1 week niet meer aan.
Het 2e toestel was functioneel in orde, maar had 1 dode pixel in het midden van het beeld en banen in het beeld. Bij normaal tv kijken niet te zien, maar bij voetbal o.i.d zag je het wel. Viel wel binnen de marges volgens ESK, maar was voor mij toch reden om om te ruilen.
Het 3e toestel is die nu aan de muur hangt. Werkt, geen dode pixel en een egaal beeld zonder banen.
Ze presenteren het als het topmodel, maar het is het absoluut niet. Ik had meer extra's of opties verwacht die de 'normale' serie niet zou hebben. Denk bijvoorbeeld aan een mooier geanimeerd menu, bluetooth verbinding, Wireless enz. enz. Op die manier zou je je kunnen onderscheiden van de rest. Het enige verschil is de spectral ambilight, 2x12 microspeakers en 2 kleine subwoofertjes
en de luxere a.b. Technisch zal het ongetwijfeld het zelfde als de andere types zijn.
Hoop alleen wel dat en misschien betere onderdelen of een beter display in zit. Dat zou het enorme prijsverschil nog enigsinds kunnen verklaren.
Heb een paar post terug al gevraag of mensen hun display type willen posten, maar heb nog geen reacties gezien. Qua display zal er geen verschil zijn denk ik.
Het prijsverschil zit 'm voor mij in de servicelijn die je kan bellen en de vervangservice. Vraag je me nu achteraf of ik het weer zou doen ? Zou me 2x achter m'n oren krabben. Wat ik dan weer een pluspuntje vind is dat het een min of meer exclusief toestel is. Volgens eigen zeggen verkoop MM gemiddeld een 1 per 2 weken. Maar of dat nou het prijsverschil rechtvaardigd. Absoluut niet !
Zou ik 'm nu weg willen doen... Dat ook weer niet. Dat spectral ambilight vind ik echt wat toevoegen aan het geheel.
Verwijderd
Mmm lijkt op hetzelfde probleem als ik bij de voorganger (42PF9830) heb gehad... Uiteindelijk (na 2 nieuwe nog slechtere panels) heeft Philips mijn geld terug gegeven.pascalbulsing schreef op donderdag 08 november 2007 @ 09:04:
[...]
Yep me too...
Heb 'm samen met een defecte pixel (paars !) retour laten gaan naar de reparatieservice, maar die hebben er niets aan gedaan.
Bij mij lopen de banen ook vertikaal en dan in de vorm van een bol of oog. Ik de hoeken heb ik er dus geen last van. Volgens ESK valt dit binnen de norm...
Zal MM, waar de tv vandaan kwam, maar weer bellen dat ik een beter toestel wil. Op aanraden van MM heb ik de tv aangeboden juist voor reparatie aangeboden omdat de ze AUREA niet meer op voorraad hadden en dit waarschijnlijk sneller ging...
Vooral b9ij egale kleuren, zoals voetbal en zachte luchten of muren ziet je de banen. Zeer storend en als je het weer ga je er alleen maar meer op zitten letten en dan lijkt het of het nóg ergers is.
Voorals als je vanaf de zijkant naar de tv kijk zie je het heel erg.
Niet bij laten zitten, als repra zegt dat het binnen de specs valt gewoon Philips servicelijn bellen en klagen! Overigens zie ik het bij mijn 47pfl9732 ook een klein beetje...
Verwijderd
Small Signal Board. Anders dan de naam doet vermoeden is dit een erg belangrijk onderdeel van de TV. Het moederbord zeg maar...Raymond schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 12:37:
Wat is een SSB?
Dit was de 37PFL9732/D10, deze winkel had hem niet op voorraad maar moest hem bestellen bij hun Philips vertegenwoordiger/aanspreekpunt.Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 14:32:
Mag ik vragen welk model je hebt besteld, en waar voor hoeveel? Ik heb wel een aantal winkels gezien die hem nogwel hadden maar hiervoor wel de hoofdprijs vroegen. Zelf heb ik hem bij mokio besteld.
Kan iemand kijken of hiermee de brom opgelost is?
Ik hoorde namelijk iemand zeggen dat de brom met firmware opgelost kon worden.
Ik hoorde namelijk iemand zeggen dat de brom met firmware opgelost kon worden.
Verwijderd
Ik heb een 42pfl9632 maar geen brom, dus ik kan het helaas niet voor je checken.
Echt irritant dat er nergens staat wat de firmware inhoud!! maar dat had ik al eerder
vermeld.
Echt irritant dat er nergens staat wat de firmware inhoud!! maar dat had ik al eerder
vermeld.
Inderdaad irritant dat er geen changelog bij staat... Bij de vorige stond die er bij de engelse nog wel bij, nu niet meer...
Misschien vanavond maar eens proberen
Verwijderd
met deze update is de brom verdwenen eindlijk!!!!
voor alle pefectpixel modellen is deze update tegebruiken.
succes allemaal met de update.
Verwijderd
hey, da's mooi! Heb er zelf geen last van maar dat is toch wel zeer relaxed van deze tv's, die firmware updates. Dat je dat probleem zo effe kan fiksen.
Ik ga het vanavond gelijk proberen, ben benieuwd hoe dat updaten eigenlijkwerkt met een USB stick.Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 10:56:
de nieuwe update is er nr.000.064.014.011 .
met deze update is de brom verdwenen eindlijk!!!!
voor alle pefectpixel modellen is deze update tegebruiken.
succes allemaal met de update.
Verwijderd
Weet iemand of de laatst geleverde modellen 37PFL9632 nu met of zonder digitale audio-ingang worden geleverd? Dit in verband met de lip-sync problemen bij het afspelen van dvd's. Ik heb 2 weken geleden bij de MM in Arnhem dit type zien hangen en deze had wel die aansluiting (dit overigens tot grote verbazing van de verkoper
).
Nu heb ik zojuist te horen gekregen dat m'n bestelling klaar staat (bij p2p) en bij hun buurman stond er eentje uitgepakt en die had de aansluiting weer niet. Ik heb natuurlijk geen zin om de tv te uit te pakken, te bekijken en vervolgens meteen weer terug te geven omdat die aansluiting er niet op zit, want wie zegt me dat die er bij een andere partij wel op zit.....
Iemand die toevallig pas deze tv geleverd heeft gekregen? Graag ff een reactie.
Nu heb ik zojuist te horen gekregen dat m'n bestelling klaar staat (bij p2p) en bij hun buurman stond er eentje uitgepakt en die had de aansluiting weer niet. Ik heb natuurlijk geen zin om de tv te uit te pakken, te bekijken en vervolgens meteen weer terug te geven omdat die aansluiting er niet op zit, want wie zegt me dat die er bij een andere partij wel op zit.....
Ik denk dat het er ook aan ligt hoe lang de tv op voorraad heeft gestaan bij de leverancier/winkel. Enkele weken geleden de 9732 gekocht, en die heeft nog wel de digital-in. Maar in de handleiding die nu online staat wordt deze niet meer vermeld...
Overigens heb ik nu de PS3 via optical direct op m'n receiver aangesloten, en tot op heden geen lipsync probleem gezien gelukkig
Overigens heb ik nu de PS3 via optical direct op m'n receiver aangesloten, en tot op heden geen lipsync probleem gezien gelukkig
Verwijderd
Hallo.
Ik heb ongeveer 3 weken geleden een Philips 37PFL9632D gekocht bij It's. Werkelijk een fantastisch toestel. Maar hij maakt een hoge pieptoon als hij volledig uitstaat. Dus niet op standby maar echt uit. Inmiddels is hij gerepareerd maar maakt nog steeds dat geluid.
Echter ik kan vanavond een nieuw toestel gaan ophalen bij de It's.
Ik hoop het probleem daarmee is opgelost.
Ik heb ongeveer 3 weken geleden een Philips 37PFL9632D gekocht bij It's. Werkelijk een fantastisch toestel. Maar hij maakt een hoge pieptoon als hij volledig uitstaat. Dus niet op standby maar echt uit. Inmiddels is hij gerepareerd maar maakt nog steeds dat geluid.
Echter ik kan vanavond een nieuw toestel gaan ophalen bij de It's.
Ik hoop het probleem daarmee is opgelost.
de hoge pieptoon heeft mijn 37pfl9732 ook, zowel in standby als helemaal uit. In de stand-by stand verdwijnt het geluid als ik ambilight aan zet. Als ik de stekker er uit trek hoor je het geluid steeds lager, "stilvallen" zeg maar...
Ik heb er nu zo'n schakelaar met afstandsbediening tussen zitten.
Weet nog niet of ik 't ga laten repareren eerlijk gezegd... Verder is de tv helemaal top overigens!
Ik heb er nu zo'n schakelaar met afstandsbediening tussen zitten.
Weet nog niet of ik 't ga laten repareren eerlijk gezegd... Verder is de tv helemaal top overigens!
Verwijderd
Hmm... hij was op voorraad bij pick2pay dus hopenlijk stond ie ie daar lang genoeg in het magazijn. Afwachten dus maar.....bureno schreef op woensdag 14 november 2007 @ 13:06:
Ik denk dat het er ook aan ligt hoe lang de tv op voorraad heeft gestaan bij de leverancier/winkel. Enkele weken geleden de 9732 gekocht, en die heeft nog wel de digital-in. Maar in de handleiding die nu online staat wordt deze niet meer vermeld...
Verwijderd
Eigenlijk kan zo'n groot bedrijf als Philips zich toch niet permitteren om zo'n toestel met zo'n euvel te laten zitten!
Ik vraag me af of iemand hierover al eens contact heeft gehad met Philips hierover? En wat zij hiervan zeggen en aan willen en kunnen doen.
Buiten dit piepen is het echt een geweldig toestel maar aangezien ik nog niet bepaald doof ben, hoor ik als hij volledig uit staat die irritante pieptoon.
Ik hoop dat mijn nieuwe toestel geen problemen vertoont. Ik houd jullie op de hoogte.

Buiten dit piepen is het echt een geweldig toestel maar aangezien ik nog niet bepaald doof ben, hoor ik als hij volledig uit staat die irritante pieptoon.
Ik hoop dat mijn nieuwe toestel geen problemen vertoont. Ik houd jullie op de hoogte.
Ik heb hem vorige week gekocht bij Expert. Bij mij zit de digital in er NIET op. Het is een toestel uit oktober.Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 13:01:
Weet iemand of de laatst geleverde modellen 37PFL9632 nu met of zonder digitale audio-ingang worden geleverd? Dit in verband met de lip-sync problemen bij het afspelen van dvd's. Ik heb 2 weken geleden bij de MM in Arnhem dit type zien hangen en deze had wel die aansluiting (dit overigens tot grote verbazing van de verkoper).
Verder nog wel een vraagje. Ik heb er een DVD speler bijgekocht, de DVD5980 van Philips en een HDMI kabel van 1.5 meter voor 30 euro.
Als ik DVD's afspeel vind ik de beeldkwaliteit niet geweldig. Zoms wordt het beeld licht/donker/licht/donker. Nooit echt scherp. Hebben jullie dat ook?
Ik heb de 17 inch 9632 en een DVD 5980 dvd speler.
Ik ben niet erg te spreken over de beeldkwaliteit van DVD's
Komt dit omdat de 5980 niet zo'n goede DVD speler is? Ik upscale hem naar 1080p. Als ik hem op 720p zet is het beeld helemaal slecht.
ik vraag me nu af of ik met mijn "oude" DVD speler, een Denon 1400 met component aansluiting een beter beeld zou krijgen omdat dit een betere DVD speler is dan op 1080p met de philips. Heb ik nog niet kunnen testen want geen component kabel in huis.
Of ligt het echt aan de kwaliteit van de DVD's (soms gebrand, vaak al wat ouder) en zou ik eens een DVD moeten huren?
Komt dit omdat de 5980 niet zo'n goede DVD speler is? Ik upscale hem naar 1080p. Als ik hem op 720p zet is het beeld helemaal slecht.
ik vraag me nu af of ik met mijn "oude" DVD speler, een Denon 1400 met component aansluiting een beter beeld zou krijgen omdat dit een betere DVD speler is dan op 1080p met de philips. Heb ik nog niet kunnen testen want geen component kabel in huis.
Of ligt het echt aan de kwaliteit van de DVD's (soms gebrand, vaak al wat ouder) en zou ik eens een DVD moeten huren?
Verwijderd
Heb mijn toestel vorige week gekocht (42PFL9732D/10) en deze heeft GEEN digital in meer.Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 13:54:
[...]
Hmm... hij was op voorraad bij pick2pay dus hopenlijk stond ie ie daar lang genoeg in het magazijn. Afwachten dus maar.....
Toestel serialnr dateert van week 42 / 2007
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2007 16:55 . Reden: tikfoutje ]
Verwijderd
Dynamisch contrast/lichtsensor al eens uitgezet?friander schreef op woensdag 14 november 2007 @ 14:43:
[...]
Als ik DVD's afspeel vind ik de beeldkwaliteit niet geweldig. Zoms wordt het beeld licht/donker/licht/donker. Nooit echt scherp. Hebben jullie dat ook?
Als Digital In over HDMI gewoon goed werkt heb je ook geen Digital In op de TV nodig.
Misschien dat dit goed werkt met de Firmware update (dus dat DTS en DD geen PCM meer wordt)
Misschien dat dit goed werkt met de Firmware update (dus dat DTS en DD geen PCM meer wordt)
Als je gaat upscalen wordt de kwaliteit van de source van je dvd enorm belangrijk. Het upscalen van gecomprimeerde kopieën(origineel dvd9, nu dvd 5) zal over het algemeen een lagere beeldkwaliteit geven. De manier waarop dat is gebeurd, is echter enorm van invloed. Daarbij 'geldt' een 'vuistregel': hoe sneller de methode van kopiëren, hoe lager de beeldkwaliteit.(uitzonderingen daargelaten)friander schreef op woensdag 14 november 2007 @ 14:49:
Ik heb de 17 inch 9632 en een DVD 5980 dvd speler.
Verwijderd
Ik heb een 37PFL9632, die Expert op 4 oktober bij mij heeft afgeleverd, kwam net van Philips.Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 13:01:
Weet iemand of de laatst geleverde modellen 37PFL9632 nu met of zonder digitale audio-ingang worden geleverd? Dit in verband met de lip-sync problemen bij het afspelen van dvd's. Ik heb 2 weken geleden bij de MM in Arnhem dit type zien hangen en deze had wel die aansluiting (dit overigens tot grote verbazing van de verkoper).
Geen piep of brom, maar zoals ik al eerder heb aangegeven nog geen apparaat via HDMI aangesloten, behalve dan een HDMI op de monitor-out van mijn AV-reciever. Geen digital in aanwezig, maar in dit forum is hier al eerder over gesproken. Waarschijnlijk hebben alleen de eerste modellen dit. Ook last van lip-sync, maar dat kon ik via de audio-delay van mijn AV-Receiver bijstellen (staat nu op 95 ms).
Ik heb zojuist de phillips 32PFL3312 bij de mediamarkt gehaalt voor €555,-, omdat deze lekker goedkoop was en gaf nog vrij goed beeldkwaliteit weer. Nu zit ik hier thuis, sluit m'n xbox 360 aan en het beeldkwaliteit is echt belabberd. Ik heb gewoon die 3 tulpdingen (wit/geel/rood) in zo'n scartblokje gedaan die bij m'n xbox zat en dit geeft dus echt slecht beeld. Ik kan het nog niet vergelijken met bv. kabel-tv, want ik heb nog geen aansluiting daarvoor op mijn kamer. Doe ik iets fout? ik heb trouwens ook nog een kabel met 3 andere stekkers die in dat scartblokje passen, met de kleuren rood/blauw/groen, maar als ik deze er in steek krijg ik alleen gezoem te horen...
Iemand?
/edit: DUH xboxje op HD stand gezet alles werkt perfect!
Iemand?
[ Voor 4% gewijzigd door Dekar op 14-11-2007 20:22 ]
EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's
Verwijderd
Rood / groen / blauw staat voor component en is alleen het beeld (geen geluid dus).
Die rood/groen/blauw zijn samen met HDMI de beste aansluit optie, mits de tv daar een aansluiting voor heeft.
Na deze 2 komt Scart ingesteld op RGB, gevolgd door scart CVBS
De gele plug die jij in je scart blok steekt is composite, een van de slechtste beeld kwaliteit opties om te gebruiken. Geel is beeld rood en wit/zwart zijn audio.
Die rood/groen/blauw zijn samen met HDMI de beste aansluit optie, mits de tv daar een aansluiting voor heeft.
Na deze 2 komt Scart ingesteld op RGB, gevolgd door scart CVBS
De gele plug die jij in je scart blok steekt is composite, een van de slechtste beeld kwaliteit opties om te gebruiken. Geel is beeld rood en wit/zwart zijn audio.
Dat snap ik niet: Als jij de Xbox op de HD stand zet, zul je ook je aansluitingen voor elkaar moeten maken. Dat betekent de Xbox via component op de TV aansluiten en de audio van de Xbox op de bjibehorende audio ingang aansluiten. Dat scart blok gebruik je dan niet meer.Dekar1 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 19:58:
Lees ook eens een handleiding (van zowel de TV als de xbox), daarin staat piekfijn uitgelegd welke aansluitingen er allemaal zijn, welke kwaliteit ze bieden en hoe je ze moet gebruiken.
Dit topic is gesloten.