24/7 testen vind ik dan ook onzin, laat jij je pc ooit een hele week full-time op 100% lopen? Het langst dat ik wel eens mijn CPU op 100% laat lopen is 8 uur, als ik iets moet bruteforcen oid.Naluh! schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 16:58:
[...]
Had het ook gelezen maar vind het allemaal nogal tegenvallen... 3,4 en niet eens stabiel... Hoe ze die stabiliteit testen ook: 3 minuten primen en dan is ie stabiel verklaard.
Daar erger ik me sowieso wel vaker aan dat bij "oc-reviews" nauwelijks enige moeite gedaan wordt om ook te testen op 24/7 stabiliteit. Als het ding maar niet crashed tijdens wat benchmarks wordt het al "stabiel" verklaard...
Geen onzin, fouten kunnen ook eerder optreden bij andere taken (onderdelen die niet gebruik werden door de stress test) dan dat je eenmalige korte stress test heeft gevonden. Mensen die dit niet doen en hoog oc en na 2 uur al vanuit gaan dat het stabiel is, Komen later vaak met problemen die ze niet kunnen verklaren. Gek he.
Hoeft natuurlijk niet want hij kan ook stabiel zijn op die snelheid zeker als je niet te gekken ding doet. Maar ik wil toch wel zeker paar keer met verschillende testen +-24uur testen. En misschien is dat wat overdreven maar waarom zou ik het niet doen?
En ja mijn pc staat vaak lange dagen achter elkaar full load te draaien dan zou het toch jammer zijn als ik na 10 uur weer overnieuw moet beginnen met de bewerking.
Hoeft natuurlijk niet want hij kan ook stabiel zijn op die snelheid zeker als je niet te gekken ding doet. Maar ik wil toch wel zeker paar keer met verschillende testen +-24uur testen. En misschien is dat wat overdreven maar waarom zou ik het niet doen?
En ja mijn pc staat vaak lange dagen achter elkaar full load te draaien dan zou het toch jammer zijn als ik na 10 uur weer overnieuw moet beginnen met de bewerking.
8-12 uur brute force stress testen is lang genoeg als je 100% zekerheid wil moet je je pc in een ruimte van 45c zetten en dan 48 draaien.
Zelf test ik meestal 8 uur met een lagere fan speed zodat de temp een stuk hoger wordt.
Zelf test ik meestal 8 uur met een lagere fan speed zodat de temp een stuk hoger wordt.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Ja dat word er misschien 1 voor mij. Nog even afwachten of ze mss een veel betere 790 serie uitbrengen maar het word in iedergeval een Abit

Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say
Zo, ik dacht dat Abit eruit lag, ze hebben nooit een 690 plank uitgebracht enzo. Mooi om te zien toch, en ik heb een distributeur die Abit doet, kan ik ze mooi aan de tand voelen. Mijn socket A plank (lang geleden
) was ook van Abit, de bios had tal van mogelijkheden om over te klokken enzo.
Wie doet er in BE nog Abit? Jasa?Hacku schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 22:33:
Zo, ik dacht dat Abit eruit lag, ze hebben nooit een 690 plank uitgebracht enzo. Mooi om te zien toch, en ik heb een distributeur die Abit doet, kan ik ze mooi aan de tand voelen. Mijn socket A plank (lang geleden) was ook van Abit, de bios had tal van mogelijkheden om over te klokken enzo.
Die 790 Mobo's zijn best prijzig (200 euro is duur). Ben benieuwd of ze na een maandje of anders ergens in januari betaalbaar (130 euro) zullen zijn.
Ik zal jullie in de gaten houden voor de beste, tofste en stoerste AM2 790 Mobo (Asus, Gigabyte of DFI)!
Ik zal jullie in de gaten houden voor de beste, tofste en stoerste AM2 790 Mobo (Asus, Gigabyte of DFI)!
Abit is ook altijd wel nice geweest. Vooral die latere planken met uGuru werkt super. En de Abit NF7-S Ref 2 natuurlijk 
Anyway die 200 euro is een pre order prijs. Die prijs zal nog wel wat omlaag gaan. + de 790 is het top model je hebt ook nog een goedkoper 780 serie en een budget 740 serie.
Anyway die 200 euro is een pre order prijs. Die prijs zal nog wel wat omlaag gaan. + de 790 is het top model je hebt ook nog een goedkoper 780 serie en een budget 740 serie.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Niemand die dit heeft gezien? 
Barcelona 2344HE 1.7GHz is voor 214$ bij Newegg in stock.
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Nee nee. Ik ga dit keer toch voor het topmodel. De vorige keer had ik gekozen voor een A8N-sli. Doet het prima hoor, maar is geen overklokmonster. Nu, bijna 2 jaar verder heb ik ietsje meer zicht. Mijn huidige pc zal dan de 2e pc worden. Dan gaat mijn oude Dell naar Suriname, voor mijn schoonouders.
Zag het ja. Het is een beginFnF schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 10:38:
Niemand die dit heeft gezien?
Yep, Jasa
eSATA is wat anders als SAS!Astennu schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 09:54:
eSata support is wel leuk dan kun je er gewoon 15k RPM Hd's in hangen
eSATA is externe SATA en SAS is feitelijk SCSI.
Dus een 15k RPM HD kan je er niet aanhangen.
Ik meen echter dat ik wel ergens gelezen had dat er SAS support in zou komen maar weet niet meer waar ik dat gezien heb.
Maar in de borden die nu hier worden aangekondigd zit het niet in dus ben bang dat het niet in de chip zit.
[edit]
MSI heeft het over SAS port ready, ik heb echter geen flauw idee wat ze daar mee bedoelen.
[ Voor 8% gewijzigd door ronny op 24-10-2007 13:11 ]
Ik ben al even op zoek naar een AMD BE-2400
Deze is nergens meer te krijgen. De levertijden worden als maar langer en langer...
Een leverancier wist me zelfs te vertellen dat deze EOL is
Dat lijkt me erg stug, niet?
Weet hier iemand meer over?
Deze is nergens meer te krijgen. De levertijden worden als maar langer en langer...
Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!
Uhmm dacht ik ook ja. Dan staat het of niet goed bij sommige winkels of ik heb verkeerd gekeken.ronny schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 13:09:
[...]
eSATA is wat anders als SAS!
eSATA is externe SATA en SAS is feitelijk SCSI.
Dus een 15k RPM HD kan je er niet aanhangen.
Ik meen echter dat ik wel ergens gelezen had dat er SAS support in zou komen maar weet niet meer waar ik dat gezien heb.
Maar in de borden die nu hier worden aangekondigd zit het niet in dus ben bang dat het niet in de chip zit.
[edit]
MSI heeft het over SAS port ready, ik heb echter geen flauw idee wat ze daar mee bedoelen.
Hij hoeft ook geen hele week te lopen om te bepalen of hij stabiel is natuurlijk.leonpwner1 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 17:10:
[...]
24/7 testen vind ik dan ook onzin, laat jij je pc ooit een hele week full-time op 100% lopen? Het langst dat ik wel eens mijn CPU op 100% laat lopen is 8 uur, als ik iets moet bruteforcen oid.
Maar duurtesten horen er imo gewoon wél bij als je een cpu op overklokbaarheid gaat testen. 3 minuten primen zegt gewoon veel te weinig. Grote kans dat de reboots en de bsod's je om de oren vliegen.
Nee klopt maar 8-12 met een hogere kamer temp is een hele mooie indicatie.Naluh! schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 13:46:
[...]
Hij hoeft ook geen hele week te lopen om te bepalen of hij stabiel is natuurlijk.![]()
Maar duurtesten horen er imo gewoon wél bij als je een cpu op overklokbaarheid gaat testen. 3 minuten primen zegt gewoon veel te weinig. Grote kans dat de reboots en de bsod's je om de oren vliegen.
Ze zijn vlot leverbaar hier, maar zeker niet EOL. Ze zijn pas een maand leverbaar.Xtremelead schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 13:16:
Ik ben al even op zoek naar een AMD BE-2400
Kan deze dicht
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Dit topic is gesloten.