De Ninja heeft dat ook. Je schroeft dan op de onderkant de gewenste mountingclip, zodat de koeler in principe op elke socket past.
Het monteren van de koeler op de socket is misschien een beetje klooien, maar ik zou hierom geen andere koeler kopen. Zo vaak haal je een koeler er niet af, terwijl een koeler die lawaai maakt altijd te horen is, en een koeler die niet goed koelt ook altijd effect heeft.
Verder heb ik hier nu de Setsungen!
Ik moet zeggen dat hij tot nu toe goed bevalt.
Ik heb mijn 8800GTS 640MB getest met de stock koeler, met de Setsungen en de fan zoals die normaal zit, en met de fan omgedraaid, allemaal op stock en ge-OC'd (ruim 26% overgeklokt met de core van 513 naar 650MHz, shaders van 1188 naar 1505 en geheugen van 792 naar 1000. Normaal gesproken is de TDP van de 8800GTS 143W, maar OC is dit waarschijnlijk eerder 165W, want hij wordt een stuk heter.) en met de Setsungen op 'low' (ongeveer 1000rpm) en op max (rond de 1900rpm, wat een takkeherrie

). Op minder dan 1000rpm is de Setsungen echt niet te horen, daarboven gaat hij zoemen en wordt het snel lawaaiiger.
Met de fan omgedraaid koelt de Setsungen ook bij mij een stuk beter dan op de standaard manier.
Het omdraaien van de fan vormde helemaal geen probleem, dus ik snap niet waarom ze dat bij SPCR niet eens geprobeerd hebben.
Ik kon gewoon de fanclips losmaken en de fan omgedraaid weer terugzetten, zonder dat er iets aanliep. Later hoorde ik wel wat geratel van de fan tegen de koeler, maar dit was zeer eenvoudig op te lossen door een klein stukje papier 2 maal dubbel te vouwen en tussen de hoeken van de fan en de koeler te stoppen.
Ik zal nog een review schrijven van de Setsungen, inclusief benchmarks.
edit (slapeloos nachtje

):
Ik heb even een paar keer 3Dmark06 gedraaid, en met de Setsungen op blazen tikt de 8800GTS 640MB bij mij af en toe de 61 graden aan met de fan op low (Speedfan zegt ongeveer 1000rpm), en met de 26% OC tikt ie soms de 64 graden aan, nog steeds met de fan op low.
Op volle belasting met OCCT GPU test wordt hij OC max 78 graden, en zonder OC 71.
[
Voor 16% gewijzigd door
Ghost Dog op 03-03-2010 16:46
]