Een fanless voeding maakt gegarandeerd minder geluid dan één met fan. Ook is het zo dat er met meer fans meer geluid ontwikkeld wordt. Ook al zijn ze allemaal even stil. Wel is het zo dat je moet zorgen dat een fanless voeding op een goede plaats hangt, of door een andere fan gekoeld wordt. Soms is dat lastig passend te krijgen. Daarom ben ik meer een fan van hybride voedingen. Je hebt het voordeel van een fanless voeding, maar hij grijpt zelf in als het te warm wordt. Niet dat dat vaak nodig zal zijn bij een goede opstelling. De fan in mijn X-650 heeft nog geen rondje gedraaid naar mijn weten. En qua geluid (in idle) concurreert mijn PC met de interne voeding van mijn schermen en de zachte ruis van mijn T6100 speakerset als die aan staat.mcDavid schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 23:50:
[...]
Overigens zie ik niet echt de meerwaarde van fanless voedingen. Een gewone voeding met stille fan is ook niet of nauwelijks hoorbaar. En je houdt toch wel een ventilator op je processor die over het algemeen meer geluid maakt.
Addicted to silent computing