[Algemeen] AMD nieuws en discussietopic - Deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 4.795 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Hacku schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 21:13:
Er is nog meer Yorkfield info. Volgens hkepc komen er twee 3,2GHz modellen, één met een 1333MHz FSB en één met 1600MHz. De eerste zal 1399 dollar kosten terwijl de tweede maar liefst 1499 dollar moet kosten. Overigens hebben ze het hier over een QX9755 ipv QX9770.

http://www.hkepc.com/?id=238
Dat soort prijzen zijn natuurlijk absurd. Maar ik denk dat Intel AMD wat lager op de ladder weer enorm pijn gaat doen met de prijs/performance. Denk niet dat AMD met z'n 2,4 ghz ver boven de 150 euro kan gaan zitten zonder het af te leggen tegen Intel wat dat betreft.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:18
Naluh! schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 22:36:
[...]
Dat soort prijzen zijn natuurlijk absurd. Maar ik denk dat Intel AMD wat lager op de ladder weer enorm pijn gaat doen met de prijs/performance. Denk niet dat AMD met z'n 2,4 ghz ver boven de 150 euro kan gaan zitten zonder het af te leggen tegen Intel wat dat betreft.
Niet ver boven de 150? Dat zou wel extreem laag zijn :P

Maargoed, 1500 voor een CPU is niet eens zo gek aangezien het extreme CPU's betreft die niet in de pc's van gewone consumenten zitten. Als je een monopolie hebt kun je natuurlijk nog een extra schepje bovenop de prijs doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Even zien, de Q9300 op 2,5GHz zal 266 dollar kosten, een 2,4GHz Phenom kan best rond 250 dollar zitten. Dat valt nog mee, al zit AMD met een veel grotere die op de cpu. In de dual core markt is het echter veel pijnlijker, een E8500 op 3,16GHz zal slechts 266 dollar kosten.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:12

Apoca

Array Technology Industry

Nou de eerste 790FX mobo is dus reeds te koop :)
Je betaald der wel flink voor trouwens..

http://www.scan.co.uk/Pro...o.asp?WebProductID=682167

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
DQ6 borden van Gigabyte zijn altijd duur, zie ook de pricewatch. Er komen zeker goedkopere varianten.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Klopt, maar mocht je nu meer merken gaan zien die op de markt komen met AM2+ mobo's dan is dat goed nieuws. En dan is der bij de release in november ook zeker enige volume ( hard lanch ) om in de markt weg te zetten.

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Je ziet nu dus al dat Intel door,imo, gebrek aan concurrentie de prijzen van haar topmodel boven de USD 999,- gaat brengen. Tevens lijkt het er sterk op dat ze minder hoge clocks uitbrengen dan ze kunnen. Gelukkig zijn de prijzen op zich nog best scherp voor de iets mindere goden.

Hopelijk komt AMD er gauw bovenop.

Blijft een lastige paradox, koop je geen AMD dan maak je Intel alleen maar machtiger en sterker wat uiteindelijk ws toch slecht voor de consument is. Koop je wel AMD dan ben je prestatietechnisch slechter af....

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Help!!!! schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 23:10:

Koop je wel AMD dan ben je prestatietechnisch slechter af....
Ben ik niet helemaal met je eens, tot voor kort was je in de mid en low prestatie gezien slechter af bij intel. Tot een bepaald bedrag was je zeker niet slechter af met een AMD, was zelfs vaak iets beter dan een gelijk kostende intel.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:18
mad_max234 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 23:36:
[...]

Ben ik niet helemaal met je eens, tot voor kort was je in de mid en low prestatie gezien slechter af bij intel. Tot een bepaald bedrag was je zeker niet slechter af met een AMD, was zelfs vaak iets beter dan een gelijk kostende intel.
Prijs/prestatie gezien inderdaad, maar wat hij bedoelt is waarschijnlijk in absolute performance. AMD heeft simpelweg niets serieus tegen de Core 2 Extreme, Core 2 Quad en Core 2 Quad Extreme processors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

@mad_max234:
Je zult ongetwijfeld gelijk hebben maar als ik iets koop is het high end of tegen highend aan en daar dacht ik aan. Ging dus wat teveel van mijzelf uit.
Toen ik postte stond er niet echt bij stil dat in een ander marksegment de verhoudingen anders kunnen zijn.

@leonpwner1:
idd. :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

De nieuwe chipsets hebben nu bijna allemaal een naam gekregen, op de RS modellen na.

AMD 790FX (RD790) - Dual PCIe x16 CrossFire support
AMD 790X (RX780) - Dual PCIe x 8 CrossFire support
AMD 770 (RD780) - Single channel PCIe x 16.

@Help!!!!

Ja high end is AMD al lang niet meer, maar in die klasse koop ik toch nooit iets dus is het voor mijn is AMD prestatie technisch het beste. Die markt is er ook nog, alleen kopen die mensen vaak nog een intel jammer genoeg voor hun en AMD.

[ Voor 34% gewijzigd door mad_max234 op 17-10-2007 01:31 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardware Junk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:47
Astennu schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 11:25:
Ik ben het met wouter eens. Intel heeft de beste kaarten in handen. AMD kan misschien net mee komen als Phenom er is maar intel verslaan ? Nee.... Dan moeten ze heel rap die clockspeeds omhoog knallen binnen de 120 Watt TDP. En gezien de huidige roadmap met 2800 MHz aan het einde van dit jaar is dat lang niet genoeg.

Bij de laptops is het nog erger. De opvolger komt nog lang niet en als die komt is de performance lang niet zo goed als die van de K10. Kortom hoe erg ik het ook vind. Mijn volgende laptop wordt er een met een Intel chip en nVidia kaart. Omdat AMD niet eens iets kan bieden wat in de buurt kan komen. Snelste wat AMD heeft is een 2300 MHz Turion X2 met een HD2600 XT. Die laatste is nergens te vinden. En nVidia heeft de 8700 GT die iets sneller is maar daar zijn laptops van te vinden waar er twee in zitten.

Ik had het liever anders gezien. Maar mijn laptop van een jaar oud zou dan na genoeg even snel zijn als de nieuwe die ik ga kopen. En ik wil iets wat eigenlijk bijna twee keer zo snel is.
Hoezo heeft Intel de beste kaarten? Verbruiken een hoop energie, hebben diverse revisies moeten doorgaan kort achter elkaar om het verbruik enigzins in te perken, en dan het grapje met de niet vlakke IHS. Als ze Phenom CPU's op dergelijke TDP's neer gaan zetten, heeft AMD het voor mij echt af-gedaan. In verband met leveringsproblemen zit ik nu even op Intel, omdat de zuinige versies van AMD zich lastig laten leveren, inclusief de betere simpele moederborden. De meeste mensen hebben geen zin in het high-end topmodel, puur ivm geld.

Ik had al wel een leuke deuk opgelopen met AMD. Ik moest en zou Barcelona's nemen, en kocht Q1/Q2 dit jaar een dual dual-core, om direct up te graden naar de Barcelona. AMD heeft toen namelijk beweert dat de Barcelona op socket F zou draaien, op de reeds bestaande moederborden. Dit is onjuist. MSI kan het probleem enigzinds oplossen door een Bioschip upgrade beschikbaar te stellen, maar heb helaas Tyan. Niet compatible, en zit ik met een systeem waar ik mijn doelstelling niet mee kan behalen. Dit is een punt wat ik wel erg vervelend vind, beloven en niet waar maken.

Voor high-end energiezuinige Workstations is AMD de beste keuze. Voor mid-end heb je gevallen waar Intel misschien net beter uit de hoek komt. Low-end is AMD weer de beste keuze. Moeten ook een beetje aan het milieu denken he. Liever groen dan blauw zeg maar ;) Dit hoeven ze niet aan te vullen door praatjes. Het is snel zat, en de prijzen liggen prima. Laat het verbruik maar een marketing item worden, als ze toch graag wat willen zeggen.

En hoezo is het bij laptops erger? Ik loop vandaag de dag nog steeds rond met een Dell Lattitude C400. Dit is een P3m 1.2GHz subnotebook. Het enige wat ìk mis is een tweede core. Ik ben al wel wezen kijken naar een vervanger, maar de ULV dual-core CPU's van Intel zijn ook nagenoeg niet leverbaar. Qua video, een upgrade van Intel shared naar een XGI Volari 16MB zou mij prima zijn. Ik vind 2 videokaarten èn een snelle CPU in een notebook maar oneigenlijk gebruik. Dat ding is toch juist om onderweg lang bezig te kunnen zijn?

Begrijp me niet verkeerd, ben geen AMD fanboy en heb 1998-2006 nagenoeg Intel only gedraait. Ik vind alleen dat bepaalde dingen extreem uit zijn verband worden gehaalt. Mijn keuze voor mijn Workstation, Intel is 25% sneller, had 50% duurder gekost en verbruikt 2x zoveel energie. Mijn Workstation is merendeels idle.

2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Laatst online: 16:00

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Hardware Junk schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 02:03:
[...]
Ik had al wel een leuke deuk opgelopen met AMD. Ik moest en zou Barcelona's nemen, en kocht Q1/Q2 dit jaar een dual dual-core, om direct up te graden naar de Barcelona. AMD heeft toen namelijk beweert dat de Barcelona op socket F zou draaien, op de reeds bestaande moederborden. Dit is onjuist. MSI kan het probleem enigzinds oplossen door een Bioschip upgrade beschikbaar te stellen, maar heb helaas Tyan. Niet compatible, en zit ik met een systeem waar ik mijn doelstelling niet mee kan behalen. Dit is een punt wat ik wel erg vervelend vind, beloven en niet waar maken.
Dit is niet de fout van AMD, maar Tyan die geen BIOS update leverd. Je geeft zelf aan dat MSI de ondersteuning van de Barcelona doormiddel van een BIOS update mogelijk zal maken. dit had Tyan mogelijk ook kunnen doen. Daarbij is het het volgens mij al van bijna het begin af aan bekend dat er een socket AM2+ zal gaan verschijnen, omdat de Barcelona enkele nieuwe features aan boord heeft welke niet ondersteund worden door de oudere sockets.

De Barcelona zal wel op oudere sockets (AM2) functioneren, maar enkele features zullen niet werken. Tevens zal er veelal een BIOS update nodig zijn, wat in jouw geval dus niet door Tyan geleverd gaat worden, zoals je zelf hebt uitgevonden.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Uhmm gaat weer lekker allemaal. Hopelijk komen er volgende maand wat goede drivers de nieuwe RV670 en de moederborden en cpu's van AMD dan hebben ze tenminste weer wat interessante spullen op de markt.

En over mijn laptop verhaal. Jij gebruik je laptop misschien om lang mobiel te zijn. Ik gebruik em als Desktop Replacement. Dus ik neem em mee naar lans en naar me vriendin en als ik daar dan ben wil ik een laptop die nagenoeg net zo snel is als mijn Desktop. Ook met een laptop van 3000 euro lukt dat niet maar komt wel in de buurt.

Iedereen gebruikt die dingen weer anders..... Als ik een weekeind bij me vriendin ben ga ik niet ff me hele pc mee nemen.

En over die prijzen van Intel tja dat hebben we aan ons zelf te danken ze hebben monopolie en kunnen dus doen en laten wat ze willen. Dus zolang wij intel blijven kopen vinden we dit gedrag goed en zal het steeds erger gaan worden want dit soort prijzen heb ik nog nooit gezien.

[ Voor 64% gewijzigd door Astennu op 17-10-2007 09:10 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardware Junk
_Dune_ schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 08:10:
[...]

Dit is niet de fout van AMD, maar Tyan die geen BIOS update leverd. Je geeft zelf aan dat MSI de ondersteuning van de Barcelona doormiddel van een BIOS update mogelijk zal maken. dit had Tyan mogelijk ook kunnen doen. Daarbij is het het volgens mij al van bijna het begin af aan bekend dat er een socket AM2+ zal gaan verschijnen, omdat de Barcelona enkele nieuwe features aan boord heeft welke niet ondersteund worden door de oudere sockets.

De Barcelona zal wel op oudere sockets (AM2) functioneren, maar enkele features zullen niet werken. Tevens zal er veelal een BIOS update nodig zijn, wat in jouw geval dus niet door Tyan geleverd gaat worden, zoals je zelf hebt uitgevonden.
AM2 in een Workstation :| Praat over socket F. Barcelona is voor Socket F hè. Over AM2+ werd al wel vroeg gerept, over F+ niet. Achteraf blijkt alleen nVidia er last van te hebben en zijn andere chipset geheel compatible. Zelfs support voor split powerlanes etc.

En had het niet over Bios update maar Bioschip update. Bij aanschaf Speedster moet MSI een nieuwe chip opsturen.

Volgens Tyan ligt het niet aan hun. Volgens jou wel, volgens mij ook. Alleen als ik RMA aanvraag, omdat het product niet functioneerd zoals zou moeten volgens AMD, zal ik in een cyclus belanden.
There are multiple items that are needed at a hardware and bios level for a
Socket F product to support Barcelona CPU's. Those items primarily would
included the latest AGESA Code update for the bios and the latest AMD
Barcelona stepping CPU's. There is an issue with these motherboards
supporting Barcelona CPU's because they support ACPI S3 Mode/Suspend-to-RAM
(STR) capability. To support STR, the memory power source needs to be
switched between resume power well and regular power well. During
power-ups, the current AMD Barcelona processors draw more resume power
comparing to Opteron dual-core processors.
In conjunction with STR support on the above models, the larger current
draw on resume power well during system power-up could trigger certain
power supply self-protection circuit and result in a power off.
There is no way to create a different bios or a ECN that will be able to
resolve the STR support issue with the current motherboard designs. Because
there is no way to resolve the STR support issue on the 2927 product they
simply will not support Barcelona regardless of the AGESA Code that is
applied to the bios or the use of any particular Barcelona stepping CPU's.

At this time the motherboard will not support Quadcore, and because it is
socket F does not guarantee functionality with quadcore.
En als ik dit dus aan Tyan voorleg, dat ik ben misleid als consument, en het product niet werkt, en een bord eis welke wel werkt, krijg ik dit.
You can wait for the B2 stepping quadcores to be available and they should
work on the motherboard.
Maar dan is de vraag weer, zijn dit quad-cores op 65W TDP? Wanneer zijn deze leverbaar? Hoe kan ik bij een bestelling duidelijk maken dat ik niet eerst een CPU wil uit de oude voorraad omdat deze niet werkt? Denk dat als ze leverbaar worden, ik er veel terug mag gaan sturen. Dan ben ik beter af met een MSI Speedstar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
B2 is gewoon een nieuwe stepping die minder V nodig heeft om hetzelfde aantal MHz te halen. En de B2 is ook de stepping die 2800-3000 moet mogelijk maken met 120 Watt TDP. Maar 2000 MHz zou met de B2 binnen de 45-65 watt moeten kunnen.

[ Voor 16% gewijzigd door Astennu op 17-10-2007 10:47 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardware Junk
Astennu schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 10:37:
B2 is gewoon een nieuwe stepping die minder V nodig heeft om hetzelfde aantal MHz te halen. En de B2 is ook de stepping die 2800-3000 moet mogelijk maken met 120 Watt TDP. Maar 2000 MHz zou met de B2 binnen de 45-65 watt moeten kunnen.
Voltage doe ik standaard eigenlijk niet meer aan. Mijn huidige 'tijdelijke' 2212's kwamen als iets van 1.3 of 1.35V uit de doos. Draaien rocksolid op 1.1V. Minder simpelweg niet uitgeprobeerd, maar zit volgens mij nog meer rek in. Dergelijk had ik ook verwacht te doen met de Barcelona. Echter als ze leverbaar worden met standaard lager voltage, is het alleenmaar beter. Voordeel hiervan is dat het makkelijk uit de code op te lezen is, en deze alweer een tijdje van de doos af zijn te lezen middels een venstertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Nja kijk de B1 kan misschien 2000 MHz op 1.2 halen als je em underclockt een B2 kan op 1.2 waarschijnlijk al 2400 of 2500 MHz halen. Dit is maar even een voorbeeld. De core is gewoon verbeterd om hogere clockspeeds mogelijk te maken op lagere voltages en dus zuiniger te zijn met meer performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Laatst online: 16:00

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Hardware Junk schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 10:26:
[...]

AM2 in een Workstation :| Praat over socket F. Barcelona is voor Socket F hè. Over AM2+ werd al wel vroeg gerept, over F+ niet. Achteraf blijkt alleen nVidia er last van te hebben en zijn andere chipset geheel compatible. Zelfs support voor split powerlanes etc.

En had het niet over Bios update maar Bioschip update. Bij aanschaf Speedster moet MSI een nieuwe chip opsturen.

Volgens Tyan ligt het niet aan hun. Volgens jou wel, volgens mij ook. Alleen als ik RMA aanvraag, omdat het product niet functioneerd zoals zou moeten volgens AMD, zal ik in een cyclus belanden.

[...]

En als ik dit dus aan Tyan voorleg, dat ik ben misleid als consument, en het product niet werkt, en een bord eis welke wel werkt, krijg ik dit.

[...]

Maar dan is de vraag weer, zijn dit quad-cores op 65W TDP? Wanneer zijn deze leverbaar? Hoe kan ik bij een bestelling duidelijk maken dat ik niet eerst een CPU wil uit de oude voorraad omdat deze niet werkt? Denk dat als ze leverbaar worden, ik er veel terug mag gaan sturen. Dan ben ik beter af met een MSI Speedstar.
Oke, heel duidelijk. :D

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Niet online
leonpwner1 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 22:39:
[...]

Niet ver boven de 150? Dat zou wel extreem laag zijn :P
Woeps, ik zat even Dual-core ipv quadcore te denken, my bad :$

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
oops.....

[ Voor 95% gewijzigd door Astennu op 17-10-2007 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• betaplayer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:25
Nja , weet er ook hier niemand zeker welke phenom welke stepping zal hebben?
Of kan er niemand op zijn minst gokken welke stepping een 2.4, 2.6 en 2.8 ghz phenom hebben?

https://www.instagram.com/anafollotofbricks/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Is niet te zeggen of het al de B1 of B2 zal zijn. Gezien de clockspeeds zou je denken B1. Kom je simpel achter door er een over te clocken. Gaat i makkelijk verder zal het waarschijnlijk toch de B2 zijn. Want dat was de stepping die 3.0 Mogelijk maakt. Dus kun je met een kleine voltage verhoging de 2800-3000 halen weet je genoeg :) Ik wil het wel testen echter moeten ze wel te koop zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekking
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-02-2020

Hekking

Can of whoopass

De geruchten gingen dat AMD de vraag amper aan kon en de server chips als warme broodjes gaan.
Mss heeft dit tot gevolg dat B1 stepping al aardig op is gegaan aan server chips en dat verklaart ook dat Phenom wederom uitegsteld is naar december.

Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Hekking schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 19:53:
De geruchten gingen dat AMD de vraag amper aan kon en de server chips als warme broodjes gaan.
Mss heeft dit tot gevolg dat B1 stepping al aardig op is gegaan aan server chips en dat verklaart ook dat Phenom wederom uitegsteld is naar december.
uit gesteld naar december?

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• betaplayer
Astennu schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 19:23:
Is niet te zeggen of het al de B1 of B2 zal zijn. Gezien de clockspeeds zou je denken B1. Kom je simpel achter door er een over te clocken. Gaat i makkelijk verder zal het waarschijnlijk toch de B2 zijn. Want dat was de stepping die 3.0 Mogelijk maakt. Dus kun je met een kleine voltage verhoging de 2800-3000 halen weet je genoeg :) Ik wil het wel testen echter moeten ze wel te koop zijn.....
dank _/-\o_ we hebben pioneers zoals jij meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Kan je gewoon herkennen aan de code op de cpu (noteren en ff googlen). Van zodra Phenom te koop is kan je best enkele shops mailen/bellen en vragen of ze die code even voor je willen neerpennen :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Hekking schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 19:53:
Tja het is de vraag wat er nu geproduceerd wordt. En hoe lang die B2 eventueel al in productie is. Ik heb geen idee wat de doorlooptijd is. Dus als een chip uit de fabriek van AMD komt tot i op de pakkage zit en het verkoop kanaal in gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Fudzilla heeft het toch over een 2.8 GHz dit jaar en 3.0 Begin volgend jaar:
2.2 to 2.8GHz

AMD will launch a number of Quad core Phenom processors this year and the top two will work at 2.8GHz. The 2.6GHz and slower clocked CPUs will be released in socket AM2+ only. These CPUs will be sampled and available by late 2007.

The 3GHz CPU will be delayed until 2008, but the sweet spot for both Intel and AMD is the 2.4GHz CPU, and this is where the money and volume sales will come from. This will probably ignite a new price war.

Obviously, in addition to 2.8GHz FX and 2.6GHz CPUs, the Phenom X4 will launch at 2.2 and 2.4GHz.
Only one FX this year

AMD has decided to launch the Phenom FX at 2.8 GHz this year but it wants to focus at socket AM2+ more. The decision is quite logical, as far more people will buy AM2+ versions than the expensive FX systems.

The main difference is the socket as the Phenom FX uses server 1207+ socket while the Phenom X4 uses socket AM2+. AMD will launch 2.2GHz Phenom X4, 2.4 and 2.6GHz as the fastest one with faster iterations to follow in 2008.

The Phenom FX will hit 2.8GHz this year and will go higher early next year.
The king of the hill

AMD's fastest Phenom FX should be branded as Phenom FX80 and all future FX8x names should be reserved for the quad core Barcelona / Budapest based parts.

The Phenom FX is the show off part that should fight the Penryn 3.0GHz but the way it looks now Intel's quad core stands a better chance due to its clock and SSE4. 3.0GHz versus 3GHz would be more interesting fight but this won't happen until Q1 and at the same time Intel plans to introduce QX9770 with 3.2GHz clock and FSB 1600 and this one will again give AMD to run for its money.

Both Intel and AMD knows that this is now where the money is in 2.4 or slower parts and this is where the sweet spot is and they will probably start a new price war in this particular segment.

Even if Intel wins the high end it won’t be safe in 2.4 vs. 2.4GHz fight as this one might be a tough one.
Hopelijk klopt het want ze hebben het hard nodig. Moet alleen even kijken hoe het straks gaat werken met dat AM2 en AM2+. Want ik wil wel meteen een AM2+ cpu en misschien ook meteen een RD780 mobo jammer dan van de SB600. Die heb ik nu ook voldoet op zich wel alleen max 4 sata. Maar er zullen wel mobo's komen die een extra sata chip hebben.

[ Voor 42% gewijzigd door Astennu op 18-10-2007 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
RD790, RD780 and RX780 got the name

AMD’s RD790 will be known as AMD 790FX and this is something we told you before but we still haven’t said that RD780 the one will less PCIe slots will be AMD 790X. This is the brand that AMD plans to use for this one.

The last but not the least is RX780 and AMD plans to brand it quite surprisingly as AMD 770 even AMD 780 would be much more appropriate.

Some of these boards are ready and are hitting the market when we speak and you can already buy at least Gigabyte AMD 790FX.
M3A32-MVP Deluxe is the name

We managed to get hold of a picture of Asus M3A32-MVP Deluxe motherboard based at AMD 790FX. The board comes with four PCIe graphic slots, two PCI slots, four memory slots and a heat pipe chipset cooling.

It supports AM2+ and AM2 CPUs and at least one IDE and six SATA ports. The PS2 port for a mice but the bluish PS2 for keyboard is still there. The board has 5.1 analogue audio port, a SPDIF port and optical digital port that hopefully supports Dolby digital Live.

The board also comes with six USB 2.0, Esata and Firewire and last but not the least a Gigabyte LAN port. The board should be ready in two to three weeks and is not the only AMD 7x0 to come from Asus.
Afbeeldingslocatie: http://www.fudzilla.com/images/stories/2007/October/General%20News/m3a32-mvpdeluxes.jpg

Veel wisten we al alleen nu nog een moederbordje er bij. Ik wil em niet want het is een Asus en heb daar zo veel gedonder mee gehad in het verleden. Ik wacht op een MSI ( liever DFi maar zijn vaak later ) of ik koop een gigabyte ( die heb ik nog nooit gehad. Ook maar eens proberen ). Abit is trouwens ook nog wel een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Vergeet Abit, die hebben zelf geen 690 borden :X Die richten zich nu meer op OEMs dan de retail markt. MSI en Gigabyte zijn op dit moment één van de betere.

[ Voor 20% gewijzigd door XWB op 18-10-2007 11:22 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Astennu schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 09:53:
[...]

[...]

[afbeelding]

Veel wisten we al alleen nu nog een moederbordje er bij. Ik wil em niet want het is een Asus en heb daar zo veel gedonder mee gehad in het verleden. Ik wacht op een MSI ( liever DFi maar zijn vaak later ) of ik koop een gigabyte ( die heb ik nog nooit gehad. Ook maar eens proberen ). Abit is trouwens ook nog wel een optie.
Hele slechte layout die ASUS. Die PCI sloten :X

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Zalig he, als je videokaart een dual slot koeler heeft :+

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Hacku schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 11:43:
Zalig he, als je videokaart een dual slot koeler heeft :+
Inderdaad, en stel ook nog CF, dan heb je helemaal geen PCI sloten meer vrij. Ik vraag me af op welke maandagochtend deze layout bedacht is :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
lang leve de RV670 met singel slot in dit geval :) De langzaamste versie zou maar 80 watt gebruiken en geen extra PCI-E stekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

FnF schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 11:54:
[...]

Inderdaad, en stel ook nog SLi, dan heb je helemaal geen PCI sloten meer vrij. Ik vraag me af op welke maandagochtend deze layout bedacht is :X
SLI op een AMD bord? :+ En het MSI K9A2 Platinum bord heeft de zelfde layout. Kan ook niet veel anders als je triple gpu wilt ondersteunen. ;)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Astennu schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 11:54:
lang leve de RV670 met singel slot in dit geval :) De langzaamste versie zou maar 80 watt gebruiken en geen extra PCI-E stekker.
Had de snelste versie geen dual slot koeler ? ;)

Ohja, slecht nieuws wat 45nm betreft:
MARK OSBORNE at Fabtech listened to a conference call from semiconductor kit supplier ASML and infers from it that AMD may not be able to start building 45 nanometre chips until 2009.

He bases that on comments from an ASML exec who said that it's likely NAND will be the first to move to the 45 nano geometry.

Then follows DRAM, and ASML thinks that logic will be 12 to 18 months behind - meaning, he speculates, that AMD would be well behind Intel.

There's more and it's here.
Dus de 65nm Phenom zal het in 2008 tegen de 45nm Penryn en later nog eens tegen Nehalem moeten opnemen :D

[ Voor 6% gewijzigd door XWB op 18-10-2007 12:26 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Als dit waar is is het zo goed als game over voor AMD . Want Intel heeft dan al eerder 32nm voordat AMD 45 gaat gebruiken en dan kan AMD er echt niet meer tegenop met 65nm.

De eerste RV670 lineup was als volgt:
-HD2950 XT = 130 watt dual slot
-HD2950 Pro = 100-110 watt Singel slot
-HD2950 GT = 80 Watt Singel slot / passive ?

Mja die benaming gaat misschien heel anders worden als in HD3830 - HD3850 - HD3870.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
De benaming wordt inderdaad anders maar dat zal niks aan de koeling veranderen :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Hacku schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 12:22:
[...]

Had de snelste versie geen dual slot koeler ? ;)

Ohja, slecht nieuws wat 45nm betreft:

[...]

Dus de 65nm Phenom zal het in 2008 tegen de 45nm Penryn en later nog eens tegen Nehalem moeten opnemen :D
Denk dat het wel mee valt met de penryn, zoals je hier heb kunnen lezen is de penryn niet de heilige graal waar sommige bang voor waren. Maar de Nehalem gaat waarschijnlijk wel een probleem worden, zelfs als de shanghai in zijn huidige vorm op tijd op de markt gaat komen. Ik hoop dat AMD toch meer van plan is met de shanghai dan dat er nu bekent.

En de Nehalem gaat niet zo snel zijn als er geen snelle AMD tegenover staat, intel gaat dan echt niet de max uit de Nehalem persen en misschien stelt ze hem wel uit om nog even wat te verdienen aan de penryn. Intel kennende. :)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Penryn is zeker niet heilig, maar Intel heeft er wel een sterke troef mee in handen. 45nm => goedkoop produceren. Daarnaast kunnen ze elk snel model van AMD overtreffen als ze willen, ze kunnen Penryn makkelijk tot 4GHz duwen (als je niet naar het TDP kijkt ;)).

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Niet online
mad_max234 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 12:45:
Ik hoop dat AMD toch meer van plan is met de shanghai dan dat er nu bekent.
Dit soort teksten lees ik al sinds de introductie van de C2D en tot nu toe is AMD er niet in geslaagd om ook maar één keer positief te verassen. De achterstand wordt groter en groter.
En de Nehalem gaat niet zo snel zijn als er geen snelle AMD tegenover staat, intel gaat dan echt niet de max uit de Nehalem persen en misschien stelt ze hem wel uit om nog even wat te verdienen aan de penryn. Intel kennende. :)
Ze gaan lekker afwachten idd, maar dat kunnen ze nu ook al min of meer.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Hacku schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 12:54:
Penryn is zeker niet heilig, maar Intel heeft er wel een sterke troef mee in handen. 45nm => goedkoop produceren. Daarnaast kunnen ze elk snel model van AMD overtreffen als ze willen, ze kunnen Penryn makkelijk tot 4GHz duwen (als je niet naar het TDP kijkt ;)).
Die TDP is nu het probleem voor die 3.2 moesten ze al een uitzondering maken. Mja Nehalem is het echte probleem van AMD. Ze mogen wel opschieten met die bulldozer core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Hacku schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 12:54:
Ja maar daar heb je niks aan als je cpu 200+ watt verbruikt. We hebben het nu over wat er te koop gaat zijn, en nee penryn gaat niet veel meer dan 10-20% sneller zijn dan AMD Phenom, zelfs een 3,6Ghz is niet zoveel sneller dan een 3.0Ghz Phemon, is maar 20% meer in kloksnelheid. (dus nog geen 20% echte prestatie)

Nu weet ik niet meer welke nu klok voor klok sneller is, maar ik denk zelf dat ze ongeveer even snel zijn klok voor klok.

Maar één nadeel heeft AMD zeker, de productie kosten en daar gaat intel het dik mee winnen. (en dan gaat intel 1499 dollar vragen aan hun klanten. :+ )

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Kloksnelheid zegt niks over de prestaties, het is misschien maar 20% extra maar wel 600MHz erbij.

[ Voor 3% gewijzigd door XWB op 18-10-2007 14:53 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Hacku schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 14:53:
Kloksnelheid zegt niks over de prestaties, het is misschien maar 20% extra maar wel 600MHz erbij.
De prestatie is altijd minder dan de kloksnelheid die je erbij doet, en kloksnelheid zegt wel degelijk iets over de prestatie in de zelfde lijn cpu's. Maar er spelen meer zaken mee natuurlijk dus het zal altijd lager uitvallen. Dus een 3,6Ghz is nooit 20% sneller zijn tegenover de zelfde cpu op 3.0GHz, eerder 15% schat ik.

Edit/

600Mhz is toch niks meer tegenwoordig, 600MHz is maar 20%. 300MHz erbij is net merkbaar, nou dan gaat die 20% ook niet zoveel uitmaken. Is niet echt de moeite als je al een 3GHz heb, maar voor de enthousiasteling misschien wel de moeite. Bekijk het zo als een 3.0GHz het niet meer gaat trekken dan zal een 3.6GHz niet zoveel bij dragen. Net als toen een 400MHz pentium 2 het niet ging trekken dat een 480MHz pentium 2 niet veel uitmaakt. het blijft 20% en dat is gewoon niet zoveel extra. Ik vind de snelheid(prestatie) die we erbij krijgen gewoon niet indrukwekkend we hebben nu al een 3GHz quadcore en er komt een zielige prestatie winst bij, was in de tijd van pentium 4 nog beter kwam er percentueel nog meer bij. (heb het over prestatie en niet over de kloksnelheid)

Nee ik vind dat de penryn een beetje tegen valt, het is een goede cpu maar voegt niet zo heel veel toe aan de huidige quads qua prestatie. En nu val de TDP ook erg tegen had er meer van verwacht, dat is denk ik het probleem, heb weer eens teveel naar de intel PR machine geluisterd en teveel mee laten slepen door mooie geruchten. Maar kan er ook helemaal naast zitten, maar dit is de indruk die ik nu heb van de penryn, weer een hype.

[ Voor 63% gewijzigd door mad_max234 op 18-10-2007 16:03 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Klopt al schaalt de K10 wel erg mooi met clockspeeds maar dan zat je idd aan 15-20%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnake
  • Laatst online: 07:05
Maar kan er ook helemaal naast zitten, maar dit is de indruk die ik nu heb van de penryn, weer een hype.
Net als de Conroe, maar toch wordt het (nogsteeds) massaal verkocht. Een 6000+ doet prima mee met een E6700, en er zit echt geen wereld van verschil in. Maar ja, toch kiezen mensen massaal voor een Intel "want die is beter". Ik blijf gewoon AMD draaien, en PCs die ik voor andere mensen in elkaar zet komt ook gewoon een AMD in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

MSI bordje is iets langzamer dan zijn voorganger, hoop dat het aan MSI ligt en niet aan de chipset.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Niet online
silentsnake schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 17:06:
Een 6000+ doet prima mee met een E6700, en er zit echt geen wereld van verschil in. Maar ja, toch kiezen mensen massaal voor een Intel "want die is beter". Ik blijf gewoon AMD draaien, en PCs die ik voor andere mensen in elkaar zet komt ook gewoon een AMD in.
Doet prima mee? Naar wat voor benches kijk je dan? Ik heb ze even tegenover elkaar gezet op Tom's hardware en naar prestaties in games gekeken en daar verslaat de 6700 de 6000+ keer op keer, bij het erg CPU intensieve Supreme Commander bijna zelfs met 20% . De 6000+ wordt er zelfs een paar keer uitgelopen door de E6550.

Nou maakt het voor 99% van de mensen geen hol uit omdat ze toch voornamelijk briefjes tikken en een filmpje kijken maar je moet wel een beetje objectief blijven :) .

Edit: sterker nog, als je de E6550 naast de 6000+ legt is de eerste waarschijnlijk zelfs nog de beste keuze, de 6000 wint het in de oudere games maar in de zwaarste spellen is het telkens de E6550 die wint.

[ Voor 10% gewijzigd door Naluh! op 18-10-2007 20:03 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnake
  • Laatst online: 07:05
@hierboven

Jep, met prima meekomen bedoel ik dat ie het redelijk bij kan houden en niet dat ie alles wint.
Waar ik meer op doel is dat je geen verschillen van 30-40% hebt. Laten we eventjes de charts van Ome Tom aanhouden (http://www23.tomshardware.com/cpu_2007.html)

Unreal Tournament 2004: E6700 - 84,3 fps vs 79,8 fps - 6% - Niet merkbaar
Warhammer 40k: E6700 - 42,1 vs 32,5 fps. 23% - Wel merkbaar
Quake 4: E6700: 115 fps vs 105 fps - 9% - Niet merkbaar
Prey: E6700: 115fps vs 107 fps - 7% - Niet merkbaar
Serious Sam 2: E6700: 155fps vs 152 fps - 2% - Niet merkbaar
Supreme Commander: E6700: 44.8 fps vs 37,5 fps - 17% - Wel merkbaar

Ik voel er weinig voor om alles uit te gaan schrijven, maar dit is waar op ik doel. Bij 2 van de 6 games zul je in de praktijk echt verschil evenaren met een C2D. Dat ie alle benchmarks wint is leuk, maar het is marginaal bij de meeste benchmarks en niet echt heel merkbaar. Dat is wat ik bedoel met dat de 6000+ prima meekomt.

Overgens zal het verschil met verschillende applicaties (video en audio encoding) wel groter zijn, aangezien een C2D simpelweg meer ruwe processing power heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 17:45

EaS

Advanced Micro Devices Swings to 3Q Loss:

"Advanced Micro Devices Inc., the world's second-largest maker of PC chips, swung to a third-quarter loss Thursday on hefty costs related to its acquisition of ATI and the rollout of its new server chip......losses for the quarter ended Sept. 29 totaled $396 million,...........Revenue rose 23 percent to $1.63 billion ......."

Afbeeldingslocatie: http://i20.tinypic.com/ket3b5.jpg
3/07 1.630 Mio. -396 Mio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Hier nog een stukje op tgdaily

AMD reports $394 million loss
“We are encouraged by the progress we made in our third quarter financial results. We delivered a strong revenue increase, gained 8 percentage points of gross margin and reduced our operating loss by more than half,” said Robert Rivet, AMD’s chief financial officer, in a prepared statement. “We sold a record number of microprocessors through our distribution channel and began revenue shipments of quad-core AMD Opteron processors in the quarter.
En

AMD not delaying 45 nano manufacturing
"We are still on track to produce the first (45-nanometer) products by mid-2008," said Gary Silcott, an AMD spokesman. The company will have "pretty good volumes" of 45-nanometer chips by the end of 2008, he added.

[ Voor 23% gewijzigd door mad_max234 op 18-10-2007 23:25 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Iedere keer als AMD het over het midden van een jaar heeft wordt het het eind Q3/Q4 (recente voorbeelden: 65m, Barcelona), dus vergeef me als ik skeptisch ben. "Pretty good volumes" kan ook letterlijk alles >0 betekenen.

De financiële resultaten zien er wel beter uit, maar na Intels cijfers was het ook wel duidelijk dat de markt in het algemeen het gewoon heel goed gedaan heeft in Q3. In Q4 wordt het waarschijnlijk nog iets beter, hoewel ik dan nog steeds geen winst zou verwachten.

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Wouter Tinus schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 23:46:
[...]

Iedere keer als AMD het over het midden van een jaar heeft wordt het het eind Q3/Q4 (recente voorbeelden: 65m, Barcelona), dus vergeef me als ik skeptisch ben. "Pretty good volumes" kan ook letterlijk alles >0 betekenen.
Denk niet dat ze zoveel problemen gaan hebben met een die shrink en wat aanpassingen. Denk dat je beter kan kijken naar de stap 90nm DDR1 naar 65nm DDR2, de barcelona was gewoon een erg groot project.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
de barcelona was gewoon een erg groot project.
En dat is niet het einde, Fusion is ook een gewaagd stuk. Laten we hopen dat het daarmee vlotjes zal verlopen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
mobo doet het niet echt geweldig qua mem bandwith. Mja aangezien de Asus ook een ATi chipset heeft denk ik dat het een bios probleem is of het zit in het MSi bord.

[ Voor 47% gewijzigd door Astennu op 19-10-2007 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:38
Wouter Tinus schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 23:46:
[...]

De financiële resultaten zien er wel beter uit, maar na Intels cijfers was het ook wel duidelijk dat de markt in het algemeen het gewoon heel goed gedaan heeft in Q3. In Q4 wordt het waarschijnlijk nog iets beter, hoewel ik dan nog steeds geen winst zou verwachten.
Het lijkt mee te vallen aangezien AMD het ook gewoon in hun earnings call noemt en als ze echt zover achterlopen valt het onder misleiden van investeerders en dat wordt altijd bestraft.

Voor het transscript;
http://seekingalpha.com/a...ll-transcript?source=feed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Clock to clock

Our well informed sources have suggested that clock to clock AMD CPU will be cheaper than Intel’s 45 nanometre quad core parts. This is AMDs only chance to get the face back and we can only hope that AMD will be better in clock per clock battle, of course for fallen AMD’s sake.

If AMD loses clock to clock versus 45 nanometre parts it will even have to drop the price lower. If we look at our crystal ball, AMD’s 2.4GHz part will be way cheaper than €250 or $280. This is just a price guideline as we are not aware of any price drops of the current 65 nanometre quad core parts.

The real batch of Intel’s 45 nanometre comes in January and only a lot of Server Xeons 45 nanometre will be launched this year. The 45 nanometre desktop line-up will be introduced in Q1 2008.
Mooi voor ons niet zo mooi voor AMD. Nja maakt mij niet uit ik koop dit jaar gewoon de snelste die er is en dan zien we wel of die een beetje wil clocken. En als er dan volgend jaar een nieuwe revisie is die veel verder komt wisselen we de boel wel weer om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Blijkbaar zitten ze toch op schema met 45nm, ze hebben werkende cpu's:
Sunnyvale (CA) - While refusing to speak about previously announced future products like Bobcat and Bulldozer, AMD's CTO Dirk Meyer did indicate during their Q3 conference call that Fab 36 is manufacturing 45nm processors "right now".

He said they're on track for production ramp in the first half of 2008. AMD's "first offense" for 45nm products will be server and desktop spaces, though Meyer said he would provide additional guidance in December. Basic yields are being attained right now at 45nm using existing materials.

On the 65nm front, Phenom in on track and will be launched "in the middle of Q4," according to Meyer. It will arrive at 2.5 GHz. So far in Q3, "tens of thousands" of quad-core Opterons have been shipped. They're expecting "hundreds of thousands" to ship in Q4. Compare that to Intel's two million quad-cores with twenty different models shipped in Q3. In order to attain the 20% market share AMD hopes for in quad-core space, they'll have to ship at least 400,000 products in Q4. AMD also shipped record prior-line 65nm and 90nm products in the quarter with an overall ASP increase of roughly 3%.

It was reported Fab 30 has now been shut down and is in the process of conversion to Fab 38. When completed it will be AMD's second 300mm fabrication facility. AMD's upcoming RD670 chipset will also arrive in the channel very soon with a mid-quarter launch to end-users.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 19:25
Ik wil een X2 6000+ aanschaffen ter vervanging van mijn X2 4200+ (loopt op 2,53 MHz). Sinds het hele HTT verhaal begon ben ik de draad qua geheugens kwijt.

Welk geheugen (snelheid) kan ik het beste kopen om het optimale uit de X2 6000+ te halen?
:?
En ik verwacht een prestatieverhoging in games t.o.v. mijn huidige X2 4200+ i.c.m. mijn 8800GTS 320 MB. Maar is dat ook zo? (speel op maxmimaal 1600x1200 resolutie)

Edit: Bedankt Astennu ! :)

[ Voor 10% gewijzigd door FrankNLD op 19-10-2007 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
In de gevallen waar je cpu de bottelnek is zul je verschil merken. Qua geheugen kun je het beste 800 MHz CL3-4 nemen. Dus PC6400. Volgens mij draait het geheugen van een 5600+ optimaal. Dus op 800 MHz. Hoe dat bij de 6000+ is weet ik niet. Je kunt die 6000+ natuurlijk proberen te overclocken naar 3.2. Dan gaat je mem ook wel over de 800 MHz heen dus dat is dan mooi mee genomen.

Ik kan je de Adata modules wel aanraden 80 euro voor 2x1 gb CL4 standaard: http://www.digitique.nl/a...edition-44412-p-2891.html

Deze kunnen met geluk 1100 MHz halen 1000 lukt meestal wel makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Niet online
silentsnake schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 20:39:
@hierboven

Jep, met prima meekomen bedoel ik dat ie het redelijk bij kan houden en niet dat ie alles wint.
Waar ik meer op doel is dat je geen verschillen van 30-40% hebt. Laten we eventjes de charts van Ome Tom aanhouden (http://www23.tomshardware.com/cpu_2007.html)
Daar heb je gelijk in maar dat vind ik altijd "gevaarlijke" vergelijkingen, zo kan je ook wel een van een E4500 gaan beweren dat hij goed mee kan komen met de 6000+, en een 4400+ kan weer goed meekomen met de E4500 :P

Snap je waar ik naar toe wil? ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

AMD's eerste 45 nm chips rollen van de band

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/news/derde_socket_550_01.png
Terwijl de lancering van de 65 nm AMD Phenom processor dichtbij is, heeft AMD's Chief Technical Officer Dirk Meyer verklaard dat er inmiddels ook 45 nm processoren geproduceerd worden. In Fab 36 rollen de 45 nm chips van de band, momenteel richt men zich nog vooral op de yield van het 45 nm productieproces. De eerste revisie van 45 nm processoren zal zowel voor servers als voor desktops bestemd zijn.
Zo te zien lopen ze lekker op schema, en komt het wel goed met de 45nm cpu.

Edit/
Zie net dat hacku, al een stuk heeft gepost hier over. :)

[ Voor 9% gewijzigd door mad_max234 op 19-10-2007 12:32 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Hacku schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 10:10:
Blijkbaar zitten ze toch op schema met 45nm, ze hebben werkende cpu's:

[...]
Heel de media die zegt dat AMD nu al 45nm CPU's aan het produceren is heeft het fout.
Dirk Meyer

First, we are on track relative to having basic yields in place in our factories on material that we're running today. We're building 45 nanometer microprocessors as we speak and those two facts give us increasing confidence in the public statements we've been making for some time around our intent to be starting our production ramp of 45 nanometer processors in the first half of next year.
building =/ mass production

Dus als je het mij vraagt zit alles nog in de test fase en kan het best dat er nog geen bruikbare 45nm producten van de band rollen. In december zullen we het weten want dan host AMD weer een investor technology day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Een tijd terug hebben ze iig al 45nm wafers laten zien, ik neem aan dat 45nm toch vlotjes verloopt. Ik kijk al uit naar december, een berg slides e.d.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achtbaanfreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-12-2024
Maar, hoe zit het nou met fab 30 -> fab 38? Want ik heb ergens gelezen dat dat fab 30 te klein (lees als niet rendabel) is om hem om te bouwen. En als ze hem ombouwen, wat gaat hij dan produceren 65nm@300mm wafers of 45nm@300mm wafers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
In the area of increasing internal efficiencies, manufacturing performance in fab 36 inDresden remained strong, exceeding targets for output, yield and cycle time. We remain on schedule to shutdown fab 30 before the end of this year in preparation for transitioning that facility to 300 millimeter.
Finally, we continued our transition to new technologies in each of our businesses. We completed the transition to 65 nanometer technology in fab 36 in Q2, and as I said, will be transitioning fab 30 this quarter to a 300 millimeter tool set and as a result, our mainstream processor business will be based on 65 nanometer 300 millimeter technology as we leave this year.
The philosophy we have in running our factories is that we have been ramping fab 36 in capability for quite some time. We're not yet at its maximum capacity. As we ramp, as we continue to add capability for fab 36, we continue to utilize it. We don't ramp it and not use it.

So from that perspective, we use the capacity reasonably well. But on the other side is as you heard today, is we have shut down fab 30, we are transitioning out to fab 38, and we're doing it in such a way that fab 38 is going to be like a race car idling in the pit stop. I mean, we will be prepared to ramp that quickly, should we need extra capacity in that space; which frankly, we hope we do.

But at this point in time, we're planning to have fab 38 at modest activity in 2008.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achtbaanfreak
Dus fab 38 is 65nm@300mm wafers?

[ Voor 15% gewijzigd door achtbaanfreak op 19-10-2007 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Staat er toch:

will be transitioning fab 30 this quarter to a 300 millimeter tool set and as a result, our mainstream processor business will be based on 65 nanometer 300 millimeter technology as we leave this year.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidfire
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-08 09:57

Acidfire

Burning Universe

Beter lezen. Fab 38 is dan "transitioning" dus wordt grotendeels niet gebruikt. Wat er dus wel staat is dat Fab36 in de tussentijd 65nm op 300mm wafers doet. Aangezien AMD halverwege 2008 al 45nm gaat produceren wordt fab 38 dus ook 45nm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achtbaanfreak
ben ik toch niet zo dom als ik eruit zie :P want ik vond het erg vaag staan. Het leek mij ook niet logisch als fab 38 65nm gaat produceren, want op het moment dat die kan gaan produceren (zeg maar Q2/Q3 2008, hangt natuurlijk ook af van wanneer ze klaar zijn met verbouwen) gaat AMD al over op 45nm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

De plannen voor Fab 38 zijn nogal aan verandering onderheving. Op de analyst day (in juli) zeiden ze dat hij pas in het midden van 2009 online zou gaan, maar het is ook al 2007 en 2008 geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Wel mooi dat ze die fab nu overzetten. Aan de andere kant was die fab wel super efficient voor wat het was maar het is nu wel tijd voor vernieuwing.

En als ik het zo hoor zijn ze toch wel een eindje met die 45nm. Moet ook wel wat ze hebben een grote achterstand in te halen. Als ze begin Q2 45nm zouden hebben hebben ze even een voordeel tot Nehalem komt. Wachten ze te lang zijn ze tegelijk met Nehalem en worden ze met de grond gelijk gemaakt. Ik denk net zo erg als de C2D nu de K8 plat mept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• betaplayer
Hoe zit het eigenlijk met sse 5, lang geleden dat ik daar nog iets van gehoord heb...

Zijn die sse-instructies werkelijk een 'wondermiddel' om de prestatie op te krikken of is dit meer theorie dan praktijk? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

SSE5 komt in de Bulldozer-core (2009). Afhankelijk van de applicatie kan het inderdaad een redelijk wondermiddel zijn, maar het verschilt nogal. Van SSE3 of SSSE3 heeft volgens mij vrijwel niemand ooit iets gemerkt, terwijl SSE4 in DivX echt een vrij brute winst geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
SSE, MXM, en alle andere X86 extenties zijn leuk en aardig maar vallen bij de implementatie hiervan. Ik denk dat het daarom erg goed is dat AMD ze nu al heeft aangekondigd echter denk ik niet dat er al een test omgeving is of een compiler die ze supporten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_DvD
  • Laatst online: 30-08 16:07
Ik vond onderstaande slide wel interessant: ( hij is al ouder hoor, van de Analist Day op 26 juli )

Afbeeldingslocatie: http://www.iian.ibeam.com/events/thom001/22876/browser/slides/20070726084721294707/default_large/Slide109.JPG

Zou AMD verwachten de single-thread integer performance van Intel te kunnen overtreffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

"Designed to be" is een subtiel maar belangrijk verschil met "will be". AMD zal op zijn best een vaag idee hebben van wat Intel voor 2009/2010 gepland heeft en zelf ook niet eens zeker zijn hoe snel Bulldozer precies wordt, dus we kunnen dit veilig onder het kopje "hoop" scharen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Had eigenlijk ook niks anders verwacht.

K10 to cost less than Core 2 Quad
Clock to clock

Our well informed sources have suggested that clock to clock AMD's CPU will cost less than Intel’s 45 nanometer quad core processors. This is AMD's big opportunity to save face and we can only hope that AMD will fare better in the clock to clock battle, for AMD’s sake.

If AMD loses the clock to clock competition against Intel's 45 nanometer processors AMD will be forced to drop the price even lower. If we look at our crystal ball, AMD’s 2.4GHz part will be far less than €250 or US$280. This is just a price guideline, as we are not aware of any price drops of the current 65 nanometer quad core processors.

The first batch of Intel’s 45 nanometer processors come out in January and only a limited number of Server Xeons 45 nanometers will be launched this year. The 45 nanometer desktop line-up will be introduced in Q1 2008.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ik hoop wel dat ze met hun producten weer een beetje marge gaan terugpakken, de tijden van verlies draaien moeten eens ophouden namelijk!

En het zou op zich een mooie zijn, clock-to-clock , ze hebben er genoeg revisies doorheen gedraaid om goed te kijken waar de knelpunten zaten. Als K10 een stuk sneller zou zijn clock-voor-clock dan zou de kostprijs óngeveer gelijk moeten zijn aan die van de C2Q. Of zeg ik iets doms hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• betaplayer
De kostprijs gaat -vrees ik- lager moeten zijn dan de prijs van een C2Q:
De C2D lijn is een hype: op school hebben we c2d 4400 met 2gb ram=> NUTTELOOS! als je weet dat we alleen maar win XP office 2003 en ie6 (!) draaien, en dat alles op een crapie 15" tft scherm ;)

Zie je nu waarom men nog budget chips maakt??? een X2 4000+ had de pc al zo'n €100 goedkoper gemaakt, gaf dezelfde prestaties én hun moederbord ging een degelijk gpu hebben en geen zo'n brol van intel!

Dan konden ze misschien eens wat betere(lees grotere) schermen kopen want een resolutie van 800*600 is toch ook niet meer van deze tijd! |:(

Nog iets dat velen niet begrijpen is de integrated memory controller van AMD velen zien nu de specs van een cpu en zeggen: "oh die amd's hebben maar 512 kb's cache en die intels hebben er wel 2 mb!" :'(

Dus als amd wil blijven concurreren dan gaan ze goedkoper moeten zijn dan c2q :(

nog een vraagje over die instructiesets:
Kan het zijn dat de bulldozer de sse5-instructies zal gebruiken als vervanger van omgekeerde Hypertreading?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Jejking schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 10:48:
Ik hoop wel dat ze met hun producten weer een beetje marge gaan terugpakken, de tijden van verlies draaien moeten eens ophouden namelijk!

En het zou op zich een mooie zijn, clock-to-clock , ze hebben er genoeg revisies doorheen gedraaid om goed te kijken waar de knelpunten zaten. Als K10 een stuk sneller zou zijn clock-voor-clock dan zou de kostprijs óngeveer gelijk moeten zijn aan die van de C2Q. Of zeg ik iets doms hier?
AMD moet wel goedkoper zij dan intel, anders koopt niemand ze meer. Deden ze vroeger ook altijd en dat zullen ze nu weer gaan doen. Tot ze weer een chip hebben die intel kan verslaan dan kunnen ze weer iets meer vragen. (en dan meestal nog niet zoveel als intel zijn high end, al is die amd sneller.)

4800+ was het snelste toen de tijd, maar intel had toch de duurste chip in huis.

AMD heeft nu eenmaal niet zoveel marktaandeel dat ze de prijs op kunnen voeren. Ze zullen dus altijd scherp geprijs moeten zijn tegen over intel om daar marktaandelen af te snoepen.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
betaplayer schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 11:18:
De kostprijs gaat -vrees ik- lager moeten zijn dan de prijs van een C2Q:
De C2D lijn is een hype: op school hebben we c2d 4400 met 2gb ram=> NUTTELOOS! als je weet dat we alleen maar win XP office 2003 en ie6 (!) draaien, en dat alles op een crapie 15" tft scherm ;)

Zie je nu waarom men nog budget chips maakt??? een X2 4000+ had de pc al zo'n €100 goedkoper gemaakt, gaf dezelfde prestaties én hun moederbord ging een degelijk gpu hebben en geen zo'n brol van intel!

Dan konden ze misschien eens wat betere(lees grotere) schermen kopen want een resolutie van 800*600 is toch ook niet meer van deze tijd! |:(

Nog iets dat velen niet begrijpen is de integrated memory controller van AMD velen zien nu de specs van een cpu en zeggen: "oh die amd's hebben maar 512 kb's cache en die intels hebben er wel 2 mb!" :'(

Dus als amd wil blijven concurreren dan gaan ze goedkoper moeten zijn dan c2q :(

nog een vraagje over die instructiesets:
Kan het zijn dat de bulldozer de sse5-instructies zal gebruiken als vervanger van omgekeerde Hypertreading?
Ken het waar ik werk is dat ook zo. En we mogen niet kiezen want ze willen op elke locatie dezelfde pc's anders had ik wel optiplex 740 met AMD besteld ipv intel maar goed... Bij een ander bedrijf heb ik het wel voor elkaar en hebben ze nu NEC VL360's met 4000+ AMD's. Dingen werken als een trein vergeleken met de 3.0 GHz P4's die ze eerst wouden kopen. En goedkoper en lager verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Nou ik zag vandaag 2 lay-outs van de Asus versie van de 790FX daar zul je als dual slot koeler bezitter met CF niet gelukkig van worden.

M3A32-MVP Deluxe WiFi/AP

Afbeeldingslocatie: http://img266.imageshack.us/img266/6616/13977965mc7.png

M3A32-MVP Deluxe

Afbeeldingslocatie: http://img88.imageshack.us/img88/6276/81078971sz5.png

[ Voor 45% gewijzigd door Apoca op 22-10-2007 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Dan doe mij maar de DFI-LP UT 790FX-M2R :P

MB AM2+, 790FX, DFI-LP UT 790FX-M2R, DDR2-800, 2*PCIex16 (3way CrossFire), 2*GbLAN, SATA II, RAID5, 1394, 8CH Bernstein.

Afbeeldingslocatie: http://img337.imageshack.us/img337/967/48824668fl6.png

http://www.nowpug.com/bbs...e=headnum&desc=asc&no=366

Er zal ook een DFI-LP UT 790FX-M2RV uitkomen met een VoIP card. Beide moederborden zijn op sommige sites in het buitenland reeds te bestellen voor 192 en 200 euro maar over beschikbaarheid geven deze sites wel geen informatie. Maar dan hebben we wel reeds een beetje een richtprijs voor de DFI bordjes.

[ Voor 88% gewijzigd door Apoca op 22-10-2007 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Apoca schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 17:15:

MB AM2+, 790FX, DFI-LP UT 790FX-M2R, DDR2-800, 2*PCIex16 (3way CrossFire), 2*GbLAN, SATA II, RAID5, 1394, 8CH Bernstein.

[afbeelding]

Er zal ook een DFI-LP UT 790FX-M2RV uitkomen met een VoIP card. Beide moederborden zijn op sommige sites in het buitenland reeds te bestellen voor 192 en 200 euro maar over beschikbaarheid geven deze sites wel geen informatie. Maar dan hebben we wel reeds een beetje een richtprijs voor de DFI bordjes.
Mooi dat er 3x PCI op zit. Maar 2x SATA is toch wel heel erg somber :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

En wat denk je dat die 2 gele blokjes tussen de ide en floppy connector zijn :)

Daar zitten ook nog eens 4 aansluitingen voor SATA II die op SB600 chip zitten aangesloten. Die losse 2 die je ziet, zitten op de Silicon Image 3132 controller aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Apoca schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 17:15:

[afbeelding]

OMG :9~ :9~ :9~ Als ze dit keer snel zijn koop ik er zeker een. DFi is echt geweldig. En Hardware Raid 5 zou helemaal geweldig zijn dan stap ik daar meteen op over.

Oeh dit gaat mijn volgende mobo worden O+ En 3x PCI -E is zat Ik ga misschien wel CF gebruiken. En max Tripple maar quad is toch te veel van het goede. En volgens mij zijn die hele blokjes naast de floppy inderdaad Sata. Alleen vraag ik me nu af met welke controller je die Raid 5 dan moet doen. Want Raid 5 heeft minimaal 3 disks nodig.

[ Voor 12% gewijzigd door Astennu op 22-10-2007 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

De SB600 heeft RAID 5.
Astennu schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 20:09:
[...]
En volgens mij zijn die hele blokjes naast de floppy inderdaad Sata. Alleen vraag ik me nu af met welke controller je die Raid 5 dan moet doen. Want Raid 5 heeft minimaal 3 disks nodig.
Die blokjes zijn steeds 2 aansluitingen hoog, dus je hebt 4 aansluitingen.

[ Voor 152% gewijzigd door Apoca op 22-10-2007 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

De nieuwe SB700/SB750 zal later dit jaar de plaats van de SB600 moeten gaan innemen. Het is echt jammer dat ze deze SB niet ook klaar hebben bij de release van de 790FX chip.

SB700
* Support up to 6 SATA 3.0 Gbit/s hard disk drives, with RAID 0, 1, 10 support.
* eSATA support.
* Support up to 14 USB ports (12 USB 2.0 and 2 USB 1.1).
* I/O acceleration technologies, see below.
* Improved support for SATA 3.0 Gbit/s and USB.
* DASH 1.0 support.

It was reported that the SB700 will support additional management and security technologies such as IDM (Intelligent Device Management) and TPM (Trusted Platform Module).

SB750
* All features of SB700 with the inclusion of RAID 5 support.

[ Voor 7% gewijzigd door Apoca op 22-10-2007 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
eSata support is wel leuk dan kun je er gewoon 15k RPM Hd's in hangen :P

Mja het duurt nog wel even voor dat deze SB er is. Hij zal wel pin compatible zijn met de huidige SB600 dus moederbord makers hoeven er niet veel voor aan te passen. Misschien wat extra SATA poortjes toevoegen en eventueel gebruik maken van de extra usb poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Vanmorgen een mail terug gekregen van DFI m.b.t. hun 790FX moederbord, deze zal na de launch gelijk beschikbaar zijn en ze verwachten dat het moederbord binnen 2 a 3 weken na de launch overal ruim op voorraad is.

Ik zeg laat maar komen, mijn keuze staat vast :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Oeh :P duidelijk dat ik er zo een ga bestellen. Echter is wel de vraag wanneer is de launch. En welke winkels in NL verkopen ze. Eerst had iComputers die dingen altijd. Alleen die is momenteel gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-09 22:34
Tom's Hardware heeft een X2 5000+ Black Edition onder handen genomen (klik).
3,1 GHz op stock voltage, 3,4 GHz max (maar niet stabiel). Ze hebben wel een punt dat het veel makkelijker is om de multiplier te verhogen dan al je frequenties in de gaten te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

PowerUp schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 16:17:
3,1 GHz op stock voltage, 3,4 GHz max (maar niet stabiel). Ze hebben wel een punt dat het veel makkelijker is om de multiplier te verhogen dan al je frequenties in de gaten te houden.
Beetje tweaker vind het geen probleem om zijn geheugen af te stellen en te zorgen dat de HT-link niet te hoog uitkomt de rest van de feq. staan vast. En de juiste keuzen van hardware, denk dat de meeste overklokkers er niet veel bij na hoeft te denken (juist leuk vinden :) ) en dat het vanzelf spreken is. Misschien is het makkelijk voor de noobs die dat al te moeilijk vinden. :+

Nergens voor nodig, ik kreeg mijn Brisbane 1.9Ghz ook op 3.1GHz. Mijn mobo wilt niet hoger (9.5x327), maar een 5200+ heeft standaard al een hoger multiepleir (13x vs 9.5x) dus dan is dat ook geen probleem meer en die was niet hand picked en een van de eerste. :)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-09 22:34
mad_max234 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 16:26:
[...]

Beetje tweaker vind het geen probleem om zijn geheugen af te stellen en te zorgen dat de HT-link niet te hoog uitkomt de rest van de feq. staan vast. En de juiste keuzen van hardware, denk dat de meeste overklokkers er niet veel bij na hoeft te denken (juist leuk vinden :) ) en dat het vanzelf spreken is. Misschien is het makkelijk voor de noobs die dat al te moeilijk vinden. :+

Nergens voor nodig, ik kreeg mijn Brisbane 1.9Ghz ook op 3.1GHz. Mijn mobo wilt niet hoger (9.5x327), maar een 5200+ heeft standaard al een hoger multiepleir (13x vs 9.5x) dus dan is dat ook geen probleem meer en die was niet hand picked en een van de eerste. :)
Ja, dat is waar, het is wel een beetje saai :P. Maar zo is het goedkoper. Je zou (als je het voltage met rust laat) een goedkoop ECS/MSI/Asus plankje kunnen nemen, omdat je toch alleen aan de multiplier zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Niet online
PowerUp schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 16:17:
Had het ook gelezen maar vind het allemaal nogal tegenvallen... 3,4 en niet eens stabiel... Hoe ze die stabiliteit testen ook: 3 minuten primen en dan is ie stabiel verklaard :') .

Daar erger ik me sowieso wel vaker aan dat bij "oc-reviews" nauwelijks enige moeite gedaan wordt om ook te testen op 24/7 stabiliteit. Als het ding maar niet crashed tijdens wat benchmarks wordt het al "stabiel" verklaard...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

PowerUp schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 16:39:
[...]

Ja, dat is waar, het is wel een beetje saai :P. Maar zo is het goedkoper. Je zou (als je het voltage met rust laat) een goedkoop ECS/MSI/Asus plankje kunnen nemen, omdat je toch alleen aan de multiplier zit.
Mijn goedkope 3600+ met een nvidia 570 bordje (of iets in die richting) is altijd nog goedkoper dan een 5200+ BE en een goedkoop via bordje. En leuker als je die bijna net zo hoog krijgt als een speciale hand picked oc cpu. 8)

[ Voor 3% gewijzigd door mad_max234 op 23-10-2007 17:07 ]

-Andere hobby- -

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.