LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Ergens kan ik ze geen ongelijk geven. De marketingafdeling wordt steeds wanhopiger om aandacht lijkt het welThe Source schreef op woensdag 26 september 2007 @ 00:36:
[...]
Had ik vorige week al verklaptmaar ja, de meeste blijven hopen he.
The Source in "[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - D..."
Professioneel Hyves-weigeraar
Zo kan je toch niet verwachten dat je klanten je nog serieus nemen?

Zou het dan toch om de 5000+ gaan?
Dit is echter een spin, en op de unleased site is het een slang...
Spin: CPU
Slang: ???
[ Voor 50% gewijzigd door W.Wezz op 26-09-2007 10:07 ]
Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW
Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.
SePtiCTaNk schreef op woensdag 26 september 2007 @ 10:45:
Kijk eens een bericht of 10 terug in dit topic....
[ Voor 3% gewijzigd door W.Wezz op 26-09-2007 11:04 ]
Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW
Goedemorgen.W.Wezz schreef op woensdag 26 september 2007 @ 10:04:
Yeeejjjjhttp://game.amd.com/us-en/unlock_athlonblack.aspx...
![]()
![]()
![]()
Zou het dan toch om de 5000+ gaan?
Dit is echter een spin, en op de unleased site is het een slang...
Spin: CPU
Slang: ???
Edit/
NVIDIA Prepares New AMD IGPs
New GeForce 8 series with DirectX 10 graphics coming next year
NVIDIA plans to update its budget AMD chipset lineup with two new GeForce 8 series IGP and an IGP-less solutions – MCP78. The new MCP78 features the MCP78 U with a $70-80 build cost, MCP78 S with a $55-65 build cost and the MCP78 D with $50-55 build cost.
The MCP78 U and MCP78 S feature a DirectX 10 compatible graphics solution with unified memory architecture and PureVideo HD technology for high-definition HD DVD and Blu-ray playback. NVIDIA touts new Hybrid SLI technology for the new IGP solutions, which it claims to boost performance of discrete GPUs.
NVIDIA claims performance boosts up to 40 percent with Hybrid SLI technology. Hybrid SLI technology enables discrete and integrated graphics to work together to provide increased performance. The MCP78 series also supports Hybrid Power technology, which shuts down the discrete GPU for low-power and quiet high-definition video playback.
All MCP78 solutions support one PCIe x16 Gen2 and HyperTransport 3.0. NVIDIA expects mass production of the MCP78 series in December with a January launch.
[ Voor 68% gewijzigd door mad_max234 op 26-09-2007 16:34 ]
Ik kan er nog weinig over vinden eigenlijk
[ Voor 20% gewijzigd door Hekking op 26-09-2007 20:29 ]
Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say
RD790 heeft geen IGP zo ver ik weet dat was dacht ik de RS740 en volgens mij heb je daar niet veel voor nodig alleen drivers die het ondersteunen.Hekking schreef op woensdag 26 september 2007 @ 20:29:
Komt RD 790 nou ook al met Hybrid crossfire of moeten we daarvoor nog langer wachten ?
Ik kan er nog weinig over vinden eigenlijk
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Ze laten het echt klinken als een killer CPU.
Hij zal wel wat lekkerder lopen met een vrije MP (als je dan ook OCt), maar dat het zo'n giga verschil zal zijn, vast niet.
[ Voor 3% gewijzigd door Saturnus op 26-09-2007 22:29 ]
het wordt een X2 5000+ maar dan met een 5.25" drive waarin je kan auto-overclocken, een beetje zoals de videokaart wat asus laatst op de markt liet (de 8600gt volgens mij?). En dan wellicht zonder multiplier limiet?
(En mijn gevoel zegt dat de mobo makers dit ook niet hoger kunnen maken, maar dat is een gok. Iemand een bevestiging?
Dit vind ik echt laag zo een commotie om een oude cpu met een unlocked multipler

...? De 'verassing' is een 5000+ X2 met unlocked multiplier, zie de link hierboven. Zo'n knop waar jij het over hebt kun je niet zomaar maken, ten eerste moet je die dan zelf in je kast dremelen en ten tweede; waar moet je dat op aansluiten? Op je BIOS chip?SilentNL schreef op woensdag 26 september 2007 @ 22:35:
mijn voorspelling:
het wordt een X2 5000+ maar dan met een 5.25" drive waarin je kan auto-overclocken, een beetje zoals de videokaart wat asus laatst op de markt liet (de 8600gt volgens mij?). En dan wellicht zonder multiplier limiet?
Ik vind het maar raar dat ze zo mysterieus doen over zo'n 2005 CPU

Nou dan haal je toch lekker een Intel.
AMD had de Black serie ook gewoon niet uitkunnen brengen, dan had je dit niet gezegd, dus eigenlijk kraam je onzin uit. Kritiek mag natuurlijk, maar overdrijven is ook weer iets...
Die Phenom komt echt wel. Hij staat op de roadmap. Even rustig afwachten.
Doe eens rustig. Het hele 25 september verhaal is op alle hardware forums verschrikkelijk opgeblazen, en daar heb je zelf lekker aan meegeholpenAstennu schreef op woensdag 26 september 2007 @ 22:38:
De schoftenbah ik kots nu op AMD. Ik zou haast een Intel cpu gaan kopen ( dan moet het wel heel ver zijn )
Dit vind ik echt laag zo een commotie om een oude cpu met een unlocked multiplermorgen maar even een klacht mails sturen. We willen Phenom of een RV670 niet dit soort troep
Phenom benchmarks op 3GHz krijgen we waarschijnlijk wel te zien dit jaar. Dat is waar ik, met geduld, op wacht
En ja ik heb er aan mee geholpen want ik dacht dat AMD niet zo zielig zou zijn. Begrijp me niet verkeerd want ik ben giga AMD en ATi fan maar dit vind ik gewoon erg laag.
Je kan dat heel makkelijk via usb doen en het oc zelf via software. En dan een lijst met compatible mobo want niet elk mobo kan dat. (via chipsets dacht ik niet altijd)leonpwner1 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 22:40:
[...]
...? De 'verassing' is een 5000+ X2 met unlocked multiplier, zie de link hierboven. Zo'n knop waar jij het over hebt kun je niet zomaar maken, ten eerste moet je die dan zelf in je kast dremelen en ten tweede; waar moet je dat op aansluiten? Op je BIOS chip?
En waarom dremelen je kan toch gewoon een bracket inbouwen waar de knop in zit en dan via intern usb aansluiten. Bij videokaarten werk zo een knop ook zo, die zit ook niet op de videokaart aangesloten maar via usb.
kom op zeg, AMD kan er niks aan doen dat jij een Phenom of iets anders had verwacht. De Phenom staat voor november en dat wist je.Astennu schreef op woensdag 26 september 2007 @ 22:38:
De schoftenbah ik kots nu op AMD. Ik zou haast een Intel cpu gaan kopen ( dan moet het wel heel ver zijn )
Dit vind ik echt laag zo een commotie om een oude cpu met een unlocked multiplermorgen maar even een klacht mails sturen. We willen Phenom of een RV670 niet dit soort troep
[ Voor 26% gewijzigd door mad_max234 op 27-09-2007 00:09 ]
Daar gaat het niet om het gaat er om dat ze zo'n commotie maken om helemaal niets een oude K9 core met een nieuwe doos thats itmad_max234 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 00:03:
[...]
Je kan dat heel makkelijk via usb doen en het oc zelf via software. En dan een lijst met compatible mobo want niet elk mobo kan dat. (via chipsets dacht ik niet altijd)
En waarom dremelen je kan toch gewoon een bracket inbouwen waar de knop in zit en dan via intern usb aansluiten. Bij videokaarten werk zo een knop ook zo, die zit ook niet op de videokaart aangesloten maar via usb.
[...]
kom op zeg, AMD kan er niks aan doen dat jij een Phenom of iets anders had verwacht. De Phenom staat voor november en dat wist je.

http://www.digicom-it.be/?action=product&id=17735
Welkom in de wondere wereld van marketing, denk ik dan.Astennu schreef op donderdag 27 september 2007 @ 08:58:Daar gaat het niet om het gaat er om dat ze zo'n commotie maken om helemaal niets een oude K9 core met een nieuwe doos thats it
Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus
Hacku schreef op woensdag 26 september 2007 @ 22:48:
De Phenom wordt echt niet vervroegd of vertraagd wanneer ze deze black box campagne niet gehouden hadden, dus niks om over te klagenGewoon afwachten. Ik ga die Phenom direct binnenloodsen wanneer hij beschikbaar komt, als demo model in de winkel waarmee ik uiteraard zelf kan spelen. AMD had tegenslag met de ontwikkeling van een native quad core cpu, het is nu zo en niemand kan er wat aan doen.
Btw, die black edition is meer bedoeld om een soort FX platform te creëren voor het AM2 platform aangezien de hogere FX modellen (voor QuadFather) op socket 1207 draaien. Dus op zich niet zo slecht, voor de rest vooral marketing natuurlijk, en Intel kan daar ook wat van
[ Voor 19% gewijzigd door SleutelMan op 27-09-2007 12:22 ]
Jep die moet ik idd nog hebben alleen is dit is volgend mij niet de extreme dus met Tribals en 2.2 GHz turion. Want deze 1.8 Ghz is me net wat te mager. Ik heb nu namelijk een 1.6 dus ik wil wel een grotere stap maken. Als je de 2.2 GHz kan krijgen heel graag. Heb em alleen nog maar in duitsland gezienHacku schreef op donderdag 27 september 2007 @ 11:44:
Moet je die GX710 hebben Astennu? Ik heb er twee liggen.
http://www.digicom-it.be/?action=product&id=17735

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Je kunt nu ook een AM2 CF plank kopen maar dat is wel een beetje zonde
Ja precies.. en aangezien mijn CF mobo niet door de RMA is gekomen ( daar wil ik het niet over hebben ) zit ik hier nu met een extra HD2900XT kaart die in de doos ligt te wachten op een nieuw moederbord. Problemen problemen allemaal en dat alleen omdat ik van AMD naar Intel ben gegaanAstennu schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 09:13:
Je kunt nu ook een AM2 CF plank kopen maar dat is wel een beetje zonde

Het is gewoon de AMD vloek

Back naar AMD en de 790FX dan maar, en dan weer lekker gamen
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Mij een beetje op stang jagen, en internationaal naar een Opteron 1214HE laten zoeken.
Een BE-2400 in bestelling, kijken of deze ook passief kan draaien. Gezien deze CPU nog niet voorbij is gekomen, any requests?
2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid
Ik kan je even niet volgen, maar ja het is ook vrijdag middag.Hardware Junk schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 14:25:
Hadden jullie wel mogen zeggen..... De standaard x2's kennen ook tussenliggende P-states. Ik lees overal min. en max. P-state.
Mij een beetje op stang jagen, en internationaal naar een Opteron 1214HE laten zoeken.
Een BE-2400 in bestelling, kijken of deze ook passief kan draaien. Gezien deze CPU nog niet voorbij is gekomen, any requests?
Maar een BE-2400 gaat je niet lukken om die helemaal passief te draaien zonder dikke fans in je kast. Dus dan zie ik het nut niet om je cpu passief te koelen als je ergens anders in je je kast en fan (misschien wel op full speed) moet hangen. Wat een beter optie is een hele stille cpu fan op 5volt en een 12cm fan op 5volt als outtake. Dit is onhoorbaar en koelt denk ik beter dan een fan ergens anders in je kast en een dik/grote warm passief koelblok in je kast.
Idd. een vrijdagmiddag post.mad_max234 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 14:32:
[...]
Ik kan je even niet volgen, maar ja het is ook vrijdag middag.![]()
Maar een BE-2400 gaat je niet lukken om die helemaal passief te draaien zonder dikke fans in je kast. Dus dan zie ik het nut niet om je cpu passief te koelen als je ergens anders in je je kast en fan (misschien wel op full speed) moet hangen. Wat een beter optie is een hele stille cpu fan op 5volt en een 12cm fan op 5volt als outtake. Dit is onhoorbaar en koelt denk ik beter dan een fan ergens anders in je kast en een dik/grote warm passief koelblok in je kast.
Maar waarom zou het niet lukken een BE-2400 semipassief te draaien? Deze hebben een TDP van 45W, wat AMD kennende reeds overdreven is. Ik kan prima 2x Opteron 2212 met een TDP van 89W semi-passief draaien (28-35 graden).
Wat me wel op viel was dat de max. P-state van de BE-2350 ongeveer 1.25V was, op 2.1GHz, terwijl mijn Opterons gewoon 2GHz doen op 1.100V rockstable. En staan op 0.800V 1GHz. Bedoeling was de BE-2400 te gaan draaien op 0.700V 1GHz - 1.00V 2.3GHz.
Bedoeling was verder 2x Noctua 7dB als intake te gaan hangen op ongeveer 10cm van het CPU koelblok.
Niet helemaal zeker maar volgens mij heeft de CPU heeft een bepaalde limiet (neemt niet weg dat het BIOS er dan ook juist mee moet omspringen). Een AMD Athlon XP 'Thorouhgbred A' kan bv. maximaal met een MP van 22,5x werken terwijl de B versie van de Thoroughbred tot en met de 24x kan (Maar daarbij heeft de B versie niet de mogelijkheid om MP22,5x te gebruiken). Ik meen mij te herinneren dat de Intel Pentium D 'Presler' technisch gezien tot en met een MP van 60x (vermits Intel de MP dus volledig unlocked heeft, iets wat de meeste Intel ES processoren niet hebben) kon gaan. Hoe het zit bij andere processoren weet ik niet, wellicht verschaffen data-sheets de juiste informatie.Saturnus schreef op woensdag 26 september 2007 @ 22:38:
Volgens mij heeft de multiplier altijd een limiet. Net wat je mobo kan, meestal iets in de 20.
(En mijn gevoel zegt dat de mobo makers dit ook niet hoger kunnen maken, maar dat is een gok. Iemand een bevestiging?)
Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
Semipassief ga je weinig voordeel uithalen omdat je immers nog steeds fans heb je verplaats ze alleen.(je houd je eigen voor de gek zou ik maar zeggen
Semipassief = actieve koeling
Edit/
Mijn multiepleir is max 25x.
[ Voor 6% gewijzigd door mad_max234 op 28-09-2007 14:59 ]
Semi-Passief -> 3x 120mm is zat voor 2 dual-cores, 8 15K SCSI schijven, Quadro FX1300, LSI 320-2E, 8 geheugenstrips. Doordat je één rechtlijnige flow hebt door de kast, hoef je niet alle hotspots afzonderlijk actief te koelen.mad_max234 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 14:58:
Semipassief is iets anders dan passief, je verplaats gewoon de fans bij semipassief en bij passief heb je geen fans.
Semipassief ga je weinig voordeel uithalen omdat je immers nog steeds fans heb je verplaats ze alleen.(je houd je eigen voor de gek zou ik maar zeggen)
Semipassief = actieve koeling
Edit/
Mijn multiepleir is max 25x.
In mijn nieuwe systeem worden de 120mm's gekoppeld via een duct aan hot-swap frames. Geen zin om meer geluid toe te voegen aan het systeem zeg maar. Maakt een ventilator overbodig, omdat de airflow reeds aanwezig is.
Je heb dus een U behuizing of zo?
[ Voor 12% gewijzigd door mad_max234 op 28-09-2007 15:11 ]
Maar jij hebt aan je CPU blok een ventilator, ik nietmad_max234 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 15:10:
Ja dan heb ik het niet meer over passief als er 3x12cm fans op staan te blazen. Dat is nog actiever dan mijn Freezer pro.
Je heb dus een U behuizing of zo?
En U behuizing? Je bedoelt 19"? Jups, Enlight EN-8950 x2 + 19" switch + 19" UPS (+ FC switch + SAN + server).
Voordeel van homebrew systemen in rackmounts, is dat je de airflow optimaal uit kan voeren. Gewoon via front aanzuiging, achter outtake. Zorg je dat je geen lekken hebt, volstaat in het midden een paneel met enkele ventilatoren. Heb je geen extra actieve koeling nodig op harde schijven, graka, raid, geheugen en CPU's.
Maar ik heb maar twee fans 1 cpu fan @ low en GPU zalman vf-900 @ 5v. (Oja 2x80mm in de voeding gemod @ 5v)Hardware Junk schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 15:37:
[...]
Maar jij hebt aan je CPU blok een ventilator, ik niet![]()
En U behuizing? Je bedoelt 19"? Jups, Enlight EN-8950 x2 + 19" switch + 19" UPS (+ FC switch + SAN + server).
Voordeel van homebrew systemen in rackmounts, is dat je de airflow optimaal uit kan voeren. Gewoon via front aanzuiging, achter outtake. Zorg je dat je geen lekken hebt, volstaat in het midden een paneel met enkele ventilatoren. Heb je geen extra actieve koeling nodig op harde schijven, graka, raid, geheugen en CPU's.
Niet hoorbaar, en lekker goedkoop en koel. Met U behuizing (was de 4 vergeten) bedoelde ik 19" rack inderdaad.
Het is misschien wel stil, warmte blijft relatief lang in de kast hangen nu. Daarom gooi ik dergelijke Zalmans ook gewoon weg. Je hoort ze niet, ze koelen de GPU extreem goed. Maar de warmte heb je nog steeds in de kast. Dan heb ik nog liever een groot metalen plaat met groeven erin, die parallel lopen aan de airflow door de kast heen (à la standaard 7600GS).mad_max234 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 16:08:
[...]
Maar ik heb maar twee fans 1 cpu fan @ low en GPU zalman vf-900 @ 5v. (Oja 2x80mm in de voeding gemod @ 5v)
Niet hoorbaar, en lekker goedkoop en koel. Met U behuizing (was de 4 vergeten) bedoelde ik 19" rack inderdaad.
Ik kan me niet voorstellen dat de kasttemperatuur bij jou onder de 30 graden blijft.
Mijn kast temps zijn bijna ambient en mijn cpu temps zijn daardoor ook lekker laag, dit heb ik al jaren zo draaien. Ik maak eens per half jaar mijn kast schoon en heb niet meer stof als dat ik mijn kast dicht zou hebben en met een intake fan.
[ Voor 71% gewijzigd door mad_max234 op 28-09-2007 17:01 ]
Dan heb je waarschijnlijk geen mega array in je kast zitten. Anders wordt het een oorverdovend goedje, kast open. Geef mij maar een gesloten kast, dik staal, loodbitumen, schuim.mad_max234 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 16:55:
Ik heb geen dichte kast, mijn kast is altijd open kan de warmte ook niet blijven hangen.(en nee geen last van stof)
Mijn kast temps zijn bijna ambient en mijn cpu temps zijn daardoor ook lekker laag, dit heb ik al jaren zo draaien. Ik maak eens per half jaar mijn kast schoon en heb niet meer stof als dat ik mijn kast dicht zou hebben en met een intake fan.
Zo hoop ik mijn BE-2400 ook tot een acceptabel geluidsnivo te krijgen. Hoe stil de gekozen hardware ook, 6 schijven zal je immer horen. Zwijgen opleggen met SilentMaxx is prima te doen, maar dan heb je enigzins toch iets van airflow nodig in je kast.
Nee dat heb ik inderdaad niet. (ook niet echt nodig, kan het makkelijk met 2 af)Hardware Junk schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 17:24:
[...]
Dan heb je waarschijnlijk geen mega array in je kast zitten. Anders wordt het een oorverdovend goedje, kast open. Geef mij maar een gesloten kast, dik staal, loodbitumen, schuim.
Zo hoop ik mijn BE-2400 ook tot een acceptabel geluidsnivo te krijgen. Hoe stil de gekozen hardware ook, 6 schijven zal je immer horen. Zwijgen opleggen met SilentMaxx is prima te doen, maar dan heb je enigzins toch iets van airflow nodig in je kast.
Maar mijn HTPC/Game pc ja die is natuurlijk dicht.
Case: Cooler master Cavalier 2
3700+ @2200MHz undervolt 1.2v
outtake 2x60mm @ fanmate
intake 1x80mm@5v
1x80mm voeding fan @ fanmate
7800GT Zalman VF-900 @ 5v
CPU temps 48 °C @ 100% load
case 39 °C @ 100% load
7800GT 62 °C @ 100% load
Nu is dit bijna niet te horen, heb alleen van de week er een Asus A8N-SLI er ingebouwd en die heeft een chipsetkoelertje die probeert naar de maan te vliegen 5000RPM. Komt dus nog een zalman passief koeler op die in de airflow zit van de 80mm intake fan.
Dus die BE-2400 gaat je wel lukken om hem met 3x12cm fans te koelen en dan rond de 30 grade case temp uit te komen.
Daarom heb ik voor de M2N-Plus Vista gekozen. Actief is passé en zijn grote broer geniet een hele heatpipe constructie om zijn warmte kwijt te kunnen. Ik hoor hier vaker problemen mee, dus durft 't niet aan. Voor de simpele uitvoering gekozen. Dit moederbord ook vanwege solid caps. Het is en blijft een mening, maar ik vond dit bord niet duur. Hopen dat ik er nog vol van ben, als hij geleverd is.mad_max234 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 17:48:
[...]
Nu is dit bijna niet te horen, heb alleen van de week er een Asus A8N-SLI er ingebouwd en die heeft een chipsetkoelertje die probeert naar de maan te vliegen 5000RPM. Komt dus nog een zalman passief koeler op die in de airflow zit van de 80mm intake fan.
[...]
Wel een minpuntje is dat deze reeks moederborden voor de BE serie geflashed moet worden.
Ik had dat bord ook nog liggen, ik schuif meestal mijn oude main hardware door naar mijn HTPC. Maar daar moet mijn pc echt stil zijn dus moet er meestal wat mods gedaan worden om alles lekker stil te krijgen.Hardware Junk schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 17:57:
[...]
Daarom heb ik voor de M2N-Plus Vista gekozen. Actief is passé en zijn grote broer geniet een hele heatpipe constructie om zijn warmte kwijt te kunnen. Ik hoor hier vaker problemen mee, dus durft 't niet aan. Voor de simpele uitvoering gekozen. Dit moederbord ook vanwege solid caps. Het is en blijft een mening, maar ik vond dit bord niet duur. Hopen dat ik er nog vol van ben, als hij geleverd is.
Wel een minpuntje is dat deze reeks moederborden voor de BE serie geflashed moet worden.
Is dat M2N-plus bordje een variant van de M2N-E en zo, ken dat bordje niet. Want op mijn M2N-E zit ook een leuke heatpipe. (gelukkig niet zo een lompe rond de cpu socket

[ Voor 5% gewijzigd door mad_max234 op 28-09-2007 19:06 ]
Op de afbeelding (M2N-e SLI) staat anders geen heatpipe, maar een groot alu kleurig passief koelblok. De Vista verie heeft enkel betere condensatoren.mad_max234 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 19:05:
[...]
Ik had dat bord ook nog liggen, ik schuif meestal mijn oude main hardware door naar mijn HTPC. Maar daar moet mijn pc echt stil zijn dus moet er meestal wat mods gedaan worden om alles lekker stil te krijgen.
Is dat M2N-plus bordje een variant van de M2N-E en zo, ken dat bordje niet. Want op mijn M2N-E zit ook een leuke heatpipe. (gelukkig niet zo een lompe rond de cpu socket)
Ik heb een M2N-E en een A8N-SLI en geen M2N-E SLI, je haalt ze door elkaar.Hardware Junk schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 19:44:
[...]
Op de afbeelding (M2N-e SLI) staat anders geen heatpipe, maar een groot alu kleurig passief koelblok. De Vista verie heeft enkel betere condensatoren.
Als je netjes aan de regels houd is er niks aan de hand als je monopolist word van een markt. Kan ze toch niks aan doen dat de concurrent het niet meer aan kon en/of fouten maakt.The Source schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 20:23:
Ving vandaag leuk verhaal (toevallig van ex-intel medewerker) op dat mogelijk is. Intel zou via allerlei constructies al jaren geleden in AMD geinvesteerd hebben. Dit is helemaal zo gek nog niet, want als AMD omvalt heeft Intel een ERG groot probleem. Met 100% van de markt ben je monopolist en dan krijg je allerlei overheden en instanties achter je aan. Kortom of het waar is of niet, het mag duidelijk zijn dat Intel er totaal niet bij gebaad is dat AMD omvalt.
Zijn zat monopolisten in sommige sectoren.
En was dit geen broodje aap verhaal, dacht het al eerder gehoord te hebben.
Edit/
Oops
[ Voor 8% gewijzigd door mad_max234 op 28-09-2007 20:50 ]
Mja ondertussen houden ze AMD dus pressies zo groot als hun willen. Smerig zaakje allemaal. Ik zou het echt geweldig vinden als er wat meer concurrentie zou zijn. Dus beide ongeveer 50/50 zouden hebben.The Source schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 20:23:
Ving vandaag leuk verhaal (toevallig van ex-intel medewerker) op dat mogelijk is. Intel zou via allerlei constructies al jaren geleden in AMD geinvesteerd hebben. Dit is helemaal zo gek nog niet, want als AMD omvalt heeft Intel een ERG groot probleem. Met 100% van de markt ben je monopolist en dan krijg je allerlei overheden en instanties achter je aan. Kortom of het waar is of niet, het mag duidelijk zijn dat Intel er totaal niet bij gebaad is dat AMD omvalt.
[ Voor 96% gewijzigd door Astennu op 28-09-2007 20:52 ]
1:
"now on to Toronto. I was there visiting AMD to talk about you know what...... I have a feeling Phenom may end up being a little more competitive than expected, especially because Penryn won't hit the mainstream until next year. Once ......"
2:
"We honestly don't expect Phenom/Penryn to really change the picture much from the overclocker's perspective either. While we're hearing rumors that Phenom will clock higher than K8, Penryn will be on a ...."
Stepping B1:
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=158051
Stepping BA:
http://www.planet3dnow.de/vbulletin/showthread.php?t=320205
Dat mag wel, nu de dual core Phenom pas in 2008 komt moeten ze wel hoge kloksnelheden klaar hebben. In april 2008 een dual core Phenom op 2,0GHz introduceren zo zou fout zijnEaS schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 00:22:
Weer even wat citeer werk van Anandtech voor de geïnteresseerden![]()
1:
"now on to Toronto. I was there visiting AMD to talk about you know what...... I have a feeling Phenom may end up being a little more competitive than expected, especially because Penryn won't hit the mainstream until next year. Once ......"
2:
"We honestly don't expect Phenom/Penryn to really change the picture much from the overclocker's perspective either. While we're hearing rumors that Phenom will clock higher than K8, Penryn will be on a ...."

Gewoon besteld voor 90 euro hoorHacku schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 01:08:
AMD prijslijst is aangepast maar nog geen Athlon X2 BE-2400 te bespeuren, deze zou normaal in augustus gelanceerd moeten zijn. Hier en daar heb ik hem echter al zien opduiken.
[...]
Het feit dat AMD het afgelopen jaar in alle openbaarheid drie leningen van 1,5 tot 2,5 miljard dollar heeft kunnen krijgen zou toch wel een indicatie moeten zijn dat ze voor hun overleven niet afhankelijk zijn van Intel om ze af en toe iets toe te stoppen onder te tafel. Bovendien zijn er veel makkelijkere manieren voor Intel om AMD wat ademruimte te geven (als ze dat zouden willen), bijvoorbeeld door de kloksnelheid wat minder snel omhoog te brengen of prijzen wat hoger te houden. Dat zou ze nog geld opleveren ook, in plaats van dat het extra kost. Je gaat toch geen prijzenoorlog voeren en die dan aan twee kanten betalen?Astennu schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 20:51:
Mja ondertussen houden ze AMD dus pressies zo groot als hun willen. Smerig zaakje allemaal.

Geruchten over investeringen zullen ongetwijfeld een kern van waarheid hebben, maar het als je met zo'n 10 miljard dollar op de beurs speelt (zoals Intel doet) is het nu eenmaal moeilijk om de aandelen van al je concurrenten te ontwijken zonder je rendement te beperken.
[ Voor 3% gewijzigd door Wouter Tinus op 29-09-2007 08:39 ]
Athlon 3600+ vervangen door een 5600+
En een Raptor 74 toegevoegd.
Zou straks eens kijken hoe ver hij wilt klokken.
Had je dan niet beter op de phenom's kunnen wachten?mad_max234 schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 14:55:
Ik heb nog maar een laatste upgrade gedaan op mijn huidige platform.
Athlon 3600+ vervangen door een 5600+
En een Raptor 74 toegevoegd.
Niet, denk ik.mad_max234 schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 14:55:
Nou, ik denk dat die toch wel tot 2.8 of 3GHz te krijgen is.
Nee, ik schuif dit mobo+cpu+geheugen door naar mijn HTPC zodra de phenom goed verkrijgbaar is.Naluh! schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 15:16:
[...]
Had je dan niet beter op de phenom's kunnen wachten?
Ik was eerst van plan om opdit mobo een Phenom te draaien maar daar zie ik toch maar vanaf en word een heel nieuw systeem (nou ja mobo+cpu+geheugen dan rest blijft gewoon)
Wat een intelligentie weer, ook zo goed onderbouwd.
Hij loopt standaard al op 2.8Ghz.achtbaanfreak schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 15:25:
[...]
Nou, ik denk dat die toch wel tot 2.8 of 3GHz te krijgen is.
[ Voor 33% gewijzigd door mad_max234 op 29-09-2007 15:29 ]
Ik wil het ook best onderbouwen, maar ik dacht dat je zelf al wist dat het een uitgerekt ontwerp is waar bijna niets meer uit te persen ismad_max234 schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 15:26:
[...]
Wat een intelligentie weer, ook zo goed onderbouwd.
Ja als je het zo bedoeld ja hij gaat niet zoveel MHz erbij krijgen als mijn 3600+ nee, maar de klok komt wel stuk hoger te liggen waarschijnlijk 3200-3300Mhz, vind ik anders een hele mooi OC voor een K9.leonpwner1 schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 15:31:
[...]
Ik wil het ook best onderbouwen, maar ik dacht dat je zelf al wist dat het een uitgerekt ontwerp is waar bijna niets meer uit te persen isMaar misschien kun je er nog een 6400+ van maken...
Zat ff met de 5000+ en 5200+ in mijn hoofd denk ik
Ooooh! De 5000+ met die ongelooflijk 1337 geunlockte multiplier!!! w00t!!!achtbaanfreak schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 18:55:
[...]
Zat ff met de 5000+ en 5200+ in mijn hoofd denk ikMaar 3 GHz moet hij toch wel halen.
Ja, dat is sarcastisch bedoeld
via een de [url] tages gaat er iets mis met het maken van een link, dus heb ik maar even de hele url erin gezet.
[ Voor 37% gewijzigd door achtbaanfreak op 29-09-2007 22:01 ]
Mijn 5600+ komt op stock volts niet echt verder dan 3050 MHz.
[ Voor 0% gewijzigd door jeroen-v op 30-09-2007 13:06 . Reden: typo ]
Waarom heeft die trouwens een 133Mhz bus?jeroen-v schreef op zondag 30 september 2007 @ 13:06:
Ouch.. de penryn prijzen staan al in de pricewatch (hoewel het nog wel een aantal maandjes duurt). Ik hoop dat de phenom hier nog wel mee kan concurreren.. 3.26ghz. Core 2 duo voor 230 euro
Die van mijn lijkt ook zoiets te doen zit nu op 3080Mhz stock vcore, hele nacht stress prime gedraait op twee core's.Astennu schreef op zondag 30 september 2007 @ 09:27:
Als je dan nog een X2 gaat kopen zou ik wel die black box nemen want die worden namelijk hand picked. De beste gaan in de black box lijn de rest normale 5000+. Dus meer kans op een hoge oc. Maar de nieuwe stepping 5000+ non blackbox schijnen ook al 3.4-3.5 te halen maar dan moet je wel extra voltjes geven.
Wat is je temp dan ongeveer? Die van mijn loopt op tot 54 graden.
Ja dat kan ook, maar mijn pc waar de 5600+ inzit staat niet altijd aan. Ik gebruik mijn laptop daarvoor ( staat bijna 24/7 aan) die is een stuk zuiniger dan mijn pc. +-50 watt in totaal met scherm aan, als die ook nog uit staat dan gaat dat er nog vanaf, Weet niet hoeveel dat is maar kan goed nog eens 5-10watt schelen, daar kan mijn pc nooit tegenop.Astennu schreef op zondag 30 september 2007 @ 15:22:
Ik heb geen ideeis al lang geleden dat ik dat getest heb
ik draai nu 2800 MHz met 1.3v gewoon wat zuiniger dan stock. Hij is snel zat op die clocks. Ik ben meer op performance per watt aan het tweaken
de HD2900 XT heb ik ook al 60 Watt zuiniger gemaakt en amper clockspeed in hoeven leveren.
Mja, als ik zo de prijzen van die penryn's bekijk vraag ik me serieus af wat AMD daar tegenover wil gaan zetten. De Phenom X2 lijken we pas in maart/april te gaan zien...jeroen-v schreef op zondag 30 september 2007 @ 13:06:
Ouch.. de penryn prijzen staan al in de pricewatch (hoewel het nog wel een aantal maandjes duurt). Ik hoop dat de phenom hier nog wel mee kan concurreren.. 3.26ghz. Core 2 duo voor 230 euro

wrong! nvmAstennu schreef op zondag 30 september 2007 @ 09:27:
Als je dan nog een X2 gaat kopen zou ik wel die black box nemen want die worden namelijk hand picked. De beste gaan in de black box lijn de rest normale 5000+. Dus meer kans op een hoge oc. Maar de nieuwe stepping 5000+ non blackbox schijnen ook al 3.4-3.5 te halen maar dan moet je wel extra voltjes geven.
[ Voor 21% gewijzigd door SilentNL op 30-09-2007 22:48 ]
Bij mijn 15.4 inch gebruikte het scherm iets van 20-30 watt. He een powermeter tussen de adapter en het stopcontact gehangen. Dat was me oude A64 3000+ Mobile. En die gebruikte in low power stand iets van 30 watt.mad_max234 schreef op zondag 30 september 2007 @ 15:34:
[...]
Ja dat kan ook, maar mijn pc waar de 5600+ inzit staat niet altijd aan. Ik gebruik mijn laptop daarvoor ( staat bijna 24/7 aan) die is een stuk zuiniger dan mijn pc. +-50 watt in totaal met scherm aan, als die ook nog uit staat dan gaat dat er nog vanaf, Weet niet hoeveel dat is maar kan goed nog eens 5-10watt schelen, daar kan mijn pc nooit tegenop.
Zelfde geld voor ATi eerst deden ze daar best veel voor de laatste tijd niet meer. nVidia deed eerst niets in die markt maar nu hebben ze het grootste deel van die markt te pakken.
Nog niet, dat zal pas in 2009 of 2010 gebeuren.Eigenlijk heel erg dom omdat er volgens mij meer laptops verkocht worden dan desktops.
Het is meer een op de zes (17% in Q2 2007).Want de Laptop markt is gigantisch aan het groeien en een op de 20 laptops is misschien een AMD als niet een op de 40 de rest is allemaal intel.
Bang is een groot woord, maar ze gingen er wel vanuit ja, omdat het gewoon de logische zet was. De K8 steekt al redelijk zwak af tegenover de 65nm C2D in notebooks, laat staan tegen de 45nm-versie. AMD heeft zichzelf hiermee veroordeeld tot weer een ronde prijsvechten, terwijl ze die hogere marges juist hard nodig hebben.Intel was trouwens bang dat Barcelona ook een Mobile chip was.
Maar goed AMD moet veel agressiever worden in alle segmenten want Intel komt ook met Video kaarten dus daar zullen ze ook hun best moeten blijven doen. En nVidia is zo i zo voorlopig nog de King qua Video kaarten.
En ze moeten hun eigen chipsets ook meer promoten. De 690G doet het nu erg goed maar de CFX 3200 heeft het nooit echt goed gedaan terwijl het wel een super chipset is. Lekker energie zuinig en super snel.
Ben benieuwd wat we aan platforms gaan zien van AMD in 08.
dat is volgens mij gewoon de code naam van de bacelona, voor de turion lijnachtbaanfreak schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 19:46:
eehm....laptops..volgens mij is amd bezig met een speciale laptop processor, en niet een server processor die verlaptopt is, zeg maar. codenaam: griffin
Nope, not true. Griffin is K 8 familieDutch2007 schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 20:07:
[...]
dat is volgens mij gewoon de code naam van de bacelona, voor de turion lijn
Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say
AMD moet echt meer moeite gaan doen in de laptop markt. Er zijn amper laptops met een HD2600 XT te vinden. Alleen HP heeft er een maar dat is er een met een Intel cpu. Je ziet wel heel veel 8600M GT's en de HD2600 XT zou sneller zijn dan die kaart maar als ze niet te koop zijn.... Inmiddels heeft nVidia al de 8700M GT die weer sneller is dan de HD2600 XT. En is ook al in meer laptops terug te vinden.
November is the big month
A few independent sources have confirmed that AMD is working hard to launch a 2.8 if not even a 3.0+ GHz Phenom FX Quad core in 2007.
As we reported earlier, Rev B2F is the production one and AMD can finally get the clocks at higher speeds than the modest 2.5 GHz, so this will finally give Intel a good reason to reconsider its roadmaps.
It will be fun to compare a 3.0 GHz Phenom FX versus a FSB1333 Yorkfield quad core at the same clock, since we think that the score will be really tight and that 3.2 GHz FSB 1600 Yorkfield actually has a very good chance against a 3.0GHz Phenom.
AMD is cutting prices on several of their high end Athlon 64 X2 parts next Monday. Here are the parts that are being cut with details below.
X2 5000+ Newegg current price $109.99
X2 5200+ Newegg current price $119.99
X2 5600+ Newegg current price $139.99
X2 6000+ Newegg current price $169.99
X2 6400+ Newegg current price $239
I would expect pricing drops to start happening early as we near the weekend.
As we begin a new quarter and prepare for the busiest time of the year, selected AMD dual-core desktop processors will have a reduction in suggested prices effective next Monday, October 8.
Zou erg leuk zijn natuurlijk omdat dan de prijs voor een AMD CPU wel erg aantrekkelijk is, of het ook klopt
[ Voor 43% gewijzigd door Apoca op 02-10-2007 19:10 ]
Alleen kan Intel die penryns waarschijnlijk nog wel een heel stuk hoger duwen dan 3.33. Intel kan op dit moment rustig achterover leunen en reageren op waar AMD mee komt. Of AMD moet ineens launchen op 3ghz+ snelheden en binnen een paar maanden richting de 4 ghz gaan. Maar ik geloof al even niet meer in sprookjes.mad_max234 schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 18:48:
Dat word nog spannend, dan zijn die 3.33Ghz penryn wel echt nodig voor Intel om maar +-10% sneller te kunnen zijn dan hun concurrent. Dat vind ik toch echt een top prestatie voor AMD.
Denk toch dat er nog wel meer in zit, ik denk dat amd de 65nm proces aardig onder de knie begint te krijgen. En 4Ghz is wel beetje overdreven een 3.0GHz (QX9650) zit ook al op 130w tdp dus zoveel gaat intel er ook niet bij krijgen.Naluh! schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 19:44:
[...]
Alleen kan Intel die penryns waarschijnlijk nog wel een heel stuk hoger duwen dan 3.33. Intel kan op dit moment rustig achterover leunen en reageren op waar AMD mee komt. Of AMD moet ineens launchen op 3ghz+ snelheden en binnen een paar maanden richting de 4 ghz gaan. Maar ik geloof al even niet meer in sprookjes.
Schijnbaar geloof je wel intel zijn sprookjes.
[ Voor 3% gewijzigd door mad_max234 op 02-10-2007 19:57 ]
Er zal zeker nog wel meer inzitten maar no way dat AMD op 65 nm hoger zal gaan klokken dan Intel op 45 nm.mad_max234 schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 19:51:
[...]
Denk toch dat er nog wel meer in zit, ik denk dat amd de 65nm proces aardig onder de knie begint te krijgen. En 4Ghz is wel beetje overdreven en 3.0GHz (QX9650) zit ook al op 130w tdp dus zoveel gaat intel er ook niet bij krijgen.
Maar als AMD idd op 3 ghz kan launchen (en dat die modellen dan ook daadwerkelijk LEVERBAAR!!! zijn (in grote volumes)) lijkt het erop dat ze iig weer iets hebben om iig enigzins wat tegengas te geven tegen het Intel geweld.
Ik ben echt wel van mening dat amd's k10 architectuur samen met hun sse5 instructie set superieur is aan een intels core 2 quad cores beide strijders krijgen gewoon totaal verschillende wapens om mee te vechten...
https://www.instagram.com/anafollotofbricks/
Dan krijg je een shanghai.
Dit topic is gesloten.