Bedankt, @ beiden.Ghost Dog schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 20:04:
[...]
Moet je even 3 pagina's terug.
Ik en Smarron hebben beide de SetsungenSmarron heeft er een review van, en ik op pagina 97 een meuk benches.
We hebben beide de fan omgedraaid. Op mijn 8800GTS koelt hij dan uitstekend, en de core van de 5850 wordt ook prima gekoeld.
De 58** hebben echter last van erg hete VRM's (100+°C), waardoor Smarron de standaard fan eruit heeft gehaald en vervangen heeft door 2 120mm fans. Zo blijven zijn VRM's wel koel.
Voor een 58** zou ik de Setsungen dus niet aanraden, omdat hij met de gewone fan volgens mij niet goed genoeg koelt.
Eerder zou ik dan gaan voor een HR-03 oid, en daar 2 120mm fans onder hangen.
Ik heb op dit moment een 8800GTS 640 met een Zalman VF-1000 op de laagste stand, deze is aardig stil en wil hiervoor dus een vervanger hebben die minstens net zo stil is, of zelfs nog stiller.
De kracht van een 5870 heb ik niet nodig, aangezien ik sowieso alles op 1280x1024 speel, voornamelijk WoW, CoD6 en dat was het ook zo'n beetje.
Ik denk dat ik dan beter voor een 5850 kan gaan, aangezien deze ook minder warmte aangeeft wat zal betekenen dat dit stiller gekoeld kan worden.
Ik zit zelf te denken aan het volgende:
Een prolimatech MK-13: pricewatch: Prolimatech MK-13
Een thermalright HR-03: pricewatch: Thermalright HR-03 GTX
Een Artic Cooling Twin Turbo: pricewatch: Arctic Cooling Accelero Twin Turbo
1 van deze coolers gecombineerd met de Thermalright VRM-R3(4?) voor de VRM's, aangezien ik aan neem dat deze wel nodig zal zijn?
Iemand die me hierover advies zal kunnen geven? Voor m'n gevoel zegt het dat de Prolimatech het beste zal koelen vanwege de enorme heatstink, er komt natuurlijk een 120MM fan (indien mogelijk) op op een lage stand.